Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:27:
Ik wil graag een koptelefoon voor de winter, en mijn oog was gevallen op de AKG k 412 p

[afbeelding]

Weet iemand of deze goed is? heb wel goede reviews gelezen.

Ik zag ook de AKG K 414 P maar ik vind deze wat minder mooi of is hier het geluid mooier uit.
Denon D1000 ftw! Afbeeldingslocatie: http://usa.denon.com/AHD1000K_Short_G_rdax_220x350.gif. Ik raad je aan als je een koptelefoon koopt gelijk een goeie te nemen. Je zult er nooit spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die zijn allemaal zo groot ik wil namelijk er eentje voor op de fiets.
en lijkt me onhandig om zo'n grote te hebben( moet natuurlijk ook niet zo opvallend zijn als ik door de school loop)
En dacht dat dit wel oke was voor 39 euro. zo'n groot budget heb ik nou ook weer niet.

Vind de Sennheiser PX 100 er een beetje gammel uitzien en dan ga ik er meestal aan zitten om te kijken hoe sterk die is :X waardoor hij vaak kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:08:
[...]
Vreemd dat er zo weinig mensen iets van de AKG's instapmodellen vinden/weten, zou ook meer reactie's verwachten.
Er staat wel het nodige over de AKG K24 P en K26 P in dit draadje, de 412/414 lijken daar wel heel erg sterk op. Waarschijnlijk alleen een ander kleurtje gekregen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk persoon lijk ook dat de k 24 p en k 26 p hezelfde zijn als de k412p en de k414p
Na wat langer geken te hebben vind ik ze bijde wel mooi alleen nu het geluid nu heb ik hier een grafiek gezien maar weet niet wat nou goed is,

http://www.headphone.com/...ection=Compare+Headphones

de k26p licht over het gemiddelde onder de k24p is hij hierdoor beter/slechter of maakt dat niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees alleen maar positieve dingen hier over de 26 en dat is de 414. Ook op kieskeurig, dus die ga ik vanmiddag even halen bij de MM voor 40 euro. Ik vind het gebruikte mareriaal net even mooier van de 414 dan van de 412 en 40 euro is een goeie prijs, 88 oud hollandsche guldens voor een koptelefoontje :) Ben alleen benieuwd naar het draagcomfort, maar ik luister nooit langer dan een half uurtje dus dat zal wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow oke,

Ik was nu ook van plan om die te halen. hebben ze hem ook bij de media markt?

Kan je dan ook vertellen of ze niet teveel uitsteken naar de zijkant want bij de 414 is de schelp net wat breeder dan bij de 412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:42:
Ow oke,

Ik was nu ook van plan om die te halen. hebben ze hem ook bij de media markt?

Kan je dan ook vertellen of ze niet teveel uitsteken naar de zijkant want bij de 414 is de schelp net wat breeder dan bij de 412
Ze hebben ze bij de MM Amsterdam op voorraad voor 40 euro. Dat van dat uitsteken valt wel mee, heb ik niet zo gemerkt. De MM is vandaag open in A'dam R'dam Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:27:
Ik denk persoon lijk ook dat de k 24 p en k 26 p hezelfde zijn als de k412p en de k414p
Na wat langer geken te hebben vind ik ze bijde wel mooi alleen nu het geluid nu heb ik hier een grafiek gezien maar weet niet wat nou goed is,

http://www.headphone.com/...ection=Compare+Headphones

de k26p licht over het gemiddelde onder de k24p is hij hierdoor beter/slechter of maakt dat niks uit.
Het maakt niet uit hoe hoog de lijn ligt, meer hoe vlak hij is. Hoe vlakker de lijn, hoe neutraler het geluid. Ik zou op basis van de grafiek haast zeggen dat de 24 beter zijn: de 26 heeft een vrij hoge piek rond de 1KHz, een diepere dip rond de 10KHz, iets minder hoge tonen daarboven, en iets minder bass bij de 100Hz. Op basis van de grafiek zou ik dus zeggen dat hij spraak wat benadrukt, en minder hoge tonen laat horen.

In theorie zou je op basis van die grafiek een equalizer ervoor kunnen zetten die alles compenseert, zodat je het theoretische ideaal-geluid krijgt. In de praktijk wordt dat toch erg lastig ;)

vergeleken met mijn CX300 en SR60 heeft hij wel erg weinig mid-hoog. Mijn grado zet ik de hoge tonen in winamp ietsje hoger, bij mijn CX300 wordt het dan wel erg schel (waarschijnlijk door dat piekje).

De lijn van de K26P ligt lager dan de rest door de piek bij 1KHz, waar normaal het 'neutrale' punt ligt. Vandaar dat het lijntje wat lastiger te vergelijken is: hij heeft dus relatief meer hoge tonen dan mijn Grado, wanneer je de piek rond 1KHz weg zou halen.

[ Voor 20% gewijzigd door MBV op 18-11-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee heel erg bedankt, ik neem dan denk ik de AKG K 412 P ga nu bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-08 09:36
Ik ben sinds kort ook op zoek naar een goede hoofdtelefoon. Ik merk dat mijn 'hunger' voor meer kwaliteit steeds groter wordt. Ik ben verder niet echt een audiophile, maar ik toch wel wat kwaliteit is (denk ik zo:). Ik heb een beetje research gedaan en op het volgende gekomen.

1) Budget :
max 200 euro

2) Doeleinde :
voornamelijk onderweg (dus aangelosten op mijn mp3 speler) en thuisgebruik achter mijn PC, dat door een Creative Audigy geluidskaart zal worden gevoed.

3) Eisen:
A - MP3 speler moet de hoofdtelefoon kunnen aansturen (ohm).
B- Hij moet toch niet te groot zijn, dus redelijk compact, maar heb geen moeite om met een koptelefoon rond te lopen.
C- Het laatste toch een van de belangrijkste eis is dat het moet een 'sealed headphone' zijn. Moet op mijn oor zitten.

Mijn keuzen is gevallen op de volgende modellen:

AKG K 271 S
Afbeeldingslocatie: http://schmitronicshop.de/images/k271studio.jpg

AKG K 171 S
Afbeeldingslocatie: http://www.pleer.ru/i/p/6808/6808.jpg

Sennheiser HD 25-II
Afbeeldingslocatie: http://www.gigasales.nl/images/getimage%5B1%5D.jpg

Graag jullie advies / of andere die ik wellicht over het hoofd heb gezien.

[ Voor 25% gewijzigd door denizg op 25-11-2007 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij haal je enkele begrippen door elkaar (supra-aural en sealed bijvoorbeeld (bij je punt C). Algemeen wordt met sealed een gesloten systeem bedoelt, wat jij lijkt te bedoelen is een hoofdtelefoon op het oor (supra-aural), de 271 gaat afaik om het oor (circumaural) en is gesloten (sealed). Het voordeel van een supra-aurale telefoon mbt omgevingsgeluid ontgaat me wat.

