jaErw schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:12:
Ik heb een
P4 3.0g (533)
2x256 (512mb) Pc3200 DualChannel
6800 256mb
Heeft het bij plaatsen van 2x256 nut?
meneeren/mevrouwen ... 
ik zit met een paar afstellings probleempjes..
ik rijd nu al een tijdje rond op monza in een ferrari 550
en ik krijg het maar niet voor elkaar om een goede setup te maken voor die kar.
mijn problemen...
mijn auto hobbelt erg.. nu is dat op het rechtestuk niet zo'n probleem maar als ik uit een bocht kom en mn auto hobbelt dan zit ik met een klein beetje gas al in een spin.
mijn banden temp is 70 voor +/ 75 achter (wat is ideale temp ?)
verder heb ik vrij veel vleugel achter en voor.
ik denk dat ik iets met de ophanging moet gaan doen, heb alleen geen idee wat alles betekend.
ik heb natuurlijk al het een en ander geprobeert maar ik zie/voel weinig verschil.
heeft iemand een idee ? (of een goede howto)
mijn problemen...
mijn auto hobbelt erg.. nu is dat op het rechtestuk niet zo'n probleem maar als ik uit een bocht kom en mn auto hobbelt dan zit ik met een klein beetje gas al in een spin.
ik denk dat ik iets met de ophanging moet gaan doen, heb alleen geen idee wat alles betekend.
ik heb natuurlijk al het een en ander geprobeert maar ik zie/voel weinig verschil.
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Ik heb de demo v2 geinstalleerd.
En bij het opstarten krijg ik een error van de config.exe en wil een fouten rapport versturen.
Iemand een tip om dit probleem om te lossen?
En bij het opstarten krijg ik een error van de config.exe en wil een fouten rapport versturen.
Iemand een tip om dit probleem om te lossen?
Het "engineers handbook" (zie link in de startpost) is een heel goed begin.B-lennium schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:29:
meneeren/mevrouwen ...
mijn problemen...
echt wel over het hoofd gezien
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Discussies over stuurtjes, pedalen en andere race-hardware kunnen we voortaan in dit topic houden.
Probeer eens met je bandenspanning te veranderen je camber en je vering zachter. Je bandentemp moeten ongeveer tussen de 80 en 100 zitten.B-lennium schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:29:
meneeren/mevrouwen ...
mijn problemen...
Ik heb wat raars 
Als ik bijv vanuit de pits er als een idioot vandoor race en hard rem gaat m'n wagen stuk! rook & vuur enzo
Maar waar komt dat van? (in de demo had ik het niet!)
Als ik bijv vanuit de pits er als een idioot vandoor race en hard rem gaat m'n wagen stuk! rook & vuur enzo
Maar waar komt dat van? (in de demo had ik het niet!)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat was het inderdaadAnoniem: 130297 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:59:
Ik denk dat je te snel op de versnellingsbak terugschakeld.
ook leuk trouwens: remschijven braden
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nou euh, 80-90 vind ik wel max hoorDutch3men schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:54:
Probeer eens met je bandenspanning te veranderen je camber en je vering zachter. Je bandentemp moeten ongeveer tussen de 80 en 100 zitten.
Doh die had ik gemist. Stomme vraag, maar is deze daadwerkelijk op de sim GTR gebaseert of op de real thing?ZAMoRANo schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:44:
Het "engineers handbook" (zie link in de startpost) is een heel goed begin.
Oh btw, ik zie dat alles in engels is. Heeft er al iemand nog die English patch nog succesvol geinstalleerd over de 1.2.3?
[ Voor 43% gewijzigd door siggy op 22-02-2005 07:46 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Anoniem: 89464
ik heb een redelijke setup voor anderstorp nu maar ik heb nogal problemen met het wiel rechtsvoor ... die blokkeert nogal snel voor het aanremmen van de rechterbochten ....
Hoe los ik dit op?
Hoe los ik dit op?
Is een kwestie van het gewicht denk ik, maar het is toch niet erg omdat je wagen in die bocht leunt op je linker wiel. Dus veel last zul je er niet van hebben schat ik.Anoniem: 89464 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 07:56:
ik heb een redelijke setup voor anderstorp nu maar ik heb nogal problemen met het wiel rechtsvoor ... die blokkeert nogal snel voor het aanremmen van de rechterbochten ....
Hoe los ik dit op?
Ik begrijp niet zo goed wat het probleem is .. als je die game file helemaal leegmaakt met kladblok dan is zo goed als alles engels..siggy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 07:44:
Oh btw, ik zie dat alles in engels is. Heeft er al iemand nog die English patch nog succesvol geinstalleerd over de 1.2.3?
GTR/uidata/game.?? die open je met kladblok ...maakt het leeg en slaat het weer op... ---> engels
Zolang je buitenste wiel niet blokkeert zou ik er niks aan doen, kan geen kwaad.Anoniem: 89464 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 07:56:
Hoe los ik dit op?
