Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.158.540 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49

Mystikal

It never hurts to help!

Anoniem: 501786 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:07:
[...]

Doe je die tisue voor het bestaande filterpapier of in plaats van?
Deze tissue doe ik voor het bestaande filter. Ik leg hem er als het ware op, klik de stofbak terug in de stofzuiger en scheur het overtollige tissue eraf.

Nogmaals, het is wel belangrijk dat je de goedkoopste tissue erop doet die je kunt vinden. Want die zijn namelijk lekker dun. Ik zou er geen Kleenex Ultra Balsem :+ overheen doen :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat ik inmiddels Neato nummer 2 heb die terug mag naar CoolBlue. Dit keer is de melding: "“My vision is blocked”", schoonmaken of blazen van het oogje heeft geen zin en ook spanning erop en eraf heeft tot nu toe geen zin gehad.

Dus nu 2 maal binnen 3 maanden een reparatiegeval, 1e keer met een XV-15, nu met de XV-25. Maar weer eens kijken wat CoolBlue ermee gaat doen dit keer. Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen om weer een nieuwe te krijgen. Denk dat mijn conclusie is dat de ouderwetse handstofzuiger helaas de enige duurzame oplossing is op dit moment. Voor dit soort bedragen had ik toch echt wel wat beters verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Moet je eens weten hoeveel Dysons ik binnen mijn familie al heb weten kapot gaan. :/
En daar betaal je toch wel bijna hetzelfde voor als voor een Neato en je moet nog steeds zelf het werk doen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:22:
Moet je eens weten hoeveel Dysons ik binnen mijn familie al heb weten kapot gaan. :/
En daar betaal je toch wel bijna hetzelfde voor als voor een Neato en je moet nog steeds zelf het werk doen! :P
Tja, neemt niet weg dat mijn Philips stofzuiger doet inmiddels 10 jaar lang trouw zijn werk zonder morren en dat voor een fractie van de prijs van een neato :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:05

Amafi

Amafi

Sander schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:25:
[...]
Tja, neemt niet weg dat mijn Philips stofzuiger doet inmiddels 10 jaar lang trouw zijn werk zonder morren en dat voor een fractie van de prijs van een neato :-)
Dat doet de bestuurder van mijn stofzuiger toch echt niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:07:
Ik denk dat ik inmiddels Neato nummer 2 heb die terug mag naar CoolBlue. Dit keer is de melding: "“My vision is blocked”", schoonmaken of blazen van het oogje heeft geen zin en ook spanning erop en eraf heeft tot nu toe geen zin gehad.

Dus nu 2 maal binnen 3 maanden een reparatiegeval, 1e keer met een XV-15, nu met de XV-25. Maar weer eens kijken wat CoolBlue ermee gaat doen dit keer. Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen om weer een nieuwe te krijgen. Denk dat mijn conclusie is dat de ouderwetse handstofzuiger helaas de enige duurzame oplossing is op dit moment. Voor dit soort bedragen had ik toch echt wel wat beters verwacht.
Inmiddels even de stofzuiger 1.0 erop gehad en alles goed schoongemaakt en daarna met glassex de zijkant en drempel sensoren nog een keer schoongemaakt. Daarna batterij ontkoppeld en even laten staan. Inmiddels doet hij het weer, ben benieuwd voor hoe lang.

Aangezien ik dus blijkbaar toch nog even de gemakken van een neato mag ervaren een andere vraag: Heeft iemand al een alternatief gevonden voor het magneetband van Neato zelf? Volgens mij (en wat ik ook her en der op internet lees) is het geen bijzonder spul en zou ander magneetband ook gewoon moeten werken. HElaas heb ik in NL nog geen webshop (of lokale bouwmarkt) gevonden die rollen verkoopt van vergelijkbare dikte/breedte als die bijgeleverd worden. Ik weiger om 35 euro te betalen voor 4 meter van dat spul (heb minimaal nog 6 meter nodig in nieuwe woning met convector putten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501786

Sander schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:29:
[...] magneetband ... nieuwe woning met convector putten).
Waarom zo bang voor die convector putten? De Neato stopt als ie geen grond meer ziet en als ie daar een keer in vergist zit er toch nog een rooster boven mag ik hopen. Tien tegen één rijd ie vanzelf netjes om de putten heen en anders zuigt ie maar ff in de loze ruimte, daar gaat ie ook niet stuk van al zal de rubberborstel mogelijk wel wat harder slijten op het rooster. Ik zou het eerst eens uittesten voordat je kosten maakt.

Daarnaast is magneetband kopen op internet toch echt niet ingewikkeld.

Zo te zien kan je daar inderdaad wel op besparen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:43
Anoniem: 501786 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:49:
[...]

Waarom zo bang voor die convector putten? De Neato stopt als ie geen grond meer ziet en als ie daar een keer in vergist zit er toch nog een rooster boven mag ik hopen. Tien tegen één rijd ie vanzelf netjes om de putten heen en anders zuigt ie maar ff in de loze ruimte, daar gaat ie ook niet stuk van al zal de rubberborstel mogelijk wel wat harder slijten op het rooster. Ik zou het eerst eens uittesten voordat je kosten maakt.

Mijn vorige neato is toch echt van mijn trap gereden :9 Overigens heb je na je 2de neato wel genoeg magneetbanden want die stuur ik toch nooit terug :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501786

De Neato stopt als ie geen grond meer ziet en als ie daar een keer in vergist zit er toch nog een rooster boven die convectorput mag ik hopen.
Rooke schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:51:
]Mijn vorige neato is toch echt van mijn trap gereden :9 Overigens heb je na je 2de neato wel genoeg magneetbanden want die stuur ik toch nooit terug :+
Uiteraard heb ik voor de zekerheid boven aan de trap ook magneetbanden liggen. Maar boven aan een trap is totaal iets anders dan een convectorput met een rooster erboven....

Ik proef hier een negatief sentiment door mensen die het ding gekochte hebben, niet honderd procent tevreden zijn maar ook echt niet meer zonder willen. Bij mijn één maand review heb ik aangegeven dat naar mijn mening het ding zowel kwa hardware als software nog niet helemaal uit ontwikkeld is, de prijs moet ook nog eens halveren. Als ie het meer dan een jaar uit houd en tegen die tijd de prijs is gehalveerd danhoor je mij niet klagen. Zelf stofzuigen kost me zeker 50 uur per jaar ergernis, die tijd besteed ik liever aan een biertje drinken of iets nuttigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 501786 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:49:
[...]

Convectorputten loopt hij keihard op vast namelijk, staat dan met de wielen klem. Daarnaast heeft hij ook erg veel moeite met mijn nieuwe [img=http://www.stoel-ridge-rib.nl/images/producten/800x0-r/stoel_ridge_leer_camel_designonline24.jpg]eetkamerstoelen[/url]. Ook hierop al een aantal keer vastgereden. Ten slotte moet hij nu soms 2 keer tussendoor laden omdat hij zo vaak half of geheel vastloopt en zichzelf san moet bevrijden. Putten wil ik dus oplossen met magneetband, stoelen moet ik nog iets op verzinnen.

