kon deze niet laten gaan

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Niemand?hilgie schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:57:
Die link van de E-Bay aanbieding werkt niet meer. Nu heb ik wel een andere gevonden. Is dit dezelfde?
http://www.ebay.nl/itm/Ne...er_PM&hash=item27c542aff2
En heeft iemand ervaring met de iRobot Roomba 700 series? Deze lijken mij weer beter als voorgaande, vooral ook door het HEPA filter. Kan ook niet achterhalen of er nu daadwerkelijk gezogen wordt (ze hebben het wel de hele tijd over zuigen en niet vegen).
edit:
Van de site van irobot zelf:
"Achter de reinigingskop heeft de Roomba een wisser met een zeer krachtige stofzuiger om de fijne deeltjes op te zuigen in de stofzuigerbak."
De hond was gewoon aan testen of de robot wel op ieder plekje langs komt...
Ik heb hem ook via ebay via email.
[ Voor 15% gewijzigd door Peenutzz op 04-05-2012 15:06 ]
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 06-07-2012 13:42 ]
Zeker met katteharen verdient het de aanbeveling om het tandwielmechaniek af en toe even te controleren. Gaat vaak kapot omdat er haren in het mechaniek komen en zo extra slijtage veroorzaken.Peenutzz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:05:
Sinds afgelopen dinsdag heeft mijn vriendin een Roomba 770 rondkruipen en ik was aangenaam verrast door de toch vrij grondige reiniging. Hij is nu al een paar dagen elke dag bezig en er verschijnen nog steeds katteharen en ander spul in het opvangbakje, terwijl het tapijt steeds zwarter wordtDat is met een gewone stofzuiger veel meer werk en vreselijk vermoeiend. Ik vind dat zelf niet zo'n probleem, maar ik heb dan ook geen vreselijke hekel aan stofzuigen en krijg er ook geen tennisarm van.
Ik moet zeggen dat het geluid me een beetje tegenvalt, maakt iets meer herrie dan ik had verwacht. Vooral de motortjes en dan met name de tandwieloverbrengingen hoor je goed. De katten zijn er een beetje bang van, maar ze wennen er al aan
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Dit is een account.
Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.
Voor de Roomba is een modified Cleaning Head te krijgen. Hier zitten ball bearigs in die het tandwielmechaniek volkomen afsluiten.grep schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:48:
Ik zit zelf ook nog te orienteren welke robotstofzuiger ik nou het beste kan nemen.
De Roomba en Neato lijken op idt moment de dienst uit te maken. De neato lijkt efficienter en beter te zuigen, maar van de roomba vind ik die borstels aan de zijkant weer interessanter ivm betere plint/hoek schoonmaken.
Nu zag ik laatst ook deze:
http://www.robostofzuiger...e-ziclean-revolution.html
Vind vooral die 3 jaar garantie wel aantrekkelijk, omdat ik wel vind dat ik vaak problemen lees met stuk gaan ivm haren en andere meuk.
[ Voor 3% gewijzigd door psy op 09-07-2012 21:23 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Wat betreft het botsen is mijn Samsung Navibot Silencio erg netjes. Hij heeft een stand (Edge) om overal afstand van te houden en niet te botsen, maar omgekeerd ook om wel overal tegenaan te rijden en dus ook alle hoeken schoon te zuigen.MeTooPV schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:37:
Zelf vind ik de trilobite nog steeds onovertroffen. Zijn er op dit moment robot stofzuigers die ook echt een beetje kunnen zuigen? En niet overal tegen op botsen? De roomba is mij een beetje tegen gevallen.
Als je er nu een koopt, dan heb je er al 1 met de goede borstelbak..Morpheusk schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:50:
Eigenlijk natuurlijk belachelijk voor een apparaat van 400 euro, dat je er nog een modificatie voor moet kopen. Spelen deze problemen ook bij de Neato?
Heb je het dan over de Roomba of Neato?Len schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:58:
[...]
Als je er nu een koopt, dan heb je er al 1 met de goede borstelbak..
