Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 56 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.905 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

MetroidPrime schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:44:
Ik denk dat Nintendo nu beelden van de console en de controller gaat vrijgeven. Op de Tokyo Games Show verwacht ik pas de eerste ingame beelden.
Is andersom niet logischer?
Als je nagaat hoe paranoïde Nintendo is met betrekking tot na-apers... dan zou het logischer zijn om de onthulling van de controller tot op het laatste moment te bewaren. Ingame beelden zouden dan een leuk zoethoudertje zijn tot die tijd.

Aan de andere kant, nu allerlei mensen uit de industrie hem al hebben mogen zien... is het misschien ook wel onvermijdelijk dat het op een gegeven moment uit gaat lekken. Dan kan Nintendo beter zelf een grootste onthulling organiseren.

Ik heb die level 4 eindbaas in Killer7 gisteren eindelijk verslagen. Wel een rotgevecht vond ik, totnutoe het vervelendste stukje in het spel. (Level 4 is trouwens ook maar relatief, ik ben de tel eigenlijk een beetje kwijt omdat de indeling zo raar is. Sommige stukken die als aparte levels aanvoelen zijn blijkbaar alleen maar onderdelen van een level. Maar ik heb het in ieder geval over...
spoiler:
...Ayame Blackburn. Wat een rotwijf. :p
En die scene daarna... op de squashbaan met Pedro... die was wel behoorlijk gruwelijk zeg. Meestal is het geweld lekker over the top in het spel, en kan ik er wel om lachen. Maar dit was gewoon akelig. Echt geen spel voor kleine kinderen.

Edit:
Ik zat net een review van Killer 7 te lezen waar dit in stond:
The voice acting is surprisingly excellent, which is good, because their quality can make or break a game like this. It's all in English, even in the Japanese version - however, the American and European versions have more distorted voices over the ghosts, making it much harder to make out anything that they're saying. While I have yet to hear it myself, apparently much of the dialogue was a grammatical, Engrishy nightmare.
Als ik dat had geweten zou ik de japanse versie wel geïmporteerd hebben. Helemaal in het engels! En zelfs nog meer verstaanbare personages. :)
Als ik de JAP versie nog eens goedkoop op ebay tegenkom wil ik die toch ook wel eens spelen.
Engrish is ook altijd lachen. ;) www.engrish.com

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 115248 op 21-08-2005 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46739

Best naar dat Zelda is uitgesteld, keek ik echt naar uit :'( Toevallig vandaag TWW voor de derde keer uitgespeeld, is toch 1 van mijn favoriete spellen, des te meer baal ik van die uitstel van de nieuwe Zelda. Wat moet ik nou deze herfst spelen...

Ik heb ook nog een PS2 in de kast staan en Kingdom Hearts 2 zou ook uit komen dit jaar, maar zag net ook dat dit pas in 2006 wordt...

Maar goed, ik wacht geduldig op de nieuwe Zelda en ik vind vast nog wel een ander spel die me kan vermaken tot die tijd, maar heeft iemand nog suggesties hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
Anoniem: 115248 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 01:34:
[...]

Is andersom niet logischer?
Als je nagaat hoe paranoïde Nintendo is met betrekking tot na-apers... dan zou het logischer zijn om de onthulling van de controller tot op het laatste moment te bewaren. Ingame beelden zouden dan een leuk zoethoudertje zijn tot die tijd.
De reden dat ik dat denk is dat IGN-Gear ineens een artikel online heeft geplaatst met enkele controler mock-ups. IGN is ook de plek waar het bericht oorspronkelijk vandaan komt dat er binnenkort een onthulling met betrekking tot de Revolution komt. Ze weten bij IGN meestal veel meer dan ze loslaten, buiten een aantal subtiele hints.
[...]

Als ik dat had geweten zou ik de japanse versie wel geïmporteerd hebben. Helemaal in het engels! En zelfs nog meer verstaanbare personages. :)
Als ik de JAP versie nog eens goedkoop op ebay tegenkom wil ik die toch ook wel eens spelen.
Engrish is ook altijd lachen. ;) www.engrish.com
Ik heb proberen te horen wat Susie af en toe zegt. Ze begint altijd met "Hello, Smith mister". Wat ik ervan verstaan heb klinkt inderdaad heel anders dan wat er in beeld staat en de grammatica klopt voor geen meter. Als het Engrish zou zijn, dan zou dat een hoop verklaren. Je zit trouwens iedere keer dat je er over post op vrijwel hetzelfde stuk van Killer 7 als waar ik zit.
Captain N schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:48:
Je kunt toch een nickname koppelen aan een Revolution, en niet per spel? Dat je er een code bij krijgt a la zo'n VIP code, en daarmee een account kan registreren die je vervolgens kunt gebruiken op je Revolution. Dan heb je toch nergens last van? Ik volg je verhaal niet helemaal :)
Aap schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:20:
Je kan toch gewoon, net als bij Xbox Live, dat je een account moet aanmaken, en daar speelje mee online, elke game :) dus dan heb je voor elke game, dezelfde online naam :) en niemand anders kan die naam afpakken :) tenzij je het opzegt ofzo... dus bij Nintendo moeten ze ook zoiets invoeren :) Op Battlenet van Blizzard het ook zo ongeveer, je maakt een account aan en die gebruikje. Omdat Battlenet gratis is en je komt niet na 3maanden online, vervalt je nickname en kan die geclaimd worden door een ander. Dus misschien dat ze zoiets invoeren :)
Ik zal het wat eenvoudiger proberen uit te leggen. In je DS is er ergens een unieke code die voor elke DS anders is(waarschijnlijk is die ergens hardwarematig vastgelegd). In plaats van dat je een persoon aan je buddy list linked, link je naar een code van de DS van iemand anders. Doordat Nintendo zelf geen nickname bijhoudt, kun je in ieder spel een andere nickname opgeven en iedereen kan elke nickname gebruiken. Je zou bijvoorbeeld tien MetroidPrime's in Animal Crossing DS tegen kunnen komen om vervolgens diezelfde personen in Mario Kart onder andere namen tegen te komen. De enige manier dat je kunt herkennen dat iemand dezelfde persoon is is als ze in je buddy list staat.

Het systeem lijkt totaal niet op Xbox Live omdat je eigenlijk geen account hebt.
EDIT: Ik lees hier net dat je wel een account hebt, maar dat je geïdentificeerd wordt door een nummer in plaats van een nickname. Het moet werken vergelijkbaar met een mobiele telefoon. De DS gaat overigens wel in ieder geval WEP ondersteunen.
Anoniem: 46739 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 02:16:
Maar goed, ik wacht geduldig op de nieuwe Zelda en ik vind vast nog wel een ander spel die me kan vermaken tot die tijd, maar heeft iemand nog suggesties hiervoor?
Misschien is Beyond Good & Evil wat? Het is de beste Zelda-kloon voor de GameCube.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 21-08-2005 04:55 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46739

Daar was ik wel mee begonnen op de PS2, maar op de één of andere manier niet mee verder gegaan. Ik vond het wel een leuk spel eigenlijk. Dus tnx voor de tip ;) Daar ga ik weer aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 12:19

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Het moet werken vergelijkbaar met een mobiele telefoon. De DS gaat overigens wel in ieder geval WEP ondersteunen.
Wat dus zuigt want dat werkt dus bij een degelijk draadloos netwerk niet... (WPA/AES) maar goed daar heb ik al eens flink over gezeken in het DS topic..

