Ik gebruik de Sony MDR-G42LP met mijn iPod Shuffle en ik moet zeggen.. Heerlijke sound!
Ik ben geen audiofiel, maar ik weet wel een beetje wat ''een goede sound'' is. Het enige wat ik erop aan te merken heb, is dat ik na een tijdje behoorlijke pijn en een soort druk voel achter mijn oren.. Ik weet niet of dat aan mij ligt, want in de TS staat dat hij goed zit.. Hebben meer mensen dit met deze hoofdtelefoon?
Kijk aan. Ik heb ze een e-mailtje gestuurd om te vragen of 't daadwerkelijk de oude is.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:00:
[...]
Inderdaad
[...]
In Nederland is die nog wel te krijgen bij bijv. deze webshop, maar 269 Euro is erg duur vind ik. Deze duitse webshop heeft hem voor een gunstiger prijs. Ze rekenen wel 27 Euro verzendkosten, in totaal kost het je dus 170 Euro.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
@CyBeR
Deze aanbieding van Hirsch+Ille op eBay is ook erg interessant!
Edit:
Ik heb een email van ze gekregen met de bevestiging dat het om de 2003 versie van de Beyerdynamic DT-880 gaat!
Deze aanbieding van Hirsch+Ille op eBay is ook erg interessant!
Edit:
Ik heb een email van ze gekregen met de bevestiging dat het om de 2003 versie van de Beyerdynamic DT-880 gaat!
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 10:52 ]
Verwijderd
Heb deze headphones ook een tijdje gehad, toen nog icm een discman. Had hetzelfde probleem, na een paar uurtjes gaan ze irriteren. Sennheiser PMX60 scoort wat dat betreft beter.Reef_91 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:50:
Ik gebruik de Sony MDR-G42LP met mijn iPod Shuffle en ik moet zeggen.. Heerlijke sound!Ik ben geen audiofiel, maar ik weet wel een beetje wat ''een goede sound'' is. Het enige wat ik erop aan te merken heb, is dat ik na een tijdje behoorlijke pijn en een soort druk voel achter mijn oren.. Ik weet niet of dat aan mij ligt, want in de TS staat dat hij goed zit.. Hebben meer mensen dit met deze hoofdtelefoon?
* CyBeR inmiddels antwoord terug:
Inmiddels besteld. Ook maar DTX-20 oordopjes erbij gedaan. Kosten niet zo veel en ben er al een tijdje nieuwschierig naarthanks for your question.
Yes it is the old version.
Best regards,
Andreas Schneider
Hifi-Video24.de
[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 16-03-2006 19:08 ]
Verwijderd
Het lijkt er op dat er 2 versies van de oude (van vóór 2005) Beyer Dynamic DT880 in omloop zijn. Op Head-Fi zie ik veelal DT880 met spiraal-kabel die geleverd wordt met aluminium opbergdoos.

Mijn DT880 heeft echter geen spiraal-kabel maar rechte/straight kabel (3m) en wordt geleverd met zo’n kunstleer opbergtasje (zoals bij de nieuwe 2005 versie).

Beyer Dynamic DT880 gebruikers, welke versie hebben jullie? Ik vraag me af of er misschien nog andere verschillen zijn, behalve spiraal-kabel vs. straight-kabel en aluminium opbergdoos vs. kunstleer opbergtasje.

Mijn DT880 heeft echter geen spiraal-kabel maar rechte/straight kabel (3m) en wordt geleverd met zo’n kunstleer opbergtasje (zoals bij de nieuwe 2005 versie).

Beyer Dynamic DT880 gebruikers, welke versie hebben jullie? Ik vraag me af of er misschien nog andere verschillen zijn, behalve spiraal-kabel vs. straight-kabel en aluminium opbergdoos vs. kunstleer opbergtasje.
Heb je een pic van de headphone zelf?Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:35:
Het lijkt er op dat er zijn 2 versies van de oude (van vóór 2005) Beyer Dynamic DT880 in omloop. Op Head-Fi zie ik veelal DT880 met spiraal-kabel die geleverd wordt met aluminium opbergdoos.
[afbeelding]
[afbeelding]
@Aspa: De latere productie van de DT880 is met de rechte kabel en de opbergtas, terwijl de eerdere productieseries met de doos waren. Ze klinken gelukkig allemaal wel het zelfde (de nieuwste buiten beschouwing gelaten).
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
BUMP!

Mijn setje.
Firestone Audio FUBAR dac > Firestone Audio Cute Beyond versterker > Sennheiser HD-595 / Beyer DT770Pro / Shure E4's (maar die horen niet in deze thread
)
Zeer tevreden met deze 2 koptelefoons, ze zijn beiden zeer verschillend in hun geluid, en beiden precies wat ik zoek. De DT770 voor wat ik het meeste luister, house/techno/trance, en de HD-595 voor de wat oudere rock (Ala Pink Floyd, etc) wat ik ook nog genoeg luister.
Sennheiser HD-595
Geluid
Uitstekend. Niet het teruggehouden geluid van de HD-580/600/650 serie, maar in de voorgrond. Zeer mooie balans tussen bass, midden, en hoog. Geen overweldigende bass kracht, maar wel zeer goed gedefinieerd. Hoge tonen zijn zeer helder. Al met al, een zeer goede open koptelefoon die zijn geld zeker waard was. Deze koptelefoon is vooral geschikt voor niet-electronische muziek.
Draagcomfort
Zeer goed, een lichte koptelefoon die ook je hoofd er niet afknijpt. Na een paar minuten weet je niet meer dat hij op je hoofd zit. Daarnaast is hij ook groot zat, wat helaas toch soms nog wel een probleem is.
Robuustheid
Hij voelt licht aan, maar wel stevig. Veel plastic, het zal niet de sterkste koptelefoon zijn.
Versterker nodig?
Nee. Maar hij wordt wel een stukje krachtiger in de lage tonen met een koptelefoon versterker, en over het algemeen wat meer gecontroleerd. Een fijner geluid met versterker dan zonder.
Overige pluspunten
Makkelijk te herkabelen, komt met een leuk hangertje om de koptelefoon aan te hangen.
Prijs
Nieuw te vinden voor €170.
Beyerdynamic DT770Pro
Geluid
Deze koptelefoon is vooral gericht op lage tonen. De bass die hij voortbrengt is enorm en goed. Klinkt alsof er een subwoofer aan je hoofd hangt. Misschien een beetje modderig, maar dat is juist wel fijn voor electronische muziek die er erg diep inknalt. Hoge tonen zijn helder, maar missen een beetje in vergelijking met de HD-595. Midden is minder goed. Zang is licht vervormd. Deze koptelefoon raad ik niet aan voor niet-electronische muziek. Dit is de house/techno/trance/zware bass koptelefoon.
Draagcomfort
Goed, zwaarder dan de HD-595 maar niet te zwaar. Zachte kussens, zit lekker op je hoofd. Wel is hij niet zo groot. Op volledig uitgeschoven stand past hij net bij mij, en ik heb niet eens zo'n groot hoofd. Wel irritant is de kabel, dit is een gewikkelde telefoonstijl kabel die behoorlijk trekt als je hem wat uitrekt, reden om het beestje binnenkort een ander staartje te geven
.
Robuustheid
Zeer stevig, redelijk zwaar ook. Volledig metalen hoofdband (met daarom natuurlijk een leren kussen).
Versterker nodig?
Ja. Zeker bij de Pro uitvoering (250 ohm). Zonder versterker klinkt deze koptelefoon wat hol en erg dof, en komt hij ook niet aan een goed volume.
Overige pluspunten
Redelijk simpel om de kabel te vervangen.
Prijs
(Even met google gekeken)
Nieuw te vinden voor +- €225, maar moet denk wel goedkoper kunnen.

