Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.158.099 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

We hebben een Roomba die we mogen uitproberen. Over het algemeen bevalt hij goed (zie hierboven). Nou ben ik toch aan het twijfelen om deze terug te brengen en een LG VHOMBOT3 ervoor in de plaats te nemen, vanwege de betere navigatie, stillere werking, dubbele zijborstels en het feit dat hij minder zou botsen. Het is toch een flinke investering, en voor het geld wil ik i.i.g. weten dat ik de beste robot heb (voor mijn thuissituatie)

Iemand ervaringen met de nieuwe Square robots van LG en met name hoe hij het doet op hoogpolige vloerkleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39

Garyu

WW

Hoe goed gaan de laatste versies stofzuigerrobots om met dingen als kabels - netwerkkabels, stroomkabels e.d.? Moeten die allemaal aan de muur gespijkerd worden of kunnen ze ze ontdekken en gaan ze er om heen? Dit omdat er bij ons nogal eens wat aan kabelwerk op de grond ligt. Zelf schuif je dat tijdens het zuigen wel aan de kant, maar als robots daar beter mee om kunnen gaan zou dat een enorme plus zijn.

Daarnaast hebben we zo'n bed (Ikea MALM):
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/malm-bedframe__0186585_PE338756_S4.JPG
Grote kans dat dat net te laag is voor een robot-stofzuiger? Iemand ervaring? Ik schat ongeveer 10cm onder de bedrand..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Roomba gaat daar in ieder geval niet onderdoor. Ik heb volgens mij hetzelfde bed en hij blijft bij de Roomba hangen op het ronde oogje wat bovenop zit voor het docken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501786

10 cm zal er om hangen bij de Neato, Misschien net wel maar anders loopt ie gewoon vast onder een hoogte waar ie net niet onder past. Bij nu net nog eens nameten zou 10 cm net moeten passen maar een halve cm lager klemt ie onder vast terwijl nog iets lager gewoon niet eens geprobeerd wordt. De verwarming op 10,5 cm is geen probleem.

Een snoer langs de wand, wat dus aan twee kanten vast zit zonder 'meters' speling heeft is geen punt. Loshangende usb kabeltjes maar ook de slip van van badjas, losse sokken of tot op de grond hangende kleding en andere vrijgezel(lige) spullen in huis levert veel gepiep en gejammer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik heb ook zo'n Malm bed van de Ikea en de Roomba gaat er gewoon onderdoor. Past prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37
mhoaw, 25 euro vind ik niet echt wereldschokkend?

http://www.4allshop.nl/VR10BTBATBB/EG?ref=

Sowieso zijn de Samsungs toch niet zo goed als dat ik had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
De batterij van mijn Neato XV-25 houdt het niet meer zo lang uit (10 minuutjes ongeveer). Nu wil ik dus een nieuwe kopen, maar vind de prijzen behoorlijk stevig. Wie kent een betrouwbare leverancier en/of één die het goedkoopste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Niet online
De LG VHOMBOT3 botst toch aardig wat af en ook met draaien vergeet hij regelmatig dat hij een dikke kont heeft en schuurt op deze manier langs de bv.plinten. Ook bij een verhoging van plusminus 2 cm blijft hij regelmatig proberen om erop te komen met als gevolg dat dat stuk slijt door het er tegenaan rijden. Dit komt mede door de ronde onderkant die de LG heeft, de Neato had een haakse onderkant. Dit is natuurlijk handig als hij over een plint moet rijden, maar ik zie het als een groot nadeel.
Ook de kabels heb ik flink moeten wegwerken omdat hij met de zijborstels makkelijk kabels meeneemt.
Wat mij betreft is de LG een stuk lomper dan de Neato die ik helaas moest terugsturen vanwege een defect aan het linkerwiel. Voordeel van de LG is de afstandsbediening en het met de afstandsbediening afbakenen met terrein wat hij niet hoeft te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ebia schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:05:
De batterij van mijn Neato XV-25 houdt het niet meer zo lang uit (10 minuutjes ongeveer). Nu wil ik dus een nieuwe kopen, maar vind de prijzen behoorlijk stevig. Wie kent een betrouwbare leverancier en/of één die het goedkoopste is?
Al geprobeerd de batterijen even los te maken en na een paar minuten weer aan te sluiten? Hiermee wordt het controle mechanisme op die batterijen gereset en blijken ze met een beetje mazzel veel beter te zijn dan het ding dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
ebia schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:05:
Tijdens mijn oriëntatie op een robozuiger las ik op een ander forum dat veel mensen dit probleem zouden hebben na een software update van afgelopen zomer. Dit is geen ervaring uit eerste hand, maar ik zou eerst effe kijken of dat er iets mee te maken kan hebben, voordat je een nieuwe koopt.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Anoniem: 501786 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:59:
[...]

Al geprobeerd de batterijen even los te maken en na een paar minuten weer aan te sluiten? Hiermee wordt het controle mechanisme op die batterijen gereset en blijken ze met een beetje mazzel veel beter te zijn dan het ding dacht.
Ja heb ik reeds gedaan. Ook contact gehad met Neato hierover, die nog een ander 'truukje' lieten proberen maar wat niet hielp. De batterijen zijn gewoon over de loop van tijd minder geworden, iets wat je volgens mij niet tegenhoudt...

Ben overigens nog afwachtende op wat Neato op mijn bevindingen te zeggen heeft, mogelijk dat ze alsnog over gaan op vervanging, omdat het ding nog geen jaar oud is.
JaymzHetfield schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:17:
Tijdens mijn oriëntatie op een robozuiger las ik op een ander forum dat veel mensen dit probleem zouden hebben na een software update van afgelopen zomer. Dit is geen ervaring uit eerste hand, maar ik zou eerst effe kijken of dat er iets mee te maken kan hebben, voordat je een nieuwe koopt.
Ik heb ook het idee dat de zuigbeurten korter zijn geworden na de update na 3.1 (al in het voorjaar meen ik). Dat kan overigens ook een goed teken zijn; immers het te diep ontladen van de NiMH cellen is niet goed, dus dat de stofzuiger eerder stopt om zich tussentijds te herladen is op zich prima. Ik heb de Neato toch op een programma ingesteld, en of deze nu 1, 2 of 3 keer moet herladen om de hele woonkamer te doen maakt me niet zoveel uit.

De voordelen van de nieuwe firmware zie ik overigens ook in. Hij loopt minder vaak vast, de randjes gaan strakker en docking beter. Of het door de firmware komt of niet is eigenlijk niet zo belangrijk, want downgraden kan (voor zover ik weet) toch niet, dus ik kan nooit terug naar de situatie hoe die was.

Eigenlijk ben ik gewoon in de hunt naar een nieuwe set batterijen. Heb zoals gezegd aan vraag openstaan bij Neato, maar evengoed probeer ik bij de verkoper in te spelen op zijn verantwoordelijkheid (die in de eerste instantie aangeeft slechts 6 maanden aan te houden). Als beiden niet lukt (en die kans zie ik als aanwezig) zal ik toch een set moeten kopen. Vandaar ook mijn vraag wie eerder goede ervaringen heeft opgedaan met nieuwe batterijen voor z'n Neato...

