Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.156.769 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik vraag me vooral af hoe erg die Virtual Walls nou echt nodig zijn. Het zal vast ervan afhangen hoeveel kamers je hebt, en zonder die walls zal het weleens gebeuren dat hij een kamer overslaat, maar als je hem regelmatig laat rijden lijkt mij dat geen heel groot probleem. Die Walls lijken mij iig ook maar erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dorpse schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:11:
[...]

Wat goed! Knopen door hakken is altijd fijn :) Waar heb je deze besteld als ik vragen mag en hoe bevalt je robo tot nu toe?
[...]
Ik heb hem nu sinds zaterdag in huis en ben eigenlijk erg tevreden. Hij ging absoluut niet soepel door het kleed en na wat wikken en wegen was het gemak van een Neato toch groter dan het comfort van het kleed. Dat is dus richting berging verplaatst. Sindsdien doet hij het eigenlijk perfect. Met name het kamer voor kamer doen gaat erg mooi, hij scanned echt een kamer, begint daaraan en verlaat hem pas als hij klaar is.

Wanneer hij bij ons het hele appartement doet (90m2) dan moet hij tussendoor wel 1 keer opladen, dat komt voor mijn gevoel met name omdat hij een hoop tijd verspild rondom de eetkamerstoelen. Hij is nu geprogrammeerd om dagelijks een rondej te rijden en dat gaat goed. We vonden hem dit weekend 1 keer met de schouderband van mijn laptoptas om de voorkant. Daar kwam hij dus niet meer uit. Verder gaat hij overal nu soepel langsaf en ben ik verbaasd wat een rommel er iedere keer uitkomt.

Tot zover tevreden, met name over het gemak waarmee hij van kamer naar kamer gaat en dan ook echt alles doet daar. Kanttekening is wel dat je je huis wel even 'robot-proof' moet maken, dus snoertjes beetje bij elkaar binden en weghouden en zeer hoogpolige tapijten kun je ook beter weghalen.
furby-killer schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:39:
Ik vraag me vooral af hoe erg die Virtual Walls nou echt nodig zijn. Het zal vast ervan afhangen hoeveel kamers je hebt, en zonder die walls zal het weleens gebeuren dat hij een kamer overslaat, maar als je hem regelmatig laat rijden lijkt mij dat geen heel groot probleem. Die Walls lijken mij iig ook maar erg onhandig.
Dat gaf voor mij uiteindelijk de doorslag om niet voor roomba te gaan, in ons appartement met meerdere kamers is het fijn als je weet dat hij overal komt en daar heb je bij de neato geen hulpmiddelen voor nodig. Dat regelt ie mooi zelf.

Edit: had de neato gewoon hier in NL gekocht bij CoolBlue, reden: Geen gedoe met garantie of terugsturen als het niet naar tevredenheid is.

[ Voor 21% gewijzigd door Sander op 11-09-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:06
Ik heb een week de DirtDevil dweilrobot geprobeerd omdat ik 499 voor de Neato toch wel erg prijzig vond. Echter ben ik absoluut niet happy met het apparaat en ga hem toch inruilen voor een Neato.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 16:35
Sinds afgelopen weekeind doet onze Roomba 555 het weer! Ik had een tweede-handsje van Marktplaats en na 3 jaar was de batterij toch echt op.
Nu hij het weer doet, weet je pas weer wat je mist en is het toch wel erg fijn. We hebben 2 katten en twee kleine kinderen dus gaat hij eigenlijk iedere dag aan als we naar bed gaan. Dan begin je de nieuwe dag toch weer met een schone woonkamer!

Ook op de slaapkamers is het super, je zet hem aan en een kwartiertje later is alles stofvrij, zonder dat je op je knieen onder het bed hoeft te knoeien. Daarna zet je hem gewoon in de volgende kamer.
Ik heb geen officiele batterij gekocht, maar een met 1,5 keer meer inhoud (voor de 2/3 van het geld), dus hij zuigt nu ook nog langer.

Kortom: weer/nog steeds heel blij met de Roomba!

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

• Morpheusk
  • Laatst online: 00:09
Rooke schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:49:
Ik heb een week de DirtDevil dweilrobot geprobeerd omdat ik 499 voor de Neato toch wel erg prijzig vond. Echter ben ik absoluut niet happy met het apparaat en ga hem toch inruilen voor een Neato.
Mmm ik stofzuig eerst voordat ik ga dweilen :?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:06
Swifferen ;)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
Groupon heeft de Paranello nu, volgens hun officiele site normaal een duur apparaat. 449 --> 155,-.
Wel een ouder type ze te zien. Iemand die deze als een gezien heeft of ervaring heeft met het beestje?

http://www.paranello.com/vacuums/multibot-vacuum.html

http://www.groupon.nl/dea...D=NL_CRM_1_0_0_260&a=1646

[ Voor 29% gewijzigd door thefox154 op 16-09-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
thefox154 schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:35:
Groupon heeft de Paranello nu, volgens hun officiele site normaal een duur apparaat. 449 --> 155,-.
Wel een ouder type ze te zien. Iemand die deze als een gezien heeft of ervaring heeft met het beestje?

http://www.paranello.com/vacuums/multibot-vacuum.html

http://www.groupon.nl/dea...D=NL_CRM_1_0_0_260&a=1646
Ziet er nagenoeg hetzelfde uit als de Samba XR210. Niet kopen, rotzooi. (persoonlijke mening)

- Loopt overal op vast
- Docking station is een kriem (nooit normaal contact tenzij geluk of handmatig ff erop zetten)
- Stofzuiger is een groot woord. Vond hem meer een beetje aanzuigen en met de schoepen in het afvalbakje flipperen.

Hebben hem nog in de doos liggen, ging nog eens verrot ook na 2 maanden. 1 van de 2 wielen (motortje) had het begeven.

Als ik YouTube erop na sla zie ik wel een zuiderbuur die er 'betere' ervaringen mee heeft. Ik zou er iig niet voor gaan.

edit:
Zie trouwens wel dat deze docking station gewoon een 'plateau' heeft naar de zijde waar de robot oprijdt. Misschien dat deze dan minder last heeft van het contact maken/overhoop rijden van zijn docking station.

[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-09-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
LinuX-TUX schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:21:
[...]

Ziet er nagenoeg hetzelfde uit als de Samba XR210. Niet kopen, rotzooi. (persoonlijke mening)

- Loopt overal op vast
- Docking station is een kriem (nooit normaal contact tenzij geluk of handmatig ff erop zetten)
- Stofzuiger is een groot woord. Vond hem meer een beetje aanzuigen en met de schoepen in het afvalbakje flipperen.

Hebben hem nog in de doos liggen, ging nog eens verrot ook na 2 maanden. 1 van de 2 wielen (motortje) had het begeven.

Als ik YouTube erop na sla zie ik wel een zuiderbuur die er 'betere' ervaringen mee heeft. Ik zou er iig niet voor gaan.

edit:
Zie trouwens wel dat deze docking station gewoon een 'plateau' heeft naar de zijde waar de robot oprijdt. Misschien dat deze dan minder last heeft van het contact maken/overhoop rijden van zijn docking station.
Toch ziet deze er op papier en inderdaad op youtube wel interessant uit maar na het lezen van deze LINK ben ik toch wat sceptisch. Veel docking station problemen. Nadeel is ook dat je garantie niet via groupon loopt maar via een adres in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56
Ik heb wat meer ervaring met de Neato en er is toch wel een minpuntje te vinden :o .

Ik heb 2 katten en dus ook een kattebak met grit. De katten graven dat grit er nog wel eens uit, of het blijft tussen hun pootjes hangen als ze uit de bak rennen. Er ligt wel een schoonloopmat maar toch komen de korrels over de vloer.

De Neato laat een klein deel van de korrels liggen. Je kan precies zien waar hij zich omdraait. Het probleem doet zich alleen voor als er veel grit ligt. Ook zuigt hij het niet allemaal in het bakje. Een deel blijft in de zuigmond liggen. Het kan dus voorkomen dat je bij het oppakken wat grit morst.

Als hij erg vol grit zit wil het er ook uit vallen als hij tegen meubels stoot. Daar liggen dan wat witte korreltjes omheen.

Nogmaals : eigenlijk zou ik de kattenkamer met de stofzuiger moeten doen maar daar ben ik dan weer een beetje te lui voor. :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
asing schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:15:
Ik heb wat meer ervaring met de Neato en er is toch wel een minpuntje te vinden :o .

Ik heb 2 katten en dus ook een kattebak met grit. De katten graven dat grit er nog wel eens uit, of het blijft tussen hun pootjes hangen als ze uit de bak rennen. Er ligt wel een schoonloopmat maar toch komen de korrels over de vloer.

De Neato laat een klein deel van de korrels liggen. Je kan precies zien waar hij zich omdraait. Het probleem doet zich alleen voor als er veel grit ligt. Ook zuigt hij het niet allemaal in het bakje. Een deel blijft in de zuigmond liggen. Het kan dus voorkomen dat je bij het oppakken wat grit morst.

Als hij erg vol grit zit wil het er ook uit vallen als hij tegen meubels stoot. Daar liggen dan wat witte korreltjes omheen.

Nogmaals : eigenlijk zou ik de kattenkamer met de stofzuiger moeten doen maar daar ben ik dan weer een beetje te lui voor. :P
Geen zin in een discussie over het type korrels, maar hier gaat dat eigenlijk prima ;-).

Hij pakt het gewoon goed op en komt ook in de bak terecht. Heb jij de XV-15 of 25 met speciale dieren-borstel? Hier gewoon de XV-15 overigens. En ik merk ook niet echt dat er veel achterblijft in de zuigmond oid.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 18-09-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-12-2024
Even een revive :)

Ik twijfel momenteel tussen:
pricewatch: Neato XV-15
pricewatch: iRobot Roomba 555

Kan ze bestellen via CoolBlue (woon in BE), waarbij de Neato aan 499 komt en de Roomba aan 399. Ik zoek specifiek een robotstofzuiger die ik kan programmeren om elke dag tussen 10 en 12 zijn werk te doen. Ik heb geen huisdieren en een appartementje van 75 m² (geen verdiepen) te doen, overal betegeld en buiten de stoelen en tafels, niet echt gekke hoeken die gedaan moeten worden.

Lijkt me dus een vrij eenvoudige opzet, maar is de 100 € voor de Neato te verantwoorden aan extra specs als ik niet veel extra nodig? Ik wil vooral niet dat ik na een dag werken moet veststellen dat het beestje ergens achter een tafelpoot is blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 13:06
Ik heb een tijd terug een Roomba 780 gekocht (toen ik nog bij mijn ouders woonde). Deze deed zijn werk erg goed met alle tapijt dat daar lag dus heb ik het maar achtergelaten voor mijn moeder.

Vervolgens nog 1 gekocht voor bij mij thuis. Ik heb hem nu ong 3 weken maar hij lijkt het hier niet zo netjes te doen. Ik heb overal laminaat en als ik hem aanzet, wegga en terug het huis in kom, zit hij lekker in zijn huisje te rusten terwijl er nog overal stukjes stof zit.

Ik heb hem dus een dagje gevolgd en wat blijkt: Elke keer als hij 'draait' blaast hij de stof die om hem heen zit weg. Dit omdat de 'luchtgaten' aan de achterkant staan. Dus hij maakt een stukje schoon, gaat naar een ander stukje en blaast de stukken ertussen naar het stukje wat hij eerder heeft schoongemaakt.
Weet iemand hier iets op?
Doe ik iets verkeerd?
Is dit normaal?
etc...

Ik ben ook wel geinteresseerd in negatieve ervaringen met de Roomba 780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
Hoi

Ik heb ook een Roomba 780, echter heb ik mijn houten vloer dat probleem totaal niet.
De haren van de hond en het stof zuigt die dagelijks netjes op en als ik thuis kom is het ook netjes.

Kan je niet helpen aan een negatieve ervaring dus helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 13:06
sinovenator schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:41:
Hoi

Ik heb ook een Roomba 780, echter heb ik mijn houten vloer dat probleem totaal niet.
De haren van de hond en het stof zuigt die dagelijks netjes op en als ik thuis kom is het ook netjes.

Kan je niet helpen aan een negatieve ervaring dus helaas ;)
Interessant. Heb je wel dat hij willekeurige routes rijdt en dus geen nette route neemt? Zo niet, komt dit bekend voor? Dus misschien dat je dit wel in het begin had maar dat dat ondertussen veranderd is.

Ik heb met de vorige 780 namelijk gemerkt dat hij 'leert' met de tijd. Misschien heeft hij dus gewoon wat tijd nodig om de juiste routes te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
Ik ben er eigenlijk bijna nooit bij als hij zijn werk doet.
Maar laatst viel het mij wel op dat hij sneller klaar is dan in het begin. Dus ik denk wel dat hij effectief beter zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Laatst online: 07-05 16:35
Soundless schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:36:
...

Ik heb hem dus een dagje gevolgd en wat blijkt: Elke keer als hij 'draait' blaast hij de stof die om hem heen zit weg. Dit omdat de 'luchtgaten' aan de achterkant staan. Dus hij maakt een stukje schoon, gaat naar een ander stukje en blaast de stukken ertussen naar het stukje wat hij eerder heeft schoongemaakt.
Weet iemand hier iets op?
Doe ik iets verkeerd?
Is dit normaal?
etc...

Ik ben ook wel geinteresseerd in negatieve ervaringen met de Roomba 780.
Ik heb dit bij mijn Roomba 555 ook wel eens gezien op mijn slaapkamer, toen hij net aanstond en het er heel stoffig was. Echter door het random rondrijden, was alles aan het einde toch echt wel weg, omdat hij de plukjes ook wel een keer van voren benaderde. Ik vermoed dan ook dat het een kwestie van geduld is en dat na een paar dagen toch alle losse stukjes weg zijn.

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:35

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Stuur eens een email naar http://www.neatoshop.de/. Kwam ik via ebay.de bij. Volgende prijzen hanteerde hij 2,5 wk geleden

XV-11 .......................... EUR 399,-
XV-21 .......................... EUR 449,-
XV-11 with XV-21 upgrade kit ... EUR 449,-

Used Neatos:
XV-15 .......................... EUR 355,- (cleaned, tested, OK, some scratches on surface, a few weak pixels, new filter, new batteries)

Verzendkosten naar NL €14,80.
Service/garantie is natuurlijk wat lastiger

Zit iig richting je budget.

Ik ben nog aan het twijfelen, heb net een 2e hands roomba400 gekocht, nieuwe batterij, moet alleen aan mijzelf de investering verantwoorden..............

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Vanavond robotstofzuigers in tros radar. De gedane test wekte de indruk dat robotstofzuigers voor geen meter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:29

psy

Ik gebruik mijn Roomba (toch alweer uit 2008) de laatste tijd voornamelijk voor ons vloerkleed die in de woonkamer ligt. Die is met de stofzuiger echt nauwelijks schoon te krijgen van kattehaar of je moet echt 20 minuten met de hand en het kleine opzetstuk nauwkeurig alles doen, op je knieën wel te verstaan. De Roomba doet dit in een uur echt FENOMENAAL. Tafel blijft gewoon staan op het vloerkleed dus het is wel wat meer werk voor onze ouwe getrouwe Roomba maar poortjes aan weerszijden en gaan.

Fantastisch. Ik wist echt niet dat een Roomba dit kon, heb altijd gedacht dat deze niet goed overweg kon met tapijt of iets dergelijks. De tegelvloer gaat altijd goed maar dit is een leuke bonus na al deze jaren.

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 09-10-2012 09:35 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 16:44

Amafi

Amafi

Anoniem: 399299 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:41:
Vanavond robotstofzuigers in tros radar. De gedane test wekte de indruk dat robotstofzuigers voor geen meter werken.
Miste alleen de Neato/Vorwerk in de test, weet dat deze buiten de gekozen prijsrange lag van Radar.
Maar wilde wel zien of daar nu een klasse verschil te merken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Iig de Roomba moet toch eerst een paar keer oefenen in je kamer, voordat hij echt optimaal tekeer gaat? Waren ze m.i. vergeten.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 19:28
Dorpse schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:11:
[...]

Ben ook erg benieuwd naar je review. Wat doet de Roomba precies wanneer deze een hal in rijd en neemt hij aangrenzende kamers goed mee?
De Roomba gaat hier verrassend goed mee om. Ik heb een wat ouder huis en dus zijn er nog wel 'echte' drempels tussen de kamers en loopt het niet mooi vloeiend door. De Roomba heeft een soort anti-vastloop systeem, dat wanneer hij over de drempel gaat hij een soort 'afschud systeem' heeft en vrolijk doorgaat. Zo help de Roomba zich ook eventueel op een wat hoogpolig vloerkleed.

Zie ook:
YouTube: Roomba 780 vs. doorstep

[ Voor 7% gewijzigd door ReneDD op 09-10-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 16:21
Ik heb het ook gezien. Vond de test en de conclusies wat karig. Testen van zo'n apparaat lukt niet in 25 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sowieso lekkere conclusie hoor: de roomba is lekker snel, en komt niet vast te zitten: dus een 6.4. Dafuq? Waarom dan niet een goed cijfer? Omdat hij geen logisch patroon volgt? Al gaat hij breakdansend de kamer rond, zo lang hij maar schoon maakt is dat toch totaal irrelevant?

Aan éne kan was het leuk geweest wanneer de Neato was meegenomen, aan de andere kant is dit wel Radar, daar kun je toch geen serieus resultaat van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 15:57

Len

Leeg

Ach, je zult nooit in Radar een test zien met alleen maar positieve dingen en hoge cijfers ... Het begint wel op te vallen.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

FYI:

Nu de XV-15 voor €399 bij coolblue/robotstofzuigerstore

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56
Len schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

Ach, je zult nooit in Radar een test zien met alleen maar positieve dingen en hoge cijfers ... Het begint wel op te vallen.
Mijn Neato doet het toch echt beter.... :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

De XV-15 van Coolblue rijdt hier nu al een aantal dagen zijn rondjes. Zijn erg tevreden, alleen af en toe denkt hij toch dat hij onder de radiator past, terwijl dat toch niet zo is.

Wel al wat andere dingen aangepast, plantenbak 10 cm verplaatst etc. Nu nog onder de voerbakjes van de poezen wat antislip plakken o.i.d. anders staan die telkens in de hoek van de keuken.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Wat ik zeer teleurstellend vind is dat ik ze vandaag heb gebeld en met een (slecht) Engelstalige call center medewerker werd doorverbonden die mij amper begreep en ook geen antwoord kon geven op mijn vragen. Op de Roomba website zie je een tiental robots maar staan geen specs bij vermeld. Ik begrijp dus ook niet waar het prijsverschil zit tussen de 300euro kostende robot en de 900euro kostend model. Ik kan dit wel invullen maar wil graag exact weten. Ik zou dus teruggebeld worden maar helaas is dat ook niet gebeurd. Nu staan ze al dik 1-0 achter in customer experience. Desalniettemin wil ik graag wat meer info over de verschillende modellen. Op de website staan de volgende modellen als nieuw betiteld: 620 - 650 en de 660. Wie kan mij vertellen wat de onderliggende verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ken ze verder niet.
echter...
Mijn ervaring is dat er meestal mechanisch geen/nauwelijks verschil zit tussen de verschillende Roomba's van één generatie. Wel dat er bv 1 of 2 virtual walls bijzitten, je hem wel of niet kan programmeren....dat soort zaken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Ik heb mijn neato xv-11 al 2 jaar. Ik ben er nog steefs blij mee. Sinds augustus in het bezit van de pet upgrade kit. Ik moet zeggen dat de stofzuiger hierdoor echt verbetert is ... Een aanrader dus!. 1 nadeel de haren blijven nu wel meer in de borstel hangen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik heb ze zojuist gesproken en na 3 kwartier begrijp ik dat de iRobot 780 het beste past bij mijn wensen.
http://www.irobot.com/global/nl/product.aspx?id=274

Mooi spul maar weet het nog steeds niet zeker. Zijn er nog andere gebruikers van de iRobot 780 hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 15:44

grep

meer begrep...

Zie net dat VR100 een update heeft gekregen, voor met name verbetering in de hoeken.
Filmpjes op youtube zien er goed uit.

YouTube: Vorwerk VR 100 sw. 3.1.17844
YouTube: Coin interieur vorwerk kobold vr-100 firmware 3.1

Wordt mijn eerste update, dus ben benieuwd hoe het gaat.
Neato zelf heeft niet zo'n update zover ik kan zien, dus de firmware ontwikkeling lijkt echt apart te gaan.
"ze" is net bezig, dus moet even wachten voor ik het kan uitvoeren :)

[ Voor 29% gewijzigd door grep op 23-10-2012 14:06 ]

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
grep schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:00:
Zie net dat VR100 een update heeft gekregen, voor met name verbetering in de hoeken.
Filmpjes op youtube zien er goed uit.

[video]

YouTube: Vorwerk VR 100 sw. 3.1.17844
YouTube: Coin interieur vorwerk kobold vr-100 firmware 3.1

Wordt mijn eerste update, dus ben benieuwd hoe het gaat.
Neato zelf heeft niet zo'n update zover ik kan zien, dus de firmware ontwikkeling lijkt echt apart te gaan.
"ze" is net bezig, dus moet even wachten voor ik het kan uitvoeren :)
:9~

Vreemd, firmware leek namelijk altijd met elkaar op te trekken / gelijktijdig te gaan. Vorwerk veranderd altijd een paar dingen voor de Li-Ion accu die erin zit. ( nodig voor sensoren van laden :? )

Misschien zijn ze wat lui voor de Neato dit keer, maar wordt ook die morgen of volgende week gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb ook van thuis groen licht gekregen (in andere woorden, mijn vrouw vond het een goed idee!) om ergens volgende maand een robot stofzuiger te kopen. Enige jammer wat ik heb, is dat ik in een split level woon, met een aantal verschillende verdiepingen. Echter bovenste verdieping is 1 geheel. Daarnaast zijn, keuken, woonkamer, hal+computerkamer, bioscoop aparte verdiepingen.

We gaan het proberen zonder werkster en dit zou ons ongeveer 45-60 minuten minuten per week moeten schelen aan stofzuigen. Enige wat we willen gaan doen, is de bank wat verhogen (wilde we toch al), omdat je er dan onder kan stofzuigen.

We hebben verder geen huisdieren ofzo, maar moet me wel even gaan inlezen welke nu geschikt is voor me.

Mijn vrouw heeft een stof allergie en wellicht daarom de XV-25 eens bekijken. Zijn er hier mensen met ervaringen of deze daadwerkelijk beter is?

[ Voor 9% gewijzigd door Mystikal op 31-10-2012 08:47 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 15:44

grep

meer begrep...

Ik weet niet hoe het filter van de XV-25 zich verhoudt tot de VR100, maar ik heb ook in lichte mate last van stof allergie en heb geen last na een rondje van de VR100.
Denk ook, als je de neato iedere dag een rondje laat doen, je uiteindelijk minder stof in huis zal hebben.

Houdt er wel rekening mee dat het legen van het stofbakje een rot klusje qua stof ontwikkeling is. Misschien beste om dat buiten te doen.

In dat kader nog een tip, waarvan ik wou dat ik die eerder had gezien:

[ Voor 19% gewijzigd door grep op 31-10-2012 10:24 ]

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 13:34
Bij de Aldi vanaf woensdag een robotstofzuiger. Iemand enig idee wat voor type het is? En OF het wat is. Deze kan ook dweilen en desinfecteren blijkbaar...

http://www.aldi.nl/aldi_v...g_1411_48_5_354_3451.html

Zit er zelf over te denken m te halen. Sinds ik laminaat heb wordt ik wat snotteriger van rondvliegende kattenharen (daarvoor tapijt, bleef het lekker inzitten), zo'n robot lijkt me wel ideaal.

Edit: Het is een Solac AA3400 Ecogenic

[ Voor 4% gewijzigd door rozuchu op 12-11-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben nog steeds aan het overwegen over de Neato XV-25. Niet zozeer of hij er komt, maar wanneer ;). Ik vroeg me alleen nog af wat is de hoogte is. Ik wil namelijk hogere poten onder mijn bank gaan zetten. Nu zijn de poten 3cm en dat is een ramp. Je kan er nooit onder stofzuigen en dat schiet gewoon niet op!

Voordat ik de Neato koop, wil ik dat eerst doen. De prijs van 449 (Redcoon) valt me relatief gezien nog mee. Niet echt de moeite om hem uit de US te laten komen volgens mij? Tenzij iemand daar een goedkoop adres heeft. Ik heb genoeg relaties in de US, die hem eventueel mee kunnen nemen in de koffer.

Amazon zie ik hem trouwens staan voor 291euro. Dat is wel een redelijk verschil met Redcoon. Maar het is een XV-21. Is dat nu een ander model of een US nummer?

Zelfde apparaat, ander modelnr.

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 12-11-2012 16:18 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

rozuchu schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:43:
Bij de Aldi vanaf woensdag een robotstofzuiger. Iemand enig idee wat voor type het is? En OF het wat is. Deze kan ook dweilen en desinfecteren blijkbaar...

Zit er zelf over te denken m te halen. Sinds ik laminaat heb wordt ik wat snotteriger van rondvliegende kattenharen (daarvoor tapijt, bleef het lekker inzitten), zo'n robot lijkt me wel ideaal.

Als je duits een beetje op peil is.

YouTube: Haushaltshilfen mit Computerhirn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 15:54
rozuchu schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:43:

zag hem ook in de folder. Ben ook erg nieuwsgierig of het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:37
Ik was ook geïnteresseerd in die van de aldi, maar na enig speurwerk op het net, blijkt dat bij grotere ruimtes (groter dan 40 m2). De batterij het niet met een lading haalt. Dit heeft voor mij dus geen zin...
Ik laat hem dus gewoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Ja dat filmpje had ik ook gezien, mijn duits is erg slecht, maar goed, beetje jammer dat ie uiteindelijk vastzat tussen stoel en tafel :-P

Ik twijfel nog steeds, ik wil graag zo'n ding en dit is natuurlijk goedkoop, maar als het niks is is het weggegooid geld en had ik beter kunnen doorsparen... Nouja heb nog een dag om er over na te denken ;-)

Edit: Ik vind hier een amazon pagina met wat reviews: (ja in het duits... hoera voor chrome translate :P) http://www.amazon.de/exec..._50a20baf#customerReviews

[ Voor 14% gewijzigd door rozuchu op 13-11-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 07:49
Sinds een aantal weken de Neato XV-25 in huis. Wat een topapparaat! Doet wat hij moet doen en doet het secuur. De eerste dagen kom je er automatisch achter wat de "gevaarlijke" plekken voor hem zijn. Even aanpassen of een virtuele muur neerleggen en het is oplost.

Kan me dan ook totaal niet vinden in het tros radar stuk. Prutsers.

PSN: Sluuz

• rozuchu
Iemand zich nog gewaagd aan de Aldi aanbieding? Ik heb het uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Tot zover de Neato XV-15 hier in huis. Na iets meer dan 2 maanden geeft de robot nu de error: "My battery has a critical error. Please visit Neato web support.". Uiteraard even gegoogled, maar de overheersende oplossing bij dit probleem is: nieuw apparaat. Verder totaal geen klachten gehad, zoals minder battery-life of andere problemen. Dit was er gisteren ineens na een stofzuig-beurt en is niet meer weg gegaan na een reset, aangeven dat er nieuwe batterij inzit etc. Iemand ervaringen mee?

Inmiddels een garantieverzoek aangemaakt bij CoolBlue, waar hij vandaan komt. Ben nu wel blij dat ik toch voor een NL leverancier gekozen heb. Wel balen, want waarschijnlijk ben ik hem nu een paar weken kwijt en moet ik dus zelf gaan stofzuigen :-(

Overigens voor de rest nog steeds erg tevreden over het apparaat. Verbaas me nog steeds als ik zie wat er dagelijks aan stof in zit voor de relatief kleine oppervlakte die schoongemaakt wordt. Ongeveer 1 op de 10 keer stofzuigen gaat het toch niet helemaal goed, meestal is het dan:
- Verdwaald snoertje waar hij vast in zit (mijn fout)
- Homebase niet teruggevonden (oorzaak onbekend)
- De uitweg niet kunnen vinden tussen de stoelpoten van de eettafel (ook vaag, want de andere 9 keer gaat dat prima).
Al met al dus nog steeds een zorgeloze oplossing tot ie nu dus kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33

DinX

Motormuis

Vandaag thuisgekomen met de Neato XV-25.

Ik heb besloten om voor deze te kiezen nadat ik een week een Roomba 555 getest heb in m'n appartement. Dat was het toch niet helemaal. Veel smalle doorgangen, sofa die tot tegen de grond komt,...
Heel dat random rondbotsen werkte hier écht niet.

Ik heb hem net eens snel een stukje laten doen en wat ik zag beviel me toch al meteen. Hij "ziet" echt waar hij is en moet zijn, manoeuvreert mooi door de smalle stukken, rijdt zich niet 10 minuten vast onder m'n keukenstoelen,...

Hij is nu teruggereden naar z'n basisstation (wat hij mooi in 1 ruk deed, zonder botsen, zonder het basisstation te zien) om op te laden. Hopelijk kan ik hem vanavond eens m'n hele appartement laten doen :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hmm, mooi om te lezen dat je zo enthousiast bent! Ik ga hem ook maar aanschaffen als verrassing voor mijn vrouw. Ik zie nu dat hij in de aanbieding is voor 449 en dat vind ik een scherpe prijs.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:15

Shapeshifter

Get it over with

Wat is nou het verschil tussen een Neato XV-25 en een Neato XV-15 met HEPA-filters (alsin, los de HEPA filters kopen en die in de XV-15 zetten), anders dan het prijsverschil en dat ze er beiden niet uit zien :P Want opzich wil ik wel graag die functionaliteit.

Oja en weet iemand nog een goedkope winkel heb even rondgekeken en het volgende gevonden:

WinkelXV-15XV-25
http://www.shop4multimedia.be/440400
http://www.redcoon.nl/380430
http://www.dealbird.nl/400450
http://www.robostofzuiger.nl/440490
http://www.snelwebshop.nl/470525
http://www.stofzuigerdiscounter.nl/480530
http://www.robocleaners.nl/500550
http://www.robotstofzuigerstore.nl/500550
http://www.robotshop.com/500550
http://www.roboticsandmore.nl/500550

Alleen koop ik denk ik liever in Nederland vanwege de garantie. Trouwens, heeft iemand hier ervaringen met Redcoon, want zij deden aan grijze import toch? Wat voor invloed heeft dat op de garantie? Lees veel negatieve ervaringen met ze, dus mijd ze denk ik. Dan kom ik uit bij dealbird, iemand daar ervaringen mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Shapeshifter op 24-11-2012 14:39 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 15:54
Bij groupon nu een Solovac Harper voor 80 euro. Leuk speelgoed voor die prijs of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
xxxMaverick schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:34:
Bij groupon nu een Solovac Harper voor 80 euro. Leuk speelgoed voor die prijs of niet?
80 euro, kan nooit veel soeps zijn............

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 16:30
Shapeshifter schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:29:
Wat is nou het verschil tussen een Neato XV-25 en een Neato XV-15 met HEPA-filters (alsin, los de HEPA filters kopen en die in de XV-15 zetten), anders dan het prijsverschil en dat ze er beiden niet uit zien :P Want opzich wil ik wel graag die functionaliteit.

Oja en weet iemand nog een goedkope winkel heb even rondgekeken en het volgende gevonden:

WinkelXV-15XV-25
http://www.redcoon.nl/380430

Alleen koop ik denk ik liever in Nederland vanwege de garantie. Trouwens, heeft iemand hier ervaringen met Redcoon, want zij deden aan grijze import toch? Wat voor invloed heeft dat op de garantie? Lees veel negatieve ervaringen met ze, dus mijd ze denk ik. Dan kom ik uit bij dealbird, iemand daar ervaringen mee?
He dat is mooi, ik wist niet eens dat er een nederlandse suppliers waren die een redelijke prijs vragen. _/-\o_

Vanwege de twijfelachtige garantierechten heb ik moeite met het importeren uit amerika of verzenden uit duitsland. Ik heb het gewoon via redcoon besteld en neem het risico op moeilijkheden voor lief, ik voel me voldoende beschermd door de nederlandse wetgeving.

Nog een paar daagjes en ik heb hier ook een xv-15 rondzoemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Zag dat de Neato XV15 bij amazon.co.uk in de 'aanbieding' is (£299)
http://www.amazon.co.uk/N...TF8&qid=1353927557&sr=1-1

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zijn er mensen die weten wat de doorrij hoogte is van de Neato XV-25. Ik heb gezocht met mijn elite google skills maar krijg het niet gevonden!

Ik wil het graag weten, omdat ik de pootjes onder mijn bank wil verhogen zodat de Neato er straks onderdoor kan rijden...

Inmiddels ook de XV-25 besteld. Ik ben erg benieuwd. Hopelijk valt hij niet tegen...

[ Voor 14% gewijzigd door Mystikal op 27-11-2012 13:15 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:15

Shapeshifter

Get it over with

Mystikal schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:03:
Zijn er mensen die weten wat de doorrij hoogte is van de Neato XV-25. Ik heb gezocht met mijn elite google skills maar krijg het niet gevonden!

Ik wil het graag weten, omdat ik de pootjes onder mijn bank wil verhogen zodat de Neato er straks onderdoor kan rijden...

Inmiddels ook de XV-25 besteld. Ik ben erg benieuwd. Hopelijk valt hij niet tegen...
Ik krijg hem als het goed is vandaag binnen, dus morgen (hij moet eerst 24 uur opladen) kan ik het voor je uitzoeken...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Shapeshifter schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:18:
[...]

Ik krijg hem als het goed is vandaag binnen, dus morgen (hij moet eerst 24 uur opladen) kan ik het voor je uitzoeken...
Nog een cross poster :). Ik dacht dat het 10cm was, maar ik kan het niet gevonden krijgen.

Hmm, op de site van Neato zelf staat er 4 cm?? Dat kan toch niet? Hij is toch hoger dan 4cm??

Size and Weight

Weight 3,91 kg
Dimensions 13 × 12.5 × 4 cm

Zijn inches volgens mij... ik lees net ergens dat hij 10cm hoog is..
http://www.robotstofzuige...-robot-cleaner-xv-15.html

[ Voor 31% gewijzigd door Mystikal op 27-11-2012 13:23 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inmiddels heeft die van mij gisterenavond 2 slaapkamers en de overloop gedaan (allemaal vloerbedekking). Geen vastlopers gehad, de kamers zijn bij ons allemaal redelijk leeg. Behalve op de kleedkamer, maar die is hij nu aan het doen. Daar even wat zaakjes omhoog getild en goed neergezet.
Voordeel (voor ons) is dat hij net onder het bed rijdt, waar we zelf lastig kunnen stofzuigen.

Tijdens de eerste run, had hij al een redelijk vol stofbakje en dat geeft een goed gevoel. Wat in het bakje zit, ligt niet meer op de vloer :). De kamer van de kleine had hij een kwart bakje naar boven getoverd. Alle slaapkamers zijn redelijk groot overigens tussen de 15 en 20m2.

Ik heb hem overigens niet 24 uur laten opladen, zag ik nergens in de folder staan. Dus gewoon opgeladen en laten rijden en later op de avond nog een keer hetzelfde.

De wc-papier werkt erg goed. Al heb ik het vervangen door een tissue wat in mijn ogen nog beter werkt. Tissue is wat groter, die leg je over het filter heen. Vervolgens klepje vastklemmen en het overtollige tissue eraf trekken. Zo zijn de zijkanten ook wat beter beschermd tegen stof en is het schoonmaken van het filter een eitje _/-\o_ . Simpel, je moet er alleen even opkomen!

Al met al meer dan tevreden. Vanavond eens kijken naar de woonkamer en keuken. We hebben een split leven woning, dus dat is wel jammer dat hij die 2 ruimtes niet in 1 keer kan doen. Maar goed, dat wisten we van te voren natuurlijk.

Er zaten 2 borstels bij. Eentje met een borstel :P en eentje met rubbers. Welke is nu het beste? Of is dat afhankelijk van de ondergrond? Ik heb er nu de borstel op zitten voor op de vloerbedekking. Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Mystikal op 29-11-2012 09:08 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ik heb de knoop doorgehakt, en ook een Neato XV15 besteld. Had toch nog een leuk tegoed staan bij amazon, nu ie 299pond is (ipv 399) kon ik hem niet laten liggen.
Hopelijk zaterdag binnen....

Volg je bankbiljetten

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

ZeRoC00L schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:27:
Ik heb de knoop doorgehakt, en ook een Neato XV15 besteld. Had toch nog een leuk tegoed staan bij amazon, nu ie 299pond is (ipv 399) kon ik hem niet laten liggen.
Hopelijk zaterdag binnen....
Als je een tegoed hebt okay, maar anders zou ik het niet doen voor die 25 euro korting (ivm garantie etc).

Maar je zal er denk ik geen spijt van krijgen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik wil ook zo'n apparaat hebben maar niet meer dan 200 e neerleggen. Ik zag de QQ2 Extreme voor 179 euro. Is dit wat? Alle reviews die ik zo snel kan vinden zijn geweldig, maar ik betwijfel hoe betrouwbaar deze zijn...

en ik las dat sommige robots ook kunnen dweilen, werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52

SED

Na nu een half jaartje een Roomba 781 gebruikt te hebben kan ik wel stellen dat ik erg tevreden ben.
Hij heeft zich eenmaal vastgereden in de bijkeuken door de deur zelf dicht te duwen;) Daarnaast eenmaal om onduidelijke reden zijn homebase niet gevonden en hulpeloos in een hoekje aangetroffen.
Verder probleemloos werken en met heel veel hondenharen en kattenharen een hele zorg minder.
Ik zuig zelf nu nog maar een keer per twee weken voornamelijk op plekken waar de Roomba echt niet bij kan.
Schoonmaken van Roomba is snel gedaan en ondanks zijn dagelijkse run zijn borstels en dergelijke nog in prima staat. Wel nu een keer de hepa filters vervangen.
Kortom een heel tevreden Roomba heavyuser ( eigenlijk de Roomba die trouw zijn werk verricht)
Een kennis met een Neato is vwb duurzaamheid een stuk minder tevreden. Alleen al het aandrijvingssyteem van de Neato is kwalitatief veel minder. YMMV
Dat de Neato veel meer herrie maakt is niet zo belangrijk. Die apparaten doen hun werk toch als je niet thuis bent.

Voor degenen die willen gaan voor de sub 300 euro apparatuur: niet doen, dat zal vrijwel zeker een teleurstelling worden. Als je geluk hebt gaat hij een maandje mee en dan is het uit met de pret.
Geef wat meer geld uit voor een echt merk zoals Neato of Roomba/iRobot

[ Voor 11% gewijzigd door SED op 01-12-2012 17:29 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
SED schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:27:
Na nu een half jaartje een Roomba 781 gebruikt te hebben kan ik wel stellen dat ik erg tevreden ben.
Hij heeft zich eenmaal vastgereden in de bijkeuken door de deur zelf dicht te duwen;) Daarnaast eenmaal om onduidelijke reden zijn homebase niet gevonden en hulpeloos in een hoekje aangetroffen.
Verder probleemloos werken en met heel veel hondenharen en kattenharen een hele zorg minder.
Ik zuig zelf nu nog maar een keer per twee weken voornamelijk op plekken waar de Roomba echt niet bij kan.
Schoonmaken van Roomba is snel gedaan en ondanks zijn dagelijkse run zijn borstels en dergelijke nog in prima staat. Wel nu een keer de hepa filters vervangen.
Kortom een heel tevreden Roomba heavyuser ( eigenlijk de Roomba die trouw zijn werk verricht)
Een kennis met een Neato is vwb duurzaamheid een stuk minder tevreden. Alleen al het aandrijvingssyteem van de Neato is kwalitatief veel minder. YMMV
Dat de Neato veel meer herrie maakt is niet zo belangrijk. Die apparaten doen hun werk toch als je niet thuis bent.

Voor degenen die willen gaan voor de sub 300 euro apparatuur: niet doen, dat zal vrijwel zeker een teleurstelling worden. Als je geluk hebt gaat hij een maandje mee en dan is het uit met de pret.
ding is 500+ euro, misschien toch maar een vriendin regelen... Damn Is eentje van 179 e echt zo waardeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
SED schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:27:
Als hij na een maand kapot is claim je gewoon garantie.

Ik heb er één van onder de 300: een aldi robotstofzuiger die eerst voor 150 euro ging (normaal redelijk wat meer, maar niet boven de 300), toen afgeprijst werd naar 100 euro, en na een paar weken het niet meer deed. Maar daar hebben we garantie voor, die vonden het niet de moeite hem te repareren en dus stuurde ze me aankoopbedrag retour. Vervolgens hem zelf gefixed (opengehaald en weer in elkaar, nooit eigenlijk achter gekomen wat nu het probleem was), en hij rijdt nu alweer richting een jaar rond.

Vastlopen doe hij weleens, probleem is dat dat niet te vergelijken is gezien het nogal afhangt van zijn omgeving (tegenwoordig doet hij het vaker aangezien er meer dingen zijn waar hij zich vast in kan rijden, vroeger deed hij het nauwlijks). Maar hij maakt de handel best redelijk schoon.

Ik zal verder de eerste zijn die toegeeft dat een roomba/neato een stuk betere robotstofzuiger is, maar die gaat niet op prijs/kwaliteit mijn 0 euro robotstofzuiger verslaan :P. Als ik bijvoorbeeld tapijt had gehad was het een miskoop geweest, omdat hij zijn zijborsteltje compleet verkloot op tapijt, maar dat heb ik niet.

Wat je moet kopen kan ik je niet zeggen. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat een Neato/Roomba een teleurstelling zal zijn, maar dat betekent niet automatisch dat een goedkopere wel een teleurstelling zal zijn. Ik zou zelf gewoon wat reviews opzoeken die hem vergelijken met roomba/neato. (Reviews zonder vergelijking zijn tijdsverspilling imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Voordat ik avonden lang ga zoeken :) kunnen jullie mij vast wel vertellen dat ik niet de moeite moet gaan doen.

Wij hebben kamer en suite met van die leuke schuifdeuren en dus zo'n 1 cm hoog richeltje midden door de kamer, kan zo'n robotzuiger vast niet mee overweg, of onderschat ik die dingen dan nogal?

edit

Zag al wat filmpjes en ga het maar niet gokken sowieso teveel randjes en hoekjes hier waar ie toch niet bij gaat komen, en heb al wat filmpjes gezien en langs de randen komt de roomba en de Neato allebei niet dus dan moet je alsnog alles zelf gaan nalopen.

Nog een 10 jaar wachten dan maar, dan zullen ze ws wel afdoende werk leveren. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Flagg op 01-12-2012 21:01 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 21:36

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe zijn de accus van die Samsung apparaten? Die van mijn Roomba loopt alweer op zijn laatste loodjes en het elke keer open schroeven van de aandrijving omdat het weer helemaal vol met kattenharen zit ben ik inmiddels ook beu (moet 3x per jaar).

@Flagg: 1 cm moet net kunnen. Maar hij kan er ook makkelijk op vastlopen (een Roomba dan).

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 01-12-2012 20:55 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Flagg schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:32:
Voordat ik avonden lang ga zoeken :) kunnen jullie mij vast wel vertellen dat ik niet de moeite moet gaan doen.

Wij hebben kamer en suite met van die leuke schuifdeuren en dus zo'n 1 cm hoog richeltje midden door de kamer, kan zo'n robotzuiger vast niet mee overweg, of onderschat ik die dingen dan nogal?

edit

Zag al wat filmpjes en ga het maar niet gokken sowieso teveel randjes en hoekjes hier waar ie toch niet bij gaat komen, en heb al wat filmpjes gezien en langs de randen komt de roomba en de Neato allebei niet dus dan moet je alsnog alles zelf gaan nalopen.

Nog een 10 jaar wachten dan maar, dan zullen ze ws wel afdoende werk leveren. :)
Ligt aan de robotstofzuiger, mijne ziet randjes van 1cm gewoon als obstakel, een neato zou het uit mijn hoofd probleemloos kunnen. Hij komt niet bij alle randjes nee, en als jij bij het stofzuiger de stoelen verplaatst, kan een robotstofzuiger dat uiteraard niet na doen. Echter het is wel zo dat de hoekjes altijd stoffig zijn omdat je daar het stof naartoe loopt, een robotstofzuiger kan je veel vaker laten stofzuigen dan dat je zelf doet, waardoor het minder snel gebeurd.

Maar je moet niet denken dat je niet meer hoeft te stofzuigen met een robotstofzuiger. Wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 22:52

SED

@Flagg: 1 cm is voor mijn Roomba geen probleem. Randen loopt hij keurig langs en met zijn borsteltje haalt hij zelf stof onder stoelpoten vandaan. Hoeken worden deels prima gedaan met het borsteltje, niet alles. Dagelijkse run hier maakt dat echter tot geen probleem. Stof kan zich daar niet ophopen zo.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
De Neato XV15 is binnen en is rondjes aan het maken.
Maar wel (flink) meer herrie dan ik had gedacht. Maar instellen dat ze d'r werk doet als ik er niet ben....

Past precies onder m'n kasten, en banken, dus daar wordt vanaf nu ook gestofzuigd :)
Ben eigenlijk benieuwd of het werkt om het basisstation onder m'n kast te zetten, dat gaan we uitproberen.

[ Voor 37% gewijzigd door ZeRoC00L op 04-12-2012 16:27 ]

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

zonoskar schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:53:
Hoe zijn de accus van die Samsung apparaten? Die van mijn Roomba loopt alweer op zijn laatste loodjes en het elke keer open schroeven van de aandrijving omdat het weer helemaal vol met kattenharen zit ben ik inmiddels ook beu (moet 3x per jaar).

@Flagg: 1 cm moet net kunnen. Maar hij kan er ook makkelijk op vastlopen (een Roomba dan).
Je gaat als je al een Roomba hebt toch niet zitten experimenteren met andere merken.
Koop een ball bearing modified CHM.

zie ook psy in "Robotstofzuigers"

Ik heb sindsdien die aandrijving geen enkele keer meer hoeven schoonmaken. Voorheen net zovaak als jij zeker 3x per jaar.
Oftewel het enige echt zwakke punt van mijn Roomba is hiermee wel verholpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 21:36

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die had ik nog nooit gezien. Heb je die mod zelf gedaan, of compleet ergens vandaag gehaald?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mijn Neato XV-25 is echt stuk. Wel vervelend pas na 3 weken. Hij komt van de dock af, begint een beetje doelloos in de buurt van de dock te rijden, rondjes draaien, weer wat rijden en na 1,5 minuut gaat hij weer terug naar de dock. Iemand met deze ervaring?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Mystikal schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:20:
Mijn Neato XV-25 is echt stuk. Wel vervelend pas na 3 weken. Hij komt van de dock af, begint een beetje doelloos in de buurt van de dock te rijden, rondjes draaien, weer wat rijden en na 1,5 minuut gaat hij weer terug naar de dock. Iemand met deze ervaring?
Hmm, dat lijkt idd op stuk, heb je al eens gekeken of er misschien een hoop stof voor de laser zit? Dat heb ik wel meer gelezen op internet.

Overigens komt er bij mij vanmiddag een nieuwe XV-25 binnen, de XV-15 die na 2 maanden een kapotte batterij had is na 2 weken in onderzoek door CoolBlue gecrediteerd en aangezien hij niet op voorraad was maar even wat bijgelegd voor een XV-25 als vervanger. Erg snel en netjes opgelost door Coolblue en voor mij precies de reden waarom ik hem bij een NL shop gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sander schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:33:
[...]

Hmm, dat lijkt idd op stuk, heb je al eens gekeken of er misschien een hoop stof voor de laser zit? Dat heb ik wel meer gelezen op internet.

Overigens komt er bij mij vanmiddag een nieuwe XV-25 binnen, de XV-15 die na 2 maanden een kapotte batterij had is na 2 weken in onderzoek door CoolBlue gecrediteerd en aangezien hij niet op voorraad was maar even wat bijgelegd voor een XV-25 als vervanger. Erg snel en netjes opgelost door Coolblue en voor mij precies de reden waarom ik hem bij een NL shop gekocht had.
Laser is toch op het bovenste 'torentje'? Glas schoonmaken denk je? Kan het eens proberen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Mystikal schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:20:
Ik had soortgelijke ervaring met mijn XV-15, na ca 2 maand. Kwam telkens met de melding Clear my path. Hij vond de weg echt niet meer terug, dus is hij nu onderweg naar Coolblue. Ik mis hem nu al :'(

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Die van mij moet terug naar Dealbird, heeft ook goede reviews, laten we hopen dat dat bij mij ook is...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Deze week de accu van mijn Roomba 555 vervangen, hij deed het opeens nog maar 5 minuten (van de ene op de andere dag trouwens). Dit na anderhalf jaar lang dagelijks een huiskamer + keuken van 40m2,met af en toe een extra rondje in de slaapkamer of diezelfde huiskamer. Denk dat hij ongeveer 650 keer een kamer heeft schoongemaakt, waarbij de accu niet volledig is leeggetrokken.

Misschien interessant deze getallen. Ik ben in ieder geval tevreden. Nieuwe accu voor €35 in Duitsland besteld en ik kan weer anderhalf jaar vooruit :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mijn probleem ook gevonden...

Bron:

Neato XV-21 was working great for a week or so, then I noticed the cat hair was piling up again.

After a few tests it became apparent something was wrong. It would start cleaning, doing short circles not far from the dock, exclaiming it was finished! and was returning to the dock. It would do some clumsy circles again, and die not far from the dock. After a quick search on the net I began to suspect a dodgy wall sensor.

I confirmed this with an IR capable camera, there was no visible light coming from the wall sensor. Confirmed confirmed with a USB debug.

This is what I did:

Plugged it in to my mac, ran a terminal program, in this case CoolTerm (free), selected the right com port, hit connect (typing help should confirm that it's connected).

Testmode on <- fires up the sensors, don't forget to type Testmode off when you're done!
GetAnalogSensors <- gets reading from the analog sensors

My wall sensor reading was -24. It shouldn't be a negative figure. I work with analog sensors and the ones I'm used to work on a range of 4-20mA, 4mA being zero and 20mA being 100, i'm guessing Neato does something similar. If you get a negative figure it means it's getting 0mA through the circuit, ie no signal. Could be a broken return wire but the lack of any IR glow from the sensor suggests it wasn't getting power.

I had to disassemble the entire unit to get at the sensor in the front bumper, don't do this if you have a chance of warranty return, you have to break the seals to get in. I jiggled the wires and checked the readings again. It was good.

I suspect that the wall sensor wires take a bit of a beating when it runs into things as they seem to hang in mid air from the plug to the main body of the Neato. I doubled the wires back on themselves and hot glued them to the sensor body itself to take any strain off of them, then ran them back the way they were in the first place. I put it back together, checked the sensors, slapped it round a bit, checked, slapped it again, checked. So far so good.

It's been working well for almost a week now, I know it's a bandaid fix but I'm in Australia so getting spares or organising a warranty return are a bit of a headache. If it dies in the arse again I'll order a new sensor.

Ps. I've read elsewhere you can substitue a cliff sensor for the wall sensor, you'd probably have to put a resistor in the circuit of the snavelled cliff sensor to fool it into thinking it's ok. But then, I'm not sure how Neato would like a trip down the stairs.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Lolhozer schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:44:
[...]

Ik had soortgelijke ervaring met mijn XV-15, na ca 2 maand. Kwam telkens met de melding Clear my path. Hij vond de weg echt niet meer terug, dus is hij nu onderweg naar Coolblue. Ik mis hem nu al :'(
Coolblue is wat dat betreft echt top (iig bij mij) mijne is nu 2,5 week weg en heb eind vorige week refund gehad en nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:46
Mijne xv-15 was kapot bij levering (Coolbleu) dag erna naar de winkel gereden meteen een nieuwe gekregen en die doet het al een paar maanden prima. Top service bij Coolbleu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 21:24

ScSi

Belg.

Mirved schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:13:
Mijne xv-15 was kapot bij levering (Coolbleu) dag erna naar de winkel gereden meteen een nieuwe gekregen en die doet het al een paar maanden prima. Top service bij Coolbleu.
Bij CoolBlue ook denk.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Mijn neato is 2 jaar oud ondertussen en nooit problemen gehad. Voor iedereen die vindt dat hij veel herrie maakt, koop een pet borstel en hij laat echt niks meer liggen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Masterkale1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:39:
Mijn neato is 2 jaar oud ondertussen en nooit problemen gehad. Voor iedereen die vindt dat hij veel herrie maakt, koop een pet borstel en hij laat echt niks meer liggen.
Absoluut, ik heb sinds vandaag de XV-25 en kan iedereen aanraden die pet borstel te halen. Een MEGA verschil in geluidsproductie. Met name omdat je die flappen die aan de normale borstel zitten niet meer zo hoort gaan. Was in 1e instantie bang dat de borstel niet mee draaide of dat het riempje eraf lag.

De pet borstel en stofbak waren voor mij in 1e instantie geen doorslaggevende factor, maar als ik het verschil in geluidsproductie destijds had geweten dan had ik het gelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:46
Masterkale1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:39:
Ik heb geen last van het geluid want ben toch niet thuis. Maar merk wel dat de lange haren van mijn vriendin zich om de borstel vast draaien. Ik had gelezen dat de petborstel beter met haren omging (dieren) misschien ook handig voor mensen haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Lolhozer schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:44:
[...]

Vanochtend kreeg ik de melding welke spullen ze hadden ontvangen en 1,5 uur later stond al op de site dat er een Neato klaar stond voor verzending. Dus als het goed is morgen binnen.

Afgelopen zaterdag verstuurd, dinsdag bij bij Coolblue en als het goed is donderdag een nieuwe. Goede actie van Coolblue _/-\o_

Deze keer bewaar ik wel even de originele verpakking. Ben daar zaterdag best wel druk mee geweest, om de Neato een beetje PostNL-proof te verpakken.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46
Er is momenteel een robotstofzuiger van Medion in de aanbieding bij de Aldi voor 129,-.
http://www.aldi.nl/print/kw512012/ (pagina 6)
Ik kan helaas niet vinden wat het typenummer is.

Heeft iemand ervaring met deze dingen? Is het echt rommel of voor die prijs misschien toch wel redelijk?

Hij kan zelfs ook nog dweilen trouwens!

[ Voor 6% gewijzigd door Exar op 21-12-2012 17:46 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:31
Exar, een robot stofzuiger kan helaas niet "redelijk" zijn. Redelijk is af en toe vastlopen. En hoewel het er dan 10 minuten leuk uitziet, staat het apparaat minuut 11 stil. En eigenlijk maakt dat het apparaat waardeloos. Als je er de hele tijd bij moet blijven, kan je net zo goed een gewone stofzuiger pakken.

Met de medion heb ik overigens geen ervaring, maar klinkt mijn als goed geld naar kwaad geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:35
Via mijn werkgever kan ik een Roomba 521 €239 of een 650 €319 aanschaffen. Welke raden jullie aan? Is de 650 zoveel fijner met instellen en gebruik dan de 521?
Hoeveel geluid maken de robots? Is het storend bij TV kijken bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 15:57

Len

Leeg

Ze maken best wel herrie, ik word er soms wakker van als het om 3:00 z'n rondje gaat draaien. (en dan slaap ik op de zolder en de roomba is op de begane grond.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Heb mijn Neato XV-25 moeten terugsturen voor herstelling. Volgens enkele fora blijkbaar een bekend probleem. 1 van de wielen krijg je amper rondgedraaid terwijl het andere soepel blijft draaien. Volgens iemand op zo'n forum blijkbaar het hars dat in de motor zit dat stuk gaat.

Nu weer even manueel stofzuigen. Nu merk je pas hoe handig zo'n ding is, als je het na een tijd terug zelf moet doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
MeTooPV schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:22:
Exar, een robot stofzuiger kan helaas niet "redelijk" zijn. Redelijk is af en toe vastlopen. En hoewel het er dan 10 minuten leuk uitziet, staat het apparaat minuut 11 stil. En eigenlijk maakt dat het apparaat waardeloos. Als je er de hele tijd bij moet blijven, kan je net zo goed een gewone stofzuiger pakken.
Zo dramatisch is het qua vastlopen ook weer niet. Meestal draait de Navibot hier gewoon z'n rondje zonder ingrijpen als ik aan het werk ben. Als-ie vastloopt heb ik ergens iets laten slingeren. Dat had ik ook op moeten ruimen als ik met de hand was gaan stofzuigen.

Het is wel handig om de eerste paar keren in de buurt te zijn om te bepalen wat de kritieke punten in je woonruimte zijn. Je leert gauw genoeg wat de zwakke punten zijn. Aanpassingen in mijn keuken/huiskamer:
  • Bank een halve mm te laag, opgelost door kartonnetjes onder de poten
  • Kabels goed onder de verwarming en plint wegwerken
  • Speakerpootjes op blokjes gezet
  • Blokkeren ingang bijkeuken (net te hoge drempel, wil ik nog definitief aanpassen)
Verder loop ik vantevoren even gauw de kamer door, gelijk met het uitzetten van de radio. En als ik heel woest ben zet ik de eettafelstoelen nog even op de tafel zodat hij ook daar beter kan zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Geen probleem met zo'n dingen met de Neato. Die rijdt overal mooi tussendoor zonder botsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
MeTooPV schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:22:

Met de medion heb ik overigens geen ervaring, maar klinkt mijn als goed geld naar kwaad geld.
Wat een onzin, een robotstofzuiger kan best redelijk zijn. Die haalt bijvoorbeeld wat minder alle hoekjes dan een goede, en loopt wat vaker vast. Is dat leuk? Nee. Is dat onoverkomelijk? Ook nee.

Je robotstofzuiger zorgt dat je minder hoeft te stofzuigen, maar niet dat je dat helemaal kan skippen, hij komt nou eenmaal niet overal, al helemaal niet op een trap. Bij een redelijke zal je dan iets vaker de hoekjes zelf moeten doen.

En dat hij vastloopt betekend dat iets vaker wanneer je thuis komt dat hij niet in zijn dock staat, maar dat je even moet kijken waar hij is en hem er zelf in zet, kan hij volgende dag weer een poging doen. Of je moet iets meer je kamer opruimen qua kabels bijvoorbeeld.

Ik heb dan ook absoluut geen klachten over mijn aldi stofzuiger (ouder model) die me 5 euro totaal heeft gekost. Ook als hij mij de oorspronkelijke 100 euro had gekost had ik geen klachten erover (hij was kapot gegaan, garantie vond het teveel moeite hem te repareren en gaf dus geld terug, ik heb hem toen zelf opengehaald en toen deed hij het spontaan weer). Tuurlijk hij zal het niet halen bij een robotstofzuiger van 400 euro, maar dat is niet heel vreemd als hij zoveel goedkoper is, en hij bespaard me nog steeds een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

furby-killer schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:06:
[...]
Je robotstofzuiger zorgt dat je minder hoeft te stofzuigen, maar niet dat je dat helemaal kan skippen,
Oneens, in mijn huidige woning gebruik ik nu anderhalf jaar alleen mijn Roomba. Ik heb niet eens een normale stofzuiger of kruimeldief :P

Overigens met het aanschaffen van meubels wel erop gelet dat de Roomba overal onder past.
En dat hij vastloopt betekend dat iets vaker wanneer je thuis komt dat hij niet in zijn dock staat, maar dat je even moet kijken waar hij is en hem er zelf in zet, kan hij volgende dag weer een poging doen.
Dat hij niet in zijn dock staat is nog te overzien. Het is vervelender als hij na 2 minuten ergens vastgelopen is, want dan is er gewoon niet gestofzuigd. Onhandig als je net gasten verwacht en je ziet dat er niet gestofzuigd is.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Gizz schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:29:
[...]

Oneens, in mijn huidige woning gebruik ik nu anderhalf jaar alleen mijn Roomba. Ik heb niet eens een normale stofzuiger of kruimeldief :P

Overigens met het aanschaffen van meubels wel erop gelet dat de Roomba overal onder past.
Eens. Ik doe het nu alleen nog om de x tijd met een vochtige dweil (ik heb laminaat). Deze is tot nu toe altijd zuiver geweest na de poetsbeurt. Er blijft dus erg weinig achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:36
Had hier nog een kerstpakket in cash gehad ter waarde van ongeveer de Aldi stofzuiger. Dus tweaker als ik ben dacht ik, doe eens gek en haal dat ding op.

Heb hem even door de kamer laten rijden en moet zeggen dat hij zich best goed weet te redden. Apparaat had zich in wat krappe hoekjes gewurmd, maar kwam daar zelfstandig ook weer uit. Ook een stoel met een voet vrij laag op de grond probeerde die wel op te rijden maar ook zelf weer afgekomen.

Zuiggedrag bestaat voornamelijk uit stukje rijden en dan weer steeds wijdere cirkels proberen te rijden. Als er dan iets geraakt word, is het weer een stukje rijden dan weer de cirkels. Helemaal dom is die ook niet, een stuk muur en zijkant van de bank ging die op een gegeven moment mooi volgen.

Als ik hem zo observeer gaat die denk ik niet zelfstandig mijn slaapkamer vinden, als hem dat al lukt zeker niet weer zijn laadstation om op te laden. Als je opdracht geeft om te laden en de lader staat buiten 'beeld' dan gaat die vrij dom staan rondjes draaien en heen en weer rijden in het gebied waar die hem ook niet zal gaan vinden. Als de basis eenmaal gevonden is heeft die blijkbaar ook de voorgeschreven drie meter ruimte nodig. Bleef maar proberen achteruit te rijden om recht voor de lader te komen. Toen die eenmaal in de gaten had dat die beter vooruit kon rijden reed hij wel probleemloos om een stoelpoot heen die nog in zijn pad stond :?

Al met al is dit apparaat zijn geld wel waard denk ik. Apparaat voelt degelijk aan, weet binnen een kamer prima zijn weg te vinden en qua geluidsniveau valt het me ook alles mee. Voor een eerste robotstofzuiger ben ik dus zeker wel tevreden :)

Update: eerste run (uurtje) bakje tot de nok toe vol :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ok ik ben eruit, ik ga er ook een kopen. Wil max 200 e kwijt zijn. Welke kan ik op dit moment het beste kopen? Of kan ik met 200 e niet veel verwachten? Las ook dat sommige kunnen dweilen? Lijkt me niet echt mogelijk of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Hmmm, mijn 2e Neato XV-15 is weer retour naar Coolblue. Deze heeft een zwaarlopend rechterwiel. Vond de Neato zelf, en dat vond ik ook. Gelukkig had ik nu de verpakking bewaart, zodat opsturen nu makkelijker was dan vorige keer. Toen zelf een hele verpakking in elkaar geknutseld.

Dan maar even geen schoon huis.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

tennisbal schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:26:
Ok ik ben eruit, ik ga er ook een kopen. Wil max 200 e kwijt zijn. Welke kan ik op dit moment het beste kopen? Of kan ik met 200 e niet veel verwachten? Las ook dat sommige kunnen dweilen? Lijkt me niet echt mogelijk of wel?
De Scooba kan dweilen maar dat is een aparte dweilbot. Voor jou budget is denk ik een Klarstein de enige keuze die een beetje fatsoenlijk werkt, de rest is over het algemeen crap.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Erasmo schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:53:
[...]

De Scooba kan dweilen maar dat is een aparte dweilbot. Voor jou budget is denk ik een Klarstein de enige keuze die een beetje fatsoenlijk werkt, de rest is over het algemeen crap.
hm echt positief ben je niet, welk type klarstein moet ik op zoeken? Vind vrijwel niks eigenlijk als ik hierop zoek, ja wat engelse sites.

zo'n aldi ding van 129 e lijkt me ook wel wat, of is dat 3 keer niks? en kan ik die uberhaupt nog kopen nu? Was in december 2012 in de aanbieding las ik net

[ Voor 15% gewijzigd door Tennisbal op 13-01-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kom op, beetje eigen inzet. Dit topic staat vol met ervaringen met de Aldi stofzuiger. En of ze nog op voorraad zijn weet je zo als je ze even belt of langs gaat.

Pagina: 1 ... 6 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.