Met een stereopname met bijvoorbeeld een Neumann KU100 zijn wel meer dan '2 richtingen' mogelijk in een stereokoptelefoon (evenals met (digitale) bewerkingen). (maar voor een 7 luidsprekerset is het makkelijker, net als voor en 5, 12 of nog meer). Het gaat er niet alleen om hoeveel luidsprekers je ter beschikking hebt om ons gehoor voor de gek te houden. Een koptelefoon heeft denk ik hoe dan ook (of het nou een mono, stereo of '7.1' koptelefoon zou zijn) andere luistereigenschappen dan een systeem dat van grotere afstand geluid afstraald.
Ik heb een lade vol met headphones, Koss, Grado, Senns, Sony's echt van alles. Gebruik ik ze nog, nee bijna nooit. Thuis heb ik ze niet meer nodig en voor de dagelijkse commute Adam - Rdam gebruik ik earphones. Qua geluid was ik altijd tevreden, het draag comfort van de headphones was meestal de grote boosdoener, al helemaal als je een bril op hebt.
Omdat ik nogal slordig ben, prop in mijn earphones altijd gewoon in mijn zak als ik op plaats van bestemming ben aangekomen. Gevolg, earpieces die kwijt raken en kabelbreuken. Begin van de week gebeurde het weer en ik kon weer op zoek naar nieuwe dopjes. Ik wilde de AiAiAi Swirl bestellen omdat daar een lekker stevig kabeltje aanzit. Bij AC waren ze uitverkocht en bij een Duitse winkel hadden ze nog alleen de verkeerde kleur. op eBay waren ze niet te vinden, maar tijdens het zoeken kwam ik wel de Audio-Technica Onto headphones tegen. Ik had vroeger ATH-CM7 dopjes en die vond ik fantastisch, dus AT kon bij mij al niet meer stuk. En ze waren zo cheap dat ik ze niet kon laten liggen, 3 april in Tokyo op de post gedaan en vandaag had ik ze al binnen
Ik heb ze nu een halve dag op en ik ben zwaar onder de indruk, ik denk dat je voor deze prijs, 16 euro voor de "Special Editions" en 14 voor de normale, geen betere headphones kan vinden. Draag comfort een dikke 10, de "band" voel je niet, de kussens zijn zo klein dat ze je kaak niet kunnen irriteren en het geheel weegt maar 38 gram. En je kan je bril ophouden als je ze op hebt. Het geluid beoordelen vind ik altijd heel lastig, wat ik mooi vind voornamelijk de warme "japanse" manier van weergave, vinden andere weer minder. Snelle vergelijking Onto vs Philips en Senns van rond de 30 euro. De Philips en Senns zijn minder gedetailleerd en klinken doffer. De Onto klinkt gedetailleerder en (erg) helder en ook een stuk ruimtelijker. Na een tijdje gingen de Senns (geluid) en Philips (band) kraken dus ik ben prematuur met de vergelijking gestopt xD
Omdat ik nogal slordig ben, prop in mijn earphones altijd gewoon in mijn zak als ik op plaats van bestemming ben aangekomen. Gevolg, earpieces die kwijt raken en kabelbreuken. Begin van de week gebeurde het weer en ik kon weer op zoek naar nieuwe dopjes. Ik wilde de AiAiAi Swirl bestellen omdat daar een lekker stevig kabeltje aanzit. Bij AC waren ze uitverkocht en bij een Duitse winkel hadden ze nog alleen de verkeerde kleur. op eBay waren ze niet te vinden, maar tijdens het zoeken kwam ik wel de Audio-Technica Onto headphones tegen. Ik had vroeger ATH-CM7 dopjes en die vond ik fantastisch, dus AT kon bij mij al niet meer stuk. En ze waren zo cheap dat ik ze niet kon laten liggen, 3 april in Tokyo op de post gedaan en vandaag had ik ze al binnen
