Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 57 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.015 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Het lijkt me technisch juist heel simpel, de controller weet hoe jij hem vast houd (namelijk zoals die bedoeld is) en aan de stand van hoe die beweegt (met het nul punt) kan hij in alle dimenties meebewegen zoals jij dat doet (voren achter boven beneden)
Je bovenarm zal gewoon volgen denk ik daar zijn namelijk niet zoveel bewegingen mee mogelijk.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:39:
[...]
Je vergeet dat je bij motioncapturing vol zit met elektroden, en dat er in deze controller maar één sensor zit.
Als jij een swing maakt dan is op alledrie de assen gewoon gemeten hoe je beweegt hoor.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ de drie hierboven:

Wat is dan het nut van dit systeem, als het zo simpel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:37
Nu ben je officieel aan het zeuren.
Wie van ons drie heeft gezegt dat de rev. de bewegingen buiten die `ene` sonsor precies gaat weergeven. Waarom zou dat in jouw ogen moeten.
In mijn vb. is het alleen nodig om de hand te registreren, de rest van de arm hoeft niet precies volgens mijn arm te bewegen als het er maar een beetje op lijkt.
Dat ding in jouw post is om complete lichaamsbewegingen te registreren, dat hebben we hier niet nodig hé.

[ Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 16-09-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:31:
Nu ben je officieel aan het zeuren.
Wie van ons drie heeft gezegt dat de rev. de bewegingen buiten die `ene` sonsor precies gaat weergeven. Waarom zou dat in jouw ogen moeten.
In mijn vb. is het alleen nodig om de hand te registreren, de rest van de arm hoeft niet precies volgens mijn arm te bewegen als het er maar een beetje op lijkt.
Dat is dus het punt. Hoe gaat het er 'een beetje' op lijken? Een goedkope setup heeft al 5 sensors in je arm, hoe kun je met alleen een sensor in de hand nou bepalen waar de rest van de arm zich bevind? Het _kan_ gewoon niet met één sensor. Als je mij van het tegenovergestelde wil overtuigen zul je toch echt met een inhoudelijk argument moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:36:
[...]
Dat is dus het punt. Hoe gaat het er 'een beetje' op lijken? Een goedkope setup heeft al 5 sensors in je arm, hoe kun je met alleen een sensor in de hand nou bepalen waar de rest van de arm zich bevind? Het _kan_ gewoon niet met één sensor. Als je mij van het tegenovergestelde wil overtuigen zul je toch echt met een inhoudelijk argument moeten komen.
We weten nog niet eens hoe de controller werkt. Hoe kunnen we je dan overtuigen. Wacht nu maar gewoon af en zeik en roddel niet zoveel over hoe en wat. We komen er vanzalf achter wat het dingetje gaat kunnen....

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik snap de terughoudendheid van Jan wel. Zeker aangezien de kosten. Persoonlijk verwacht ik dat een nieuwe controller redelijk in de euri zal lopen. Ik denk dat out of de box er 1 controller in zal zitten met wat standaard uitbreidingen. Daarnaast denk ik overigens niet dat bijv EA bij elke game een nieuwe uitbreiding komt. Dat maakt de drempel om de game te kopen alleen maar groter. Wat wel zou het kunnen is dat er loze uitbreidingen komen die heel goedkoop zijn. Hierbij denk ik aan een stuur vorm waar je de controller in kunt klikken. Beweging is hetzelfde maar je hebt opeens een stuur in je hand.
Op zich maken deze uitbredingen de Revo weer een commercieel aantrekkelijk product. Dit soort uitbreidingen zijn echter leuk voor erbij maar alles behalve noodzakelijk.
Over de classic uitbreiding denk ik dat deze puur is voor 3rd party ports en oude games, en voor oude games kun je heel ver komen met de GC controller. Ik denk wel dat Nintendo het voortouw zal nemen qua echte uitbredingen maar dat in eerste instantie voor alle revo games het zoveel mogelijk 'beperkt' zal blijven tot de core controller.

Ik moet wel zeggen dat ik het wel een erg indrukwekkend staaltje techniek vind. Als het ware is het een soort 3D GPS gestuurd geval. Waarmee je dus in 3 dimensies niet alleen de plaats kunt aangeven maar ook de positie. Waar ik niet helemaal uit ben is of de richtmogelijkheid gebruik maakt van een soort van optische sensor aan de voorkant van de controller, of dat het puur berekening is mbv positie en houding. Optishc oid lijkt me op zich wel voor de hand liggend, maar is wederom erg indrukwekkend qua techniek om zo realtime data terug te sturen. Mooie ervan is dat classics als Duckhunt ook gespeeld kunnen worden (met optioneel geweer opzet stuk)!

Om even nog in te gaan op Jan's opmerking over de debiele bewegingen factor. Ik denk dat dit afhankelijk van de game (genre) zal zijn. Er komt wel beweging bij kijken maar voor een racer of een FPS hoeft dit maar heel beperkt te zijn. Ik heb er op zich wel vertrouwen in dat Nintendo dit wel goed heeft geregeld.

Wat natuurlijk ook alleen maar meer mogelijkheden gaat bieden is dat je ook twee controllers kunt gebruiken voor games. Denk aan een realistische box-sim waarbij je met in elke hand een controller goed los kunt gaan! Zo lijkt dat hele Nintendo ON gebeuren nog helemaal zo vreemd niet.

Ik ben erg enthousiast maar het moet wel waar gemaakt worden. Ik hoop dan ook dat er genoeg moois voor ons westerlingen komt!

[ Voor 3% gewijzigd door Deddiekoel op 16-09-2005 21:50 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:37
Lijkt me trouwens wel lachen bij een minder serieus spel, de arm "bengelt" los tussen lichaam en hand, en hakken maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:39:

Mja zoals ik al tegen Oscar zei, er zit maar één sensor in de controller, die niet weet hoe de rest van je arm reageert, laat staan de rest van je lichaam; ie als je een discus gooit, beweeg je niet alleen je arm maar ook je bovenlichaam. Dat is echt heel moeilijk te verzinnen.
Ja dat snap ik allemaal wel... maar mijn punt is juist dat ze dat dan voorlopig maar achterwege laten. Lekker boeiend als het er een beetje onnatuurlijk uitziet als het poppetje op het scherm zijn bovenlijf niet meedraait (of er wat mij betreft helemaal als een zoutzak bij staat), als je maar zelf die discus weg kan gooien. Dat is nou juist de kick. In de volgende volgende generatie mogen ze dan bedenken hoe ze dat alles er ook nog eens natuurlijk uit kunnen laten zien.

Daar komt nog bij dat het bij een cartoon-personage (zoals mario) al een stuk simpeler wordt. Nintendo is meestal niet zo heel erg geïnteresseerd in realistische spelpersonages. Bij bijvoorbeeld Kirby hoeven ze zich nergens zorgen om te maken. ;) Hoe die ook flappert met zijn "armen", het zal er altijd wel goed uitzien.
Rayman zou ook erg geschikt zijn! :p (geen wonder dat ubisoft zo enthousiast is.)

In Nintendogs (NDS)kun je zelf een frisbee weg gooien door de stylus over het schermpje te bewegen, en dat voelt al echt fantastisch. Met deze controller kunnen ze dat nog veel en veel beter uitwerken. Zulke directe controle zou ik graag in veel meer spellen willen zien. Niet meer op een knopje drukken om een granaat te gooien, maar helemaal zelf de werpkracht en de richting en het boogje bepalen.
Ik bedoel de motoriek, het hele zwaaien met een tennisracket, het slaan met een zwaard, etc, is niet zo makkelijk als het lijkt.
Ik denk dat dat echt een kwestie van wennen is. De vierpuntsdruktoets was eerst ook wennen. De analoge stick in het begin ook... en dit nu ook weer. Ik verheug me daar juist op. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:42:
[...]

