[PC] [Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.452 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GTR: Get Real!
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/gtr-ttl.jpg
De Features

GTR is the most authentic racing simulation ever

• Based on the real FIA GT Championship
• All the real tracks and cars are included
• Car physics based on real race car telemetry data
• Tracks are built from actual GPS and CAD data
• Sounds are sampled from the real race cars
• Cockpits have original team specific design
• Ultra realistic damage physics and graphics

GTR features up to 56 cars on track simultaneously

The attention to detail puts you right in the car

• Adjustable seats
• Head movements of the drivers that simulates G-Forces
• Autopilot: Don't stop the race the AI keeps your pace
• Humanlike AI - blocks, passes and makes mistakes
• Live Track Technology: Dynamic track layout that changes the track conditions graphically and physically during the race
• Dynamic weather changes during the race
• MOTEC race analyzation software included - GTR uses the same race analyzing software like real racing teams
• GTR supports TrackIR Technology (accessory)

Mind blowing graphics

GTR is developed by real life race drivers

• Simbin is managed by a professional race driver
• Car handling has been validated by the actual FIA GT drivers

GTR offers various difficulty levels so your skills can grow with the game

• 4 different levels of arcade mode
• Semi-pro mode
• Simulation mode

The Story So Far....

GTR is een race simulatie ontwikkeld door het SimBin Development Team, afgekort SBDT. Dit team is begonnen met GT mods te maken voor F1200x en F1 Challenge van EA Sports, het toppunt werd bereikt met GTR2002, ongetwijfeld de beste mod voor F12002. Ondertussen is de bezetting van het team enigszins veranderd en na GTR2002 werd uiteindelijk besloten om commercieel te gaan, SBDT AB was geboren (in Zweden).

Inmiddels is Henrik Roos, coureur (en mede-eigenaar?) van een FIA GT Team, de CEO en zet hij samen met Ian Bell de lijnen uit.
Er werd een (3-jarige) licentie verkregen voor een officiele FIA GT simulatie/game en Henrik Roos opende de deuren naar intensieve samenwerking met echte teams, coureurs en technici binnen de FIA GT classe. Ook werd een volledige licentie gekocht om de game-engine van ISI gebruiken waar F1 Challenge ook op gebaseerd is. De game-engine is dus niet gloednieuw maar wordt door SBDT zelf doorontwikkeld en het ziet er naar uit dat men daar goed in geslaagd is, de physics hebben de hoogste prioriteit maar dat wil niet zeggen dat de graphics slecht zijn. Vergelijk het voor het gemak maar met de manier waarop Call of Duty de Quake 3 engine gebruikt.

GTR komt dus voort uit een groep enthousiaste mensen uit de community van het simracen, aangevuld met echte professionals uit de racewereld.
Het gaat hier dus om een simulatie, ookal zal het uiteindelijke spel, naast de Simulation mode, ook een Arcade en een Semi-Pro speelstand krijgen. Men richt zo veel mogelijk op de die-hard race fanaten maar de 2 laatste modi moeten zorgen dat het spel aanspreekt (en verkoopt) bij een breder publiek en wellicht een springplank vormen voor het serieuze werk.

Dit wil dus zeggen dat de ontwikkelaars gaan voor zo veel mogelijk realisme, dit vind je terug in bijna elk aspect van GTR, de physics zijn ontzettend uitgediept en benaderen zo nauwkeurig mogelijk die van echte GT wagens dankzij de data van de teams, de geluiden zijn rechtstreeks gesampled van de echte auto's, de cockpits enorm waarheidsgetrouw en de circuits nagebouwd aan de hand van GPS- en CADdata van de echte versies.

Eén van de meest in het oog springende features is de LiveTrack technologie.
Deze houdt in dat de baan in real time, gedurende een race-weekend verandert; naarmate er meer gereden wordt komt er meer rubber op de baan en zal de grip op de ideale lijn toenemen waardoor je steeds meer grip krijgt. Buiten de ideale lijn is er dus veel minder grip en zal je dus op moeten passen als je een tegenstander uit wilt remmen.

Enkele maanden geleden is er per ongeluk een demo uitgelekt die alleen voor de pers bedoeld was, Simbin heeft deze uiteindelijk voor iedereen prijs gegeven en deze werd onder de simmers behoorlijk goed ontvangen, zelfs de traditionele en zeer kritische (*kuch* understatement *kuch*) Grand Prix Legends community was positief gezind.

Er is sinds enige tijd een officiele demo uit, je kunt hiermee in Arcade of Semi-Pro mode (niet in Simulation vreemdgenoeg) je kunsten vertonen op het circuit van Spa-Francorchamps in de Lister Storm of de Morgan Aero 8.
Ook zijn er diverse filmpjes vrij gegeven. Hieronder vind je de links.

Cars 'n Tracks

Welke auto's zitten er dan in?
Nou er is een selectie aan GT-classe wagens en een aantal nGT's.
Dit zijn de auto's die in het seizoen van 2003 aan de start kwamen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/GT.gif

• Chrysler Viper GTS-R
• Saleen S7-R
• Lister Storm
• Ferrari 550 GTS Maranello
• Ferrari 575 GTC
• Porsche 911 GT2
• Lamborghini Murciélago R-GT
• Chevrolet Corvette C5-R

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/NGT.gif

• Porsche 996 GT3
• Ferrari 360 Modena
• Morgan Aero 8
• BMW Z3M
• Lotus Elise

Na de 1.2 Update komen er nog een aantal wagens bij:

• Seat Toledo GT
• Gillet Vertigo Streiff
• Mosler MT900
• Porsche 911 GT2 Bi-Turbo
• Porsche 911 GT3 Cup

En welke banen?
Ook de banen zijn die zoals verreden in het 2003 seizoen, ze zijn enorm realistsch nagebootst en zullen je ongetwijfeld erg lang bezig houden. Van Spa kun je vast een voorproefje nemen in de demo.
Later zal hier ook een 24h modus voor uitkomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/track.jpg

• Circuit de Catalunya
• Circuit de Nevers - Magny Cours
• Enna Pergusa
• Brno
• Donington
• Spa-Francorchamps
• Anderstorp
• Oschersleben
• Estoril
• Monza

Na de 1.2 Update komen hierbij:

• Spa 24H
• Spa Dusk
• Spa Dawn
• Spa Night

Media

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/1_01s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/1_11s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/2_03s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/2_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/3_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/3_10s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/4_01s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/4_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/5_04s.jpg

Meer screenshots kun je vinden op de website van GTR, waarvan je de link weer hieronder vindt.

Movies

Promo Movie 1
[High-res] [Low-res]

Promo Movie 2
[High-res] [Low-res]

Promo Movie 3
[High-res] [Low-res]

Track IR Demonstratie Movie
[High-res] [Low-res]

24H Add-On Promo Movie
[High-res] [Low-res]

Demo

Er zijn twee officiële demo's uit op dit moment, de originele demo met de Lister Storm en de Morgan Aero 8 op Spa waarbij de Simulation mode ontbreekt een een nieuwe demo met de Saleen en Ferrari 360 op Spa Dusk, deze laatste demo heeft wel een Simulation mode.

