Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
-Specs Rev zelf
-Releasedatum
-Prijs (niet exact natuurlijk, maar idd goedkoper dan 360 en PS3?)
-HDTV ondersteuning
Overigens blijf ik wat sceptisch tov hoe je een voetbalgame kan besturen (vind ik erg belangrijk), maar anderzijds ben ik echt heel benieuwd naar hoe dit in het echt speelt. De 360 wordt een vette console denk ik en ook de PS3 zal niet verkeerd zijn, maar toch kijk ik meer uit naar de Rev dan naar een andere console.
[ Voor 54% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-09-2005 11:49 ]
Nou.. wat wil je nog meer?Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:27:
Ik las op Gameqube dat je dus je cube controller ook kunt aansluiten op de rev controller. Dan wordt je cube controller dus draadloos met een draadje
Een console die next-gen spellen kan spelen met een vertrouwde controller (hoop ik)... Een geheel
nieuw innovatief concept waar de mogelijkheden bijna eindeloos zijn...
Dit alles in een net doosje verpakt...
Volgens mij Moet ik deze meteen hebben
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
op punt een kan ik geen antwoord geven maar ik denk wel dat ze hdtv support erin bouwen want deze mogelijkheid had de gamecube ook.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:42:
Is er trouwens verder nog wat beken geworden mbt de volgende dingen:
-Specs Rev zelf
-Releasedatum
-Prijs (niet exact natuurlijk, maar idd goedkoper dan 360 en PS3)
-HDTV ondersteuning
Maar hoeveel mensen gaan werkelijk een console kopen voor de hdtv meeste mensen althans in europa hebben geeneens een compatible htdv 720p tv.
de prijs zal denk ik tussen de 2 a 350 euro komen te liggen om goedkoper te worden dan de xbox en ps3 van de meeste mensen kijken altijd nog naar de prijs voordat ze iets gaan kopen.
Dit apparaat gaat er iig komen. En als alles helemaal goed komt zal ik er niet eens een ps3 bij gaan halen zoals ik eerst van plan was.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Nee dat is het nietOscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:02:
Overigens is dit concept volgens mij net als een eye toy goed te kopieren door de MS en Sony. Vraag me af of ze dat niet stiekem zullen doen als dit een succes blijkt te zijn.

Ik hoop niet dat je moet gaan racen met je afstandbedieining... dat doe ik toch liever met het "pookje"
....alhoewel.....
Misschien gaat dat juist wel erg goed eigenlijk bedenk ik nu
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
This space is occupied
Mja behalve als je je Wavebird erin proptOscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:27:
Ik las op Gameqube dat je dus je cube controller ook kunt aansluiten op de rev controller. Dan wordt je cube controller dus draadloos met een draadje
En racegames... dan kan je de controller op zijn kant houden en hem gebruiken als stuur geloof ik... Gas en remmen is controller voor en achteruit.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd

Zo te zien is er een mogelijkheid om je gezicht te "scannen" en deze te veranderen in de character met wie je speelt.
En is dit natuurlijk een nieuwe level, wat ik alleen niet snap.. is of dit nou een Revo screen.. of een Gamecube screen is. Want de graphics lijken erg op die van MK:DD.
Oh.. mario Kart Arcade dus..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 12:19 ]
Over Third Parties:
"Every gamer who plays. Every one who used to play. Even those who have yet to play. Nintendo is your bet," zo begon Nintendo president Satoru Iwata zijn speech op de Tokyo Game Show. Een aantal third party developers lijkt het met hem eens te zijn, als we de eerste reacties op de controller mogen geloven.
Zo is Brian Farrell, directeur van THQ, erg enthousiast over de Revolution: "Nintendo has long been a trailblazer, and this controller design reinforces that reputation. We enthusiastically support Nintendo's next console because we believe their approach of continual innovation is very much in line with our own strategy of creating unique and innovative games for the next generation of hardware."
Ook EA, niet de minste speler in de markt, was bij monde van John Schappert, vice president van EA Canada, lovend over de controller: "Game control is essential - it's the area where perhaps the most game-play improvement can be made." Ook zei hij dat de EA sports spellen "immediately take advantage of what this novel 'freehand' type of control has to offer."
Ubisoft is ook enthousiast, zo blijkt wel uit het commentaar van Serge Hascoet, Creatief directeur: "We're excited about the new controller and are looking forward to take advantage of its innovative aspects."
Tot slot was ook Hideo Kojima en een afvaardiging van Square-Enix erg te spreken over de Revolution controller.
[ Voor 6% gewijzigd door Willybubba op 16-09-2005 12:18 ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Robin schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:41:
Woei, dit is gewoon echt retro.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door Pewwy op 16-09-2005 12:54 ]
Wat let Nintendo om speciale controllers uit te brengen die gericht zijn op specifieke spellen? Want de huidige gepresenteerde controller heeft te weinig knoppen om SNES-spellen te kunnen spelen. Misschien ben je wel genoodzaakt om een GameCube-controller te gebruiken om dergelijke spellen te blijven spelen. Ik zal in iedergeval geen afstand kunnen doen van de GameCube-controller, ik ben al veel te veel gewend aan dat ding. Het ligt veel beter in de hand dan een PlayStation- en Xbox-controller.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:47:
Vraag me trouwens af hoe lekker de ergonomie is als je hem op zijn zij houdt bij racegames (dus zoals hij is afgebeeld bij MK Arcade). Aangezien hij redelijk dik is. Maar goed daar zal wel over nagedacht worden!
Vind dit echt weer super bedacht, dit was nog nooit in me opgekomen
Kan niet wachten tot ik 'm in m'n handjes heb
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Verwijderd
Ik heb in dit geval alleen nog maar de functies gezien van de controller.. en ik kan al niet wachten om weer thuis te zijn... shit probleem is alleen dat hij dus nog niet uit is!
Verwijderd
Nou, ik zat er toch niet ver naast.Geplaatst op zondag 24 juli 2005 14:58
Door: surrounded --------------------------------------------------------------------------------
Maar misschien wel zo gevoelig dat je hem echt als een soort muis kan gebruiken, alleen dan in de lucht. Je ziet een cursor op het scherm, en door die controller een stukje omhoog te bewegen gaat de cursor ook omhoog etc. Op die manier zou je ook heel intuïtief (snelle draaibeweging met je hand) een groepje pikmin kunnen selecteren, terwijl je ondertussen ook gewoon de knoppen kunt blijven gebruiken om Olimar te besturen.
Ik ben echt heel erg enthousiast! Dit kan fantastisch worden. Vooral het feit dat dat ding niet alleen maar registreert hoe je links rechts, omhoog & omlaag beweegt... maar ook vooruit en achteruit. Echt een soort virtual reality dus. Je kan je hand naar voren bewegen om iets wat in het spel voor je ligt op te rapen.
En hij merkt ook of je de controller gekanteld houdt of niet. Dus mijn eerdere idee van F-Zero besturen door de controller schuin te houden kan ook nog steeds.
Eigenlijk lijkt dit ook wel vrij veel op het concept van de DS... alleen dan x10 en veel cooler.
Als ze er nu ook nog een paar goede spellen voor maken... dan moet ik misschien toch mijn plannen voor een PS3 maar gaan wijzigen. Dit is veel gedurfder van Nintendo dan ik had verwacht.
Enige opmerking die ik kan bedenken is dat de snoertje voor de extension op het plaatje nogal kort is. Dan wordt je nogal beperkt in je bewegingsvrijheid lijkt me. Sowieso zou het misschien beter zijn om die extensions ook wireless te maken.
Verwijderd
Nee ik denk dat ze dat expres hebben gedaan.. als jij p/p 2 wireless controllers hebt.. gaan ze zoek raken. Op deze manier blijft het 1 geheel, en op de film te zien, is die draad wel redelijk lang genoeg. Het is volgens mij ook juist de bedoeling je handen bij elkaar te houden, zodat je wat precieser mikt e.d.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:06:
[...]
Enige opmerking die ik kan bedenken is dat de snoertje voor de extension op het plaatje nogal kort is. Dan wordt je nogal beperkt in je bewegingsvrijheid lijkt me. Sowieso zou het misschien beter zijn om die extensions ook wireless te maken.