We weten nog niet eens hoe de controller werkt. Hoe kunnen we je dan overtuigen. Wacht nu maar gewoon af en zeik en roddel niet zoveel over hoe en wat. We komen er vanzalf achter wat het dingetje gaat kunnen....
Bedankt voor het geflame, maar dat is nergens voor nodig. We weten niet hoe de controller werkt, wel hoe motioncapturing werkt.

Ik blijf erbij dat het er erg houterig uit zal zien (misschien zal dat niet zo erg zijn zoals sommigen zeggen, dat kan best) en dat het zelf gooien en slaan moeilijk te balanceren zal zijn. Maar we zullen zien. Een nieuwe ervaring is het iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Etoychest did an interiew with Nintendo’s Vice President of Marketing and Corporate Affairs, Perrin Kaplan.

Question: First, I just want to thank you for taking the time to talk with us. I know your day so far has to have been a bit of a whirlwind.

Perrin Kaplan: Hi, thanks. That’s no problem. We’re excited to be able to talk about everything that is going on today.

Q: So, from a personal standpoint, what was your initial reaction when you saw the controller? I know a lot of us were, and perhaps still are, thrown into a bit of shock, and right now the camps seem to be divided into love and hate it categories.

PK: Right. Well, of course I saw the controller for the first time quite a while back, and was really excited about what it would mean. The Revolution controller is just very intuitive, and easy to use. It’s the sort of thing people really just need to get their hands on, and I think once people actually play with it that will really grow to like the controller.

Q: And how will the N64 and SNES games be controlled? Will players use the GameCube controller, or will they use one of the attachments?

PK: So for backwards compatability? What we are telling people right now is that there are several peripherals in the works that will be used for the older games. Of course, people will be able to plug their GameCube controller right in and use that, but if they want, they can use the Revolution’s peripherals for an entirely new and fresh experience.

Q: Is this the final design for the controller? Or is this like how we saw the DS initially at E3, and when it finally came out it had been redesigned to make it more comfortable?

PK: No, this is not the final design. You won’t see that until the release is here, but we are getting much closer. Just like what was seen with the DS the designers are continuing to work on the controller.

Q: Will all games use the Revolution’s unique controller, or will players be able to use the GameCube controller, for example, on new Revolution games?

ImagePK: Yes, all Revolution games will use the new controller. Nintendo’s idea is that it’s all about creating the free and new experience, and the controller is central to that.

Q: Besides the analog attachment we have seen, do you know of any other planned attachments for the controller?

PK: Do I know of any? Sure, yea. There are many peripherals that are planned for the controller.

Q: Any examples you can share? Throw me a bone here [both laugh].

PK: I know, everyone wants more information, but as for right now we are focusing on the main controller. We’ve had some people here that have spent some time with it, and have written some stories on the controller already, and everyone seems to really have enjoyed the experience. It’s just so intuitive.

Q: Regarding the peripherals, has there been talk of price yet? The hobby is already becoming cost-prohibitive for many players, so the idea of having to purchase additional equipment to play certain games has many people concerned. How would you address their fears?

PK: Not yet, but again we aren’t really spending much time talking about the peripherals right now. As for price, I wouldn’t worry too much about that. Nintendo is focused on making the Revolution accessible to players, and the designers are keeping all of these concerns on their minds. We’ll release more information on the peripherals soon, but players really shouldn’t be concerned about price right now.

Q: Do you know off hand how, using the new controller, the Revolution’s Super Smash Bros. will work?

PK: Off hand, even if I did, I would rather just let players use their imaginations to think about how it could be played. The controller opens up a number of possibilities to control a game like Super Smash Bros. I know people want to know more, but now isn’t the time. There really are just so many ways this controller could be used, and I think it’d be just more fun to see how players might imagine a game like that be controlled.

ImageQ: With such a wildly unique controller, and with the Xbox 360 and PlayStation 3’s controllers adopting a more traditional design, it is conceivable that cross-platform games will not be seen, at least in their vanilla form, on the Revolution.

PK: Well, firstly, if a developer chooses to design a game for the Revolution, they can make the controls work how they would on another console if they want to. It’s just a small change, though, to make the game work for the Revolution’s controller. However they can also design it to take full advantage of the controller, which opens up a whole new range of possibilities.

Q: So, for example, a Tony Hawk game players purchase for the Revolution would seem to offer a totally different experience that what players would get from the Xbox 360 version players purchase, do you agree?

PK: It could offer a new and different experience, for sure.

Q: We saw in the press release that third-parties such as THQ and Activision have already commented on the Revolution’s controller. How has the overall reception been from developers and publishers?

PK: It’s been overwhelmingly positive, actually. Everyone seems to be really excited about the controller, and the possibilities it offers. Like the DS, Nintendo is all about developing tools that help developers be more creative, and they have been very open to what the company is doing for them, and the players.

Q: For our final question, because I know you are incredibly busy, is that with the four different colored lights on the controller signifying the player who is using the device, does this mean that the system will support a maximum of four players?

PK: What we are telling people right now is that four players can play on the Revolution, but what this means exactly we will unveil at a later time. We’ll have more information soon to come on this topic.

Q: Thank you very much for taking the time to speak with us today, it is very much appreciated.

PK: Thank you, especially you are up so late for this. You’re in, what Pacific time?

Q: Mountain.

PK: So it’s going on 2 a.m. for you there.

Q: Yeah.

PK: So thank you, we appreciate it a lot.
PK: What we are telling people right now is that four players can play on the Revolution, but what this means exactly we will unveil at a later time. We’ll have more information soon to come on this topic.

Wth bedoelt ze daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja dat mens is sowieso altijd erg vaag. Zien we vanzelf wel weer. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Guttegut zeg..

Jan, er wordt niet een compleet 3d model van je gebouwd in de spellen hoor.. Het voldoet prima, op het beeld zal bv. bij een golfswing gekozen kunnen worden uit 50 pre-set bewegingen (qua hoe het er visueel uitziet) gebaseerd op jouw beweging. Alsof jij op dat moment exact zie dat het niet helemaal hetzelfde. (Althans, alsof dat boeit) Dit is puur visueel gezeur. Niemand zegt dat het motion capturing is met als doel je complete lichaamsbewegingen te registreren.. (daar kom jij mee) De gameplay bewegingen worden 100% accuraat geregistreerd, niet je complete lichaamsbeweging. Nergens voor nodig ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Max|Burn op 16-09-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Volgens mij zet je twee sensors bij je tv neer, net zoals bij Samba de Amigo en zitten er nog 1 of 2 sensors in de controller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Deddiekoel schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:46:
Ik denk echt dat out of de box er 1 controller in zal zitten met wat standaard uitbreidingen.
Ik denk dat het in principe bij de twee genoemde uitbreidingen blijft hoor. Misschien zullen ze nog wat extra's bedenken, net zoals je bij de cube de bongo's hebt. maar ik kreeg niet het idee toen ik die presentatie zag dat het Nintendo erom te doen was om zich te focussen op mogelijke uitbreidingen (Ik krijg nu het idee dat veel mensen denken dat de getoonde "afstandsbediening" als het ware gezien zou moeten worden als een "halve" controller waar bij zo'n beetje elk spel een eigen uitbreiding zou moeten komen, dat is het dus denk ik niet). Wat je zelf al zegt dat zou klauwen met geld kosten en niemand zit er op te wachten, dat brengt vrijwel alleen maar nadelen met zich mee. Zo zul je als je 4 controllers hebt dan elke keer bijna gedwongen zijn ook de utbreiding 4 keer te kopen als je met zijn 4-en wilt spelen etc...
Volgens mij (ik weet het niet zeker, voordat Jan daar weer op ingaat ;) ) moet je met de twee genoemde ad-ons, dus de analoge stick en de classis shell, 99% van de spellen gaan spelen. De klassieke shell wordt zeer waarschijnlijk meegeleverd en ik kreeg het idee dat de analoge stick al echt bij de controller hoorde, op veel plaatjes staat hij met dat ding afgebeeld, dus die krijg je er denk ik sowieso bij.

