Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.159.935 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
kon deze niet laten gaan _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8108870/03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
LOL!
Ze zouden dus naast een trappensensor nog een extra sensor moeten inbouwen om hondenpoep te ontwijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-12-2013
hilgie schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:57:
Die link van de E-Bay aanbieding werkt niet meer. Nu heb ik wel een andere gevonden. Is dit dezelfde?

http://www.ebay.nl/itm/Ne...er_PM&hash=item27c542aff2

En heeft iemand ervaring met de iRobot Roomba 700 series? Deze lijken mij weer beter als voorgaande, vooral ook door het HEPA filter. Kan ook niet achterhalen of er nu daadwerkelijk gezogen wordt (ze hebben het wel de hele tijd over zuigen en niet vegen).

edit:
Van de site van irobot zelf:
"Achter de reinigingskop heeft de Roomba een wisser met een zeer krachtige stofzuiger om de fijne deeltjes op te zuigen in de stofzuigerbak."
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De hond was gewoon aan testen of de robot wel op ieder plekje langs komt... :+
Nu weten ze het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 14:32
Ik heb hem ook via ebay via email.
Zijn adres is André Klein <klein@sendstation.com> of hij ze nog verkoopt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb nu al een jaartje een roomba (6xx serie zo uit mijn hoofd), en nog steeds erg tevreden erover!

Zijn er nog bepaalde dingen die ik misschien moet gaan servicen/schoonmaken na een lange tijd?
Natuurlijk doe ik het standaard onderhoud, filtertje schoonkloppen en eens in de zoveel tijd even de rollers vrijmaken van haren en ander spul... ook heb ik al een keer het stoffiltertje vervangen, maar de huidige kan nog wel even mee.

Het enige probleem met de roomba bij mij is dat hij zichzelf nog wel eens onder de koelkastdeur vastloopt... daar past hij net niet onderdoor, en loopt hij dus wel eens vast. (en de keren dat ie niet vastloopt, krijg ik wat krasjes op de bovenkant)

Maar verder erg tevreden, ik heb zo'n scheithekel aan stofzuigen!
Moet nu alleen af en toe de trappen even doen, daar komt ie helaas niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb een vergelijkbaar probleem met het hangend toilet in de badkamer. De oplossing: plakband en WC-rollen! Kortom, de boel even dusdanig verlagen dat-ie er echt niet meer onderdoor kan. In jouw geval zou je de koelkast op een paar stukjes hout kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Ook hier sinds gisteren een Neato vx-11. Moet zeggen dat ik de stofzuiger nauwelijks hoor boven het lawaai dat de flappenborstel op ons laminaat maakt. Op tapijt is het meteen erg draaglijk, maar op laminaat is het echt een kabaal!

Maar wel indrukwekkend om te zien hoe hij rond navigeert en inderdaad nauwelijks tegen spullen aanstoot. Wel sloeg hij een paar kleine plekjes over en is het me nog niet helemaal duidelijk hoe hij nu "vertrekken" identificeert. Indrukwekkend ook hoeveel vuil er in het bakje zit na een keer zuigen!

Vandaag nog maar eens een ronde laten doen en eens zien of het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:01
Sinds afgelopen dinsdag heeft mijn vriendin een Roomba 770 rondkruipen en ik was aangenaam verrast door de toch vrij grondige reiniging. Hij is nu al een paar dagen elke dag bezig en er verschijnen nog steeds katteharen en ander spul in het opvangbakje, terwijl het tapijt steeds zwarter wordt :) Dat is met een gewone stofzuiger veel meer werk en vreselijk vermoeiend. Ik vind dat zelf niet zo'n probleem, maar ik heb dan ook geen vreselijke hekel aan stofzuigen en krijg er ook geen tennisarm van.

Ik moet zeggen dat het geluid me een beetje tegenvalt, maakt iets meer herrie dan ik had verwacht. Vooral de motortjes en dan met name de tandwieloverbrengingen hoor je goed. De katten zijn er een beetje bang van, maar ze wennen er al aan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Peenutzz op 04-05-2012 15:06 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

http://www.aldi.nl/aldi_v...072012_48_248_2712_5.html

De ALDI heeft weer een stofzuiger. Iemand enig idee of t wat is? Tis nog best wat geld... Dus vandaar.

Iemand een idee wat voro type het is? Waarschijnlijk is het een relabeled OEM dus vandaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 06-07-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Peenutzz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:05:
Sinds afgelopen dinsdag heeft mijn vriendin een Roomba 770 rondkruipen en ik was aangenaam verrast door de toch vrij grondige reiniging. Hij is nu al een paar dagen elke dag bezig en er verschijnen nog steeds katteharen en ander spul in het opvangbakje, terwijl het tapijt steeds zwarter wordt :) Dat is met een gewone stofzuiger veel meer werk en vreselijk vermoeiend. Ik vind dat zelf niet zo'n probleem, maar ik heb dan ook geen vreselijke hekel aan stofzuigen en krijg er ook geen tennisarm van.

Ik moet zeggen dat het geluid me een beetje tegenvalt, maakt iets meer herrie dan ik had verwacht. Vooral de motortjes en dan met name de tandwieloverbrengingen hoor je goed. De katten zijn er een beetje bang van, maar ze wennen er al aan :)
Zeker met katteharen verdient het de aanbeveling om het tandwielmechaniek af en toe even te controleren. Gaat vaak kapot omdat er haren in het mechaniek komen en zo extra slijtage veroorzaken.
Of het moet zo zijn dat de 770 inmiddels echte lagers gebruikt maar dat geloof ik niet eigenlijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Fairy

Die Aldi aanbieding is vorig jaar ook al aangeboden voor dezelfde prijs.
Als je zoekt in dit topic zal je genoeg info erover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb intussen al via een collega van mijn vrouw gehoord dat het niet echt wat is. Rijd overal tegenaan, hun bank was beschadigd door dat ding etc.

Nee ik zie er nog even van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 12:20
Wij hebben sinds kort een Auto mower van Husqvarna, maar van een auto-sucker had ik nog nooit gehoord! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Fairy

Wil je me aan het lachen maken? Want dat is gelukt toen ik je post las.
Dat 'botsen' is normaal en daar beschadig je echt geen bank mee.
Check eens een paar filmpjes op YoepFloep. Daar zie je hoe die dingen werken en 'botsen'.

Ik heb ook zo een Aldibot en mijn bank is nog steeds heel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:14
Welke is de betere, de Roomba 770 of de Neato ?

Voor de rest zoek ik een robotzuiger welke ik elke dag van de week in een andere kamer zet, is mijn huis altijd proper.
Hij moet natuurlijk goed vegen/zuigen en zou ook fijn zijn als er goed wisselstukken van te vinden zijn.
Een home station is niet echt nodig in mijn ogen.

Welke raden jullie me aan ? ik had gedacht er een 200€ aan te spenderen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:09

Grvy

Bot

Voor 200 euro ga je niet iets fatsoenlijks krijgen de Roomba 770 kost al 400~ euro en de Neato hetzelfde.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Laatst online: 07-07 22:29

grep

meer begrep...

Ik zit zelf ook nog te orienteren welke robotstofzuiger ik nou het beste kan nemen.

De Roomba en Neato lijken op idt moment de dienst uit te maken. De neato lijkt efficienter en beter te zuigen, maar van de roomba vind ik die borstels aan de zijkant weer interessanter ivm betere plint/hoek schoonmaken.

Nu zag ik laatst ook deze:
http://www.robostofzuiger...e-ziclean-revolution.html

Vind vooral die 3 jaar garantie wel aantrekkelijk, omdat ik wel vind dat ik vaak problemen lees met stuk gaan ivm haren en andere meuk.
Ik kan alleen verder weinig over de prestaties van die e-ziclean vinden. Iemand ervaring?

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

grep schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:48:
Ik zit zelf ook nog te orienteren welke robotstofzuiger ik nou het beste kan nemen.

De Roomba en Neato lijken op idt moment de dienst uit te maken. De neato lijkt efficienter en beter te zuigen, maar van de roomba vind ik die borstels aan de zijkant weer interessanter ivm betere plint/hoek schoonmaken.

Nu zag ik laatst ook deze:
http://www.robostofzuiger...e-ziclean-revolution.html

Vind vooral die 3 jaar garantie wel aantrekkelijk, omdat ik wel vind dat ik vaak problemen lees met stuk gaan ivm haren en andere meuk.
Voor de Roomba is een modified Cleaning Head te krijgen. Hier zitten ball bearigs in die het tandwielmechaniek volkomen afsluiten.
De standaard Cleaning Head heeft deze niet waardoor haar het mechaniek kan binnendringen en voor extra hitte en zelfs smelten van de uitsparingen van de asjes zorgt. Vroeg of laat krijg je er problemen mee, maar alleen bij (katte)haren.
Normaal valt dit onder de garantie en repararen ze dit prima (de service is uitstekend). Maar op een gegeven moment is de garantie voorbij natuurlijk.

Ik gebruik deze modified Cleaning head nu al bijna anderhalf jaar, en heb helemaal geen problemen meer.

http://imayne.com/shop/modified-green-cleaning-head

Zie ook mijn vorige topic hierover psy in "Robotstofzuigers"

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 09-07-2012 21:23 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:01
Eigenlijk natuurlijk belachelijk voor een apparaat van 400 euro, dat je er nog een modificatie voor moet kopen. Spelen deze problemen ook bij de Neato?

