[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 8

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.354 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GTR: Get Real!
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57867/full.jpg
Een woordje vooraf

Deeltje acht alweer van de meest populaire racesim van dit moment.
Momenteel zitten we al aan versie 1.4 waarin een aantal multiplayer issues zijn opgelost, maar lang nog niet helemaal. Maar dat wil niet zeggen dat een heleboel mensen er erg veel lol mee hebben online.

De volgende "regels" heb ik even geleend van het FS200x topic (die voldoen hier ook prima) en wat aangepast:

• Max. 10 pics van 800x600 (en geen BMP's van 1 Mb per stuk).

• En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag.

• Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan.

• Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar
"wow, mooie pics!" of "ik heb de game ook binnen." komt te staan,
maar houdt het topic inhoudelijk op niveau.

• Slowchats om af te spreken hoe en waar je online gaat rijden zijn niet gewenst
dus probeer dat te beperken en
zoveel mogelijk op het IRC-kanaal en/of via een IM te doen.

• "Ik heb een rondetijd van 1:xx:xxx gereden op circuit Y met auto X,
is dat snel of wat rijden jullie?"
Dat soort vragen voegen ook niets toe aan een discussie,
rondetijden kun je vergelijken via GTRank.

• Geen offtopic gebabbel, geflame, geruzie, gescheld etc.

• Zie je iets wat niet kan?
Gebruik dan de topic report-knop bovenaan om het te melden.
Ga er niet zelf op in.

Posts die hier niet aan voldoen kunnen worden verwijderd. Bij herhaling
volgen er andere maatregelen, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt
waarom deze regels er zijn.

Have fun met GTR allemaal, er worden zeer regelmatig (league)races gehouden door en voor mensen op dit forum op een snelle dedicated server.

Voor info over gewoon online racen met mede-tweakers kun je het beste even via op het IRC-kanaal (irc.tweakers.net channel:#GTR) komen. Er zijn hier ook een aantal mensen die af en toe zelf dedicated servers draaien, mocht je een tweakers server tegenkomen, dan is het wachtwoord meestal "got" (zonder aanhalingstekens).

Maargoed, verder over GTR zelf.......

De Features

GTR is the most authentic racing simulation ever

• Based on the real FIA GT Championship
• All the real tracks and cars are included
• Car physics based on real race car telemetry data
• Tracks are built from actual GPS and CAD data
• Sounds are sampled from the real race cars
• Cockpits have original team specific design
• Ultra realistic damage physics and graphics

GTR features up to 56 cars on track simultaneously

The attention to detail puts you right in the car

• Adjustable seats
• Head movements of the drivers that simulates G-Forces
• Autopilot: Don't stop the race the AI keeps your pace
• Humanlike AI - blocks, passes and makes mistakes
• Live Track Technology: Dynamic track layout that changes the track conditions graphically and physically during the race
• Dynamic weather changes during the race
• MOTEC race analyzation software included - GTR uses the same race analyzing software like real racing teams
• GTR supports TrackIR Technology (accessory)

Mind blowing graphics

GTR is developed by real life race drivers

• Simbin is managed by a professional race driver
• Car handling has been validated by the actual FIA GT drivers

GTR offers various difficulty levels so your skills can grow with the game

• 4 different levels of arcade mode
• Semi-pro mode
• Simulation mode

The Story So Far....

GTR is een race simulatie ontwikkeld door het SimBin Development Team, afgekort SBDT. Dit team is begonnen met GT mods te maken voor F1200x en F1 Challenge van EA Sports, het toppunt werd bereikt met GTR2002, ongetwijfeld de beste mod voor F12002. Ondertussen is de bezetting van het team enigszins veranderd en na GTR2002 werd uiteindelijk besloten om commercieel te gaan, SBDT AB was geboren (in Zweden).

Inmiddels is Henrik Roos, coureur (en mede-eigenaar?) van een FIA GT Team, de CEO en zet hij samen met Ian Bell de lijnen uit.
Er werd een (3-jarige) licentie verkregen voor een officiele FIA GT simulatie/game en Henrik Roos opende de deuren naar intensieve samenwerking met echte teams, coureurs en technici binnen de FIA GT classe. Ook werd een volledige licentie gekocht om de game-engine van ISI gebruiken waar F1 Challenge ook op gebaseerd is. De game-engine is dus niet gloednieuw maar wordt door SBDT zelf doorontwikkeld en het ziet er naar uit dat men daar goed in geslaagd is, de physics hebben de hoogste prioriteit maar dat wil niet zeggen dat de graphics slecht zijn. Vergelijk het voor het gemak maar met de manier waarop Call of Duty de Quake 3 engine gebruikt.

GTR komt dus voort uit een groep enthousiaste mensen uit de community van het simracen, aangevuld met echte professionals uit de racewereld.
Het gaat hier dus om een simulatie, ookal zal het uiteindelijke spel, naast de Simulation mode, ook een Arcade en een Semi-Pro speelstand krijgen. Men richt zo veel mogelijk op de die-hard race fanaten maar de 2 laatste modi moeten zorgen dat het spel aanspreekt (en verkoopt) bij een breder publiek en wellicht een springplank vormen voor het serieuze werk.

Dit wil dus zeggen dat de ontwikkelaars gaan voor zo veel mogelijk realisme, dit vind je terug in bijna elk aspect van GTR, de physics zijn ontzettend uitgediept en benaderen zo nauwkeurig mogelijk die van echte GT wagens dankzij de data van de teams, de geluiden zijn rechtstreeks gesampled van de echte auto's, de cockpits enorm waarheidsgetrouw en de circuits nagebouwd aan de hand van GPS- en CADdata van de echte versies.

Eén van de meest in het oog springende features is de LiveTrack technologie.
Deze houdt in dat de baan in real time, gedurende een race-weekend verandert; naarmate er meer gereden wordt komt er meer rubber op de baan en zal de grip op de ideale lijn toenemen waardoor je steeds meer grip krijgt. Buiten de ideale lijn is er dus veel minder grip en zal je dus op moeten passen als je een tegenstander uit wilt remmen.

Enkele maanden geleden is er per ongeluk een demo uitgelekt die alleen voor de pers bedoeld was, Simbin heeft deze uiteindelijk voor iedereen prijs gegeven en deze werd onder de simmers behoorlijk goed ontvangen, zelfs de traditionele en zeer kritische (*kuch* understatement *kuch*) Grand Prix Legends community was positief gezind.

Er is sinds enige tijd een officiele demo uit, je kunt hiermee in Arcade of Semi-Pro mode (niet in Simulation vreemdgenoeg) je kunsten vertonen op het circuit van Spa-Francorchamps in de Lister Storm of de Morgan Aero 8.
Ook zijn er diverse filmpjes vrij gegeven. Hieronder vind je de links.

De internationale versie is verkrijgbaar sinds 11 maart en je kunt hem dus gewoon in de Nederlandse winkels halen. De Duitse versie was al een paar maanden eerder uit.

Cars 'n Tracks

Welke auto's zitten er dan in?
Nou er is een selectie aan GT-classe wagens en een aantal nGT's.
Dit zijn de auto's die in het seizoen van 2003 aan de start kwamen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/GT.gif

• Chrysler Viper GTS-R
• Saleen S7-R
• Lister Storm
• Ferrari 550 GTS Maranello
• Ferrari 575 GTC
• Porsche 911 GT2
• Lamborghini Murciélago R-GT
• Chevrolet Corvette C5-R

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/NGT.gif

• Porsche 996 GT3
• Ferrari 360 Modena
• Morgan Aero 8
• BMW Z3M
• Lotus Elise

Na de 1.2 Update komen er nog een aantal wagens bij:

• Seat Toledo GT
• Gillet Vertigo Streiff
• Mosler MT900
• Porsche 911 GT2 Bi-Turbo
• Porsche 911 GT3 Cup

En welke banen?
Ook de banen zijn die zoals verreden in het 2003 seizoen, ze zijn enorm realistsch nagebootst en zullen je ongetwijfeld erg lang bezig houden. Van Spa kun je vast een voorproefje nemen in de demo.
Later zal hier ook een 24h modus voor uitkomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/track.jpg

• Circuit de Catalunya
• Circuit de Nevers - Magny Cours
• Enna Pergusa
• Brno
• Donington
• Spa-Francorchamps
• Anderstorp
• Oschersleben
• Estoril
• Monza

Na de 1.2 Update komen hierbij:

• Spa 24H
• Spa Dusk
• Spa Dawn
• Spa Night

Media

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/1_01s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/1_11s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/2_03s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/2_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/3_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/3_10s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/4_01s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/4_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/5_04s.jpg

Meer screenshots kun je vinden op de website van GTR, waarvan je de link weer hieronder vindt.