Het heeft in mijn ogen toch wel wat nadelen.
-Insturen gaat langzamer
-Slijtage ?
-Band temp. wordt hoger
zeker voor langere races is dit denk ik wel belangrijk
-Insturen gaat langzamer
-Slijtage ?
-Band temp. wordt hoger
Worden je remmen misschien uberphaupt erg warm, waardoor ze snel blokkeren? Dan uiteraard de brake duct iets verhogen.Anoniem: 89464 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:16:
-Insturen gaat langzamer
-Slijtage ?
-Band temp. wordt hoger
Daarnaast kan je proberen de anti-roll bar zachter te zetten, maar daar beinvloed je natuurlijk de setting ook behoorlijk mee.
Of misschien de vering aan de linkerkant van de auto wat harder (of rechts zachter). Anderstorp is vooral rechtsaf dus zal je de auto zo willen hebben dat die die bochten goed neemt.
Als je in gaat sturen moet het blokkeren over zijn, het harde remmen doe je als je nog rechtdoor gaat.Anoniem: 89464 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:16:
-Insturen gaat langzamer
-Slijtage ?
-Band temp. wordt hoger
Slijtage en temperatuur zou ik me alleen zorgen over maken als het vaak gebeurt.
Maar als dat zo is zou je idd moeten zorgen dat je meer druk houdt op het rechtervoorwiel door de vering aan die kant iets te veranderen.
Wat je ook kan doen is de vering aan je linker voorwiel en beide achter wielen zachter te zetten. Hierdoor zakt je wagen meer in behalve op dat wiel. Ik zal dat eens proberen maybe helpt het. OF doe de wielen aan je linker kant wat meer negatieve camber.ZAMoRANo schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:48:
[...]
Als je in gaat sturen moet het blokkeren over zijn, het harde remmen doe je als je nog rechtdoor gaat.
Slijtage en temperatuur zou ik me alleen zorgen over maken als het vaak gebeurt.
Maar als dat zo is zou je idd moeten zorgen dat je meer druk houdt op het rechtervoorwiel door de vering aan die kant iets te veranderen.
Hete remschijven blokkeren niet, integendeel, ze remmen niet meer, athans dat is wat ik altijd ervaar.Goldfinger schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:35:
[...]
Worden je remmen misschien uberphaupt erg warm, waardoor ze snel blokkeren? Dan uiteraard de brake duct iets verhogen.
Daarnaast kan je proberen de anti-roll bar zachter te zetten, maar daar beinvloed je natuurlijk de setting ook behoorlijk mee.
Of misschien de vering aan de linkerkant van de auto wat harder (of rechts zachter). Anderstorp is vooral rechtsaf dus zal je de auto zo willen hebben dat die die bochten goed neemt.
Hier een leuke link van over de werking en opbouw van het onderstel in het Nederlands: http://direct.sydox.nl/di...+opbouw+van+het+onderstel
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Leuk stukje ja! Ik kan me nu eindelijk concreet voorstellen wat de Anti-Roll bar isArx schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:57:
[...]
Hete remschijven blokkeren niet, integendeel, ze remmen niet meer, athans dat is wat ik altijd ervaar.
Hier een leuke link van over de werking en opbouw van het onderstel in het Nederlands: http://direct.sydox.nl/di...+opbouw+van+het+onderstel
De ronde dat je uit de pits rijdt, kan je dan al direct je wielen onder het remmen later blokkeren?Arx schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:57:
[...]
Hete remschijven blokkeren niet, integendeel, ze remmen niet meer, athans dat is wat ik altijd ervaar.
Ik niet, lukt pas als de remmen warm zijn. Zet je brakeduct maar eens op 1, dan zijn ze na een paar ronden te warm en happen ze direct.
Ja, als ik de pits uit rijdt kan ik mijn remmen blokkeren, zowel in het echt als in de simulator, zolang ik maar snelheid heb: massa is traag, ook met koude remschijvenGoldfinger schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:28:
[...]
De ronde dat je uit de pits rijdt, kan je dan al direct je wielen onder het remmen later blokkeren?
Ik niet, lukt pas als de remmen warm zijn. Zet je brakeduct maar eens op 1, dan zijn ze na een paar ronden te warm en happen ze direct.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Je hebt te koude remschijven --> die remmen pas echt goed na +/- 1 sec.
je hebt warme remschijven ----> die happen gruwelijk (en meteen)
je hebt te warme schijven ---> die gaan faden
Precies.Anoniem: 89464 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:15:
Je hebt te koude remschijven --> die remmen pas echt goed na +/- 1 sec.
Zoals in de verschillende suggeties hierboven wel blijkt, weet niemand het echt. 10 rijders, 10 rijstijlen, 10 verschillende setups 
Ik ben benieuwd of je een oplossing kan vinden en wat die dan is.