Mijn setje.
Firestone Audio FUBAR dac > Firestone Audio Cute Beyond versterker > Sennheiser HD-595 / Beyer DT770Pro / Shure E4's (maar die horen niet in deze thread
Zeer tevreden met deze 2 koptelefoons, ze zijn beiden zeer verschillend in hun geluid, en beiden precies wat ik zoek. De DT770 voor wat ik het meeste luister, house/techno/trance, en de HD-595 voor de wat oudere rock (Ala Pink Floyd, etc) wat ik ook nog genoeg luister.
Sennheiser HD-595
Geluid
Uitstekend. Niet het teruggehouden geluid van de HD-580/600/650 serie, maar in de voorgrond. Zeer mooie balans tussen bass, midden, en hoog. Geen overweldigende bass kracht, maar wel zeer goed gedefinieerd. Hoge tonen zijn zeer helder. Al met al, een zeer goede open koptelefoon die zijn geld zeker waard was. Deze koptelefoon is vooral geschikt voor niet-electronische muziek.
Draagcomfort
Zeer goed, een lichte koptelefoon die ook je hoofd er niet afknijpt. Na een paar minuten weet je niet meer dat hij op je hoofd zit. Daarnaast is hij ook groot zat, wat helaas toch soms nog wel een probleem is.
Robuustheid
Hij voelt licht aan, maar wel stevig. Veel plastic, het zal niet de sterkste koptelefoon zijn.
Versterker nodig?
Nee. Maar hij wordt wel een stukje krachtiger in de lage tonen met een koptelefoon versterker, en over het algemeen wat meer gecontroleerd. Een fijner geluid met versterker dan zonder.
Overige pluspunten
Makkelijk te herkabelen, komt met een leuk hangertje om de koptelefoon aan te hangen.
Prijs
Nieuw te vinden voor €170.
Beyerdynamic DT770Pro
Geluid
Deze koptelefoon is vooral gericht op lage tonen. De bass die hij voortbrengt is enorm en goed. Klinkt alsof er een subwoofer aan je hoofd hangt. Misschien een beetje modderig, maar dat is juist wel fijn voor electronische muziek die er erg diep inknalt. Hoge tonen zijn helder, maar missen een beetje in vergelijking met de HD-595. Midden is minder goed. Zang is licht vervormd. Deze koptelefoon raad ik niet aan voor niet-electronische muziek. Dit is de house/techno/trance/zware bass koptelefoon.
Draagcomfort
Goed, zwaarder dan de HD-595 maar niet te zwaar. Zachte kussens, zit lekker op je hoofd. Wel is hij niet zo groot. Op volledig uitgeschoven stand past hij net bij mij, en ik heb niet eens zo'n groot hoofd. Wel irritant is de kabel, dit is een gewikkelde telefoonstijl kabel die behoorlijk trekt als je hem wat uitrekt, reden om het beestje binnenkort een ander staartje te geven
Robuustheid
Zeer stevig, redelijk zwaar ook. Volledig metalen hoofdband (met daarom natuurlijk een leren kussen).
Versterker nodig?
Ja. Zeker bij de Pro uitvoering (250 ohm). Zonder versterker klinkt deze koptelefoon wat hol en erg dof, en komt hij ook niet aan een goed volume.
Overige pluspunten
Redelijk simpel om de kabel te vervangen.
Prijs
(Even met google gekeken)
Nieuw te vinden voor +- €225, maar moet denk wel goedkoper kunnen.
wie gebruikt de sennheiser pmx100 ook voor hardlopen? wil hem daar voor gaan gebruiken, maar vraag me af of hij daarvoor 1. goed genoeg blijft zitten 2. comfortabel genoeg is.
dopjes vallen steeds uit mn oren (mx400) en in-ear dingen lijken me irritant zitten.
dopjes vallen steeds uit mn oren (mx400) en in-ear dingen lijken me irritant zitten.
De Sennheiser HD 650 heb je tegenwoordig voor ~€225 in huis.
De Beyerdynamic DT 880 (2005) is voor €169 op te halen.
De Beyerdynamic DT 770 is er al van ongeveer €139.
En bij het al vaker aangehaalde Hirsch und Ille is de AKG K501 voor €108, de K601 voor €175 en de K701 voor €280 te koop (komt nog wel een redelijk bedrag verzendkosten bij)
Heeft iemand de K701 trouwens al een beluisterd? Ik heb hem pas 1x gezien (niet gezocht, zag hem toevallig liggen in een winkel), en had geen tijd te luisteren.
De Beyerdynamic DT 880 (2005) is voor €169 op te halen.
De Beyerdynamic DT 770 is er al van ongeveer €139.
En bij het al vaker aangehaalde Hirsch und Ille is de AKG K501 voor €108, de K601 voor €175 en de K701 voor €280 te koop (komt nog wel een redelijk bedrag verzendkosten bij)
Heeft iemand de K701 trouwens al een beluisterd? Ik heb hem pas 1x gezien (niet gezocht, zag hem toevallig liggen in een winkel), en had geen tijd te luisteren.
de K701 is een DT880 met iets minder hoog en iets meer laag. (na 3x luisteren; heb hem zelf niet).
@digitalmind
Hoe heb je die Firestone's aangesloten, direct op een geluidskaart of anders (en zo ja maakt een betere geluidkaart dan ook wat uit)? --> voor de duidelijkheid:
--> De DAC op de geluidskaart of gewoon op een USB poort?
--> Kan die amp op de geluidskaart zodat een DAC niet nodig is? of klinkt het beter met DAC dan zonder?
En hoe kom je daaraan trouwens, via het web of een dealer in Nederland?
Hoe heb je die Firestone's aangesloten, direct op een geluidskaart of anders (en zo ja maakt een betere geluidkaart dan ook wat uit)? --> voor de duidelijkheid:
--> De DAC op de geluidskaart of gewoon op een USB poort?
--> Kan die amp op de geluidskaart zodat een DAC niet nodig is? of klinkt het beter met DAC dan zonder?
En hoe kom je daaraan trouwens, via het web of een dealer in Nederland?
[ Voor 68% gewijzigd door Ordos20 op 13-04-2006 08:09 ]
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
Ik ben het niet eens met het verhaaltje van de topicstarter over de Senheiser pmx60. Ik heb het ding zelf ook. Al 2 jaar. En ik heb weliswaar het kabeltje kapotgemaakt. Maar behalve dit euvel, wat overigens meer aan mij te wijden was dan aan de koptelefoon werkt het ding nog steeds prima. Ik heb m dus gerepareerd want anders kwam er geen geluid meer uit
Met de robuustheid vind ik het ook wel meevallen, de schelpen buigen gewoon om als je er iets bovenop legt. Ik heb het ding vaak in mn tas zitten en dit is nou niet echt een fijne plek voor een koptelefoon, denk aan boeken en andere zware dingen die m kapot kunnen maken. Dus wat mij betreft is het een prima ding voor de 25 euro waar ik hem voor gekocht heb.
Ik ben sindskort ook op zoek naar een kwalitatief goede headphone, en ik wil binnenkort eens wat winkels langs om te luisteren. Ik ben alleen benieuwd naar de prijzen, verschillen die in de winkels erg met online shops? Ik vind het altijd best wel lullig om uitgebreid gebruik te maken van de faciliteiten van een audiospeciaalzaak, en daarna hem te bestellen via internet. Maargoed, als het prijsverschil te groot is voor mij ook de keuze simpel.
Zijn er overigens ook mensen die een headphone puur op ervaringen van anderen (dus zonder te luisteren) hebben gekocht? Ik kan me dat persoonlijk voor de wat duurdere headphones niet voorstellen.
Zijn er overigens ook mensen die een headphone puur op ervaringen van anderen (dus zonder te luisteren) hebben gekocht? Ik kan me dat persoonlijk voor de wat duurdere headphones niet voorstellen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
ik zit te twijfelen tussen de sennheiser pmx40 en 100.
ik luister best weel dance en trance, dus bass is wel belangrijk. Dat schijnt die pmx40 wel te hebben (i.t.t. de pmx60).
volgens mij heeft de pmx100 ook wel een redelijke bass en is het midden en hoog ook een stuk beter. alleen de pmx100 is wel open, oftewel je omgeving kan er erg veel last van hebben. in hoeverre is dat waar? is de pmx100 een herrie makert?
ik luister best weel dance en trance, dus bass is wel belangrijk. Dat schijnt die pmx40 wel te hebben (i.t.t. de pmx60).
volgens mij heeft de pmx100 ook wel een redelijke bass en is het midden en hoog ook een stuk beter. alleen de pmx100 is wel open, oftewel je omgeving kan er erg veel last van hebben. in hoeverre is dat waar? is de pmx100 een herrie makert?
Ik heb mijn Sony MDR V300DJ gekocht omdat veel mensen er tevreden over waren. Dit is misschien niet een hele dure hoofdtelefoon (59 €) maar ik moet zeggen dat ik er toch erg tevreden over benDefiant schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:48:
...
edit: link.
Misschien niet de betrouwbaarste link maar ik ben blijkbaar niet de enige die enthousiast is. Helaas heb ik wel meer voor betaald mja.
[ Voor 17% gewijzigd door GSL op 09-05-2006 16:02 ]
Uh. Ga dan eens een echte headphone opzetten en je gaat helemaal uit je dakGSL schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:47:
[...]
Ik heb mijn Sony MDR V300DJ gekocht omdat veel mensen er tevreden over waren. Dit is misschien niet een hele dure hoofdtelefoon (59 €) maar ik moet zeggen dat ik er toch erg tevreden over ben. Voortaan alleen nog maar studio monitors voor mij
Ik wilde eerst ook voor de duurdere V500DJ gaan, maar deze schijnt minder goed te klinken dan de V300DJ
. De V700DJ vond ik te duur.
Ten tweede is de V300 lekker klein en kan ik em ook makkelijk meenemen. Ik ben er tevreden mee, en ik kan altijd nog een duurdere kopen.
edit: ik gebruik em ook specifiek voor het DJ'en en mixen
Ten tweede is de V300 lekker klein en kan ik em ook makkelijk meenemen. Ik ben er tevreden mee, en ik kan altijd nog een duurdere kopen.
edit: ik gebruik em ook specifiek voor het DJ'en en mixen
[ Voor 47% gewijzigd door GSL op 11-05-2006 20:30 ]
CyBeR bedoeld waarschijnlijk dat je eens een HiFi hoofdtelefoon zou kunnen proberen. Daarbij wordt op heel nadere dingen nadruk gelegd dan bij een DJ hoofdtelefoon. Ze hebben namelijk allebei een ander doel. Een DJ hoofdtelefoon moet vooral functioneel zijn. Ze zijn vrijwel altijd gesloten en de nadruk in het geluid ligt in het laag (omdat je vooral op lage tonen mixt). HiFi hoofdtelefoons zijn vaak open en proberen de bron zo exact mogelijk weer te geven waarbij ook op de soundstage gelet wordt.
Je kan een DJ model lekker vinden klinken, maar voor muziek luisteren raad ik het af. Na HiFi geluid gehoord te hebben, wil je/ik ermee door...
Je kan een DJ model lekker vinden klinken, maar voor muziek luisteren raad ik het af. Na HiFi geluid gehoord te hebben, wil je/ik ermee door...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Yay het is zo ver... ik ben een kussentje kwijt van m'n PMX-100....