Ik zit er aan te denken om voor boven die stofzuiger van de Aldi te halen om het eens te proberen. Ik las dat huj na een tijdje te grabbel ligt voor 100 euro ipv 150 euro. Iemand enig idee welk tijdsbestek?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03:18
Zelf vind ik de trilobite nog steeds onovertroffen. Zijn er op dit moment robot stofzuigers die ook echt een beetje kunnen zuigen? En niet overal tegen op botsen? De roomba is mij een beetje tegen gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-07 20:03
MeTooPV schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:37:
Zelf vind ik de trilobite nog steeds onovertroffen. Zijn er op dit moment robot stofzuigers die ook echt een beetje kunnen zuigen? En niet overal tegen op botsen? De roomba is mij een beetje tegen gevallen.
Wat betreft het botsen is mijn Samsung Navibot Silencio erg netjes. Hij heeft een stand (Edge) om overal afstand van te houden en niet te botsen, maar omgekeerd ook om wel overal tegenaan te rijden en dus ook alle hoeken schoon te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 13-07 11:31

Len

Leeg

Morpheusk schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:50:
Eigenlijk natuurlijk belachelijk voor een apparaat van 400 euro, dat je er nog een modificatie voor moet kopen. Spelen deze problemen ook bij de Neato?
Als je er nu een koopt, dan heb je er al 1 met de goede borstelbak..

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

Len schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:58:
[...]

Als je er nu een koopt, dan heb je er al 1 met de goede borstelbak..
Heb je het dan over de Roomba of Neato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
thaan schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:43:
[...]

Wat betreft het botsen is mijn Samsung Navibot Silencio erg netjes. Hij heeft een stand (Edge) om overal afstand van te houden en niet te botsen, maar omgekeerd ook om wel overal tegenaan te rijden en dus ook alle hoeken schoon te zuigen.
Volgens mij is Auto-stand voorzichtig en in Edge-stand rijdt hij overal tegenaan. Je ziet 'm dan hard (voor zover ze hard gaan) op een object afrijden, vlak daarvoor afremmen en rustig het object toucheren. Lichte objecten worden daardoor aan de kant geduwd, zodat bijvoorbeeld ook onder gordijnen gezogen wordt. Wel is het zo dat als je z'n sensoren schoon houdt (m.a.w. af en toe even een doekje er overheen) er minder aanrijdingen zijn. Helaas ziet hij niet alles. Lage en/of smalle objecten wordt hij nog al eens door verrast, resulterend in een botsing en hard remmen, of in geval van een schuin oplopend randje soms zelfs vastlopen. Ik heb speaker-voeten in de laatste categorie, die ik dus nu op houten blokken heb staan. Verder wil hij zich onder net te lage objecten (hangend toilet) wel eens vastrijden, dus het hangende toilet is "verlaagd" met getapete toiletrollen (moet ik nog een mooiere oplossing voor maken). Alles wat wat groter is wordt netjes ontweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 13-07 11:31

Len

Leeg

grep schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:04:
[...]

Heb je het dan over de Roomba of Neato?
De Roomba natuurlijk, daar was die andere bak voor..

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Voor diegene die de Aldi robotstofzuiger in bezit hebben. Hoe functioneert deze in meerdere ruimtes? (4 slaapkamers) Snapt die dat en kan die weg weer terug vinden naar de ruimte waar het laadstation staat? Omdat het geen "intelligente" robotzuiger is.

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 10-07-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Aan zich is het procede heel simpel.
De robot rijdt alle randen af net zolang hij het laadstation vindt.
Het laadstation moet dan ook langs een wand geplaatst worden met aan weerskanten 50cm vrij.

[ Voor 30% gewijzigd door cornfed99111 op 11-07-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44174

Gebruik nu zelf al bijna een jaar de Neato http://uk.neatorobotics.com/
Is nooit terug te vinden in enige test in Nederland de rest van Europa kent hem intussen wel.

Doet zijn werk volledig autonoom, werkt gewoon meerder ruimtes af zonder hulp en is een echte stofzuiger (niet een veredelde kruimeldief zoals de Roomba), dat laatste vond ik zelf erg belangrijk.
Heeft een grote opvangbak voor stof die steeds weer te legen is en het filter gaat zo'n drie maanden mee. De stofzuiger laat ik iedere dag zijn werk doen ivm huisdieren.

Wat mooi is om te zien, is dat de stofzuiger niet als een dolle door de kamer gaat zoals de Roomba, maar dat hij netjes banen maakt en efficiënt door de kamer heen gaat.
Kijk maar eens op youtube, daar zijn veel vergelijkende filmpjes te vinden.

Hij vind zijn laadstation gewoon zelf terug, omdat hij onthouden heeft waar deze is, hij zoekt dus niet, maar weet waar die heen moet. Tussendoor de accu leeg?, dan laad hij op en gaat daarna weer verder waar ie gebleven was.

Wat ik ook mooi vond, is dat hij drempels van ca 2,5 cm geen enkel probleem vind, rijdt er gewoon overheen naar de ander kamer toe.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 44174 op 16-07-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Rijdt hij die 2.5cm dan ook gewoon terug op? Da's wel netjes dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 09:44
Anoniem: 44174 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:10:
Gebruik nu zelf al bijna een jaar de Neato http://uk.neatorobotics.com/
Is nooit terug te vinden in enige test in Nederland de rest van Europa kent hem intussen wel.

Doet zijn werk volledig autonoom, werkt gewoon meerder ruimtes af zonder hulp en is een echte stofzuiger (niet een veredelde kruimeldief zoals de Roomba), dat laatste vond ik zelf erg belangrijk.
Heeft een grote opvangbak voor stof die steeds weer te legen is en het filter gaat zo'n drie maanden mee. De stofzuiger laat ik iedere dag zijn werk doen ivm huisdieren.

Wat mooi is om te zien, is dat de stofzuiger niet als een dolle door de kamer gaat zoals de Roomba, maar dat hij netjes banen maakt en efficiënt door de kamer heen gaat.
Kijk maar eens op youtube, daar zijn veel vergelijkende filmpjes te vinden.

Hij vind zijn laadstation gewoon zelf terug, omdat hij onthouden heeft waar deze is, hij zoekt dus niet, maar weet waar die heen moet. Tussendoor de accu leeg?, dan laad hij op en gaat daarna weer verder waar ie gebleven was.

Wat ik ook mooi vond, is dat hij drempels van ca 2,5 cm geen enkel probleem vind, rijdt er gewoon overheen naar de ander kamer toe.
Heb zelf een Aga-it nu. Samba hadden we geprobeerd was een #*)@(*@%$ ding, liep op van alles en nog wat vast terwijl de 'specs' beter waren dan de Aga-It.

En mocht de AGA-IT het gaan begeven, dan is inderdaad de Vorwerk VR100 de opvolger. Is gebaseerd op de Neato, alleen van duitse komaf.

De voordelen zijn dan:
1- Li-Ion batterij
2- WEL een rond draaiend borsteltje voorop de neus
3- Mix van borstel/rubber op het rad onder, welke ook nog gevormd is en daardoor iets stiller.

De Neato kan je overigens kopen in nederland hoor, zelfs in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

Had nog niet van die Vorwerk VR100 gehoord, maar zover mijn duits het toe laat ziet die er veelbelovend uit zeg. Best of both worlds naar mijn mening.

Is hij ook in nederland verkrijgbaar dat je weet? (heb gegoogled maar zag zo snel niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
grep schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:01:
Had nog niet van die Vorwerk VR100 gehoord, maar zover mijn duits het toe laat ziet die er veelbelovend uit zeg. Best of both worlds naar mijn mening.

Is hij ook in nederland verkrijgbaar dat je weet? (heb gegoogled maar zag zo snel niets).
Nee, zit er al 2 maanden op te azen. Kan hem via de duitse webshop krijgen (tussen 630/650 euro) of eBay.de, maar die leveren 9 van de 10 keer alleen in duitsland :( (prijs tussen de 480 en 570)

Zelfs de firmware is nagenoeg identiek en komt veelal rondom dezelfde tijd uit als de XV updates. Zeker is wel dat er een kleine modificatie op zit voor de Li-Ion batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
pfff 600 euro, mijn 50inch lg plasma kost nog minder dus ik vind de prijzen wel wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
C00P schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:13:
pfff 600 euro, mijn 50inch lg plasma kost nog minder dus ik vind de prijzen wel wat overdreven.
Tja, je moet er wat voor over hebben he :Y)

Reken meer in de trend van:
• Wat kost ik per uur?
• Wat kost een gemiddelde Truus per uur? (in mijn geval: 1 keer per week minimaal 4 uur voor 10 euro per uur)
• Wat is het goedkoopste na 6 maanden, wetende dat ik zelf nu nog maar eens in de 2 weken +/-2 uur schoonmaak? (want hij rijdt nog steeds niet tegen de ramen op etc)

Dit in combinatie met 2 katten die met vlagen spontaan voor de zoveelste keer in de rui zijn ... geef mij zo'n ding maar :Y)

edit:
Ook met dit soort apparatuur geld, goedkoop is duurkoop. Samba was zelfs duurder dan de AGA-it en dat kreng liep overal op vast. Echt een ($^&*$^$_)(* ding was dat.

