[PC][Racesim] Live for Speed S2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.298 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-05 14:41

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/header.jpg

What is Live for Speed?
Live for Speed is a small development team dedicated to making the best online racing simulator. Our current release is S2 with which we attempt to recreate the thrill and fun of real racing, by simulating all aspects important to racing. Varying racing environments and cars which can be setup by an abundance of options - all on your home pc.

So what will you find in LFS S2? The DEMO allows you access to 3 cars and one racing environment that has both a road and rallycross course, available in both directions. The cars available are a front wheel drive hatchback, and one rear wheel drive car which is also available in a turbo version.
The FULL version, adds five more racing environments, a big test area and 15 additional cars - The test area contains many configurations; a skidpad and an autocross area, including an editor to create your own autocross tracks.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/screen11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/screen13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/screen12.jpg

Geschiedenis
Na het succesvolle eerste deel van Live for Speed zijn de ontwikkelaars de afgelopen maanden druk bezig geweest met het "tweede" deel waarbij al het goede uit S1 + veel extra wagens, tracks en features toegevoegd worden. Niet alleen komen er 10 nieuwe auto's bij de 8 reeds bestaande maar ook 3 nieuwe tracks. Door de totale kosten voor LfS in drieën te delen betaal je uiteindelijk de volle prijs (+/-€50) voor alle 3 delen te samen. Voor S1 betaal je dus £12, wil je S2 straks spelen dan betaal je de licentie voor S1 + S2 = £24.

Alpha? Beta?
Op dit moment is S2 nog in alpha status dus de versie die nu beschikbaar is, kan nog aan alle kanten verbeterd en uitgebreid worden. Suggesties, bugs en tips kan je rechtstreeks aan de developers (Scawen Roberts -code- en Eric Bailey -3d model-) stellen op het forum. De Nederlander Victor van Vlaardingen is enkele jaren actief geweest als webmaster en muziekcomponist maar is in oktober 2006 gestopt met de actieve ontwikkeling.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/title-screenshots.gif
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/screen9a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/screen9b.jpg

Kyoto, Aston en Westhill
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/kyoto_ring.gifAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/aston_racetrack.gifAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/westhill.gif
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/title-verschillen.gif
  • schademodel
  • banden slijtage en temperatuur
  • brandstof verbruik
  • totaal vernieuwd Blackwood circuit
  • pitstops
  • automatisch downloaden van speler skins vanaf www.lfsworld.net
  • 11 nieuwe wagens waaronder BMW Sauber F1 wagen, Formule wagens, tourwagenklasse en een open sportwagen.
  • Eén aangepaste wagen uit S1 namelijk de FXO Turbo die nu competatiever zal zijn ten op zichte van de RB4, die waarschijnlijk ook nog een update krijgt voor het spel in beta status komt.
  • 3 nieuwe tracks
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/title-wagens.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/cars1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/cars2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/cars3.jpg

De geschiedenis van LfS sinds 2003 in enkele wagens gevangen

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/lfs-s2/title-links.gif

Frequente racende GoT'ers: (mail me als je hierbij wilt staan)
wheeler Afbeeldingslocatie: http://www.lfsworld.net/isonline.wheeler.gif

Officiële website
Officiële forum
Gathering of Tweakers: Live for Speed S1 topic
Blackhole Motorsports
Live for Speed Nederland
Team Inferno: erg veel setups
LiveForSpeed.NL Hotlap Database
Master Skinnerz (veel skins voor alle wagens)

[ Voor 110% gewijzigd door wheeler op 30-11-2006 11:49 . Reden: update 7.3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:38

Distortion

Bottle to Throttle

Mooie opening. Ik kijk naar uit, aangezien ik S1 ook gekocht heb. Ben benieuwd naar al die nieuwe dingen zoals pitstops e.d.

Tim Wheatley van RSC en anderen zijn bezig een nieuw forum op te starten, hopen dat het lukt.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-05 16:33

Impry

Rallymedia.nl

Ben erg benieuwd wat het gaat worden! Eerste deel was veelbelovend...

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb 'm al ruim een half jaar geleden gepreordered, en kijk vooral uit naar de nieuwe formule wagens aangezien in S1 de MRT5 ook de enige wagen was die ik echt leuk vond om mee te rijden. Maar die andere nieuwe auto's zien er ook wel aardig uit :9 Hopelijk duurt het niet al te lang meer.

[ Voor 4% gewijzigd door kNarf_ op 16-01-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Erg gaaf ja, en wat ik heb gelezen is dat de track Blackwood ook geheel opnieuw gebouwd wordt. Ik ben benieuwd wat voor verschillen daar tussen gaan zitten.

Dat het forum offline is is ook behoorlijk vervelend. Ik ben nu even wat dingen aan het uitzoeken op het gebied van H shifters en pedalen, waarbij dus ook veel zoekwerk op google. En het valt nu echt op dat heel veel links naar het RCS forum verwijzen..

Ik heb S2 nog niet gepreordered, maar ik denk zodra die in beta gaat dat ik die stap wel ga maken (S1 heb ik uiteraard al).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Aangezien de carviewer van S2 al uit is en die grotendeels code van de programma exe bevat zijn diverse mensen in de code gedoken en hebben interessante feiten uit de code gevist. Oa:
  • stop & go
  • slicks in 3 componenten
  • racing school
  • verschillende baansoorten waaronder ijs
  • pitstop berichten
  • raceklasse indeling (zodat een UF niet met een Formule wagen op de baan zit)
  • 24 auto's op de baan (dat is 8 meer dan nu!)
  • flagrules voor multiplayer
bovenstaande onbevestigd en misschien pas geïmplementeerd in S3 maar Scawen schreef dat hij nog een verrassing voor S2 in petto heeft.

Ik heb trouwens wel een S2 licentie, gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
plaat 1

plaat 2

Het gerestylde Blackwood circuit uit S1 ziet er werkelijk geweldig uit! Goede zaak om circuit naar nieuw niveau te tillen in plaats van een nieuw circuit toe te voegen. Ik zal vanavond een compare proberen te maken tussen oud en nieuw.