Advies is te gaan luisteren naar de dingen en dande (voor jou) beste te kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 25-11-2007 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-08 09:36
begintmeta schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:37:
Volgens mij haal je enkele begrippen door elkaar (supra-aural en sealed bijvoorbeeld (bij je punt C). Algemeen wordt met sealed een gesloten systeem bedoelt, wat jij lijkt te bedoelen is een hoofdtelefoon op het oor (supra-aural), de 271 gaat afaik om het oor (circumaural) en is gesloten (sealed). Het voordeel van een supra-aurale telefoon mbt omgevingsgeluid ontgaat me wat.

Advies is te gaan luisteren naar de dingen en dande (voor jou) beste te kiezen.
Wat ik bedoel is dat ze dus OP mijn oor zitten/rusten ja, om het geluid van buitenaf zo veel mogelijk te weren. OF zit ik hiermee dan helemaal fout?
Beterft de AKG K 271 S, zo ver ik heb kunne lezen zit deze een beetje tusse een "on-ear headphones" en "over-the-ear headphones" qua pasvorm

[ Voor 82% gewijzigd door denizg op 25-11-2007 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

denizg schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:54:
Wat ik bedoel is dat ze dus OP mijn oor zitten/rusten ja, om het geluid van buitenaf zo veel mogelijk te weren. OF zit ik hiermee dan helemaal fout?
Daarmee zit je inderdaad helemaal fout. Open/gesloten en supra-aural ("op het oor") danwel circum-aural ("rond het oor") hebben niks met elkaar te maken. Beyerdynamic heeft bijvoorbeeld een aantal goed aangeschreven types die closed en circumaural zijn, o.m. de DT770. Helaas is die minder geschikt voor een MP3 speler.

Overigens heb ik de HD25-II zelf ook en hoewel smaak echt iets persoonlijks is (daarom moet je dus echt voor jezelf gaan luisteren) ben ik er zelf niet zo dol op. Ik vind dat er teveel bas in zit.
Maar de HD25 is wel ideaal voor mobiel gebruik, omdat ie compact en robuust is, en dat is ook waarvoor ik 'm gebruik. Qua geluid geef ik de voorkeur aan de Shure E2c, een in-ear type die ik ook heb, en die bovendien een stuk goedkoper is.

[ Voor 27% gewijzigd door downtime op 25-11-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met de volgende headphone?
Panasonic RP-DJ600
DJ hoofdtelefoon Panasonic RP-DJ600 - Specificaties

* Drive-unit - 40 mm
* Sensitivity - 102dB/mW
* Frequentiebereik - 10Hz-27Hz
* Snoerlengte - 1,1 meter plus 2 meter verleng snoer.
* Gewicht - 205 gram
* Plug adaptor - gold (3.5/6.3mm)

Bij mediamarkt was ie ongeveer 50 euro en is het wat voor die prijs. Gaat thuis en onderweg gebruikt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.megalex.com.ua/images/%ED%E0%F3%F8%ED%E8%EA%E8/PanasonicRP-DJ600E-S.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 23:29 . Reden: plaatje gewijzigt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zelf ben ik nu een tijdje op zoek naar een goede headphone. Graag wil ik er muziek mee kunnen luisteren en films mee kunnen kijken.

In eerste instantie wil ik hem aansluiten op mijn iMac 24" (nieuwste variant). Ik wil graag goed geluid met zowel muziek en film. De bass hoeft voor mij niet te overheersen want de muziek die ik luister zit niet vol met bass. Helder en 'vol' geluid vind ik fijn.

Zelf had ik de AKG HEARO 787 SURROUND gezien die 129 euro kost bij pick2pay. Dit is een draadloze koptelefoon en dat lijkt me wel makkelijk (afwassen met muziek)

heeft iemand ervaring met deze headphone? Thanks voor de info.
Afbeeldingslocatie: http://www.pick2pay.nl/images/Bild_2/1000137_DE_90.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bigg Balls op 06-12-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Ik heb toch maar de AKG 787 besteld. Als ik hem heb laat ik even weten hoe dit bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humolezer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 11:25
Hallo

Ben al tijdje op zoek naar goeie headphones. Nu vroeg ik me af of misschien iemand ervaring heeft met headphones van wesc of skull candy?

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door humolezer op 07-12-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:19:
Heeft iemand ervaringen met de volgende headphone?
Panasonic RP-DJ600

Bij mediamarkt was ie ongeveer 50 euro en is het wat voor die prijs. Gaat thuis en onderweg gebruikt worden.

[afbeelding]
Je plaatje laat de dj100 zien die duidelijk minder goed presteert dan de dj600. Zelf vind ik de dj600 acceptabel, maar de kabels zijn erg dun (gaan daardoor eerder krullen enzo). Geluidskwaliteit is oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4nGeLuS schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:25:
[...]

Je plaatje laat de dj100 zien die duidelijk minder goed presteert dan de dj600. Zelf vind ik de dj600 acceptabel, maar de kabels zijn erg dun (gaan daardoor eerder krullen enzo). Geluidskwaliteit is oke.
Mag ik vragen waar je hem zelf gekocht heb, bij de mediamarkt zijn ze namelijk op en bij andere winkels hebben ze een lange levertijd.
Plaatje heb ik gewijzigt, stond verkeerd op de site zelf. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor 85 euro inc verzend de Sony D777 op iBood. Is dit wat?
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/sony07Large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

dat vroeg ik me ook af. Al heb ik onlangs wel de AKG 787 besteld maar die is nog niet verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:30:
[...]

Mag ik vragen waar je hem zelf gekocht heb, bij de mediamarkt zijn ze namelijk op en bij andere winkels hebben ze een lange levertijd.
Natuurlijk mag je dat vragen :P
Ik heb deze hoofdtelefoon bij de Mediamarkt in Utrecht gekocht, maar dat is inmiddels al weer een half jaar geleden. Het was vooral een impuls aankoop en ik heb er even plezier van gehad. Inmiddels heb ik het alweer cadeau gegeven aan mijn broertje (omdat ik een betere portable hoofdtelefoon heb gevonden).
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:03:
Vandaag voor 85 euro inc verzend de Sony D777 op iBood. Is dit wat?
[afbeelding]
De user reviews op Amazon helpen je op weg:
http://www.amazon.com/Son...ics&qid=1197450259&sr=8-3

[ Voor 25% gewijzigd door rvone op 12-12-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, op iBood 80 euro en in de USA voor maar $40. 27 euros. WInkelprijs in Nederland is 150 euro. Wat een verschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
^ Inderdaad, maar het lijkt erop dat Amazon aan het stunten is met die prijs; kijk maar naar de 'list price'. Aan de andere kant zou je natuurlijk ook kunnen stellen dat het artikel oorspronkelijk over priced was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!