Ik heb ze nu een halve dag op en ik ben zwaar onder de indruk, ik denk dat je voor deze prijs, 16 euro voor de "Special Editions" en 14 voor de normale, geen betere headphones kan vinden. Draag comfort een dikke 10, de "band" voel je niet, de kussens zijn zo klein dat ze je kaak niet kunnen irriteren en het geheel weegt maar 38 gram. En je kan je bril ophouden als je ze op hebt. Het geluid beoordelen vind ik altijd heel lastig, wat ik mooi vind voornamelijk de warme "japanse" manier van weergave, vinden andere weer minder. Snelle vergelijking Onto vs Philips en Senns van rond de 30 euro. De Philips en Senns zijn minder gedetailleerd en klinken doffer. De Onto klinkt gedetailleerder en (erg) helder en ook een stuk ruimtelijker. Na een tijdje gingen de Senns (geluid) en Philips (band) kraken dus ik ben prematuur met de vergelijking gestopt xD

[ Voor 8% gewijzigd door Deacon op 29-04-2008 20:33 ]
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Na 2 jaar lang dagelijks gebruik te hebben gemaakt van m'n Sony MDR-V150 valt ie bijna van ellende uit elkaar, dus opzoek naar een nieuwe koptelefoon voor dagelijks gebruik.
Over de PX-100 lees ik alleen maar positieve dingen , alleen is het geluid voor omstanders echt goed te horen? Ik heb er zelf altijd een hekel aan om iemand anders zijn/haar muziek te horen in de trein, en ik wil niet dat ik anderen tot last ben, mocht ik de PX-100 kiezen... m'n geluid zet ik nooit echt hard, maar is het dan alsnog goed hoorbaar?
Die Onto's in de post boven mij zien er ook wel leuk uit... Waar heb je die gekocht Deacon?
Over de PX-100 lees ik alleen maar positieve dingen , alleen is het geluid voor omstanders echt goed te horen? Ik heb er zelf altijd een hekel aan om iemand anders zijn/haar muziek te horen in de trein, en ik wil niet dat ik anderen tot last ben, mocht ik de PX-100 kiezen... m'n geluid zet ik nooit echt hard, maar is het dan alsnog goed hoorbaar?
Die Onto's in de post boven mij zien er ook wel leuk uit... Waar heb je die gekocht Deacon?
Ik heb dus uiteindelijk de PX-100 gekocht en ben er tot op heden nog niet echt tevreden over...
Het 'geweldige geluid' wat ik overal lees vind ik nou niet zo bijzonder...herrie maken kan de PX-100 wel als de beste, bij een 'normaal' volume geeft hij enorm veel geluid af voor anderen in de omgeving.
Ook vind ik hem eigenlijk bijzonder lelijk en de bedrading is nou ook al niet om naar huis te schrijven...
Maargoed, eigen schuld, ik heb hem zelf gekocht al was het wel een beetje een impulsaankoop... hij is wel lekker licht voor tijdens het sporten denk ik.( al ben ik bang dat ik door de wind dan ook niet veel zal horen)
Het 'geweldige geluid' wat ik overal lees vind ik nou niet zo bijzonder...herrie maken kan de PX-100 wel als de beste, bij een 'normaal' volume geeft hij enorm veel geluid af voor anderen in de omgeving.
Ook vind ik hem eigenlijk bijzonder lelijk en de bedrading is nou ook al niet om naar huis te schrijven...
