Hoofdtelefoonversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Sinds enige tijd heb ik een Sennheiser HD-590 hoofdtelefoon waar ik zeer tevreden over ben. Nu zou ik hierbij graag een goede hoofdtelefoonversterker aanschaffen om maximale geluidskwaliteit te kunnen bereiken.

Ik luister voornamelijk naar klassieke muziek.

Heeft iemand ervaring met een betaalbare hoofdtelefoonversterker voor deze (of vergelijkbare) hoofdtelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Creek OBH11 (http://www.rikstoet.nl/nl/dept_5.html)
170 euro + voedingupgrade (aan te raden) = 190 euro

2. X-scans V2 buizenversterker. Prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Op woensdag 05 juni 2002 11:45 schreef Pizzaboer_JA het volgende:
1. Creek OBH11 (http://www.rikstoet.nl/nl/dept_5.html)
170 euro + voedingupgrade (aan te raden) = 190 euro

2. X-scans V2 buizenversterker. Prijs?
Die Creek heb ik inderdaad gezien, maar volgens mij heeft die een vrij warme klank. Dit gecombineerd met de vrij warm klinkende HD590 lijkt me een beetje overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet. Dan zou je toch echt zelf moeten gaan luisteren met die combi en met jouw cd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Mischien wat rondsearchen op het forum van Headwize?

http://headwize.powerpill.org/ubb/forums.php

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op woensdag 05 juni 2002 21:53 schreef -RenE- het volgende:

Die Creek heb ik inderdaad gezien, maar volgens mij heeft die een vrij warme klank. Dit gecombineerd met de vrij warm klinkende HD590 lijkt me een beetje overkill?
Ik heb zelf ook die Creek en mijn indruk is ook dat ie vrij warm klinkt. Zelf heb ik alleen nooit met andere versterkers kunnen vergelijken. De X-Cans staat erom bekend dat ie goed werkt met de meeste Sennheisers, omdat de X-Cans als een vrij klinisch klinkende versterker geldt, wat heel ongewoon is voor een buizenversterker.
Maar door die wat klinische en gedetaileerde klank combineert ie juist goed met de warme klank van Sennheisers als de HD580 en HD600. De HD590 ken ik eigenlijk niet maar ik neem aan dat ie qua klank op de HD580/600 lijkt.
Nadeel van de X-Cans is dat het een buizenversterker is, dus niet onderhoudsvrij is, en bovendien wordt beweerd dat de bouwkwaliteit van de X-Cans nogal wisselend is.

Beide versterkers en prijzen kun je trouwens op de website van Rik Stoet vinden.

Een andere interessante versterker in een betaalbare categorie is de Corda van Meier-Audio. Jan Meier is een Nederlander die in Duitsland woont en alleen via zijn website verkoopt.
De Corda (€ 360) heeft een goeie reputatie, is maar ietsje duurder dan de Creek of de X-Cans, en heeft als interessant extraatje een uitschakelbaar crossfeed filter, dat de extreme en onnatuurlijke kanaalscheiding van hoofdtelefoons moet opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Allen bedankt voor de input.

Ik heb besloten om een portable headamp te bouwen zoals beschreven op HeadWiz. Als dit bevalt ben ik klaar en anders ga ik nog eens kijken naar een Creek of een ander zelfbouw project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik heb voor mijn HD580 ook een zelfbouwproject gehad, en bevalt heel goed hoor!

你还记得吗 记忆的炎夏

Pagina: 1