[PC] [Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.186 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GTR: Get Real!
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/gtr-ttl.jpg
De Features

GTR is the most authentic racing simulation ever

• Based on the real FIA GT Championship
• All the real tracks and cars are included
• Car physics based on real race car telemetry data
• Tracks are built from actual GPS and CAD data
• Sounds are sampled from the real race cars
• Cockpits have original team specific design
• Ultra realistic damage physics and graphics

GTR features up to 56 cars on track simultaneously

The attention to detail puts you right in the car

• Adjustable seats
• Head movements of the drivers that simulates G-Forces
• Autopilot: Don't stop the race the AI keeps your pace
• Humanlike AI - blocks, passes and makes mistakes
• Live Track Technology: Dynamic track layout that changes the track conditions graphically and physically during the race
• Dynamic weather changes during the race
• MOTEC race analyzation software included - GTR uses the same race analyzing software like real racing teams
• GTR supports TrackIR Technology (accessory)

Mind blowing graphics

GTR is developed by real life race drivers

• Simbin is managed by a professional race driver
• Car handling has been validated by the actual FIA GT drivers

GTR offers various difficulty levels so your skills can grow with the game

• 4 different levels of arcade mode
• Semi-pro mode
• Simulation mode

The Story So Far....

GTR is een race simulatie ontwikkeld door het SimBin Development Team, afgekort SBDT. Dit team is begonnen met GT mods te maken voor F1200x en F1 Challenge van EA Sports, het toppunt werd bereikt met GTR2002, ongetwijfeld de beste mod voor F12002. Ondertussen is de bezetting van het team enigszins veranderd en na GTR2002 werd uiteindelijk besloten om commercieel te gaan, SBDT AB was geboren (in Zweden).

Inmiddels is Henrik Roos, coureur (en mede-eigenaar?) van een FIA GT Team, de CEO en zet hij samen met Ian Bell de lijnen uit.
Er werd een (3-jarige) licentie verkregen voor een officiele FIA GT simulatie/game en Henrik Roos opende de deuren naar intensieve samenwerking met echte teams, coureurs en technici binnen de FIA GT classe. Ook werd een volledige licentie gekocht om de game-engine van ISI gebruiken waar F1 Challenge ook op gebaseerd is. De game-engine is dus niet gloednieuw maar wordt door SBDT zelf doorontwikkeld en het ziet er naar uit dat men daar goed in geslaagd is, de physics hebben de hoogste prioriteit maar dat wil niet zeggen dat de graphics slecht zijn. Vergelijk het voor het gemak maar met de manier waarop Call of Duty de Quake 3 engine gebruikt.

GTR komt dus voort uit een groep enthousiaste mensen uit de community van het simracen, aangevuld met echte professionals uit de racewereld.
Het gaat hier dus om een simulatie, ookal zal het uiteindelijke spel, naast de Simulation mode, ook een Arcade en een Semi-Pro speelstand krijgen. Men richt zo veel mogelijk op de die-hard race fanaten maar de 2 laatste modi moeten zorgen dat het spel aanspreekt (en verkoopt) bij een breder publiek en wellicht een springplank vormen voor het serieuze werk.

Dit wil dus zeggen dat de ontwikkelaars gaan voor zo veel mogelijk realisme, dit vind je terug in bijna elk aspect van GTR, de physics zijn ontzettend uitgediept en benaderen zo nauwkeurig mogelijk die van echte GT wagens dankzij de data van de teams, de geluiden zijn rechtstreeks gesampled van de echte auto's, de cockpits enorm waarheidsgetrouw en de circuits nagebouwd aan de hand van GPS- en CADdata van de echte versies.

Eén van de meest in het oog springende features is de LiveTrack technologie.
Deze houdt in dat de baan in real time, gedurende een race-weekend verandert; naarmate er meer gereden wordt komt er meer rubber op de baan en zal de grip op de ideale lijn toenemen waardoor je steeds meer grip krijgt. Buiten de ideale lijn is er dus veel minder grip en zal je dus op moeten passen als je een tegenstander uit wilt remmen.

Enkele maanden geleden is er per ongeluk een demo uitgelekt die alleen voor de pers bedoeld was, Simbin heeft deze uiteindelijk voor iedereen prijs gegeven en deze werd onder de simmers behoorlijk goed ontvangen, zelfs de traditionele en zeer kritische (*kuch* understatement *kuch*) Grand Prix Legends community was positief gezind.

Op het moment van schrijven is er een officiele demo uit, je kunt hiermee in Arcade of Semi-Pro mode (niet in Simulation vreemdgenoeg) je kunsten vertonen op het circuit van Spa-Francorchamps in de Lister Storm of de Morgan Aero 8.
Ook zijn er diverse filmpjes vrij gegeven. Hieronder vind je de links.

Cars 'n Tracks

Welke auto's zitten er dan in?
Nou er is een selectie aan GT-classe wagens en een aantal nGT's.
Dit zijn de auto's die in het seizoen van 2003 aan de start kwamen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/GT.gif

• Chrysler Viper GTS-R
• Saleen S7-R
• Lister Storm
• Ferrari 550 GTS Maranello
• Ferrari 575 GTC
• Porsche 911 GT2
• Lamborghini Murciélago R-GT
• Chevrolet Corvette C5-R

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/NGT.gif

• Porsche 996 GT3
• Ferrari 360 Modena
• Morgan Aero 8
• BMW Z3M
• Lotus Elise

En welke banen?
Ook de banen zijn die zoals verreden in het 2003 seizoen, ze zijn enorm realistsch nagebootst en zullen je ongetwijfeld erg lang bezig houden. Van Spa kun je vast een voorproefje nemen in de demo.
Later zal hier ook een 24h modus voor uitkomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/track.jpg

• Circuit de Catalunya
• Circuit de Nevers - Magny Cours
• Enna Pergusa
• Brno
• Donington
• Spa-Francorchamps
• Anderstorp
• Oschersleben
• Estoril
• Monza

Media

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/1_01s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/1_11s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/2_03s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/2_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/3_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/3_10s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/4_01s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/4_05s.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/a.tejedor/5_04s.jpg

Meer screenshots kun je vinden op de website van GTR, waarvan je de link weer hieronder vindt.

Movies

Promo Movie 1
Promo Movie 2
Track IR Demonstratie Movie

Van de filmpjes hierboven bestaan ook high-res versies, deze kun je op de GTR website terug vinden.

Demo

Er is zoals gezegd een demo uit waar je een voorproefje kunt krijgen van wat GTR te bieden heeft, wel ontbreekt de Simulation mode helaas als gevolg van een beslissing van één van de publishers. Hieronder enkele mirrors, meer vind je, waar anders, op de officiele website. :)

Verder vind je hier een FAQ over de demo die veel standaard vragen beantwoordt, mocht je problemen ondervinden.

MIRROR 1

MIRROR 2

MIRROR 3

MIRROR 4

MIRROR 5

Releasedate (?)

De Duitse versie is inmiddels uit en kan voor mensen uit Nederland en Belgie besteld worden via diverse webwinkels. Ook kun je uiteraard "even" de grens over rijden om het spel daar te kopen.

De Engelse versie is uitgesteld tot Q1 2005, een definitieve datum volgt ASAP.

Deze verschillen komen doordat GTR door verschillende uitgevers/distributeurs, in verschillende gebieden uitgebracht wordt.

Overigens is er ook een Xbox versie gepland, maar deze zal later volgen.

Na de release zal er spoedig(?) een gratis add-on verkrijgbaar zijn via de website waarmee je de 24h van Spa modus krijgt plus een aantal extra wagens zoals de Mosler en Seat Toledo GTR.