Tuurlijk, 600 is een hoop centjes. Daarom dat m'n vriendin en ik maar besloten hebben om af te wachten tot de AGA-it het begeeft en NIET eerder. Tegen die tijd hopen we ook dat de prijzen wat naar beneden zijn gekomen en er automatische strijkijzers op de markt zijn })

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 17-07-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
C00P schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:13:
Misschien moet je dan maar eens gaan uitkijken naar een goeie plasma? })

Sorry, kon het niet laten! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Fire69 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:48:
[...]

Misschien moet je dan maar eens gaan uitkijken naar een goeie plasma? })

Sorry, kon het niet laten! :+
Dan ben ik waarschijnlijk nog meer centjes kwijt. ;)
400euro voor een automatische stofzuiger vind ik al beter klinken, heb je voor dat bedrag al wat goeds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

LinuX-TUX schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:12:
[...]
Tegen die tijd hopen we ook dat de prijzen wat naar beneden zijn gekomen en er automatische strijkijzers op de markt zijn })
http://www.robostofzuiger...-levering-of-afhalen.html

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 25-06 06:40

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

C00P schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 01:15:
[...]

400euro voor een automatische stofzuiger vind ik al beter klinken, heb je voor dat bedrag al wat goeds ?
Wij hebben thuis een Roomba 555, nu ongeveer 2,5 jaar. Als ik me niet vergis toen gekocht tussen de 300 en 350 euro.

Deze doet zijn werk echt perfect, kanttekening daarbij is wel dat we geen huisdieren hebben en een (denk ik) relatief gemakkelijke laminaat vloer in alle ruimtes.

Wat mij verder bevalt aan de Roomba is dat vrijwel elk onderdeel makkelijk te vervangen is, echter in deze 2,5 jaar heb ik alleen 2 keer het filtertje vervangen en dat is het. Ook de batterij vertoont nog geen tekenen van slijtage, terwijl het boekje spreekt over batterijduur van +/- 3jaar. Ach, ook deze is relatief goedkoop te vervangen.

Eigenlijk ook wel jammer dat het apparaat zo degelijk is, mijn tweakerhartje kijkt toch ook graag naar de vernieuwingen op de markt :+

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
De strijkpop idd ... maarja, ik dacht meer aan: zet de wasmand voor met gedroogde was voor een "blackbox", ren weg en kom na 3 uurtjes terug en het is gevouwen klaar om in de kast te mieteren :Y)
C00P schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 01:15:
[...]

Tja, als je al blij met met zo'n plasma scherm :+
Zonder dollen, ja ik ben zelf heel tevreden met mijn super basic Aga-It (geloof dat ze onder de naam 'ez clean' gaan) welke ik had gescoord bij dagelijkse koopjes oid. Ding koste geen 150 euro.

Consessies die je dan maakt:
• Geen Schedule
• Geen hi-tech kamer mapping oid. Gewoon lekker random door de kamer heen schietend. Duurt dus ietsjes langer, maar hij doet het wel goed.

Maar hij is ECHT super. Loopt nauwelijks vast zoals het Samba broertje het deed. Zuigt WEL degelijk (niet zo'n klein fannetje en dat het met de schoepen in de laatbak probeerd te scheppen, wederom zoals de samba en zelfs een paar goedkope roomba versies)
UV-licht erop (antibacterieel) ... weet niet in hoeverre dit eigenlijk helpt :/

Dus ja, voor onder de 400 is er ook genoeg te krijgen. Maar zoals ik met een paar anderen je wel duidelijk proberen te maken: goedkoop is duurkoop. Lees de ervaringen en weeg het voor jezelf af :Y)

Je weet nu iig dat als je ergens een "samba" aanbieding komt je HARD moet wegrennen. Dat is gewoon 200 euro over de balk smijten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik ben stevig aan het twijfelen tussen de Neato XV-15 en de Roomba 555
Beiden zijn te krijgen voor rond de 400€

Wat is de betere aankoop ?

Hoe gaat het met meerdere verdiepingen ? gewoon de robot + laadstation naar het andere verdiep verhuizen en daar starten ? of wordt het meestal voor 1 verdiep gebruikt ? (Ik heb 3 verdiepen)

[ Voor 40% gewijzigd door C00P op 19-07-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
C00P schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:37:

Hoe gaat het met meerdere verdiepingen ? gewoon de robot + laadstation naar het andere verdiep verhuizen en daar starten ? of wordt het meestal voor 1 verdiep gebruikt ? (Ik heb 3 verdiepen)
Traplopen kunnen ze geen van beide.

Persoonlijk zou ik het op de Roomba 555 wagen, sinds deze wel een roterend stoffertje in op de neus heeft. Bij langs de muur rijden wint hij het dus van de Neato.

Maar voor technology, snelheid en vooral zuigkracht zou ik voor de Neato gaan.

Vandaar dat ik eerder de Vorwerk liet vallen. Die heeft eigenlijk het beste van 2 werelden. Maar ... daar komt ie ... Roomba/iRobot heeft in Amerika gewoon patent op dat rond draaiende stoffertje voor op de neus. Vandaar dat Neato en andere Amerikaanse robots dat niet hebben tenzij ze dus wat afdragen aan iRobot. Vorwerk heeft daar geen last van, europees, patent hier niet ingediend door iRobot :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 25-06 06:40

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Als er bij ons een verdieping moet gebeuren dragen we gewoon de roomba naar boven en drukken dan op clean.
Na een tijdje halen we hem weer op en kan die weer op het laadstation.

Zelf heb ik ook lang over die twee keuzes getwijfeld, ik ben uiteindelijk voor de roomba gegaan, omdat;
  • Er erg veel positieve reacties te vinden waren, Neato was toen nog redelijk nieuw en er waren maar een aantal reviews/reacties.
  • Roomba al langere tijd op de markt actief was.
  • Voor de Roomba spare-parts te krijgen waren. (misschien ondertussen voor de Neato ook?)
Ja de nadelen van Roomba zijn de voordelen van de Neato, die Linux-TUX hierboven ook al aangeeft; snelheid en zuigkracht.

Overigens zou ik hoogstwaarschijnlijk dezelfde keuze maken, als ik weer tussen die twee zou moeten kiezen. De Roomba bevalt ons namelijk uitstekend.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:16

Ik heb sinds een paar dagen de Neato XV-21 :9 . Ik heb hem gekocht in Duitsland via ebay voor 465 euro. Dat lijkt duur maar het verschil tussen de 15 en de 21 is een HEPA filter en een speciale huisdierborstel. Die kun je overigens ook achteraf kopen en op je XV-15 zetten. Ook dien je dan via de USB poort (wij zijn tweakers toch?) de firmware te upgraden naar versie 2.6.

Het verschil met de Roomba is dus dat filter. Heb je geen allergieën in huis, of huisdieren, dan zou ik voor de goedkopere 15 gaan. Ik heb beiden dus ik besloot de 21 te kopen.

Ik heb een huis met 2 verdiepingen. Ik zet de Neato op de verdieping waar deze moet zuigen, zet de deuren voor hem open en druk op start. Als hij klaar is gaat hij weer naar het beginpunt en draag ik hem naar de volgende etage. Laden kan via het dock wat je erbij krijgt, maar hier zit een losse laptop voeding in. Het dock ligt dus ergens in een kast en ik gebruik alleen de losse voeding.

De Roomba 555 is overigens NIET in staat zelfstandig meerdere kamers te doen. Of je moet er extra lighthouses bij kopen. Let op het verschil tussen lighthouse (navigatie) en virtual wall (hier niet zuigen). De Neato is wel geweel zelfstandig.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Laatst online: 24-05 06:12

Majapro

Deventer

iemand die een vergelijk maakt tussen de Neato en de Roomba 770?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Majapro schreef op maandag 23 juli 2012 @ 05:20:
iemand die een vergelijk maakt tussen de Neato en de Roomba 770?
Hij kan nog steeds niet in verschillende kamers zuigen (een virtual wall is een marker waar hij niet mag zuigen). De neato komt overigens met een paar meter strip voor hetzelfde doel.

Gezien het prijsverschil (35 euro) zou ik voor de neato XV-21 gaan. Heb je geen huisdieren of allergie, dan de XV-15. Ben je ook nog iets goedkoper uit.

Wat zijn je redenen om de 770 te willen? Wil je meerdere kamers in 1 keer doen, dan moet je de 780 hebben. Die heeft lighthouses.

Edit : ik hoorde hem net niet meer dus ik dacht dat hij klaar was. Maar hij stond niet op de plek waar ik hem had neergezet. Het was even zoeken maar de neato zat zacht piepend onder een stoel. Hij melde dat zijn borstel vast zat en of ik hem wilde verlossen van het probleem. Hij bleek een grote schroef gevonden te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door asing op 23-07-2012 20:52 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

De "hoekjes/plinten borstel" lijkt mij toch wel een groot gemis bij Neato

[ Voor 10% gewijzigd door grep op 23-07-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik neem trouwens toch aan dat een roomba meerdere ruimtes kan doen, alleen hij zal dan niet bijzonder efficient te werk gaan, dus je zal hem wat vaker moeten laten rijden. Mijn Aldi stofzuiger rijdt willekeurig zijn rondjes, efficient is anders, maar als je hem maar vaak genoeg laat rijden komt hij wel op de meeste plekken.