Maargoed, eigen schuld, ik heb hem zelf gekocht al was het wel een beetje een impulsaankoop... hij is wel lekker licht voor tijdens het sporten denk ik.( al ben ik bang dat ik door de wind dan ook niet veel zal horen)
Oke wacht.. Jij koopt een budget headphone en vindt het vervolgens merkwaardig dat het geen "geweldig geluid" levert? In het algemeen zijn het 'ibuds' gebruikers die claimen dat budget headphones en zuigdingen als skullcandy's geweldig geluid leveren.. Het is allemaal erg relatief. Verder vind je het ook nog eens opmerkelijk dat een open headphone veel geluid 'lekt'. Als je naar head-fi was geweest had je dit allemaal eerder kunnen lezen. Volgens mij had jij beter ksc75's kunnen halen, kreeg je meer waar voor je geld en bovendien zijn het clip-ons die op je oor blijven zitten. Kan je de headphones niet meer terugbrengen? Het is namelijk wel erg zonde om rond te lopen met headphones waar je in elk opzicht over twijfeltRekZ schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:07:
Ik heb dus uiteindelijk de PX-100 gekocht en ben er tot op heden nog niet echt tevreden over...

Ik heb even een search gedaan in dit topic en er is vrijwel nog niks geschreven over de geweldige AKG K701 koptelefoon.

Deze koptelefoon heb ik nu ongeveer een jaar in mijn bezit en ik gebruik 'm vrijwel dagelijks. Mijn grootste hobby is muziek schrijven/maken en bovendien doe ik heel veel mix/master werk voor een demo album van een goeie vriend van me. (zijn we al 2 jaar mee bezig.. hier kan je wel wat beluisteren: http://soundclick.com/ricardomunoz en http://myspace.com/ricardomunoz)
Ik heb de AKG K701 uiteindelijk gekozen boven de Sennheiser HD-650. Waar de Sennheiser net even wat meer bas weergeeft, vind ik juist de AKG weer heer en meester in het middengebied. De vocalen komen net even wat mooier uit de verf met de AKG. Ook vind ik de ruimtelijkheid van het geluid ongekend goed bij de K701. Tel hierbij op dat de AKG nog eens veel betere draagcomfort biedt ten opzichte van de HD-650, dan is wat mij betreft de AKG hier toch echt de winnaar.
Conclusie
+ prachtige gedetaileerde geluidsweergave in zowel het laag, midden als het hoog.
+ heel ruimtelijke stereo beeld
+ goeie draagcomfort
- beetje aan de dure kant (maar via internet heel wat goedkoper dan via de plaatselijke speciaalzaak)
- voor mensen die verslaafd zijn aan extreem veel (overdreven) bas is deze koptelefoon niet geschikt. (maar wees niet bang, hij kan echt wel heel erg diep.. hij overdrijft het gewoon niet)

Deze koptelefoon heb ik nu ongeveer een jaar in mijn bezit en ik gebruik 'm vrijwel dagelijks. Mijn grootste hobby is muziek schrijven/maken en bovendien doe ik heel veel mix/master werk voor een demo album van een goeie vriend van me. (zijn we al 2 jaar mee bezig.. hier kan je wel wat beluisteren: http://soundclick.com/ricardomunoz en http://myspace.com/ricardomunoz)
Ik heb de AKG K701 uiteindelijk gekozen boven de Sennheiser HD-650. Waar de Sennheiser net even wat meer bas weergeeft, vind ik juist de AKG weer heer en meester in het middengebied. De vocalen komen net even wat mooier uit de verf met de AKG. Ook vind ik de ruimtelijkheid van het geluid ongekend goed bij de K701. Tel hierbij op dat de AKG nog eens veel betere draagcomfort biedt ten opzichte van de HD-650, dan is wat mij betreft de AKG hier toch echt de winnaar.
Conclusie
+ prachtige gedetaileerde geluidsweergave in zowel het laag, midden als het hoog.
+ heel ruimtelijke stereo beeld
+ goeie draagcomfort
- beetje aan de dure kant (maar via internet heel wat goedkoper dan via de plaatselijke speciaalzaak)
- voor mensen die verslaafd zijn aan extreem veel (overdreven) bas is deze koptelefoon niet geschikt. (maar wees niet bang, hij kan echt wel heel erg diep.. hij overdrijft het gewoon niet)
Verwijderd
Hallo allemaal 
Ik gebruik nu al zo'n 3 jaar m'n Sennheiser PC150. Deze gebruik ik eigenlijk alleen maar voor PC gebruik (Games meeral, soms muziek). Nu wil ik eigenlijk een hoofdtelefoon aanschaffen voor gebruik op m'n PC, maar nu dus voor Films/Muziek grotendeels (ook voor games moeten ze wel redelijk te gebruiken zijn
). Ook ben ik van plan om m'n nieuwe hoofdtelefoon te gebruiken voor m'n MP3 speler (Creative Zen V).