Racen zou heel goed kunnen als je 2 controller gebruikt die eventueel verbonden worden om zo meer een stuur vorm te krijgen.
Voor voetbal- en andere sportgames neig ik toch naar de cube-controller. Maar dat ligt natuurlijk aan de implementatie van de controller. Dus hangt een hoop af van de developers (net als bij de NDS).
Ik denk overigens ook wel dat het goed is geweest van Nintendo om dit te verbergen voor Sony en MS. Sony heeft nog de beste kans om hier iets mee te doen maar voor MS is het vrij kansloos. Developers zijn al een heel stuk op weg voor de X360 en deze controller moet echt helemaal in de gameplay worden verwerkt!
Ben benieuwd of deze controller de muis-keyboard combo kan verslaan voor FPS....
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Of gewoon kosten overwegingen. Nu hoeven er maar 4 ontvangers in de Revo. Anders moet er in de joystick ook nog eens een zender, en in de Revo een ontvangen. Dat kost niet niks natuurlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:12:
[...]
Nee ik denk dat ze dat expres hebben gedaan.. als jij p/p 2 wireless controllers hebt.. gaan ze zoek raken. Op deze manier blijft het 1 geheel, en op de film te zien, is die draad wel redelijk lang genoeg. Het is volgens mij ook juist de bedoeling je handen bij elkaar te houden, zodat je wat precieser mikt e.d.
Verwijderd
Hmm..? Nee ik denk dat je het te veel visueel wilt hebben. Je kan de kart/auto nu al besturen doormiddel van de controller te draaen, en hem in deze positie als stuur te gebruiken. Het is natuurlijk leuker als je een echt stuur hebt (tenminste.. mij boeit dat niet zoveelDeddiekoel schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:25:
Ik zit een beetje na te denken over de mogelijkheden in verschillende genres.
Racen zou heel goed kunnen als je 2 controller gebruikt die eventueel verbonden worden om zo meer een stuur vorm te krijgen.

Verwijderd
Toen ik het nieuws op de FP zag, dacht ik werkelijk dat het een grapje was. Soort 1 april voor Japanners. Nu ik de filmpjes heb gezien, heb ik nog steeds het gevoel dat dit echt niks wordt. Het lijkt me echt een totaal overhypte feature van het kaliber GBA <--> GC connectie. Ook daarvan werd wel gezegd "Bedenk je eens wat de mogelijkheden zijn", en hoeveel is daar nu van terecht gekomen?
Hoeveel mensen zitten er sowieso te wachten op iets als dit? Ik ben bang dat je erg veel games van het type Eyetoy krijgt, leuk voor een uurtje op een borrelavond eens in de week, maar verder ben je er na twee weken wel op uitgekeken.
Zo heel innovatief vind ik dit ook weer niet. Gyroscopie, wooooow! Elke 6-jarige die je achter Mario Kart zet zal alle kanten op zwaaien met z'n controller. Het point-and-shoot systeem bestaat al sinds Duckhunt en is daarna ook nog heel veel toegepast (Point Blank e.d.). In feite is dit niets meer dan een combinatie van het verstand van een kind met bestaande technieken.
Als laatste nog de bedenkingen bij bepaalde genres. Hoe ga je voetballen? Moet je met dit ding dan gebaren naar degene naar wie je wilt passen ofzo? Hoe groot is dan de kans wel niet dat er iets misgaat? What about Zelda? Prima dat je kunt slaan met dit ding, maar hoe block je dan aanvallen met je schild? Moet je daarvoor dan weer wel op een knop drukken? Wat ontzettend halfslachtig.
Nee, ik zie er niks in. Dat EA ed er achter staan zegt voor mij niks. EA kennende gaan ze alleen voor de winst, en de Eye-toy verkocht ook goed maar was uiteindelijk ook maar een gadget...
[img]url=http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=../games.inc/uploads/1116316472.8721.JPG&w=&h=&wmf=watermark.gif[/img]
Ik zit zo ff te denken ook.. Zullen er misschien onderdelen uitkomen waar je de controller aan vast klikt?
Denk hierbij aan een geweer voor shooters? Daar klik je de controller op.. Dan heb je een geweer in je handen die nog werkt ook...
Snap je wat ik bedoel?
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Mischien wel.ReCreator schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:16:
Ik zit zo ff te denken ook.. Zullen er misschien onderdelen uitkomen waar je de controller aan vast klikt?
Denk hierbij aan een geweer voor shooters? Daar klik je de controller op.. Dan heb je een geweer in je handen die nog werkt ook...
Mischien komt er dan ook wel een dildo extention voor project rub revolution
* disjfa rent
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verwijderd
Verder zit ik net de presentatie te bekijken en daar wordt ook gezegd dat er een uitbreiding komt waar je de controller in kunt doen zodat je een huidige stijl controller hebt.
[ Voor 77% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-09-2005 14:42 ]
Dan ga je maar standaard games spelen. Ik ben erg onder de indruk.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:34:
Ik vind het echt 3x poep. Leuk dat het iets nieuws is, maar heb echt geen zin om me elke keer te moeten inspannen om spelletjes te kunnen spelen ( naar boven/beneden links/rechts etc ). Ik ben ook zo een type die vaak dingen uit zijn handen laat vallen, helemaal als ik het moet bewegen dus het is waarschijnlijk zow kapot bij mij...
Dat zou pas echt revolutionair zijn...Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:40:
Je hoeft het niet te kopen.
Een console die iedereen MOET kopen
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Met deze controller kan dat in principe niet, en moet je hem dus constant in de lucht houden om je positie niet te verliezen.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe dit gaat spelen.
Revo Reclame:rajackar schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:42:
[...]
Dat zou pas echt revolutionair zijn...
"Gotta buy em all Gotta buy em all, yeah!"
works for Pokemon
This space is occupied
Overigens zie ik het al helemaal voor me om tennis te spelen...
You look like I need a drink.
Waar heb jij die info vandaan dan? Dat heb ik nog nergens gelezen dat dat moest.Roamor schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:44:
Met deze controller kan dat in principe niet, en moet je hem dus constant in de lucht houden om je positie niet te verliezen.
disjfa.nl
Is ook niet nodigVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:34:
Ik vind het echt 3x poep. Leuk dat het iets nieuws is, maar heb echt geen zin om me elke keer te moeten inspannen om spelletjes te kunnen spelen ( naar boven/beneden links/rechts etc ). Ik ben ook zo een type die vaak dingen uit zijn handen laat vallen, helemaal als ik het moet bewegen dus het is waarschijnlijk zow kapot bij mij...
Tjsa, Je hoeft het niet te kopen natuurlijk. En er komt ook nog een mogelijkheid om een meer normalere controler op aan te sluiten.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:41:
Nou... Nou...
Maar de tijd zal leren of het wat wordt.
Je gebruikt hem toch als een soort dirigeerstokje? De positie en bewegingen worden doorgegeven aan het spel. Dan kun je hem dus niet op je schoot laten liggen lijkt mij.disjfa schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:48:
[...]
Waar heb jij die info vandaan dan? Dat heb ik nog nergens gelezen dat dat moest.
Nee maar huidige controllers leg ik ook niet op mn schootRoamor schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:55:
[...]
Je gebruikt hem toch als een soort dirigeerstokje? De positie en bewegingen worden doorgegeven aan het spel. Dan kun je hem dus niet op je schoot laten liggen lijkt mij.
disjfa.nl
Hehe, ik ken mensen die bij racegames de huidige controllers sowiezo niet kunnen laten liggen, die tilten de standaard gamecube controller al naar links en rechts met het gevoel dat je zo bochten beter neemtRoamor schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:55:
[...]
Je gebruikt hem toch als een soort dirigeerstokje? De positie en bewegingen worden doorgegeven aan het spel. Dan kun je hem dus niet op je schoot laten liggen lijkt mij.
Imagine Revolutions controller and Black and white...
The ability to pick up and manipulate everything with the controller in hand! I think this is just the thing Molyneux and his team are looking for. With the rumble feature you can give the player feedback if he grabs to trees, villagers, slaps his creature.. The possibilities are endless.
Thinking about it, it might not be that much work to implement the controller in the current version of B&W2! I mean, you only need 2 buttons. Zooming in and out by pulling the controller away from the screen and holding the "B" button. Manipulating with the "A" button.
