• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21
Sennheiser HD595

Nadat mijn oude AKG kapot ging, ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe. Enkele voorwaarden daaraan verbonden waren o.a.: betaalbaar, kwaliteit, draagcomfort, goede geluids weergave.
Ik kwam er al snel, na veel gezoek hier op GoT en andere audio-fora, achter dat de top-range van Sennheiser goede headphones waren. Ik luister elke dag veel muziek, of anders wel een game, dus het moet wel lekker op je oren zitten en het geluid moet wel om aan te horen zijn.

Ik heb uiteindelijk voor deze gekozen omdat deze nog wel geschikt was om aan te sluiten op je pc, zonder dat je een versterken nodig bent. En een Sennheiser, omdat je die bijna overal wel in Nederland kunt krijgen. In zowel een gewone PC of audiozaak dan wel een webshop.

Comfort: Aangezien ik meestal mijn koptefefoon langduring draag zijn de zachte, enigszinds beweegbare schelpen en zachte hoofdband een goede eigenschap. Deze schelpen gaan helemaal om je oren. Ik kan nu ongestoord uren muziekluisteren, zonder dat je last hebt van je hp (dat ie bijvoorbeeld afzakt, of pijn doet aan je oorschelp).

Geluid: Het is een ' open ' wat juist ten goede komt van het geluid, en daar gaat het uiteindelijk om. Ik heb wat lopen spelen van wat equalizer settings en diverse soorten muziek en films. Deze geluidskwaliteit is super, vind ik dan. Alleen is de bass wel wat minder aanwezig dan bij mijn oude AKG.

Robuustheid: Het is een grote sterke hp, maar ik gebruik hem alleen maar voor bij de computer. Er zat ook een mechaniekje bij welke je aan je bureau kan schroeven. Leuke uitvinding nu hangt mijn hp naast mijn buro i.p.v op mijn computer case te liggen.

Prijs: Ik heb de 595 gekocht voor +/- 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154043

Anoniem: 35890 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:57:
Ik zag bij mp3man.nl deze headphones staan:

Sennheiser PMX100:49e
http://www.mp3man.nl/product/18833

Sennheiser PMX200:69e
http://www.mp3man.nl/product/18834
Zijn die nieuw of heb ik daar al die tijd overheen gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136571

Ben nadat mijn oude phillips het had begeven, even naar de muziekzaak geweest... Daar moest ik uiteindelijk kiezen tussen de volgende 2:

Sennheiser HD 201 en de Roland RH-50

Ik heb de Roland meegenomen! Ik vond de Sennheiser een beetje blikkerig klinken, en ik wil wel een beetje bass bij het produceren. Ik heb ze beide getest op een Korgje, dus dat zat wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Omdat mijn Sennheiser PX-10 (zie iets terug in dit topic) vandaag ineens kapot ging (had wel wat kwaliteit verwacht =( ), ging ik snel even naar de Kijkshop om een JVC HAB15SL te halen (heb nu geen tijd voor een review)!

Toen ik hem uitprobeerde, merkte ik dat deze koptelefoon lang niet hard genoeg kan! Ik heb een Muvo 2 van 5 gig, eerst had ik die van 1.5 gig waarbij je de firmware kon upgraden zodat het volume hoger kan, maar bij de 5 gig kan dat nog niet (voor zover ik weet), dus is het belangrijk dat ik een koptelefoon heb die hard kan.

Heb de JVC voor 15 Euro gekocht, geluid is voor de rest wel goed (review komt nog :P ), maar kan ik nou beter A. Een programma zoeken waarbij ik al mijn mp3tjes een flinke volumeboost kan geven (en evt. ook een EQ eroverheen (als iemand zon programma weet, laat het mij ook weten :P )), of deze weer inleveren en voor 15 Euro extra de PMX-60 kopen van Sennheiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 08-07 20:58
Die HAB15SL heb ik ook liggen (kapot :+). Ik vind 'm niet echt lekker zitten, m'n linkeroortje is gebroken op het punt waar-ie aan de behuizing vastzit en het geluid vond ik niet echt top klinken. Ook loop je voor gek met die spiegeltjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

Ik vind het geluid voor zover ik weet wel redelijk, maar te zacht. Erg fijn zit ie niet idd, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik vaak een staart heb (dus kan de neckband niet fatsoenlijk zitten).
Heb gelukkig wel 1 jaar garantie bij Kijkshop zelf, weet zeker dat ie vaak teruggaat, want heb nog nooit een headset/dopjes gehad die 1 jaar meegingen...

• BHQ
Staart, tof, metalhead? :+

De Kijkshop doet trouwens niet al te moeilijk over ruilen voor zover ik weet trouwens ;)

• j86

j86

Ja metal ;) Dus is wel belangrijk om ook de hoge tonen goed weer te kunnen geven, wat ie dus niet zo goed doet :D
Goed dat kijkshop niet zo moeilijk doet over ruilen, maar ik besluit m toch nog ff te houden, heb namelijk een programmaatje gevonden wat de volume van de mp3tjes wat kan boosten, en bij sommige liedjes komt die diepe bas wel goed van pas!
Kan nog altijd een andere kopen als ik een goede tegenkom, zoals die PMX-60 van Sennheiser, mja ik wil graag horen voordat ik koop :P

EDIT:

JVC HAB15SL, neckband, 15 Euro Kijkshop

Comfort: Zolang je geen lang haar hebt of iets met een kraag draagt, zit ie wel redelijk. Op de fiets is het echt niks, omdat je bijna niet rond kunt kijken zonder dat ie scheef gaat zitten oid. Ook zit ie niet strak genoeg om fijn te zitten, en je kunt er niks aan instellen.

Geluid: Bas is erg goed, maar had beter gekund door hem wat strakker te laten zitten. De hoge tonen zijn nogal slecht, klinkt als de oordopjes die je bij die mp3-sticks van 20 Euro krijgt.

Robuustheid: Voelt stevig aan, maar een paar berichten hierboven verteld iemand dat ie m kapot heeft. De oorschelpen voelen stevig aan, maar kan er nog niet zoveel over zeggen, want ik heb m pas een week ofzo.

Maxell (weet niet welke, blauw-witte schelpen, neckband, gekregen

Comfort: Zit vervelend, hij wil gewoon nooit goed zitten, en blijft ook niet zitten. Is verder maar flut afgewerkt (scherpe randjes van het plastic enzo).

Geluid: Klinkt als een stadionspeaker :r

Robuustheid: Kan ik niet zo goed over oordelen, het voelt allemaal erg flut aan, heb m ergens in een hoekje gegooid waar ie mag blijven :r

Sennheiser HeadMax PX30, hoofdtelefoon, 20 Euro Expert

Comfort: Zit gewoon goed, en blijft ook goed zitten. Krijg er verder geen last van als ik hem al een tijdje opheb, en blijft ook zitten als je beweegt enzo :P

Geluid: Gewoon goed, goede hoge tonen, goede bass, niet het mooiste wat ik ooit gehoord heb, tja gewoon goed!

Robuustheid: Heb hem nog maar een paar dagen, maar hij voelt stevig aan. Ook is het niet zon heel dun dingetje, dus ik denk dat ie nog wel even heel blijft.

[ Voor 64% gewijzigd door j86 op 02-10-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

Ik ben vandaag even langsgeweest bij de winkel van mp3man, en heb daar de PMX100 beluisterd:

wat een superding! bas is véél beter dan die van de PMX60 (ook in mijn bezit geweest), en draagcomfort is ook érg lekker. de constructie zorgt ervoor dat de headphones niet op je schelpen hangen (zoals bij de PMX60), maar dat de kussens tegen je oor gedrukt worden. de neckband fungeert bij dit model als een soort veer. imho de 49 euro meer dan waard. de PMX200 heb ik ook beluisterd, maar deze vond ik persoonlijk niet beter klinken. dit model produceert merkbaar meer middentonen, maar minder bas (niet echt mijn smaak). het draagcomfort daarentegen is misschien wel nog beter dan dat van de PMX100, wat vooral te danken is aan de ronde kussens.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35890 op 04-10-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:10:
Ik ben vandaag even langsgeweest bij de winkel van mp3man, en heb daar de PMX100 beluisterd:

wat een superding! bas is véél beter dan die van de PMX60 (ook in mijn bezit geweest), en draagcomfort is ook érg lekker. de constructie zorgt ervoor dat de headphones niet op je schelpen hangen (zoals bij de PMX60), maar dat de kussens tegen je oor gedrukt worden. de neckband fungeert bij dit model als een soort veer. imho de 49 euro meer dan waard. de PMX200 heb ik ook beluisterd, maar deze vond ik persoonlijk niet beter klinken. dit model produceert merkbaar meer middentonen, maar minder bas (niet echt mijn smaak). het draagcomfort daarentegen is misschien wel nog beter dan dat van de PMX100, wat vooral te danken is aan de ronde kussens.
Danku danku ik sta echt op het punt om de pmx200 te kopen meden omdat ik echt gek word van die schuimrubberen oordopjes, en de pmx200 heeft die niet daar heb ik wel 20euro meer voor over.
Kan je mij nog meer vertellen over de 2 headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154043 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:52:
[...]