Volgens mij is Auto-stand voorzichtig en in Edge-stand rijdt hij overal tegenaan. Je ziet 'm dan hard (voor zover ze hard gaan) op een object afrijden, vlak daarvoor afremmen en rustig het object toucheren. Lichte objecten worden daardoor aan de kant geduwd, zodat bijvoorbeeld ook onder gordijnen gezogen wordt. Wel is het zo dat als je z'n sensoren schoon houdt (m.a.w. af en toe even een doekje er overheen) er minder aanrijdingen zijn. Helaas ziet hij niet alles. Lage en/of smalle objecten wordt hij nog al eens door verrast, resulterend in een botsing en hard remmen, of in geval van een schuin oplopend randje soms zelfs vastlopen. Ik heb speaker-voeten in de laatste categorie, die ik dus nu op houten blokken heb staan. Verder wil hij zich onder net te lage objecten (hangend toilet) wel eens vastrijden, dus het hangende toilet is "verlaagd" met getapete toiletrollen (moet ik nog een mooiere oplossing voor maken). Alles wat wat groter is wordt netjes ontweken.thaan schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:43:
[...]
Wat betreft het botsen is mijn Samsung Navibot Silencio erg netjes. Hij heeft een stand (Edge) om overal afstand van te houden en niet te botsen, maar omgekeerd ook om wel overal tegenaan te rijden en dus ook alle hoeken schoon te zuigen.
De Roomba natuurlijk, daar was die andere bak voor..
[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 10-07-2012 18:14 ]
[ Voor 30% gewijzigd door cornfed99111 op 11-07-2012 14:23 ]
Anoniem: 44174
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 44174 op 16-07-2012 09:13 ]
Heb zelf een Aga-it nu. Samba hadden we geprobeerd was een #*)@(*@%$ ding, liep op van alles en nog wat vast terwijl de 'specs' beter waren dan de Aga-It.Anoniem: 44174 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:10:
Gebruik nu zelf al bijna een jaar de Neato http://uk.neatorobotics.com/
Is nooit terug te vinden in enige test in Nederland de rest van Europa kent hem intussen wel.
Doet zijn werk volledig autonoom, werkt gewoon meerder ruimtes af zonder hulp en is een echte stofzuiger (niet een veredelde kruimeldief zoals de Roomba), dat laatste vond ik zelf erg belangrijk.
Heeft een grote opvangbak voor stof die steeds weer te legen is en het filter gaat zo'n drie maanden mee. De stofzuiger laat ik iedere dag zijn werk doen ivm huisdieren.
Wat mooi is om te zien, is dat de stofzuiger niet als een dolle door de kamer gaat zoals de Roomba, maar dat hij netjes banen maakt en efficiënt door de kamer heen gaat.
Kijk maar eens op youtube, daar zijn veel vergelijkende filmpjes te vinden.
Hij vind zijn laadstation gewoon zelf terug, omdat hij onthouden heeft waar deze is, hij zoekt dus niet, maar weet waar die heen moet. Tussendoor de accu leeg?, dan laad hij op en gaat daarna weer verder waar ie gebleven was.
Wat ik ook mooi vond, is dat hij drempels van ca 2,5 cm geen enkel probleem vind, rijdt er gewoon overheen naar de ander kamer toe.
Nee, zit er al 2 maanden op te azen. Kan hem via de duitse webshop krijgen (tussen 630/650 euro) of eBay.de, maar die leveren 9 van de 10 keer alleen in duitslandgrep schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:01:
Had nog niet van die Vorwerk VR100 gehoord, maar zover mijn duits het toe laat ziet die er veelbelovend uit zeg. Best of both worlds naar mijn mening.
Is hij ook in nederland verkrijgbaar dat je weet? (heb gegoogled maar zag zo snel niets).
Tja, je moet er wat voor over hebben heC00P schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:13:
pfff 600 euro, mijn 50inch lg plasma kost nog minder dus ik vind de prijzen wel wat overdreven.
[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 17-07-2012 12:13 ]
Misschien moet je dan maar eens gaan uitkijken naar een goeie plasma?C00P schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:13:
pfff 600 euro, mijn 50inch lg plasma kost nog minder dus ik vind de prijzen wel wat overdreven.
