Wat zijn goede headphones? deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 77.253 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon in de prijsklasse 100-150e

Nu ben ik in het bezit van een Sennheiser HD435, en ben eigenlijk erg tevreden over het heldere en detailrijke geluid. Alleen de bassen zijn een beetje aan de sterke kant, maar zolang het niet veel meer wordt vind stoor ik me er niet echt aan.
Het grote nadeel is echter dat de kussentjes een plat oppervlak hebben, en daardoor tegen je oor aan komen/drukken, ipv en ring zoals de modellen hogerop vaak hebben, dit is niet heel erg, maar na anderhalf uur zoelt het niet meer zo fijn aan je oren.

Mijn eerste gedachte was de HD5x5 serie, en dan het liefst de HD595 (die is het mooist :P)
Maar ik ben niet heel erg bekend in wat betreft koptelefoons, dus ik was benieuwd wat er voor andere merken zijn en at die bieden in deze prijsklasse...

Grado schijnt goed te zijn, maar gaat niet om je oor heen. De Beyerdynamic DT880 lijkt erg goed, maar valt wat buiten het budget, maar misschien is de DT990 wat? Ik kan er niet erg veel over vinden.

Ik luister vooral veel Klassiek, Rock en, bij gebrek aan een beter woord, "Rustige" muziek (Enya, etc. Vaak acoustisch gitaar/piano + zang). Ik gebruik mijn reciever (Marantz SR4300) voor de versterking, en zou evt een DIY headphone amp willen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Kul op 19-04-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien ook een naar een AKG K601 luisteren, je zou ook nog een oude AKG K501 kunnen proberen. Veel luisteren en dan kiezen is altijd goed (als je tijd&zin hebt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,ik ben nieuw hier en ik ben op zoek naar een degelijke headphone. Ik zou het vooral willen gebruiken op reis en op de trein,auto en bus. Want mijn oortjes van Creative die ik bij mijn Zen V Plus 2 GB heb bijgekregen zijn waardeloos in een voertuig :s. Mvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12
Ik zou zeggen, lees het topic. Je zoekt hoogstwaarschijnlijk in-ear oordoppen of een gesloten koptelefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Ik hoop dat ik hier ook terecht kan voor een headphone/koptelefoon.

Ik ben namelijk op zoek naar een goede koptelefoon, maar na ettelijke uren zoeken, heb ik wel veel modellen gevonden, maar erg weinig nuttig reviews (meestal van die shop reviews van mensen zonder kennis van zaken). Enkele punten waar op gelet moet worden:

- Budget tussen 30-50 euro
- Moeten closed zijn, dus geen open types
- Moeten middengrote schelp hebben (zoals de Sony) geen grote schelp
- Overall goed geluid maar weergave van lage tonen belangrijker dan hoge(re) tonen
- Strak design en stevig

Momenteel ben ik al gestoten op volgende producten:

Sennheiser PX200 (ik denk schelpen te klein zijn, helaas)
Sony MDR V300 (zien er goed uit maar vind geen nuttige reviews)

Ben dus een beetje hopeloos en ten einde raad. Valt er zo weinig te rapen in dit segment dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emu schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:40:
Ik hoop dat ik hier ook terecht kan voor een headphone/koptelefoon.

Ik ben namelijk op zoek naar een goede koptelefoon, maar na ettelijke uren zoeken, heb ik wel veel modellen gevonden, maar erg weinig nuttig reviews (meestal van die shop reviews van mensen zonder kennis van zaken). Enkele punten waar op gelet moet worden:

- Budget tussen 30-50 euro
- Moeten closed zijn, dus geen open types
- Moeten middengrote schelp hebben (zoals de Sony) geen grote schelp
- Overall goed geluid maar weergave van lage tonen belangrijker dan hoge(re) tonen
- Strak design en stevig

Momenteel ben ik al gestoten op volgende producten:

Sennheiser PX200 (ik denk schelpen te klein zijn, helaas)
Sony MDR V300 (zien er goed uit maar vind geen nuttige reviews)

Ben dus een beetje hopeloos en ten einde raad. Valt er zo weinig te rapen in dit segment dan :?
AKG 81DJ
Of AKG 518DJ

De 518 is dezelfde hoofdtelefoon als de 81, alleen in een andere kleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Ik bekijk ze (AKG 518DJ)nu, die DJ toevoeging, staat dat voor iets specifieks ofzo?

Trouwens van Pioneer mag ik ook goede kwaliteit verwachten in het algemeen?

Ze zullen zo ie zo mobiel worden gebruikt (trein) in combinatie met MP3 speler :) kan mss wel belangrijk zijn om te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Emu schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:12:
Ik bekijk ze (AKG 518DJ)nu, die DJ toevoeging, staat dat voor iets specifieks ofzo?
Extra lang snoer in ieder geval, en doordat ze draaibaar zijn kun je makkelijk even 1 schelp tegen je oor houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Oke ik heb weer de hele namiddag zitten zoeken. Hier zijn de genomineerden.

AKG 518 DJ / AKG 81 DJ ######kabel 2.5mtr
www.recoon.be 55,19 (518)

Sony MDR V300 ######kabel 3.0mtr
www.pixmania.be 45,00

Pioneer SE-MJ3 ######kabel 1.2mtr
www.bestmedia.be 39,00

Sennheiser PX200 ####### kabel 1.4mtr
www.pixmania.be 49,00

Ze zijn volgens design/prijs allemaal erg aan elkaar gewaagd. De Sennheiser zal ik waarschijnlijk nog laten afvallen, omdat de doppen te klein zijn denk ik? De keuze zal bepaalde worden nu op volgende criteria.

- Welke levert het beste geluid dan (met een beetje klemtoon om de basgeluiden).
- Welke is het mobielste (welke is het makkelijkste op te bergen en overal mee te nemen).
- Draagcomfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Emu schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:41:
Oke ik heb weer de hele namiddag zitten zoeken. Hier zijn de genomineerden.

AKG 518 DJ / AKG 81 DJ ######kabel 2.5mtr
Sennheiser PX200 ####### kabel 1.4mtr
Ik heb zowel de PX200 en later de 81DJ aangeschaft. De AKG heeft een stuk beter geluid. Schelpen zijn inderdaad een stuk groter, snoer is wel erg lang, verder is hij stevig en redelijk goed mobiel mee te nemen. Er is nog een kleine modificatie (pads binnen op de schelp eruit halen) om het geluid nog iets beter te maken. Draagcomfort is redelijk, als je een breed hoofd hebt kun je hem het beste wat oprekken, ik heb hem een nachtje over een bankleuning geklemt. Langer dan een uur luister ik er niet mee.

De AKG K 26 P is trouwens een betere keuze dan de PX200 als je voor zo'n kleiner model zou willen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door troftnom op 14-05-2007 18:08 . Reden: AKG K 26 P added. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 13:28

UMD

You don't say

Hallo allemaal,

Het zou ook es niet anders, maar ja, ook ik zoek een Headphone..

Ik heb het hele topic al doorgespit maar ik kom geen antwoord tegen.

