Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.158.144 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geurt-kun schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:12:
[...]

Door middel van snel zoeken zie ik een prijsverschil van +/- EURO 150,- tussen de 780 en de 790.
Geen idee wat het verschil tussen die twee is...
Is dat het waard?
http://www.roboticcleaners.org/roomba790-vs-roomba780.php

Het verschil is kort door de bocht de afstandsbediening, bij de 780 is het een 'tv' a.b. type, bij de ander meer een luxe dashboard variant. Verder zitten er nog wat extra borstels bij en een lighthouse. De Roomba zelf ziet er iets anders uit en de 790 zou wat steviger moeten zijn. Al met al verschillen ze m.b.t. schoonmaken zover ik weet niks.

De keuze ligt dus aan je indeling, voorkeur etc. Ik gebruik de a.b. eigenlijk niet. Dus in mijn ogen vind ik het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verschil tussen de 2:

http://www.roboticcleaners.org/roomba790-vs-roomba780.php

[edit[
Ha, Viper® heeft dezelfde google-skills :P

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 05-08-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik begin toch ook meer en meer te neigen naar een robot stofzuiger. Maar zit me iets af te vragen. Paneel gordijnen. Zweven 1-2 cm boven de grond. Rijdt hij die niet volledig aan gort door er constant tegenaan te botsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05
UltraSub schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:49:
Ik begin toch ook meer en meer te neigen naar een robot stofzuiger. Maar zit me iets af te vragen. Paneel gordijnen. Zweven 1-2 cm boven de grond. Rijdt hij die niet volledig aan gort door er constant tegenaan te botsen?
Een Neato in ieder geval niet. Die tikt ze wel af en toe even aan, maar in principe ziet de laser dat er wat is en navigeert er langs. Gevolg is wel dat je zelf af en toe even onder je gordijnen moet stofzuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Vriendin van ons had een Neato, en die heeft hem na een paar maanden ingeruild voor een 780 omdat ze er niet tevreden over was... Precieze reden weet ik niet. Maar wat je beschrijft van de laser klinkt erg logisch. Lijkt mij dat de Roomba er wat harder tegenaan tikt, zo niet er onder door rijdt, of dat probeert en zich vast rijdt en de gordijnen in de knoop rijdt. Lighthouses wellicht een oplossing, maar dat slaat ook nergens op voor 4 wanden, en dan die lelijke kastjes op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Geurt-kun schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:12:
[...]

Door middel van snel zoeken zie ik een prijsverschil van +/- EURO 150,- tussen de 780 en de 790.
Geen idee wat het verschil tussen die twee is...
Is dat het waard?
Zie de review in mijn signature. Daarin heb ik het beschreven.

add: ow wacht.. tussen de 780 en de 790 niet. Daar zit alleen een extra wifi controler bij. De 760 en de 780 is wel een enorm verschil. Voor die controler zou ik het idd niet doen. Dat is het echt niet waard en je gebruikt het nooit. Verder heeft de 780 dezelfde stofbak, extra borstels en lighthouses)

[ Voor 30% gewijzigd door denan op 05-08-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 23:22

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb sinds een paar weken de Neato XV-25. Op zich bevalt hij prima. Zoekt zijn weg mooi gestructureerd door het huis en botst niet al te veel. Valt me op dat hij (ondanks dat hij elke nacht een rondje maakt) steeds veel vuil op zuigt. Vooral de hoeveelheid kattenharen is enorm.

Wel heeft deze Neato moetie met mijn eetkamer stoelen. Dat stoort me een beetje. Het gaat om dit probleem:

Eens kijken of ik een oplossing kan vinden, via dit forum: http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=20&t=16736

Oh en ik begreep via coolblue dat de Neato XV-25 end of life is en dat deze dus niet meer geleverd wordt door Neato Europe. Ik heb ook nog even gevraagd of er dan een opvolger komt, maar daar konden ze geen antwoord op geven.

[ Voor 34% gewijzigd door Zewatanejo op 05-08-2013 16:13 . Reden: Filmpje toegevoegd ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik denk dat zelfs een Roomba daar moeite mee heeft.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07
Zo blij met m'n Aerovac bin in onze Roomba 500 serie. Daarvoor, apparaat elke week schoonmaken, verstopt en liet veel troep liggen. Daarna, bakje elke ronde helemaal vol troep, zuigt nu ook veel meer zand en korrelige dingetjes op en raakt niet meer verstopt/geblokkeerd. Aanrader dus.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

zonoskar schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:18:
Ik denk dat zelfs een Roomba daar moeite mee heeft.
Ik heb een strip (kabelgootje voor speaker kabels) onder de stoot rand aan de voorkant van de Neato geplakt. Dat lost het probleem voor 80% op. In elk geval lijkt het er op dat ie zichzelf niet meer vastrijdt. Voorlopig lijkt het gefixed dus. Ik denk wel dat hij nu minder makkelijk over drempels rijdt,maar die heb ik toch geen op mijn beneden verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

NiGeLaToR schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:27:
Zo blij met m'n Aerovac bin in onze Roomba 500 serie. Daarvoor, apparaat elke week schoonmaken, verstopt en liet veel troep liggen. Daarna, bakje elke ronde helemaal vol troep, zuigt nu ook veel meer zand en korrelige dingetjes op en raakt niet meer verstopt/geblokkeerd. Aanrader dus.
klinkt goed, waar bestel je die aerovac bin? ik vind zo snel even alleen een ebay aanbieding voor de bin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RonnieB82 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:23:
[...]

klinkt goed, waar bestel je die aerovac bin? ik vind zo snel even alleen een ebay aanbieding voor de bin...
http://www.cyberhuis.nl/r...0/aerovac-afvalbakje.html

Helaas in NL alleen zwart te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 18:05

psy

Zewatanejo schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:41:
Ik heb sinds een paar weken de Neato XV-25. Op zich bevalt hij prima. Zoekt zijn weg mooi gestructureerd door het huis en botst niet al te veel. Valt me op dat hij (ondanks dat hij elke nacht een rondje maakt) steeds veel vuil op zuigt. Vooral de hoeveelheid kattenharen is enorm.