Dan ben ik waarschijnlijk nog meer centjes kwijt.Fire69 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:48:
[...]
Misschien moet je dan maar eens gaan uitkijken naar een goeie plasma?![]()
Sorry, kon het niet laten!
Anoniem: 423265
http://www.robostofzuiger...-levering-of-afhalen.htmlLinuX-TUX schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:12:
[...]
Tegen die tijd hopen we ook dat de prijzen wat naar beneden zijn gekomen en er automatische strijkijzers op de markt zijn
Wij hebben thuis een Roomba 555, nu ongeveer 2,5 jaar. Als ik me niet vergis toen gekocht tussen de 300 en 350 euro.C00P schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 01:15:
[...]
Dan ben ik waarschijnlijk nog meer centjes kwijt.![]()
400euro voor een automatische stofzuiger vind ik al beter klinken, heb je voor dat bedrag al wat goeds ?
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
De strijkpop idd ... maarja, ik dacht meer aan: zet de wasmand voor met gedroogde was voor een "blackbox", ren weg en kom na 3 uurtjes terug en het is gevouwen klaar om in de kast te mieteren
Tja, als je al blij met met zo'n plasma schermC00P schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 01:15:
[...]
Dan ben ik waarschijnlijk nog meer centjes kwijt.![]()
400euro voor een automatische stofzuiger vind ik al beter klinken, heb je voor dat bedrag al wat goeds ?
[ Voor 40% gewijzigd door C00P op 19-07-2012 23:42 ]
Traplopen kunnen ze geen van beide.C00P schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:37:
Ik ben stevig aan het twijfelen tussen de Neato XV-15 en de Roomba 555
Beiden zijn te krijgen voor rond de 400€
Wat is de betere aankoop ?
Hoe gaat het met meerdere verdiepingen ? gewoon de robot + laadstation naar het andere verdiep verhuizen en daar starten ? of wordt het meestal voor 1 verdiep gebruikt ? (Ik heb 3 verdiepen)
Als er bij ons een verdieping moet gebeuren dragen we gewoon de roomba naar boven en drukken dan op clean.C00P schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:37:
Hoe gaat het met meerdere verdiepingen ? gewoon de robot + laadstation naar het andere verdiep verhuizen en daar starten ? of wordt het meestal voor 1 verdiep gebruikt ? (Ik heb 3 verdiepen)
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Ik heb sinds een paar dagen de Neato XV-21C00P schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:37:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
Hij kan nog steeds niet in verschillende kamers zuigen (een virtual wall is een marker waar hij niet mag zuigen). De neato komt overigens met een paar meter strip voor hetzelfde doel.Majapro schreef op maandag 23 juli 2012 @ 05:20:
iemand die een vergelijk maakt tussen de Neato en de Roomba 770?
[ Voor 20% gewijzigd door asing op 23-07-2012 20:52 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
[ Voor 10% gewijzigd door grep op 23-07-2012 21:23 ]
Is dit echt zo? Want behalve de Neato heeft zo ongeveer elke robotstofzuiger zon ding, ook andere uit Amerika. Kan wel dat die betalen, maar gezien dat ook de redelijk budget merken ze hebben moet dat wel te doen zijn.Vandaar dat ik eerder de Vorwerk liet vallen. Die heeft eigenlijk het beste van 2 werelden. Maar ... daar komt ie ... Roomba/iRobot heeft in Amerika gewoon patent op dat rond draaiende stoffertje voor op de neus. Vandaar dat Neato en andere Amerikaanse robots dat niet hebben tenzij ze dus wat afdragen aan iRobot. Vorwerk heeft daar geen last van, europees, patent hier niet ingediend door iRobot
[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 23-07-2012 21:36 ]
[ Voor 71% gewijzigd door asing op 23-07-2012 22:41 ]
[ Voor 10% gewijzigd door grep op 23-07-2012 22:45 ]
Ik heb nog wat toegevoegd.... een testje :-)grep schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:41:
Dat was bekend maar, zover ik begrijp, is die Vorwerk hier niet te krijgen of je moet hem in Duitsland kopen en dat lijkt me weer lastig met garantie enzo.