Man! That would be cool!
-- Altijd blijven prutsen --
Is dit een pic door nintendo of fan made?
Dit is namelijk wel verschrikkelijk cool!
Fok! had btw een leuk linkje naar 100 controller mock-ups van de afgelopen tijd.
http://4colorrebellion.com/revolution-controller-mockups
Verwijderd
persoonlijk is het niks voor mij
al dat gestuur met een joystick maar het is wel een gewaagd concept
Een spel zoals bijvoorbeeld Splinter Cell zou vrijwel dezelfde controls kunnen gebruiken als RE4 in het voorbeeld hierboven, alleen kun je dan de D-pad gebruiken om visors te verwisselen en de Select-knop om het quick-inventory scherm op te roepen.
Voor race-spellen kun je een stuur-uitbreiding gebruiken, waar je de controller gewoon in vast klikt. Mocht een spel een keer wat minder geschikt zijn voor de nieuwe controller, dan zorg je er voor dat het spel ook de GameCube controller ondersteunt of de DS als controller kan gebruiken via WiFi.
Ik denk dat de Home-knop vergelijkbaar zal zijn met de guide-knop op de Xbox360 controller, waarmee je op ieder moment de Xbox guide kunt oproepen.
Het enige waar ik over teleurgesteld ben is dat we weer geen games gezien hebben, zelfs niet een enkele tech-demo.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dacht eerst ook wat is dit nu voor vage zooi maar ik ben nu zeer positief verrast.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
's avonds in het donker met twee van die dingen in m'n hand... De een een handgun en de ander een zaklamp, zombies mollen in RE
Minigames in Zelda zoals vissen, en als dat ding ook kan meten hoever hij van het scherm is; waarom niet twee van die dingen gebruiken om een pijl en boog te simuleren? De mogelijkheden zijn eindeloos
Misschien hadden ze die extra tijd voor the twilight princess nodig om revo-mogelijkheden in te bouwen?
[ Voor 52% gewijzigd door Ecco op 16-09-2005 15:54 ]
It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.
Speaking to Eurogamer, Merrick talked about how the new Revolution controller and "nunchuk" add-on will revolutionise gaming.
Asked why there was no software shown, he replied: "We went to great pains not to show the software today because we didn't want to detract from what we are trying to show. We're talking about a fundamental change to how we see games and how we play games, and we didn't want to get hung up on polygon counts and so on."
So when will we see them? Well, he hinted that if he went to E3 next year and didn't end up playing them, he'd be "very disappointed..."
The thorny issue of how games not designed specifically for the Revolution - multi-platform titles - will be played. He had the answer: "We're producing a classic-style expansion controller, based on traditional designs like the Gamecube controller. It's like a shell with a hole in the top into which you slot the freehand-style controller, and then you can play third-party ported games, and retro Nintendo games you've downloaded."
Even better, while it's inserted into the classic-style shell, the freehand controller will still be able to sense positioning, bringing more options to classic games.
Finally, Eurogamer asked this most interesting question: Is the freehand-style controller your trump card, or have we got more exciting stuff to look forward to? Jim Merrick's said in reply: "Let's just say we have more surprises in store."
Verwijderd
http://www.irwebcasting.c...672f7df/main/index_hi.htm
Let op het accent vd vertaler
Edit: De controller met dat snoer er aan noemt wel degelijk nunchuk-controller
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 16:08 ]
Het hele concept spreekt mij erg aan, maar dan moeten er wel ontwikkelaars zijn die tijd en geld durven te investeren om iets unieks te ontwikkelen voor de Revolution. Aan alleen maar gepoorte games heb ik niet, ik wil innovatieve games spelen. De ideeën voor de Nintendo DS zijn ten opzichte van de Revolution beperkt omdat je twee schermen hebt waarvan eentje aanraakgevoelig is. Super Smash Bros. Melee voor de Revolution zal een hele andere ervaring worden dan op de GameCube, terwijl dat spel op de GameCube al een hele unieke ervaring is omdat de controls op een aparte manier gebruikt worden. Laat maar komen dat spel!
Ik ben al engiszins blij dat Nintendo heeft aangekondigd dat met de Revolution ook oude SNES-spellen kunnen worden gespeeld en dat de console backwards compatible is met GameCube-spellen. Ze laten de GameCube-eigenaren niet in water vallen zoals Microsoft dat enigszins doet met Xbox-gamers die via een of andere emulator een beperkt aantal Xbox-spellen kunnen spelen op de Xbox 360. Hoe het precies zit met de PlayStation 2 en PlaySation 3 weet ik niet, maar ik verwacht dat PS2-spellen ook gespeeld kunnen worden op de PS3, en waarschijnlijk ook nog PS1-games op de PS3. Time will tell hoe het met de drie consoles zal gaan lopen. Vooral de PlayStation 3 en de Xbox 360 zullen hevig onder elkaar concurreren gezien hun opzet. De Revolution zal misschien een handjevol gamers aanspreken, maar aan de andere kant kan het ook een gigantische hit worden. Het wordt tijd dat Nintendo niet meer hun GameBoy-winstreserves hoeft aan te spreken
Trouwens, FOK heeft ook een artikel geschreven over de controller van de Revolution. Zij hebben dat beschreven wat ik in mijn artikel op de frontpage met opzet heb weggelaten, maar desondanks is het interessant artikel dat laat zien hoe de controller is ontstaan en met welk idee in het achterhoofd. Ik heb eerder gepoogd om de opzet en intentie van controller an sich te bespreken en de geschiedenis van de controller achterwege te laten, omdat die al bij het gros van de tweaker bekend is.
Verwijderd
Kom maar op met de speculatie jongens?Jim Merrick's said in reply: "Let's just say we have more surprises in store."
Btw, ik denk nog steeds dat ze een nieuwe techniek gaan gebruiken om de cd/dvd's af te lezen, betreft een techniek waar de cd stil blijft staan, en de laser OM de (as van de) cd heen draaid. Hierdoor kan je veel hogere snelheeden halen zonder de cd te beschadigen. Dit werdt ook al enigzinds bevestigd door IGN, die had gezegd tijdens hun hands-on met revolution (e3) Dat wanneer ze een cd in de revolution stopte, hij er op een hele rare manier in viel.
Nouja, pure speculatie natuurlijk, maar het zal voor nintendo aangezien ze meer van cartridges houden ivm laadtijden, wel een goede oplossing zijn.
Verwijderd
Over backward compatible:Robin schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:17:Ze laten de GameCube-eigenaren niet in water vallen zoals Microsoft dat enigszins doet met Xbox-gamers die via een of andere emulator een beperkt aantal Xbox-spellen kunnen spelen op de Xbox 360. Hoe het precies zit met de PlayStation 2 en PlaySation 3 weet ik niet, maar ik verwacht dat PS2-spellen ook gespeeld kunnen worden op de PS3, en waarschijnlijk ook nog PS1-games op de PS3.
Xbox games kunnen alleen op de 360 worden gespeeld als je een harddrive hebt, en als er bij de aankoop van je 360 met HD, geen ondersteuning (emulator) voor je oude xbox spel op staat, moet je online kunnen om die van internet te downloaden. ALS de zelfs uit komt.
Playstation 3 heeft backward compatibility met de PS1 en PS2, MAAR, je memory card kan er niet in..???? euhh, ok. Nuttig dan, moet je eerst al je spelen opnieuw uit gaan spelen?
Nintendo doet wel wat netter, want je kan zelfs de bongo's enzo aansluiten.
Owja, nog iets vergeten, iedereen denkt dat de Gamecube-ports worden gebruikt voor backward-compatibilty met de gamecube controller. Maar dat is in dat interview hierboven eigenlijk ontkent.
Mensen nog suggesties waar ze vel voor gebruikt kunnen worden?
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 16:40 ]
Ik vind dit idee echt fantastisch. Het is echt heel wat anders dan de PS3 of de Xbox 360. Het is alleen de vraag hoe developers gaan omspringen met de functies. Duurt het bijvoorbeeld langer voordat de Revo versie er is van een spel, enz. Het enige waar ik bang voor ben zijn vrienden die niet durfen te spelen met zo'n ding. Dat merkte ik al met de bongo's en hiermee wordt het alleen maar erger denk ik.
uhm...