Wel heeft deze Neato moetie met mijn eetkamer stoelen. Dat stoort me een beetje. Het gaat om dit probleem:
[video]
Ja als deze de "verkeerde" hoogte hebben wil een Roomba zich daar ook op vastlopen. Hij probeert wel heel lang om eraf te komen wat vaak wel lukt, wij hebben zelfde issue bij een wasrek 8)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb ook de aerovac besteld (wel via ebay) en ook meteen een nieuwe CHM van de 700 serie. ben benieuwd of het bij mij ook goed gaat werken. Ik heb ook altijd veel haar in de borstels en de randjes langs de mat zijn altijd slecht gezogen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

Die Aerovac past zeker niet in de Aldi-bot (500-serie-a-like)? Die bay lijkt namelijk veel groter.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Is er hier iemand met ervaringen met de Rooma 650? Ik wil maximaal €350 uitgeven, en dat lijkt me een goede keuze voor het geld. Maar met al die verschillende modellen en kleine extra's heb ik geen idee waar ik nu het zwaartepunt op moet leggen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zewatanejo schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:41:
Oh en ik begreep via coolblue dat de Neato XV-25 end of life is en dat deze dus niet meer geleverd wordt door Neato Europe. Ik heb ook nog even gevraagd of er dan een opvolger komt, maar daar konden ze geen antwoord op geven.
De opvolger is de Neato VX signature. Staat nog niet op de europese site van Neato, maar wel de Amerikaanse:
http://www.neatorobotics.com/products/

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsluimer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-05 11:38
Ik ben eigenlijk op zoek naar wat informatie over de LG Hom-Bot 3.0 vs de Roomba 780. Wat ik tot nu toe heb gevonden is reviews van de LG vs een minder model van Roomba.

Hierbij komt de LG er dan het beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Heeft iemand enig idee hoe je de borstelbak uit de 780 krijgt? Ik heb wel een tijdje lopen googlen maar kan niets vinden, ook niet op youtube. Er zitten wel 2 zwarte balkjes aan de achterkant maar dit zijn volgens mij de sensoren voor de dustbin. Het is vast niet de bedoeling dat ik die opzij buig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:39
denan schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:14:
Heeft iemand enig idee hoe je de borstelbak uit de 780 krijgt? Ik heb wel een tijdje lopen googlen maar kan niets vinden, ook niet op youtube. Er zitten wel 2 zwarte balkjes aan de achterkant maar dit zijn volgens mij de sensoren voor de dustbin. Het is vast niet de bedoeling dat ik die opzij buig :)
Misschien door de gele clipjes ;)

kijk hier effe naar (en wellicht de hele video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
stimpyrulez schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:32:
[...]

Misschien door de gele clipjes ;)

kijk hier effe naar (en wellicht de hele video)
Die had ik al gezien. Het gaat me niet om de borstels, maar om de complete bak waarin de borstels zitten. (iets met een ongelukje met een schaaltje met paté voor de katten)

Ik heb het op zich wel schoon, maar heb het idee dat er nog wel iets onder/achter de bak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 18:08
ik heb net de LG hombot 3 gekocht en ben er erg blij mee. maar er zijn 2 dingen waar ik niet uit kom. Ook niet na intensief googelen.

1: Ik kan nergens de learning mode activeren
2: Ik weet niet hoe ik een gebied moet uitsluiten. Ik heb bijvoorbeeld een convectorput en deze geeft wel eens problemen. Geen idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ie deze niet meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 20:34

Len

Leeg

denan schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:02:
[...]

Die had ik al gezien. Het gaat me niet om de borstels, maar om de complete bak waarin de borstels zitten. (iets met een ongelukje met een schaaltje met paté voor de katten)

Ik heb het op zich wel schoon, maar heb het idee dat er nog wel iets onder/achter de bak zit.
Als je de film helemaal afkijkt.... Dan zie je dat de bodemplaat los kan, daarna hoef je alleen nog maar 2 of 4 schoefjes van de bak loshalen. Daarna kan je de bak recht omhoog los trekken (zit nog met een stekker vast)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb ook een akkefietje met mijn Neato:
Beste,

Afgelopen 27 november hebben we de Neato gekocht. Nadat hij in December reeds omgeruild is vanwege een kapotte sensor, merken we de laatste maanden dat de accu het nog maar een minuut of 10 volhoudt? Ik las op het internet dat er sprake was van een slechte batch van accus'. Ik weet niet of daar hier ook sprake van is.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn? Wellicht kunt u nieuwe accu's opsturen en dat ik daarna de huidige accu's retour kan sturen?

Met vriendelijke groet,
De reactie:
Hallo,

Vanuit Neato krijgen wij te horen dat er maar helaas 6 maanden garantie zit op de accessoires en accu. Ze zijn wel los te bestellen. Wilt u dat we hier voor u naar gaan kijken? Ik hoor graag van u.

Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd

Met vriendelijke groet
Mijn reactie
Beste Tim,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie!

Ik snap deze reactie vanuit Neato gedeeltelijk. Voor hun is het een manier om onder een garantie geval uit te komen wellicht, echter ik probeer dit even te onderbouwen met wat daadwerkelijk vastgelegd is in het 'koopcontract', middels de verkoopvoorwaarden.

Ik kan geen verwijzingen vinden dat er op de accu's maar 6 maanden garantie zit? Daarnaast wordt in de Europese wet een termijn van 2 jaar besproken? Zie hieronder de link.
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa

In de Nederlandse wet is dit omgezet naar 'de redelijk te verwachten levensduur'. Ik verwacht een langere levensduur dan 6 maanden van een product van 450 euro.

In jullie algemene voorwaarden wordt melding gedaan van:

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Dit komt dus overeen met de wet, maar niet met het antwoord wat ik krijg van via jullie van Neato.

Ik hoop dat we tot een betere oplossing kunnen komen, dan het aanschaffen van nieuwe accu's (wat is daar de prijs van?).

Met vriendelijke groet,
Hopelijk komen ze met een passende oplossing...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
TommyGun schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:41:
Die Aerovac past zeker niet in de Aldi-bot (500-serie-a-like)? Die bay lijkt namelijk veel groter.
Zat ook te kijken inderdaad. Lijkt er verrekte veel op eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

jip_86 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:39:
[...]

Zat ook te kijken inderdaad. Lijkt er verrekte veel op eigenlijk.
Bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt...

Misschien het gokje wagen (voor een leuke prijs via eBay).