Ik weet dat ik dit al eerder in het topic heb gezegd, maar het wordt nu als nadeel besproken dat de controller voor veel games een andere ad-on zou moeten hebben wat veel geld gaat kosten. Ik vraag me af waar dat idee vandaan komt. Want ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten!

Edit: Ik lees net het volgende op Gamespot:
The analog stick peripheral will come included with the Revolution hardware, with other attachments to follow in the future. While Miyamoto didn't say much else about what other attachments were in the works, he did note that it's theoretically possible to have entirely different configurations plug into the port--which got us thinking about SNES and N64 controller attachments.
Kennelijk worden nog meer attachements wel een speerpunt... Vind ik persoonlijk dus jammer, aangezien het dan wel heel erg duur owrdt om met zijn 4-en te gamen. Bij mijn cube heb ik nu 3 third party controllers erbij en kun je voor een schappelijk bedrag ttoch 4 controllers hebben, zodat je af en toe met zijn 4-en kunt gamen. Dat is heel erg leuk, maar he gebeurt alleen niet zo vaak. Als die add-ons echt zo belangrijk worden zie ik het bij de Rev al helemaal niet meer gebeuren :/

[ Voor 44% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-09-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het in praktij werkt of niet dat zien we wel, tis iig wel innovatief. Het is leuk al die grafische vernieuwingen enzo maar nintendo is weer de enige die gameplay als prioriteit neerzet :-) Sony en microsoft komen gelijk met grafisch geweld aanzetten en een hoop getalletjes, en wat doet nintendo die komt eerst met de controller! geweldige stap! Dit principe verdiend al een dikke pluspunt in mijn ogen, ofdat t top wordt ofniet. :)
Ik hoop wel dat er ook games getoond gaan worden voordat de 360 uitkomt, op die manier kunnen er nog een zootje zieltjes gewonnen worden die gewoon next gen willen. Ik hoop dat het allemaal een beetje goed gaat uitpakken voor nintendo want deze aanpak kun je alleen maar waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:00:
[...]

Bedankt voor het geflame, maar dat is nergens voor nodig. We weten niet hoe de controller werkt, wel hoe motioncapturing werkt.
Ik las een paar dagen terug nog dat motion capturing binnenkort overbodig zal zijn. Er is nu software waarmee aan de hand van bepaalde constraints lichaamsanimatie in realtime gegenereerd kan worden onder de invloed van physics. Je zou deze software misschien kunnen gebruiken in combinatie met de nieuwe controller om tot een realistische lichaamsanimatie te kunnen komen. Er stond nog een link naar een aantal realtime filmpjes hiervan in het Next-Gen topic een paar dagen terug.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:10:
Guttegut zeg..

Jan, er wordt niet een compleet 3d model van je gebouwd in de spellen hoor.. Het voldoet prima, op het beeld zal bv. bij een golfswing gekozen kunnen worden uit 50 pre-set bewegingen (qua hoe het er visueel uitziet) gebaseerd op jouw beweging. Alsof jij op dat moment exact zie dat het niet helemaal hetzelfde. (Althans, alsof dat boeit) Dit is puur visueel gezeur. Niemand zegt dat het motion capturing is met als doel je complete lichaamsbewegingen te registreren.. (daar kom jij mee) De gameplay bewegingen worden 100% accuraat geregistreerd, niet je complete lichaamsbeweging. Nergens voor nodig ook.
Mijn punt is nu juist dat je het niet los van elkaar kunt zien. Je kunt prima twee realistische dingen combineren en iets totaal absurdistisch krijgen.
MetroidPrime schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:13:
[...]

Ik las een paar dagen terug nog dat motion capturing binnenkort overbodig zal zijn. Er is nu software waarmee aan de hand van bepaalde constraints lichaamsanimatie in realtime gegenereerd kan worden onder de invloed van physics. Je zou deze software misschien kunnen gebruiken in combinatie met de nieuwe controller om tot een realistische lichaamsanimatie te kunnen komen. Er stond nog een link naar een aantal realtime filmpjes hiervan in het Next-Gen topic een paar dagen terug.
Een dergelijke ontwikkeling geintegreerd met de Revolution zou natuurlijk een heel ander licht op de zaak werpen en de situatie veranderen. Realtime en realistisch, als dat zou kunnen zou dat erg mooi zijn, maar hoeveel rekenkracht heb je daar wel niet voor nodig...?
Misschien is de controller niet het enige wat de naam Revolution rechtvaardigt :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik kap met deze discussie ;) Je hebt het feitelijk over het registreren van complete lichaamsbewegingen om dit op het scherm over te zetten naar een model terwijl niemand op deze aardbol, behalve jij, dat verwacht/bedoelt, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:16:
[...]

Een dergelijke ontwikkeling geintegreerd met de Revolution zou natuurlijk een heel ander licht op de zaak werpen en de situatie veranderen. Realtime en realistisch, als dat zou kunnen zou dat erg mooi zijn, maar hoeveel rekenkracht heb je daar wel niet voor nodig...?
Zoveel als je wil, het ligt er maar aan hoe realistisch je het wil hebben.

Om maar even in het voorbeeld van de golfers te blijven, je hoeft helemaal niet hele beweging over te nemen, daar wordt het spel alleen maar onnodig moeilijk van omdat het raken van een kleine onzichtbare bal nog al moeilijk is.

Het gaat vooral om de snelheid en de richting van de beweging, voor iedere beweging in ieder spel.

De animaties op het scherm in de meeste spellen gewoon hetzelfde, alleen gebruik je de gyroscoop om je karakter te besturen en kun je de kracht beinvloeden, net als je met het indrukken van een analoge knop/joystick kan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:04:
NES - revolutionair
SNES - verfijning van de NES
N64 - revolutionair
gamecube - verfijning van de N64
Revolution - revolutionair
opvolger - verfijning van de revolution
etc etc
de Game Boy hoort zeer zeker ook in het rijtje :)

Game Boy Color - verfijning
Game Boy Advance - revolutie
Die dunnere klapversie van de Advance wiens naam ik ff kwijt ben Game Boy Advance SP - verfijning
Game Boy DS - revolutie

*D

[ Voor 3% gewijzigd door Chillz op 16-09-2005 23:42 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Chillz schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:20:
[...]

Game Boy Advance SP - verfijning
Nintendo DS - revolutie

*D
fixed
En inderdaad, dat patroon is wel erg aanwezig zeg.
Om de generatie een revolutie bij Nintendo _/-\o_

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Wat ik me net bedenk, en dat is iets dat nintendo in nederland imho verkeerd doet, is dat je wel enrom moet adverteren als je de casual gamer of zelfs de non-gamer wilt bereiken. Ik zou het enorm cool vinden om weer eens vette nintendo spots op tv zien.

Now you're playing with revolutionary power ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:57

S2S

Ik denk niets

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Verwijderd

Je kan misschien voor de lol een beetje meer zeggen dan alleen drie vage woorden (die ik dus op meerdere manieren kan interpreteren). Je denkt niets negatiefs? Je denkt niets omdat het zo geweldig is dat je een black-out krijgt? :P Je denkt dat het niets wordt? NOU!??!!?!?