[ Voor 18% gewijzigd door wheeler op 07-02-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja, het ziet er echt ongelooflijk mooi uit!

Kan gewoon niet anders of dit gaat echt een regelrechte hit worden!!

Ik baal er zo van dat ik zo weinig tijd heb/vrij kan maken om eens regelmatig te gaan racen. Moet toch eens met m'n vriendin gaan praten ;)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Toch nog maar eens een topic-kick want er is gisteren een zeer indrukwekkend (al zeg ik het zelf) filmpje verschenen waarin er 2 laps worden gereden met de nieuwe XF GTR op het vernieuwde Blackwood-circuit: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

soow de gfx engine heeft echt een goede poetsbeurt gehad ! Dit ziet er echt mooi uit ! jammer dat we nog zo lang moeten wachten

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
*nog zo lang? hoelang? weet jij meer? ik verwacht dat we binnen een maand S2 kunnen spelen.

filmpje aan starttopic toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Trouwens, ik mis de XR GTR, de FZ50 (plaatje is van de FZ50GTR :) ), de Formula XR en (m'n waarschijnlijke favorietje) de RaceAbout in de startpost :)

Maar jij denkt dus dat het nog een maandje wachten wordt? Ik help het je hopen, ben echt zeer benieuwd of ze het wat realistischer hebben weten te maken. Gok van wel, met de vernieuwingen in de physics-engine+tyre-wear+fuel-usage+pit-stops :)

[ Voor 7% gewijzigd door Undeclinable op 04-02-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mm.. wat betaal je voor S2 eigenlijk?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Ligt eraan.....als je S1 al hebt, dan betaal je nog eens 12 Pond (zal wel ongeveer 15-16 EUR worden) voor een S2-licentie.

Ik ga er vanuit dat jij nog niet S1 hebt, dus dan betaal je dat bedrag tweemaal. 1x voor een S1- en nog 1x voor een S2-licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Als ik dat filmpje in de startpost kijk denk ik: "wow dat ziet er mooi uit, maar dat driften gaat wel heeel makkelijk voor een raceSIM" Volgens mij is het niet zo realistisch als GTR racing. Maar het ziet er zeker onwijs mooi uit!

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nieuwe Blackwood ziet er idd geweldig uit, alleen vind ik het geluid op het filmpje nogal mat.

Ik ben al een hele poos S1 licensed en ik denk dat ik uit respect en waardering voor de makers en hun initiatief S2 ook wel aanschaf. Voor die 16 euro hoef je het niet te laten.

Het driften in LFS gaat idd nogal makkelijk; reden voor een hoop discussie op diverse simfora.
Maar ik concentreer me meer op het racen zelf dan die onzin en dan zijn de physics best wel goed, voor zover je die kunt beoordelen van fictieve wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

* CRiMiNaL is al S2 Licenced .. :) ..

Nu nog wachten op de release.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

* Valkyre heet ook S2 al, althans de license.

:P
hopen dat het niet te lang duurt, ik kan niet wachtne op die formule wagens :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Zo blackwood ziet er inderdaad nu stukken beter uit. Alleen jammer van het filmpje dat ie met zo'n lage FOV is opgenomen zodat het nu lijkt alsof je niet zo hard rijd.. maarja :P

Hoe dan ook wil ik zowiezo S2 straks kunnen spelen dus ik heb dan toch maar alvast mn account geupgrade:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/LFSLS2.gif

offtopic:
Oh ja wheeler, je 5e vergelijkings plaatje in je laatste post verwijst naar de 1e, dus ff het nummertje veranderen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Tentacle1 op 07-02-2005 18:59 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 15:04

Arfman

Drome!

Ik heb het filmpje ook gezien, geweldig !
Heb tot nu toe met LFS S1 mijn meest intense online races gehad, beter dan met GPL, GTR en Nascar 2003. Ga dan ook zeker S2 kopen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• wheeler
Scawen heeft een nieuwe Feature aangekondigd voor Live for Speed S2 in de officiële Forum.
Er wordt een functie geimplementeerd die skins van auto's automatisch download.
Elke geregistreerde speler kan zijn skins uploaden naar LFS-World. En als je dan online gaat worden de skins van andere spelers meteen ge-update. Hij vermelde ook dat je geen performance verlies zult krijgen hierdoor tijdens het racen als je een breedband verbinding hebt. Maar voor mensen die op een dial-up modem zitten wordt aangeraden deze optie uit te zetten in de game.
eindelijk personificage van je racewagen :)

Anoniem: 107357

Ik hoop dat de banden iets meer grip hebben, verder reed s1 al perfect vond ik.

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 107357 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:33:
Ik hoop dat de banden iets meer grip hebben, verder reed s1 al perfect vond ik.
Dat ligt echt aan de setup die je maakt/hebt. :)

Verder kijk ik echt uit naar S2! Moet hem alleen nog orderen :9

• Zamorano
  • Niet online
Sickdude schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:44:
[...]

Dat ligt echt aan de setup die je maakt/hebt. :)

Verder kijk ik echt uit naar S2! Moet hem alleen nog orderen :9
Nee, het is tochwel algemeen bekend dat de grip levels in S1 vrij ver van de werkelijkheid af zitten.
Ook is toegezegd door de devs dat dit veranderen gaat in S2.

Anoniem: 36960

Ik zit heel zwaar te overwegen om S1 te downen en te kopen. Moeite waard?
Want ik vond de demo niet echt spectaculair. De wagen was veels te slipperig. Daar komt bij dat ik de graphics ook matig vond. Maar jullie zijn er wel enthousiast over dus ik blijf nieuwsgierig. Kom maar en probeer me te overtuigen. :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 36960 op 17-02-2005 20:52 ]

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 36960 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:50:
Ik zit heel zwaar te overwegen om S1 te downen en te kopen. Moeite waard?
Want ik vond de demo niet echt spectaculair. De wagen was veels te slipperig. Daar komt bij dat ik de graphics ook matig vond. Maar jullie zijn er wel enthousiast over dus ik blijf nieuwsgierig. Kom maar en probeer me te overtuigen. :Y
Mwah , het hangt er van af wat je zoekt..... LFS is wat mij betreft verreweg de meest realistische racesim ooit. Dat het spel op GFX gebied niet helemaal mee kan komen met de hits van de laatste tijd vind ik van ondergeschikt belang.