Ik gebruik in-ears (Sennheiser CX300's) en ik wil graag een koptelefoon.
Ik houd van een vol en warm geluid, maar tegelijkertijd ook heldere, scherpe en gedetailleerde hoge tonen.... ook een ''wide'' en ''luchtig'' geluid... maar toch vol en warm....

Ik gebruik deze dan op een Cowon iAUDIO F2 MP3 speler.
Deze heeft een Output van 2x 30mW.

Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen....

Ik ben er iig zeer dankbaar voor!!!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

UMD schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:40:
Ik houd van een vol en warm geluid, maar tegelijkertijd ook heldere, scherpe en gedetailleerde hoge tonen.... ook een ''wide'' en ''luchtig'' geluid... maar toch vol en warm....
En je budget is ongelimiteerd? Daar zeg je namelijk niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Het zou ook es niet anders, maar ja, ook ik zoek een Headphone..

Ik heb het hele topic al doorgespit maar ik kom geen antwoord tegen.

Ik gebruik deze dan op een Cowon iAUDIO F2 MP3 speler.
Deze heeft een Output van 2x 30mW.

Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen....

Ik ben er iig zeer dankbaar voor!!!

greetz
Ik bezit dezelfde mp3-speler en gebruik naast mijn Shure E3 in ears de Sennheiser PX 100. Deze lichtgewicht koptelefoon biedt wat mij betreft de ideale prijs-kwaliteitsverhouding en voldoet aan de door jou gevraagde geluidseisen. Het enige nadeel is dat het een open koptelefoon is en bijgevolg het geluid nauwelijks isoleert. Maar je hebt natuurlijk ook nog je Sennheiser in-ears die je op drukke plaatsen kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Je bedoelt dus gewoon een headphone die het hele middengebied nauwelijks weergeeft?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

De Sennheiser HD25-1 is nu nog maar 139 euro. Dat is echt een koopje voor zo'n goedklinkende en zeer-gevoelige koptelefoon. Ik heb er 200 euro voor betaald en dat beschouwen veel mensen nog als een zeer goede prijs. Kopuhh dus :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

bedankt voor jullie hulp allemaal!!!

Sorry dat ik mijn budget idd was vergeten!!!

Ik heb in mijn pauze es met wat headphones gespeeld... en ik ben uiteindelijk met eentje naar huis gegaan waarvan ik het geluid echt prima vond. Mijn eisen zijn idd heel eigenaardig.... maar moeilijk uit te leggen. sorry.

Ik ben uiteindelijk voor een Sennheiser HD205 gegaan. Sterke koptelefoon, kreeg bijna alleen maar positieve reviews en klonk gewoon echt retegoed voor een koptelefoon in die prijsklasse.

Zelfs een review gevonden waarin hij vergeleken wordt met de Bose tripod, ja geen superding maar toch een hele degelijke Headphone die Bose (ook gehoord op het werk maar was te duur)

Heeft iemand nog tips wat betreft de Burn-in? Of andere tips zijn altijd welkom!!!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
troftnom schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:06:
[...]

Ik heb zowel de PX200 en later de 81DJ aangeschaft. De AKG heeft een stuk beter geluid. Schelpen zijn inderdaad een stuk groter, snoer is wel erg lang, verder is hij stevig en redelijk goed mobiel mee te nemen. Er is nog een kleine modificatie (pads binnen op de schelp eruit halen) om het geluid nog iets beter te maken. Draagcomfort is redelijk, als je een breed hoofd hebt kun je hem het beste wat oprekken, ik heb hem een nachtje over een bankleuning geklemt. Langer dan een uur luister ik er niet mee.

De AKG K 26 P is trouwens een betere keuze dan de PX200 als je voor zo'n kleiner model zou willen gaan.
Ben dan toch maar voor de AKG 181DJ (hetzelfde als 81DJ enkel kleurverschil) gegaan. Als het goed is zou ik hem maandag moeten thuis verzorgd krijgen. Ik kijk er al naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emu schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:49:
[...]

Ben dan toch maar voor de AKG 181DJ (hetzelfde als 81DJ enkel kleurverschil) gegaan. Als het goed is zou ik hem maandag moeten thuis verzorgd krijgen. Ik kijk er al naar uit :)
Ik neem aan dat je de 518DJ bedoelt? De 181DJ is voorzover ik weet namelijk wel echt een andere hoofdtelefoon. Dat terzijde, ik hoop dat je er blij mee bent en ben zeer benieuwd wat je er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD

UMD

You don't say

kan iemand mij hier vertellen waar ik Grado headphones kan bestellen.

Ik zou graag een Grado SR60, SR80 of iGrado willen.

als iemand me kan helpen, heel graag want ik kan ze echt nergens vinden!!

Bij voorbaat dank!!

greetz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

UMD schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:33:

Rik Stoet verkoopt die dingen.

In principe zou het goedkoper zijn om ze zelf uit Amerika te importeren maar Grado heeft erg z'n best gedaan om dat (vrijwel) onmogelijk te maken. De meeste dealers weigeren om Grado's naar het buitenland te verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

UMD schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:33:
als iemand me kan helpen, heel graag want ik kan ze echt nergens vinden!!
in de USA bestellen bij http://www.alessandro-products.com/headphones.html is een tip die ik nu een paar keer heb gezien :) Ik denk er inmiddels ook over na, ik heb nu de SR40 die echt 100% waardeloos zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MBV schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:35:
in de USA bestellen bij http://www.alessandro-products.com/headphones.html is een tip die ik nu een paar keer heb gezien :) Ik denk er inmiddels ook over na, ik heb nu de SR40 die echt 100% waardeloos zit :/
Ik geloof dat de Alessandro MS1, MS2 en MS3 overeenkomen met respectievelijk de SR80, de SR325 en de RS1 (of RS2), al schijnen er wel kleine verschillen te zijn.

Als je de SR40 vanwege het comfort kwijt wilt dan zijn de duurdere Grado's niet echt een goed alternatief. Grado's zijn nu eenmaal niet erg comfortabel maar dat neem je voor lief als je van dat geluid houdt. De goedkopere en duurdere modellen (afgezien van de SR40 en de iGrado) hebben allemaal ongeveer dezelfde constructie en komen qua comfort ongeveer op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De SR40 duwt op de voorkant van mijn oren. De gewone SR-reeks zal dat niet doen, omdat die vrij draaien. En de SR80 is altijd een leuke upgrade, toch? Mijn digitale piano heeft nog nooit zo mooi geklonken als door mijn SR40's, maar kan een beetje meer helderheid gebruiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 01:31:
[...]

