Op woensdag 05 juni 2002 21:53 schreef -RenE- het volgende:
Die Creek heb ik inderdaad gezien, maar volgens mij heeft die een vrij warme klank. Dit gecombineerd met de vrij warm klinkende HD590 lijkt me een beetje overkill?
Ik heb zelf ook die Creek en mijn indruk is ook dat ie vrij warm klinkt. Zelf heb ik alleen nooit met andere versterkers kunnen vergelijken. De X-Cans staat erom bekend dat ie goed werkt met de meeste Sennheisers, omdat de X-Cans als een vrij klinisch klinkende versterker geldt, wat heel ongewoon is voor een buizenversterker.
Maar door die wat klinische en gedetaileerde klank combineert ie juist goed met de warme klank van Sennheisers als de HD580 en HD600. De HD590 ken ik eigenlijk niet maar ik neem aan dat ie qua klank op de HD580/600 lijkt.
Nadeel van de X-Cans is dat het een buizenversterker is, dus niet onderhoudsvrij is, en bovendien wordt beweerd dat de bouwkwaliteit van de X-Cans nogal wisselend is.
Beide versterkers en prijzen kun je trouwens op de website van
Rik Stoet vinden.
Een andere interessante versterker in een betaalbare categorie is de Corda van
Meier-Audio. Jan Meier is een Nederlander die in Duitsland woont en alleen via zijn website verkoopt.
De Corda (€ 360) heeft een goeie reputatie, is maar ietsje duurder dan de Creek of de X-Cans, en heeft als interessant extraatje een uitschakelbaar crossfeed filter, dat de extreme en onnatuurlijke kanaalscheiding van hoofdtelefoons moet opheffen.