GTR: Get Real! |
![]() |
Een woordje vooraf |
Deeltje negen alweer van de meest populaire racesim van dit moment. Gelukkig gaat het posten nu niet meer zo hard. Momenteel zitten we al aan versie 1.4 waarin een aantal multiplayer issues zijn opgelost, maar lang nog niet helemaal. Maar dat wil niet zeggen dat een heleboel mensen er erg veel lol mee hebben online. De volgende "regels" heb ik even geleend van het FS200x topic (die voldoen hier ook prima) en wat aangepast: |
• Max. 10 pics van 800x600 (en geen BMP's van 1 Mb per stuk). • En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag. • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan. • Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" of "ik heb de game ook binnen." komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau. • Slowchats om af te spreken hoe en waar je online gaat rijden zijn niet gewenst dus probeer dat te beperken en zoveel mogelijk op het IRC-kanaal en/of via een IM te doen. • "Ik heb een rondetijd van 1:xx:xxx gereden op circuit Y met auto X, is dat snel of wat rijden jullie?" Dat soort vragen voegen ook niets toe aan een discussie, rondetijden kun je vergelijken via GTRank. • Geen offtopic gebabbel, geflame, geruzie, gescheld etc. • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de topic report-knop bovenaan om het te melden. Ga er niet zelf op in. |
Posts die hier niet aan voldoen kunnen worden verwijderd. Bij herhaling volgen er andere maatregelen, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt waarom deze regels er zijn. Have fun met GTR allemaal, er worden zeer regelmatig (league)races gehouden door en voor mensen op dit forum op een snelle dedicated server. Voor info over gewoon online racen met mede-tweakers kun je het beste even via op het IRC-kanaal (irc.tweakers.net channel:#GTR) komen. Er zijn hier ook een aantal mensen die af en toe zelf dedicated servers draaien, mocht je een tweakers server tegenkomen, dan is het wachtwoord meestal "got" (zonder aanhalingstekens). Maargoed, verder over GTR zelf....... |
De Features |
GTR is the most authentic racing simulation ever • Based on the real FIA GT Championship • All the real tracks and cars are included • Car physics based on real race car telemetry data • Tracks are built from actual GPS and CAD data • Sounds are sampled from the real race cars • Cockpits have original team specific design • Ultra realistic damage physics and graphics GTR features up to 56 cars on track simultaneously The attention to detail puts you right in the car • Adjustable seats • Head movements of the drivers that simulates G-Forces • Autopilot: Don't stop the race the AI keeps your pace • Humanlike AI - blocks, passes and makes mistakes • Live Track Technology: Dynamic track layout that changes the track conditions graphically and physically during the race • Dynamic weather changes during the race • MOTEC race analyzation software included - GTR uses the same race analyzing software like real racing teams • GTR supports TrackIR Technology (accessory) Mind blowing graphics GTR is developed by real life race drivers • Simbin is managed by a professional race driver • Car handling has been validated by the actual FIA GT drivers GTR offers various difficulty levels so your skills can grow with the game • 4 different levels of arcade mode • Semi-pro mode • Simulation mode |
The Story So Far.... |
GTR is een race simulatie ontwikkeld door het SimBin Development Team, afgekort SBDT. Dit team is begonnen met GT mods te maken voor F1200x en F1 Challenge van EA Sports, het toppunt werd bereikt met GTR2002, ongetwijfeld de beste mod voor F12002. Ondertussen is de bezetting van het team enigszins veranderd en na GTR2002 werd uiteindelijk besloten om commercieel te gaan, SBDT AB was geboren (in Zweden). Inmiddels is Henrik Roos, coureur (en mede-eigenaar?) van een FIA GT Team, de CEO en zet hij samen met Ian Bell de lijnen uit. Er werd een (3-jarige) licentie verkregen voor een officiele FIA GT simulatie/game en Henrik Roos opende de deuren naar intensieve samenwerking met echte teams, coureurs en technici binnen de FIA GT classe. Ook werd een volledige licentie gekocht om de game-engine van ISI gebruiken waar F1 Challenge ook op gebaseerd is. De game-engine is dus niet gloednieuw maar wordt door SBDT zelf doorontwikkeld en het ziet er naar uit dat men daar goed in geslaagd is, de physics hebben de hoogste prioriteit maar dat wil niet zeggen dat de graphics slecht zijn. Vergelijk het voor het gemak maar met de manier waarop Call of Duty de Quake 3 engine gebruikt. GTR komt dus voort uit een groep enthousiaste mensen uit de community van het simracen, aangevuld met echte professionals uit de racewereld. Het gaat hier dus om een simulatie, ookal zal het uiteindelijke spel, naast de Simulation mode, ook een Arcade en een Semi-Pro speelstand krijgen. Men richt zo veel mogelijk op de die-hard race fanaten maar de 2 laatste modi moeten zorgen dat het spel aanspreekt (en verkoopt) bij een breder publiek en wellicht een springplank vormen voor het serieuze werk. Dit wil dus zeggen dat de ontwikkelaars gaan voor zo veel mogelijk realisme, dit vind je terug in bijna elk aspect van GTR, de physics zijn ontzettend uitgediept en benaderen zo nauwkeurig mogelijk die van echte GT wagens dankzij de data van de teams, de geluiden zijn rechtstreeks gesampled van de echte auto's, de cockpits enorm waarheidsgetrouw en de circuits nagebouwd aan de hand van GPS- en CADdata van de echte versies. Eén van de meest in het oog springende features is de LiveTrack technologie. Deze houdt in dat de baan in real time, gedurende een race-weekend verandert; naarmate er meer gereden wordt komt er meer rubber op de baan en zal de grip op de ideale lijn toenemen waardoor je steeds meer grip krijgt. Buiten de ideale lijn is er dus veel minder grip en zal je dus op moeten passen als je een tegenstander uit wilt remmen. Enkele maanden geleden is er per ongeluk een demo uitgelekt die alleen voor de pers bedoeld was, Simbin heeft deze uiteindelijk voor iedereen prijs gegeven en deze werd onder de simmers behoorlijk goed ontvangen, zelfs de traditionele en zeer kritische (*kuch* understatement *kuch*) Grand Prix Legends community was positief gezind. Er is sinds enige tijd een officiele demo uit, je kunt hiermee in Arcade of Semi-Pro mode (niet in Simulation vreemdgenoeg) je kunsten vertonen op het circuit van Spa-Francorchamps in de Lister Storm of de Morgan Aero 8. Ook zijn er diverse filmpjes vrij gegeven. Hieronder vind je de links. De internationale versie is verkrijgbaar sinds 11 maart en je kunt hem dus gewoon in de Nederlandse winkels halen. De Duitse versie was al een paar maanden eerder uit. |