Ik neem aan dat je de 518DJ bedoelt? De 181DJ is voorzover ik weet namelijk wel echt een andere hoofdtelefoon. Dat terzijde, ik hoop dat je er blij mee bent en ben zeer benieuwd wat je er van vindt.
Ja idd de 518DJ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs de Senneiser PX 100 binnen gekregen, zonder in te spelen is het geluid al erg goed voor de prijs. Ik heb de Sennheiser HD 595 voor € 113,- gevonden in Duitsland. Ben benieuwd of de Corda Move (juli 2007) een goede synergy heeft met de HD595, heb via head-fi Jan Meier al een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trust Silverline 640U O+

MEGA goed geluid en ik wil niks anders meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:36:
Trust Silverline 640U O+

Juist ja :X In vergelijking waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

de speakers van zijn laptop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:36:
Trust Silverline 640U O+

:D
You just made my day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:03:
de speakers van zijn laptop :+
tja.. zo'n stomme opmerking in een headphone thread kan je verwachten van een FireFux user _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:08:
[...]

tja.. zo'n stomme opmerking in een headphone thread kan je verwachten van een FireFux user _/-\o_
Als voor ons duidelijk is wat jouw referentiekader is, dan kunnen wij zo'n opmerking over jouw Trust beter op waarde schatten. Dat jouw gevoel voor humor niet overeenkomt met die van MBV is geen aanleding om volledig off-topic een potentiële flamewar te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:51:
[...]
Als voor ons duidelijk is wat jouw referentiekader is, dan kunnen wij zo'n opmerking over jouw Trust beter op waarde schatten. Dat jouw gevoel voor humor niet overeenkomt met die van MBV is geen aanleding om volledig off-topic een potentiële flamewar te starten.
Pardon? Mijn referentiekader? De thread gaat over goede headphones, ik gaf mijn mening over de Trust. Graag ontopic blijven inplaats van offtopic spam te posten.

Ontopic: Trust is meer voor gamers IMO omdat er dus ook een mic aan zit. Ik weet niet of dat echt in deze topic past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een referentiekader komt in dit geval tot stand door te luisteren naar hoofdtelefoons, je doet ervaring op. Je redeneert vanuit dit beeld en dus is het zo (denk je). Anderen weten dat er meer zaken zijn die je niet weet dan dat je wel weet. Daarom informeer ik naar je referentiekader. Als jij verteld wat je wel weet, dan weet ik wat je niet weet door wederzijdse uitsluiting. Alleen zo kan men jouw oordeel over de Trust op waarde schatten. Leuk trouwens dat je het met me eens bent dat deze thread over headphones gaat. Enigszins redundante informatie, maar we komen er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:08:
[...]

tja.. zo'n stomme opmerking in een headphone thread kan je verwachten van een FireFox user _/-\o_
Ik zal het nog erger maken: Ik heb HBO Informatica, ben bezig met TU/e Informatica, gebruik 99% van de tijd Linux en ook op windows gebruik ik ook Firefox. Voor webdevelopment is het gewoon ontzettend handig, en ik heb een paar plugins geinstalleerd die ook voor de rest handig zijn.
Maareh, wat heeft dat met headphones te maken? Ik maak gewoon een geintje, omdat de meeste mensen Trust niet zien als een serieus merk op de headphones markt. Ik heb zelf een goeie koptelefoon, en heb het gevoel dat ik vrij scherp kan horen qua geluidskwaliteit. Maar vertel: schat jij ze beter of slechter in dan mijn SR40 koptelefoon van Grado?
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:03:
[...]

Pardon? Mijn referentiekader? De thread gaat over goede headphones, ik gaf mijn mening over de Trust. Graag ontopic blijven inplaats van offtopic spam te posten.

Ontopic: Trust is meer voor gamers IMO omdat er dus ook een mic aan zit. Ik weet niet of dat echt in deze topic past.
Een referentiekader in deze context betekent: welke koptelefoons heb je nog meer geprobeerd? Welke koptelefoons vind jij dus slechter dan deze trust? Trust is niet echt een games-merk, dan denk ik eerder aan Creative. Daarnaast kunnen Gamers ook prima een Sennheiser met mic, of Philips met mic gebruiken.

Ik ben ook benieuwd of hij niet kapot gaat, daar heeft trust af en toe last van.
edit:
bij nader inzien nogal grof, beetje in geknipt :X

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 31-05-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
heeft iemand een suggestie voor een hoofdtelefoon tot 70 euro? Ik heb nu een Senheisser PMX-70 Sport.. hoewel ik uitermate tevreden ben over het geluid vind ik de constructiekwaliteit beneden de maat (dat ze zoiets op de markt brengen)..De kabels gaat overal kapot terwijl ik er super voorzichtig mee ben. Als het vochtig in de buurt is (zweten of motregen op de fiets) valt de treble uit.

Ik wil geen Senheisser meer. Maar in dit prijssegment zijn het vooral in-ears. Sony heb ik gehad (een neckband) en daar vond ik het geluid erg dof van. Philips heeft te veel bassen. Ik luister eigenlijk vanalles dus ik zoek een all-round hoofdtelefoon. Ik heb hem trouwens aangesloten om een Creative Zen Micro.

[ Voor 12% gewijzigd door m3gA op 31-05-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
m3gA schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:32:
heeft iemand een suggestie voor een hoofdtelefoon tot 70 euro? I

Ik wil geen Senheisser meer. Maar in dit prijssegment zijn het vooral in-ears. Sony heb ik gehad (een neckband) en daar vond ik het geluid erg dof van. Philips heeft te veel bassen. Ik luister eigenlijk vanalles dus ik zoek een all-round hoofdtelefoon. Ik heb hem trouwens aangesloten om een Creative Zen Micro.
Als hij iets groter mag zijn, zou je misschien eens naar de AKG K 518 DJ of zijn voorganger de K 51 DJ kunnen kijken. Is al het een en ander over gepost in dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
troftnom schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:18:
[...]

Als hij iets groter mag zijn, zou je misschien eens naar de AKG K 518 DJ of zijn voorganger de K 51 DJ kunnen kijken. Is al het een en ander over gepost in dit draadje.
ik denk dat hij wat te groot is. Maar ga hem wel eens bekijken :) bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:32:
heeft iemand een suggestie voor een hoofdtelefoon tot 70 euro? Ik heb nu een Senheisser PMX-70 Sport.. hoewel ik uitermate tevreden ben over het geluid vind ik de constructiekwaliteit beneden de maat (dat ze zoiets op de markt brengen)..De kabels gaat overal kapot terwijl ik er super voorzichtig mee ben. Als het vochtig in de buurt is (zweten of motregen op de fiets) valt de treble uit.

Grado SR-60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Houd er wel rekening mee dat Grado's op je oren drukken. Fantastisch geluid, maar om te hardlopen lijkt het me niet geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
MBV schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:42:
Houd er wel rekening mee dat Grado's op je oren drukken. Fantastisch geluid, maar om te hardlopen lijkt het me niet geweldig ;)
Dat klopt..echt praktisch is hij niet (wel goede reviews las ik).. ik zoek toch iets handzamers.. maar het lijkt of kleine hoofdtelefoons boven de 30 euro alleen bij Sennheiser te krijgen zijn. (of ik ken niet genoeg merken om op te googlen). En zover ik in google vind hebben veel mensen met Sennheiser het euvel met kapotte kabels. ook bij andere types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
m3gA schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:46:
[...]

Dat klopt..echt praktisch is hij niet (wel goede reviews las ik).. ik zoek toch iets handzamers.. maar het lijkt of kleine hoofdtelefoons boven de 30 euro alleen bij Sennheiser te krijgen zijn. (of ik ken niet genoeg merken om op te googlen). E
AKG maakt ook nog wel wat kleinere modellen, vergelijkbaar met de PX100/200 van Sennheiser. Heb zelf nog de K 26 P, zit een stuk steviger in elkaar dan het model van Sennheiser. En er is nog de AKG K 27i, is duurder, maar of hij ook echt veel beter is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een Grado iGrado misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 22:04

XXfrankieXX

Who, me?