In principe vind ik de Neato veel mooier concept, maar je moet wel een hoop meer zelf nog stofzuiger als hij alle randen niet kan doen.
Vandaar dat ik eerder de Vorwerk liet vallen. Die heeft eigenlijk het beste van 2 werelden. Maar ... daar komt ie ... Roomba/iRobot heeft in Amerika gewoon patent op dat rond draaiende stoffertje voor op de neus. Vandaar dat Neato en andere Amerikaanse robots dat niet hebben tenzij ze dus wat afdragen aan iRobot. Vorwerk heeft daar geen last van, europees, patent hier niet ingediend door iRobot
Is dit echt zo? Want behalve de Neato heeft zo ongeveer elke robotstofzuiger zon ding, ook andere uit Amerika. Kan wel dat die betalen, maar gezien dat ook de redelijk budget merken ze hebben moet dat wel te doen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 23-07-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dan heb ik nieuws : de vorwerk is een neato. Wordt gemaakt door dezelfde fabriek. Op ebay werd een neato aangeboden met vr-100 borsteltje.

Het nut van dat borsteltje zie ik niet zo zitten. Om te testen heb ik een swiffer doekje gepakt en ben ik langs een paar plinten gegaan. Wat er aan het doekje zat noem ik niet noemenswaardig. Ik heb al bijna een week niet zelf gezogen. Dweilen is ook al een paar dagen geleden.

200 euro extra voor dat borsteltje is het gewoon niet waard.

[ Voor 71% gewijzigd door asing op 23-07-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

Dat was bekend maar, zover ik begrijp, is die Vorwerk hier niet te krijgen of je moet hem in Duitsland kopen en dat lijkt me weer lastig met garantie enzo.

Edit: ah ok, test is duidelijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door grep op 23-07-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
grep schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:41:
Dat was bekend maar, zover ik begrijp, is die Vorwerk hier niet te krijgen of je moet hem in Duitsland kopen en dat lijkt me weer lastig met garantie enzo.
Ik heb nog wat toegevoegd.... een testje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 14:27

Amafi

Amafi

asing schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:32:
Dan heb ik nieuws : de vorwerk is een neato. Wordt gemaakt door dezelfde fabriek. Op ebay werd een neato aangeboden met vr-100 borsteltje.

Het nut van dat borsteltje zie ik niet zo zitten. Om te testen heb ik een swiffer doekje gepakt en ben ik langs een paar plinten gegaan. Wat er aan het doekje zat noem ik niet noemenswaardig. Ik heb al bijna een week niet zelf gezogen. Dweilen is ook al een paar dagen geleden.

De kap van de neato is gelijk aan die van de vorwerk vr-100.
Als je de specs echter leest zie je dat ook andere zaken verschillen, (Li-ion accu, ander soort hoofdborstel, zijborsteltje)
Begrijp best dat je het voor jezelf bagatelliseerd, maar geef voor anderen graag de feiten weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
asing schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:32:

Als je een paar dagen daarvoor nog de hele handel gedweild had geloof ik ook wel dat je niet veel stof krijgt nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Voor de liefhebbers, de Vorwerk VR-100 met extra borsteltje:

YouTube: Vorwerk Kobold VR 100 Neato XV 11 Kaffeebohnen auf Laminat

En de XV-11 zonder dat borsteltje :

YouTube: Neato XV 11 Kantensaugen auf Laminat

De Vorwerk wordt echter alleen binnen Duitsland verzonden. Er staat een 2e handsje op ebay : http://www.ebay.de/itm/Vo...er_PM&hash=item1c296f7e1f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

asing schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:22:

De Vorwerk wordt echter alleen binnen Duitsland verzonden.
www.huifkar.de :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bestaat echt al jaaaaaaren. Ik deed daar vroeger zaken mee toen duitse ebay shops niet buiten der heimat leverden. Is tegenwoordig een stuk beter, maar Guus helpt mij nog wel eens uit de brand.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

Begrijp ik het ook goed dat je die huifkar ook zou kunnen gebruiken in geval ik de VR100 weer op zou moeten sturen voor reparatie onder garantie (omgekeerde huifkar)?

Edit: heb het maar even aan Guus zelf gevraagd, en dat moet allemaal prima kunnen.

Ga op basis van de positieve ervaringen die ik hier lees denk ik de gok maar wagen en via deze constructie een VR100 bestellen.

Edit2: ook nog antwoord van Vorwerk zelf gehad, op mijn vraag of er plannen zijn om de VR100 in nederland aan te bieden:
In near future we want to sell the VR100 in four countries. This countries are Germany, Italy, Austria and the Czech Republic. Netherlands is unfortunately not included. So we can´t help you with your request. I have to ask for some understanding of our decision. If we are going to change it, we are glad to send you some information’s.

Another possibilities to buy a VR 100 is that you tell us a german contact partner. This one can send the product to you to the Netherlands or you can get help by our contact partner nearby you. It is our Service Center in Rheine, for example:

Vorwerk Service-Center Rheine
Salzbergener Str. 4-6
48431 Rheine
Als ik het goed begrijp kan hun service center eventueel wel dat ding naar Nederland sturen?

Ik ben in ieder geval de huifkar methode aan het proberen nu.

Edit3: Huifkar werkte prima! Snel en vriendelijk door Guus geholpen.

VR100 heeft inmiddels zijn (haar?) eerste rondje door een rommelige huiskamer gedaan en het werkt allemaal prima.
Netjes iedere keer wordt het zijborsteltje richting plint/poot gezet en wordt effectief schoon gemaakt.
Geluid valt me ook alleszins mee.

[ Voor 104% gewijzigd door grep op 02-08-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
psy schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:22:
[...]

Voor de Roomba is een modified Cleaning Head te krijgen. Hier zitten ball bearigs in die het tandwielmechaniek volkomen afsluiten.
De standaard Cleaning Head heeft deze niet waardoor haar het mechaniek kan binnendringen en voor extra hitte en zelfs smelten van de uitsparingen van de asjes zorgt. Vroeg of laat krijg je er problemen mee, maar alleen bij (katte)haren.
Normaal valt dit onder de garantie en repararen ze dit prima (de service is uitstekend). Maar op een gegeven moment is de garantie voorbij natuurlijk.

Ik gebruik deze modified Cleaning head nu al bijna anderhalf jaar, en heb helemaal geen problemen meer.

http://imayne.com/shop/modified-green-cleaning-head

Zie ook mijn vorige topic hierover psy in "Robotstofzuigers"
Heeft de Roomba 555 ook deze modified Cleaning head ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03:18
Dat zijborsteltje is iets dat, IMHO, natuurlijk gaat verdwijnen. Is vooral nodig bij robot stofzuigers die meer borstelen dan zuigen. De moeder aller robot stofzuigers (trilobite) had er geen, die zoog gewoon het stof dat naast het apparaat lag naar binnen. De Roomba's en z'n vriendjes zuigen veel minder hard. Wellicht dat je ze daarom ook zo vaak moet schoonmaken. Als de robot stofzuigers weer meer gaan zuigen, wordt het borsteltje overbodig (tenzij consumenten het "eisen", is ook een mooi reserve onderdeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Laatst online: 16-03 11:29
Ik heb sinds een paar dagen de Aldi robotzuiger, die ook zo'n zijborsteltje heeft. Na een paar dagen ziet dat zijborsteltje eruit alsof het jaren oud is. Uitgedund en alles krom.
Nu heb ik een boel losse tapijten met van die franjes eraan. Die heb ik zo netjes mogelijk allemaal naar onderen gevouwen, maar de robotzuiger weet soms tot nog wat sliertjes los te werken en die gaan dan heerlijk in de knoop zitten met het zijborsteltje. Als het straks echt niks meer is, ga ik het ook niet vervangen. Dan maar wat meer stof langs de plinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ja die van de Aldi doet het niet lekker op tapijten en soortgelijken met dat zijborsteltje. Hier rijdt hij nu al een redelijke tijd met veel succes rond, maar ik heb hem 1x naar mijn ouders meegenomen en daar op hun vloerbedekking gezet (van dat hele korte tapijt), binnen 5 minuten waren de zijborstel haren helemaal opgerold.
De Roomba's en z'n vriendjes zuigen veel minder hard. Wellicht dat je ze daarom ook zo vaak moet schoonmaken. Als de robot stofzuigers weer meer gaan zuigen, wordt het borsteltje overbodig (tenzij consumenten het "eisen", is ook een mooi reserve onderdeel)
Betekend wel meer lawaai, energieverbruik en je moet betere zuigmotor erop doen, dus duurder. Nu zal dat laatste wel ontwikkeld worden zodat het niet veel duurder hoeft, maar die eerste twee zullen altijd zo blijven. Maakt mij persoonlijk weinig uit, maar het is wel een selling point als je robotstofzuiger stiller is.

Je zou nog aan de zijkant een buisje kunnen plaatsen waar lucht uitgeblazen wordt, die gaat alleen aan als hij langs een plint rijdt, dan blaast hij het stof dat daar ligt voor zich uit en ook in zijn hoofdborstel.