Precies, als ik deze controller zie weet ik zeker dat iedereen heel erg nieuwsgierig is en zeker ermee aan de slag wil.rajackar schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:49:
Ik merkte vooral dat de bongo's "niet cool" werden gevonden. Als je mensen eenmaal zo ver had dat ze mee aan de gang gingen moest je ze er vanaf slaan. Omdat dit ding een behoorlijke gadget uitstraling heeft zal dat hiermee geen probleem zijn denk ik.
Complimenten aan nintendo, dit soort dingen mag je met recht "revolutie" noemen. Het werpt ook gelijk een heel ander licht op microsoft en sony, die puur en alleen met verbeterde hardware komen. Ze zouden zich moeten schamen.
Twee honden vechten om één been, en nintendo loopt ermee heen? We zullen zien...
Verwijderd
inmovatief is het niet echt hoor pc had al zoiets alleen slecht uitgewerktschnumi schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:39:
Kijk weer een innovatie van Nintendo.
Dacht eerst ook wat is dit nu voor vage zooi maar ik ben nu zeer positief verrast.
en het is nog maar de vraag of hier echt veel games voor gaan komen.
kost veel tijd en het is elke keer weer een gok nemen.
oja over het ps3 backwardcompatible gebeuren
er komt een momery kaart converter voor oude savegames
zodat je me mem kaart gewoon in een ander sleufje kan steken via een conveter
Verwijderd
Niet dat ik tegen dit soort spellen ben, ik heb sindskort Mario Party 6 uitgevonden en ik lach me kapot, en dat vooral met wat booz erbij
Maar het is wel zo dat veel developers hun spel niet op de cube uitbrachten omdat zij hem meer bij de Xbox en PS2 (qua publiek) vonden passen.
Verwijderd
Die zat dan al aardig in de buurt moet ik zeggen
Verwijderd
Nou, joepie! Dan kun je dus een normale controller er op aansluiten waarmee je vervolgens geen enkel nieuw spel kunt spelen omdat die allemaal op gyroscopie gebruikt zijn. Joepie!!RareGast schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:55:
[...]
Tjsa, Je hoeft het niet te kopen natuurlijk. En er komt ook nog een mogelijkheid om een meer normalere controler op aan te sluiten.
Maar de tijd zal leren of het wat wordt.
Geweldig, dan moet je dus bij naast de spellen (die per stuk 60 euro kosten) ook een stuk of wat uitbreiddingen voor je controller à 30 euro (iets in die richting) kopen. Wil je multiplayeren, kom je nog duurder uit: losse controller van 40 euro, en nog eens één of meerdere extensions van 30 euro.Robin schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:17:
Niet meer dan logisch dat je niet meteen alle troeven speelt. Nintendo heeft de tijd genomen om een controller te ontwerpen, waarvan ze de basis vandaag hebben gepresenteerd. De kracht van de controller ligt dan ook in het bepalen van de positie van de controller in een 3d-omgeving en het extension slot. De opzet is goed, het is dan alleen wachten op derde partijen om specifieke games te ontwikkelen voor de Revolution, maar dat zal zijn tijd nodig hebben voordat ontwikkelaars het hele concept hebben uitgewerkt. Het extension slot geeft ontwikkelaars de kans om een geheel eigen game te ontwikkelen met bijbehorende attachment. Yu-gi-oh-gamers kunnen bijvoorbeeld dat armdeck gebruiken met kaarten die herkent worden door het apparaat, of als attachment een muis gebruiken om een RTS-game te spelen of het aansluiten van drumstokken voor Donkey Konga Revolution. In het uiterste geval sluit je je Nintendo DS aan op de controller en je kan de mogelijkheden wel bedenken.
Backwards compatible? Eerst even 30 euro neertellen zodat je je oude controller aan kunt sluiten astublieft. Ik vind dit eigenlijk nog uitzuigeriger klinken dan MS met hun "Core system"...
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 17:23 ]
Je moet helemaal niets kopen hoorVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:19:
[...]
Geweldig, dan moet je dus bij naast de spellen (die per stuk 60 euro kosten) ook een stuk of wat uitbreiddingen voor je controller à 30 euro (iets in die richting) kopen. Wil je multiplayeren, kom je nog duurder uit: losse controller van 40 euro, en nog eens één of meerdere extensions van 30 euro.
disjfa.nl
Er komt een soort shell waar je controller kunt insteken zodat je een meer klassieke controller hebt en die dan eventueel ook nog gebruik kan maken van de extra's die de controller sowieso al heeft. Er is dus niks om je druk over te maken, alle typen spellen kunnen goed gespeeld worden. Die klassieke shell wordt zeer waarschijnilijk meegeleverd, dus je hoeft ook niet bang te zijn dat het je klauwen met geld extra kost.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:19:
[...]
Nou, joepie! Dan kun je dus een normale controller er op aansluiten waarmee je vervolgens geen enkel nieuw spel kunt spelen omdat die allemaal op gyroscopie gebruikt zijn. Joepie!!
Het is overigens niet de bedoeling dat er nieuwe spellen uitkomen die speelbaar zijn met bv de gamecube controller.
[ Voor 16% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-09-2005 17:25 ]
Verwijderd
"Zeer waarschijnlijk"; er is dus genoeg om je zorgen over te maken. En hoe zit het dan met andere shells?Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:24:
[...]
Er komt een soort shell waar je controller kunt insteken zodat je een meer klassieke controller hebt en die dan eventueel ook nog gebruik kan maken van de extra's die de controller sowieso al heeft. Er is dus niks om je druk over te maken, alle typen spellen kunnen goed gespeeld worden. Die klassieke shell wordt zeer waarschijnilijk meegeleverd, dus je hoeft ook niet bang te zijn dat het je klauwen met geld extra kost.
Precies wat ik al zei, dus heb je qua nieuwe spellen helemaal niks aan het feit dat je er ook een 'gewone' controller van kunt maken.Het is overigens niet de bedoeling dat er nieuwe spellen uitkomen die speelbaar zijn met bv de gamecube controller.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 17:30 ]
Zorgen om watVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:29:
[...]
"Zeer waarschijnlijk"; er is dus genoeg om je zorgen over te maken. En hoe zit het dan met andere shells?
disjfa.nl
Begrijpend lezen is blijkbaar ook voor jou heel moeilijk. Lees het interview een paar posts boven je nog maar eens goed door.Precies wat ik al zei, dus heb je qua nieuwe spellen helemaal niks aan het feit dat je er ook een 'gewone' controller van kunt maken.
[ Voor 65% gewijzigd door D3ft0n3 op 16-09-2005 17:34 ]
Ignorance Is Bliss
Een superzet van Nintendo, en hij komt ook in verschillende kleurtjes!!According to Mr. Miyamoto, it was part of a conscious decision to make something simple and straightforward enough to reach out to a new audience. "We want a system that takes advantage of new technology for something that anyone, regardless of age or gender, can pick up and play. [Something with a] gameplay style that people who have never played games can pick up and not be intimidated by. We wanted a controller that somebody's mother will look at and not be afraid of."
Calvin&Hobbes gaat alvast sparen
[ Voor 6% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 16-09-2005 17:34 ]
Verwijderd
Zorgen om dat het teveel gaat kosten ja. Misschien heb je het niet door omdat je een rijke pappie en mammie of een goede baan hebt, maar er zitten hier veel studenten die liever niet op een houtje bijten en weinig te besteden hebben. Ik zou het daarom erg jammer vinden als het allemaal te duur wordt. EA kennende zal je wel voor elke twee franchies een extra uitbreidding moeten aanschaffen. En let's face it, ~80 euro per spel is gewoon niet leuk meer.disjfa schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:30:
[...]
Zorgen om watDat je veel kosten gaat krijgen. Dat is en blijft een eigen keuze. Beetje nutteloos om erover te zeuren.
Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen, maar ik post al in dit topic voordat jij hier gerigstreerd wasD3ft0n3 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:31:
Toch leuk dat er een paar mensen speciaal helemaal naar deze thread komen om even de revo af te zeiken.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 17:37 ]
Ik zie geen reden tot zorgen. Ik denk dat Nintendo die shell standaard zal meeleveren met een controller, omdat je sommige spellen simpelweg niet naar deze controller zult kunnen vertalen. Ik zie bv niet in hoe je Fifa zou moeten spelen. Met die shell wordt dat dus wel mogelijk en als iedereeen die altijd heeft voor elke controller weerhoudt dat meteen third party ontwikkelaars niet om hun spel niet uit te brengen omdat ze niet konden kiezen voor een meer klassieke besturing.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:29:
"Zeer waarschijnlijk"; er is dus genoeg om je zorgen over te maken. En hoe zit het dan met andere shells?
De cube controller kun je gebruiken voor de cube games (dat is dus wat anders dan de shell, want de oude cube controller kun je ook aansluiten op zowel de Rev zelf als op de controller). Je moet duie twee dingen echt los van elkaar zien.Precies wat ik al zei, dus heb je qua nieuwe spellen helemaal niks aan het feit dat je er ook een 'gewone' controller van kunt maken.
Nieuwe spellen kunnen dus wel degelijk gebruik maken van de meer klassieke besturing, omdat die shell dus zeer waarschijnlijk standaard wordt meegeleverd. Je hebt er dus heel veel aan dat je er ook een normale controller van kunt maken. En mooie is ook nog dat er dan ook voor een tussenweg gekozen kan worden. Kortom de ontwikkelaars hebben veel vrijheid
Overigens is het bij de huidige generatie ook al zo dat er speciale controllers beschikbaar zijn voor spellen, denk aan de bongo's en de eytoy. Daar klaagt toch ook niemand over? Het zal echt niet standaard worden dat elk spel een andere toevoeging zal vereisen. Dat is gewoon te duur en niemand zit er op te wachten om zijn of haar kamer vol te hebben liggen met ad-ons. Mijns inziens zul je met de controller en dat ding wat je met de draad verbind al het grootste deel van de spellen kunnen spelen. Met de speciale shell kun je denk de games spelen die dat dus echt nodig hebben, zoals ik al eerder zei bijvoorbeeld Fifa. En misschien dat er een handjevol spellen komt met een aparte uitbreiding.
[ Voor 21% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-09-2005 17:41 ]
Verwijderd
Toen ik de controller voor het eerst zag dacht ik dat het niks kon worden maar na wat nadenken en lezen heb ik toch wel het idee dat er mooie dingen mee gedaan kunnen worden.
Zoals al eerder gezegd kan je nu perfect fps/rts games spelen op de revo. Ik denk dat als je dat 1x heb gedaan je nooit van je leven meer met die analooge stick op de ps3/xbox360 een fps game wil spelen.
Over vecht/race/sport games had ik eerst mijn twijfels aangezien ik denk dat een ''standaart'' controller daar wat beter voor is maar nu ik lees dat nintendo ook een soort shell voor de controller uitbrent zodat je een standaart controller met revo functies heb is dat ook geen probleem meer.
Wat mij ook opvalt is dat de ps3/xbox360 er wel meteen behoorlijk lame uitzien, net alsof het een beetje een afgeraffeld product is. De xbox lijkt een soort wannabee ipod met dezelfde controller als voor de xbox. De ps3 is net een broodrooster met een gigantische crosant als controller terwijl de revo er mooi klein uitziet en de controller om een of andere reden ook iets uitstraald waardoor je hem wil aanraken tov de ps3/xbox360 waarbij ik geen ander gevoel krijg dan de huidige controllers (ala het is een controller and thats it).
Het enige wat ik me wel afvraag is of je lang met die controller zal kunnen spelen zonder pijn te krijgen. Al is het misschien juist wel goed om met die controller te spelen omdat je geen geforceerde beweging of houding hoeft aan te nemen maar de controller met een natuurlijke beweging kan bewegen.
Dat er al aardig wat bedrijven zijn die zeggen dat ze de revo vet vinden is ook mooi. Vooral dat EA erbij zit. Ik hoef die zooi van hun niet maar veel mensen kopen het toch dus het is goed dat ze waarschijnlijk toch ook voor de revo gaan ontwikkelen want ik denk dat er zo toch wel een extra aantal mensen voor de revo zal kiezen.
Zal de revo een succes worden? ik denk van wel. In japan zal nintendo volgens mij aan iedere jap wel 6 revo's kunnen verkopen ik denk dat dit echt iets is wat hun helemaal geweldig vinden (ze vinden de DS ookal veel leuker dan de PSP en dit is alleen maar beter dan de DS). Ik denk dat het hier ook wel behoorlijk zal verkopen als nintendo er voor zorgt dat ze al vrij vroeg een game hebben die veel casual games willen hebben en ook goed gebruik maakt van de revo controller zodat ze liever met de revo controller willen spelen dan met die van de xbox360/ps3.
Denk dat nintendo het wel goed voor elkaar heeft, al vind ik het wel een enorme gok want het is echt nog veel anders dan ik had gedacht. Als ze nu nog zorgen dat ze aan het begin al een hele reeks goede games hebben dan zie ik het zonnig in voor nintendo
Thumbs up voor nintendo
Vond het wel meesterlijkidd, een hoge retard-compatible factor
Overigens merk je wel dat veel mensen die erg afwijzend zijn vaak even een uitleg nodig hebben, omdat ze nog niet alles weten, en dan zijn ze meteen enthousiast. Want volgens mij heeft Nintendo aan zo'n beetje alles wel gedacht, maar als je meteen je reactie klaar hebt liggen als je die "afstandsbediening" ziet dan weet je dat nog niet.
[ Voor 38% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-09-2005 17:51 ]
Verwijderd
Mja, je denkt het dus. The point is, niemand weet het zeker. Er valt eigenlijk niet zo veel over te zeggen, je denkt van wel, ik zeg dat zolang het niet zeker is je er geen zinnige uitspraak over kunt doen. Het lijkt wel waarschijnlijk, maarja als het tot gevolg heeft dat 3rd parties alleen maar 'standaard' games uit gaan brengen, is het alweer minder een Revolution.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:38:
[...]
Ik zie geen reden tot zorgen. Ik denk dat Nintendo die shell standaard zal meeleveren met een controller, omdat je sommige spellen simpelweg niet naar deze controller zult kunnen vertalen. Ik zie bv niet in hoe je Fifa zou moeten spelen. Met die shell wordt dat dus wel mogelijk en als iedereeen die altijd heeft voor elke controller weerhoudt dat meteen third party ontwikkelaars niet om hun spel niet uit te brengen omdat ze niet konden kiezen voor een meer klassieke besturing.
In dat geval heb ik niets gezegd over de backwards compatibiliteit die geld kost, maar zei iemand hierboven niet net dat het de bedoeling was dat nieuwe spellen géén gebruik maakten van de mogelijkheden van een 'gewone' controller...?[...]
De cube controller kun je gebruiken voor de cube games (dat is dus wat anders dan de shell, want de oude cube controller kun je ook aansluiten op zowel de Rev zelf als op de controller). Je moet duie twee dingen echt los van elkaar zien.
Nieuwe spellen kunnen dus wel degelijk gebruik maken van de meer klassieke besturing, omdat die shell dus zeer waarschijnlijk standaard wordt meegeleverd. Je hebt er dus heel veel aan dat je er ook een normale controller van kunt maken. En mooie is ook nog dat er dan ook voor een tussenweg gekozen kan worden. Kortom de ontwikkelaars hebben veel vrijheid
Dat is iets wat ik al eerder aanhaalde, Donkey Konga en de Eyetoy. Ik vraag me af hoeveel zin jij nog hebt in een console op het moment dat er alleen maar games van het kalliber van de Eyetoy uitkomen. Ik denk namelijk dat je daar na een week wel op bent uitgekeken. De Eyetoy en Donkey Konga waren toch allebei een zijspoor, waar het bij de revolutie een deelzaak lijkt te worden.Overigens is het bij de huidige generatie ook al zo dat er speciale controllers beschikbaar zijn voor spellen, denk aan de bongo's en de eytoy. Daar klaagt toch ook niemand over? Het zal echt niet standaard worden dat elk spel een andere toevoeging zal vereisen. Dat is gewoon te duur en niemand zit er op te wachten om zijn of haar kamer vol te hebben liggen met ad-ons. Mijns inziens zul je met de controller en dat ding wat je met de draad verbind al het grootste deel van de spellen kunnen spelen. Met de speciale shell kun je denk de games spelen die dat dus echt nodig hebben, zoals ik al eerder zei bijvoorbeeld Fifa. En misschien dat er een handjevol spellen komt met een aparte uitbreiding.