Ik ben van plan binnenkort zowel nieuwe headphone als een nieuwe mp3 speler (Creative ZEN Vision:M) te gaan kopen.
Nu heb ik zelf hele goedkope headphone (TDK NP100).
Afbeeldingslocatie: http://www.elektroswiat.pl/pictures/products/small/6943_0.jpg
Ik was nooit echt van plan veel geld uit te geven voor oordopjes/koptelefoon , totdat ik pasgeleden van een studie-genoot de bose on-air
Afbeeldingslocatie: http://asia.cnet.com/i/r/2006/mpa/39271401/b001.jpg
van € 180 te horen kreeg. De stilte die ik hoorde toen ik hem opzette, en de kwaliteit vond ik echt geweldig. Nu staat er niets over dit apparaat verder op GOT, maar merk ik dat de mening over bose over het algemeen is dat hun prijs / kwaliteit verhouding erg laag is.
Bij de MediaMarkt (in Zoetermeer) heb ik een vergelijkbare headphone (van Sennheiser) geprobeerd, van € 225,00 (weet het model niet meer), en die gaven mij hetzelfde "wow"-effect.
Wat mij ook aanspreekt aan dit model van bose is zijn formaat; net nog klein genoeg om niet als een nerd te worden aangekeken in de bus, waar ik heb waarschijnlijk het meest ga gebruiken.

EDIT: Nu is mijn vraag: Kan ik beter iets anders kopen voor dit geld, of iets vergelijkbaars voor minder?

[ Voor 5% gewijzigd door XXfrankieXX op 20-06-2007 22:09 . Reden: vraag vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

XXfrankieXX schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:07:
EDIT: Nu is mijn vraag: Kan ik beter iets anders kopen voor dit geld, of iets vergelijkbaars voor minder?
;)

Ik heb die Bose niet gehoord, maar sinds mijn vader zo'n setje met 2 melkpakjes en een subwoofer in huis heeft gehad heb ik er niet zo'n hoge pet meer van op :X Maar de in-ear van Bose schijnt ook erg goed te zijn, dus wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nu heb ik de Bose-spullen zelf nooit gehoord maar ik ken inderdaad wel de reputatie van Bose als leverancier van redelijke spulletjes voor teveel geld. En die reputatie hebben ze wereldwijd onder serieuze audio-liefhebbers dus het zal vermoedelijk wel ergens op gebaseerd zijn.

Sennheiser maakt inderdaad hele leuke koptelefoons (ik heb zelf een HD580) maar € 225 voor een koptelefoon om mobiel te gebruiken lijkt me behoorlijk veel. Bovendien zijn veel duurdere Sennheisers hoog-ohmig en MP3-speler missen meestal het vermogen om zo'n ding goed aan te sturen.
Ik gebruik onderweg meestal de Shure E2C die heel goed voldoet i.c.m. een MP3-speler. Hij is niet te duur (ongeveer € 89), onopvallend, isoleert erg goed (maar in het verkeer ofzo kan dat weer een nadeel zijn), en klinkt heel goed. Nadeel is wel dat het een in-ear type is en het in doen van die dingen iets omslachtiger is dan bij een gewone koptelefoon.

Voor thuis zijn de duurdere Sennheisers wel een hele goede keus. Dat geldt overigens ook voor de duurdere types van Beyer Dynamic, AKG, en Grado die allemaal als "betere" merken op dit gebied bekend staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor onderweg heb ik een paar Sennheiser HD25-1's. Ze waren redelijk prijzig (€224 heb ik er voor betaald) maar ze zien er niet heel erg duur uit wat in mijn ogen eerder een voordeel dan een nadeel is. Ik loop namelijk wel eens door een onguur buurtje s'avonds.

Het is een gesloten systeem en sluit erg goed af. Ik hoor geen geluid van buiten, en men kan mij ook niet haar muziek horen luisteren, wat mij betreft een uitkomst aangezien ik dagelijks enkele uurtjes in het openbaar vervoer doorbreng. De impendantie bedraagt 70ohm, maar ze zijn erg gevoelig dus gewoon makkelijk aan te sturen door een mp3-speler.

Ik heb ze trouwens voor ik ze kocht vergeleken met onder andere de Bose die jij (XXfrankieXX) in je post noemde, en ik vond de Sennheisers een stuk beter klinken. Bijkomstig voordeel voor mij was dat de alle onderdelen van de hoofdtelefoon los verkocht worden, dus mocht er iets sneuvelen dan valt het vaak snel zelf te vervangen.

Nog een plaatje ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.showcaseinc.com/store/ProdImages/Sennheiser_hd25_hires.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:05:
Voor onderweg heb ik een paar Sennheiser HD25-1's. Ze waren redelijk prijzig (€224 heb ik er voor betaald) maar ze zien er niet heel erg duur uit wat in mijn ogen eerder een voordeel dan een nadeel is. Ik loop namelijk wel eens door een onguur buurtje s'avonds.
De HD25-1 heeft z'n plussen en minnen. Voordeel is dat ie ideaal is voor mobiel gebruik. Hij is degelijk, laag-ohmig (ideaal voor mobiele spelers), geeft goede geluidsisolatie, en levert heel behoorlijk geluid. Eigenlijk is dit een professioneel type wat meer voor cameramensen en mobiele geluidstechnici bedoeld is wat verklaart waarom ie er simpel uitziet en erg degelijk is.

Aan de minkant: Het comfort is iets minder omdat ie nogal stevig op de oren drukt maar voor onderweg heeft dat weer als voordeel dat ie ook nooit van je hoofd zal vallen. Dat heeft ook met die dubbele beugel te maken.
Ik heb zelf niet helemaal tevreden over het geluid. Hij geeft naar mijn smaak iets teveel bas, maar da's een kwestie van smaak, en klinkt wat minder natuurlijk dan andere hoofdtelefoons (dat schijnt inherent te zijn aan gesloten koptelefoons). De prijs zal momenteel rond € 200 zijn bij een normale audiozaak en een paar tientjes minder bij de goedkopere online winkels.