Ben afgezien van de betrouwbaarheid erg tevreden geweest over mijn neato, maar merk dus nu dat dus ook wel mazzel met inrichting etc is. Moet nu het huis dus nog even optimaliseren voor de stofzuiger en hoop dat het dan wat beter zal gaan. Overigens merk ik weinig verbetering met de nieuwe firmware ten aanzien van hoeken zuigen. En die 50 uur stofzuigen per jaar doe ik alsnog, daarvoor zijn ze echt nog niet goed genoeg.

Mbt magneetband was ik op zoek naar ongeveer even dik en breed voor hogere kans van slagen, maar blijkbaar hier nog geen ervaringen...

offtopic:
je reactie had ook wel iets minder flamerig gemogen, maar ach gelukkig is het weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

franssie

Save the albatross

Mijn iBood Neato ook eindelijk maar eens in gebruik genomen, leuk ding!
Eén gek ding is wel dat ie erg van ons kookeiland houdt, het liefst draait er er de hele tijd omheen en dan lekker tussen de barkrukken schaken (die duwt ie steeds wat weg wat lachen is). Is dit iets wat ie op den duur doorkrijgt of moet ik zo'n magneetstrip onder de vloer plakken? (die vloer is ca 5 cm dik, zou ie dat zien?)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 14:23

Geckoo

Good news, everyone!

er staat deze week een robotstofzuiger in de actie bij de Formido
folder
zou dit wat zijn? of wordt dit gevalletje goedkoop -> duurkoop?

[ Voor 4% gewijzigd door Geckoo op 29-04-2013 20:43 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:21
Dat laatste. Het kost niks en het is niks, zou mijn vader zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 11-06 14:23

Geckoo

Good news, everyone!

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/8081_z8_hi_1358260144.jpg
voor 199 euro op iBood...

info
pricewatch: Ecovacs Deebot D73
http://nl.hardware.info/n...73-en-d76-robotstofzuiger
letop hij is al sinds 2011 op de markt
http://www.robotreviews.c...viewtopic.php?t=14092&f=6

[ Voor 41% gewijzigd door Geckoo op 06-05-2013 08:11 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170453

mijn neato met nieuwe hardware versie en software 3.1 en led uitgeschakeld misbruikt maar 3 watt.
Ik ga maar eens een hele week meten wat het gebruik is, truus zuigt hier namelijk iedere dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Voor de Roomba bezitters: http://www.cyberhuis.info/ThinkingCleaner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Ik snap het voordeel niet zo. Ja, je kan hem laten starten als je niet thuis bent... maar dat kon al, want dan knal je dat ding gewoon op 11:00 elke werkdag en dan ben ik sowieso niet thuis. En als dat onvoldoende is, duw je voor je de deur uitloopt op Start op je remote (of op de Roomba zelf) en dan trek je de deur achter je dicht en is je appartement gezogen als je thuiskomt.

De echt spannende dingen krijg je zoals het er uitziet niet in je appje: "help, ik ben van de trap gelazerd en lig in veertien stukken in de kelder" zal vast geen foutcode hebben en ik twijfel of hij zich meldt als hij zich vastgraaft in de kabels van je dure tafellamp. Sowieso graaft de mijne zich altijd uit vóór de lamp van tafel valt. Achterblijfselen van slecht opgevoedde huisdieren detecteert het ding niet (anders reed hij er niet doorheen) dus dat merk je ook pas als je thuis komt, dus het énige dat hij me met deze upgrade real-time melden kan en niet pas als ik thuis ben is "ik ben verdwaald onder je bed en m'n batterij is leeg" en "ik heb geen honger meer, kom svp m'n buikje legen". Maar daar kan ik weinig mee als ik op kantoor zit en als ik thuis kom kijk ik toch wel even of het bakje geleegd moet en als hij niet in z'n dock staat dan ligt hij onder m'n bed te sikkeneuren, dus dat had ook weinig waarde.

Leuk speelgoed, maar ik zie de voordelen niet zo. Zeker niet voor 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:28

psy

begrijp ik ook niet
ik gebruik de Roomba echt alleen als ik thuis ben, dan kan ik af en toe ingrijpen, en dat is toch echt veel handiger dan de "automatische" stand.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ik zit erover na te denken zoiets te bouwen voor mijn grasmaairobot, dan hoef ik niet uit het raam te kijken of ie nog werkt of vast zit, maar voor een in-huis stofzuiger zie ik het nut inderdaad niet. Tenzij: je 'm wil starten als de uitlaatservice met je hond weg is, maar mijn hond vindt de stofzuiger sowieso stom want wil niet spelen. Met de grasmaaier heeft ze hetzelfde waardoor ze binnen moet zijn als die aan is want anders maait haar staart eraf.
Zinloze app imho...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 10:11

thaMini

Tool !!

K*k. Wil ik een Roomba 770 bestellen. Is het ding end of life. En nog geen opvolger oid.
Iemand al een aankondiging voor een opvolger in de prijsklasse gezien?

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Anoniem: 399 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:36:
[...]

Ik snap het voordeel niet zo. Ja, je kan hem laten starten als je niet thuis bent... maar dat kon al, want dan knal je dat ding gewoon op 11:00 elke werkdag en dan ben ik sowieso niet thuis. En als dat onvoldoende is, duw je voor je de deur uitloopt op Start op je remote (of op de Roomba zelf) en dan trek je de deur achter je dicht en is je appartement gezogen als je thuiskomt.

De echt spannende dingen krijg je zoals het er uitziet niet in je appje: "help, ik ben van de trap gelazerd en lig in veertien stukken in de kelder" zal vast geen foutcode hebben en ik twijfel of hij zich meldt als hij zich vastgraaft in de kabels van je dure tafellamp. Sowieso graaft de mijne zich altijd uit vóór de lamp van tafel valt. Achterblijfselen van slecht opgevoedde huisdieren detecteert het ding niet (anders reed hij er niet doorheen) dus dat merk je ook pas als je thuis komt, dus het énige dat hij me met deze upgrade real-time melden kan en niet pas als ik thuis ben is "ik ben verdwaald onder je bed en m'n batterij is leeg" en "ik heb geen honger meer, kom svp m'n buikje legen". Maar daar kan ik weinig mee als ik op kantoor zit en als ik thuis kom kijk ik toch wel even of het bakje geleegd moet en als hij niet in z'n dock staat dan ligt hij onder m'n bed te sikkeneuren, dus dat had ook weinig waarde.

Leuk speelgoed, maar ik zie de voordelen niet zo. Zeker niet voor 99 euro.
Ik ben een controlfreak en ook domoticafanaat. Ik wil dus statistiekjes eruit kunnen halen en uit m'n domotica kunnen lezen dat het x dagen geleden is dat er stofgezogen is en dan zorgen dat er automatisch stofgezogen wordt. Als dit een beetje goed werkt kan ik de Roomba plaatsen waar ik graag wil: achter de plint van een kast, verstopt en wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Beekforel schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:08:
[...]
Ik ben een controlfreak en ook domoticafanaat. Ik wil dus statistiekjes eruit kunnen halen en uit m'n domotica kunnen lezen dat het x dagen geleden is dat er stofgezogen is en dan zorgen dat er automatisch stofgezogen wordt. Als dit een beetje goed werkt kan ik de Roomba plaatsen waar ik graag wil: achter de plint van een kast, verstopt en wel.
Statistiekjes kan het ding inderdaad niet zonder die module, maar kijken hoe lang het geleden is dat er gestofzuigd is is toch zo ook al doenlijk? Je kijkt welke dag is het. Was het gisteren weekend, dan was het vrijdag voor 't laatst. En anders gisteren. En voor het automatisch stofzuigen druk je op Start. (Clean op de 780)
Ik snap dus niet wat je nu meer kan behalve de statistieken, voor die 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als ik om de vier/vijf dagen dat ding een rondje laat rijden is het ruim voldoende, soms nog minder vaak. Maar vergeet het ook wel eens, dan vind ik het wel handig als ik het niet vergeten kan omdat het automatisch gaat.