Movies

Promo Movie 1
[High-res] [Low-res]

Promo Movie 2
[High-res] [Low-res]

Promo Movie 3
[High-res] [Low-res]

Track IR Demonstratie Movie
[High-res] [Low-res]

24H Add-On Promo Movie
[High-res] [Low-res]

Demo

Er zijn twee officiële demo's uit op dit moment, de originele demo met de Lister Storm en de Morgan Aero 8 op Spa waarbij de Simulation mode ontbreekt een een nieuwe demo met de Saleen en Ferrari 360 op Spa Dusk, deze laatste demo heeft wel een Simulation mode.

Demo v2.0 @ 3dGamers

Demo v2.0 @ Gamers Hell

Links

Mocht je vragen hebben of je interesse gewekt zijn, kun je hier vast de vorige delen bekijken:
deel 1, 2, 3, 4, 5, 6 & 7.

Officiele GTR website

De officiële patches en downloads kun je allemaal vinden op de downloadpagina van 10Tacle. De huidige versie is 1.4 en is in meerdere talen verkrijgbaar.

Overige (onofficiele) patches, add-ons en updates kun je het beste binnenhalen en installeren via GTR Manager, de laatste versie van de patches die je Duitse GTR omtoveren in een Engelse versie vind je hier bijvoorbeeld mee.

Er is ook een officiëel Engineers Handbook waar je veel uit kunt halen voor het afstellen van je wagen. Als je er net mee begint onmisbaar en ook voor de ervaren simmer een handige referentie-guide.

Links naar overige GTR-gerelateerde websites

GTRank; hier kun je rondetijden uploaden, bekijken en vergelijken per auto, circuit, nationaliteit, etc....

Grand Prix Legends Driving and Setup Foolishness Deze site is oorspronkelijk voor GPL, maar de meeste dingen gelden net zo goed voor GTR; een handige guide voor het leren van wat basisprincipes van (sim-)racen.

Het RaceSimCentral Forum
Racesim website BlackHole Motorsports
De website van developer SBDT AB
Het Drivers Emporium voor o.a. GTR merchandising

Simrace Hardware

Discussies en links naar fabrikanten vind je hier.

Lezers van dit topic zijn ook te vinden in de volgende andere GoT-topics:

Racesim-hardware topic
F1 Challenge '99-'02
Richard Burns Rally
Grand Prix Legends
Live For Speed S2
rFactor

Overigens heeft Simbin ook al aangekondigd wat de volgende sim wordt; GT-Legends.

[ Voor 3% gewijzigd door Zamorano op 16-05-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:57
Enna is een kut circuit. punt, :D Al die hoe curbstones :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Boinkie schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:11:
Niet te vergeten Zandvoort. Ga daar eens proberen om via de curbs het circuit op te rijden. Never nooit dat het lukt. Je blijft gewoon haken. :X

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Boinkie schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:11:
mwoah,ik vind m echt niet zo slecht.
Ik heb bv meer moeite met die ... estoril.En magny cours bij het opkomen van het rechte stuk van start/finish,daar zou wat aan die chicane mogen worden gedaan,daar zijn die curbs ook best wel hoog.
daarentegen donington,die mag van mij wel vaker gedaan worden,alleen heel moeilijk inhalen daar,iig is ie wel lekker overzichtelijk.
Arfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:19:
[...]

Euh .. nee hoor. Alles draait goed, je zit in een online race, en plotseling staat alels stil en wordt je beeld nog maar 1 x per seconde ververst, het lijkt dus ook alsof je heel langzaam rijdt. Natuurlijk crash je meteen hierdoor, en het is dan vrijwel onmogelijk om uit GTR te komen omdat het spel zo traag reageert. Je race is dan verpest en vaak je Windows sessie ook, reset is the only way out.
Wat draait er nou bij jou op de achtergrond aan processen???Dit heb ik al een paar keer gezegd,en nu weer:

Ik heb dus een lcd in mijn pc zitten,en via dat ding kan ik allerlei temps meten,voltages,noem maar op.Alleen moet ik daarvoor dus mbm5 hebben draaien.Nu was het zo dat mbm5 bij mij stond ingesteld dat ie om de 10 sec even een update gaf.Helaas zorgde dat bij mij dus voor een vetraging van een halve seconde ofzo.
Maak s f een screenshot van de task manager.en zorg ervoor dat je een paar minuten kijkt wat processor kracht vraagt.Dus even op dat sorteren.
Daarna kijken wij wel naar die screenshot,misschien zien wij wel wat wat jij over het hoofd ziet.

weer een edit,nu al de 2e :P

@ Arfman,tis natuurlijk leuk en aardig dat je windows opnieuw installed,maar zelfs dan zitten er registerfouten in.Een kale windows is niet foutloos,al zou je denken van wel.
Ik gebruik nog steeds regcleaner,en doe dit gelijk al na een installatie.

Kijk hier maar f,ook dit kan helpen:http://www.webselect.nl/f...viewfile&fid=21&fcat_id=6

[ Voor 64% gewijzigd door Corona op 03-05-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Ik heb nergens last van van alles wat jullie zeggen :?
Ik draai alleen msn, giant anti spyware en etrust antivirus.
Dat op een
1800XP+
1024mb Ram
ati 9600pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Corona schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:16:
[...]
@ Arfman,tis natuurlijk leuk en aardig dat je windows opnieuw installed,maar zelfs dan zitten er registerfouten in.Een kale windows is niet foutloos,al zou je denken van wel.
Ik gebruik nog steeds regcleaner,en doe dit gelijk al na een installatie.
Wat de neuk :? :X
Right .. ik vind het tof dat je me probeert te helpen, maar hier geloof ik echt niet in, dat soort vage tooltjes .. zoals ik al zei: GTR is het enige spel met problemen. Al het andere (RBR, LFS, BF:V, BF1942, F12002, etc.) kan ik probleemloos uren achter elkaar spelen.

Nogmaals: bedankt voor de hulp, maar als het bij een schone Windows installatie al niet werkt, is het spel gewoon bugged.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 23:00
het spel is niet bugged, anders zou ik er ook last van hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:28:
[...]

Right .. ik vind het tof dat je me probeert te helpen, maar hier geloof ik echt niet in, dat soort vage tooltjes .. zoals ik al zei: GTR is het enige spel met problemen. Al het andere (RBR, LFS, BF:V, BF1942, F12002, etc.) kan ik probleemloos uren achter elkaar spelen.

Nogmaals: bedankt voor de hulp, maar als het bij een schone Windows installatie al niet werkt, is het spel gewoon bugged.
Ja ik ben het eens er zit weldegelijk een bug in met die 1 fps die ik wel heel soms heb... :'(
Ik heb het zelf offline ook soms :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:19:
[...]
Euh .. nee hoor. Alles draait goed, je zit in een online race, en plotseling staat alels stil en wordt je beeld nog maar 1 x per seconde ververst, het lijkt dus ook alsof je heel langzaam rijdt. Natuurlijk crash je meteen hierdoor, en het is dan vrijwel onmogelijk om uit GTR te komen omdat het spel zo traag reageert. Je race is dan verpest en vaak je Windows sessie ook, reset is the only way out.
Helaas komt mij dit zeer bekend voor. :( Persoonlijk denk ik dat het toch vooral een probleem binnen GTR is (in combinatie met hardware of drivers). Enige weken terug heb ik ook een schone XP installatie gedaan. Vervolgens alleen GTR geinstalleerd. Het spel draaide (bijna) perfect. Slechts zeer sporadisch een systeem/spel-crash gehad. Wel klapte om de haverklap de lobby eruit. Maar eenmaal gejoined nauwelijks problemen. Tot zondagavond. Update 1.4 erop en bingo! :(
De blauwe schermen vliegen mij om de oren. 1 FPS talloze... Ik raak het spel voorlopig niet meer aan (al weet ik niet hoelang ik dat ga volhouden :P ).
Misschien maar eens Omegadrivers installeren. Of weer een schone installatie. Hielp (in tegenstelling tot Arfman) bij mij de vorige keer ook.