De kap van de neato is gelijk aan die van de vorwerk vr-100.asing schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:32:
Dan heb ik nieuws : de vorwerk is een neato. Wordt gemaakt door dezelfde fabriek. Op ebay werd een neato aangeboden met vr-100 borsteltje.
Het nut van dat borsteltje zie ik niet zo zitten. Om te testen heb ik een swiffer doekje gepakt en ben ik langs een paar plinten gegaan. Wat er aan het doekje zat noem ik niet noemenswaardig. Ik heb al bijna een week niet zelf gezogen. Dweilen is ook al een paar dagen geleden.
200 euro extra voor dat borsteltje is het gewoon niet waard.
Als je een paar dagen daarvoor nog de hele handel gedweild had geloof ik ook wel dat je niet veel stof krijgt nee.asing schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:32:
Het nut van dat borsteltje zie ik niet zo zitten. Om te testen heb ik een swiffer doekje gepakt en ben ik langs een paar plinten gegaan. Wat er aan het doekje zat noem ik niet noemenswaardig. Ik heb al bijna een week niet zelf gezogen. Dweilen is ook al een paar dagen geleden.
200 euro extra voor dat borsteltje is het gewoon niet waard.
www.huifkar.deasing schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:22:
De Vorwerk wordt echter alleen binnen Duitsland verzonden.
Wise enough to play the fool
Die kende ik nog niet!
Wise enough to play the fool
Als ik het goed begrijp kan hun service center eventueel wel dat ding naar Nederland sturen?In near future we want to sell the VR100 in four countries. This countries are Germany, Italy, Austria and the Czech Republic. Netherlands is unfortunately not included. So we can´t help you with your request. I have to ask for some understanding of our decision. If we are going to change it, we are glad to send you some information’s.
Another possibilities to buy a VR 100 is that you tell us a german contact partner. This one can send the product to you to the Netherlands or you can get help by our contact partner nearby you. It is our Service Center in Rheine, for example:
Vorwerk Service-Center Rheine
Salzbergener Str. 4-6
48431 Rheine
[ Voor 104% gewijzigd door grep op 02-08-2012 11:56 ]
Heeft de Roomba 555 ook deze modified Cleaning head ?psy schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:22:
[...]
Voor de Roomba is een modified Cleaning Head te krijgen. Hier zitten ball bearigs in die het tandwielmechaniek volkomen afsluiten.
De standaard Cleaning Head heeft deze niet waardoor haar het mechaniek kan binnendringen en voor extra hitte en zelfs smelten van de uitsparingen van de asjes zorgt. Vroeg of laat krijg je er problemen mee, maar alleen bij (katte)haren.
Normaal valt dit onder de garantie en repararen ze dit prima (de service is uitstekend). Maar op een gegeven moment is de garantie voorbij natuurlijk.
Ik gebruik deze modified Cleaning head nu al bijna anderhalf jaar, en heb helemaal geen problemen meer.
http://imayne.com/shop/modified-green-cleaning-head
Zie ook mijn vorige topic hierover psy in "Robotstofzuigers"
Betekend wel meer lawaai, energieverbruik en je moet betere zuigmotor erop doen, dus duurder. Nu zal dat laatste wel ontwikkeld worden zodat het niet veel duurder hoeft, maar die eerste twee zullen altijd zo blijven. Maakt mij persoonlijk weinig uit, maar het is wel een selling point als je robotstofzuiger stiller is.De Roomba's en z'n vriendjes zuigen veel minder hard. Wellicht dat je ze daarom ook zo vaak moet schoonmaken. Als de robot stofzuigers weer meer gaan zuigen, wordt het borsteltje overbodig (tenzij consumenten het "eisen", is ook een mooi reserve onderdeel)
[ Voor 13% gewijzigd door Morpheusk op 17-08-2012 14:15 ]
Dat hoort die van de Aldi te doen, zijn bots sensor is zijn enige sensor die bij normaal rondrijden gebruikt wordt. Ik zie alleen dan nog niet echt hoe hij blijft haken, gezien die bots sensor over zijn complete voorkant zit, dus in principe hoort hij nooit vast te kunnen komen zitten. Een kastrand/stoel zie ik al helemaal niet in hoe hij daar vast kan komen te zitten.DHerbig schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:54:
Ik heb die van de Aldi vandaag teruggebracht. Ofwel hij was stuk, ofwel de handleiding belooft meer dan hij waar kan maken. Volgens de beschrijving zitten er voor en opzij sensortjes die voorkomen dat er tegen meubels en zo aangebotst wordt. Nou, die van mij botste alleen maar. Bots, stukje terug, stukje rechts, vooruit, bots, en herhalen maar tot hij merkt dat er niets meer is om tegenaan te botsen en hij weer even verder kan rijden. Op die manier blijft hij overal onder haken: de verwarming, de stoelen, kastranden, noem maar op.
