[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel IX

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik heb sinds kerstavond GTR en GTL, beide games lijken een soort framedrops te hebben.
Ik heb zowel hoog als lage instellingen geprobeert, dit lijkt het probleem niet te zijn.
Nieuwste drivers heb ik geprobeerd.
Specs:
AMD Athlon 64+ 3200
1280 MB RAM (2x 512 +1x 256)
Ati Radeon X800 Pro (@ XT PE)
Sound Blaster Audigy 2 ZS

Games als BF2, D³ en HL2 draaien wel heel goed.
Ook de GTL Demo werkte gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:19:
Ja sorry jongens beetje laat. Maar ik was totaal vergeten om een mailtje te sturen naar iedereen of een topic te starten.
Het domein was niet van mij, maar van iemand anders. Ik kan zelf wel een domein registreren en daarop verder gaan, maar dan zou ik eerst graag willen weten of er nog belangstelling is in een site met een eigen domein etc.
Dus heb ik, maar even een poll aangemaakt. En heb ook meteen een poll gemaakt met als er genoeg belangstelling is wat de domeinnaam dan wordt. Dus vul ze aub allebij in zodat ik als organisatie samen met Arnaud weet waar we aan toe zijn.
Poll: Een nieuw domein registreren?
Ja
Nee
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Welk domein naam?
gotgtr-league.nl
gotracing.nl
gotgtr.nl
gotsim.nl
gtr-racing.nl
Iets anders? laat het weten in het topic.
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Een domein als GOTGTR.tk is gratis :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:06:
[...]
Een domein als GOTGTR.tk is gratis :7
Ja maar daar kan geen mysql bijvoorbeeld opdraaien wat je nodig hebt om een forum te draaien ;)
Dus dan kan je net zo goed meteen een domeinnaam erbij registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Dutch3men schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:59:
[...]

Ja maar daar kan geen mysql bijvoorbeeld opdraaien wat je nodig hebt om een forum te draaien ;)
Dus dan kan je net zo goed meteen een domeinnaam erbij registreren.
ik heb wel mysql draaien en daar kan je nogsteeds gebruik van maken (heb het al vaker aangeboden ;) )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

mijn stem staat er ook

Ja, Gotracing.nl :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Update:

Ik heb het voor elkaar.
Ik zou (voor de belangstellenden) laten weten of het werkte.

Na een verse install van GTR 1.3.0.0 werkte het weer.
Geen een keer meer eruit geknald.
Echter bij online inloggen kreeg ik een update mogelijkheid, anders kwam ik er niet in. Deze patchte naar 1.4.0.0. Daar mee kon kon ik nog niet online racen.
Met versie 1.5.0.0 lukte het wel, waarschijnlijk omdat ik ook al een account had aangemaakt met die versie in het verleden.

En online racen is goed te doen nu.

Bedankt voor de tips! _/-\o_

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Ik heb het probleem gevonden :D
De kerstverlichting rondom mijn computer lijkt te storen, ik heb het verwijderd en nu draait alles vloeiend :D Wat kan zo'n probleem toch in een onverwachte hoek liggen... maarja... Topspel trouwens! hoewel de naam "spel" hier niet zo op zijn plaats is.

Ik heb een oude joystick als koppeling en heb auto koppeling dus uit, maar ik hoef dat ding helemaal niet in te trappen! als ik het gas onder het schakelen loslaat is dat al genoeg, kan iemand mij dit uitleggen?

[ Voor 85% gewijzigd door RMB op 28-12-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
RMB schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:41:
Niemand heeft gereageert dus even een herpost na 3 dagen:

Ik heb sinds kerstavond GTR en GTL, beide games lijken een soort framedrops te hebben.
Ik heb zowel hoog als lage instellingen geprobeert, dit lijkt het probleem niet te zijn.
Nieuwste drivers heb ik geprobeerd.
Specs:
AMD Athlon 64+ 3200
1280 MB RAM (2x 512 +1x 256)
Ati Radeon X800 Pro (@ XT PE)
Sound Blaster Audigy 2 ZS

Games als BF2, D³ en HL2 draaien wel heel goed.
Ook de GTL Demo werkte gewoon goed!
Het je sawing trees of zo uit staan? zo niet probeer dat eens.

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 21:38
Ik ben op zoek naar een goede racer voor op de PC. Na het lezen van dit topic was ik ook wel geinteresseerd geraakt. Normaal speel ik race spellen alleen op consoles, maar wil eens kijken hoe het speelt op m'n nieuwe PC.
M'n favoriete console racers zijn Forza en GT3/4. Kun je GTR: FIA daar een beetje mee vergelijken?

(Ik speel liever arcade-sims dan dom ragwerk. Realistisch is goed, maar niet te overdreven.)
De demo heb ik nog niet werkende gekregen, ga het morgen maar weer eens proberen :)

• FabiandJ
  • Niet online
medendo schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:05:
Ik ben op zoek naar een goede racer voor op de PC. Na het lezen van dit topic was ik ook wel geinteresseerd geraakt. Normaal speel ik race spellen alleen op consoles, maar wil eens kijken hoe het speelt op m'n nieuwe PC.
M'n favoriete console racers zijn Forza en GT3/4. Kun je GTR: FIA daar een beetje mee vergelijken?

(Ik speel liever arcade-sims dan dom ragwerk. Realistisch is goed, maar niet te overdreven.)
De demo heb ik nog niet werkende gekregen, ga het morgen maar weer eens proberen :)
GTR is een stuk moeilijker dan Forze etc. Om een beetje fatzoenlijk een ronde te kunnen neerzetten ben je toch een tijdje zoet. En zeker als je online wilt mee racen zul je het moeten doen met erg weinig hulpmiddelen meestal alleen clutch hulp.

• RMB

RMB

Ik heb auto clutch uit staan, maar ik kan nog steeds gewoon gasgeven en schakelen zonder koppeling in te hoeven trappen, kan iemand mij dit uitleggen?

Verwijderd

Komt doordat de wagens een sequentiele bak hebben. Het is geloof ik niet goed voor de bak (maar dat weet ik niet zeker), en dus zou je merken in langere races dat je bak het niet uithoudt.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
medendo schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:05:

Als je meer van arcade-achtige sims houdt kun je GTR wel spelen in de Arcade of Semi-pro mode, maar ik denk dat Race Driver 2 of 3 dan beter voor je is. Meer auto's en tracks enzo. GTR is meer een die-hard simulatie, weliswaar met een arcade mode maar die is er vooral ingestopt om de verkoopcijfers wat op te kunnen krikken ;)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
RMB schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:53:
Ik heb auto clutch uit staan, maar ik kan nog steeds gewoon gasgeven en schakelen zonder koppeling in te hoeven trappen, kan iemand mij dit uitleggen?
Schakel maar eens enthousiast terug van 3 naar 2 in/vlak voor een bocht zonder gas bij te geven

• RMB

RMB

Ik heb nog een probleem:
Als ik met de Porsche GT3 RS vol rem (met de andere porsches hetzelfde) gaat hij op het eind van de bocht spinnen en draai ik alle kanten op, iemand hier tips voor?
komt dit door de gewichtsverhouding 60:40 van de 911?