• DHerbig
Ik heb die van de Aldi vandaag teruggebracht. Ofwel hij was stuk, ofwel de handleiding belooft meer dan hij waar kan maken. Volgens de beschrijving zitten er voor en opzij sensortjes die voorkomen dat er tegen meubels en zo aangebotst wordt. Nou, die van mij botste alleen maar. Bots, stukje terug, stukje rechts, vooruit, bots, en herhalen maar tot hij merkt dat er niets meer is om tegenaan te botsen en hij weer even verder kan rijden. Op die manier blijft hij overal onder haken: de verwarming, de stoelen, kastranden, noem maar op.
Het sensortje dat een afgrond (trapgat, tafelrand) moet ontdekken, werkte overigens wèl goed.
Dan kun je beter een duurdere kopen die wèl goede sensoren heeft. Maar ik zou natuurlijk ook toevallig een defect exemplaar kunnen hebben getroffen. Dat was dan overigens wel heel toevallig, want een paar weken daarvoor had ik de dure Neato gekocht en die mankeerde gelijk uit de doos ook al iets. Gaf de melding dat er vuil van zijn rechterwiel verwijderd moest worden, waar echter niets aan te zien was. Wieltje draaide volgens mij gewoon goed rond, maar de Neato bleef in cirkeltjes draaien, stopte dan en gaf weer dezelfde melding. Ook teruggestuurd.
Wel jammer, want nou heb ik niks en moet weer zelf aan de gang met de gewone stofzuiger. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Ik kwam pas nog deze site tegen en heeft wel een paar aardige combideals met de Neato. Bij je grasmaaier een gratis neato.

De grasmaaier kan ik niet goedkoper vinden voor 1250 euro, dus lijkt mij een nette deal.

Ben alleen bang dat die grasmaaiers niet tegen appels kunnen en dus maar appels met de hand moet blijven opruimen ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Morpheusk op 17-08-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38
Nu een week de Cleanmate QQ2 in huis. Hal, keuken en bijkeuken zijn tegels. Totaal is dat 35m2. Met 50 minuten is dat klaar. De triptrap stoelen van de kids zijn wat lastig, de andere stoelen zijn meer open en dat gaat prima.
Echt in het hoekje komt 'ie niet, verders prima!

De woonkamer is 6X4 met tapijttegels. Die is redelijk hoogpolig en dat loopt wat zwaarder, wel doet 'ie weer netjes zijn werk. Vreemd genoeg is 1 keer de zijborstel vastgedraaid in een tapijttegel. :?

Wel hier iets van 1X/wk nadoen denk ik.

De robot heb ik geprogrammeerd; op ma-wo-vr-za om 22uur gaat 'ie zijn kunstje doen. Zuigmien gaat dan weer helemaal los. :)

Belangrijkste voor ons zijn de drukke verkeersruimte's en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DHerbig schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:54:
Ik heb die van de Aldi vandaag teruggebracht. Ofwel hij was stuk, ofwel de handleiding belooft meer dan hij waar kan maken. Volgens de beschrijving zitten er voor en opzij sensortjes die voorkomen dat er tegen meubels en zo aangebotst wordt. Nou, die van mij botste alleen maar. Bots, stukje terug, stukje rechts, vooruit, bots, en herhalen maar tot hij merkt dat er niets meer is om tegenaan te botsen en hij weer even verder kan rijden. Op die manier blijft hij overal onder haken: de verwarming, de stoelen, kastranden, noem maar op.
Het sensortje dat een afgrond (trapgat, tafelrand) moet ontdekken, werkte overigens wèl goed.
Dan kun je beter een duurdere kopen die wèl goede sensoren heeft.
Dat hoort die van de Aldi te doen, zijn bots sensor is zijn enige sensor die bij normaal rondrijden gebruikt wordt. Ik zie alleen dan nog niet echt hoe hij blijft haken, gezien die bots sensor over zijn complete voorkant zit, dus in principe hoort hij nooit vast te kunnen komen zitten. Een kastrand/stoel zie ik al helemaal niet in hoe hij daar vast kan komen te zitten.

Bij mij is hij één keer onder iets schuins vast komen te zitten, waarbij het effect was dat hoe harder hij vooruit reed, hoe verder zijn wielen van de grond kwamen. Waardoor hij continue zijn wielen beetje half van de grond had, zijn botssensor zat vastgeklemd, en doordat zijn wielen wel half ronddraaiden had hij het zelf niet in de gaten.

Maar dat was 1x op een stuk afval dat weg moest, verder enkel soms kabels die achter zijn botssensor blijven haken, maar dat is een kwestie van zorgen dat die niet al teveel in de weg liggen (al hoef je ze ook echt niet helemaal netjes weg te werken, onder mijn computer is het één grote zooi aan kabels, en daar heeft hij nooit last van gehad.

Met zijn sensor moet hij wel eerst ertegenaan botsen voordat hij een object merkt, tegen sommige deuren maakt dat nog redelijk wat geluid, maar in principe is hij best voorzichtig. Heeft hier een tijd een losse voorvork van een fiets tegen een muur gestaan, heeft hij nooit omgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
furby-killer schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:54:
Ik zie alleen dan nog niet echt hoe hij blijft haken, gezien die bots sensor over zijn complete voorkant zit, dus in principe hoort hij nooit vast te kunnen komen zitten. Een kastrand/stoel zie ik al helemaal niet in hoe hij daar vast kan komen te zitten.
Jammer voor je. Neem nu maar van me aan dat in mijn huis allemaal meubels (verwarming, stoelen, kastranden, noem maar op) aanwezig zijn die op zodanige hoogte van de grond staan, dat de Aldi-robotstofzuiger zich daar al botsend onder vast werkt en niet meer zelfstandig loskomt.

Nu duidelijk wordt dat de robotzuiger níet kapot was (botssensoren = belachelijk), vind ik de handleiding misleidend:
5. Er bevinden zich sensoren aan de voor- en zijkant, deze geven een signaal door aan de robot stofzuiger, zodat het toestel weet waar zich een wand of andere hindernissen bevinden. Het toestel gaat dan langs of rond het object stofzuigen.
Het is gewoon: "boem is ho".

Maar 't is te warm om me druk te maken vandaag. Ik vond het een slecht produkt en ben blij dat ik hem niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik ben dan blij met de neato, die botst nergens tegenaan. Hij raakt hooguit vast onder de salontafel, maar die zakt door. Dus niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar een robot stofzuiger, voor een klein appartement (60m2) met laminaatvloer en een één vloerkleed.

Nu is mij oog op de twee onderstaande robots gevallen:

Roomba 555
Samsung navibot SR8895

De laatste ziet er beter uit en maakt volgens de reviews minder lawaai. De consumentenbond prefereert de navibot, maar andere tests weer de roomba...

Iemand ervaring met beide of die voor dezelfde keuze gestaan heeft en mij op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
StephaN900 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:04:
Ik ben ook op zoek naar een robot stofzuiger, voor een klein appartement (60m2) met laminaatvloer en een één vloerkleed.

Nu is mij oog op de twee onderstaande robots gevallen:

Roomba 555
Samsung navibot SR8895

De laatste ziet er beter uit en maakt volgens de reviews minder lawaai. De consumentenbond prefereert de navibot, maar andere tests weer de roomba...

Iemand ervaring met beide of die voor dezelfde keuze gestaan heeft en mij op weg kan helpen?
Ik heb de Samsung navibot SR8895 sinds ongeveer maart 2012, maar geen ervaring met andere robotstofzuigers.
Ik zag laatst bij de mediamarkt dat de nieuwe modellen Samsung Navibot er al zijn, waarom niet voor een nieuwer model gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Omdat die aanzienlijk duurder zijn, bevalt de sr8895? En waarom niet voor bijv een roomba gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
StephaN900 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:38:
Omdat die aanzienlijk duurder zijn, bevalt de sr8895? En waarom niet voor bijv een roomba gegaan?
De SR8895 bevalt absoluut, ik heb er net voor het eerst nieuwe borsteltjes op gezet (de oude krulde op, en daardoor brak 1 vd 3 borsteltjes op beide zijdes af). Hij heeft een turbo functie die wat meer geluid maakt maar dan ook wat harder zuigt, maar die gebruik ik meestal niet.

Hij doet hier een relatief grote woonkamer/keuken/kantoor incl. een flink tapijt en een sloot meubels aardig probleemloos. We hebben in de keuken wat randjes die hij niet kan zien (zijn hoog, geen enkele sensor gaat daar tegen helpen) maar hij net onderdoor kan, behalve met de voorste sensor.

De virtual walls gebruik ik niet, moeten grote batterijen in en vind ik lelijk om ergens neer te zetten.

Hij is geprogrammeerd om altijd om 9 uur te beginnen, en het is zelden dat hij zijn thuisstation niet terug kan vinden. Als hij hem niet terug kan vinden is het echter wat meer werk, dan stopt hij er mee en ligt hij dus ergens en moet je hem terug leggen, en ik maak ook wel eens mee dat de batterij leeg is en dat betekent dat je de dagelijkse timer opnieuw moet instellen. Nu is dat niet al teveel werk, paar knopjes, maar ik ben de enige in huis die het doet ;)

Zelf zou ik hem gerust nog een keer kiezen. Geluid is inderdaad een plus zolang hij niet op turbo staat, hij is erg stil.

De Roomba heb ik niet naar gekeken, ik kende de Samsung al, een kennis had er 1 in zijn vakantiehuis en daar heb ik een poos mee gekloot dus vandaar dat ik er weer voor koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
grep schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:44:
Begrijp ik het ook goed dat je die huifkar ook zou kunnen gebruiken in geval ik de VR100 weer op zou moeten sturen voor reparatie onder garantie (omgekeerde huifkar)?