Het sensortje dat een afgrond (trapgat, tafelrand) moet ontdekken, werkte overigens wèl goed.
Dan kun je beter een duurdere kopen die wèl goede sensoren heeft.
Jammer voor je. Neem nu maar van me aan dat in mijn huis allemaal meubels (verwarming, stoelen, kastranden, noem maar op) aanwezig zijn die op zodanige hoogte van de grond staan, dat de Aldi-robotstofzuiger zich daar al botsend onder vast werkt en niet meer zelfstandig loskomt.furby-killer schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:54:
Ik zie alleen dan nog niet echt hoe hij blijft haken, gezien die bots sensor over zijn complete voorkant zit, dus in principe hoort hij nooit vast te kunnen komen zitten. Een kastrand/stoel zie ik al helemaal niet in hoe hij daar vast kan komen te zitten.
Het is gewoon: "boem is ho".5. Er bevinden zich sensoren aan de voor- en zijkant, deze geven een signaal door aan de robot stofzuiger, zodat het toestel weet waar zich een wand of andere hindernissen bevinden. Het toestel gaat dan langs of rond het object stofzuigen.
Ik heb de Samsung navibot SR8895 sinds ongeveer maart 2012, maar geen ervaring met andere robotstofzuigers.StephaN900 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:04:
Ik ben ook op zoek naar een robot stofzuiger, voor een klein appartement (60m2) met laminaatvloer en een één vloerkleed.
Nu is mij oog op de twee onderstaande robots gevallen:
Roomba 555
Samsung navibot SR8895
De laatste ziet er beter uit en maakt volgens de reviews minder lawaai. De consumentenbond prefereert de navibot, maar andere tests weer de roomba...
Iemand ervaring met beide of die voor dezelfde keuze gestaan heeft en mij op weg kan helpen?
De SR8895 bevalt absoluut, ik heb er net voor het eerst nieuwe borsteltjes op gezet (de oude krulde op, en daardoor brak 1 vd 3 borsteltjes op beide zijdes af). Hij heeft een turbo functie die wat meer geluid maakt maar dan ook wat harder zuigt, maar die gebruik ik meestal niet.StephaN900 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:38:
Omdat die aanzienlijk duurder zijn, bevalt de sr8895? En waarom niet voor bijv een roomba gegaan?
Durf het bijna niet te vragen; hoeveel was je uiteindelijk all-in kwijt? Kijk nu al een tijdje naar die vorwerk, maar m'n aga-it blijft het maar volhouden. (soms een bumper kuurtje, maar nog echt kapot gaan doet hij niet)grep schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:44:
Begrijp ik het ook goed dat je die huifkar ook zou kunnen gebruiken in geval ik de VR100 weer op zou moeten sturen voor reparatie onder garantie (omgekeerde huifkar)?
Edit: heb het maar even aan Guus zelf gevraagd, en dat moet allemaal prima kunnen.
Ga op basis van de positieve ervaringen die ik hier lees denk ik de gok maar wagen en via deze constructie een VR100 bestellen.
Edit2: ook nog antwoord van Vorwerk zelf gehad, op mijn vraag of er plannen zijn om de VR100 in nederland aan te bieden:
[...]
Als ik het goed begrijp kan hun service center eventueel wel dat ding naar Nederland sturen?
Ik ben in ieder geval de huifkar methode aan het proberen nu.