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 12-08-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
zonoskar schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:29:
Ik heb ook de aerovac besteld (wel via ebay) en ook meteen een nieuwe CHM van de 700 serie. ben benieuwd of het bij mij ook goed gaat werken. Ik heb ook altijd veel haar in de borstels en de randjes langs de mat zijn altijd slecht gezogen.
Wat is een CHM? En wat is het voordeel van die van de 700 serie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

CHM = Cleaning Head Module. Die groene bak waar de borstels en motor in zit. Die van de 700 serie is beter afgedicht zodat er minder haren in komen. Hoop ik. Het is nog steeds onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-06 17:03
Ik zat er over na te denken om een robotstofzuiger aan te schaffen, echter alle apparaten die ik hier voorbij zie komen zijn minimaal zo'n 400-500 euro, wat buiten mijn budget valt.
Ik zag een CleanMate QQ-2 Xtreme II Sonic te koop staan voor 250 euro en een Cleanmate QQ-2 Xtreme voor 200 euro. Heeft iemand ervaring met deze dingen?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

zonoskar schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:23:
CHM = Cleaning Head Module. Die groene bak waar de borstels en motor in zit. Die van de 700 serie is beter afgedicht zodat er minder haren in komen. Hoop ik. Het is nog steeds onderweg.
Bij de Aldi-bot ben ik ook na elk gebruik weer eventjes zoet met het verwijderen van (lange) haren e.d.

Hoop eigenlijk dat iemand kan bevestigen dat 500/700-onderdelen daarop passen.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 13-08-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Als het echt goedkoop moet is er ook nog een Vileda Cleaning Robot voor €95
Nu is Vileda wel bekend binnen de schoonmaakbranch, maar over die robot is vrijwel niets te vinden.

Hij lijkt in elk geval geen basisstation te hebben, dus uitzetten en opladen moet handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:39
frickY schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:09:
Als het echt goedkoop moet is er ook nog een Vileda Cleaning Robot voor €95
Nu is Vileda wel bekend binnen de schoonmaakbranch, maar over die robot is vrijwel niets te vinden.

Hij lijkt in elk geval geen basisstation te hebben, dus uitzetten en opladen moet handmatig.
Op deze duitse site is een review te vinden.
Echt positief zijn ze niet zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Len schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:29:
Als je de film helemaal afkijkt.... Dan zie je dat de bodemplaat los kan, daarna hoef je alleen nog maar 2 of 4 schoefjes van de bak loshalen. Daarna kan je de bak recht omhoog los trekken (zit nog met een stekker vast)
Klopt, maar zag ik niet in het filmpje. Uiteindelijk maar zelf wat lopen schroeven en het is gelukt. Ik was in de war doordat ik me aan het focussen was op de grijze borstelbak, maar het blijkt dat je de complete blauwe bak los dient te halen. Vier schroefjes was inderdaad voldoende en dan pak je de hele bak eruit. Vervolgens kun je de grijze borstelbak eruit clicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik heb de bak losgehad tot op het niveau van de tandwielen en kan bevestigen dat er (nog) geen haren of vuilresten inzaten. Ik vermoed wel dat je hem af en toe open moet maken om te controleren of er nog wel genoeg vet in zit, dat dicht de ruimte rond de asjes namelijk af zodat er geen vuil in kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

ZeRoC00L schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:00:
[...]

De opvolger is de Neato VX signature. Staat nog niet op de europese site van Neato, maar wel de Amerikaanse:
http://www.neatorobotics.com/products/
Ja dat zag ik ook, maar als je even door zoekt, dan blijkt dat deze VX signature hetzelfde is als de XV 25, alleen een ander kleurtje. Vandaar dus ook het woord "signature". In de praktijk lijkt dit te betekenen (althans in de US), het zelfde product voor een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:18

Geckoo

Good news, everyone!

maar de XV-25 in nl is toch gelijk aan de XV-21 in de us?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 10:54
Geckoo schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:20:
maar de XV-25 in nl is toch gelijk aan de XV-21 in de us?
Ja dat klopt.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ter info; de CHM van de 500 serie komt totaal niet overeen met de Aldi-bot (hetzelfde geldt voor de borstels zelf).

Het stofopvangbakje (of hoe dat geval ook heet) past daarentegen weer wel.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dat zou betekenen dat de Aerovac ook in de Aldi bot past denk ik.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 18:05

psy

Ben benieuwd hoe die uitziet.

Met onze "bearing modified" CHM heb ik in ieder geval nooit meer last gehad _/-\o_
De Roomba ziet er inmiddels behoorlijk gebruikt uit, maar zuigt nog perfect en doet regelmatig zijn rondjes. En dat na precies 5 jaar.
Even resumerend.
2008-08 aankoop
2009-01 CHM defect door katteharen ->RMA
2010-08 nieuwe accu, eBay 67 euro
2011-03 CHM defect door katteharen, ball bearing modified CHM gekocht voor 100 euro
sindsdien probleemloos.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24

Mystikal

It never hurts to help!

Als afsluiter.

Zonder veel poespas is mij uiteindelijk door de importeur nieuwe batterijen gestuurd. Super service dus!

Mystikal in "Robotstofzuigers"

Basement Bios ---- Exo-S

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Beekforel schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:40:
Dat zou betekenen dat de Aerovac ook in de Aldi bot past denk ik.
Verwacht ik wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 13:18

Geckoo

Good news, everyone!

Ik heb de mogelijkheid om een nieuwe XV-21 te kopen voor 300 euro.
Is dit een goede deal?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kun je die Aldibot ook muten? Dat irritante piepje constant als ie klaar is of een error heeft. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:14
Vreemd, de lg hom-bot is verdwenen uit enkele winkels, (zelfs uit coolblue) . Weet iemand de reden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 05-06 21:19

Mex

coase schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:28:
Vreemd, de lg hom-bot is verdwenen uit enkele winkels, (zelfs uit coolblue) . Weet iemand de reden hiervoor?
Welk model bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Alle LG stofzuigrobotten bij coolblue bijvoorbeeld.
Meer specifiek : LG Hom-Bot VHOMBOT3, ik meende me te herinneren dat er een pak meer winkels in de pricewatch stonden hiervoor.
pricewatch: LG Hom-Bot VHOMBOT3

Ok gevonden, de lg modellen in de belgische store van coolblue zijn verdwenen :-) , op NL site staan ze nog

[ Voor 16% gewijzigd door coase op 26-08-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 13:10

Nakebod

Nope.