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RMB schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:27:
Ik heb nog een probleem:
Als ik met de Porsche GT3 RS vol rem (met de andere porsches hetzelfde) gaat hij op het eind van de bocht spinnen en draai ik alle kanten op, iemand hier tips voor?
komt dit door de gewichtsverhouding 60:40 van de 911?
Typisch Porsche, omdat de motor helemaal achterin ligt wil deze nogal makkelijk voorbij de voorkant.

Het vereist een iets andere remtechniek. Je moet vroeger in de ankers en vooral veel trail-braken. Je kunt met de rembalans/toe-in/anti-roll bar instellingen het wel iets opvangen maar het blijft lastig vanwege de gewichtsverdeling.

Maar wat je met aanremmen verliest win je met het uitaccelereren. Doordat er zoveel gewicht op de achterwielen rust, heb je enorm snel/veel tractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 21:38
kNarf schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:21:
[...]

Als je meer van arcade-achtige sims houdt kun je GTR wel spelen in de Arcade of Semi-pro mode, maar ik denk dat Race Driver 2 of 3 dan beter voor je is. Meer auto's en tracks enzo. GTR is meer een die-hard simulatie, weliswaar met een arcade mode maar die is er vooral ingestopt om de verkoopcijfers wat op te kunnen krikken ;)
Bedankt voor de reacties. :)
De demo wil niet werken, geen idee waarom niet. Zal wel iets met starforce zijn .... Maakt verder niet uit. Ik heb daarop maar de demo van DTM3 eens geprobeerd en deze was is wel aardig.
btw; met wat voor stuurtje rijden jullie? Ik zag een Logitech Formula Vibration Feedback Wheel voor €25,= bij 4launch. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
medendo schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:14:
[...]

Bedankt voor de reacties. :)
De demo wil niet werken, geen idee waarom niet. Zal wel iets met starforce zijn .... Maakt verder niet uit. Ik heb daarop maar de demo van DTM3 eens geprobeerd en deze was is wel aardig.
Starforce drivers eens updaten misschien?
Als je DTM3 leuk vind denk ik dat je GTR misschien te lastig gaat vinden.
btw; met wat voor stuurtje rijden jullie? Ik zag een Logitech Formula Vibration Feedback Wheel voor €25,= bij 4launch. Is dat wat?
Troep, lekker laten liggen en doorsparen voor een echt stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:23

KhaZ

Alfa Romeo

Zamorano schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:57:Troep, lekker laten liggen en doorsparen voor een echt stuur.
Inderdaad, koop een Logitech Momo Racing stuur + pedalen, heb deze set nu een week, en bevalt uitstekend (speel GTL en GTR)!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik rijd zelf met Frex, maar voor een beginnende simmer zijn er betere opties.

De Momo Racing is idd een prima stuur; de DFP is nog een stukje beter en meestal voor dezelfde prijs te vinden; en dan is er nog het nieuwe stuur van Thrustmaster, de Rallye GT Pro, die ook erg interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij met een wingman formula force gp van logitech en dat bevalt mij prima. Het is tevens een niet al te duur stuurtje en misschien ook een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Gisteren eens geprobeerd een man of acht te hosten bij Monza op mijn pc.
Middels een kabelaansluiting van 768kb upload.

Tip: Doe maar niet!
elke keer als er iemand zich aanmeld, dan staat het beeld even stil, en ik sta dan even later in de grindbak.

Ook loopt het beeld bij vier of meer mensen te schokkerig.

Nog een tip: Imola1994!
Wat een gave track. Dat is de track van voor de grote verandering na het ongeluk van Barichello, Ratsenberger en Senna.

Aangezien ik toch een fan van het eerste uur ben van Senna, is het een circuit met gemengde gevoelens.
Het circuit is erg mooi gemaakt, realistische heuvels en een layout die wel aardig klopt.
Erg spannend. Maar die Tamburello bocht, tja.....

Het circuit is nu al een favoriet van mij.
Evenals de Nordschleiffe, is ook een 'must have'. :P

Voor velen zal dit oud nieuws zijn, maar ik neem vaak waar dat er nog steeds mensen zijn, die deze sim nu pas aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die norschleiffe zuigt big time man ......

Snap niet dat er mensen zijn die na op de GTR tracks gereden te hebben dit soort lelijke dingen tof vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:13:

Snap niet dat er mensen zijn die na op de GTR tracks gereden te hebben dit soort lelijke dingen tof vinden
Ik ook niet. Er zijn 2 teams bezig met een scratch built Nordschleife voor rFactor, ik wacht daar liever op dan dat ik op die lelijke en onnauwkeurige oude versies rond rijd.
En dan komt er waarschijnlijk nog een versie voor nKpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Nordschleife in GT4 op de PS2 realistischer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:47:
Is de Nordschleife in GT4 op de PS2 realistischer ?
Zeker weten. De versie voor GTR stamt van origine uit 1998, en komt uit GPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:13:

De layout klopt toch aardig hoor.
Oke de graphics zijn wat gedateerd en niet zuiver.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik na een paar rondjes op het originele GTR track, Anderstop het wel gezien had. Dat vind ik pas saai. Dan brengt mij die Zurich track (Nordschlieffe) toch veel meer uitdaging en plezier.
Sommige tracks hebben gewoon iets extra's ongeacht de grafische achterstand.
Ik blijf enorm blij met de energie die mensen stoppen in het geschikt maken van tracks voor GTR.

Gewoon een verschil van mening dus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Zamorano schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:47:
[...]

Ik ook niet. Er zijn 2 teams bezig met een scratch built Nordschleife voor rFactor, ik wacht daar liever op dan dat ik op die lelijke en onnauwkeurige oude versies rond rijd.
En dan komt er waarschijnlijk nog een versie voor nKpro.
Dat is ook wel weer interessant!

Ik wacht daar natuurlijk met smart op, maar....tot die tijd scheur ik met veel plezier op '3rd party'
tracks als Imola1994 en Zurich24H.

Als ik het goed begrijp zal dus die track voor rFactor ook geschikt worden voor GTR?

Hoe zit het met tracks voor GTL dan, zijn die ook gemakkelijk te implementeren in GTR en andersom en is men daar ook mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antonyv schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:17:
[...]

...
Hoe zit het met tracks voor GTL dan, zijn die ook gemakkelijk te implementeren in GTR en andersom en is men daar ook mee bezig?
Nee, gaat niet lukken. GTL gebruikt een andere engine dan GTR.