[ Voor 3% gewijzigd door ebia op 05-11-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:21

Mex

Ik heb zelf ook de Neato en vroeg me af of het een optie is om de NiMH batterijen te vervangen door Li-Ion? Ik heb nu nog nergens last van en ben erg tevreden over het apparaat maar op den duur zullen de batterijen er toch aan moeten geloven.

[ Voor 58% gewijzigd door Mex op 06-11-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Mex schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:39:
Ik heb zelf ook de Neato en vroeg me af of het een optie is om de NiMH batterijen te vervangen door Li-Ion? Ik heb nu nog nergens last van en ben erg tevreden over het apparaat maar op den duur zullen de batterijen er toch aan moeten geloven.
oK, ik kan de bron niet meer vinden. Maar ik meen ooit gelezen te hebben dat de firmware van de vorwerk ietsjes achter loopt/later uitkomt, omdat er bepaalde dingen aan veranderd moesten worden speciaal voor de Li-Ion batterij.

Dus dat zou een nee betekenen.

Anderzijds, misschien dat je ermee weg komt als je een Vorwerk firmware erop zou zetten :+ (ik raad het af, tenzij je tweaker guts het wel OK vinden en je klaar bent om desnoods een nieuwe te kopen)
ha, mijn google skills doen het nog:
Wikipedia: Neato Robotics
The Vorwerk unit was also powered by a higher capacity Lithium Ion battery, long used in laptop computers, compared to the cheaper Nickel Metal Hydride (NiMh) battery used in Neato models. Differences in details of the charging process for these different types of batteries, as well as the additional side brush motor, requires different firmware programs for each model's computer. Updates to these programs are delivered separately by each company in case of revisions

[ Voor 27% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-11-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben erg blij dat ik mijn Neato gekocht heb bij CoolBlue, ben inmiddels aan nummer 3 toe. Heb wederom een nieuwe gekregen en hoop dit keer langer dan 6 maanden te kunnen gebruiken. Lijst van problemen van elk van de stofzuigers:
#1: Sensors werkten niet meer goed en bleven problemen rapporteren waardoor de stofzuiger midden in de kamer stopte met dingen als bumper stuck, etc etc
#2: Right wheel stuck, left wheel stuck om beurten op random times, vaak opgelost door batterij te disconnecten en reset te doen. Maar tegelijkertijd nog 10 minuten batterij tijd, na 4 keer herladen stopt hij en was nog niet eens op 40m2 van de 60m2 die hij moet doen. Wederom teruggestuurd, nu toe aan nummer #3.

Conclusie: Erg blij met de service van coolbue, inmiddels wel erg sceptisch over de kwaliteit van de Neato. Ik hoop dat ik met deze wat langer kan gaan doen. Ik heb een relatief makkelijk huis voor zo'n robot, met weinig obstakels, drempels. Allemaal houten vloeren en in elkaar overlopende ruimtes. Lijkt me vrij ideaal voor een robot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:14
Ai, als ik het zo allemaal lees van Neato, lijken de roomba's toch een betere keuze!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328554

Ik wil toch ook even wat kwijt over de neato.

Aangekocht in november 2012 bij coolblue. Eerste unit was meteen defect. Hij weigerde simpelweg om op te laden.

Meteen een vervangunit gekregen. We waren initieel zeer tevreden van onze aankoop. Wat een verademing zeg! Maar dan begon de miserie. We vonden hem meer en meer in het midden van de ruimte met een "clear my path" foutmelding. Na alles zelfs eens deftig na te kijken deed ie het weer. (Geen idee wat ervoor zorgde waardoor hij het terug deed)

Nu begint de batterij weer raar te doen. Hij valt al na 2-3 minuten zonder stroom en geraakt zelfs niet meer terug naar het laadstation. Ben het echt wel beu nu.

Ik ga dus over naar roomba of lg. Neato, prachtig concept voor een robot, maar naar mijn mening nog met veel te veel kinderziektes. En vooral die batterij, ik vermoed de goedkoopste rommel dat ze maar konden vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328554

Toch even een pluim voor coolblue. Derde neato komt eraan in een jaar tijd.

Super service wel, die coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21
Mex schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:39:
Ik heb zelf ook de Neato en vroeg me af of het een optie is om de NiMH batterijen te vervangen door Li-Ion?
De levensduur van een Lion batterij is vele malen slechter dan een nikkel metaalhydride, geloof niet dat je dat wilt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 10:32

Mystikal

It never hurts to help!

Anoniem: 328554 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:05:

Er zat een batch in met slechte accu's, Ik had hetzelfde probleem en heb ook al nieuwe accu's gekregen. Sindsdien ben ik weer meer dan tevreden.

Basement Bios ---- Exo-S

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Robot stofzuiger Moneual Rydis MR7700

Iemand hier al ervaring mee?

Vinnum wel lekker laag zou onder de bank passen met 8 cm hoog

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Anoniem: 378425

Ik heb hetzelfde probleem als "mystikal" met een Neato XV15 aankoop 22-11-2012, die doet het maar 5-10 minuten per lading.
Heb reeds een mail gestuurd naar de importeur maar die stuurt me met een kluitje in het riet, ofwel ik moet nieuwe batterijen aanschaffen.

@mystikal, was jou correspondentie ook met robocleaners?

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 328554 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:05:

Toch wel opvallend hier dus al meerdere mensen die bij Coolblue beroep hebben moeten doen op garantie en aan #2 of #3 toe zijn. Zegt wel een hoop over de kwaliteit van het product :S Snap ook niet dat coolblue ze nog steeds voert als je zoveel garantie verzoeken moet verwerken.

Anoniem: 378425

Dit is ook al mijn 2de neato, de eerste bij Coolblue gekocht voor een "aangebroken doos prijs" deze had ook een batterij probleem. Die teruggestuurt echter kon men geen gelijkwaardige XV15 terugleveren dus geld terug. De huidige bij Redcoon gekocht die anders met met reparatie omgaat. (RMA, indien geen garantie dan kosten, etc)

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Iemand ervaring met Neato xv signature? Ik las 1 iemand hier die niet tevreden was.

Wil al jaren zo'n ding hebben. Nu we een huis van 2 verdiepingen hebben wil eindelijk tot aanschaf overgaan.

Roomba had altijd mijn voorkeur maar na het inlezen recentelijk ben ik toch genegen om voor neato te kiezen.

http://finance.yahoo.com/...neato-wins-150000453.html

http://reviews.cnet.com/v...505-14098_7-35825885.html

http://www.digitaltrends....-battle-to-clean-my-home/

en het feit dat het 200e scheelt, zet het me wel aan het denken.

Kortom, of een Roomba 770/780 of een Neato xv Signature

Ken zo ongeveer de voor/nadelen

Neato: betere navigatie, niet botsen, meer zuigkracht
Roomba: betrouwbaarder?, beter in de randen zuigen, vindt sneller home station.

Maar toch, twijfel twijfel

• LinuX-TUX
Yahoo, /me LinuX-TUX is nu trotse eigenaar van een VR100.

Geluid is vergeleken met Puck (oude AgaIT robo cleaner) ongeveer even hard, maar toen hij langs de gordijnen reed zagen we dat de zuigkracht aanzienlijk sterker was. (gordijnen bewogen even alsof de pui open stond met zuiderwind).