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:49:
Mijn huisgenoot zei het net heel treffend, daar een andere huisgenoot altijd overdreven meestuurt met MKDD, zei ik tegen hem dat het ideaal was voor die huisgenoot die zo meestuurt. Zijn reactie was:
[...]
Vond het wel meesterlijk
Wel iets wat ik mee vind spelen. Hoeveel zin heb jij om in de huiskamer in je eentje de idioot uit te hangen? Dat is heel grappig als je met z'n vieren bent, maar alleen is het een stuk minder leuk. Als ik alleen ben sla ik ook nooit op m'n bongo's, als er mensen zijn dan is het altijd wel lachen.
De geek-factor zal in Japan wel aanslaan (wordt hierboven ook al aangehaald), maar 'wij' zijn over het algemeen toch een stuk nuchterder en meer op ons zelf.. Ik wil ook in m'n eentje lekker kunnen spelen, zonder dat een bezorgde voorbijganger een ambulance belt.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 17:55 ]
Ik denk het inderdaad, zeker weten doe je niet. Maar als Iwata zegt zeer waarschijnlijk dan zal hij dat niet voor niets doen dunkt mij.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:50:
Mja, je denkt het dus. The point is, niemand weet het zeker. Er valt eigenlijk niet zo veel over te zeggen, je denkt van wel, ik zeg dat zolang het niet zeker is je er geen zinnige uitspraak over kunt doen.
Ik weet niet of je op mij doelt, maar wat ik zei (of probeerde te zeggen) was dat het niet de bedoeling is dat je voor de nieuwe spellen de Cube controller zou moeten gebruiken. Het kan wel de bedoeling zijn dat je die klassieke shell moet gebruiken, omdat het soms echt niet anders kan. Of omdat het gewoon beter werkt, of omdat je er ook het beste van twee werelden mee zou kunnen verenigen....maar zei iemand hierboven niet net dat het de bedoeling was dat nieuwe spellen géén gebruik maakten van de mogelijkheden van een 'gewone' controller...?
Ik denk dat je de controller te veel op 1 lijn plaatst met een Eyetoy. Met de eyetoy is niet zoveel mogelijk. Je kunt er geen racegame of FPS mee spelen. Met deze controller is dat juist heel goed mogelijk en ook andere spellen worden heel goed moglijk. Denk bijvoorbeeld aan tennis. Dat zal met deze controller een stuk beter uitgevoerd kunnen worden dan met een eytoy, daar je beweging veel accurater vastgelegd wordt en je jezelf ook niet in het beeld terugziet ofzo (je zit niet naar jezelf te kijken zoals vaak bij de eytoy). Het worden denk ik (kan het nooit zeker weten) echt wel "volwassen" spellen die uitgebracht worden en niet een soort veredelde minigames, hoewel dat laatse bij spellen als Mario Party natuurlijk wel het geval zal zijn.Dat is iets wat ik al eerder aanhaalde, Donkey Konga en de Eyetoy. Ik vraag me af hoeveel zin jij nog hebt in een console op het moment dat er alleen maar games van het kalliber van de Eyetoy uitkomen. Ik denk namelijk dat je daar na een week wel op bent uitgekeken.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik hoop dat je jezelf nu heel goed voelt, blijkbaar wel als je zo denegerend praat tegenover mensen hier.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:36:
Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen, maar ik post al in dit topic voordat jij hier gerigstreerd wasDaarbij heb ik ook een flink aantal topicstarts op m'n naam staan en zijn er volgens mij maar een stuk of vier mensen die meer posts in deze topicreeks gemaakt hebben dan ik.
Het was overigens niet zozeer tegen jou bedoeld, neemt niet weg dat je wel zit te drammen over niets.
OT:
De controller, ik weet het niet. M'n eerste indruk was niet goed, na een paar filmpjes was ik echter wel onder de indruk van het hele concept. Het probleem is dat ik dit ook was bij de DS. Inmiddels heb ik de DS bijna een jaar in huis zonder er ook eigenlijk maar iets interessants op te hebben gespeeld (GBA titels niet mee gerekend). Ik ben bang dat het met de revo misschien wel dezelfde kant op gaat. Over de controller zelf ben ik dus wel enthousiast, maar ik hoop nog wel een paar toepassingen te zien binnenkort waarbij ik zoiets heb van, dit MOET ik spelen.
Ignorance Is Bliss
Ik heb de presentatie ook bekeken en dat was niet helemaal wat ik er uit afleide. Het revolutionaire is meer dat het een "3d-muis" is en dankzij de twee genoemde uitbreidingen kun je elk spel spelen dat er is. Volgens mij is het de bedoeling dat het in beginsel dus bij die twee uitbreidingen blijft, dat dat dus echt de standaard controller typen worden.MetroidPrime schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:58:
Ik zat net de speech van Iwata online te bekijken en toen hij de Classic-controller uitbreiding noemde was ik echt verkocht. Het Revolutionaire zit dus in het feit dat je de controller kunt afstemmen op het spel dat je wilt spelen.
Over die classic-shell zei ie dat ie er zeer waarschijnlij bijkomt en ik kreeg het idee dat die analoge stick er sowieso bij zat, maar dat heeft hij niet uitgesproken dat dat zo was.Ik hoop dat Nintendo in ieder geval de Classic-controller en de Analoge stick uitbreidingen bij de Revolution levert...
Het lijkt mij verder logisch dat in het Gamecube en Revolution topic iedereen enthousiast is. En waar jouw sceptisisme op gebaseerd is (ik weet het iig niet)?
Als ik de mogelijkheden bekijk van het artikel op IGN, dan zijn die toch wel vrij groot. Met vrijwel elke gamesoort kun je er iets mee doen. Dus het wordt niet zo iets als de eyetoy of de bongo's. Nintendo maakt zelf alleen al zoveel games dat dit wel goed moet gaan. Ik denk even aan SSMB, Mario Kart, Zelda etc. Er is al blijkbaar aardig wat steun van third party ontwikkelaars... Verder zijn er ook al verscheidene berichten verschenen, dat Nintendo ook bezig is met een shooter voor "volwassenen". Dat lijkt me nu helemaal logisch, want de 3d muis afstandsbediening met pistoolfunctie en pookjesvormig aanhangsel
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 16-09-2005 18:14 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Je vergeet ook dat het op een afstandsbediening lijkt. Briljante idee, IMO. Geniaal gewoon. Als non-gamers een gamepad en een console zien denken ze "Nee, ik speel geen videogames". Maar als ze de controller van de Revolution zien, zien ze het gewoon als een afstandsbediending en dat zou helemaal niet zo moeilijk zijn om te proberen.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:03:
[...]
Ik heb de presentatie ook bekeken en dat was niet helemaal wat ik er uit afleide. Het revolutionaire is meer dat het een "3d-muis" is en dankzij de twee genoemde uitbreidingen kun je elk spel spelen dat er is. Volgens mij is het de bedoeling dat het in beginsel dus bij die twee uitbreidingen blijft, dat dat dus echt de standaard controller typen worden.
Ik ben benieuwd of ik nu echt me ouders aan het gamen kan krijgen. Nintendo is echt ongelofelijk slim. Mijn verwachtingen hebben ze zeker weten overtroffen.
Ik verwacht eigenlijk wel dat zelfs mijn moeder dit is gaat proberenVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:26:
[...]
Ik ben benieuwd of ik nu echt me ouders aan het gamen kan krijgen. Nintendo is echt ongelofelijk slim. Mijn verwachtingen hebben ze zeker weten overtroffen.
Ben benieuwd, is namelijk echt hét voorbeeld van een non-gamer
Nintendo blijft vernieuwend
Hopelijk gaan ze de naam Revolution ook echt eer aan doen
wat mij betreft heeft zo'n controller wel echte potentie...
en bij N weten ze heus wel waar ze het over hebben als ze zoiets verzinnen... ze waren immers ook de eersten met bv schouderknoppen (Snes) en dat is daarna ook zo snel mogelijk gekopieerd en nagedaan...