Er leiden meerdere wegen naar Rome en niet voor iedereen is dezellfde weg het beste.Goldfinger schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:28:
Zoals in de verschillende suggeties hierboven wel blijkt, weet niemand het echt. 10 rijders, 10 rijstijlen, 10 verschillende setups
Vaak komt het neer op trial and error, dan is het handig als je vast de juiste richting op gewezen wordt.
Anoniem: 124484
Wat voor tijden worden er door jullie op anderstorp gereden? Ik heb zojuist mijn eerste rondjes op anderstorp gereden en een 1.38.172 neergezet. Kan alleen nog wel een hoop vanaf denk ik.
top tijd moet rond de 1.30 liggen voor ons denk ik zo
NGT tijd dan he
misch 1.29 maar echt niet veel sneller
18 Mark Schuttenhelm Netherlands FERRARI 360 MODENA 0 01:30.522
oef mossel niet te hard he:P
NGT tijd dan he
misch 1.29 maar echt niet veel sneller
18 Mark Schuttenhelm Netherlands FERRARI 360 MODENA 0 01:30.522
oef mossel niet te hard he:P
[ Voor 36% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 22-02-2005 18:08 ]
G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP
Ik rij op het moment 1.33.00.. Maar het gaat nog wel iets sneller kunnen..
Over dat blokkerende rechter voorwiel:
Ik krijg er ook steeds meer "last" van. Ik leer het parcours steeds beter kennen en ga dus ook later remmen. Maar opzich is het wel logisch, aangezien er 3 kuipbochten in het parcours zitten. De druk verdwijnt daardoor vrij snel van het wiel in de binnenkocht (2x recht, 1x links)..
Vanavond hou ik het trainen nog even offline
Over dat blokkerende rechter voorwiel:
Ik krijg er ook steeds meer "last" van. Ik leer het parcours steeds beter kennen en ga dus ook later remmen. Maar opzich is het wel logisch, aangezien er 3 kuipbochten in het parcours zitten. De druk verdwijnt daardoor vrij snel van het wiel in de binnenkocht (2x recht, 1x links)..
Vanavond hou ik het trainen nog even offline
Ik rij op dit moment 1:32.?? tijden maar remember je kan wel hoog op GTRank staan, maar dat rondje heb je maar 1x gedaan je kan beter ervoor zorgen dat je rondes lang rond 1 bepaalde tijd rijd dan eerst een 1:30 en vervolgens een 1:34.
Damn, 1.30 dat is wel heel rap met een NGT, ik zit zelf pas op 1.33.3
Ik wil vanavond wel wat rondjes rijden
Ik wil vanavond wel wat rondjes rijden
Die tijden van jullie kan ik nooit bij houden op Anderstorp, dus ik chicken out voor zondag.
O ja, ik heb ook een verjaardagsfeestje
Ik zorg dat de server zondag wel draait dus dat zal geen probleem zijn.
Wil wel morgenavond (woensdag) even oefenen met misschien een korte oefen race (30min).
130.89.163.160 practice vanaf 19.00.
Wil wel morgenavond (woensdag) even oefenen met misschien een korte oefen race (30min).
[ Voor 18% gewijzigd door Goldfinger op 22-02-2005 20:23 ]
Anoniem: 83626
Ik heb het spel nog niet (kan niet wachten trouwens, maar wil graag de officiële engelse), maar misschien is het een idee om ook een iets minder 13373-gangster race te houden wekelijks...
Ik bedoel, die tijden zijn erg knap enzo, maar het is voor de beginnenden (ik binnenkort dus ook) niet erg stimulerend om volledig tot stront te worden gereden als je eens voor de grap online komt kijken.
Iemand die hier ook voor is?
Dus niet dat echte kneuzen daarin iedereen van de baan mogen beuken, maar een race voor de non-über maar wel serieuze beginners..
Ik bedoel, die tijden zijn erg knap enzo, maar het is voor de beginnenden (ik binnenkort dus ook) niet erg stimulerend om volledig tot stront te worden gereden als je eens voor de grap online komt kijken.
Dus niet dat echte kneuzen daarin iedereen van de baan mogen beuken, maar een race voor de non-über maar wel serieuze beginners..
Zodra je de auto een uur lang op de baan kan houden, kan je prima mee doen.Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:06:
Ik heb het spel nog niet (kan niet wachten trouwens, maar wil graag de officiële engelse), maar misschien is het een idee om ook een iets minder 13373-gangster race te houden wekelijks...
Er is een grote diversiteit aan snelheid, een aantal gaan flink snel rond maar lang niet iedereen. Het zou wel heel rustig worden als alleen die 3 of 4 mensen mee doen die om de eerste plaats kunnen strijden. De grap van zo'n league is juist dat het ook loont om te strijden om bijvoorbeeld plek 7, want dat levert ook nog punten op.
Tijdens een test race doordeweeks ben je uiteraard ook van harte welkom, kan je eens zien hoe het er aan toe gaat.