Voor mobiel gebruik, en zeker voor pro's, vind ik de HD25-1 een goede keus. Voor thuis, waar isolatie en degelijkheid meestal minder belangrijk is, zijn er naar mijn bescheiden mening beter types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik ben momenteel op zoek naar een hoofdtelefoon en heb eens een kijkje genomen in deze thread, maar de prijzen schrikken me af. Ik ben op zoek naar een degelijke hoofdtelefoon met vol geluid. Het zal alleen thuis gebruikt worden voor het bekijken van films/series op de PC.
Ik dacht eerst aan 50 euro, maar dat lijkt na wat onderzoek erg onrealistisch. Max zou ik aan 70 denken. Is voor dat geld iets moois te verkrijgen of kan ik beter bij mijn oordopjes blijven? Ik heb nu momenteel in-ear oordopjes, maar als ik snachts twee films bekijk beginnen die wel enorm te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je open of gesloten cans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik heb begrepen dat de open versies betere geluidskwaliteit leveren, maar dat de demping niet zo super is. Gezien het alleen thuis zal worden gebruikt zal ik me niet storen aan omgevingsgeluid. Ik denk dus dat ik de voorkeur geef aan open hoofdtelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar de Sennheiser eH 350, de HD 555's vallen helaas buiten jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Bedankt voor de reply, ik denk dat ik die maar bestel. Het is voor 60 euro te verkrijgen bij eshop.nl. Heeft iemand anders nog alternatieven?
Ik heb heel wat goeds gehoord over de HD555, maar met het prijskaartje van ruim 100 euro ligt die inderdaad boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb 'm ook en ben er erg tevreden over. Goed gebalanceerd geluid, hoge gevoeligheid (hard volume aangesloten op een laptop), zeer robuust en lekker licht. Ik heb er trouwens 'maar' 180 euro voor betaald en hij is nu zelfs voor 135 euro te koop (koopje!!)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een advies vraag:

Ik twijfel tussen de AKG K250 S of een Alessandro Music Series One (modified Grado maar vraag me niet wat het zal wel nagenoeg dezelfde zijn). Mijn muzikale voorkeur is Bleus/rock/metal als gitaar maar het hoofdbestanddeel dus zeg maar Van Dik Hout tot Immortal en van Robert Johnson tot Jack Johnson

Terug naar de headphones, beide kun je in America bestellen en komen op 100 dollar inclusief verzendkosten, welke van de twee bestellen en waarom????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:52:
Ik twijfel tussen de AKG K250 S of een Alessandro Music Series One (modified Grado maar vraag me niet wat het zal wel nagenoeg dezelfde zijn). Mijn muzikale voorkeur is Bleus/rock/metal als gitaar maar het hoofdbestanddeel dus zeg maar Van Dik Hout tot Immortal en van Robert Johnson tot Jack Johnson
De Series One is volgens mij een gemodificeerde Grado SR80 maar inderdaad vrijwel gelijk. De meeste mensen vinden de Grado/Alessandro ideaal voor rock/metal omdat ie een erg direct geluid met veel impact heeft. De AKG's zijn doorgaans veel subtieler en volgens sommigen juist ideaal voor klassiekliefhebbers.

Als het beluisteren van beide types niet mogelijk is, en je puur op reputatie moet afgaan, dan zou ik in dit geval zondermeer voor de Alessandro kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Downtime, dank, ik wil inderdaad puur op reputatie afgaan recentelijk bood er ook iemand 70 euro op een alessandro op marktplaats. Mocht het helemaal niet my kind zijn zet ik hem weer weg via Marktplaats.
Wat mij echter opviel is dat de Alessandro dezeflde freq. response heeft als de Grado 225 te weten 20 - 22 echter driver matched db is gelijk aan de Grado's 60 t/m 125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Review van een aantal "closed" koptelefoons (max. $150): http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=252485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op dat de Equation Audio RP-21 er niet tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:48:
[...]
Let wel op dat de Equation Audio RP-21 er niet tussen zit.
Die haalt de kwaliteit van de HD25-1 ook niet: http://headphonedeals.org/?p=148
Maar met $99 heeft die wel een goede prijs inderdaad. Al zou ik dan voor de Allessandro MS1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:09:
[...]

Die haalt de kwaliteit van de HD25-1 ook niet: http://headphonedeals.org/?p=148
Mee eens, het is meer een beter alternatief voor de HD 280 Pro
Maar met $99 heeft die wel een goede prijs inderdaad.
Absoluut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik zie trouwens dat de HD25-1 nu 144 euro kost: http://www.rebelio.nl/app..._25_1_II_Black/index.html

Dan is de keus snel gemaakt imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag is er helaas iemand op mijn Technics RP-F500 gaan staan en nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe koptelefoon.

De Sennheiser HD 215 spreekt mij wel aan, alleen twijfel ik ergens over.
Overal staat aangegeven dat de kabel 3 meter is, maar dat is waarschijnlijk als die helemaal is uitgerekt. Ik ben van plan de koptelfoon voornamelijk te gebruiken voor als ik in bed een film kijk(afstand tv = 2,5 meter) dus ik ben bang dat ie dat net niet haalt.

Heeft iemand heir misschien de HD 215 en kan bevestigen hoe lang de kabel werkelijk is?
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/1311-3.jpg

Als iemand nog een mooi alternatief weet voor een koptelefoon van rond de 60 euro; let me know.

edit:
Ik kan natuurlijk ook gewoon een velengkabeltje nemen... of krijg ik daarmee kwaliteitverlies??

[ Voor 7% gewijzigd door RekZ op 28-08-2007 23:56 ]

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26

Nog een plaatje ter illustratie:
[afbeelding]
Kheb hem zelf ook (o.a. voor DJ'en en m'n iPod) maar €224??? ik maar €156 (duitse web-shop, 2 jaar geleden). En 2 posts boven mij staat hij voor €144 (WOW!!). Maar idd een briljante koptelefoon. Ook ideaal in het vliegtuig, hij dempt zo goed dat je de motoren amper hoort als je muziek aan hebt. En als ik geen muziek aan heb houd ik hem ook op in het vliegtuig, alleen maar om dat rot lawaai te dempen :P.. zeker een aanrader!!

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 06-09-2007 21:24 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Na dit topic (en wat reviews) een beetje te hebben doorgespit heb ik besloten een AKG Acoustics K-518 DJ te bestellen. Ik luister erg veel MP3's (en maak wat muziek met FL Studio :P ), dus ik hoop dat ik een goeie keuze gemaakt heb. :) Ik wilde eerst een nieuwe geluidskaart kopen; ik heb nog een audigy2, echter dacht ik dat het misschien wel eens beter zou kunnen zijn om eerst eens een wat betere koptelefoon te kopen. :)

Hopen dat ie mooier geluid geeft dan mijn el-cheapo Philips HP200 phones.

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 11-09-2007 01:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RekZ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:50:
Vandaag is er helaas iemand op mijn Technics RP-F500 gaan staan en nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe koptelefoon.

Overal staat aangegeven dat de kabel 3 meter is, maar dat is waarschijnlijk als die helemaal is uitgerekt. Ik ben van plan de koptelfoon voornamelijk te gebruiken voor als ik in bed een film kijk(afstand tv = 2,5 meter) dus ik ben bang dat ie dat net niet haalt.

Heeft iemand heir misschien de HD 215 en kan bevestigen hoe lang de kabel werkelijk is?
[afbeelding]
Ik heb niet dezelfde maar een Beyer DT770 met coiled koord. Hoewel je daar op zich de 3 meter wel mee haalt is dat wel vrij hinderlijk qua de kabel die weer terug wil springen.