Demo v2.0 @ 3dGamers

Demo v2.0 @ Gamers Hell

Releasedate (?)

De Duitse versie is inmiddels uit en kan voor mensen uit Nederland en Belgie besteld worden via diverse webwinkels. Ook kun je uiteraard "even" de grens over rijden om het spel daar te kopen.

De release voor de overige landen, waaronder de Benelux, is bevestigd op 11 maart 2005

Deze verschillen komen doordat GTR door verschillende uitgevers/distributeurs, in verschillende gebieden uitgebracht wordt.

Inmiddels is er samen met de 1.2 patch ook wat extra content verkrijgbaar. Een dynamische 24 uurs versie van Spa, 4 versies van Spa op verschillende tijdstippen ('s nachts rijden is best lastig) en een reeks auto's die aan de Spa 24H 2003 meededen zijn beschikbaar.
De patch zelf brengt vooral verbeteringen voor het multiplayer gedeelte, wat kleine aanpassingen aan de physics en enkele bugfixes.

Over een eventuele console (XBOX) versie is nog niets bekend.

Links

Officiele GTR website

Directe link naar patch 1.2

De 1.2.30 Hotfix

Overige (onofficiele) patches, add-ons en updates kun je het beste binnenhalen en installeren via GTR Manager, de laatste versie van de patches die je Duitse GTR omtoveren in een Engelse versie vind je hier bijvoorbeeld mee.

Er is ook een officiëel Engineers Handbook waar je veel uit kunt halen voor het afstellen van je wagen. Als je er net mee begint onmisbaar en ook voor de ervaren simmer een handige referentie-guide.

Links naar overige GTR-gerelateerde websites

GTRank; hier kun je rondetijden uploaden, bekijken en vergelijken per auto, circuit, nationaliteit, etc....

Het RaceSimCentral Forum
Racesim website BlackHole Motorsports
De website van developer SBDT AB
Het Drivers Emporium voor o.a. GTR merchandising

GoT-topics

Racesim-hardware topic
Deel 1 van dit topic
Deel 2 van dit topic
Het F1 Challenge '99-'02 Topic

Simrace Hardware

De Officiële TrackIR website
BallRacing Developments, hier vind je o.a. de Speed7 pedalen en de aankondiging van het nieuwe Speed7 stuur.
Thomas Enterprises, makers van de TSW en TSW2.
FREX, gebaseerd op de electronica en basis van de Logitech DFP. Ook moet je hier kijken als je shifters zoekt.
ECCI, de ECCI Trackstar 6000 pedalen en stuur met FLDS systeem.
NiXiM Race Simulators.

Dus....

...have fun met GTR allemaal, er worden zeer regelmatig races gehouden door en voor mensen op dit forum op een snelle dedicated server.
Voor info kun je het beste even via op het IRC-kanaal (irc.tweakers.net channel:#GTR) komen.

Houd het ook allemaal ajb netjes hier; niets warez-gerelateerd en kijk, als je vragen hebt, even of deze niet al eerder beantwoord is.

En laat het me even weten als er nog iets toegevoegd dient te worden in de startpost.

[ Voor 21% gewijzigd door Zamorano op 22-02-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 20:28
Misschien kun je ook nog een linkje naar de 1210 hotfix patch maken? (geen idee wat de link is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 22:47
Schumi4ever schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:35:
Misschien kun je ook nog een linkje naar de 1210 hotfix patch maken? (geen idee wat de link is :P)
http://www.gtr-game.com/download/GTR_1210_Hotfix_DE.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Toegevoegd. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11
Euh, zo te zien heb je geen rekening gehouden met de nieuwe lay-out. Een groot deel van de tekst valt buiten de lay-out en is zo dus onzichtbaar ;) Fix dit even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 16:54

BM

Moderator Spielerij
Crash schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:21:
Euh, zo te zien heb je geen rekening gehouden met de nieuwe lay-out. Een groot deel van de tekst valt buiten de lay-out en is zo dus onzichtbaar ;) Fix dit even :)
Hier word de TS gewoon goed weergegeven hoor :?

Ligt dit aan mij, of word dit topic bij Crash anders gerenderd dan bij mij (FF 1.0)?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ziet er hier ook gewoon goed uit :)

Overigens is er ook een derde promo filmpje op gtr-game.com dus die kan evt toegevoegd worden én misschien is het een idee om bij het linkje naar het rsc forum te vermelden dat die tot onbepaalde tijd offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hier ziet het erook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zie ook niks vreemds hier, zowel thuis als op het werk, dus kan ik er ook moeilijk rekening mee houden.

Edit: Heb nu ook even de nieuwe layout geprobeerd maar daar ziet het ook prima uit dus wellicht ligt het aan de PC van Crash.
Wel snel weer terug want ik vind die layout toch wel heel erg lelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Zamorano op 06-01-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04

Arfman

Drome!

Nog ff meegepakt uit het oude topic: de Le Mans Final Beta
http://www.m4driving.it/download/8072.html

Overigens doet de startpost het hier prima, ik gebruik wel de oude paarse layout. omdat de nieuwe zeer doet aan mijn ogen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Arfman schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:36:

Overigens doet de startpost het hier prima, ik gebruik wel de oude paarse layout. omdat de nieuwe zeer doet aan mijn ogen.
refreshrate hoger zetten :Y)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

offtopic:
Duh, ben geen no0b :P
Heb alleen last van mijn ogen als ik naar felle witte achtergronden kijk. Heb dus ook mijn Windows theme helemaal aangepast, zowel thuis, op mijn laptop en op mijn werk. Jammer dat Tweakers.net hier geen rekening mee houdt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77861

Ik moet eerlijk gezegt toegeven dat ik het toch niet zo'n hele geweldige game vind. Puur persoonlijk, maar het is niet zo dat ik echt verslaafd er aan geraakt ben en niet kan stoppen met spelen. Wat dat betreft vond ik bijvoorbeeld de ETCC mod een stuk beter. Maar dag ligt misschien ook aan mijn persoonlijke smaak van niet teveel vermogen in een auto, zo vind ik bijvoorbeeld Rfactor wel weer super gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05 14:49

Erw

Komt hij nou volgende maand uit?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120062

Kan iemand mij vertellen, hoe ik de hitte uit mijn achterbanden hou???
Ik was aan het rijden op de Nordschleife, en na de outlap waren m'n achterbanden al 90 graden, en m'n voorbanden nog maar 65, toen ik bijna tegen het einde van het eerste getimede rondje zat, brak de achterkant steeds uit (de banden waren achter inmiddels al 138 graden, en voor iets boven de 90)
ik heb al wat verandert aan de achterwiel ophanging, en dat scheelde al 20 graden, maar alsjeblieft, HELP ME
alle banden in m'n setup zijn mediums...

en wat is die baan ongelovelijk gaaf, lang en moeilijk, je kan niet eens normaal weten wat de volgende bocht is, wel een beetje, maar het zijn er zoveel, dat je soms niet eens weet of de volgende naar links of naar rechts gaat, en dan die heuvels, je gaat een heuvel over, de bocht gaat heel flauw naar links, en als je de heuvel dus volgas neemt, vlieg je er vanaf, en als je dan weer voorzichtig bent, een bocht wel weer heel hard door komt, weer zelfvertrouwen krijgt, en hetzelfde bij de volgende bocht ook probeert, word dat genadeloos afgestraft (gelukkig had ik de damage uit staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 20:43