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57

Maximus

There is no substitute

Ik heb mijn Cube weer eens onder het stof vandaan gehaald, tijd niet meer gezien en kwam er achter dat ik toch nog wel veel games er voor heb:

Zelda: TWW
Super Smash Bros Melee
Tales of Symphonia
Super Monkey Ball
Naruto Gekitou Ninja Taisen 3 JAP + Freeloader
Mario Kart Double Dash

Hmm we beginnen maar eens weer verder te gaan met Zelda :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

MaxBurn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 07:58:
[...]
Wat dus zuigt want dat werkt dus bij een degelijk draadloos netwerk niet... (WPA/AES) maar goed daar heb ik al eens flink over gezeken in het DS topic..
Ik weet wel vrijwel zeker dat 90% (of meer!) van de WIFI routers hier WEP hebben.
Alle routers die ik ooit heb gezien in ieder geval (bij vrienden / in winkels)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
MaxBurn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 07:58:
[...]
WEP is inderdaad bagger vergeleken met WPA. Je kunt profielen op de DS opslaan voor iedere verbinding en WEP is alleen genoemd als voorbeeld van een instelling van een online-profiel. WPA is dus (nog) niet uitgesloten.
Gelukkig kun je ook online buddy's toevoegen. Ik hoop dat je de ID-code van de DS over kan zetten naar de Revolution en dan ook je buddy list kan meenemen. Het ultieme zou dan zijn dat je op de Revolution zou kunnen zien welke spellen je vrienden spellen en of ze op de DS of Revolution spelen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Kom op mensen een beetje vertrouwen in Nintendo. Die hebben vast wel iets van onderzoek gedaan naar dit soort dingen en komen vast met een goede oplossing.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Mijn suggestie van de Xboxlive, was bedoelt voor de Revolution en niet de DS :) nog 3 dagen mensen !!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

TheEvilCuber schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:45:
[...]
Ik weet wel vrijwel zeker dat 90% (of meer!) van de WIFI routers hier WEP hebben.
Alle routers die ik ooit heb gezien in ieder geval (bij vrienden / in winkels)
Alle huidige wireless routers hebben minimaal WEP..wat niet wil zeggen dat de DS dan maar niet het veel betere WPA of AES moet ondersteunen..WEP is net zoiets als een plastic slot aan je deur hangen :)

WPA is overigens in de huidige DS hardware uitgesloten. WPA kan alleen met een firmware upgrade toegevoegd worden.

ps: overigens gebruikt 60-70% van de huishoudens totaal geen encryptie(dit was vroeger 80-90%), 20% WEP en een nog kleiner % WPA of AES. Nogmaals, omdat het merendeel van het internetvolk digibeet is wil dat niet zeggen dat de DS dan ook maar hetzelfde gebrek moet overnemen :)

pps: nu gaat dit wel over de DS maar het heeft indirect met de Rev. te maken i.v.m. wireless mogelijkheden dus vandaar dat ik er op door ga :) Als de Rev. geen WPA aankan dan wordt het voor mij echt een nutteloze functie. (Kan het me haast niet voorstellen..maar goed..dat de DS geen wpa kan viel me ook al erg tegen)

Volgende stuk geld niet alleen voor de PSP....ik ben het helemaal eens met deze schrijver. OVerigens heeft de PSP na de laatste firmware upgrades volgens mij wel WPA support.
Just when we thought that we were beginning to make progress in the area of wireless LAN security with WPA and 802.11i ratification, Sony comes out with their new PSP (Play Station Portable) that will force homes to remain wide open to hackers. It's bad enough for a company to neglect patching older products, but it's absolutely inexcusable that the new 2005 Sony PSP will be unleashed upon the masses with defective Wi-Fi equipment. Since WEP was found to be completely broken five years ago, the Wi-Fi Alliance in 2003 mandated that all Wi-Fi products comply with the new WPA standard and use the new TKIP encryption algorithm yet Sony somehow feels exempt from this responsibility.

Although Sony isn't the only company this year to release a new consumer product that only supports WEP encryption, they are going to be one of the biggest culprits because of the number of PSPs that will be sold. Because of their leadership status, they have a duty to build products that don't endanger their customers cyber safety. The Sony PSP will be an extremely popular device that will introduce the notebook-less masses to Wi-Fi networking and they're all going to want to use the PSP on their home wireless LAN. Unfortunately, PSP owners would have to lower their wireless security settings to support the PSP and endanger every computer connected to their home network.

Sony needs to rectify the situation as soon as possible by retrofitting all new PSPs off the factory floor with WPA capability and offer a free upgrade to the PSPs that are already out in the wild. Until they do so, I'm going to keep pointing to Sony as one of the biggest impediments to good wireless LAN security. Any company that endangers their customers computers or home networks with such blatant neglect should either patch the problem immediately or be liable for any damages that their customers suffer.

[ Voor 87% gewijzigd door Max|Burn op 21-08-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
MaxBurn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:46:
[...]
WPA is overigens in de huidige DS hardware uitgesloten. WPA kan alleen met een firmware upgrade toegevoegd worden.
Hoe weet je dat het uitgesloten is? Hoe weet je dat er een firmware update nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

MetroidPrime schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:02:
[...]Hoe weet je dat het uitgesloten is? Hoe weet je dat er een firmware update nodig is?
De huidige DS ondersteund GEEN WPA. Zoek maar op Nintendo DS WPA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
MaxBurn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:02:
[...]
De huidige DS ondersteund GEEN WPA. Zoek maar op Nintendo DS WPA :)
Hoe weet je dat dan? Ik vind geen betrouwbare links waar dat staat. Bovendien zijn er meer manieren om WPA te ondersteunen dan alleen in de firmware.

EDIT: Wat ik wil zeggen is dat zolang Nintendo niet zegt of WPA wel of niet ondersteund wordt, weet niemand of WPA wel of niet ondersteund wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door MetroidPrime op 21-08-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De WPA ondersteuning zal toch echt in de netwerkdriver moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
MaxBurn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:30:
De WPA ondersteuning zal toch echt in de netwerkdriver moeten zitten...
De DS heeft ook geen ondersteuning voor IP, TCP of UDP in de firmware(daar is de firmware te klein voor). Die komt er pas in spellen te zitten. Als je de aansturing van de hardware aan een library op de gamecartridge overlaat, kun je IP, TCP, UDP en zelfs WPA ondersteunen in de spellen zelf in plaats van de firmware. Verder is dit eigenlijk een nutteloze discussie, wacht maar tot Nintendo wat concretere aankondigingen doet.

[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 21-08-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Zoiets kan je in enkele kb kwijt..en je zegt dat niets ondersteund wordt..leg dan eens uit waarom WEP wel gewoon in de ds verwerkt zit. Maar goed..we wachten af...dergelijke oplossingen in de software zelf zoeken/uitvoeren is technisch gezien echt een belachelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Interessant stukje tekst van Ronn (gamer.nl):
Er is een goede kans dat de Revolution van de volgende graphics gebruik gaat maken:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/17242.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/10592.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/8323.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/sneaker.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/8735.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/16567.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/19874.jpg

MAAR RONN!!! HOE IS DAT MOGELIJK MET ZO'N KLEINE CONSOLE DIE MAAR LIEK....3 KEER ZO KRACHTIG IS ALS DE GAMECUBE!!!11!!1?

Simpel, je gebruikt NURBS in plaats van polygonen. Bovenstaande 3D modellen zijn allen ontworpen met behulp van NURBS. Ik zal niet te technisch worden, maar het komt erop neer dat je voor ronde en gebogen objecten aanzienlijk minder NURBS nodig hebt dan polygonen. Dat scheelt dus een enorme hoeveelheid rekenkracht.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/16457.jpg

Om dit te modellen heb je enkele duizenden polygonen nodig. Als je NURBS gebruikt, heb je er slechts 9 nodig. Voor een echt mooie en ronde bal heb je wat...50? 50.000? polygonen nodig. Gebruik je NURBS dan heb je aan één al genoeg.

Een enkele NURB kost meer rekenkracht om te renderen dan één polygoon. Vierkante en hoekige objecten kunnen daarom beter met polygonen gerendered worden, aangezien je hier niet zoveel polygonen voor nodig hebt. Zodra je objecten complexer maakt en er meer rondingen in voor komen, zijn NURBS echter beter om te gebruiken. Je hebt dan namelijk zo enorm veel polygonen nodig, dat het de grotere rekenkracht voor NURBS ruimschoots overtreft. Kortom, voor next-gen graphics (maar eigenlijk ook al wel voor games van nu), zijn NURBS over het algemeen een stuk beter en efficienter om te gebruiken dan polygonen. Het scheelt echt enorm veel werk en rekenkracht.

Waarom heeft men NURBS dan nog niet eerder in games gebruikt als het zo goed is?

De reden dat men niet al vanaf het begin met NURBS werkte, is simpel. Vroeger waren 3D graphics zo simpel en vierkant dat polygonen een veel betere keuze waren. De hardware werd er dientengevolge ook volledig op aangepast en zodoende heeft men ook nooit de mogelijkheid gezien om in een later stadium over te stappen op NURBS. De Nintendo Revolution gaat dit nu mogelijk maken door de interne hardware volledig op NURBS ipv polygonen af te stemmen. Ook de oude NES en SNES games kunnen hier grafisch van profiteren aangezien NURBS onderdeel uit maakt van cube-mapping. Hiermee is 't mogelijk om kartelrandjes en andere oneffenheden uit deze games te halen zonder dat het beeld minder scherp wordt zoals bij anti-aliasing gebeurt. Je hebt dus mogelijk ook geen anti-aliasing nodig voor NURBS, wat eveneens scheelt in rekenkracht. Ook belichting met shaders gaat aanzienlijk minder rekenkracht kosten omdat je veel minder elementen individueel hoeft te belichten dan met polygonen het geval is.

