mensen,
Aangezien mijn sony oordopjes (alweer) tegen een kabelbreuk aanzitten ben ik voorzichtig aan het kijken naar iets nieuws.
Ik heb hierover nogal wat twijfels en ik hoop dat er hier mensen zijn die me in de goede richting kunnen sturen. Maar laat ik eerst even zeggen waarvoor ik ze ga gebruiken:
- Voor tijdens het fieten naar mijn werk en terug
- Voor af en toe tijdens mijn werk (als ik een filmpje kijk, of er niets leuks op de radio is)
- Voor tijdens het jongleren.
- Eventueel ook voor tijdens het mountainbiken
Ik sta nu voor een aantal keuzes:
1) koptelefoon of oordopjes...
Ik het tot nu toe voornamelijk oordopjes gebruikt. Allemaal van sony en kwa prijs varierend van 20 tot 50 euro.. Tot nu toe hebben deze het altijd na ongeveer een jaar begeven (kabelbreuk... )
Voor tijdens mijn werk zou een normale koptelefoon prettiger zijn (makkelijker op en af doen). voor tijdens het fietsen lijken me oordopjes prettiger..
2) gesloten of open... aan de ene kant is het wel zo handig dat ik de mensen op mijn werk kan verstaan als ze tegen me praten. Ook tijdens het fietsen is het handig als je het verkeer om je heen kunt horen... Aan de andere kant is het de vraag of een gesloten koptelefoon hier echt problematisch zou zijn...
Ik ben bang dat ik voor het mountainbiken zoizo oordopjes wil. dus ik zal me hier beperken tot de koptelefoon voor voornamelijk op mijn werken tijdnes het jongleren.. (en eventueel tijdens het fietsen naar mijn werk).
Wat zoek ik:
- compact
- niet al te duur (ongeveer 50 tot 75 euro) minder mag natuurlijk ook.
- behoorlijke (geluids) kwaliteit..
Om de een of andere reden spreken de compacte koptelefoons van AKG me erg aan.. alleen is hierover niet zo heel veel informatie te vinden..
Ik heb even op mp3shop.nl gekeken en daar hebben ze een aantal AKG koptelefoons.
drie daarvan (de K 412 P, K 414 P en K 416 P) zijn niet op de officiele AKG website te vinden

over deze drie is op internet ook erg weinig te vinden.. en ze lijken overeen te komen met de K24 P en K 26 P... Weet iemand of dit toevallig een nieuwe/oude serie is?
Met name over de K 26P zijn een hoop positieve verhalen te vinden... Maar als de 414P de opvolger daarvan is is het wellicht handiger om daarvoor te gaan..
Tot slot vraag ik me nog af of er mensen zijn met een van de ze koptelefoons i.c.m. een bril... Is dit vervelend?
Hopelijk kunnen jullie me advies gegeven!