Daarnaast is de online gameplay fenomenaal , in 30 seconden zit je in een game met veelal serieuze luitjes die clean proberen te rijden.

Verder vind ik het verhaal achter de ontwikkeling van de game _en_ de manier waarop de devs met de community omgaan alleen al die paar euro's waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb al een tijdje wat problemen met LFS S1. Als ik hem op wil starten geeft hij een heel klein schermpje waarna hij vastloopt. Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img206.exs.cx/img206/3402/lfs11lc.jpg

Ik heb LFS1H en heb dit probleem niet altijd, meestal deed hij het weer als ik mijn pc opnieuw opstartte, maar dit helpt nu ook niet. Verder beschik ik over de nieuwste drivers voor m'n 3D kaart, dus daar ligt het waarschijnlijk ook niet aan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Deze maar weer ns kicken met een nieuw filmpje. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Fuzz10 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:05:
[...]

Mwah , het hangt er van af wat je zoekt..... LFS is wat mij betreft verreweg de meest realistische racesim ooit. Dat het spel op GFX gebied niet helemaal mee kan komen met de hits van de laatste tijd vind ik van ondergeschikt belang.
help, ik ben verdwaalt uit het GTR-topic :P

LFS is realistischer dan GTR?

Als ik het zo lees claimen beide vooral de nadruk te leggen op realisme, dus...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Je bent gelukkig niet als enige verdwaald. ;)

Ik vind de physics van LFS S1 nog net een tikje minder dan die GTR en GPL maar dat zou kunnen veranderen in S2 of S3.
Daarnaast zijn de auto's en banen voor het grootste gedeelte fictief in LFS, dus daar is niet veel sim aan IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nee, maar de online races zijn wel veel leuker in LFS. In GTR komt het er vaak op neer dat je 2 x 80 minuten practice hebt, dan nog een ellenlange qualify, en dan een race van nog geen 10 minuten omdat vrijwel iedereen crasht.

LFS is meer server joinen, beetje warm lappen, voten voor een race, en lekker een race van een minuutje of 5-8 draaien. Niet te kort, niet te lang, en vooral veel fun. Dat mis ik heel erg bij GTR.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 16:23
dju ben ik eens op GOT rond aant neuzen kom ik ineens hier terecht :)

Ben zelf al ruim een jaar LFS racer en moet zeggen dat dit nog steeds bevalt. Doen jullie ook mee aant leagues of zitten jullie bij teams?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

daroy schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:23:
dju ben ik eens op GOT rond aant neuzen kom ik ineens hier terecht :)

Ben zelf al ruim een jaar LFS racer en moet zeggen dat dit nog steeds bevalt. Doen jullie ook mee aant leagues of zitten jullie bij teams?
Ik Race zelf nu al ongeveer 2 jaar. Niet bij teams (daar speel ik het te afwisselend voor) Maar ik race altijd wel mee met de LFS Endu league.
Hoewel de S1 Afsluiter voor mij in de LX6 toch erg moeilijk gaat worden.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Arfman schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:30:
LFS is meer server joinen, beetje warm lappen, voten voor een race, en lekker een race van een minuutje of 5-8 draaien. Niet te kort, niet te lang, en vooral veel fun. Dat mis ik heel erg bij GTR.
goede constatering; vind het enorm fijn dat je gewoon 'effe' kan gaan racen. Soms onstaan er op servers leuke groepjes waarmee je de hele avond even lekker kan close racen en soms ben ik na 4 rondes weer weg door groot niveauverschil of door gepruts. GTR is qua simulatie echt geweldig maar de keren dat ik het gespeeld heb (heb zelf niet) vond ik de sessies lang, publiek overdreven serieus en races snel een chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@wheeler: _O_
Prachtige analyse van een gemiddeld avondje GTR. Heb wel screenshots van races die letterlijk na 2 bochten al verprutst waren doordat _iedereen_ crashte (beetje F1 @ Spa 1998 idee). True, dat gebeurt ook wel bij LFS, maar dan vote iedereen ff voor een restart en kun je weer lekker racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
CRiMiNaL schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:47:
[...]

Ik Race zelf nu al ongeveer 2 jaar. Niet bij teams (daar speel ik het te afwisselend voor) Maar ik race altijd wel mee met de LFS Endu league.
Hoewel de S1 Afsluiter voor mij in de LX6 toch erg moeilijk gaat worden.
ik heb me ook proberen te qualificeren voor de Endu League maar was 31e en er mochten er maar 30 mee doen |:(
Zelf zit ik dus ook sinds een jaar bijna bij teamnic met nog een paar andere Hollanders. Er is nou niet veel te doen omdat er weinig competities zijn en de meeste van de S2 skins hebben we ook al af, hier een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.teamnic.com/files/s2/fzr.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bij LFS is de instap inderdaad een stukje lager dan andere sims en dat is soms wel prettig.

Maar op 1 of andere manier blijft LFS bij mij niet hangen, dan speel ik het even of zelfs een paar dagen maar dan vind ik het saai worden, het heeft ook weinig sfeer vind ik.

Daarna ga ik toch weer terug naar GTR, wat heel leuk is als je rijdt met mensen waar je wat aan hebt, op een public server is er idd weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Ik vind het racen op publieke servers ook niet echt geweldig. Ik rij liever met bekende of in een league. Dan heb je echt het gevoel van competitie en er word atlijd fair gereden. Het blijft mij dan ook wel boeien om steeds de volgende race te proberen je tegenstanders eens voor te zijn :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

daroy schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:12:
[...]

ik heb me ook proberen te qualificeren voor de Endu League maar was 31e en er mochten er maar 30 mee doen |:(
Zelf zit ik dus ook sinds een jaar bijna bij teamnic met nog een paar andere Hollanders. Er is nou niet veel te doen omdat er weinig competities zijn en de meeste van de S2 skins hebben we ook al af, hier een voorbeeldje:
Jah, ik had meer tijd aan m'n setup moeten besteden. Maar aangezien mijn huidige LX6 Setup meer leek op een Minardi zonder traction control, kon ik wel fatsoenlijke rondetijden rijden, maar het koste zoveel energy om die auto in het rechte pad te houden dat ik naar 3 rondjes gold rev zoiets had van bekijk het lekker maar met die LX6 :P

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
CRiMiNaL schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:08:
[...]