Dus even de voordelen en nadelen van NURBS op een rij:
+ aanzienlijk minder elementen nodig bij complexe 3D modellen vergeleken met polygonen
+ eindresultaat bij complexe 3D modellen is zichtbaar beter dan met polygonen
+ mogelijk geen anti-aliasing benodigd omdat er geen kartelrandjes ontstaan
+ shaders zijn waarschijnlijk een stuk minder zwaar omdat je veel minder elementen hoeft te belichten en manipuleren
+ ontwerpen van NURB models is waarschijnlijk een stuk minder complex dan polygonen modellen wat erg scheelt in tijd en geld
- meer rekenkracht nodig per individueel element in vergelijking met polygonen. voor vierkante (simpele) objecten dus minder geschikt

Kortom, je kunt met relatief trage en simpele hardware, toch bloedmooie graphics produceren dankzij NURBS. Je moet alleen je hardware er volledig op afstemmen voordat je het goed kunt gebruiken. Voor Sony en met name Microsoft is dit al te laat. Anders moeten ze hun consoles volledig overhoop halen en alles terugtrekken wat ze eerst beloofd hadden. Dat is ook de reden dat Nintendo heeft gewacht met de onthulling van de specs. Ik denk dat het vanaf nu niet zo heel lang meer zal duren totdat we de specs en het bijbehorende gebruik van NURBS te horen krijgen.

Waarom ben je er zo van overtuigd dat de Revolution deze techniek gaat gebruiken?
Omdat deze techniek samenvalt met alle feiten die er momenteel over de console bekend zijn. De NES en SNES games die een grafische boost krijgen, de stelling dat het niet gaat om de kracht van de hardware, maar wat je er mee doet, het feit dat Iwata heeft gezegd dat we "wow" zullen roepen zodra we de graphics te zien krijgen, en omdat Nintendo na wil streven dat games niet te duur in ontwikkeling zullen zijn.

Maar misschien wel het belangrijkste is dat Nintendo een speech gehouden heeft op een van de conferenties van ATi waar men cube-mapping demonstreerde en developers daar verklaarden dat het een revolutie in de de audiovisuele industrie zal betekenen. In de speech verklaarde Nintendo dat ze een nieuwe manier van ontwikkelen wilden verkennen. Vergeet daarbij niet dat ATi de grafische partner is voor de Revolution. Hints genoeg lijkt mij.

Dus jij verwacht zulke extreme graphics in Revolution games als op die eerdere plaatjes?
Daar ben ik niet zeker over. Zoals je aan die plaatjes kunt zien, hangt daar nog erg complexe belichting, reflectie en texturing aan vast. Zelfs de Xbox 360 en PS3 kunnen dat nog niet zo mooi produceren (denk ik). Het kan dus net zo goed zijn dat de graphics van de Revolution vergelijkbaar zullen zijn met die van de Xbox 360 en PS3, maar dat de Revo er aanzienlijk minder geavanceerde hardware voor nodig heeft en de games ook veel minder complex in ontwikkeling zullen zijn. Daarmee zou Nintendo dan een grote troef in handen hebben, namelijk een veel lagere verkoopprijs van games en hardware.
Alles klopt ivm de quotes etc., het enige probleem zou 3rd party support zijn. Tenzij je een converteer tooltje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
MaxBurn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:41:
leg dan eens uit waarom WEP wel gewoon in de ds verwerkt zit.
Geef daar gewoon een bron van. Nintendo heeft daar nooit iets over gezegd, dus zover wij weten zit WEP er ook niet in. Het staat in ieder geval niet op de site van Nintendo.com, wat toch wel de meest betrouwbare bron op dat gebied is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als het verhaal waar is dan zou dat inderdaad briljant zijn van Nintendo! Als de controller dan ook maar een klein beetje "revolutionair" is dan heb je een zeer goede console in handen lijkt mij. Maar ik vraag me af hoe goed de hardware het dan doet als ze polygoon games van de N64 en Cube moeten weergeven. Dat lijkt mij dan weer heel moeilijk worden. Of misschien flikkeren ze voor een paar euro een extra grafische chip voor dat gedeelte erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Oscar Mopperkont schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:20:
Maar ik vraag me af hoe goed de hardware het dan doet als ze polygoon games van de N64 en Cube moeten weergeven. Dat lijkt mij dan weer heel moeilijk worden. Of misschien flikkeren ze voor een paar euro een extra grafische chip voor dat gedeelte erin?
Misschien is dat gewoon mogelijk omdat de Revolution zoveel sterker is dan de N64 en dus daarom wel die graphics in NURB-vorm kan berekenen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

tja.. beetje dom verhaal..
Er is een goede kans dat de Revolution van de volgende graphics gebruik gaat maken:
en dan denk je .. wow! lekker.. en dan aan het einde afsluiten met:
Dus jij verwacht zulke extreme graphics in Revolution games als op die eerdere plaatjes?
Daar ben ik niet zeker over. <insert verder getwijfel>
Kortom.. er staan plaatjes bij die niets zeggen over hoe het er op de cube uit ziet..

edit:
ik kraak het hele idee dus niet af , maar wel het artikel.
Het zou net zo stom zijn als de xbox of de ps2 met een artikel zouden komen met vet zwaar gerenderde polygonen plaatjes met zware belichting en effecten waar de snelste pc nu nog 1 dag per frame over zou doen, en dan dat artikel te beginnen met: "zo zou het er wel uit komen te zien" en het af te sluiten met "alleen hebben de xbox/ps2 niet genoeg power hiervoor" ..

Die plaatjes zeggen alleen dat het er mooi uit kan zien bij enorm veel rekenkracht.. maar dat geld toch ook voor polygonen plaatjes :X

beetje nutteloos ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 21-08-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Het gaat om het type graphics. niet om hoe 't eruit ziet in dit geval. Dat is in ieder geval wat wordt geimpliceerd met de eerste zin. Hij laat dus zien dat je door middel van NURBS ook op 'n mooie manier drie-dimensionaal kan vormgeven. In z'n laatste zin geeft hij aan dat hoewel de bovenstaande afbeeldingen door middel van NURBS zijn vervaardigd, hij niet kan aangeven of deze kwaliteit ook op Revolution (of X360/PS3 for that matter) geëvenaard kan worden.

Naar mijn weten is het werken met NURBS niet bijzonder voordelig boven het werken met polygonen en ik vraag me af of het argument van de andere architectuur die deze manier van renderen beter zou ondersteunen inderdaad uitmaakt.

Het anti-aliasing argument is 'n beetje loos volgens mij omdat het hier gaat om het interpoleren van een waarde die ingevuld wordt op een plaats waar data ontbreekt. (lage resolutie renders glad trekken bij wijze van spreken)

Toch zou 't wel leuk zijn maar of dat nou de daadwerkelijke "Revolution" moet worden, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Nintendo wil juist korte ontwikkeltijden en simpele Dev-kits daar is die techniek denk niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Anoniem: 104593 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:04:
Nintendo wil juist korte ontwikkeltijden en simpele Dev-kits daar is die techniek denk niet geschikt voor.
Uhm NURBS is wel snel devven hoor..

Maar die renders geven totaal geen goed beeld aangezien daar een meshsmooth overheen zit en is gerendert door de CPU wat dus geen kartels enzo oplevert. Als je een screenshot van die models in een vieuwport zou nemen zouden ze een stuk minder strak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien wel snel devven, maar maakt het ports niet lastiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:33

SD5k

>4&X

Anoniem: 63813 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:41:
misschien wel snel devven, maar maakt het ports niet lastiger?
Volgens mij is een 3D model opgebouwd uit polygonen best simpel (mbv een conversietooltje) om te zetten naar NURBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja.. maar is het dan niet nadelig? aangezien bij het ontwerpen van het originele spel je het ontwerpt voor polygonen gebruik..
Lijkt me logisch dat je bij polygonen zoveel mogelijk de boel op rechte lijnen/driehoeken probeerd te baseren.. en het bij NURBS juist zoveel mogelijk probeert te ontwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NURBS is een model techniek dus dat kan je denk niet zomaar omzetten? volgens mij word alles trouwens nogsteeds als poly gerendert uiteindelijk aangezien je met NURBS alleen een wireframe model krijgt waar je dus dwars doorheenkijkt etc en pas met een laag poly's erover zie je het echt. Al weet ik dat niet zeker maar volgens mij werkt het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Anoniem: 63813 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:55:
ja.. maar is het dan niet nadelig? aangezien bij het ontwerpen van het originele spel je het ontwerpt voor polygonen gebruik..
Lijkt me logisch dat je bij polygonen zoveel mogelijk de boel op rechte lijnen/driehoeken probeerd te baseren.. en het bij NURBS juist zoveel mogelijk probeert te ontwijken
Er wordt nu toch vaak geprobeerd zo rond mogelijk te modellen? Ronde gezichten, ronde koepels op gebouwen, ronde buizen, enz enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-03-2024
Anoniem: 63813 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:38:
tja.. beetje dom verhaal..