Geen idee hoeveel het er eerst waren, maar coolblue staat er gewoon bij?
Of misschien weer? Kan soms wel eens wat misgaan met de automatische koppeling, misschien dat er daarom een aantal missen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Na een weekje proberen ben ik positiever over mn Roomba 650 dan ik had verwacht :) Langs plinten en op lastige plekken komt hij pirma, waar ik wel wat vraagtekens bij had. Tot nu toe geen klachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 03-06 20:24
Volgens Neato is de Signature serie een soort tussenmodel met alleen een andere kleur en komen er eind dit jaar opvolgers voor de vorige modellen. De XV-25 dan ook end of life en overal uitverkocht.

Heeft iemand al iets gelezen over de opvolgers? Krijgen we nu eindelijk ook de zijborstel en de LiION accus van de VR100?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 08:44
Mijn oude stofzuiger (normale) is aan vervanging toe en zo kwam ik bij het zoeke naar een nieuwe natuurlijk ook uit bij robot stofzuigers, nerd als ik ben ;)

Nu heb ik het oog laten vallen op OF een Roomba 650 of een Neato XV-15 (beide rond de 350 euro)

nu hebben ze beide wat voordelen/nadelen als ik zo ga zoeken:

Roomba 650:
+ komt goed in hoeken door hoekborsteltje?
+ stiller
- random door de kamer (mist hij daardoor niet veel bij meerdere kamers aan elkaar?)
+mooier design
+langere batterijduur

Neato xv-15:
- minder goed in hoeken, geen hoekborstel??
+ sterkere zuigmotor
- meer lawaai
+ scant de kamer(s) en gaat dan te werk

Zie ik nog dingen over het hoofd of wat zien jullie als de betere van deze 2?

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:52
De roomba's vind ik meer veegrobots dan stofzuigers. Als de Neato goed zuigt heeft hij geen hoekborsteltje nodig.

• llevering
MeTooPV schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:31:
Als de Neato goed zuigt heeft hij geen hoekborsteltje nodig.
Hoeken gaan nog wel goed, maar ik merk dat onder het aanrecht langs de rand dat het toch moeilijk is voor de Neato om alles goed schoon te zuigen.

@Crysania, ik ben heel tevreden over de Neato en ik denk dat je de voor/nadelen wel goed ziet. Alleen een complete vervanging voor de gewone stofzuiger is het niet. Ik weet niet of je een trap hebt, maar dat is natuurlijk lastig. Maar ook de bovengenoemde rand langs het aanrecht in de keuken is een probleem. Of in de badkamer (natuurlijk alleen gebruiken als goed droog is) loopt de stofzuiger zich klem tussen de wc-pot en de rand van de douchebak. Dat soort dingetjes hou je toch. Eens in de maand pak ik toch de stofzuiger even om een paar plekjes langs lopen (dankzij de Neato hoeft het wel veel minder, want hoe eerder vuil opgezogen wordt hoe minder kans dat in een hoekje vuil terecht komt).

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

De Neato nu in de aanbieding bij ibood:
http://www.ibood.com/home...n_prachtig_vacum_machine/

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik zat ook naar de ibood aanbieding te kijken, maar kan er nog niet veel reviews over vinden. Het lijkt me de opvolger van de XV15 en XV25 serie, maar in Nederland lijken er nog geen shops die ze voeren...

Zit er nog veel verschil tussen deze versie en de Pro, of gaat het dan alleen om die betere borstel tegen dierenharen en het filter voor mensen die last van allergie hebben?

• Dracula
  • Laatst online: 10:54
Never mind......

[ Voor 75% gewijzigd door Dracula op 14-09-2013 09:38 ]

• llevering
Die Neato is de refresh van de XV-15/XV-25 in afwachting van echt nieuwe modellen. Gelden ook dezelfde voor/nadelen voor.

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Excuses Illevering, had ik inderdaad hierboven kunnen zien. Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 540564

Via Daydealers heb ik een Cleanmate stofzuiger gekocht. Deze is nog binnen de garantieperiode stuk gegaan en ik heb hem ter reparatie opgestuurd. Dit is nu bijna vier maanden geleden! Ik krijg mijn stofzuiger maar niet terug en ik kan Cleanmate alleen bereiken via mail met Daydealers. Ik hoor van Cleanmate niets en het blijft een hele vervelende toestand. Ik ben genoodzaakt om mijn advocaat hiervoor in te schakelen. Dus u bent gewaarschuwd. Mijn advies is koop nooit een Cleanmate en ook niet via Daydealers. Het is een waardeloze toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vervelend dat deze leverancier zo slecht met klanten om gaat :'(
Kan je niet bij http://www.cleanmate-europe.com/ terecht zodat je tenminste weet of ze het apparaat in bezit hebben en wat de status van de reparatie is?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 08:44
Mijn neato xv-15 is vandaag binnengekomen en na wat opladen (uurtje) is hij nu met zijn eerste ronde begonnen.

Ik zit met facinering te kijken :) ik heb eigenlijk niets verzet en ga gewoon kijken wat er gebeurd. Hij reed net al vrolijk onder mijn kast door en hij past gelukkig precies tussen de eetkamer stoelen door.

Onder de tafel met 6 stoelen is hij nu al redelijk lang bezig en denk dat je het beste resultaat krijgt als ik de stoelen even aan de kant zet (wat ik met normaal stoefzuigen ook doe) maar hij komt er wel gewoon uit nu.

Leuk om te zien dat hij mijn kamer als paar kamers ziet door opstelling met de hoekbank waar hij niet onder door kan. Hij werkt segment voor segment af.

Eens kijken hoe lang het in totaal gaat duren.

[update]
na 45 minuten was hij klaar met zijn rondje door de kamer. resultaat in het opvang bakje was niet zo heel veel maar het was ook pas 4 dagen nadat ik zelf met de stofzuiger in de weer was geweest.

ik heb overal tegels dus dat is allemaal geen probleem voor de Neato. hij kan precies onder mijn kasten door wat echt geniaal is. (daar stofzuig ik zelf nooit helemaal onder).

volgende stap is denk ik instellen dat hij elke 2 dagen z'n rondje gaat maken als we niet thuis zijn. ook wil ik hem boven nog een keer testen.

Weet iemand hoe het nu zat met die "edge detection"? moet ik nu die strips aanbrengen bij mijn trap of ziet hij zelf dat hier een diepe afgrond zit (bij de trap zit een klein drempeltje voor.. niet dat hij een aanloop neemt en er iets te laat achter komt dat het daarna ver naar beneden is.)

