Kan dat dan niet eerst in discussie gedaan worden met de andere topic bezoekers? Er is in het verleden afgesproken om de Revolution in dit topic te stoppen en te houden. Zie mijn vorige post voor argumenten daarvoor. Als de meerderheid het in dit topic wil houden lijkt het me nutteloos om er een apart topic voor te maken.Elroy schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:11:
[...]
Ik maak straks (eerst eten) wel even een mooie startpost
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
En straks als de gamecube echt bijna dood is zou een apart gamecube-topic dan ook langzaam afsterven, wat ik ook jammer zou vinden. Mensen blijven op een gegeven moment weg, en dan krijg je net zoiets als het grote GBA-topic waar bijna nooit iets gezegd wordt.

Ik denk trouwens, nintendo kennende, dat het wel mee zal vallen met het aantal extensions dat uitgebracht gaat worden voor de revolution controller. Voor de N64 hadden ze ook zulke ambitieuze plannen met die port op de controller. Daar zou een lightgun voor uit komen, en allerlei andere aanhangels... uiteindelijk bleef het toch een beetje bij het rumble pak. Of dat extra handvat, zodat je ook de vierpuntsdruktoets kon gebruiken... ook bijna nooit gebruikt. Blijkbaar zijn ze altijd een beetje onzeker als ze een nieuwe controller hebben verzonnen, en willen ze nog wat mogelijkheden inbouwen om eventueel later nog aanpassingen te maken of om er conventionele games mee te kunnen spelen.
Als Nintendo af en toe dan een andersoortige controller uitbrengt is het altijd maar voor 2 of 3 spellen. Ik denk dat je nu ook voor 95% van de spellen gewoon die extension met het controlstickje wel zal gebruiken. Ik kan me echt niet voorstellen dat je 3 of 4 verschillende extensions nodig hebt om een gemiddelde games-collectie te spelen.
En ligt het aan mij of zijn light gun en steeringwheel omhulsels niet een beetje totaal overbodig?
De topicstart wordt nu of door Aap aangepast of in Topic deel 58.
[ Voor 42% gewijzigd door Max|Burn op 17-09-2005 19:27 ]
Verwijderd
Analoge stik een zaklamp, De driepunts toets lopen en de stik is een gun (of zwaard of ander wapen). Een vette omgeving en je hebt de ultieme horror game.
Daarnaast moest ik ook denken aan de figuren die je moest teken bij Black and White 1, dit in combinatie met een internet aansluiting, kan je gebruiken voor gave (mmo)rpg's waarbij je figuren moet tekenen voor je spell's.
FTS, RTS en sims mogelijk vanuit de bank... Of wat the denken van Spaceships die je over internet kunt laten battlen, twee vloten 40 vs 40.
Ook voetbal moet met deze set up te doen zijn, met analoog bestuur je de speler en de stik is voor de trap, door draaingen kun je de ball effecten en zo meegeven.
De mogelijkheden zijn oneindig dit met de Classic controller kun je gewoon allebij.
Daarnaast denk ik dat de 4 uitbreiding (Gun - Analoog - Stuur- Classic) wel de belangrijkste zullen zijn, waarvan de analoog en classic uitbreiding standard geleverd zullen worden bij een controller.
Verwijderd
zien jullie wel, Nintendo ON
Hoe gaat dat met springen dan
Of een DBZ game. Beetje kamehameha maken door op een bepaalde manier te gaan staan.
Dit slaat ook nergens meer op.
[ Voor 81% gewijzigd door Vanitas op 17-09-2005 22:06 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Just as Good
A. We weten de specs niet van de revolution. NURBS, ook een deel van de revolutie of fictie?
B. We weten niet hoe de spellen worden, oftewel in theorie kan een console nog zo krachtig zijn, als het in praktijk er niet uit komt, dan maakt het niet uit.
C. Kijk naar resultaten in het verleden...
Playstation <--> N64 (Graphics waren min of meer gelijk).
NGC <--> PS2 <--> XBox (Hangt sterk af van de games, maar over het algemeen heeft de NGC de minst mooie graphics).
Als ik kijk naar het verschil van de huidige generatie, dan vind ik dat nauwelijks de moeite waard. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ben ik nou de enige die dit hetzelfde vind als een open deur van papier intrappen?"I think maybe if I could do anything, I would make it so you don't have to sit in front of a TV and play. If you could have a machine that you just plugged in and played inside a virtual world that - would be just great."
Ik bedoel, come on, dat is toch wat iedereen zou ontwikkelen als er geen grenzen aan geld en technologie zouden zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 22:27 ]
Dat is gewoon echt niet waar. Of je nou technish er naar kijkt of kwa smaak, grafisch is gamcube erg sterk.Hoedje schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:24:
(Hangt sterk af van de games, maar over het algemeen heeft de NGC de minst mooie graphics).
Er zijn trouwens al een aantal multiplatform games voor de revolution aangekondigd dit betekend dat hij grafisch dus echt niet rond de GC graphics zal blijven hangen hoor. Gewoon ongveer zoals de 360 schat ik, meer is niet nodig om een goede game neer te zetten.
Ja dus? wij dromen er over. Hij ook, en hij zou het kunnen realiseren (misschien voor de next-next gen?)Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:27:
Miyamoto:
[...]
Ben ik nou de enige die dit hetzelfde vind als een open deur van papier intrappen?
Ik bedoel, come on, dat is toch wat iedereen zou ontwikkelen als er geen grenzen aan geld en technologie zouden zijn...
Ik denk dat MS in zoeits eigenlijk helemaal geen intresse zou zijn, hun doelgroep wil dat namelijk helemaal niet, een helmpje oid dat is niet stoer
[ Voor 36% gewijzigd door Collaborator op 17-09-2005 22:34 ]
This space is occupied
NGC is veel en veel sterker in graphics dan de PS2. En games met de kwaliteit van RE4 en het komende Zelda:TP qua graphics heb ik op de Xbox ook nog niet gezien. Technisch is de Xbox het sterkst met de NGC er niet ver achter en de PS2 een stuk erachter.Hoedje schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:24:
NGC <--> PS2 <--> XBox (Hangt sterk af van de games, maar over het algemeen heeft de NGC de minst mooie graphics).
[ Voor 13% gewijzigd door Max|Burn op 17-09-2005 22:53 ]
Haha hoe kom je bij die onzin? Toen de N64 uitkwam was iedereen aan het kwijlen vanwege de graphics. Probeer maar een PSX spel te vinden dat in de buurt komt van de grafische pracht van Turok 2/3, Perfect Dark, Conkers Bad Fur Day, Banjo-Tooie etc.Hoedje schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:24:
C. Kijk naar resultaten in het verleden...
Playstation <--> N64 (Graphics waren min of meer gelijk).
De PS2 heeft van de huidige gen consoles de minste graphics. Deed vaak zelfs onder voor de Dreamcast(Soul Calibur 2 op de PS2 vs Soul Calibur 1 op de DC bijvoorbeeld). De Gamecube is een goede tweede na de Xbox.
Het punt van mijn stukje (waar iedereen duidelijk aan voorbij gaat) is dat het wel mee zal vallen met de graphics van de revolution.
[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 17-09-2005 22:58 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Goede hardwarematige support voor nurbs lijkt me overigens wel net wat te ver gezocht voor de komende generatie. Porten van games zal dan ook een hel worden en het zal te lang duren voordat developers de kracht ervan zullen weten te benutten(zoals altijd met een nieuwe techniek).
[ Voor 69% gewijzigd door BarôZZa op 17-09-2005 23:08 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Max|Burn op 17-09-2005 23:16 ]
Verwijderd
Dit is naar mijn mening niet waar, maar ja. Daarnaast is Nintendo's insteek ook Gameplay boven Graphics, waarin ze groot gelijk hebben.Hoedje schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:24:
Hangt sterk af van de games, maar over het algemeen heeft de NGC de minst mooie graphics
Graphics kunnen de gameplay verbeteren maar zijn niet zalig makend.
Mee eens, het gaat mij erom dat ik gewoon de revolution aan kan schaffen en lekker Metal Gear 4, RE5 enz kan spelen zonder dat ik schrik van de graphics.. Er zijn op dit moment alleen aanwijzingen dat de REV slechter zou kunnen presteren door de lagere specs en dat baart bij mij wel een klein beetje zorgen...Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:44:
[...]