Net als dat ik regelmatig vergat het licht uit te doen, dat hoeft niet meer sinds ik domotica heb. Sterker nog, aandoen hoeft ook al niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170453

Nou, ik heb voor een week het verbruik van mijn neato bijgehouden.
Het is niet echt veel vind ik, maar 0.81KWH.
Als je dat over een jaar bekijkt is het 42KWH. in geld is dat nog geen tientje per jaar.
Helemaal niets dus.
En daarvoor wordt iedere dag gezogen.
Als je iedere week met je 1600W stofzuiger een half uur aan de gang gaat kost dat hetzelfde.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 170453 op 19-05-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 14:03
Heb laatst ook het probleem my wheel is stuck gehad. Heb de neato uit elkaar gehaald en er zat een klein vuiltje op het pulse wieltje.(hoe je het wil noemen) Deze schoongemaakt en hij doet het weer perfect. Heb mijn neato al 1,5 jaar en werkt nog probleemloos. Ook nog geen problemen met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hmmm mijn Neato vindt mijn nieuwe barcelona chairs niet leuk, hij rijdt zich steeds omhoog tegen de stoelpoten (dat zijn een soort skischansjes).
Iemand ervaring met die magnetische strip in kleine stukje? Zo'n zwarte band in de kamer is ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
Binnenkort bij de aldi een robotstofzuiger te koop: http://www.aldi.nl/aldi_robotstofzuiger_48_5_567_6010.html

Lijkt op Dustbot Pluto:
http://www.dustbot.nl/pro...rgelijk-en-kies-producten

Is dit iets? Of eerder goedkoop=duurkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Lijkt op de samba die ik eerder in dit topic aanhaalde. Zelf geen goede ervaringen mee iig. (met de samba)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Bij Groupon koop je de Simmons TRC40 voor 60 euro. Op internet kan ik weinig info over dit merk vinden, het lijkt me niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mermer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 17:46
Kan iemand al met zekerheid zeggen om welk merk en type dit gaat? Ik wil 'm wellicht kopen en dan natuurlijk van te voren even alles napluizen op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:20
Heb de PET bin op mijn Roomba gezet en hoef hem nu niet meer na elke trip opnieuw te demonteren en schoon te maken, dat werkt echt goed. Alleen jammer dat de bin zwart is en de rest van de roomba wit.

Overigens is mijn 'pet' mijn vrouw, met mooi donker lang haar - waar de Roomba dus niet tegen bleek te kunnen. Hij loopt letterlijk vast als haar haar tussen de lagertjes van de borstels of bij de wielen komt te zitten. Knap irritant.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Mermer schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:09:
[...]

Kan iemand al met zekerheid zeggen om welk merk en type dit gaat? Ik wil 'm wellicht kopen en dan natuurlijk van te voren even alles napluizen op internet :)
Hij ziet er wel erg uit als eerder genoemde pluto.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Ik neig naar de Neato XV-25 maar lees slechte ervaringen hier (veel RMA's) over Neato.

Wat is wijsheid?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
TommyGun schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:22:
Ik neig naar de Neato XV-25 maar lees slechte ervaringen hier (veel RMA's) over Neato.

Wat is wijsheid?
Geen idee. Nu mijn eigen puk (Agait) wat kuren begint te vertonen ben ik geneigd een VR100 te nemen ipv iets uit de Neato familie.

Beste technieken in 1 apparaat. Alleen de prijs & verkrijgbaarheid -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50
Hier geen RMA klachten over de Neato (XV-15). Laatst had'ie wel wat kuren, toen deed het apparaat uiteindelijk uitzichzelf een reset en daarna is alles weer normaal. Heb heb het apparaat een maand of 3 denk ik, zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
schaduw schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:18:
Bij Groupon koop je de Simmons TRC40 voor 60 euro. Op internet kan ik weinig info over dit merk vinden, het lijkt me niet veel soeps.
Lijkt me wel wat, maar zoals je zegt denk niet echt goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526341

wouter.N schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:36:
Binnenkort bij de aldi een robotstofzuiger te koop: http://www.aldi.nl/aldi_robotstofzuiger_48_5_567_6010.html

Lijkt op Dustbot Pluto:
http://www.dustbot.nl/pro...rgelijk-en-kies-producten

Is dit iets? Of eerder goedkoop=duurkoop?
Die van de Aldi lijkt op de LL-A320. Ff gogelen en je weet meer.
Een handleiding: http://www.pdfuploader.com/uppdfs/24/manual.pdf

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 526341 op 03-07-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-06 07:09
Tennisbal schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:57:
[...]

Lijkt me wel wat, maar zoals je zegt denk niet echt goed ?
Af te raden. Mijn zus heeft die, en die zit overal vast, stof filters die onmiddellijk verstopt zitten, zuigkracht trekt op niet veel... Zij blijft ook altijd thuis wanneer ze hem aan zet, want anders loopt het fout. Volgens mij is ze langer bezig met die stofzuiger dan met een manuele.

Is dan ook wel erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
Anoniem: 526341 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:51:
[...]

Die van de Aldi lijkt op de LL-A320. Ff gogelen en je weet meer.
Een handleiding: http://www.pdfuploader.com/uppdfs/24/manual.pdf
Thnx maar ik zie jammer geneog geen reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jeroenikke schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 01:01:
[...]

Af te raden. Mijn zus heeft die, en die zit overal vast, stof filters die onmiddellijk verstopt zitten, zuigkracht trekt op niet veel... Zij blijft ook altijd thuis wanneer ze hem aan zet, want anders loopt het fout. Volgens mij is ze langer bezig met die stofzuiger dan met een manuele.

Is dan ook wel erg goedkoop.
haha klinkt goed :) Nee toch maar niet kopen... had al zo'n vermoeden. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
TommyGun schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:22:

Wat is wijsheid?
Ben inmiddels aan mijn 3e neato toe...Heb nu 1 x een XV-11 gehad, daarna een refund gehad van CoolBlue en toen (in de aanbieding) een XV-25 gekocht. Helaas is deze nu na een half jaar ook weer kapot. Dit maal blijft hij klagen over een 'stuck' wheel. Op basis van de support van de Neato zelf geprobeerd het wiel los te schroeven en schoon te maken, maar die schroeven zitten zo vast dat dat niet op schiet. Dus deze gaat ook weer RMA. Twijfel nog wat er nu voor terugkomt, helaas is er niet veel beters qua zuigresultaten op de markt. Maar wel erg vervelend als ze (in mijn ervaring) iedere 6 maanden kapot gaan.