Ik wil dus een koptelefoon voor mijn mp3 (Creative Zen Vision M), mijn pricerange is 30-40 euro. Na wat research kwam ik bij de volgende modellen uit:

Sennheiser HD 201: http://www.mp3shop.nl/product/16159/sennheiser-hd-201.html
Sennheiser PX100: http://www.nl.bol.com/is-...61&PrdId=9000000003310819
AKG K 414 P: http://www.mp3shop.nl/product/38742/akg-k-414-p.html

Ik wil eigenlijk wel grote oorschelpen hebben, maar ik hoor positieve verhalen over de PX100, dus ik ben aan het twijfelen. Ook wil ik niet zo heel lang snoer (max 2m) De HD's hebben allemaal 3meter en om dat voor je mp3 te hebben is toch best wel veel :P

Welke raden jullie mij aan? Of zijn er andere modellen die ik over het oog heb gezien?
Ook hoorde ik iets over dat je het geluid harder moet zetten bij grote oorschelpen? (Dit lijkt me juist onlogisch omdat je de omgevings geluiden juist afsluit!). En dus dat deze koptelefonen meer energie vreten dan normale oordopjes?

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

px100 wat ik heb is chill
het is in ieder geval veel beter als van die plugjes/oortjes oid..
maar natuurlijk minder dan de uberheadphones a waardoor je precies uit het star wars universum bent geplukt (heb thuis een hd500 welke chill is + een hd201, waarvan ik minder tevreden ben omdat ie super strak aan mn hoofd zit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:55:
px100 wat ik heb is chill
het is in ieder geval veel beter als van die plugjes/oortjes oid..
Dat ligt maar net aan welke "plugjes/oortjes" je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel de HD 201 als de PX100. De keuze is vrij simpel, ga je voor geluidskwaliteit dan kies je de PX100. Heb je liever isolatie dan neem je de HD 201.
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:55:
+ een hd201, waarvan ik minder tevreden ben omdat ie super strak aan mn hoofd zit..)
Daar heb ik gelukkig geen last van. Probeer hem eens een paar dagen om een voetbal te klemmen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:06:
[...]
Ik heb zowel de HD 201 als de PX100. De keuze is vrij simpel, ga je voor geluidskwaliteit dan kies je de PX100. Heb je liever isolatie dan neem je de HD 201.
Levert de px100 beter geluid als de HD201?? Okee.... dat wist ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:56:
[...]

Levert de px100 beter geluid als de HD201?? Okee.... dat wist ik niet..
Jup, ik heb beide en de PX100 klinkt beter. Is ook niet vreemd, want hij is ruim 2x zo duur :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Bose Around Ear besteld uit de USA via ebay voor 110 euro inc verzendkosten. Krijg hem morgen en zal mijn bevindingen posten:hij zit in ieder geval erg comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:30:
[...]

Een update: ik heb de v600 vandaag weer in de Mediamarkt Utrecht gezien. Er stond een hele lading.
Ik heb hem maar meteen nog een keer geluisterd en ik moet zeggen dat het voor het geld wel een goede hoofdtelefoon is (behalve de dunne draadjes). Mid en low zijn wat overdreven; zware bass dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:12:
Heb de Bose Around Ear besteld uit de USA via ebay voor 110 euro inc verzendkosten. Krijg hem morgen en zal mijn bevindingen posten:hij zit in ieder geval erg comfortabel.
Daarvoor koop je 'm ook :)
Qua geluid had je beter dopjes van 40 euro kunnen kopen :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:17:
[...]

Daarvoor koop je 'm ook :)
Qua geluid had je beter dopjes van 40 euro kunnen kopen :P
Ik had ook een AKG ding van 40 euro (414) maar wat zit die k#t! Nee, dan maar een dure comfortabele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:36:
[...]

Jup, ik heb beide en de PX100 klinkt beter. Is ook niet vreemd, want hij is ruim 2x zo duur :)
ik kan de px voor 33 krijgen (Bol.com) en de HD201 voor 34 bij mp3shop.nl :P
even duur dus, maar jij raad de px100 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:29:
[...]

ik kan de px voor 33 krijgen (Bol.com) en de HD201 voor 34 bij mp3shop.nl :P
even duur dus, maar jij raad de px100 aan?
HD201 moet je echt veel goedkoper kunnen krijgen. Werk in een elektronikazaak, en wij hebben ze voor €22,50 liggen. €29,95 is de adviesprijs dus mp3shop is gewoon duur in deze. En de adviesprijs van de PX100 is €49,95 dus daarin is Bol héél goedkoop, maar het is dus wel een andere "categorie" koptelefoon.
Verder heb ik óók allebei en inderdaad klinkt de PX100 stukken beter. Heb verder ook nog een HD415 en die klinkt nog mooier (vind ik), maar die gaat dan boven je budget.. (Ja, ik heb een beetje een koptelefoon-gat in m'n hand :X )

[ Voor 10% gewijzigd door HyperioN op 22-12-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP1980
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Zelf gebruik ik met grote tevredenheid de BeyerDynamic DT 770 pro - 250 Ohm. Deze heb ik in 2003 gekocht.

Inmiddels zijn er ook modellen uitgekomen met 80 Ohm en zelfs 32 Ohm. Voor onderweg op lange reizen lijkt mij de kwaliteit van thuis onderweg beleven erg aantrekkelijk, maar mijn vraag is of dat deze nieuwe modellen dezelfde kwaliteit hebben als de 250 Ohm versie, of dat de nieuwe modellen toch anders of minder diep klinken.

Kan iemand mij dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Voor mijn Creative ZEN 4GB ben ik op zoek naar een koptelefoon: clipons (kun je die nog een koptelefoon noemen?) of van het type met nekband. Mijn budget is maximaal zo'n 50 euro. Uiteraard moet er goed geluid uitkomen, daarnaast moet-ie niet teveel geluid lekken (ik wil andere mensen niet tot last zijn in OV). Ik wil het liefst een open model, hoewel dit enigszins in tegenspraak lijkt met mijn vorige eis.

Nadat ik op internet heb gezocht, komen deze modellen vooral naar voren:
  • Nekband: Koss KSC17/KSC24, Philips SHS5300/SHS8200/SHS390, Sennheiser PMX50/PMX100/PMX200, Sony MDR-G54LP/MDR-G58V
  • Clipon: Koss KSC75, Sennheiser OMX52, Sony MDR-Q22LP/MDR-Q68LW
Creative's heb ik weggelaten, omdat deze niet zo goed schijnen te zijn.