Dit is naar mijn mening niet waar, maar ja. Daarnaast is Nintendo's insteek ook Gameplay boven Graphics, waarin ze groot gelijk hebben.
Graphics kunnen de gameplay verbeteren maar zijn niet zalig makend.
Aan de andere kant is het zo dat de REV op een lagere resolutie zijn beelden gaat uitwerpen, waardoor het misschien mogelijk is de 3rd party games te kunnen draaien.. dit hoeft echter niet te resulteren in slechte graphics ( zie bijv. RE4 voor de GC ).
Wat de NURBS betreft.. dit is de visie geweest van 1 persoon die verstand heeft van 3d modeling.. een erg goede visie, maar geen aanwijzigingen dat dit ook echt gaat gebeuren.
[ Voor 10% gewijzigd door iznogood op 18-09-2005 09:16 ]
Just as Good
Het kan alle kanten nog op gaan, we zullen moeten wachten op footage/screens.
/edit
Hmm, Johnny Nighttrain zei toendertijd een insider te zijn, en dat lijkt nu toch te kloppen, hier nog wat dingen die hij toen vermeldde:
Nog wat over hoe goed het werkt:JN: well, let there be no mistake. DS is indeed an indication of their direction with the Revolution, but it has nothing to do with power, or a touch screen. My point is, they've done it before, and they're definitely going to do it again. Those of you who think that Revolution won't hold it's own as power is concerened, just because Nintendo wants to make it affordable, or because it's gonna come with a new type of controller totally have another thing coming.
Q: But didn't you say the game was from Retro? Either way, it's odd that the game you saw was amazing looking and the MP3 clip looked like a Gamecube game...
JN:yeah, it was from Retro. it was only enviroments though. I didn't see any characters. apparently im not the only one that was expecting to see more from Retro at E3. wasn't Matt C. or someone else saying that they were expecting more shit from Retro as well?
Q:Do people still believe that Nighttrain saw a longer video? Just wondering if this was proven to be true or not.
JN: I'm not entirely sure that what i saw was Metroid.
in any case, at this point, i sure as hell know im not the only one that was expecting to see more Retro stuff at the press conference
Q:Anyways, Johnny, can you describe what you saw for us, since it was never shown at E3?
JN: The most dense enviroments I've ever seen in a videogame
Q:Or was just a fly-by of the environmnets?
JN: bingo.
very beautiful forest.
skies, trees, and water. nothing else.
I like the idea of gyroscopes, but not of a controller that splits apart. Nintendo seems to want to simplify things a bit, and a controller for each hand doesn't really help in that regard.
it offers many more possibilities though. besides, if they wanted mega simple, they could always just have you reattach the controller together.
i doubt it'll go down, but i think it would be cool.
" "How does it compare to a mouse?"
From what I experienced, it seemed to be more precise than a mouse, but it's also much faster because it requires only a much smaller movement of the hand to achieve the desired effect. You just instantly point the controller at any part of the screen and bam!, that's where you're looking.
There is no lag.
There is no error.
It took a while to get used to the idea of how little effort is required to play a game with this controller. I kept wanting to lean forward and move the controller closer to the screen, and it took some practice to just sit back and just calmly move my hand ever so slightly.
At one point, someone said, "If you were to play a game with this against someone using a mouse, they'd have no chance against you." I had to admit it was true.
I've been using a mouse and keyboard for gaming for almost as long as I've been a gamer. I've logged over 80 hours so far in Battlefield 2 and I have a level 60 World of WarCraft character. If somebody had tried to tell me before now that a better controller would come along, I would have laughed at them.
But it only took me 5 minutes with the Revolution controller to realize that I don't need to use a mouse ever again.
Let's take a first-person shooter as an example. With a flick of the wrist, you can completely change your aim point from one corner of the screen to the other. Changing your aim point that way would require you to move a mouse all the way across a gamepad and could potentially take up to several seconds of pushing on a thumbstick with a standard console game controller.
Add to that the fact that the controller can correctly interpret roll (rotation of the controller clockwise and counterclockwise) and movement toward the screen or away from it, and you start to get an idea of the universe of new gameplay possibilities that Revolution games will be able to explore.
\from an attendee "
[ Voor 107% gewijzigd door Xrenity op 18-09-2005 10:20 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Hmmm.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Hier ben ik het niet mee eens, de laatste tijd krijgen de games op de Gamecube grafisch een betere beoordeling dan de PS2. De Xbox wint het idd meestal. Maar ik zou zeggen NGC op 2 en PS2 op 3.Hoedje schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:24:
Waar precies staat dat op IGN?schnumi schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:49:
De laatste geruchten op IGN enz zijn ook dat Nintendo de specs wat heeft opgeschroeft om zo ook HDTV aan te kunnen bieden en wat zagen we op de TGS, juist de dingen enz werden op HDTV schermen gepresenteerd.
Hmmm.Ik denk dat Nintendo ondertussen wel doorheeft wat ze moeten doen.
Maar zouden ze echt de specs moeten opschroeven voor HDTV? Ze kunnen het toch gewoon als optie aanbieden? EN als ontwikkelaars het lukt om met de gegeven specs mooie graphics te krijgen die ook nog in HDTV zijn is dat gewoon mooi meegenomen. Want HDTV is toch niet meer dan een hoge resolutie kunnen uitspugen? Een 5 jaar oude videokaart kan al resoluties op 1920 aan (niet dat je op die res een nieuw spel wilt spelen), maar watik ermee wil zeggen is dat je voor het aanbieden van de mogelijkheid voor HDTV niet echt vernieuwende hardware nodig hebt, tenzij je op die resolutie ook nog eens het hoogste detail ed wil hebben, maar daar heb je denk ik wel weer heel veel meer power nodig.
En over het verhaal welke van de drie huidige consoles het krachtigste is dan denk ik dat de Xbox er met kop en schouders bovenuit steekt en dat PS2 en Cube wat dichter bij elkaar liggen en dat de Cube net wat meer kan. Maar dan vergelijk je het met cross-platform games. Als je kijkt naar games die specifiek voor de PS2 zijn ontwikkeld, bv GT, dan zie je dat de PS2 echt wel hele mooie dingen kan laten zienn die ik op de Cube nog niet heb teruggezien. Anderzijds geldt dat natuurlijk ook wee voor RE4, die er op de Cube beter uitziet dan op de PS2.
[ Voor 20% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-09-2005 12:06 ]
Verwijderd
Op zich is het op 2D beelden goed te doen. Maar als je bijv. in het draadje van de 2405FWP (24 inch dell scherm met 1920 * 1200) resolutie, dan zie je hoe zwaar dat eigenlijk is. Zelfs mensen met de beste PC's hebben er nog moeite mee. Dus het kost best veel rekenkracht. Maar er is ook nog een lagere resolutie die in de standaard past. Ze kunnen waarschijnlijk beter die proberen te ondersteunen (voor inderdaad de marketing).Oscar Mopperkont schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:02:
[...]
Waar precies staat dat op IGN?
Maar zouden ze echt de specs moeten opschroeven voor HDTV? Ze kunnen het toch gewoon als optie aanbieden? EN als ontwikkelaars het lukt om met de gegeven specs mooie graphics te krijgen die ook nog in HDTV zijn is dat gewoon mooi meegenomen. Want HDTV is toch niet meer dan een hoge resolutie kunnen uitspugen? Een 5 jaar oude videokaart kan al resoluties op 1920 aan (niet dat je op die res een nieuw spel wilt spelen), maar watik ermee wil zeggen is dat je voor het aanbieden van de mogelijkheid voor HDTV niet echt vernieuwende hardware nodig hebt, tenzij je op die resolutie ook nog eens het hoogste detail ed wil hebben, maar daar heb je denk ik wel weer heel veel meer power nodig.
Zo denk ik er ook over!En over het verhaal welke van de drie huidige consoles het krachtigste is dan denk ik dat de Xbox er met kop en schouders bovenuit steekt en dat PS2 en Cube wat dichter bij elkaar liggen en dat de Cube net wat meer kan. Maar dan vergelijk je het met cross-platform games. Als je kijkt naar games die specifiek voor de PS2 zijn ontwikkeld, bv GT, dan zie je dat de PS2 echt wel hele mooie dingen kan laten zienn die ik op de Cube nog niet heb teruggezien. Anderzijds geldt dat natuurlijk ook wee voor RE4, die er op de Cube beter uitziet dan op de PS2.