Een wat voor race? We racen gewoon met een groepje serieuze mensen van verschillende niveaus.Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:06:
Ook zijn er genoeg online servers waar je altijd aan mee kan doen, maar dan heb je de legale versie nodig.
Zoals Goldfinger al zegt, iedereen die zn wagen gewoon tijdens een lange race/stint op de baan kan houden en respect voor zn medeweggebruikers heeft, kan gewoon meedoen als we non-league races houden en is van harte welkom.Ik bedoel, die tijden zijn erg knap enzo, maar het is voor de beginnenden (ik binnenkort dus ook) niet erg stimulerend om volledig tot stront te worden gereden als je eens voor de grap online komt kijken.
Denk dat ik wel even kom kijken of ik een beetje mee kan komen. Zal de 1e x zijn online.Goldfinger schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:21:
Die tijden van jullie kan ik nooit bij houden op Anderstorp, dus ik chicken out voor zondag.![]()
Afgelopen race reed je bijna automatisch in de punten, dusse..
Daarbij verdien je bij mij ook wel wat respect als je op 33 rondes wordt gereden, maar wel de finish haalt..
Daarbij verdien je bij mij ook wel wat respect als je op 33 rondes wordt gereden, maar wel de finish haalt..
Zo heb ik mijn rempedaal eens fatsoenlijk gecalibreerd met DxTweak .. resultaat: 20% meer remvermogenAnoniem: 89464 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:23:
net ff mn pr op Spa verpulvert met 3 seconden
![]()
(niks verandert aan mn setup)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
wel je ffb?Anoniem: 89464 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:23:
net ff mn pr op Spa verpulvert met 3 seconden
![]()
(niks verandert aan mn setup)
G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP
nee ... ik had een setup gevonden op internet en probeerde het daarmee..... na een paar rondjes stond daar opeens 2.20.8 !!! niet te geloven vond ik maar ik wou het toch nog eens proberen met mijn eigen setup ... kon ik mooi gaan vergelijken in motec .... dus ik rij een paar laps met de mossel setup ...en 2.20.6 !!!
raar maar waar
Ja je begint te wennen aan een ngt autoAnoniem: 89464 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:21:
[...]
nee ... ik had een setup gevonden op internet en probeerde het daarmee..... na een paar rondjes stond daar opeens 2.20.8 !!! niet te geloven vond ik maar ik wou het toch nog eens proberen met mijn eigen setup ... kon ik mooi gaan vergelijken in motec .... dus ik rij een paar laps met de mossel setup ...en 2.20.6 !!!
raar maar waar
Zo, na lang tweaken aan de setup (kon de hotlap setup van de demo niet zomaar overnemen) heb ik m'n PR van 2:15:5 op Spa verbeterd naar... jawel 2:15:4 ! \o/ voor lister!.
Valt me wel op dat ik enorm lomp rijd dan, maarja het werkt
Valt me wel op dat ik enorm lomp rijd dan, maarja het werkt
Op het RaceSimCentral Forum vond ik deze link:http://website.lineone.net/~richardn/ In principe gaan de tips over Grand Prix Legends, maar zoals al gezegd op het RSC forum zijn sommige dingen ook toepasbaar op GTR. Vooral voor mensen die nog niet zo heel veel ervaring met simracen hebben is dit best wel een handig stukje om te lezen. Je leert redelijk wat over een goede manier van rijden.. En er staan ook best wel wat leuke quotes in enzo 
Vooral een bepaald stukje over de remmen viel mij op. Er wordt beschreven hoe het remmen belangrijk is om de voorwielen grip te geven, zodat je beter in kan sturen enz. Gebruiken jullie hierzo ook dus die techniek om nog in de bocht te remmen zodat je beter instuurt? Of remmen je liever voor de bocht, zoals ik tot nog toe deed ?
Naja, mooi stukje in ieder geval
Vooral een bepaald stukje over de remmen viel mij op. Er wordt beschreven hoe het remmen belangrijk is om de voorwielen grip te geven, zodat je beter in kan sturen enz. Gebruiken jullie hierzo ook dus die techniek om nog in de bocht te remmen zodat je beter instuurt? Of remmen je liever voor de bocht, zoals ik tot nog toe deed ?
Trailbraking bedoel je?Requiem19 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:42:
Op het RaceSimCentral Forum vond ik deze link:http://website.lineone.net/~richardn/ In principe gaan de tips over Grand Prix Legends, maar zoals al gezegd op het RSC forum zijn sommige dingen ook toepasbaar op GTR. Vooral voor mensen die nog niet zo heel veel ervaring met simracen hebben is dit best wel een handig stukje om te lezen. Je leert redelijk wat over een goede manier van rijden.. En er staan ook best wel wat leuke quotes in enzo
Ja ik denk dat de meesten dat wel toepassen, ik wel iig alhoewel de remtechniek bij GTR iets anders is dan bij GPL.