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:
  • Hoe verhouden clipons zich tegenover "nekbanden", bijvoorbeeld op het gebied van draagcomfort, geluidslekkage en geluidskwaliteit? Kan ik beter voor een clipon of "nekband" gaan?
  • De Sennheiser PMX60 heb ik ooit eens kunnen testen. Het geluid was zeker niet onaardig, maar je kon enkele meters verderop nog horen welke muziek er werd gedraaid (op normaal volume). Hoe is de geluidslekkage bij de PMX100? Ik las dat de kussens van de PMX100 meer tegen je oren wordt gedrukt dan bij de PMX60. Misschien wordt de geluidslekkage hierdoor ook minder.
  • Heeft iemand nog tips voor winkels in Leeuwarden of Groningen waar ik dit soort koptelefoons kan testen/kopen/terugbrengen, naast de bekende zaken als MediaMarkt, BCC, Dixons en Expert?
  • Uiteindelijk wil ik natuurlijk graag weten: welke kan ik het beste nemen, gelet op mijn eisen?
Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik kan je de PMX100 aanraden op 1 ding na : De draad tussen de headphone en de 3,5 mm. jack is ERG fragiel :/ Ik heb weliswaar geen problemen gehad, maar toch ... als ik dit had geweten had ik toch echt verder geshopt naar een AKG ofzo ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

SiHiDa schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:17:
Voor mijn Creative ZEN 4GB ben ik op zoek naar een koptelefoon: clipons (kun je die nog een koptelefoon noemen?) of van het type met nekband. Mijn budget is maximaal zo'n 50 euro. Uiteraard moet er goed geluid uitkomen, daarnaast moet-ie niet teveel geluid lekken (ik wil andere mensen niet tot last zijn in OV). Ik wil het liefst een open model, hoewel dit enigszins in tegenspraak lijkt met mijn vorige eis.

Nadat ik op internet heb gezocht, komen deze modellen vooral naar voren:
  • Nekband: Koss KSC17/KSC24, Philips SHS5300/SHS8200/SHS390, Sennheiser PMX50/PMX100/PMX200, Sony MDR-G54LP/MDR-G58V
  • Clipon: Koss KSC75, Sennheiser OMX52, Sony MDR-Q22LP/MDR-Q68LW
Creative's heb ik weggelaten, omdat deze niet zo goed schijnen te zijn.

Nu ben ik benieuwd naar het volgende:
  • Hoe verhouden clipons zich tegenover "nekbanden", bijvoorbeeld op het gebied van draagcomfort, geluidslekkage en geluidskwaliteit? Kan ik beter voor een clipon of "nekband" gaan?
  • De Sennheiser PMX60 heb ik ooit eens kunnen testen. Het geluid was zeker niet onaardig, maar je kon enkele meters verderop nog horen welke muziek er werd gedraaid (op normaal volume). Hoe is de geluidslekkage bij de PMX100? Ik las dat de kussens van de PMX100 meer tegen je oren wordt gedrukt dan bij de PMX60. Misschien wordt de geluidslekkage hierdoor ook minder.
  • Heeft iemand nog tips voor winkels in Leeuwarden of Groningen waar ik dit soort koptelefoons kan testen/kopen/terugbrengen, naast de bekende zaken als MediaMarkt, BCC, Dixons en Expert?
  • Uiteindelijk wil ik natuurlijk graag weten: welke kan ik het beste nemen, gelet op mijn eisen?
Alvast bedankt. :)
KSC75. Ziet er wat nerdy uit, maar levert geweldige geluidskwaliteit voor een belachelijke prijs.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12
Waar ik me nogal aan erger bij m'n HD201 (en aan heb geergerd bij de PX100): Het draadje richting de oorschelpen wil nogal krullen. Heb ook werkelijk geen idee hoe ik ze netjes recht krijg, nu zit ik 'm continu uit de knoop te halen zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kanarie schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:51:KSC75. Ziet er wat nerdy uit, maar levert geweldige geluidskwaliteit voor een belachelijke prijs.
Eerder een beetje Girly hooguit, maar valt best mee als je het mij vraagt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
Kanarie schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:51:
[...]

KSC75. Ziet er wat nerdy uit, maar levert geweldige geluidskwaliteit voor een belachelijke prijs.
Idd heb ze ook en het geluid is stukken beter dan de 2x zo dure senheiser die er ik er voor had :) (jammer dat ze lelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
nero355 schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:47:
Ik kan je de PMX100 aanraden op 1 ding na : De draad tussen de headphone en de 3,5 mm. jack is ERG fragiel :/ Ik heb weliswaar geen problemen gehad, maar toch ... als ik dit had geweten had ik toch echt verder geshopt naar een AKG ofzo ...
Bedankt voor je reactie. :)

AKG heeft volgens mij geen clipons of koptelefoons met nekband, dus voor mij helaas geen optie.

Wat vind jij van de geluidslekkage van de PMX100, eventueel in vergelijking met de PMX60?
m3gA schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:25:
[...]

Idd heb ze ook en het geluid is stukken beter dan de 2x zo dure senheiser die er ik er voor had :) (jammer dat ze lelijk zijn)
Welke Sennheiser had je ervoor dan?

[ Voor 19% gewijzigd door SiHiDa op 31-12-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Heeft iemand ervaring met de Sennheiser HD 25 SP1? :)

Gelukkig nieuwjaar btw!

[ Voor 20% gewijzigd door RnB op 01-01-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Reef_91 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 01:26:
Heeft iemand ervaring met de Sennheiser HD 25 SP1?
Jup, heb er een tijdje naar geluisterd, alleen vond ik hem niet erg fijn.
Isoleerd goed, lagetoonweergave was prima, maar ik vond hem erg schel, koud en kil klinken.
En alles ervaarde ik via een dedicated portable headphone-amp (weet alleen niet precies welke, een go-vibe achtig iets in ieder geval ) aangesloten op de line-out van mijn Creative Zen Vision, dus het lag zeker niet aan mijn source. ;)

Trouwens heb ik hem alleen met (goede kwalteit) dance/trance getest, mischien dat andere genre's wat minder fel klinken.
Fijn nieuwjaar ! :)

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 01-01-2008 02:01 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
SiHiDa schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:27:
[...]

Bedankt voor je reactie. :)

AKG heeft volgens mij geen clipons of koptelefoons met nekband, dus voor mij helaas geen optie.

Wat vind jij van de geluidslekkage van de PMX100, eventueel in vergelijking met de PMX60?

[...]

Welke Sennheiser had je ervoor dan?
Een PMX-70. Aardig geluid maar een beroerde bouwkwaliteit. Ook ging het geluid vervormen als het buiten vochtig was of ik sportte (door het zweten). De kabel brak ook overal in de lengte. In het begin heb ik hem nog gemaakt maar hij bleef kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

SirNobax schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 01:59:
[...]

Jup, heb er een tijdje naar geluisterd, alleen vond ik hem niet erg fijn.
Isoleerd goed, lagetoonweergave was prima, maar ik vond hem erg schel, koud en kil klinken.
En alles ervaarde ik via een dedicated portable headphone-amp (weet alleen niet precies welke, een go-vibe achtig iets in ieder geval ) aangesloten op de line-out van mijn Creative Zen Vision, dus het lag zeker niet aan mijn source. ;)
Hmm, dat klinkt niet echt prettig. Ik wil namelijk een headphone of oordopjes die warm klinken,
de standaard iPod dopjes klinken al schel namelijk.