Jah, ik had meer tijd aan m'n setup moeten besteden. Maar aangezien mijn huidige LX6 Setup meer leek op een Minardi zonder traction control, kon ik wel fatsoenlijke rondetijden rijden, maar het koste zoveel energy om die auto in het rechte pad te houden dat ik naar 3 rondjes gold rev zoiets had van bekijk het lekker maar met die LX6 :P
hehe lol, ik had me een redelijke hotlap voor Green Rev (1.21.3x) daarmee zou ik makkelijk in div B zitten maar waar ik niet meer aangedacht had was me hotlaps op Gold Rev en Black Rev te verbeteren. Omdat er dus meer dan 30 rijders zich ingeschreven hadden bleek achteraf dat er ook naar de totaal tijd gekeken werd en daar viel ik dus op een paar tiende buiten de boot.

Maarja het is maar een 3 week durende seizoen dus dan doen we daarna weer gewoon mee 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

daroy schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:17:
[...]

hehe lol, ik had me een redelijke hotlap voor Green Rev (1.21.3x) daarmee zou ik makkelijk in div B zitten maar waar ik niet meer aangedacht had was me hotlaps op Gold Rev en Black Rev te verbeteren. Omdat er dus meer dan 30 rijders zich ingeschreven hadden bleek achteraf dat er ook naar de totaal tijd gekeken werd en daar viel ik dus op een paar tiende buiten de boot.

Maarja het is maar een 3 week durende seizoen dus dan doen we daarna weer gewoon mee 8)
True ondertussen ff wegkwijlen bij het idee van S2 :P

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Vanavond (5-4) om 22.00 CEST (GMT+2) word de actuele S2 versie geshowt bij NBC Giga TV (dit is een duitse zender). Via http://www.giga.de kan je de stream bekijken, mocht je niet kunnen kijken dan neemt Ocrana de show ook op en zetten deze online. 8) _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Da's nog niks :P
De Alpha demo staat online !

http://www.liveforspeed.net/?page=s2demo

Toevallig keek ik net, was dit 15 minuten geleden gepost. Nu baal ik extra dat mijn stuur ter reparatie bij de MediaMarkt ligt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

AAAAhhhh, waarom nou weer zo laat, nu wordt het weer laat vanavond :/

:P

[ Voor 7% gewijzigd door Tentacle1 op 05-04-2005 22:58 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kwam perongeluk tegen een muur :P

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~sickdude/lfs/schade1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~sickdude/lfs/schade2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~sickdude/lfs/schade3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~sickdude/lfs/schade4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~sickdude/lfs/schade5.jpg

:Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Witwasser op 05-04-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik zal een dezer dagen startpost even opfrisser geven en natuurlijk de alpha demo (er kan dus nog bijgeschaafd worden door de ontwikkelaars) testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 22:51
Arfman schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:50:
Da's nog niks :P
De Alpha demo staat online !

http://www.liveforspeed.net/?page=s2demo

Toevallig keek ik net, was dit 15 minuten geleden gepost. Nu baal ik extra dat mijn stuur ter reparatie bij de MediaMarkt ligt :'(
Die gaan we vanavond eens proberen! Ik hoop dat de feeling met de baan iets beter is dan in s1 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
vanmorgen ff gereden en het voelt echt heerlijk, alles is gewoon super verbeterd naar mijn mening. Het is dat ik nog veel moet leren voor me tentames anders was ik niet achter de pc weg te slaan. Morgen avond toch ff de 1e onofficiele endu race rijden 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-04 15:55
daroy schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:12:
[...]

[afbeelding]
Zoals hier dat plaatje staat vind ik de auto er mooi uitzien alleen is het wel erg jammer dat er zo'n platte texture in de koplamp zit. Als je dan dingen 3d wilt maken moet je alles doen en niet zoiets.

Verder vind ik persoonlijk GTR echt vele malen beter maar gelukkig is en blijft dit een mening. LFS is meer een lekkere race game waarvoor je weinig hoeft te doen om hard te gaan. GTR moet je aan je setup sleutelen en ook je tactiek in de race goed bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
joostingh schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:44:
[...]Zoals hier dat plaatje staat vind ik de auto er mooi uitzien alleen is het wel erg jammer dat er zo'n platte texture in de koplamp zit. Als je dan dingen 3d wilt maken moet je alles doen en niet zoiets.

GTR moet je aan je setup sleutelen en ook je tactiek in de race goed bepalen.
wat denk je dat je in LFS moet doen ;)
Vergeet niet dat LFS nu op versie 0.5 zit van het totale pakket terwijl GTR al op 1.3 zit, er is dus nog een lange weg van ontwikkeling te gaan. Maar ga eens anderhalf uur racen met LFS S2 demo met de GTT, erg makkelijk vind ik het niet.
Toen ik trouwens GTR voor het eerst probeerde vond ik het persoonlijk makkelijker spelen dan LFS (op Sim niveau zonder hulpen aan natuurlijk). Het enigste probleem was het vermogen waar ik ff aan moest wennen maar qua rijden was het niet echt moeilijk...

verder ben ik het wel met je eens over die texture, had idd wat beter gemogen. Mja LFS is wel wat computervriendelijker dan GTR op hoge details.

