Adventures of a f-zero n00b part 2
Na eerste even alle banen van de saphire cup even ge-timetrialed te hebben begon ik met goede hoop. Immers in tegenstelling tot de laatste keer, vloog ik geen een keer de baan af, en verbrak ik op meerdere banen mijn beste tijd. De voiture waar ik mee reed was 'fire stingray' in mooi ferrari geel.
Dus volgoede moed begon ik.....tactiek was de eerste makkelijke banen vol het metertje op top speed i.p.v. accelaratie zetten.
Baan 1.....korte baan waarbij de (enigez *zucht*) nare bocht me erg veel vertraging opleverde, wat uiteindelijk een mooie
24e plaats opleverde

.......weg goed gevoel, en alle goede hoop.
Twiijfel twijfel......opnieuw beginnen......toch maar voor meer accelaratie kiezen.......mja, ik vind het juist tof dat je met f-zero geen minimale plaats moet halen zoals dat met Mariokart wel moet, zo onzinnig dat je afgaat met een 5e plek terwijl je daarvoor alle races gewonnen hebt, maar ik dwaal af.
Ok doorgaan dus....
Baan 2 zag er toch wel erg recht uit. ok gewoon het meterje zo laten en gaan.
EN yes, deze keer gewoon dik eerste
Baan 3 leverde ook geen problemen op, en ook daar weer eerste geworden.
Baan 4, the long tunnel.....op zich niet vreselijk moeilijk, maar het einde van de tunnel is een mooi van de baan afschiet gebied (f-zero spelers weten wat ik bedoel) en die pilaren! ik wist zeker dat ik ze ging raken, dus het metertje iets meer naar accelaratie.
En ik raakte ze........ pittige race, maar met het nodige boosten (was bij baan 2 en 3 amper nodig) uiteindelijk toch ook weer nipt eerste geworden.
Ok, inmiddels eerste in de ranglijst, nr 2 ver achter me. Maar dan Serial gaps...........
Baan 5
de meter op rond de 25-30% accelaratie gezet en wederom gaan. Ronde 1 en 2 in de midden moot...voorsprong was niet dusdanig dat ik dat zou halen dus toch meer aanzetten en stressen dat ik niet van de baan afflikkerde, wat toch weer bijna gebeurde....
Maar niet helemaal

met een fijne 2e plek de race uitgereden zonder continues

.
Wat betekent.......dat ik de 2e novice cup heb, yay.
Totaal 414 punten terwijl nr 2 slechts 337 had, hmmm heet vast novice voor een reden.
Ook nog ergens geheel per ongeluk een kill gemaakt, ik druk in druk verkeer wel is op de x knop, maar had nooit het idee dat het veel uitmaakte, wel dus.
Dank voor uw aandacht en tot de volgende cup.