Trouwens ik heb nog wel een leuke stelling/vraag...
waarom denken jullie dat de Gamecube niet de populairste console is (geworden)? Oftewel wat moet Nintendo nu anders doen/verbeteren met de revolution?
[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 18-09-2005 12:46 ]
Verwijderd
Nintendo heeft toch een wat andere doelgroep. Nintendo richt zich nog steeds voornamelijk op het jongere publiek. Dat heeft voor Nintendo een paar grote voordelen: het is een andere doelgroep dan die van Sony en Microsoft. Daarnaast is het jongere publiek niet zo gericht op techniek, waardoor Nintendo niet het beste van het beste in hun console hoeven te stoppen. Grote voordeel hiervan is dat ze al winst kunnen maken op de console zelf en daarnaast ook nog op de games. Commercieel gezien is Nintendo's aanpak een hele goeie, en dat is waar het hun om gaat. Dat ze misschien niet populair zijn bij een groot deel van het oudere publiek(waaronder ikzelf) zal hun echt een worst wezen. Veel mensen zouden als antwoord op je vraagstelling ook geven dat Nintendo volwassener moet worden. Maar dat gaan ze echt niet doen want de zaken gaan prima zo en dat is het belangrijkst.Hoedje schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:40:
waarom denken jullie dat de Gamecube niet de populairste console is (geworden)? Oftewel wat moet Nintendo nu anders doen/verbeteren met de revolution?
Dit is wel eventjes een paar stappen verder hoor, dit is de opvolger van de muis eigenlijk, maar dan in 3D (niet alleen kantelen maar ook in alle dimenties bewegen)Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:11:
Ik vindt de Revolution controller een redelijke teleurstelling. Had ook niet iets extreem revolutonairs verwacht maar een verrasing was welkom geweest. Dit is eigenlijk gewoon een uitgebreide versie van het concept dat ook in een paar GBA games zit. Daar zat een sensor in en reageerde op de bewegingen die je met de GBA maakte.
Daar ben je denk ik een van de weinige in, ik zie het als DE nieuw manier van spelen als shooters echt zo accuraat spelen (volgends mensen die het hebben gespeeld zelfs beter dan muis en tobo!)Ik heb ook zo m'n twijfels over de lasting appeal van het ding. Eerste paar games is het leuk om op die speciale manier te spelen maar daarna schakel je denk ik toch over naar de klassieke controller.
Die krijgt alleen de PS3, zelfs de 360 heeft die nietEn dan heeft de Revolution toch wat minpunten vergeleken met de andere consoles. Zoals geen dvd/blu-ray speler,
Dit is nooit officieel gezegd, en is zeer onwaarschijnlijk omdat zelfs de gamecube en de xbox dit al hadden. (het is dus een vals gerucht!)geen HD resoluties
Hier is nog zeer weinig over bekend dus daar kan niet van uitgaan. Er zijn al multiplatform titels aangekondigd die er grafisch echt next-gen uit zien OOK voor de revolution.en waarschijnlijk de minst krachtige hardware. Misschien dat ik het ding een paar keer leen van een vriend ofzo, maar kopen doe ik hem denk ik niet.
Zijn we daar nou nog mee bezigNintendo heeft toch een wat andere doelgroep. Nintendo richt zich nog steeds voornamelijk op het jongere publiek.

Plezier is voor jong en oud.
Dat jongeren daar bij horen, tja
Deels, de tieners doelgroep overlapt elkaarDat heeft voor Nintendo een paar grote voordelen: het is een andere doelgroep dan die van Sony en Microsoft.
True, maar zo denkt nintendo niet (zie gamecube en N64)Daarnaast is het jongere publiek niet zo gericht op techniek, waardoor Nintendo niet het beste van het beste in hun console hoeven te stoppen.
Zullen we dit maar niet meer beginnen? die vraagstelling is er al heel lang meer. Kleurrijke games sluiten bloederige games niet uit. dit heeft de gamecube toch wel duidelijk gemaakt.Veel mensen zouden als antwoord op je vraagstelling ook geven dat Nintendo volwassener moet worden. Maar dat gaan ze echt niet doen want de zaken gaan prima zo en dat is het belangrijkst.
This space is occupied
HDTV renderen kost wel delgelijk meer CPU kracht. Het werkt dus niet zo dat je ff een poort op de Revolution of gamecube zet en hup klaar.Oscar Mopperkont schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:02:
[...]
Waar precies staat dat op IGN?
En over het verhaal welke van de drie huidige consoles het krachtigste is dan denk ik dat de Xbox er met kop en schouders bovenuit steekt en dat PS2 en Cube wat dichter bij elkaar liggen en dat de Cube net wat meer kan. Maar dan vergelijk je het met cross-platform games. Als je kijkt naar games die specifiek voor de PS2 zijn ontwikkeld, bv GT, dan zie je dat de PS2 echt wel hele mooie dingen kan laten zienn die ik op de Cube nog niet heb teruggezien. Anderzijds geldt
dat natuurlijk ook wee voor RE4, die er op de Cube beter uitziet dan op de PS2.
|Omdat er zeer lange tijd niet gekopieerd kon worden ?waarom denken jullie dat de Gamecube niet de populairste console is (geworden)? Oftewel wat moet Nintendo nu anders doen/verbeteren met de revolution?
Amen.TheEvilCuber schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:23:
[heel verhaal]
Dat heeft er zeker aan meegedragen.MaxBurn schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:39:
[...]
|Omdat er zeer lange tijd niet gekopieerd kon worden ?
[ Voor 44% gewijzigd door Vanitas op 18-09-2005 13:42 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
[ Voor 67% gewijzigd door Max|Burn op 18-09-2005 13:48 ]
Verwijderd
We zullen zien, ik kan ook pas oordelen als ik het zelf in mijn handen heb gehad.TheEvilCuber schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:23:
[...]
Dit is wel eventjes een paar stappen verder hoor, dit is de opvolger van de muis eigenlijk, maar dan in 3D (niet alleen kantelen maar ook in alle dimenties bewegen)
Daarin ben ik het zeker met je eens, de controller kan inderdaad de doorbraak van shooters op de consoles betekenen.[...]
Daar ben je denk ik een van de weinige in, ik zie het als DE nieuw manier van spelen als shooters echt zo accuraat spelen (volgends mensen die het hebben gespeeld zelfs beter dan muis en tobo!)
Ik zei ook dvd/blu-ray. Dus dvd voor Xbox 360 en Blu-Ray voor PS3. Revo krijgt geen van beiden, alleen misschien de optie om een dvd speler extern aan te schaffen.[...]
Die krijgt alleen de PS3, zelfs de 360 heeft die niet
Dit was anders volgens mij weldegelijk bevestigd door Nintendo, in ieder geval dat de kans ervan groot was. Er hebben ook petitie acties gelopen etc. om Nintendo toch over te halen om wel HD te ondersteunen. En nee de Gamecube ondersteund dit niet, er is gen enkel spel in HD resolutie te vinden(in tegenstelling tot PS2 en Xbox).[...]
Dit is nooit officieel gezegd, en is zeer onwaarschijnlijk omdat zelfs de gamecube en de xbox dit al hadden. (het is dus een vals gerucht!)
Nintendo wil een goedkope console en ze ondersteunen waarschijnlijk geen HD resoluties. Dan kan de console gewoon geen krachtigere hardware hebben dan Xbox 360 en PS3. De games zullen er heus wel prima uitzien, dat is bij de Gamecube ook zo. Xbox heeft veel krachtigere hardware maar de Gamecube games zien er in vergelijking prima uit. Echter het missen van HD resolutie(als het echt zo is) zou echt een enorm grote misser zijn.[...]
Hier is nog zeer weinig over bekend dus daar kan niet van uitgaan. Er zijn al multiplatform titels aangekondigd die er grafisch echt next-gen uit zien OOK voor de revolution.
Inderdaad, alleen omdat hun games ook jonge kindere als doelgroep hebben krijgen hun game automatisch een kiddie sfeertje mee. En ik denk dat Nintendo's doelgroep weldegelijk kinderen tot 12 zijn. Misschien zeggen ze dan toch van niet maar dat is alleen maar om meer consoles te verkopen. Zelf weten ze prima waar ze het meeste geld mee kunnen verdienen.[...]
Zijn we daar nou nog mee bezig, Nintendo heeft als doelgroep iedereen.
Plezier is voor jong en oud.