• S2S

S2S

Okay...

Ik denk WTF Nintendo...waar is de WOW...bij mij was ie er niet bij vrienden ook niet, meer iets van uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh

Eerste indruk is het belangrijkt imo. Kijk het kan best werken maar ik zie het nou niet echt zitten om een Res of een Prime uren achter elkaar met een omhoog gehouden remote te spelen, lijkt me niet relaxed.

Ik denk dat Nintendo de plank mis slaat. Maar dat is wat ik denk. Ik haal zeker wel de Revolution in huis . Maar ik denk dat de casual gamer als ze de rev naast de x360 en de PS3 zien toch zeker voor deze gaan.
Verder denk ik dat we het moeten stellen zonder al te veel 3rd partie support....

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

S2S schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:24:
Okay...

Ik denk WTF Nintendo...waar is de WOW...bij mij was ie er niet bij vrienden ook niet, meer iets van uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh

Eerste indruk is het belangrijkt imo. Kijk het kan best werken maar ik zie het nou niet echt zitten om een Res of een Prime uren achter elkaar met een omhoog gehouden remote te spelen, lijkt me niet relaxed.
Matt van IGN benadrukte de enorme preciesie/gevoeligheid van de controller, je hoeft dus niet constant grote zwaaiende bewegingen te maken, gewoon het ding een beetje kantelen net als de game boy spellen met tilt sensor zal je dus het grootste deel van de tijd doen.
Ik denk dat Nintendo de plank mis slaat. Maar dat is wat ik denk. Ik haal zeker wel de Revolution in huis . Maar ik denk dat de casual gamer als ze de rev naast de x360 en de PS3 zien toch zeker voor deze gaan.
De doelgroep is ook niet de "casual gamer" waar Sony en Microsoft op richten: "man van 12 tot 24 met veel geld die specs/features die ze zelf niet eens begrijpen en vooral ook seks en geweld stoer vinden", Nintendo richt zich op "iedereen", en met dit concept kunnen ze kinderen (lage prijs), vrouwen (design), ouderen (retro games), en hardcore gamers (alle features) aanspreken. Deze doelgroepen zijn enorm veel groter, en er is weinig concurrentie van Sony en Microsoft daar.
Verder denk ik dat we het moeten stellen zonder al te veel 3rd partie support....
Aan jou vreemde gedachtenkronkels kan ik ook niet veel doen... Er zijn al zat ontwikkelaars die niet alleen hebben toegezegd om voor de Revolution te gaan ontwikkelen, maar er ook nog eens heel erg enthousist over zijn. Dat is trouwens al maanden zo, maar al jij denkt van niet...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

S2S schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:24:
Okay...

vreemd.. de meeste mensen denken dat na de plaatjes, maar na het filmpje zegt iedereen, "heuj da kan best leuk worden" :Y) !
waarom zou je hem omhooghouden? hou je nu ook je cube controller hoog in de lucht? Nee je houd hem -iets boven je schoot -of iets voor je uit (meestal met gebogen ellebogen)

Je kan gewoon zoals je nu het vasthoud gamen alleen kan je nu OOK richten door te wijzen, gooien slaan en wat dan ook met een paar tikjes met je pols. Voor random dingen als lopen kan je nogsteeds onderuit op de bank zitten met de stick in je hand. zolang je maar de remote beweegt.

Het ziet er uit als even wennen, maar het lijkt me heerlijk, een soort van bevrijding van het conventionele.
Ik denk dat de casual gamers even over gehaald moeten worden door demo pods, als je eenmaal speelt ben je er van weg, daar ben ik van overtuigd. (toen ik yoshi touch en go op de DS speelde MOEST ik dat ding meteen kopen. Soms werkt alleen zelf proberen)
Vrijwel alle grote Third Party's hebben zich al positief uitgelaten over de revo.
omdat ook de cube controller gebruikt kan worden kan je ook alle "normale" spellen gespeeld worden. dus dat zal het probleem niet zijn.

This space is occupied

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:41:

Vrijwel alle grote Third Party's hebben zich al positief uitgelaten over de revo.
omdat ook de cube controller gebruikt kan worden kan je ook alle "normale" spellen gespeeld worden. dus dat zal het probleem niet zijn.
Yes, all Revolution games will use the new controller. Nintendo’s idea is that it’s all about creating the free and new experience, and the controller is central to that.
Het zou ook wel een beetje vreemd zijn als de 3rd parties zich positief zouden uitlaten omdat ze ook de gamecube-controller konden blijven gebruiken. 8)7 Zoals ik het begrijp zal er ook een extension uitgebracht worden om de revolution controller zoveel mogelijk als een normale controller te gebruiken... maar dat zal hoedanook toch anders aanvoelen dan we totnutoe gewend zijn. Nieuwe spellen met de GC-controller is volgens mij niet de bedoeling. Mensen mogen daar toch best sceptisch over zijn? Niemand hoeft enthousiast te zijn wat mij betreft. :)

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:06:
[...]

[...]

Het zou ook wel een beetje vreemd zijn als de 3rd parties zich positief zouden uitlaten omdat ze ook de gamecube-controller konden blijven gebruiken. 8)7 Zoals ik het begrijp zal er ook een extension uitgebracht worden om de revolution controller zoveel mogelijk als een normale controller te gebruiken...
Tja voor spellen als Fifa en Pro Evo is een cube controller toch gewoon goed? de xbox controller is ook niet veel veranderd voor de 360 (2 extra schouderknoppen)
. Mensen mogen daar toch best sceptisch over zijn? Niemand hoeft enthousiast te zijn wat mij betreft. :)
Ik kan geen enkel begrip of respect opbrengen voor mensen die echt negatief zijn, hoe kan je niet overdonderd zijn door zo'n nieuwe manier van spelen?. Mensen zullen er vast hun redenen voor hebben, maar ik kan er niet bij met mn hoofd.(ligt aan mij ik weet het :X)

[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 17-09-2005 01:55 ]

This space is occupied

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:06:
[...]
zoveel mogelijk als een normale controller te gebruiken...
Wat is een normale controller ;)

Verder word de cube controller voor de nieuwe games _niet_ ondersteund voor nieuwe spellen. Daar word gewoon de nieuwe controller voor gebruikt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Twee quotes van Satoru Iwata:
"The game itself and the gameplay shall be identical, but the look will be different; it's possible that with Revolution, we may be able to see the old games with new looks."
"We invented the current way a console is played - in front of a television and holding a controller - but maybe that image will change."
Volgens mij houden ze echt nog wel dingen achter, Xbox360 launch, anyone?

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik denk wel dat 4 (stick add-on meegerekend) knoppen wat miniem is, wordt toch aardig passen en meten voor sommige games. Hoop dat ze toch een extra knop (of 2) toevoegen op de wand zelf. Overigens ga ik voor de lime-green combo, vind ik er toch wel heel aardig uitzien, nu maar hopen dat we die kleur ook echt gaan krijgen hier in ons nederige landje.

En, zoals het ons fanboys natuurlijk betaamt, de speculatie is dood lang leve de speculatie:
Wat wordt de nieuwe/echte naam van de console? Of blijven ze stiekum toch bij de Rev?
Verdere verrassingen?
Zal de hardware toch achterblijven bij onze MS en Sony broeders?
Heeft Miyamoto een nieuwe kapper?

You look like I need a drink.

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:07
mensen, jullie lullen te veel en hebben geen vertrouwen in Nintendo.
S2S jij helemaal.