Ben wel erg blij dat ik gekocht heb via Coolblue, scheelt een hoop gedoe met garantie tov bestellen in buitenland. Dus nu weer een RMA'tje aanmaken en maar weer even zelf stofuizgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 05-07-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Laatst online: 01:54

bladebla

<Piéééép>

Vanochtend bij Aldi de Robotstofzuiger opgehaald. Ik heb een Karcher RC3000 die goed bevalt maar voor deze prijs kan hij wel een maatje op een andere etage gebruiken.

Ik was wel benieuwd hoe dat nu met het dwijlen zat want die mogelijkheid heeft de Karcher niet. Bij de hierboven genoemde Dustbot Pluto wordt er niet over gesproken, dus dat is hem niet. Maar hij is dus gelijk aan de A320 die javaantje aanhaalt.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7301/9220194451_870318d388_d.jpg

Korte indruk: Netjes verpakt. Nederlandse handleiding die hier en daar wel tot vragen oproept wat een functie nu precies doet. Stofzuiger is redelijk degelijk gebouwd. Veel zwaarder dan de Karcher. Afwerking bovenkant wat goedkoper, onderkant prima. De hoogglans vind ik jammer. Wat is dat toch altijd met die stof en kras aantrekkende hoogglans consumentenbehuizingen? Behoorlijke vering in de wielen. Met 8,7cm hoogte wil hij nu ook onder mijn bank door.

Er worden direct al enkele reserve onderdelen bijgeleverd. Daar ben ik erg tevreden over.
Over de dwijl wordt weinig geschreven in de handleiding. Zou je die licht vochtig kunnen maken om te dwijlen?

Ik heb hem heel even ingeschakeld gehad om via de afstandsbesturing te sturen. Hij maakt een onregelmatiger en meer lawaai dan de karcher die je in principe op de achtergrond aan het werk zou kunnen hebben. De karcher klinkt gewoon meer als een zacht zoemende stofzuiger. Maar ik laat hem toch altijd zijn gang gaan als ik van huis ben.

Er zat echter amper energie in de batterij en daarom hangt hij nu eerst, eerste keer 12 uur volgens de handleiding, aan de lader. Je kan hem direct aan de stofzuiger of via de docking laden.

Ik moet hem nog daadwerkelijk aan het werk zien. Benieuwd hoe hij de convectorput te lijf gaat.

Meer fotos staan hier.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5519/9222959932_858c0bfb33_d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5524/9220185839_86f2034b39_d.jpg

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

De onderkant van die aldi zuiger, lijkt wel erg veel op een roomba 555.
Volgens mij heeft de roomba wel 2 extra sensors (aan de voorkant, om te voorkomen dat ie van een trap lazert), en een rooster voor de borstels.
Volgens mij is zelfs het filter (in het opvangbakje) hetzelfde als die van de roomba!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 11-06 16:55

Len

Leeg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y5mNNaMx40abyjo7NAE3Zpwc/full.jpg

Lijkt er inderdaad wel op. (hier zit een 700 serie borstelset in)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

@Len: en deze foto is van een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
@Bladebla

Heb je de stofzuiger inmiddels uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 20:21
Hiermee snijd ik misschien mijzelf in de vingers maar:

plan: LG en Tweakers geven vijf Hom-Bots weg

Ik heb zelf ook gereageerd. Nu ik een appartement heb, ben ik nog steeds aan het onderzoeken welke ik ga aanschaffen. Het schijnt dat LG behoorlijk aan de weg timmert met deze apparaten en ze goed presteren. Ik vind het ontwerp ook beter / logischer dan de ronde ontwerpen die je vaak ziet, Neato daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Roet schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:40:
Hiermee snijd ik misschien mijzelf in de vingers maar:

plan: LG en Tweakers geven vijf Hom-Bots weg

Ik heb zelf ook gereageerd. Nu ik een appartement heb, ben ik nog steeds aan het onderzoeken welke ik ga aanschaffen. Het schijnt dat LG behoorlijk aan de weg timmert met deze apparaten en ze goed presteren. Ik vind het ontwerp ook beter / logischer dan de ronde ontwerpen die je vaak ziet, Neato daargelaten.
Jammer alleen dat ze zo enorm duur zijn van LG...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

das_phantom schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:32:
@Bladebla

Heb je de stofzuiger inmiddels uitgeprobeerd?
Ja, en ik ben er zeer tevreden over, zeker in relatie tot de prijs. Mijn vergelijk is tegenover de Karcher, wat een ontzettend prijzige stofzuiger was. De LG Hom-Bot vind ik dan nog niet zo gek geprijsd.

Ik vind dat hij een redelijk intelligent patroon volgt. Het blijft naar mijn idee deels gebaseerd op random bewegingen maar gaat verder dan de Karcher die gewoon botst, bijdraait, weer probeert en dan maar een heel stuk verder draait om weer verder vooruit te rijden. Ik heb er nog onvoldoende zicht op welke manier de A320 (de Aldi stofzuiger) zijn sensoren gebruikt. Als hij merkt dat hij voldoende ruimte heeft gaat hij om zijn as draaien en steeds grotere rondjes maken (spot-cleaning). Als hij daarvan de grenzen heeft bereikt (bump) gaat hij weer rijden. Hij lijkt daarbij grote objecten niet actief te zien, mijn benen, echter heb ik een ronde lamp tot aan de vloer staan waar hij gewoon prachtig omheen draait. Langs de randen van een plint is ook mooi om te zien hoe hij steeds schuin inparkerend de hele plint bij langs gaat.
Op lange rechte einde breekt hij zijn voorwaartse route opeens af. Waarom, wat ziet hij? :)

Hij rijdt redelijk snel en botst o.a. tegen mijn zuil luidsprekers. Dat mag wel wat rustiger en daarom kun je een tweede, langzamere snelheid kiezen.

Het roterende borsteltje is een accessoire, ook bekend van de Roomba, waarvan ik altijd denk: die blijft je vervangen voor een 'accessoire prijs'. Echter, ik zie dat hij wel degelijk nut heeft met het actief naar zich toehalen van vuil. Ook van de platliggende plinten en uit de 90 graden hoek van de kamer, waar een robot met de zuiger midden onder nooit bijkomt. Accessoires lijken op die van de Roomba, zoals hierboven gezegd. Wellicht zijn ze uitwisselbaar en voor een mooie prijs op Internet te vinden?

Een zwaarder stukje 'vuil' zoals een klein plastic dopje wordt netjes opgezogen. De Karcher merkt een gebiedje met meer vuil, bijvoorbeeld zand of afval uit een papierperforator, zelf op. Je ziet hem dan afremmen en denken: "Hee, hier ligt wat meer", waarnaar hij dan actief voor- een achteruit over het gebied heen gaat. De A320 vind extra vuil niet interessant.

En dan een put in je woonkamer. Wie bedenkt dat nu? :') Hij rijdt zichzelf al hobbelend achter of zijwaarts uit de convectorput. Daarvoor is de motor krachtig genoeg. Dat moet ook wel want de robot is zwaar. Dat is prettig, want ik moet er nu steeds een strookje vloerbedekking over uitrollen om de kamer bot-proof te maken. Maar, eerlijk gezegd, is hij de put vanaf de zijkant benaderd al wel een keer met een wiel weggezakt waarbij hij zichzelf niet uitschakelde. Of ik had langer moeten wachten? Blijft dat wiel de hele dag draaien en schuren als ik niet thuis ben? Daar zou de virtuele muur of een stuk rechtopstaand papier kunnen helpen, als de sensoren dat oppikken.