Verlengkabel is aan te raden.
edit:
Ik kan natuurlijk ook gewoon een velengkabeltje nemen... of krijg ik daarmee kwaliteitverlies??
Niet hoorbaar, tenzij je een superbrak verlengsnoertje gebruikt natuurlijk. (Sennheiser maakt er zelf een met ingebouwde volumecontrol.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eens voor een hoofdtelefoon voor thuis-gebruik, omdat het niet aangenaam is de hele tijd mn in-ears in te hebben, en ik kwam op deze uit:

http://www.mp3shop.be/product/38743/akg-k-416-p.html

ik vind hier geen goede reviews over, heeft er iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

RekZ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:50:

[afbeelding]

Als iemand nog een mooi alternatief weet voor een koptelefoon van rond de 60 euro; let me know.

edit:
Hai, ik heb de HD-215. Allereerst ben ik zeer te spreken over het geluid dat er uit komt. Niet teveel bass, maar precies goed. Ik kan er echt uren een film over muziek mee luisteren. :)

Over het coiled snoer. Dat is lekker handig, want je zit niet constant met een lang snoer. Jouw nadeel is dan dat niet echt uit maakt maar gewoon straight moet zijn. Ik heb het even getest, en idd, je voelt een beetje dat ie er aan trekt. Niet echt heel fijn nee.

Nou kan je dat coiled snoer demonteren, vanuit de headphone, en op die manier een ander snoer aansluiten! Dat is het overwegen waard. Ik doe het zelf ook regelmatig.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik zoek ook een goede koptelefoon, maximaal 80 euro, ik had eerst een sennheiser HD555 omdat die 76 euro was maar die is in die winken (azerty) niet meer te krijgen. Zijn er nog andere opties met goede geluidskwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Ik zit ook een beetje rond te kijken naar een goede headphone voor mijn iPod. Niet al te duur, maar wel kwalitatief goed; laten we zeggen niet meer dan 100 euro. Is dat een beetje te doen?

Ik heb tijdje geleden in de MM geluisterd naar een aantal, maar het volume was niet al te hoog en was ook niet zo zeker van de kwaliteit van het bron geluid; dus ik kon niet echt goed een keuze maken.
Ook verkopen ze daar geen hoogstaande merken (correct me if I'm wrong), behalve Sennheiser dan. Had een aantal daarvan geluisterd, waaronder eentje van 29,- (HD201?); maar ik was niet onder de indruk van het geluid. Toen voor de gein maar eentje van 189,- geprobeerd, maar zelfs daar was ik niet onder de indruk van, maar dat zal wss komen door het zachte volume en 't matige bron geluid.

Dus, hebben jullie aanbevelingen? Goed geluid voor een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, gooi er een versterker tussen, Geheimtipp : de Headsix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reef_91 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:23:
Ik zit ook een beetje rond te kijken naar een goede headphone voor mijn iPod. Niet al te duur, maar wel kwalitatief goed; laten we zeggen niet meer dan 100 euro. Is dat een beetje te doen?

Ik heb tijdje geleden in de MM geluisterd naar een aantal, maar het volume was niet al te hoog en was ook niet zo zeker van de kwaliteit van het bron geluid; dus ik kon niet echt goed een keuze maken.
Ook verkopen ze daar geen hoogstaande merken (correct me if I'm wrong), behalve Sennheiser dan. Had een aantal daarvan geluisterd, waaronder eentje van 29,- (HD201?); maar ik was niet onder de indruk van het geluid. Toen voor de gein maar eentje van 189,- geprobeerd, maar zelfs daar was ik niet onder de indruk van, maar dat zal wss komen door het zachte volume en 't matige bron geluid.

Dus, hebben jullie aanbevelingen? Goed geluid voor een redelijke prijs?
De Sennheiser HD 555 of de AKG K530 lijken me binnen jouw budget het best in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:21:
[...]

De Sennheiser HD 555 of de AKG K530 lijken me binnen jouw budget het best in aanmerking te komen.
Die zien er goed uit, maar vind ze eig iets te duur. Je zit met deze headphones meteen bij m'n max. :P
Wat denken jullie van de AKG K 414 P of de AKG K 518 DJ?
Of moet ik echt minimaal 100 euro te besteden hebben, nee toch?

[ Voor 9% gewijzigd door RnB op 07-10-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reef_91 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:03:
[...]

Die zien er goed uit, maar vind ze eig iets te duur. Je zit met deze headphones meteen bij m'n max. :P
Deze koptelefoons - HD 555 en AKG K530 - zijn inderdaad niet goedkoop, maar ze bieden wel een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding en je bent er gegarandeerd een paar jaar mee zoet. In de prijsklasse die jij suggereert met de door jouw genoemde AKG-modellen is de Sennheiser PX 100 imo de ongekroonde koning. Deze is voor mij de gedroomde 'compagnon de route' voor jouw iPod: goede geluidskwaliteit, ultra-draagsbaar én een zeer goed afwerking. Als je ooit een duurdere koptelefoon (€100 en hoger) zou willen gebruiken met je mp3-speler heb je sowieso wel een koptelefoonversterkertje nodig om die tot zijn recht te laten komen. Ook dit aspect moet je mee in overweging nemen bij het nemen van je beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ga misschien binnenkort een andere hoofdtelefoon kopen om wat beter naar muziek te kunne luisteren, de creative hq1300 is wel goed, maar word wat slechter en ziet er ten eerste al vrij slecht uit na 3 jaar. :P

Nu zat ik te kijken, mede omdat het zo'n goed merk is (toch?), naar de Sennheiser HD 205 koptelefoon.

Maar voordat ik dat ga kijken voor een andere, vraag ik me toch nog wat af, ik heb nml een versterker en 2 speaker kisten staan, het geluid van de pc gaat in stereo naar de versterker, alles is keurig afgesteld op speakers, maar deze oude creative headset kan niet de hoeveelheid bass aan die normaal naar de speakers word gestuurd, die klinkt voor geen meter. ik kan wel in media player de equalizer uitzetten maar ik vind dat te lastig en het geluid via de hoofdtelefoon klinkt niet goed meer. Zou een nieuwe hoofdtelefoon die beter is dit wel aankunnen en goed muziek kunnen laten horen?

Ik wil dus een goede vervangende hoofdtelefoon voor minder als 100 euro als het kan. Ik heb wat rondgekeken maar de computer hoofdtelefoons zijn niet allemaal even goed, ik zou dus eerder een gewone hoofdtelefoon kunnen kopen, dus bv die Sennheiser HD 205.

Edit:
Zie ook dit topic: Afstellen van luidsprekers, hoofdtelefoon klinkt bagger

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 08-10-2007 10:21 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:49:
[...]

Deze koptelefoons - HD 555 en AKG K530 - zijn inderdaad niet goedkoop, maar ze bieden wel een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding en je bent er gegarandeerd een paar jaar mee zoet. In de prijsklasse die jij suggereert met de door jouw genoemde AKG-modellen is de Sennheiser PX 100 imo de ongekroonde koning. Deze is voor mij de gedroomde 'compagnon de route' voor jouw iPod: goede geluidskwaliteit, ultra-draagsbaar én een zeer goed afwerking. Als je ooit een duurdere koptelefoon (€100 en hoger) zou willen gebruiken met je mp3-speler heb je sowieso wel een koptelefoonversterkertje nodig om die tot zijn recht te laten komen. Ook dit aspect moet je mee in overweging nemen bij het nemen van je beslissing.
Okay, dankjewel voor je duidelijke reply. Over die versterkers zat ik ook al te denken, aangezien die dingen bij 32 Ohm beginnen. Want hoe hoger de weerstand, hoe minder dB geluid op hetzelfde volume toch?
Die PX-100 is eig niet de soort headphone die ik zoek, zoek meer zo'n grotere. (vandaar die AKG voorbeelden) Maar die zijn dus niks neem ik aan?
En zou ik met een headphone met 32 Ohm al te zacht geluid hebben, of is dat nog te doen? Aangezien er ook headphones zijn met meer dan 100 Ohm. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 19:34

User

S3

Hallo,

Ik zoek een goede koptelefoon met microfoon. Het moet een draadloze zijn omdat de koptelefoon die ik nu heb het nogal zwaar heeft wat de draad betreft. Mijn budget ligt rond de 30-40 euro. Ik heb zelf al zitten zoeken maar zo veel koptelefoons met microfoon zijn er niet echt. (ik heb nu een Logitech Precision Gaming Headset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogal onrealistische eisen vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reef_91 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:43:
[...]