Cars 'n Tracks |
Welke auto's zitten er dan in? Nou er is een selectie aan GT-classe wagens en een aantal nGT's. Dit zijn de auto's die in het seizoen van 2003 aan de start kwamen. |
![]() • Chrysler Viper GTS-R • Saleen S7-R • Lister Storm • Ferrari 550 GTS Maranello • Ferrari 575 GTC • Porsche 911 GT2 • Lamborghini Murciélago R-GT • Chevrolet Corvette C5-R ![]() • Porsche 996 GT3 • Ferrari 360 Modena • Morgan Aero 8 • BMW Z3M • Lotus Elise Na de 1.2 Update komen er nog een aantal wagens bij: • Seat Toledo GT • Gillet Vertigo Streiff • Mosler MT900 • Porsche 911 GT2 Bi-Turbo • Porsche 911 GT3 Cup |
En welke banen? Ook de banen zijn die zoals verreden in het 2003 seizoen, ze zijn enorm realistsch nagebootst en zullen je ongetwijfeld erg lang bezig houden. Van Spa kun je vast een voorproefje nemen in de demo. Later zal hier ook een 24h modus voor uitkomen. |
![]() • Circuit de Catalunya • Circuit de Nevers - Magny Cours • Enna Pergusa • Brno • Donington • Spa-Francorchamps • Anderstorp • Oschersleben • Estoril • Monza Na de 1.2 Update komen hierbij: • Spa 24H • Spa Dusk • Spa Dawn • Spa Night |
Media |
Screenshots ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Meer screenshots kun je vinden op de website van GTR, waarvan je de link weer hieronder vindt. |
Movies Promo Movie 1 [High-res] [Low-res] Promo Movie 2 [High-res] [Low-res] Promo Movie 3 [High-res] [Low-res] Track IR Demonstratie Movie [High-res] [Low-res] 24H Add-On Promo Movie [High-res] [Low-res] |
Demo |
Er zijn twee officiële demo's uit op dit moment, de originele demo met de Lister Storm en de Morgan Aero 8 op Spa waarbij de Simulation mode ontbreekt een een nieuwe demo met de Saleen en Ferrari 360 op Spa Dusk, deze laatste demo heeft wel een Simulation mode. |
Demo v2.0 @ 3dGamers Demo v2.0 @ Gamers Hell |
Links |
Mocht je vragen hebben of je interesse gewekt zijn, kun je hier vast de vorige delen bekijken: deel 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 & 8. Officiele GTR website De officiële patches en downloads kun je allemaal vinden op de downloadpagina van 10Tacle. De huidige versie is 1.4 en is in meerdere talen verkrijgbaar. Overige (onofficiele) patches, add-ons en updates kun je het beste binnenhalen en installeren via GTR Manager, de laatste versie van de patches die je Duitse GTR omtoveren in een Engelse versie vind je hier bijvoorbeeld mee. Er is ook een officiëel Engineers Handbook waar je veel uit kunt halen voor het afstellen van je wagen. Als je er net mee begint onmisbaar en ook voor de ervaren simmer een handige referentie-guide. Links naar overige GTR-gerelateerde websites GTRank; hier kun je rondetijden uploaden, bekijken en vergelijken per auto, circuit, nationaliteit, etc.... Grand Prix Legends Driving and Setup Foolishness Deze site is oorspronkelijk voor GPL, maar de meeste dingen gelden net zo goed voor GTR; een handige guide voor het leren van wat basisprincipes van (sim-)racen. Het RaceSimCentral Forum Racesim website BlackHole Motorsports De website van developer SBDT AB Het Drivers Emporium voor o.a. GTR merchandising M4driving, hier vind je vele add-ons en mods GTR Resource, een hoop files speciaal voor GTR Simrace Hardware Discussies en links naar fabrikanten vind je hier. Lezers van dit topic zijn ook te vinden in de volgende andere GoT-topics: Racesim-hardware topic F1 Challenge '99-'02 Richard Burns Rally Grand Prix Legends Live For Speed S2 rFactor Overigens heeft Simbin ook al aangekondigd wat de volgende sim wordt; GT-Legends. De discussies en nieuwtjes hierover vonden nu in dit topic plaats dus ik heb nu maar een apart [rml][ PC][ Racesim] GT Legends[/rml]-topic gemaakt waar we dat kwijt kunnen. |
Ik heb een paar topics helemaal doorgelezen, maar ik kon het zo vlug niet vinden en ben het lezen een beetje moe eigenlijk; dus ik hoop dat me dat vergeven word en ik mn vraag hier even kan stellen 
Het zit zo. Ik heb tijden geleden eens GTR en een logitech DFP gekocht.
Allemaal prima, koek en ei zegmaar.
Nu heb ik het een hele tijd niet meer gebruikt en in de tussentijd mijn pc opnieuw geïnstalleerd.
Niks aan de hand zou je zeggen
Ja, wel dus. Destijds had ik softwarematig de "lock" van het stuur op 270 graden gezet, omdat 900 graden toch wat teveel van het goede was.
Die optie kan ik nu nergens meer vinden?!
Dus ik kan nu alleen óf met 900 graden lock spelen, óf met 180 graden (hardware)lock spelen.
Probleem is dat het me beide voor geen meter af gaat zegmaar
Ik meen mij te herrinneren dat ik destijds die instelling heb gedaan bij configuratiescherm --> spelbesturingen en dan onder de knop "advanced".
Daar vind ik nu alleen een pulldown menu waar ik kan kiezen welk stuur ik wil gebruiken en daar staat er uiteraard maar 1.
Ik heb de laatste versie van Logitech gaming software gedownload (4.60), maar daar vind ik de optie om softwarematig zelf de 'lock' in te stellen ook nergens terug.
Ik heb gezocht via google, maar daar kom ik eik voornamelijk op reviews uit over de DFP.
Kan iemand met een DFP aub een beetje licht schijnen op mijn probleem, want straks komt ook GT-Legends nog uit en die kan ik dan ook niet fatsoenlijk spelen op deze manier
HArstikke bedankt alvast voor degene die me uit de brand kan (en wil) helpen
Het zit zo. Ik heb tijden geleden eens GTR en een logitech DFP gekocht.
Allemaal prima, koek en ei zegmaar.
Nu heb ik het een hele tijd niet meer gebruikt en in de tussentijd mijn pc opnieuw geïnstalleerd.
Niks aan de hand zou je zeggen
Ja, wel dus. Destijds had ik softwarematig de "lock" van het stuur op 270 graden gezet, omdat 900 graden toch wat teveel van het goede was.
Die optie kan ik nu nergens meer vinden?!

Dus ik kan nu alleen óf met 900 graden lock spelen, óf met 180 graden (hardware)lock spelen.
Probleem is dat het me beide voor geen meter af gaat zegmaar
Ik meen mij te herrinneren dat ik destijds die instelling heb gedaan bij configuratiescherm --> spelbesturingen en dan onder de knop "advanced".
Daar vind ik nu alleen een pulldown menu waar ik kan kiezen welk stuur ik wil gebruiken en daar staat er uiteraard maar 1.
Ik heb de laatste versie van Logitech gaming software gedownload (4.60), maar daar vind ik de optie om softwarematig zelf de 'lock' in te stellen ook nergens terug.
Ik heb gezocht via google, maar daar kom ik eik voornamelijk op reviews uit over de DFP.
Kan iemand met een DFP aub een beetje licht schijnen op mijn probleem, want straks komt ook GT-Legends nog uit en die kan ik dan ook niet fatsoenlijk spelen op deze manier
HArstikke bedankt alvast voor degene die me uit de brand kan (en wil) helpen
Hij staat in de profiler van de 4.60 Logitech software.
Bij Options > Global device settings.
Bij Options > Global device settings.