Edit3: Huifkar werkte prima! Snel en vriendelijk door Guus geholpen.
VR100 heeft inmiddels zijn (haar?) eerste rondje door een rommelige huiskamer gedaan en het werkt allemaal prima.
Netjes iedere keer wordt het zijborsteltje richting plint/poot gezet en wordt effectief schoon gemaakt.
Geluid valt me ook alleszins mee.
grep schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:45:
VR100 kostte 649,- + Huifkar bijdrage 15,- + rembours kosten DE 8,50 + verzekerde verzending naar NL 8,05 = 680,55
Fiks bedrag dus, maar ik weet dan wel dat ik het beste heb wat er momenteel te krijgen is. Intelligentie van de Neato met de Vorwerk verbeteringen (borstel, plintborstel, accu)
Eerste ervaringen zijn goed. Woonkamer met hal wordt in ~45 minuten afgewerkt.
Bakje daarna legen gaat prima. HEPA filter is wat lastiger schoon te krijgen.
Borstel is ook prima te doen (kan je helemaal eruit en uit elkaar halen)
Ik moet wel onderschrijven dat handmatig bijzuigen op sommige plekken nodig zal blijven, maar het werkt allemaal prima voor het regelmatige grote werk en de vloeren zien er zichtbaar schoner uit.
Heb wel wat moeilijke punten in mijn interieur waar de VR100 zich soms in vast loopt. Een schuin omhoog lopende poot van een kamer fan probeerd ze (vriendin en ik hebben besloten dat de VR100 vrouwelijk is) van alle kanten te beklimmen en blijft er soms op steken.
Zelfde is gebeurd met de iets te hoge drempels op de 1e verdieping. Moet daar nog iets op verzinnen.
Dat zijn wel de momenten waarop je goed kan zien welke ontsnappings methodes de VR100 (en de Neato ongetwijfeld ook) heeft. Heen en weer, beetje draaien en weer heen en weer, of de wielen worden opeens omhoog gedrukt. Leuk om te zien.
Tablet oplaadkabeltje is helaas ook haar 1e slachtoffer geworden. Trof ik bijna gestript aan, met een piepende VR dat "there's someting stuck in my brush" melding
Al met al zal je dus, met wat trial and error, zaken in je huis aanpassen aan de beperkingen van de robot, zodat die 100% in alle gevallen autonoom kan rond rijden.
Heb nog niet meegemaakt dat ze haar basis station niet meer kan vinden. Gaat iedere keer goed, zelfs na onderbrekingen in het programma.
Bediening is simpel. Menu in het engels gezet, datum/tijd ingesteld en daarna schedule ingevoerd.
Je kan ook 2 x op de groene knop drukken (1x voor uit de standby en dan nog een keer om de clean te starten) en dan gaat ze gewoon aan de gang.
Firmware was op laatste level toen ik hem kreeg. Heb wel iets gelezen dat er nieuwe firmware aan zit te komen, waardoor hoeken beter gedaan zullen worden.
Zal binnenkort even kijken of ik wat kan filmen. Geef maar aan wat jullie specifiek zouden willen zien. Een VR100 die door een kamer heen rolt voegt niet zoveel toe aan de filmpjes die nu al op het net aanwezig zijn denk ik?
Ik denk dat een deel van het probleem is dat de drempel ook de grens is tussen de kamers. Je ziet de VR100 dan even stoppen en "kijken", waarschijnlijk om de boel te mappen. Volgens mij stopte ze nu net verkeerd midden op die drempel en kwam er daarna niet lekker meer vanaf.LinuX-TUX schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:27:
Dat drempeltje is wel eigenaardig. Zag ze op internet idd er gewoon doorheen slaan op een gegeven moment. Draai draai draai en een dot gas om er overheen te schieten.