Die dingen zitten er ook zo ontzettend dom op. Heb al vaker gehad dat zo'n ding er bijna af floepte toen ik hem opzette.
Maar nu de vraag... Hoe kom ik nog aan zo'n ding, of kan ik nu gewoon lekker een nieuwe koptelefoon kopen omdat het voor geen meter zit zonder zo'n kussentje (doet zeer).
Die dingen zitten er ook zo ontzettend dom op. Heb al vaker gehad dat zo'n ding er bijna af floepte toen ik hem opzette.
Maar nu de vraag... Hoe kom ik nog aan zo'n ding, of kan ik nu gewoon lekker een nieuwe koptelefoon kopen omdat het voor geen meter zit zonder zo'n kussentje (doet zeer).
[ Voor 4% gewijzigd door benchMarc op 17-05-2006 17:43 ]
De gemiddelde elektronicazaak heeft dat soort dingen meestal wel.
Ik heb zelf de PMX60 sinds 8 maanden gebruik hem alleen met mijn iPod Nano en dacht eigenlijk dat het gebrek aan BAss veroorzaakt werd door de iPod maar als ik de meningen hier lees dan is dat dus niet zo.
Ik heb nu een Soundblaster X-fi gekocht en wil een goede koptelefoon erbij kopen, ik dacht eerst aan de HD201 maar als ik het zo lees mist daar ook wat bass dus dat zal hem waarschijnlijk niet worden. Ik wil uiteraard ook nog gaan luisteren maar wat kunnen jullie aanraden, budget is ongeveer 100 euro.
Ik heb nu een Soundblaster X-fi gekocht en wil een goede koptelefoon erbij kopen, ik dacht eerst aan de HD201 maar als ik het zo lees mist daar ook wat bass dus dat zal hem waarschijnlijk niet worden. Ik wil uiteraard ook nog gaan luisteren maar wat kunnen jullie aanraden, budget is ongeveer 100 euro.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Sennheiser Hd485 of Alessandro MS1 zijn er 2 die in me opkomen voor onder de 100,- met een stevige bas.
'k ben op zoek naar een headphone, een met zo'n dikke (6mm?) jack plug voor gebruik mbv de frontpanel van m'n audigy 2 zs platinum. De headphone moet (natuurlijk) goede geluidskwaliteit hebben bij zowel films als music.
Hebben jullie suggesties? tips? van welke wel goed klinkt en welke niet? ja ik weet dat het een persoonlijke smaak is maar als je puur naar de geluidskwaliteit kijkt (lees: luistert) welke is dan geschikt?
Hebben jullie suggesties? tips? van welke wel goed klinkt en welke niet? ja ik weet dat het een persoonlijke smaak is maar als je puur naar de geluidskwaliteit kijkt (lees: luistert) welke is dan geschikt?
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-07-2006 16:36 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Budget? En vrijwel alle kwaliteitsheadphones worden geleverd met een adapter voor 6mm-jacks.
zeg maar tot €40/50 euries of zoCyBeR schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:50:
Budget? En vrijwel alle kwaliteitsheadphones worden geleverd met een adapter voor 6mm-jacks.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat is niet veel. Je krijgt in ieder gevel geen "kwaliteitshoofdtelefoon" voor. Uit ervaring kan ik je een Sennheiser HD201 aanraden. Deze ligt ver onder je budget, maar geeft erg goed geluid. Hij kan wat tekort komen in het laag, maar met de Audiogy 2 ZS heb ik daar nog geen last van gehad.
Verder zou je eens bij Philips (HP89x), Bij Sony (XD x00) of bij Sennheiser (HD4xx) kunnen kijken. Maar verwacht voor dat geld geen wonderen.
Verder zou je eens bij Philips (HP89x), Bij Sony (XD x00) of bij Sennheiser (HD4xx) kunnen kijken. Maar verwacht voor dat geld geen wonderen.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
Koss porta pro. Wordt volgens mij ook geleverd met adapter. Weet niet zeker maar zo'n adapter is voor een paar euro te koop. Is wel een klein (walkman formaat) koptelefoontje maar zeer goed geluid.
Neem dan de SPorta Pro als je die ergens kan vinden, ziet er iets minder retro uit
beste mensen,
ik heb sinds kort een sony walkman DAP en wil daar graag een koptelefoon op aansluiten.
ik heb er oordopjes bij (sony mdr-ex71 en sennheiser cx300). deze geven een heel mooi, gedetailleerd geluid, maar t zit zo kort op je hoofd. t lijkt alsof de muziek in je hoofd zit.
nu vind ik dit erg lekker, maar ik wil eig graag ook een helder geluid ervaren. t geluid van deze oordopjes klinkt 'klein', de muziek zit in mn hoofd en bij mn oren.... ik wil ook ervaren dat t 'groot' klinkt.. dat t zeg maar van verder, of van alle kanten komt.. dat de muziek zeg maar 'rond' mn hoofd zit.. ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen.
ik wil iig goede hoofdtelefoon met een gedetaiileerd en vol geluid (lekkere hoge tonen en diepe volle bas).
heeft iemand een tip voor mij? ik weet veel van oordopjes, maar weiniger van headphones.
heel erg bedankt alvast!
greetz
ik heb sinds kort een sony walkman DAP en wil daar graag een koptelefoon op aansluiten.
ik heb er oordopjes bij (sony mdr-ex71 en sennheiser cx300). deze geven een heel mooi, gedetailleerd geluid, maar t zit zo kort op je hoofd. t lijkt alsof de muziek in je hoofd zit.
nu vind ik dit erg lekker, maar ik wil eig graag ook een helder geluid ervaren. t geluid van deze oordopjes klinkt 'klein', de muziek zit in mn hoofd en bij mn oren.... ik wil ook ervaren dat t 'groot' klinkt.. dat t zeg maar van verder, of van alle kanten komt.. dat de muziek zeg maar 'rond' mn hoofd zit.. ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen.
ik wil iig goede hoofdtelefoon met een gedetaiileerd en vol geluid (lekkere hoge tonen en diepe volle bas).
heeft iemand een tip voor mij? ik weet veel van oordopjes, maar weiniger van headphones.
heel erg bedankt alvast!
greetz
Dan heb je speakers nodig, een AKG K-1000 of een crossfeed filter. Door het principe van hoofdtelefoons is het namelijk niet of nauwelijks mogelijk om een dergelijk gevoel te krijgen. Dat hangt namelijk af van hoe mensen geluid waarnemen. En wij nemen geluid ruimtelijk waar omdat onze oren een geluid van links ook, in veel mindere mate, rechts binnen krijgen. Aan de hand van een heleboel van dat soort clues kunnen onze hersens vervolgens een positie geven aan dat geluid. Daarom hebben onze oren ook zo'n vreemde vorm. Maar dat is dus niet of nauwelijks uit een apparaat te krijgen dat het geluid direct je oren inpompt. Daarom zijn die surround headphones ook zo'n onzin.
ja ok, dat snap ik. ik heb ook nhekel aan surround headphones. ze zijn meestal crap.CyBeR schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:46:
Dan heb je speakers nodig, een AKG K-1000 of een crossfeed filter. Door het principe van hoofdtelefoons is het namelijk niet of nauwelijks mogelijk om een dergelijk gevoel te krijgen. Dat hangt namelijk af van hoe mensen geluid waarnemen. En wij nemen geluid ruimtelijk waar omdat onze oren een geluid van links ook, in veel mindere mate, rechts binnen krijgen. Aan de hand van een heleboel van dat soort clues kunnen onze hersens vervolgens een positie geven aan dat geluid. Daarom hebben onze oren ook zo'n vreemde vorm. Maar dat is dus niet of nauwelijks uit een apparaat te krijgen dat het geluid direct je oren inpompt. Daarom zijn die surround headphones ook zo'n onzin.
maar ik bedoel even relatief gezien. headphones die t.o.v. de IEM's die ik tot op heden gebruik een meer 'ruimtelijk' geluid hebben of 'lijken' te hebben. ik zal een duwtje in de richting geven, ik zag bij de MM de sennheiser px100 en pmx200 liggen. de px100 klonk op zich wel lekker, maar ik denk dat er nog veel andere opties zijn.
iig thx voor je reactie ^^
Verwijderd
Met Sennheiser PX100 zit je heel goed qua prijs/geluidskwaliteit verhouding. Als je zo min mogelijk geluidslekkage wenst/wilt dan is de Sennheiser HD201 ook te proberen waard (gesloten systeem).
Overigens is de ruimtelijke weergave niet alleen van de headphone afhankelijk, maar ook van opnames en uiteraard de bron. Als ik mijn headphones aansluiten op zoiets dan klinken ze aanzienlijk beter dan direct op mijn CD/DVD/MP3 spelers.
Overigens is de ruimtelijke weergave niet alleen van de headphone afhankelijk, maar ook van opnames en uiteraard de bron. Als ik mijn headphones aansluiten op zoiets dan klinken ze aanzienlijk beter dan direct op mijn CD/DVD/MP3 spelers.
ja, maar ik zoek meer 'mini-headphones' zoals px100 etc.
iemand hier ervaring met de creative EP380, AKG K27i of de Koss porta pro??
iemand hier ervaring met de creative EP380, AKG K27i of de Koss porta pro??
[ Voor 3% gewijzigd door UMD op 25-08-2006 20:42 ]
Hoewel subjectief heeft de consumentengids hierover in het september nummer een test. Heel kort samengevat:
Op het oor: Sennheiser PX 100
In het oor: Sony MDR-ED21LP
Ikzelf heb ook de PX 100 en moet zeggen dat deze voor een light head-phone heel goed is in geluid, vervoer (kun je inklappen) en drukt niet zwaar op de oren. Edit: en bril
.
Op het oor: Sennheiser PX 100
In het oor: Sony MDR-ED21LP
Ikzelf heb ook de PX 100 en moet zeggen dat deze voor een light head-phone heel goed is in geluid, vervoer (kun je inklappen) en drukt niet zwaar op de oren. Edit: en bril
... gecensureerd ...
Mensen hier met een bril? Heb verschillende koptelefoons/headsets gehad die niet echt lekker zaten met een bril. Een philips die achterwaarts ging, een Creative headset, Sennheiser PC160 headset... iemand ervaring?
die leuke IEM's met de kabels over het oor langs ... bagger met een bril, zeker die met een 'memory wire'(stukje metaal naast de kabel zodat de vorm bewaard blijft).
Ook supra-aural koptelefoons (kussens rusten op het oor) zijn een drama. Qua comfort blijven het circum-aural koptelefoons met genoeg diepte (zodat je oren niet alsnog tegen het plastic geplakt worden), maar dan heb je wel weer wat duurdere koptelefoons.
Ook supra-aural koptelefoons (kussens rusten op het oor) zijn een drama. Qua comfort blijven het circum-aural koptelefoons met genoeg diepte (zodat je oren niet alsnog tegen het plastic geplakt worden), maar dan heb je wel weer wat duurdere koptelefoons.
ik las iets over Beyerdynamics op ebay, de DT770. Je schijnt daarvan de 2003 versie te moeten hebben? Ik zie nu alleen nog maar de 2005 versie staan, wat zijn de verschillen?
Ander uiterlijk. Verder identiek.
Nieuw:

Oud:

Overigens is er ook een DT770PRO:

Die ziet er nog wel zo uit. (Deze zit iets steviger en is minder geschikt voor mensen met een groot hoofd).
Nieuw:

Oud:

Overigens is er ook een DT770PRO:

Die ziet er nog wel zo uit. (Deze zit iets steviger en is minder geschikt voor mensen met een groot hoofd).
[ Voor 84% gewijzigd door CyBeR op 22-09-2006 10:16 ]
ik denkdat ik toch ga voor de akg:
alleen welke versie, de 240 df of de 271 studio: Belangrijkste verschil is de eerste is halfopen, en de tweede is closed. Ik neem aan dat bij de eerste geluid nog naar binnen en buiten kan, en bij de tweede dat niet het geval is?
alleen welke versie, de 240 df of de 271 studio: Belangrijkste verschil is de eerste is halfopen, en de tweede is closed. Ik neem aan dat bij de eerste geluid nog naar binnen en buiten kan, en bij de tweede dat niet het geval is?
Correct. (Binnen redelijke grenzen v.w.b. die laatste-- 't is niet compleet geluidsdicht voor geluid van buiten naar binnen natuurlijk)
Verwijderd
ik ben op zoek naar mensen met gebruikerservaringen met de
sony MDR-Q66 LW
Clip-style hoofdtelefoon, rechte plug voor gebruik bij apparatuur met afstandsbediening, snoer-oprolmechanisme in hoofdtelefoon, 30 mm driver unit, neodymium magneet met grote turbo-duct voor krachtige bass weergave.

kben normaal gesproken niet zo'n fan van clipstyle, maar dit lijkt me erg handig omdat het snoer mooi opgerold wordt in de headphone zelf. dit lijkt me echt perfect, maar weet niet hoe het geluid is. het zal wel niet heel geweldig zijn ivm prijs van 50 euro.
sony MDR-Q66 LW
Clip-style hoofdtelefoon, rechte plug voor gebruik bij apparatuur met afstandsbediening, snoer-oprolmechanisme in hoofdtelefoon, 30 mm driver unit, neodymium magneet met grote turbo-duct voor krachtige bass weergave.

