Ik vind het echt een vreselijk coole game, ik snap niet waar de lage reviewcijfers van sommige sites/bladen vandaan komen. Ik kan niet aan de indruk ontsnappen dat ze het spel niet langer dan level 1 gespeeld hebben.
Ja, ik vind het ook nogal vreemd. Zelfs in de FREE (dat gratis blaadje van de free record shop, wat eigenlijk een veredelde reclamefolder is, dus je zou verwachten dat ze alles de hemel in prijzen) werd het afgekraakt. Onbegrijpelijk. Het is gewoon echt een goed spel waar merkbaar veel tijd aan is besteed.
Okee, het verhaal is behoorlijk a-typisch... daar moet je tegen kunnen. Maar de gameplay is een stuk minder bizar dan ik van te voren had verwacht. De meeste reviews blijven een beetje steken in de "omg, je kunt niet eens zelf lopen in dit spel" fase. Maar als je daar doorheen kijkt zie je dat het eigenlijk gewoon een shooter is met wat puzzelelementen. Niet eens zo heel verschillend van bijvoorbeeld resident evil.
Dat met die kaarten had ik ook ja Ik had het gewoon goed gegokt! verder vind ik (op normal) de puzzels niet echt lastig ofzo, het word je redelijk voorgekauwd.
Ja maar dat vind ik juist altijd wel fijn in spellen die heel erg op het verhaal leunen.

Dan wil je niet te lang vastzitten ergens, dat onderbreekt alleen de flow van het verhaal maar. Alleen die ene puzzel had wel ietsje duidelijker gemogen.

Ik had het idee dat er iets niet helemaal goed is overgekomen bij de vertaling uit het japans ofzo. Jammer. Maar goed, na een paar pogingen had ik de oplossing ook al snel goed gegokt.

Het is iig een spel waar je nog lang over kan praten, dat zie je ook wel een de plot faq's op IGN
Alleen maar goed.

Videogames kunnen wel wat meer van dit soort verhalen gebruiken als je het mij vraagt. Niet de typische situatie dat er iemand gered moet worden, of een één of andere superschurk die gestopt moet worden... maar echte intelligente verhalen, die dingen open laten voor eigen interpretatie, en commentaar geven op de echte wereld. Een hele goede zaak.
1'13"837 Chrizzle Fat Shark 27"114 - 23"202 - 23"521
Haha! O jeetje...

Nu voel ik me ineens wel een beetje een prutser.
Hoe kan iemand in godsnaam het eerste lap al halen in 27 seconden?! Is mij echt een raadsel hoor.
Nouja, niks van aantrekken... ik ben nog steeds trots op mijn 02'03
Maar als je ook kijkt naar hun rondetijden... het 2e en 3e lap doen ze allebei bijna tot op de seconde precies even lang over. Dan ben je echt een soort robot als je het zo goed kunt.

Milimeter voor milimeter precies op de ideale lijn rijden (wat dat ook zijn moge)... erg strakke tijden. En ook nog eens gewoon in de fat shark... net als ik... in theorie zou ik het dus ook zo snel moeten kunnen doen. Onvoorstelbaar...
edit:
Ik zit nu een
video te bekijken van ene muumu die het in 01'15''926 doet...
Ik zie
het gewoon niet.
Tijdens het 2e en 3e lap gebruikt hij gewoon bij elke mogelijkheid "het trucje", en ook de booster voor maximaal effect... dus logisch dat dat razendsnel gaat.
Maar dat eerste lap... ik zie gewoon niet wat hij nou verschrikkelijk anders doet als ik.

En toch is hij er echt al in 27 seconden doorheen. Het is net alsof je naar een filmpje van mij in fast forward zit te kijken... hoe doet hij dat!? Hoe!?
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 17-08-2005 22:38
]