Helaas nog geen volledige testrun kunnen draaien, moet sowieso een filmpje maken voor mijn collega's, als dat gedaan is zal ik hem hier ook wel posten.

@r.brands
Persoonlijke mening, zou voor een Neato gaan, maar heb er 0 ervaring mee. Neato botst overigens nog steeds op objecten zoals plinten & katten eet-, drink-bakjes (als deze niet zo hoog zijn als de laser sensor zelf), of glazen deuren. Daarvoor hebben ze gelukkig OOK een bumper. Desalniettemin zal hij idd minder frequent tegen objecten "opbotsen" dan de Roomba780.
In de oude vergelijkingen (XV21 vs 780) wil, vooral op Amerikaanse sites, de Roomba winnen. Maar de nieuwere vergelijkingen komt veelal de Signature als winner naar boven. Tevens, als je op 1 vd 2 verdiepingen tapijt hebt liggen, dan wil je IMO ook meer zuigkracht hebben ipv een stof vegertje die het niet oppikt.

Over beter schoonmaken bij de randen ... daarom heb ik een VR100 genomen :Y)
Andere reden waarom ik geen Neato maar een VR100 nam: Li-ION batterij.

• r.brands
Linus, wat heb je betaald voor die vr100?

Lijkt bijna het dubbele van de signature.

• LinuX-TUX
r.brands schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:48:
Linus, wat heb je betaald voor die vr100?

Lijkt bijna het dubbele van de signature.
550 :$

• r.brands
En is het dan een dikke versie van de signature of de signature pro?

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-06 10:50

• coase
En tevreden van de vr100 ? Want indien zo, is misschien de vr100 > neato > roomba?

• LinuX-TUX
eBay duitsland :Y) ... maar daarna zag ik dat een nieuwe nu in actie is voor 599,-. Huifkar erbij of toevallig bij een bedrijf werken welke ook een Duits kantoor heeft doet wonderen :)
coase schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:30:
En tevreden van de vr100 ? Want indien zo, is misschien de vr100 > neato > roomba?
Eerlijk gezegd nog geen tijd gehad om een uitgebreide test te doen gisteravond. Was laat thuis + wilde de buren niet plagen ermee. Heel even 5 minuutjes aan gehad, eerste oordeel == positief.

Maar zal hem verder beschrijven als ik tijd heb van het weekend :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door LinuX-TUX op 12-12-2013 11:57 ]

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

Ik was erg onder de indruk van Neato. Ik had hiervoor een Roomba, maar de Neato zuigt vele malen beter en is intelligenter. En geen gedoe met haren lospulken uit de borstel zoals bij de Roomba,

Maar helaas is de bouwkwaliteit wel onvoldoende. Mijn Neato is nu in reparatie vanwege het befaamde batterijprobleem en het sporadisch maken van enorme herrie bij het rijden.

• r.brands
Dank Hak, Een neato moet je dus niet tweedehands kopen begrijp ik.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat haren plukken bij de Roomba is ook verleden tijd nu ik de nieuwe cleaning unit van de roomba 700 serie geplaatst heb. Zeker aan te bevelen. Ik hoef nu nog maar 2x per maand ofzo schoon te maken, ipv na elke keer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:33

Grvy

Bot

zonoskar schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:32:
Dat haren plukken bij de Roomba is ook verleden tijd nu ik de nieuwe cleaning unit van de roomba 700 serie geplaatst heb. Zeker aan te bevelen. Ik hoef nu nog maar 2x per maand ofzo schoon te maken, ipv na elke keer.
|Waar heb je die vandaan? is die los te krijgen voor een oudere serie?

Dit is een account.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Grvy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:10:
[...]

|Waar heb je die vandaan? is die los te krijgen voor een oudere serie?
Van ebay heb ik de mijne, zoek op Roomba CHM 700 oid (je moet de grijs met blauwe hebben). En hij past perfect in een oude Roomba 560 (die van mij is ca 3 jaar oud). Ook de nieuwe opvangbakjes zijn een stuk beter, er blijft veel minder grof vuil liggen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 00:33
Heeft er iemand ervaring met dit ding? http://www.robotdiscounte...-stofzuigers/ll-a320.html

• Sander
  • Niet online
Neato nummer 3 kan waarschijnlijk oom weer terug, hoor regelmatig een hoge fluit toon uit de stofzuiger/lader. Ik ben inmiddels klaar om mijn geld terug te vragen en maar gewoon een schoonmaakster te nemen. Kost wat meer, maar doet ook meer en hopelijk ook een stuk betrouwbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
De stofzuiger ken ik niet maar de shop wel. Ik zou eerst even wat ervaringen met de shop opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Ziet er hetzelfde uit als een samba die ik heb gehad. Grappig dat dit prut product telkens weer naar voren komt onder een andere naam in dit topic. Zoek even naar samba in dit topic en gij zult vinden. Vond het echt een (%)$8 product. Liep overal op vast, normaal terug rijden naar zijn dock had het ook moeite mee. Zuigkracht was niets.

Per slot van rekening ging hij nog eens kapot ook. Ben blij dat ik hem weggegeven heb aan een kennis. Maar ... voor een klein bedrag van 160 euro weet je het. Als je echt een strakke vloer hebt, weinig obstakels, dan kan het voldoende zijn natuurlijk.
xz550 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:00:
[...]

De stofzuiger ken ik niet maar de shop wel. Ik zou eerst even wat ervaringen met de shop opzoeken.
Maar, als jij ervaring hebt met de shop/iets er vanaf weet, zou je dan niet een tipje van de sluier kunnen oplichten?

[ Voor 25% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-12-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
LinuX-TUX schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:01:
[...]

Ziet er hetzelfde uit als een samba die ik heb gehad. Grappig dat dit prut product telkens weer naar voren komt onder een andere naam in dit topic. Zoek even naar samba in dit topic en gij zult vinden. Vond het echt een (%)$8 product. Liep overal op vast, normaal terug rijden naar zijn dock had het ook moeite mee. Zuigkracht was niets.

Per slot van rekening ging hij nog eens kapot ook. Ben blij dat ik hem weggegeven heb aan een kennis. Maar ... voor een klein bedrag van 160 euro weet je het. Als je echt een strakke vloer hebt, weinig obstakels, dan kan het voldoende zijn natuurlijk.

[...]

Maar, als jij ervaring hebt met de shop/iets er vanaf weet, zou je dan niet een tipje van de sluier kunnen oplichten?
Mijn ervaring is dat ik het bestelde produkt nooit gekregen heb (wel veel uitstel smoesjes) en het heeft me veel moeite gekost om me geld terug te krijgen. Misschien een incident, maar sla google er maar eens op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Volgens mij is LinuX-TUX degene met de slechte ervaringen, veel meer hits komen er niet naar boven op Samba... :P

Het is dezelfde als de "Aldi-bot", maar dan duurder. Ik haalde mijn Aldi-bot voor volgens mij 120 euro. Ik heb deze als tweede robot in mijn slaapkamer staan waar ie ongeveer 1 keer per week een rondje doet naar tevredenheid. Ik heb mijn huis wel robotproof ingericht, geen zooi op de grond, geen kabels, geen hoogteverschillen etc.