Dat jongeren daar bij horen, tja
....[...]
Deels, de tieners doelgroep overlapt elkaar
Zo denkt Nintendo wel, ze hebben de Gamecube niet voor niets minder krachtig gemaakt dan de Xbox. Nu verdienen ze geld op de console en op de games.[...]
True, maar zo denkt nintendo niet (zie gamecube en N64)
Denk wat je wilt, als je maar onthoudt: money rules the world.[...]
Zullen we dit maar niet meer beginnen? die vraagstelling is er al heel lang meer. Kleurrijke games sluiten bloederige games niet uit. dit heeft de gamecube toch wel duidelijk gemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 13:54 ]
Verwijderd
Je zegt volgens mij tegen iedereen die zegt te twijfelen aan het lasting appeal "Dan ben je volgens mij één van de weinigen"... Dat zeg je eigenlijk tegen alles en iedereen die niet laaiend enthousiast is.TheEvilCuber schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:23:
[...]
Daar ben je denk ik een van de weinige in, ik zie het als DE nieuw manier van spelen als shooters echt zo accuraat spelen (volgends mensen die het hebben gespeeld zelfs beter dan muis en tobo!)
Jammer dat je meent wél te kunnen zeggen dat het een doorslaand succes is, maar tegen iedereen die zegt dat het dat _misschien_ niet wordt meteen roept dat ze dat onmogelijk al kunnen weten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 13:58 ]
- Zoals eerder gezegd: mischien iets te goed beveiligd tegen kopieren
- Het niet online gaan. Heb zelf een tijdje Xbox + Live gehad (Cube verkocht voor een Xbox, later spijt van gekregen, dus weer geswitched
) en dat was best tof! Hoop dat ze het nu echt vet aanpakken.
- Het uiterlijk van de Gamecube? (al vind ik het wel geinig
) Vind hem er nu best smooth uitzien.
- Een klein beetje de "verrassing" van Zelda the Windwaker? Ik moest ook even slikken toen ik ineens die cell-shaded Link zag huppelen
Maar dat komt nu al goed in de nieuwe Zelda voor de Cube.
[ Voor 5% gewijzigd door ironx op 18-09-2005 14:05 ]
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
AFAIK, wat in een GameCube zit is gewoon een DVD drive (DVD schijfjes kan ie gewoon lezen). Aangezien de REV ook GC schijfjes kan lezen, moet er minstens een DVD drive in zitten. De vraag is alleen of de REV out-of-the-box DVD films kan spelen.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:47:
[...]
Ik zei ook dvd/blu-ray. Dus dvd voor Xbox 360 en Blu-Ray voor PS3. Revo krijgt geen van beiden, alleen misschien de optie om een dvd speler extern aan te schaffen.
Beter zoeken? http://www.hdtvpub.com/games/nintendo/gamecube.cfm[...]
Dit was anders volgens mij weldegelijk bevestigd door Nintendo, in ieder geval dat de kans ervan groot was. Er hebben ook petitie acties gelopen etc. om Nintendo toch over te halen om wel HD te ondersteunen. En nee de Gamecube ondersteund dit niet, er is gen enkel spel in HD resolutie te vinden(in tegenstelling tot PS2 en Xbox).
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Het overgrote deel van de community is ook laaiend enthousiast. (80/90% volgends polls op meerdere sites) Dan ben je in de minderheid als je er niet warm van word en dus "een van de weinige"Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:58:
[...]
Je zegt volgens mij tegen iedereen die zegt te twijfelen aan het lasting appeal "Dan ben je volgens mij één van de weinigen"... Dat zeg je eigenlijk tegen alles en iedereen die niet laaiend enthousiast is.
Er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zal aanslaan ,de techniek werkt, het en het heeft potentieel om de manier van spelen voorgoed te veranderen.Jammer dat je meent wél te kunnen zeggen dat het een doorslaand succes is, maar tegen iedereen die zegt dat het dat _misschien_ niet wordt meteen roept dat ze dat onmogelijk al kunnen weten.
De mensen die er rmee gespeeld hebben zijn stuk voor stuk laaiend enthausiast en hebben weinig tot geen opmerkingen..
[ Voor 9% gewijzigd door Collaborator op 18-09-2005 14:15 ]
This space is occupied
Verwijderd
20% vind ik niet "Eén van de weinigen"...TheEvilCuber schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:11:
[...]
Het overgrote deel van de community is ook laaiend enthousiast. (80/90% volgends polls op meerdere sites) Dan ben je in de minderheid als je er niet warm van word en dus "een van de weinige"
Mja, Nintendo zal logischerwijs geen campagne gaan voeren met mensen die het niet interessant vinden... De kanttekeningen van die mensen worden gewoon niet gepubliceerd. Typisch geval van 'Believe the hype' gelijk aan die van de PS2 als je het mij vraagt.[...]
Er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zal aanslaan ,de techniek werkt, het en het heeft potentieel om de manier van spelen voorgoed te veranderen.
De mensen die er rmee gespeeld hebben zijn stuk voor stuk laaiend enthausiast en hebben weinig tot geen opmerkingen..
Hiermee zeg ik dus niet dat er geen potentieel in zit, alleen dat er een grote kans is dat developers zich er gemakkelijk vanaf maken door Eyetoy-achtige games te maken en/of dat het moeilijk zal zijn de moeilijkheidsgraad goed te balancen.
10 tot 20%Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:25:
[...]
20% vind ik niet "Eén van de weinigen"...
Meestal is 89% positief namelijk.ik nam het ruim om niet als fanboy over te komen maar jij noemt het wel erg selectief
Bij de onthulling van vrijwel alle consoles ligt het 50/50 tussen "sux" en "teh p0wn"
Als er een groep mensen is die moeilijk te overtuigen is zijn het wel gamejournalisten, deze zijn juist erg sceptisch en prikken zo door hype heen. Zo was IGN in het begin erg sceptisch over de accuraatheid van het touchscreen (in MP hunters bijvoorbeeld) Hier is dat simpelweg niet het geval, dat zegt genoeg voor mij.Mja, Nintendo zal logischerwijs geen campagne gaan voeren met mensen die het niet interessant vinden... De kanttekeningen van die mensen worden gewoon niet gepubliceerd. Typisch geval van 'Believe the hype' gelijk aan die van de PS2 als je het mij vraagt.
Hiermee zeg ik dus niet dat er geen potentieel in zit, alleen dat er een grote kans is dat developers zich er gemakkelijk vanaf maken door Eyetoy-achtige games te maken en/of dat het moeilijk zal zijn de moeilijkheidsgraad goed te balancen.
[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 18-09-2005 14:36 ]
This space is occupied
Ik denk alleen dat er wel een aantal patenten op het systeem al zitten.notgib schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:31:
Gezien het feit dat aangegeven wordt dat het een ultiem FPS controller systeem is, vraag ik me af of er geen 3rd party/clone bedrijven klaarstaan om dit trucje voor de PC uit te halen. Ik weet niet precies hoe het zit met rechten e.d. maar het lijkt me dat hier een grote markt ligt voor de PC.
Inderdaad, dat is ook een van de redenen dat nintendo zo lang "het" geheim heeft gehouden.Vincentio schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:36:
[...]
Ik denk alleen dat er wel een aantal patenten op het systeem al zitten.
Misschien komt Nintendo zelf met het systeem voor de pc
This space is occupied
Kunnen ze er mooi geld aan verdienen.
Allereerst het aantal knoppen. Nintendo is hier al een tijdje mee bezig binnen de games, steeds minder knoppen gebruiken. Ik vind dat echt heel naar ik wil juist meer knoppen dan op mijn wavebird.
Ik tel maar 4 knappen op de revolution contoller (2 x trigger voor je linkerhand, A knop en je trigger knop op de remote). Dan hou je nog de kleine knopjes over, kleine 'a' en 'b' en home, select en start.
Verder vind ik het typisch dat de remote en de controller (linkerhand) met een klein draadje verbonden zijn. Daardoor moet je altijd meebewegen met je linkerhand. Ik hoop dat dat stukje ook nog even draadloos kan.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Als je de mogelijkheden van de nieuwe controller afdoet door hem te vergelijken met de eyetoy vind ik toch wel erg kort door de bocht. Wat ik lees is dat de technologie dermate goed werkt dat je, zoals eerder gezegd, een echte '3D-muis' krijgt. Eentje die ook dermate gevoelig is dat je dus niet als een aap voor de TV hoeft te zitten (het kan wel).Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:25:
Ik denk dat de technologie de deur openzet naar PC genres als FPS en RTS waardoor er een hele grote groep gamers wordt aangeboord. Een groep die niet vies is van geld uitgeven, misschien niet aan de software maar wel aan de alle hardware upgrades. Deze upgrades hoeven niet meer met een console en dus zouden ze best wel eens kunnen gaan switchen.