Dammit!
Dat ik daar over heen gekeken heb zeg!!

Komt waarschijnlijk omdat in hetzelfde stuk van het scherm een vinkej staat met "Gecombineerde pedalen melden".
Ik dacht dus dat die schuifbalk daarmee te maken had.
Nouja, in ieder geval bedankt! Daar was ik zelf waarschijnlijk niet achter gekomen omdat ik dat scherm al tig keer gezien had
Dat ik daar over heen gekeken heb zeg!!
Komt waarschijnlijk omdat in hetzelfde stuk van het scherm een vinkej staat met "Gecombineerde pedalen melden".
Ik dacht dus dat die schuifbalk daarmee te maken had.
Nouja, in ieder geval bedankt! Daar was ik zelf waarschijnlijk niet achter gekomen omdat ik dat scherm al tig keer gezien had
Aan al wie GTR nog een warm hart toedraagt is er vanmiddag een servertje geopend onder de naam:
Gathering of Tweakers.
Het paswoord is 'got'. Zonder de aanhalingsteken natuurlijk,
Gathering of Tweakers.
Het paswoord is 'got'. Zonder de aanhalingsteken natuurlijk,
Verwijderd
Hallo,
Ik zie meerdere Nordschleife add-ons op het internet, maar wat is nu de beste versie tot nu toe?
Ik zie meerdere Nordschleife add-ons op het internet, maar wat is nu de beste versie tot nu toe?
Eigenlijk zijn ze allemaal bagger en gebaseerd op dezelfde versie, maargoed volgens mij is de 24H versie de beste, die heeft o.a. verhoogde curbstones.Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:28:
Hallo,
http://gtr.hakoner.com/forum/index.php
jongens die nog met de got gtr league meedoen, de 5e race van de league is 4 september. volgensmij verliezen veel mensen intresse, want we rijden nu nog met 15 man ofzo...
jongens die nog met de got gtr league meedoen, de 5e race van de league is 4 september. volgensmij verliezen veel mensen intresse, want we rijden nu nog met 15 man ofzo...
Denk er ook om dat het nog vakantie is he in het Noorden en dat net de vakantie voorbij is in het Zuiden.Furbyk1ller schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:10:
http://gtr.hakoner.com/forum/index.php
Maar ja ben het met je eens als organisator komop deelnemers van de league. Vorige week op Brno hadden we een erg leuke race en hoe meer man hoe beter.
Het is misschien een rare vraag, maar waar kan ik de rem temperatuur terug vinden. Of wordt dat nergens aangegeven.
In het spel, met update1.4, kan ik het niet vinden en in Motec ook niet. Zolang ik die kerel niet hoor roepen, your brakes are overheating,cool brakes
, weet ik dus niet hoe heet ze zijn.
In het spel, met update1.4, kan ik het niet vinden en in Motec ook niet. Zolang ik die kerel niet hoor roepen, your brakes are overheating,cool brakes

Als je aan het rijden bent moet je de cockpitview in.. en daar heb je een display op je stuur. Vervolgens kan je daar door de opties heen scrollen en je remtermperatuur zien.
GTR is nu 20 Euro bij de MediaMarkt in Utrecht.
[druk op een toets om verder te gaan]
Verwijderd
Eindelijk heb ik ook maar eens een exemplaar gekocht en ik vind het fantastisch. Echter, ik ben niet zo iemand die constant met de settings gaat klooien, dus heb ik een aantal setups gedownload van internet via de online functie binnen het spel.
Nu echter kan ik niet meer connecten vanwege "invalid username or password" Ik weet zeker dat dit goed is en ja ik probeer het in dezelfde spel- modus (semi pro). Vuurmuur staat uit. Ik heb ook al ergens gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem. Heeft iemand misschien al een oplossing?
Nu echter kan ik niet meer connecten vanwege "invalid username or password" Ik weet zeker dat dit goed is en ja ik probeer het in dezelfde spel- modus (semi pro). Vuurmuur staat uit. Ik heb ook al ergens gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem. Heeft iemand misschien al een oplossing?
Je moet je even opnieuw registreren. Kan zelfs met dezelfde naam en password... Dan werkt
het waarschijnlijk weer prima.
het waarschijnlijk weer prima.
ik had ongeveer een maand geleden op het forum van M4 Driving verschillende projecten gezien zoals, een Ferrari Enzo, McLaren F1, Aston Martin DB9, mini cooper, en de test track van topgear. En er waren nog wat andere dingen maar die ben ik vergeten
Ik kijk regelmatig dan ook op het forum van hun om te kijken hoever het ermee staat.
alleen nu vind ik dus niks meer ervan terug.
Weten jullie toevallig meer over deze mods enz. wanneer ze uitkomen.
Denk dat er heel wat meer gtr fans hierna geintresseerd zijn.
Heb het weer teruggevonden.
hij is er nog mee bezig, hier het topic erover
http://forum.rscnet.org/s...php?t=200441&page=1&pp=25
wat ik ook ben tegengekomen is dat de maker van de DB9 is gestopt, hij was geloof ik tevens ook bezig met de Mc F1...
Ik kijk regelmatig dan ook op het forum van hun om te kijken hoever het ermee staat.
alleen nu vind ik dus niks meer ervan terug.
Weten jullie toevallig meer over deze mods enz. wanneer ze uitkomen.
Denk dat er heel wat meer gtr fans hierna geintresseerd zijn.
Heb het weer teruggevonden.
hij is er nog mee bezig, hier het topic erover
http://forum.rscnet.org/s...php?t=200441&page=1&pp=25
wat ik ook ben tegengekomen is dat de maker van de DB9 is gestopt, hij was geloof ik tevens ook bezig met de Mc F1...
[ Voor 22% gewijzigd door Hellie112 op 28-09-2005 13:03 ]
Bij de mediemarkt hier in leeuwarden was GTR niet meer te krijgen, maar nu heb ik hem via dynabyte voor 26 euro weten te krijgen...das ook een mooi prijsje.
Maar ik heb ook het probleem dat ik helemaal niet online kom.
ik heb alle poorten geforward....vuurmuur staat uit, maar na het registreren krijg ik steeds dat mijn username/password niet kloppen
kan ik ook ergens zien dat ik geregistreerd sta???
Maar ik heb ook het probleem dat ik helemaal niet online kom.
ik heb alle poorten geforward....vuurmuur staat uit, maar na het registreren krijg ik steeds dat mijn username/password niet kloppen

kan ik ook ergens zien dat ik geregistreerd sta???
kheb al meer dan tien keer opnieuw geregistreerd!!! maar helaas nog geen verbinding.
Ik heb m voor 29 euro bij play.com besteld (bezorgen gratis), maar 20 is wel erg goedkoop zeg!
Dóh... laatst €35 voor betaald
Nou ja, had ik hem wel meteen in handen.
Ik moest dat geluid gewoon weer horen!

Nou ja, had ik hem wel meteen in handen.
Ik moest dat geluid gewoon weer horen!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Toch maar bij Dynabyte gekocht: 27 euro met klantenkorting.
Even een vraagje over pitten. Hoe kun je nou kiezen wat je wil doen of fixt ie automatisch alles als je op enter of spatie drukt?? Je kan namelijk wel met de cursors omhoog en omlaag.