Danku danku ik sta echt op het punt om de pmx200 te kopen meden omdat ik echt gek word van die schuimrubberen oordopjes, en de pmx200 heeft die niet daar heb ik wel 20euro meer voor over.
Kan je mij nog meer vertellen over de 2 headphones?
Je moet ze eigenlijk vergelijken met de PX100 en PX200, waar al heel veel over geschreven is. Voor zo ver ik weet zijn voor de PMX100 en PMX200 zelfde drivers gebruikt, echter een andere constructie (headphone om backphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:48:
[...]

Je moet ze eigenlijk vergelijken met de PX100 en PX200, waar al heel veel over geschreven is. Voor zo ver ik weet zijn voor de PMX100 en PMX200 zelfde drivers gebruikt, echter een andere constructie (headphone om backphone).
Aah ok dat heb ik gedaan, en ik lees overal dat de geluids kwaliteit van de px200 slechter is dan die van de px100 kan jij het zelfde zegge van de pmx ?? of is dat nu beter
Kan je een omschrijving geven van hoe de 2 klinken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154043 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:46:
[...]

Aah ok dat heb ik gedaan, en ik lees overal dat de geluids kwaliteit van de px200 slechter is dan die van de px100 kan jij het zelfde zegge van de pmx ?? of is dat nu beter
Kan je een omschrijving geven van hoe de 2 klinken ?
Het komt vooral door het type constructie. De PMX100 is een open model, de PMX200 is een gesloten model. Voordeel van open modellen is meer bass en treble respons, maar er lekt meer geluid naar de omgeving, en de afsluiting is minder. Gesloten modellen isoleren veel beter, geven veel meer accent op de middentonen, maar ik vond vooral de bas van de PMX200 tegen vallen.

Concluderend denk ik dat de PMX100 zeer geschikt is voor allerhande popmuziek, en dat de PMX200 beter presteert bij bijvoorbeeld klassieke muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:45

13art

Moderator Mobile
Als je genoeg geld hebt, kan je natuurlijk altijd deze koptelefoon kopen. Weet je zeker dat je een goede hebt. Veel dj's geruiken deze. Kortom veel laag, kan goed hard zonder te vervormen. Nou ja kijk zelf maar.

Pioneer HDJ-1000 Headphone

In keeping with their legacy of bringing high-end quality products to market, Pioneer has done it again with another release - new HDJ-1000 headphones. While primarily targeted towards the Professional DJ, these stunning headphones will appeal to all serious music consumers. Whether you are a DJ, Studio Musician, Sound Engineer or just an avid listener of music, the HDJ-1000 is the answer to all your headphone needs.

Type: Tightly closed dynamic headphones
Frequency Range: 5 to 30,000 Hz
Impedance: 40 Ohm
Maximum Input: 3,500 mW
Output Sound Level: 107 dB/mW
Unit Type: 50 mm dome
Plug: 3.5 mm 3P mini plug (gold-plated)
Weight: 270g (excluding cord)
Accessories: 06.3 mm 3P plug adapter with screw & carrying bag
Connection cord: 3.94 ft long single coiled cable (approx. 9.84 ft when straight)

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/djaccessories/pioneer/hdj_1000_detailpage.jpg

edit: prijs valt me nog mee, kwam hem net even snel tegen voor 199 euro (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11172)

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 05-10-2005 17:36 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 17:05
Ik heb over dergelijke hoofdtelefoons ooit het volgenden gezegd:
DeeD2k2 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:08:
Houd er wel rekening mee dat je nu DJ hoofdtelefoons aan het vergelijken bent met HiFi-oordopjes. Daar zit sowieso een enorm verschil in. In DJ-hoofdtelefoons wordt bijvoorbeeld vaak de nadruk gelegd op de lage tonen, dat zal je bij een HiFi setje niet snel tegenkomen. Ik denk dus dat je erg uit moet kijken met het aanraden van een dergelijke hoofdtelefoon. Zij produceren namelijk een geluid dat erg smaak afhankelijk is. Hiermee wil ik zeker gaan (top)DJ's de grond in praten qua geluidssmaak. Deze hoofdtelefoons zijn gewoon gemaakt om tijdens het mixen te gebruiken en zijn daar volledig op afgestemd. Ook qua geluid.
Vergelijk maar eens een HiFi- met een DJ-hoofdtelefoon (uit de zelfde prijsklasse). De enige overeenkomst is dat het twee schelpen heeft en er een draad aan zit... ;)
En daar blijf ik bij. Voor dat geld kan je hoofdtelefoons krijgen die een veel mooiere soundstage hebben en je dus meer muziek laten horen. Neem bijvoorbeeld een Sennheiser HD600. Die schijnt een vrij warm te klinken. Maar, voor net geen 170 euro kan je de voorganger van 's werelds beste hoofdtelefoon (in massaproductie) uit Duistland laten komen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

De HD600 heeft een heel rustig geluid, neutraal met wat extra bas waardoor de muziek wat verder weg klinkt dan de "in your face" HD595, met een aparte versterker (aangezien die HD600 wel 300 ohm weerstand biedt) geeft de HD600 een belachelijk goed geluid. De extreem veel duurdere high-end koptelefoons van andere merken (akg, beijer, sony) zijn volgens vele goede luisteraars echt niet superieus, soms zelfs inferieur te noemen.

Natuurlijk speelt het niet mee dat ik zelf een HD600 heb hoor ;)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:30

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Voor mij ook geen oordoppen.

De ultime headphones voor m'n I-pod - imho - de Grado sr-80.
€139.- incl. verzendkosten.

Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/producten/images/grado/sr80.gif

De afwerking en kwaliteit zijn ondermaats maar het geluid is echt geweldig.

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22
HD600 is wat laid back idd, maar als de hd595 te dichtbij klinkt, en daar zijn ze ook op gebouwd, dan zou je eventueel een Philips hp1000 kunnen overwegen welke er tussenin zit.

grado is ook leuk, helemaal als je een rockliefhebber bent, maarja het comfort :/ ze mogen van mij zo lelijk zijn als de nacht maar ze zitten ook nog eens voor geen meter

[ Voor 34% gewijzigd door _Drake_ op 06-10-2005 10:36 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

Die staat ook in de SP voor 99 Euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148651

Over grado: Omdat Grado spulletjes in Europa superduur zijn is bestellen bij www.alessandro-products.com een goed alternatief. Dit zijn door Grado voor Alessandro geproduceerde koptelefoons. De MS-1 wordt algemeen vergeleken met de SR125(head-fi). De MS-1 kost inclusief tax zo'n €100.

Over het comfort word veel gesproken. Het verschilt per persoon, en het handige van Grado's is dat je makkelijk andere kussens erop kan zetten. Bijvoorbeeld de kussens die Sennheiser maakt voor de HD414.
Persoonlijk luister ik door het discomfort liever niet langer dan een paar uur achter elkaar, mar het gebeurd toch zelden dat ik CD's achter elkaar luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:51
Hmm, ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon. Mijn huidige Philips HP830 mist onderin te veel voor de muziek die ik luister, dus vandaar. Mijn budget ligt op 100 euro, maar iets meer kan indien het extra geld het ook waard is. Vereiste zijn goede lage en hoge tonen, midden moet er zijn maar is niet zo belangrijk als laag en hoog. Ik zal hem alleen thuis aan de reciever en aan de laptop (die niet op de receiver hangt, dus een hoogohmige koptelefoon is misschien niet het beste idee) gebruiken voor later op de dag als mensen niet zo staan te springen om mijn muziek huizen ver te kunnen horen, hij wordt dus niet gebruikt icm een mp3 speler / discman. Een gesloten koptelefoon lijkt mij het beste idee, maar open zou ook geen groot probleem zijn.

Wat ik in huis heb:
JVC RX-5052 waar hij aan komt te hangen
Creative Zen Touch + Sony EX-71

Wat ik luister:
Alles vanaf trance tot hardstyle, maar vooral de techtrance en hardtrance. Stevige muziek dus, maar wordt soms ook wel afgewisseld met wat downtempo en chillout.

Enige aanraders? _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door digitalmind op 12-10-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
elsegre schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:31:
Voor mij ook geen oordoppen.

De ultime headphones voor m'n I-pod - imho - de Grado sr-80.
€139.- incl. verzendkosten.

[afbeelding]

De afwerking en kwaliteit zijn ondermaats maar het geluid is echt geweldig.
Ik heb deze al iets van 4 jaar. Het geluid is inderdaad echt geweldig, alleen het hoog is misschien iets te veel aanwezig. Bas en midden worden eerlijker weergegeven.