Maar zeker een nuttig stukje, volgens mij heb ik deze een hele poos terug al eens gelezen.
Ik kon het stuk al.. Maar dat tailbraking... Voor een beginner (en daar reken ik mezelf nog wel toe) is dat best lastig, ik pas het nog niet altijd toe, maar wel steeds meer. Het belangrijkste dat ik uit dat stuk haalde was dat het niet zo zeer draait om het late remmen, veel belangrijker is dat je op tijd weer kan beginnen met gas geven. Daarmee win/verlies je nl veel tijd...Requiem19 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:42:
Dus een lagere snelheid bij het ingaan van een bocht is lang niet zo erg als een lage snelheid bij het verlaten van die bocht...
Het is trouwens logisch dat je zoveel mogelijk met je voorwielen kan/moet remmen, in die richting gaat het zwaartepunt van de auto ook.. Ik had ergens een verhaal gevonden over weight transfers in een auto (je banden drukken op het asfalt, en het asfalt drukt even hard terug)... Alleen ik ken die link nu niet vinden
Ik ga nog effe verder zoeken..
[edit}
Dit is hem http://www.miata.net/sport/Physics/ Hij wordt ook in het GPL Foolishness stuk genoemd, alleen die link is dood
Ik heb niet het hele stuk gelezen, en het is nogal wiskundig van opzet.. Maar ook als je het wiskundige deel gewoon overslaat is het zeer nuttig
[/edit]
[ Voor 9% gewijzigd door MrBarBarian op 23-02-2005 10:49 ]
Heb net ff dat stukje gelezen over tailbraking. Ik denk dat dat zeer handig voor de porsches. Ik rij met een vrij standaard setup en die nijgt toch wel een beetje naar onderstuur. Dus mischien dat ik dat kan oplossen met tailbraking, vammidag dus maar eens gaan oefenen daarmee
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Het klopt dat het wiel waar de meeste massa op rust de meeste kracht kan leveren. Echter is wel 1 maar. Een wiel kan 2 krachten leveren, welke de kracht in de langsrichting is (remmen/accelereren) en een kracht in de dwarsrichting van het wiel (bochten/zijwaardse kracht). Het vervelende is dat deze 2 krachten aan elkaar gekoppeld zijn, want een wiel kan nl maximaal 1 bepaalde (som)kracht leveren (F). Nu zijn de 2 krachten (zijwaards en langs) samen maximaal F groot (versimpeld gezegd), dus hoe meer er op gaat aan remmen, hoe minder er te gebruiken is voor het nemen/insturen van bochten. Daarom kan het voordelig zijn om eerder te stoppen met remmen, omdat je dan meer kracht kan gebruiken om "in te sturen". Echter het eerder remmen heeft ook tot gevolg dat de massa op de voorwielen kleiner wordt en dat dus de totale F van dat wiel kleiner wordt. Tussen deze beide effecten is een optimum te vinden en dat is de kunst van het rijden.MrBarBarian schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:30:
[...]
Het is trouwens logisch dat je zoveel mogelijk met je voorwielen kan/moet remmen, in die richting gaat het zwaartepunt van de auto ook..
[/edit]
[ Voor 3% gewijzigd door Fiskare op 23-02-2005 12:03 ]
Ik heb zelf heel weinig met de porsche gereden dus kan niet beoordelen in welke mate deze daar last van heeft, maar alle standaard setup hebben een nogal onderstuurd karakter.Lefty_38 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:25:
Heb net ff dat stukje gelezen over tailbraking. Ik denk dat dat zeer handig voor de porsches. Ik rij met een vrij standaard setup en die nijgt toch wel een beetje naar onderstuur. Dus mischien dat ik dat kan oplossen met tailbraking, vammidag dus maar eens gaan oefenen daarmee
Trailbraking werkt natuurlijk alleen in het gebied voor een bocht, als de auto altijd last heeft van onderstuur dan moet je het ergens anders zoeken.
Je kan eens in de setup proberen de anti roll bar aan de achterkant te vergroten.
Doe mijn best om ook aanwezig te zijn. Voor 19.30 red ik denk ik wel, mocht je dan nog niet met de qualify bezig zijn. Ik wil toch even een paar dingen uitproberen met betrekking tot de verbinding.Goldfinger schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:21:
Kijken of ik nu wel mee mag racen.
Ik kan vanaaf niet trainen, maar vammidag wel. Voor de mensen die ook vammidag ff een paar rondjes online willen trainen host ik van 15:00 tot 17:30 Anderstorp. IP 195.240.120.133
Anoniem: 137969
Krijg 'm binnenkort ook, dus als jullie geen bezwaar hebben houd ik dit forum in de smiezen, en gas een keertje mee, nogmaals als dat geen bezwaar is.
Rijd al jaren de F1 en NASCAR sims.
Heb deze demo ook gereden en o o o wat gaaf.