Heeft iemand zich bij racemore geregistreerd? Nieuws gaat tot mei en de server ligt al dagen plat, kan mn account niet activeren.
Even een vraagje over pitten. Hoe kun je nou kiezen wat je wil doen of fixt ie automatisch alles als je op enter of spatie drukt?? Je kan namelijk wel met de cursors omhoog en omlaag.
Heeft iemand zich bij racemore geregistreerd? Nieuws gaat tot mei en de server ligt al dagen plat, kan mn account niet activeren.
[ Voor 86% gewijzigd door frogger3d op 20-10-2005 09:40 ]
van het weekend GTR aangeschaft en wat een game...hmmmm...delicious!!
Ik zit bij de Ferrari 575 echt op het puntje van mijn stoel om over het dashboard heen te kijken...wat niet lukt helaas...
toch even een vraagje:
opstarten van het spel gaat zooo traaaaag....het lijkt wel of ie een minuut oid de disc aan het checken is...kanik dit op een of andere manier omzeilen??
system:
P4 2,66
1024 Mb int
GeForce 6800
(52 speed cd rom...)
Ik zit bij de Ferrari 575 echt op het puntje van mijn stoel om over het dashboard heen te kijken...wat niet lukt helaas...
toch even een vraagje:
opstarten van het spel gaat zooo traaaaag....het lijkt wel of ie een minuut oid de disc aan het checken is...kanik dit op een of andere manier omzeilen??
system:
P4 2,66
1024 Mb int
GeForce 6800
(52 speed cd rom...)
Waarschijnlijk ligt het aan je CDROM speler. Ik had dit ook met een NEC 1300A, zelfs regelmatig dat de CD check gewoon niet wilde valideren, totdat ik er een 3540 in had gezet, toen ging de CD check vlekkeloos.ForrestX schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:54:
(52 speed cd rom...)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
pijltjestoetsen links en rechts kun je dingen (de)activeren..frogger3d schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:00:
[ Voor 3% gewijzigd door frogger3d op 31-10-2005 13:12 ]
Een van je beide muisbuttons indrukken en dan de muis bewegen, daarmee kan je je stoeltje hoger/lager en naar voren/achteren bewegen.ForrestX schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:54:
Kijk ingame ook eens naar de lijst van toetsen voor de controls, kan je veel van leren.
Verwijderd
Haai,
Waar kan je je inschrijven voor de GoT- GTR league? Ik rij nu al in de SNL-league.
Frits
Waar kan je je inschrijven voor de GoT- GTR league? Ik rij nu al in de SNL-league.
Frits
Hier seizoen 1 is bijna afgelopen nog 1 race.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:08:
Haai,
Frits
Er is net een topic geopent op het forum voor seizoen 2 over wat er veranderd moet worden etc ten opzichten van seizoen 1.
Verwijderd
Ok, dank je wel.Dutch3men schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:57:
[...]
Hier seizoen 1 is bijna afgelopen nog 1 race.
Er is net een topic geopent op het forum voor seizoen 2 over wat er veranderd moet worden etc ten opzichten van seizoen 1.
Frits
Hallooow GOT-ers
zeer waarschijnlijk komt er een nieuw gtr seizoen van de GoT GTR League.
dus wil je meedoen, discussieer even mee op het forum.
http://gtr.hakoner.com/fo...72651143547af328604eda4cc
(ohja als je je zou inschrijven, blijf dan wel het hele seizoen aanwezig, en haak niet na 2 races alweer af...
)
edit: je moet je met je echte naam inschrijven!
de organisatoren zijn Fabian de jong (Dutch3men) en Arnaud Paagman (Goldfinger)
zeer waarschijnlijk komt er een nieuw gtr seizoen van de GoT GTR League.
dus wil je meedoen, discussieer even mee op het forum.
http://gtr.hakoner.com/fo...72651143547af328604eda4cc
(ohja als je je zou inschrijven, blijf dan wel het hele seizoen aanwezig, en haak niet na 2 races alweer af...

edit: je moet je met je echte naam inschrijven!
de organisatoren zijn Fabian de jong (Dutch3men) en Arnaud Paagman (Goldfinger)
[ Voor 17% gewijzigd door Quickshifter op 01-11-2005 18:50 ]
Verwijderd
hoe of waar kan ik ervoor zorgen dat ik de percentage van de damage sensivity
hoger dan 20procent kan instellen voor iedereen die joint.
thx.
hoger dan 20procent kan instellen voor iedereen die joint.
thx.
Verwijderd
heb de f1 mod afgehaald,en vind hem echt knap.
proficiat,hoop dat er snel nog een goede f1 game uitkomt die men online kan spelen.
weet er trouwens iemand een goede f1 sim die online bespeelbaar is en realistich aanvoeld.
proficiat,hoop dat er snel nog een goede f1 game uitkomt die men online kan spelen.
weet er trouwens iemand een goede f1 sim die online bespeelbaar is en realistich aanvoeld.
Tja je hebt er eigenlijk twee rFactor waarmee je met Formule wagens mee kan rijden en verder F1 Challenge.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:19:
heb de f1 mod afgehaald,en vind hem echt knap.
Vast wel ergens en anders moet je maar eens op één of andere webwinkel kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:27:
ok thx en is die f1 challenge nog verkrijgbaar in de winkel?
F1C is AFAIK uit de handel genomen vanwege de licenties van Sony en is dus waarschijnlijk niet meer te krijgen.
Is dit spel nou realistieser als live for speed?
Ik zoek een echt goed simulatie spel, dus zou dit dan een goede kunnen zijn?
Ik heb Live For Speed een keer geprobeerd wat ik helemaal nisk vond te opzichte van GTR. maargoed smaken verschillen. Verder zou ik zeggen probeer de demo eens uit. En als je dat gaaf vind kan de overweging nemen om hem te kopen.Masioni schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:30:
Is dit spel nou realistieser als live for speed?
GTR simuleert natuurlijk echte auto's en circuits, en dat voegt natuurlijk veel toe aan het realisme.
Qua physics vind ik GTR ook wel iets beter dan LFS S1 ja. De S2 beta daarentegen vind ik qua gevoel van de wagen weer wat beter dan GTR.
Kijk ook eens naar GT Legends, van dezelfde makers van GTR maar op een nieuwere engine. Wat mij betreft op dit moment de allerbeste sim.
Qua physics vind ik GTR ook wel iets beter dan LFS S1 ja. De S2 beta daarentegen vind ik qua gevoel van de wagen weer wat beter dan GTR.
Kijk ook eens naar GT Legends, van dezelfde makers van GTR maar op een nieuwere engine. Wat mij betreft op dit moment de allerbeste sim.
Verwijderd
hallo,
ik heb nog een vraagje over de verschillende skins die je voor je auto kan downloaden:
Ik vind ze allemaal, athans de meeste, wel erg mooi. Maar ik zou het nog mooier vinden als ik mijn eigen skin kan maken!
weet iemand hoe dat moet????
Bedankt alvast
ik heb nog een vraagje over de verschillende skins die je voor je auto kan downloaden:
Ik vind ze allemaal, athans de meeste, wel erg mooi. Maar ik zou het nog mooier vinden als ik mijn eigen skin kan maken!
weet iemand hoe dat moet????