Edit: heb het maar even aan Guus zelf gevraagd, en dat moet allemaal prima kunnen.

Ga op basis van de positieve ervaringen die ik hier lees denk ik de gok maar wagen en via deze constructie een VR100 bestellen.

Edit2: ook nog antwoord van Vorwerk zelf gehad, op mijn vraag of er plannen zijn om de VR100 in nederland aan te bieden:

[...]

Als ik het goed begrijp kan hun service center eventueel wel dat ding naar Nederland sturen?

Ik ben in ieder geval de huifkar methode aan het proberen nu.

Edit3: Huifkar werkte prima! Snel en vriendelijk door Guus geholpen.

VR100 heeft inmiddels zijn (haar?) eerste rondje door een rommelige huiskamer gedaan en het werkt allemaal prima.
Netjes iedere keer wordt het zijborsteltje richting plint/poot gezet en wordt effectief schoon gemaakt.
Geluid valt me ook alleszins mee.
Durf het bijna niet te vragen; hoeveel was je uiteindelijk all-in kwijt? Kijk nu al een tijdje naar die vorwerk, maar m'n aga-it blijft het maar volhouden. (soms een bumper kuurtje, maar nog echt kapot gaan doet hij niet)

En, als het niet al teveel moeite zou zijn, kan je een filmpje/langere tijd ervaring posten over de pros / cons (als er cons zijn, vastlopers, verouderde firmware?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Een filmpje van je nieuwe VR100 zou inderdaad erg tof zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

VR100 kostte 649,- + Huifkar bijdrage 15,- + rembours kosten DE 8,50 + verzekerde verzending naar NL 8,05 = 680,55
Fiks bedrag dus, maar ik weet dan wel dat ik het beste heb wat er momenteel te krijgen is. Intelligentie van de Neato met de Vorwerk verbeteringen (borstel, plintborstel, accu)

Eerste ervaringen zijn goed. Woonkamer met hal wordt in ~45 minuten afgewerkt.
Bakje daarna legen gaat prima. HEPA filter is wat lastiger schoon te krijgen.
Borstel is ook prima te doen (kan je helemaal eruit en uit elkaar halen)

Ik moet wel onderschrijven dat handmatig bijzuigen op sommige plekken nodig zal blijven, maar het werkt allemaal prima voor het regelmatige grote werk en de vloeren zien er zichtbaar schoner uit.

Heb wel wat moeilijke punten in mijn interieur waar de VR100 zich soms in vast loopt. Een schuin omhoog lopende poot van een kamer fan probeerd ze (vriendin en ik hebben besloten dat de VR100 vrouwelijk is :) ) van alle kanten te beklimmen en blijft er soms op steken.
Zelfde is gebeurd met de iets te hoge drempels op de 1e verdieping. Moet daar nog iets op verzinnen.

Dat zijn wel de momenten waarop je goed kan zien welke ontsnappings methodes de VR100 (en de Neato ongetwijfeld ook) heeft. Heen en weer, beetje draaien en weer heen en weer, of de wielen worden opeens omhoog gedrukt. Leuk om te zien.

Tablet oplaadkabeltje is helaas ook haar 1e slachtoffer geworden. Trof ik bijna gestript aan, met een piepende VR dat "there's someting stuck in my brush" melding :D

Al met al zal je dus, met wat trial and error, zaken in je huis aanpassen aan de beperkingen van de robot, zodat die 100% in alle gevallen autonoom kan rond rijden.

Heb nog niet meegemaakt dat ze haar basis station niet meer kan vinden. Gaat iedere keer goed, zelfs na onderbrekingen in het programma.

Bediening is simpel. Menu in het engels gezet, datum/tijd ingesteld en daarna schedule ingevoerd.
Je kan ook 2 x op de groene knop drukken (1x voor uit de standby en dan nog een keer om de clean te starten) en dan gaat ze gewoon aan de gang.

Firmware was op laatste level toen ik hem kreeg. Heb wel iets gelezen dat er nieuwe firmware aan zit te komen, waardoor hoeken beter gedaan zullen worden.

Zal binnenkort even kijken of ik wat kan filmen. Geef maar aan wat jullie specifiek zouden willen zien. Een VR100 die door een kamer heen rolt voegt niet zoveel toe aan de filmpjes die nu al op het net aanwezig zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
grep schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:45:
VR100 kostte 649,- + Huifkar bijdrage 15,- + rembours kosten DE 8,50 + verzekerde verzending naar NL 8,05 = 680,55
Fiks bedrag dus, maar ik weet dan wel dat ik het beste heb wat er momenteel te krijgen is. Intelligentie van de Neato met de Vorwerk verbeteringen (borstel, plintborstel, accu)

Eerste ervaringen zijn goed. Woonkamer met hal wordt in ~45 minuten afgewerkt.
Bakje daarna legen gaat prima. HEPA filter is wat lastiger schoon te krijgen.
Borstel is ook prima te doen (kan je helemaal eruit en uit elkaar halen)

Ik moet wel onderschrijven dat handmatig bijzuigen op sommige plekken nodig zal blijven, maar het werkt allemaal prima voor het regelmatige grote werk en de vloeren zien er zichtbaar schoner uit.

Heb wel wat moeilijke punten in mijn interieur waar de VR100 zich soms in vast loopt. Een schuin omhoog lopende poot van een kamer fan probeerd ze (vriendin en ik hebben besloten dat de VR100 vrouwelijk is :) ) van alle kanten te beklimmen en blijft er soms op steken.
Zelfde is gebeurd met de iets te hoge drempels op de 1e verdieping. Moet daar nog iets op verzinnen.

Dat zijn wel de momenten waarop je goed kan zien welke ontsnappings methodes de VR100 (en de Neato ongetwijfeld ook) heeft. Heen en weer, beetje draaien en weer heen en weer, of de wielen worden opeens omhoog gedrukt. Leuk om te zien.

Tablet oplaadkabeltje is helaas ook haar 1e slachtoffer geworden. Trof ik bijna gestript aan, met een piepende VR dat "there's someting stuck in my brush" melding :D

Al met al zal je dus, met wat trial and error, zaken in je huis aanpassen aan de beperkingen van de robot, zodat die 100% in alle gevallen autonoom kan rond rijden.

Heb nog niet meegemaakt dat ze haar basis station niet meer kan vinden. Gaat iedere keer goed, zelfs na onderbrekingen in het programma.

Bediening is simpel. Menu in het engels gezet, datum/tijd ingesteld en daarna schedule ingevoerd.
Je kan ook 2 x op de groene knop drukken (1x voor uit de standby en dan nog een keer om de clean te starten) en dan gaat ze gewoon aan de gang.

Firmware was op laatste level toen ik hem kreeg. Heb wel iets gelezen dat er nieuwe firmware aan zit te komen, waardoor hoeken beter gedaan zullen worden.

Zal binnenkort even kijken of ik wat kan filmen. Geef maar aan wat jullie specifiek zouden willen zien. Een VR100 die door een kamer heen rolt voegt niet zoveel toe aan de filmpjes die nu al op het net aanwezig zijn denk ik?
_/-\o_ duidelijk. Vastlopers komen bij alle robots voor. Ben blij dat je het ook eerlijk erkent, jammer dat hij zichzelf er dan niet uit weet te draaien (dacht dat de neato/vorwerk dat kon).

Dat drempeltje is wel eigenaardig. Zag ze op internet idd er gewoon doorheen slaan op een gegeven moment. Draai draai draai en een dot gas om er overheen te schieten.

Wat ik me ook afvroeg, ik heb een bank waar de stoffen bekleding tot aan de grond hangt, zou de vorwerk hier wel of niet onder gaan rijden? De aga-it is redelijk dom en rijdt er gewoon onder, omdat de bekleding niet stijf genoeg is om de 'bumper' in te drukken. Maar de vorwerk/neato heeft natuurlijk OOK een radar ... wat zou deze dus doen? Heb je deze situatie/zou je dat kunnen nabootsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

LinuX-TUX schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:27:
Dat drempeltje is wel eigenaardig. Zag ze op internet idd er gewoon doorheen slaan op een gegeven moment. Draai draai draai en een dot gas om er overheen te schieten.
Ik denk dat een deel van het probleem is dat de drempel ook de grens is tussen de kamers. Je ziet de VR100 dan even stoppen en "kijken", waarschijnlijk om de boel te mappen. Volgens mij stopte ze nu net verkeerd midden op die drempel en kwam er daarna niet lekker meer vanaf.
Ze maakt het zich daarnaast dan ook extra lastig door dit probleem gebied een paar keer te willen schoonmaken (een keer vanuit de ene kamer, daarna de "andere kant" vanuit de andere kamer).
LinuX-TUX schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:27:
Wat ik me ook afvroeg, ik heb een bank waar de stoffen bekleding tot aan de grond hangt, zou de vorwerk hier wel of niet onder gaan rijden? De aga-it is redelijk dom en rijdt er gewoon onder, omdat de bekleding niet stijf genoeg is om de 'bumper' in te drukken. Maar de vorwerk/neato heeft natuurlijk OOK een radar ... wat zou deze dus doen? Heb je deze situatie/zou je dat kunnen nabootsen?
Denk dat dat sterk gaat afhangen van de dikte/weerstand van die stof. Kan je aangeven wat voor dikte ik aan moet denken? Net als een laken of dikker?