Een afstandsbediening bij een robotstofzuiger, wat doe je daar nu mee? Nou, is eigenlijk best handig op dat smalle strookje waar hij zelf niet kan komen maar wat wel even moet gebeuren. Je neemt de besturing over en rijdt hem er even langs. Een draadloze kruimeldief, zeg maar. :P

Ik moet nog zien hoeveel in het kleine vuilopvangbakje kan. De Karcher leegt zichzelf in de stofzuigerzak in het basisstation en daar heb ik tijden geen omkijken naar.

Voor wat ik heb gezien, zeker met de prijs in overweging, kan ik hem aanraden. :Y)

Edit: Nog een kleine toevoeging: de handleiding is onduidelijk over het schoonmaakprogramma. Je kan per dag van de week een automatische starttijd instellen of hem die dag vrij geven. Maar hoe lang hij dan bezig gaat is mij niet duidelijk. Er is ook nog een 'Full Go' functie die niet helemaal duidelijk is.

De UV lamp vind ik eerst nog even link. Als hij ergens vast komt te zitten, brand die lamp dan de hele tijd op dezelfde plek?

Als ik kijk in de handleiding verwacht ik wel wat meer werk aan schoonmaakonderhoud te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door bladebla op 08-07-2013 11:02 . Reden: typos ]

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
Zeer bedankt voor je uitbreide post. Ik ga 'm vanmiddag ook halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Straks toch maar even naar de Aldi dan, ik denk dat m'n Roomba een zusje wel leuk vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als ze er nog zijn, ik was er zaterdagmorgen en had de laatste.

Voor de rest ga ik mee in de ervaring hierboven, vooral het rijpatroon facineert me :P
De UV-lamp staat hier uit maar ik kan me voorstellen dat voor mensen met bv. een huisstofmijtallergie het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Erasmo schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:41:
Als ze er nog zijn, ik was er zaterdagmorgen en had de laatste.

Voor de rest ga ik mee in de ervaring hierboven, vooral het rijpatroon facineert me :P
De UV-lamp staat hier uit maar ik kan me voorstellen dat voor mensen met bv. een huisstofmijtallergie het wel werkt.
Eerste Aldi waren ze op, tweede Aldi stonden er nog 8 ofzo. Leuk dingetje, veel stiller dan mijn Roomba!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:48
Beekforel schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:55:
[...]

Eerste Aldi waren ze op, tweede Aldi stonden er nog 8 ofzo. Leuk dingetje, veel stiller dan mijn Roomba!
Ik ben 2 Aldi's afgeweest hier in omgeving Rotterdam, beide lachten me nog net niet uit toen ik naar de robotstofzuiger vroeg. Waren zaterdagochtend gelijk weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Heeft iemand een link van de Aldi site? De link van hierboven werkt niet meer? Ben wel benieuwd :) 129 euro toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dus zo slecht is 'ie niet... zo even wat Aldi's af gaan dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Damn wil er ook een, mits goedkoop? Hoeveel kost dat ding? Hopelijk kan ik hem zo nog even scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 11-06 16:55

Len

Leeg

rud schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:04:
@Len: en deze foto is van een?
Roomba 564 PET

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb het laatste exemplaar van Aldi Kastelenplein (Eindhoven) :)

Volgens de dame achter de kassa heb je 1 maand de tijd om 'm te retourneren indien 'ie niet bevalt.

Tip: maak een kopie van het bonnetje (vervaagt na een tijdje).

Zojuist een uurtje of 2 gespendeerd aan het zo veel mogelijk weghalen van (lage) objecten (zoals snoeren en dergelijke), nu maar eens uitpakken en opladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Tennisbal schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:34:
Damn wil er ook een, mits goedkoop? Hoeveel kost dat ding? Hopelijk kan ik hem zo nog even scoren :)
129 euro dus. Zie http://www.textmagazine.nl/766/aldi-robotstofzuiger/ en natuurlijk de reacties hier. :)

Aldi Roden (Drenthe) had er gister in elk geval nog een stuk of wat staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Beekforel op 09-07-2013 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Aldibot werkt beter dan verwacht, ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

TommyGun schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:08:
Aldibot werkt beter dan verwacht, ik ben tevreden :)
Ik begin er juist wat op terug te komen, accu vrij snel leeg lijkt het en hij is wat te "ruig". M'n Roomba zorgt beter dat ie niet vast gaat zitten in het vloerkleed of op m'n gitaarstandaard. Nog even een paar dagen mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Ik heb het gevoel dat de accu na een paar oplaadbeurten beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228849

Er staat er eentje op iBood vandaag. Iemand die deze al in werking gezien heeft? http://www.ibood.com/home..._meer_dan_een_stofzuiger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 228849 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 07:39:
Er staat er eentje op iBood vandaag. Iemand die deze al in werking gezien heeft? http://www.ibood.com/home..._meer_dan_een_stofzuiger/
Is het het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's wat ik me ook afvraag, die prijs is natuurlijk niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 228849 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:25:
[...]

Da's wat ik me ook afvraag, die prijs is natuurlijk niet verkeerd.
Maar nog steeds 200 euro. En voor 200 euro wil ik wel een robot die het goed doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Beekforel schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:36:
[...]

Ik begin er juist wat op terug te komen, accu vrij snel leeg lijkt het en hij is wat te "ruig". M'n Roomba zorgt beter dat ie niet vast gaat zitten in het vloerkleed of op m'n gitaarstandaard. Nog even een paar dagen mee testen.
Laat je hem al op de langzaamste stand rondrijden? Hier is ie alles behalve ruig, behalve een zwart meubel wat alle ir-straling absorbeerd botst ie hier nergens tegenaaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennusB schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:26:
[...]

Maar nog steeds 200 euro. En voor 200 euro wil ik wel een robot die het goed doet :P
Ga hem vanavond toch maar 'ns bestellen denk ik. Zal een reviewtje schrijven wanneer het ding binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Erasmo schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:39:
[...]

Laat je hem al op de langzaamste stand rondrijden? Hier is ie alles behalve ruig, behalve een zwart meubel wat alle ir-straling absorbeerd botst ie hier nergens tegenaaan.
Goeie tip, thanks!

M'n wasrek blijft een gewild object, daar moet ik nog maar eens een oplossing voor verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Is er al iemand achter hoe de Aldibot besluit dat het schoon is? Ik had hem bij wijze van test in een kleine hal gezet en na een krappe 10 minuten besloot ie dat het genoeg was, dus er zit wel een vorm van logica achter, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Laatst online: 17-05 10:40
Erasmo schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:30:
Is er al iemand achter hoe de Aldibot besluit dat het schoon is? Ik had hem bij wijze van test in een kleine hal gezet en na een krappe 10 minuten besloot ie dat het genoeg was, dus er zit wel een vorm van logica achter, maar hoe?
Ik had zelf het idee dat hij doorgaat totdat de accu leeg is, maar dat kan misschien ook met de oppervlakte waarop hij schoon moet maken te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Kan ter documentatie het merk/type van dat Aldi-ding nog even genoemd worden?
Succesvolle aanbiedingen komen vaak nogmaals, en wil er dan misschien ook wel een als het dezelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 08-06 14:38

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Een hoogpolig vloerkleed op parket, gaat dat werken met een robotzuiger? Of drempels tot 1cm hoog tussen kamers?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Lex_brugman schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:59:
[...]