Anderstorp is ook een baggerbaan, probeer Spa of Barcelona eens. Stuk voor stuk betere banen dan de Nordsleife. In gt4 is die baan inderdaad veel realistischer, inclusief hobbels en bobbels en dergelijke.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ben er een tijdje tussen uit geweest qua internet, zie dat hakoner forum offline is en dat er al een post is geweest om een nieuw domein voor de got gtr compo aan te maken, hoe ver staat het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Quantor schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:10:
Ben er een tijdje tussen uit geweest qua internet, zie dat hakoner forum offline is en dat er al een post is geweest om een nieuw domein voor de got gtr compo aan te maken, hoe ver staat het daarmee?
Ik wil nog heel even wachten om het nieuwe domein te registreren omdat goldfinger (Arnaud) en ik nog actief in 2 andere leagues zijn waarvan er 1 ook op zondag draait. En omdat er de laatste paar weken steeds meer over GTR2 uitkomt.

Afbeeldingslocatie: http://img287.imageshack.us/img287/6819/gmcpag112ju.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img287.imageshack.us/img287/3425/gmcpag216di.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img423.imageshack.us/img423/5199/gmcpag317ud.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img287.imageshack.us/img287/5232/gmcpag414sr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img287.imageshack.us/img287/7745/gmcpag515ue.jpg
En op ware grote, iemand die Italiaans snapt?
1e
2e
3e
4e
5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:24:
[...]

Ik wil nog heel even wachten om het nieuwe domein te registreren omdat goldfinger (Arnaud) en ik nog actief in 2 andere leagues zijn waarvan er 1 ook op zondag draait. En omdat er de laatste paar weken steeds meer over GTR2 uitkomt.
Mooi speurwerk, Fabian! Kan niet wachten tot ie uitkomt. (neem aan dat er in het Italiaans staat, dat het een super spel is _/-\o_ )

Maar als je nu door dit alles in tijdnood komt te zitten, mag je wel uit de ZAC2 competitie stappen hoor.....dan staat mijn team tenminste op P1 in het klassement. >:)

Geintje, het is altijd leuk te kijken waar je staat t.o.v. die F550's van jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-01-2023
Dutch3men schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:24:
[...]

En op ware grote, iemand die Italiaans snapt?
plagiaat :D

Heb de preview laten vertalen en dit waren de belangrijkste nieuwe dingen die er in stonden.
ok i point pout some point that i read in the magazine.
The game is still to be finished

- Better circuits,graphic,kurbs reaction etc etc
- night races even more spectacular thank to a new illumination engine
- a completally new wheel (pneumatic) physics engine, completly rewrote from sratch !
- They invested lot of human resource for a new netcode and it's yet improved of 20% respect GTR
- Improved Graphic for cars and tracks respect GTL and GTR , they says it's impressive atm.
- new tracks (28 !!!) , and all old tracks has been retouched at the point that they seems INEDHIT (some of the new tracks : Dubai,Zhunai,Valencia)
- New damage physics, with microfiber damage also. More spectacular and realistic
- All ufficial GT cars are available from the beginning. YOu can win also other cars(didnt understend how :D )
- Game will be on the stores and not online cause they want to sell it also to all people to make also young simmers aware of this products and not only of the old gtr users.
- New DYNAMIC WEATHER system. All reflection on the track when i rains are done in real time and when the rain finish to fall, the trajectory will be dry more and more after each laps and depending on the cars present on track and temperature. Not like in GTR where there was a fixed number of laps to clear the track/trajectory. All this will be simulated not only to a GRAPHIC LEVEL but also to a REALISTIC PHISICS LEVEL
- Added some more Game Modality to satisfy also new Simmers but they didnt want to go against old Simmers. So they did all in 1 game. Between this new game modality there is the DRIVING SCHOOL also.
- THere wont be any 3d Audio, only stereofonic audio like it's predecessor but with better campionaments of sounds.

THaty's all.
No date or times are scheduled yet.
Game is at the first stages. Let's see...i love yet it :D
nu nog iemand die goed ned/ita en Engels spreekt :)

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. GTR gebruikt starforce. Nu weet ik dat cracks enz illegaal is maar in heb voorheen rare problemen gehad met windows door starforce. Een 2e windows installeren alleen voor GTR vind ik net weer te ver gaan maar wel geld weggegooid :(
Is het op 1 of ander reden mogelijk zonder starforce te spelen? Ik was zwaar verslaafd en wil zo graag weer even spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Italiaans is voor mij goed te begrijpen, maar om nou het hele artikel te vertalen gaat me wat ver. :P
Echt veel schokkends staat er ook niet in.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:39:
Is het op 1 of ander reden mogelijk zonder starforce te spelen?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die screens bekijk dan gaat gtr2 over het seizoen 2004. Jammer... had graag gezien dat seizoen 2005 erin zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Ik heb een probleem, ik rijd altijd met een Porsche GT2, maar deze word op het rechte stuk (online) altijd ingehaald door andere auto's ?

Ik heb de BiTurbo 911 geprobeerd maar deze heeft naar mijn mening een te grote draaicirkel.

Heeft iemand een oplossing? Ik wil om bepaalde redenen percee Porsche rijden dus kom niet met ideëen als: Neem de S7 E.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
RMB schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:10:

Ik heb de BiTurbo 911 geprobeerd maar deze heeft naar mijn mening een te grote draaicirkel.
Je moet ook niet gaan straatje keren op het circuit. :7

Ik gok dat je bedoelt dat ie teveel onderstuur heeft waardoor je hem moeilijker om de bocht krijgt. Lijkt me gewoon een setup kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
de GT2 hoort bij de GT klasse, maar is niet snel genoeg voor de andere GT's. Althans, niet degene waarmee online wordt gereden. Kies de GT3 eens en ga eens rijden op een NGT server, dan word je zeker niet voorbij gereden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ook goed nieuws op het gebied van tracks.

Monocosmos heeft wat info en renders vrijgegeven van de scratch built Nordschleife waar hij aan werkt. Zo te zien is het de versie die ook in GT4 te zien is en het ding heeft de bijnaam "The Mother II" meegekregen.

De track wordt in eerste instantie gemaakt en getest voor GTR en vervolgens zal er ook een versie voor rFactor komen.
De mesh zou klaar zijn halverwege 2006, waarna het nog geoptimaliseerd moet worden, dat wordt dus waarschijnlijk herfst 2006.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49ba4005d1a4e600be17643f78514a02/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bc263fc0dd27f562080fdb51fd2354f7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7f41518c6bc06e63a0c5599c5338a066/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d50c50ce1cfe1466adf76ee0a684037d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/162ec5143745d5758c325551a6b9123f/full.jpg

Nog wat meer screens zijn te vinden op de website van Monocosmos.

[ Voor 10% gewijzigd door Zamorano op 07-01-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:50:
Als ik die screens bekijk dan gaat gtr2 over het seizoen 2004. Jammer... had graag gezien dat seizoen 2005 erin zat.
2003 en 2004 zo te zien. I'm happy, 2005 komt nog wel een keer.