Nadeel is misschien alleen dat het een open koptelefoon is, ik zoek momenteel eigenlijk een dichte met minimaal dezelfde geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

DeeD2k2 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:52:
Maar, voor net geen 170 euro kan je de voorganger van 's werelds beste hoofdtelefoon (in massaproductie) uit Duistland laten komen.
Kuch... Says who? Ik heb al vaker aangegeven dat Sennheiser het bekendste merk is, maar zeker niet de beste. Ook de HD600 heeft de typische Sennheiser sound: gepiekt laag en gepiekt hoog. Ik heb zelf kort een HD590 gehad en bij iemand een HD600 gehoord: het kan me niet bekoren. Het is gewoon geen neutraal geluid en op den duur word ik er moe van.

Ik heb gekozen voor de AKG K240-DF die al een jaar of 25 enorm veel in studios wordt gebruikt vanwege z'n neutrale karakter, en ik geniet nog elke dag van het geluid van dat ding. Naar mijn mening, en de mening van vele anderen beter dan de HD600.

Overigens zijn Grado, Beyer Dynamic en AKG sowieso merken om eens naar te kijken ipv de eeuwige lijst overbekende merken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Exirion schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:25:
Overigens zijn Grado, Beyer Dynamic en AKG sowieso merken om eens naar te kijken ipv de eeuwige lijst overbekende merken.
Hmm, volgens mij horen Grado Beyerdynamic en AKG toch echt thuis in de lijst overbekende merken, ook STAX hoort daar volgens mij in thuis bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

begintmeta schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:47:
Hmm, volgens mij horen Grado Beyerdynamic en AKG toch echt thuis in de lijst overbekende merken, ook STAX hoort daar volgens mij in thuis bijvoorbeeld.
Het is maar hoe je het bekijkt. De gemiddelde consument komt niet veel verder dan het rijtje Sennheiser, Sony, Philips, Pioneer als het over hoofdtelefoons gaat :) Als je er iets meer vanaf weet dan zijn die andere merken (gelukkig) vrij bekend.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Exirion schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:25:
Kuch... Says who? Ik heb al vaker aangegeven dat Sennheiser het bekendste merk is, maar zeker niet de beste. Ook de HD600 heeft de typische Sennheiser sound: gepiekt laag en gepiekt hoog. Ik heb zelf kort een HD590 gehad en bij iemand een HD600 gehoord: het kan me niet bekoren. Het is gewoon geen neutraal geluid en op den duur word ik er moe van.
Ik heb het overgenomen van HeadRoom. Zelf heb ik hem/ze niet mogen horen. Ik heb wel een Sennheiser HD201. Deze heb ik vergeleken met HeadRoom's reviewtje en daar ben ik het grotendeels mee eens. Misschien niet helemaal terecht, ben ik er daarom vanuit gegaan dat ik het ook met de andere reviews op die site eens ben.
Uiteindelijk is de definitie van goed geluid (en helemaal als je het "worlds best" noemt) een erg persoonlijke opvatting. Daar is nauwelijks discussie over mogelijk. ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:26
kan iemand iets zeggen over de Koss KSC7? Deze is nu bij Free record shop voor 16 euro. Is dit iets? Is deze beter of slechter dan de PMX-60? Zit nl. een btje te twijfelen tussen deze 2... Maar bij FRS mag ik ze niet testen :S. De PMX60 klinkt wel lekker, alleen vind ik hem een btje los op mijn oren zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Afbeeldingslocatie: http://www.pspworld.com/images/playgear-mod-big1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pspworld.com/images/playgear-mod-big2.jpg

Heeft iemand de playgear mod van logitech al? Was wel benieuwd naar een paar meningen erover. Heb nog geen foto's gezien van mensen met zo'n ding op, was wel benieuwd.

Prijs van de logitech playgear mod ligt tussen 20-30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154971

Iemand ervaring met de Creative neckband headphones?? Het is jammer dat het design van veel andere merken zo lelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
Anoniem: 154971 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:28:
Iemand ervaring met de Creative neckband headphones?? Het is jammer dat het design van veel andere merken zo lelijk is.
Creative is :r over het algemeen. Behalve die 630 Sharp dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154971 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:28:
Tja bijvoorbeeld de HQ140 is een kloon van de PMX60 van Sennheiser. Geluidskwaliteit is daarentegen een stuk slechter (heb ze beiden beluisterd). HQ60 is helemaal een fiasco. EP630 is inderdaad een goed setje in-ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat ik dan toch maar voor de Sennheiser pmx 60 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154971 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:48:
Denk dat ik dan toch maar voor de Sennheiser pmx 60 ga.
Persoonlijk kan ik je echt de PMX100 adviseren, is de twee extra tientjes meer dan waard:
Vooral de bas en hoge tonen zijn stukken beter dan de PMX60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb de sennheiser HD595.

je zit idd wat dicht op de muziek, maar dat went.
wat ik weinig terug vind in dit topic is de inspeeltijd. net als bij goede speakers kan het een vrij lange tijd duren voordat ze gaan klinken zoals ze moeten klinken en vooral bij deze koptelefoon vond ik dat het een vrij lange periode nodig had.

dit inspelen is vrij belangrijk omdat ik me kan herinneren dat ie in het begin gewoonweg tegenviel. (ik had hiervoor ook een high end sennheiser en die klonk toch een stuk beter, weet zo niet meer welk type) maar tegenwoordig klinkt ie zoals beschreven in dit topic; zeer goed.

nadelen:
-de bassen zijn wel wat "netjes" (is dit een nadeel?)
-hij zit nog steeds minder lekker dan de oude, maar nog wel comfortabel
-je hoort elk detail dus slechte opnames en mp3's
-de opvallend lange inspeeltijd (je moet em echt een paar nachten op repeat zetten)
-het gekantelde design zorgt niet voor een merkbaar ander stereobeeld dan andere gewone koptelefoons, dit viel me wel wat tegen.

voordelen:
die zijn genoeg besproken denk ik. vooral dat je em rustig aan een geluidskaart kan hangen vind ik een zeer groot voordeel.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:00:
[...]

Persoonlijk kan ik je echt de PMX100 adviseren, is de twee extra tientjes meer dan waard:
Vooral de bas en hoge tonen zijn stukken beter dan de PMX60.
Ja dat heb ik ook gelezen maar ik vind hem niet echt mooi. Als hij het design had gehad van de pmx60 had ik hem al gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Laatst online: 09-07 10:05
De Sennheiser HD-595 en HD-650, zijn allebei ontzettend goed.

Op http://www.hificomponents.de/
kan je ze kopen voor:

HD-595 = 115 euro (het goedkoopst in Nederland = 174 euro)
HD-650 = 222 euro (het goedkoopst in Nederland = 354 euro)

Dit zijn dus geweldige deals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154971 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:43:
[...]

Ja dat heb ik ook gelezen maar ik vind hem niet echt mooi. Als hij het design had gehad van de pmx60 had ik hem al gekocht.
Maar je hebt me toch overgehaald de pmx 100 te kopen. Hij was in de aanbieding voor 39 euro incl verzendkosten bij mp3man.nl 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Djarune schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:03:
De Sennheiser HD-595 en HD-650, zijn allebei ontzettend goed.

Op http://www.hificomponents.de/
kan je ze kopen voor:

HD-595 = 115 euro (het goedkoopst in Nederland = 174 euro)
HD-650 = 222 euro (het goedkoopst in Nederland = 354 euro)

Dit zijn dus geweldige deals...
De HD650 is elders zelfs voor een cent minder te vinden. Je moet natuurlijk niet vergeten dat audio-verzend-bedrijven vaak redelijke verzendkosten rekenen, vanuit D naar NL vaan €20-€30, je kunt natuurlijk proberen om die wat omlaag te krijgen als het maar een hoofdtelefoon betreft. Maar het is altijd aan te raden even op www.guenstiger.de en www.geizkragen.de te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154971 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:47:
[...]

Maar je hebt me toch overgehaald de pmx 100 te kopen. Hij was in de aanbieding voor 39 euro incl verzendkosten bij mp3man.nl 8)
En wat is jouw mening over deze headphone? net zo enthousiast als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Anoniem: 35890 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:17:
[...]

Je hebt mij in ieder geval ook over gehaald. Die €10 korting is wel goed, nu betaal ik maar met mijn creditcard aangezien mijn laptop ook morgen bezorgd zou kunnen worden :)

Besteld dus ;) Nu maar hopen dat ze een beetje bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:17:
[...]

Ja er komt echt heel mooi vol geluid uit. Alle frequenties worden goed weergegeven. Vergeleken met mijn oude Sony mdr G52 is het echt een wereld van verschil. Ik heb hem ook aan een paar vrienden laten horen en die waren ook allemaal heel enthousiast over het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferguson755
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-03 18:03
Mijn koptelefoon:

De Beyerdynamic Dt660

IK heb hem ongeveer twee weken geleden voor 200 Euri Bij de staffhorst gekocht en ik heb er nog geen spijt van.