Voor die 120 euro kan ik dan beter iets anders nemen waarschijnlijk hea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SiHiDa schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:27:Bedankt voor je reactie. :)

De PMX100 lekt aardig veel. In een oude metro in de tunnels kan ik amper wat horen zonder mijn oren op te blazen :X Echter wat betreft lekken naar je omgeving toe is het redelijk te doen op een normaal volume :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 3 dagen de px100. En het geluid is echt SUBLIEM!! Een hele verbetering met 5 euro in-ear oordopjes! Maar ik vond em niet zo lekker zitten, daarom heb ik er grotere sleeves opgezet :) Nu lekt ie ook veel minder.
Ik heb de bass met EQ verhoogd, en die klinkt zoooo lekker! Het ruist lekker door zegmaar.
Voor 30 euro is deze headphone een fantastische keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Reef_91 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:17:
[...]

Hmm, dat klinkt niet echt prettig. Ik wil namelijk een headphone of oordopjes die warm klinken,
de standaard iPod dopjes klinken al schel namelijk.

Voor die 120 euro kan ik dan beter iets anders nemen waarschijnlijk hea?
Oke, als je warmer wilt voor 120 euro zou je bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar de Audio-Technica ATH-ES7. Zelf ben ik erg tevreden met deze hoofdtelefoon voor onderweg.
Verder zou ik niet te veel terugdenken aan de iPod dopjes. Het schel van de Sennheiser HD 25 SP1 is echt van een andere soort dan dat van zulke dopjes.

[ Voor 14% gewijzigd door rvone op 03-01-2008 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Okay dankje, die ziet er idd goed uit. :)
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

Bedoel je met schel bij de HD 25 SP1 dat het scherp klinkt dan?
Of dat het hoog (té) veel aanwezig is? Opzich heb ik er geen problemen mee, mr dan moet wel alles in balans zijn, dus veel hoog, dan ook veel laag/mid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Reef_91 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:55:
Okay dankje, die ziet er idd goed uit. :)
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

Bedoel je met schel bij de HD 25 SP1 dat het scherp klinkt dan?
Of dat het hoog (té) veel aanwezig is? Opzich heb ik er geen problemen mee, mr dan moet wel alles in balans zijn, dus veel hoog, dan ook veel laag/mid.
Ik heb ze bij Audio Cubes vandaan:
http://www.audiocubes.com..._Portable_Headphones.html

Deze hoofdtelefoon heeft trouwens wel een groot nadeel: direct uit de verpakking zien ze er raar uit op je hoofd. Een buigsessie is nodig om het ding een normale vorm te geven:
http://www.head-fi.org/fo...l-mod-w-headshots-228313/

Een heel goed ander alternatief is de Denon AH-D1000. Zelfde prijscategorie en ook een portable hoofdtelefoon (je zoekt toch een portable?) Ook met deze hoofdtelefoon ben ik al maanden zeer tevreden.

Tja, en dan zijn er natuurlijk ook andere prijscategorieen :9

Over het schelle geluid: het schel van dopjes van een paar euro vind ik niet hetzelfde als dat van een hoofdtelefoon zoals de HD 25 SP1. De dopjes klinken (wat mij betreft) nogal leeg en blikkerig. Bij de HD 25 SP1 vind ik het hoog wat oververtegenwoordigd. Sommige mensen noemen het geluid van deze hoofdtelefoon neutraal of analytisch; dit lijkt een beetje op wat iemand anders hier 'kil' noemde.
Het probleem met dit soort dingen is natuurlijk dat geluid zo moeilijk te omschrijven is en tevens erg afhankelijk is van de eigen beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
Ik ben ook op zoek naar een leuke koptelefoon op de fiets. Ik had een pmx100, die wel goed geluid gaf, maar waarvan de isolatie op de fiets toch wel onvoldoende is. Deze heeft nu een kabelbreuk :(

Ik zoek dus iets meer isolerend met minstens even goed geluid. Ik heb het liefst ook geen megagrote die je moeilijk kan wegsteken. Mijn budget is maximaal 60 euro.
Ikzelf heb al wel wat zitten zoeken, maar ik kan door de bomen het bos niet meer goed zien. Iemand enig voorstel? Ikzelf had de hd415 of hd205 wel op het oog, of anders een tweedehandse hd 265 linear voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Zoutvat schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:21:
Ik ben ook op zoek naar een leuke koptelefoon op de fiets. Ik had een pmx100, die wel goed geluid gaf, maar waarvan de isolatie op de fiets toch wel onvoldoende is. Deze heeft nu een kabelbreuk :(

Ik zoek dus iets meer isolerend met minstens even goed geluid. Ik heb het liefst ook geen megagrote die je moeilijk kan wegsteken. Mijn budget is maximaal 60 euro.
Ikzelf heb al wel wat zitten zoeken, maar ik kan door de bomen het bos niet meer goed zien. Iemand enig voorstel? Ikzelf had de hd415 of hd205 wel op het oog, of anders een tweedehandse hd 265 linear voor 50 euro.
Die Sennheisers vind ik nogal groot dus als jij dat niet 'megagroot' vind zijn er veel opties.
Wat voor een soort geluid zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Een redelijk neutraal geluid. Geen ultrabassachtige dingen, maar ook geen gebrek eraan. Het geluid dat uit m'n pmx100 kwam vond ik al erg goed. Die sennheisers zijn wel zo'n beetje de maximumgrootte en eigenlijk al een beetje te groot. Dat er veel opties zijn weet ik. Daarom dat ik het echt niet weet. Ik weet ook nergens een plek waar ik ze gewoon kan beluisteren, dus het zal sowieso wel een beetje een blinde gok worden. Maar liefst niet al te blind, dus vandaar dat ik hier wat raad vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zoutvat schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:21:

AKG K518/K81 ?

Zijn redelijk klein, gesloten/isolerend en hebben een sound-signature die redelijk gelijk is aan die van de PMX100.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Zoutvat schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:08:
Een redelijk neutraal geluid. Geen ultrabassachtige dingen, maar ook geen gebrek eraan. Het geluid dat uit m'n pmx100 kwam vond ik al erg goed. Die sennheisers zijn wel zo'n beetje de maximumgrootte en eigenlijk al een beetje te groot. Dat er veel opties zijn weet ik. Daarom dat ik het echt niet weet. Ik weet ook nergens een plek waar ik ze gewoon kan beluisteren, dus het zal sowieso wel een beetje een blinde gok worden. Maar liefst niet al te blind, dus vandaar dat ik hier wat raad vraag.
Die Sennheisers zijn dan prima, een AKG in die prijscategorie ook. Je zou misschien ook naar de Grado SR80 kunnen kijken (misschien iets boven je budget). Verder heb je ook de Grado SR60 en de iGrado (deze gebruiken dezelfde driver).
Aanraders zijn ook: Elecom EHP-OH700, Audio-Technica ATH-SJ5 en de Panasonic RP-HTX7 Retro.