Trouwens dat verhaal over de regen races klinkt wel lekker, eindelijk fatsoenlijke regen graphics (gp3 was er al wat eerder mee, maar goed :) ).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastcossie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09-2021
[b][message=24950149,noline]Markao schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:17[/message
Heb de preview laten vertalen en dit waren de belangrijkste nieuwe dingen die er in stonden.

nu nog iemand die goed ned/ita en Engels spreekt :)
Lol, dat engels komt me bekend voor! :) Goed idee van je mark. Klinkt erg veelbelovend iig.
Ik hoop dat de release nog even duurt zodat ik nog wat kan sparen, zo te zien heb ik wel een behoorlijke systeem upgrade nodig! 8)

@Zamorano: Zo, die Nordschleife pics zien er idd goed uit zeg. _/-\o_

Fastcossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Dat is goed nieuws.

Nordschleiffe nieuwe stijl.

Hoewel ik het nog erg lekker vind om op de 'oude' geconverteerde versie (Zurich24H) rond te jakkeren in een F360. Heerlijk gooi'n'smijt werk.
Maar ik kijk ook wel uit naar de nieuwe.
EN dan GTR2.
Ik heb net een maandje een nieuwe pc, maar ik ga upgraden als het nodig is voor GTR2.
Dat staat vast.
Alleen ik snap niet dat men dat Motec NIET heeft geintegreerd in de sim zelf. A la GP4.

Dat is mijn eerste wens dat alle readings te lezen zijn de sim zelf.
De verbeterde graphics en de verbeterde physics geloof ik wel.

Op naar het eind van het jaar... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Nog even iets...
Ik rij met een Thrustmaster Rallye GT Pro stuur.
Nu heb ik in GTR alles op 0% deadzone staan.
Als ik in het callibratie scherm kijk in GTR dan staat die gevoeligheid ook heel mooi, met een geringe stuurbeweging komt er een groen balkje naar links en rechts.
Ook de pedalen zitten erg mooi in het volle bereik.
Maar dan toch als ik rij moet ik eerst minimaal een centimeter sturen voordat er iets gebeurd, met als gevolg dat ik loop te slingeren op rechte stukken, ja ook korte stukken, ik kan gewoon niet precies de wagen plaatsen.
Wat ik ook probeer in te stellen.

Nu kun je wel aanpassen dat het sturen op hogere snelheden minder gevoelig wordt maar dat wil ik dus juist NIET.
Ik wil gevoeliger sturen zodat ik veel beter nauwkeurig kan inhalen zonder gok.
:)

Heeft iemand dit probleem ook?
Misschien met een ander stuur dan ik heb?

Ik ben benieuwd.

Ja ik heb de nieuwste drivers van Thrustmaster maar dat schijnt ook niet het probleem te zijn.
In windows alsook in GTR ziet het er in de callibratie erg mooi en strak uit. Alleen tijdens racen niet.

Ik weet zeker dat ik minimaal een seconde per ronde eraf kan krijgen als dit probleem verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Heb je al aan de setup van je auto gesleuteld, met dingen als steering lock, toe in, camber etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
kNarf schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:13:
Heb je al aan de setup van je auto gesleuteld, met dingen als steering lock, toe in, camber etc. ?
Dat is het niet. Ik rij op het rechte stuk en kan het stuur naar beide kanten zeker 1,5 cm draaien terwijl de wagen exact dezelfde koers houdt.
Ik heb dus een ongevoelig centrum van zeker drie centimeter, terwijl dit niet zo is in het callibratie-scherm.

Wellicht moet ik eens proberen met mijn oude (gamepoort-)stuurtje. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens kijken met mijn Rallye GT Pro stuurtje. Gebruik hem puur voor GTR.

Uit mijn hoofd heb ik de deadzone op 3% staan ofzo. Maar om nou te zeggen dat je een seconde wint per ronde, omdat je op het rechte stuk nauwkeuriger kan sturen, snap ik niet. Met 3% deadzone kan je prima rechtuit blijven rijden en inhalen. Ook zijn de bochten geen probleem.

Maar ik zal vanavond eens gaan testen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 08:58:
Ik zal eens kijken met mijn Rallye GT Pro stuurtje. Gebruik hem puur voor GTR.

Uit mijn hoofd heb ik de deadzone op 3% staan ofzo. Maar om nou te zeggen dat je een seconde wint per ronde, omdat je op het rechte stuk nauwkeuriger kan sturen, snap ik niet. Met 3% deadzone kan je prima rechtuit blijven rijden en inhalen. Ook zijn de bochten geen probleem.

Maar ik zal vanavond eens gaan testen daarmee.
Ja geweldig Sl!der.

Maar let wel, als ik het op 3% zet heb ik dadelijk een nog grotere ongevoeligheid in het centrum en dat wil ik nou net niet.

Ik bedoel te zeggen met de tijdswinst van een seconde, (nee ik bedoel niet de Nordschleiffe :) ) dat ik echt last heb van dat feit, als alles perfect naar je zin staat ben je sowieso sneller.
En ik kan dan ook nog eens de auto beter plaatsen omdat ik niet continu uitslagen van minimaal drie centimeter hoef te maken, met schokken en tikjes sturen dus.

Laat ik het zo zeggen, als je echte auto dat heeft wordt ie absoluut afgekeurd!

Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen.

Bedankt alvast voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Heb je de Force Feedback op Inverse staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:30:
Dat begrijp ik niet Requiem19.
Wat houdt dat in?

(ergens vaag kan ik me wel zo'n regeltje herinneren in GTR, maar volgens mij staat ie niet op Inverse, maar ik kan me ook helemaal niet indenken wat dat doet)

(btw, het is wel grappig dat als je vergeet de voeding van de FF in te schakelen dan rij je over de kerbs en dan denk je dat je een totaal verkeerde lijn rijdt. Je went snel aan FF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Ik kom er zojuist achter dat er nieuwe drivers beschikbaar zijn gesteld door Thrustmaster.
Deze zouden o.a. het Frameratedrop probleem oplossen.

Maar belangrijker hier:
Men heeft in samenwerking met SIMBIN, betere FF effecten gecreeerd voor o.a. GTR en GTL.
Ik denk dat sommigen hierop zaten te wachten.

Wellicht is mijn probleem hiermee ook opgelost. Ik zal het vanavond proberen.

Je kunt ze hier downoaden.

Ook geven ze de verdere verbeteringen aan:

Changes and improvements :
Improvements to Force Feedback effects in the following games:
- GTR FIA Racing Game © 2005 SIMBIN DEVELOPMENT TEAM AB.
- GT Legends © 2005 10TACLE PUBLISHING GMBH
- rFactor © 2005 Image Space Incorporated
- Toca Race Driver 3 © 2006 Codemasters

* Improvement of FPS (Frame Per Second) = Reduced CPU workload

* Addition of a new bar for force effect management: ‘‘Aggressivity’’.
• Reduce the percentage to ‘‘smoothen’’ your wheel
• Raise the percentage to increase the strength of the effects and of the return to center.
• Reduce or raise the percentage to modify the strength of your gamepad’s vibrations.