De Dt 660:

[img]http://http://www.beyerdynamic.com/cms/typo3temp/pics/36133f7283.jpg[/img]
Afbeeldingslocatie: http://www.headphone.com/productphotos/large/0020110660_231.jpg
Specs:

Gesloten Koptelefoon
Bereik: 5 - 32000 Herz
Impendantie: 32 Ohm
Gevoeligheid: 97 Db
Vervormingsfactor: <0.1%
Isolatie van buiten: 16Db

Leuke gimmics: Vergulde pluggen en vervangbare oorschelpen.

Ik vind het raar dat ik zo weinig Beyer hier in dit topic zie omdat het toch wel erg goede koptelefoons zijn.

Zoals je kan zien gaat deze ook erg laag

[ Voor 7% gewijzigd door Ferguson755 op 24-10-2005 18:07 ]

wopwopwop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Bij de Free record shop is de Koss Sport niet meer te koop, nu is er de Koss ksc7. Heeft iemand enige ervaringen met deze headphone. Ik zit te twijfelen tussen Koss Ksc7 en Sennheiser PMX 60.
Graag reactie. Biedt de Koss waar voor zijn geld of kan ik beter de sennheiser nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
die Koss KSC7 is redelijk slecht. Volgens mij zijn het dezelfde drivers als de KSC11, en die vond ik al niet echt top klinken (gewoonweg geen bass, beetje el-cheapo klinkend en lekken geluid erg).

De Sporta Pro leveren ze idd. niet meer; misschien hebben ze eindelijk door dat de prijs niet klopt ;) maar ik zou iig. voor een PMX100 kijken. Dat is echt een geweldig ding en slechts een tientje duurder hier:

http://www.mp3man.nl/vkmag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-07 17:25
El Gravedigger schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:57:
[afbeelding][afbeelding]

Heeft iemand de playgear mod van logitech al? Was wel benieuwd naar een paar meningen erover. Heb nog geen foto's gezien van mensen met zo'n ding op, was wel benieuwd.

Heeft iemand hier al een ervaring mee? Ik vind het namelijk supermooi en hoop dat de kwaliteit ook goed is. Ik heb al wel gezien dat hij een neodymium magneet heeft dus dat is goed voor de bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-07 15:18
Laat ik m'n eerste ervaring over de PMX 100 maar hier neerzetten. Mijn vorige koptelefoon was een PMX 60, een koptelefoon die veel mensen hebben, dus goed om mee te vergelijken. Wat ik bij de PMX 60 miste heeft de PMX 100 wel, bass. Een lekkere diepe volle bass zoals het hoort, niet teveel en niet te weinig. De rest van de audiokwaliteit is gewoon gelijk aan de PMX 60 vind ik. Hoor daar weinig verschil tussen. Die bass maakt alles goed, het geluid klinkt vol en de algehele kwaliteit van het geluid is net zoals de PMX 60 gewoon zuiver. Een minpuntje vind ik de uitvoering van de PMX 100 zelf. Mooie koptelefoon, dat wel, alleen zuigen die frutseltjes bij de oorschelpen, die moet je dus achter je oren schuiven zodat de koptelefoon zelf op je oren valt. De PMX 60 pak je vast, schuif je in 2 tellen op en hij zit. Deze is wat meer gekut. Je kunt hem niet zomaar opschuiven, je moet echt met je vingers die frutseltjes aan de zijkant naar buiten drukken. Misschien mierengezeik, maar ik wilde het toch ff melden. Maar qua geluid, keurig geluid voor niet al teveel geld. Als je twijfelt tussen de PMX 60 en PMX 100. Ga voor de 100, ook al vind je het design van de PMX 60 mooier/fijner. Jammer dat de PMX 100 niet hetzelfde systeem heeft als de PMX 60, anders was hij perfect geweest voor mij.

Nog maar een pic erbij voor de fun:

Afbeeldingslocatie: http://www.stoneaudio.co.uk/resources/products/image1/sennpmx100.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door benchMarc op 08-12-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Sennheiser HD201
Afbeeldingslocatie: http://messe.harmony-central.com/Musikmesse05/Content/Sennheiser/PR/HD201-sm.jpg
Het is vele klassen lager dan de Hd600 die ik ook in mijn bezit heb, maar voor het geld is het absoluut geen slechte koptelefoon, met €15,- kan het ook bijna niet verkeerd gaan. Qua geluid lijkt het allemaal erg "over the edge", hoog erg gemaakt, midden slecht hoorbaar, bass aanwezig maar niet diep.

Lang ophouden kan ik ze niet echt, de schelpen zijn niet diep genoeg zodat mjn oren klemmen en gaan irriteren. Met een bril zijn koptelefoons toch al een kriem. Qua draagcomfort zet ik ze wel boven de Hd497 die ik ook heb, die zitten echt bijzonder slecht met een bril op.

[ Voor 26% gewijzigd door LightYears op 08-12-2005 20:01 . Reden: brilverhalen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
Ik heb een Sennheiser PMX60 besteld voor buiten omdat onze censuur buren het leuk vind om telkens de Koss van m'n hoofd te trekken :{, nevermind..

en omdat ie enorm geluid lekt hopen dat ik aandacht krijg van meisjes met dezelfde muzieksmaak.. ik ben NIET kansloos :X :P

[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 13-01-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Yapser schreef op donderdag 08 december 2005 @ 21:58:
omdat onze getinte buren het leuk vind om telkens de Koss van m'n hoofd te trekken :{
WTF? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
Zie het voor je: Je zit op een vmbo school en ze vinden het raar dat je:

1) een 'afwijkende' muziesmaak hebt omdat je geen r&b luistert
2) een koptelefoon over je hoofd hebt ipv. van die standaarddopjes die -veel- te hard staan

En dan trekken ze maar zo'n oorschelp van je hoofd af en dan moet je geen mond teruggeven, want dan staat 'de hood' achter je :r

nevermind, ging eik om t 2e -zeer- subtiele punt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Modbreak:Wat de klasgenoten van Yasper doen is niet netjes, maar blijf dat zelf wel. De rest van de posts verwijderd...

[ Voor 84% gewijzigd door DeeD2k2 op 09-12-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
Ik heb 'm binnen en ga hem weer terugsturen. Na 50 lovende reviews op Amazon dat ie dé perfecte bass zou hebben, en er dan achter komen dat er totaal geen bass in zit (ondanks mach3bass en spul) vind ik toch redelijk jammer :(.

Ik twijfel of ik 'm omruil voor een Koss KSC55 of dat ik misschien die PMX100 van de vkmag actie kan krijgen of m'n geld terug.. Vind de PMX100 vrij fragiel ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Yapser schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:46:
Ik heb 'm binnen en ga hem weer terugsturen. Na 50 lovende reviews op Amazon dat ie dé perfecte bass zou hebben, en er dan achter komen dat er totaal geen bass in zit (ondanks mach3bass en spul) vind ik toch redelijk jammer :(.
Je moet headphones nooit nieuw beoordelen. Laat ze een paar dagen inspelen en luister opnieuw. De bass is bij splinternieuwe headphones vaak blubberig (niet strak) of afwezig. Het hoog is vaak wat scherp. Niet zo snel terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Yapser schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:46:

Ik twijfel of ik 'm omruil voor een Koss KSC55 of dat ik misschien die PMX100 van de vkmag actie kan krijgen of m'n geld terug.. Vind de PMX100 vrij fragiel ogen.
De PMX 60 heeft ook voor geen meter bass. De PMX 100 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
Exirion schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:10:
[...]

Je moet headphones nooit nieuw beoordelen. Laat ze een paar dagen inspelen en luister opnieuw. De bass is bij splinternieuwe headphones vaak blubberig (niet strak) of afwezig. Het hoog is vaak wat scherp. Niet zo snel terugsturen.
Ik heb 'm ca. 12 uur op m'n plank laten liggen met redelijk volume, is dat niet genoeg? (en nog een uur of 8 geluisterd..) Het is like een perfecte speakerset zonder een speaker die de lage tonen doet.

Ruilen voor een Koss KSC55 (ondanks de Sporta Pro drivers) zie ik ook niet zitten, er word geclaimed dat ie snel kapot gaat :/

[ Voor 20% gewijzigd door BHQ op 12-12-2005 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Zo ik heb na draadbreuk van mijn huidige Philips SBC HS500 (zie ts) een AGK 26 P besteld ben zeer benieuwd! Is er nu al iemand die dit ding daadwerkelijk heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door Herby op 14-12-2005 16:24 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:03
Yapser schreef op maandag 12 december 2005 @ 07:46:
[...]

Ik heb 'm ca. 12 uur op m'n plank laten liggen met redelijk volume, is dat niet genoeg? (en nog een uur of 8 geluisterd..) Het is like een perfecte speakerset zonder een speaker die de lage tonen doet.