Bedankt alvast
Verwijderd
weet er misschien iemand hoe ik alle parcours en wagens kan krijgen zonder dat ik daar
dagen moet voor rijden .
dit voor gtl.
en kan men dat autopit ergens afzetten zodat je zelf in de pit moet sturen en gas geven .
dagen moet voor rijden .
dit voor gtl.
en kan men dat autopit ergens afzetten zodat je zelf in de pit moet sturen en gas geven .
Nee, dat gaat niet, lees maar even na in [rml][ PC][ Racesim] GT Legends[/rml]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Zo sinds vandaag is er een update voor GTR beschikbaar zie hier voor de download link.
o.k ik heb wat online problemen hopenlijk zijn ze opgelost
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
heb problemen met gtl
draait niet vlot ondanks dat ik met gtr geen probs heb.
iemand een oplossing ?
iemand een oplossing ?
Dan zou ik het even in het daarvoor bestemde GTL-topic posten.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:50:
heb problemen met gtl
iemand een oplossing ?
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:28:
Hallo,
Eerlijkgezegd, zijn ze allemaal even slecht. Ze zijn namelijk allemaal gebaseerd op dezelfde versie van F1C, welke weer op zijn beurt een conversie van de baan voor GPL was.
Er is een versie genaamd "The Mother", die heeft waarschijnlijk de beste geupdate graphics en vooral ook verhoogde curbstones. Maar het is een beetje een zootje met versies en updates voor allerlei verschillende conversies van dezelfde origine.
Ik heb me rot gezocht, in dit topic staat iets en op de sim bim-forum staat iets maar niet de oplossing.
"invalid username enz."
Waarom lukt het soms wel soms niet, ik heb diverse keren geregistreerd met zelfde en andere namen/password
Windows firewall staat op toelaten, maar in de router zit ook nog een firewall meen ik hoe stel ik die in qua poort?
Of is dat niet het probleem? Ik krijg ook geen e-mail ter bevestiging van simbim ofzo bij registartie.
game is orgineel
edit: is al geupdate naar v1.5
"invalid username enz."
Waarom lukt het soms wel soms niet, ik heb diverse keren geregistreerd met zelfde en andere namen/password
Windows firewall staat op toelaten, maar in de router zit ook nog een firewall meen ik hoe stel ik die in qua poort?
Of is dat niet het probleem? Ik krijg ook geen e-mail ter bevestiging van simbim ofzo bij registartie.
game is orgineel
edit: is al geupdate naar v1.5
[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 29-11-2005 17:49 ]
www.casarodriguillo.com
had ik ook,
je moet goed opletten dat je je naam met dezelfde hoofdletters gebruikt zoals je geregistreerd bent
je nickname is dus ook case sensitive.
verder moet je je voor de 3 game modes apart registreren.
je moet goed opletten dat je je naam met dezelfde hoofdletters gebruikt zoals je geregistreerd bent
je nickname is dus ook case sensitive.
verder moet je je voor de 3 game modes apart registreren.
jep
bedankt, maar volgens mij is het gelukt door poorten te openen in mijn router, op een of andere site las ik hoe.
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
ik vind bij gtl die autopit ni zo geweldig.
vind het toffer zoals bij gtr dat men zelf de pit in moet sturen en op je snelheid moet letten in pits.
kan men dat echt nergens ongedaan maken?
vind het toffer zoals bij gtr dat men zelf de pit in moet sturen en op je snelheid moet letten in pits.
kan men dat echt nergens ongedaan maken?
loix kan je je voortaan houden bij de topics die voor het spel zelf zijn ipv te gaan crossposten 
[rml][ PC][ Racesim] GT Legends[/rml]
[rml][ PC][ Racesim] GT Legends[/rml]
OOOhhh, meeeeenn!
Smeerlappen!
Ik kan niet wachten.
Ik ben momenteel een PC aan het bouwen speciaal voor GTR en GTL
Maar nu nog niet af, moet ook werken weet je?
Ik racete (of is het ras?
) vroeger met de geweldige GPL
Vooral de Nordschleiffe, geweldig!
Is er nu nog ergens een moderne PC sim die de oude Nordschleiffe heeft als racetrack?
Totdat mijn PC vernaggeld werd door allerlei nieuwe drivers en verplichte overstap op XP enzo....
Dat vond ik het ergste, ik kon geen GPL meer racen.
Maar nu gaat er weer een wereld voor me open denk ik.
Ook kijk ik stiekem uit naar mijn GrandPrix4 van good'old Geoff Crammond, met ALLE details aan!

Ja ik weet het, ik heb volgens mij een paar jaar geslapen.
Smeerlappen!
Ik kan niet wachten.
Ik ben momenteel een PC aan het bouwen speciaal voor GTR en GTL
Maar nu nog niet af, moet ook werken weet je?
Ik racete (of is het ras?
Vooral de Nordschleiffe, geweldig!
Is er nu nog ergens een moderne PC sim die de oude Nordschleiffe heeft als racetrack?
Totdat mijn PC vernaggeld werd door allerlei nieuwe drivers en verplichte overstap op XP enzo....
Dat vond ik het ergste, ik kon geen GPL meer racen.
Maar nu gaat er weer een wereld voor me open denk ik.
Ook kijk ik stiekem uit naar mijn GrandPrix4 van good'old Geoff Crammond, met ALLE details aan!
Ja ik weet het, ik heb volgens mij een paar jaar geslapen.

[ Voor 3% gewijzigd door antonyv op 01-12-2005 14:02 ]
there's no place like cloudbase
Goeiemorgen, GPL leeft nogsteeds hoor. Kan ook prima draaien op XP. 
De Nordschleife is er wel voor GTR en F1C maar dat is uiteindelijk maar een opgefleurde conversie van de GPL versie.
De Nordschleife is er wel voor GTR en F1C maar dat is uiteindelijk maar een opgefleurde conversie van de GPL versie.
AArgghhh, nog mooier. Ik kom nog niet echt ver met mijn nieuwe pc maar als... als ie klaar is dan....ZAMoRANo schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:30:
Ik ben benieuwd of Pflanzgarten (deeltje track) ook zo gaaf is als in het echt.
Ik begrijp dat het dus grafisch niet zo veel voorsteld, maar hey, WTH
De mooiste versie van de Ring is (helaas) die van GT4 op de PS2.antonyv schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:22:
[...]
AArgghhh, nog mooier. Ik kom nog niet echt ver met mijn nieuwe pc maar als... als ie klaar is dan....
Ik ben benieuwd of Pflanzgarten (deeltje track) ook zo gaaf is als in het echt.
Ik begrijp dat het dus grafisch niet zo veel voorsteld, maar hey, WTH
Maar het blijft natuurlijk een geweldige baan, in elke versie.
Verwijderd
Over die 1.5 patch, nou, ik heb dus te vroeg gejuichd...
Geweldig hoor, eindelijk fixes voor MP bugs en al dat soort dingen. Maar ja hoor, ze hebben de dedicated server even fijn om zeep geholpen. Het is nu niet meer mogelijk om sessie lengtes aan te passen
, hoe verzinnen ze het toch
Speel het al zelden nu, maar dit helpt dus ook voor geen meter...