Zie wel dat bijvoorbeeld het borsteltje veel sneller slijt dan die van mijn 2 jaar oude Roomba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Beekforel schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:22:
Volgens mij is LinuX-TUX degene met de slechte ervaringen, veel meer hits komen er niet naar boven op Samba... :P

Het is dezelfde als de "Aldi-bot", maar dan duurder. Ik haalde mijn Aldi-bot voor volgens mij 120 euro. Ik heb deze als tweede robot in mijn slaapkamer staan waar ie ongeveer 1 keer per week een rondje doet naar tevredenheid. Ik heb mijn huis wel robotproof ingericht, geen zooi op de grond, geen kabels, geen hoogteverschillen etc.

Zie wel dat bijvoorbeeld het borsteltje veel sneller slijt dan die van mijn 2 jaar oude Roomba.
Ik heb helaas geen robot proof omgeving. Kleedje hier, kattenkrabplankje daar, sporadisch een kabeltje. Nu haal ik voor alle robots wel de kleedjes weg, maar dat het kreng het zelfs voor elkaar kreeg om vast te lopen op zowel het kattenkrabplankje (1,8cm hoog) en de voet van de krabpaal (idem, ongeveer 2,5cm hoog) vond ik knap. Oplossing had geweest dat de bumper iets gevoeliger had geweest of ietsjes lager.

Tevens, het zuigen leek helemaal nergens op in mijn optiek. Het sloeg het vuil meer in de bak dan dat het opgezogen werd. Misschien heb ik gewoon een barslechte OEM gehad hoor, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:10
Sander schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:18:
Neato nummer 3 kan waarschijnlijk oom weer terug, hoor regelmatig een hoge fluit toon uit de stofzuiger/lader. Ik ben inmiddels klaar om mijn geld terug te vragen en maar gewoon een schoonmaakster te nemen. Kost wat meer, maar doet ook meer en hopelijk ook een stuk betrouwbaarder
HIer heeft nummer 3 of 4 van het weekend de geest gegeven. CB aangeschreven dat ik nu gewoon een credit wil want dit lijkt echt een designfout |:( Koop wel een normale stofzuiger :(

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 09:02

Mir

De LG Hombot firmware is niet meer te vinden op de site. Nu heeft mijn hombot geen cirkel mode en ik las ergens dat dit in de update zit.

Heeft iemand de update voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 21:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Rooke schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:44:
[...]
CB aangeschreven dat ik nu gewoon een credit wil want dit lijkt echt een designfout |:( Koop wel een normale stofzuiger :(
Tip: er zijn ook andere robotstofzuigers :P

* Gizz is al 3 jaar heel tevreden met een Roomba 550. Alleen de accu is een keer vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 16-12-2013 12:02 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Gizz schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:01:
[...]

Tip: er zijn ook andere robotstofzuigers :P

* Gizz is al 3 jaar heel tevreden met een Roomba 550. Alleen de accu is een keer vervangen.
Weet ik eerst dit issue maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

P_Tingen

omdat het KAN

De Aldi heeft deze komende week in de aanbieding voor €119

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XlINAFE.png

Weet iemand hier iets van / kan iemand hier iets zinnigs over roepen? Voor dit bedrag lijkt het wel aardig.
Is het dezelfde die al eerder is aangeboden? Dat zou de Grixx VC-A320 zijn en over het algemeen goed bevallen.

[ Voor 15% gewijzigd door P_Tingen op 16-12-2013 13:50 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lqvd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:22
Hier staat wat informatie en ervaringen van de vorige keer: http://www.textmagazine.nl/766/aldi-robotstofzuiger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Geckoo

Good news, everyone!

zat vorige keer te twijfelen maar ga nu denk ik maar voor de deur liggen ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De website van Grixx is al een maand offline. Dat voor de deur liggen geeft bij mij dan een andere associatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zojuist heb ik voor €49 netto incl. BTW (10 euro kortingscode zie Staples topic) een Vileda Cleaning Robot gekocht. Reviews zijn er nauwelijks te vinden (oa Renzzie in "Robotstofzuigers"), de score is over het algemeen matig. Maar met het bedrag meegerekend, hoop ik een leuke en voordelige instaprobotstofzuiger te scoren :)

www.staples.nl/cleaning-robot/cbs/4380185.html

Overigens is er een dagaanbieding (tot donderdagochtend 19 december 11:59 u) bij http://1dayfly.com/nl/nl/extreme
ECOVACS D73 € 189,95 (+ 6,95) of Ecovacs Deebot D76 €299,95 (+ 6,95). Ik heb me hier niet in verdiept, maar zie wel dat de prijzen volgens Kieskeurig normaal 100 euro hoger liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door schaduw op 18-12-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Ik heb die d73 gekocht. Ooit op ibood gezien tijdens de hunt, onderzoek gedaan, willen aanschaffen maar toen was hij al weg. Voor dit geld lijkt hij me prima.

reviews zijn vrij enthousiast al is het een vrij oud beestje. Voordeel is wel dat de garantie goed is geregeld via de leverancier dus daarom durf ik het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 19:57

Geckoo

Good news, everyone!

Anoniem: 501786 schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:27:
De website van Grixx is al een maand offline. Dat voor de deur liggen geeft bij mij dan een andere associatie.
Bij mij doet hij het wel. Grixx.eu

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Laatst online: 22:46
Vandaag een 2e handse irobot roomba 780 binnen gekregen. Hij liep na 5 minuten al vast met foutmelding 5 :(

Maar het was wel begrijpelijk hij had een lege feestballon gevonden op mijn zoontje zijn kamer :)
(ze hadden er 200 opgeblazen op achtergelaten na onze bruiloft ) maar na die verwijderd te hebben heeft hij 20 minuutjes gedaan en de kamer was inderdaad mooi schoon. Morgen mag hij onze slaapkamer doen, ding kan makkelijker onder het bed als wij met de dyson met zijn lompe kop.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Jeuj ik mag met mijn Roomba meedoen met het Thinking Cleaner (http://www.thinkingcleaner.com/) betaprogramma!

Geckoo schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:22:
[...]

Bij mij doet hij het wel. Grixx.eu
Op dit moment zijn wij druk bezig onze website
te vernieuwen. Voor ondersteuning op uw product
kunt u contact opnemen onze helpdesk.
Email: garantie@grixx.eu
Onze excuses voor het ongemak.

OK, volledig offline is ie technisch gezien niet maar als ze al ruim een maand sleutelen....

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Beekforel schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:04:
Jeuj ik mag met mijn Roomba meedoen met het Thinking Cleaner (http://www.thinkingcleaner.com/) betaprogramma!
Dat is vet! En ze zitten in Eindhoven (bij mij om de hoek), hoe doe je mee aan het beta programma?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vraagje: Wat is het doel ervan? Mijn eerste idee was dat het de Roomba slimmer zou maken ipv semi-random rondrijden. Leuk.