Hoe technologie zal werken voor andere genres is nog te bezien, maar als het niet fijner werkt dan is er altijd nog de classic shell (die ook een paar van de mogelijkheden van de core controller kan overnemen). En wellicht dat attachments als het stuurtje en de gun voor specifieke genres het makkelijk maken (niet noodzakelijk). Zo'n gun maakt ports van Time Crisis meteen mogelijk.
Om in te gaan op waarom de GC niet het populairst was:
Dat lag toch zeker aan de 3rd party support. Nintendo maakt zeker de beste games, maar ze doen dit wel in hele specifieke genres. Grote genres zijn slecht vertegenwoordigd. Denk aan FPS en RPG (wat grote uitzonderingen daar gelaten). Ook mist het absolute toppers als MGS, PES en GTA (allemaal niet exclusive meer). Reden hiervoor is denk ik een vicieuze cirkel die is begonnen doordat Nintendo het spel anders speelde dan MS (en wellicht ook Sony). Sony heeft als overgrote voordeel haar enorme installbase. Daardoor is het simpelweg stom om niet iets op de PS2 uit te brengen. MS heeft denk ik games naar de Xbox gehaald doordat ze de Live component hadden dat voor veel developers als interessant gevonden werd. Daarnaast denk ik ook dat zowel Sony als MS niet vies zijn van betalen voor exclusieve rechten. Daarnaast heeft Nintendo, in het begin zeker, hogere royalites geeist voor het uitbrengen van games op de GC. Dit alles heeft in het begin developers huiverig gemaakt waardoor er al minder waren en toen de userbase achterbleef en Nintendo hun niet of minder tegemoet kwam zijn ze vertrokken.
Ik denk dat Nintendo hier wel van heeft geleerd. Zo zullen de royalties hopelijk gelijk zijn aan die van Sony en MS. Maar verder denk ik niet dat ze nu zullen staan gaan betalen voor rechten. Zoals normaal zullen zij exclusives proberen te krijgen door developers hun hulp aan te bieden. Belangrijk is dan dus dat Revo aanslaat en dat de userbase groeit dan komen de 3rd parties vanzelf. Ik hoop dan ook voor Nintendo dat ze (zeker in het begin) hun uiterste best doen om 3rd parties te lokken!
Edit: Dan nog iets, extra reden waarom de Revo beter zal scoren: hij heeft eindelijk weer een select-knop!
[ Voor 3% gewijzigd door Deddiekoel op 18-09-2005 15:00 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ik las een tijdje geleden nog dat Nintendo een light-gun achtig patent had gekregen. Dat zal dan wel voor deze controller zijn geweest. Het werd ergens op de Insider forums van IGN gepost, dus ik kan niet zo snel een exacte bron geven.S2S schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:47:
Dan hoop ik voor nintendo dat ze alle patenten goed voor elkaar hebben ehehehehhe
Kunnen ze er mooi geld aan verdienen.
[ Voor 43% gewijzigd door MetroidPrime op 18-09-2005 15:12 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Daarom heb je je topics ook in word of notepad staan zoals ikHeb 1e deel van de SP klein beetje aangepast en had al een aardig stuk over de controller. maar mijn ik moest zonodig stom doen dat ik het kwijt raakteAls iemand zich geroepen voelt om een leuk stukje tekst te schrijven over de controller enz. Mail het maar naar mij ik zeg het er dan in. Heb nu geen zin om weer een uur te gaan werken aan hetgeen ik net ben kwijt geraakt
Verwijderd
Nee je bekijkt het denk ik verkeerd. De knoppen zijn in dit geval in mindere maten aanwezig.. omdat de controller zo is gemaakt, dat als jij een beweging maakt, deze op het scherm wordt uitgevoerd. Dit waar jij normaal een combo van a+b+L1 (bij wijze van dan hé) moet maken.Jerox schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:48:
goed het lijkt me ook wel lachen die controller. Maar toch zie ik vanuit mijn stoel al dingen die ik jammer vind.
Allereerst het aantal knoppen. Nintendo is hier al een tijdje mee bezig binnen de games, steeds minder knoppen gebruiken. Ik vind dat echt heel naar ik wil juist meer knoppen dan op mijn wavebird.
Ik tel maar 4 knappen op de revolution contoller (2 x trigger voor je linkerhand, A knop en je trigger knop op de remote). Dan hou je nog de kleine knopjes over, kleine 'a' en 'b' en home, select en start.
Verder vind ik het typisch dat de remote en de controller (linkerhand) met een klein draadje verbonden zijn. Daardoor moet je altijd meebewegen met je linkerhand. Ik hoop dat dat stukje ook nog even draadloos kan.
Ik zeg ook niet dat het niet meer kracht zou kosten, maar ik bedoel meer dat je de optie gewoon moet openlaten voor developers. Het is volgens mij vrij simpel om de optie open te houden om een spel op 1920x1080 weer te laten geven. Bij de Xbox (huidige Xbox dus) kan het toch ook al? Dat een spel minder goed loopt op die resolutie maakt weinig uit, je kunt in ieder geval in de reclame zeggen dat ie HDTV ondersteunt.S2S schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:23:
HDTV renderen kost wel delgelijk meer CPU kracht. Het werkt dus niet zo dat je ff een poort op de Revolution of gamecube zet en hup klaar.
Eerlijk gezegd maakte ik me hier ook nogal zorgen over. Ik kan me best voorstellen dat je bij een keertje wild spelen die twee stukken te ver uit elkaar trekt. Lijkt me niet goed voor de controller. Maarja, ik neem aan dat ze hier wel over nagedacht hebbenJerox schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:48:Verder vind ik het typisch dat de remote en de controller (linkerhand) met een klein draadje verbonden zijn. Daardoor moet je altijd meebewegen met je linkerhand. Ik hoop dat dat stukje ook nog even draadloos kan.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
Er zit geen DVD speler in, wel een cd speler met waarschijnlijk een eigen format. DVD films kunnen ook niet afgespeeld worden.RayNbow schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:11:
[...]
AFAIK, wat in een GameCube zit is gewoon een DVD drive (DVD schijfjes kan ie gewoon lezen). Aangezien de REV ook GC schijfjes kan lezen, moet er minstens een DVD drive in zitten. De vraag is alleen of de REV out-of-the-box DVD films kan spelen.
Misschien handig om je eigen links even goed te bekijken? 480P is geen hd, dat is de standaard resolutie van 640x480.[...]
Beter zoeken? http://www.hdtvpub.com/games/nintendo/gamecube.cfm
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 16:12 ]
Er zit zeker wel een DVD speler in de Cube, alleen is hij alleen geschikt voor enkellaags mini-dvd's (de laser gaat niet verder naar buiten).Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:11:
Er zit geen DVD speler in, wel een cd speler met waarschijnlijk een eigen format. DVD films kunnen ook niet afgespeeld worden.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 16:27 ]
Verwijderd
Zo lastig zal het niet zijn om gebruik te maken van de mogelijkheden van een input-device hoor. Of er nu geprogrammeerd moet worden voor input per muis, joystick of de nieuwe Revolution controller, het zijn allemaal events met bepaalde informatie over snelheid + beweging (en nu dan ook: positie en richting). Alsof een multiplatform game ooit is vertraagd voor de PC omdat ze niet om konden gaan met een muisVerwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:26:
Het zal er om spannen of de Revo een succes wordt. Die controller bied een opzich een redelijke nieuwe spelervaring maar brengt ook een hoop problemen mee. Het is nog maar de vraag of een publisher zoals EA zin heeft om bij hun multi-platform games(dus al hun games) de besturing speciaal aan te passen voor de Revo controller.
Voorbeeld genoemd door EA:Ik denk dat je met die en een hoop andere multi-platfrom games toch de normale controller zult gaan gebruiken. De nieuwe besturing biedt wel een hoop toekomst voor shooter, strategie en waarschijnlijk nog wel het vetste: vlieg games. Maar voor sport games en race games etc. zie ik weinig nut voor de nieuwe controller. Die is vooral handig bij genre's waar veel camera positie werk vereist is, en dat is bij sport en normale race games niet echt nodig.(bij een spel als Wipeout zal de snelle besturing wel weer handig zijn).