R-B

Blokkert

zo ken ik iemand die daar 2x achter elkaar over de vangrail is gekomen :P

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Anoniem: 120062 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 03:31:
Kan iemand mij vertellen, hoe ik de hitte uit mijn achterbanden hou???
Ik was aan het rijden op de Nordschleife, en na de outlap waren m'n achterbanden al 90 graden, en m'n voorbanden nog maar 65, toen ik bijna tegen het einde van het eerste getimede rondje zat, brak de achterkant steeds uit (de banden waren achter inmiddels al 138 graden, en voor iets boven de 90)
ik heb al wat verandert aan de achterwiel ophanging, en dat scheelde al 20 graden, maar alsjeblieft, HELP ME
alle banden in m'n setup zijn mediums...

en wat is die baan ongelovelijk gaaf, lang en moeilijk, je kan niet eens normaal weten wat de volgende bocht is, wel een beetje, maar het zijn er zoveel, dat je soms niet eens weet of de volgende naar links of naar rechts gaat, en dan die heuvels, je gaat een heuvel over, de bocht gaat heel flauw naar links, en als je de heuvel dus volgas neemt, vlieg je er vanaf, en als je dan weer voorzichtig bent, een bocht wel weer heel hard door komt, weer zelfvertrouwen krijgt, en hetzelfde bij de volgende bocht ook probeert, word dat genadeloos afgestraft (gelukkig had ik de damage uit staan)
Ik zou zeggen hardere achterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Erw schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:27:
[...]

Dat duurd heel lang voordat die op werk temp zijn. Ik zou zeggen speel wat met de springs en bandenspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:51
ik heb nu sinds gister het hele spel.
Aangezien ik helaas geen stuur heb is het nog moeilijker denk ik, maar het is wel een vet cool spel :)

offtopic: bestaan er stuurtjes met koppeling, want dan lijkt me dan helemaal vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 11:11
ZAMoRANo schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:24:
Ik zie ook niks vreemds hier, zowel thuis als op het werk, dus kan ik er ook moeilijk rekening mee houden.

Edit: Heb nu ook even de nieuwe layout geprobeerd maar daar ziet het ook prima uit dus wellicht ligt het aan de PC van Crash.
Wel snel weer terug want ik vind die layout toch wel heel erg lelijk.
Ligt aan de auto-resize optie van images in de voorkeuren. Deze heb ik uitstaan waardoor je plaatje van 600px niet geresized wordt naar 577px en zo dus buiten de lay-out valt. Het plaatje van de startpost bepaald namelijk de breedte van de tabel. Dus je plaatje is te breed voor de nieuwe lay-out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Giel schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:43:
ik heb nu sinds gister het hele spel.
Aangezien ik helaas geen stuur heb is het nog moeilijker denk ik, maar het is wel een vet cool spel :)

offtopic: bestaan er stuurtjes met koppeling, want dan lijkt me dan helemaal vet.
Zie hier

http://www.act-labs.com/Products/race1.htm

Maar hij is niet meer leverbaar lees ik net met een 3e pedaal.

Deze lijkt mij wel lekker: (draadloos.)

http://europe.thrustmaste...ts/d_prd.php?p=T166&fam=4

[ Voor 19% gewijzigd door Erw op 09-01-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:00
Ik heb dit spel ook sinds gisteren, maar ik heb een beetje problemen met de controller.
Als ik op een rechtstuk rij en kleine correcties uitvoer dan voelt dit een beetje 'zweverig'. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Logitech MOMO Force moet instellen in GTR en in WinXP om het beste simulatie gevoel te krijgen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Crash schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:47:
[...]

Ligt aan de auto-resize optie van images in de voorkeuren. Deze heb ik uitstaan waardoor je plaatje van 600px niet geresized wordt naar 577px en zo dus buiten de lay-out valt. Het plaatje van de startpost bepaald namelijk de breedte van de tabel. Dus je plaatje is te breed voor de nieuwe lay-out :)
Ik heb hier anders de nieuwe layout ingesteld maar als nog is er niks vreemds hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Wanneer kunnen we screens zien van de nieuwe wagens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Erw schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:54:
Wanneer kunnen we screens zien van de nieuwe wagens :)
Hier een paar home-made. Er zijn er nog wat meer, maar heb ik even geen tijd voor :(

1
2
3
4
5
6

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Wow lekkere screens, moet em hebben als ie komt, kun je hem al preorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een beetje met de textures van lemans zitten spelen
Het wegdek en de vangrails zijn niet perfect maar zien er nu een stuk beter uit .

track textures voor LeMans
Gewoon over de oude file heen kopieren in de lemans folder.
Je moet wel de laatste versie van lemans hebben ( die met dds textures )

Nog over stuurtjes gesproken
Ik ben een beetje verliefd geworden op dit stuurtje
http://europe.thrustmaste...ts/d_prd.php?p=T129&fam=4
erg solide en fijn afgewerkt + veel knoppen .
Ik heb op dit moment nog een oud geel logitech stuur die al kuren begint te tonen
van slijtage .
Alleen dat thrustmaster stuur is bij de mediamarkt (daar had ik haar voor het eerst gezien ) nog 199 euro , dus ik moet haar nog even laten wachten . :'(

[ Voor 109% gewijzigd door enchion op 10-01-2005 19:32 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 14:45

KillerB

______

Het voelt allemaal goed aan in het spel op 1 ding na.
Ik vind het vreemd dat als ik volgas geef in de bocht met 1 of andere brute porsche dat er dan niks gebeurd :?
Ik heb alleen maar onderstuur, en overstuur lukt me alleen met zo'n 600+pk bak. En ik hou wel van een beetje dwars de bocht doorgaan :P

Traction control staat uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
KillerB schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:22:
Ik vind het vreemd dat als ik volgas geef in de bocht met 1 of andere brute porsche dat er dan niks gebeurd :?
Ik heb alleen maar onderstuur, en overstuur lukt me alleen met zo'n 600+pk bak. En ik hou wel van een beetje dwars de bocht doorgaan :P

Het is geen NFS ofzo hoor. :7

Vergeet niet dat het zwaartepunt van de Porsche extreem ver naar achter ligt, zowat boven de achterwielen, dat drukt de wagen enorm naar beneden aan de achterkant waardoor een Porsche niet snel last van power-oversteer heeft. Maar eenmaal een tikje uit balans is hij vrij tailhappy.
Het tegenovergestelde van een F550 bijvoorbeeld.

En er zit een hoop in de setup; banden, diff., camber......
Ik vind de standaard setups sowiezo redelijk naar onderstuur neigen dus opzich is dat niet vreemd.