Maar bovenal hoop ik dat SimBin binnenkort met een 'echte' patch komt. En dan graag aanbieden zodra ze die patch klaar hebben en niet pas als een idioot tellertje de 0-stand heeft bereikt. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Furbyk1ller schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:37:
het spel is niet bugged, anders zou ik er ook last van hebben. ;)
Als het spel niet bij iedereen goed werkt (en dezelfde symptomen komen terug), dan is er wel sprake van een bug.

Op welke temp. werken de remmen trouwens optimaal en hoe heet mogen ze maximaal worden? Hetzelfde voor de olie/water temp en de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmen tussen de 300-600 graden
Water onder de 100
Olie onder de 100
banden tussen de 80 en 100 graden

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

race om 20.00 uur :?

Oscherschleben of zo :? of estoril :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oschersleben graag, is een keer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik wil graag wel eens wat andere banden...niet steeds barcelona etc Enna mag van mij best :) maar ook de nordschleife lijkt me een keer leuk :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik ben er niet, maar leuke keus, Oscherschleben (jaja, ik heb hem ondertussen geleerd in een NGT :P)

Alleen erg moeilijk inhalen op die baan.. Alleen de bocht voor de finish bied echt mogelijkheden om iemand uit te remmen volgens mij..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Arfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:28:
[...]

Huh,wat zeg je nou??Een vaag tooltje??Dus jij gelooft werkelijk dat wanneer je een pc hebt geformatteerd en geinstalleerd,dat er geen foute registersleutels zijn?Of gebruik je regedit en controleer je zelf alles?
Zelfs een .wmv laat registersleutels achter,en hoe meer er inhet register staat,hoe trager de pc gaat worden.
Zelf hebik ook een probleem gehad wat hierop leek,maar dan met Joint Ops en uitbreiding.Opstarten,f kunnen spelen,en 2 min later een bsod.Ook dit lag bij mij aan de driver i.c.m. het spel.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:42:
[...]

Helaas komt mij dit zeer bekend voor. :( Persoonlijk denk ik dat het toch vooral een probleem binnen GTR is (in combinatie met hardware of drivers). Enige weken terug heb ik ook een schone XP installatie gedaan. Vervolgens alleen GTR geinstalleerd. Het spel draaide (bijna) perfect. Slechts zeer sporadisch een systeem/spel-crash gehad. Wel klapte om de haverklap de lobby eruit. Maar eenmaal gejoined nauwelijks problemen. Tot zondagavond. Update 1.4 erop en bingo! :(
De blauwe schermen vliegen mij om de oren. 1 FPS talloze... Ik raak het spel voorlopig niet meer aan (al weet ik niet hoelang ik dat ga volhouden :P ).
Misschien maar eens Omegadrivers installeren. Of weer een schone installatie. Hielp (in tegenstelling tot Arfman) bij mij de vorige keer ook.

Maar bovenal hoop ik dat SimBin binnenkort met een 'echte' patch komt. En dan graag aanbieden zodra ze die patch klaar hebben en niet pas als een idioot tellertje de 0-stand heeft bereikt. |:(
Zoals jij waarschijnlijk ook hebt gelezen,had ook ik bsod's na het installeren van 1.4
ik heb toen dus catalyst 5.4 geinstalled,eerst natuurlijk de oude driver verwijderd,en gisteren heb ik zonder problemen kunnen spelen,2 uur lang.
Dus ook bij jou kan het een driver probleem zijn,je weet het niet totdat je dat hebt gecontroleerd.
Smarron schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:15:
[...]
Als het spel niet bij iedereen goed werkt (en dezelfde symptomen komen terug), dan is er wel sprake van een bug.

.
Ja dag!!Zo lust ik er dan nog wel een paar.Hoe kan het zo zijn dat iedereen denkt dat het aan het spel ligt,het kan ook de combinatie zijn met de hardware.Waarom zijn er dan elke maand nwe videokaartdrivers??Alleen maar om de performance beter te laten worden??Als je goed kijkt,dan zie je ook altijd fixes staan wat betreft spellen.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:39:
[...]

Ja ik ben het eens er zit weldegelijk een bug in met die 1 fps die ik wel heel soms heb... :'(
Ik heb het zelf offline ook soms :(
ook dit kan te maken hebben met de staat van de pc/hardware.Er zijn mensen die er last van hebben,en er zijn er heel veel die dit niet hebben.
Zoals ik al eerder aangaf,had ik ook haperingen.Dit bleek een ander programma te zijn die f een fractie van een sec volle cpukracht vroeg.
Als jij dit probleem ook hebt,kijk f in je taskmanager wat er allemaal draait,en kijk ook f in je windows logboeken.Voor hetzelfde geld is het bv windows time synchronisatie ofzo die heel f dat doet.
Ik heb wel eenvraag over die 1 fps bug.Komt ie willekeurig naar voren,of ineens uit het niets?
Waarom ik dit vraag,zie verhaal hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Is er ook een site die ipv replay's van hotlaps en setups, ook telemetry van gereden rondje hebben.
Ik kom het nergens tegen en zou ze wel eens willen vergelijken met die van mij om te kijken waar ik tijd verlies. (Het verschil is nog steeds te groot met de snelle jongens).
Er wordt elke keer gezegt dat je pas aan het knutselen van je setup kan denken als je rijstijl acceptabel is.

Ik mis nog gemiddeld 4 a 5 seconden met de snelle rakkers en zou wel eens hun telemetry willen zien.

Wie heeft het antwoord?

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Een quote van www.gamers.nl
Gaat over gt legends

Uitgever 10tacle heeft de officiële website van GT Legends, de racesim met klassieke auto's uit de jaren 60 en 70 in de hoofdrol. Op de sites is informatie te vinden over de game, maar ook screenshots. Verwacht naarmate de release nadert meer info op de site.

De game uit de stal van de makers van GTR, zal gebaseerd zijn op het FIA Historic Car Championship dat jaarlijks gehouden wordt op verschillende circuits in Europa. Verschillende klassiekers, zoals de Ford GT40 en de Porsche 906 zullen onderdeel uitmaken van de meer dan 90 bolides die hun opwachting maken in de game. Meer dan 10 moderne Europese circuits zijn bij de release beschikbaar en zullen zowel on- als offline te berijden zijn. Op grafisch gebied lijkt de game al indrukwekkend te worden, maar ook wordt ons beloofd dat de game op het gebied van audio het realisme zo dicht mogelijk benadert.

Kijk hier!!! http://www.gt-legends.com/home_en.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Corona schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:59:
Een quote van www.gamers.nl
Gaat over gt legends

Uitgever 10tacle heeft de officiële website van GT Legends, de racesim met klassieke auto's uit de jaren 60 en 70 in de hoofdrol. Op de sites is informatie te vinden over de game, maar ook screenshots. Verwacht naarmate de release nadert meer info op de site.

De game uit de stal van de makers van GTR, zal gebaseerd zijn op het FIA Historic Car Championship dat jaarlijks gehouden wordt op verschillende circuits in Europa. Verschillende klassiekers, zoals de Ford GT40 en de Porsche 906 zullen onderdeel uitmaken van de meer dan 90 bolides die hun opwachting maken in de game. Meer dan 10 moderne Europese circuits zijn bij de release beschikbaar en zullen zowel on- als offline te berijden zijn. Op grafisch gebied lijkt de game al indrukwekkend te worden, maar ook wordt ons beloofd dat de game op het gebied van audio het realisme zo dicht mogelijk benadert.