Zag hier ook ergens dat er "klachten"waren over de gfx, volgens mij houden ze de omgeving expres laag zodat het straks met 50 man tegelijk toch een beetje loopt
Rijd al jaren de F1 en NASCAR sims.
Heb deze demo ook gereden en o o o wat gaaf.
Zag hier ook ergens dat er "klachten"waren over de gfx, volgens mij houden ze de omgeving expres laag zodat het straks met 50 man tegelijk toch een beetje loopt
Heb de nieuwe drivers voor mn DFP geïnstalleerd, maar mijn pedalen doen nu niets meer (voluit de hele tijd)... iemand met het zelfde stuur hetzelfde probleem weten oplossen?
Edit.. met combined axis uit werken ze wel.. kan alleen nog niet de max turning instellen.. reageert helemaal niet op wat ik kies.
Edit 2 ForceFeedback werkt ook niet
EDIT 3 (final
) Het werkt
Edit.. met combined axis uit werken ze wel.. kan alleen nog niet de max turning instellen.. reageert helemaal niet op wat ik kies.
EDIT 3 (final
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 23-02-2005 16:28 ]
en dat allemaal in 12 minutenAnoniem: 83626 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:16:
Heb de nieuwe drivers voor mn DFP geïnstalleerd, maar mijn pedalen doen nu niets meer (voluit de hele tijd)... iemand met het zelfde stuur hetzelfde probleem weten oplossen?
EDIT 3 (final) Het werkt
Goed he
Wel eindelijk een ronde gereden in de demo NGT zonder voor grasmaaier te studeren.. 1:32
Beetje jammer dat als dan de tegenstanders op 90% staan, je ze nog niet bijhoudt... dat wordt flink oefenen!
Was een leuke trainingsessie vanmiddag! Het werd nog even gezellig zelfs!
Iemand niet iets van lag gezien in de omgeving van nr 71?
Nee je had vandaag geen lag, anders had je het wel gehoordMrBarBarian schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:47:
Was een leuke trainingsessie vanmiddag! Het werd nog even gezellig zelfs!
Beters, dan is het waarschijnlijk de "Wireless zero conf"-unit van Windows die loopt te miepen...Lefty_38 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:54:
[...]
Nee je had vandaag geen lag, anders had je het wel gehoord. Wij met z'n 2en in turn 2 gezellig de grindbak in was ook wel lachen
. Als ik 1:34ers rij hou ik dat wel vol zonder fouten te maken, ga ik echter pushen 1:33 hoog dan maak ik snel een fout. Dus dat wordt 1:34 laag hoop ik in de race zonder fouten. Ik hoop dat ik dan wel weer een puntje kan pakken
Mijn doelstelling voor de NGT cup is: Beste Porsche driver worden
Die ene bocht blijft een beetje tricky ja.. Meestal kom ik er wel aardig doorheen, maar ik heb wel de neiging wat te laat te remmen..
ik wil wel beste Ferrari rijder worden, maar dat dan denk ik tenkoste van een paar andere auto's
Als er nou volgende keer echt wat te melden is over de nieuwe drivers van je stuur, meld het dan in dit topic, daar is ie voor en zo hebben meerdere mensen er misschien wat aan.Anoniem: 83626 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:16:
EDIT 3 (final) Het werkt
hoezo krijg je 20% meer remvermogen met die tweak tool ??Arfman schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:37:
[...]
Zo heb ik mijn rempedaal eens fatsoenlijk gecalibreerd met DxTweak .. resultaat: 20% meer remvermogen
Omdat ik al die tijd daarvoor maar op 80% remvermogen reedrico_fxp schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:10:
[...]
hoezo krijg je 20% meer remvermogen met die tweak tool ??

Foutje bij het calibreren ofzo, denk ik.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb nu eindelijk een redelijke setup voor Anderstorp. Na wat spelen met de Camber en anti roll bar rijdt mijn Porsche nu redelijk. Maar het blijft gewoon een lastig circuit vind ik. Op monza wist ik precies hoe hard ik door de bocht kon en smeet ik die auto overal doorheen, maar Anderstorp blijft ik "eng" vinden. Ik sta nog wel eens achterstevoren, vooral bij turn 2 en dat laatste rot knikje maar het is nog geen zondag
.
[ Voor 10% gewijzigd door Lefty_38 op 23-02-2005 23:16 ]
Hoppa, morgen een nieuwe podmeter halen voor mn stuurtje (deze was al vrij oud, begon dus random uitslagen te geven, daar viel niet meer mee te rijden), en dan maar eens in de "winkels" gaan zoeken naar dit spel! Met een beetje mazzel ben ik er zondag ook bij ^_^
moet je wel een hele hoop mazzel hebbenicemancool schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:48:
Hoppa, morgen een nieuwe podmeter halen voor mn stuurtje (deze was al vrij oud, begon dus random uitslagen te geven, daar viel niet meer mee te rijden), en dan maar eens in de "winkels" gaan zoeken naar dit spel! Met een beetje mazzel ben ik er zondag ook bij ^_^
De races die een groot deel van de vaste bezoekers hier houden, maken deel uit van een league. Daar doen dus alleen mensen mee die zich daarvoor hebben ingeschreven.icemancool schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:48:
Als er andere races/oefensessies zijn ben je uiteraard van harte welkom.