Aan de andere kant, als er helemaal niks gebeurt is het wel vreemd, je zou wel enig verlies van grip achter moeten hebben als je genoeg toeren maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Zamorano op 10-01-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Erw schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:53:
Wow lekkere screens, moet em hebben als ie komt, kun je hem al preorderen?
Ik heb de Duitse versie... de NL-versie weet ik niet.
enchion schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:21:
Nog over stuurtjes gesproken
Ik ben een beetje verliefd geworden op dit stuurtje
http://europe.thrustmaste...ts/d_prd.php?p=T129&fam=4
erg solide en fijn afgewerkt + veel knoppen .
Ik heb op dit moment nog een oud geel logitech stuur die al kuren begint te tonen
van slijtage .
Alleen dat thrustmaster stuur is bij de mediamarkt (daar had ik haar voor het eerst gezien ) nog 199 euro , dus ik moet haar nog even laten wachten . :'(
Dat is vrij duur! Je moet serieus de Logitech Racing Force eens overwegen (ca. 120 euro). In diverse tests wordt die beter beoordeeld dan die Thrustmaster (vooral kwalitatief), en ik ken diverse mensen met die Logitech die er heel erg tevreden over zijn. Ik heb zelf de Logitech Momo Force (die rooie), maar die is helaas niet meer te koop.

Een linkje, maar er zijn veel reviews van de Logitech Racing Force:
http://www6.tomshardware.com/consumer/20021205/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 14:45

KillerB

______

ZAMoRANo schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:09:
[...]

Het is geen NFS ofzo hoor. :7

Vergeet niet dat het zwaartepunt van de Porsche extreem ver naar achter ligt, zowat boven de achterwielen, dat drukt de wagen enorm naar beneden aan de achterkant waardoor een Porsche niet snel last van power-oversteer heeft. Maar eenmaal een tikje uit balans is hij vrij tailhappy.
Het tegenovergestelde van een F550 bijvoorbeeld.

En er zit een hoop in de setup; banden, diff., camber......
Ik vind de standaard setups sowiezo redelijk naar onderstuur neigen dus opzich is dat niet vreemd.

Aan de andere kant, als er helemaal niks gebeurt is het wel vreemd, je zou wel enig verlies van grip achter moeten hebben als je genoeg toeren maakt.
Het lukt inmiddels wel met een ferrari ;)
Wel vrij pittig om dan in de hand te houden maar oefening baart kunst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erw schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:27:
[...]

THNX, de harde compound achterbanden werden nog wel iets warmer, maar niet warmer dan de goede werktemperatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niet dat ik nou zoveel van setups af weet maar misschien heb je te weinig druk op je achterbanden?
Teveel wheelspin doet de temps ook al gauw verhogen.
Alles staat en valt met je manier van rijden.
Hardere compount is iets te makkelijk of juist moeilijk.
Als je het echt wilt uitvinden dan ga je met vleugel/bandenspanning spelen.
Gewoon een paar rondjes met 1 van de twee op max en daarna op minimum.
Daarna op max en je weet al een beetje waar je het zoeken moet.
Maar da's puur mijn manier :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat ik op zich wel jammer vindt is dat 1 spin je banden compleet kan verneuken. Ik snap dat dat realistisch is, maar het is knap frustrerend als je net lekker aan het racen bent met een paar andere mensen. Als ik spin, probeer ik altijd de auto zoveel mogelijk uit te laten rollen, heeft iemand nog andere tips om bij een spin de banden zoveel mogelijk te sparen ?

behalve niet spinnen natuurlijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Arfman schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:46:
Wat ik op zich wel jammer vindt is dat 1 spin je banden compleet kan verneuken. Ik snap dat dat realistisch is, maar het is knap frustrerend als je net lekker aan het racen bent met een paar andere mensen. Als ik spin, probeer ik altijd de auto zoveel mogelijk uit te laten rollen, heeft iemand nog andere tips om bij een spin de banden zoveel mogelijk te sparen ?

Tja, zo snel mogelijk het gras in misschien, en inderdaad niet te hard blokkeren. Het ligt ook een beetje aan de band: de 550's die op Michelin-banden staan vind ik consequenter rijden gedurende een race dan 550's die op een ander merk banden staan. Het merk banden kan per team verschillen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Arfman schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:46:

na de spin even rustig aan om de temp in de banden te laten zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

KillerB schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:22:

Een porsche is vrij neutraal, zoals Zamo al zei eigenlijk, je krijgt hem wel dwars maar dan moet je meer stuur hebben, dat je eigenlijk dus zelf "teveel" kan sturen, als je dan op het gas gaat, gaat de achter kant echt wel om (eigen ervaring), maar in een raceporsche staat de stuuruitslag vrij laag, en heb je dat probleem niet. Of in jou geval krijg je er een probleem bij :P.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik heb die racing force gisteren van iemand geleend ik heb ook nog de rooie ik d8 ik koop misschien ook maar een racing force omdat mijn gas pedalen gaar zijn. maar die racing force voelt toch totaal anders aan :(

ik zoek dus aparte nieuwe gaspedalen welke zijn er te koope goede !!! !?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoneRanger schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 02:10:
Niet dat ik nou zoveel van setups af weet maar misschien heb je te weinig druk op je achterbanden?
Teveel wheelspin doet de temps ook al gauw verhogen.
Alles staat en valt met je manier van rijden.
Hardere compount is iets te makkelijk of juist moeilijk.
Als je het echt wilt uitvinden dan ga je met vleugel/bandenspanning spelen.
Gewoon een paar rondjes met 1 van de twee op max en daarna op minimum.
Daarna op max en je weet al een beetje waar je het zoeken moet.
Maar da's puur mijn manier :)
Nee, bandendruk weet ik weer wel wat van, de druk was juist te hoog, want het midden van de band was 5 graden warmer dan de binnen en buitenkant, en ik was heel voorzichtig met het gas, en omdat ik geen stuurtje heb, heb ik traction-control maar hoog gezet, ik moet natuurlijk wel een beetje op de baan blijven, ik moet alleen de druk van de harde compound achterbanden uitzoeken, en dan vind ik het wel best, ik heb meerdere rondjes Nordschleife zonder al teveel problemen gereden..

de bandendruk moet zo zijn, dat de 3 temperaturen, die je in de setup ziet staan (Inside, Middle en Outside) zoveel mogelijk gelijk zijn, dan heb je het meeste rubber op de baan.. de druk in de banden verander ik meestal minimaal, de vering weet ik ook wel wat van, maar niet als het in het duits staat, ik moet nog eens kijken, of ik er een engelse patch overheen kan krijgen, en dat het dan ook nog allemaal werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Laatst online: 17-01-2023
Nieuwe laguna seca Track

F1 C Conversion, nu bruin, erg mooie track en redelijke high res.Wanneer doen we deze online Dutch?

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
NiTrO-EXILE- schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:30:
Nieuwe laguna seca Track

F1 C Conversion, nu bruin, erg mooie track en redelijke high res.Wanneer doen we deze online Dutch?
Waarschijnlijk ga ik vanaf vrijdag weer een paar dagen hosten omdat het dan rustig is op mijn school.
Dus ik hoop dan dat er weer wat volk komt want de laatste paar keren reden we maar met een man of 5 wat geen reet aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Zijn er nog een plannen om een league te starten? Die losse races heb ik nu wel gezien eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:37:
Zijn er nog een plannen om een league te starten? Die losse races heb ik nu wel gezien eigenlijk..
Ik heb dat eigenlijk al lang gezien. :7
Voor een league ben ik zeker te porren, mits het serieus gaat en we alles duidelijk afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Laatst online: 27-02 19:52
Hi,

Een aantal dagen geleden heb ik hem eindelijk aan de praat gekregen (incl 1.2 patch op XP) en ben (als LFS adept) erg onder de indruk van deze sim.