Ik had zelf het idee dat hij doorgaat totdat de accu leeg is, maar dat kan misschien ook met de oppervlakte waarop hij schoon moet maken te maken hebben.
Daarom had ik hem in de kleine hal gezet om te testen maar daar was ie in tien minuten klaar.
frickY schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:38:
Kan ter documentatie het merk/type van dat Aldi-ding nog even genoemd worden?
Succesvolle aanbiedingen komen vaak nogmaals, en wil er dan misschien ook wel een als het dezelfde is.
Het is een heuse Grixx VC-A320.
styno schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:19:
Een hoogpolig vloerkleed op parket, gaat dat werken met een robotzuiger? Of drempels tot 1cm hoog tussen kamers?
Verschilt per merk/type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Roomba 760 in de aanbieding bij ibood voor 350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-06 09:03

HerrJP

!!!!!

Viper® schreef op maandag 15 juli 2013 @ 00:05:
Roomba 760 in de aanbieding bij ibood voor 350
Ik had mijn pijlen gericht op de 780 maar deze is nu wel heel scherp geprijsd. Gaat de 760 mij tegenvallen t.o.v. de 780? Naast een paar kleine dingetjes zie ik maar weinig verschil...

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 16:51
Iemand al ervaring met de nieuwe LG HOM-BOT ? Of reviews ervan? Ik ben wat aan twijfelen tussen de Neato en de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

coase schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:04:
Iemand al ervaring met de nieuwe LG HOM-BOT ? Of reviews ervan? Ik ben wat aan twijfelen tussen de Neato en de LG.
http://tweakers.net/ext/l...eedclick&ItemID=544716232

Nog even geduld dus :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 22:35

Nakebod

Nope.

HerrJP schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:56:
[...]

Ik had mijn pijlen gericht op de 780 maar deze is nu wel heel scherp geprijsd. Gaat de 760 mij tegenvallen t.o.v. de 780? Naast een paar kleine dingetjes zie ik maar weinig verschil...
Verschillen weet ik niet, ben niet zo thuis in deze producten. Al kijk ik er, zoals nu :P wel met interesse naar.
http://robot-vacuum-review.toptenreviews.com Op deze site staat de Roomba 770 op #1, en Roomba 760 op #3
Als ik die vergelijkinstabel zo zie, mist de 760 een Full bin indicator en heeft hij geen geen room memory.
En het schoonmaak patroon bij de 770 is "Back & Forth" en de 760 doet random. Geen idee wat beter is :P

http://robot-vacuum-revie...om/roomba-760-review.html
Even though it's not our top pick, it's still one of the best robot vacuums you can buy.
Klinkt dus niet verkeerd.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Het rare is dat als je naar de website van irobot gaat en je gaat naar de roomba vergelijkingen dat daar de 760 niet tussen staat. Gaat dit model eruit misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 22:35

Nakebod

Nope.

Volgens wikipedia is 2011 het introductiejaar van de 700 serie. Dus het zou kunnen. Tevens, volgens dezelfde pagina, heeft de 760 geen schedule optie. Terwijl de 3e knop toch echt Schedule zegt :)

Gek genoeg zie ik niet echt veel reviews. Wel deze van April 2012: http://www.makeuseof.com/...omba-760-review-giveaway/

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-06 09:03

HerrJP

!!!!!

Er zijn inderdaad niet veel reviews te vinden en vergelijken met de 770 en 780 geeft per site verschillende resultaten. Naar mijn weten heeft hij wel een schedule functie. Ik heb besloten hem te proberen en er net 1 besteld.

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-06 16:03
Ik heb de 'Aldi stofzuiger' inmiddels ook een paar dagen in huis. Vorig jaar al in de verleiding gestaan een robot aan te schaffen nadat onze gewone stofzuiger er mee op hield. Destijds toch maar niet gedaan vanwege de prijs, de twijfel over de autonomie en de herrie (hij moet wat mij betreft vooral 's nachts zijn werk kunnen doen). Nog wel even getwijfeld over een Neato XV-25, maar bijna €400,- voor een 'experiment' vond ik toch teveel. Uiteindelijk is de robot wat mij betreft voor 'erbij'; we ontkomen er niet aan om regelmatig de gewone stofzuiger erbij te pakken met 3 kinderen in huis. Als de robot 's nachts een beetje kan opruimen wat overdag naar binnen gelopen wordt, dan doet ie het wat mij betreft al prima. Dan loop je de volgende ochtend met je blote voeten op een redelijk schone vloer. Bovendien hoop ik dat het iedere nacht stofzuigen scheelt in de hoeveelheid stof die zich gedurende de week ophoopt op meubels e.d.

Enfin, na o.a. wat positieve ervaringen hier toch maar de gok gewaagd en in een dorp verderop er een aangeschaft. Je heb idd een maand de tijd om hem terug te brengen, dus dat gaf de doorslag. Ik was positief verrast, want er zit naast een extra sidebrush ook een Virtual Wall bij. Hij is dus idd. qua leveringsomvang (en model) identiek aan het Pluto model van de dustbot.nl site, maar dan voor minder dan de helft van de prijs. Het lijkt idd een Lilin LL-A320 te zijn die onder diverse andere namen gerebrand wordt.

Hij is m.i. stil genoeg om 's nachts te laten werken; ongeveer het geluid van een kruimeldief. Ik hoor 'm vrijwel niet wanneer ik op bed lig; bovendien start ie om een uur of 3 met zijn rondje en dan lig ik toch echt diep in slaap.

Uiteraard rijdt ie als een kip-zonder-kop rond over onze laminaat vloer. Voornamelijk rechtsom hoeken aftasten en voorzichtig botsen. Daarna gaat ie een stukje rechtuit, stopt en rijdt dan in een steeds grotere spiraal tot ie iets raakt. Hij volgt soms idd ook de plinten voor een stuk om dan ineens van koers te veranderen. De hoeken worden redelijk schoon; de borstelharen van de sidebrush zijn vrij lang dus komen redelijk ver in de hoeken. Stoelpoten worden vrij goed gedetecteerd; dan wordt er geprobeerd met een korte bocht 270 graden omheen te rijden. Al met al is het patroon dus vrij random, maar de strategie lijkt redelijk succesvol.

Je ontkomt er m.i.echter niet aan om wat te schuiven met meubilair, want hij kan zich potentiëel vast rijden. Wanneer je 'm in een krappe 'fuik' laat rijden, probeert ie al botsend met uitsluitend korte linksom bochtjes eruit te komen. Maar na drie of vier korte linksom bochten besluit ie eenmaal verder door te draaien en het opnieuw te proberen. Met als resultaat dat ie voordurend in het zelfde rondje draait. Ik heb 'm na een minuut of 5 maar uit zijn lijden verlost, want ik gokte dat ie daar niet uit zou komen. Misschien de volgende keer wat langer proberen.