[...]

en dan denk je .. wow! lekker.. en dan aan het einde afsluiten met:

[...]

Kortom.. er staan plaatjes bij die niets zeggen over hoe het er op de cube uit ziet..

edit:
ik kraak het hele idee dus niet af , maar wel het artikel.
Het zou net zo stom zijn als de xbox of de ps2 met een artikel zouden komen met vet zwaar gerenderde polygonen plaatjes met zware belichting en effecten waar de snelste pc nu nog 1 dag per frame over zou doen, en dan dat artikel te beginnen met: "zo zou het er wel uit komen te zien" en het af te sluiten met "alleen hebben de xbox/ps2 niet genoeg power hiervoor" ..

Die plaatjes zeggen alleen dat het er mooi uit kan zien bij enorm veel rekenkracht.. maar dat geld toch ook voor polygonen plaatjes :X

beetje nutteloos ;)
Een goede kans is niet hetzelfde als zeker weten. Hetzelfde zeg ik ook onder het laatste kopje. BTW, het is geen artikel, maar gewoon een post die ik geplaatst heb op Fok! en Gamer.nl forum. Daardoor kunnen er dus ook sneller wat misvattingen en foutjes in voor komen.
volgens mij word alles trouwens nogsteeds als poly gerendert uiteindelijk aangezien je met NURBS alleen een wireframe model krijgt waar je dus dwars doorheenkijkt etc en pas met een laag poly's erover zie je het echt.
Polygonen bestaan toch ook gewoon uit een wireframe model? Het zijn gewoon driehoekjes die aan elkaar geplaatst worden om uiteindelijk tot een driedimensionaal geheel te komen. Dat laagje waar jij 't over hebt zijn volgens mij gewoon de textures, of ik begrijp je verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R0nn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:10:
[...]

Een goede kans is niet hetzelfde als zeker weten. Hetzelfde zeg ik ook onder het laatste kopje. BTW, het is geen artikel, maar gewoon een post die ik geplaatst heb op Fok! en Gamer.nl forum. Daardoor kunnen er dus ook sneller wat misvattingen en foutjes in voor komen.
ah okay..

maar meer omdat het begon van er is een grote kans.. en echt eindigd met dit gaat het nooit worden omdat de kracht er simpelweg niet voor is.

Daardoor hebben die plaatjes zo weinig nut. Het is net zoiets om bij de promotie van een snes plaatjes van een gta SA te laten zien om aan te tonen hoe mooi polygonen wel niet kunnen komen.. terwijl de snes de kracht daarvoor overduidelijk mist ..
Daar had ik het dus over, dat het effectiever is en er misschien wel mooier uit ziet dan met polygonen zeg ik niets over, want daar weet ik niets vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Polygonen bestaan toch ook gewoon uit een wireframe model? Het zijn gewoon driehoekjes die aan elkaar geplaatst worden om uiteindelijk tot een driedimensionaal geheel te komen. Dat laagje waar jij 't over hebt zijn volgens mij gewoon de textures, of ik begrijp je verkeerd.
Nee een polygon is van zichzelf al 3d. Als je bv met splines een heel model maakt moet je er eerst nog iets mee doen zodat er een laag poly's overkomt zodat het ook echt een model is ipv een wireframe. Zonder dat kan je er ook geen texture opplakken want je heb namelijk geen oppervlak voor die texture. Volgens mij is nurbs ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
Ik post wel even wat er oorspronkelijk gezegd werd op dat franse gameforum en bij mozlapunk (het is soms vertaald met bablefish en soms gepost in 't engels door fransen, dus verwacht geen geweldig gebruik van de engelse taal):

Eerst wat er grofweg op het forum gezegd werd:
"First, remember Nintendo told us every pieces of the puzzle were in our hands
We (vent_d_est an I) have set some elements together and it seems like we understand what the revolution will finaly be.
We found a spanish game developer speaking about the revolution and the surrealistic ideas of the gamers due to the lack of official information.
First, he insists on the fact that the controller will be much more simple than what we all expect.Miyamoto already said that he found the current pad designs too complex.The revolution pads should be simple and entirely configurable.
According to him, Nintendo will use the revolutionary technology : Cube-mapping
This technology allows to generate incredible and overdetailed graphics, more precise than any currenty known graphics. It's nothing more like a 2d Picture but as In Real Life, looking like real 3d (beware, we don't talk about stereoscopic 3d)"

So it won't be anymore about polygons but "points linked together by collision mails" named NURBS :
'the NURBS allow to show simple geometrical objects as lines, circles, spheres ... and more complex free-form geometrical objects as a car or a bodypart. The number of necessary informations to represent a NURB object is far less than the needed number for an approximative polygonal representation of the same object
Remember nintendo said the graphics will be somehow different

Maybe have you seen some movies of the ATI conferences were developers presented the cube-mapping saying it would revolutionize the audiovisual industry. Nintendo also talked during this conference, saying they were going to explore a new path, a new way to develop.
To explore these possibilities, the architecture of the console has to be completely different of what ps3 and xbox360 ones are
Dan een reactie op die post van iemand die er zogezegd verstand van heeft:
Well, if thats so, let me tell you that i'll take the revolution,i know these things well (nurbs, splines, cube mapping etc) I studied Informatic graphics and i can guaranty you that its a really great technology.
but i'd be really surprised to already see it in a videogame as it is brand new... even 3d animated movies still don't use it much.

But all that was said her is true, it uses less power than polygones, its less complex, more precise, and much more beautiful.

ex : to draw a circle, a beautifull one ... how many polygonal elements do you need? 50? 50 000?

and using spline ? ... just 1
En dan reacties bij Mozlapunk over dat stukje van 't forum (grotendeels zelfde gast):
i personaly studied a little graphics but never used Nurbs (cause i stopped faculty during my first year) but i spoke about NURBS one time with a fifth year student, according to him it was ununderstandable that the NURBS still weren't used in videogames, he showed me a little animation he did only in 2 hours, I tryed to make the same in polygones, it took me one whole day and it was really less precise (mainly circular shapes wich are bad rendered with polygones)
i agree it's partly due to my lack of experience if it took me that much time and was less good... but i think that the technology is involded in that too
----
well the guy who posted it says that the cubemaping makes HD useless but i don't think so, i saw Nurbs rendered on a computer and on a tv, the rendering was really better on the computer and whats the main difference between comp screen and tv screen ? resolution what's the main difference between classic and hd tv ? resolution too

i think HD would be useful to improve rendering, but maybe nintendo doesn't want to use it just cause not much people have a hd tv (hd tvs still cost much)
it's been sometimes said that the revolution could be conected to a computer screen, i think thats a better idea, computer screens have better resolutions and are much more accessible than hd tvs
----
as i told you before i saw friends using nurbs but i didn't personaly used it so i can't tell whats the exact difference for the needed power. a nurb element is harder to render that a polygon, but you need more polygons than nurbs to render a objects and finally depending to the form of what you're modelling you'll maybe have better results whith polygones
the difference comes when you have curves, to render a sphere with polygons, you'll need many thousand elements and it never will be perfect (you'll see many little lines making the illusion of a sphere)
but with nurbs, you can have a perfect sphere composed of only one element
(i'm not good at explaining i think)
well if you try to make a demo in wich cubes are boucing in a box it will use less power if you use polygonal technology but if you make the same demo with curved objects, not necesserily spheres but also eggs as an example you'll need a powerful pc to run it in polygonal 3d but it will easily run on a slow computer if you use nurbs.

now if you take a minute and think about all that... i think you more often need curves than lines to render a realistic image so ... a realistic image runs easily using nurbs than polygons.

nintendo said that revolution graphics should make us tell "wow" and they also told that the revolution might be underpowered compared to its opponents... so i think that these are clues to tell us that revolution will use cube mapping (nurbs is only a part of the cube mapping technique but i don't know the others)
Als we deze mensen mogen geloven, kun je NURBS dus gewoon renderen net als polygonen. Geef je eigen visie maar eens op deze quotes zou ik zeggen.