(In m'n pc zit een Creative X-fi Extreme Music)
Zelf zat ik naar de volgende exemplaren te kijken:
Sennheiser HD 555 (Open)
Sennheiser HD 595 (Open)
Sennheiser HD 280 Pro (Gesloten)
(Mag me ook best andere merken aanraden, echter ik ben wel redelijk te spreken over Sennheiser)
Momenteel denk ik meer naar de HD 280 alleen al omdat ik het zelf redelijk storend vind als ik mee kan 'genieten' met de muziek van personen om mij heen. Weet niet echt hoe goed buren mee kunnen luisteren met de hier boven genoemde open versies
Ook vroeg ik mij af of de geluidskwaliteit van de hierboven genoemde hoofdtelefoons merkbaar beter is dan die van m'n huidige (Sennheiser PC150).
Zit ook net even te kijken naar de Sennheiser HD215. Deze zit natuurlijk in een hele andere prijsklasse maar ben toch benieuwd naar de prestaties van deze headphone.
Ik gebruik nu al zo'n 3 jaar m'n Sennheiser PC150. Deze gebruik ik eigenlijk alleen maar voor PC gebruik (Games meeral, soms muziek). Nu wil ik eigenlijk een hoofdtelefoon aanschaffen voor gebruik op m'n PC, maar nu dus voor Films/Muziek grotendeels (ook voor games moeten ze wel redelijk te gebruiken zijn
(In m'n pc zit een Creative X-fi Extreme Music)
Zelf zat ik naar de volgende exemplaren te kijken:
Sennheiser HD 555 (Open)
Sennheiser HD 595 (Open)
Sennheiser HD 280 Pro (Gesloten)
(Mag me ook best andere merken aanraden, echter ik ben wel redelijk te spreken over Sennheiser)
Momenteel denk ik meer naar de HD 280 alleen al omdat ik het zelf redelijk storend vind als ik mee kan 'genieten' met de muziek van personen om mij heen. Weet niet echt hoe goed buren mee kunnen luisteren met de hier boven genoemde open versies
Ook vroeg ik mij af of de geluidskwaliteit van de hierboven genoemde hoofdtelefoons merkbaar beter is dan die van m'n huidige (Sennheiser PC150).
Zit ook net even te kijken naar de Sennheiser HD215. Deze zit natuurlijk in een hele andere prijsklasse maar ben toch benieuwd naar de prestaties van deze headphone.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 00:46 ]
Waar ik een hekel aan heb bij gesloten hoofdtelefoons is de warmte als je ze lang op hebt. Een open model zit lekkerder, maar geeft geluid af.
Ik begrijp dat je budget rond de 100 euries ligt. Ik heb nog wat andere suggesties! Als je ze ook wilt gebruiken als "on the move" hoofdtelefoon, wil je iets lichts en iets wat lekker zit. Kijk ook eens naar goede in ears van bijv Shure of Sennheiser. Ik heb de CX500 van Sennheiser (lees mijn product review ook eens). Ik denk dat die dopjes aardig in jou klasse vallen
Ik begrijp dat je budget rond de 100 euries ligt. Ik heb nog wat andere suggesties! Als je ze ook wilt gebruiken als "on the move" hoofdtelefoon, wil je iets lichts en iets wat lekker zit. Kijk ook eens naar goede in ears van bijv Shure of Sennheiser. Ik heb de CX500 van Sennheiser (lees mijn product review ook eens). Ik denk dat die dopjes aardig in jou klasse vallen
Verwijderd
Hmm mja ik wil ze dus ook voornamelijk met de computer gebruiken, dan heb ik liever headphones. Zit er nu aan te denken om misschien een goedkoper paar te kopen voor 'on the move' gebruikJordy van e schreef op maandag 12 mei 2008 @ 04:41:
Waar ik een hekel aan heb bij gesloten hoofdtelefoons is de warmte als je ze lang op hebt. Een open model zit lekkerder, maar geeft geluid af.