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/651/651559/understanding-the-revolution-controller-20050916041026412-000.jpg

Beste controller ooit.

[ Voor 6% gewijzigd door BrbZrk op 17-09-2005 08:12 ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dat is hem dus als je hem in die shell doet. :) Overigens zegt IGN erbij dat ze niet weten of het percies zo word maar zo verwachten ze hem wel. :)

Hopelijk laten ze die C - stick ook zo in plaats van die van de GC. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Er is allang gezegd dat er een traditioneel docking station achtig iets komt en mensen blijven debiel bleren...frankly, i dont care. Het zijn overigens ook altijd dezelfden die zich hier negatief komen uitlaten :)

De mensen aan wie ik de filmpjes liet zien waren laaiend enthousiast en zeiden nu al dat ze absoluut een Revolution wilden puur en alleen omdat het weer eens wat nieuws is.
The bar contains two sensors that communicate with the controller using Bluetooth technology. The marriage transforms the pointer into a virtual wand of sorts, enabling users to move objects and characters in games simply by moving the peripheral. The sensors read the pointer's every move in real-time space. They can detect up, down, left and right motion, and also translate forward and backward depth. The controller's sensors also recognize twisting, rotating and tilting movements. In short, any motion made by arms and wrists can be translated to Revolution games.
2 Sensors dus...niet 1, zoals mensen in dit topic eerder gemeld hadden. Door 2 sensors te kruisen heb je ook dat alle bewegingen geregistreerd kunnen worden. Waarshijnlijk is 1 sensor voor de X en Y as en de tweede voor de Z as. (Gok ik zelf)
Q: What does the nunchuck analog/trigger unit do?

A: The small, ergonomic peripheral attaches to the bottom of the pointer by way of a short cable, and is easily grasped in one hand. The device features a single analog stick on its top side and two triggers, labeled Z trigger 1 and 2, underneath. The unit extends the functionality of the pointer and really shows its usefulness in certain genres, particularly first-person shooters. Imagine the possibilities. With the analog stick in one hand, users move Samus Aran around the environments in Metroid Prime 3, freeing up the pointer to act as the heroine's gun. The result is a level of control so responsive and accurate that its closest rival is a PC/mouse configuration. Incidentally, Retro Studios created a demo of this very setup that was at TGS 2005 previewed to a select group of editors, IGN included, and it was very impressive.

[ Voor 83% gewijzigd door Max|Burn op 17-09-2005 08:46 ]

• S2S

S2S

Jullie vroegen me om een mening dus gaf ik die. Zo denk ik er nou eenmaal over.

Maar wat ik nog meer bagger vind is dit:

Met E3 zatten er nog NGC controller ports op de Revo. Maar nu ik zo hoor over die shell zullen die wel weg zijn gehaald.
Ook het feit dat iedere dev gebruik moet gaan maken van de Revo pad is een minpunt imo.
Ze zouden dan natuurlijk de game kunnen maken voor de remote en de Cube shell maar dan moet je die ook nog is kopen.
Verder lijkt het er dan ook op dat de Revo backawards compatible is maar dat je dus een CUbe shell erbij moet kopen...om op de cube manier te spelen.

Beetje jammer

Q: Will all games use the Revolution’s unique controller, or will players be able to use the GameCube controller, for example, on new Revolution games?

PK: Yes, all Revolution games will use the new controller. Nintendo’s idea is that it’s all about creating the free and new experience, and the controller is central to that.

WTF
BrbZrk schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 08:10:
mensen, jullie lullen te veel en hebben geen vertrouwen in Nintendo.
S2S jij helemaal.

[afbeelding]

Beste controller ooit.
Kan wel kloppen ja....was vroeger wel anders.
Maar ja vetrouwen moet je verdienen, dus wie weet maakt Nintendo het goed met de Revo.

[ Voor 23% gewijzigd door S2S op 17-09-2005 09:31 ]

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:07
moet je verdienen? hehe..
waar was je de laatste 20 jaar.

ps. http://ytmnd.com/list/?search=revolution

[ Voor 50% gewijzigd door BrbZrk op 17-09-2005 09:37 ]

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De cube controllers zijn gewoon aan te sluiten...is al 100x gezegd. Je Q/A is een beetje maf, Iwata zegt zelf dat ze er van uitgaan dat je standaard controllers of de shell nodig hebt voor multiplatform titels. Hiernaast, je krijgt sowieso altijd maar 1 controller. Erbij kopen zal toch moeten en aangezien Nintendo altijd al goedkoper is geweest dan de concurrentie zie ik hier ook geen probleem.

Kaplan is sowieso een muts die nergens wat van begrijpt, getuige haar vorige blunder-opmerkingen die regelmatig ingetrokken worden omdat ze niet kloppen.

[ Voor 49% gewijzigd door Max|Burn op 17-09-2005 09:40 ]

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 09:37:
De cube controllers zijn gewoon aan te sluiten...is al 100x gezegd. Je Q/A is een beetje maf, Iwata zegt zelf dat ze er van uitgaan dat je standaard controllers of de shell nodig hebt voor multiplatform titels.
http://nintendonow.e-mpir...ID=f4074646da77fae00206bb
BrbZrk schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 09:35:
moet je verdienen? hehe..
waar was je de laatste 20 jaar.

ps. http://ytmnd.com/list/?search=revolution
Oo ik heb wel vertouwen in Nintendo...alleen niet zo zeer in de homeconsoles. Het is nou niet bepaald lekker gegaan met de N64 en Cube.

[ Voor 87% gewijzigd door S2S op 17-09-2005 09:45 ]

Verwijderd

S2S schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 09:29:
Jullie vroegen me om een mening dus gaf ik die. Zo denk ik er nou eenmaal over.

Maar wat ik nog meer bagger vind is dit:

Met E3 zatten er nog NGC controller ports op de Revo. Maar nu ik zo hoor over die shell zullen die wel weg zijn gehaald.
Hmm hier bega je een denkfoutje.
Gamecube spellen zullen nog te spelen zijn op de revolution, en daar hebben we de 'oude' controllers nog voor nodig. Gamecube spellen KUN je simpelweg niet met de nieuwe controller spelen, omdat de spellen daar niet op geprogrammeert zijn.

En de nieuwe spellen speel je alleen maar met de nieuwe controller, maar omdat sommige mensen dat eventueel niet zo prettig zouden vinden, hebben ze ervoor gekozen om er een shell voor te maken, die eventueel ook op de originele gamecube controller zou kunnen lijken.

Haal die 2 dingen niet door elkaar, de NGC controller ports blijven nodig, al gooien ze 100 shells over die nieuwe controller heen :)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Het hele PK verhaal posten is niet nodig hoor ?... Ik zeg niet voor niets dat Kaplan altijd dingen zegt die niet kloppen. (maar uiteraard lees je daar dwars doorheen en copy/paste je een verhaal) Ik geloof liever de president/CEO van Nintendo, die in zijn keynote speech specifiek praat over normale besturing bij multiplatform games.

Voor normale games kan je waarschijnlijk wel GC controllers gebruiken:
- goedkoop
- perfecte controllers

[ Voor 105% gewijzigd door Max|Burn op 17-09-2005 09:45 ]

• S2S

S2S

In ieder geval we zullen het wel zien. Alles kan.

Ze kunnen Nintendo in ieder geval de stempel geven van Innovatief.

• S2S

S2S

MaxBurn schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 09:41:
Het hele PK verhaal posten is niet nodig hoor ?... Ik zeg niet voor niets dat Kaplan altijd dingen zegt die niet kloppen. (maar uiteraard lees je daar dwars doorheen en copy/paste je een verhaal) Ik geloof liever de president/CEO van Nintendo.
Ik dacht is wel leuk voor de gene die het niet hebben gelezen...maar sorry hoor.