En hoe weet ik dan welke race deel uitmaakt van de league, en welke vrij zijn?ZAMoRANo schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:35:
[...]
De races die een groot deel van de vaste bezoekers hier houden, maken deel uit van een league. Daar doen dus alleen mensen mee die zich daarvoor hebben ingeschreven.
Als er andere races/oefensessies zijn ben je uiteraard van harte welkom.
Bij de vrije races worden hier gewoon ip adressen neergekwakt met tijden hoe laat je in kan joinen.
Ja, als je hoort over een race op zondag en je ziet geen IP adres ofzo, dan is het een league/cup-race.
Uhm, misschien een domme vraag, maar hoe kan je die tyre wear dan zien offline?Anoniem: 89464 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:29:
Wat ik echt zonde vind is dat je tijdens de online practise sessies NIET de tyre wear kan zien .... Echt zo'n knullige fout in mijn optiek ... waarom wel tijdens de race en offline maar niet online ...
de pits binnenrijden ... dan staat het op het pitboardRequiem19 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:10:
[...]
Uhm, misschien een domme vraag, maar hoe kan je die tyre wear dan zien offline?
Euh, aanvoelen?Anoniem: 89464 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:29:
Wat ik echt zonde vind is dat je tijdens de online practise sessies NIET de tyre wear kan zien .... Echt zo'n knullige fout in mijn optiek ... waarom wel tijdens de race en offline maar niet online ...
Anoniem: 136572
Omdat er veel vraag is naar online gaming heb ik snel ff een forum op gezet.
Hij is simpel maar wel handig.
Lijkt me niet zo slim om mensen die een illigale versie hebben te belonen door een plaats aan te bieden via GoT waar ze kunnen gaan racen. Los van het feit dat het adres van je forum al moeilijk door de beugel kan.
Hij is simpel maar wel handig.
Lijkt me niet zo slim om mensen die een illigale versie hebben te belonen door een plaats aan te bieden via GoT waar ze kunnen gaan racen. Los van het feit dat het adres van je forum al moeilijk door de beugel kan.
[ Voor 81% gewijzigd door Fuelke op 24-02-2005 19:21 ]
Juist, dit soort zaken wordt hier niet gewaardeerd. Het zou me verbazen als deze post niet geedit wordt door die of gene 
Afgezien van dit vroeg ik me nog af of iemand van plan is vanavond een testrace te hosten?
Afgezien van dit vroeg ik me nog af of iemand van plan is vanavond een testrace te hosten?
[ Voor 121% gewijzigd door Fuelke op 24-02-2005 19:25 ]
Iddem dito (met beide zaken). Heb vandaag tijd en zin om wat te testen voor komende zondagRequiem19 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:40:
[...]
Juist, dit soort zaken wordt hier niet gewaardeerd. Het zou me verbazen als deze post niet geedit wordt door die of gene.
@hier 2 boven quote het dan ook niet!
Ik zit nu in spa op 2:15 rond... maar hoe die andere gasten in vredesnaam op 2:09 zijn gekomen
Ik heb werkelijk geen idee waar ik nog tijd laat liggen!
Ik zit nu in spa op 2:15 rond... maar hoe die andere gasten in vredesnaam op 2:09 zijn gekomen
Stuurtje werkt weer, ben nu de demo aan het downloaden, maar eens oefenen ^_^
Mn stuurtje slaat nu alleen soms nog even uit, maar ik denk/hoop niet dat dat een probleem word, en anders koop ik binnenkort een ander stuur
Ik hou wel van realistisch racen, dus hopelijk word het leuk
Mn stuurtje slaat nu alleen soms nog even uit, maar ik denk/hoop niet dat dat een probleem word, en anders koop ik binnenkort een ander stuur
Ik hou wel van realistisch racen, dus hopelijk word het leuk
Dat vraag ik me ook regelmatig af bij die tijden die hier gereden worden. Gewoon stug blijven oefenen!steveman schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:11:
@hier 2 boven quote het dan ook niet!
Ik zit nu in spa op 2:15 rond... maar hoe die andere gasten in vredesnaam op 2:09 zijn gekomenIk heb werkelijk geen idee waar ik nog tijd laat liggen!