[ Voor 35% gewijzigd door Crysania op 18-09-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:11
Via Staples heb ik de Vileda Cleaning Robot gehaald. Perfect aparaatje voor een leuke prijs. Mijn robot had een aantal eisen:
- goedkoop (deze robot is slecht €115!)
- moet ervoor zorgen dat ik niet meer 3x per week hoef te stofzuigen (heb 2 katten rondlopen)
- makkelijk schoon te maken

De eerste keer moet je de robot 8u opladen. Na de eerste oplaadronde hoeft dat nog maar ~5uur. De robot heeft 3 programma's: S/M/L. De eerste duurt 5min, de tweede 30min, de laatste een uurtje.
Als je de robot aanzet begint deze eerst met rondjes rijden die steeds groter worden. Als de robot tegen iets opbotst begint de robot de muur te volgen voor een poosje. Daarna rijdt hij weer een stukje en begint weer te cirkelen. De ene keer volgt de robot de muur naar links toe, de volgende keer naar rechts. Een beetje een domme robot dus, maar als je een langer programma doet pakt hij wel goed alles mee. Hij maakt alles goed schoon. Ik verbaas me iedere keer er weer over hoeveel stof en haren de robot opruimt, zelfs als het huis er gewoon schoon uitziet. Uiteraard werkt een normale stofzuiger beter, maar het blijft in ieder geval 'zicht schoon'.

Het schoonmaken van de robot gaat makkelijk. Er zit een afvalbakje in waar al het stof in zit en haren. Dit kan je zo los klikken. Aan de onderkant zit nog een bakje, hier zitten voornamelijk haren in. Dit is ook zo los te krijgen en schoon te maken. Na iedere ronde gooi ik wel altijd alle bakjes leeg. Dit is ook echt nodig in mijn thuissituatie met twee katten en een langharige vriendin, ik denk dat anders de bakjes gaan verstoppen. Grote schoonmaak van de robot nog niet gedaan, maar met een klein schroevendraaiertje zijn alle onderdelen zo te demonteren.

In de praktijk rijdt de robot zeker 5x per week rond in het huis. We laden hem 's avonds op. Als we weggaan naar werk zetten we de robot aan op lang programma. De dag erna zetten we de robot op de slaapkamers neer en doen we een medium programma. Een medium programma kan 2x en dan is er nog stroom over voor een kort programma.

Een aantal dingen om op te letten:
- de robot werkt absoluut niet op tapijt. We hebben aan matje bij de buitendeur liggen en hier rijdt de robot met pijn en moeite overheen
- Kabels moeten absoluut uit de weg liggen. Als de robot er over rijdt wordt de kabel door de robot rondgedraaid om de 'happer'. Dit zorgt voor een vastloper.
- Vazen zou ik ook niet op de grond zetten. Door het ronddraaien en 'botsen' valt zo een vaas gegarandeerd om.

op dit filmpje staat aardig goed uitgelegd hoe de robot schoonmaakt:
YouTube: Vileda Cleaning Robot - NL

Al met al ben ik zeer tevreden met de robot. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ik hoef nu nog maar 1x per week te stofzuigen ipv 3x en dan nog alleen maar de hoekjes waar de robot niet goed komt. Op de open stukken is het gewoon schoon. Hij maakt niet teveel herrie. Maakt redelijk tot goed schoon op onze laminaatvloer en de robot is makkelijk schoon te maken. Al met al een aanrader voor iedereen die niet al teveel eisen heeft en toch een robot wil hebben die 1 of 2 keer per week stofzuigen van het takenpakket afhaalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Renzzie op 20-09-2013 18:14 ]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Vandaag in de aanbieding: https://www.vouchervandaa...onika-550-robotstofzuiger
Geen reviews van te vinden behalve een ingescand vaag krantenartikel http://robotstof.nl/recen...iger-parool-18-juli-2013/
Waarschijnlijk is het niet veel, maar als iemand een simpel goedkoop ding zoekt kan het misschien wat zijn.

• Roet
  • Laatst online: 05-06 16:00
Ik zou dan eerder voor deze gaan:

http://www.robotstofzuige...rt-devil-libero-m606.html

Pluspunten: Een merk met enige naam en ook 23 'reviews'.

Het lijkt erop dat er een OEM fabrikant is die een robotstofzuiger voor ongeveer 100 euro wegzet, je ziet tegenwoordig steeds meer ongeveer dezelfde, roomba-achtige modellen opduiken. Wat mij betreft een goede ontwikkeling! Hoe meer mensen ermee in aanraking komen, hoe meer dit de ontwikkeling ten goede komt.

[ Voor 13% gewijzigd door Roet op 26-09-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Sinds vorige week zijn ook wij in het bezit van een Aldi ('Grixx') stofzuiger. Hij lag afgeprijsd voor 75,- euro in de restantenbak, kon ik niet laten liggen. Zeker niet na een snelle google en het lezen van wat positieve gebruikservaringen.

Na een week in gebruik zijn ook wij zeker niet ontevreden. Ons konijn moest wel erg wennen aan die zwarte pizza, die midden in de nacht rondjes in onze doorgaans vredige huiskamer begon te rijden. De eerste nacht dacht ik dat de robot met kracht tegen onze meubelen aan het botsen was; maar dat bleek ons nijdig stampend huisdier te zijn.
Maar zeker voor het bedrag; wat een uitvinding hee. Er zit niet de kracht achter van een 'volwassen' stofzuiger, maar de combinatie zuigen/rolborstelen is toch behoorlijk effectief. Het stofbakje zit na een ronde goed vol met stof en zelfs een (ongebruikte) tampon die blijkbaar ergens onder een kast lag had ie moeiteloos meegenomen. De huiskamer en keuken (laminaat en tegels) zijn 's ochtends ook keurig vrij van kruimeltjes; hoe ie het doet doet ie het, maar het ogenschijnlijk dronken zigzaggen levert toch een behoorlijk schone vloer op.

Via ali-express alvast een extra motortje en stofborstels besteld; ik stel me zo voor dat die over x jaar -als ik ze nodig heb- nergens meer te krijgen zijn. Nieuwe accu vond ik met $50 nog even te duur.