Okay, dankjewel voor je duidelijke reply. Over die versterkers zat ik ook al te denken, aangezien die dingen bij 32 Ohm beginnen. Want hoe hoger de weerstand, hoe minder dB geluid op hetzelfde volume toch?
Die PX-100 is eig niet de soort headphone die ik zoek, zoek meer zo'n grotere. (vandaar die AKG voorbeelden) Maar die zijn dus niks neem ik aan?
En zou ik met een headphone met 32 Ohm al te zacht geluid hebben, of is dat nog te doen? Aangezien er ook headphones zijn met meer dan 100 Ohm. :o
32-64 Ohm is in principe nog goed te doen met een mp3-speler, hoor. Aan een versterkertje zou ik pas beginnen bij >100 Ohm, dan pas is dit zinvol. Als isolatie ook belangrijk is voor jou dan zou je eventueel toch de AKG K 518 kunnen nemen. Op dat gebied moet de Sennheiser PX 100 het wel afleggen tegen de AKG. Maar je mag wel geen grote oren hebben want de schelpjes van de K518 zijn niet zo groot. Mij pasten ze alleszins niet. :) Maar ze klonken zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:53:
[...]
Aan een versterkertje zou ik pas beginnen bij >100 Ohm, dan pas is dit zinvol.
Ook zinvol bij laag ohmige headphones als je de line-out van je mp3 speler gebruikt. Zo'n externe versterker is meestal stukken beter dan een ingebouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:04:
[...]
Ook zinvol bij laag ohmige headphones als je de line-out van je mp3 speler gebruikt. Zo'n externe versterker is meestal stukken beter dan een ingebouwde.
Misschien wel bij iPods of bij goedkopere B-merken. Bij iRiver en iAudio in ieder geval weinig of niet. Deze twee merken hebben voldoende krachtige interne versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:19:
Nogal onrealistische eisen vind je ook niet?
Hoezo? Het zijn dacht ik gewoon de eisen voor een koptelefoon van een gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:06:
[...]

Misschien wel bij iPods of bij goedkopere B-merken. Bij iRiver en iAudio in ieder geval weinig of niet. Deze twee merken hebben voldoende krachtige interne versterkers.
Krachtig ja, kwaliteit is wat anders.
User.tmp schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:09:
[...]

Hoezo? Het zijn dacht ik gewoon de eisen voor een koptelefoon van een gamer.
Draadloos én goed én 30-40 EUR max.? Lijkt me niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:13:
[...]

Alleszins de beste die je in eender welke mp3-speler kunt vinden. Voor onderweg vind ik een versterker sowieso eerder een last dan een lust. Al is dit laatste een keuze die ieder voor zichzelf moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:13:
[...]

[...]
Draadloos én goed én 30-40 EUR max.? Lijkt me niet realistisch.
Die logitech was ook ong. 30-40 euro maar die draad ervan kreeg veel te verduren.
Maar ik heb volgens mij nergens gezegt dat dat het maximale was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:06:
[...]

En laat ik nou net een iPod hebben. :P Dus geen headphone voor mij? :X

[ Voor 69% gewijzigd door RnB op 08-10-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reef_91 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:27:
[...]

En laat ik nou net een iPod hebben. :P Dus geen headphone voor mij? :X
Laag-Ohmige headphones zijn echt geen probleem. Tenzij je hardhorig bent zal je niet te klagen hebben wat betreft het geboden volume. Hoeveel mensen zie jij soms rondlopen met van die draagbare versterkertjes? Ik alleszins héél weinig en ik let daar nochtans goed op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon van max. 50 euro.
Zit vaak lang in de trein en bus, dus wil graag een gesloten koptelefoon die veel omgevingsgeluid dempt.
Ik zoek verder een koptelefoon die redelijk neutraal is qua spectrum. Een beetje meer bas is overigens niet erg.
Heb bij de mediamarkt de HD205 opgezet (zonder bron, had geen tijd om verkoper te vragen), maar die klonk redelijk geluidsdicht.
Heb verder nog wat gelezen op internet, en vond verder de AKG K 26, de Sennheiser HD 212 Pro en de AKG 81DJ. Ze allemaal redelijk in mijn budget, voorzover ik heb kunnen nakijken.
Welke van deze zouden jullie mij aanraden en is er een winkel waar ik ze eventueel kan testen (omg. Utrecht)?

EDIT: Heb het weten te beperken tot de Sennheiser HD205 en de AKG K518DJ (de Europese variant van de K81DJ als ik het goed begrepen heb.
Op head-fi.org zijn ze geloof ik nogal enthousiast over de K81DJ, maar de HD205 is iets goedkoper.
Ik draag verder ook een bril, dus ik weet niet of daardoor een of beide koptelefoons niet goed zal zitten... Maar ik las ook weer dat je ze kunt uitrekken door een nachtje om een paar boeken heen te doen, dus dat probleem zal wel meevallen denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Joopieboy schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:20:
Ik ga misschien binnenkort een andere hoofdtelefoon kopen om wat beter naar muziek te kunne luisteren, de creative hq1300 is wel goed, maar word wat slechter en ziet er ten eerste al vrij slecht uit na 3 jaar. :P

Nu zat ik te kijken, mede omdat het zo'n goed merk is (toch?), naar de Sennheiser HD 205 koptelefoon.

Maar voordat ik dat ga kijken voor een andere, vraag ik me toch nog wat af, ik heb nml een versterker en 2 speaker kisten staan, het geluid van de pc gaat in stereo naar de versterker, alles is keurig afgesteld op speakers, maar deze oude creative headset kan niet de hoeveelheid bass aan die normaal naar de speakers word gestuurd, die klinkt voor geen meter. ik kan wel in media player de equalizer uitzetten maar ik vind dat te lastig en het geluid via de hoofdtelefoon klinkt niet goed meer. Zou een nieuwe hoofdtelefoon die beter is dit wel aankunnen en goed muziek kunnen laten horen?

Ik wil dus een goede vervangende hoofdtelefoon voor minder als 100 euro als het kan. Ik heb wat rondgekeken maar de computer hoofdtelefoons zijn niet allemaal even goed, ik zou dus eerder een gewone hoofdtelefoon kunnen kopen, dus bv die Sennheiser HD 205.

Edit:
Zie ook dit topic: Afstellen van luidsprekers, hoofdtelefoon klinkt bagger

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een nieuw setje headphones voor mijn iPod Touch.