For optimal sensations :

For “ForceFeedback Steering Wheels”
Use the “Wheel Force Effects” configuration in games
and invert forces or apply a negative force coefficient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Voor sommige stuurtjes moet je de FF effecten op Inverse zetten. Dat houdt in dat ze precies andersom werken. Voor de Logitech Driving Force Pro moet je ze ook op inverse zetten, anders trekt de FFB als je stuurt je helemaal de verkeerde kant op. Dan rijdt het echt als een natte spons. Toen ik net de DFP gekocht had dacht ik ook dat het een verrot stuurtje was, omdat ik de FF dus niet op inverse had gezet :).
For “ForceFeedback Steering Wheels”
Use the “Wheel Force Effects” configuration in games
and invert forces or apply a negative force coefficient
Bij het wheel configuration scherm in GTR moet je de FFB dus op Invert/(se) zetten en klik ook op het vakje 'wheel'. Desgewenst kan je ook special effects Momo Force aanklikken, wat ik gedaan heb, geeft net wat meer effectjes :). En natuurlijk effecten op Full zetten. Centerspring ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:48:Bij het wheel configuration scherm in GTR moet je de FFB dus op Invert/(se) zetten en klik ook op het vakje 'wheel'. Desgewenst kan je ook special effects Momo Force aanklikken, wat ik gedaan heb, geeft net wat meer effectjes :). En natuurlijk effecten op Full zetten. Centerspring ook uit.
Als je die effecten op Full zet trekt dat nog meer FPS ivm de directx. Hoe het allemaal zit weet ik niet meer mar als je die effecten op High zet heb je een winst van tussen de 5 en 20 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:48:
.............Centerspring ook uit.
Niet meteen uitzetten, eerst zelf experimenteren om te vinden wat het best voor jou werkt.

Op RSC hadden we laatst een discussie hierover, de meningen waren erg verdeeld.
Vooral in de ISI sims is het zo dat de wielen zich niet zo snel/goed centreren als in het echt, er valt zeker wat te zeggen voor een centerspring. Ik vermoed een combinatie van te weinig gevolgen van caster settings en een gebrek in de FF engine van het spel zelf.

Persoonlijk heb ik hem altijd aan staan en varieer de waarde naar gelang het type wagen waar ik in rijd of de sim die ik speel.

Verder horen discussies over hardware beter in dit topic thuis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zo wat meer nieuwe pics van GTR2 met dank aan http://www.otaugames.com/
Afbeeldingslocatie: http://img280.imageshack.us/img280/5524/gtr212010635gs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img280.imageshack.us/img280/895/gtr212010657rg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img280.imageshack.us/img280/2773/gtr212010660wa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img280.imageshack.us/img280/1440/gtr212010671vn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img280.imageshack.us/img280/1562/gtr212010684ud.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img280.imageshack.us/img280/6637/gtr212010691vt.jpg

1
2
3
4
5
6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:30:
Het blijkt nu met de nieuwste drivers van Thrustmaster dat ik inderdaad nu wel 'Inverse' moet inschakelen.
Dat was niet het geval met de eerdere drivers.

Het framratedrop probleem is wel opgelost.
Het ziet een stuk beter uit indien men over de kerbs rijdt, toch wel.

Maar mijn specifieke probleem met deadcenter van 3 centimeter blijft.

Het lijkt of men de FFB effecten totaal heeft herschreven want ik vloog aan alle kanten meteen van de baan. Het selfcentering-effect is een beetje overdone. Het sturen wordt wel heel zwaar op het rechte stuk met flinke acceleratie. Maar daarintegen wordt het wel weer realistisch licht als je de voorwielen blokkeerd tijdens remmen en als je onderstuurdt.

Met andere woorden, het is wel een verbetering maar ik denk dat ik wel moet werken aan de juiste instellingen.

Weet iemand hoe je kunt instellen dat ALLEEN het selfcentering-effect kunt verminderen?
Ik heb eens een hele lijst met allerlei functies met bijbehorende waarden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Probeer dan eens in het setup scherm, in 'the garage', je steering lock op bijvoorbeeld 18 te zetten. Hoe rijdt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Heb ik al mee ge-experimenteerd. Werkt ook niet echt bevredigend.
Ik heb het nu op 13 staan.

Het is nu gewoon het idee als dat er speleing zou zitten tussen de overbrenging van de stuuras, naar de wielen.

Snap je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
antonyv schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:31:
Heb ik al mee ge-experimenteerd. Werkt ook niet echt bevredigend.
Ik heb het nu op 13 staan.

Het is nu gewoon het idee als dat er speleing zou zitten tussen de overbrenging van de stuuras, naar de wielen.

Snap je? :)
Heb je het alleen in GTR, of ook in andere sims, en sims die niet op een ISI engine draaien?
Er zijn nog een heleboel FF tweaks mogelijk in de .PLR file, maar echt documentatie is daar niet van. Het klinkt gewoon als een extra deadzone, maar ik denk dat het toch specifiek te maken heeft met het RGT stuur.

Misschien moet je het probleem eens voorleggen op het GTR forum als het alleen bij GTR voorkomt. Als het bij alle ISI sims (rFactor) voorkomt kan je het beter even in het rFactor forum vragen op RSC, heb je waarschijnlijk sneller antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
zo de eerste GTR2 regen screenies, wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/1677/0029sf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/46/0127jc.jpg

[de rest van de screenies

(-www.sim-racer.de)

[ Voor 29% gewijzigd door Markao645 op 18-01-2006 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik denk dat het tijd wordt dat iemand een heel heel mooi GTR2 topic gaat maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Markao schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:41:
zo de eerste GTR2 regen screenies, wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]
[afbeelding]

de rest van de screenies
Wat ik ervan vind? Dat die mod maar beter gratis kan zijn. :7
Requiem19 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:46:
Ik denk dat het tijd wordt dat iemand een heel heel mooi GTR2 topic gaat maken
Ik kan van de week wel ff wat in elkaar flansen.

[ Voor 21% gewijzigd door Zamorano op 16-01-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wat me steeds minder duidelijk wordt is wie het spel uitbrengt c.q ontwikkelt. Eerst komt Simbin met een aantal screenshots en vervolgens Blimey met nog wat meer onthullende screenshots. Volgens mij zit het vrij raar in elkaar daarzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nu blijkt het spel van Simbin te zijn volgens mij. En heeft Blimey (de orignele Simbin mensen) er niet veel mee te maken lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Ik vraag me af wie die regen heeft gemaakt (ziet er strak uit, nu de regenphysics nog), ISI of Simbin/Blimey en of de ander er ook de beschikking toe krijgt (in case Simbin het heeft gemaakt).

Kan niet wachten tot rFactor deze regen heeft (of misschien ook wel, zal wel een performancehit hebben), GTR laat ik nog altijd links liggen zolang ze die starforce gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Als er een slechte reden voor is om GTR links te laten liggen, dan is die het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ok even opheldering van wie nou GTR2 maakt.
Simbin die is het hoofd zeg, maar van het ontwerpen van GTR2.
Wat Blimey met dit spel te maken heeft weet ik niet helemaal precies, maar je moet dan denken aan het modellen van de wagens bijv.