Ook zag ik de AKG K271 Studio voorbijkomen, lijkt me ook wel wat. M'n vader heeft hier een AKG 240 liggen van zo'n 20 jaar oud (als ik hem mag geloven
Denon AH 2000 video review:
http://reviews.cnet.com/h...4505-7877_7-32340590.html
Ik denk dat ik deze ga kopen, specs zijn het zelfde als de peperdure AH 5000.
Mijn Philips HP1000 rolt uitelkaar & draad is stuk.
Ik heb nu wel de: Sony MDR-DS7000 wireless headphone.
Uit japan gehaald.
http://hei-blog.net/feed.asp?cateID=15
Leuk ding, geluid is mooi neutraal.
Zit goed om de oren, wel aan de krappe kant.
Moet toch om de week opladen ongeveer (10 uur), surround sound mode klinkt nep.
Compression On klinken de MP3's wat beter, verder nog: Game mode enz.
Maar standaard klinkt het prima op de Xbox 360 aangesloten.
http://reviews.cnet.com/h...4505-7877_7-32340590.html
Ik denk dat ik deze ga kopen, specs zijn het zelfde als de peperdure AH 5000.
Mijn Philips HP1000 rolt uitelkaar & draad is stuk.
Ik heb nu wel de: Sony MDR-DS7000 wireless headphone.
Uit japan gehaald.
http://hei-blog.net/feed.asp?cateID=15
Leuk ding, geluid is mooi neutraal.
Zit goed om de oren, wel aan de krappe kant.
Moet toch om de week opladen ongeveer (10 uur), surround sound mode klinkt nep.
Compression On klinken de MP3's wat beter, verder nog: Game mode enz.
Maar standaard klinkt het prima op de Xbox 360 aangesloten.

[ Voor 97% gewijzigd door nFo op 24-05-2008 23:49 ]
Als je voor apart on-the-move en thuis gaat, raad ik aan om naar een Beyerdynamic DT770 te kijken. Het oude, lelijke, zwarte model is onbreekbaar, en er komt een stoot bass uit die te vergelijken is met het gevoel van een goede PA-set. Oftewel, het ding trilt je oorschelpen mee, en dat is geen overdrijving.Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:12:
[...]
Hmm mja ik wil ze dus ook voornamelijk met de computer gebruiken, dan heb ik liever headphones. Zit er nu aan te denken om misschien een goedkoper paar te kopen voor 'on the move' gebruikEn een aparte voor thuis gebruik.
Ook zag ik de AKG K271 Studio voorbijkomen, lijkt me ook wel wat. M'n vader heeft hier een AKG 240 liggen van zo'n 20 jaar oud (als ik hem mag geloven).
Dan voor on-the-go goedkoop Ultimate Ears super-fi 3 bestellen uit Amerika, of zo. Dan heb je een goede combinatie naar mijn mening.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
^-- met hem. Het PRO model (die 'oude, lelijke, zwarte', hoewel dat imo ook weer niet zo iscoptician schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:27:
[...]
Als je voor apart on-the-move en thuis gaat, raad ik aan om naar een Beyerdynamic DT770 te kijken. Het oude, lelijke, zwarte model is onbreekbaar, en er komt een stoot bass uit die te vergelijken is met het gevoel van een goede PA-set. Oftewel, het ding trilt je oorschelpen mee, en dat is geen overdrijving.