Maar ik weet nog niet of ik in-ears wil of toch een normale headphone met kleine oorschelpen. Budget is 50 euro, maar als het design erg mooi is dan tot 80 euro.

Wat is aan te raden voor 50 euro als ik design net zo belangrijk vind als geluid?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Ik denk dat je in het verkeerde topic bent, aangezien het over headphones gaat en niet over earphones. Zie het andere topic ;) .

Even ontopic, ik ben miscshien van plan om een keer goede headphones te gaan halen, nadat ik op redelijk veel instapmodellen inears heb gebruikt (Sony ex71, Sony nx1, Creative ep630, Panasonc HJE50, Sony w800i inears etc.)
Dit keer wilde ik eens headphones proberen en had ik eigenlijk wel interesse in de Sony MDR D333. Op het internet niets over gevonden, alleen wat reviews op audiocubes... Iemand ervaring mee? Ze zien er zwaar goed uit vind ik , maar ik weet niet of ze voor het geld een redelijk geluid geven? (50 dollar = +/- 35 euro + shipping.)

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20060913/sony2_14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20060913/sony2_16.jpg

Edit: Heb ze maar besteld ,toch maar de keuze gemaakt tussen de Panasonics HTX7 en deze Sony MDR-D333. De sony's vond ik toch meer voordelen hebben , al was het geluid van de panasonics wss ietsjes 'voller' . Verwacht ze binnen een weekje binnen te hebben :).

[ Voor 37% gewijzigd door k5052 op 29-10-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb net mijn Alessandro MS1 binnen, zonder belasting of douanekosten o.i.d., dus ik ben blij (maar $99 = ongeveer €70). Ze klinken fantastisch, direct al een stuk beter dan mijn Grado SR40's :Y) Ze zitten ook een stuk beter, alhoewel ik ze nog niet lang op heb gehad.
Beetje jammer dat hun site nogal hard aan een update toe is, mijn vader vertrouwde het niet zo erg. Certificaat verlopen, java-applet uit het jaar nul, en zijn eigen credit-card kon hij niet invullen (geldig tot 2011, en de site gaat maar tot 2008 :X). Gelukkig is alles goed gekomen. Nu nog even uitzoeken hoeveel ik precies moet overmaken naar mijn vader (heb zelf geen creditcard) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:02
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:06:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon van max. 50 euro.
Zit vaak lang in de trein en bus, dus wil graag een gesloten koptelefoon die veel omgevingsgeluid dempt.
Ik zoek verder een koptelefoon die redelijk neutraal is qua spectrum. Een beetje meer bas is overigens niet erg.
Heb bij de mediamarkt de HD205 opgezet (zonder bron, had geen tijd om verkoper te vragen), maar die klonk redelijk geluidsdicht.
Heb verder nog wat gelezen op internet, en vond verder de AKG K 26, de Sennheiser HD 212 Pro en de AKG 81DJ. Ze allemaal redelijk in mijn budget, voorzover ik heb kunnen nakijken.
Welke van deze zouden jullie mij aanraden en is er een winkel waar ik ze eventueel kan testen (omg. Utrecht)?

EDIT: Heb het weten te beperken tot de Sennheiser HD205 en de AKG K518DJ (de Europese variant van de K81DJ als ik het goed begrepen heb.
Op head-fi.org zijn ze geloof ik nogal enthousiast over de K81DJ, maar de HD205 is iets goedkoper.
Ik draag verder ook een bril, dus ik weet niet of daardoor een of beide koptelefoons niet goed zal zitten... Maar ik las ook weer dat je ze kunt uitrekken door een nachtje om een paar boeken heen te doen, dus dat probleem zal wel meevallen denk ik.
K518DJ zit ERG slecht met een bril. Dat je het weet.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reef_91 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:03:
[...]

Ik zag de AKG 414 in de MM vandaag, 40 euro. Klonken erg goed. Iemand meer ervaringen hiermee?

Ik had hem even op maar lees dat AKG's niet comfortabel zitten na lange tijd, met name kleine modellen. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:27:
[...]

K518DJ zit ERG slecht met een bril. Dat je het weet.
De HD205 zit ook niet erg fijn met bril. Ik heb hem uiteindelijk gekocht, maar na 20 a 25 minuten krijg ik last van mijn oren (niet van het hoge volume). Verder is de isolatie ook niet wat ik ervan gehoopt had. Het maakte eigenlijk erg weinig uit of ik mijn oude koptelefoon (Sony MDR-V150) op had of de HD205 qua isolatie.
Het geluid is eigenlijk best aardig verder, maar dan moet je daar wel iets van kunnen horen. Heb hem dus uiteindelijk weer doorverkocht en de Creative EP-630 in ear's genomen. Iets totaal anders, maar het paste precies bij wat ik belangrijk vind. De isolatie is vrij goed, met muziek op hoor je vrijwel niks van wat er om je heen gebeurt, en dat is erg prettig. Ook heb ik geen last meer van mijn oren nadat ik ze langer dan een half uurtje in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Is de AKG K530 goed? Vind het design heel mooi iig.
(vandaag 60,- op iBood, koopje?)
Gebruik normaal onderweg in-ears, maar ga missch toch maar overstappen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/site/pics/products/other/akg02Large.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Tjado op 08-11-2007 09:09 ]

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het ook al een leuke aanbieding.
Maar voor onderweg is hij toch niet echt practisch, met een snoer van drie meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een koptelefoon voor de winter, en mijn oog was gevallen op de AKG k 412 p

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.com.tw/images/product/akg_k412p_l.jpg

Weet iemand of deze goed is? heb wel goede reviews gelezen.

Ik zag ook de AKG K 414 P maar ik vind deze wat minder mooi of is hier het geluid mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje obscure headphone vind je ook niet? Is de Sennheiser PX100 niet iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:27:
Ik wil graag een koptelefoon voor de winter, en mijn oog was gevallen op de AKG k 412 p

[afbeelding]

Weet iemand of deze goed is? heb wel goede reviews gelezen.

Ik zag ook de AKG K 414 P maar ik vind deze wat minder mooi of is hier het geluid mooier uit.
Ik vind de 414 juist weer mooier. Qua geluidskwaliteit zal er niet veel verschil tussen zitten de 412 (30 euro) en de 414 (40 euro). De oorschelpen van de 414 hebben leerachtig materiaal en die van de 412 dat zachte schuimig materiaal. Ik vind de 414 erg mooi qu design maar dat uitschuiven is zo onhandig denk ik. Die paar haren die ik nog op me hoofd hebben komen er makkelijk tussen denk ik :).
Vreemd dat er zo weinig mensen iets van de AKG's instapmodellen vinden/weten, zou ook meer reactie's verwachten.
Ik vind overigens die koptelefoon van BOSE van 150 euro super zitten (de MM A'dam heeft ze op elke iPod aangesloten), maar ja, Bose he. Veel geld weinig kwaliteit :)
Bose Around Ear Headphones
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/images/home_entertainment/products/p_triport_m_s.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 19:13 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen, en discussie mbt headphones. Niet voor aankoopadvies en "hoe goed is deze headphone"-vragen.