Wise enough to play the fool
[ Voor 11% gewijzigd door Lolhozer op 14-01-2013 15:49 ]
Waarom? Omdat het kan!!
Mijne is volgens mij wel terug gegaan (duurde 2 weken) en toen ik CoolBlue belde gaven ze aan dat ze bericht hadden gehad dat ze hem gingen vervangen, vandaar dat ik toen gelijk van CoolBlue een nieuwe kreeg opgestuurd.Lolhozer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:48:
Iemand enige ervaring met hoe lang reparatie door de fabrikant van de Neato gaat duren? Betekend dit dat hij retour naar de V.S. gaat? Apparaat was net een maand in mijn bezit. Vorige keer kreeg ik direct een vervangende door Coolblue aangeboden, nu helaas niet.
Ik lees een aantal die snel kapot zijn gegaan, en een aantal mensen die er blij mee zijn, kan er niet echt een doen/niet doen conclusie uit trekken eerlijk gezegd..Gizz schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:24:
Kom op, beetje eigen inzet. Dit topic staat vol met ervaringen met de Aldi stofzuiger. En of ze nog op voorraad zijn weet je zo als je ze even belt of langs gaat.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
tja het schijnt dat ik eerst wekelijks alle review sites af moet. Las die reacties ook en vroeg me af hoe dat nu was, maar werd gelijk afgekapt... Lijkt erop dat dit niet echt de juiste plek is om dit soort vragen te stellen. Geloof dat het meer om ervaringen van gebruikers onderling gaat oid (over service ofzo)... beetje jammerToolkiT schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:39:
[...]
Ik lees een aantal die snel kapot zijn gegaan, en een aantal mensen die er blij mee zijn, kan er niet echt een doen/niet doen conclusie uit trekken eerlijk gezegd..
Die van mij is nu 10 dagen weg, het bakje schoot steeds open wanneer het apparaat over een drempeltje heen reedt, dit alles na 3 maanden. Hoop niet dat de volgende het ook heeft want dan wil ik m laten creditereren.Lolhozer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:48:
Iemand enige ervaring met hoe lang reparatie door de fabrikant van de Neato gaat duren? Betekend dit dat hij retour naar de V.S. gaat? Apparaat was net een maand in mijn bezit. Vorige keer kreeg ik direct een vervangende door Coolblue aangeboden, nu helaas niet.Laat maar, er komt iets naar mij retour, ik was te snel.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Welke site moet ik gebruiken voor een betrouwbare vergelijking? Ik heb het idee dat zo'n beetje elke site sponsers heeftGizz schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:24:
Kom op, beetje eigen inzet. Dit topic staat vol met ervaringen met de Aldi stofzuiger. En of ze nog op voorraad zijn weet je zo als je ze even belt of langs gaat.
Die heb ikminmiddels een jaartje op de bovenverdieping rijden, daar doet hij het prima.tennisbal schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:56:
[...]
Welke site moet ik gebruiken voor een betrouwbare vergelijking? Ik heb het idee dat zo'n beetje elke site sponsers heeftIs dit wat? CLEANMATE QQ2 PLUS
Heb beneden een roomba 620, beneden is het groter enzo, en die is beter. Zuigt echt, bonkt niet overal keihard tegen aan. Borstelsysteem eronder is beter.
Maar de QQ2 bevalt boven ook best.
Vincere Per Belli
De eerste binnen gestuurd voor een defect rechterwiel (volgens een robotforum het hars dat inde motor zelf zit dat stuk gaat). Mooi een nieuwe in de plaats gekregen die ik 4 dagen later weer piepend terugvond onder m'n bed. Net hetzelfde probleem

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Waarom? Omdat het kan!!
Het lijkt erop dat deze niet meer echt te krijgen is (QQ2), is er een opvolger oid? En heeft iemand een site met betrouwbare maar vooral up te date informatie? Sinds al die MMO sites (en bedrijfjes die fakereviews maken) online zijn vertrouw ik eigenlijk weinig sites meer.peeth schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 07:15:
[...]
Die heb ikminmiddels een jaartje op de bovenverdieping rijden, daar doet hij het prima.
Heb beneden een roomba 620, beneden is het groter enzo, en die is beter. Zuigt echt, bonkt niet overal keihard tegen aan. Borstelsysteem eronder is beter.
Maar de QQ2 bevalt boven ook best.
Net even snel op hoekjes gezocht, maar vind niks over die samsung stofzuiger die ook hoeken kan meenemen, werkt dat een beetje?