Geweldig hoor, eindelijk fixes voor MP bugs en al dat soort dingen. Maar ja hoor, ze hebben de dedicated server even fijn om zeep geholpen. Het is nu niet meer mogelijk om sessie lengtes aan te passen

Speel het al zelden nu, maar dit helpt dus ook voor geen meter...
Ik heb gister weer eens 45 minuutjes was rondjes gedaan. Was een tijd geleden alweer! Ben ondertussen al mijn setups kwijt, maar na een beetje sleutelen reed ik op Barca weer een 1.41.9 in een F575..
Leuk om te merken is dat je je scherpte echt wel kwijt bent, waar wel de controlle nog over de auto heb...
Leuk om te merken is dat je je scherpte echt wel kwijt bent, waar wel de controlle nog over de auto heb...
heey, back on track MrBarBarian?MrBarBarian schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:09:
Ik heb gister weer eens 45 minuutjes was rondjes gedaan. Was een tijd geleden alweer! Ben ondertussen al mijn setups kwijt, maar na een beetje sleutelen reed ik op Barca weer een 1.41.9 in een F575..
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Eindelijk de Aston Martin DBR9 is gereed om te downloaden. 
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=234404
of direct
http://rapidshare.de/file...STON_MARTIN_DBR9.zip.html
of direct
How do you save a random generator ?
Er schijnt iets fout te zijn bij het nemen van snelle bochten of zo heb ik gehoord dus er komt binnenkort alweer een patch voor die wagen uit.enchion schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:40:
Eindelijk de Aston Martin DBR9 is gereed om te downloaden.
of direct
Ik heb er nu meer dan 2 uur mee geraced (DBR9)
Hij was inderdaad wat moeilijk in snelle bochten , maar alle moeilijkheden (de auto was een beetje chaotisch) heb ik weg kunnen werken met een betere setup .
Tot nu toe vind ik dit de beste extra auto die ik heb mogen downloaden.
Hij was inderdaad wat moeilijk in snelle bochten , maar alle moeilijkheden (de auto was een beetje chaotisch) heb ik weg kunnen werken met een betere setup .
Ik denk dat jullie me op het moment aan alle kanten voorbij rijden.. Eens kijken of ik de komen de tijd meer kan oefenen.. wie weet dan..Lefty_38 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:07:
[...]
heey, back on track MrBarBarian?leuk om te horen. Ben je er de volgende league mischien weer bij?
Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ook ik heb hem uiteindelijk maar gekocht bij Dynabyte met klantenkaart.frogger3d schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:00:
Toch maar bij Dynabyte gekocht: 27 euro met klantenkorting.
Racemore geprobeerd maar niet gelukt. Is het inmiddels sinds de vraag van Frogger3D iemand wel gelukt??
"update" Heb intussen ook wat afgezocht op het forum van SimBin, en aldaar lijkt het erop dat racemore aardig dood is.
[ Voor 11% gewijzigd door Napalm op 10-12-2005 17:21 ]
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Ik heb er net ook even mee gereden.. ik rij in no-tine op Barca een 1.39.5.. Dat is sneller dan ik ooit in een f575 heb gedaan..enchion schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:00:
Ik heb er nu meer dan 2 uur mee geraced (DBR9)
Is er in 2 jaar dan zoveel aan die auto's verbetert of klopt die dbr9 niet helemaal? Ik moet zeggen dat ie wel erg hard remt en wel lang doortrekt (op barca op het rechte eind richting de 290 geloof ik, tegen 270 in een f575)
klopt toch wel een beetje? volgens mij is hij irl ook wegtrekt bij de ferri's
Het klinkt een beetje raar maar de Aston Martin is in feite een doorontwikkeling van de Ferrari 550 GT (beide zijn gebouwd door Prodrive), terwijl de 575 door iemand anders is ontwikkeld.
Dat mag best, maar daarom neem ik de f575 niet als voorbeeldFuelke schreef op zondag 11 december 2005 @ 09:21:
Het klinkt een beetje raar maar de Aston Martin is in feite een doorontwikkeling van de Ferrari 550 GT (beide zijn gebouwd door Prodrive), terwijl de 575 door iemand anders is ontwikkeld.
Ik wil best geloven dat de dbr9 beter/sneller is dan een f575, maar ik vind het verschil een beetje erg groot..
edit:
Hmm, ik ga me mening herzien
[ Voor 11% gewijzigd door MrBarBarian op 12-12-2005 13:47 ]
Er is inmiddels een update voor de Aston Martin nl 1.1
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=235444
De snelheid is iets verminderd en er zijn nog wat cosmetische aanpassingen gedaan.
@MrBarBarian
De LeMans mod met de Porsche 917 , Ford GT40 en Matra moet je eens proberen te vinden .
Dat zijn pas leuke karretjes.
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=235444
De snelheid is iets verminderd en er zijn nog wat cosmetische aanpassingen gedaan.
@MrBarBarian
De LeMans mod met de Porsche 917 , Ford GT40 en Matra moet je eens proberen te vinden .
Dat zijn pas leuke karretjes.
Mischien dat jullie het al weten van SimWorld. Een sim center met 20 simulators (www.simworld.nl). Maar gister heb ik daar de laatste test voor de opening gedaan (handig als de eigenaar een vriend van je is
). Het was super gezellig en zeker de moeite waard is een keer langs te komen. Fotoos van gister o.a. hier te vinden:
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=236041
En met pings van 1 en je mederijder naast je is het toch iets anders dan achter je PC.
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=236041
En met pings van 1 en je mederijder naast je is het toch iets anders dan achter je PC.
Nieuwe patch uit: 1.5.0, maar kennelijk alleen localisation fixes.. niet interessant dus.
De 575 is door Ferrari zelf ontwikkelt. Nog steeds een flater van jewelste dat de oude 550, die dus tot race-versie is ontwikkelt door een andere bedrijf zonder steun van Ferrari, sneller is dan de officiële 575 van Ferrari. Ik vind 't wel vermakelijkFuelke schreef op zondag 11 december 2005 @ 09:21:
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
GEWELDIG!Zamorano schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:30:
Ik heb paar dagen geleden GTR gekocht. (eerlijk he?)
EN ik race er inmiddels mee, ook op de Nordschleiffe. Super.
Ik ben inmiddels behoorlijk enthousiast en verslaafd.
Alleen de snelheid nog....
Ik reed gisteren een race op Monza en daarbij kwam ik na een rondje of negentig oefenen pas op de vijfde plaats, het ging niet harder, en dat op semi-pro.
Als ik nu zeg maar eens de standaard setup kies he, hoeveel moet ik dan nog aanpassen.
Zeg eens in procenten?....nou?...
Ik heb een gevoel dat de standaard setup bijna nergens op slaat.
Klopt dat?
En inderdaad draai ik ook weer GPL op mijn nieuwe systeem. Ook weer lekker.
oh ja, zijn er ergens goede plekken waar in online kan racen?
(de originele verpakking heeft een pasje met code waarmee je kunt inloggen bij GTR-online maar daar kom ik niet door)
Ik popel om eens online te racen, nog nooit gedaan, en aangezien ik net ontwaakt ben uit een lange winterslaap qua pc-racen, wordt het eens tijd dacht ik zo.