Ik ben officieel enthousiast. Prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bedoel je een extra stofzuigmotortje?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Ja, dat motortje wat in het stofbakje klikt. Geen idee of die snel stuk gaat en ook geen idee of ie ook wel past, maar een dollar of vijftien kun je nog eens iets proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://uk-en.forum.ibood....ultimate_vacuuming_robot/
Roomba 521 voor £ 194,95 + (9,95) is dat een goede koop?
Ik heb beneden hout en laminaat, dus een robotzuiger zou dat aan moeten kunnen.. wel ligt er vaak veel kinderspeelgoed te slingeren dus helemaal vrij baan zal hij niet hebben..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ah je bent Brits

Hij is ook beschikbaar voor de NL'ders http://www.ibood.com/nl/nl/

Voor 229,95 + 8,95

Zijn wij iets goedkoper uit volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Viper® schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:45:
Ah je bent Brits

Hij is ook beschikbaar voor de NL'ders http://www.ibood.com/nl/nl/

Voor 229,95 + 8,95

Zijn wij iets goedkoper uit volgens mij :P
Ik ben Nederlands maar woon in de UK :)

volgens https://www.google.co.uk/...pvd=210&es_sm=93&ie=UTF-8 is het even duur... alleen is de verzendkosten bij jullie wat lager..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

An sich lijkt het mij wel een vrij interessante aanbieding.

Gelukkig lees je ook wat dingen op het ibood support forum :P Zo heeft hij geen schedule functie, dus je moet hem zelf aanzetten voordat je bijvoorbeeld naar je werk gaat.
Aan de ene kant is het een kleine moeite om hem aan te zetten natuurlijk, maar het is toch veel mooier/handiger als hij dat automatisch doet.

Sowieso vraag ik mij af wat handig is in mijn geval. Plattegrond van mijn appartement:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wHBo1dLSC2PBey8qjMRA9a9D/thumb.jpg
Is toch aardig wat oppervlakte. Hoeft ook niet op 1 dag, mag best op dag 1 de woonkamer, dag 2 gang / slaapkamer 2 en op dag 3 slaapkamer 1.

Als ik het allemaal een beetje begrijp van wat ik her en der lees, is een Roomba met LightHouse support aan te raden. Anders blijft hij op goed geluk rondrijden. Met LightHouses is het allemaal wat gerichter per ruimte.

Wat ik (nog) niet heb kunnen vinden, of ik in kan stellen dat hij op dag 2 automatisch bij LightHouse 2 moet beginnen. Zou mooi zijn als dat ook nog kan.
Geen idee op welke Roomba ik dan uitkom, zal vast wel een dure zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nakebod schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:59:

Aan de ene kant is het een kleine moeite om hem aan te zetten natuurlijk, maar het is toch veel mooier/handiger als hij dat automatisch doet.
Helemaal als je huis overdag viezer kan worden. Ik heb twee katten die haren verliezen en grind uit de kattenbak verspreiden. Mijn Roomba gaat een uur voordat ik thuis kom stofzuigen, dat geeft een heel ander resultaat dan als ik hem 's ochtends om 7:30 aanzet en 's middags thuis kom :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

M'n Neato is ter reparatie terug naar iBood. Volgens mij gewoon het bekende accuprobleem van de Neato waardoor hij niet m'n hele huis meer wilde zuigen.

Wel jammer, ik was erg onder de indruk van de X15. In het verleden een Roomba gehad, maar vond de Neato z'n werk veel beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:56

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Zit daar nog een soort van coulance regeling op? Of kwam het probleem al heel vroeg naar voren?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn Neato kan ook voor de 2e keer terug naar Coolblue. Ik merkte de laatste weken/maanden dat het echt een stuk minder werd met de afstand die hij aflegde, tot op het moment dat hij van de 70m2 hier beneden na 15m2 weer zei dat hij klaar was (inclusief 2 keer opladen). Dit lijkt inderdaad op het bekende batterij probleem. Tegelijkertijd heb ik nu ook weer dat hij regelmatig vindt dat 1 van de wielen 'stuck' is. Hoop dat coolblue met een passende oplossing gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

Lolhozer schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:46:
Zit daar nog een soort van coulance regeling op? Of kwam het probleem al heel vroeg naar voren?
Omdat het probleem zich al binnen een half jaar voordeed, kon ik hem kosteloos naar Ibood opsturen. Ik moet hun reactie nog afwachten wat ze nu als oplossing gaan aanbieden.

Jammer dat er geen betere accu's voor de Neato te vinden zijn. Op een Duits forum beweert iemand er li-ion batterijen in geplaatst te hebben, maar dat is waarschijnlijk een hoax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je gaat me toch niet vertellen dat er nog Ni-Cd batterijen in die Neato's zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
Vanmiddag een iRobot 770 via Wehkamp.nl besteld voor 399 euro, mooie aanbieding.

pricewatch: iRobot Roomba 770

[ Voor 40% gewijzigd door Goof2000 op 22-10-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Jiriki schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:21:
Volgens Neato is de Signature serie een soort tussenmodel met alleen een andere kleur en komen er eind dit jaar opvolgers voor de vorige modellen. De XV-25 dan ook end of life en overal uitverkocht.

Heeft iemand al iets gelezen over de opvolgers? Krijgen we nu eindelijk ook de zijborstel en de LiION accus van de VR100?
Wat ik van Robotdiscounters heb begrepen is dat de Signature en de Pro reeds een Li-Ion accu hebben. Ben zelf aan het twijfelen tussen de Roomba 770 en de Signature. Ik vind de 770 'slicker' uitzien :P. Daarnaast heeft de Signature net als de XV-15 geen extra borstel die de Pro en XV-25 wel hebben (die weer €120 meer kosten). Als laatste lees ik toch veel problemen met de Neato qua duurzaamheid (accu, 'broken spring'-probleem etc) met de bijbehorende slechte service...

Voordeel van de Neato is dat met een simpele strip een gebied afgebakend kan worden, zoals bij ons een hoogpolig vloerkleed. Met een virtual wall van de Roomba zou dit niet lukken (vloerkleed zit midden in de kamer).

dus twijfel twijfel twijfel....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 22-10-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Zijn er mensen die ervaring hebben met: http://www.thinkingcleaner.com/ icm iRobot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Anoniem: 108824 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:43:
[...]

Wat ik van Robotdiscounters heb begrepen is dat de Signature en de Pro reeds een Li-Ion accu hebben. Ben zelf aan het twijfelen tussen de Roomba 770 en de Signature. Ik vind de 770 'slicker' uitzien :P. Daarnaast heeft de Signature net als de XV-15 geen extra borstel die de Pro en XV-25 wel hebben (die weer €120 meer kosten). Als laatste lees ik toch veel problemen met de Neato qua duurzaamheid (accu, 'broken spring'-probleem etc) met de bijbehorende slechte service...

Voordeel van de Neato is dat met een simpele strip een gebied afgebakend kan worden, zoals bij ons een hoogpolig vloerkleed. Met een virtual wall van de Roomba zou dit niet lukken (vloerkleed zit midden in de kamer).

dus twijfel twijfel twijfel....
Ik heb dezelfde twijfel, maar voor de 'slicker vormgeving' zou ik niet voor de roomba kiezen. Ik lees toch vrij positieve verhalen over de zuigkracht van de neato. En dat blijft toch de hoofdbedoeling denk ik :)
ik vraag me gewoon af als die combi borstel (signature pro) wel het prijsverschil kan rechtvaardigen tegenover de gewone signature versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het grootste nadeel van de Neato blijft de betrouwbaarheid. We hebben besloten om voor de Roomba 770 te gaan. Je krijgt de mogelijkheid om hem (of haar ;)) een maand uit te proberen. Bevalt ie niet, of voldoet hij/zij niet aan de verwachtingen, dan brengen we hem gewoon terug. Keep u updated! Verwacht hem vrijdag binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:24
Als ik het goed lees is dit er nog niet... En buiten dat zie ik niet hoe dit de prestaties van de Roomba kan verbeteren. Er worden niet echt functies toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De stofzuiger van mijn ouders begint er na 10 jaar mee op te houden, dus waarschijnlijk gaan ze eerdaags kijken voor een nieuwe, en ik ben eigenlijk benieuwd of een robotstofzuiger niet intressant kan zijn, aangezien ze allebei vrij weinig tijd hebben om elke dag of elke twee dagen te stofzuigen, en ik kan het ook niet altijd doen.

Probleem is alleen, volgens mij is het huishouden en de inrichting een behoorlijk zwaar iets voor deze dingetjes, en eigenlijk kan niks aangepast worden aan de stofzuiger.

Beneden en op de slaapkamers ligt parket, beneden met een paar mm diepe geultjes tussen de planken
In de woonkamer ligt een groot kleed wat redelijk hoogpolig is, denk hooguit 1cm hoog.
In de keuken en het andere deel van de woonkamer liggen twee van die rechthoekige ikea kleedjes, paar mm hoog maar door het parket erg makkelijk te verschuiven en regelmatig zit er een bobbel in of is een uiteinde dubbelgevouwen.
We hebben een duitse herder die behoorlijk kan verharen en 3 katten, wel allemaal kortharig.
In de (open) keuken ligt zeil, en de overgang zeil-parket is een klein "hobbeltje", geen rechte hoeken.
Op de overloop ligt laagpolig tapijt.

Het meest gevaarlijke voor de stofzuiger: In de keuken staat de wateremmer voor de hond. Onze hond heeft de eigenschap na het tanken aardig wat water uit haar bek te laten lekken, waardoor er wat plasjes water komen te liggen. Ook morst ze regelmatig hondebrokken. Een normale stofzuiger kan wel tegen een beetje water, maar kan een robot dat ook?

Andere probleem is misschien het budget: mijn ouders willen en kunnen niet 500 euro uitgeven voor een stofzuigertje,ik denk dat ik ze maximaal 250 kan aftroggelen, maar minder is altijd beter.

De CleanMate QQ2-T Plus leek mij opzich wel wat, al kun je er niet zo heel veel over vinden.

Of moet ik dit idee maar heel snel uit mijn hoofd zetten?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Volgens mij vanaf maandag 28 oktober bij de Lidl de "Libero" Dirt Devil voor 89,99 in de aanbieding.

Lijkt mij wel wat voor je ouders VasZaitsev, dan blijft er nog 100 euro over voor een eenvoudige "gewone" stofzuiger en nog 50 euro voor een etentje.

Hm dat kost ie normaal ook blijkbaar, http://www.robotstofzuige...rt-devil-libero-m606.html, is volgens mij dezelfde als ik zo op de afbeeldingen af ga.

Ik heb in elk geval laatst die Aldi-bot gekocht en die doet imo niet onder op mijn Roomba 520.

[ Voor 35% gewijzigd door Beekforel op 24-10-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 05-06 16:00
Je bedoelt dat hij 65 kost:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Echt een aanbieding is dat niet echt, in ieder geval. Heb dan liever de service van CoolBlue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Het mooie is dat je hem hiermee op afstand kan laten starten.
Het is lekker als iemand aangeeft dat hij 's avonds langs komt en je hem vanaf je werk opdracht geeft om een rondje te rijden.
Het is nog niet beschikbaar voor de 770 maar wel voor de 500 serie van de iRobot.
Iemand daar ervaring mee?

Omdat ik mijn huis via domotica bedien is dat een mooie aanvulling.
bszz schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 01:04:
[...]

Als ik het goed lees is dit er nog niet... En buiten dat zie ik niet hoe dit de prestaties van de Roomba kan verbeteren. Er worden niet echt functies toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 108824 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:43:
Daarnaast heeft de Signature net als de XV-15 geen extra borstel die de Pro en XV-25 wel hebben (die weer €120 meer kosten).
Die extra borstel voor de hoekjes heeft de neato inderdaad niet. Aan de andere kant beschikt de neato over een betere stofzuigermotor. Hij zuigt het vuil en stof echt op. nadeel is dat dat behoorlijk veel lawaai maakt.

Ik heb zelf de neato signature sinds kort maar ben er niet echt tevreden over.
Ik heb extra magneetstippen gekocht om het hoogpoligtapijt af te bakenen, maar hij loopt daar toch tegenaan te rijden en botst dan terug. Soms gaat hij er gewoon overheen en loopt dan helemaal vast terwijl er toch echt overal zo'n strip ligt.

Na een half uur is dat ding leeg en gaat hij terug naar zijn station, maar dat heb ik ook al een paar keer mis zien gaan. Staat ie vlak naast het station tegen de muur te duwen :F

Ik vind het tot nu toe dus geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorlopig iig blij dat ik voor de Roomba 770 ben gegaan. Nu tot morgen/zaterdag afwachten of de blijdschap er dan nog steeds is...
Ik heb ook een hoogpolig tapijt (4cm). Hopelijk is deze té hoog dat de Roomba gewoon besluit om hem over te slaan, ipv erop vast te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jsmmere van die Dirtdevil is dat ie geen thuisstation heeft, dat vind ik toch wel het grote voordeel van robotstofzuigers. Ze staan ergens uit het zicht zichzelf vol te zuigen, wachtend totdat ze hun rondje mogen doen.

Heeft zo'n Aldi bot wel een station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

VasZaitsev schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:42:
Heeft zo'n Aldi bot wel een station?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Super tevreden met de Neato x25, alleen werkt die voor geen meter op een vloerkleed die wat hoger is als normaal. Zijn we achtergekomen sinds gister :(

http://www.kwantum.nl/vlo...0341822?variantid=0341824
Afbeeldingslocatie: http://www.kwantum.nl/images/catalog/product/343x343/0341822_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik denk dat ik dan ga lopen "zeuren" om zo'n Aldi-bot, volgens mij komen die dingen vrij regelmatig in de aanbieding, en ik denk dat ze minder stofzuigen erg fijn zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 108824 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:01:
Ik heb ook een hoogpolig tapijt (4cm). Hopelijk is deze té hoog dat de Roomba gewoon besluit om hem over te slaan, ipv erop vast te lopen.
Ik ben benieuwd naar de resultaten dus laat het weten!
Bij mij ook ongeveer 4cm hoogpolig, en daar gaat de neato dus vrolijk overheen (en loopt vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50
Nakebod schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:59:
An sich lijkt het mij wel een vrij interessante aanbieding.

Gelukkig lees je ook wat dingen op het ibood support forum :P Zo heeft hij geen schedule functie, dus je moet hem zelf aanzetten voordat je bijvoorbeeld naar je werk gaat.

Sowieso vraag ik mij af wat handig is in mijn geval. Plattegrond van mijn appartement:
[afbeelding]
Is toch aardig wat oppervlakte. Hoeft ook niet op 1 dag, mag best op dag 1 de woonkamer, dag 2 gang / slaapkamer 2 en op dag 3 slaapkamer 1.

Als ik het allemaal een beetje begrijp van wat ik her en der lees, is een Roomba met LightHouse support aan te raden. Anders blijft hij op goed geluk rondrijden. Met LightHouses is het allemaal wat gerichter per ruimte.
Wat ik (nog) niet heb kunnen vinden, of ik in kan stellen dat hij op dag 2 automatisch bij LightHouse 2 moet beginnen. Zou mooi zijn als dat ook nog kan.
Geen idee op welke Roomba ik dan uitkom, zal vast wel een dure zijn :+
Ik heb een neato en die weet waar hij is gebleven. Dus zodra zijn accu leeg begint te raken rijdt hij zelfstandig naar zijn dock toe. Daar lurkt hij aan de stroom tot hij weer vol zit om vervolgens verder te gaan waar hij was gebleven.

In jouw geval : programmeren dat hij zuigt als jij aan het werk bent, alle deuren open zetten zodat hij overal kan komen en alles van de vloer af waar hij zich in vast bijt. Schoenveters enzo 8) .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arafinwe
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-01-2021
Mr. Jinx schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:36:
[...]

Bij mij ook ongeveer 4cm hoogpolig, en daar gaat de neato dus vrolijk overheen (en loopt vast).
Ik kom net van de telefoon met Coolblue, daar vertelden ze me dat er in begin 2014 een Neato wordt verwacht die hoogpolig kan zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Jinx schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:36:
[...]

Gisteren ontvangen, uitgepakt en direct opgeladen (eerste x moet je hem 16 uur opladen). Zoontje heeft onze Roomba gelijk Bumba genoemd ;)

Eerste bevindingen:
- Bevalt tot nu toe goed!
- Geluid valt mee, helemaal niet storend (minder luid dan onze kruimeldief van 12v).
- Past precies onder onze bank!
- Gaat niet het hoogpolig tapijt op. Ziet het als obstakel. Voor ons dus een een plus. Vloermatten en een vloerkleed onder het kindertafeltjes is helemaal geen probleem.
- Heeft meer moeite met onze tafelstoelpoten. Geen problemen, maar meer moeite omdat hij precies tussen de poten door past. Met als gevolg dat het soms een beetje tussen de poten flippert. Hij raakt er wel altijd uit. Misschien dat we voortaan de stoelen op de tafel zetten wanneer we Bumba laten werken.
- Hij is mss niet de slimste en krachtigste (vergeleken met een Neato), maar door repetitie (vaak langs dezelfde plek gaan) is het toch schoon. Daarnaast helpt het natuurlijk ook dat we een tegelvloer hebben en geen tapijt. Voor mijn ouders die wel tapijt hebben ben ik aan het twijfelen of Neato beter geschikt is (los van de betrouwbaarheid.

Al met al tot nu tevreden, terwijl wij redelijk kritisch zijn over onze schoonmaak.
Hij is nu nog bezig met zijn eerste 'run'. Hopelijk vind hij straks de weg naar de bijkeuken waar de base station staat.

Wel nog een vraag aan mede-Roomba gebruikers: waarvoor is de "..." knop op de remote? Heb geGoogled, maar kon geen antwoord vinden. In de manual kan ik ook niets vinden. >>> Dit is dus de Dock button.

Update: uit zichzelf niet de base station kunnen vinden. Ook wanneer ik Bumba in de buurt had gelegd kon ie de base niet vinden :/
Het Dock-lampje was al aan het knipperen toen ik de Roomba wilde oppakken en meer in de buurt van de base station wilde leggen. Dus hij was toen al de dock aan het proberen te zoeken. Niet op gelet wanneer dat dit lampje begon te branden. Hij was al bijna 2 uur bezig. Wellicht dat hij al (veel) eerder zou zijn gestopt wanneer de base op een open plek zou hebben gestaan. Ik vraag me af of het werk dan naar behoren was geweest. Morgen de bovenverdieping. Ik zal dan de base station op een open plek neerzetten en kijken of hij de base kan vinden, en zo ja of hij goed gestofzuigd heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 26-10-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:17
Iemand ervaring met robotstofzuigers i.c.m. vriendin lange haren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Miyamoto schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:39:
Regelmatig schoonmaken, gaat prima. Mijn Aldi-bot had het laatst wat moeilijk, stopte midden in z'n proces enzo. Uit elkaar gehaald, was 1 van de asjes helemaal omwikkeld met een dik pak haren. Tijdje vergeten schoon te maken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30

thaMini

Tool !!

Miyamoto schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:39:
Lange haren zijn een pain in the ass! Ook in doucheputjes enzo.

Maar de Roomba gaat er goed mee om. Om de zoveel tijd (afhankelijk van gebruik) even schoonmaken, niet super hinderlijk.
Ik heb nog niet gemerkt dat de Roomba er minder goed door werkt.

Be small, act BIG.

Pagina: 1 ... 9 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.