Ik heb alleen erg veel problemen met de Force Feedback voor mijn MS Sidewinder wheel. Vaak valt de FF gewoon uit of wisselt van kracht, kortom: niet mee te rijden. (Terwijl als wél het goed werkt, het m.i. daadwerkelijk toevoegt aan het spel). Ook beïnvloedt het de framerate in negatieve zin (schokken)

Ik rijd nu met FF uit, maar da's natuurlijk niet de bedoeling.

Iemand ook dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32443

heb zo ondertussen ook wel zin in een online happening ;)
Flink aan het trainen op Monza, en met de ferrari nu net in de 1.45 gekomen (race-setup), wat vergeleken met mijn viper tijden toch wel een stuk sneller is.

Op het bovenstaande: heb je iig wel je microsoft stuur gekozen bij de stuurconfig? Ken nog wel iemand die met een sidewinder Gtr probeert te rijden, en dat gaat ook niet helemaal jofel, dus good luck ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Laatst online: 27-02 19:52
Anoniem: 32443 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:40:
....

Op het bovenstaande: heb je iig wel je microsoft stuur gekozen bij de stuurconfig? Ken nog wel iemand die met een sidewinder Gtr probeert te rijden, en dat gaat ook niet helemaal jofel, dus good luck ermee.
Ja, sure...

Wellicht dat de Sidewinder ondersteuning niet helemaal jofel is (of van *mijn* Sidewinder ?)
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met FF...

Heb trouwens ook gemerkt dat soms als ik rijd, het lijkt alsof het stuur heel even 100% uitslaat
(echt een 100ste van een seconde) dus da's ook een teken dat er iets niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn34ky
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mr.David schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:43:
Ik heb dit spel ook sinds gisteren, maar ik heb een beetje problemen met de controller.
Als ik op een rechtstuk rij en kleine correcties uitvoer dan voelt dit een beetje 'zweverig'. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Logitech MOMO Force moet instellen in GTR en in WinXP om het beste simulatie gevoel te krijgen. _/-\o_
Hey David, ik neem aan dat je de rode momo hebt??

In GTR stel ik in op Momo Force, effects op high ipv full.

In de logitech profiler:

Overall en spring effect: 98%
Damper en centering springs: 0%

Enable centering spring: Aanvinken

Dit werkt voor mij het beste. Heb deze settings van rscnet.

Hoop dat je er wat aan hebt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:02:
[...]

Ik heb dat eigenlijk al lang gezien. :7
Voor een league ben ik zeker te porren, mits het serieus gaat en we alles duidelijk afspreken.
Ik ben ook wel in voor een league. Al moeten we wel duidelijke regels hebben en Yuri die wou wel een site maken ervoor heeft ie een tijdje geleden gezegt tegen me.

Zelf probeer ik nog met iemand in contact te komen wat niet echt lukt om een 100mbit.nl GTR server te regelen. En anders host ik zelf wel. Tenzij iemand hier 2 mbit upload heeft of meer die ook wel wilt hosten. Zo ja als die gene dan contact met mij kan maken om nog wat dingen te fine tunen erg graag.

[ Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 12-01-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
kNarf schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:37:
Helemaal voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Ik ook,......................als de engelse versie uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
We kunnen een soort korte cup houden, een 360 Challenge ofzo met de Modena's of een nGT cup. Dat is dan voor de mensen die hem nu al hebben en dan kunnen we zorgen dat we alles organisatorisch op poten hebben.
Dan moeten we alle haken en ogen er wel uitgewerkt hebben.

Als de Engelse versie dan uit is kunnen we meteen aan de echte league beginnen zonder nog alles te moeten testen en uit te werken. Dan kan iedereen die op de Engelse versie wacht ook meedoen.

Is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 20:43

R-B

Blokkert

ik wil wel meedoen. heb niet altijd alleen tijd. :P

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 06:42

siggy

Wait.... what?

Ben een beetje ziek geweest de laatste tijd, maar ik ben uiteraard helemaal in voor een (cup) league.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
R-B schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:45:
ik wil wel meedoen. heb niet altijd alleen tijd. :P
Ik denk dat we 1 keer per week of 1 keer in de 2 weken zullen rijden.
Meestal in of rond het weekend.
Wie dan vaker niet dan wel kan moet zich gewoon niet inschrijven, daar hebben we niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat zijn de tijden dat we gaan rijden dan ?
Zaterdag overdag kan ik bv. wel tijd vrijmaken hiervoor, maar als de races om 20:00 's avonds gaan plaatsvinden (ik noem maar wat) weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Misschien tijd voor een poll? Zaterdag middag kan ik weer niet ;)

het hangt er ook maar vanaf hoe lang je de race en training houdt. Stel 30 min qualy dus geen losse training, lijkt me ruim voldoende en dan een race van 45 min? Of een uurtje ofzo, en dan ben je binnen 2 uur klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:27:
Misschien tijd voor een poll? Zaterdag middag kan ik weer niet ;)

het hangt er ook maar vanaf hoe lang je de race en training houdt. Stel 30 min qualy dus geen losse training, lijkt me ruim voldoende en dan een race van 45 min? Of een uurtje ofzo, en dan ben je binnen 2 uur klaar.
Ik zou zeggen racen op zondag, volgens mij kunnen de meesten dan wel.
30 min. qually en een uurtje race is denk ik prima.
Eventueel kunnen we op vrijdagavond of zaterdag de server vast een paar uur open zetten voor een, niet verplichte, vrije training. Dat deden we met de ETCC league ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

ZAMoRANo schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:32:
[...]

Ik zou zeggen racen op zondag, volgens mij kunnen de meesten dan wel.
30 min. qually en een uurtje race is denk ik prima.
Eventueel kunnen we op vrijdagavond of zaterdag de server vast een paar uur open zetten voor een, niet verplichte, vrije training. Dat deden we met de ETCC league ook.
Sounds good, alleen op wat voor tijd. Ik weet niet zeker hoe het met de F1 kalender dit jaar zit, maar als ze elke 2 weken een keer racen, kunnen we het precies in die gaten doen. (niet dat de F1 nog interessant is, maar toch...)

offtopic:
Laat die poll maar komen, dit kan anders nog lang duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130297

Tijd voor een Poll inderdaad. Aangezien ik 2 kids heb die we in bed moeten jassen lijkt me een tijdstip van 20uur niet verkeerd ( ja ik weet dat ik een ouw l*l ben, dag maakt dan niet zoveel uit ( behalve zaterdag dan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het mooie aan GTR-races is juist dat ze op tijd gereden worden in plaats van op ronden-aantal. Pak het dan leuk aan en ga ook echt drie uur online racen :) Trek er gewoon een zondagmiddag of een of andere avond voor uit :)

Waar ik online zo'n hekel aan heb zijn die mensen die zo snel mogelijk hun weg in een race willen voten. Ik vind het leuk om te kwalificeren voordat ik ga racen... blijkbaar is niet iedereen het met me eens. :(

[ Voor 15% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-01-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:01:
Het mooie aan GTR-races is juist dat ze op tijd gereden worden. Pak het dan leuk aan en ga ook echt drie uur racen :)

Waar ik online zo'n hekel aan heb zijn die mensen die zo snel mogelijk hun weg in een race willen voten. Ik vind het leuk om te kwalificeren voordat ik ga racen... blijkbaar is niet iedereen het met me eens. :(
Nou ik ben daar wel voor, dat heb ik ook wel vaker aangegeven, alleen vinden een hoop mensen het al lastig om hun wagen 15 minuten lang op de baan te houden, laat staan 3 uur. Plus niet iedereen heeft die 3 uur de tijd.