Maar als ik het lees is het dat je met je smartphone hem kan besturen, en zelfs via het internet. Maar wat dan? Mijne heeft een afstandsbediening, ik heb nog nooit de neiging gehad hem te gaan besturen. Mijne begint ook met rechtdoor rijden. Dus de hele enkele keer dat ik te lui ben de gewone stofzuiger te pakken om iets van de vloer te laten zuigen, pak ik hem gewoon op en zet hem er recht voor en laat hem rijden. En als het nodig is doe ik dat nog een keer. Maar hem gaan besturen? Zie ik niet echt het nut van in.

• harley
er zit toch ook een spotclean functie op ? Dan zou hij 1 meter rondom zijn startpunt extra goed moeten reinigen (en aangezien hij 60 keer per seconde controleer of het weg is neem ik aan dat die dat goed doet)

Vandaag mocht de onze de slaapkamer doen. Denk lekker handig want hij past makkelijk onder het bed door. Maar natuurlijk was ie klaar en stopte die precies in het midden van ons bed :+

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

Ik kreeg net een mailtje van iBood dat ik mijn geld terugkrijg voor de defecte Neato. Hij kan niet meer gerepareerd worden en er zijn geen vervangende exemplaren meer voorradig.

Ben dus weer op zoek naar een nieuw beestje. Welke raden jullie aan voor laagpolig tapijt met twee katten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 22:54

Nakebod

Nope.

P_Tingen schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:37:

[afbeelding]

Weet iemand hier iets van / kan iemand hier iets zinnigs over roepen? Voor dit bedrag lijkt het wel aardig.
Is het dezelfde die al eerder is aangeboden? Dat zou de Grixx VC-A320 zijn en over het algemeen goed bevallen.
Ik heb deze gister gehaald als instap model/eerste proef/niet direct 500+ euro uitgeven :P
Hij stond niet in de winkel, maar ze hadden hem nog in het kantoor staan... Gelukkig vroeg ik of ze hem nog hadden. Rare verkoopplaats maar toch.

Eerste indruk is positief. Voelt stevig aan, zit goed in elkaar, geen rammelende onderdelen. Goed compleet met wat reserve onderdelen. (o.a. filter en borstel) Wel ontbreken de batterijen voor de afstandsbediening (2x AAA) en van de virtuele muur (2x D). Besparing van misschien 2 euro voor hun, maar daardoor geeft het een "net niet" compleet gevoel.

Gistermiddag voornamelijk aan het opladen geweest, en heel kort even een rondje laten rijden. Ondanks dat ik zaterdagmiddag nog heb gestofzuigd, zat er toch al wat stof in de stofzuiger.
Geluidsarm zoals ze beweren, is maar net wat je als referentiegeluid neemt. Vergeleken met een normale stofzuiger: Stil. Maar qua geluidsproductie komt het redelijk overeen met een kruimeldief die aanstaat.

Het laadstation past mooi onder een kast, zie ik die veel te felle LEDjes (Waarvan de blauwe ook nog constant knippert) tenminste niet meer zo.

Vanmiddag mag hij de slaapkamer doen, als het goed is past hij onder het bed door. Denk wel dat de slaapkamer handmatig neerzetten is, als hij vanuit de woonkamer moet beginnen is hij denk ik al leeg voordat hij überhaupt de gang of de slaapkamer gevonden heeft. Of ik moet er een 2e bijnemen :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben heel benieuwd naar een review als je het ding een maand of langer in gebruik hebt. met name:
Die zijborstels, blijven die wel eens hangen onder stoelpoten? Slijten/beschadigen die niet heel erg snel? En verzamelen ze lange haren, usb-kabeltjes en dergelijke?
De hoofdborstel: verzamelen van haren?
Onderhoud: Hoe simpel is het stofvak te legen en het filter te reinigen? Is het stofvak groot genoeg?
Heb je nog iets aan die lampjes kunnen doen?
En natuurlijk wat na een maand gebruik je algemene gevoel over het ding is.

Met mijn Neato ben ik nog blij (na bijna een jaar) met dien verstande dat nieuwe batterijen zijn besteld om te zien of ie daarna weer consequent het laadstation bereikt na het zuigen. Het originele filter is vervangen voor een éénmalig gebruik van wc papier. Haren e.d geen last van, Telefoon laadkabeltjes loopt ie op vast en staat dan te mauwen.

Ondanks mijn twijfel over Grixx als bedrijf is deze natuurlijk wel slechts éénderde van de prijs van de Neato. Benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 501786 op 24-12-2013 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ook ik ben zeer benieuwd natuurlijk :P
Na een klein uurtje uiteraard niets zinnigs over te zeggen, dus ik hoop in de loop van de tijd een (positieve) review neer te kunnen zetten. Waarna je denkt: Damn die had ik toen moeten kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nakebod schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:44: Damn die had ik toen moeten kopen ;)
:+

Maar dan kan ik een volgende aanbieding beter inschatten. Het concept robotstofzuiger vind ik zo goed dat ik er eigenlijk ook nog een op de bovenverdieping wil. Veel lol met de Grixx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Nakebod schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:44:
Na een klein uurtje uiteraard niets zinnigs over te zeggen, dus ik hoop in de loop van de tijd een (positieve) review neer te kunnen zetten. Waarna je denkt: Damn die had ik toen moeten kopen ;)
Ik gebruik 'm nu al sinds de vorige (eerste?) aanbieding en hij werkt nog net zo goed als op dag 1 :)

Die ledjes... inderdaad erg vervelend, maar dat kan tape wel oplossen :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

P_Tingen

omdat het KAN

P_Tingen schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:37:
Na lezing van ander reviews toch maar gekocht. Net als Nakebod een eerste kennismaking met robotstofzuigers. Bij mij zaten er trouwens wel batterijen in de afstandsbediening, dus uitpakken en gáán met dat spul.

Eerste indruk is inderdaad heel goed. Hij ziet er goed en niet el cheapo uit, de stofbak is goed te legen; die zit simpel aan de achterkant en kun je simpel losklikken. Daar zit weer een filter in dat ook gemakkelijk uitklapbaar is.

Geluid is inderdaad vergelijkbaar met een kruimeldief; veel zachter dan een stofzuiger maar irritant als je zelf in huis bent. Als je zelf aan het werk bent met andere dingen schoonmaken of zo lijkt het me minder storend. Eerst maar eens zien hoe hij zich houdt in huis voordat ik hem durf te laten rijden als er niemand thuis is.

Kwaliteit van zuigen lijkt goed. Ik heb nu allerlei kerstmeuk in huis natuurlijk maar ik heb hem een tijdje rond laten karren en het zag er schoon uit allemaal. Hoge funfactor is natuurlijk de afstandsbediening zodat je hem zelf kan sturen (met kat erop is erg leuk) maar als de funfactor weer wat genormaliseerd wil ik even zien of ik er nog steeds zo tevreden over ben.

Wat ik een gemiste kans vind is dat de "Virtual Wall" niet werkt met de adapter. Het was toch voor de hand liggend geweest dat die daar ingepast zou hebben? Wat ik dan wel weer handig vind is dat je de robot direct kan opladen of via het laadstation.

Enige punt is dat hij rammelt bij de kast waar de hoofdborstel in zit. Dat was in het begin niet zo. Ik heb hem al even op zijn rug gelegd en geopereerd. Wat me opviel was dat eea zeer gemakkelijk uit elkaar te pakken is: alles zit met klemmende delen vast en is simpel los te klikken. Maar misschien toch vrijdag even omruilen; gisteren stonden er nog 6 in de winkel. Anderen geen last van rammelarij? Of hoort het zo en ligt het aan mij?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

zonoskar schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:52:
[...]