Net ff wat gehotlapt op Anderstorp, het aanremmen wordt echt een probleem hier. Zit nog niet goed met rembalans enzo. Heb een 1:31.8 gedaan met 20/20 graden maar dat is een weinig realistische tijd voor een een uurs race. Dan zit je wel gemiddeld rond de 34 of zelfs 35, en dan ben je nog snel.
ik denk het niet !siggy schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:11:
Net ff wat gehotlapt op Anderstorp, het aanremmen wordt echt een probleem hier. Zit nog niet goed met rembalans enzo. Heb een 1:31.8 gedaan met 20/20 graden maar dat is een weinig realistische tijd voor een een uurs race. Dan zit je wel gemiddeld rond de 34 of zelfs 35, en dan ben je nog snel.
Nieuwe website is online!
http://www.10tacle.com/gtr-game/en/index.php?Homepage
Relaunch of GTR-GAME.COM
Looking forward to the international release the new website impressed with an outstanding racing look
The international release of GTR includes new features, new cars and new tracks, so, as a matter of fact, the racing community also needs a new website where to chat and find news and updates of the most authentic racing game ever.
The new website is launched in English and German and host several videos of the game, two demo versions, wallpapers, new screenshots and the free available "Proximus 24H-of Spa" Add-on (which is already included in the international version). The features from the old website are still there, but with the new appearance and structure you will find it easier to browse and at the same time keep a better survey. This website is also the place where you can find further expansions in the future.
The address is still the same: www.gtr-game.com, so hurry there to catch a look of the new and improved GTR-site!
GTR - FIA GT Racing Game will be available next month and hit the shelves in Europe on the 11th of March!
http://www.10tacle.com/gtr-game/en/index.php?Homepage
Relaunch of GTR-GAME.COM
Looking forward to the international release the new website impressed with an outstanding racing look
The international release of GTR includes new features, new cars and new tracks, so, as a matter of fact, the racing community also needs a new website where to chat and find news and updates of the most authentic racing game ever.
The new website is launched in English and German and host several videos of the game, two demo versions, wallpapers, new screenshots and the free available "Proximus 24H-of Spa" Add-on (which is already included in the international version). The features from the old website are still there, but with the new appearance and structure you will find it easier to browse and at the same time keep a better survey. This website is also the place where you can find further expansions in the future.
The address is still the same: www.gtr-game.com, so hurry there to catch a look of the new and improved GTR-site!
GTR - FIA GT Racing Game will be available next month and hit the shelves in Europe on the 11th of March!
[ Voor 88% gewijzigd door Erw op 24-02-2005 21:13 ]
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Tsja, bandjes worden heet bij 33'ers, en dan zouden ze geen uur mogen uithouden (onrealistisch), zeker hier met de achterbandjes. Naja, we zien wel.
Ik heb vammidag een aantal rondes met race setup gereden. Gemiddeld rij ik steeds 1:36ers met 80L en hard compound banden. Met de softe compound en 40L 1:34ers. Dus ff goed uitzoeken welke strategie het beste is. En het ligt ook aan het weer idd, als de track warmer wordt rook ik die achterbanden zo op
.

Ey Lefty_38.. morgenmiddag weer een paar rondjes trainen?
Jah is goed, ik host wel een training sessie. Ik weet niet precies hoe laat ik thuis ben ik denk rond een uur of 15:00. Ik post morgen wel vanaf hoelaat ik precies host. Uiteraard is iedereen welkom
Ik verwacht eigenlijk dat zamorano met die gillet de hele race met medium kan rijden ...
De porsche zal iig binnen moeten komen ... de ferrari hangt erom
...
Wordt iig een interresantie wedstrijd qua strategie ..
De porsche zal iig binnen moeten komen ... de ferrari hangt erom

Na ik weet nog niet of ik ga een pitstop ga maken hoor. Bandjes van mij lijken het goed uit te houden.Anoniem: 89464 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 07:52:
Ik verwacht eigenlijk dat zamorano met die gillet de hele race met medium kan rijden ...
De porsche zal iig binnen moeten komen ... de ferrari hangt erom...
Het word weer tijd voor een nieuw deeltje.
[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 25-02-2005 08:02 ]
Ja dat vermoed ik ook, heb al een beetje getest.Anoniem: 89464 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 07:52:
De porsche zal iig binnen moeten komen ... de ferrari hangt erom...
Ik ga idd ook wel ff een nieuw deeltje aanmaken vandaag.
[ Voor 8% gewijzigd door Zamorano op 25-02-2005 08:53 ]
Anoniem: 91635
Ik ben ook van de partijLefty_38 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:54:
Jah is goed, ik host wel een training sessie. Ik weet niet precies hoe laat ik thuis ben ik denk rond een uur of 15:00. Ik post morgen wel vanaf hoelaat ik precies host. Uiteraard is iedereen welkom
Doe maar gerustZAMoRANo schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 08:53:
[...]
Ja dat vermoed ik ook, heb al een beetje getest.
Ik ga idd ook wel ff een nieuw deeltje aanmaken vandaag.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik host vanaf nu anderstorp. IP: 195.240.120.133 (ik host de hele middag
)
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.