Kijk hier!!! http://www.gt-legends.com/home_en.php
De link stond al in de startpost hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Nou net een vage race op Enna gehad. Ik had een quali van 1:29:6 ja ja... _/-\o_
Van pole gestart totaal geen druk van achter dus ik heel rustig mijn eigen tempo rijden. Voorsprong van 30 sec na een kleine 10 minuutjes (mede omdat Mark weg moest). Kreeg ik opeens een engine faillure :? . Het was 20 graden buiten en mijn radiator stond op 4 |:( . Zwarrte rook... nog nooit gezien. Blijkt dat 5 mensen het zelfde probleem hebben... 8)7 Zijn alle monteurs wezen feesten de nacht ervoor?? Ik wist niet dat ze dat ook verwerkt hadden in het spel. :P

Hier een screenie...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/blown.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhh... ik heb weer een nieuwe kwaal, nu al 2x dat het spel vastloopt beeld en geluid, dus geen blauw scherm of desktop.
Net op Enna, start als 8e (?) en bij de 1e chicane een hoop rook, dus ik links v/d banden door het grind.
En tijdens mijn inhaalrace kwam ik 2 blow-ups tegen, dat ziet er gaaf uit zeg, een hoop zwarte rook en je ziet werkelijk niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
ziet er veelbelovend uit :D deze ga ik denkik wel halen, als een soort opvolger van gtr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
Mr.David schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:09:
Nou net een vage race op Enna gehad. Ik had een quali van 1:29:6 ja ja... _/-\o_
Van pole gestart totaal geen druk van achter dus ik heel rustig mijn eigen tempo rijden. Voorsprong van 30 sec na een kleine 10 minuutjes (mede omdat Mark weg moest). Kreeg ik opeens een engine faillure :? . Het was 20 graden buiten en mijn radiator stond op 4 |:( . Zwarrte rook... nog nooit gezien. Blijkt dat 5 mensen het zelfde probleem hebben... 8)7 Zijn alle monteurs wezen feesten de nacht ervoor?? Ik wist niet dat ze dat ook verwerkt hadden in het spel. :P

Hier een screenie...
[afbeelding]
nog echte crashes btw?? wel te verw8en op enna namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Corona schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:39:
Ja dag!!Zo lust ik er dan nog wel een paar.Hoe kan het zo zijn dat iedereen denkt dat het aan het spel ligt,het kan ook de combinatie zijn met de hardware.Waarom zijn er dan elke maand nwe videokaartdrivers??Alleen maar om de performance beter te laten worden??Als je goed kijkt,dan zie je ook altijd fixes staan wat betreft spellen.
Nou, op verzoek dan maar de 5.4 geinstalleerd en wederom een CTD (Binnen 10 minuten). :O

Kijk, mocht het al aan de combo hardware-driver liggen, leggen ze indirect mooi de schuld bij in dit geval ATi. Dat is toch niet netjes? Elk spel wat ik speel doet het probleemloos, m.u.v. UT2004 die er af en toe ook mee kapte. Dit kwam door een te hoge fsb, waar het spel nogal gevoelig voor was. Dit hebben ze notabene toegegeven. (En zo waren er 100-en die exact van hetzelfde last hadden, en alleen met UT2004!)

Dit spel lijkt dus met hetzelfde probleem te maken te hebben. Aangezien er niet 1, maar zo niet de helft van de spelers op dit forum regelmatig last heeft van een CTD, kan ik niet anders concluderen dat het spel dus gewoon de oorzaak is. En wij mogen nu zelf uit gaan zoeken wat er niet zou kloppen aan onze systemen, right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
geen tweakers servers op het moment .... Jammer dat je eigenlijk geen fatsoenlijke game kunt hosten thuis, met @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Bram77 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:41:
geen tweakers servers op het moment .... Jammer dat je eigenlijk geen fatsoenlijke game kunt hosten thuis, met @home
Hij is er wel hoor.. Ik zit er nu op. Je komt zeker in de backup lobby terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bram77 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:41:
Wel een tweakers server, echter die is niet in de backup lobby te zien, dus een paar keer reconnecten om in de echte lobby te komen!

Net dus race op Enna, dacht tijd te hebben om een setup te maken voor de Saleen, niet dus, want er werd al 20:40 ofzo geraced. Standaard race setup maar genomen ietsjes aangepast en vanachteren gestart. Met als doel uitrijden en dat lukte, werd zelfs 2e (van de 3 haha). Zag 2 mooie blowups, toch wel lastig in te schatten waar die auto precies staat door alle zwarte "rook".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Jongens hou die "wie, waar, wat, en hoelaat racen we online?"-gesprekken een beetje binnen de perken. Het vorige topic werd ook af en toe een bende.

Voeg elkaar anders toe op MSN ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:24
Net mijn eerste echte probleem met het spel gehad.....naast speedbug....
Ik had als 10e ofzo gekwalificeerd (M, Hoeijmakers), maar meteen toen de warm-up begon viel bijna alle force feedback van mijn stuur weg, alleen de curbs voelde ik nog. Iemand zei dat hij dat probleem ook had gehad, is daar nog wat aan te doen of krijg je dat gewoon af en toe? (was eerste keer).
Is trouwens een Logitech driving force pro.

Vervolgens niet meer meegedaan met de race, de auto was echt niet te rijden zonder de force.

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Is er geen site waar je de gereden tijden van GTR kan vergelijken met de echte gereden tijden?
Dat lijkt me wel leuk om je eigen tijden eens langs de tijden van de echte coureurs te leggen.

Kan je ook een beetje kijken hoe dat in elkaar steekt. Want stel ik rij 10 seconden sneller dan het officiele ronde-record; mja, dat zou vreemd zijn op zich :P

Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Smarron schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:13:
[...]
Nou, op verzoek dan maar de 5.4 geinstalleerd en wederom een CTD (Binnen 10 minuten). :O

Kijk, mocht het al aan de combo hardware-driver liggen, leggen ze indirect mooi de schuld bij in dit geval ATi. Dat is toch niet netjes? Elk spel wat ik speel doet het probleemloos, m.u.v. UT2004 die er af en toe ook mee kapte. Dit kwam door een te hoge fsb, waar het spel nogal gevoelig voor was. Dit hebben ze notabene toegegeven. (En zo waren er 100-en die exact van hetzelfde last hadden, en alleen met UT2004!)

Dit spel lijkt dus met hetzelfde probleem te maken te hebben. Aangezien er niet 1, maar zo niet de helft van de spelers op dit forum regelmatig last heeft van een CTD, kan ik niet anders concluderen dat het spel dus gewoon de oorzaak is. En wij mogen nu zelf uit gaan zoeken wat er niet zou kloppen aan onze systemen, right.
Heb je je pc wel weer op normale snelheid geprobeerd?Want ik zie in je specs dat je fsb op 255 staat,en de snelheid van je 2500+ op ong 4200+ staat.Misschien is dit spel wel heel erg gevoelig voor overclocken.
Ik neem aan dat jouw videokaart ook overgeclocked is.Heb je die al op standaard snelheid draaien?

Zoals ik al typ,ik weet niet of het dat is,maar ook dat kan je proberen he.
Trouwens,we zitten hier op tweakers,en heel veel ,mensen hebben wel iets overgeclocked.Ook ik heb mijn videokaart wel is overgeclocked,en kwam op ong 450/440 (gpu/mem).
Dit resulteerde wel redelijk vaak in een crash,dus nu staat ie weer standaard.
Alleen cpu is via de multiplier overgeclocked,alleen niet veel,omdat ik in de bios niet hoger kan dan nu qua multiplier :(

Dit staat trouwens ook op de GTR website:
7. The game won't even start, or crashes to the desktop. Why?
A small number of users having problems when "TuneUpUtilities" is installed. We recommend trying to uninstall the program to make the game run for now. - Another possible fix is to right click at the GTR.exe file, choose properties and then set the compatibility mode to Windows 2000. - Make sure you have the latest drivers for your motherboard, graphics card and sound card (including VIA drivers if appropriate). - Turn off or lower any overclocking of your CPU or GPU. - Install the game to the default location on your hard drive. I.e. - just answer "yes" to all install questions. - On some ATI configuration AGP - Fast Write needs to be set to "ON" instead of "OFF". After you activated AGP - Fast Write in bios, you have to activate it in Windows in the ATI driver (register smartgart), restart will be needed. On some other configurations it's the other way arround turn AGP - Fast Write to "OFF". - Some system configuration needs the latest Starforce drivers (www.star-force.com/support) after installing patch 1.2

[ Voor 39% gewijzigd door Corona op 03-05-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedsmile schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:10:
Net mijn eerste echte probleem met het spel gehad.....naast speedbug....
Ik had als 10e ofzo gekwalificeerd (M, Hoeijmakers), maar meteen toen de warm-up begon viel bijna alle force feedback van mijn stuur weg, alleen de curbs voelde ik nog. Iemand zei dat hij dat probleem ook had gehad, is daar nog wat aan te doen of krijg je dat gewoon af en toe? (was eerste keer).