Met de analoge joystick kun je je speler besturen, met de rev-controller kun je vervolgens de speler aanwijzen naar wie je wilt overspelen. Ook zou je door een zachte beweging met de controller zachtjes voor je uit kunnen spelen en met een wat hardere beweging kun je een schot maken.
Een van de redenen waarom ik geen zak aan voetbalspellen vind is echt omdat de controls totaal niet intuïtief zijn. Sta je recht voor het doel "Shit, verkeerde knopje"... je kent het wel. Ook hierbij zie ik wel mogelijkheden voor verbetering met deze nieuwe controller. Vergeet niet dat de verbazing groot is bij alle mensen die tot nu toe de controller hebben mogen gebruiken over de enorme nauwkeurigheid van het apparaat, zelf zodanig dat ze zeggen dat ze hiermee bij een FPS een "gewone" muis+tobo gebruiker eenvoudig kunnen inmaken.
Ja, ik geloof er inderdaad heilig in
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Verwijderd
Q: Will Revolution be able to play DVD movies?
A: Yes. However, DVD-movie playback will not be available out of the box. Revolution owners must buy an additional dongle that inserts in front of the machine in order to watch Hollywood DVD movies on the platform.
Bron?
Ik had er al van gehoord, maar ik denk dat ze dat nog wel veranderen.
Of zit er een goede reden achter?
This space is occupied
Met de normale "controller" kun je nog steeds gebruik maken van de tilt-control die de Revolution biedt, je offert alleen iets van de bewegingsvrijheid op omdat je nu weer twee handen moet gebruiken. Deze shell gaat overigens zelf ook iets nieuws bieden wat niet eerder op een controller zat. Als een developer echt alleen de normale controller shell wil gebruiken hoeft dat niet erg te zijn, je kunt als developer dan nog steeds gebruik maken van features die de X360 en PS3 niet hebben.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:26:
Het is nog maar de vraag of een publisher zoals EA zin heeft om bij hun multi-platform games(dus al hun games) de besturing speciaal aan te passen voor de Revo controller. Ik denk dat je met die en een hoop andere multi-platfrom games toch de normale controller zult gaan gebruiken.
De kosten. Voor ieder verkocht apparaat dat DVD's kan afspelen moet er een bedrag aan het DVD-forum worden afgedragen. Daarom kan de Xbox alleen DVD's afspelen met een speciale afstandbediening, het af te dragen bedrag zit in de prijs hiervan verwerkt. Nintendo kan het wel standaard maken, maar dan wordt je console duurder en vrijwel iedereen heeft nu toch al een DVD-speler.TheEvilCuber schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:18:
[...]
Bron?
Verwijderd
Is het dan nog mogelijk om met deze combinatie te cheaten door gebruik te maken van een Action replay?
480P wil zeggen, oude resolutie, Progressive scan.RayNbow schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:11:
[...]
AFAIK, wat in een GameCube zit is gewoon een DVD drive (DVD schijfjes kan ie gewoon lezen). Aangezien de REV ook GC schijfjes kan lezen, moet er minstens een DVD drive in zitten. De vraag is alleen of de REV out-of-the-box DVD films kan spelen.
[...]
Beter zoeken? http://www.hdtvpub.com/games/nintendo/gamecube.cfm
Normaal is een beeld uit een game op je tv interlaced opgebouwd, stel dat je game 60 fps heeft, dan betekend dit dat er elk frame een ander half beeld wordt getoond. (in amerika tenminste, hier is het 50 fps=25 halve beelden). Bij snelle bewegingen zie je vaak dat het beeld uitgerekt wordt.
Progressive is :
Progressive scanning is done the way you would expect a TV image to be shown. Each horizontal line is displayed right after the previous one. The lines are scanned in order from top to bottom so that it goes 1, 2, 3, 4, 5, 6 and so on. This means the image is displayed in one pass instead of two as it is done with interlaced scanning.
is dat hdtv?
nee.
edit: ook misschien handig dat we het volgende topic noemen:
Het grote Revolution en Gamecube Topic Deel 58 Dus, revolution en gamecube omgedraaid
[ Voor 35% gewijzigd door Dutchie! op 18-09-2005 18:45 ]
Denk het niet. Rumble vereist nogal veel energie, hence een kabel...Aap schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:42:
Zit er eigenlijk rumble in de controller ? zou wel gaaf zijn, ben je aan het knallen met een M60 kun je je controller niet goed inbedwang houden met 1hand
Daarnaast zou het eventueel alleen vibraties kunnen betreffen, voor echte force feedback, moet je een vaste bevestiging hebben.
Er zit dus wel een rumble functie in de controller (dit is gezegd door Japanse directeur op de TGS).Roamor schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:46:
[...]
Denk het niet. Rumble vereist nogal veel energie, hence een kabel...
Daarnaast zou het eventueel alleen vibraties kunnen betreffen, voor echte force feedback, moet je een vaste bevestiging hebben.
Verwijderd
Dat ben ik niet met je eens. Het enige blad dat nog een beetje kritisch is is Edge. De rest kun je indelen in Fanboy of simpelweg niet kritisch genoeg. Vrijwel elk blad hemelde de PS2 op, om vervolgens, toen de eerste ladingen voor 1049,- over de toonbank waren gegaan, met de mededeling te komen dat de launchgames niet goed genoeg waren en dat het er ook nog eens veel te weinig waren.TheEvilCuber schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:36:
[...]
Als er een groep mensen is die moeilijk te overtuigen is zijn het wel gamejournalisten, deze zijn juist erg sceptisch en prikken zo door hype heen. Zo was IGN in het begin erg sceptisch over de accuraatheid van het touchscreen (in MP hunters bijvoorbeeld) Hier is dat simpelweg niet het geval, dat zegt genoeg voor mij.
Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar om nou te zeggen dat de media door een hype heenprikt, nee.
Action Replay heeft de freeloader al ingebouwd.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:45:
Ik wil een game bij Play-asia bestellen, maar deze moet ik dan opstarten m.b.v. een Freeloader.
Is het dan nog mogelijk om met deze combinatie te cheaten door gebruik te maken van een Action replay?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 18:54 ]
Dat ben ik niet met je eens. IGN heeft hands-on ervaring (als één van de weinigen). Zij zijn zeer enthousiast. Bij de DS waren ze bijv. redelijk negatief. Dus ik denk dat je ze dan niet onder het kopje fanboy kan plaatsen. Maar nogmaals, we weten het pas echt als we zelf de spellen kunnen spelen. Dan zal ook niet iedereen het leuk vinden (dat is immers met alles zo), maar dan zullen we wel weten wat de massa vindt.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:53:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Het enige blad dat nog een beetje kritisch is is Edge. De rest kun je indelen in Fanboy of simpelweg niet kritisch genoeg. Vrijwel elk blad hemelde de PS2 op, om vervolgens, toen de eerste ladingen voor 1049,- over de toonbank waren gegaan, met de mededeling te komen dat de launchgames niet goed genoeg waren en dat het er ook nog eens veel te weinig waren.
Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar om nou te zeggen dat de media door een hype heenprikt, nee.
Verwijderd
Jij bent wel héél erg positief evilcuber.TheEvilCuber schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:11:
Er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zal aanslaan ,de techniek werkt, het en het heeft potentieel om de manier van spelen voorgoed te veranderen.
Ik ook, over het concept, maar ik ben nog lang niet zeker dat het ook een commercieel succes zal worden. Daar zitten volgens mij nog genoeg haken en ogen aan. Ten eerste is het iets nieuws, en mensen zijn altijd bang voor verandering. Ik weet zeker dat er een grote groep gamers is die nu denken: "ik heb van mijn PS2/Xbox/Gamecube genoten, zulke spellen wil ik nog weleens 5 jaar spelen. Huh, die revolution controller ziet er heel gek uit? Dat moet ik niet!" Wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
Daar komt bij dat het ding op eerste gezicht best wel een hoog gimmick-gehalte heeft. Ik denk als een argeloze voorbijganger hem voor het eerst ziet hij hem in zal delen in de categorie lightgun/bongo's/eyetoy. Ook al weet iedereen hier wel dat dat niet zo is en dat het Nintendo's reguliere controller gaat worden. Ik denk dat ze nog behoorlijk vaak zullen moeten uitleggen hoe de vork precies in de steel zit. (En sorry maar marketing is niet Nintendo's sterkste punt).