Elke game zijn z'n eigen fans hebben en dat hoort ook zo, smaken verschillen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
daroy schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:04:
[...]

wat denk je dat je in LFS moet doen ;)
Vergeet niet dat LFS nu op versie 0.5 zit van het totale pakket terwijl GTR al op 1.3 zit, er is dus nog een lange weg van ontwikkeling te gaan. Maar ga eens anderhalf uur racen met LFS S2 demo met de GTT, erg makkelijk vind ik het niet.
Toen ik trouwens GTR voor het eerst probeerde vond ik het persoonlijk makkelijker spelen dan LFS (op Sim niveau zonder hulpen aan natuurlijk). Het enigste probleem was het vermogen waar ik ff aan moest wennen maar qua rijden was het niet echt moeilijk...

verder ben ik het wel met je eens over die texture, had idd wat beter gemogen. Mja LFS is wel wat computervriendelijker dan GTR op hoge details.

Elke game zijn z'n eigen fans hebben en dat hoort ook zo, smaken verschillen ;)
Helemaal mee eens en ik zal ook zeker wel eens meer LFS gaan spelen maar op het moment blijf ik nog even steken bij GTR en ik hoop dat dit net zo lang gaat duren als dat ik nu met GP4 bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Omg: nu lig ik toch nog in een deuk, en dat voor volgens mij een redelijk serieuze sim:

Afbeeldingslocatie: http://www.liveforspeed.net/page_images/screenshots/24120422small.jpg
Klikbaar

Met vier man in zo'n wagentje :P

Ik moet zeggen dat de banen er toch wel aardig uit zien, maar de auto's zijn (nog?) niet om aan te zien IMO.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 76438 op 06-04-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

joostingh schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:02:
[...]
Helemaal mee eens en ik zal ook zeker wel eens meer LFS gaan spelen maar op het moment blijf ik nog even steken bij GTR en ik hoop dat dit net zo lang gaat duren als dat ik nu met GP4 bezig ben.
Ik dnek dat ik weer terugga naar LFS (S2), simpelweg omdat je dan nog wat leuke races kunt beleven op een avondje. Ik heb geen zin/tijd om me een uur suf te praccen, dan nog kwalificeren, om vervolgens een race van 18 minuten te rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 09:28

scorpie

Supra Addict

Zo damn, eindelijk een FFWD auto die echt aanvoelt als zijnde een FFWD auto, die trainingen zijn echt gewoon gaaf om te doen, zo realistisch :D
Morgen gelijk S2 bestellen (ben al S1 racer)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
het voordeelwat LFS tov GTR heeft in de online mode is dat je makkelijk ff een game kan joinen en dan meteen midden in de actie zit. Je kan met LFS gewoon makkelijker en closer online racen dan GTR (op dit moment).

en dat kleine autootje is een mini look-a-like wat dus echt ideaal is op kleine baantjes om echte close races te rijden ;)

De Alpha demo bevalt mij uitstekend, het online racen is weer echt gaaf en close. Als je in de langere races constant kan rijden heb je zowiezo kans om voorin te eindiggen want je heb nog altijd van die mensen die proberen elk rondje vol te vlammen en dat werkt op de lange termijn niet meer _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
daroy schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:44:
het voordeelwat LFS tov GTR heeft in de online mode is dat je makkelijk ff een game kan joinen en dan meteen midden in de actie zit. Je kan met LFS gewoon makkelijker en closer online racen dan GTR (op dit moment).
De races die ik nu heb gezien zijn trouwens behoorlijk close. En ja als je een goede rijder er tussen hebt zitten dan rijd hij weg maar dit is ook het geval bi LFS. Ik heb het niet voldoende gespeeld om te kunnen zien of LFS beter is als GTR maar ik denk dat het een ander spel is. GTR is een volledige SIM en LFS is een race spel met hele goede eigenschappen maar het is helaas (om de kosten) geen SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:11
joostingh schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:44:
Verder vind ik persoonlijk GTR echt vele malen beter maar gelukkig is en blijft dit een mening. LFS is meer een lekkere race game waarvoor je weinig hoeft te doen om hard te gaan. GTR moet je aan je setup sleutelen en ook je tactiek in de race goed bepalen.
Lijkt mij niet dat je niet kan stellen dat je in LFS weinig hoeft te doen om hard te gaan. Misschien hard naar je eigen idee... ...maar grote kans dat je niet zo hard gaat invergelijking tot de echt snelle mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LFS is een spel wat in meerdere fases opgebouwd wordt, ik denk dat de uiteindelijk versie toch wel een sim van formaat zal zijn.
ik ben wel S1 licensed maar ik vind het niet heel erg spannend nog, de physics moeten nog goed uitgewerkt worden en de fictieve banen en auto's doen mij gewoon heel weinig.

Wat wel mooi is van LFS is dat de instapdrempel idd een stukje lager is dan een hardcore sim als GPL of zelfs GTR.
Ik zal S2 wel aanschaffen, al is het alleen al om het mooie initiatief te steunen en zodat ze zoveel mogelijk door kunnen ontwikkelen. Binnenkort eens de Alpha demo uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
gtr is super gaaf, speel ik ook.. maar gtr kan niet tippen aan de geweldige game play en close races van lfs. Eigenlijk beetje nutteloze discussie, denk dat voor de echte race freaks beide games de moeite waard zijn om te kopen.

Maarre hoe zit het met banden en fuel? het zit wel in s2 maar ik heb nog niet echt het gevoel dat meer/minder fuel of banden soort echt veel invloed heeft op het rij gedrag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Thijs B schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:40:
gtr is super gaaf, speel ik ook.. maar gtr kan niet tippen aan de geweldige game play en close races van lfs. Eigenlijk beetje nutteloze discussie, denk dat voor de echte race freaks beide games de moeite waard zijn om te kopen.

Maarre hoe zit het met banden en fuel? het zit wel in s2 maar ik heb nog niet echt het gevoel dat meer/minder fuel of banden soort echt veel invloed heeft op het rij gedrag..
klopt, eigenlijk moet je LFS en GTR gewoon niet vergelijken. Het zijn 2 compleet verschillende games en ik vind ze beide goed genoeg om zichzelf sim te noemen. Ookal zijn ze beide totaal anders kwa opzet.