Dat is vet! En ze zitten in Eindhoven (bij mij om de hoek), hoe doe je mee aan het beta programma?
Ooit voor ingeschreven. Helaas zijn de plannen verander. Wegens een "uitje" van mijn werk en vervolgens vakantie ben ik bijna de hele maand januari elders. Daardoor geen tijd om te testen en ze willen in februari al produceren. Dus mijn plekje is naar een ander gegaan.
Sissors schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:11:
Vraagje: Wat is het doel ervan? Mijn eerste idee was dat het de Roomba slimmer zou maken ipv semi-random rondrijden. Leuk.

Maar als ik het lees is het dat je met je smartphone hem kan besturen, en zelfs via het internet. Maar wat dan? Mijne heeft een afstandsbediening, ik heb nog nooit de neiging gehad hem te gaan besturen. Mijne begint ook met rechtdoor rijden. Dus de hele enkele keer dat ik te lui ben de gewone stofzuiger te pakken om iets van de vloer te laten zuigen, pak ik hem gewoon op en zet hem er recht voor en laat hem rijden. En als het nodig is doe ik dat nog een keer. Maar hem gaan besturen? Zie ik niet echt het nut van in.
Is al wel eerder ter sprake gekomen. Ik heb een domoticasysteem in huis waaraan ik hem kan koppelen, vervolgens hoef ik zelf niet meer na te denken wanneer de Roomba voor het laatst gereden heeft en dus weer moet gaan rijden bijvoorbeeld. Ook misschien meer inzicht in hoe lang de Roomba werk heeft, zodat ik op basis van mijn afwezigheid wel of geen rondje kan laten rijden bijvoorbeeld.

En het is gewoon leuk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Bij 1dayfly laatsts de Ecovacs d73 besteld.

Na paar keer uitproberen kan ik niet anders concluderen dat hij z'n werk goed doet. Hij is heel stil, vindt zijn laadstation terug en belangrijk, zuigt echt goed.

Imo een erg goede prijs kwaliteitverhouding. Ik ben een tevreden mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 21:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Beekforel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:51:
vervolgens hoef ik zelf niet meer na te denken wanneer de Roomba voor het laatst gereden heeft en dus weer moet gaan rijden bijvoorbeeld.
Maar dat hoeft toch al nooit? Ik kom aan het eind van de middag thuis van mijn werk en de Roomba gaat elke werkdag om 15:00 stofzuigen. Wanneer moet ik er dan aan denken op welk moment de Roomba voor het laatst gereden heeft en dat ik hem weer aan moet zetten? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Rooke schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:24:
[...]

Weet ik eerst dit issue maar eens afwachten.
Zeau, reactie terug en krijg mijn geld terug. Nu eens kijken wat ervoor terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gizz schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:32:
[...]

Maar dat hoeft toch al nooit? Ik kom aan het eind van de middag thuis van mijn werk en de Roomba gaat elke werkdag om 15:00 stofzuigen. Wanneer moet ik er dan aan denken op welk moment de Roomba voor het laatst gereden heeft en dat ik hem weer aan moet zetten? :)
Als je gewoon van "9 tot 17" werkt is dat wel handig ja. Ik werk zeer onregelmatig en ook veel thuis. Mijn domotica weet of ik thuis ben of niet, dus die kan dan voor mij bedenken of mijn Roomba even een rondje kan doen. Ik heb overigens een 520 waar geen schedulemogelijkheid in zit.

Verder wil ik het gewoon omdat het kan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 18:05

psy

Statusupdate Roomba 560.

2008-08 aankoop
2009-01 CHM defect door katteharen ->RMA
2010-08 nieuwe accu 3500 mah, eBay 67 euro
2011-03 CHM defect door katteharen, ball bearing modified CHM gekocht voor 100 euro
2014-01 nieuwe accu nu 4500 mah, eBay.de 53 euro

Grappig. De originele accu ging slechts exact 24 maanden mee, de "namaak" ging liefst 40 maanden mee _/-\o_

Nu dus de derde accu.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Op zich vind ik 2 jaar voor een originele accu ook nog niet eens slecht, zeker als je hem elke dag laat schoonmaken.

Kwam ooit een webpagina tegen waarop iemand verschillende accu's getest had en zelfs onderzocht had of Li-Ion accu's nou beter waren, bijna altijd zijn het NiMh, conclusie was geloof ik dat dit weinig tot geen zin had. (Logisch, je hebt hiervoor een andere lader nodig)
Beste was of een originele accu of een namaak via ebay. Nou ging sommige namaak ook maar 3-6 maanden mee, dus je kon pech hebben.

andere link die het ook zegt: http://www.notanon.com/ga...ba-and-scooba/2010/06/08/

deze was het: http://www.cs.brandeis.edu//~gim/RoombaLi-ion/

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 10-01-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben ook al bezig aan mijn 3de accu. Toch wel een nadeel van deze stofzuigers vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:22
Ik ben mij aan het oriënteren om ook een robot stofzuiger :)

Mijn huis is er namelijk denk ik ideaal voor. Overal laminaat, grote open ruimtes en geen drempels. Ik twijfel alleen nog over het merk:
Een naeto durf ik niet aan na alle rma verhalen
Een roomba lijkt mij het besta qua degelijkheid (en rma/ebay onderdelen)
Een lg hombot heeft nu cashback en leuke features/intelligentie (hepa filter ook + ivm astma). Ik zou hem namelijk ook het liefste op de 1e verdieping via de gang alle kamers laten zuigen maar ben bang dat het roomba algoritme dit niet gaat trekken..

Benieuwd naar jullie Advies. Budget is zon 350 euro:)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Heb zelf de roomba 780 tweedehands gekocht en dat is op dit moment de meeste luxe roomba met hepa filters en past dan ook binnen je budget ;)
Ja heel af en toe loopt hij vast hier onder 1 verwarming en onder de hoekbank waar de elementen vastgeklikt zijn. maar dat is nu pas 3 keer voorgekomen sinds ik hem heb (1 maand) dus ga kijken of ik daar nog iets aan kan doen. Verder ben ik er goed over tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Status update:
Kleine maand de Vorwerk VR100 in gebruik. Ding is geniaal werkelijk. Van het weekend eens aandachtig zitten bestuderen wat zijn 'route'/'bewegingen' nu precies zijn.

Hij heeft exact door waar hij is, gaat eerst alle randen af, het moment dat hij een 'andere kamer' (hetzij echt, hetzij voor zijn 'idee') in dreigt te steken, steekt hij rechtdoor even over en gaat dan verder met de randen totdat hij een soort 'area' heeft afgebakend. Daarna gaat hij banen trekken en door naar de 'andere kamer'. Mocht na kamer X zijn batterij bijna leeg zijn, dan scheurt hij als een gek naar z'n docking station, laadt bij en daarna scheurt hij terug naar waar hij gebleven was. (scheuren ja ... stofzuiger uit, snelheid een tikkie erbij)

Qua tijd en dekkingsgraad ligt de efficientie dus vele malen hoger dan m'n oude Aga-it & Samba. Love it!