Ik kan me ook best voorstellen dat bijvoorbeeld de helft van de presentatoren van gamekings het wel niks zullen vinden en "die afstandsbediening" belachelijk gaan maken. En dat lijkt me nou juist een programma wat gedeeltelijk het imago van Nintendo bepaald.
Ik denk dat de enige manier om mensen te overtuigen is door veel demopods neer te zetten, misschien ook weer zo'n tour langs winkelcentra als bij de DS. Dit lijkt me weer typisch zoiets dat je zelf moet ervaren voordat je het snapt. En een hele goede line-up van spellen voor de launch is ook noodzakelijk. Ik denk dat je wel voorzichtig kunt stellen dat het succes van de revolution helemaal afhankelijk is van hoe goed Mario128 gaat worden. Als dat spel tegenvalt dan zie ik het somber in eerlijk gezegd.
Dat is niet zo'n relevante vraag. Je kunt je beter afvragen waarom de Nintendo64 niet de populairste console in die periode is geworden. Hoe is het mogelijk dat Nintendo toen in een jaar tijd van marktleider is afgezakt naar een (verre) 2e plaats? Wat ze ook verkeerd gedaan hebben is duidelijk in die periode gebeurd. Als je ze tijdens de hoogtijdagen van de SNES had verteld dat een nieuwkomer op de console-markt ze van hun troon zou komen stoten, zouden ze je gewoon hebben uitgelachen.waarom denken jullie dat de Gamecube niet de populairste console is (geworden)? Oftewel wat moet Nintendo nu anders doen/verbeteren met de revolution?
Ik denk dat het marktaandeel van de gamecube daar gewoon een direct gevolg van is. Met de N64 is het imago van Nintendo voorgoed veranderd, en ik denk dat de meeste mensen hun beslissing al hadden gemaakt voordat de gamecube goed en wel op de markt kwam.
Inderdaad zit een rumble functie in.Hoedje schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:48:
[...]
Er zit dus wel een rumble functie in de controller (dit is gezegd door Japanse directeur op de TGS).
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Erg simpel, Nintendo staart zich niet blind op de concurrentie maar focust zich op haar eigen markt. Ze hoeven niet veel anders te doen aangezien ze altijd winst hebben gedraaid. De N64 was bijvoorbeeld minder populair dan de PSX, maar ze hebben er wel meer winst op gemaakt dan Sony. De Gamecube is minder populair dan de PS2 en de Xbox(wel veel meer verkocht dan de N64), maar ook hier hebben ze weer erg veel winst op gemaakt(scheelt als het goed is niet veel met de PS2 en Microsoft heeft in totaal alleen nog maar verlies gemaakt).Hoedje schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:40:Trouwens ik heb nog wel een leuke stelling/vraag...
Daarnaast zijn ze er op marktaandeel wel op achteruit gegaan, maar in absolute aantallen zijn ze nog steeds niet ver afgezakt. Dit geeft dus aan dat Nintendo haar eigen doelgroep heeft weten te behouden. Met de Revolution zal het dus niet anders zijn.
Dat Nintendo niet meer de populairste consoles heeft komt er bovendien door dat ze niet zo achterlijk veel geld in marketing stoppen en de gemiddelde gamer tegenwoordig ouder is dan ten tijde van de NES/SNES. De gamers die opgegroeid zijn met die consoles kiezen tegenwoordig vaak eerder voor de PS2 of Xbox, terwijl de nieuwe generatie weer meer voor de Gamecube kiest.
Dat zie ik weer andersomDe gamers die opgegroeid zijn met die consoles kiezen tegenwoordig vaak eerder voor de PS2 of Xbox, terwijl de nieuwe generatie weer meer voor de Gamecube kiest.
[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 18-09-2005 21:43 ]
Verwijderd
Dat ben ik zeker niet met je eens. Ik speelde ook vroeger op de NES en heb echt totaal geen interesse in een Cube. En ook geen enkele van mijn vrienden of kennissen die een NES en/of SNES hebben gehad hebben nu een Cube.MaxBurn schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:42:
[...]
Dat zie ik weer andersomDe meesten die ooit op de NES en SNES al speelden cuben nu
[ Voor 91% gewijzigd door Max|Burn op 18-09-2005 22:16 ]
Verwijderd
En als je de verkoopcijfers ziet is het hooguit 1/3 a 1/4MaxBurn schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:13:
Ik zei niet 'iedereen' De leeftijd van het cube-volk (van de mensen die ik ken maar ook op GoT) is/lijkt over het algemeen hoger dan dat van de XB en PS2 gamers. Geeneen van me jonge neefjes/nichtjes heeft een cube maar wel een PS2 en/of XB terwijl iedereen die ik ken van 22+ een cuibe heeft.
edit: de mensen met een cube, bij mij zijn allemaal +20 en hoger (tot ergens de 30 denk ik zo). En heb 2neefjes die PS1 en PS2 hebben en die zijn 12~15
[ Voor 10% gewijzigd door Dutchie! op 18-09-2005 22:19 ]
Verwijderd
NES: 60.000.000 verkochtBarôZZa schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:25:
Daarnaast zijn ze er op marktaandeel wel op achteruit gegaan, maar in absolute aantallen zijn ze nog steeds niet ver afgezakt. Dit geeft dus aan dat Nintendo haar eigen doelgroep heeft weten te behouden. Met de Revolution zal het dus niet anders zijn.
SNES: 49.000.000 verkocht
N64: 32.000.000 verkocht
Gamecube: totnutoe 18.000.000 verkocht.
Ook de absolute aantallen zijn dus zeker wel afgezakt. De eigen doelgroep slinkt. En het marktaandeel? Tsja... een tijdje geleden was nog in het nieuws dat 80.000.000ste PS2 was verkocht.
Surrounded: Hoe kom je aan die cijfers? kan me haast niet voorstellen dat de N64 zoveel beter verkocht. (Dat zal dan wel..?) Alhoewel ik wel genoeg toppers had op de N64 vond ik de Cube in het algemeen beduidend beter.
En dat terwijl iedereen doet alsof de Xbox het zo giga veel beter doet...Since it came out in 2000, Sony's PlayStation 2 has sold more than 90 million units. Nintendo's GameCube has sold about 19 million. Microsoft has sold about 21 million Xboxes.
[ Voor 39% gewijzigd door Max|Burn op 18-09-2005 22:27 ]
[ Voor 53% gewijzigd door Max|Burn op 18-09-2005 22:28 ]
Verwijderd
Van de nes, snes en N64 stonden zo op nintendo.com... ik ga ervan uit dat dat wel betrouwbaar is.MaxBurn schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:21:
Surrounded: Hoe kom je aan die cijfers?
gamecube cijfers heb ik op verschillende sites en forums proberen te vinden, maar dat verschilt nogal waar je kijkt. 18 miljoen is ongeveer het gemiddelde van wat ik erover kon vinden.
Ja, ik ook hoor.Alhoewel ik wel genoeg toppers had op de N64 vond ik de Cube in het algemeen beduidend beter.
Verwijderd
Dat de Xbox het nog geen eens zoveel beter doet komt gewoon door de ongelovelijk slechte verkoop in Japan. Ik wist dat de Xbox het slecht deed in Japan maar toen ik cijfers zag toen viel m'n mond echt open. Per week worden er tussen de 20-30000 PS2's verkocht in japan. In Japan is de gemiddelde weekverkoop aan Xboxen.... minder als 200 stuks.... Kijk hier bijvoorbeeld maar, de verkopen van vorige week in Japan: http://www.dsworld.nl/artikel.php?id=1014 118 verkochte Xbox'en....[MaxBurn schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:21:[...]
En dat terwijl iedereen doet alsof de Xbox het zo giga veel beter doet...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 23:36 ]
Ik heb zelf een gamecube gehad. Ik werd er niet minder stoer op.
Naast P.N.03 (die ieder kut vindt) en Resident Evil heb ik er geen coole games op gehad.
Ik heb ook metroid prime, zelda en Metal Gear Solid gehad. Laatste was een hele zware tegenvaller.
Die 2 spellen die ik wel goed vond, waren geen reden om de gamecube te houden. Ik heb hem verkocht toen ik erachter kwam dat ik al 10 maanden niks meer gesaved had.