Ruilen voor een Koss KSC55 (ondanks de Sporta Pro drivers) zie ik ook niet zitten, er word geclaimed dat ie snel kapot gaat :/
Je kunt ook veel beter gaan voor de Koss KS35 of KSC75 zijn igg veel beter!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Anoniem: 111413

HerbyNL schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:24:
Zo ik heb na draadbreuk van mijn huidige Philips SBC HS500 (zie ts) een AGK 26 P besteld ben zeer benieuwd! Is er nu al iemand die dit ding daadwerkelijk heeft?
Ja, sinds een kleine maand gebruik ik deze koptelefoon bij mijn Sony NW-HD5. Ik ben er zeer tevreden over! Uitstekend geluid, heldere hoge tonen, goed midden en ook de bas is prima, niet dof of overdreven, maar zoals het hoort! Ze zitten verder goed, het is alleen een beetje oefenen om een goede 'seal' te krijgen, want je merkt het wel als ze niet precies goed op je oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 13:16
El Gravedigger schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:57:
[afbeelding][afbeelding]

Deze is inmiddels ook voor 'gewone' toepassingen verkrijgbaar onder de naam "Logitech Sports Headphones for MP3". Verkrijgbaar in 3 kleuren; lime, graphite en crystal.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/9680.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/9681.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/9679.jpg

De 'oorhouders' zijn afneembaar. Ik twijfel of ze dan nog goed genoeg blijven zitten, maar goed.

Ze duiken in de PriceWatch op voor ongeveer €12, ik heb de Crystal versie bij de Paradigit in Amsterdam zien liggen voor €20 (andere kleuren zouden misschien nog binnen komen).

Ik vind ze qua design wel mooi, alhoewel ik geen idee heb hoe debiel je er in het echt uit ziet met zo'n futuristisch ding op je kop ;) Verder zijn ze behoorlijk nieuw dus heb ik weinig informatie aan gebruikerservaringen kunnen vinden. Ze zouden behoorlijk robuust en krasvrij moeten zijn volgens Logitech. Ikzelf zou het in ieder geval wel handig vinden als ik 'm gewoon in m'n schooltas zou kunnen smijten zonder me hierom zorgen te hoeven maken.

En de geluidskwaliteit natuurlijk, ben ik ook erg benieuwd naar.

Iemand die er misschien al een heeft gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31533

Iemand ervaringen met een Sennheiser HD 595? Ik zag die op een duitse website ook voor 111 euro (+ 20 euro verzendkosten) voorbijkomen, dat is een een flink stuk goedkoper dan je hem in nederland vindt (160 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Hobo Hifi verkoopt de HD595 special edition (mooi kleurtje) voor 149 euro.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonamolenaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-01-2024
Voor een bassisschool waar mijn moeder werkt ben ik op zoek naar headphones. Nu hebben zij natuurlijk wel hele andere eisen dan wij. De belangerijkste is wel dat de draad van de headphone naar de 3.5 plug dik moet zijn. Misschien denk je wel WAAROM dan! Nou die "kinderen" vinden het namelijk 'lekker' om de draden op te eten. Natuurlijk speelt de prijs ook een rol ik ben van plan ze online te bestellen. Zelf dacht ik aan 0 t/m 15 euro per headphone.

Wat ik zelf heb gedaan. Heb in de tweakers pricewatch rond gekeken en daar de goedkoopste exemplaren aangeklikt en bekeken, maar nu is op geen 1 foto het draad te zien dus wacht alleen nog het of vragen hier op het forum, Of luck raak gaan mailen met de vraag wat de diameter van het snoer is.

Belangerijkste eisen zijn:
Dik snoer
Budget 0 tot 15 euro
Geen microfoon dus alleen headphone, geen oordopjes
De geluidskwaliteits is niet van belang. :P

Duss kortom de oerdegelijk hoofdtelefoon. Dus hebben jullie een goed voorstel post dat dan effies.
MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

jonamolenaar schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:41:
Belangerijkste eisen zijn:
Dik snoer
Budget 0 tot 15 euro
Geen microfoon dus alleen headphone, geen oordopjes
De geluidskwaliteits is niet van belang. :P

Duss kortom de oerdegelijk hoofdtelefoon. Dus hebben jullie een goed voorstel post dat dan effies.
MVG
Gaat dus niet samen :)

Voor 14,95 euro koop je een Sennheiser HD201, welke goed geluid levert, vrij stevig is, gesloten is (ook niet onbelangrijk op een school lijkt me....) Lijkt me een vrij ideale koptelefoon gezien je budget..

Bij de Wehkamp zijn ze 14,95 + 5 euro verzendkosten per zending.

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 13-01-2006 19:36 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84417

wacko schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:16:
[...]

Deze is inmiddels ook voor 'gewone' toepassingen verkrijgbaar onder de naam "Logitech Sports Headphones for MP3". Verkrijgbaar in 3 kleuren; lime, graphite en crystal.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

De 'oorhouders' zijn afneembaar. Ik twijfel of ze dan nog goed genoeg blijven zitten, maar goed.

Ze duiken in de PriceWatch op voor ongeveer €12, ik heb de Crystal versie bij de Paradigit in Amsterdam zien liggen voor €20 (andere kleuren zouden misschien nog binnen komen).

Ik vind ze qua design wel mooi, alhoewel ik geen idee heb hoe debiel je er in het echt uit ziet met zo'n futuristisch ding op je kop ;) Verder zijn ze behoorlijk nieuw dus heb ik weinig informatie aan gebruikerservaringen kunnen vinden. Ze zouden behoorlijk robuust en krasvrij moeten zijn volgens Logitech. Ikzelf zou het in ieder geval wel handig vinden als ik 'm gewoon in m'n schooltas zou kunnen smijten zonder me hierom zorgen te hoeven maken.

En de geluidskwaliteit natuurlijk, ben ik ook erg benieuwd naar.

Iemand die er misschien al een heeft gehaald?
Yup, ik heb ze nu een weekje, Gebruikte eerst oordopjes om mee te hardlopen, maarja oordopjes zijn irritant, dus naar de winkel gegaan en zag deze staan á 18 euro. Ik moet zeggen dat ze erg goed zitten, het is even wennen, omdat ze iets strakker klemmen dan andere nekbeugel hoofdtelefoons, maar daar wen je snel genoeg aan...Als je eenmaal gewend bent, dan zitten ze ook perfect. Met hardlopen merk ik op een gegeven moment niet meer dat ik ze op heb, dus geen pijnlijke plekjes waar harde stukken de hele tijd op drukken.
Wat het geluid betreft, ben geen expert, maar ik gebruik ze samen met de Samsung Yh-820 en ik ben er zeer tevreden over, ze kunnen makkelijk een hoog volume aan zonder schel te worden. De bas zal sommige een beetje tegenvallen, maar voor de gemiddelde muziekluisteraar (ik luister rock, jazz, soul) Is het zeker toereikend...
Heb nog niks kunnen uitproberen qua krasvastheid, maar er zitten bij mij nog geen krasjes op, terwijl ik hem dus gewoon elke keer in mijn tas dump..
je kan dus de oorhouders verwijderen, en het verbaasde mij, ze blijven erg goed zitten, als je ermee gaat hardlopen is het niet aan te raden want ze gaan wel wat schuiven, maar voor achter de computer zou het goed kunnen.
En als laatste krijg je ook nog 2 nieuwe viltjes(of hoe die dingen ook heten die over het oorgedeelte gaan), altijd fijn aangezien die meestal als eerste kapot gaan
Dus over het algemeen ben ik erg positief
owja, ze zien er op een hoofd ook nog goed uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 21:57
Anoniem: 154043 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:27:
[...]

qua specificatie is er echt bijna geen verschil tussen de k27i of de k26p alleen het uiterlijk verchilt lichterlijk ik kan tenminste niet echt afwijkende dingen gezien tussen die 2 headphones het grootste verschil tussen de 2 headphones is dat de k27i een volume regelaar aan het snoer heeft zitten.
Ik zit nog steeds te denke om 1 van die 2 te kopen....

Specifications K 24 PK 26 PK 27 i
Typedynamic, semi-opendynamic, closed-backdynamic, closed-back
Efficiency125 dB SPL/V125 dB SPL/V125 dB SPL/V
Frequency range13 Hz to 27 kHz12 Hz to 28 kHz11 Hz to 28.5 kHz
Rated impedance32 ohms32 ohms32 ohms
THD<1%<1%<1%
Cable1.5 m (5 ft.)1.5 m (5 ft.)1.5 m (5 ft.)
ConnectorStereo mini plugStereo mini plugStereo mini plug
Net weight (no cable)approx. 2.2 oz.approx. 2.6 oz.approx. 2.6 oz.
Special featuresFolding mechanismFolding mechanismFolding mechanism
Integrated precision volume control
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Even ter info, ze zijn nu wat makkenlijker in Nederland te krijgen, nml bij(wat ik even snel zag):

-Apple Store
-MP3shop.nl
-redcoon
-Direqt
-Conrad

Ik heb hem nog niet in een 'gewone' winkel zien liggen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06 17:17
allard_070 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:02:
[...]