kben normaal gesproken niet zo'n fan van clipstyle, maar dit lijkt me erg handig omdat het snoer mooi opgerold wordt in de headphone zelf. dit lijkt me echt perfect, maar weet niet hoe het geluid is. het zal wel niet heel geweldig zijn ivm prijs van 50 euro.
Ik heb de K240-DF en die bevalt me al jaren fantastisch. Over de K270 heb ik mindere dingen gelezen, maar ik heb 'm zelf nooit gehoord. De K240-DF is inmiddels uit produktie dus hij moet voor een leuke prijs te vinden zijn.sander815 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:27:
ik denkdat ik toch ga voor de akg:
Let er trouwens wel op dat je een goeie headphone amp gaat gebruiken. De K240DF heeft een impedantie van 600 Ohm is niet met elke versterker goed aan te sturen. De K240S met een impedantie van 55 Ohm (meen ik me te herinneren) is wat dat betreft een stuk praktischer.
[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 26-09-2006 11:39 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
de specs van een akg liggen wel wat lager als een beyerdynamic, of is dat maar wat een fabrikant opgeeft?
beyer: Frequency response 5 - 30,000 Hz
AKG: Ubertragungsbereich 15-25.000 Hz
beyer: Frequency response 5 - 30,000 Hz
AKG: Ubertragungsbereich 15-25.000 Hz
Specs zijn niet superboeiend. Die beyer klinkt iig super (daarom heb ik zowel een DT770PRO als een DT880-2005
), AKG nooit gehoord.
Juist. Het is maar net bij hoeveel dB er gemeten wordt en zelfs dan nog wordt er veel gesjoemeld. Specs zijn niet boeiend. Ga gewoon eens ergens luisteren? Er zijn wel zaken waar je (ingespeelde) headphones kunt vergelijken.sander815 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:07:
of is dat maar wat een fabrikant opgeeft?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mijn geliefde Sennheisert PMX-60 is gestorven aan een kabelbreuk. Hopelijk krijg ik een vervangende van PDAshop (had hem daar besteld en al weggebracht).
is het zo dat hoe lager de impedantie hoe harder hij kan? Bijv de dt77m is 80 ohm, de dt770 pro 250 ohm, dus de eerste gaat harder op mijn soundcraft mengtafeltje?Exirion schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:38:
[...]
Ik heb de K240-DF en die bevalt me al jaren fantastisch. Over de K270 heb ik mindere dingen gelezen, maar ik heb 'm zelf nooit gehoord. De K240-DF is inmiddels uit produktie dus hij moet voor een leuke prijs te vinden zijn.
Let er trouwens wel op dat je een goeie headphone amp gaat gebruiken. De K240DF heeft een impedantie van 600 Ohm is niet met elke versterker goed aan te sturen. De K240S met een impedantie van 55 Ohm (meen ik me te herinneren) is wat dat betreft een stuk praktischer.
Ik ben op zoek naar een goede headphone. Ik zat te denken aan de DT770 pro 80ohm versie. Ik las dat deze een zeer goede bass hebben, wat voor mij een vereiste is. Iemand ervaring met deze headphones? Of raden jullie andere headphones aan voor een echte "basshead"?
Tsja, ik heb de 770PRO opgehad maar de muziek die ik bij me had bestond niet echt uit veel bass. De bass die aanwezig was kwam er iig redelijk goed door. Als je bijv. hardcore of andere meuk wil luisteren dan heb je na een half uurtje een hersenschudding door de druk
Is het echt zo erg ja met die dingen? En weet er iemand waar je ze goedkoop kan halen? Ik hoorde dat de hoofdtelefoons in duitsland een stuk goedkoper waren. Weet iemand mischien een goede online shop?
DT770(PRO) heeft idd absoluut geen enkele moeite om lage tonen je oren in te pompen
thomann.de is goedkoop
Ik ben overgestapt van de PMX30 naar de PMX60.
Pro's: zit veel beter, licht, geen snijdende randjes langs je oor
Con: eigenlijk zit is de bassweergave niet zo goed als de PMX30, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
Pro's: zit veel beter, licht, geen snijdende randjes langs je oor
Con: eigenlijk zit is de bassweergave niet zo goed als de PMX30, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik zag bij www.meier-audio.de de DT770 32Ohm versie. Iemand ervaring met deze versie? Aangezien ik geen amp heb lijkt me dit wel een geschikte oplossing.Maar is deze "licht" genoeg voor een portable spelertje? en geeft hij de zelfde output als de 250ohm versie?
Na wat lezen hier in dit topic, ga ik ff kijken of ik de AKG HOOFDTELEFOON K 26 P kan krijgen hier in het dorp. Klinkt veel belovend namelijk!
Had voorheen 3,5jaar gebruik gemaakt van een PMX60 fijn ding, maar iets te weinig bass.
Ok, in het gat Veenendaal hebben ze hem niet
*Reeds besteld bij de Conrad
Had voorheen 3,5jaar gebruik gemaakt van een PMX60 fijn ding, maar iets te weinig bass.
Ok, in het gat Veenendaal hebben ze hem niet
*Reeds besteld bij de Conrad
[ Voor 14% gewijzigd door Me_dusa op 31-10-2006 14:28 ]
Me_dusa
Verwijderd
als je hem vindt, wil je dan even vertellen hoe hij is tov de PMX60? Ik heb ook m'n oog erop laten vallen maar weet niet goed of het wel een aanvulling is op mijn cx300 (inears van Senn) of m'n hd497 (open koptelefoon van Senn). Ik wil eigenlijk nog een gesloten koptelefoonmaar vond de hd201 van Sennheiser te goedkoop aanvoelen (misschien ook omdat hij goedkoop is)
Als hij binnen is zal ik zeker even laten weten wat ik er op het eerste gezicht van vind, en dan over een week of wat post ik mijn verdere ervaringen.
Ik heb tevens ook de Sennheiser HD495 en een Gouwe(letterlijk) ouwe Rotel, dus ik kan aardig wat wegen tussen deze koptelefoons en de AKG K26P.
En wat betreft de 201, deze had ik eerst ook in mind maar vond hem ook iets te "goedkoop" kwa looks and touch(no offence though want voor het geld is het een goeie koptelefoon maar gewoon niet mijn ding).
Ik heb tevens ook de Sennheiser HD495 en een Gouwe(letterlijk) ouwe Rotel, dus ik kan aardig wat wegen tussen deze koptelefoons en de AKG K26P.
En wat betreft de 201, deze had ik eerst ook in mind maar vond hem ook iets te "goedkoop" kwa looks and touch(no offence though want voor het geld is het een goeie koptelefoon maar gewoon niet mijn ding).
[ Voor 5% gewijzigd door Me_dusa op 31-10-2006 14:26 ]
Me_dusa
Heb gister de Sennheiser CX300 besteld. Hopelijk klinkt het ook naar verwachting. Met 55 euro niet bepaald goedkoop voor die kwaliteitsklasse. Shure E2/E3 of hoger vond ik toch te veel van het goeie.
De reden dat ik voor Sennheiser heb gekozen is omdat ik een HD-25 koptelefoon heb (werk) en dat ding klinkt goed. Vandaar dat ik van de CX300 ook wel een hoge verwachting van heb.