Dus Blimey staat onder contract van Simbin om voor GTR2 bepaalde dingen te maken voor GTR2.
Dus ze werken beide samen voor GTR2 waar welleswaar Simbin aan het hoofd staat, maar bepaalde dingen hebben opgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Requiem19 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:03:
Als er een slechte reden voor is om GTR links te laten liggen, dan is die het wel :)
Dat bepaal ik zelf wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:00:
Nu blijkt het spel van Simbin te zijn volgens mij. En heeft Blimey (de orignele Simbin mensen) er niet veel mee te maken lijkt het.
Hoe blijkt dat dan? Die screens staan toch op de blimey site? Als ik zo op die blimey site kijk wie er allemaal aan GTR2 werken daaro dan denk ik niet dat ze alleen maar wat modelleer werk aan het doen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:23:
[...]

Hoe blijkt dat dan? Die screens staan toch op de blimey site? Als ik zo op die blimey site kijk wie er allemaal aan GTR2 werken daaro dan denk ik niet dat ze alleen maar wat modelleer werk aan het doen zijn.
Staan er nu weer screens op de Blimey site?
Van de week waren alle links met betrekking to GTR2 wan hun website afgehaald.

Ok, dan weet ik het ook niet meer en wacht rustig af. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeh, hier: http://www.blimeygames.com/gtr2_screens.php

Dat Imola ziet er ook weer beter uit dan in GTL. check die bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Aan de ene kant ziet het er enorm gaaf uit, aan de andere kant voegt het niet erg veel toe denk ik. Het lijkt GTR gepoort naar de GTL engine met wat grafische extraatjes. Is dat weer 50 euro waard?
Ik ben er nog niet uit, bij GTL heb ik ook een hele tijd getwijfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Zamorano schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:46:
Aan de ene kant ziet het er enorm gaaf uit, aan de andere kant voegt het niet erg veel toe denk ik. Het lijkt GTR gepoort naar de GTL engine met wat grafische extraatjes. Is dat weer 50 euro waard?
Ik ben er nog niet uit, bij GTL heb ik ook een hele tijd getwijfeld.
Jouw kennende loop je een keer door de stad, zie je hem liggen en kun je het toch niet laten (liggen) :P

*Als* ik de intentie gehad zou hebben om gtr2 te kopen, zou ik eerst wachten en lezen wat anderen ervan vinden. Voorkomt dat je een product koopt waar je vervolgens een tijd mag wachten voordat ze het patchen zodat je fatsoenlijk (online) kunt racen. Als het uberhaupt ooit gefixed wordt.

Support is het tweede punt bij Simbin waar ik op afgeknapt ben (na starforce). ISI, das support 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Benotti op 17-01-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Benotti schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:48:
[...]

Jouw kennende loop je een keer door de stad, zie je hem liggen en kun je het toch niet laten (liggen) :P
Lol, ja dat zou niet de 1e keer zijn. Maar in GTL zitten auto's die ik echt gaaf vind, moderne GT's vind ik weer minder en die hebben we nu ook al in GTR1. Ik heb hem toen ook gekocht omdat de SO'76 mod nog wel even op zich leek te laten wachten (zeker voor rFactor). Maar ik blijf toch met een onprettig gevoel zitten als ik een spel van Simbin koop.
*Als* ik de intentie gehad zou hebben om gtr2 te kopen, zou ik eerst wachten en lezen wat anderen ervan vinden. Voorkomt dat je een product koopt waar je vervolgens een tijd mag wachten voordat ze het patchen zodat je fatsoenlijk (online) kunt racen. Als het uberhaupt ooit gefixed wordt.

Support is het tweede punt bij Simbin waar ik op afgeknapt ben (na starforce). ISI, das support 8)
Online racen doe ik amper, dus daar zou het voor mij niet aan liggen. Support is een ander verhaal, daar is ISI echt helemaal geweldig in. Ik vermaak me steeds beter met rFactor trouwens. Ook staat Simbin/10tacle's houding tegenover mods me helemaal niet aan, bij GTR viel het nog mee maar bij GTL en vermoedelijk ook GTR2 is er amper nog iets mogelijk. Mede daarom gaat GTL nu ook best vervelen, er zitten voor mij gewoon amper leuke banen in en er komt ook niks meer bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 17-01-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zie hoeveel lol GTR mij brengt dan hoef ik niet eens 1 seconde na te denken over deel 2

Speel GTR vanaf okt. 2004 en sindsdien niet meer opgehouden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
De screens met regen zijn in ieder geval veel belovend. Dat laat zien dat Simbin/Blimey in ieder geval meer aan het doen is dan GTR porten naar de GTL engine. Ik heb sterk het gevoel dat dit weer een absolute klasse game gaat worden.

Maar nog een keertje dan Benotti, wat is er mis met starforce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:43:
Als ik zie hoeveel lol GTR mij brengt dan hoef ik niet eens 1 seconde na te denken over deel 2

Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:43:

Ik sluit me daar bij aan. Ik zal ook meteen weer upgraden qua PC-kracht indien nodig, ondanks dat ik pas twee maanden een nieuwe PC heb.

Ik rij ook pas sinds 2 maanden GTR maar ben er ook vaak niet achterweg te slaan.
Soms vier uur achtereen. (heb inmiddels 800 ronden op Monza)
GTR2 komt er beslist bij mij.

Wel hoop ik op een modbaarheid als GTR. The Nordschleife is een must voor GTR, vind ik persoonlijk.

En voor wat betreft de regen, mooie shots! Ik hoop echter wel dat het er niet alleen als een spiegel uitziet maar ook daadwerkelijk de baan droog te rijden is.
Volgens mij is dat ook zo volgens de bronnen?

Wat ik wel vind in GTR is dat met een regenrace met flooded track, je bijzonder veel grip hebt, met softwet tyres.
Beetje onrealistisch als je dan maar vijf seconden langzamer bent.
(of ben ik dan een goede regenrijder O-) , ja of langzame rijder op droog asfalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Kijkende naar GTL, zie ik het somber in qua modbaarheid van GTR2. Monocosmos heeft ook al aangegeven dat om die reden er waarschijnlijk vooralsnog geen Nordschleife voor GTL kan komen. Het is voor GTL nu pas vrij beperkt mogelijk en ik verwacht dat Simbin met GTR2 nog een stapje verder gaat om het tegen te houden. Maargoed, we zullen zien.

Maar in een BMW M3 GTR over de ring scheuren is blijkbaar wel erg gaaf: Filmpje van 53 MB. :P
Heerlijk geluid.

[ Voor 19% gewijzigd door Zamorano op 18-01-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Pff, zojuist maar een 3e (!!) mail gestuurd naar de nederlandse helpdesk met de vraag hoe ik aan een nieuwe online key kom. Die creditcard ben ik nl kwijt...

Tot nu toe heb ik alleen een out of office reply ontvangen, na mijn 2e poging.. Lekkere service dit..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de livery's van de auto's in GTR2. Voor een leuke competitie is je eigen skin maken wel erg vet en iedereen heft zo unieke wagens. Hopelijk kan dat ik GTR2 nogsteeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
MrBarBarian schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:08:
Pff, zojuist maar een 3e (!!) mail gestuurd naar de nederlandse helpdesk met de vraag hoe ik aan een nieuwe online key kom. Die creditcard ben ik nl kwijt...