Ik heb laatst de K26P bij Snijders-hifi Rotterdam in de aanbieding gescoord voor 26,95! Prima headphones voor mobiel gebruik! Isoleren prima achtergrondgeluiden en "bloeden" weinig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

ik heb 2 maanden geleden de technics dj-1210 koptelefoon gekocht en ben er nogsteeds erg blij mee. hij isoleert goed heeft een mooi design en het basgeluid is ook uber.
de specs
Professionele hoofdtelefoon

1,500mW Max. Input

5Hz-30kHz Freq. bereik

2 meter gekruld snoer

24K Goud gecoate plug
Afbeeldingslocatie: http://www.technics.nl/_images_fromlwe/A8200/RP-DJ1210b.jpg
De prijs was 139 euro en dat is hij ook zeker waard.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 17-01-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
B1tchwax schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:19:
[...]

Ik heb laatst de K26P bij Snijders-hifi Rotterdam in de aanbieding gescoord voor 26,95! Prima headphones voor mobiel gebruik! Isoleren prima achtergrondgeluiden en "bloeden" weinig geluid.
Bedankt voor de tip!
Dan ga ik daar binnenkort even een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:46
Ikzelf ben ook op zoek naar een goede headphone. Op het moment heb ik een Sony MDR-CD370 maar als ik die lang op heb gaan mijn oren pijn doen. Het probleem zit hem in een plastic plaatje binnenin die tegen mijn oor aandrukt.

Ik ben een beetje gaan lezen en zoeken en ben wel een paar leuke tegengekomen.
Sennheiser hd-280 Pro €119,-
Senneheiser eH-350 €65,-
Senneheiser eH-250 €57,-
Koss Pro4AA €109,-

en nog een paar van Creative en een zooi Senneheisers in de prijsklasse tussen de 30 en de 100 euro.
Ik ben alleen een beetje de weg kwijt en weet ook niet precies waar ik op moet letten.

Open of Gesloten? - open beter geluid, gesloten beter isolatie.
impedance? Wat is nou beter? hoe hoger of hoe lager?
Sound pressure level? Hoe hoger hoe beter?

Ook vraag ik mij af of het wel nut heeft om een 100+ euro koptelefoon te kopen voor mijn MP3speler (Creative Zen Touch, 40GB) en voor mijn laptop (Acer Travelmate 8104).

Ik wil vooral goed geluid voor films en games, maar vooral muziek.

Heeft 1 van jullie ervaring met bovenstaande koptelefoons of kan iemand mij iets anders aanraden? Misschien hebben jullie nog wat algemene richtlijnen met waar ik op moet letten?

Ik ga zeker zelf luisteren voordat ik koop maar wil eff een idee krijgen van waar ik naar moet kijken.

p.s. Is een 5.1 koptelefoon nuttig? of lever ik dan teveel in op normaal stereo geluid?

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136571

hmmz... Ik gebruik mijn Roland RH-50 veel voor productiewerk.. Heerlijke bass / mid / high weergave, 1 nadeel is dat ie niet zo loeihard kan spelen.

Ik heb hem voor 40 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:02
GoblinGamer schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:51:
Ikzelf ben ook op zoek naar een goede headphone. Op het moment heb ik een Sony MDR-CD370 maar als ik die lang op heb gaan mijn oren pijn doen. Het probleem zit hem in een plastic plaatje binnenin die tegen mijn oor aandrukt.

Ik ben een beetje gaan lezen en zoeken en ben wel een paar leuke tegengekomen.
Sennheiser hd-280 Pro €119,-
Senneheiser eH-350 €65,-
Senneheiser eH-250 €57,-
Koss Pro4AA €109,-

en nog een paar van Creative en een zooi Senneheisers in de prijsklasse tussen de 30 en de 100 euro.
Ik ben alleen een beetje de weg kwijt en weet ook niet precies waar ik op moet letten.

Open of Gesloten? - open beter geluid, gesloten beter isolatie.
impedance? Wat is nou beter? hoe hoger of hoe lager?
Sound pressure level? Hoe hoger hoe beter?

Ook vraag ik mij af of het wel nut heeft om een 100+ euro koptelefoon te kopen voor mijn MP3speler (Creative Zen Touch, 40GB) en voor mijn laptop (Acer Travelmate 8104).

Ik wil vooral goed geluid voor films en games, maar vooral muziek.

Heeft 1 van jullie ervaring met bovenstaande koptelefoons of kan iemand mij iets anders aanraden? Misschien hebben jullie nog wat algemene richtlijnen met waar ik op moet letten?

Ik ga zeker zelf luisteren voordat ik koop maar wil eff een idee krijgen van waar ik naar moet kijken.

p.s. Is een 5.1 koptelefoon nuttig? of lever ik dan teveel in op normaal stereo geluid?
Open of gesloten: Dit is wat je zelf wilt. Als jij mobiel bent maar zelf niet rijdt is gesloten zowieso lekkerder. De omgeving wordt dan geblokkeerd. Het verschil van open en dicht is niet meer te horen door het achtergrondgeluid, als die er is.

Impedantie: Jouw Zen Touch kan flink wat leveren, 100 Ohm zal dus niet zo'n probleem zijn, mits de SPL redelijk hoog is. SPL is een indruk van hoe hardt de koptelefoons taat met 1mw energie erin (Dat is meer dan je denkt, trouwens, vooral bij hogere weerstanden kan het moeilijk zijn dit te bereiken, want het aantal ampére is niet gegeven. Hogere weerstand betekent meer ampére. (Of was het nou anderom?))

Ik denk dat je met een koptelefoon met stevige bass heel goed zal zitten voor films en games. Mijn idee is dat de Sennheiser HD25SP voor jou erg leuk zal zijn. Ik heb de gewone, de duurdere HD25 voor me liggen, welke een andere hoofdband heeft.

De HD25 geeft een lekker stevig geluid en kan knoert en knoerthard, het is een DJ/soundmixer koptelefoon bij uitstek, maar je kan er heerlijk gewone muziek mee luisteren.

Tenslotte zou ik NOOIT een 5.1 koptelefoon kopen, behalve als je alléén ermee gamet. Anders is het zo vreselijk prut dat je binnen drie dagen gek bent.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Even ter info, ze zijn nu wat makkenlijker in Nederland te krijgen, nml bij(wat ik even snel zag):

-Apple Store
-MP3shop.nl
-redcoon
-Direqt
-Conrad

Ik heb zelf de K26P ook geluisterd, wat een fantastisch geluid produceert deze headphone. Ik dacht dat mijn EX71SL (in-ear, Sony) mooi bassen produceerde, valt tegen ivm deze AKG. Het midden-bereik is helemaal fantastisch en gedetaileerd, het hoog is gewoon erg goed. Enige nadeel vind ik is het design van de cans, en de stalen hoofdband is ietwat vervelend. Verder een absolute aanrader! Ik zou 'm graag nog een keer willen vergelijken met de PX100/PX200 van Sennheiser.

Wellicht leuk om te lezen is de 'review' van headphone.com:
AKG has a real winner with this little kick-butt can.... Getting nice, big, impactive bass response in a headphone this small is a mighty stride in the world of portable headphones. The high-end treble might be just a tad rolled-off for some listeners but the overall detail resolution remains clear and quite punchy. The bass response is amazingly strong and full-sounding for such a small headphone. The AKG K-26P ambient seal from external noise is so good you will likely have a hard time hearing the phone ring right in front you! These would be a good choice for commuters and travelers looking for a nice degree of isolation and great sound in a small headphone. The K-26P is also a good headphone candidate for active outdoorsy types, exercise junkies and gym rats who want good sound directly from their Mp3 or other portable player device. Not only are these one of the best small classic/modern rock and funk/hip-hop headphones, but they are also darn cheap! Can it possibly get any better?.... Yep. When you put them on!

This headphone folds up into a tidy little wad that can be tucked into a velvety zippered pouch that's included in the package. The K-26P is a lightweight and very efficient headphone with sturdy metal sliding size-adjustment headband featuring earpieces that spin around and fold inward toward the headband so you can listen with one ear if you have to keep your head on swivel mode. The earpads are little pleather-covered doughnuts -- very nice and quite comfortable for such a small supra-aural design. It has a "Y" headphone cord, about 4 1/2 feet long, terminated in an angled 1/8" mini-plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

BeyerDynamic DT990 (2003 versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/beyer/dt990/dt990.jpg
Open koptelefoon met een zeer hoog draag comfort. Kwaliteits koptelefoon uit Duitsland met een diepe gecontroleerde bas. De DT990 is vorig jaar vervangen door een nieuw model. De nieuwe versie zou neutraler moeten klinken dan deze 2003 versie die op zich aan de donkere kant is (maar dat is mijn smaak nu eenmaal). Sterkste punt is de zeer gedetaileerde gecontroleerde bas. Je hebt koptelefoons die meer bas bevatten maar modderig overkomen (denk aan de dj-sets) bij de DT990 is het niet ten koste gegaan van het detail. Verder hebben ze een zeer grote soundstage met een groot bereik waardoor de afzonderlijke instrumenten briljant geplaatst kunnen worden in het stereo beeld. Het hangt van mijn bui af of ik de Sennheiser HD600 of de Beyer DT990 gebruik.
gekocht voor de spotprijs van €150,- bij meier-audio (ze zijn er nu niet meer, hij heeft nog alleen de 2005 serie, die tegelijk 100,- duurder is).