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2008 00:22 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nou, van m'n PMX 60 is helaas nu de hoofdband gebroken. Lijmen heeft niet mogen baten. Lijkt er dus op dat ik een nieuwe moet gaan halen Zat al even rond te snuffelen naar de ATH-ON3 die hierboven genoemd wordt maar die is op ebay en in nederland niet te vinden.
Ga binnenkort maar 's even de mediamarkt en saturn enzo bezoeken, 's kijken wat er tegenwoordig op de markt is.
Ga binnenkort maar 's even de mediamarkt en saturn enzo bezoeken, 's kijken wat er tegenwoordig op de markt is.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Wat een mooie hoofdtelefoonDeacon schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:05:
Ik heb een lade vol met headphones, Koss, Grado, Senns, Sony's echt van alles. Gebruik ik ze nog, nee bijna nooit. Thuis heb ik ze niet meer nodig en voor de dagelijkse commute Adam - Rdam gebruik ik earphones. Qua geluid was ik altijd tevreden, het draag comfort van de headphones was meestal de grote boosdoener, al helemaal als je een bril op hebt.
Omdat ik nogal slordig ben, prop in mijn earphones altijd gewoon in mijn zak als ik op plaats van bestemming ben aangekomen. Gevolg, earpieces die kwijt raken en kabelbreuken. Begin van de week gebeurde het weer en ik kon weer op zoek naar nieuwe dopjes. Ik wilde de AiAiAi Swirl bestellen omdat daar een lekker stevig kabeltje aanzit. Bij AC waren ze uitverkocht en bij een Duitse winkel hadden ze nog alleen de verkeerde kleur. op eBay waren ze niet te vinden, maar tijdens het zoeken kwam ik wel de Audio-Technica Onto headphones tegen. Ik had vroeger ATH-CM7 dopjes en die vond ik fantastisch, dus AT kon bij mij al niet meer stuk. En ze waren zo cheap dat ik ze niet kon laten liggen, 3 april in Tokyo op de post gedaan en vandaag had ik ze al binnen![]()
[afbeelding]
Nog even een vraagje voordat ik op eBay ga zoeken : is de dunne hoofdband niet erg breekbaar? Ik ben namelijk niet zo erg netjes op mijn hoofdtelefoons

Edit: kan em ook niet op eBay vinden (wel enkele special editions in rare kleuren te vinden voor 24$ uit Japan) zoals in de post hierboven staat; op AC ben je er 49$ voor kwijt...
[ Voor 3% gewijzigd door GSL op 03-06-2008 21:17 ]
$24 uit japan vind ik best interessant. Weet niet of dat hier gepast is maar anders via een persoonlijk berichtje zou ik graag het item nummer hebben.
Die hoofdband schijnt metaal te zijn.
Die hoofdband schijnt metaal te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Wijnands op 03-06-2008 21:31 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
De Onto headphones vind ik ook erg interessant en ik heb ze op ebay nog niet gevonden. Ik vind het wel raar dat ze bij AC zoveel duurder zijn.
Ik heb overigens op samenkopen.net gevraagd of er animo is om dit met meer mensen te bestellen.
Ik heb overigens op samenkopen.net gevraagd of er animo is om dit met meer mensen te bestellen.
Verwijderd
Die ontos zijn alleen interresant omdat ze er mooi uitzien. De headband van dat ding blijft van ijzerdraad. Hoe stevig dat ding ook is, stop het een keer in je tas of doe een beetje onvoorzichtig dan ben je dus genaaid.
Verwijderd
Net mijn nieuwe koptelefoon gekocht. De Skullcandy Lowrider.

Gekocht bij de Freerecord shop voor een kleine 50 euro.
Design
Ik had al wat plaatjes gezien van de Skullcandy Lowrider, maar toen ik hem voor het eerst in het echt zag, was ik helemaal verkocht. Maar toen ik deze headphone voor het eerst op me hoofd had, viel het me op dat hij nogal los zit. Voor de rest zijn de earcups prima in orde. Een groot voordeel is ook dat hij opbouwbaar is en erg licht is.