(de originele verpakking heeft een pasje met code waarmee je kunt inloggen bij GTR-online maar daar kom ik niet door)
Ik popel om eens online te racen, nog nooit gedaan, en aangezien ik net ontwaakt ben uit een lange winterslaap qua pc-racen, wordt het eens tijd dacht ik zo.
Met het pasje kan online komen en een server kiezen waarop je kan racen.. Reken er alleen wel op dat je nog even moet oefenen als je wilt winnenantonyv schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:04:
oh ja, zijn er ergens goede plekken waar in online kan racen?
Ik ben trouwens dat pasje kwijt.. gemaild naar dat adres dat in dat boekje staat (helpdesk) maar gewoon geen reply krijgen.. suckers..
Heb nou 3 maanden eigenlijk GTR niet meer aangeraakt, maar die dbr9 is echt vet mooi maar moet weer even wennen aan het controleren van die auto
nu nog wachten op de top gear test track die al een jaar (als het niet langer is) in ontwikkeling is
nu nog wachten op de top gear test track die al een jaar (als het niet langer is) in ontwikkeling is
Ha die is lachen!
Dat men daarmee bezig is, de testtrack van TopGear.
Ik heb ooit zelf een track gemaakt voor GrandPrix3. Een ronde in eigen woonplaats, met de wekelijke wegbreedte en twee heuze minirotondes, heeeel erg veel werk aan gehad, alles met mijn fiets opgemeten!
Zelfs de radius van de bochten....en het resultaat:
erg erg tegenvallend, en levensgevaarlijk!! hahaha
Ik heb dus diep respect voor lui die tracks maken!
Het is heel veel werk.
Maar voor wat betreft de online race mogelijkheid van GTR, die is toch bar en bar slecht?
Ik lees alleen maar rare verhalen dat men geen toegang kan krijgen en indein wel dat er dan maar twee mensen zijn die willen racen en volgens mij nog alleen in Arcade mode ook.
Dat is jammer.
Ik had ook problemen met aanmelden....
zucht. Ik heb nog NOOIT online geracet.
Dat men daarmee bezig is, de testtrack van TopGear.
Ik heb ooit zelf een track gemaakt voor GrandPrix3. Een ronde in eigen woonplaats, met de wekelijke wegbreedte en twee heuze minirotondes, heeeel erg veel werk aan gehad, alles met mijn fiets opgemeten!
Zelfs de radius van de bochten....en het resultaat:
erg erg tegenvallend, en levensgevaarlijk!! hahaha
Ik heb dus diep respect voor lui die tracks maken!
Het is heel veel werk.
Maar voor wat betreft de online race mogelijkheid van GTR, die is toch bar en bar slecht?
Ik lees alleen maar rare verhalen dat men geen toegang kan krijgen en indein wel dat er dan maar twee mensen zijn die willen racen en volgens mij nog alleen in Arcade mode ook.
Dat is jammer.
Ik had ook problemen met aanmelden....
zucht. Ik heb nog NOOIT online geracet.

Als je zelf een track hebt gemaakt voor gp3, moet je zeker geen problemen hebben met het online aanmelden voor GTR.
Zorg ervoor dat je firewall GTR op het network allowed en registreer je simpelweg met het kaartje dat je gekregen hebt bij het spel. Vervolgens kun je inloggen op de online lobby, waar vrij veel mensen nog racen hoor. Vooral 's avonds natuurlijk.
Dat GTR online verschrikkelijk slecht is, is echt zo'n absolute onzin. Ik heb afgelopen jaar meegedaan met twee league's waarbij het 99% van de tijd goed ging.
Zorg ervoor dat je firewall GTR op het network allowed en registreer je simpelweg met het kaartje dat je gekregen hebt bij het spel. Vervolgens kun je inloggen op de online lobby, waar vrij veel mensen nog racen hoor. Vooral 's avonds natuurlijk.
Dat GTR online verschrikkelijk slecht is, is echt zo'n absolute onzin. Ik heb afgelopen jaar meegedaan met twee league's waarbij het 99% van de tijd goed ging.
Oke Requiem19, maar was dat op arcade mode of toch simulation?Requiem19 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:49:
...inloggen op de online lobby, waar vrij veel mensen nog racen hoor. Vooral 's avonds natuurlijk.
'k Ben zeer benieuwd.
En ik heb inmiddels vernomen welke zooi ik open moet gooien en dus wellicht tot online.
ps. Hoe moet ik me dat voorstellen...is er een aankondiging hoe laat men qualificeerd en hoe laat men start? Of kun je zo inspringen en meedoen?

Verwijderd
Ik wil met GTR een keer een 24H race over LAN spelen, maar ik kan dit niet kiezen als ik een spel host. Is het misschien toch op de een of andere manier mogelijk om dit te doen (misschien dmv een add-on)? Ik heb versie 1.5 geïnstalleerd, en ik heb ook al de 24H Le Mans add-on geïnstalleerd, maar die kan ik ook niet hosten.
Verwijderd
Simulation Modeantonyv schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:34:
[...]
Oke Requiem19, maar was dat op arcade mode of toch simulation?
'k Ben zeer benieuwd.
En ik heb inmiddels vernomen welke zooi ik open moet gooien en dus wellicht tot online.
ps. Hoe moet ik me dat voorstellen...is er een aankondiging hoe laat men qualificeerd en hoe laat men start? Of kun je zo inspringen en meedoen?
Je kunt gewoon inloggen. Je komt dan in de lobby waar je alle servers dan ziet staan. Je ziet gelijk in welke sessie er op dat moment geraced wordt (practice, qualify,race). Kies er één uit en join the club!
Je kunt vanzelfsprekend niet joinen tijdens een race.
Ja bedankt!
Geweldig!
Het is leuk om online te racen. Eindelijk.
Echter......
Het is alleen mogelijk om in te loggen in simulation mode, is ook niet erg trouwens.
Verder, als ik inlog, dan is het soms een probleem, nadat de "loading"-balk vol is, zie ik race! staan, dan gaat is naar het volgende scherm.
Dan geeft ie aan dat ie iedereen aan het laden is, ook logisch, maar dan vlieg ik eruit.
Telkens weer.
Daarna kan ik ook niet gewoon een (stand-alone) race meer starten, dan knalt ie er ook uit.
Na een harde reboot... lukt dat weer wel.
Dan kan ik misschien weer online maar in ieder geval wel weer stand alone racen.
Gisteren even een ronde of vijf kunnen 'practicen' op Estoril, maar dan knalt ie weer.
Iemand een idee hoe het komt?
Ik heb een verse install gedaan,
upgrade van 1.3.0.0 naar 1.4.0.0. naar 1.5.0.0
alleen een DB9 als wagen erbij en twee tracks erbij.
Is toch raar?
Het lijkt me gen firewall probleem toch?
En ook de virusscanner van Norton gaat niet elke vijf minuten kijken of er updates zijn.
Ik heb beide firewalls uitgezet maar dat helpt dan ook niet, en ik kom ook wel in het spel (twee keer)
dus zal het niet de router zijn?
Erg jammer want ik vond die vijf minuten gisteren wel heel erg spannend.
kan iemand me advies geven wat te doen?
heel erg bedankt alvast.