Vervolgens niet meer meegedaan met de race, de auto was echt niet te rijden zonder de force.
Je krijgt dat gewoon af en toe, tijdens een practice of kwalificatie kan je even naar de opties gaan en dan ff switchen met de instellingen. Als je force op full effects hebt staan, dan ff naar hoog en weer terug naar full. Je voelt dan een schokje in je stuur (is bij mij zo) en dan is de force gewoon weer aanwezig. Tijdens de race heb ik dit nog niet gehad, uiteraard kan je dan niet even naar de opties gaan. Dan is de keus dus of doorrijden of stoppen. Voor zo ver ik weer zijn er geen andere oplossingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Corona schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:30:
Heb je je pc wel weer op normale snelheid geprobeerd?Want ik zie in je specs dat je fsb op 255 staat,en de snelheid van je 2500+ op ong 4200+ staat.Misschien is dit spel wel heel erg gevoelig voor overclocken.
Ik neem aan dat jouw videokaart ook overgeclocked is.Heb je die al op standaard snelheid draaien?

Zoals ik al typ,ik weet niet of het dat is,maar ook dat kan je proberen he.
Trouwens,we zitten hier op tweakers,en heel veel ,mensen hebben wel iets overgeclocked.Ook ik heb mijn videokaart wel is overgeclocked,en kwam op ong 450/440 (gpu/mem).
Dit resulteerde wel redelijk vaak in een crash,dus nu staat ie weer standaard.
Alleen cpu is via de multiplier overgeclocked,alleen niet veel,omdat ik in de bios niet hoger kan dan nu qua multiplier :(

Dit staat trouwens ook op de GTR website:
7. The game won't even start, or crashes to the desktop. Why?
A small number of users having problems when "TuneUpUtilities" is installed. We recommend trying to uninstall the program to make the game run for now. - Another possible fix is to right click at the GTR.exe file, choose properties and then set the compatibility mode to Windows 2000. - Make sure you have the latest drivers for your motherboard, graphics card and sound card (including VIA drivers if appropriate). - Turn off or lower any overclocking of your CPU or GPU. - Install the game to the default location on your hard drive. I.e. - just answer "yes" to all install questions. - On some ATI configuration AGP - Fast Write needs to be set to "ON" instead of "OFF". After you activated AGP - Fast Write in bios, you have to activate it in Windows in the ATI driver (register smartgart), restart will be needed. On some other configurations it's the other way arround turn AGP - Fast Write to "OFF". - Some system configuration needs the latest Starforce drivers (www.star-force.com/support) after installing patch 1.2
Ben het met je eens dat de PC behoorlijk oc-ed is en de conclusie die ik er dan aanhang is dat GTR idd (evenals UT2004) gevoelig is voor systemen die buiten hun specs werken. Hoe stabiel de PC zelf eigenlijk ook is.

Ik zal van de week de PC ff op stock speeds laten runnen.

Trouwens, wat GTR zegt over fast writes. Moet aangezet worden ?? Ik kan me geen spel bedenken waar dat ten goede komt aan de performance, maar goed. Die Win2k compatibility-modus ga ik direct even proberen. Maar het blijft vreemd toch? Bij jou werkt het opeens met de videokaartdriver, hier niet. Iedereen moet wat anders proberen om hetzelfde spel goed te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

lol sta 23 @ MoreRacing.com :) Ik heb ook weer een leuk filmpje van een mooie fight @Donington gefixt. Maar mijn vorige filmpje zorgde in 2 dagen voor 4.2GB aan dataverkeer :X dat kwam door GoT :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OzBoz schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:01:
lol sta 23 @ MoreRacing.com :) Ik heb ook weer een leuk filmpje van een mooie fight @Donington gefixt. Maar mijn vorige filmpje zorgde in 2 dagen voor 4.2GB aan dataverkeer :X dat kwam door GoT :)
Geef het linkje maar snel, ik vertel niets door! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:14:
Is er geen site waar je de gereden tijden van GTR kan vergelijken met de echte gereden tijden?
Dat lijkt me wel leuk om je eigen tijden eens langs de tijden van de echte coureurs te leggen.

Kan je ook een beetje kijken hoe dat in elkaar steekt. Want stel ik rij 10 seconden sneller dan het officiele ronde-record; mja, dat zou vreemd zijn op zich :P

Iemand? :)
=> HIER <= vind je alle resultaten per seizoen en per circuit. De beste rondetijden kun je zien als je "Qualifying 1" en "Qualifying 2" kiest onder "Session".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo, mooie startpost weer. _/-\o_
Hij wordt nog mooier als je de link naar de => Officiële FIA GT Championship website <= toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:26

Rayzman

+31 Rayzman

Speedsmile schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:10:
force feedback van mijn stuur weg...
Nee was met m'n oude Microsoft FF stuur (gamepoort versie). Nu met me DFP nergens last meer van.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Smarron schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:42:
[...]
Ben het met je eens dat de PC behoorlijk oc-ed is en de conclusie die ik er dan aanhang is dat GTR idd (evenals UT2004) gevoelig is voor systemen die buiten hun specs werken. Hoe stabiel de PC zelf eigenlijk ook is.

Ik zal van de week de PC ff op stock speeds laten runnen.

Trouwens, wat GTR zegt over fast writes. Moet aangezet worden ?? Ik kan me geen spel bedenken waar dat ten goede komt aan de performance, maar goed. Die Win2k compatibility-modus ga ik direct even proberen. Maar het blijft vreemd toch? Bij jou werkt het opeens met de videokaartdriver, hier niet. Iedereen moet wat anders proberen om hetzelfde spel goed te kunnen spelen.
Daarom is ook oa dit topic.Elkaar helpen zodat iedereen toch kan racen,hoe meer zielen,hoe meer vreugd.Mij lijkt het wel wat hoor om met 40 man te racen (als de start dan maar wel goed gaat :P ).
En om nou elke keer een topic te maken of kicken in het andere forumgedeelte,lijkt mij ook niet verstandig.Zeker omdat daar haast nooit gereageerd word.
Ik hoop wel dat Zamorano een helpguide/troubleshooter maakt in de startpost.En dat die dan vooral eruit springt,zodat hij goed te zien is voor iedereen.
F terugkomend op dat verhaal van GTR,ik dacht ook dat fastwrites uitmoest,maar Simbin zegt dat het aan moet :?
Nou weet ik het ook niet meer.En dan het overclocken,ik neem aan dat jouw multiplier ook unlocked is,net als bij mij.Misschien is het spel wel vreselijk fsb overclocking gevoelig,in tegenstelling tot multiplier.Probeer je fsb eens op 200 te zetten,en je multiplier op 12 of 13.zodat je toch een bijna gelijke clockspeed hebt vergeleken met nu.Ik heb mijn multiplier op 14*166 staan(geheugen wil niet sneller dan 166,tis kingston valueram),dus een kleine overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Corona schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 08:38:
[...]