Damn, ik zie dat dit helemaal het verkeerde topic is
. Ik dacht dat dit het Wat zijn goede oordopjes? Deel 8 topic was. Maar jah, laat maar mooi staan
De reden dat ik voor Sennheiser heb gekozen is omdat ik een HD-25 koptelefoon heb (werk) en dat ding klinkt goed. Vandaar dat ik van de CX300 ook wel een hoge verwachting van heb.
Damn, ik zie dat dit helemaal het verkeerde topic is
[ Voor 20% gewijzigd door M14 op 31-10-2006 19:36 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Bij bol.com zijn ze 39,95 scheelt aardig wat
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ok heb mijn AKG Binne, en hij is wat kleiner van formaat dan verwacht! Maar het geluid, damnnnn hard en netjes! i think i'm in loveeeee
Me_dusa
de AKG klinkt nu al beter dan me PMX60 Super®. De AKG is alleen zo klein dat hij je oren niet af sluit, maar er zo op ligt. Ik zal straks ff een stukje gaan fietsen, kijken of je veel last hebt van buiten geluiden enzo!Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:28:
als je hem vindt, wil je dan even vertellen hoe hij is tov de PMX60? Ik heb ook m'n oog erop laten vallen maar weet niet goed of het wel een aanvulling is op mijn cx300 (inears van Senn) of m'n hd497 (open koptelefoon van Senn). Ik wil eigenlijk nog een gesloten koptelefoonmaar vond de hd201 van Sennheiser te goedkoop aanvoelen (misschien ook omdat hij goedkoop is)
Me_dusa
Hoe strak zit deze op je hoofd? ik heb een k81dj maar die heeft standaard nogal wat druk op het hoofd waardoor je na een half uurtje niet meer wilt luisteren, zonde want het bekende AKG midden gebied zit er in en met een wat overdreven bas en sluit goed af.Me_dusa schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:51:
[...]
de AKG klinkt nu al beter dan me PMX60 Super®. De AKG is alleen zo klein dat hij je oren niet af sluit, maar er zo op ligt. Ik zal straks ff een stukje gaan fietsen, kijken of je veel last hebt van buiten geluiden enzo!
De Sennheiser HD280pro is ook geweldig!
Deze week gratis verzenden bij Wehkamp!
Net de Sennheiser HD201 besteld voor 15 eurie inclusief
Zou morgen al bezorgd moeten worden.
Net de Sennheiser HD201 besteld voor 15 eurie inclusief
Zou morgen al bezorgd moeten worden.
Verwijderd
Ja aardig prijs ook zag hem op bol.com voor 115 euro. Ik ben zelf nog op zoek naar een goede koptelefoon om op grote lanparties (1000-2000 man) te gebruiken wat dan wel een beetje het geluid kan uitsluiten, maar deze is toch wel een beetje erg duur.masser120 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:35:
De Sennheiser HD280pro is ook geweldig!
Verwijderd
Ik ben aan het zoeken naar een geschikte opvolger van mijn huidige koptelefoon (Sennheiser HD 595). Mijn oog is hierbij gevallen op de AKG k 601. Heeft er iemand ervaring met deze koptelefoon? Een vergelijking met de Sennheiser zou ik eventueel ook op prijs stellen.
Verwijderd
Net de Alessandro MS1 gekregen, damn voor 77 euro (als je geen importbelasting moet betalen) valt dat ding gewoon niet te verslaan!
Hij zietter wel nogal retro uit maar het geluid is geweldig!
Hij zietter wel nogal retro uit maar het geluid is geweldig!
Wat zijn aanraders op het gebied van draadloze hoofdtelefoons? Mijn stereo staat echt in een rothoek om een hoofdtelefoon met draad te gebruiken, maar ik wil toch graag een hoofdtelefoon kunnen gebruiken. Ik zie dat Sennheiser een range heeft van 75 tot 200 euro, wat is hier in aan te raden? Zijn er andere (betere?) merken die meedoen?
Bedankt alvast voor het advies!
Verwijderd
Ik heb zelf nog een tijdje de Sennheiser RS 85 gehad. Die produceert een behoorlijk mooi en ruisvrij geluid, maar 'audiofiel' mag je het wel niet noemen. Daarom ben ik twee jaar geleden overgeschakeld naar de Sennheiser HD 595. Andere draadloze koptelefoons waar ik positieve signalen over gehoord heb zijn de Beyerdynamic RSX 600 en de AKG k 506 afc. Deze kosten allebei ca €160.Servor schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:16:
Wat zijn aanraders op het gebied van draadloze hoofdtelefoons? Mijn stereo staat echt in een rothoek om een hoofdtelefoon met draad te gebruiken, maar ik wil toch graag een hoofdtelefoon kunnen gebruiken. Ik zie dat Sennheiser een range heeft van 75 tot 200 euro, wat is hier in aan te raden? Zijn er andere (betere?) merken die meedoen?
Ik heb zelf voor er bij de Sennheiser OMX 52, een neckstrap zonder de neckstrap zegmaar. Ik moet zeggen, ze bevallen me heel goed, ik kan deze dingen zo een halve dag op hebben zonder ergens last van te hebben. Had ik bij mijn vorige oordoppen wel altijd last van. Qua geluidskwalitijt kan ik het niet echt ergens mee vergelijken, ik heb wel een sennheiser van een klasgenoot op ge had, maar dat was zon head phone. Ik luister deze doppen ook niet echt op een goede geluidskaart moet ik er bij zeggen, ik heb mn laptop brakke geluidskaart, en mn pda. De set in mijn sig heb ik ze nog niet eens op aangesloten
dan luister ik liever zonder headphones
Ach, ik ben ook geen audiofiel, maar brak geluid is brak geluid natuurlijk en aan ruis zou ik me zeker gaan irriteren. Het is niet dat ik met álles tevreden ben natuurlijk. Ik zal eens kijken of ik de Sennheiser serie (die zijn toch het makkelijkst verkrijgbaar gok ik) ergens kan beluisteren.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:32:
[...]
Ik heb zelf nog een tijdje de Sennheiser RS 85 gehad. Die produceert een behoorlijk mooi en ruisvrij geluid, maar 'audiofiel' mag je het wel niet noemen. Daarom ben ik twee jaar geleden overgeschakeld naar de Sennheiser HD 595. Andere draadloze koptelefoons waar ik positieve signalen over gehoord heb zijn de Beyerdynamic RSX 600 en de AKG k 506 afc. Deze kosten allebei ca €160.
Ok, ik ben de gammele oortjes wel 's zat en wil mezelf best eens wat beters op mijn oren parkeren 
Ik heb al een tijdje zitten gluren naar de Sennheiser PMX-60, alleen maak ik mij toch zorgen over het (erg) schelle geluid..
Toen ik bij Logitech ging kijken, kwam ik eigenlijk alleen uit op die starwars-look-a-like Sports series..
Bij AKG was ik blij verrast om de K-24P en de K26-P te zien. Alleen nou wil ik er graag een nog even in het wild zien, want die 'ijzeren' bar over je kop, volgens mij ziet dat er heel stom uit
De K 81 DJ zag er wel weer goed uit, een wat 'modernere' look. Ik ben geen fashionnicht, maar opzich enigsinds er een beetje normaal uitzien terwijl ik van mijn geluid geniet is wel een must
De K81 DJ:

Hebben ze bij toko's als de mediamarkt etc AKG's liggen? ik wil er graag een even voelen/ophebben voor ik zoiets koop.
Ik heb al een tijdje zitten gluren naar de Sennheiser PMX-60, alleen maak ik mij toch zorgen over het (erg) schelle geluid..
Toen ik bij Logitech ging kijken, kwam ik eigenlijk alleen uit op die starwars-look-a-like Sports series..
Bij AKG was ik blij verrast om de K-24P en de K26-P te zien. Alleen nou wil ik er graag een nog even in het wild zien, want die 'ijzeren' bar over je kop, volgens mij ziet dat er heel stom uit
De K 81 DJ zag er wel weer goed uit, een wat 'modernere' look. Ik ben geen fashionnicht, maar opzich enigsinds er een beetje normaal uitzien terwijl ik van mijn geluid geniet is wel een must

De K81 DJ:
Hebben ze bij toko's als de mediamarkt etc AKG's liggen? ik wil er graag een even voelen/ophebben voor ik zoiets koop.
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Als je een groot hoofd hebt zijn ze een kriem, met een bril gaan ze ook niet echt samen. Geluidskwaliteit is wel goed en nee ze zijn er niet in het wit.stevenP schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:40:
Ok, ik ben de gammele oortjes wel 's zat en wil mezelf best eens wat beters op mijn oren parkeren
De K81 DJ:
[afbeelding]
Hehe ja ik heb best een koeienkop (ook 9/10 petten passen niet), dus dat gaat 'm niet worden..LightYears schreef op donderdag 07 december 2006 @ 08:29:
[...]
Als je een groot hoofd hebt zijn ze een kriem, met een bril gaan ze ook niet echt samen. Geluidskwaliteit is wel goed en nee ze zijn er niet in het wit.
En nee, het hoeft van mij echt niet wit maar deze dingen doen me wel heel erg denken aan die sony headphones van de eerste walkmans
Iemand ervaring met de Sony MDRV250V?(linkje)
![]() | Dynamisch en Gesloten type Capaciteit (W) 0.5 Driver unit (mm) 30.0 Diafragma PET Frequentie (Hz) 16 - 22.000 Gevoeligheid (dB/mW) 98.0 Magneet Ferriet Impedantie (ohm) 24.0 |
Ziet er wel aardig uit, alleen vraag ik mij af of ik wel die volumeregeling in mijn kabel wil..
//edit:
Hmm het ziet er naar uit dat dit alleen een vernieuwd model is met de volumeregeling. De MDR-V150 is een koptelefoon met exact de zelfde specs, alleen dan zonder volumeregeling
Iemand dus ervaring met deze Sony's in het algemeen?
[ Voor 48% gewijzigd door stevenP op 07-12-2006 18:15 ]
Ik heb de K26P en ben er érg tevreden over. Supergoed geluid, hele rijke bass met name. Enige wat wel vervelend is, is dat hij té strak zit (met name in het begin) waardoor je oorschelpen pijn gaan doen na een tijdje. Vorodeel hiervan is wel weer dat het erg goed geluid van buitenaf isoleert.stevenP schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:40:
De K81 DJ:
[afbeelding]
Hmm klinkt aantrekkelijk alleen dat strakzittensOid schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:49:
[...]
Ik heb de K26P en ben er érg tevreden over. Supergoed geluid, hele rijke bass met name. Enige wat wel vervelend is, is dat hij té strak zit (met name in het begin) waardoor je oorschelpen pijn gaan doen na een tijdje. Vorodeel hiervan is wel weer dat het erg goed geluid van buitenaf isoleert.