Onze eetkamer tafel met 5 normale en 3 Tripp Trapp kinderstoelen leek me ook een forse uitdaging. Door 3 stoelen opzij te schuiven voordat de robot aan de slag gaat is dat probleem ogenschijnlijk opgelost: hij kan overal onder tafel bij en rijdt zich niet vast. Misschien nog wel het belangrijkste; er liggen bij mij nergens kabels los op de vloer waar de robot bij kan komen. Ik heb wel gemerkt dat die snel 'opgevreten' worden door de roterende borstel aan de onderkant.

Samengevat; met wat kleine aanpassingen en voorbereiding in de meubelopstelling kan de robot vrijwel probleemloos rondrijden in onze huiskamer en keuken. Maar we hebben uitsluitend laminaat en een paar grote matten in huis. Hij heeft inmiddels 2x achter elkaar foutloos zijn rondje gemaakt en daarbij succesvol zijn lader onder de kast weer gevonden. Daarom is ie dan ook door alle 3 mijn kinderen op een kort applausje getrakteerd :)

De afstandsbediening vind ik erg handig; ik heb de robot + laadstation weggestopt onder een kast zoals gezegd, dus zonder AB kan ik er niet heel makkelijk bij. Bij 1 druk op de knop komt ie keurig onder de kast vandaan om evt. op te pakken oid. Zet je hem voor de kast en geeft je hem de 'Charge' opdracht, dan schuift hij keurig naar zijn laadstation.
bladebla schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:40:
[...]
Het roterende borsteltje is een accessoire, ook bekend van de Roomba, waarvan ik altijd denk: die blijft je vervangen voor een 'accessoire prijs'. Echter, ik zie dat hij wel degelijk nut heeft met het actief naar zich toehalen van vuil. Ook van de platliggende plinten en uit de 90 graden hoek van de kamer, waar een robot met de zuiger midden onder nooit bijkomt. Accessoires lijken op die van de Roomba, zoals hierboven gezegd. Wellicht zijn ze uitwisselbaar en voor een mooie prijs op Internet te vinden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De borstelharen lijken met een soort nietje te zijn vast gezet, maar er zijn er al een aantal uitgetrokken bij mij, doordat ze onder een stoelpoot bleven plakken. Gister heb ik in alle bevestigingsgaten een druppel superlijm laten vallen; hopelijk komen de haren dan minder snel los. Op dustbot.nl verkopen ze losse borstels voor €10,- maar dat vind ik behoorlijk prijzig.

Ik had een borstelset gevonden via aliexpress voor 16 dollar: http://www.aliexpress.com...-the-World/759309730.html

Daar kun je echter niet met Paypal oid betalen en ik heb geen credit card. Enfin, iemand die kan bevestigen of de Roomba (500 serie?) borstels uitwisselbaar zijn is welkom; die zijn volgens mij beter leverbaar tegen redelijke prijzen.
bladebla schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:40:
[...]
Edit: Nog een kleine toevoeging: de handleiding is onduidelijk over het schoonmaakprogramma. Je kan per dag van de week een automatische starttijd instellen of hem die dag vrij geven. Maar hoe lang hij dan bezig gaat is mij niet duidelijk. Er is ook nog een 'Full Go' functie die niet helemaal duidelijk is.
De Full-Go functie is volgens mij een vol-continu modus; dus opladen-rijden-opladen-rijden enz. Overigens heb ik het idee dat de robot pas stopt wanneer de batterij op is; er lijkt mij geen echte intelligentie in te zitten. Hij zoekt wel automatisch de lader wanneer de batterij bijna leeg is, maar gaat daarna niet automatisch verder waar hij gebleven was oid. Dan kan ook bijna niet, want zonder duidelijk navigatie strategie heeft hij natuurlijk geen idee waar ie zich op een willekeurig moment bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Ik heb mijn neato xv-15 met pet upgradekit al ruim 2.5 jaar. Nooit problemen gehad. Ik merk wel dat de accus slechter worden. Standby verbruikt hij 9 watt, behoorlijk veel dus.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Toch maar die 760 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:56:
[...]

Ben inmiddels aan mijn 3e neato toe...Heb nu 1 x een XV-11 gehad, daarna een refund gehad van CoolBlue en toen (in de aanbieding) een XV-25 gekocht. Helaas is deze nu na een half jaar ook weer kapot. Dit maal blijft hij klagen over een 'stuck' wheel. Op basis van de support van de Neato zelf geprobeerd het wiel los te schroeven en schoon te maken, maar die schroeven zitten zo vast dat dat niet op schiet. Dus deze gaat ook weer RMA. Twijfel nog wat er nu voor terugkomt, helaas is er niet veel beters qua zuigresultaten op de markt. Maar wel erg vervelend als ze (in mijn ervaring) iedere 6 maanden kapot gaan.

Ben wel erg blij dat ik gekocht heb via Coolblue, scheelt een hoop gedoe met garantie tov bestellen in buitenland. Dus nu weer een RMA'tje aanmaken en maar weer even zelf stofuizgen.
Correctie: nadat hij 2 dagen leeg in de kast had gelegen dacht ik: Nog ff proberen voor ik de RMA aanmaak, dus op laten laden en toen ging hij klagen over zijn andere wiel dat ie stuck was. Dit was voor mij signaal dat het software was, dus toen even de batterijen unplugged en weer erin gedrukt en tada hij doet het weer. Voor hoe lang is de vraag, maar iig rijdt hij zijn rondjes weer voorlopig.

Zijn dit dingen die ook verbeteren met firmware upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

CaptainKansloos schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:48:
De Full-Go functie is volgens mij een vol-continu modus; dus opladen-rijden-opladen-rijden enz. Overigens heb ik het idee dat de robot pas stopt wanneer de batterij op is; er lijkt mij geen echte intelligentie in te zitten. Hij zoekt wel automatisch de lader wanneer de batterij bijna leeg is, maar gaat daarna niet automatisch verder waar hij gebleven was oid. Dan kan ook bijna niet, want zonder duidelijk navigatie strategie heeft hij natuurlijk geen idee waar ie zich op een willekeurig moment bevindt.
De robot stopt wel eerder, ik heb hem in een gang gezet van krap een vierkante meter en na tien minuten vond ie het wel genoeg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 16:51
Sander schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:47:
[...]

Correctie: nadat hij 2 dagen leeg in de kast had gelegen dacht ik: Nog ff proberen voor ik de RMA aanmaak, dus op laten laden en toen ging hij klagen over zijn andere wiel dat ie stuck was. Dit was voor mij signaal dat het software was, dus toen even de batterijen unplugged en weer erin gedrukt en tada hij doet het weer. Voor hoe lang is de vraag, maar iig rijdt hij zijn rondjes weer voorlopig.

Zijn dit dingen die ook verbeteren met firmware upgrades?
Misschien is die LG HOM-BOT v3 wel beter dan Neato. Even afwachten op reviews van medetweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:20
Sinds ik onze Roomba 5xx heb voorzien van Aerovac bin ben ik ook weer blijer met 'm. Voorheen moest ik hem elke 2e zuigbeurt helemaal schoonmaken en overal de haren van mijn vrouw uitpeuteren. Ze heeft lang stijl haar en dat wond zich om de borstels, in de lagers en de zijkant van de borstels. Als je te lang mee rijdt duwt het opgewonden haar de borstel klem in de stofzuiger en blokkeert ie volledig.
De Aerovac bin zuigt niet zoals beloofd (maar niet verwacht) de haren op, maar laat ze wel op de borstel zitten. Dus eens in de zoveel tijd haal ik het borstel gereedschapje over de borstel en trek ik er een bos haar vanaf. Geen vastlopers meer en heb de indruk dat ie nu ook een stuk meer opzuigt.