Maar daar kunnen we ook wel weer een poll over houden.

Kwalificeren is een must, het omstebeurt one-lap qually systeem bevalt perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door Zamorano op 13-01-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:23:een 360 Challenge ofzo met de Modena's of een nGT cup.
Dat lijkt me wel wat :Y)

Lange races spreken mij ook meer aan. Ik moet wel eerst weer even oefenen heb het al meer dan 2 maanden niet gedaan :X

[ Voor 26% gewijzigd door The_FrankO op 13-01-2005 10:05 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Racesims 8)

Is het een idee om wat rondetijden te posten (misschien in de openings post).. zodat je een beetje kan inschatten waneer je luek mee kan racen en wanneer je nog wat verder moet trainen...

ik krijg het druk, moet dtm'en, Collin McRea rally'en.. dit ook maar.. men!

[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 13-01-2005 10:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrBarBarian schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:11:
Racesims 8)

Is het een idee om wat rondetijden te posten (misschien in de openings post).. zodat je een beetje kan inschatten waneer je luek mee kan racen en wanneer je nog wat verder moet trainen...

ik krijg het druk, moet dtm'en, Collin McRea rally'en.. dit ook maar.. men!
Ik was niet van plan de SP te vervuilen met rondetijden, ik kan wel links plaatsen naar GTR-rank site(s).
*cough* CMR en DTM zijn arcade-spelletjes *cough* :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zondagmiddag is voor mij meestal ook wel te doen, mits het geen 3 uur gaat duren, dat is me gewoon te lang. Zo lang kan ik ook niet in die houding zitten, krijg ik last van mijn rug.

Kwartiertje kwalificeren op de manier zoals we het in de losse races ook doen lijkt me prima. Dan een race van ongeveer een uur maximaal wat mij betreft. Goed te doen qua tijd (ja, ik heb net zoals HAT ook andere dingen te doen) en qua attention span.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 09-05 10:14

Fuelke

Forza Ferrari

Het mooie aan GTR-races is juist dat ze op tijd gereden worden in plaats van op ronden-aantal. Pak het dan leuk aan en ga ook echt drie uur online racen :) Trek er gewoon een zondagmiddag of een of andere avond voor uit :)

Ook al ben ik te vinden voor langere races, je moet ook niet vergeten dat je in het echte FIA GT de auto deelt, zodat 1 piloot nooit de volle 2h45 minuten rijdt :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Daar zit wel weer wat in :) En tijdens een single player-race kun je het ding even op pauze zetten, in een multiplayer race gaat dat wat lastiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023

Ik vind kwalificeren juist saai! Vroeger (heb nu voor het eerst sinds lange tijd weer een game-compatible-compu).. sloeg ik het kwali'en juist over, en starte als laatste. Het leukste was juist de gevechten en het inhalen.. Van de laatste plaats naar de eerste dus..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrBarBarian schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:28:
[...]

Ik vind kwalificeren juist saai! Vroeger (heb nu voor het eerst sinds lange tijd weer een game-compatible-compu).. sloeg ik het kwali'en juist over, en starte als laatste. Het leukste was juist de gevechten en het inhalen.. Van de laatste plaats naar de eerste dus..
Das leuk in single-player en als jij niet wilt kwalificeren in multiplayer dan doe je dat gewoon niet en start je achteraan, maar voor de meeste simmers hoort het er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Daarnaast: tijdens veel online races sta je, als je achteraan staat, tussen de niet-capabelen *no-offence*. Van het type: jij komt de eerste bocht niet door zonder contact met mijn bodywork... :(

Kan je vooraan ook gebeuren (je hebt er van die "Remmen? Heb ik die dan?"-types bij), maar toch... ik voel me vooraan iets beter thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:04:
Daarnaast: tijdens veel online races sta je, als je achteraan staat, tussen de niet-capabelen *no-offence*. Van het type: jij komt de eerste bocht niet door zonder contact met mijn bodywork... :(

Kan je vooraan ook gebeuren (je hebt er van die "Remmen? Heb ik die dan?"-types bij), maar toch... ik voel me vooraan iets beter thuis ;)
Of die van: "Remmen, moet ik die eerst opwarmen?", die kom je ook vaak tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het een ronde kwalificeren systeem is erg leuk, alleen duurt het erg lang. Met 12 man toen we dat eens op Donington deden waren we al een half uur kwijt. Het racen op tijd is niet al te best afgewerkt in GTR en vind ik persoonlijk wazig. Als er, al dan niet voor de leider, nog xx minuten te rijden zijn, waarin je nog minstens 1,5 rondje kunt rijden, dan wordt de race al afgevlagd. Ik heb liever vaste ronden aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:09:
Het een ronde kwalificeren systeem is erg leuk, alleen duurt het erg lang. Met 12 man toen we dat eens op Donington deden waren we al een half uur kwijt. Het racen op tijd is niet al te best afgewerkt in GTR en vind ik persoonlijk wazig. Als er, al dan niet voor de leider, nog xx minuten te rijden zijn, waarin je nog minstens 1,5 rondje kunt rijden, dan wordt de race al afgevlagd. Ik heb liever vaste ronden aantal.
Ja het duurd met veel man wel lang maar de druk die je hebt omdat iedereen mee zitten kijken is wel gaaf. Om er dan een snel rondje uit te presen. En ja ik vind een cup ook wel leuk om te doen om het allemaal uittewerken voordat hij hier in Nederland uit is.

Count me in. Moet zoiezow eigenlijk want ik moet hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

let the games begin !! :P

liever wel GT en geen NGT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Anoniem: 89464 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:42:
let the games begin !! :P

liever wel GT en geen NGT
Eerst NGT die we als een soort proef gebruiken zeg maar. Zodat we straks niet met problemen komen als we met de GT gaan beginnen. En NGT zit lekker dichtbij wat altijd leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Weet iemand hoe de brightness omhoog kan in het spel?
Het is wel erg donker bij mij :(

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
edit

[ Voor 100% gewijzigd door Fiskare op 13-01-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
MayaFreak schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:00:
Weet iemand hoe de brightness omhoog kan in het spel?
Het is wel erg donker bij mij :(
Heb na de 1.2.3 patch het probleem dat de gamma settings in de plr file iig geen nut meer hebben

[ Voor 25% gewijzigd door Fiskare op 29-01-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Dutch3men schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:49:
[...]