Geef volgende update pas over 6 maanden ofzo ... of als er wat aan mankeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
laurens0619 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:06:
Ik ben mij aan het oriënteren om ook een robot stofzuiger :)

Mijn huis is er namelijk denk ik ideaal voor. Overal laminaat, grote open ruimtes en geen drempels. Ik twijfel alleen nog over het merk:
Een naeto durf ik niet aan na alle rma verhalen
Een roomba lijkt mij het besta qua degelijkheid (en rma/ebay onderdelen)
Een lg hombot heeft nu cashback en leuke features/intelligentie (hepa filter ook + ivm astma). Ik zou hem namelijk ook het liefste op de 1e verdieping via de gang alle kamers laten zuigen maar ben bang dat het roomba algoritme dit niet gaat trekken..

Benieuwd naar jullie Advies. Budget is zon 350 euro:)
Ik heb laatst via 1dayfly de Evovacs d73 besteld. Nu een aantal weken in huis en ding is echt top. 195e voor betaald. Je kunt m.i. dus ook wachten op ibood of 1dayfly ofzo. Dat heb ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nakebod schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:44:
Semi promised: Review tijd!
ALDI robot stofzuiger / Grixx VC-A320
De stofzuiger wordt verkocht onder verschillende namen, meest voorkomende namen zijn:
Lilin LL-A320
Quigg Auto Vacuum LL-A320
SQ-A320
Gezien het model hetzelfde is, kunnen reserve onderdelen van ieder merk gekocht worden.

Er worden verschillende dingen meegeleverd:
Afstandsbediening
Laadstation
Virtuele muur
Reserve borstel
Dweil
Stoffilters

De stofzuiger is bij de Lilin shop te koop voor ~160 euro, en dat is een stuk duurder dan bij de ALDI zelf.

Eventuele spareparts voor de stofzuiger zijn ook te verkrijgen. Eigenlijk meer voor de LL-A325 dan de LL-A320 qua kleuren, en de zij-borstel heeft ook maar 3 "armen" IPV 4 "armen"
Of de borstelset voor de SQ-A320.
Waarschijnlijk als je even doorzoekt kom je nog wel een aantal merken tegen.
Werktijd/Opladen
Ik heb de stofzuiger nu zo een 3 weken in gebruik. Ik laat hem 3x per week automatisch de woonkamer/keuken stofzuigen. Daarna zoekt hij (Via infrarood) het laadstation om bij te tanken.
En tot mijn verbazing doet hij dat ook echt. Hij was 1x "verdwaald" in de keuken, hij bleef tussen eetkamerstoelen en het keukenblok rondjes rijden.

Wel moest ik het laadstation even aan een klein houten balkje vastmaken, anders bleef hij niet voor de lage plint staan, hij viel steeds om als de stofzuiger er tegenaan reed. Nu staat hij stevig tegen de muur, en kan hij niet meer omvallen.

De geadverteerde werktijd is 90 minuten, in positieve zin klopt daar niets van :D
Omdat hij automatisch rondrijdt zie ik meestal niet hoe lang hij bezig is. Toen ik hem handmatig had aangezet was hij na ruim 2 uur nog bezig, en de batterijindicator gaf nog 1 streepje aan _/-\o_
Geluidsniveau
Vergeleken met een normale stofzuiger: Stil. Het best te vergelijken met het geluidsniveau van een kruimeldief.
Maar ook dat geluid is redelijk storend als je je op dat moment in dezelfde ruimte bevindt voor langere tijd.
Ben je elders in huis hoor je wel wat, maar is het niet storend. Ben je niet thuis: Perfect! :)
Stofzuigen
Ik heb het vermoeden dat de robotstofzuiger grondiger stofzuigt dan dat ik zelf zou doen. Vooral omdat hij vaker/langer over een bepaalde plek heengaat.

De buitenste borstels vegen de grotere rommel naar binnen, waarna de stofzuiger eroverheen rijdt. Door deze buitenste borstels, en de ronde vorm van de stofzuiger, komt hij prima in hoekjes en randen. De borstel draait redelijk snel, waardoor hij soms juist vuil wegslaat, en het ergens verderop ligt, totdat hij er goed overheen rijdt.

Na het stofzuigen ben ik nog geen (grote) kruimels of stof tegengekomen. Wat nog wel eens wil gebeuren is dat het verzamelde stof dat aan de borstels hangt, als grote stofvlok achterblijft op de deurmat.
Dit is echter niet anders dan wat ik met de normale stofzuiger ook wel eens had.

De stofopvangbak is 0.35 liter. Ik heb eigenlijk nog geen die of dit nu veel of weinig is. Zover ik weet zit er geen indicator op als de opvangbak vol zit, of dat punt heb ik nog niet bereikt.
Botsing!
De stofzuiger heeft verschillende sensoren. Over het algemeen stopt hij keurig voor een object, en raakt niets. En als hij wat raakt: De voorkant veert iets in, zodat het nooit hard gaat.

Als het goed is heeft hij ook 4 sensoren aan de onderkant die, zonder virtuele muur, moeten zien of hij bijna van een trap af rijdt of niet.
Niet altijd zelfstandig
1x per week zet ik de stofzuiger handmatig in de slaapkamers/gang neer, en laat hem dan op de automatische stand verdergaan. De stofzuiger rijdt zich soms klem op de steunen van het bed-hoofdbord.
Ook zijn de nachtkastjes een favoriete plek om net onder klem te zitten. Het scheelt niet veel of hij kan er onderdoor, maar dus net niet.
Ik denk dat ik dit ga oplossen door de virtuele muur daar neer te zetten zodat hij dat stukje niet meer meepakt.
Hopelijk dat het aantal foutcodes dan wel wat afneemt, dan kan hij voortaan het hele huis zelfstandig doen, zonder dat ik af en toe moet controleren of hij nog wel rondrijdt.

Soms, en dit komt gek genoeg alleen voor als ik hem in de slaapkamers/gang laat rijden, staat de stofzuiger te piepen met een foutcode.
Foutcodes zijn nuttig als het ook echt fouten zijn, tot nu toe kan ik gewoon op de knop Auto drukken, en hij gaat weer vrolijk verder. Tot nu toe was het de foutcode dat de sensor smerig zou zijn, maar dat betwijfel ik.

De enige keren dat hij echt met een nuttige foutcode was gestopt was dat hij in een kattenspeeltjes was vastgelopen :D
Een keer een stukje touw tussen de wielen en een speelmuisje tussen de onderste borstels, en een keer een pluche staart in de buitenste borstels. Deze laatste vond ik wel wat eng, de plastic borstels waren zowat helemaal opgeknoopt. Gelukkig na wat "rechtbuigen" staan ze weer goed.

Dus een leermoment: Op de dag van het stofzuigen speeltjes in een andere kamer gooien. En dan hopen dat de kat die dag niet met die dingen gaat rondsleuren :D

De kat vind de stofzuiger overigens niet eng, hooguit interessant. Ze kijkt er vol interesse naar, ook als de stofzuiger recht op de kat af komt rijden. Tot het laatste moment blijft ze zitten :D Meestal zit ze wat hoger en bekijkt ze het vanaf daar.
Huidige conclusie
Money well spent!
Ik heb sinds de aanschaf de normale stofzuiger niet meer gebruikt, en ik heb ook niet het idee dat ik dat wel zou moeten doen. Of mijn eisen zijn te laag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie review!
Maak je ooit gebruik van die afstandsbediening?
Hoe simpel is het stofbakje te legen en het filter te reinigen?