Daarom is ook oa dit topic.Elkaar helpen zodat iedereen toch kan racen,hoe meer zielen,hoe meer vreugd.Mij lijkt het wel wat hoor om met 40 man te racen (als de start dan maar wel goed gaat :P ).
En om nou elke keer een topic te maken of kicken in het andere forumgedeelte,lijkt mij ook niet verstandig.Zeker omdat daar haast nooit gereageerd word.
Ik hoop wel dat Zamorano een helpguide/troubleshooter maakt in de startpost.En dat die dan vooral eruit springt,zodat hij goed te zien is voor iedereen.
Maar het zou ook leuk zijn als dit van 2 kanten komt, dwz dat men de SP ook daadwerkelijk leest, en dan bedoel ik niet alleen de dingen die men wil lezen.

Er staan niet voor niets een aantal "regeltjes" en die worden ook regelmatig aan de laars gelapt. Dus ik sta ook niet echt te springen om een hele hoop moeite te gaan doen voor een uitgebreide FAQ.

Maargoed, als ik me eens verveel zal ik misschien wat in elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corona schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 08:38:
[...]

F terugkomend op dat verhaal van GTR,ik dacht ook dat fastwrites uitmoest,maar Simbin zegt dat het aan moet :?
Nou weet ik het ook niet meer.En dan het overclocken,ik neem aan dat jouw multiplier ook unlocked is,net als bij mij.Misschien is het spel wel vreselijk fsb overclocking gevoelig,in tegenstelling tot multiplier.Probeer je fsb eens op 200 te zetten,en je multiplier op 12 of 13.zodat je toch een bijna gelijke clockspeed hebt vergeleken met nu.Ik heb mijn multiplier op 14*166 staan(geheugen wil niet sneller dan 166,tis kingston valueram),dus een kleine overclock.
Ik heb zowel mijn Athlon 64 overclocked als mijn 6800 GT ... draait perfect !!!

Het is vooral belangrijk dat je PCI lock aan staat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Mijn pc is ook flink overgeklokt, en ik heb ook weinig problemen...

Anyway.. In een poging dit topic wat schoner te krijgen, ben ik begonnen aan een intro-setup howto. Doel is iedereen de grondbeginselen bij te brengen. Hopelijk zullen we op deze manier niet meer de basic setup-vragen krijgen. Daarnaast kan het voor iedereen leerzaam zijn, en misschien onwikkelen we op deze manier de ultieme setup-howto :P

Daarnaast hoop ik op deze manier een discussie op gang te krijgen over setuppen en minder reacties mbt verreden races (gbruik daar msn/irc maar voor).

Alleen het stuk over de anti-rolbar valt me wat zwaar. Ik merk dat dit bij mij ook niet super duidelijk is en ik veel op gevoel doe. Kan iemand dit duidelijk en helder uitleggen? (contact me eventueel even via MSN). Zelfde geld voor het differentieel en preload, maar hier wil ik niet zoveel worden aan vuil maken aangezien deze twee veel minder impact hebben op het weggedrag dan de anti-rolbar.

[ Voor 9% gewijzigd door MrBarBarian op 04-05-2005 12:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Simpel gezegd:

Meer anti-roll bar:
Meer grip in snelle bochten, minder grip in trage bochten.

Minder anti-roll bar:
Meer grip in trage bochten, minder in snelle bochten.

Als je dus onderstuur hebt in een hairpin, moet je de voorste anti-roll bar lager zetten.
En als je in snelle bochten overstuur krijgt of onbalans bij het aanremmen in een snelle bocht, Imola is een goed voorbeeld van een circuit waar je er veel stabiliteit en ook snelheid mee kan winnen, moet je de achterste anti-roll bar hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het met de website eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Geen idee, maar als die bekend wordt gemaakt zal het een hoop offtopic geblaat schelen denk ik in dit topic imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Website en forum liggen zo goed als klaar, maar het offtopic geblaat moet denk ik voornamelijk richting IM/IRC verkassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

kan iemand die tweakers league server opstarten? De rest is zo zo bggr.. En dan niet op circuit dat we al 1000x bereden hebben :X

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die skinnen met FIA GTR? Ik heb n.m deze site wel gevonden maar heb problemen ondervonden met de .dds plugin om de skins te renderen (lees: bruikbaar maken voor het spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik geloof dat degene die dat topic (link die je post) hier ook rondhangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik stel mijn vraag anders: Is hier iemand die weet welke .dds plugin men moet gebruiken om de skins in het juiste formaat te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
offtopic:
Ik kwam bij toeval een leuk overzichtje tegen van GT's door de laatste 5 decenia heen.... Misschien leuk voor de geinteresseerden :)
http://www.wheelsarchives...co.uk/page-02/page02.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corona schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:39:
[...]ook dit kan te maken hebben met de staat van de pc/hardware.Er zijn mensen die er last van hebben,en er zijn er heel veel die dit niet hebben.
Zoals ik al eerder aangaf,had ik ook haperingen.Dit bleek een ander programma te zijn die f een fractie van een sec volle cpukracht vroeg.
Als jij dit probleem ook hebt,kijk f in je taskmanager wat er allemaal draait,en kijk ook f in je windows logboeken.Voor hetzelfde geld is het bv windows time synchronisatie ofzo die heel f dat doet.
Ik heb wel eenvraag over die 1 fps bug.Komt ie willekeurig naar voren,of ineens uit het niets?
Waarom ik dit vraag,zie verhaal hierboven.
Bij mij komt ie wilekeurig voor."Alleen ik denk te weten dat het alleen op sommige tracks gebeurt ,maar weet niet zeker".
Dit denk ik omdat ik niet altijd er last van heb als ik game,bedoel ermee dat ik niet al die Tracks speel op een avond ;)

En verder kwa Drivers, kan het dan alleen aan de videodrivers liggen (heb de laaste release van Nvidia Version: 71.89) denk het haast niet :?

mijn systeem spec:

MB-----------------------ASUS A8N-SLI Deluxe
CPU---------------------AMD Athlon 64 4000+
Geheugen-------------Corsair TWINX1024-4400C25
Videokaart------------2x XFX 6800 GT PCI-E 256MB (SLI)
Hdd----------------------2x WD Raptor (74 GB)(Raid 0)
Kast---------------------Thermaltake Tsunami
Voeding----------------Coolermaster Real Power 450W (systeem FULL Load 360W)
Cpu FAN---------------Zalman CNPS7000B-Cu LED
Videokaart cooler---Zalman VF700-Cu
NoordBrige------------Zalman MB - NB47-J
DVDRW----------------PX-716SA

ps: Ik speel heel vaak Joint Ops daar heb ik helemaal geen probs. :9
in game heet ik D.A-NiscoRacing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Damn :9 lekker systeem.
Zou het niet met SLI te maken kunnen hebben? Niet alle spellen ondersteunen dat toch volledig? Of is dat helemaal driver-afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:23:
[...]

Bij mij komt ie wilekeurig voor."Alleen ik denk te weten dat het alleen op sommige tracks gebeurt ,maar weet niet zeker".
Dit denk ik omdat ik niet altijd er last van heb als ik game,bedoel ermee dat ik niet al die Tracks speel op een avond ;)

En verder kwa Drivers, kan het dan alleen aan de videodrivers liggen (heb de laaste release van Nvidia Version: 71.89) denk het haast niet :?

mijn systeem spec:

MB-----------------------ASUS A8N-SLI Deluxe
CPU---------------------AMD Athlon 64 4000+
Geheugen-------------Corsair TWINX1024-4400C25
Videokaart------------2x XFX 6800 GT PCI-E 256MB (SLI)
Hdd----------------------2x WD Raptor (74 GB)(Raid 0)
Kast---------------------Thermaltake Tsunami
Voeding----------------Coolermaster Real Power 450W (systeem FULL Load 360W)
Cpu FAN---------------Zalman CNPS7000B-Cu LED
Videokaart cooler---Zalman VF700-Cu
NoordBrige------------Zalman MB - NB47-J
DVDRW----------------PX-716SA

ps: Ik speel heel vaak Joint Ops daar heb ik helemaal geen probs. :9
in game heet ik D.A-NiscoRacing...
Wow,net systeempje :)
Daar kan het zeker niet aan liggen.Maar draai je de game in sli stand,of via 1 videokaart.Want ook daar zou het aan kunnen liggen,niet alle games zijngeschikt voor sli.
En heb je ook naar je running processes gekeken??Zo ja,stond er iets vreemds tussen??
Heb je ook (als je win xp pro hebt) gekeken via msconfig wat er allemaal opstart?Je hoeft dan natuurlijk niets te veranderen,maar dat weet je vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
heb precies hetzelfde met de specs in mijn subscr.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie aan je setup om maximaal grip te hebben bij het uitkomen van een bocht?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 07:23

Erw

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:56:
Wat doen jullie aan je setup om maximaal grip te hebben bij het uitkomen van een bocht?

grtz
Zachtere veren achter?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Zachte compound/pressure, chamber, gearratio's, afhankelijk van hoe snel de bocht is.....downforce en antirollbar. Eigenlijk heel veel dingen in de juiste balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corona schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:32:
[...]

