Ik heb een lade vol met headphones, Koss, Grado, Senns, Sony's echt van alles. Gebruik ik ze nog, nee bijna nooit. Thuis heb ik ze niet meer nodig en voor de dagelijkse commute Adam - Rdam gebruik ik earphones. Qua geluid was ik altijd tevreden, het draag comfort van de headphones was meestal de grote boosdoener, al helemaal als je een bril op hebt.
Omdat ik nogal slordig ben, prop in mijn earphones altijd gewoon in mijn zak als ik op plaats van bestemming ben aangekomen. Gevolg, earpieces die kwijt raken en kabelbreuken. Begin van de week gebeurde het weer en ik kon weer op zoek naar nieuwe dopjes. Ik wilde de AiAiAi Swirl bestellen omdat daar een lekker stevig kabeltje aanzit. Bij AC waren ze uitverkocht en bij een Duitse winkel hadden ze nog alleen de verkeerde kleur. op eBay waren ze niet te vinden, maar tijdens het zoeken kwam ik wel de Audio-Technica Onto headphones tegen. Ik had vroeger ATH-CM7 dopjes en die vond ik fantastisch, dus AT kon bij mij al niet meer stuk. En ze waren zo cheap dat ik ze niet kon laten liggen, 3 april in Tokyo op de post gedaan en vandaag had ik ze al binnen
Ik heb ze nu een halve dag op en ik ben zwaar onder de indruk, ik denk dat je voor deze prijs, 16 euro voor de "Special Editions" en 14 voor de normale, geen betere headphones kan vinden. Draag comfort een dikke 10, de "band" voel je niet, de kussens zijn zo klein dat ze je kaak niet kunnen irriteren en het geheel weegt maar 38 gram. En je kan je bril ophouden als je ze op hebt. Het geluid beoordelen vind ik altijd heel lastig, wat ik mooi vind voornamelijk de warme "japanse" manier van weergave, vinden andere weer minder. Snelle vergelijking Onto vs Philips en Senns van rond de 30 euro. De Philips en Senns zijn minder gedetailleerd en klinken doffer. De Onto klinkt gedetailleerder en (erg) helder en ook een stuk ruimtelijker. Na een tijdje gingen de Senns (geluid) en Philips (band) kraken dus ik ben prematuur met de vergelijking gestopt xD
[
Voor 8% gewijzigd door
Deacon op 29-04-2008 20:33
]