[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 15-01-2013 18:45 ]
Hij komt morgen weer terug, een nieuwe exemplaar als het goed.Rooke schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:08:
[...]
Die van mij is nu 10 dagen weg, het bakje schoot steeds open wanneer het apparaat over een drempeltje heen reedt, dit alles na 3 maanden. Hoop niet dat de volgende het ook heeft want dan wil ik m laten creditereren.
edit: mooie boel, lees net dit bericht: http://www.robotcleaners.nl/p-26433-test/ schijnen nepmodellen tussen te zitten, deze waarschijnlijk ook?
[ Voor 26% gewijzigd door Tennisbal op 18-01-2013 21:18 ]
Verwijderd
Waar kan een Roomba beter mee omgaan, een dikke mat (van ongeveer de helft van de "drempel"-hoogte dik) of schuine randjes?
Daarnaast vraag ik me af of mensen ervaring hebben met deze apparaten icm huisdieren. Het mag wel eens voorkomen dat ik de deur vergeet open te zetten of dat 1 van de katten of de hond ziek is en daardoor er plas/poep/kots in huis ligt. Lijkt me niet prettig om thuis te komen en dat apparaat dit door het hele huis heeft gesmeerd.
En is zo'n apparaat slim genoeg om mijn hele appartement van 100m2 te doen? Door het hele huis is laminaat gelegd zonder drempels. Alleen ik zou dat ding bijvoorbeeld in de slaapkamer willen parkeren maar is hij dan ook slim genoeg om de gang door te rijden naar de huiskamer?
Wat denk je zelf dat er gebeurd?Malt007 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:37:
Daarnaast vraag ik me af of mensen ervaring hebben met deze apparaten icm huisdieren. Het mag wel eens voorkomen dat ik de deur vergeet open te zetten of dat 1 van de katten of de hond ziek is en daardoor er plas/poep/kots in huis ligt. Lijkt me niet prettig om thuis te komen en dat apparaat dit door het hele huis heeft gesmeerd.
Helaas geen ervaringen/revieuws gelezen van je genoemde apparaten.
Gezien de ervaringen die ik hier zo lees staat deze apparaten nog altijd in de kinderschoenen. Hoogste tijd dat er een fabrikant met een efficiente goedkope oplossing komt zodat dit aanslaat bij het grote publiek, dan kunnen de prijzen ook een klap omlaag.
Staat me vooral niet aan dat ik hier zoveel dingen lees over kapotte stofzuigers, vaak al binnen een paar maanden. Mijn moeder gebruikt haar miele al 35 jaar zonder dat er wieltjes kapot gaan of weet ik wat voor dingen ik hier allemaal lees.
Hier rijd een trilobite rond. Dat ding was bijna onbetaalbaar en is nu antiek. Weet niet meer wanneer ze uit productie genomen zijn. Eerst een Trilobite ZA1 gehad die ik op de trap uit m'n handen heb laten vallen (was niet zo handig). Toen even een Roomba 555, maar die vond ik iets te ruw en te weinig zuigen en nu al weer tijden een Trilobite ZA2. Werkt naar volle tevredenheid, is gewoon een huishoudelijk apparaat, zoals een afwasmachine. Doet het gewoon.
Apparaat is 1 keer door uitwerpselen van de kat gereden. Niet bijzonder ver uitgespreid. Toen wel even de vloer en machine schoongemaakt. :-)
Volgens mij gaat dat om bepaalde merken en daarnaast lees je natuurlijk vooral berichten van mensen waarbij zo'n apparaat stuk gaat, niet waar hij bij blijft werken.Malt007 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:43:
Staat me vooral niet aan dat ik hier zoveel dingen lees over kapotte stofzuigers, vaak al binnen een paar maanden. Mijn moeder gebruikt haar miele al 35 jaar zonder dat er wieltjes kapot gaan of weet ik wat voor dingen ik hier allemaal lees.
Mijn Roomba maakt nu 2 jaar dagelijks mijn keuken en huiskamer schoon en ik heb alleen 2 maanden geleden de accu vervangen. Maar dat klinkt niet echt spannend, dus veel eigenaren zullen zoiets niet uitgebreid posten
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Waarom? Omdat het kan!!