Leeg - Sinds 20180907
Dit zou er volgens IGN op kunnen duiden dat dat toch echt alleen maar de codenaam was en dat ze nu de echte naam aan het bedenken zijn of al hebben.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Idd !!! Vroegah kon ik echt wild west stijl duckhunten tot een level of 40Willybubba schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:16:
Bij nader inzien... bijvoorbeeld een FPS, kun je dus ineens WEL vloeiend aimen op een console. Ik raak enthousiaster. Het concept is best goed, eigenlijk
Ik ben benieuwd naar de filmpjes... kan ze alleen hier niet bekijken
Zal toch hopelijk wel gepatenteerd zijn dus een directe rip-off zal wel niet kunnen. En als je een soortgelijke techniek moet ontwerpen mis je deze generatie denk ik toch echt de boot.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:02:
Overigens is dit concept volgens mij net als een eye toy goed te kopieren door de MS en Sony. Vraag me af of ze dat niet stiekem zullen doen als dit een succes blijkt te zijn.
Iemand dat filmpje al frame voor frame bekeken?? Misschien bevat het wel een subliminale boodschaprajackar schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:42:
[...]
Dat zou pas echt revolutionair zijn...
Voor jou misschien maar ik vind dat ze nou met wat indrukwekkende screens of een kleine teaser moeten komen die laat zien dat de Rev kwa beeld on par is met de X360 en PS3.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:38:
Nu nog een Star Wars game..
Of er misschien nog wel overheen gaat
3 flitsen van 2 sec. met een veel detail en actie zou al genoeg moeten zijn!
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:42:
Ik ga er trouwens de hele tijd maar van uit dat er in de controller zelf gyroscopen zitten zodat hij het oook zou kunnen waarnemen dat je de controller kantelt (heb je volgens mij wel nodig als jeeen racegame zou spelen met het ding op zijn zij) maar is dat trouwens ook zo? Zit er ook een gyroscoop in zodat kantelingen waargenomen kunnen worden?

Als de afstandbediening controller echt hoort, zoals op het plaatje word aangegeven, dan zit er dus gyroscoop in
Veel mensen zien tennis wel zitten nu
En de 4foto's van gister? met die waren genomen van die presentatie... nu weet ik bijna wel 100% zeker dat dat nep is
This space is occupied
Verwijderd
Ik ben niet sceptisch (iig, het was niet de bedoeling zo over te komen), alleen terughoudend. Totdat ik een lijstje met titels heb gezien en zelf ze zelf heb kunnen spelen, zal ik dat ook wel blijven.Hoedje schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:14:
Jan, je zit 't toch wel een beetje af te zeiken. Je zegt zelf namelijk dat niemand het nog kan zeker kan weten. Dat is natuurlijk helemaal waar. Maar dan kan jij het dus ook niet weten dat het slecht is. Niet echt een argument dus.
Het lijkt mij verder logisch dat in het Gamecube en Revolution topic iedereen enthousiast is. En waar jouw sceptisisme op gebaseerd is (ik weet het iig niet)?
Misschien ben ik te sceptisch, maar de mogelijkheden zijn misschien wel groot, maar niet al te praktisch op het eerste gezicht. Ik zie allemaal mensen wel heel enthousiast dat ding omhoog zwaaien en dat je dan het spring geluidje van Mario hoort, maar dat is echt _heel_ zwaar voor je armen. Je houdt dat nog geen 10 minuten vol. Ga maar eens met je arm recht vooruit houden. Een paar uur aaneengesloten gamen (wat de meesten hier toch wel regelmatig zullen doen) zit er dan echt niet meer in.Als ik de mogelijkheden bekijk van het artikel op IGN, dan zijn die toch wel vrij groot. Met vrijwel elke gamesoort kun je er iets mee doen. Dus het wordt niet zo iets als de eyetoy of de bongo's. Nintendo maakt zelf alleen al zoveel games dat dit wel goed moet gaan. Ik denk even aan SSMB, Mario Kart, Zelda etc. Er is al blijkbaar aardig wat steun van third party ontwikkelaars... Verder zijn er ook al verscheidene berichten verschenen, dat Nintendo ook bezig is met een shooter voor "volwassenen". Dat lijkt me nu helemaal logisch, want de 3d muis afstandsbediening met pistoolfunctie en pookjesvormig aanhangsel, is hiervoor natuurlijk ideaal.
Dan nog wat over de preciezie waarmee je moet sturen. Als je kijkt naar bv. Duckhunt, dan was het daar al heel moeilijk om een beetje te richten. Dus ofwel het worden allemaal erg lastige spellen, of ze bouwen zo'n grote marge in dat het te makkelijk is. Bij deze besturingsvorm zit er weinig tussenin.
Verwijderd
Ik denk eigenlijk dat dit een stuk gezonder is als een gewone controller. Hoe meer bewegingen je maakt, hoe beter het in prinicipe is. Alleen je vingers bewegen terwijl je armen stil blijven (in combinatie met een slechte lichaamshouding) kan juist leiden tot allerlei RSI-achtige klachten. Wie kent niet het gevoel van na een lange sessie gamen even je vingers weer "los" gooien door te wiebelen en dergelijke?Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:43:
Het enige wat ik me wel afvraag is of je lang met die controller zal kunnen spelen zonder pijn te krijgen.
Dat zegt helemaal niks. EA brengt spellen uit voor alles wat los en vast zit.Dat er al aardig wat bedrijven zijn die zeggen dat ze de revo vet vinden is ook mooi. Vooral dat EA erbij zit.
Ik verheug me er vooral op dat je nu écht goed in een spel kunt worden. Als je op dit moment goed bent in een spel betekent dat voor een gedeelte ook dat je jezelf een goede timing hebt aangeleerd, de controls goed hebt aangeleerd... enzovoorts. Maar als je in Zelda Revolution echt direct je zwaard kan rondzwaaien kunnen mensen werkelijk hun eigen gevechtstechnieken ontwikkelen. Moves die de programmeurs misschien niet eens bedacht hadden.
Je kan nu (heel) grofweg eigenlijk ook wel een beetje een patroon beginnen te ontwaren in Nintendo's consoles. Eerst een "revolutionaire" consoles, dan een opvolger waarin ze de techniek verfijnen. Dat zou dan ongeveer zo werken:
NES - revolutionair
SNES - verfijning van de NES
N64 - revolutionair
gamecube - verfijning van de N64
Revolution - revolutionair
opvolger - verfijning van de revolution
etc etc
Allerlei dingen als de virual boy laat ik nu natuurlijk helemaal buiten beschouwing, maar toch... wel interessant.
Verwijderd
Nee, volgens mij zijn ze door IGN gemaakt. Het is ook Mario Arcade, een game die voor zover bekend niet op de consoles (GC of Revolution) uitkomt.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:55:
Ik ken het plaatje ja, verwijs er zelf ook vaak naar, maar dat is toch geen officieel Nintendo plaatje of wel?
Misschien geen RSI, maar zoals ik een post hoger al zei, wel erg zwaar voor je armen. Een lange sessie zit er dus sowieso niet meer in.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:04:
[...]
Ik denk eigenlijk dat dit een stuk gezonder is als een gewone controller. Hoe meer bewegingen je maakt, hoe beter het in prinicipe is. Alleen je vingers bewegen terwijl je armen stil blijven (in combinatie met een slechte lichaamshouding) kan juist leiden tot allerlei RSI-achtige klachten. Wie kent niet het gevoel van na een lange sessie gamen even je vingers weer "los" gooien door te wiebelen en dergelijke?
Dat denk ik toch niet. Ik denk dat dat net een stap te ver is. Je onderschat nu hoe moeilijk zoiets is om in het echt te doen. Bovendien zul je, verwacht ik, beperkt zijn tot een aantal moves die de developers erin stoppen, want elk character wordt tegenwoordig gemotioncaptured. Als je zelf je moves kan verzinnen, moet er een oneindig aantal moves worden gemotioncaptured.[...]
Dat zegt helemaal niks. EA brengt spellen uit voor alles wat los en vast zit.Het betekent volgens mij helemaal niet persé dat ze er in geloven. Ze willen gewoon op safe spelen. Een paar spellen uit hebben voor het geval dát de revolution een succes wordt.