[ Voor 36% gewijzigd door grep op 29-08-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
grep schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:37:
[...]

Denk dat dat sterk gaat afhangen van de dikte/weerstand van die stof. Kan je aangeven wat voor dikte ik aan moet denken? Net als een laken of dikker?
Spijkerbroek stof. Zelfde dikte, stugheid en structuur bijna. Maar aan je antwoord te zien gaat hij het dus wel 'proberen' ondanks dat de radar hem vertelt "er staat een muur". ( weet niet hoe het met spijkerstof zit, maar de laatste keer dat ik naar stealth bommenwerpers keek, zat daar geen spijkerstof op :+ )

[ Voor 27% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-08-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep

grep

meer begrep...

Hier filmpje wat ik eerder gemaakt had, toen ze vast kwam te zitten.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tcRxghhmGsk]

Zal proberen een test met spijkerbroeken en een stoel te filmen.

• LinuX-TUX
grep schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:42:
Hier filmpje wat ik eerder gemaakt had, toen ze vast kwam te zitten.

[video]

Zal proberen een test met spijkerbroeken en een stoel te filmen.
Waarvoor dank. Moet wel zeggen ... hoge drempel (zo hoog zijn ze bij mij niet)

offtopic:
UT2k4 met een Q3RA level? Had ik nog niet eerder gezien :+

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
the noise schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:48:
Nu een week de Cleanmate QQ2 in huis. Hal, keuken en bijkeuken zijn tegels. Totaal is dat 35m2. Met 50 minuten is dat klaar. De triptrap stoelen van de kids zijn wat lastig, de andere stoelen zijn meer open en dat gaat prima.
Echt in het hoekje komt 'ie niet, verders prima!

De woonkamer is 6X4 met tapijttegels. Die is redelijk hoogpolig en dat loopt wat zwaarder, wel doet 'ie weer netjes zijn werk. Vreemd genoeg is 1 keer de zijborstel vastgedraaid in een tapijttegel. :?

Wel hier iets van 1X/wk nadoen denk ik.

De robot heb ik geprogrammeerd; op ma-wo-vr-za om 22uur gaat 'ie zijn kunstje doen. Zuigmien gaat dan weer helemaal los. :)

Belangrijkste voor ons zijn de drukke verkeersruimte's en dat gaat prima.
Als ik door dit topic kijk dan heb ik af en toe wat moeite om 500 tot 650 euro voor een Vorwerk/Naeto te verantwoorden tov ~400 voor een Roomba 555 / Navibot en in het budget segment van bijv deze CleanMate?
Zijn er mensen die ze meerdere in actie gezien hebben en die kunnen aangeven waar de grote verschillen zitten?

Ander vraagje, heb een hoogpolig kleed zoals hieronder en vraag me af in hoeverre zo'n stofzuiger dat echt goed gaat snappen? Iemand ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7644138/IMG_0844.jpg

• grep

grep

meer begrep...

Volgens mij zijn die verschillen wel uit dit topic te halen, maar zoals ik het zie:

- Duurzaamheid. Ik denk dat je met het lagere segment sneller tegen storingen, vanwege niet goed "afvangen" van alle meuk die je naar binnen zuigt, aan gaat lopen.
- Kwaliteit van borstels/accu etc. Zijn zaken die je eens moet vervangen en ik verwacht bij het lagere segment eerder dan bij het hogere segment.
- Zuigkracht. Belangrijker bij tapijt dan laminaat uiteraard
- Intelligentie van de robot. Niet alleen vanwege de methodiek hoe de robot de ruimte aanpakt, maar ook belangrijk voor de moeilijke situaties (hoeken/plinten, vast zitten, botsen etc) en/of heb je accessoires nodig voor multi-room etc.

Dit alles is mijn mening gevormd uit verhalen uit 2e hand. Heb uiteraard geen praktijk ervaring met robots uit alle segmenten.

• asing
Om nog even een Neato ervaring te noemen :

Ik heb gemerkt dat als hij eenmaal ergens op vast is gelopen (vast onder de salontafel of bijvoorbeeld een schoenveter in zijn borstel), hij minder makkelijk verder navigeert. Hij botst wat vaker en heeft moeite om zijn positie te hervinden.

Verder heb ik katten, en daarmee kattengrit. Dit zuigt hij niet lekker op. Dat wil zeggen, als je de stofbak uitneemt zie je nog wat korrels liggen in de zuigopening. Als je hem optilt heb je kans dat ze eruit vallen.

Verder nog steeds een perfect apparaat wat dagelijks in gebruik is.

• asing
Sander schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:07:
[...]

Ander vraagje, heb een hoogpolig kleed zoals hieronder en vraag me af in hoeverre zo'n stofzuiger dat echt goed gaat snappen? Iemand ervaring mee?

[afbeelding]
Als het een heel licht kleed is schuift een Neato deze aan de kant. :9 Ik heb een badkamerkleedje wat zo hoogpolig is, maar daar laat ik hem niet op los.

• grep

grep

meer begrep...

Test voor Linux-TUX.
Heb de VR100 eerst een keer spot clean laten doen, om aan te tonen dat ze echt onder de stoel gaat, daarna (op 2:35) zelfde spot clean, maar nu met jeans broeken in de weg.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0nFylcG_UMM]

Zoals je ziet gaat ze er niet doorheen, dus denk dat de radar in dit geval een nadeel vormt voor jouw situatie met je bank :-(

• Parody
  • Niet online
Heeft een Neato geen "randen"-modus? De Samsung kun je op "Edge" zetten, waardoor hij op objecten afrijdt, vlak daarvoor afremt en er dan langzaam tegenaan rijdt. Hij stopt dan pas als de botsingssensor ingedrukt wordt. Zo kan hij bijvoorbeeld gordijnen aan de kant duwen.

Anoniem: 468992

iemand ervaring met de robovac van kaercher?

• asing
Parody schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:13:
Heeft een Neato geen "randen"-modus? De Samsung kun je op "Edge" zetten, waardoor hij op objecten afrijdt, vlak daarvoor afremt en er dan langzaam tegenaan rijdt. Hij stopt dan pas als de botsingssensor ingedrukt wordt. Zo kan hij bijvoorbeeld gordijnen aan de kant duwen.
Nee, dat zit er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
grep schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:27:
Test voor Linux-TUX.
Heb de VR100 eerst een keer spot clean laten doen, om aan te tonen dat ze echt onder de stoel gaat, daarna (op 2:35) zelfde spot clean, maar nu met jeans broeken in de weg.

[video]

Zoals je ziet gaat ze er niet doorheen, dus denk dat de radar in dit geval een nadeel vormt voor jouw situatie met je bank :-(
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dank je wel dat je er de tijd voor had genomen. 2e Test was duidelijk. Test spreekt boekdelen.

Is wel balen, betekend dat ik die flappen heel de tijd tussen de zitkussens moet frotten zodat hij ook onder de banken door rijdt. Zelfde geld voor de Ikea slaapbank -O-

Balen zeg. Eerste minpuntje gevonden. (naast de prijs die ik eigenlijk al 'op de koop toe' had genomen omdat een gemiddelde zwartwerkende truus die alleen stof komt zuigen net zoveel kost na 6 maanden)

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-08-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
LinuX-TUX schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:29:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dank je wel dat je er de tijd voor had genomen. 2e Test was duidelijk. Test spreekt boekdelen.

Is wel balen, betekend dat ik die flappen heel de tijd tussen de zitkussens moet frotten zodat hij ook onder de banken door rijdt. Zelfde geld voor de Ikea slaapbank -O-

Balen zeg. Eerste minpuntje gevonden. (naast de prijs die ik eigenlijk al 'op de koop toe' had genomen omdat een gemiddelde zwartwerkende truus die alleen stof komt zuigen net zoveel kost na 6 maanden)
Vergeet niet dat een robot voor standaard huisstof preciezer werkt dan een truus. Een truus maakt het optische schoon, een robot snuffelt echt alles af.

Voor wat betreft het onder de bank stofzuigen, dat zou je met een stofzuiger ook niet doen. De mijne kan het ook niet dus op een zaterdag zet ik de stoelen op tafel en verzet de banken. Daarna mag de Neato een keer extra zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
asing schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:30:
[...]

Vergeet niet dat een robot voor standaard huisstof preciezer werkt dan een truus. Een truus maakt het optische schoon, een robot snuffelt echt alles af.

Voor wat betreft het onder de bank stofzuigen, dat zou je met een stofzuiger ook niet doen. De mijne kan het ook niet dus op een zaterdag zet ik de stoelen op tafel en verzet de banken. Daarna mag de Neato een keer extra zuigen.
Mwah, aan dat filmpje van grep te zien doet deze het net zo 'optisch' als truus :+

Maar m'n aga-it, dommer dan de neato/vorwerk, vertrouwd op bumper tegendruk. Maw, rijd gewoon de flap opzij omdat deze niet zwaar genoeg is om de bumper in te drukken.