IK edit wel ff

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Bedoelde het niet verkeerd maar volgens mij is het al eens geplakt :)

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:28:
@ de drie hierboven:

Wat is dan het nut van dit systeem, als het zo simpel kan?
Stel je speelt een honkbal game. Als je de controller naar achter haal zal die knuppel dat dus ook doen. Het lichaam is allang geanimeerd en kent een motion van achter naar voren. Als jij die knuppel bijvoorbeeld op 20% van achteren houd, zie je op dat punt de animatie ook op dat punt staan, iig dat lijkt me makkelijk te maken.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:23

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Aristagon schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 03:23:
Ik denk wel dat 4 (stick add-on meegerekend) knoppen wat miniem is, wordt toch aardig passen en meten voor sommige games. Hoop dat ze toch een extra knop (of 2) toevoegen op de wand zelf.
Het idee is juist dat vele knoppen overbodig worden doordat de controller veel intuïtiever gebruikt kan worden. Het toevoegen van meer en meer knoppen houdt gewoon op een gegeven moment op en is eigenlijk een zwaktebod omdat er geen technieken waren om controle intuïtiever te realiseren.

Even een voorbeeld:

A = Schoppen
B = Slaan

Wordt:
Controller recht naar voren duwen = Slaan
Controller naar beneden houden en dan naar voren slingeren = Schoppen

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Daar staat het toch:
Of course, people will be able to plug their GameCube controller right in and use that
Ben trouwens wel benieuwd hoe ze het voor elkaar krijgen om met twee antennes een 3d positie te bepalen. Heeft iemand daar een uitleg over? Dus meer dan "met antenne 1 bepalen ze positie in in horizontale vlak en met antenne 2 bepalen ze de hoogte"

[ Voor 27% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-09-2005 10:20 ]

• Copycat
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:15:
[...]

Daar staat het toch:

[...]

Ben trouwens wel benieuwd hoe ze het voor elkaar krijgen om met twee antennes een 3d positie te bepalen. Heeft iemand daar een uitleg over? Dus meer dan "met antenne 1 bepalen ze positie in in horizontale vlak en met antenne 2 bepalen ze de hoogte"
Denk dat je wiskundig moet gaan denken.
En dat beide sensoren samenwerken.
Beginpunt: Op bepaalde afstand v/d sensoren en een horizontaal/verticaal punt
Eindpunt : Weer bepaalde afstand v/d sensoren een een horizontaal/verticaal punt.

Nou heb je twee vergelijkingen met 2 onbekenden. Als je dan een beetje wiskunde hebt gehad kun je dus een van die 2 elimineren en dan de andere berekenen.

<edit>Vakjargon klopt misschien niet helemaal meer maar het is ook al een poosje geleden dat ik op school zat</edit>

[ Voor 8% gewijzigd door Copycat op 17-09-2005 10:39 ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Euhh waarom zou je de GC controller niet gewoon aan kunnen sluiten? :? Dat die misschien niet voor de nieuwe games gebruikt kan worden is op zich logisch maar wat dachten jullie voor de GC spellen dan?

Lijkt mij vrij logisch.

Verwijderd

Ik ben best wel positief over de controler .... maar .... hoop wel dat de 'normale' controlers verkocht blijven worden ... ben dan namelijk bang dat sommige oudere games onspeelbaar worden ....

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Daar heb je dus die cradle voor. :P Als je de afstandbediening daar in steekt krijg je dus gewoon een oude controller zoals iedereen die kent.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

schnumi schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:40:
Euhh waarom zou je de GC controller niet gewoon aan kunnen sluiten? :? Dat die misschien niet voor de nieuwe games gebruikt kan worden is op zich logisch maar wat dachten jullie voor de GC spellen dan?

Lijkt mij vrij logisch.
Het lijkt niet alleen logisch het is ook zo. Je kunt nog steeds je oude GC controller aansluiten, maar alleen voor het spelen van GC games, niet voor nieuwe games. Nieuwe games die gebruik willn maken van een "ouderwetse" controller gebruiken dus die shell. Voordeel daarvan is dat je oud en nieuw kunt combineren. Wanthet is dan ook nog steeds een 3d muis.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Je kan volgens mij ook gewoon dan oude games spelen met de nieuwe controller :p misschien dat ze dat bedoelen met oude games opnieuw willen spelen. Want ik vermoed dat ze dan gewoon de "cursor" koppelen aan je laser, zodat je N64 games kan spelen op de Revoluionaire manier :D zou wel gaaf zijn !! hopelijk levert de Revoultion dan ook gelijk mooie N64 games die minder blur zijn enzo :p meer polygonen enz hoeft niet, maar scherpte wel.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• BarôZZa
  • Laatst online: 10:21
Chillz schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:20:
[...]

Die dunnere klapversie van de Advance wiens naam ik ff kwijt ben Game Boy Advance SP - verfijning
Game Boy DS - revolutie

*D
Als je de SP noemt kan je ook de Gameboy Pocket erbij noemen. Daarnaast zie ik niet waarom de Advance wel een revolutie was en de Color niet. Color was sterker dan de voorganger en was de eerste Nintendo handheld met een kleurenscherm.

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik las dit net op IGN:
Q: Won't potential light gun add-ons fail to work correctly with Revolution owners who use high-definition televisions?

A: No. Revolution's sensory technology does not interface with TV scan lines, as is the standard with traditional light guns. Because of that, light gun games are entirely possible with Revolution regardless of television type.
_O_

Nu maar hopen dat ze er ook een voor gaan uitbrengen. We kunnen iig Duck Hunt weer spelen :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Wel grappig dat Oscar het steeds heeft over Fifa als voorbeeld van een game die niet met die nieuwe controller te spelen zou zijn. Mij lijkt het juist heerlijk. Gewoon rondlopen met die thumbstick, zoals op de Cube, en passen en schieten en zo d.m.v. bewegingen met de Revolution controller. Lijkt mij geweldig. Tegenwoordig zit je bijvoorbeeld altijd met het probleem: Je loopt naar 90 graden naar rechts, maar je wilt bijvoorbeeld met een hoek van 100 graden schieten zonder eerst een stukje die kant op te lopen. Daar zit ik nu vaak behoorlijk mee te klooien, maar met een apart deel voor lopen en een apart deel voor richten is dat probleem verleden tijd. Ook het kiezen van mannetjes levert altijd ellende op. Met de Revolution controller kan je gewoon een mannetje aanwijzen die je wilt worden. Ik zie er alleen maar voordelen van in :) Kennelijk denken ze daar bij EA ook zo over:
"Game control is essential – it's the area where perhaps the most game-play improvement can be made," said John Schappert, Sr. Vice President and General Manager of Electronic Arts (Research) Canada in a written statement. "While our portfolio represents a full array of titles across all genres, I think our sports titles might be the first to immediately take advantage of what this novel 'freehand' type of control has to offer."

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Vanitas schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:27:
Ik las dit net op IGN:

[...]