Links

Officiele GTR website

Directe link naar patch 1.1
Engelse Pitgeluiden Mirror 1
Engelse Pitgeluiden Mirror 2

Links naar GTR-gerelateerde websites

Het RaceSimCentral Forum
Racesim website BlackHole Motorsports
De Officiele TrackIR website
De website van developer SBDT AB
Het Drivers Emporium voor o.a. GTR merchandising
Deel 1 van dit topic
Het F1 Challenge '99-'02 Topic

Dus....

...have fun met GTR allemaal, houd het netjes hier. AJB niets warez-gerelateerd. :r
En laat het me even weten als er iets toegevoegd dient te worden in de startpost.

[ Voor 11% gewijzigd door Zamorano op 15-11-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Thumbs up voor de startpost, weet je ook precies waarom er geen simulation in de demo zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 10:56
Press release demo oid degene met dat wachtwoorde erop, zit wel een simulation mode in maar geen arcade.

vind het btw wel een pittig spel, heb nog geen een ronde gehad zonder ergens wel een bocht te missen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 29-05 13:49
Even over die 3d bril+TrackIR
Zo'n TrackIR lijkt me wel leuk, van zo'n LCD Shutterbril krijg ik hoofdpijn van het geknipper en je framerate + refreshrate word bijna gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-06 14:36
Op BHMS forum staat een workaround om simulatie ook in de 2de demo te hebben. Kwestie van beide demo's combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op 14 oktober 2004 @ 08:35:
Thumbs up voor de startpost, weet je ook precies waarom er geen simulation in de demo zit?
Thanks. Andy, lead programmer van SBDT liet doorschemeren dat het ontbreken van de simulation mode een beslissing is geweest van de publisher(s). Dat vind ik nogal zorgwekkend maargoed.
wheeler schreef op 14 oktober 2004 @ 08:56:
Op BHMS forum staat een workaround om simulatie ook in de 2de demo te hebben. Kwestie van beide demo's combineren.
Echter zijn de physics van de press demo al weer een half jaar oud ofzo, ze schijnen behoorlijk wat progress gemaakt te hebben in de tussentijd.
Maar het is wel een oplossing ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:30
Tot mijn verbazing was deze demo nog best goed te spelen met een gamepad :)
Graphics zijn echt goed, evenals het geluid. Ik ben zelf niet zo'n sim racer (heb geen stuurtje), maar voor wat ik van dit spel af kan leiden vind ik het een topper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105626

Het is inderdaad te hopen dat de crashes wat realistieser zijn in de Full Version, aangezien het in de Officiele Demo nog steeds nergens op lijkt :Z

Verder lijkt het echt een TOP spel te gaan worden :Y)

Ik hoop ook dat we hem gewoon zonder enig probleem in Scandinavie kunnen bestellen, want ik woon zelf dan wel in Duitsland, maar wil natuurlijk geen Duits racespel!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dit is ook net verschenen
Drivers Emporium

Zal m wel toevoegen aan de links maar dat doe ik even in 1 edit met een update over de releasedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 17:39
zijn er meer mensen waar de demo niet werkt?

ik start 'm op beeld is zwart dan gaat ie terug naar windows en wordt er gevraagd of de map 'spa' bestanden overschreven mogen worden die er in wordt gezet en als ik dan doe ik ja op alles en crasht het spel.. (zelfde geldt voor nee).

heb reforce uitgeschakeld.
en die hardware config als ik daar wat aanpas en dan later weer open staan de settings weer op iets heel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Leuke startpost ;) De GPL community is gewoon verwend, en wta verwacht je, na 6 jaar is het nog steeds, samen met nasar 2003 dé maatstaf op simracing gebied. Nu hebben we RBR erbij, helaas zonder volledige multiplayer en GTR lijkt (leek) erbij te komen. Ze verneuken alle goodwill nu wel heel erg snel met deze 'demo' imo. Ze willen hiermee puur het 'grote publiek' aanspreken.

Ik heb al quotes gelezen dat Toca 2 in ere is hersteld, dan weet ik genoeg. Ik was etnhousiast over de press demo, maar ik blijf ver uit de buurt van deze 'demo'. Mochten ze inderdaad nog gaan sleutelen aan de physics, dan is de huidige releasedatum onhaalbaar.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 15:02

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

sdk schreef op 14 oktober 2004 @ 16:20:
zijn er meer mensen waar de demo niet werkt?

ik start 'm op beeld is zwart dan gaat ie terug naar windows en wordt er gevraagd of de map 'spa' bestanden overschreven mogen worden die er in wordt gezet en als ik dan doe ik ja op alles en crasht het spel.. (zelfde geldt voor nee).

heb reforce uitgeschakeld.
en die hardware config als ik daar wat aanpas en dan later weer open staan de settings weer op iets heel anders...
Ik had het ook in het begin, behalve dat em niks vroeg en gewoon terug na desktop crashte na zwart beeld. Heb toen compatibiliteitsmodus aangezet op win2000 en nu loopt ie perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
siggy schreef op 14 oktober 2004 @ 18:38:
Leuke startpost ;) De GPL community is gewoon verwend, en wta verwacht je, na 6 jaar is het nog steeds, samen met nasar 2003 dé maatstaf op simracing gebied. Nu hebben we RBR erbij, helaas zonder volledige multiplayer en GTR lijkt (leek) erbij te komen. Ze verneuken alle goodwill nu wel heel erg snel met deze 'demo' imo. Ze willen hiermee puur het 'grote publiek' aanspreken.

Ik heb al quotes gelezen dat Toca 2 in ere is hersteld, dan weet ik genoeg. Ik was etnhousiast over de press demo, maar ik blijf ver uit de buurt van deze 'demo'. Mochten ze inderdaad nog gaan sleutelen aan de physics, dan is de huidige releasedatum onhaalbaar.
Tja voor de echte hardcore simmers heeft deze demo idd weinig te bieden.
Even dollen met de AI is het enige.

Maar ik denk dat de Simulation mode in de full game de hoge verwachtingen die de Press Demo heeft opgewekt wel waar zal maken.
De mensen die ik heb gesproken die dit uit hebben mogen testen op een aantal evenementen zijn nogsteeds heel enthousiast.

Ik ben ook wel teleurgesteld dat we dat niet zelf kunnen testen met deze demo maar ach, dan wachten we nog wel even langer.

En de Semi-Pro mode is een leuke instap voor de beginnende racer, wat dat betreft misschien wel een vergelijk met Toca 2 (je bedoelt niet TRD2 neem ik aan).

Over de releasedatum is nog even onduidelijkheid, een uitstel tot 01/2005 zit er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
wat mij opvalt in de press demo is als je een beetje begint te glijden je hem niet meer recht kan trekken zelfs niet in een bocht op het asvalt. beetje raar

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 12:50

Arfman

Drome!

joostve schreef op 14 oktober 2004 @ 19:40:
wat mij opvalt in de press demo is als je een beetje begint te glijden je hem niet meer recht kan trekken zelfs niet in een bocht op het asvalt. beetje raar
Jawel, het kost alleen heel veel oefening en je zit nogal snel over de grens, waarna het inderdaad moeilijk zo niet onmogelijk is om hem nog uit de slip te krijgen.

Maar een beetje powerdriften is inderdaad mogelijk.
Overigens heb ik de press demo physics in deze demo gezet, dat levert leuke battles met de AI op op 100% strength :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120062

Inmiddels is Henrik Roos, zelf eigenaar en coureur van een FIA GT Team, de CEO en zet hij samen met Ian Bell de lijnen uit.
voor zover ik weet is hij geen teameigenaar meer, hij reed afgelopen jaar in ieder geval voor Zwaan's Racing, zie hier, ergens aan het eind van de pagina staat dat Henrik Roos voor hun rijd, en ook Val Hillebrand is de berijder van het Zwaan's Racing Team, dat gesponserd word door het spel waar we op zitten te wachten, toch vreemd, dat een nederlands team de hoofdsponsor is, dat we hier zo verrekte lang moeten wachten op het spel... maar ja, wat doe je er aan...