Ben zelf ook in bezit van beide games en vind GTR leuk om offline te doen en LFS voor het online gebeuren. Het is denk ik gewoon een kwestie van smaak. Ben benieuwd hoe in S2 de GTR klasse wagen rijden.

Ik heb der zelf nog niet echt veel tijd voor gehad om te proberen maar wel gemerkt dat je grip minder werd naarmate de banden meer slijten. Over de benzine kan ik nog niks zeggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb in GTR trouwens ook vaak close geraced en in LFS hele saaie gehad, hangt ook van de mensen af waar je mee racet.

Die GT wagen wordt idd wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
Thijs B schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:40:

Zoals ook al gezegd is, is een vergelijk tussen beide erg lastig en ook denk ik dat ze beide gewoon erg goed zijn in hun eigen idee.

Maar ik vind het persoonlijk dus geen SIM ookal heeft hij veel van deze eigenschappen.

Maar verder gesproken, ik ga gewoon lekker verder met GTR om daar mijn tijden te verbeteren al lijken ze mij al behoorlijk netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Voor dit topic alleen nog maar over de vergelijking tussen Live for Speed en GTR gaat wil ik graag meer meningen horen over de Alpha demo...

Heb gisteren 40 offline rondes gereden en mijn bevindingen zijn positief! De bandenslijtage en temperatuur zijn zeer netjes, schademodel is leuke aanvulling op ophanginschade maar op dit moment nog realistisch. De graphics zien er veel beter uit dan in S1 en de wagenbesturing, ook met keyboard, is er ook op vooruit gegaan. Ik kijk nu al uit naar de volgende alpha, bij de vorige demo releases hebben we ook een aantal gehad voor de definitieve release. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82576

ik vind wel leuk spel, beetje irritant soms de bochten :P ik slip wel veel mja beetje leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 22:51
Ik vind deze versie ook stukken beter dan S1. Nu maar hopen dat de snellere auto's ook verbeterd zijn, want dat vond ik een zwak punt bij S1. Bij die auto's was het hele gevoel naar mijn mening weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
gister een flink aantal rondjes gereden met de gti tegen een man of 8. door constant te rijden kon ik mooi voorin eindiggen want te rest vloog er op het einde allemaal af :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

echt geweldig de nieuwe versie. Ik moet zeggen dat het gevoel van realisme erg vooruit is gegaan. Vind alleen dat er nog wel wat kleine verbeteringen in damage kunnen komen. Gister knalt er zo'n nub met 150km/h vol achterop omdat hij vergeet te remmen, daarna kan hij gewoon door rijden :X

[ Voor 5% gewijzigd door CRiMiNaL op 08-04-2005 11:43 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
CRiMiNaL schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:42:
echt geweldig de nieuwe versie. Ik moet zeggen dat het gevoel van realisme erg vooruit is gegaan. Vind alleen dat er nog wel wat kleine verbeteringen in damage kunnen komen. Gister knalt er zo'n nub met 150km/h vol achterop omdat hij vergeet te remmen, daarna kan hij gewoon door rijden :X
het blijft Alpha he ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik denk dat ik dit spel binnenkort ook maar eens ga proberen.

Ik had het topic een tijdje geleden al gevonden, maar kon het niet meer vinden.
Het ziet er in iedergeval erg goed uit, dus ben zeker heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
CRiMiNaL schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:42:
..Vind alleen dat er nog wel wat kleine verbeteringen in damage kunnen komen...
De suspension damage is in deze demo nog niet geheel actief, denk dat het gebeurt als dit wel werkt je absoluut niet verder meer kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:08
Het ziet er leuk uit, maar ik heb alleen geen idee hoe ik de pedalen van mijn momo racing stuurtje kan gebruiken om gas te geven en te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
als je naar de controls gaat en dan stuur aanklikt kan je ergens klikken op axes/force feedback.
Dan zie je aan je rechter kant wat sliders die bewegen als je stuurt of gas geeft.
Klikt dan op accelarate en klik dan je juiste slider aan. Het zou kunnen dat je je pedalen op invert 1 moet zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
daroy schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:02:
als je naar de controls gaat en dan stuur aanklikt kan je ergens klikken op axes/force feedback.
Dan zie je aan je rechter kant wat sliders die bewegen als je stuurt of gas geeft.
Klikt dan op accelarate en klik dan je juiste slider aan. Het zou kunnen dat je je pedalen op invert 1 moet zetten.
Als ik op axis / FF klik dan zie ik de slider voor de x axis en y axis bewegen wanneer ik het stuur en de pedalen beweeg. Ik zie daar verder geen accelerate staan.

Als ik voor axis 2 invert 1 kies dan werken de pedalen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb een licentie voor S1, maar hoe kan ik deze ingeven bij de Alpha, of is dat nog niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
kwiebus schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:21:
[...]

Als ik op axis / FF klik dan zie ik de slider voor de x axis en y axis bewegen wanneer ik het stuur en de pedalen beweeg. Ik zie daar verder geen accelerate staan.

Als ik voor axis 2 invert 1 kies dan werken de pedalen ook niet.
staan je pedalen in windows op Combined of Seperate?

@ Impry: je S1 licence kan je niet invoeren in de S2 Demo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
@daroy: Ze staan op Combined.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Na een paar uurtjes racen online weet ik gelijk weer waarom ik bijna niet online game.
Of het zijn van die gasten die alleen maar willen beuken of van die over serieuse patsers die je gelijk gaan voten omdat ik iemand een klein tikje geen omdat mijn wagen in onbalans zat. 8)7
Zat er al 30 minuten clean te racen.
Als ik niet gewenst ben ga ik zelf wel weg.
Ik snapte in eerste instantie niet wat hij precies bedoelde dus werd ik gelijk maar even uitgemaakt voor F'ing liar. [hij was het niet die ik aantikte hij zat erachter.]
Echt ik snap die heiza niet, alsof ik er zelf vanavond nog niet was afgetikt, dan wordt er sorry gezegt en dan ga je toch gewoon lekker verder?