Is een erg goede koptelefoon voor het geld.stevenP schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:40:
De K81 DJ:
[afbeelding]
Kost nu maar 36 euro bij www.bestekeus.nl. Dat is echt een schijntje. Hij is qua prestaties vergelijkbaar met Sony van rond de 100 euro en bijv. de Sennheiser HD25-SP.
Ik heb er ook over nagedacht, maar ik heb uiteindelijk de Sennheiser HD25 besteld. Is bijna 200 euro, maar die is het geld ook dubbel en dwars waard.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Als je de 50 Ohm versie te pakken kunt krijgen dan is dit zeker een aanrader. Ik heb ca. twee jaar geleden een HD 595 (120 Ohm) gekocht en deze was niet echt geschikt voor draagbare spelers, maar tegenwoordig zijn ze enkel nog verkrijgbaar in de 50 Ohm versie geloof ik.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:47:
Is een Sennheiser 595 zonder amp in combinatie met een vision m een goed idee ?
bedankt
Verwijderd
Bij nader inzien lijkt de Beyerdynamic DT 990 (Editie 2005) meer geschikt voor mij omdat ik een nogal eclectische muzieksmaak heb en niet hou van een analytische klankkleur. Zijn er op dit forum soms mensen die in het bezit zijn van deze koptelefoon en mij eventueel hun bevindingen hieromtrent zouden willen meedelen?Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:45:
Ik ben aan het zoeken naar een geschikte opvolger van mijn huidige koptelefoon (Sennheiser HD 595). Mijn oog is hierbij gevallen op de AKG k 601. Heeft er iemand ervaring met deze koptelefoon? Een vergelijking met de Sennheiser zou ik eventueel ook op prijs stellen.
Dank bij voorbaat!
/me bevestigd net de bestellingMooooody schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:13:
[...]
Is een erg goede koptelefoon voor het geld.
Kost nu maar 36 euro bij www.bestekeus.nl. Dat is echt een schijntje. Hij is qua prestaties vergelijkbaar met Sony van rond de 100 euro en bijv. de Sennheiser HD25-SP.
Ik heb er ook over nagedacht, maar ik heb uiteindelijk de Sennheiser HD25 besteld. Is bijna 200 euro, maar die is het geld ook dubbel en dwars waard.
Dit is inderdaad een extreem koopje! Zoiets laat ik niet liggen!
Zou je ons op de hoogte kunnen houden van de levering? Vond de shopsurvey van bestekeus.nl niet zo denderend, maar voor die prijs kun je wel wat risico lopen, in het ergste geval kost het je wat tijd en wat rente. Vind de reviews van de K81 DJ wel positief, wil op termijn wel iets groters ter vervanging van mijn K26-P.stevenP schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:30:
[...]
/me bevestigd net de bestelling
Dit is inderdaad een extreem koopje! Zoiets laat ik niet liggen!
Zo dacht ik er ook over. Het is gewoon 2x goedkoper dan andere webshops met deze koptelefoon (sallandautomatisering.nl bijvoorbeeld, 68 euro geloof ik). Ik weet niet hoe ze die prijs zo omlaag hebben gekregen, maar ik ben benieuwd.troftnom schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:55:
[...]
Zou je ons op de hoogte kunnen houden van de levering? Vond de shopsurvey van bestekeus.nl niet zo denderend, maar voor die prijs kun je wel wat risico lopen, in het ergste geval kost het je wat tijd en wat rente. Vind de reviews van de K81 DJ wel positief, wil op termijn wel iets groters ter vervanging van mijn K26-P.
Ik zal zeker een (photo)report maken en daarbij mijn bevindingen
Verwijderd
Weet iemand waar de sennheiser HD 595 zo goedkoop mogelijk te krijgen ?
Op Ebay is er een nieuwe met verzending +/- 130 euro..
Is het ergens anders goedkoper nog ?
bedankt
ik heb gehoord dat de hd555 meer spatiaal geluid heeft en dat is net wat ik zoek... hoe is de geluidskwaliteit van de hd555 ivm met de 595 ?
Geeft de hd555 in combinatie met een mp3speler een degelijk resultaat ?
Op Ebay is er een nieuwe met verzending +/- 130 euro..
Is het ergens anders goedkoper nog ?
bedankt
ik heb gehoord dat de hd555 meer spatiaal geluid heeft en dat is net wat ik zoek... hoe is de geluidskwaliteit van de hd555 ivm met de 595 ?
Geeft de hd555 in combinatie met een mp3speler een degelijk resultaat ?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 13:14 ]
HD595 levert echt het beste geluid volgens velen. Betere soundstage en detaillering. Of dat ook voor jou zo is, kun je maar op 1 manier toetsen
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
De HD 595 heeft inderdaad ontegensprekelijk de beste geluidskwaliteit. Maar de prijs-kwaliteitsverhouding van de HD 555 is wel zeer goed te noemen. Anderzijds als je de HD 595 voor €130 kunt krijgen moet je het absoluut doen. Al weet ik niet of Ebay wel altijd betrouwbaar is. Voor alle zekerheid zou je best de betrouwbaarheid van de verkoper even checken.
Verwijderd
Welke winkels kan je eigenlijk wat duurdere hoofdtelefoons uitproberen ? Hebben ze de duurdere sennheisers ook in de mediamarkt staan als uitprobeermodel eigenlijk ?
Ik heb nu een sony eggo 66 (via internet, alleen in japan te krijgen) en die heeft een koel, in your face geluid.. daarmee dat ik als tegenpool iets zoek dat warm is en waarbij het geluid dus iets "breder" klinkt (dus eigenlijk wat 3D-achtig)...
Ik heb nu een sony eggo 66 (via internet, alleen in japan te krijgen) en die heeft een koel, in your face geluid.. daarmee dat ik als tegenpool iets zoek dat warm is en waarbij het geluid dus iets "breder" klinkt (dus eigenlijk wat 3D-achtig)...
Verwijderd
Ik heb niet de 2005 Editie van Beyerdynamic DT 990 maar de 2003 Editie.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:24:
[...]
Bij nader inzien lijkt de Beyerdynamic DT 990 (Editie 2005) meer geschikt voor mij omdat ik een nogal eclectische muzieksmaak heb en niet hou van een analytische klankkleur. Zijn er op dit forum soms mensen die in het bezit zijn van deze koptelefoon en mij eventueel hun bevindingen hieromtrent zouden willen meedelen?
Dank bij voorbaat!
Voor zover ik het weet zijn de verschillen vooral uiterlijk. Ik gebruik deze DT 990 al ruim 10 maanden en het bevalt me nog steeds prima. In tegenstelling tot de DT 880 is de klank van de DT 990 ver van analytisch te noemen. Ik zal het eerder warm en speels noemen. Het laag is vol, stevig maar goed gecontroleerd terwijl midden en hoog weinig te wensen overlaat. Als je van warme, snelle klank houdt en gewoon lekker van muziek wilt genieten zonder het te analiseren is deze headphone te proberen waard.

Verwijderd
Bedankt voor de reactie Aspa! Is dat trouwens een hoofdtelefoonversterker op die foto? Klinkt deze koptelefoon ook goed uit een normale (stereo) versterker?
Verwijderd
Inderdaad, dat is mijn M³ DIY-hoofdtelefoonversterker. Aansluiten op een hoofdtelefoon uitgang van een normale geintegreerd versterker (mijn NAD C350 bijv.) klinkt deze hoofdtelefoon ook wel goed, hoewel het haalt nooit het neveau van een goede hoofdtelefoonversterker zoals mijn M³.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:29:
Bedankt voor de reactie Aspa! Is dat trouwens een hoofdtelefoonversterker op die foto? Klinkt deze koptelefoon ook goed uit een normale (stereo) versterker?
Trouwens het is ook erg afhankelijk van wat voor geintegreerd (stereo) versterker of DVD/CD speler je je hoofdtelefoon aansluit
Ik heb de dt990 toch verruild voor de dt880 (die nu ook niet bijzonder veel luistertijd krijgt) omdat ik gek werd van de te aanwezige bas, ja even is dat leuk maar als je een luistersessie van 3 uur hebt wordt het erg vermoeiend.
De standaard beyer dynamics van 250 ohm kunnen redelijk vanuit de receiver/amp maar vanuit een portable is het minder. Een goede stand alone hoofdtelefoon versterker is altijd aangeraden wil je het beste uit je speeltje halen.
De standaard beyer dynamics van 250 ohm kunnen redelijk vanuit de receiver/amp maar vanuit een portable is het minder. Een goede stand alone hoofdtelefoon versterker is altijd aangeraden wil je het beste uit je speeltje halen.
Verwijderd
Ik gebruik een Marantz SR 4320 receiver. Die M8 van jou ziet er me echt een krachtig apparaat uitVerwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:21:
[...]
Inderdaad, dat is mijn M³ DIY-hoofdtelefoonversterker. Aansluiten op een hoofdtelefoon uitgang van een normale geintegreerd versterker (mijn NAD C350 bijv.) klinkt deze hoofdtelefoon ook wel goed, hoewel het haalt nooit het neveau van een goede hoofdtelefoonversterker zoals mijn M³.
Trouwens het is ook erg afhankelijk van wat voor geintegreerd (stereo) versterker of DVD/CD speler je je hoofdtelefoon aansluit.
Verwijderd
Ik heb gelezen dat de sennheiser 555 een soort van 3D geluid geeft, dat er dus viel diepte in het geluid zit. Verder lees ik vaak dat de 595 op alle vlakken beter doet dan de 555 maar ik vind niks meer terug of de 595 ook dit "3D geluid" geeft. Ik zoek namelijk hoofdtelefoon met een warm geluid dat zo veel mogelijk een ruimtelijk beeld geeft...
Weet er iemand of de 595 dit ook heeft? bedankt
Weet er iemand of de 595 dit ook heeft? bedankt
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, en discussie mbt headphones. Niet voor aankoopadvies en "hoe goed is deze headphone"-vragen.
Dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, en discussie mbt headphones. Niet voor aankoopadvies en "hoe goed is deze headphone"-vragen.