Ik zit op het punt om er ook 1 voor mn nieuwe huis te kopen, maar dan wil ik wel dat ik er leuke dingen mee kan doen
Mijn Neato XV-25 draait ook minimaal 165m2 in de week. Maar omdat nu elke keer te gaan melden in dit topicLolhozer schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:25:
Gelukkig meldt inderdaad niet iedere eigenaar wanneer zijn robot weer een succesvol rondje heeft gereden. Mijn vervangende Neato heeft al weer een stuk of 10 rondes gemaakt.
Nou vooruit 1 keer dan!
Basement Bios ---- Exo-S
Mijne heeft geen poort om iets uit te lezen. Nu zitten ze intern wel redelijk simpel in elkaar (mijne iig), dus als je wilt kan je dan wel gaan modden, maar dan is natuurlijk wel je garantie in 1x voorbij.Midas.e schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:35:
Heeft iemand al gekeken of er mogelijkheden zijn zoals via snmp/r232 oid een robot uit te lezen?
Ik zit op het punt om er ook 1 voor mn nieuwe huis te kopen, maar dan wil ik wel dat ik er leuke dingen mee kan doen
En Roombas kunnen uitwerpselen van een hond iig detecteren, of je dan helemaal blij bent met wat hij doet na het detecteren is een tweede: http://cheezburger.com/6653228544
Maar het is natuurlijk wel heel makkelijk te zeggen dat een fabrikant ze beter en goedkoper moet maken zodat ze beter en goedkoper worden, maar zo werkt het niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 23-01-2013 10:16 ]
Op de Neato zit iig een USB-poort zodat je software kan updaten.
Waarom? Omdat het kan!!
Waarom? Omdat het kan!!
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
de Samsung VCR8845 voor 222 euro
Samsung VCR8845 Navibot Robot stofzuiger
http://www.stofzuigerdisc...eekendactie.aspx?id=17097
is dat wat ????

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 01-02-2013 12:52 ]
64-bit Windows? Op de Mac werkt ie prima onder 64-bitDinX schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:40:
Jammer genoeg werkt de Neato softwaren niet op 64-bit
Ik had toen er nog geen Mac software was ergens een oude PC tevoorschijn getoverd om hem te kunnen updaten. Vind de nieuwe hoekendetectie overigens een beetje tegenvallen, hij mist nog steeds een hoop in de hoekjes, dat kan beter!
Windows 8 - 64 bitD4V3 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:08:
[...]
64-bit Windows? Op de Mac werkt ie prima onder 64-bit
Ik had toen er nog geen Mac software was ergens een oude PC tevoorschijn getoverd om hem te kunnen updaten. Vind de nieuwe hoekendetectie overigens een beetje tegenvallen, hij mist nog steeds een hoop in de hoekjes, dat kan beter!
Vanavond m'n netbook van het werk maar mee naar huis nemen.
[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 01-02-2013 13:20 ]
Verwijderd
Ik zie dat Cool Blue erg goede service heeft, maar de prijs is er ook naar.
Bij redcoon is de Neato XV15 370 euro. Dat vind ik wel een erg groot verschil dan bij CoolBlue. Iemand een idee hoe dit kan? En heeft iemand al ervaringen met de afhandeling van garantie met Neato's bij RedCoon?
Ik heb met mijn Vorwerk (wat in feite een Neato is) nog geen enkel probleem in ieder geval.
Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.
[ Voor 3% gewijzigd door Mirved op 08-02-2013 15:49 ]
Verwijderd
Maar ik heb wel een maarrrr.
Op 2 verdiepingen ligt nagenoeg het zelfde tapijt.Op verdieping 2 ligt een kleur grijs.Op verdieping 1 ligt zwart.Wat me opvalt is dat hij op de tweede verdieping alle kamers systematisch af gaat zonder probleem,maar op de eerste verdieping in hij het spoor bijster.Blijft dan rondjes draaien op 1 m2 en geeft veel de melding clear path
Waarom? Omdat het kan!!
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Bedoel meer dat die stofzuiger weinig te doen heeft, staan ook nog banken shit enzo in. Heeft het dan nut heheGizz schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:25:
Dat is toch aan jou? Jij bent degene die het appartement wel of niet hoeft te stofzuigen. Wat maakt het uit wat iemand anders hiervan vindt?
Geld is het probleem op zich niet (200e), meer de vraag of het effectief is, heb wel wat m2 die vrij is, maar veel banken, hoekjes en kabels die er soms liggen etc. Vond het eerst helemaal geweldig maar wil natuurlijk niet dat het eigenlijk nutteloos is omdat de ruimte gewoon te klein is. Grootste oppervlakte is bv 9 m2, de rest is allemaal verdeeld tussen banken/tafels etc. In een normaal huis waar ik eerst woonde heb je een woonkamer met tig vierkante meter zonder banken etc ertussen.Gizz schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:36:
Investering versus bespaarde tijd is nog steeds een afweging die je zelf moet maken. Je weet hoe lang je doet over het stofzuigen van je appartement. Vind je het de moeite waard om 200 euro (of wat je budget dan ook is) uit te geven om dat niet meer te hoeven doen?
Verwijderd
http://www.robotreviews.c...v-21-vs-mint-vs-mint-plus
waarbij ze zeggen dat de Neato daar zwak in is.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
In de meeste van die hoekentests zitten ze een hoop zand of bloem over de grond te smijten. Dat is imho geen "real-life-scenario". Als je je robot gewoon om de dag z'n ritje door het huis laat doen dan zuigt zo'n ding hoogstens wat stof en haren op (bij mij zelfs niet met m'n mm-kapselVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:50:
Hoe ervaren jullie de Neato XV-15/25 met het schoonmaken van hoeken en randen? Ik lees een review hier:
http://www.robotreviews.c...v-21-vs-mint-vs-mint-plus
waarbij ze zeggen dat de Neato daar zwak in is.
De Neato zuigt stukken harder dan bijvoorbeeld de Roomba (die ik een week op proef gehad heb) waardoor gewoon stof en vuil er gewoon naartoe gezogen wordt. Dan maakt die 1 cm die hij van de rand blijft (in de praktijk zelfs minder) niet uit imho.
Hij mist wel duidelijk wat randen als het niet gaat om stof, bijv kattenbakgrind of kruimels in de keuken. Alhoewel er een nieuwe firmware uit is die de performance langs randen en in hoeken een stuk zou moeten verbeteren. Heb zelf nog geen tijd gehad om die te proberen.DinX schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:29:
[...]
In de meeste van die hoekentests zitten ze een hoop zand of bloem over de grond te smijten. Dat is imho geen "real-life-scenario". Als je je robot gewoon om de dag z'n ritje door het huis laat doen dan zuigt zo'n ding hoogstens wat stof en haren op (bij mij zelfs niet met m'n mm-kapsel).
De Neato zuigt stukken harder dan bijvoorbeeld de Roomba (die ik een week op proef gehad heb) waardoor gewoon stof en vuil er gewoon naartoe gezogen wordt. Dan maakt die 1 cm die hij van de rand blijft (in de praktijk zelfs minder) niet uit imho.
Hier wordt nergens gegeten dicht bij een muur ofzo, geen huisdieren,...
En blijft dat je voor sommige dingen toch een kruimeldief gebruikt. Als er hier iets op de grond valt dan neem ik de kruimeldief, dan laat ik het niet liggen tot de dag erop
Mijn Neato heeft trouwens die nieuwe firmware en hij rijdt echt op minder dan een cm van de muur af, en in hoeken rijdt ie echt tot hij volledig in de hoek gebotst heeft.
[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 11-02-2013 12:37 ]
Ik zet dan mij Roomba op de troep en druk op 'spot'. Verder geen kruimeldief in huis, wel stoffer en blik (voor als een glas kapot valt en je grote stukken hebt)!DinX schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:37:
En blijft dat je voor sommige dingen toch een kruimeldief gebruikt. Als er hier iets op de grond valt dan neem ik de kruimeldief, dan laat ik het niet liggen tot de dag erop
De Roomba is best ok met randen. Ik ben iemand die behoorlijk troep maakt tijdens het koken (handjevol meel dat op de grond valt) en dat daar is na één sessie meestal niets meer van te zien. Heel af en toe zie ik nog een klein wit randje precies tegen mijn plint, milimeterwerk, maar dat is de keer erna weg. Dat is zo weinig dat je het ook niet uit kan lopen naar de rest van de kamer.
[ Voor 30% gewijzigd door Gizz op 11-02-2013 12:43 ]
Waarom? Omdat het kan!!
Verwijderd
Vreet hij zoveel batterij dat hij een simpele woonkamer 30m2 niet in 1 keer kan doen? Of komt het door de nieuwigheid dat zn batterij nog niet op vol potentieel is?
Copyright and left by SED...
Mijn Neato had de eerste keer ook niet veel puf. Echter, na een paar keer ontlanden en weer opladen doet hij op dit moment zo'n +100m2 voordat hij weer aan de lader wil. M.a.w. niet gelijk het ergste denken en een paar keer ontladen/opladen zou de situatie moeten normaliseren.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:37:
Hoelang hoort een Neato-XV15 schoon te maken voordat hij gaat rechargen? Ik heb nu net een nieuwe, en na 20-30 min stopt hij op te herladen. Cleaning suspended zegt hij dan.
Vreet hij zoveel batterij dat hij een simpele woonkamer 30m2 niet in 1 keer kan doen? Of komt het door de nieuwigheid dat zn batterij nog niet op vol potentieel is?
De Neato XV-15 voor 299 (+9 euro verzendkosten) bij iBood vandaag:
http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
Ik heb er nog niet zo lang geleden 399 voor betaald bij de goedkoopste aanbieder, Redcoon, topdeal dus!
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Basement Bios ---- Exo-S
Ik probeer nu de laatste robotstofzuiger aanbieding van de Aldi te vinden. Zou iemand kunnen vertellen of of het (waarschijnlijke) prijsverschil de Neato rechtvaardigt?
Basement Bios ---- Exo-S
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Kreeg hem met 3 virtual walls ongebruikt en nog in plastic en verder de standaard zooi aan borstelonthaarders enzo.
Heb hem ingesteld om vandaag maar lekker te gaan zoeken door het huis en dan straks kijken wat de schade/schoonheid van het huis is.
Het enige probleem wat ik kan bedenken is vastlopen onder het bed (studio) waar nogal wat rotzooi ligt aan lege reistassen en ander dekbed enzo.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik twijfel heel erg. Ibood staat nou juist bekend om hun niet uitstekende garantieafhandelingen.... En juist voor zulk apparatuur wil je goede garantie hebben. Je zal maar een maandagochtendmodel krijgen...D4V3 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:02:
Voor wie hem nog niet heeft:
De Neato XV-15 voor 299 (+9 euro verzendkosten) bij iBood vandaag:
http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
Ik heb er nog niet zo lang geleden 399 voor betaald bij de goedkoopste aanbieder, Redcoon, topdeal dus!
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ook vraag ik me af hoeveel de oplader verbruikt als de robot niet aan het opladen is... ik bedoel je laat dat oplaadstation neem ik aan 24/7 in de muur zitten.... of misschien is het een idee die achter een tijdschakelaar te plaatsen?
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Zit hier ook over te denken. Gezien de locatie waar het apparaat zou komen zou hij komen op een schakelaar waarmee ik 's avonds een aantal schemerlampen aanzet. Als één lading voldoende zou zijn om één verdieping te doen dan zou dat voor mij prima zijn, maar dat is even afwachten.Exar schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:08:
Ik twijfel ook, 300 Euro blijft toch een hoop geld.
Ook vraag ik me af hoeveel de oplader verbruikt als de robot niet aan het opladen is... ik bedoel je laat dat oplaadstation neem ik aan 24/7 in de muur zitten.... of misschien is het een idee die achter een tijdschakelaar te plaatsen?
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Mijn VR100 (duitse versie van Neato) heeft daar geen probleem mee.Exar schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:36:
Wat ik me nu ook af zit te vragen: heeft zo'n Neato perse een basisstation nodig om te starten of kan je als je basisstation beneden staat haar ook even op de bovenverdieping droppen? Of raakt ze dan in paniek omdat er geen laadstation is?
Drop haar (gf en ik hebben besloten dat het een vrouwtje is
Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.
Neato heeft het basisstation niet nodig. Ik zet hem regelmatig zonder basis-station ergens neer.Exar schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:36:
Wat ik me nu ook af zit te vragen: heeft zo'n Neato perse een basisstation nodig om te starten of kan je als je basisstation beneden staat haar ook even op de bovenverdieping droppen? Of raakt ze dan in paniek omdat er geen laadstation is?
Neato gaat dan als volgt te werk.
Neato gaat stofzuigen, indien klaar of batterij leeg, gaat hij naar zijn begin punt (waar je hem hebt neergezet).
Let wel op dat de Neato in het begin kort met de accu doet, dus een paar runs laten draaien en tussendoor elke keer 100% opladen werkt het beste.
Daarnaast even de laatste firmware erop zetten, zodat hij beter omgaat met hoeken.
Have fun!
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Maakt niks uit, hij stopt dan weer bij de plek waar hij begonnen is.Exar schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:36:
Vraag me alleen wel af of ze ook met m'n drempel tussen keuken en woonkamer om kan gaan...
Basement Bios ---- Exo-S
Ietswat offtopic, maar bij een vorige aankoop van iBood had ik ook problemen, maar dat is allemaal netjes verholpen. Duurde allemaal wel langer dan nodig, maar dat kan ook aan de communicatie tussen iBood en het reparatiecenter hebben gelegen.kmf schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:50:
[...]
Ik twijfel heel erg. Ibood staat nou juist bekend om hun niet uitstekende garantieafhandelingen.... En juist voor zulk apparatuur wil je goede garantie hebben. Je zal maar een maandagochtendmodel krijgen...
4 maart zou de Neato verzonden worden. Updatesoftware heb ik echter al geïnstalleerd
Trouwens ik deed ook gelijk de update, maar vanuit een virtuele machine, dat was niet zo'n succes. 'Update failed' en toen ik het opnieuw probeerde 'Invalid firmware, contact support'. Gelukkig was een paar seconden de aan start knop ingedrukt houden genoeg om het ding tot leven te wekken. Later op de avond nog geflashed vanuit een niet gevirtualiseerde windows en toen zonder problemen. Nu nog even een rondje er achteraan lopen om te zien of de hoeken echt strakker schoongemaakt worden.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Toen ik het bakje van gisteren leegde.... Gods, dat was vol... Het was wel erg duidelijk te zien dat ik niet echt vaak schoonmaak.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Net eerste 'vastloper' gehad. Het basisstation had ik verdekt onder een Ikea Lac tafeltje gezet. Echter het ding komt voorwaarts aangereden om dan 20 cm voor het basis station te willen draaien, maar dat past dus niet onder een Lac tafeltje. Het basis station is net 5 mm te hoog om het basis station onder m'n bank te zetten, dus daar moet ik nog even over nadenken.
Waarom? Omdat het kan!!
Ik zat ook over de locatie na te denken. Onder een Lack-tafel naast de bank is ook een van de mogelijkheden bij mij. Dat moet eigenlijk prima kunnen, ding kan er onderdoor enzo. Anders naast een van de kasten, er zit daar ook loze ruimte dat nu in beslag wordt genomen door een stoel. Maar die kan ik vast wel ergens anders dumpen.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Bij mij werkt dat niet, omdat het ding precies tussen twee poten probeert te draaien om achteruit de docken en dat past precies niet...Trinsec schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:16:
Onder een Lack-tafel naast de bank is ook een van de mogelijkheden bij mij.
Links en rechts heb je eigenlijk 20cmnodig. Een tissue over het filter werkt prima, nog makkelijker schoonmaken, aangezien het filter niet vies wordt. Tissue klemmen tijdens het inzetten vd stofbak. Filter bij mij nog als nieuw en nooit hoeven schoonmaken.llevering schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:44:
[...]
Bij mij werkt dat niet, omdat het ding precies tussen twee poten probeert te draaien om achteruit de docken en dat past precies niet...
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Meubilair verzetten tijdens het zuigen raakt het ding een beetje van in de war, stukken worden dan echt dubbel gedaan of overgeslagen.
De diagonaal gelegde plankenvloer heeft ie ook moeite mee, hij volgt het patroon van de planken en niet van de kamer waardoor het een erg ingewikkelt patroon wordt. Zo te zien wordt wel elk plekje aangedaan, vaak meerdere keren.
De eerste run is een paar keer onderbroken door bijladen, als het goed is wordt de batterij beter, dan kan zo nu en dan ook boven een dagje gezogen worden.
Tot slot vooral niet s'nachts aanzetten want de herie op een houten vloer is behoorlijk.
l'art pour l'art
Verwijderd
l'art pour l'art
beetje duur, maar wel "lifetime warranty" http://www.robotshop.com/...botics-robot-vacuums.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:21:
Weten jullie misschien of ik ergens zo'n Neato kan testen? Ben wel benieuwd hoe goed het zou werken in mijn huis. Heb een Noorse Boskat en een Siberische Husky dus aan haren geen gebrek. Zou wel lekker zijn als het een beetje automatisch werd bij gehoudenMensen in Noord Holland die is een uurtje hun Neato willen uitlenen om te testen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dit terwijl er niets in de weg staat.......
Ik moet dan de hele schoonmaak cyclus opnieuw starten, dit is al enkele keren voorgekomen, jammer dat hij dan zijn werk niet doet als je niet thuis bent en verwacht dat het wel wordt gedaan....
Hebben meer mensen hier problemen mee?