Zo dat is eruit. :>

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
@ loneracer, het blijft een demo he. Iedereen kan rijden en dus zit er ook veel 'fout' volk tussen. In S1 had je dit ook een enkele keer maar over het algemeen werd daar veel vriendelijker gereden dan nu in die demo.

@Kwiebus, zet je pedalen op seperate dan ben je zowiezo al sneller.

Klik op Axes FF, zet je pedalen in LFS ook op seperate, klik op throttle, kies Axis 2 (bij de availible axes) en klik op invert 1. Doet het zelfde voor brake en kies dan Axis 3.

Zo staat mijn Momo ingesteld :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
@daroy, ik heb de pedalen zojuist ingesteld zoals jij aangaf en nu werkt het, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Eigenlijk is dit demo super onrealistisch. [tja alpha]
Je rijdt op het rechte stuk en vlak voor het bord 100 schakel je terug naar z'n 3 alsof je een extra rem hebt. :+
Online zag ik iemand afremmen in z'n 1 en daarna snel terug naar z'n drie.
Ik neem aan dat dit straks in de full niet meer kan.
De AI vind ik nog steeds behoorlijk zwak, ze zien je gewoon niet, de ideale lijn is heilig alsof ze op rails rijden. [ze zien elkaar wel trouwens]
Maargoed ze [AI] rijden inmiddels lage 1"40'ers dus achteraan starten en rekening houdend met dat ze je niet zien is het best leuk om 11 tegenstanders in te halen in 10 rondjes.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 22:29
LoneRanger schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:28:
Na een paar uurtjes racen online weet ik gelijk weer waarom ik bijna niet online game.
Of het zijn van die gasten die alleen maar willen beuken of van die over serieuse patsers die je gelijk gaan voten omdat ik iemand een klein tikje geen omdat mijn wagen in onbalans zat. 8)7
Zat er al 30 minuten clean te racen.
Als ik niet gewenst ben ga ik zelf wel weg.
Ik snapte in eerste instantie niet wat hij precies bedoelde dus werd ik gelijk maar even uitgemaakt voor F'ing liar. [hij was het niet die ik aantikte hij zat erachter.]
Echt ik snap die heiza niet, alsof ik er zelf vanavond nog niet was afgetikt, dan wordt er sorry gezegt en dan ga je toch gewoon lekker verder?

Zo dat is eruit. :>
Er lopen inderdaad soms mensen rond waarvan je denkt: "waar heb jij last van", vooral bij dragracen. Over het algemeen vind ik het publiek echter gewoon goed; 99% gedraagd zich imho sportief zat. Lamers hou je altijd iig.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
LoneRanger schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:50:
Eigenlijk is dit demo super onrealistisch. [tja alpha]
Je rijdt op het rechte stuk en vlak voor het bord 100 schakel je terug naar z'n 3 alsof je een extra rem hebt. :+
Online zag ik iemand afremmen in z'n 1 en daarna snel terug naar z'n drie.
Ik neem aan dat dit straks in de full niet meer kan.
De AI vind ik nog steeds behoorlijk zwak, ze zien je gewoon niet, de ideale lijn is heilig alsof ze op rails rijden. [ze zien elkaar wel trouwens]
Maargoed ze [AI] rijden inmiddels lage 1"40'ers dus achteraan starten en rekening houdend met dat ze je niet zien is het best leuk om 11 tegenstanders in te halen in 10 rondjes.
Remmen op de motor heet dat, doen je met een echte auto op het circuit ook om harder te remmen. Dus dat terug gooien in de 3 is wel mogelijk maar in de 1 gooien kan nooit gezond zijn voor een motorblok :P
De AI is ook niks maar het spel heet Live For Speed Online Racing Simulator dus waarom zou je tegen de AI gaan rijden 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat afremmen op de motor (zo extreem) zorgt er in S1 voor dat het motorblok extreem slecht gaat klinken en veel minder presteert. Zal nog wel niet in S2 Alpha zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Arfman: klopt; de motor, wielophanging en versnellingsbakschade zit nog niet in deze alpha. Extreem afremmen mbv motor zal dus snel tot verleden behoren.

Loneranger: de AI moet zichzelf trainen, ik erger me ook dood als je tegen "nieuwe" ai moet racen.Ze tegen elkaar laten rijden helpt enorm (bijv. 50 rondjes, 12 wagens op pro niveau) want hun progressie wordt onthouden en is zelflerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Van het weekend veel races gedaan met de S2 Alpha demo. Ik begon met een tijd van 1.38 op Blackwood met de XR GT Turbo, na wat setups van andere mensen en veel oefenen heb ik gisteren een 1.30.11 gereden, aardige progressie denk ik :P

Ook veel races gewonnen, veel close racing, prachtig. Nu al meer racefun gehad met S2 Alpha dan in 2 maanden met GTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik heb sinds gisteren de S2 Alpha Demo, en het meest geniale vond ik het sturen met de muis! Echt waar, dat zorgt voor een stuk betere handling en minder pootjesklachten dan met het toetsenbord. O+ Supergoed gevonden _/-\o_

Alleen met die tijden wil het nog niet goedkomen, mijn snelste ronde was 1 minuut 54, niet eens geldig maar goed :D . 2 Geldige rondes gereden, bij de rest van de 15 rondes schoot ik telkens wel ergens van het circuit af, erg irritant. Dat ding onderstuurt namelijk als de pest B) . I O+ it, een auto waarin ik iets te doen heb. F1 Challenge is leuk, maar ik doe alles zelf omdat er anders te weinig gebeurt naar mijn smaak :O O-) . Anyway, iemand nog een handige tip om die auto wat beter afgesteld te krijgen?

* Jejking Moet nodig eens aan die setup gaan sleutelen. Schoolwerk ernaast en planken met dat lijk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 20:41
Jejking schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:09:
Anyway, iemand nog een handige tip om die auto wat beter afgesteld te krijgen?

* boredgeestje Moet nodig eens aan die setup gaan sleutelen. Schoolwerk ernaast en planken met dat lijk :+ .
Het is misschien een goed idee om op het LFS forum te kijken (Link staat wel op de lfs homepage), daar zijn nl. genoeg setups te vinden.