Eerst NGT die we als een soort proef gebruiken zeg maar. Zodat we straks niet met problemen komen als we met de GT gaan beginnen. En NGT zit lekker dichtbij wat altijd leuk is.
Ik ben ook voor NGT, aangezien dit leukere races zijn en tevens zijn de auto's iets "voorspelbaarder". Bij mij geniet overigens de zondagavond de voorkeur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
GTR 1.2.3 Hotfix

This Hotfix can be applied to GTR 1.2.1 or GTR 1.2.0.

It contains the following multiplayer stability improvements and features:

- Online system updated to accommodate 32+ simultaneous drivers.
- Periodic Server Freeze
- Some server admins reported an anomaly where the server would appear to be running, but would not respond to any client connect attempts. Optimized Bandwidth usage
- Several optimizations are implemented to help improve connection stability and event syncronization. Client to Client Latency display - This is the number displayed next to the other players' names when the "VEHICLE LABELS" option is enabled (default TAB key). The number indicates the latency, in milliseconds, between yourself and the other players. The values displayed previously were often inaccurate or not displayed at all. This is now fixed. Monitor Sector Timer
- The sector timer on the garage monitor that displays the best sector time for that race was not functioning correctly. It now shows the correct times. fixes included from Hotfix 1.2.1: Live Reporter
- Some customers have reported experiencing an anomaly where the Live Reporter does not register the set reporting interval, but rather performs a report dump at every game loop. This caused a lot of rapid reporting, and cause large performance hits on the server. Custom Content - A player using a custom car on a dedicated server could cause the server to crash.

- The download is available via the in-game update feature.

[ Voor 5% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 13-01-2005 12:29 ]

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ok dit lijkt me dan zo'n beetje de opzet.

nGT cup, elke zondagavond (beginnen met qually om 19:30?) 1 race (F1-seizoen is ook nog niet begonnen siggy ;)), 6-8 races.

Als we klaar zijn denk ik dat de Engelse versie wel uit is (ik vermoed eind maart ofzo of misschien april).

Qualifying: 3 ronden (incl. 1 outlap en 1 inlap).
Als dit te lang gaat duren (ruim over een half uur) kunnen we kiezen om voor max 30 min. te gaan waarin iedereen 6 rondjes krijgt.

Race: Rond 1 uur lang.
Formationlap; iedereen rijdt netjes achter elkaar (rijen van 2 naast elkaar vind ik niet zo'n plan maar daar kunnen we het nog over hebben).

Je zult sowiezo eens binnen moeten komen voor brandstof als ik het goed heb dus verplichte pitstops hoeft niet.

Puntentelling:

10
8
6
5
4
3
2
1

Is dat wat?

De daadwerkelijke league dan met dezelfde regels alleen zijn dan alle auto's toegestaan.
Het lijkt me wel dat er dan geen dubbele auto's mee kunnen doen maar misschien moeten we eerst kijken hoeveel mensen er meedoen.

[ Voor 14% gewijzigd door Zamorano op 13-01-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

NiTrO-EXILE- schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:14:
GTR 1.2.3 Hotfix

This Hotfix can be applied to GTR 1.2.1 or GTR 1.2.0.

It contains the following multiplayer stability improvements and features:

- Periodic Server Freeze
Ik vind het grappig blijven :+

Enfin, deze hotfix is zon 14 mb groot, waarschijnlijk zit de 1.2.1 hotfix hier al in.

Ik rijd liever zelf geen NGT maar als men dat zo graag wilt dan doen we dat toch eens? :P
Zondagavond vind ik zelf niet echt een prettig tijdstip. Iedereen zit met werk, school of iets anders op maandag en dan kun je die stress/race niet echt gebruiken, zeker niet als het laat wordt. Maar goed, zoals gezegd, polletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28

Snoes

marcel

Ha leuk een cup.

ik dacht dat GTR aan het uitsterven was, afgelopen dagen werd er bijna niets meer gepost. Gelukkig maar. :)

Ook al hoor ik niet bij diegene die voorop rijden, ik doe graag mee. Hoop dat de tijden dat jullie gaan racen goed uitkomen. Ook ik zit met een kleine die optijd naar bed moet. :O

Ik hou de posts in de gaten.

marcellll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

ZAMoRANo schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:18:
Ok dit lijkt me dan zo'n beetje de opzet.

nGT cup, elke zondagavond (beginnen met qually om 19:30?) 1 race (F1-seizoen is ook nog niet begonnen siggy ;)), 6-8 races.
Let maar niet op mij ;) :z Ben nog wat grieperig enzo.
Qualifying: 3 ronden (incl. 1 outlap en 1 inlap).
Als dit te lang gaat duren (ruim over een half uur) kunnen we kiezen om voor max 30 min. te gaan waarin iedereen 6 rondjes krijgt.
Dus geen 'vrije' training dus? Direct qualify? Moet dus wel iedereen eens op tijd komen.
Race: Rond 1 uur lang.
Formationlap; iedereen rijdt netjes achter elkaar (rijen van 2 naast elkaar vind ik niet zo'n plan maar daar kunnen we het nog over hebben).
Idd, vind ik prima, en dan als het aan mij lag ook een regel in T1 niet inhalen. Puur om de zin en onzin van vorige keren te voorkomen.
Je zult sowiezo eens binnen moeten komen voor brandstof als ik het goed heb dus verplichte pitstops hoeft niet.
Sounds good, dan slurpen die dingen of heel veel benzine of er gaat heel weinig in. Ik moet nog steeds een pitstop testen.
Puntentelling:

10
8
6
5
4
3
2
1

Is dat wat?
Komt bekend voor :P
Ik vind het eerlijk gezegd niks. Geef mij maar liever 10,6,4,3,2,1 of 9,6,4,3,2,1. Dan heeft een winst nog wat te betekenen.
De daadwerkelijke league dan met dezelfde regels alleen zijn dan alle auto's toegestaan.
Het lijkt me wel dat er dan geen dubbele auto's mee kunnen doen maar misschien moeten we eerst kijken hoeveel mensen er meedoen.
Dat vraag ik me af hoe dat gaat zitten. Als we een cup league gaan doen, welke auto met nummer moet en kun je dan pakken?
En hoe zit het met eindresultaten? Als iemand voortijdig vertrekt wordt deze zover ik het begrepen heb, helemaal uit de uitslag geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:26:

Dus geen 'vrije' training dus? Direct qualify? Moet dus wel iedereen eens op tijd komen.
Vrije training kunnen/zullen we wel houden maar die is niet verplicht en dient dan meer als lobby zodat iedereen binnen kan komen, 19:30 of 20:00 gaan we dan naar de qually en als je er dan niet bent heb je pech.

Ook kunnen we in overleg met de host zaterdag of vrijdag een vrije training houden.
Idd, vind ik prima, en dan als het aan mij lag ook een regel in T1 niet inhalen. Puur om de zin en onzin van vorige keren te voorkomen.
Eens.
Komt bekend voor :P
Ik vind het eerlijk gezegd niks. Geef mij maar liever 10,6,4,3,2,1 of 9,6,4,3,2,1. Dan heeft een winst nog wat te betekenen.
Eerlijk gezegd vind ik 10-6-4-3-2-1 ook iets mooier, lijkt me geen punt (:P).
Dat vraag ik me af hoe dat gaat zitten. Als we een cup league gaan doen, welke auto met nummer moet en kun je dan pakken?
En hoe zit het met eindresultaten? Als iemand voortijdig vertrekt wordt deze zover ik het begrepen heb, helemaal uit de uitslag geschrapt.
Ja voortijdig vertrekken is onderaan de uitslag gezet worden. Als er 6 starten en je stopt na de start heb je wel in de punten gereden.

Voor de cup moeten we even kijken hoeveel deelnemers en auto's we hebben.

Oh en dan vergeet ik nog even wat: op clutch assistance na, geen driving-aids toegestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Zamorano op 13-01-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:59
Ik heb een klein vraagje. Met wat voor verbinding spelen jullie, lijkt mij toch wel lag gevoelig zo een race spel. Vooral als je dicht op elkaar zit, redelijk vervelend. Of valt dat heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat een NGT wel 1 uur zonder stops aankan qua brandstof .. dus die kan in principe op x2 (fuel usage) is dat ook opgelost

met starten ook geen brake tests :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 89464 op 13-01-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ridium schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:37:
Ik heb een klein vraagje. Met wat voor verbinding spelen jullie, lijkt mij toch wel lag gevoelig zo een race spel. Vooral als je dicht op elkaar zit, redelijk vervelend. Of valt dat heel erg mee.
Van lag heb je echt geen last ik hoste vaak met 1mbit upload en ik had geen last van lag alleen ik al host had last van joinlag omdat ik de server ben. Maar ik probeer nog een 100mbit Deticated server los te pulken. Als het me lukt om hem te spreken. Anders host ik zelf.
Ik heb zelf al zat gevechten gehad waarbij ik en de andere de hele tijd reden binnen een paar tienden. En nooit gebotst vanwege lag.

En voordat de server online gaat zeg maar moet je gewoon in het irc chan komen om te verzamelen. En om het ip adres van de hoster te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 13-01-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ridium schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:37:
De meesten hebben vast adsl of kabel en niet echt hele grote problemen.
Anoniem: 89464 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:38:
ik denk dat een NGT wel 1 uur zonder stops aankan qua brandstof .. dus die kan in principe op x2 (fuel usage) is dat ook opgelost

met starten ook geen brake tests :P
We willen het (dacht ik) realistisch doen, dus van die fuel usage blijven we hopelijk mooi af :P

Als die NGt's het idd een uur uithouden dan wordt het taktisch nog wel wat :)

Over de tijd. Dit qualy systeem zal langer duren naarmate er meer deelnemers zijn en per deelnemer zal het, hangt ook nog eens af van de baan, toch wel 3min duren voordat de volgende de baan op kan. Met 20 man is dat dus een uur. En dan praat je dus eigenlijk over een mickey mouse baantje als Donington. Ik zie het persoonlijk niet zitten, zeker niet als er 's avonds geraced wordt. Ik heb liever gewoon 30 min qualy waar iedereen gewoon zijn tijd mag proberen te zetten. De laatste minuten zullen dan zeer interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pitstops zijn iig erg gaaf ..

Eergisteren een 40 minuten race op oschers met 2x fuel usage .. ik reed op kop met 2 sec achter me nr 2 .. na 21 minuten ging ik naar binnen met de nr 2 meteen achter me aan ...

Mijn pitbox was dichterbij dus ik kon eerder stilstaan en beginnen met de stop ... na 35 sec kon ik weer rijden en dan is die 200 mtr naar einde pitstraat toch erg spannend ... blijf ik eerste of heeft hij alleen banden nodig ...

erg gaaf !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:19:
Over de tijd. Dit qualy systeem zal langer duren naarmate er meer deelnemers zijn en per deelnemer zal het, hangt ook nog eens af van de baan, toch wel 3min duren voordat de volgende de baan op kan. Met 20 man is dat dus een uur. En dan praat je dus eigenlijk over een mickey mouse baantje als Donington. Ik zie het persoonlijk niet zitten, zeker niet als er 's avonds geraced wordt. Ik heb liever gewoon 30 min qualy waar iedereen gewoon zijn tijd mag proberen te zetten. De laatste minuten zullen dan zeer interessant worden.
Maar dan wel met een gelimiteerd aantal ronden, anders blijft iedereen maar doorgaan en is de kans op een "schone" ronde zo klein.

Ik vind 6 eigenlijk wel genoeg, 1 lange stint of 2 van 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

ZAMoRANo schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:27:
[...]

Maar dan wel met een gelimiteerd aantal ronden, anders blijft iedereen maar doorgaan en is de kans op een "schone" ronde zo klein.

Ik vind 6 eigenlijk wel genoeg, 1 lange stint of 2 van 3.
Dat is toch een beetje de kunst van het kwalificeren op die manier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96934

Ah, een NGT-cup. I'm in. :)
Of ik alle races meedoe weet ik niet, nogal druk de laatste tijd.

Ik heb ergens nog een backup van de League Manager die ik destijds voor de ETCC League heb gebouwd... zal es zien of er nog wat mee aan te vangen is. Misschien wel handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Anoniem: 96934 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:27:
Ah, een NGT-cup. I'm in. :)
Of ik alle races meedoe weet ik niet, nogal druk de laatste tijd.

Ik heb ergens nog een backup van de League Manager die ik destijds voor de ETCC League heb gebouwd... zal es zien of er nog wat mee aan te vangen is. Misschien wel handig. :)
En anders maak je er toch 1 helemaal opnieuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch3men schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:49:
[...]

punt is dat ik dan ook met die NGT bakkies moet gaan trainen en een goede setup moet gaan maken ... kortom veel rijden in de toch veel minder snelle auto's

GT is toch veel leuker _/-\o_

waar valt de toledo eigenlijk onder

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 89464 op 13-01-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32443

toledo is een "langzame" GT meen ik.

Vind het juist wel charmant om in de wat langzamere bakken te rijden, zo doe ik naar mijn idee wat langer met de sim, kan ik mijn grenzen altijd nog verleggen. (al is de verleiding om maar meteen een superGT bak te pakken altijd wel groot)
En racen gaat denk ik wel iets beter met die ngt's, toch iets vergeeflijker. Kan best spannend zijn hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
haha zeker nog niet met die dingen gereden, man die ngt je remt ze achterstevoren....

of ineens bocht in ff liften en woef kont weg...nej simpel is anders maar ze klinken wel lekker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:00
Waarom zie ik b.v. geen Lambo Als ik een GT + NGT race rij? Als ik de startopstelling bekijk mis ik een paar modelen. Klote Duits ook :r .

Ik heb af en toelast van een happering van een 1/2 sec. Vind ik irritant :( . Hebben andere mensen dat ook? Het zou volgens mij niet moeten met mijn systeem.

Specs:
3500+ @ 2,5GHz
1024MB Dual channel G-skill
2X WD raptor 74GB Raid 0
Ati 9800 Pro
SB Audigy 2
etc. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Er is ondertussen weer een nieuwe patch uit:

http://www.gtr-game.com/download/GTR_1230_Hotfix_DE.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.