Allemaal prima hoofdtelefoons voor jouw wensen. In deze prijscategorie kan er niet zo heel veel mis gaan vind ik.

Verder kun je nog even naar de mediamarkt gaan om te luisteren; daar hebben ze meestal wel wat standaard modelletjes van Sony en Sennheiser hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
nero355 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:14:
[...]

De PMX100 lekt aardig veel. In een oude metro in de tunnels kan ik amper wat horen zonder mijn oren op te blazen :X Echter wat betreft lekken naar je omgeving toe is het redelijk te doen op een normaal volume :)
Ik vind het ding echt enorm lekken. Mijn broertje heeft er 1, en als hij die op heeft lijkt het alsof hij een setje speakers op zijn hoofd heeft gewoon. Het geluid is wel heel goed trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Goron op 09-01-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:26:
Ik vind het ding echt enorm lekken. Mijn broertje heeft er 1, en als hij die op heeft lijkt het alsof hij een setje speakers op zijn hoofd heeft gewoon. Het geluid is wel heel goed trouwens.
NOFI Maar dan staat het geluid TE hard en is je broertje zijn oren aan het opblazen ;)
Ze lekken wel, maar op non-ik-blaas-mijn-oren-op volumes valt het best mee. Ik zou eerder zeggen dat ze niet genoeg afschermen tegen geluiden om je heen, maar dat heeft ook weer zo zijn voor en nadelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit topic is niet voor "wat moet ik kopen"-vragen

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 13-01-2008 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
nero355 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:15:
[...]

NOFI Maar dan staat het geluid TE hard en is je broertje zijn oren aan het opblazen ;)
Ze lekken wel, maar op non-ik-blaas-mijn-oren-op volumes valt het best mee. Ik zou eerder zeggen dat ze niet genoeg afschermen tegen geluiden om je heen, maar dat heeft ook weer zo zijn voor en nadelen ...
Nee hoor, het geluid hoeft echt niet te hard te staan. Ze lekken echt behoorlijk veel geluid in vergelijking met andere.

Ik ben uiteindelijk ook maar weer voor de pmx100 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:40
nero355 schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:47:
Ik heb dus WEL problemen hiermee gehad (de PMX-100). Het draadje was gebroken, maar dit viel gewoon onder de garantie, wat wel netjes is. Ook had ik last van een kabelbreuk bij de jackplug, maar dit viel ook onder de garantie. Ik heb nu de PMX 200, deze raad ik aan boven de PMX 100 want ik vind ze net wat lekkerder zitten en ze isoleren beter (minder last van omgevingsgeluiden, en de omgeving heeft minder last van jou muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Echt? Ik heb mijn pmx 100 weggesmeten en nieuwe gekocht omwille van kabelbreuek :'(. Ik had het bonnetje ook niet meer. Dit keer maar toch goed bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:31

nFo

Euh ja, ik zocht een nieuwe versterker/receiver met Dolby Headphone.
Of Virtual Surround of zo iets, wel handig bij games.

Maar is een hoofdtelefoon versterker veel beter dan een goedkope instap receiver ?
Ik kan wel een receiver kopen maar ik luister toch liever met een hoofdtelefoon op.
In reviews van receivers testen ze dat nooit, dus geen idee of dat goed is ? :?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog een vraagje, is die: Philips SHP9000 de opvolger van de: PHILIPS SBC-HP1000 ? :P

1: Lijkt bijna hetzelfde, maar dan zwart: check
2: Specs zijn hetzelfde: check
3: Prijs ook ongeveer hetzelfde: check
4: Snoer is ook 4m: check

Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/hp1000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/hp9000.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door nFo op 26-01-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik raad mensen aan om geen sennheiser koptelefoons te kopen indien je het voor een portable mp3 speler gaat gebruiken.
Ik heb 2x een sennheiser px-200 gehad en beide keren was het draadje bij de minijack aansluiting (d'r binnen in) gebroken. Een nieuwe mini jack kopen heeft weinig zin, aangezien de contactpunten (ondanks het goede soldeer gebeuren) toch weer losgaat.
Ik heb ook nog een sennheiser hd-205 gehad en ook daar hetzelfde probleem.
En als ik zo op het forum kijk, verbaast het me niet dat het ook mij is overkomen.
Voortaan ga ik voor AKG's of andere meuk, maar iig geen sennheisers meer. (grootste pluspunt van sennheiser is toch wel de betaalbare prijs/kwaliteit)

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Tjado schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:08:
Is de AKG K530 goed? Vind het design heel mooi iig.
(vandaag 60,- op iBood, koopje?)
Gebruik normaal onderweg in-ears, maar ga missch toch maar overstappen ;)

[afbeelding]
Ik heb hem toendertijd via ibood besteld en opzich is het een goede koptelefoon.
Hij is echter veels te groot en de design is een beetje te spacy. (een plastic boog dat boven op de band zit (die weer op je hoofd leunt) om de 2 'schelpen' bij elkaar te houden. Het ziet er nogal groot, lomp en onpraktisch uit. Echter zit hij wel erg prima, maar daarnaast is ook de geluidskwaliteit wat minder dan ik verwacht had. (de hd205 vond ik op het gebied van geluidskwaliteit beter)
Daarom ga ik maar voor de k518dj. Mooi design en niet al te duur.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBood van de dag voor maar 50 euro:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/jbl04Large.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

sjaakaq

It might get loud

Steelo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 02:07:
Ik raad mensen aan om geen sennheiser koptelefoons te kopen indien je het voor een portable mp3 speler gaat gebruiken.
Ik heb 2x een sennheiser px-200 gehad en beide keren was het draadje bij de minijack aansluiting (d'r binnen in) gebroken. Een nieuwe mini jack kopen heeft weinig zin, aangezien de contactpunten (ondanks het goede soldeer gebeuren) toch weer losgaat.
Ik heb ook nog een sennheiser hd-205 gehad en ook daar hetzelfde probleem.
En als ik zo op het forum kijk, verbaast het me niet dat het ook mij is overkomen.
Voortaan ga ik voor AKG's of andere meuk, maar iig geen sennheisers meer. (grootste pluspunt van sennheiser is toch wel de betaalbare prijs/kwaliteit)
Tja...je hebt het hier wel over een portable koptelefoon en een gewone hoofdtelefoon uit het goedkope segment...ik denk dat vergelijkbare AKG's niet veel beter zullen zijn.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
leokennis schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 02:17:
[...]

