De HD250 is allicht ook geschikt vooral voor games. (een inmens frequentiebereik. Ook in Unreal Tournament lijkt het alsof je echo's links of rechts nog langer hoort doorgalmen dan bij een dergelijk high end pcsubwoofersetje)
Alle lage tonen vliegen moeiteloos door je hoofd heen (tot 21Hz sinus wave hoorbaar voor mij, en dat voor F349,-)
Het is nogal een studiokoptelefoon. Alles wordt een beetje flat weergegeven. Behalve de subbass. Zeker voor spellen een heel erg geschikte. Ik heb de HD580 en de 600 eens vergeleken en het enige verschil dat ik kon merken was dat de 600 anders afgesteld was. (subbass kreeg meer volume)
Ben van beiden niet echt weg (vind ze enorm kil klinken) en ik luister alle soorten metal, trance en een klein beetje klassiek.
Heb je echt al anders types gehoord? Want zelf kwam ik tot de conclusie dat ik een stel goedkopere types gewoon beter vond klinken. Je moet zeker meerdere types luisteren, want wie weet geef je wel F200,- teveel uit. Die hogere types in de dynamic reeks hebben veelal betere specificaties, maar of ze ECHT beter klinken... daar twijfel ik vaak aan.
De HD250 vond
ik het beste klinken van 5 types. De enige betere allround dynamische koptelefoon vond ik de HD590 voor ongeveer F399,-. Die presteerd op elk gebied gewoon geweldig. Hij klinkt heel erg warm (net als de goedkopere HD570) wat mij erg aanstaat.
Bij Bang&Olufsen Centre hier in r'daal kost hij F489,-
Kun je hem zo goed bij Stassen halen. Als je ZEKER weet dat je dat type wilt.
klinkt een computer niet zo fantastisch natuurlijk. je gaat werkelijk alle storinkjes horen en zo.
Heb je dat zelf ondervonden? Mijn HD250 geeft helemaal geen storingen door vanuit mijn SbLive! signaal ruis verhouding is nog vele malen beter dan mijn speakers. Als je het volume ongelooflijk hard zet zonder muziek aan hoor je nog praktisch geen ruis. Als je dan muziek aanzet voel je gewoon pein aan je oren omdat de koptelefoon veel te hard staat.
HD580 en de HD600 gewoon identiek
Zeker, bijna identiek. Daarom moet topicstarter echt even nadenken of hij wel zo'n dure headphone wilt overwegen. Ik hoorde echt zo weinig verschil (heb op mijn gemakje met koffie een half uurtje zitten luisteren naar 5 types).
Toch wil ik weleens weten wat een headphone amp voor zin heeft. De gevoeligheid van de HD600, 580 en 250 is prima. Daar is helemaal geen versterker bij nodig. Bovendien heb je daardoor alleen maar een extra schakeling en met een SoundblasterLive icm. met deze headphones heb je ook nog totaal geen hoorbare ruis (ook op niet wenselijk hoog volume).
Die dynamic reeks heeft helemaal geen versterker nodig. Voor electrostaten (ook van Sennheiser) is het bijna een must. Maar voor de dynamic reeks is het gewoon verspilling van je geld.
dacht dat deze 300 mw nodig had
Om het maximale aantal dB spl's op een bepaalde toon te bereiken ja. Je weet waarschijnlijk niet hoe hard deze koptelefoons al met 150mw kunnen gaan? Probeer het eens zonder versterker, je zult merken dat je al een onaagenaam hard volume kunt produceren met een normale koptelefoon uitgang.
Volgens mij vergis je je, de koptelefoon heeft een impendantie van 300 Ohm. Hoe je aan de 300mw komt weet ik niet.