Er zijn niet genoeg spellen die mij boeien.
Dat heeft niks met kiddie of kinderachtig te maken hoor.
Resident Evil 4 vind ik dan wel weer tof, maar volgende maand heb ik die op de PS2, dus...
Hou jezelf niet voor de gek door te denken dat door de kinderachtigheid de gamecube 'geflopt'(doet het eigelijk aardig, je moet hem niet met de PS2 vergelijken omdat de PS2 gewoon een hele andere markt is) is. Het is gewoon gebrek aan echte toppers.
Zelf zal je wel super veel plezier hebben aan, tsjah... metroid, maar misschien heeft iemand anders veel liever halo.
De bongo's zijn dan weer heel erg tof, maar ze zijn gewoon niet half zo cool als dat singstar spel. Dit zorgt altijd voor een toffe avond. Maarja, dan moet je wel genoeg vrienden/familieleden hebben die gek genoeg zijn om zich voor schut te zetten
Er zijn wel goede games, maar ik denk persoonlijk dat er op andere consoles betere alternatieven zijn.
Resident evil zoals ik al zei is super, echter, ik heb me ook jaren vermaakt met silent hill 2/3 en 4 (laatste moet ik nog uitspelen) en dadelijk heb ik ook weer resident evil.
Zo zijn er nog veel andere voorbeelden.
Viewtifull joe is ook zoiets.
Ik wil best weer een gamecube kopen, maar niet zonder exclusive toppers.
Ik vond nintendo juist niet kiddie, dat geluid als het gamecube logo aanging tijdens de reclames in het begin. Ik vond het 10.000 keer bruter dan dat bleude en kinderlijke "playstation two!!"
Verwijderd
Dus wanneer ik de cheats selecteer en vervolgens voor de optie Freeloader kies en dan voor het booten v/d game, dan worden mijn game en de cheats mee gebooted?Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:53:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Het enige blad dat nog een beetje kritisch is is Edge. De rest kun je indelen in Fanboy of simpelweg niet kritisch genoeg. Vrijwel elk blad hemelde de PS2 op, om vervolgens, toen de eerste ladingen voor 1049,- over de toonbank waren gegaan, met de mededeling te komen dat de launchgames niet goed genoeg waren en dat het er ook nog eens veel te weinig waren.
[...]
Action Replay heeft de freeloader al ingebouwd.
Ik vind dit een kromme vergelijking want, Bongo's is meer een samba di amigo-cloon en dat speelje, in gezelschap meestal ook niet een hele avond. Net zoals Donkey konga. Singstar is eigenlijk karaoke en tja, stom genoeg is dat enorm populair in de stapwereld. Logisch dat je daar dan ook een heleavond mee kan vullen... ben je met 8man, omste beurt een liedje zingen van 3minuten ben je klein half uurtje iedereen 1x geweestFaust schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:44:
De bongo's zijn dan weer heel erg tof, maar ze zijn gewoon niet half zo cool als dat singstar spel. Dit zorgt altijd voor een toffe avond. Maarja, dan moet je wel genoeg vrienden/familieleden hebben die gek
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 19-09-2005 00:35 ]
wat kost jou:
-gamecube:
-spel donkey konga+bongo
-bongo
-bongo
-bongo
je betaalt meer en het is ook nog eens minder leuk.
Dan is de keus voor veel (100 miljoen) mensen snel gemaakt.
edit: het is inderdaad andere koek.
Ik dacht dat je een genre partygames had, het is misschien niet eerlijk van Sony om een karaoke spel te maken omdat die altijd veel populairder zijn dan de rest.
btw, wat singstar aangaat, het is de 1e keer dat ik zoveel chicks rondom een spelcomputer gezien had
(was verjaardag vriendin, maar toch
[ Voor 43% gewijzigd door Faust op 19-09-2005 00:38 ]
Dat er weinig spellen zijn die jij niet leuk vind kan gebeuren. Dat betekent echter niet dat er een gebrek aan toppers is, zie de startpost bijvoorbeeld maar eens. Daar staan maar een klein aantal van de toppers voor de GC in.Faust schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:44:
Hou jezelf niet voor de gek door te denken dat door de kinderachtigheid de gamecube 'geflopt'(doet het eigelijk aardig, je moet hem niet met de PS2 vergelijken omdat de PS2 gewoon een hele andere markt is) is. Het is gewoon gebrek aan echte toppers.
Dus jij beweert nu dat iedereen die de PS2 heeft gekocht, dat gedaan heeft omdat Singstar goedkoper is om met 4 man te spelen dan Donkey Konga? Dan doet het grootste deel van die 100 miljoen mensen toch iets verkeerd, want Singstar is maar door 2 miljoen van die 100 miljoen mensen gekocht.Faust schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:36:
Dan is de keus voor veel (100 miljoen) mensen snel gemaakt.

Waarom is het trouwens zo dat als jij iets post in één van de Nintendo topics, het vrijwel altijd over Sony gaat?
Verwijderd
Consoles:
NES: 60 miljoen
SNES: 49 miljoen
N64: 32 miljoen
Cube: 19 miljoen (14.6%)
Xbox: 21 miljoen (16.2%)
PS2: 91 miljoen (69.2%)
Games:
Super Mario Bros.: 40.2 miljoen
Super Mario Bros. 2: 7.5 miljoen
Super Mario Bros. 3: 17.3 miljoen
Super Mario World: 20.6 miljoen
Super Mario All-Stars: 10.6 miljoen
Yoshi's Island: 4.12 miljoen
Super Mario 64: 11.2 miljoen
Super Mario Sunshine: 4.2 miljoen
The Legend of Zelda: 6.5 miljoen
Adventure of Link: 4.4 miljoen
Link to the Past: 4.6 miljoen
Ocarina of Time: 7.6 miljoen
Majora's Mask: 3.4 miljoen
The Wind Waker: 3.3 miljoen
edit: welke fans zijn trouwer, mario's of zelda's
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 01:57 ]
Verwijderd
Dus omdat jij hem niet "kiddie" vindt, betekent dat alle miljoenen andere potentiele kopers precies dezelfde mening hebben?Faust schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:44:
Stop eens met die argumenten dat de cube niet verkoopt omdat deze "kiddie" is.

Hier doet Nintendo niet veel aan marketing, in Amerika, Japan wordt er echt wel meer aan gedaan vermoed ik.MaxBurn schreef op maandag 19 september 2005 @ 06:17:
De cube had voornamelijk last van het imago sinds de N64 en was daarnaast veel te weinig gemarket. Ik kan nu niet zeggen dat ik een gebrek aan volwassen games heb.
- Nintendo wil goede spellen maken, waardoor ze veel tijd kwijt zijn per spel.
- Sony brengt gewoon een bulk spellen uit in de hoop dat er een paar van aanslaan.
- XBOX wil ik hier nog niet eens noemen
Resultaat: Sony heeft de meeste hits van de meest slechte kwaliteit.
Just as Good
Verwijderd
Komt van IGN, de "Revolution FAQ" -> cube.ign.comTheEvilCuber schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:18:
[...]
Bron?
Verwijderd
Maar het is gewoon een feit dat er voor de PS2 meer volwassen games te krijgen zijn. Meer bloederige actie-spellen, meer serieuze racegames, meer rpg's...MaxBurn schreef op maandag 19 september 2005 @ 06:17:
De cube had voornamelijk last van het imago sinds de N64 en was daarnaast veel te weinig gemarket. Ik kan nu niet zeggen dat ik een gebrek aan volwassen games heb.
Dus als je 15 jaar bent en je wilt dat soort dingen spelen, dan is het helemaal niet zo vreemd om een PS2 te kopen.
Op de gamecube zijn inderdaad ook wel zulke spellen te krijgen... maar minder. Een gamecube koop je toch vooral voor Nintendo's eigen spellen, en die zijn nu eenmaal wat blijer en kleuriger dan spellen van de concurrent.
(Het punt is natuurlijk dat als die 15 jarigen daar doorheen zouden prikken, ze vanzelf zouden ontdekken dat nintendo's eigen spellen vooral verschrikkelijk leuk zijn om te spelen. Maar als je dat niet weet, en ook niks afweet van hun lange geschiedenis... kan ik me heel goed voorstellen dat veel tieners toch maar liever een PS2 kopen.)
Dit topic is gesloten.