Tja...je hebt het hier wel over een portable koptelefoon en een gewone hoofdtelefoon uit het goedkope segment...ik denk dat vergelijkbare AKG's niet veel beter zullen zijn.
Die Sennheiser's hebben een rechte plug, de vergelijkbare AKG een haakse wat toch wat steviger is in het gebruik naar mijn mening. Bij mijn AKG 26P is trouwens al een hele oorschelp afgebroken, dus daar is de plastic constructie ook niet zo best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Kent iemand deze headphones en weet of het iets is?
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51YX65TFJRL._AA280_.jpg

AUDIO TECHNICA ATH-EM7-GM

Ear-fit Ansteck-Kopfhörer
dynamisch
geschlossen
Neodym Hörersystem
Übertragungsbereich 14 - 24.000 Hz
Impedanz 32 Ohm
Schalldruck 109dB
Kabellänge 0,5m
Gewicht 30g inkl.Kabel
3,5mm Stereoklinkenstecke
inkl. Tasche
ideal für MP3,CD,DVD und i-pod
3 Jahre Thomann-Garantie
30 Tage Money Back Garantie

http://www.thomann.de/de/...7_gm.htm?partner_id=93390

Ik wil graag headphones met een zuiver geluid en geen geluidsbrij zoals de goedkopere Philips of Sony headphones. Ik heb nu een Koss KSC75 en daar ben ik wel tevreden mee maar ik zoek nog een 2e.

[ Voor 19% gewijzigd door m3gA op 05-02-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:08:
Kent iemand deze headphones en weet of het iets is?
[afbeelding]

AUDIO TECHNICA ATH-EM7-GM

Ear-fit Ansteck-Kopfhörer
dynamisch
geschlossen
Neodym Hörersystem
Übertragungsbereich 14 - 24.000 Hz
Impedanz 32 Ohm
Schalldruck 109dB
Kabellänge 0,5m
Gewicht 30g inkl.Kabel
3,5mm Stereoklinkenstecke
inkl. Tasche
ideal für MP3,CD,DVD und i-pod
3 Jahre Thomann-Garantie
30 Tage Money Back Garantie

http://www.thomann.de/de/...7_gm.htm?partner_id=93390

Ik wil graag headphones met een zuiver geluid en geen geluidsbrij zoals de goedkopere Philips of Sony headphones. Ik heb nu een Koss KSC75 en daar ben ik wel tevreden mee maar ik zoek nog een 2e.
Ich weiss nicht wie gut sie sein, aber sie sehen doch ganz toll aus, geil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:11:
[...]

Ich weiss nicht wie gut sie sein, aber sie sehen doch ganz toll aus, geil! :)
Ik heb ze maar besteld. (puur op uiterlijk :P) ik laat wel weten hoe ze zijn als ze binnen zijn..duurt een dag of 8 volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
troftnom schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:44:
[...]

Die Sennheiser's hebben een rechte plug, de vergelijkbare AKG een haakse wat toch wat steviger is in het gebruik naar mijn mening. Bij mijn AKG 26P is trouwens al een hele oorschelp afgebroken, dus daar is de plastic constructie ook niet zo best...
Sennheiser geeft je zo een nieuwe koptelefoon als je kabelbreuk hebt. Ik vind dat wel enorm knap _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Mijn headphones zijn binnen.

Ze zijn mooier dan ik dacht, een stuk kleiner en het oorclip mechanisme lijkt me iets fragiel (garantie is 3 jaar dus ik kan er mee leven). De oorclips kun je opzij klikken zo dat je ze eerst achter je oor kunt doen en dan het speakertje terug kunt zetten.

Geluid is wat scherp met weinig bas maar zal ook een stukje wennen zijn. Met de equalizer valt veel te doen. Geluid van de Koss KSC75 is ietsjes mooier maar kan ook wennen zijn.

De kabel zit trouwens in een touwtje dus lekker stevig :)

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Dit topic is niet bedoelt voor "wat moet ik kopen"-vragen

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 21-02-2008 00:35 ]

Seen it all done it all can't remember most of it

• Hope

Hope

Is een meisje!

Zie hierboven. Anders formuleren betekend niet dat de vraag anders wordt.

[ Voor 82% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-02-2008 11:40 ]

• Hope

Hope

Is een meisje!

Ik ben op zoek naar een goede hoofdtelefoon, heb tot nu toe de akg K518 DJ op het oog en de AKG K141, heeft iemand toevallig ervaring met deze hoofdtelefoons?
Gebruik nu zelf de sennheisers cx300 in-ears en heb de px100 van sennheiser, is de akg en de sennheiser een beetje aan elkaar gewaagd?

Verwijderd

Laat dat gewoon achterwege

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 22-02-2008 00:29 ]

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
Ik heb een vraagje.

Waarom zou je 'dure' oordopjes aanschaffen voor een draagbare speler?
Zelf heb ik VMODA oordopjes bij een samsung P2. De laatste staat niet echt bekend om zijn slechte geluidskwaliteit, toch gaat de kwaliteit van de oordopjes volledig verloren in de 'matige' geluidskwaliteit van kleine geluidsspeler. Als ik mijn VMODA oordopjes in een willekeurige DELL-desktop stop is de geluidskwaliteit echt veel beter dan in mijn Samsung P2.

Met andere woorden, de kwaliteit van de oordopjes overstijgt de kwaliteit van de geluidsspeler en daarom is het zonde om te investeren in dure oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

arnem_ schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:54:
Met andere woorden, de kwaliteit van de oordopjes overstijgt de kwaliteit van de geluidsspeler en daarom is het zonde om te investeren in dure oordopjes.
Dat is natuurlijk afhankelijk van het type speler. Er zijn ook wel betere spelers te bedenken dan een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik wil ook headphones kopen nadat in-ear toch niet zo bevallen is. Ik heb de AKG K 27 i op het oog, maar die kan ik zo 1, 2, 3 niet vinden in een nederlandse webshop. Nu kwam ik op mp3shop wel deze tegen en die lijken er qua uiterlijk wel verdacht veel op. Zijn dit ondanks de verschillende type namen gewoon dezelfde headphones?
Ik kan die k 27 i op de AKG website ook niet terugvinden.. misschien zijn die K 416 P de vernieuwde versie ofzo? Weet iemand het?

edit: Ben er ondertussen achter dat het inderdaad de nieuwe k27i's zijn, maar nu ben ik ook weer de K518DJ's tegengekomen. Dat lijkt me de betere keuze toch? Ik ga hem vooral op de fiets gebruiken, daar zijn ze sowieso allebei wel geschikt voor denk ik.

edit2: 't zijn toch geen akg's geworden. Heb een grado SR-60 gekocht :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3243/2285090515_b32af3d24e.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door bcd87 op 23-02-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damm, ik heb net een topic aangemaakt over skullcandy headphones, en nu zie ik dit topic pas.. -_-'

Heeft er iemand hier ervaring met de skullcandy G.I. koptelefoon?