(het kan zijn dat ze de wagens van vorig jaar hebben gebruikt, tussen de screenshots vond ik namelijk de wagen van Henrik Roos, en die reed vorig jaar, dit is een rode Dodge Viper met 2 witte strepen)

maar effe wat anders... net een kort raceje gereden met de morgan, snelste rondetijd: 2:28.635, MET KEYBOARD, vind ik best knap van mezelf, daarvoor nog niet sneller gegaan dan 2:30.102... maar dat was zonder tegenstander, misschien scheelt dat wel een hoop....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 120062 op 14-10-2004 22:39 . Reden: ik twijfel of alle wagens van dit jaar er wel inzitten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
je kan in de press demo toch geen ai's toevoegen?
anders mot ik toch echt ff die official demo daanloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

nee dat kan idd niet

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 120062 schreef op 14 oktober 2004 @ 22:34:
[...]

voor zover ik weet is hij geen teameigenaar meer, hij reed afgelopen jaar in ieder geval voor Zwaan's Racing, zie hier, ergens aan het eind van de pagina staat dat Henrik Roos voor hun rijd, en ook Val Hillebrand is de berijder van het Zwaan's Racing Team, dat gesponserd word door het spel waar we op zitten te wachten, toch vreemd, dat een nederlands team de hoofdsponsor is, dat we hier zo verrekte lang moeten wachten op het spel... maar ja, wat doe je er aan...

(het kan zijn dat ze de wagens van vorig jaar hebben gebruikt, tussen de screenshots vond ik namelijk de wagen van Henrik Roos, en die reed vorig jaar, dit is een rode Dodge Viper met 2 witte strepen)
Volgens mij zijn Henrik Roos Motorsports en Zwaans Racing samengegaan dit jaar. Beetje onduidelijke constructie maar volgens mij bestaat Henrik Roos Motorsports nog steeds en is Henrik daar uiteraard eigenaar van.

Ze gebruiken idd de wagens van 2003 in GTR, zoals ook in de Startpost staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op 14 oktober 2004 @ 22:53:
[...]

Volgens mij zijn Henrik Roos Motorsports en Zwaans Racing samengegaan dit jaar. Beetje onduidelijke constructie maar volgens mij bestaat Henrik Roos Motorsports nog steeds en is Henrik daar uiteraard eigenaar van.

Ze gebruiken idd de wagens van 2003 in GTR, zoals ook in de Startpost staat.
heb ff op Henrik's site gelezen, en het is inderdaad een beetje vaag hoe het nou zit, heb (bijna) elke GT race gekeken dit jaar, en daar werden ze elke keer als "Zwaan's Racing van Rob en Arjan van der Zwaan" bestempeld, hoe zouden ze dit team in zweden dan hebben genoemd???? :? :? :? :?

edit:
2oo4 - Merging with GTR & Zwaan
A full season in the FIA GT Championship once again. This time with a new main sponsor in the upcoming game GTR - The Ultimate Racing Game, and with a new partner in Zwaans Racing. Together we have two cars and hope to reach new levels in the Championship.
dus: het team van Henrik Roos is samengegaan met de makers van het spel, en Zwaan's Racing, en staan nu bekend als Zwaan's Racing
(die naam heb ik gevonden op www.fiagt.com)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 120062 op 14-10-2004 23:08 . Reden: geschiedenis van Henrik Roos z'n team bekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
joostve schreef op 14 oktober 2004 @ 22:36:
je kan in de press demo toch geen ai's toevoegen?
anders mot ik toch echt ff die official demo daanloaden
Is het misschien mogelijk dan om de nieuwe en de press demo te combineren om er AI in te krijgen moet volgens mij best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
geen idee ik heb de officiele demo nog niet
eens kijken of ik een mirror kan vinden want gister waren alle mirrors uit de startpost down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 11:24
joostve schreef op 14 oktober 2004 @ 19:40:
Misschien was de press demo daarom niet gepland om bij het publiek terecht te komen? ;)

In de nieuwe demo heb ik ff harde slicks gemonteerd en de downforce verminderd, dan is powerdriften wel goed mogelijk:

Kleine drift (DivX4)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dutch3men schreef op 15 oktober 2004 @ 11:15:
[...]

Is het misschien mogelijk dan om de nieuwe en de press demo te combineren om er AI in te krijgen moet volgens mij best kunnen.
Waarom zou je dat willen? Ik neem aan dat de physics in de nieuwe demo verbeterd zijn tov de press demo, ook al speel je in de nieuwe demo op semi-pro.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dutch3men schreef op 15 oktober 2004 @ 11:15:
[...]

Wheeler in [PC] [Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MartijnA3 schreef op 15 oktober 2004 @ 11:20:
[...]

Misschien was de press demo daarom niet gepland om bij het publiek terecht te komen? ;)

In de nieuwe demo heb ik ff harde slicks gemonteerd en de downforce verminderd, dan is powerdriften wel goed mogelijk:

Kleine drift (DivX4)
best aardig _/-\o_,(niet dat het mij zou lukken hoor) volgens mij deed je het in het tweede deel van de bocht Pouhon, zie deze kaart, en daar rij je normaal vol gas, dus alle druk op de achterkant, in het eerste deel van deze bocht lijkt het me makkelijker omdat je dan eerst moet remmen.

(in Blanchimont kaan je em de andere kant op doen)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120062 op 15-10-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Anoniem: 120062 schreef op 15 oktober 2004 @ 20:03:
[...]

best aardig _/-\o_,(niet dat het mij zou lukken hoor) volgens mij deed je het in het tweede deel van de bocht Pouhon, zie deze kaart, en daar rij je normaal vol gas, dus alle druk op de achterkant, in het eerste deel van deze bocht lijkt het me makkelijker omdat je dan eerst moet remmen.

(in Blanchimont kaan je em de andere kant op doen)
Yup das de bocht Pouhon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023
vermaak me prima met de demo alleen semi-pro heeft me (oa) iets teveel onderstuur. met de physics van de press demo echter is dat een heel stuk minder. lekker close racen met of alleen listers of alleen morgans. :)

het is ook mij een absoluut raadsel waarom er geen simulation in deze demo zit. :?

ondanks de missende simulation in de demo denk ik toch dat ik m metteen koop als tie uitkomt!

[ Voor 6% gewijzigd door Frank155 op 15-10-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik snap niet dat je de oude physics gebruikt in de nieuwe demo ipv de setups aan te passen om het onderstuur kwijt te raken.

:?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
Het onderdstuur heb in in Spa ook wat last van, iets vroeger beginnen draaien dan normaal lost het wel op , het enige nadeel is dan dat je niet te snel vol gas moet geven.

Maar misschien kan iemand me wat tips geven om mijn rem probleem op te lossen, ik speel wel op semi pro , maar ik zet alle hulpjes af. Maar dan heb ik zo'n last van remmen ! Als ik rem dan kan ik helemaal niet meer sturen, met vele uitschuivers in de grindbak tot gevolg. Ik heb het probleem al kunnen verminderen door de rem-slider in de advanced options op 35 % te zetten , maar toch. Dan slaag ik er niet meer in andere wagen uit te remmen , simpelweg om dat mijn remmen bijna niet nemen.

Ik heb misschien nog niet in zo'n echte wagen gereden, maar lijkt jullie dit normaal ? Met een gewone Porche in het echte leven lukt remmen en sturen toch wel stukke beter hoor, misschien hebben jullie tips. Tot zolang ben ik dus bijna verplicht de enige help-option , "brake assistance" aan te zetten :+

PS : ik stuur met een Logitech Wingman Formula Force GP stuurtje

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-GF-Annihilator schreef op 16 oktober 2004 @ 13:16:
Het onderdstuur heb in in Spa ook wat last van, iets vroeger beginnen draaien dan normaal lost het wel op , het enige nadeel is dan dat je niet te snel vol gas moet geven.

Maar misschien kan iemand me wat tips geven om mijn rem probleem op te lossen, ik speel wel op semi pro , maar ik zet alle hulpjes af. Maar dan heb ik zo'n last van remmen ! Als ik rem dan kan ik helemaal niet meer sturen, met vele uitschuivers in de grindbak tot gevolg. Ik heb het probleem al kunnen verminderen door de rem-slider in de advanced options op 35 % te zetten , maar toch. Dan slaag ik er niet meer in andere wagen uit te remmen , simpelweg om dat mijn remmen bijna niet nemen.

Ik heb misschien nog niet in zo'n echte wagen gereden, maar lijkt jullie dit normaal ? Met een gewone Porche in het echte leven lukt remmen en sturen toch wel stukke beter hoor, misschien hebben jullie tips. Tot zolang ben ik dus bijna verplicht de enige help-option , "brake assistance" aan te zetten :+

misschien wat minder hard remmen, die rem-slider waar je het over hebt, is dat de rem-druk, of balans???
want de balans moet je het grootste deel op de voorkant houden, de meeste wagens hebben een balans van 65:35, ik had in het vorige spel een Pagani Zonda, die had standaard een rembalans van 56:44 en reed geweldig, probeer dat anders eens..

als de balans vol op de achter kant staat, heb je overstuur, daar moet je de juiste setting tussen vinden, (tijdens het rijden kan je met deze knoppen veranderen: [ ], tenzijje dit naar je stuur heb gezet) de veranderingen zie je dan tijdens het rijden op het scherm, en merk je dan, als ie eerst naar 65.5:34.5 gaat, heb je de verkeerde knop, krijg je alleen maar meer onderstuur, heb je de goeie, (en geet de setting naar 64.5:35.5) word het onderstuur minder tot het overstuur word,

het kan ook de bandenspanning zijn, of het camber (hoe schuin de band staat), als de temeratuur in het midden van de band hoger is dan aan de buitenkant, is de bandendruk te hoog, en als ie lager is dan is ie natuurlijk te laag, maar je moet wel eerst een ronde of 4 rijden,want dan pas zijn je banden warm..
in het geval van camber: als de temeratuur aan de binnenkant van de band warmer (veel warmer) is dan aan de buitenkant, staat de band te schuin en heeft ie geen goed contact met de weg.

als het de remdruk is kan je geen fatsoenlijke tijden meer als die op 35 % staat, dan moet je heel erg vroeg remmen....

en anders weet ik het niet, misschien staat de gevoeligheid van je pedaal te hoog, zou geloof ik ook nog kunnen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Thanks voor de info , ik ga deze namiddag eens gaan testen ... ik laat het hier nog weten...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op 16 oktober 2004 @ 13:16:

Dan rem waarschijnlijk veel te laat. Nu hebben de auto's standaard een setup die veel onderstuur produceert.
Voor de roll bar iets verlagen (en achter verhogen mag ook wel) scheelt al wat.

Mijn remkracht staat gewoon op 100% en ik heb absoluut geen moeite om andere auto's uit te remmen.
Nu heb ik wel iets betere pedalen met een stukje meer weerstand dus je zou je remkracht op 95 of 90% kunnen zetten, niet lager.
Maar ik denk eigenlijk dat je remtechniek fout is. Sturen tijdens het remmen is perfect mogelijk in Semi-pro, remmen blokkeren amper (behalve bij La Source).
Misschien zijn je remmen niet warm genoeg (op 100 graden doen ze idd weinig).

En anders moet je misschien even een telemetry lap uit Motec halen en uploaden ofzo dan kunnen we wat meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op 16 oktober 2004 @ 14:04:
[...]

Dan rem waarschijnlijk veel te laat. Nu hebben de auto's standaard een setup die veel onderstuur produceert.

Mijn remkracht staat gewoon op 100% en ik heb absoluut geen moeite om andere auto's uit te remmen.
Nu heb ik wel iets betere pedalen met een stukje meer weerstand dus je zou je remkracht op 95 of 90% kunnen zetten, niet lager.
Maar ik denk eigenlijk dat je remtechniek fout is. Sturen tijdens het remmen is perfect mogelijk in Semi-pro, remmen blokkeren amper (behalve bij La Source).
Misschien zijn je remmen niet warm genoeg (op 100 graden doen ze idd weinig).

En anders moet je misschien even een telemetry lap uit Motec halen en uploaden ofzo dan kunnen we wat meer zien.
rollbar veranderen heeft toch weinig met de remmen te maken??? heeft te maken met hoeveel de wagen rolt, en dus bepaalt het hoe de wagen zich gedraargt, het heeft verder niets met remmen te maken, als je dit aanpast, is het namelijk ook verstandig om naar de camber van de wagen te kijken, anders rook je de buitenkant van de banden op....

waar kan je de remtemp. trouwens zien??? kan het nergens vinden, ook in MoTec niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op 16 oktober 2004 @ 14:04:
[...]

Misschien rem je niet laat maar te hard, als je anti-lock brakes uitzet zet je eigenlijk ABS uit, dus als je te hard remt (voluit dus) gaan je wielen stil staan en kan je niet meer sturen, heb ik ook gehad maar dan met keyboard, toen lukte het niet meer echt zo goed dus ging ik eerder remmen omdat ik dan op voldoende snelheid was voor de bocht. Maar als je anti-lock brakes op High zet OF je leert met je rem pedaal om te gaan kan je gewoon wat sturen tijdens het remmen.

Maarja, ik heb toennet ook ff in arcade 2 races gedaan met als gevolg dat ik weer nieuwe personlijke laptime recoors heb neergezet :) (1:54.8). Gemiddelde snelheid is dan 219.522 km/h :). En een race van 7 laps in 0:13:43:024 met een gemiddelde snelheid van 212.75km/h B) B)

[ Voor 16% gewijzigd door Hans1990 op 16-10-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 120062 schreef op 16 oktober 2004 @ 14:32:
[...]

rollbar veranderen heeft toch weinig met de remmen te maken??? heeft te maken met hoeveel de wagen rolt, en dus bepaalt het hoe de wagen zich gedraargt, het heeft verder niets met remmen te maken, als je dit aanpast, is het namelijk ook verstandig om naar de camber van de wagen te kijken, anders rook je de buitenkant van de banden op....

waar kan je de remtemp. trouwens zien??? kan het nergens vinden, ook in MoTec niet...
Nee maar je krijgt wel onderstuur omdat de auto aan de voorkant minder respons geeft op de verandering in gewichtsbalans. Dus als je hard remt naar een langzame bocht heeft de auto wel de neiging rechtdoor te schieten.
Roll-bars zijn dus van heel groot belang om de balans in de auto goed te krijgen.

Camber lijkt in semi-pro niet gek veel invloed op de temperatuur van de banden te hebben. Met de standaard setup kun je gewoon een race van 10 ronden op de zachte compound rijden zonder aan de voorkant problemen te krijgen.

Maar ik denk dat bandentemperatuur erg weinig met z'n probleem te maken heeft.
Hans1990 schreef op 16 oktober 2004 @ 14:32:
[...]

Misschien rem je niet laat maar te hard, als je anti-lock brakes uitzet zet je eigenlijk ABS uit, dus als je te hard remt (voluit dus) gaan je wielen stil staan en kan je niet meer sturen, heb ik ook gehad maar dan met keyboard, toen lukte het niet meer echt zo goed dus ging ik eerder remmen omdat ik dan op voldoende snelheid was voor de bocht. Maar als je anti-lock brakes op High zet OF je leert met je rem pedaal om te gaan kan je gewoon wat sturen tijdens het remmen.

Maarja, ik heb toennet ook ff in arcade 2 races gedaan met als gevolg dat ik weer nieuwe personlijke laptime recoors heb neergezet :) (1:54.8). Gemiddelde snelheid is dan 219.522 km/h :). En een race van 7 laps in 0:13:43:024 met een gemiddelde snelheid van 212.75km/h B) B)
Hmmja we gaan juist voor zoveel mogelijk realisme, geen Anti-lock brakes dus. ;)
Bij mij staan alle aids uit en ik moet echt stevig mn best doen wil er iets blokkeren hoor. Alleen bij La Source heb ik dat erg vaak, maar dat hebben de GT wagens in het echt ook op Spa.

[ Voor 34% gewijzigd door Zamorano op 16-10-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hehe, ik rij ook met keyboard, dus ik moet die dingetje's wel aan hebben.

Voor de liefhebbers heb ik een replay van mijn hotlap geupload. Geen avi, maar Vcr, die moet je dus in de ReplayData map van GTR zetten en dan kan je hem afspelen. Link:

Klik

P.S. Misschien heb ik de chicane wat ruig genomen maarja, het rijd wel door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op 16 oktober 2004 @ 14:39:

Hmmja we gaan juist voor zoveel mogelijk realisme, geen Anti-lock brakes dus. ;)
Bij mij staan alle aids uit en ik moet echt stevig mn best doen wil er iets blokkeren hoor. Alleen bij La Source heb ik dat erg vaak, maar dat hebben de GT wagens in het echt ook op Spa.
sorry, maar ik rij met aids aan, ik doe het dan wel met een keyboard, heb een stuur, maar dat ding weigert dienst, moet over een paar maanden :( een nieuwe kopen, want eerst staan er een paar andere dingen op m'n verlanglijstje, (nieuwe harde schijven, grafische kaart, boxen, dan pas stuurtje)

mijn HOT LAP (in een race tegen 1 wagen) was 2:28.531, (wel Semi-Pro) ging wel erg wijd bij Malmedy, maar dat wist ik te redden, voor de rest een aardige ronde,

(is er iemand die voor mij die lap kan uploaden, dat jullie em kunnen bekijken, want mij lukt dat niet)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 120062 op 16-10-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Waar ga ik beginnen ;( , ik heb nog steeds last van een slechte setup vrees ik.

Ik heb voor de lol eens wat AI cars liggen volgen en ik merk dat ik nog steed last heb van onderstuur. Ik heb bijna alle relevante settings een onder de loep genomen ( brake balance, tyre pressure, rollbars, camber enz... ) . Mijn mooiste voorbeeld is de bocht "rivage". Als ik met dezelfde snelheid deze 'haarspeld' inkom dan de AI drivers , slaagt mijn wagen er niet in binnen de lijnen te blijven. Hiermee bedoel ik , niet wat betreft uit de bocht gaan van te snel te rijden, maar gewoon alsof de draaicirkel van de wagen te klein is.

Als ik de ideale lijn van de AI wagen probeer te volgen, lijkt het wel of mijn grip valt plots weg en ik begin naar links weg te glijden. Enige optie is dat ik die bocht heel traag neem , maar dan vliegen de AI drivers mij zeeeer makkelijk voorbij. Dit kan toch niet de bedoeling zijn ? 8)7

Als iemand hier zijn setup file even zou kunnen posten , dan zou dat heel vriendelijk zijn want ik geraak er niet meer aan uit. Let wel , ik zou graag een config uitproberen van iemand die geen driving aids gebruikt ! Ik gebruik enkel automatic clutch O-)

BTW : ik rij met de GT klasse in de demo , een Lister of zoiets :O

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op 16 oktober 2004 @ 21:32:
Waar ga ik beginnen ;( , ik heb nog steeds last van een slechte setup vrees ik.

Ik heb voor de lol eens wat AI cars liggen volgen en ik merk dat ik nog steed last heb van onderstuur. Ik heb bijna alle relevante settings een onder de loep genomen ( brake balance, tyre pressure, rollbars, camber enz... ) . Mijn mooiste voorbeeld is de bocht "rivage". Als ik met dezelfde snelheid deze 'haarspeld' inkom dan de AI drivers , slaagt mijn wagen er niet in binnen de lijnen te blijven. Hiermee bedoel ik , niet wat betreft uit de bocht gaan van te snel te rijden, maar gewoon alsof de draaicirkel van de wagen te klein is.

Als ik de ideale lijn van de AI wagen probeer te volgen, lijkt het wel of mijn grip valt plots weg en ik begin naar links weg te glijden. Enige optie is dat ik die bocht heel traag neem , maar dan vliegen de AI drivers mij zeeeer makkelijk voorbij. Dit kan toch niet de bedoeling zijn ? 8)7

Als iemand hier zijn setup file even zou kunnen posten , dan zou dat heel vriendelijk zijn want ik geraak er niet meer aan uit. Let wel , ik zou graag een config uitproberen van iemand die geen driving aids gebruikt ! Ik gebruik enkel automatic clutch O-)

BTW : ik rij met de GT klasse in de demo , een Lister of zoiets :O
Das wel vreemd, zelfs met de standaard setup moet je de AI bij kunnen houden.
Ik heb een licht aangepaste setup voor de qually waarmee ik 2:14/2:15's rijd.

Heb 'm even hier geupload.

Maar als 't niet lukt, probeer dan even de telemetry uit te lezen of een replay te uploaden, kunnen we kijken wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Thx voor de setup , het remmen+sturen verloopt met deze setup beter maar ik kan echt niet nauwkeurig gas geven en remmen, ik denk dat voor dit spel ik mij maar een ander setje ga kopen. Ik heb met dit setje ( Logitech Formula force ) voortdurend problemen met 'finesse', ik zit nu al 2 dagen te klooien met settings , maar volgens mij ligt het aan mijn brakke stuur en nog brakkere pedalen.

Ik weiger ook met drive aids te spelen :p In het menu van de controller setup kan je zo gas geven , draaien en remmen , en tegelijkertijd de weergave ervan zien op een balk, welja , als ik daar nu probeer gas te geven tot laat ons zeggen 50 % of 25 % , dan lukt dat met deze pedalen niet, om van de eerste maal duwen, de gepaste dosering te geven.
Er is ongeveer 30 % van het induwen van mijn gas en rempedaal, dat er helemaal niets gebeurd. Dan plots is het supergevoelig en heb ik steeds dik boven de 80 % Ik denk dat ik nu juist hierdoor bij het gasgeven niet het gewenste resultaat heb. Dit setje vliegt de deur uit :*)
Iemand een goeie tip voor een nauwkeuriger race-setje ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ik heb deze van de week besteld, k hoop hem zo snel mogelijk binnen te krijgen :)

Logitech® MOMO® Racing
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/1367.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja de MOMO Racing is in die prijsklasse idd zo'n beetje de beste die je kunt krijgen.

De Driving Force Pro is ook goed, is officieel alleen voor de PS2 maar werkt ook perfect op de PC en heeft 900 graden lock-to-lock steering.

Maar het hangt er een beetje vanaf hoeveel geld je wil uitgeven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op 16 oktober 2004 @ 23:46:
Ja de MOMO Racing is in die prijsklasse idd zo'n beetje de beste die je kunt krijgen.

De Driving Force Pro is ook goed, is officieel alleen voor de PS2 maar werkt ook perfect op de PC en heeft 900 graden lock-to-lock steering.

Maar het hangt er een beetje vanaf hoeveel geld je wil uitgeven natuurlijk.
krijg je die momo een beetje makkelijk aan de praat (in tegenstelling tot mijn Thrustmaster :(), want dan ga ik em misschien ook kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
weet ik nog niet
kijk hier maar even
ze zijn er heel positief over iig
http://www.spelletjesgarnaal.be/hwreview.php?id=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vond die MOMO plasticerig en niet echt een vooruitgang op mijn Formula Force. Ik ben daarom een prijsklasse hoger gaan zitten en heb de Thrustmaster Ferrari F1 Wheel aangeschaft. Uiterst nauwkeurig, veel metalen onderdelen en prima te doseren pedalen, alhoewel ik het probleem van Annihilator niet had met mijn Formula Force.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Een collega op het werk had ook een momo racing die nu stuk is , ik denk dat ik dan maar es ga kijken voor een Trustmaster, als het niet zo plastiekerig in elkaar zit , dan denk ik ook dat het misschien wat kwalitatiever zal zijn.

Het zijn vooral mijn padalen nu die echt niet te doseren zijn... thx voor het advies
Ik zal ondertussen wat verder "racen" met de setup van ZAMoRANo _/-\o_

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126374

best een vette demo!! :) heb ff filmpje gemaakt met fraps

http://home.planet.nl/~burge251/GTR_Spa-ListerStorM_2.16.avi

ging opzich wel lekker dat rondje :+

dit was semi pro, all aids off en std setup. best lastig nog om niet telkens van de baan af te gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik kom met de setup van ZAMoRANo helaas niet verder dan een 2.19.nogwat (niet veel beter dan met de standaardsetup) ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bijzonder vermaakt met de demo moet ik zeggen :)

* Arcade stand is compleet overbodig IMHO, heeft niets met de rest van het spel te maken (voor de mass appeal, denk ik)

* 1e keer spel opstarten -> Crash naar desktop, 2e keer opstarten -> geen probleem.

* Snelste tijd 2.18nogwat (ik start altijd achteraan, 20e, geen opwarmronde :Z )
* Waar is die safetycar van gemaakt? Rubber/beton? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arfman schreef op 17 oktober 2004 @ 15:24:
Ik kom met de setup van ZAMoRANo helaas niet verder dan een 2.19.nogwat (niet veel beter dan met de standaardsetup) ... :/
Hmmja het is ook een licht aangepaste standaardsetup (iets minder onderstuur en zachte compound). De standaardsetup is ook echt niet heel slecht.
Anoniem: 126374 schreef op 17 oktober 2004 @ 14:51:

dit was semi pro, all aids off en std setup. best lastig nog om niet telkens van de baan af te gaan 8)7
Hmm ik vraag me toch een aantal dingen af als ik je filmpje bekijk.

1) Hoe capture je met FRAPS real-time tijdens het spelen want dit is geen replay zo te zien, volgens mij lopen spellen dan meteen heel traag?

2) Waarom werd je niet gediskwalificeerd voor de manier waarop je de busstop chicane neemt? Dat hoort echt niet te kunnen, plus meestal stuiter je dan van de baan met de standaard setup. Sowiezo vind ik dat je wel veel grip lijkt te hebben als je met een standaard setup rijdt.

3) Alhoewel een 2:16:9 niet echt snel is, hoe kan je zo'n tijd rijden terwijl je in bijna elke bocht een foutje maakt, of maak je zoveel winst met het afsnijden van de Busstop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Anoniem: 126374 schreef op 17 oktober 2004 @ 14:51:

Omg dat bij de busstop chicane dat mag never niet. Zo kan ik ook wel een 2.15 rijden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet het, vond t wel toepasselijk om zo het rondje af te maken :P

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 126374 op 17-10-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op 17 oktober 2004 @ 15:53:

3) Alhoewel een 2:16:9 niet echt snel is, hoe kan je zo'n tijd rijden terwijl je in bijna elke bocht een foutje maakt, of maak je zoveel winst met het afsnijden van de Busstop?
die chicane scheelt zeker 2 seconden

zo'n tijd als 2.16 is toch nix bijzonders aangezien ik overal fouten maak ;) maar deze ronde toch niet goed genoeg om serieus te beoordelen :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 126374 op 17-10-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

ZAMoRANo schreef op 17 oktober 2004 @ 15:53:

2) Waarom werd je niet gediskwalificeerd voor de manier waarop je de busstop chicane neemt? Dat hoort echt niet te kunnen, plus meestal stuiter je dan van de baan met de standaard setup. Sowiezo vind ik dat je wel veel grip lijkt te hebben als je met een standaard setup rijdt.

2. Kun je uitzetten volgens mij ;) of hij heeft precies zon weg genomen tussen de sections voor diskwalificatie, maar lijkt me heel sterk

3. Hij verliest nergens geweldig veel snelheid en die actie in de busstop levert hem minstens zon 3 seconden op ;) Normal gesproken rem je daar compleet af, stuurt ook nog naar links ipv rechtdoor :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
siggy schreef op 17 oktober 2004 @ 19:29:
[...]

2. Kun je uitzetten volgens mij ;) of hij heeft precies zon weg genomen tussen de sections voor diskwalificatie, maar lijkt me heel sterk
Ah dat gaat zeker uit als je de vlaggen uit zet.
3. Hij verliest nergens geweldig veel snelheid en die actie in de busstop levert hem minstens zon 3 seconden op ;) Normal gesproken rem je daar compleet af, stuurt ook nog naar links ipv rechtdoor :+
Hmm ja 3 seconden, ik had minder geschat maar misschien heb je gelijk. Dan zou het normaal een hoge 2:19 zijn.
Hij verliest nergens echt veel tijd nee, het zijn allemaal dingen die je een misschien 3 a 4 tiende/sec kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k probeer hem nog wel eens precies volgens de regels

oja k had soft tires trouwens
niet std setup dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 16:41

Kleine drift (DivX4)[/quote]

Ik denk daar komt een vette drift maar hij valt erg tegen :)

Er zijn natuurlijk veel manieren om een drift te beginnen zoals door te:

1) Driften zonder gewicht verplaatsing
-Handrem (E-brake drifting)
-Versnellingen vergrendelen ( Shift lock drifting)
-oververmogen (power drift ) (meest gebruikte)

2) Driften met gewicht verplaatsing
- Door de auto in een drift te remmen
- Feint driften (je gooit de auto eerst heen en weer voor de bocht)
- Lift off ook wel dinamisch driften (de moeilijkste manier om te driften zelfs wereld kampioen Keiichi tsuchica vind dit moeilijk ;) )

Misschien leuk om te proberen: Zelf pak ik in de bocht Pouhon gewoon volgas is z'n 4e versnelling met mijn linker voorband de curvestones mee die vrij glad zijn en daardoor de auto zijwaards gaat zonder dat je tegenstuurt waardoor de auto vrij stabiel blijft en je lekker kan powersliden door de rest van de hele Pouhon heen tot aan de volgende bocht)

In de Lister als je denkt dat je de auto niet meer kan houden en gaat spinnen schakel dan eens snel op tot wel z'n 6e versnelling waardoor het differentieel zelf de auto weer recht shaked :)

Veel plezier allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
You talk the talk, but do you walk the walk?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MartijnA3 schreef op 17 oktober 2004 @ 22:01:
lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 16:41
8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 19-05 21:41
Wanneer ik de demo wil installeren zegt ie:

"The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program"

Ik heb em al 2x opnieuw gedownload van gamershell, had iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lawtje.com schreef op 18 oktober 2004 @ 00:03:

probeer dan eens een andere mirror :?

bijv.: deze, of deze, of deze, of deze, of deze, en anders misschien deze

veel plezier ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 120062 op 18-10-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gnagna >:)

ben na dat hele drift verhaal wel op zoek gegaan naar dat filpje, en gevonden, binnenkort ff kijken of het gaaf is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:53

Je moet ff op 1 van die duitse sites het bestandje OPSLAAN ALS (save as), niet Openen (open)... dat lukt blijkbaar niet met setup-exe's

[ Voor 46% gewijzigd door Joss op 18-10-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Hier een rondje van mij, misschien zien jullie in dit filpje al dat ik serieus last heb van onderstuur en constant moet corrigeren. Hierdoor is de ideale lijn volgen er niet gemakkelijker op , plus op het einde van mijn ronde wordt ik geterroriseerd door een AI tegenstander :o die ik probeer af te wimpelen _/-\o_

http://users.pandora.be/anni/Spa%20HOT%20LAP.Vcr

Ik gebruik hier de standaard Spa setup ZONDER driving aids behalve automatic clutch O-) , tijd hier was 2.21.9 ofzo , niet schitterend dus...

PS : hoe maak je een replay filmpje , nu maakt ie een record van je snelste ronde, maar hoe forceer je dat hij een stukje opneemt ?

[ Voor 7% gewijzigd door MPAnnihilator op 18-10-2004 20:49 . Reden: tijd vergeten ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:41

duderuud

Sliden is koel

Dat Fraps-verhaal snap ik ook niet, als ik ga capuren dropt mijn framerate ineens naar 15 ofzo :(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ok het is officieel, alleen de Duitse versie komt op 4 november, de rest is uitgesteld tot 2005. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op 19 oktober 2004 @ 20:02:
Ok het is officieel, alleen de Duitse versie komt op 4 november, de rest is uitgesteld tot 2005. :(
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( GODVERDOMME(sorry) :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120062 op 19-10-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 04:37

BM

Moderator Spielerij
Kan daar niet echt een goede reden voor bedenken, aan de vertaling kan het niet liggen. Dat de duitse versie wel uitkomt wil dus zeggen dat het spel klaar is. Wat dus eigenlijk alleen kan betekenen dat ze distributieproblemen hebben

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nee hoogstwaarschijnlijk is er een publisher/distributeur van de Engelse versie die dwars ligt en een release van deze versie in andere delen van de wereld tegen houdt.

Het zou mij niets verbazen als het de publisher/distributeur voor Noord-Amerika is en de vertraging te wijten is aan bijv. een gebrek aan exemplaren om nu een wereldwijde release te bewerkstelligen.

De Duitse versie zou weinig concurrentie vormen en daar is dus geen probleem mee.

Simbin laat nu echt met zich sollen. Ik ga de Engelse versie iig boycotten, ik koop misschien de Duitse versie en anders maar niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

wat dus betekent dat "wij" een duitse kopen en dat daar een vertaal patch voor komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb gelukkig geen problemen met Duits, zolang er maar geen Duitser de pitsradio gaat bemannen :P Schneller, schneller!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Ja dat wordt denk ik toch maar de Duitse versie kopen dan :( Heb geen zin om 3 maanden langer te wachten. Maar boycotten nee, als uitgevers bepaalde beslissingen maken dan kan Simbin daar weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op 19 oktober 2004 @ 20:33:
Ja dat wordt denk ik toch maar de Duitse versie kopen dan :( Heb geen zin om 3 maanden langer te wachten. Maar boycotten nee, als uitgevers bepaalde beslissingen maken dan kan Simbin daar weinig aan doen.
Ok, Simbin misschien niet, maar ik laat als consument niet met me sollen. :p

Op naar amazon.de....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op 19 oktober 2004 @ 20:35:
[...]

Ok, Simbin misschien niet, maar ik laat als consument niet met me sollen. :p

Op naar amazon.de....:)
ik download de duitse wel, en dan koop ik de engelse als die uitgebracht word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Hoe meer ik dit speel , hoe meer ik verslaafd wordt :p Gelukkig verbeter ik ook wat , persoonlijk record nu al verbeterd tot 2.21.1 met een lister zonder driving aids. 't Is wel verduivelds moeilijk zeg. Het lijkt wel een auto met anti-stability control :+ Ik heb nog heel wat improvement te maken in sector 1 , maar sector 3 heb ik onder de knie :p , nu nog bij 't uitkomen van dit spel alle andere auto's testen en circuits :X

Heeft iemand enig idee welke in het echt de snelste auto is tijdens deze races ? Ik volg het niet zo op de voet ( slechts 1 wedstrijd bezocht dit jaar in Spa ( Belcar ) en op tv hier in België moet je er ook niet veel van verwachten :( )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 120062 schreef op 19 oktober 2004 @ 20:56:
[...]

ik download de duitse wel.......
Hmmja Starforce 3 he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
DAMN GTR uitgesteld naar 2005 :(
http://www.gamer.nl/nieuws/24063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
zo, bril op zetten maatje :9 kijk is beetje naar boven

maarja slecht nieuws dus, nu ga ik zeker wel de Duitse versie halen. Hopen idd dat er geen duits gebrabbel uit de pit komt, de rest maakt me weinig uit (ook al haat ik Duits, misschien leer ik er nog wat van ook :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Duitse versie bevat Duitse spraak files.

bron: Dev @ forum.gamer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-GF-Annihilator schreef op 19 oktober 2004 @ 21:13:
Hoe meer ik dit speel , hoe meer ik verslaafd wordt :p Gelukkig verbeter ik ook wat , persoonlijk record nu al verbeterd tot 2.21.1 met een lister zonder driving aids. 't Is wel verduivelds moeilijk zeg. Het lijkt wel een auto met anti-stability control :+ Ik heb nog heel wat improvement te maken in sector 1 , maar sector 3 heb ik onder de knie :p , nu nog bij 't uitkomen van dit spel alle andere auto's testen en circuits :X

Heeft iemand enig idee welke in het echt de snelste auto is tijdens deze races ? Ik volg het niet zo op de voet ( slechts 1 wedstrijd bezocht dit jaar in Spa ( Belcar ) en op tv hier in België moet je er ook niet veel van verwachten :( )
de Saleen is in het echt het snelst, maar niet het betrauwbaarst, in de 3 uurs races die ze in het echt doen wint meestal de Ferrari 550 Maranello omdat de Saleen vaak uitvalt, maar in het eerste deel van de race loopt de Saleen snel weg van de rest van het veld

kijk anders ff op www.fiagt.com voor alle resultaten, enne, heb je geen eurosport in belgie???

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 120062 op 19-10-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
De nieuwe ferrari 575 owned bigtime.

De viper is toch wel op zijn retour. Helaas, erg mooie wagen is het (dikke 8 liter V10 smul smul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacide schreef op 19 oktober 2004 @ 22:58:
De nieuwe ferrari 575 owned bigtime.

De viper is toch wel op zijn retour. Helaas, erg mooie wagen is het (dikke 8 liter V10 smul smul)
maarrr, heeft nog niks gewonnen, ze moeten er eerst nog een aantal kinderziektes uit halen, in 2003 en '04 was de 550 kampioen, en in 2003 heeft de 550 zelfs le mans gewonnen in z'n klasse, en aangezien het veld in het spel 2003 is, kijk maar naar de Freisinger Porsches, die hadden vorig jaar haaietanden, en dit jaar Yukos sponsering (jawel, dat Russische olie-concern dat dit jaar failliet is gegaan, met een schuld van 3 miljard dollaraan de russische staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik zou mijn geld op de Maserati MC12 zetten voor volgnd jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op 19 oktober 2004 @ 21:24:
[...]