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

'K ben het met Jejking eens, 't is veel leuker om je eigen setup samen te stellen en dan ook echt blij zijn als je de 1.37's hit op BW.

Setups jatten van andere vind ik altijd een beetje te makkelijk

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
CRiMiNaL schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:58:
'K ben het met Jejking eens, 't is veel leuker om je eigen setup samen te stellen en dan ook echt blij zijn als je de 1.37's hit op BW.

Setups jatten van andere vind ik altijd een beetje te makkelijk
Ik begin altijd met een setup vant forum of van eoa racer, en dan ga ik die aanpassen naar iets wat mij beter ligt (ik stuur met muis/ gas met kb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nou jongens, heb ik eventjes nieuws :D

Ben even wezen scheuren net, en met een XR GT (non-Turbo) kwam ik zojuist aan de 1:44.63 (geen screenie helaas) zónder de setup aan te passen! Vond ik op zich wel goed van mezelf, en dat is ook het leuke, gewoon lekker trappen tot ver over de limiet zonder iets te veranderen O-) .

Nou, vanwaar post ik dit? Nee, niet om te patsen B) , maar omdat ik me afvroeg of iemand hier dat scheurijzer 'XR GT Turbo' goed onder controle kan houden. Zo ja, wat voor rondetijd doet hij/zij dan? (het liefst zonder setupwijzigingen, dan kan ik het gaan vergelijken)... Ik zag hier namelijk mensen die 1:33 reden met een Internetsetup :?

Dee setup bepalen is overigens nog niet eens zo makkelijk. Ik zette de rijhoogte voor de gein op z'n laagst, wat gebeurt er? Het leek wel zo'n pimpbak met opblaasbare vering die dan op-en-neer stuitert, niét normaal. Bonk klats boem, van boven naar beneden en weer terug. Om je náár te lachen :+ (Toch maar weer snel teruggezet :P )

Edit: Met die XR GT Turbo-bak gaat het inmiddels al iéts beter zonder setupveranderingen, dit resulteerde als beste tijd in een 1:38.69... Niet slecht maar het kan nog beter 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 14-04-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83314

mijn PB met die GTT op dit moment is 1:30:40, maar het blijft een listig bakkie. Ik zie sommige mensen trouwens wel 1:28/1:29 rijden, het is dus zeker mogelijk om er nog wat meer uit te persen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
standaard GTT is 1.33 1.32 wel te doen. Heb je een goede setup rijd je 1.29 laag of 1.28 ;)

zelf heb ik nog niet echt met de GTT gereden, denk een rondje of 5-10, en zit daarmee op een 1.30.iets atm. Ben eigenlijk alleen nog met de GTI bezig geweet en zit daar nu op 1.36.73 :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

1.30.12 is mijn PB met de GT Turbo. Gereden met een setup van ene "Tunari" (die er zelf 1.29 mee reed). Mijn grote verbeterpunten (denk dat ik nog wel een seconde laat liggen per rondje) zijn de 3e versnellingsbocht na het lange rechte stuk, de S-bocht daarna (alhoewel ik nu vlak voor de linkerknik naar z'n 4 ga, zo dat ik volgas kan houden, scheelt 2 tiende) en de bocht opkomen rechte stuk start/finish, denk dat ik daar wel 5 tiende laat liggen, weet niet hoe ik dat op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Arfman schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:24:
1.30.12 is mijn PB met de GT Turbo. Gereden met een setup van ene "Tunari" (die er zelf 1.29 mee reed). Mijn grote verbeterpunten (denk dat ik nog wel een seconde laat liggen per rondje) zijn de 3e versnellingsbocht na het lange rechte stuk, de S-bocht daarna (alhoewel ik nu vlak voor de linkerknik naar z'n 4 ga, zo dat ik volgas kan houden, scheelt 2 tiende) en de bocht opkomen rechte stuk start/finish, denk dat ik daar wel 5 tiende laat liggen, weet niet hoe ik dat op kan lossen.
Het is altijd een goed idee om een goede racer te spectaten, dan kan je zien wat hij wél doet om die snelle tijden te rijden en zo vindt je dus de punten waar jij jezelf kunt verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

boredgeestje schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:49:
[...]

Het is altijd een goed idee om een goede racer te spectaten, dan kan je zien wat hij wél doet om die snelle tijden te rijden en zo vindt je dus de punten waar jij jezelf kunt verbeteren...
Klopt. Daarom weet ik ook waar ik de meeste tijd verlies, maar ik snap niet hoe zij zo snel door die bochten komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
een combinatie van op de juiste manier de juiste hoeveelheid gas en rem geven en dan ook nog eens perfect insturen ;)

ohja, die ene Tunari is een Fin wat toevallig een teamgenoot van mij is :P Hij is een tijdje uit LFS geweest maar pakt het blijkbaar erg snel weer op 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik kan niet wachten tot de closed beta begint. En je tenminste alleen maar tegen geregistreerde rijders rijdt. 'T word nu met de dag erger, van die gasten die hun uiterste best doen om races van andere te verzieken.

Voor de rest ben ik helemaal verslaafd aan de GTI .. en kan nie wachten tot ik in z'n snellere broertje kan rijden 8)

[ Voor 3% gewijzigd door CRiMiNaL op 15-04-2005 14:19 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
CRiMiNaL schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:10:
Ik kan niet wachten tot de closed beta begint. En je tenminste alleen maar tegen geregistreerde rijders rijdt. 'T word nu met de dag erger, van die gasten die hun uiterste best doen om races van andere te verzieken.

Voor de rest ben ik helemaal verslaafd aan de GTI .. en kan nie wachten tot ik in z'n snellere broertje kan rijden 8)
het fijne is dat er vaak ook races georganiseerd worden op prive servers, dan heb je dus geen last van die noobs ;)

de GTi rijd echt een stuk beter dan in S1 he, ben ook zeer benieuwd naar die snellere. Volgens mij stuurt ie als een kart.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
er gaat ook een nederlandse competitie aankomen, voor meer info kijk op http://www.simracing.nl

iRacing Profiel

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.