Maar misschien heb ik de reden al gevonden waarom de NURBS technologie niet helemaal klopt. Waarschijnlijk heeft men het over het hele proces waar het modellen met NURBs slechts een onderdeel van is, namelijk cube-mapping (en daar waren ook al eerder rumours over).
ps2 were suposed to support nurbs, but it didn't at all use it in its final version.
cube maping isn't equal to using nurbs but nurbs are part of the cube maping process
Your thoughts zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik ben eindelijk begonnen met Metroid Prime 2. Ik denk dat ik net mijn eerste scan al gemist heb :P

spoiler:
Vlak voor de eerste baas, en vlak voor een save station :( Er vlogen wat beesten heel snel over me heen. Soort vleermuizen ofzo. Ze waren scanbaar, maar omdat ze zo snel gingen verloor ik de focus en waren ze al weg :(

Mario Stadium is nogal saai btw. Maar misschien heeft het er ook wat mee te maken dat honkbal mee niet zoveel interesseert. Het is alleen de bal een beetje gooien, op het goeie moment op A duwen om te slaan. En af en toe kan je nog een poppetje een naar een cursor op de grond bewegen om de bal te vangen. That's it. Of ik moet wat gemist hebben...

[ Voor 34% gewijzigd door Captain N op 21-08-2005 20:05 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14
Aap schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:37:

Kan er trouwens eens iemand pics maken met zijn digi cam van een tv waar een gamecube spel op draait met de standaard kabel en daarna met de officiele kabel van Nintendo :) dan kan dat misschien erwel bij in de Startpost, als het duidelijke/goede kwaliteit is :)
OK:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/kl_testk.jpg

Ik heb bij zowel rgb als composite meerdere foto's genomen. De bovenste 2 zijn de beste daaruit.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op die pics kan je moeilijk halen of het verschil door de kabels komt of door het feit dat de pic net op het juiste moment geschoten is en de ander niet :) (ivm de refresh, camera e.d.)

[ Voor 3% gewijzigd door Max|Burn op 21-08-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
MaxBurn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:22:
Op die pics kan je moeilijk halen of het verschil door de kabels komt of door het feit dat de pic net op het juiste moment geschoten is en de ander niet :) (ivm de refresh, camera e.d.)
Ah ga je twijfelen aan mijn fotografeer kunsten :P
Om eerlijk te zijn is de composite foto beter gelukt dan de rgb.
Die blur bij composite heb ik niet gemaakt door beweging ofzo dat ziet er echt zo uit.

En over die refresh weet ik, had af en toe foto waar maar de helft op stond ;)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik kan ook beaamen dat de RGB kabel zeker een grote verbetering is tegenover de normale composiet kabel.

Vooral kwa scherpte en kleuren is het een grote verbetering. Moet je hem natuurlijk wel op een RGB scart aansluiting aansluiten. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Elroy schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:36:
[...]
Ah ga je twijfelen aan mijn fotografeer kunsten :P
Nee ik twijfel aan het fotograferen van een TV :) Dat de RGB kabel beter is weet ik ook wel maar hoeveel het uitmaakt is moeilijk aan de hand van (op deze manier) gemaakte screens te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
Hoeveel het uit maakt wil ook nog wel eens met de kwaliteit van de RGB kabel en je tv te maken hebben. Bij mij zorgt de first-party RGB kabel iig voor een grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Even over het NURBS verhaal. Ik vind het nl. een hele interessante theorie. Ik heb al eens eerder opgevangen dat ATi ermee aan de gang wilde. Stel dat het waar is:

Dan wordt porten waarschijnlijk lastiger maar als de controller ook compleet anders is dan moet er toch al speciale aandacht voor komen. Verder is er wel sprake van een revolutie als zijn NURBS toepasbaar hebben gekregen. Misschien komt er ivm de N64 en GC compatibility wel een NURBS/Poly hybride (wat ports weer makkelijker zou moeten maken).
Het zou echt iets voor Nintendo zijn om het gewoon slimmer aan te pakken en zo dezelfde resultaten te boeken (kijk naar de Cube, en mode 7 op SNES). Ik heb niet alles wat hierboven is gezegd gelezen maar ik vind het wel een mooie theorie. Helemaal als doormiddel van dat Cube-mappen oude sprite games er ook beter uit gaan zien (maakt de download dienst meteen een stuk aantrekkelijker!).

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb liever dat snes/n64/cube games er gewoon hetzelfde uitzien als op die console. Als alles nu smooth word enzo haalt het dat speciaale gevoel weg en dat wil ik juist niet.

Het hele NURBS verhaal vind ik ook steeds vager worden, veel mensen die vanalles roepen maar volgens mij is er niet 1 iemand die er echt verstand van heeft. Als het al waar is dan gaat het volgens mij nooit echt een enorm groot verschil maken, volgens mij heeft het meer met de model techniek dan met de render techniek te maken aangezien je toch ook poly rendering moet ondersteunen. Maargoed we zullen het wel gaan zien allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

NURBS is toch een soort vector maar dan 3d... dat je zo vaak kunt inzoomen zonder kwaliteitsverlies? Leuk voor rondingen enzo... ff zoeken...

justem, net wat ik dacht..
http://www.designexpress.be/NL/Tutorials/05.htm

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58

RayNbow

Kirika <3

ReCreator schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:36:
NURBS is toch een soort vector maar dan 3d...
Een vector kan 1D, 2D, 3D, etc, zijn hoor ;). Verder is NURBS gewoon een kromme. Een kromme kan ook bestaan in 2D. In 3D kan je met meerdere NURBS een gekromd vlak maken.
dat je zo vaak kunt inzoomen zonder kwaliteitsverlies? Leuk voor rondingen enzo... ff zoeken...
Yup :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, hoofdstuk "encounter" is uitgespeeld. Ik vond part 2 echt stukken aansprekender dan part 1. :) Erg mooi level weer uiteindelijk.

Uit nieuwsgierigheid natuurlijk toch even het begin van 'alter ego' bekeken tot aan het eerste savepoint...
En huh?!
spoiler:
Ineens zijn alle tussenfilmpjes in anime-stijl? Behoorlijke stijlbreuk... maar het zal wel zijn om alles aan te laten sluiten bij die handsome men comic waar ze het over hadden. In ieder geval weer een veelbelovend begin van het level. :) Geen flauw idee hoe al die verhaallijnen met elkaar verbonden zijn... volgens mij alleen in hun bizarheid. :p Maar het blijft wel fascineren, telkens weer.

Ben ik trouwens de enige die maar gewoon op reset drukt als een personage doodgaat? Tot leven wekken met garcian is allemaal leuk en aardig, maar je begint sowieso toch weer bij de dichtstbijzijnde Harman's room. Of je nu op reset drukt of helemaal de moeite doet om dat hoofd op te gaan halen. :p In het slechtste geval wordt garcian ook nog een paar keer geraakt en moet je een paar reageerbuisjes verspillen om hem weer op te lappen. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak dat iemand doodgaat.
k heb proberen te horen wat Susie af en toe zegt. Ze begint altijd met "Hello, Smith mister". Wat ik ervan verstaan heb klinkt inderdaad heel anders dan wat er in beeld staat en de grammatica klopt voor geen meter. Als het Engrish zou zijn, dan zou dat een hoop verklaren. Je zit trouwens iedere keer dat je er over post op vrijwel hetzelfde stuk van Killer 7 als waar ik zit.
Ja, zo beginnen ze bijna allemaal (ongeveer). Aan het begin kun je bijna altijd de woorden "smith" "mister" en "hallo" wel ontwaren... in wisselende volgordes. ;)
Dat verbaasde me nog het meeste... het is niet gewoon wat willekeurig gebrabbel zoals in veel Nintendo spellen (of volgens mij begon banjo kazooie daar ooit mee). In Killer 7 kun je horen dat er wel ooit een verstaanbare tekst is ingesproken, die vervolgens vervormd is. Het leek me nogal zonde van de moeite, totdat ik dus las dat het in de japanse versie nog wel verstaanbaar was. :)

Jij ook net aan het begin van Alter Ego aangekomen dan? :p

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 115248 op 22-08-2005 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023
Elroy schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:09:
[...]

OK:
[afbeelding]

Ik heb bij zowel rgb als composite meerdere foto's genomen. De bovenste 2 zijn de beste daaruit.
danku :> opgenomen in de SP. Ook gelijk even Killer7 weggehaald uit het "games in de maak" deel :)

edit: als er mensen zijn, dus hun tv kunnen freezen, ja dat kan :p een soort van pauze knop. Daarmee zou je wel perfect een foto kunnen maken :) maar, dan moet je maar net zo'n tv hebben en een camara en het willen doen :p

[ Voor 25% gewijzigd door Dutchie! op 22-08-2005 01:37 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 28-06 13:36
Ik kan thuis wel eens kijken, heb een LCD tv die kan "freezen" dus dan is het verschil nog dramatischer te zien. Kan ik gelijk er een extra foto bijmaken van een game in 480p. Dus 3 foto's naast elkaar: composiet, RGB, component@480p.