Anoniem: 116571

Ik ga vandeweek eens langs Hobo HiFi luisteren naar verschillende hoofdtelefoons >120 euro.

Ik zal mijn ervaringen hier posten naderhand :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 16-02-2006 12:44 ]

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 11:35
Persoonlijk ben ik helemaal fan van sennheiser ;)
Heb zelf ene hd570 v3 en ik zou niet meer zonder kunnen :D

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Laat die nou juist bekend staan als 1 van de "mindere" high-end koptelefoons van Sennheiser ;)
Heb zelf een tijdje de Hd590 gehad die het zelfde oordeel is beslecht, begrijp me niet verkeerd het zijn zeker goede koptelefoons, maar er zijn in die prijsklasse gewoon betere te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zoek zelf nu ook een nieuwe koptelefoon om bij mijn Iaudio X5 te gebruiken, ik heb de Creative EP630's maar daar is een oortje van overleden. Nu ben ik dus haastig op zoek naar iets nieuws aangezien ik nu opgescheept zit met zo'n hopeloze Sony streetstyle geval.
Ik zat zelf te denken aan een Koptelefoon, beter geluid en fijner om lange tijd te dragen. Alleen nu mijn probleem, welke?
Ik zat te kijken naar de Sennheiser HD201 maar die is toch wat zwaar om van een mp3speler te draaien zonder amp er tussen, tenminste dat las ik op Head-fi. In ieder geval heb ik een budget van rond de 50-60 euro's maar wat er voor te halen... Ik luister echt naar van alles, van metal tot hardstyle tot hip-hop tot rock. Een allround koptelefoon zou dus wel fijn wezen. Iemand wat tips of aanwijzing waar te zoeken?

[ Voor 8% gewijzigd door Subz op 17-02-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het is natuurlijk erg afhankelijk wat voor bron je gebruikt, maar die iAudio X5 van jou moet hem wel aankunnen. Mijn iRiver H120 lukt het in ieder geval wel. Bij jouw zoektocht is het goed om naar de impedantie van de hoofdtelefoon te kijken. Het is een goede indicatie van hoe eenvoudig het ding aan te sturen is (hoe lager, hoe eenvoudiger). Hoe hard hij kan, kan je eigenlijk alleen aan het rendement aflezen, maar die wordt, in ieder geval door Sennheiser, niet vermeld.

Als je niet nergens kunt testen of het werkt en je het daarom toch niet aandurft, kan je voor een van de Sennheisers uit de Streetwear serie kiezen. Vooral de PX 100 staat erg goed aangeschreven, maar als je geen bandje over je hoofd wilt, die je ook geen miskoop met een PMX x00…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Ik heb de X5 en HD201 wel eens in combinatie met elkaar gebruikt, gaat best aardig. Heb de HD201 nu op het werk via een porta corda usb en dat klinkt, zeker voor die 13,50 meer dan behoorlijk! Als je trouwens draag comfort zoekt is (denk ik) een circumaural koptelefoon wel wenselijk (om de oren). De supraaural dingen (op het oor) gaan altijd wel irriteren na een tijdje. Voor buiten is een gesloten systeem ook wel wenselijk omdat je op die manier meer buiten geluid kan blocken en dan is die HD201 echt geen verkeerde keuze, ware het niet dat die "lastig" tot het beste te persen is, maar de X5 heeft aardig wat power (2x 20mW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12430

Ja inderdaad de x5 kan uitstekend de PX 100 aan wat een super sound die twee bij elkaar.
Ik heb de px 100 al wat langer en de x5 sinds vrijdag.
De px 100 is zijn geld echt waard met zijn zeer strakke bas.
Afbeeldingslocatie: http://www.jakobenjeanne.nl/jopx5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb dus ook die PX100 geprobeerd maar dat ding is niks voor mij. Er komt nog teveel geluid naar binnen, ook de PX200 vond ik maar niks, allebei van die superkleine schelpen die maar niet goedwillen zitten.
Ik heb nu de HD205 van Sennheiser gekocht, een goede koptelefoon, alleen naar mijn smaak teveel bass, maar dat viel goed bij te stellen met de equilizer(zowel op de X5 als met Foobar). Ik ben ze nog steeds aan het inbranden maar tot nu toe kan ik ze wel waarderen. Denk dat deze vooral buiten stuk beter zijn de PX100's omdat deze amper geluid naar binnen laten.
Misschien dat ik nu voor thuis ook een andere koptelefoon ga kopen, maar dat wordt nog even wachten op me belasting meevaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48679

[...]

In België heb ik hem gewoon kunnen kopen in de Key Music (Sint-Niklaas) om hem enkele weken later in Oostakker in de Mediamarkt (goedkoper) te zien hangen. Heb hem direct opnieuw moeten kopen voor m'n vader.
Ik ben uiterst tevreden over die AKG, alleen zijn er 'knarsende' geluiden als je gaat lopen(voor de trein), maar dat doe ik liever niet dus vind'k het geen echt probleem... Het is gewoon het scharnierpunt dat dan een beetje wringt.
Qua geluid ben ik uiterst tevreden, ik heb'm ondertussen al 3 maand (gok ik) en luister er dagelijks naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Kun je hem(AKG K26P) eigenlijk ook achter je hoofd langs dragen, of zit dat voor geen meter? Dus als nekband, zoals bijvoorbeeld de PMX-serie van Sennheiser. Aangezien ze dus van die scharnieren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48679

allard_070 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:23:
Kun je hem(AKG K26P) eigenlijk ook achter je hoofd langs dragen, of zit dat voor geen meter? Dus als nekband, zoals bijvoorbeeld de PMX-serie van Sennheiser. Aangezien ze dus van die scharnieren hebben.
neen, dat gaat dan niet mee met de ronding van je hoofd.... (toch niet met de ronding van mijn hoofd :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

allard_070 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:23:
Nee, die scharniertjes zijn bedoeld om 'm dicht te klappen, zodat je 'm netjes en veilig kunt opbergen zonder dat ie breekt. Overigens wel handig, ik heb al 2 neckbands van Sennheiser gebroken, vrij stijf materiaal, terwijl die van Sony onverwoestbaar lijkt! veel flexibeler, kan in ieder geval een stuk meer hebben. Sowieso is mijn ervaring dat Sennheiser in het algemeen een betere sound levert, maar Sony een stuk comfortabeler is. Oordopjes van Sony zijn daarentegen wat betreft duurzaamheid weer om te huilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143941

Na lang twijfelen tussen de Sennheiser HD 600 en deze Beyer Dynamic DT 880 (2003 versie).

Afbeeldingslocatie: http://www.hifix.co.uk/graphics/pics/medium/102125.jpg

Uiteindelijk voor de Beyer Dynamic DT 880 gegaan, en nu na ruim een maand in gebruik te hebben, ben ik nog net zo blij als op de eerste dag.

In vergelijking met de Sennheiser HD 600 heeft de Beyer Dynamic DT 880 een transparanter, sneller geluid. Niet dat ik de Sennheiser HD 600 slecht vind klinken of zo, in tegendeel (vandaar ook mijn twijfel). De Sennheiser HD 600 klinkt over het algemeen zeer goed alleen benadrukt hij de (diepe) lage tonen wat meer (te veel) waardoor de klank een beetje aan donkere kant neigt. Beyer Dynamic DT 880 gaat ook heel diep in de bass maar is daartegen niet zo benadrukt als bij de HD 600, waardoor hij ook iets nauwkeuriger, sneller klinkt. Het snelle karakter van de Beyer Dynamic DT 880 is waarschijnlijk ook deels te danken het half-open systeem (ipv. 100% open bij de Sennheiser HD 600).

Over de vormgeving van deze Beyer Dynamic DT 880, sja... een nogal klassieke look en zal ook niet bij iedereen in de smaak vallen denk ik (zeker niet zo stylisch als Sennheiser HD 595/600/650), maar voor mij is dat geen probleem, ik heb hem gekocht vanwege de klank :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Absolute top die DT880, ik heb die naast de al door mij besproken DT990. De DT880 is minder speels maar veel analytischer te noemen, als je bron ruk is klinkt het ook echt nergens naar (californication bv :() terwijl goed juist beter wordt. Zoals iemand op head-fi al zei: zet er maar overal "-er" achter (slecht vertaald naar het nederlands ;))
slecht -> slechter
goed -> beter
normaal -> normaler
waarbij de DT880 dus vaak "saai" is, dan pak ik de DT990 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:02
LightYears schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:47:
Absolute top die DT880, ik heb die naast de al door mij besproken DT990. De DT880 is minder speels maar veel analytischer te noemen, als je bron ruk is klinkt het ook echt nergens naar (californication bv)
Heh, wat is er precies mis met californication, dan? Ik zit nu te luisteren, hoor niet echt veel problemen (Ik luister op speakers, dus dat verklaar misschien heel wat), ik hoor weinig grote problemen. Zal wel lelijke drum zijn, dat wel. Nou zijn mijn meest analystische 'cans' PX200's (Iemand kopen? :P), dus ik kan ook gewoon niks horen...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
Die 990 heeft m'n pa ook en dat is echt een überkoptelefoon. Vind 'm iig een stuk fijner klinken dan alle AKG's die ik in de winkel ook gehoord heb. Die klinken in verhouding met de Beyer 'schel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 15:41
Heeft iemand hier ervaring met de Icemat Siberia? Dat lijkt mij de perfecte headset aangezien het mooi design combineert met mooi geluid (voor mijn het prijssegment binnen mijn budget dan, eh :+), maar ik zou wel wat user feedback willen lezen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.4frags.com/catalog/images/icemat_siberia_grande.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 143941 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:24:
Na lang twijfelen tussen de Sennheiser HD 600 en deze Beyer Dynamic DT 880 (2003 versie).