_O_

Nu maar hopen dat ze er ook een voor gaan uitbrengen. We kunnen iig Duck Hunt weer spelen :P
Op de beamer :D

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Een white-glossy editie van de originele NES gun die wat realistischer/futuristischer (ja tegenstrijdig..) oogt zou echt :9~ zijn :D

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik hoop dat je gelijk hebt Captain N! Maar we zullen zien. Ze zullen bij EA vast wel gaan experimenteren of het een goede gamepkay kan opleveren. Het is nu moeilijk in te schatten of het fijn zal werken, ik kan het me niet echt voorstellen dat het fijn werkt, maar misschien zit ik er helemaal naast.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20
Lol ik had niet echt hoge verwachtingen dat er vrijdag wat bekent gemaakt zou worden.
Dus ik gewoon naar school, begint iedereen opeens over de revolution controller te praten :>
Ik dacht zoals velen ook eerst wtf en na wat meer informatie is de revolution hype hoger dan ooit :)

Ik heb op ander boards nog mock-ups gevonden, wat je er allemaal op kan zetten:

Lightgun:
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~olsen31/Images/gun.jpg

Stuur:
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~olsen31/Images/wheel2.jpg

En nog een leuke flash game ;)

Specs Computer

• Deddiekoel
Wat ik begreep van de classic shell is dat het bedoelt is om compatible te zijn met crossplatform games maar dat het wel nog extra mogelijkheden zal bieden (tilt functionaliteit bijv) boven de conventionele besturing. Dat is het voordeel over de gewonen GC controllers. Plus als je geen GC hebt zul je toch iets moeten kopen voor de backwards compatibility.

Iwata heeft ook gezegd dat je oude games in een licht zult kunnen zien. Ik denk dat de oude Nintendo games die je kunt downloaden wel eens met de 'wand' kunt gaan besturen, hoop wel dat ze de oude besturing er in laten als is het maar ter vergelijking.

• Deddiekoel
Elroy schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:48:
Lol ik had niet echt hoge verwachtingen dat er vrijdag wat bekent gemaakt zou worden.
Dus ik gewoon naar school, begint iedereen opeens over de revolution controller te praten :>
Ik dacht zoals velen ook eerst wtf en na wat meer informatie is de revolution hype hoger dan ooit :)

Lightgun:
[afbeelding]

Stuur:
[afbeelding]

Geestig, zoiets had ik ook al bedacht!

Ik denk trouwens ook wel dat de iPod look mee zal helpen (als deze wordt overgenomen)!

[ Voor 6% gewijzigd door Deddiekoel op 17-09-2005 12:52 ]

• Captain N
Argh! Die gun! Must.... Have....

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Zo simpel en zo logisch, die gun en het stuurtje :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 17-09-2005 13:17 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik hoop wel dat ze wat gaan doen aan de button placement van die shell. Super Mario World is bv. niet speelbaar op de cube controller omdat je de ren knop niet op de spring knop kan duwen terwijl je de ren knop ingedrukt houdt. Dit heb ik ooit uitgeprobeert met een SNES emulator onder linux op de cube :+
Maar Nintendo kennende zullen zulke problemen wel opgelost worden in de downloadbare versie voor de revo.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Captain N
Y als rennen, A als springen... of andersom. Dan is het probleem toch al opgelost?

Mijn foto's op Flickr.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat zou idd een oplossing zijn. In de emu versie was het Y rennen en B springen geloof ik. Dat was aardig lastig.

• MetroidPrime
Super Metroid en Mega Man X zijn nog twee spellen die door de button-layout van de GC-controller in de problemen komen. Ik vraag me af hoe ze dat met die Retro-controller gaan doen, hij zal in ieder geval zes face-buttons, 3 triggers en twee analoge sticks nodig hebben om voor alle retro-spellen goed te kunnen werken of zou Nintendo weer dezelfde control scheme gebruiken als bij de Zelda bonusdiscs voor N64 spellen?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

k, ik haat Nintendo!

Jim Merrick:
"Mr Miyamoto is correct that the design is not 100% final. It is basically complete, but we reserve the right to move buttons and round corners. However, we have not shared everything that there is to know about Revolution or its controller."

"Q: So there are still some secrets to be revealed?

A: C'mon, we're Nintendo - we like to hold things until the very end!"
Perrin Kaplan:
"What we are telling people right now is that four players can play on the Revolution, but what this means exactly we will unveil at a later time. We’ll have more information soon to come on this topic."
Satoru Iwata:
"Q:retro A:The game itself and the gameplay shall be identical, but the look will be different; it's possible that with Revolution, we may be able to see the old games with new looks."

"We invented the current way a console is played - in front of a television and holding a controller - but maybe that image will change."
Shigeru Miyamoto:
"Sitting in front of your monitor with a controller, there's really nowhere to go from that paradigm, all you can do is make it prettier and faster."

"I think maybe if I could do anything, I would make it so you don't have to sit in front of a TV and play. If you could have a machine that you just plugged in and played inside a virtual world that - would be just great."
Nintendo ON, after all?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:58:
k, ik haat Nintendo!

Jim Merrick:

[...]

Perrin Kaplan:

[...]

Satoru Iwata:

[...]

Shigeru Miyamoto:

[...]

Nintendo ON, after all?
Je gaat het bijna geloven he? :9

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44
Elroy schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:48:

Lightgun:
[afbeelding]

Stuur:
[afbeelding]

Die gun is echt _O_

Zoiets moeten ze gewoon uitbrengen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

Half uurtje geleden voor het eerst gezien. Toen was mijn reactie echt: WTF moet je hier echt meedoen.... Nu ik begrijp hoe het werkt kan ik niet meer wachten op dat ding, Resident Evil met zo'n ding. Kan je hem als een echte gun vast houden, oeh, ik MOET gewoon nu geld gaan sparen :)

Verwijderd

Dit ziet er inderdaad erg vet uit!!!!! Die revolution gaat zeker in dit huis komen te staan. Ik heb gister wat van de nieuwe Devil May Cry gezien .... ben daar ERG skeptisch over .... ik denk dat ik het bij 1,2,3 hou ;). DMC was voor mij DE reden voor een PS .... wordt nu minder ;).

Maar .... ik hoop dat de revo ook grafisch meekan met die andere twee en niet 1 generatie achterloopt zal ik maar zeggen!

Verwijderd

Over geld gesproken :)
Hoeveel gaat dit dingetje kosten? Of is er nog geen richtprijs :) ?

• Actreon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:29:
Over geld gesproken :)
Hoeveel gaat dit dingetje kosten? Of is er nog geen richtprijs :) ?
Ik dacht zelf rond maximaal 250 euro voor het apparaat met een "afstandsbediening" en sensoren voor op de TV. Maximaal gezegd dus, maar het kan ook best minder zijn, bijvoorbeeld 200 euro.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Actreon schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:34:
Ik dacht zelf rond maximaal 250 euro voor het apparaat met een "afstandsbediening" en sensoren voor op de TV. Maximaal gezegd dus, maar het kan ook best minder zijn, bijvoorbeeld 200 euro.
Maar goed die uistpraak van jou is gebaseerd op de uitspraak dat de Rev niet heel duur zal worden en dat de 360 voor 299,- in de schappen ligt? Want Nintendo heeft er verder toch nog niks noppes nada over gezegd?

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-09-2005 15:11 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Ik kan me herinneren dat Nintendo had gezegd dat ze gaan voor een introductieprijs van 200-250 dollar. Maar waar dat ook alweer was :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

k, ik haat Nintendo!
[..]
Nintendo ON, after all?
:?