De normale stofzuiger heb je voor de trap of zo nog wel eens nodig denk ik maar je doet wel een half jaar of langer met een stofzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
dank voor jullie advies. Koppig als ik ben heb ik toch een lg hombot 3 gekocht :P
benieuwd hoe dit bevalt zodra die binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:11
Goedendag,

vorig jaar heb ik een neato xv-15 gekocht. Ik zuig 2 a 3x per week.
Vandaag stopt de neato er na 5 minuten al mee om te gaan laden, vervolgens na een laadbeurt van 10 minuten gaat hij weer aan de gang?

Gebeld met de leverancier, zegt deze dat er maar een half jaar garantie op de batterijen zit?

Klopt dit? Ben ik nu al toe aan nieuwe batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Anoniem: 501786 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:07:
Mooie review!
Maak je ooit gebruik van die afstandsbediening?
Hoe simpel is het stofbakje te legen en het filter te reinigen?

De normale stofzuiger heb je voor de trap of zo nog wel eens nodig denk ik maar je doet wel een half jaar of langer met een stofzak
</late reactie>
Afstandsbediening gebruik ik eigenlijk alleen als hij zich heeft vastgereden en de accu bijna leeg is. Zet ik hem ergens voor het laadstation en druk ik op Charge en hij rijd het laatste stukje zelf. Gewoon omdat het kan :+ Kan hem natuurlijk ook zelf direct tegen het laadstation zetten.
Laatst wel de stofzuiger "uitgelaten" via de afstandsbediening. Vanaf de slaapkamer naar de woonkamer gereden :) Verder eigenlijk alleen nodig om de datum/tijd en programma's in te stellen.

Stofbakje klikt erg eenvoudig los, en het filter schuif je er dan ook zo uit. Met het bijgeleverde borsteltje even schoonvegen en klaar.

Mijn appartement heeft geen trap, dus daar hoef ik hem niet voor te gebruiken :P En dan is hij ook nog eens zakloos. Maar hij zal heus wel eens nodig zijn voor wat lastigere plekjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zaterdag in alle haast vergeten de tussendeur dicht te doen en er stond ook geen vw.
Bij thuiskomst op zoek naar de stofzuiger. Hij bleek vast te zitten in de slaapkamer na het proberen op te eten van 1 van mijn sokken.
Voor straf heb ik hem weer op z'n laadstation gezet.

Zie dat ik die van mij overigens al een half jaar heb (eind juli 2013). Het valt me op dat hij in het begin binnen een uur klaar was met de woonkamer maar er nu vaak iets langer +10min over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hmmm... de chm van m'n roomba is beetje kaduuk. Maar helaas is het nu blijkbaar niet meer zo makkelijk te krijgen. Alleen via amerika nog wat te halen op ebay....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:12
Ik heb ook een hombot 3 besteld. Twijfelde over de xv signature maar kreeg t idee dat die lg net even wat slimmer was. en daarbij ook goedkoper, 399 vs 389 min 50 cashback van lg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Laat je even iets weten hoe de LG presteert?
418O2 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:25:
Ik heb ook een hombot 3 besteld. Twijfelde over de xv signature maar kreeg t idee dat die lg net even wat slimmer was. en daarbij ook goedkoper, 399 vs 389 min 50 cashback van lg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
coase schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:27:
Laat je even iets weten hoe de LG presteert?

[...]
Uiteraard :) Hij zou zaterdagochtend moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

kmf schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:44:
hmmm... de chm van m'n roomba is beetje kaduuk. Maar helaas is het nu blijkbaar niet meer zo makkelijk te krijgen. Alleen via amerika nog wat te halen op ebay....
Mooi moment om te upgraden naar de CHM van de Roomba 700 serie, die past gewoon in de 500 serie. Heb ik ook en het gehannes met haren in de borstels is verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
418O2 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:31:
[...]

Uiteraard :) Hij zou zaterdagochtend moeten komen.
waar heb jij hem besteld? Ik alweer week geleden en nog steeds niet geleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 10:32

Mystikal

It never hurts to help!

Boomster schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:45:
Goedendag,

vorig jaar heb ik een neato xv-15 gekocht. Ik zuig 2 a 3x per week.
Vandaag stopt de neato er na 5 minuten al mee om te gaan laden, vervolgens na een laadbeurt van 10 minuten gaat hij weer aan de gang?

Gebeld met de leverancier, zegt deze dat er maar een half jaar garantie op de batterijen zit?

Klopt dit? Ben ik nu al toe aan nieuwe batterijen?
Exact hetzelfde gehad en het heeft waarschijnlijk te maken met een slechte batch accu's. Die van mij zijn onder coulance vervangen, ook al zeiden ze tegen mij exact hetzelfde. Kwestie van een beetje druk zetten.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33
Kwam deze een par dagen geleden tegen bij de OMT website:

http://www.thinkingcleaner.com/

een uitbreiding voor de meeste Roomba's en maakt deze in een klap veel intelligenter.
ze zijn nog in ontwikkeling, ik hoop dat deze uitbreiden met iBeacons oid, dan zal het van de Roomba de meest intelligente stofzuiger maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
laurens0619 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:07:
[...]

waar heb jij hem besteld? Ik alweer week geleden en nog steeds niet geleverd :(
Wehkamp. Was op voorraad en goedkoop.

Ben er erg blij mee. Is er slim en maakt goed schoon. Als test twee keer laten rijden en hij vond erg veel stof, ondanks dat ik twee dagen ervoor nog had gezogen. Geluid valt me alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
http://www.aldi.nl/aldi_robot_stofzuiger_48_5_716_7253.html

Ook de Aldi heeft er vanaf 1-2 een voor 119.

edit, zie review hierboven volgens mij weer dezelfde.

[ Voor 21% gewijzigd door sambalbaj op 26-01-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 22:46

we_are_borg

You will Comply

sambalbaj schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:12:
http://www.aldi.nl/aldi_robot_stofzuiger_48_5_716_7253.html

Ook de Aldi heeft er vanaf 1-2 een voor 119.

edit, zie review hierboven volgens mij weer dezelfde.
Denk maar eens dat ik die gaat halen 119 euro is niet echt duur en om mee te beginnen is wel aardig lijk mij.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

* Nakebod knikt :P
Is zo te zien inderdaad dezelfde.

Zo een duurdere Roomba/LG/Neato zal vast wel intelligenter/efficienter rondjes rijden, maar daar koop je dan ook 4 ALDI robots voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

zonoskar schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:09:
[...]

Mooi moment om te upgraden naar de CHM van de Roomba 700 serie, die past gewoon in de 500 serie. Heb ik ook en het gehannes met haren in de borstels is verleden tijd.
Moet ik het wel ergens zien te vinden. Heb je een adres welke ze op voorraad hebben?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe reageren katten eigenlijk op die dingen?
Pagina: 1 ... 10 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.