Wow,net systeempje :)
Daar kan het zeker niet aan liggen.Maar draai je de game in sli stand,of via 1 videokaart.Want ook daar zou het aan kunnen liggen,niet alle games zijngeschikt voor sli.
En heb je ook naar je running processes gekeken??Zo ja,stond er iets vreemds tussen??
Heb je ook (als je win xp pro hebt) gekeken via msconfig wat er allemaal opstart?Je hoeft dan natuurlijk niets te veranderen,maar dat weet je vast wel.
Hmm over dat SLi heb ik ff opgezocht http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t3600.html
ff in het kort-hij krijgt ook framesdrop online maar niet helemaal naar 1fps En SLI is het spel wel ondersteund.Het waar hij over AA heeft merk ik niet zo veel van.

Procescen die op mijn computer draaien die hou ik heel goed in de gaten (draai altijd Taakbeheer op achter grond) :*)
En met -msconfig- start er ook niet veel op dan standaad dingen en een paar extra dingen waar ik van weet.
Ik ben iemand die elke week de pc schoon veegt en Defraged ik hou het liefst alles soepel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
het "jammere" is dat geen rijder hetzelfde rijdt, en dat een hardere vering voor sommigen juist heel erg relaxed rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er op dit forum ook skinners van FIA GTR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
jeehaa schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:15:
het "jammere" is dat geen rijder hetzelfde rijdt, en dat een hardere vering voor sommigen juist heel erg relaxed rijd.
ja pcies, iedere rijder heeft een andere rijstijl dus andere setups. ik kreeg wat tips van mossolman, maar daar heb ik een paar dingetjes toch weer anders gezet omdat het gewoon niet lekker reed voor mijn gevoel. het komt er gewoon op neer dat je gewoon zelf wat dingetjes moet uitvogelen todat de wagen lekker rijd, en dan weer wat dingetjes veranderen zodat ie weer ietsje sneller is... ga zo maar door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snik, snik... waarom reageert er niemand op mn vorige posts. Blijkbaar teveel offtopic.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:38:
Snik, snik... waarom reageert er niemand op mn vorige posts. Blijkbaar teveel offtopic.
Het is niet offtopic maar misschien heeft niemand het antwoord.

Hou ajb eens op met janken en wacht gewoon rustig af, als er morgenmiddag geen reactie op is mag je de vraag nog eens stellen. Op deze manier maak je zeker geen vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Op de website van GT Legends staat bij features het volgende:

Famous tracks:

More than 10 officially licensed tracks from across Europe.

Denk dus dat we mogen hopen dat ze de oude Nurburgring ook officieel gelicensed hebben.. Hebben we die slechte Gpl conversies niet meer nodig, of juig ik nu weer te vroeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:59:
Op de website van GT Legends staat bij features het volgende:

Famous tracks:

More than 10 officially licensed tracks from across Europe.

Denk dus dat we mogen hopen dat ze de oude Nurburgring ook officieel gelicensed hebben.. Hebben we die slechte Gpl conversies niet meer nodig, of juig ik nu weer te vroeg? ;)
Je juicht te vroeg.
GT legends is gebaseerd op een serie die op de hedendaagse banen verreden wordt, maar dan met klassieke auto's. Helaas is de Nordschleife geen onderdeel van dat kampioenschap op dit moment.

Maargoed, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:41:
[...]

Het is niet offtopic maar misschien heeft niemand het antwoord.

Hou ajb eens op met janken en wacht gewoon rustig af, als er morgenmiddag geen reactie op is mag je de vraag nog eens stellen. Op deze manier maak je zeker geen vrienden.
Nou zeg, op DIE manier maak jij dus geen vrienden, ik probeerde nog op een subtiele manier mijn vraag opnieuw onder de aandacht te brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:09:
[...]

Nou zeg, op DIE manier maak jij dus geen vrienden, ik probeerde nog op een subtiele manier mijn vraag opnieuw onder de aandacht te brengen..
je vraagt er wel een beetje heel erg om, als je nog niet eens 15 minuten geduld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:09:
[...]

Mag ik je even wijzen op de huisregels van dit forum?
Wat wordt niet op prijs gesteld?

• Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Als ik het antwoord wist op je vraag had je die heus wel gekregen, maar zeuren als je vraag niet á la minute beantwoord wordt, wordt hier niet heel erg op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeienavond allen,

Heeft er iemand misschien voor me een mirror (of kan mailen/ftpen) voor Zandvoort? Ik vond hem bij M4Driving, maar daar download ie met 700 B/s, duurt nog 3 uur....

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Dat ranking gebeuren van Racemore is best apart. At least. Ik zag de logica al niet van het feit dat ik 20 stond. Ik zie de logica ook niet om van plek #21 ineens naar #466 te schuiven in 1 race. :) En hoewel geen super race, quali was #6, finish #5. Vaag. Heb ze maar een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik die filmbestanden van sim-challenge kan openen.
Ik bedoel dus de filetjes die je kunt downloaden van de hotlaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dat zijn geen filmbestanden, maar replays.
Je moet ze ff in je replay-map zetten in je GTR-dir. Dan kun je ze gewoon afspelen met de replay functie als je in de sim-mode zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je die setups die bij die hotlaps staan ook downen? Op een één of andere manier heb ik daar de rechten niet voor ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetec
  • Laatst online: 20-02-2021
GTR net binnen gekregen van play.com. :)
Begon meteen goed, installeren, opstarten alles OK maar zodra ik een race wilde starten keek ik tegen me windows desktop aan..
Vanalles geprobeerd, systeem teruggeklokt, agp fast write etc.. nog steeds problemen.
Via de faq op gtr-game.com het spel gedeinstaleerd en opnieuw geinstalleerd in de default c:\gtr directory. Ik was blij! alles werkte......voor 1x
Een hoop setting later werkte alles uiteindelijk weer nadat ik AGP 4x had ingestelt ipv AGP 8x.
frustrerend als je net je nieuwe game binnenhebt maar eind goed al goed. Misschien dat anderen hier iets aan hebben.

Conclusie: Ik ben blij, ik ga oefenen en zie jullie over een week of 2 wel online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Ben net even op de tweakers GTR server geweest op Barcelona.

Niveau van de rijders was hoog. Eerste 5 zaten tussen de 1.38 laag en 1.40. Uitstekend. Server draaide ook prettig. Ga ik vaker komen.