Verwijderd

Ik ga echt niet springend op de bank met een helm op mijn kop mario spelen hoor |:( :D

Verwijderd

Wow, i love NINTENDO!!
Wat een vette controller, ik dacht eerst; wtf :? wat een klote ding. Maar na dat filmje gezien te hebben en er meer over gelezen hebben vind ik het echt suuuuupeer vet!
Nu helemaal nu ik die gun heb gezien. O+ :9~
Ik hoop wel dat de prijs ongeveer 200-250 euro zou zijn en de games iets van ~€40.
Want dan kan ik hem net betalen, ik zie hem al helemaal staan in mn kamer naast mn DS. :D _/-\o_

Ik vind die xbox360 en ps3 dus echt he-le-maal niks.
Het ziet er wel vet uit maar het enige nieuwe zijn de opgepoetste gfx.
Helemaal niks vernieuwend, wat de revolution dus wel heeft.
En dat hd tv schit is ook belachenlijk, bijna niemand heeft zo'n tv en kan hem waarschijnlijk ook niet betalen. Games zijn toch meer voor de jongere generatie die over het algemeen niet zoveel geld hebben. Nee, doe mij maar nintendo. _/-\o_

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Denken we overigens dat Nintendo eenzelfde strategie zal gaan volgens als Microsoft? En dan doel ik op de verkoop van een basisversie, met standaard controller, en een premium versie, waarbij je pas het volle potentieel van de Rev kunt benutten?

Daarbij stel ik mij dan als premium voor: gold online abbo, de "ab" en sensoren.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Games ineens €40,-? Reken er maar niet op. Waarom zouden de spellen ineens goedkoper worden?

Verwijderd

Voor de DS hebben ze ook beloofd gratis online te kunnen, dan zou dat ook wel bij de revotution zo zijn.

• MetroidPrime
Roamor schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:55:
Daarbij stel ik mij dan als premium voor: gold online abbo, de "ab" en sensoren.
Nintendo gaat alleen geen online abbonement aanbieden. Nintendo wil juist dat online gaming gratis is zodat er veel meer mensen gebruik van gaan maken. De sensoren en de afstandsbediening heb je altijd nodig, anders is ineens het revolutionaire van je console weg. 8)7

Als er een premium versie komt, dan zal het enige verschil het aantal meegeleverde controllers(en uitbreidingen) en eventueel één of meerdere spellen erbij zijn. Een beetje zoals je bij de NES vroeger had: NES + 2 controllers + Zapper + Super Mario Bros. + Duck Hunt, dat was pas een premium set. ;)

Verwijderd

Weet iemand trouwens hoe Sony en Microsoft hebben gereageerd op de onthulling van de Revo controller?

Zou weleens willen weten hoe zij dit opvatten! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 16:12 ]

Verwijderd

Die zitten nu jankent bij hun mama op schoot.

• Xrenity
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:12:
Weet iemand trouwens hoe Sony en Microsoft hebben gereageerd op de onthulling van de Revo controller?

Ik zou het gezicht van ome Bill wel willen zien idd :P

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:12:

Wat moeten ze zeggen? Als ze er al wat over naar buiten zullen brengen dan zullen ze wel zeggen dat ze het een grappig idee vinden, maar dat niemand er op zit te wachten ofzo. Ze gaan het echt niet de hemel in prijzen.

• Xrenity
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:17:
[...]

Wat moeten ze zeggen? Als ze er al wat over naar buiten zullen brengen dan zullen ze wel zeggen dat ze het een grappig idee vinden, maar dat niemand er op zit te wachten ofzo. Ze gaan het echt niet de hemel in prijzen.
Klopt inderdaad. Ze hadden een camera op hun gezicht moeten zetten toen hij werd onthuld. Liggen ze eerst helemaal dubbel en dan zien ze dat filmpje :P Of als ze bij de conference waren, dan stonden ze met open mond te kijken ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:40:
[...]

Ik ga echt niet springend op de bank met een helm op mijn kop mario spelen hoor |:( :D
:{ De fundamentele dingen zijn al gepresenteerd. Er zijn nog wat verassingen (extensies die werken op die afstandsbediening). Maar de grote ding blijft gewoon een afstandsbediening. De final designs van de console en afstandsbedieningen, extensies etc. zijn niet allemaal klaar.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lijkt me sterk dat ze nog een helm in petto zouden hebben, zou ook totaal niet in lijn zijn met hun filmpje waarbij je met zijn 4-en op de bank zit. Maar Nintendo zei nog wel een paar echte verrassingen te hebben. Dat zal dan toch wel meer zijn dan een ander ontwerp en wat verschillende uitbreidingen voor de ab?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:01:
Voor de DS hebben ze ook beloofd gratis online te kunnen, dan zou dat ook wel bij de revotution zo zijn.
Dat is ook gewoon zo. Nintendo wi-fi connection op de DS en op de Revolution wordt gratis.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01
Zijn er ook mensen die het spel WWE Day of Reckoning 2 gespeeld hebben? Heb hier een importversie, vet spel, vooral met z'n vieren tegen elkaar elkaar inelkaar meppen 8) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Eindelijk heb ik Pikmin 2!
Pikmin 1 vond ik heerlijk, de tijdsdruk vond ik ook helemaal niet erg (het maakte spel zelfs langer omdat je ging plannen en levels vaker ging doen voor optimaal resultaat.

Hij ligt bij de FRS voor 29.99 en doet mee aan de 3 voor 2 actie :) (kon alleen niet 2 leuke andere spellen vinden)

/me gaat snel zijn gamecube beneden aansluiten

[ Voor 9% gewijzigd door Collaborator op 17-09-2005 17:15 ]

This space is occupied

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
k, ik haat Nintendo!

Jim Merrick:

[...]

Perrin Kaplan:

[...]

Satoru Iwata:

[...]

Shigeru Miyamoto:

[...]

Nintendo ON, after all?
Het kan best zijn dat er nog iets van een VR bril uitkomt als uitbreiding. Het lijkt me onwaarschijnlijk maar het past wel goed in het plaatje. Immers als je 3d besturing hebt, dan is een nieuw manier van het zien (echt om je heen), natuurlijk veel cooler en eik ook best logisch.

Daarnaast zie je wel heel veel elementen van de Nintendo ON in elkaar vallen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:24:
[...]

Het kan best zijn dat er nog iets van een VR bril uitkomt als uitbreiding. Het lijkt me onwaarschijnlijk maar het past wel goed in het plaatje. Immers als je 3d besturing hebt, dan is een nieuw manier van het zien (echt om je heen), natuurlijk veel cooler en eik ook best logisch.
Onzin, dat is natuurlijk veels te duur. Ik sluit zoiets volledig uit.

Is het trouwens misschien niet handig dat er nu wel aparte topics komen voor de Gamecube en Revolution? Aangezien er nu genoeg informatie is verstrekt om een beetje te discussiëren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 17:40 ]

Verwijderd

Nou Ruzbeh, nintendo fanboy, de eer is aan jouw om die startpost in elkaar te gaan flansen! :P ;)

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:40:
[...]

Onzin, dat is natuurlijk veels te duur. Ik sluit zoiets volledig uit.

Is het trouwens misschien niet handig dat er nu wel aparte topics komen voor de Gamecube en Revolution? Aangezien er nu genoeg informatie is verstrekt om een beetje te discussiëren. :)
Waarom? Het aantal nieuwe spellen voor de GameCube zal blijven afnemen en de lijst van must-have GC-titels. De bedoeling van het in één topic houden is dat over tijd er steeds minder over de GameCube gediscussieerd wordt(zie de afgelopen maanden als voorbeeld) en dat de balans van de discussie naar de Revolution verschuift waardoor het topic niet dood bloed. De lijst van must-have GameCube titels zal relevant blijven voor de Revolution vanwege de backwards compatibility. Een apart topic is echt niet nodig, maar een nieuwe startpost waarin uitgebreider op de Revolution wordt ingegaan voor dit topic lijkt mij wel handig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:49:
Nou Ruzbeh, nintendo fanboy, de eer is aan jouw om die startpost in elkaar te gaan flansen! :P ;)
offtopic:
Geen zin in. 8)7
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.