Nadeel: De roomba is wit, het aerovac bakje zwart.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik had ook een jaar geleden m'n 530 "geupgrade" met een aerovac. Ik krijg echter na tijdje wel wat haar tussen de motoren. Niet veel, maar toch.
Ik twijfel nog wel of ik een modded CHM wil gaan kopen. Is wel wat duur al die upgrades...

Ik heb deze ook alweer een nieuwe accu moeten kopen omdat de oude op is. Ik had eerst de originele.
Toen 2 jaar geleden vervangen met een 4500mAH accu van ebay (niet origineeel dus).
Deze is na 2 jaar dus weer vervangen met een 3500mAH van ebay.

Vandaag, na een nachtje opladen, moet ik eens testen hoe dat draait. De 4500 ging wel HEEL lang door (max was zo'n 2 uur of zo). De Roomba werd dan ook vrij warm na afloop. Er is tegenwoordig geen 4500mAH te koop, dus ben ik maar voor de 3500 gegaan. Lijkt me goede middenweg.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb je naast die aerovac bin ook een nieuwe CHM gehaald, of gebruik je de oude nog? Ik zit te denken om zo'n Roomba 700 CHM te kopen met Aerovac. Maar ja, weer 140 euro he? Ik moet ook elke keer haren verwijderen van de borstels.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

zonoskar schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:14:
Heb je naast die aerovac bin ook een nieuwe CHM gehaald, of gebruik je de oude nog? Ik zit te denken om zo'n Roomba 700 CHM te kopen met Aerovac. Maar ja, weer 140 euro he? Ik moet ook elke keer haren verwijderen van de borstels.
Ik heb geen nieuwe CHM gekocht. Is mij wat te veel van het goede. Ik vind het al zonde dat ik de oude VAC ongebruikt in kast heb nu.

Ik ga de oude CHM wel gebruiken tot ie kaduuk is voordat ik een nieuwe haal.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

CaptainKansloos schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:48:
[...]

Daar kun je echter niet met Paypal oid betalen en ik heb geen credit card. Enfin, iemand die kan bevestigen of de Roomba (500 serie?) borstels uitwisselbaar zijn is welkom; die zijn volgens mij beter leverbaar tegen redelijke prijzen.
Ik zie op eBay een 6-pack Roomba brushes voor €13,- met verzending. Als het zover is waag ik het er gewoon op.
Inderdaad, ben er intussen uit. Je kunt hem activeren door in de schedule-modus op de Full-Go knop te de drukken. Het F-je gaat aan op de display. Dan gaat hij continue door met laden-rijden. Ook buiten de geprogrammeerde tijden om, dus handmatig gestart met de knop Auto.

Wat betreft de programmering klopt de handleiding van geen kant. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Zojuist maar een review geplaatst van de 780 die ik gekocht heb. Blij dat ik de 760 niet genomen heb in mijn thuissituatie, daar had ik vast spijt van gehad ivm lighthouse support.

productreview: iRobot Roomba 780 review door denan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Coole review

Ik heb wel de 760 besteld. Maar ik heb dan ook een appartement met een open keuken en verder geen hoogteverschil behalve een hoogpolig tapijt. Moet even kijken hoe hij daarmee om gaat :P

Vandaag de 760 binnen.

Eerst de hele woonkamer grondig gestofzuigd, vervolgens alle krukken en spullen weggehaald voor een testronde.

Het hoogpoligge tapijt gaat hij niet op, dat is mooi. Ik moet alleen nog 2 batterijen halen voor in de virtual wall. Weinig problemen eigenlijk. Hij is 1 keer vast komen te zitten in een hoek met een rond tafeltje. Ik heb deze nu ergens anders neergezet.

Oh en hij ramt soms best hard tegen dingen aan. Mijn 2 valk parkieten in hun kooi vinden het iets minder als die tegen de kooi poot aanramt :')

[ Voor 57% gewijzigd door Viper® op 27-07-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb bij familie nu zo'n Roomba 780 in werking gezien en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van het gemak van zo'n apparaat. Na het lezen van dit topic is me wel duidelijk dat er eigenlijk 3 merken zijn die de dienst uitmaken; Neato, LG en iRobot.

Maar wat me dan veel minder duidelijk wordt, is wat de voordelen van elk van de apparaten zijn. Ik wil er eigenlijk een hebben die goed zuigt (waarbij ik eens in de 2 weken zelf nog eens met een normale stofzuiger er achteraan zal moeten), die goed met lange haren omgaat, betrouwbaar ook de kruimels van de kleine opruimt als hij heeft ontbeten, zowel op (kort) tapijt als parket goed uit de voeten kan, eigenlijk zelden vastloopt op draden of onder een verwarming en die niet van de trap rijdt (wat bij sommigen toch nog mis schijnt te gaan, ondanks dat de fabrikant zegt dat hij dat niet doet). Allemaal geen hele spannende eisen denk ik zo. Maar als je ziet hoeveel verschillende types met dito prijzen er zijn, zeker bij iRobot, dan ga je twijfelen waar je goed aan doet.

Voor nu neig ik sterk naar de XV25, maar dat is eigenlijk niet heel gefundeerd gekozen, anders dan dat ik de naam hier veel voorbij zie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
HvB83 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 07:39:
Ik heb bij familie nu zo'n Roomba 780 in werking gezien en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van het gemak van zo'n apparaat. Na het lezen van dit topic is me wel duidelijk dat er eigenlijk 3 merken zijn die de dienst uitmaken; Neato, LG en iRobot.
Na ruim 3 weken ben ik nog steeds zeer tevreden met mijn 790. Ik heb de normale stofzuiger nog niet uit de kast gehaald en het is verbazingwekkend hoe schoon het elke morgen is. Vooral de kleedjes en deurmatten worden veel schoner dan normaal. Waar ik het zelf meestal redelijk snel beu ben om het zand uit de deurmat te krijgen blijft de roomba koppig rondjes rijden tot hij schoon is. Ook de traptest heeft hij tot nu toe elke dag doorstaan. Heerlijk om 's morgens beneden te komen en geen zand/kattenharen tegen te komen.
Het heeft ook mijn schoonmaak patroon compleet veranderd. Ik neem bijna geen stof / vuil meer af. 's Avonds veeg ik even alle stof/haren/eetkruimels van de kasten, tafels en bank op de grond en 's morgens is alles verdwenen.

De 790 is dan ook de nieuwe beste vriend van mijn vriendin geworden :)

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 05-08-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

denan schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:24:
[...]
Leuk verhaal
De 790 is dan ook de nieuwe beste vriend van mijn vriendin geworden :)
Door middel van snel zoeken zie ik een prijsverschil van +/- EURO 150,- tussen de 780 en de 790.
Geen idee wat het verschil tussen die twee is...
Is dat het waard?

2k op west bij Pv Output

Pagina: 1 ... 8 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.