Hielke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
alweer barca? dat ik even kwam trainen draaide die donington d8 ik? :+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
vond donnington maar wazig. vanwege de smalheid is het heel moeilijk om bij een foutje te corrigeren. Wat wel opvallend is: met een zelfde setup als barca, waar ik toch zwaar onderstuur mee zou hebben, heb ik op Donnington in het eerste, snelle bochten stuk juist overstuur... het circuit loopt daar naar beneden en geeft juist op de achter spoiler meer druk dan voorop en dus zou je juist nog meer onderstuur moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Furbyk1ller schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 01:50:
alweer barca? dat ik even kwam trainen draaide die donington d8 ik? :+ :?
toen ik smiddags zat draaide donington idd,
ik snap niet waarom ze elke x zelfde baan doen. Dat gaat tog vervelen. Doe ook eens de banen die je niet kent ofzo..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Gelukkig lette iedereen fijn op, of is de netcode lekker in orde :X

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/gtr/crash1small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/gtr/crash2small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Wel dat is een erg mooie crash :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie veel klachten over GTR en updates. Heb zelf de Duitse versie met Engelse translation pack. Na de vorige up-date ook veel CTD's gehad. Nu 1.4 gedraaid en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook eerst wat grafisch geneuzel, maar nu ik een x via Race-More inlogde op Anderstorp, ging mijn FPS niet onder de 60, zelf in de pitlane niet.
Geen idee of het 1 met het ander te maken heeft, maar het viel wel op.
Of het moet aan de baan liggen, zo vind ik Barcelona een beetje lag-ish, iedere x weer.
En krijg ik in turn 2 op Magny-Cour altijd een fps boost, stuk of 30-40 erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
OzBoz schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:18:
Gelukkig lette iedereen fijn op, of is de netcode lekker in orde :X

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een zooitje! Was dat de start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Bram77 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:02:
Wat een zooitje! Was dat de start?
Ja dat noemen ze de start.. naja.. was weinig starten aan. Maar klopte gewoon veel niet. Heb de replay beetje geanalyseerd en terwijl wij helemaal achterin aan het rijden zijn ploppen er nog een paar auto's op de grid die stil staan. Die zie je dus eerst niet. De eerste auto veroorzaakte die puinzooi vooraan en ik reed mezelf te barsten tegen een auto achteraan die ook ineens op grid kwam terwijl we gestart waren. Echt maf. Niet echt grappig ook.

Mijn oud-buurjongen reed in die gele saleen (links), op eerste shot zie je een band die echt in replay super mooi net over hem heen stuitert. En die rode Ferrari die wat verderop vliegt landt net op hem, maar hij kon nog wel door. Vage start.

[ Voor 18% gewijzigd door OzBoz op 05-05-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
OzBoz schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:25:
[...]

Ja dat noemen ze de start.. naja.. was weinig starten aan. Maar klopte gewoon veel niet. Heb de replay beetje geanalyseerd en terwijl wij helemaal achterin aan het rijden zijn ploppen er nog een paar auto's op de grid die stil staan. Die zie je dus eerst niet. De eerste auto veroorzaakte die puinzooi vooraan en ik reed mezelf te barsten tegen een auto achteraan die ook ineens op grid kwam terwijl we gestart waren. Echt maf. Niet echt grappig ook.

Mijn oud-buurjongen reed in die gele saleen (links), op eerste shot zie je een band die echt in replay super mooi net over hem heen stuitert. En die rode Ferrari die wat verderop vliegt landt net op hem, maar hij kon nog wel door. Vage start.
Dat gebeurd wel vaker sinds de 1.4 update. Ik zelf heb het ook al 2 keer meegemaakt. Je gaat starten (zonder warmup lap) Ik sta op pole... take control in 3, 2, 1 'plop' 3 auto's voor mij 8)7. Ik ben er (tot nu toe) nog nooit op geknald, maar in mijn binnenspiegel zag ik de brokstukken door de lucht vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laatst ook al zoiets op Monza. Ik startte ook ergens achteraan en na het zijn groene vlag accelereerde iedereen. Bleek in eens dat er auto's stil stonden op de baan, met als gevolg dikke chaos. Mijn auto deed het nog wat al een wonder was, dus moeizaam terug naar de pits. Word ik er in de laatste turn afgetikt, crash ik de banden. Motor doet nog steeds B) In de achteruit en PLOF, toen was het toch einde :( .
Verder draait GTR nu stabiel met de 1.4, waar ik in het begin nog wat probleempjes. Wel fingers crossed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tweaker 100mbit server staat al een uur te loaden, dus kan er niet gejoint worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Van wie is de 100 mbit eigenlijk??Misschien wel handig als een paar man zijn msn heeft.Kan dan in iig doorgegeven worden dat ie vaststaat,of als er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Jammer ja, race om Monza net was wel echt een gruwlijke puinhoop.
Als iedereen die niet van tweakers kwam nou gewoon weggegaan was was het misschien nog een leuke race geworden.

Ik had voor het eerst een redelijke quali op monza (P3). We waren nog niet over de startlijn en ik lag al weer 9e, door een start die deed denken aan die van de plaatjes hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 22:19

reapher

Z POWER

Vraagje.

Die intermediate banden he waar zijn die voor? Ik dacht namelijk altijd voor een beetje regen dat je dan die banden moet nemen.

Maar ik zat net in een race met voor deze banden en achter hard wet. Het regende niet echt super hevig maar het was wel nat. Die dingen hadden totaal geen grip :S

Ik had met me medium banden nog meer grip dan met deze :?

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik vind die intermediate best bagger, Maar ze zijn voor miezerig weer dus halfnat zegmaar. Zelfs dan presteren mid-slicks nog beter :? Iemand een verklaring B)

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 05-05-2005 21:59 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 15:42
is intermediate niet voor een opdrogende baan?? dus idd beetje halfnatte omstandigheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Corona schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:13:
Van wie is de 100 mbit eigenlijk??Misschien wel handig als een paar man zijn msn heeft.Kan dan in iig doorgegeven worden dat ie vaststaat,of als er problemen zijn.
Die 100mbit is van mij en er hebben zat mensen mijn msn hier. Oh en hij was gewoon gecrashed en kreeg dat sinds 1.4 erop is gezet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Net m'n eerste online race gereden en gewonnen op Donnington. Niet gewonnen door snelheid, maar weinig foutjes gemaakt.:)
De start was echt hopeloos, iedereen reed al tegen elkaar aan op de grid. de warmup lap werkte niet en toen was er opeens de groene vlag. :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Dutch3men schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:06:
[...]

Die 100mbit is van mij en er hebben zat mensen mijn msn hier. Oh en hij was gewoon gecrashed en kreeg dat sinds 1.4 erop is gezet :(.
ach,ik dacht er ook vanaf te zijn,tot vanavond.1 bsod en 1 ctd :(
iig wel nog f geraced op een 10tacle server.Geen qualificatie,was geen tijd voor,en toch nog 4e worden :) van de 29 man.Quantor was er ook gelukkig,dus toch nog 1 tweaker daar.
Was wel een leuke race,het regende,maar de baan was droog in het begin.Toch maar intermediates erop gezet,en dit pakte zeer goed uit.Het ging steeds harder regenen,en de baan werd steeds natter.Heel veel crashes gezien op die server.Ik denk dat heel veel gelijk soft wets eronder hadden gegooid,maar dat werkte niet.
Ik had dat nl ook gedaan bij mijn pitsstop,en na 2 rondjes waren de achterbanden al 145 graden!!!
Toch nog maar 1 stop gedaan,weer intermeds eronder,want het werd weer droger,en uitgereden.

Ik zag een vraag over die intermediates.Dit zijn banden bij niet zo natte omstandigheden.Eigenlijk worden ze ook niet veel gebruikt.Ik weet wel dat wanneer het regent,en er staat dat de baan droog is,dan moet je ze erop zetten.Juist dan werken ze goed.De baan is toch nat,maar niet zo nat dat regenbanden nodig zijn.Je kan ervoor kiezen om op slicks te blijven rijden,maar dan moet je echt een fluwelen voetje hebben wil je een beetje door kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
volgens mij kan je met die intermediates de baan die nattig is droog rijden, of iig de lijnen en dan slijt de top laag er af waardoor je weer meer grip krijgt. maar in de praktijk worden die banden dan zo heet dat ze veel te hard slijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 22:19

reapher

Z POWER

Hmmm net nog een race gereden semi wet op monza. En dik gewonnen :D

Regen licht me wel volgens mij. Ik reed nu wel keurig op medium banden.

Wel gaaf dat in dit spel banden keuze super belangrijk is

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje:

ik heb voor dit spel een logitech wingman formula force gp race stuurtje gekocht maar ik krijg de force feedback maar niet aan de praat. ik merk helemaal geen schokken in het stuur ofzo als ik bots of wat dan ook. ik heb de duitse versie, maar mijn duits is heel slecht. ik weet niet of iemand hier even wat shots kan posten over de juiste instellingen? naar mijn weten heb ik gewoon de force feedback op full staan (sterkte) maar ik merk dus nix.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Heb je de adapter wel aangesloten :)?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.