Het geluid
Verder een minpunt is dat de bass gewoon zwak is. Dit kan je oplossen door de equalizer van je mp3 aan te passen. Het geluid is beter als mijn oude Senheiser mx 300.
Pluspunten:
- Het Design
- Lekker licht
- Opvouwbaar
- Goedkoop in vergelijking tot andere headphones
Minpunten:
- Zit was losjes op je hoofd
- Zwakke bass
Prachtige koptelefoon voor een prima prijs. Een dikke 8.

Gekocht bij de Freerecord shop voor een kleine 50 euro.
Design
Ik had al wat plaatjes gezien van de Skullcandy Lowrider, maar toen ik hem voor het eerst in het echt zag, was ik helemaal verkocht. Maar toen ik deze headphone voor het eerst op me hoofd had, viel het me op dat hij nogal los zit. Voor de rest zijn de earcups prima in orde. Een groot voordeel is ook dat hij opbouwbaar is en erg licht is.
Het geluid
Verder een minpunt is dat de bass gewoon zwak is. Dit kan je oplossen door de equalizer van je mp3 aan te passen. Het geluid is beter als mijn oude Senheiser mx 300.
Pluspunten:
- Het Design
- Lekker licht
- Opvouwbaar
- Goedkoop in vergelijking tot andere headphones
Minpunten:
- Zit was losjes op je hoofd
- Zwakke bass
Prachtige koptelefoon voor een prima prijs. Een dikke 8.
Tsja. Ik snap best als je blij bent met een product, maar als het kan, zou ik als ik jou was je geld terug vragen. Dit klinkt misschien raar, maar Skullcandy is goedkope rommel voor een prijs die ze niet waard zijn. Ze zien er misschien grappig uit, maar ze gaan snel gakpot en het geluid is om van te huilen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:14:
Net mijn nieuwe koptelefoon gekocht. De Skullcandy Lowrider.
andere koptelefoons voor rond de 50 euro zijn bijvoorbeeld de Sennheiser HD205. Niet zo mooi, maar wel een stuk degelijker.
Of, kijk naar in-ear oordopjes, alhoewel dat een ander topic is. De Sennheiser CX300 en CX400 klinken ook een stuk beter dan deze koptelefoon.
Natuurlijk kun je me ook gewoon negeren en blij zijn met wat je hebt.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Verwijderd
Ik ben blij met wat ik heb, heb ook nog een jaar garantie
Verder heb ik echt een schijt hekel aan in-ear. Je hoort niets meer van de buitenwereld.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 19:47 ]
Yeah, maar het is niet de naam 'goede headphone' waardig
* BHQ zijn ervaringen met Sennheisers:
Senn 201 -> Gebrek aan bass, klinkt redelijk fris qua hogere tonen, z'n geld absoluut waard, niet OV-proof qua geluidslekkage
Senn 205 -> Gebrek aan bass (valt -enigsinds- te compenseren met een goede EQ), geluid is redelijk gedetailleerd/ongekleurd, wel een 'agressief'/aanwezig midden. (op hogere volumes imho 'te' voor bepaalde genres waar al erg veel midden in zit, zoals metal en aanverwanten
[ Voor 8% gewijzigd door BHQ op 15-06-2008 19:54 ]
Verwijderd
Ik gebruik hem als oor verwarmerYapser schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:52:
[...]
Yeah, maar het is niet de naam 'goede headphone' waardig
Als je een lekkere bass wilt, moet je een Phillips hp200 kopen. Kost volgens mij 12,95. Het is alleen een mega-ding.

Verwijderd
Dit is niet de bedoeling, lees de topicwaarschuwing!
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 21-06-2008 19:30 ]
AKG K518/K81, wel groter dan de K414.