Antony
Geweldig!
Echter......
Het is alleen mogelijk om in te loggen in simulation mode, is ook niet erg trouwens.
Verder, als ik inlog, dan is het soms een probleem, nadat de "loading"-balk vol is, zie ik race! staan, dan gaat is naar het volgende scherm.
Dan geeft ie aan dat ie iedereen aan het laden is, ook logisch, maar dan vlieg ik eruit.
Telkens weer.
Daarna kan ik ook niet gewoon een (stand-alone) race meer starten, dan knalt ie er ook uit.
Dan kan ik misschien weer online maar in ieder geval wel weer stand alone racen.
Gisteren even een ronde of vijf kunnen 'practicen' op Estoril, maar dan knalt ie weer.
Is toch raar?
En ook de virusscanner van Norton gaat niet elke vijf minuten kijken of er updates zijn.
Ik heb beide firewalls uitgezet maar dat helpt dan ook niet, en ik kom ook wel in het spel (twee keer)
heel erg bedankt alvast.
Antony
Verwijderd
Zet fastwrites en v-sync eens uit (zowel in bios als in windows als dat mogelijk is), je problemen zouden dan verholpen moeten zijn.
Yves,Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:02:
Zet fastwrites en v-sync eens uit (zowel in bios als in windows als dat mogelijk is), je problemen zouden dan verholpen moeten zijn.
Ik heb heeeeel veel gelezen op het forum van GTR zelf, en daar heeft men het er ook over.
Ik probeer het eens, ik geloof dat ik inderdaad fastwrite gebruik.
Gisteren trouwens dacht ik ook een keer dat ik eruit knalde maar ik zag nog net een melding van Symantec over een een 'rule' die ie gecreeerd zou hebben en toen ,....hahaha spontaan kon ik verder racen, dat heet, ik kon weer uit de grindbak tevoorschijn komen.
Ik zal die scanner ook eens uitzetten voordat ik ga racen.
(had ik ook al geprobeerd)
Verwijderd
Komt door die DBR9antonyv schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:34:
Ja bedankt!
Geweldig!
Echter......
Telkens weer.
Is toch raar?
heel erg bedankt alvast.
Antony
Ik heb het ook met bepaalde extra's ..
Ik zou eerst maar eens alles uninstallen en gewoon het spel spelen zoals ie is ... dan kan je zien of het goed werkt en gaan uitbreiden
Update:
Ik heb gedeinstalleerd, ook de Starforce drivers.
Daarna een nieuwe install, (vreemde is dat ie nu niet meer om een serialnr. vraagt)
En het werkt weer.
Althans, ik kon een paar ronden rijden.
Ik kon nog niet aanmelden op de online server.
Ook heb ik nog versie 1.3.0.0.
Vanavond maar eens even overgaan op 1.4.0.0 en dan testen hoe dat dan gaat.
Daarna over op 1.5.0.0 en weer kijken, hier verwacht ik dan ook weer met mijn oude username in te kunnen loggen op de server.
En dan MOET er weer The Mother bij op.
Essentieel.
Maar de DB9 komt er niet meer op bij mij.
Bedantk voor de tip!
Ik laat nog wel even weten hoe het gegaan is.
Ik heb gedeinstalleerd, ook de Starforce drivers.
Daarna een nieuwe install, (vreemde is dat ie nu niet meer om een serialnr. vraagt)
En het werkt weer.
Althans, ik kon een paar ronden rijden.
Ik kon nog niet aanmelden op de online server.
Ook heb ik nog versie 1.3.0.0.
Vanavond maar eens even overgaan op 1.4.0.0 en dan testen hoe dat dan gaat.
Daarna over op 1.5.0.0 en weer kijken, hier verwacht ik dan ook weer met mijn oude username in te kunnen loggen op de server.
En dan MOET er weer The Mother bij op.
Essentieel.
Maar de DB9 komt er niet meer op bij mij.
Bedantk voor de tip!
Ik laat nog wel even weten hoe het gegaan is.
Verwijderd
De league site (gtr.hakoner.com/forum) doet het al een tijdje niet meer bij mij. Ik krijg steeds een pagina voor me dat de domain name expired is...
Hetzelfde probleem hier. Wel vervelend aangezien er de laatste tijd juist weer wat initiatief was om wat races te organiseren.....Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:45:
De league site (gtr.hakoner.com/forum) doet het al een tijdje niet meer bij mij. Ik krijg steeds een pagina voor me dat de domain name expired is...
Verwijderd
Ik weet niet wie de eigenaar van de domeinnaam was (fabian?), maar misschien is het een idee om allemaal wat geld bij elkaar te doen om de domeinnaam te vernieuwen?Fiskare schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:49:
[...]
Hetzelfde probleem hier. Wel vervelend aangezien er de laatste tijd juist weer wat initiatief was om wat races te organiseren.....
Ja sorry jongens beetje laat. Maar ik was totaal vergeten om een mailtje te sturen naar iedereen of een topic te starten.
Het domein was niet van mij, maar van iemand anders. Ik kan zelf wel een domein registreren en daarop verder gaan, maar dan zou ik eerst graag willen weten of er nog belangstelling is in een site met een eigen domein etc.
Dus heb ik, maar even een poll aangemaakt. En heb ook meteen een poll gemaakt met als er genoeg belangstelling is wat de domeinnaam dan wordt. Dus vul ze aub allebij in zodat ik als organisatie samen met Arnaud weet waar we aan toe zijn.
Poll: Een nieuw domein registreren?
• Ja
• Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Welk domein naam?
• gotgtr-league.nl
• gotracing.nl
• gotgtr.nl
• gotsim.nl
• gtr-racing.nl
• Iets anders? laat het weten in het topic.
Tussenstand:

Het domein was niet van mij, maar van iemand anders. Ik kan zelf wel een domein registreren en daarop verder gaan, maar dan zou ik eerst graag willen weten of er nog belangstelling is in een site met een eigen domein etc.
Dus heb ik, maar even een poll aangemaakt. En heb ook meteen een poll gemaakt met als er genoeg belangstelling is wat de domeinnaam dan wordt. Dus vul ze aub allebij in zodat ik als organisatie samen met Arnaud weet waar we aan toe zijn.
Poll: Een nieuw domein registreren?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
Poll: Welk domein naam?
• gotgtr-league.nl
• gotracing.nl
• gotgtr.nl
• gotsim.nl
• gtr-racing.nl
• Iets anders? laat het weten in het topic.
Tussenstand:
Verwijderd
Het lijkt me voor toekomstige leagues handiger om een domeinnaam te registreren zonder gtr erin, zodat je de site ook kunt gebruiken voor andere racespellen (gtl bijvoorbeeld). Welke domeinnaam je dan kiest maakt me niet zoveel uit, maakt het verder nog wat uit voor de kosten eigenlijk?
Of je .nl of bijvoorbeerld .com kiest maakt meestal wel wat uit ja.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 17:56:
Het lijkt me voor toekomstige leagues handiger om een domeinnaam te registreren zonder gtr erin, zodat je de site ook kunt gebruiken voor andere racespellen (gtl bijvoorbeeld). Welke domeinnaam je dan kiest maakt me niet zoveel uit, maakt het verder nog wat uit voor de kosten eigenlijk?