Domme vraag, maar er hangt niks voor z'n laser ofzo ?Boomster schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:39:
Heb momenteel een neato xv-15 in huis toeren. Soms loopt hij vast op rare stukken, waar hij de vorige keer ervoor goed doorheen kwam. Wat mij dan opvalt: hij gaat achteruit rijden en geeft dan weer aan dat hij blocked is, clear my path.
Dit terwijl er niets in de weg staat.......
Ik moet dan de hele schoonmaak cyclus opnieuw starten, dit is al enkele keren voorgekomen, jammer dat hij dan zijn werk niet doet als je niet thuis bent en verwacht dat het wel wordt gedaan....
Hebben meer mensen hier problemen mee?
Geen idee hoe gevoelig hij is daarvoor, maar als er wat stof of haar voor hangt doet hij misschien gek ?
Nee, ik heb zijn laser ook gecontroleerd, voor zover mogelijk....DinX schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:45:
[...]
Domme vraag, maar er hangt niks voor z'n laser ofzo ?
Geen idee hoe gevoelig hij is daarvoor, maar als er wat stof of haar voor hangt doet hij misschien gek ?
Momenteel is het al mijn 5de toestel op 4 maand tijd! Ook gekocht via coolblue zoals hierboven reeds vermeld.
1 keer had ik de melding "right wheel stuck", een andere keer was de batterij kapot, dan een andere keer kreeg ik constant de melding "battery issue had to reset" dan één die constant clear my path aanduidde en nu het 5de toestel start en na een meter valt die stil.
Om zot te worden!!
Ik snap TOTAAL niet dat er op coolblue enkel positieve beoordelingen te vinden zijn van dit toestel, ik ga vragen voor een omruiling met de irobot 780, deze lijkt me een evenwaardig toestel.
Wat is jullie mening?
Verwijderd
Wel erg gevoelig voor vocht, dus als je de stofbak/filter uitspoelt dan eerst helemaal drogen voor herplaatsen. het kan zomaar zijn dat genoemd probleem hier mee te maken heeft.
Het in deze draad genoemde idee om een tisseu voor het filter te plaatsen is me helaas slecht bevallen, je verliest teveel zuigkracht. Een betaalbare wegwerpfilter oplossing zou mooi zijn, nu dagelijks stof peuteren en uitkloppen. Wie heeft het gouden idee welk materiaal te gebruiken voor een doehetzelf wegwerpfilter? Welk merk wcpapier b.v. ??
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 18-03-2013 19:01 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat je ook kunt doen is met een 'normale' stofzuiger het filter schoonzuigen, werkt ook prima.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik heb geen mening over coolblue of de Neato maar mijn iRobot 560 is ook stuk gegaan.mrgoolie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:58:
Ik heb een Neato xv25... Niets anders als problemen...
Momenteel is het al mijn 5de toestel op 4 maand tijd! Ook gekocht via coolblue zoals hierboven reeds vermeld.
1 keer had ik de melding "right wheel stuck", een andere keer was de batterij kapot, dan een andere keer kreeg ik constant de melding "battery issue had to reset" dan één die constant clear my path aanduidde en nu het 5de toestel start en na een meter valt die stil.
Om zot te worden!!![]()
Ik snap TOTAAL niet dat er op coolblue enkel positieve beoordelingen te vinden zijn van dit toestel, ik ga vragen voor een omruiling met de irobot 780, deze lijkt me een evenwaardig toestel.
Wat is jullie mening?
Na anderhalf jaar, dat dan weer wel.
www.oldskoolnl.nl
Ik heb van die cheap ass euroshopper tissues. Die werken perfect mijn inziens. Ik blijf me verbazen wat die apparaat binnenhaalt elke keer weer. En wij hebben geen huisdieren en zijn een gezin van 3 en werken veel. Met name in de slaapkamers waar vloerbedekking ligt, komt er veel stof uit!ZeRoC00L schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:50:
Tissue is denk ik te dik, ik gebruik een wc papiertje op het filter, werkt prima.
Wat je ook kunt doen is met een 'normale' stofzuiger het filter schoonzuigen, werkt ook prima.
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Heb ook een tijdje wc papier gebruikt maar perongeluk een wat luxere versie en hoewel het prima filterd had ik wel minder zuigkracht. Net een proefronde met Blokker WasemEx van 2 euro voor een groot vel. Fijnstof komt daar nog wel doorheen dus is het geen vervanger van het filter en bij nader inzien is het ook wat dik. Het houdt het gros wel tegen maar nog steeds moet je het filter zelf uitkloppen en daar wil ik nou net van af.
Die Swiffer ga ik ook eens proberen of toch dunner wc papier/keukenrol
aaaaaand its gone again. Ik kom net thuis met een piepende neato "my right wheel is stuck"Rooke schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:20:
[...]
Hij komt morgen weer terug, een nieuwe exemplaar als het goed.

Hoop dat ik een refund kan krijgen want ik ben het nu wel helemaal beu eigenlijk.
Op sommige robot fora is een fix te vinden hiervoor. Maar meer voor wanneer het probleem zich niet voordoet. De motoren in de wielen zijn niet helemaal dicht. Met een beetje thermische tape kan je dit dichtplakken. Iemand op die fora verkoopt van die tape voor een paar $ verzending inclusief. Kan nu even dat topic niet meer vinden.
[ Voor 73% gewijzigd door DinX op 19-03-2013 22:38 ]
Verwijderd
Om maar met eindconclusie te beginnen: Mijn huis is zonder meer veel schoner dan voor die tijd. Naast het tweewekelijks bezoek van een huishoudelijk manager voor het betere werk doet kruimeltje dagelijks zijn rondje beneden en soms (ook nog) boven. Het huis is zichtbaar schoner met weinig extra inspanning.
Mijn extra werkzaamheden zijn het dagelijks legen van de stofbak en het schoonmaken van het filter. Diverse pogingen om het filter van wegwerp materiaal te voorzien zodat het minder (stoffig) werk is zijn mijns inziens mislukt, de zuigkracht wordt minder en dus ophoping van stof op andere plaatsen in het ding. Een (aftermarket) betaalbaar wegwerpfilter zou fijn zijn.
Daarnaast moet je zo nu en dan op zoek: vooral in de begintijd loopt ie nogal eens vast op b.v. losse usbkabel uit de pc, slip van een badjas, een verdwaalde gordijnhaak onder de bank of klem komen onder zaken die hij zelf omgooit. (vrijgezellen huishouden dus). Vastzitten onder meubilair is slecht éénmaal voorgekomen.
De route die het Kruimeltje neemt is in mensenogen absoluut onlogisch, maar uiteindelijk komt ie wel ongeveer overal hoewel soms smallere doorgangen niet ingegaan worden terwijl er ruimte zat is. Een volgende keer gaat ie er dan soms wel doorheen, lijkt wel een menselijk trekje :-)
Een heikel punt is drempels, hoewel het geen enkel probleem is om een drempel onder een hoek op te gaan loopt ie meestal vast bij een rechte benadering. In de praktijk laat ik de bovenverdieping daarom in etappes zuigen met tussendeuren dicht. Mn slaapkamer wordt onder het bed prima aangedaan maar de ruimte eromheen wordt soms als te krap beschouwd en overgeslagen.
Kort na de anaschaf via de usb verbinding een update van de software gedaan en later op verzoek van het ding zelf nog eens, aangezien Kruimeltje niet zelfstandig bij internet kan is kennelijk ingeprogrammeerd wanneer voor een update gekeken moet worden. Ik zie het als een pluspunt dat periodiek getipt wordt naar updates te zoeken. Het updaten zelf is simpel genoeg als je gevonden hebt waar en hoe het rubbertje voor de usbaansluiting weg moet.
Bij elkaar ben ik echt tevreden met mijn aanschaf, vooropgesteld dat ie het wel een paar jaar volhoud natuurlijk. Mijn persoonlijke verwachting is dat de prijs moet halveren om even gewoon te worden als een vaatwasser of zo, tevens kan de routerings software nog verbeterd worden en kwa hardware moet het filter eenvoudiger schoon te maken zijn. Drempels horen al helemaal geen issiue te zijn natuurlijk.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 18:01 . Reden: opmaak ]
Geen merkbaar verlies van zuigkracht,
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Doe je die tisue voor het bestaande filterpapier of in plaats van?Mystikal schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:04:
Ik snap niet dat mensen problemen hebben met het filter.Een tissue van de euroshopper doet hier al goed dienst sinds dec-12. (ja ik vervang de tissue).
Geen merkbaar verlies van zuigkracht,
27 maart heb ik een nieuwe ontvangen, nu kijken hoelang deze het volhoudt.Rooke schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 06:51:
Het ding is nog in garantie en heb er teveel geld voor betaald om zelf te gaan knutselen.
Dit topic is gesloten.