Tot nu toe heb ik alleen een out of office reply ontvangen, na mijn 2e poging.. Lekkere service dit..
gebruik deze; support@10tacle.com (duits/engels)

heb steeds binnen twee dagen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zamorano schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:33:
Kijkende naar GTL, zie ik het somber in qua modbaarheid van GTR2. Monocosmos heeft ook al aangegeven dat om die reden er waarschijnlijk vooralsnog geen Nordschleife voor GTL kan komen. Het is voor GTL nu pas vrij beperkt mogelijk en ik verwacht dat Simbin met GTR2 nog een stapje verder gaat om het tegen te houden. Maargoed, we zullen zien.

Maar in een BMW M3 GTR over de ring scheuren is blijkbaar wel erg gaaf: Filmpje van 53 MB. :P
Heerlijk geluid.
Het valt wel mee. Er moeten alleen mensen zijn die de tools maken voor het spel. Nu is het in de laatste versie van 3dsimed (gebruikt voor creeren van tracks) mogelijk om naar GTL formaat te exporteren. En de eerste addon tracks als Interlagos (conversie rFactor track) zijn nu ook al uit voor GTL. En ik denk zodra er dadelijk een goede versie is van Nordsleife voor rFactor, die niet veel later voor GTL ook te krijgen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M Schumacher
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
gtr2 word een hele verbetering

gtl is opzich ook al stukken beter als gtr

bij gtr is je auto eigenlijk erg "dood"

weinig gevoel opzich je hebt grip of je hebt geen grip als je overstuur hebt ben je hem bijna altijd kwijt sinds rfactor en gtl kan je de auto teminste normaal opvangen net als in het echt zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
GTL auto's zijn heel andere auto's dan de tegenwoordige GTR auto's. Je kan een auto in GTR prima opvangen, alleen moet je dat doen in de split second voordat hij echt glijdt. Net als een Formule 1 auto kan je niet even lekker driften, maar moet je supersnel corrigeren. Dus ik weet niet precies of dit nu zo veel zal veranderen in GTR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik denk toch dat de physics in GTR nog flink verbeterd kunnen worden. In de oude engine was een spel als GTL bijna niet mogelijk door tekortkomingen in de physics engine. Nu zul je in GTR misschien niet veel verschil merken door het type auto's (lees: banden), maar ik verwacht wel dat het gevoel een stuk beter wordt (zoals bij de GT wagens in LFS).

Goed nieuws dat er eindelijk add-on tracks mogelijk zijn voor GTL, eens kijken hoe Simbin daarmee omgaat met het oog op GTR2.

Ik zal even de benodigde info verzamelen voor een apart GTR2 topic, anders gaat het hier allemaal door elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
Zamorano schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:30:
Ik denk toch dat de physics in GTR nog flink verbeterd kunnen worden. In de oude engine was een spel als GTL bijna niet mogelijk door tekortkomingen in de physics engine. Nu zul je in GTR misschien niet veel verschil merken door het type auto's (lees: banden), maar ik verwacht wel dat het gevoel een stuk beter wordt (zoals bij de GT wagens in LFS).
GT legends gebruikt de zelfde physics engine als GTR1, dus wat bedoel je met "was in de oude niet mogelijk"?

Welke physics engine GTR2 gaat gebruiken heb ik nergens nog iets over kunnen vinden. Wel dat ze de "banden physics model" volledig opnieuw hebben geschreven en dat het probleem uit GTR, gebrek aan grip op lage snelheid (lage toeren), volgens de twee mensen die de (p)reviews gedaan hebben, verdwenen is.

En ik hoop niet dat het gevoel te veel op LFS gaat lijken, want dan blijft GTR1 nog een tijdje in de cdrom speler zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Markao645 op 20-01-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Markao schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:40:
[...]

GT legends gebruikt de zelfde physics engine als GTR1, dus wat bedoel je met "was in de oude niet mogelijk"?

Welke physics engine GTR2 gaat gebruiken heb ik nergens nog iets over kunnen vinden. Wel dat ze de "banden physics model" volledig opnieuw hebben geschreven en dat het probleem uit GTR, gebrek aan grip op lage snelheid (lage toeren), volgens de twee mensen die de (p)reviews gedaan hebben, verdwenen is.

En ik hoop niet dat het gevoel te veel op LFS gaat lijken, want dan blijft GTR1 nog een tijdje in de cdrom speler zitten.
GTL gebruikt toch echt een nieuwere versie van de physics engine, wel dezelfde basis (IMotor1) als GTR maar behoorlijk verbouwd door Simbin zelf. De grip op lage snelheid is in GTL en rFactor ook al redelijk verbeterd, en dat ligt echt niet alleen aan het type band.

Voor GTR2 neem ik aan dat ze de engine van GTL pakken en daar nog wat aan verbeteren of ze moeten weer een nieuwe engine licensie aanschaffen bij ISI voor IMotor2, maar ik weet niet of dat een heel groot verschil zou maken, aangezien Simbin zelf al aan het doorontwikkelen is geslagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zamorano op 20-01-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
GTL gebruikt toch echt een nieuwere versie van de physics engine, wel dezelfde basis (IMotor1) als GTR maar behoorlijk verbouwd door Simbin zelf. De grip op lage snelheid is in GTL en rFactor ook al redelijk verbeterd, en dat ligt echt niet alleen aan het type band.

Voor GTR2 neem ik aan dat ze de engine van GTL pakken en daar nog wat aan verbeteren of ze moeten weer een nieuwe engine licensie aanschaffen bij ISI voor IMotor2, maar ik weet niet of dat een heel groot verschil zou maken, aangezien Simbin zelf al aan het doorontwikkelen is geslagen.
Dat de engine iets door ontwikkeld is weet ik, waar ik me vraag bij stel is jouw opmerking; "In de oude engine was een spel als GTL bijna niet mogelijk door tekortkomingen in de physics engine"
Ik denk n.l. dat het verschil in gevoel/grip bar weinig met de licht door ontwikkelde physics engine te maken heeft en heel veel met het soort auto's, soft en banden waar je wel mee kunt glijden i.t.t. hard en race slicks, vandaar mijn vraag.

Dat grip op lage snelheid niet alleen aan het type band liggen, volledig mee eens, zo bedoel ik die zin ook niet. (nieuwe banden ph. en probleem gebrek grip lage snel. opgelost) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het schijnt dat Simbin erg veel heeft veranderd aan de physics van IMotor1, om GTL mogelijk te maken, dat bedoelde ik. Het driftende gedrag van dit soort wagens was niet niet goed mogelijk en daarom hebben ze een hele boel verbouwd. Ik had moeten zeggen "oude versie van de engine".

Doug Arnao lijkt er veel mee te makente hebben, hij schijnt ook een heel belangrijk deel te hebben gehad in het ontwikkelen van IMotor2 voor rFactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:05:
Hoe zit het eigenlijk met de livery's van de auto's in GTR2. Voor een leuke competitie is je eigen skin maken wel erg vet en iedereen heft zo unieke wagens. Hopelijk kan dat ik GTR2 nogsteeds.
Sl!der, heb ik iets gemist?