Ik verheug me er vooral op dat je nu écht goed in een spel kunt worden. Als je op dit moment goed bent in een spel betekent dat voor een gedeelte ook dat je jezelf een goede timing hebt aangeleerd, de controls goed hebt aangeleerd... enzovoorts. Maar als je in Zelda Revolution echt direct je zwaard kan rondzwaaien kunnen mensen werkelijk hun eigen gevechtstechnieken ontwikkelen. Moves die de programmeurs misschien niet eens bedacht hadden.Er zit bijna geen enkele barriere meer tussen jou en de actie op het scherm.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 20:09 ]
Onthoud ook dat je niet alles gaat doen door te bewegen, lopen zal waarschijnlijk gewoon met de linker stick gaan in conventionele spellen terwijl je met je rechter arm kan richten om te schieten / vechten.
Je beweegt vooral je pols om te tilten/ draaien / richten
Het leukste uit de trailer leek me trouwens het drummen
Bij de DS dachten ook veel mensen dat je lamme armen zou krijgen maar dat is totaal niet zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 16-09-2005 20:16 ]
This space is occupied
Dat hoeft toch niet? Als je weet hoe de hand beweegt dan kun je toch een realistisch model bedenken dat de armbeweging erbij verzint? Als ze nu een motion capture maken dan hebben ze ook een draadmodel dat de bewegingen van de persoon vastlegt. En dan beweegt het draadmodel mee (ja dan ztten er overal sensors, maar nu heb je er dus 1 en moet de restvoor een deel bedacht worden.). Nu zouden ze een deel van de beweging "open" kunnen laten en dat laten doen door de speler.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:05:
Als je zelf je moves kan verzinnen, moet er een oneindig aantal moves worden gemotioncaptured.
En de gameplay mogelijkheden die dit met zich mee gaat brengen, daar kan ik alleen nog maar over dromen!
En het design is echt geweldig, van zowel de controller als de console zelf, super!!
Nu nog hopen dat de Rev ook wat power in huis heeft.
Verwijderd
Mwah... maar jij zei:Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:05:
Misschien geen RSI, maar zoals ik een post hoger al zei, wel erg zwaar voor je armen. Een lange sessie zit er dus sowieso niet meer in.
Maar het is niet echt "zwaaien" wat ze doet in het filmpje. Ze ligt gewoon lui op de bank en wipt de controller een stukje omhoog met haar hand. Het ziet er niet echt zwaar uit.Ik zie allemaal mensen wel heel enthousiast dat ding omhoog zwaaien en dat je dan het spring geluidje van Mario hoort,
Andere stukjes uit het filmpje zien er een stuk heftiger uit qua bewegingen die ze maken... hopelijk verschijnen er geen actiespellen waar je echt non stop moet hakken en zagen met de controller.
Technisch bedoel je? Daar kan ik weinig over zeggen, aangezien ik er totaal geen verstand van heb.Dat denk ik toch niet. Ik denk dat dat net een stap te ver is. Je onderschat nu hoe moeilijk zoiets is om in het echt te doen.
Moeilijk om een spel zo te spelen? In het begin ongetwijfeld wel... maar dat is juist het leuke. De eerste keer dat ik Mario64 speelde met die analoge stick brak het angstzweet me ook al uit als ik over die wiebelende plank moest lopen in level 1.
Onderbreek me maar als ik onzin praat, maar zou het dan niet mogelijk zijn om een poppetje helemaal te animeren met motioncaptures, behalve bijvoorbeeld de rechterarm? Die hangt er dan gewoon een beetje slap bij als je de controller niet aanraakt, en hij volgt verder gewoon de bewegingen die je maakt als je het spel speelt. (Met een zwaard hakken dus bijvoorbeeld). Natuurlijk ziet het er niet zo mooi uit als een zwaardbeweging die helemaal van tevoren door een acteur is uitgevoerd... maar het is wel veel leuker.Bovendien zul je, verwacht ik, beperkt zijn tot een aantal moves die de developers erin stoppen, want elk character wordt tegenwoordig gemotioncaptured. Als je zelf je moves kan verzinnen, moet er een oneindig aantal moves worden gemotioncaptured.
Verwijderd
Je vergeet dat je bij motioncapturing vol zit met elektroden, en dat er in deze controller maar één sensor zit. Hoe jij de rest van je arm (en rest van je lichaam?) beweegt is dus voor de console een compleet raadsel. Als ze gewoon 'verzonnen' zouden kunnen worden, waarom zouden ze dan überhaupt motioncapturen?Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:21:
[...]
Dat hoeft toch niet? Als je weet hoe de hand beweegt dan kun je toch een realistisch model bedenken dat de armbeweging erbij verzint? Als ze nu een motion capture maken dan hebben ze ook een draadmodel dat de bewegingen van de persoon vastlegt. En dan beweegt het draadmodel mee (ja dan ztten er overal sensors, maar nu heb je er dus 1 en moet de restvoor een deel bedacht worden.). Nu zouden ze een deel van de beweging "open" kunnen laten en dat laten doen door de speler.
Let's hope soVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:31:
[...]
Mwah... maar jij zei:
[...]
Maar het is niet echt "zwaaien" wat ze doet in het filmpje. Ze ligt gewoon lui op de bank en wipt de controller een stukje omhoog met haar hand. Het ziet er niet echt zwaar uit.
Andere stukjes uit het filmpje zien er een stuk heftiger uit qua bewegingen die ze maken... hopelijk verschijnen er geen actiespellen waar je echt non stop moet hakken en zagen met de controller.Dat lijkt me inderdaad heel vermoeiend. Maar ik mag aannemen dat nintendo dat soort dingen ook wel uitgebreid test en de spellen er op aanpast.
Ik bedoel de motoriek, het hele zwaaien met een tennisracket, het slaan met een zwaard, etc, is niet zo makkelijk als het lijkt.[...]
Technisch bedoel je? Daar kan ik weinig over zeggen, aangezien ik er totaal geen verstand van heb.
Moeilijk om een spel zo te spelen? In het begin ongetwijfeld wel... maar dat is juist het leuke. De eerste keer dat ik Mario64 speelde met die analoge stick brak het angstzweet me ook al uit als ik over die wiebelende plank moest lopen in level 1.Het leuke is juist om je een nieuwe manier van besturen aan te leren.
Mja zoals ik al tegen Oscar zei, er zit maar één sensor in de controller, die niet weet hoe de rest van je arm reageert, laat staan de rest van je lichaam; ie als je een discus gooit, beweeg je niet alleen je arm maar ook je bovenlichaam. Dat is echt heel moeilijk te verzinnen. Er is een heel beroemd beeld met de naam "De Discuswerper" uit ik meen de derde eeuw v.Chr. De Grieken waren echt meesterlijke beeldhouwers, maar in die periode konden ze gewoon nog niet verzinnen hoe een mens er eigenlijk bij stond als hij een discus werpt: de houding van de beeld kán helemaal niet. Om het real-time door een computer te laten verzinnen vergt denk ik veel te veel rekenkracht.[...]
Onderbreek me maar als ik onzin praat, maar zou het dan niet mogelijk zijn om een poppetje helemaal te animeren met motioncaptures, behalve bijvoorbeeld de rechterarm? Die hangt er dan gewoon een beetje slap bij als je de controller niet aanraakt, en hij volgt verder gewoon de bewegingen die je maakt als je het spel speelt. (Met een zwaard hakken dus bijvoorbeeld). Natuurlijk ziet het er niet zo mooi uit als een zwaardbeweging die helemaal van tevoren door een acteur is uitgevoerd... maar het is wel veel leuker.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 20:43 ]
Als de sensor nou gewoon de hand van de char. is die meebeweegt met jouw hand, lijkt het me niet zo moeilijk om binnen bepaalde grenzen de beweging van de arm van het char. te berekenen. De hele arm hoeft toch niet precies met jouw arm mee te bewegen zolang de beweging van de hand maar klopt.
Er is ook nog zoiets als raggdoll physics, als 1 punt wordt bewogen beweegt de rest realistish mee
[ Voor 15% gewijzigd door Mutatie op 16-09-2005 21:00 ]
Dit topic is gesloten.