Je zou overigens ook de plaatjes + verhaal kunnen gebruiken van http://atarilabs.com/meat/2000/1201_videoprimer.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Zelda: The Wind Waker:
spoiler:
Ik ben dus weer opnieuw begonnen met de cube uit de kast te halen en verder te gaan met Zelda, ik heb nu iets gekregen van piraten en ik moet naar het originele eiland oid om een Judan uit een grot te halen. Echter ik weet niet of ik in de goede richting zit met naar mijn eigen eiland te gaan. Zoja, ik kom met mijn doku leaf ook niet dat gat over tussen de 2 kanten.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat kan wel.. moet je even de wind goed draaien en van zo'n stammetje (of die boom ofzo weet niet meer precies) springen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
Nintendo has recently delayed the next iteration of The Legend of Zelda, which is highly anticipated among press and consumers alike. Instead of a November 2005 release, we now have to wait until the fiscal year ends at March 31st, 2006. However, it seems that we're in for a treat.

According to Jeux-France, representatives at Twilight Princess' stand during the Games Convention claimed that Nintendo will release "an unseen and very special bonus" that will compensate the sudden delay. Naturally, further details are non-existant, otherwise there would have been no need for vague descriptions like these. One can only wonder what Nintendo has in store for us.

Stay tuned to Nintendo Now for more information regarding this subject.
Gelukkig heb ik Zelda:TP al gepreorderd in mei 2004 8)7

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Zelda The Wind Waker hulp gevraagd

spoiler:
Ik zit nu bij Outset Island en daar moet ik dus al draaiende in een draaikolk een stuk rots opblazen. Nu is het zo dat ik 30 bommen mee kan nemen echter als ik dus al die dingen afvuur is dat stuk rots niet kapot... en ik raak ze allemaal wel.

Dit staat er in een FAQ:

Now it is time to meet with Jabun. Go to the King of Red Lions and he'll ask
you if you're ready. Get in the boat and sail to the back of Outset Island.
When you see a whirlpool in the water, sail up to it. Get your bombs ready and
blast away at the large stone door. If you run out of bombs, then you will just
have to sit there until you reach the center of the whirlpool. When you do
reach the center of the whirlpool, you will be sucked below. The screen will
turn black for a moment and you will be back near the whirlpool. Go get bombs
if you need them. You can buy them from the Beedle Shop sailing in front of the
island.

When you break the stone barrier, you will automatically be sent into the
cavern. You will then meet with Jabun, a giant fish. The fish only speaks in
Hylian so you wont be able to understand him. You will only be able to
understand the King of Red Lions. Below, I provide the translation to Jabun's
speech. However, it contains a major spoiler, so I will also put the
conversation inside a Spoiler Box.

echter daar wordt dus niet gesproken over het feit van dat ik niet meerdere keren er over mag doen. Echter het schiet niet echt op ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Maximus op 22-08-2005 16:50 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Even nog terugkomend op NURBS... Is het niet een gruwelijke taak deze te animeren? een kleine fout en een lip van een model schiet al de ruimte in...

:/

Lijkt me lastig...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij werkt dat net als met poly models met een bones model ofzo. En anders is er altijd nog de undo knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Maximus schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:44:

spoiler:
Ik zit nu bij Outset Island en daar moet ik dus al draaiende in een draaikolk een stuk rots opblazen. Nu is het zo dat ik 30 bommen mee kan nemen echter als ik dus al die dingen afvuur is dat stuk rots niet kapot... en ik raak ze allemaal wel.

Dit staat er in een FAQ:

echter daar wordt dus niet gesproken over het feit van dat ik niet meerdere keren er over mag doen. Echter het schiet niet echt op ;)
Vreemd! Je mikt wel goed?
spoiler:
Dus op het stuk in het eiland zelf, zegmaar (je ziet duidelijk een andere kleur)? Een paar goede 'hits' moet voldoende zijn.

Trouwens, Ronn sprak net iemand over de NURBS, en de PS3 kan ze inderdaad verwerken.. Maar op die manier dat hij de tussenstap maakt ze om te zetten. Volgens hem (hij had het gestudeerd) zou de technologie rond de kerst ook in PC's een beetje gaan komen, en kun je er erg veel voordeel mee halen als je het systeem erop bouwt, of een hybride-iets maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Xrenity op 22-08-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Maximus schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:44:

spoiler:

Dit staat er in een FAQ:

Now it is time to meet with Jabun. Go to the King of Red Lions and he'll ask
you if you're ready. Get in the boat and sail to the back of Outset Island.
When you see a whirlpool in the water, sail up to it. Get your bombs ready and
blast away at the large stone door. If you run out of bombs, then you will just
have to sit there until you reach the center of the whirlpool. When you do
reach the center of the whirlpool, you will be sucked below. The screen will
turn black for a moment and you will be back near the whirlpool. Go get bombs
if you need them. You can buy them from the Beedle Shop sailing in front of the
island.

When you break the stone barrier, you will automatically be sent into the
cavern. You will then meet with Jabun, a giant fish. The fish only speaks in
Hylian so you wont be able to understand him. You will only be able to
understand the King of Red Lions. Below, I provide the translation to Jabun's
speech. However, it contains a major spoiler, so I will also put the
conversation inside a Spoiler Box.

spoiler:
Volgens mij moet je op bepaalde delen schienten toch??? Lang geleden dat ik Zelda: TWW heb gespeeld ;) Dus misschien heb ik het fout hoor ;) Maar volgens mij wordt op de een of andere manier aangegeven??? Ik weet in ieder geval redelijk zeker dat de steen in verschillende delen afbrokkelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 08:14

Willybubba

Nut up or shut up.

Zo. Killer 7 uitgespeeld. Blijft een goede mindfuck game... nu eerst maar eens de plot-analyses enzo gaan lezen op het net om te kijken of men er net zo over denkt als ik qua verhaal :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

@ Mystical & Xrenty

spoiler:
Die grote rots is nu wel in 3 stukken, iig in 3 brokken maar exploderen ? nee dat niet

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je kunt de Revolution alvast bestellen bij Amazon frankrijk:

http://www.amazon.fr/exec...PRCNE/171-1897689-7686666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Lekker duur... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Ze zitten altijd boven de prijs, want ik geloof dat wanneer je het onder de uiteindelijk prijs hebt besteld, je het ook moet krijgen voor die prijs. Daarom staat er bij de FRS ook 'mocht de prijs lager zijn, dan krijg je het verschil terug in tegoedbonnen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Zelda TWW bedankje
spoiler:
jongens bedankt voor de tips ben nu in de Tower Of The Gods

Zelda spelen is weer heerlijk :D

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Yeah! Ik heb hem, na een hele tijd te laten liggen, ook pas uitgespeeld. Gaf een goed gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:49
Ik ben er laatst ook mee begonnen (TWW) Ik moest nu geloof ik voor de triforce stukken gaan.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Daar ben ik dus net voorbij ;) Ik moet nu in the temple of the gods allerlei rotzooi doen :P

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
CGM (whatever that may be, schijnt betrouwbaar te zijn) over de controller:
Monday, 22 August 2005
I feel really awful about last week, so to make up for it here's something really good: enough with the fake 3D Studio-rendered Nintendo Revolution controllers— enough. Here's the scoop on what the big deal is.
It's revolutionary in the same two senses that controller rumble is/was revolutionary: first, it's kind of actually not a huge deal, but controllers will eventually all have it because it is pretty neat; and second, it involves revolving. Simply, the Revolution controller will provide resistance to being tilted. No doubt this is done by some application of a tilt sensor such as the one in WarioWare: Twisted combined with rumble technology.

After all, rumble is just done by some off-balance widgets inside the controller spinning really fast. If they were balanced, they could provide enough rotational inertia— the same thing that makes bikes and motorcycles harder to tilt the faster they're going— to perform this trick.

The "could" is why Nintendo hasn't come out with it yet. Yeah, they say they don't want it to be copied, which is valid because I'm sure it will be, just not anytime soon. What's really happening is Nintendo is trying to make this work with wireless controllers, finding the optimal tradeoff between spinning the widgets fast enough to produce a good, strong effect and keeping the controller from eating batteries too quickly. Oh, and it has to be cheap and reliable, too.