Kan dat nu ook met GTR?
Ik wilde al eens stoeien met een mooie unieke wagen voor online racen.
Maar ik dacht echt dat het niet mogelijk was dat iedereen in de online race ook mijn wagen kan zien zoals ik die ontworpen heb.
Kan het dus wel of kan het niet bij GTR?
:?

Antony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
De kans dat ik ooit nog een game koop, waar 10tacle aan heeft meegewerkt, is zojuist flink kleiner geworden:
Dear Mr Baars,

Unfortunately, i am not allowed to supply customers, who lost their key, with
another one. Please understand this.

With kind regards,

Fabian Baumgarten,

R E A K K T O R . C O M
A Division of 10tacle Studios AG

Walderseestr. 30
30177 Hannover
Germany, EUROPE
Wat is dit voor iets kansloos? Ik heb ruim 40 euro betaald voor iets, en daar wordt dus geen enkele vorm van service op gelevert.. Ik download het dan toch echt liever!

[ Voor 13% gewijzigd door MrBarBarian op 24-01-2006 13:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is alleen mogelijk als iedereen dezelfde livery's installeerd. Voor onze competitie moesten alle deelnemers een auto maken, die werden door de leiding in een patch gestopt, die elke deelnemer moest installeren. Zo hebben we allemaal elkaar auto en zie je die dus ook in de race.
Maar ook de server moet die installeren, wil de rest het kunnen zien.

Dus je kan er nergens anders mee racen en met niemand anders dan je eigen aangepaste server en alleen met je eigen deelnemers.

http://gp4.gamer.nl/zac2/ En dan Teampresentatie. Ik rij met mijn eigen gemaakte [FAB] Racing Lister Storm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
MrBarBarian schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:44:
De kans dat ik ooit nog een game koop, waar 10tacle aan heeft meegewerkt, is zojuist flink kleiner geworden:

[...]

Wat is dit voor iets kansloos? Ik heb ruim 40 euro betaald voor iets, en daar wordt dus geen enkele vorm van service op gelevert.. Ik download het dan toch echt liever!
Uiteindelijk heb ik na een flink boos mailtje mijn oude key teruggekregen! Dhr Baumgarten vroeg om mijn inlognaam, gebruikte e-mailadres en wachtwoord (dat laatste is wat zorgelijk, want hierdoor heb ik het vermoede dat de wachtwoorden in plaintext worden opgeslagen, maar dat terzijde)..

Uiteindelijk all good dus!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:46:

http://gp4.gamer.nl/zac2/ En dan Teampresentatie. Ik rij met mijn eigen gemaakte [FAB] Racing Lister Storm :D
Ziet er goed uit Sl!der.

Jullie racen dus op zondagavond, elke zondag avond?

Hoe zit het als iemand toe wil treden tot jullie community?
En is er dan de keus om zelf de wagen te kiezen, qua merk, qua design?
Wat is zo'n beetje het nivo, geef eens aan welke tijd je bijv. rijdt op Monza?
Racen jullie ook circuits naast de originele?

Ik wil ook wel eens weten wat het is om een vast clubje mensen te racen zonder vaak de baan afgejakkerd of soms zelfs gelanceerd te worden door een puber met teveel testesteron.

Ach ieder kent het gevoel wel, je wilt wel poleposition starten maar denkt maar weer aan de vorige drie races waar je er in de eerste bocht toch afgeknalt werd, dus besluit je dan om toch maar niet te kwalificeren, en dus vanaf de achterste rij alles gade te slaan (je doet even alsof je de doktersauto rijdt en laat de gewonden dan vervolgens allemaal in de steek), en dan ben je na een momentje slalommen zomaar derde en kan de race beginnen.. :)

Antony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antonyv schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:27:
[...]
Ziet er goed uit Sl!der.

Ik wil ook wel eens weten wat het is om een vast clubje mensen te racen zonder vaak de baan afgejakkerd of soms zelfs gelanceerd te worden door een puber met teveel testesteron.
...

Antony
Klik voor de aardigheid eens op: Links-downloads op de site die Sl!der noemt; er gaat een wereld voor je open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
antonyv schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Ziet er goed uit Sl!der.

Ach ieder kent het gevoel wel, je wilt wel poleposition starten maar denkt maar weer aan de vorige drie races waar je er in de eerste bocht toch afgeknalt werd, dus besluit je dan om toch maar niet te kwalificeren, en dus vanaf de achterste rij alles gade te slaan (je doet even alsof je de doktersauto rijdt en laat de gewonden dan vervolgens allemaal in de steek), en dan ben je na een momentje slalommen zomaar derde en kan de race beginnen.. :)

Antony
Nee het is niet elke Zondag dat er een race is. Ik zelf rij ook mee met die league als je bij die team presentatie kijkt rij ik in een Skin Sense Racing wagen.

Verder zit deze league al vol je kan alleen nog af en toe als die wagen al niet bezet is meerijden in de gast auto waarin je kan kiezen tussen de F360 en Corvette.

We rijden op alle 10 de orginele banen plus Imola en Watkings Clen of hoe die baan ook heet.
En dit was bijv de top5 kwalificatie uitslag op Monza:
code:
1
2
3
4
5
1   Jietse Melotte      The-Paddock Racing  1:42,748     
2   Arnaud Paagman      Skin Sense Racing    1:42,865   0:00,117
3   Mark Schuttenhelm   [FAB] Racing          1:43,163  0:00,415
4   Fabian de Jong      Skin Sense Racing    1:43,183   0:00,435
5   Cedric Broux      The-Paddock Racing     1:43,343   0:00,595

En dit was de top5 race uitslag:
code:
1
2
3
4
5
1   Arnaud Paagman      Skin Sense Racing          36 01:06:22,071   
2   Mark Schuttenhelm   [FAB] Racing               36 01:06:26,831  0:04,760
3   Fabian de Jong      Skin Sense Racing          36 01:06:33,164  0:11,093
4   Robert Saalmink     Digital Racing Development 36 01:07:58,550  1:36,479
5   Steven van Eijk     [FAB] Racing               35 01:06:25,257  1Lap(s)

De rest kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
Hey teamie :)

Vraagje, hebben jullie al op Watkins Glen gereden ?

Wij wilden de baan gebruiken als addon track, maar sommige mensen klaagden over gigantische FPS schommelingen. Dus als je info hebt, kom maar door.

gr,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Markao schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:56:
Hey teamie :)

Vraagje, hebben jullie al op Watkins Glen gereden ?

Wij wilden de baan gebruiken als addon track, maar sommige mensen klaagden over gigantische FPS schommelingen. Dus als je info hebt, kom maar door.

gr,
Mark
Nee nog niet al hebben we al een tijdje geleden al wel wat test races gedaan en de FPS waren hier goed. Dus ik zou zeggen test dat eerst maar eff voor de zekerheid.
Pagina: 1 2 3 Laatste