[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 21-06-2008 19:30 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik weet dat dit het koptelefoon-topic is, maar het is misschien verstandig voor je om te kijken naar oordopjes in plaats van koptelefoons. Ten eerste zijn er weinig low-end koptelefoons die ook nog eens gesloten en klein zijn, naast dat ze goed klinken, en ten tweede zijn er heel veel oordopjes die goed klinken, voor relatief weinig geld.
De Sennheiser CX-lijn is bekend, en ik heb er een draadje over hier op GoT, maar er zijn meer goede oordopjes voor nog betere prijzen. Ultimate Ears staat bekend als een super-duur merk met oordopjes van 1200 euro, maar ze hebben ook de Super.Fi 3 Studio, die, net als muzikantenoordopjes, over de oor gaan.
Hier zijn ze goedkoop, maar daar gaan wel invoerrechten over.
http://www.soundearphones.com/product.php?id=210
Vissen naar ervaringen is niet de bedoeling. We verwachten wat meer inzet voor je hier aanklopt. Lees de topicwaarschuwing.
[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 07-07-2008 22:30 ]
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een goede headphone. Sennheiser heeft naar mijn weten altijd goed geluid.
Ik heb nu 3 headphones in gedachten.
PMX 40
PMX 60
PMX 100
Welke van klinkt het helderst en heeft de beste bass? Ik las dat de PMX 60 weinig bass heeft, terwijl op de Sennheiser site staat aangegeven (Bass tube voor volle rijke bas).
Ik zoek dus wel wat bass, maar ook niet overdreven veel. Welke kan ik het beste nemen?
Ik heb nu 3 headphones in gedachten.
PMX 40
PMX 60
PMX 100
Welke van klinkt het helderst en heeft de beste bass? Ik las dat de PMX 60 weinig bass heeft, terwijl op de Sennheiser site staat aangegeven (Bass tube voor volle rijke bas).
Ik zoek dus wel wat bass, maar ook niet overdreven veel. Welke kan ik het beste nemen?
Persoonlijk vind ik mijn PMX 100 een aanwezige maar niet overdreven aanwezige bass hebben, echter als je een bass freak bent vind je het denk ik misschien ietsjes te weinig.
Zelf vind ik het allemaal net genoeg, zowel low, mid als high
Zelf vind ik het allemaal net genoeg, zowel low, mid als high
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
bass moet erbij, maar niet overheersen, ga vanavond ff wat headphones checken bij de mediamarkt, maar deze lijkt me wel goed
Verwijderd
PMX100!
Ik heb de PMX60 gehoord en terug gebracht. Haalt het niet bij mijn PX100 die dezelfde drivers hebben als PMX100 als ik het goed heb.
Ik heb de PMX60 gehoord en terug gebracht. Haalt het niet bij mijn PX100 die dezelfde drivers hebben als PMX100 als ik het goed heb.
Verwijderd
Ik zag vandaag bij de mediamarkt ook de PMX 200, is die nog beter? Heb de PMX 100 opgehad en zat wel goed. Maar de prijs was absurd. 80 euro, daar heb ik er 2 voor.
Na overleg is besloten om -net als het oordopjestopic- dit topic te sluiten. Reden is dat het niet meer past in het beleid mbt grote topics dat op GoT gehanteerd wordt, en het constante lage niveau van dit topic. Ondanks constant modbreaken en de topicwaarschuwing blijven er reacties gepost worden die niet thuishoren in een discussie- en ervaringentopic.
Ook voor headphones geldt nu dat aparte topics aangemaakt mogen worden, op dezelfde wijze zoals bij oordopjes het geval is.
Ook voor headphones geldt nu dat aparte topics aangemaakt mogen worden, op dezelfde wijze zoals bij oordopjes het geval is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, en discussie mbt headphones. Niet voor aankoopadvies en "hoe goed is deze headphone"-vragen.
Dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, en discussie mbt headphones. Niet voor aankoopadvies en "hoe goed is deze headphone"-vragen.