[afbeelding]

Uiteindelijk voor de Beyer Dynamic DT 880 gegaan, en nu na ruim een maand in gebruik te hebben, ben ik nog net zo blij als op de eerste dag.

In vergelijking met de Sennheiser HD 600 heeft de Beyer Dynamic DT 880 een transparanter, sneller geluid. Niet dat ik de Sennheiser HD 600 slecht vind klinken of zo, in tegendeel (vandaar ook mijn twijfel). De Sennheiser HD 600 klinkt over het algemeen zeer goed alleen benadrukt hij de (diepe) lage tonen wat meer (te veel) waardoor de klank een beetje aan donkere kant neigt. Beyer Dynamic DT 880 gaat ook heel diep in de bass maar is daartegen niet zo benadrukt als bij de HD 600, waardoor hij ook iets nauwkeuriger, sneller klinkt. Het snelle karakter van de Beyer Dynamic DT 880 is waarschijnlijk ook deels te danken het half-open systeem (ipv. 100% open bij de Sennheiser HD 600).

Over de vormgeving van deze Beyer Dynamic DT 880, sja... een nogal klassieke look en zal ook niet bij iedereen in de smaak vallen denk ik (zeker niet zo stylisch als Sennheiser HD 595/600/650), maar voor mij is dat geen probleem, ik heb hem gekocht vanwege de klank :9 .
Nou is dat ding zowel qua geluid als qua looks totaal _o_ :) (d.w.z. de 2004-en-vroeger versie, de 2005-editie vind ik een stuk minder mooi ei'k)

Ik heb de closed-versie ervan (DT770, PRO versie) en een Senn HD590. En ik moet toch zeggen dat die beyer vaker op m'n kop zit dan de senn. Er heeft een tijdjelang een ratel in gezeten bij lagere tonen, waarschijnlijk vanwege een haartje, maar dat is inmiddels ook weer kwijt. (Heel irritant is dat, stond op het punt een nieuwe te kopen :P)

Op zich wil ik die DT880 ook al een tijdje hebben, maar ik ben wat bezorgd over de leakage van geluid (groot probleem bij m'n Senn HD590).. Hoe zit 't daarmee?

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 13-03-2006 01:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:49

Marando

Muziekje?

Yapser schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:35:
Die 990 heeft m'n pa ook en dat is echt een überkoptelefoon. Vind 'm iig een stuk fijner klinken dan alle AKG's die ik in de winkel ook gehoord heb. Die klinken in verhouding met de Beyer 'schel'.
Schel? Misschien omdat ze ingespeeld moeten worden? Ik heb de AKG K240 Studio en ben erg tevreden. Gebruik 'm dagelijks in mijn studio. Het geluid van de AKG omschrijf ik juist als transparant/neutraal. Precies wat ik nodig heb tijdens het maken/mixen van mijn muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
Marando schreef op maandag 13 maart 2006 @ 02:43:
[...]

Schel? Misschien omdat ze ingespeeld moeten worden? Ik heb de AKG K240 Studio en ben erg tevreden. Gebruik 'm dagelijks in mijn studio. Het geluid van de AKG omschrijf ik juist als transparant/neutraal. Precies wat ik nodig heb tijdens het maken/mixen van mijn muziek.
De AKG's hingen in een winkel en al een tijd, en in principe word daar de hele dag muziek gedraaid op redelijk wat volume. Toch vond ik beide Beyers beter klinken dan -alle- AKG's die er ook hingen. Eerst vond ik ze wel fijn klinken, maar toen ik de Beyer ophad werd het schel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

coptician schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:26:
[...]Heh, wat is er precies mis met californication, dan?
By far de slechts gemixte cd die ik heb, vet gecompressed en op alle gebieden tot het limiet gegaan (en er overheen). De inhoud is niet slecht, de kwaliteit is bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
Verschrikkelijk idd die cd's met over-the-top compression. Je hoort ook meteen dat het bagger afgemixt is en het maakt dan niet uit of je 1337-kbit OGG files hebt of een 160k mp3'tje, je hoort het meteen. Lekker in elkaar geprakt zodat het goed klinkt op de plaatselijke BreeZah-radiozender. Erg zonde van RHCP idd, reissue zit er niet in denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:56:
[...]

Op zich wil ik die DT880 ook al een tijdje hebben, maar ik ben wat bezorgd over de leakage van geluid (groot probleem bij m'n Senn HD590).. Hoe zit 't daarmee?
Geluidslekkage bij hoofdtelefoons gebaseerd op (half)opensysteem is onvermijdelijk, ook de Beyer Dynamic DT880 ontkomt daar niet aan! Echter, de mate van geluidslekkage van deze hoofdtelefoon vind ik persoonlijk niet zo problematisch, is vergelijkbaar met de lekkage bij mijn oude Philips SBC HP1000 (half-open) maar is een stuk minder dan bij Sennheiser HD600 (open). In een lawaaierige omgeving (pratende mensen, TV hard aan staan...) hoort je altijd wat van de omgevingsgeluiden en in een rustige huiskamer dan horen je huisgenoten ook wel zachtjes wat je aan het luisteren bent (tenzij je op laag niveau luistert). Ik luister naar muziek meestal in een vrij rustige kamer en heb gelukkig ook makkelijke huisgenoten die niet zo gauw storen aan een beetje lekkage (herrie >:) ) uit mijn hoofdtelefoon.

Hoe het is in vergelijking met Sennheiser HD590 kan ik niet zeggen want ik heb deze hoofdtelefoon nog nooit geprobeerd (is die net zo open als HD600?). Wil je echt zo min mogelijk last hebben van geluidslekkage dan zou je toch naar hoofdtelefoons die gebaseerd zijn op gesloten systeem moeten kijken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 143941 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:01:
[...]
Hoe het is in vergelijking met Sennheiser HD590 kan ik niet zeggen want ik heb deze hoofdtelefoon nog nooit geprobeerd (is die net zo open als HD600?). Wil je echt zo min mogelijk last hebben van geluidslekkage dan zou je toch naar hoofdtelefoons die gebaseerd zijn op gesloten systeem moeten kijken, denk ik.
Mja, die HD590 is even open als de HD600. Ik heb al gehad dat mensen dachten dat ik 'm teringhard had staan omdat 'ie zo veel lekt en die mensen dat concept niet gewend zijn van hoofdtelefoons ;) M'n DT770 is gesloten overigens en lekt weinig tot geen geluid (afhankelijk van volume obviously). Maar 't is dus iig minder dan de HD600 bij de DT880?

Weet je of 't oude model nog ergens te krijgen is eigenlijk? :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:36:
[...]

Maar 't is dus iig minder dan de HD600 bij de DT880?
Inderdaad
Weet je of 't oude model nog ergens te krijgen is eigenlijk? :)
In Nederland is die nog wel te krijgen bij bijv. deze webshop, maar 269 Euro is erg duur vind ik. Deze duitse webshop heeft hem voor een gunstiger prijs. Ze rekenen wel 27 Euro verzendkosten, in totaal kost het je dus 170 Euro ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 143941 op 13-03-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

meier audio heetf de nieuwe editie voor €225,- inclusief verzendkosten, ik heb de 2003 serie daar gekocht toen de 2006 net uit was, scheelde €50 ,- toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 18:45

13art

Moderator Mobile
Quadropluxor schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:49:
Heeft iemand hier ervaring met de Icemat Siberia? Dat lijkt mij de perfecte headset aangezien het mooi design combineert met mooi geluid (voor mijn het prijssegment binnen mijn budget dan, eh :+), maar ik zou wel wat user feedback willen lezen :)
[afbeelding]
Ik heb er ervaring mee.
Even kort: goede koptelefoon, zeker voor zijn prijs. Mooie lage tonen, wat hem ideaal maakt voor games. Ook voor muziek is hij zeker goed te doen. Ben je echter een audiofreak en wil je echt hifi geluid, dan zou ik doorsparen. Maar nogmaals, voor die prijs zeker geen miskoop.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, en discussie mbt headphones. Niet voor aankoopadvies en "hoe goed is deze headphone"-vragen.