Hmmja Starforce 3 he. ;)
KUT, kan je dan ook niet single player de banen checken enzo????

alvast een beetje oefenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FMS schreef op 19 oktober 2004 @ 23:09:
Ik zou mijn geld op de Maserati MC12 zetten voor volgnd jaar. ;)
of de nieuwe Lamborghini Murcielago R-GT, reed, en misschien rijd een Hollander in, Peter Cox

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120062 op 19-10-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Duitse versie ga ik iig. niet kopen. StarForce is ondertussen ook al gekraakt, zag de laatste tijd ook DTM Race Driver 2 (ja, ik weet het ... :X) verschijnen op "de" websites, dus voor mensen die hem eerst uit willen checken: dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 15:58

DutchDevil79

I race, therfore I am

Er is sprake dat alle versies uitgesteld worden tot 2005. Sommige scandinavische en Duitse sites hebben hun release van eind oktober begin november al terug getrokken. Dus het is nog afwachten of er een Duitse versie eerder uitkomt.

GreetZ DD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
pur_DutchDevil schreef op 20 oktober 2004 @ 10:40:
Er is sprake dat alle versies uitgesteld worden tot 2005. Sommige scandinavische en Duitse sites hebben hun release van eind oktober begin november al terug getrokken. Dus het is nog afwachten of er een Duitse versie eerder uitkomt.

GreetZ DD
Vooralsnog ligt de release in Duitsland wel op schema iig.
Ik quote Marie Moqvist (SimBin Press Officer):
So, finally I can give you some information about the delay:

Yes - there is going to be a delay of the Scandinavian release. Official press release expected within the next few days. No new release date set at this point but it will be during the first Q of 2005. Hopefully a specific date will be announced soon as well.

German release still right on time - 4th of November.

That's all for now - cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
ik hoop dat ook dat niet wordt uitgesteld, want ik laat/ga hem gewoon in Duitsland halen dan hoor!

Die Duitse taal kan ik wel mee leven, en bovendien valt alles te veranderen dus dan is het gewoon ff 4/5 maandjes wachten tot je hem in het engels speelt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Arfman schreef op 19 oktober 2004 @ 23:56:
Duitse versie ga ik iig. niet kopen. StarForce is ondertussen ook al gekraakt, zag de laatste tijd ook DTM Race Driver 2 (ja, ik weet het ... :X) verschijnen op "de" websites, dus voor mensen die hem eerst uit willen checken: dat kan.
Het is wel een gedoe, ik heb laatst ook Race Driver 2 gedownload maar om hem daadwerkelijk te kunnen spelen moet je al je drives loskoppelen. Nu was dat voor die ene keer dat ik RD2 speelde nog wel te doen (uninstall optie is altijd weer snel gevonden bij Codemasters producten) maar GTR speel je toch wel wat vaker dus dan haal ik toch liever even de legale versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RD2 is wel grappig als arcade racertje, vaal verschillende banen, zoiets heb ik ook bij GTR 2002, ik heb daar 47 circuits, maar er zijn er een aantal waar ik niet op kan rijden, gaan we zoiets ook krijgen bij de nieuwe GTR, dat je gewoon circuits van internet kan downloaden, en in je spelletje integreren??? zou wel gaaf zijn, 10 circuits is een beetje weinig natuurlijk, heb het liefst een realistisch spelletje, waar ik zoveel mogelijk circuits in heb, waar ik op kan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 120062 schreef op 20 oktober 2004 @ 18:10:
RD2 is wel grappig als arcade racertje, vaal verschillende banen, zoiets heb ik ook bij GTR 2002, ik heb daar 47 circuits, maar er zijn er een aantal waar ik niet op kan rijden, gaan we zoiets ook krijgen bij de nieuwe GTR, dat je gewoon circuits van internet kan downloaden, en in je spelletje integreren??? zou wel gaaf zijn, 10 circuits is een beetje weinig natuurlijk, heb het liefst een realistisch spelletje, waar ik zoveel mogelijk circuits in heb, waar ik op kan rijden...
komt er zéker. Kijk alleen maar al naar de aftiteling. Daar staat zoiets van:
Download the Spa 24h package that contains [die en die wagen] etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Joss schreef op 20 oktober 2004 @ 19:59:
[...]

komt er zéker. Kijk alleen maar al naar de aftiteling. Daar staat zoiets van:
Download the Spa 24h package that contains [die en die wagen] etc.
Naja wat hij bedoelt, is dat er door de community veel nieuwe circuits geconverteerd/gemaakt worden zoals bij F1C.

De 24H package is eigenlijk gewoon al een patch van dingen waar ze geen tijd voor hadden (maar wel oorspronkelijk bij de features zaten), geen nieuwe banen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
achja, ik zei niet voor niks
"kijk alleen maar al"

Maarja zoals (uiteraard) in dit topic al een aantal keer voorbij is gekomen zal GTR mod-baar worden. Circuits ook neem ik aan dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Joss schreef op 20 oktober 2004 @ 20:03:
"kijk alleen maar al"

Maarja zoals (uiteraard) in dit topic al een aantal keer voorbij is gekomen zal GTR mod-baar worden. Circuits ook neem ik aan dan ;)
In hoeverre modbaar valt nog te bezien, Ian Bell heeft al gemeld dat een deel van de bestanden beveilgd zijn en ook niet modbaar zullen (mogen) zijn. Waarschijnlijk maakt dat deel uit van de licentie die ze van de FIA hebben.

Ik denk dat eigen skins e.d. wel te doen zijn en misschien extra tracks maar veel meer zou ik niet verwachten.

Dan moeten we gaan kijken naar rFactor, de natte droom voor de modder zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joss schreef op 20 oktober 2004 @ 20:03:
"kijk alleen maar al"

k heb niet het hele topic gevolgd, zit er pas van ongeveerpagina 25 van deel 1 in, en heb niet alles gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Het was niet bedoeld om je daarop te wijzen Bart ;)
ZAMoRANo schreef op 20 oktober 2004 @ 20:13:
[...]

In hoeverre modbaar valt nog te bezien, Ian Bell heeft al gemeld dat een deel van de bestanden beveilgd zijn en ook niet modbaar zullen (mogen) zijn. Waarschijnlijk maakt dat deel uit van de licentie die ze van de FIA hebben.

Ik denk dat eigen skins e.d. wel te doen zijn en misschien extra tracks maar veel meer zou ik niet verwachten.

Dan moeten we gaan kijken naar rFactor, de natte droom voor de modder zo'n beetje.
Klopt. Bell heeft uitgelegd dat de physics in ieder geval niet aangepast kunnen worden. Maar we hoeven niet bang te zijn dat er geen tracks voor bij komen, wait and see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Joss schreef op 20 oktober 2004 @ 20:18:
Het was niet bedoeld om je daarop te wijzen Bart ;)

[...]

Klopt. Bell heeft uitgelegd dat de physics in ieder geval niet aangepast kunnen worden. Maar we hoeven niet bang te zijn dat er geen tracks voor bij komen, wait and see
Nee maar verwacht bijvoorbeeld geen Live track o.i.d., je moet ook maar afwachten of daar tegen AI op kunt racen (ik verwacht niet echt dat Simbin hier tools voor gaat vrijgeven).

Dus ja, ik zou niet op de modbaarheid van GTR rekenen, daar zou ik m zeker niet voor kopen. Dan moet je gewoon lekker voor rFactor gaan.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.