*knip* resizen aub.

BvD

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 29-02-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
xXMattXx, dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, niet voor het vissen naar ervaringen. Specifieke vragen zijn prima, maar het dumpen van een vraag zoals deze is nadrukkelijk niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zie heel veel skullcandy tevoorschijn komen de laatste tijd op straat. Maar ik snap niet zo waarom.. Slechte kwaliteit geluid enzo..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:01:
xXMattXx, dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, niet voor het vissen naar ervaringen. Specifieke vragen zijn prima, maar het dumpen van een vraag zoals deze is nadrukkelijk niet de bedoeling.
oei, mijn excuses.. dan had ik de verkeerde indruk van dit topic.. sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:21:
Damm, ik heb net een topic aangemaakt over skullcandy headphones, en nu zie ik dit topic pas.. -_-'

Heeft er iemand hier ervaring met de skullcandy G.I. koptelefoon?

[mbr] *knip* resizen aub.
[/]

BvD
Ik heb een skullcandy koptelefoon, die witte, en hij doet het redelijk hoor, betere geluidskwaliteit dan de standaard ipod doppen, maar niet al te spectaculair.
Over het algemeen voelt hij alleen erg cheap aan, als je m verstelt kraakt het plastic (wat best veel is in verhouding met de rest en andere cans) best erg, geeft het een beetje een gammele feel :P
Hij draagt op zich wel ok, maar na een tijdje vind ik hem wel oncomfortabel
Ik verkies mn Shure e110s toch wel boven mn GIs, kan je langer naar luisteren zonder dat hij irritant zit, betere geluids isolatie en een betere geluidskwaliteit.
Plus, ik blijf erbij dat ze er best idioot uit zien als je ze op hebt, maar dat ligt misschien aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hier is dit topic niet voor bedoeld. Zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 13-03-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Aangezien ik het dus anders moet vragen bij deze.
Hebben jullie ervaring met de sennheiser pc161
Wat vinden jullie van de geluidskwaliteit in games en films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 01:55

DNB

UlyssesNL schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:56:
Aangezien ik het dus anders moet vragen bij deze.
Hebben jullie ervaring met de sennheiser pc161
Wat vinden jullie van de geluidskwaliteit in games en films?
Zelf heb ik een PC151, maar ik ken verschillende mensen met een PC161. Ik heb ze wel eens vergeleken, en vond de geluidskwaliteit vrij vergelijkbaar. Zeker goed, maar afentoe iets te veel bas voor mij, maar verder hoor ik alles perfect. Qua draagcomfort zit het ook wel goed. Zelf heb ik het niet zo op die dingen helemaal over je oor heen, dan hoor je zo weinig van wat er om je heen gebeurt. Maar sommigen willen dat juist helemaal niet horen :) . Lekker zacht met een kussentje op je hoofd. Ik merk amper dat ik wat op heb, nog minder met de 151 dan met de 161.

In-game prestatie is ook goed, je hoort alles wat je wilt horen (links - rechts enzo) en goed ook.
Films weet ik niet, want ik ga niet films kijken met een headset op als ik een veel beter 5.1 setje heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Net even op een andere forum iets gevragen daar werd mij de Sharkoon 5.1 X-Tatic aangeraden.

Iemand deze in bezit?

Ben opzoek naar een nieuw hoofdtelefoon, huidige heeft 10 gulden gekost, ja gulden ;).

Heb reviews even bekeken en allemaal zeer positief maar hij kost wel ~€ 100,-

"but with the X-TATIC you’ll have a hard time differentiating between the front/rear mini speakers in the headset"

&

"Our only criticism with these headphones was that they created a few ocasional popping noices, and they're powered by the mains - which means an extra cable."

Dat stond in een enkele review, nog steeds 5 sterren e.d. maar ik wou graag weten of iemand deze hoofdtelefoon heeft of iets soortgelijks misschien.

En als iemand toevallig een goede headset weet PM me maar informatie erover want daar mag je hier niet over posten ;).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

5.1 in een hoofdtelefoon is kansloos, zonde van je geld. Dat zit te dicht op je oren om vershil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dan heb je denk ik inderdaad meer aan een goede koptelefoon en speciale koptelefoonopnamen/op de computer voor een koptelefoon berekende audiopositionering + eventueel een externe subwoofer voor het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

CyBeR schreef op zondag 16 maart 2008 @ 01:11:
5.1 in een hoofdtelefoon is kansloos, zonde van je geld. Dat zit te dicht op je oren om vershil te maken.
Volgens de reviews maakt het wel degelijk verschil.
Tuurlijk ik heb hem niet op gehad maar jij net zo goed niet. ;)

Anyway iemand verder daarop of anders? :)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

The Chosen One schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:19:
[...]

Volgens de reviews maakt het wel degelijk verschil.
Ik stel dat dat ofwel psychoakoestiek is of software processing. Als je weet hoe mensen omgaan met directioneel geluid weet je ook dat je dat in een hoofdtelefoon gewoon niet kunt doen. Mensen gebruiken namelijk allerlei hele kleine clues daarvoor: verschillen in geluiden die via beide oren gehoord worden (dit is heel belangrijk en kan een hoofdtelefoon gewoon sowieso al niet), aan de hand van de vorm van de oren, schouders, etc., de ruimte waarin men zich bevindt, etc. Als je gewoon twee drivers in een kleine gesloten ruimte op de oren zet, zijn al die verschillen er gewoon niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 16-03-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Er zitten 4 speakers in elk oor, er is een apart "kastje" bij dat het nog aanstuurd ook.
Ik geloof best dat het niet zo goed is als een 7.1 surround set of zoiets maar mensen die het gereviewed hebben spreken over aan auto die je inhaalt (racespel) die je voorbij hoort komen (in het 5.1 verhaal) en over voetstappen van achteren.

Ik snap je punt, mens + koptelefoon = 2 oren = 2 directions max sortoff maar ik ga der toch vanuit dat die headset niet voor niks gemaakt is en ook niet voor niks 5 sterren scored.

Maar ok, zou het graag zelf proberen maar moet ik nog wel eerst ff een soundcard vinden met

"Before you can use this headset you have to be sure that you have either a coaxial or optical output on your soundcard / console"

dat erop. Goedkope natuurlijk maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
^Zelf zou ik voor dat geld gewoon een goede stereohoofdtelefoon uitzoeken, maar het lijkt er op dat je deze hoofdtelefoon wel ziet zitten. Ik zou zeggen, koop hem dan en laat ons weten wat je ervaring ermee is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ben der heel erg 50/50 over.
Heb ook een Sennheiser HD 555 voor €100 op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven, deze schijnen ook heel goed te zijn: http://kieskeurig.nl/prod...D1E02C12572DC004539F2.htm
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, en discussie mbt headphones. Niet voor aankoopadvies en "hoe goed is deze headphone"-vragen.