Misschien maar op zoek naar onzichtbaar stealth radar spray om over de flappen te sprayen, probleem opgelost :Y)

LinuX-TUX hoopt dat z'n aga-it het eens gaat begeven ... tijd voor een vorwerk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Mijn ervaring met de Samsung is dat de grootste winst zit in het met hele grote regelmaat (dagelijks) stofzuigen. Hij slaat echt dagelijks stukjes over, maar wel iedere dag weer een ander stukje. Aan het einde van de week is alles tenminste 1 keer gezogen. De loop is sowieso wat ruimer, dus daar komt-ie wel altijd. En ik heb inderdaad wat aanpassingen aan m'n woonkamer gedaan zodat-ie ook echt overal kan komen waar ik wil dat-ie komt. :D Kartonnetjes onder de poten van de bank bijvoorbeeld, waardoor-ie net die 0,5 mm extra heeft om daar veilig onderdoor te navigeren (liep af en toe vast als-ie net onder een verkeerde hoek aankwam). Gaat dus ook een koopargument worden als er nieuwe meubels gekocht worden: minimaal op poten van 10cm of plat op de grond, niets daartussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
asing schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:08:
[...]

Als het een heel licht kleed is schuift een Neato deze aan de kant. :9 Ik heb een badkamerkleedje wat zo hoogpolig is, maar daar laat ik hem niet op los.
Net nog even wat filmpjes gekeken maar nog niets gezien wat lijkt op het kleed dat ik hier op de foto had gezet. En sterker nog in 1 filmpje wordt dat zelfs actief afgezet door rand dubbel te vouwen zodat hij hoger wordt.

Iemand die hier wel tests van heeft gezien? Of kan doen? Aangezien dit kleed redelijk midden in de kamer ligt zou het erg lastig zijn als zo'n robot daar niet overheen gaat aangezien ie dan automatisch ook een hoek van de kamer volledig mist.

EDIT:
Na wat surfen kwam ik erachter dat vanaf begin oktober de nieuwe Roomba 600-serie in NL komt. Dat is de opvolger van de 500-serie en de adviesprijs in de USA voor de 650 is $399,- (vergelijkbaar met 555, dus met scheduling en een virtual wall). Had eigenlijk al min of meer besloten voor een 770 of 780 te gaan, maar dit brengt mij toch enigzins aan het twijfelen gezien de grote prijsverschillen en dat de problemen van de 5-serie wss zijn opgelost.

[ Voor 23% gewijzigd door Sander op 02-09-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 19:53
De afgelopen periode heb ik mij voor het eerst ook maar eens goed verdiept in een robotstofzuiger. Sinds het einde van vorig jaar heb ik een kat in huis gekregen en die verhaart toch wel behoorlijk. Na enthousiast met de stofzuiger in de weer te zijn geweest, stoor ik me de volgende dag alweer aan kleine verzamelingen kattenhaar die op de vloer liggen. Omdat ik niet het type ben dat iedere dag staat te stofzuigen heb ik bedacht dat een robotstofzuiger hier een uitkomst kan bieden.

Het gaat me voornamelijk om de woonkamer (ongeveer 11m x 6m) en eventueel dat ik 'm door laat rijden naar de gang/overloop (het is een bovenwoning) waar dus ook de trap naar beneden te vinden is. Er ligt een gladde vloer in (flexfloors) en geen vloerkleden of dat soort toestanden (alleen een deurmat in de eerder genoemde gang).

Wat betreft het budget was ik niet van plan om er al te veel geld aan uit te geven, maar het liefst iets onder de 400 euro. Gezien de prijzen die ik gezien heb leek me dat een redelijke prijs. Bijvoorbeeld een NEATO of Roomba 600/700 serie valt dus af. Wat betreft geluidsproductie of dat soort zaken heb ik geen eisen, aangezien ik het apparaat voornamelijk gedurende de dag aan wil laten stofzuigen als ik op mijn werk ben. Dit hoeft niet programmeerbaar te zijn (uitgestelde start), maar wil dit best handmatig aandrukken voordat ik naar mijn werk ga. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe hoog mijn bank van de grond staat (een centimeter of 7? Misschien iets meer), dus het zou mooi zijn als die daar onderdoor kan maar is geen harde vereiste. Ik heb overigens niet de illusie dat dit ter vervanging van het stofzuigen zou zijn, maar als aanvulling (en dat ik misschien de interval iets kan verlagen).

Belangrijk is in ieder geval dat het apparaat geen moeite heeft met kattenharen of misschien een klein beetje kattengrit. Zelf kwam ik, mede gezien mijn budget, al vrij snel uit op een Roomba 531 of een Roomba 555 (á €317,-). Gezien het prijsverschil zou ik eigenlijk logischerwijs 'gewoon' voor de 555 willen gaan. Een andere optie is de Samsung NaviBot VCR8855 voor exact dezelfde prijs (á €318,-). Ik zag iemand eerder ook al deze twee alternatieven naast elkaar zetten, maar dat was volgens mij een katloos huishouden ;) Ik ben dus vooral benieuwd of deze twee de 'katten-ellende' goed genoeg zou kunnen handlen en of er eventuele alternatieven zijn. En welke van de twee 'de beste keus' zou zijn :)

Heb ook nog even gekeken naar de PHILIPS FC9910/01 (evt via ING rentepuntenshop), maar daar waren de reviews niet al te positief over.

**UPDATE**
Het onderstaande filmpje geeft een goed beeld van de werkwijze van in ieder geval 3 van de stofzuigers die ik in dit bericht noemde, plus de Roomba 780. Uiteraard is zo'n Roomba 700 serie mooi spul, maar vind ik net iets te duur voor de meerwaarde die het biedt. Neig toch steeds meer naar de 550.
YouTube: iRobot Roomba 555 vs 780 vs Samsung Navibot vs Philips Homerun coverage test

[ Voor 19% gewijzigd door ReneDD op 06-09-2012 11:26 ]

Anoniem: 468992

Anoniem: 468992 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:16:
iemand ervaring met de robovac van kaercher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
ReneDD schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:55:
[...]

**UPDATE**
Het onderstaande filmpje geeft een goed beeld van de werkwijze van in ieder geval 3 van de stofzuigers die ik in dit bericht noemde, plus de Roomba 780. Uiteraard is zo'n Roomba 700 serie mooi spul, maar vind ik net iets te duur voor de meerwaarde die het biedt. Neig toch steeds meer naar de 550.
YouTube: iRobot Roomba 555 vs 780 vs Samsung Navibot vs Philips Homerun coverage test
Vreemd, die Roomba's doen op dezelfde tijd 4x die kamer, die Philips geraakt geeneens helemaal rond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tbh het is ook nou niet iets waar ik me heel druk over kan maken, dat hij uiteindelijk overal komt vind ik stuk belangrijker dan hoe lang hij erover doet. Ik laat hem gewoon zijn werk doen als ik er niet ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Knoop doorgehakt, Neato XV-15 besteld. Als het goed is morgen binnen en dan eens kijken of hij mijn kleed aankan. Anders kan ie gelijk weer terug :)

Uiteindelijk de afweging gemaakt tov roomba 780 en met name gekozen vanwege betere multi-room mogelijkheden zonder extra dingen als virtual walls. En daarnaast ook een (op het oog) wat intelligentere manier van schoonmaken. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 19:53
Fire69 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:55:
[...]

Vreemd, die Roomba's doen op dezelfde tijd 4x die kamer, die Philips geraakt geeneens helemaal rond!
De video die ik rondstuurde is puur een weergave van de werkwijze! Alle video's zijn op een andere snelheid opgenomen om er voor te zorgen dat ze tegelijk klaar zijn. Het geeft dus geen idee van werksnelheid, maar puur van de werkwijze en in hoeverre delen van de kamer meerdere malen worden schoongemaakt. Zie ook de omschrijving bij de test. Er zijn meerdere test uitgevoerd voor de 555 en Navibot om de verschillen te verduidelijken:

Roomba 555 vs. Navibot
Speedtest: YouTube: iRobot Roomba 555 vs Samsung Navibot SR8855 - speed test
Dirt pickup: YouTube: iRobot Roomba 555 vs Samsung Navibot SR8855 - dirt pickup test
Coverage: YouTube: iRobot Roomba 555 vs Samsung Navibot SR8855 - coverage test

Inmiddels heb ik overigens voor de Roomba gekozen, welke afgelopen zaterdag werd thuisbezorgd. In verband met een weekendje weg kan ik 'm waarschijnlijk morgenmiddag pas afhalen bij een TNT servicepunt :(. Na een paar dagen zal ik eens een update geven / review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Sander schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:33:
Knoop doorgehakt, Neato XV-15 besteld. Als het goed is morgen binnen en dan eens kijken of hij mijn kleed aankan. Anders kan ie gelijk weer terug :)

Uiteindelijk de afweging gemaakt tov roomba 780 en met name gekozen vanwege betere multi-room mogelijkheden zonder extra dingen als virtual walls. En daarnaast ook een (op het oog) wat intelligentere manier van schoonmaken. To be continued.

[...]
Wat goed! Knopen door hakken is altijd fijn :) Waar heb je deze besteld als ik vragen mag en hoe bevalt je robo tot nu toe?
ReneDD schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:29:
[...]
Inmiddels heb ik overigens voor de Roomba gekozen, welke afgelopen zaterdag werd thuisbezorgd. In verband met een weekendje weg kan ik 'm waarschijnlijk morgenmiddag pas afhalen bij een TNT servicepunt :(. Na een paar dagen zal ik eens een update geven / review schrijven.
Ben ook erg benieuwd naar je review. Wat doet de Roomba precies wanneer deze een hal in rijd en neemt hij aangrenzende kamers goed mee?

[ Voor 29% gewijzigd door Dorpse op 11-09-2012 09:18 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.