Denk dat dat sterk gaat afhangen van de dikte/weerstand van die stof. Kan je aangeven wat voor dikte ik aan moet denken? Net als een laken of dikker?LinuX-TUX schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:27:
Wat ik me ook afvroeg, ik heb een bank waar de stoffen bekleding tot aan de grond hangt, zou de vorwerk hier wel of niet onder gaan rijden? De aga-it is redelijk dom en rijdt er gewoon onder, omdat de bekleding niet stijf genoeg is om de 'bumper' in te drukken. Maar de vorwerk/neato heeft natuurlijk OOK een radar ... wat zou deze dus doen? Heb je deze situatie/zou je dat kunnen nabootsen?
[ Voor 36% gewijzigd door grep op 29-08-2012 10:54 ]
Spijkerbroek stof. Zelfde dikte, stugheid en structuur bijna. Maar aan je antwoord te zien gaat hij het dus wel 'proberen' ondanks dat de radar hem vertelt "er staat een muur". ( weet niet hoe het met spijkerstof zit, maar de laatste keer dat ik naar stealth bommenwerpers keek, zat daar geen spijkerstof opgrep schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:37:
[...]
Denk dat dat sterk gaat afhangen van de dikte/weerstand van die stof. Kan je aangeven wat voor dikte ik aan moet denken? Net als een laken of dikker?
[ Voor 27% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-08-2012 10:41 ]
Waarvoor dank. Moet wel zeggen ... hoge drempel (zo hoog zijn ze bij mij niet)grep schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:42:
Hier filmpje wat ik eerder gemaakt had, toen ze vast kwam te zitten.
[video]
Zal proberen een test met spijkerbroeken en een stoel te filmen.
Als ik door dit topic kijk dan heb ik af en toe wat moeite om 500 tot 650 euro voor een Vorwerk/Naeto te verantwoorden tov ~400 voor een Roomba 555 / Navibot en in het budget segment van bijv deze CleanMate?the noise schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:48:
Nu een week de Cleanmate QQ2 in huis. Hal, keuken en bijkeuken zijn tegels. Totaal is dat 35m2. Met 50 minuten is dat klaar. De triptrap stoelen van de kids zijn wat lastig, de andere stoelen zijn meer open en dat gaat prima.
Echt in het hoekje komt 'ie niet, verders prima!
De woonkamer is 6X4 met tapijttegels. Die is redelijk hoogpolig en dat loopt wat zwaarder, wel doet 'ie weer netjes zijn werk. Vreemd genoeg is 1 keer de zijborstel vastgedraaid in een tapijttegel.
Wel hier iets van 1X/wk nadoen denk ik.
De robot heb ik geprogrammeerd; op ma-wo-vr-za om 22uur gaat 'ie zijn kunstje doen. Zuigmien gaat dan weer helemaal los.
Belangrijkste voor ons zijn de drukke verkeersruimte's en dat gaat prima.
Als het een heel licht kleed is schuift een Neato deze aan de kant.Sander schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:07:
[...]
Ander vraagje, heb een hoogpolig kleed zoals hieronder en vraag me af in hoeverre zo'n stofzuiger dat echt goed gaat snappen? Iemand ervaring mee?
[afbeelding]
Nee, dat zit er niet op.Parody schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:13:
Heeft een Neato geen "randen"-modus? De Samsung kun je op "Edge" zetten, waardoor hij op objecten afrijdt, vlak daarvoor afremt en er dan langzaam tegenaan rijdt. Hij stopt dan pas als de botsingssensor ingedrukt wordt. Zo kan hij bijvoorbeeld gordijnen aan de kant duwen.
grep schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:27:
Test voor Linux-TUX.
Heb de VR100 eerst een keer spot clean laten doen, om aan te tonen dat ze echt onder de stoel gaat, daarna (op 2:35) zelfde spot clean, maar nu met jeans broeken in de weg.
[video]
Zoals je ziet gaat ze er niet doorheen, dus denk dat de radar in dit geval een nadeel vormt voor jouw situatie met je bank
[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-08-2012 09:30 ]
Vergeet niet dat een robot voor standaard huisstof preciezer werkt dan een truus. Een truus maakt het optische schoon, een robot snuffelt echt alles af.LinuX-TUX schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:29:
[...]
![]()
![]()
![]()
Dank je wel dat je er de tijd voor had genomen. 2e Test was duidelijk. Test spreekt boekdelen.