Why this isn't just another Revolution rumor: I'm hurt, I really am. You think I would do that to you? Well, even if you don't believe me this time, I'm betting you will in the future. So there.
Klinkt wel ok

Met racegames is gyration natuurlijk sowieso geweldig, maar stel je nou eens voor met een FPS dat de controller constant tegenwerkt als je een soort van poison ofzo hebt. Of dat hij ineens heen en weer beweegt terwijl je met een auto over een hobbelig parcour rijd
Enige probleem zou de duur van de draadloze controllers kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Xrenity op 23-08-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt best wel realistisch opzich. Ik vraag me alleen wel af of je nog gevoel in je handen overhoud na een tijdje gamen als je controller de hele tijd op en neer trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:08:
Klinkt best wel realistisch opzich. Ik vraag me alleen wel af of je nog gevoel in je handen overhoud na een tijdje gamen als je controller de hele tijd op en neer trilt.
Ik geloof niet dat Nintendo een apparaat op de markt zet wat er voor zorgt dat je handen gevoelloos worden. denk ff na man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Zware RSI na 2 uur gamen :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 08:14

Willybubba

Nut up or shut up.

Hmm, lijkt me eigelijk wel heel cool :D

EDIT: Die controller he, niet die RSI ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Willybubba op 23-08-2005 11:20 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Juist niet denk ik :) (remember power-ball)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd.. tzou goed voor je doorbloeding moeten zijn misschien :p dus misschien wel goed anti rsi ;)

als dit de enige revolutie is.. valt dat wel btje tegen :p en hoe gaan ze snes/nes/n64/gc controllers nou combineren?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 23-08-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 28-06 13:36
RSP schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:25:
[...]

Ik geloof niet dat Nintendo een apparaat op de markt zet wat er voor zorgt dat je handen gevoelloos worden. denk ff na man :)
De term "nintendinitis" of "nintendo duim" is anders een goed gedocumenteerde medische aandoening.....

zie bijvoorbeeld http://www.mja.com.au/pub...73_11_041200/koh/koh.html

[ Voor 22% gewijzigd door Schweino op 23-08-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Aangezien revolutie feitelijk "omwenteling" of "omdraaiing" betekent komt dat qua naamgeving ook nog best in de buurt ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Damn, ik ben weer verder gegaan met Zelda TWW maar dat spel zit zo geniaal in elkaar, mensen kinder zeg. Echt wow ik verbaas me er soms echt over dat je DAT kunt verzinnen...

Net eternal darkness voor 19,99 gekocht bij Nedgame in Groningen. Eens kijken na Zelda wat dat in houd hij kreeg iig hoge cijfers.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
ik heb ook eternal darkness, ik ben er echter nog niet zo ver mee, ik vond het echt houterig spelen, en de graphics zijn nou ook niet echt mooi te noemen. Wel goede reviews, mischien een x verder spelen om te kijken of het nog wat wordt, maar k ben nu te druk bezig met MGS: Twin Snakes, F-zero GX en Time Splitters: Future Perfect.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 28-06 15:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik zit erover te denken om vanmiddag weer eens even een aanvulling voor mijn collectie te kopen. Aangezien er de laatste tijd niet veel soeps is uitgekomen, wil ik er een wat ouder spel bij kopen. Ik zit zelf te twijfelen tussen Mario Golf: Toadstool Tour of Mario Power Tennis. Alleen kan ik uit de reviews niet echt uitmaken waar je nu meer plezier aan hebt. Dus welke vinden jullie nu eigenlijk leuker van de 2, of zijn er soms games die ik beter kan aanschaffen?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:39
Thuis hebben we Mario Golf en, naar wat ik gezien heb van Tennis, is Golf een stuk leuker. Meer variatie. Maar dat is natuurlijk IMHO.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ik heb ook eternal darkness, ik ben er echter nog niet zo ver mee, ik vond het echt houterig spelen, en de graphics zijn nou ook niet echt mooi te noemen
Dat valt toch echt mee, helemaal t.o.v. RE1,2,3 enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

stond te twijfelen over RE maar ik wist niet geod welke delen wel goed zijn want sommige scheinen erg erg slecht te zijn voor de cube, dus wanneer ik een goed deel heb mss dat ik dan nog een deeltje koop.

Maar ik ga weer verder met zelda :P

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Maximus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:40:
stond te twijfelen over RE maar ik wist niet geod welke delen wel goed zijn want sommige scheinen erg erg slecht te zijn voor de cube, dus wanneer ik een goed deel heb mss dat ik dan nog een deeltje koop.

Maar ik ga weer verder met zelda :P
Geen enkel RE deel op de gamecube is slecht. Het zijn allemaal (sub) toppers met RE4 RE1 en RE0 als hoogtepunt.
RE2 en RE3 zijn directe Dreamcast poorts, dus grafisch achterhaald, maar de gameplay is natuurlijk hetzelfde als de veel mooiere RE0 en RE1

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Smoonshine schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:24:
Ik zit erover te denken om vanmiddag weer eens even een aanvulling voor mijn collectie te kopen. Aangezien er de laatste tijd niet veel soeps is uitgekomen, wil ik er een wat ouder spel bij kopen. Ik zit zelf te twijfelen tussen Mario Golf: Toadstool Tour of Mario Power Tennis. Alleen kan ik uit de reviews niet echt uitmaken waar je nu meer plezier aan hebt. Dus welke vinden jullie nu eigenlijk leuker van de 2, of zijn er soms games die ik beter kan aanschaffen?
Tennis is het leukste als je het met zijn 4-en doet. In singleplayer verveelt het redelijk snel. Er zijn niet echt veel slagen beschikbaar. Golf is eigenlijk net als elk ander golfspel, eerst met een meter de kracht bepalaen en vervolgens de richting (hoewel dat ook automatisch kan). Is dus redelijk saai om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 18-06 08:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Booth schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:35:
Bij Timesplitters: Future Perfect ben ik bezig met een league en ik kom niet verder dan: On the take; Virtual Brutality. Ik was bij het stukje "destroy the inner core", en kreeg de melding dat dat moest via "internal plasma explosions". Ik ging dus naar die grote apekop, ging eronder staan en gooide de plasma granaten in die kop van onderen, maar dat hielp niet :( . Hoe moet het dan?
Iemand? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zeker niet saai.. ik heb tot nu toe iedereen waarmee ik het heb gespeeld om gekregen.
Zelfs de mensen die golf KUT vonden.. ;)

En de strokes kun je zo makkelijk of moeilijk/interessant maken als je zelf wilt.
Beginnen met A, afkappen met B, dan weer aan het eind B,B voor backspin of A,B voor super backspin of andersom voor topspin. Effect erbij etc. etc.
Soms kun je ook moelijk anders trouwens (boom in de weg bijv.)

Tennis ga ik een dezer dagen nog kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 28-06 15:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb inmiddels Golf opgedoken bij de Intertoys. Voor 29,99, dus fijn geprijsd. Tennis was overal nog minstens 50 euro, dus de prijs heeft de doorslag gegeven.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69412

Er gaan nu geruchten dat morgen meer info wordt bekend gemaakt over de revolution , omdat op 24 augustus ook de gamecube werd geintroduceerd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Zelda TWW hulp gevraagd
spoiler:
ik ben nu bij de eindbaas in de temple of the gods, en ik schiet op zijn handen enzo maar die ogen gaan niet open op de een of andere manier?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
@ Maximus:

Boss Gohdan?

spoiler:
This boss is pair of floating hands and a head. He says he is going to test you.
Again, take a picture if you're going for a complete gallery. Just make sure the
head part is in it. It has several attacks. The head likes to rapidly fire
fireballs at you, which you should roll out of the way of. The hands try and
knock you onto the electric floor to the side, or clap together and smash you in
the middle. What you want to do is hit each hand with two arrows, then each eye
with two arrows, then toss a bomb in its mouth. If you run out of arrows, it
will drop some for you. Why, I don't know. Seems to me it would be smarter to
keep a weapon you're vulnerable to out of the hands of your enemy. Three bombs
in the mouth will kill it. Get the heart and get out of here.

Zou moeten werken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Syntagma op 23-08-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maximus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:13:
Net eternal darkness voor 19,99 gekocht bij Nedgame in Groningen. Eens kijken na Zelda wat dat in houd hij kreeg iig hoge cijfers.
Leuk spel!
Echt zalig in vergelijking met andere survival horror spellen dat de besturing zo direct is. En tegelijkertijd toch ook nog houterig genoeg om er geen simpel actie-spel van te maken. Precies goed wat mij betreft.

Verder zou ik je aanraden om vanaf nu niks meer over het spel te lezen. :p Geen reviews opzoeken enzo. Er zitten een aantal leuke verrassingen in, en die maken uiteraard de meeste indruk als je er helemaal blanco in gaat.

En die zogenaamd betrouwbare revolution geruchten... pfff. Ik geloof er niet meer in. Bij elke belangrijke nintendo-onthulling heb je vooraf al die geruchten en mensen die het echt echt echt zeker weten. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat zo iemand het bij het rechte eind had. Recent bijvoorbeeld al die mensen die zeker wisten dat nintendo halverwege de e3 nog een grote onthulling zou gaan doen. Nintendo On etc. Of wie herinnert zich niet al die spannende DemaSked geruchten van een tijdje geleden. :p

Trouwens vanmorgen een lap gereden van 34 seconden op lateral shift. :p Helaas crashte ik tijdens het 3e lap, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 18-06 08:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Pff, net weer ff Soul Calibur II opgepakt.. het blijft een moeilijke game, ik heb nu 2 levels in de Weapon Master weten te halen. Straks weer verder (anders word ik chagrijnig :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Syntagma schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:23:
@ Maximus:

Boss Gohdan?

spoiler:
This boss is pair of floating hands and a head. He says he is going to test you.
Again, take a picture if you're going for a complete gallery. Just make sure the
head part is in it. It has several attacks. The head likes to rapidly fire
fireballs at you, which you should roll out of the way of. The hands try and
knock you onto the electric floor to the side, or clap together and smash you in
the middle. What you want to do is hit each hand with two arrows, then each eye
with two arrows, then toss a bomb in its mouth. If you run out of arrows, it
will drop some for you. Why, I don't know. Seems to me it would be smarter to
keep a weapon you're vulnerable to out of the hands of your enemy. Three bombs
in the mouth will kill it. Get the heart and get out of here.

Zou moeten werken :)
Ja maar goed, als ik beide handen raak dan gebeurt er niets, de ogen gaan niet open oid

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
@booth dat vond ik ook een rot stukje bij time splitters, ik heb gewoonm in alle gaten van dat ding granaten lopen gooien, en toen ontplofte hij wel :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59347

RE1 op de cube wordt alleen wel overdreven moeilijk op bepaalde moment t.o.v. het origineel, die zombies kunnen nu ook rennen ;)

Wel cool is dat RE1 op de cube veel creepiër is dan op de PS1 / PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:49
Maximus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:19:
Zelda TWW hulp gevraagd
spoiler:
ik ben nu bij de eindbaas in de temple of the gods, en ik schiet op zijn handen enzo maar die ogen gaan niet open op de een of andere manier?
spoiler:
Ik dacht: Handen raken (goed in het midden en een niet te grote tijdspanne tussen de twee handen. Daarna de ogen doen, en als je die geraakt hebt een bom in zijn bek gooien. Ik heb het ook een paar keer moeten doen.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb Beyond good & evil voor 8.50 en NFS HP2 voor een tientje binnen :7.

Alleen wil het niet echt in timesplitters 2 (de story mode)

spoiler:
Ik weet niet hoe het level heet, maar je begint dan in de jungle en je ziet iemand zoals indiana jones op een brug met 1 of ander wezen vechten, waarna die kerel van een brug afflikkerd. Zodra je gaat lopen aan het begin kom je 1 of ander gek wezen tegen, die ik maar niet dood krijg (dus niet die indianen oid). ik kan hem 100x beschieten met die pijlen, maar dat maakt geen ruk uit, ook niet als je op zijn kop schiet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Waypoint schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:54:
Ik heb Beyond good & evil voor 8.50 en NFS HP2 voor een tientje binnen :7.

Alleen wil het niet echt in timesplitters 2 (de story mode)

spoiler:
Ik weet niet hoe het level heet, maar je begint dan in de jungle en je ziet iemand zoals indiana jones op een brug met 1 of ander wezen vechten, waarna die kerel van een brug afflikkerd. Zodra je gaat lopen aan het begin kom je 1 of ander gek wezen tegen, die ik maar niet dood krijg (dus niet die indianen oid). ik kan hem 100x beschieten met die pijlen, maar dat maakt geen ruk uit, ook niet als je op zijn kop schiet 8)7
spoiler:
Volgends mij even in de fik steken (vuur + pijl)
Dan even rennen tot hij dood neer valt.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killer 7 wordt echt steeds beter/maffer/onbegrijpelijker/verslavender/intrigerender. :p

Net het hoofdstuk Alter Ego uitgespeeld, en ik heb echt geen flauw idee wat er allemaal gebeurde op het eind. 8)7
spoiler:
Alleen dat zo te zien drie van m'n personages zijn overleden. (Ik heb het hoofdstuk Smile nog niet geopend, maar ik hoop niet dat ze nu écht dood zijn... al dat upgraden voor niks geweest!) (Maar ja, dood is ook niet zo heel definitief in dit spel geloof ik. :p Je komt meer dode dan levende personages tegen, en iedereen die ik onderweg vermoord heb lijkt ook weer terug te keren). En op het eind was er ineens een meisje die zei dat alles alleen maar een reclame-campagne was voor een videospelletje?!? En toen ineens een eindfilmpje in 16bit stijl, haha. Fantastisch... die muziek daarbij ook. Ongetwijfeld een nieuw muziekje, maar het kwam me meteen bekend voor. Ze hebben precies de spijker op de kop geslagen met hoe videogame-muziek toen klonk. Maar waar het allemaal op sloeg? Misschien straks meer duidelijkheid.

Ik heb het idee dat ik er nu wel bijna doorheen ben... dus waarschijnlijk ga ik het spel zometeen uitspelen. :'( Ik zal het nog gaan missen. Het is zeker wel een spel om nog een paar keer te replayen, maar niet zo vlak achter elkaar.

Capcom is wel erg goed bezig deze generatie. Viewtiful Joe, RE4 en nu Killer7 zijn drie van m'n favoriete gamecube spellen. (Straks komt Okami ook nog, wel niet op de cube, maar toch... wel weer een potentiele topper van Capcom.) Ik associeerde Capcom toch altijd een beetje met al die verschillende versies van Streetfighter II. Op de snes waren ze niet echt innovatief bezig, op de N64 heb ik geen enkel spel van ze gespeeld... maar nu zijn ze echt weer helemaal terug wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 21:17
Beste mede nintendo fans,
zouden we deze week niet wat meer info krijgen over de revolution en zn controller? Die ind\fo zou van de gamesconvention moeten komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
jaapstobbe schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:58:
Beste mede nintendo fans,
zouden we deze week niet wat meer info krijgen over de revolution en zn controller? Die ind\fo zou van de gamesconvention moeten komen toch?
Het gerucht over de GC is door fans de lucht in geholpen en klopt niet. De verwachting is in ieder geval dat we tussen nu en 16 september(Tokyo Game Show-speech van Iwata) meer info krijgen. Nintendo heeft zelf op de GC ook gezegd dat info op zeer korte termijn zal komen.

EDIT: Matt van IGN denkt ook dat Revolution nieuws tussen nu en 16 september zal komen.

[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 24-08-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Anoniem: 115248 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:40:
Killer 7 wordt echt steeds beter/maffer/onbegrijpelijker/verslavender/intrigerender. :p

Ik heb het idee dat ik er nu wel bijna doorheen ben... dus waarschijnlijk ga ik het spel zometeen uitspelen. :'( Ik zal het nog gaan missen. Het is zeker wel een spel om nog een paar keer te replayen, maar niet zo vlak achter elkaar.
Ik ken het gevoel. Ik heb ook steeds weer zin om het te gaan spelen maar realiseer me dan dat ik alles al gezien heb. Misschien dat ik binnenkort toch maar weer helemaal overnieuw begin.
Capcom is wel erg goed bezig deze generatie. Viewtiful Joe, RE4 en nu Killer7 zijn drie van m'n favoriete gamecube spellen. (Straks komt Okami ook nog, wel niet op de cube, maar toch... wel weer een potentiele topper van Capcom.) Ik associeerde Capcom toch altijd een beetje met al die verschillende versies van Streetfighter II. Op de snes waren ze niet echt innovatief bezig, op de N64 heb ik geen enkel spel van ze gespeeld... maar nu zijn ze echt weer helemaal terug wat mij betreft. :)
Haha, ik heb dat exact hetzelfde. Er is een tijd geweest dat ik echt dacht dat capcom ten onder zou gaan met dat hopeloze herhalen van Street fighter 2. Toen ik op de saturn kennis maakte met RE1 was ik ook totaal verbaasd dat dit bij capcom vandaan kon komen. Nu staan ze wat mij betreft op een voetstuk. Al ben ik het nog steeds niet eens met de keuze die ze voor RE4 hebben gemaakt (erg leuk spel maar had wmb beter een nieuwe serie kunnen worden), met killer7 bewijzen ze dat ze de kracht en het lef hebben om weer eens iets compleet anders te maken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.