Is wel balen, betekend dat ik die flappen heel de tijd tussen de zitkussens moet frotten zodat hij ook onder de banken door rijdt. Zelfde geld voor de Ikea slaapbank![]()
Balen zeg. Eerste minpuntje gevonden. (naast de prijs die ik eigenlijk al 'op de koop toe' had genomen omdat een gemiddelde zwartwerkende truus die alleen stof komt zuigen net zoveel kost na 6 maanden)
Mwah, aan dat filmpje van grep te zien doet deze het net zo 'optisch' als truusasing schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:30:
[...]
Vergeet niet dat een robot voor standaard huisstof preciezer werkt dan een truus. Een truus maakt het optische schoon, een robot snuffelt echt alles af.
Voor wat betreft het onder de bank stofzuigen, dat zou je met een stofzuiger ook niet doen. De mijne kan het ook niet dus op een zaterdag zet ik de stoelen op tafel en verzet de banken. Daarna mag de Neato een keer extra zuigen.
Net nog even wat filmpjes gekeken maar nog niets gezien wat lijkt op het kleed dat ik hier op de foto had gezet. En sterker nog in 1 filmpje wordt dat zelfs actief afgezet door rand dubbel te vouwen zodat hij hoger wordt.asing schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:08:
[...]
Als het een heel licht kleed is schuift een Neato deze aan de kant.Ik heb een badkamerkleedje wat zo hoogpolig is, maar daar laat ik hem niet op los.
[ Voor 23% gewijzigd door Sander op 02-09-2012 11:24 ]
[ Voor 19% gewijzigd door ReneDD op 06-09-2012 11:26 ]
Anoniem: 468992
Anoniem: 468992 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:16:
iemand ervaring met de robovac van kaercher?
Vreemd, die Roomba's doen op dezelfde tijd 4x die kamer, die Philips geraakt geeneens helemaal rond!ReneDD schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:55:
[...]
**UPDATE**
Het onderstaande filmpje geeft een goed beeld van de werkwijze van in ieder geval 3 van de stofzuigers die ik in dit bericht noemde, plus de Roomba 780. Uiteraard is zo'n Roomba 700 serie mooi spul, maar vind ik net iets te duur voor de meerwaarde die het biedt. Neig toch steeds meer naar de 550.
YouTube: iRobot Roomba 555 vs 780 vs Samsung Navibot vs Philips Homerun coverage test
De video die ik rondstuurde is puur een weergave van de werkwijze! Alle video's zijn op een andere snelheid opgenomen om er voor te zorgen dat ze tegelijk klaar zijn. Het geeft dus geen idee van werksnelheid, maar puur van de werkwijze en in hoeverre delen van de kamer meerdere malen worden schoongemaakt. Zie ook de omschrijving bij de test. Er zijn meerdere test uitgevoerd voor de 555 en Navibot om de verschillen te verduidelijken:Fire69 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:55:
[...]
Vreemd, die Roomba's doen op dezelfde tijd 4x die kamer, die Philips geraakt geeneens helemaal rond!
Wat goed! Knopen door hakken is altijd fijnSander schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:33:
Knoop doorgehakt, Neato XV-15 besteld. Als het goed is morgen binnen en dan eens kijken of hij mijn kleed aankan. Anders kan ie gelijk weer terug
Uiteindelijk de afweging gemaakt tov roomba 780 en met name gekozen vanwege betere multi-room mogelijkheden zonder extra dingen als virtual walls. En daarnaast ook een (op het oog) wat intelligentere manier van schoonmaken. To be continued.
[...]
Ben ook erg benieuwd naar je review. Wat doet de Roomba precies wanneer deze een hal in rijd en neemt hij aangrenzende kamers goed mee?ReneDD schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:29:
[...]
Inmiddels heb ik overigens voor de Roomba gekozen, welke afgelopen zaterdag werd thuisbezorgd. In verband met een weekendje weg kan ik 'm waarschijnlijk morgenmiddag pas afhalen bij een TNT servicepunt. Na een paar dagen zal ik eens een update geven / review schrijven.
[ Voor 29% gewijzigd door Dorpse op 11-09-2012 09:18 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq