Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Robotstofzuigers

Pagina: 1 ... 4 ... 75 Laatste
Acties:
  • 650.784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:15
Ik heb ook wel oren naar die goedkope stofzuiger van de Aldi, maar werkt ie ook echt goed?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Het lijkt mij er 1tje waar je bij moet blijven, niet programmeerbaar.

Ik las ook in de handleiding dat er een situatie zich kan voordoen waarbij je manueel (afstandsbediening) zou moeten ingrijpen:

Indien de Modus 4 (S-vorm) in gebruik is en het toestel blijft ter plaatste in een kleine
hoek, dient u via de afstandsbediening te veranderen van modus.

Lijkt mij niet zo autonoom, dus.

Link naar de handleiding:
http://www.primo.to/image...0PRIMORVC1A%20BOOKLET.pdf

Overigens is het dus geen cleanmate, maar een RVC1, dus mijn eerder geposte link naar een filmpje is een andere robot.

Hoewel deze toch 'cleanmate' wordt genoemd en HEEL erg op die van de Aldi lijkt:
YouTube: cleanmate I robot stofzuigen terwijl je werkt

[Voor 13% gewijzigd door Sangroid op 12-10-2011 14:43]

• Danot
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Niemand die de conclusie uit C'T met ons wilt delen?
Welke types zijn de moeite waard, welke juist niet?

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Zojuist de aanbieding van de Aldi gehaald. Ding ziet er op zich heel goed uit, maar ik heb geen vergelijk met andere merken. Ik heb 'm hier op het werk even 5 minuten laten rondrijden en het ding kon zich prima een weg zoeken, zonder alles ondersteboven te rijden. Bovendien wist hij nog heel wat stof en meuk te verzamelen in een ruimte die gisteren door de schoonmaakster is schoongemaakt.

Vanavond thuis maar eens proberen hoe het ding het doet. Altijd al erg enthousiast geweest over dergelijke apparaten, maar een Roomba was me altijd nog te duur.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
Danot schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:25:
Niemand die de conclusie uit C'T met ons wilt delen?
Welke types zijn de moeite waard, welke juist niet?
Ik begrijp je vraag niet zo goed, welke conclusie bedoel je? Er staat een aantal conclusies.

1 conclusie die mij in het oog sprong was toch deze regel:
"Dan zijn er nog de Roomba's van iRobot. Qua reinigingsresultaat kunnen alle modellen overtuigen, maar als je behoorlijk wat trappen in je woning hebt, wordt het een ander verhaal."

Sja, die ervaring die zij hebben opgedaan in hun testruimte (over de trappen) heb ik totaal niet, ik kan hem zelfs op de salontafel zetten, geen problemen. Maar er staat dus ook dat alle Roomba's weten te overtuigen...

Maar goed, ik was allang overtuigd dat ik een Roomba wilde hebben. Ik vind hem wel duur, net zoals C'T eveneens concludeert: "Economisch gezien is er op dit moment eigenlijk geen overtuigend argument om een van de geteste stofzuigers te kopen...."

Daar ben ik het zeker mee eens, maar spijt, neuh... 8)

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

psy

Kennis is macht

"Economisch gezien is er op dit moment eigenlijk geen overtuigend argument om een van de geteste stofzuigers te kopen...."

Stond dat er echt? Wat een dwaze conclusie. Sinds wanneer is dat trouwens een argument zeker in een PC blad?
- Alleen al de hoeveelheid tijd die je bespaart met een stofzuigerrobot. De tijd waarin de Roomba zijn rondjes maakt kan ik beter besteden hoor.
- Verder nog het lagere stroomverbruik
- en je hoeft veel minder stofzuigerzakken te kopen.

Een Roomba is niet foutloos dat niet. Maar hij neemt je wel veel werk uit handen.
Laat anderen maar stofzuigen. Dat doe ik niet veel meer.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:38
de dingen besparen je allemaal tijd (behalve de scooba dan)
Het punt is dat je er niet 100% blind op kunt vertrouwen.

Er is altijd wel die keer/situatie/geval dat hij van een trap kukelt, een "baken" negeert, kabels opeet, vastloopt onder de bank, of (zoals in mijn geval) door de hondenkots rijdt als je niet thuis bent. -O-

resultaat:
- soms kapotte robot
- komt NOOIT uit
- meer werk dan even stofzuigen in 6 minuutjes
- duurt veel langer dan even stofzuigen in 6 minuutjes

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:51
quote:
wolly_a schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:30:
Zojuist de aanbieding van de Aldi gehaald. Ding ziet er op zich heel goed uit, maar ik heb geen vergelijk met andere merken. Ik heb 'm hier op het werk even 5 minuten laten rondrijden en het ding kon zich prima een weg zoeken, zonder alles ondersteboven te rijden. Bovendien wist hij nog heel wat stof en meuk te verzamelen in een ruimte die gisteren door de schoonmaakster is schoongemaakt.
Hier eenzelfde ervaring, alleen jammer dat de infinuvo qq-2L niet programmeerbaar is. Dat is namelijk het exemplaar dat bij de Aldi wordt verkocht onder een andere naam. Komende tijd bij weggaan maar aanzetten, kijken of we daar aan kunnen wennen. En anders toch maar terugbrengen en voor een QQ-2 plus halen. Het schoonmaak resultaat is in ieder geva bevredigend en ook de katten zijn gefasineerd

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
@coldasice... Het is inderdaad gewoon een kwestie van proberen of het wat is. Ik was bij mijn testrondje gisteren erg onder de indruk van het schoonmaakresultaat! Voor dieren is het inderdaad ook prima vermaak. De hond van mijn ouders heeft 'm overal achtervolgd.

Ik heb 'm vanmorgen aangezet voordat ik weg ging. Heb er nog een kwartiertje naar zitten kijken en het leek super te werken! Hij wist moeiteloos mijn kantoortje te vinden, ondanks de smalle doorgang. Ook het patroon van rijden is erg slim gemaakt!

Ben benieuwd wat het resultaat is als ik straks thuiskom. Of hij heeft alles mooi schoongemaakt en staat weer netjes in het laadstation of hij heeft m'n hele huis verbouwd en d'r een enorme zooi van gemaakt en staat uitgeput midden in de kamer... Ik verwacht dat ie het wel goed heeft gedaan...

Mijn main drive om zo'n ding aan te schaffen, zijn mijn 2 parkietjes. Die maken er echt een zooi van. Ze fladderen de hele dag rond, zodat het huis vol ligt met veren en alle voer gaat regelrecht door de tralies naar buiten...

Jammer is inderdaad het ontbreken van programmeerfunctie op tijd...

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Tim
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 27-03 08:24
Grmbl.. Ik heb net in juni dezelfde gekocht voor €250. Maar ik ben er wel blij mee, het is toch fijn als er elke dag even gezogen wordt. Al moet ik wel toegeven dat stof snel in de zuigmond blijft vastzitten en je die ook vaak moet schoonmaken.

Dat hij niet programmeerbaar is vindt ik niet zo heel erg. De afstandsbediening is trouwens waardeloos, want zodra hij zichzelf in de oplader parkeert reageert hij niet meer totdat je op het power-knopje duwt. Als je er dan toch naast staat kan je net zo goed ook op het start-knopje drukken.

• coldasice
quote:
Tim schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:23:
Dat hij niet programmeerbaar is vindt ik niet zo heel erg. De afstandsbediening is trouwens waardeloos, want zodra hij zichzelf in de oplader parkeert reageert hij niet meer totdat je op het power-knopje duwt. Als je er dan toch naast staat kan je net zo goed ook op het start-knopje drukken.
die ervaring had ik ook al...heel irri....

de mijne is vanmiddag niet huiswaarts gekeerd, dus maar een ander plekje gegeven in de kamer...ach, zo hinderlijk vind ik het niet als hij thuis niet vindt....zet ik hem zelf thuis neer...dag erna is die wel weer opgeladen voor een nieuwe ronde....en het niet programmeren is ook niet zo hinderlijk....ff aanzetten voordat we allebei naar het werk gaan...

• coldasice
na een paar dagen proberen ben ik echt super tevreden over mijn aldi robotstofzuiger, hij vind thuis nu gewoon en ook boven is het neerzetten en hij begint, trap gaat perfect.....je moet alleen even kabels aan het bed plakken(elektrisch bed) en de schoenen op bed leggen....

IDEAAL!!!

• coldasice
Er komt een nieuwe robotstofzuiger van Samsung bij, die een groot aantal nadeeltjes(schoonmaken en leegmaken van het apparaat) oplost, hij is ook nog maar 8cm hoog ipv 9,3....jammer dat die zo duur is....

Robotstofzuiger Navibot S: doet zijn werk met één druk op de knop
Samsung lanceert op IFA 2011 de NaviBot S. Deze robotstofzuiger met de meest geavanceerde technologieën van dit moment aan boord, maakt met één druk op de knop vloeren stofvrij. Voor extra gemak heeft de NaviBot S een Auto Dust Emtpying-functie. Wanneer de stofzuiger geleegd moet worden, rijdt de intelligente NaviBot S zelf terug naar het oplaadpunt in de woning. Hij leegt daar zelf de stofbak in een grotere stofbak die aan het oplaadpunt vastzit, laadt zichzelf op en gaat weer aan het werk. Tijdens het opladen maakt hij zelfs zijn stofzuigermond schoon.
Dankzij het verbeterde Visionairy Mapping™ Plus System en het pakket aan sensoren maakt de NaviBot S mooie snelle bewegingen. De NaviBot S zuigt daardoor efficiënt en ontwijkt obstakels slim. De nieuwe robotstofzuiger is slechts 8 cm hoog, heeft een heel slank ontwerp en is 10% kleiner dan zijn voorgangers. Met de NaviBot S maak je je woning sneller, beter en efficiënter schoon. En je hebt er geen omkijken naar.

De Samsung NaviBot S is vanaf eind november verkrijgbaar voor een adviesverkoopprijs van € 799,- incl. BTW.

hier staan enkele mooie plaatjes en tekst....
http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=22&t=15218

[Voor 3% gewijzigd door coldasice op 18-10-2011 12:00. Reden: verkeerde hoogte]

• Len
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 29-03 16:14

Len

Leeg

quote:
coldasice schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:02:
na een paar dagen proberen ben ik echt super tevreden over mijn aldi robotstofzuiger, hij vind thuis nu gewoon en ook boven is het neerzetten en hij begint, trap gaat perfect.....je moet alleen even kabels aan het bed plakken(elektrisch bed) en de schoenen op bed leggen....

IDEAAL!!!
Ik heb mezelf de roomba 564 kado gedaan en ik ben er ook blij mee. Ook zet ik het ook bij mij boven op de slaapkamer neer. Alleen het was zo stom om onder het bed te gaan stoppen... Dus ik moest hem met een stok eronder vandaan duwen. :p Denk dat ik er maar een extra basisstation bij ga kopen. Dan gaat hij in ieder geval terug naar een beter bereikbare plek.

Free Tibet

• coldasice
quote:
Len schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:55:
[...]

Ik heb mezelf de roomba 564 kado gedaan en ik ben er ook blij mee. Ook zet ik het ook bij mij boven op de slaapkamer neer. Alleen het was zo stom om onder het bed te gaan stoppen... Dus ik moest hem met een stok eronder vandaan duwen. :p Denk dat ik er maar een extra basisstation bij ga kopen. Dan gaat hij in ieder geval terug naar een beter bereikbare plek.
ik heb het basisstation gewoon boven in de gang gezet, en hij heeft hem keurig gevonden...

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
Len schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:55:
[...]
Of je koopt een afstandsbediening, daar kan je dit soort situaties ook mee oplossen en ze zijn goedkoper dan een extra basisstation:

http://www.cyberhuis.nl/o...sbediening-infrarood.html

• Len

Len

Leeg

WTF! Dat ik daar niet aan dacht Sangroid... Ik heb nog speciaal mijn logitech afstandsbediening zitten te programmeren! :S

Volgende keer dus even de AB pakken :D

Free Tibet

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
Len schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:45:
WTF! Dat ik daar niet aan dacht Sangroid... Ik heb nog speciaal mijn logitech afstandsbediening zitten te programmeren! :S

Volgende keer dus even de AB pakken :D
:) Sja, een programmeerbare Logitech is ook een oplossing!

• paQ
Ik heb gisteren een navibot 8855 gehaald.

De navibot heeft nu twee keer gelopen.
Dat 'niet botsen', nou.... OK, hij onthoudt wel waar hij gebotst is, maar blijft de keer daarna ook net iets te ver uit de buurt.

Het mappen werkt eigenlijk beter dan ik had verwacht. Hij onthoudt inderdaad waar hij wel (nog niet) is geweest. Dat doet ie ondermeer door te herinneren waar hij laatst op iets is gebotst, en gaat dan later terug voor een soort van 'nader onderzoek'

Downsides:
hij is bang van de verzonken plint onder de keuken, dus daar wordt niet gezogen
hij is niet 1 keer onder de eetkamertafel geweest. (too much too handle)
als hij botst, dan botst ie ook behoorlijk hard
Slaat naar mijn mening (te) veel over
borstel reinigen
veel te klein opvangbakje

Pros:
relatief stil
toch echt best efficient (daardoor in mijn geval best snel)
laag (past al snel onder een bank)

Kan helaas niet anders concluderen dat dit het ook gewoon niet is.
Het niet overal (willen) komen en haar in de borstel zijn twee dingen waarop zo'n apparaat het gewoon laat afweten en ik hem ook niet hoef.

Tijd voor toch weer een trilobite (of heel misschien toch een neato?)
kortom: een echte zuiger ipv een kruimeldief

edit:
heel die passage van het programmeren is niet mogelijk.
Je kan ofwel instellen hoe laat hij iets moet doen (uitgesteld starten dus), of een vast tijdstip per dag keizen dat ie "het" moet doen.
niet wanneer, wat, dus!
quote:
De Navibot heeft verschillende standen om in schoon te maken. Het is mogelijk deze standen zo te combineren tot uw eigen programma. Zo kunt u niet alleen instellen wanneer de Navibot gaat schoonmaken, maar ook op welke manier. Dit kunt u zelfs per dag instellen, zodat u de Navibot iedere dag een andere opdracht kan geven.

[Voor 19% gewijzigd door paQ op 24-12-2011 11:07]

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:14

Hoedje

Moderator Apple Talk
De SR8845 begint inmiddels wel interessant te worden, met de cashback van Samsung kun je hem voor +/- 220 euro aanschaffen :).

• Parody
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Het is echt een apparaat om dagelijks te laten lopen. Uiteindelijk komt hij overal wel een keer en omdat er minder op te vangen is is de bak groot genoeg en wordt de borstel ook minder smerig. Die plint kun je 'm laten passeren door de dieptesensor af te plakken, maar kijk dan wel uit met trappen!

• paQ
tobben, dus

ik ga toch weer kijken voor een trilobite.
Daar hoefde ik het (sterk vervuilde) bakje hooguit eens per 2 weken te legen, hij kwam overal, en deed zijn werk gewoon stukken beter. (en botst ook echt niet)
Ik heb in ca 8 jaar tijd twee trilobites versleten, en heb in die 8 jaar denk ik maar 3 keer de borstel eruit gehaald. (om te reinigen)

edit:
met terugbrengen zie ik dus op de doos staan dat er 7 anti-collision sensors inzitten
:') nou niet in de mijne dan :D

[Voor 15% gewijzigd door paQ op 24-12-2011 23:29]

• paQ
hebben er meer mensen interesse in een neato? Dan kunnen we wellicht samen profiteren van korting bij meer stuks.

Ik heb nu wat running tests gezien en ben om.
Het ding is gewoon een (nog) intelligentere en hoekige Trilobite, en dat wil ik :)
- echt zuigen
- dirt sensor
- latex borstelflappen
- volledig timer programmeerbaar

En hij kost de helft van een trilobite

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:30
YouTube: My Neato XV-15 in action Leuk filmpje er van. Zit er veel verschil tussen bijv. een roomba? En 500 euro is best nog een hoop geld.

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• paQ
400 is al een stuk minder ;)

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
quote:
Hoedje schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:04:
De SR8845 begint inmiddels wel interessant te worden, met de cashback van Samsung kun je hem voor +/- 220 euro aanschaffen :).
Dat is inderdaad wel erg aantrekkelijk aan het worden. zou hem dan wel graag met niet-goed-geld-terug oid hebben, want ik twijfel nog een beetje of het echt goed gaat werken in mijn huis. Bank en bed enzo zijn volgens mij al net te laag en hoogpolig kleed ben ik ook erg benieuwd of dat gaat werken.

• martijnr17
Ben ook geïnteresseerd in de neato alleen op dit moment geen geld. Op ebay kan je hem al voor €400 krijgen. En uit Amerika nog goedkoper alleen zit je dan met de douane.

• kmf
  • Niet online
als je de neato neemt, kan je beter bij robotshop halen. Die bezorgen in EU (franse filiaal) en hoef je dus geen invoer/btw bij te betalen. 459,-

Maar wat belangrijker is, net als alle andere robots daar heb je 5 jaar garantie. Best belangrijk IMO.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• martijnr17
Deze is uit duitsland http://www.ebay.nl/itm/Ne...er_PM&hash=item27c199446b weet niet hoe het met de garantie zit meer ook geen invoer en btw

• paQ
stuur maar PM voor degene die willen.
Ik ga er dinsdag (ws) enkele bestellen.

Ze komen inderdaad van de Duitse verkoper.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:30
Ben wel benieuwd wat ze in duitsland kosten bij afname van meerdere zuigertje. Je krijgt daar wel de xv-11 geleverd. dus weet niet hoe dat dan precies met garantie gaat daar?

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• paQ
zeau.
Er is er 1 onderweg.

Keep you posted :)

• martijnr17
Ben heel benieuwd. Nog steeds een hoop geld en ga misschien binnenkort een ander huis kopen anders was ie er al geweest.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
quote:
paQ schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:09:
zeau.
Er is er 1 onderweg.

Keep you posted :)
Graag, ben ook wel weer op zoek naar een "snuf", aangezien mijn roomba keurig pirouettes draait, maar daar komt hij de kamer niet mee door...

• paQ
Ik ben ook benieuwd :)

Zonder mijn hoop te hoog in te zetten, ga ik er vanuit dat ie tenminste zo goed presteert als de trilobite (die heette bij ons Stoffel :') )

Er is alleen wat onduidelijkheid over of hij nou geen of juist wel een dirtsensor heeft

• paQ
it arrived! *O*

goed verpakt, voelt verder ook stevig aan.
bouw lijkt erg goed te zijn, niet van bamibakken-Samsung-plastic in elk geval (die had na 6 minuten al 4 krassen op zijn shiny bovenkant)
De kleur daarentegen :') het zit een beetje tussen legergroen en duikbotengrijs in. Snap de keuze niet helemaal (alhoewel er nu ook een witte variant is) maar goed, dat is ondergeschikt (voor mannen althans)
Ik denk dat vooral de oude USSR staten dit design kunnen waarderen.

Accu's zijn volledig leeg, dus hij ligt nu te slapen voor een paar uurtjes.
Tijd en dag is al wel ingesteld. Er zit geen Nederlands menu in, wel Engels Frans en Duits.

Er steekt vooral niets uit, losse delen, of iets in dien aard. Het is een solide compact apparaat.

so, now we wait -O-

• paQ
review Neato XV-11

hulde _/-\o_

Mijn (voor een robot, zo blijkt) complexe layout van woonkamer / keuken / gang / meubels, is voor de neato geen enkel probleem gebleken.

Zodra je hem aanzet undockt het ding en rijdt een meter ofzo naar voren.
Heel langzaam komt de zuiginstallatie op gang. Het wordt langzaamaan luider. Eenmaal op touren schakelt ook de flappenborstel in, die eigenlijk nog de meeste herrie maakt. Hij flappert aanwezig op de vloer.

Hij hakt mijn woonkamer in 3 stukken (vertrekken)
Eerst zat ik verbaast te kijken waarom hij op bepaalde stukken niet kwam, maar na 'vertek 1' te hebben gedaan, racete hij naar 'vertrek 2' en gaat daar vrolijk verder.

Het ding werkt vreselijk systematisch.

Aangekomen bij 'vertrek 3' stopt ie ook weer even, "kijkt rond" (met zijn laser) en gaat de randen weer af. "hey, weer een vertrek!" (keuken)

Vertrek 3 is klaar, en whops, op naar de keuken. Eerst de randjes, en dan nog een paar baantjes trekken
:D
heel cool om te zien.

Onder de eetkamertafel (met veeeel poten) was de uitdaging zo getackeld.
Het is opmerkelijk om te zien dat het ding nooit echt botst (zoals de botsrobots dat wel doen). Soms een tikje, maar meer ook niet.
Hij kreeg het op enig moment een beetje benauwd, gevangen tussen stoelpoten.
Maar no sweat: hij schakelde de borstel uit (niet de zuigmotor) en nam 10 seconden om er uit te geraken. Eenmaal back on track schakelt hij de borstel weer in en vervolgt zijn route.

Op naar de kerstboom, met zo'n irritant stom 'kijk ik ben net sneeuw'-kleed eronder.
uncool! :|
Ja, beetje grote chunck, dus motor en borstel uit, en hij vroeg netjes om hulp.
Het display geeft duidelijk aan wat er aan scheelt "My brush is stuck. Please release debri"
Zodra je dat gedaan hebt komt de knop "OKAY"
Ik druk erop, en hij zegt "recovering my position"
Na een seconde of 5 nadenken gaat hij weer netjes verder d:)b

Als hij alles heeft gehad, rijdt hij terug naar zijn laatste ijkpunt (start van het vertrek zeg maar) en meldt zich dat ie klaar is.
De motor en borstel gaan uit, en hij rijdt via zijn vorige ijkpunten de kortse route terug naar de basis, dockt en zegt dat ie klaar is.

:)

pros:
- erg efficient
- daardoor best vlot (ca 40 minuten voor de hele beneden verdieping inclusief de wirwar aan poten e.d. van ongeveer 40-45 m2)
- zeer grondig
- botst niet
- heel slim (en vriendelijk)
- zuigt(!) ook echt

cons:
- luid
- het is geen "looker"
- misschien prijs (alhoewel hij voor 400 EUR dus al te koop is)
- geen afstandsbediening (geen idee waarom je dat nodig hebt, maar alle andere bots hebben het :? )

conclusie:
Over het algemeen is hij luider dan een roomba of navibot, maar toch best weer een stuk stiller dan een trilobite.
Het is duidelijk dat deze slimme makers veel hebben afgekeken van Electrolux, maar komen dan ook wel met een betere (en stuk goedkopere) robot moet ik bekennen. Hij zuigt weliswaar een tikkie zachter, maar is een veel slimmer en efficienter apparaat!
In de flappenborstel zit na een fikse schoonmaakbeurt (ik heb express alles laten liggen :P ) helemaal niks van stof of haar vast. Dat was bij de navibot wel anders, en al helemaal een drama bij Roomba.
Niks geen batterijslurpende 'lighthouses' ook.
Er zit (net als bij een trilobite) 3 meter klevende magneetstrip meegeleverd, waarmee je hem kunt verbieden op bepaalde plekken te komen. (als nodig)

Het resultaat: _/-\o_

offtopic:
ik kan me overigens steeds slechter inleven in de resultaten van ct magazine onlangs :?
ik heb compleet andere ervaring met roomba (die heel goed scoort bij hen), ontzettend tegenvallende navibot (die het ook goed doet in ct), een trilobite die nieteens wordt meegenomen, en een utterly slecht scorende neato :? :?
Leuk al die nep huiskamer testjes met kilo's 'testzand' .... liever terug naar het echte leven ;)

• Night-Reveller
  • Laatst online: 19:30
thanks! Kekke review! Nu ben ik lekker gemaakt en wil ook een Neato. Maar waarom heb je de XV-11 (amerikaans) en niet de XV-15 (europees)? De XV-11 heeft namelijk geen ondersteuning in Europa.

• paQ
wat voor ondersteuning? (garantie bedoel je?)
Ik heb het ding van een bedrijf gekocht met factuur, dus daar klop ik ook weer aan als er iets mocht zijn.
buiten ebay om ook verder, dus ik heb niet zo veel van doen met de voorwaarden die hij daarin stelt.

De Duitse verkoper levert nu eenmaal (veel goedkopere) VX11.
Het enige verschil is de kleur (groenig ipv heel donker blauw)
Hij levert netjes een EURO netkabel bij.

ik verwacht echter niet een probleem. je weet het natuurlijk nooit van te voren, maar het is een behoorlijk solide ding.

[Voor 25% gewijzigd door paQ op 30-12-2011 16:40]

• kmf
  • Niet online
quote:
paQ schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:22:
wat voor ondersteuning? (garantie bedoel je?)
Ik heb het ding van een bedrijf gekocht met factuur, dus daar klop ik ook weer aan als er iets mocht zijn.
buiten ebay om ook verder, dus ik heb niet zo veel van doen met de voorwaarden die hij daarin stelt.

De Duitse verkoper levert nu eenmaal (veel goedkopere) VX11.
Het enige verschil is de kleur (groenig ipv heel donker blauw)
Hij levert netjes een EURO netkabel bij.

ik verwacht echter niet een probleem. je weet het natuurlijk nooit van te voren, maar het is een behoorlijk solide ding.
Daar zou ik niet eens zo zeker van zijn: http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=20&t=15261

Zeker met robotstofzuigers vind ik garantie EN voldoende (modulair) vervangbare onderdelen heel belangrijk.

• paQ
onderdelen zijn er zat.
En over de garantie ga ik geen probleem maken zolang ik geen probleem heb

dat met die contacten is inderdaad iets om in de gaten te houden!
ik kan me wel vinden in twee commentaren in dat topic.
Als het contact net aan is, dat dat een te grote weerstand geeft en dus (te) heet wordt.

Een probleem wat op vloerbedekking sneller zal voorkomen.
Volgens mij eenvoudig op te lossen door de wielen wat tractie te geven richting dock. Electrolux en Karcher doen dat ook. Het is maar millimeterwerk, maar het functioneert!
Als je dat niet doet, en het ding staat een tijdje op pluizige ondergrond, dan loop je het risico dat ie na een tijdje wat verder in de vloerbedekking zinkt, en het contact daardoor minder groot wordt.

[Voor 41% gewijzigd door paQ op 30-12-2011 20:52]

• paQ
Stoffel heeft nu 4 keer gezogen en het is onvoorstelbaar hoeveel het ding nog aan stof en haar weet te verzamelen!

Vandaag voor het eerst de bovenverdieping gedaan. Deuren open en met rust laten.
Hij gaat systematisch alle kamers af, en gaat terug naar het punt waar je hem voor het eerst hebt neergezet.
Trapsensoren werken prima (gelukkig)

Aangaande het laden, dat heb ik nog eens nader bekeken.
Hij geeft na het waggelen richting dock, direct na het aanhaken op de oplaadpunten nog steeds een beetje tractie, en verzekert zichzelf zo van voldoende contact.
Zet je hem op dat moment echter volledig uit, dan vervalt (eigenlijk logisch ook) direct de tractie. Laden doet ie dan heus nog wel, maar het scheelt zomaar een millimeter dat de laadpunten minder ver worden ingedrukt.

ik kan me dus best wel situaties voorstellen (bijv op vloerbedekking dus) dat het dan een net wel/net niet contact oplevert.

edit:
het smeltgebeuren is in FW2.4 opgelost (momenteel 2.6)
2.4 deed achteruit waggelen om de contacten goed te raken, en blijkbaar dus ook tractie op de wielen laten.

[Voor 8% gewijzigd door paQ op 01-01-2012 19:35]

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Vraagje voor jou dan (en trouwens ook andere eigenaren van robotstofzuigers). Hoe doet hij het met een beetje redelijke drempels? Ze zeggen wel dat hij eroverheen kan, maar lukt dat ook in de praktijk een beetje?

• Ophidian
  • Laatst online: 21:22
Heb hier sinds enkele dagen de blauwe Navibot staan van Samsung. Met elektronica korting en cashback van Samsung voor 309 euro. Wilde er graag een hebben, aangezien we gewoon geen zin hadden om na een drukke werkdag nog te stofzuigen. Echter is dat wel handig voor mijn astma (allergisch voor stof) en drie katten. Nu maakt dat ding elke dag een rondje door het huis en het is verbazingwekkend hoe veel troep hij iedere keer weer weghaalt. De katten staan ook iedere keer verbaasd naar dat rondrijdende apparaat te kijken.

Zijn erg tevreden over het ding, hij pakt eigenlijk elk vertrek goed mee. Ben nog niet helemaal uit over de werking van die Virtual Guards, daar moeten we nog maar wat mee spelen.Merk ook dat hij in de keuken tegen de schotten botst, die zijn zwart en herkent hij wat moeilijker. Heb inmiddels alle kabels weggewerkt, daar heeft ie dus geen last van. Wij zijn helemaal blij, scheelt ons stofzuigen :D

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

• paQ
quote:
furby-killer schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:09:
Vraagje voor jou dan (en trouwens ook andere eigenaren van robotstofzuigers). Hoe doet hij het met een beetje redelijke drempels? Ze zeggen wel dat hij eroverheen kan, maar lukt dat ook in de praktijk een beetje?
2 cm drempels zijn vooralsnog geen probleem

zag ook al mensen online die de clif-depth hebben gehackt tot 3 cm geloof ik

• Len

Len

Leeg

Leuke aanbieding:

http://www.bobshop.nl/nl/...stofzuiger/p42085?ref=m4n

380 ipv ongeveer 460.

Ik heb deze ook, helaas nog voor 469 gekocht.

Free Tibet

• Cliffie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Cliffie

Trompetslet

We verwachten nog wel een filmpje paQ! ;)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• martijnr17
paQ: krijg je ook nog extra onderdelen zoals filters wat je op sommige andere sites ziet?
Zo niet in principe maakt het niet uit aangezien beide versies precies gelijk zijn dus kan je de onderdelen gewoon in nederland kopen en erin plaatsen neem ik aan.

• paQ
een filmpje? :P
ben je net te laat (op hoogpolig tapijt, alles weer mooi schoon :) )

Wat moet er op dat filmpje staan dan?
moet ie kunstjes doen? :D

@ martijn17: er zit een extra filter bij
Ik lees hier en daar in een review dat er ook een extra borstel bij zou zitten, maar dat is niet zo. (zou ook niet weten waarom eigenlijk. Min of meer dezelfde borstel ging op een trilobite met gemak een jaar of 6 mee)
Het ding krijgt bij ons echt geen rust overigens, en ik heb gisteren voor het eerst het filter even uitgezogen met de stofzuiger. Weer zo goed als nieuw (op het oog)
er zit nog steeds niets vast in de borstel en het ding presteert boven verwachting.

Als ik dan een puntje van kritiek moet noemen:
ik hoop dat ze in de volgende firmware het om poten heen zuigen net wat anders programmeren.
Ik zie dat in FW 2.6 dat het al is aangepakt tov 2.4, maar het kan nog iets verder geperfectioneerd worden.
ze zitten in elk geval niet stil bij neato.

But hey.... _/-\o_

[Voor 15% gewijzigd door paQ op 08-01-2012 11:42]

• martijnr17
Kan je zelf ook nog firmwares updaten? Je had hem op ebay gekocht toch bij die lui die ik eerder linkte? Beetje snelle levering of niet? Huis gaat namelijk niet door dus die neato gaat er komen

• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08-04 18:50

Nikeo

Jawelles

Ik heb niet dit hele topic gelezen, sorry daarvoor, maar ik dacht:

als dat robotje nu eens een uitleesbare 3dmap zou opnemen terwijl hij de kamer stofzuigt... Dan kun je bijvoorbeeld met een bijgeleverd programmaatje je kamer in 3d bekijken en stukken waar hij niet durft te komen, bijvoorbeeld een plint waarvan hij denkt dat het gevaarlijk is, 'editen'. Inkleuren met een soortemet paintbrush. Zodat je de AI overrulet en zo makkelijk hoekjes in je kamer kunt corrigeren. :P

Het zal wel weer allerlei problemen opleveren, het overrulen van de AI :D Maar zoiets zou mij wel overhalen als het zou bestaan.

• paQ
quote:
martijnr17 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:08:
Kan je zelf ook nog firmwares updaten? Je had hem op ebay gekocht toch bij die lui die ik eerder linkte? Beetje snelle levering of niet? Huis gaat namelijk niet door dus die neato gaat er komen
Fw updaten kun je zelf via software/app (win) en hun site
Ze leveren zodra geld binnen is met ups. Ik had hem de volgende dag al in huis

• martijnr17
Heb hem zojuist besteld, ben benieuwd

• paQ
Woei :)

• martijnr17
Hopelijk morgen of donderdag in huis. En inderdaad op de site gevonden dat je firmware kan updaten, dat is natuurlijk wel een hele belangrijke functie als de hardware verder goed is.

• paQ
je moet alleen wel zelf voor een mini-USB kabeltje zorgen.
Als je met paypal hebt betaald, dan zal hij vandaag wel vertrekken verwacht ik.

Bel ze anders. Zijn heel aardig aan de lijn

• martijnr17
Heb email contact gehad, volgens mij is hij gisteren of vandaag verstuurd. Heb het geld gewoon over gemaakt via de bank, hij heeft het niet over paypal gehad...

Correctie, hij word verstuurd zodra hun het geld binnen hebben. Hopelijk vandaag 11-1-2012

Als het goed is komt ie vandaag aan, ups is onderweg naar hier.

[Voor 33% gewijzigd door martijnr17 op 12-01-2012 10:06]

• martijnr17
Hij is binnen hoor, alleen jammer dat je hem eerst moet opladen. Wel meteen nieuwste software erin gezet en dan maar even geduld hebben vrees ik.

Hij heeft zijn eerste rondje gedaan. Soms bedenkt ie ineens midden in de kamer dat het een nieuwe kamer is. Nou hebben wij ook geen groot huis de beneden verdieping ( wat te zuigen is) is denk ik rond de 40m2.

In de handleiding stond dat je om het besisstation heen ongeveer 1m ruimte moet hebben terwijl ik een mooi gaatje tussen dressoir en een plant had bedacht, waar die maar net doorheen kan, ging dus helemaal fout. Kwam er alleen achter dat dat aan de pot ligt die hoogglans is en daardoor raakt de laser in de war, een papiertje doet wonderen. Nu nog een nette oplossing verzinnen. Waarom je dan ook een meter ruimte moet houden....
Verder viel het me 100% mee hoe goed alles ging en het bakje zat de 1e ronde dan ook goed vol.

[Voor 71% gewijzigd door martijnr17 op 12-01-2012 19:56]

• paQ
Hij staat bij mij naast een dressoir
Hij rijdt wel net tot voorbij het kastje en gaat dan zijn gang. Gewoon even zoeken naar een plekje, of een andere bloempot pakken :p

• martijnr17
Die bloempot moet ik inderdaad nog wat voor verzinnen, voor nu zit het papiertje er mooi op.
Vrijdag heeft ie weer een succesvolle run gedaan dus ik en mijn vrouw zijn tevreden. Nooit meer weg doen. Op het werk ook nog even wat live beelden laten zien en daar waren toch ook nog wel een paar mensen geïnteresseerd.

• paQ
hahahah lachen he hoe aanstekelijk dat kan werken :D

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-04 15:45
Hoe zijn nu de lange termijn ervaringen met de Aldi robotstofzuiger?
En is de garantie van 3 jaar ook toepassing op de accu of valt hij daarbuiten?
Want dat lijkt mij de zwakke plek bij dat zulk apparaten.

De reden voor deze vragen is simpel.
Bij onze Aldi liggen nog steeds enkele exemplaren tegen een gereduceerde prijs van 100 euro.
Dat is een redelijke prijs voor deze apparaten.

• Sissors
  • Nu online
Dan ga ik toch vragen waar jij woont.

• cornfed99111
Heerlen.
De stapel begon in oktober met 12 exemplaren en is nu gekrompen tot 5.
Bij onze Aldi is het gebruikelijk dat er heel veel spul slecht verkocht worden.
Ik wacht gewoon enkele weken als ik iets interessants zie. Dan kan ik het veel goedkoper krijgen.
En blijkbaar ben ik niet de enige die zo denkt, want er draaien altijd gasten rond 'de vitrine'... ;)

[Voor 16% gewijzigd door cornfed99111 op 06-07-2012 15:42]

• Tim
Ik heb de Aldi stofzuiger vorig jaar gekocht (maar niet bij de Aldi, en ook niet voor €100 helaas :P) en hij doet het nog steeds prima. Wel zijn beide wieltjes een keer stuk gegaan (de eerste een week na aankoop) maar dat is netjes opgelost binnen de garantie (en ze zijn met 1 schroefje te vervangen). Volgens de winkel gebeurde het wel vaker, maar was ik de eerste waar het twee keer was gebeurd. Voor de rest nog geen problemen gehad, ook niet met de accu (en ik laat hem bijna iedere dag zuigen).

edit: voor €100 zou ik niet twijfelen in ieder geval. (Het is een QQ2L als je ervaringen wil zoeken overigens).

[Voor 10% gewijzigd door Tim op 21-01-2012 17:58]

• cornfed99111
Bedankt voor de info!

Was vandaag nog bij de Aldi er nu waren er nog maar vier.
Ik zal maandag eentje gaan halen.

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

racoon

mooowwww

http://ichica.nl/?TRANSID...63&4dsid=2&4dkn=promo2web voor de mensen die interesse hebben.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• cornfed99111
Dat is dezelfde als die van de Aldi. Iets andere kleurstelling, dat wel.

Je kan ze ook in vele varianten bestellen uit China:
http://hong-han.en.made-i...ageShowType=3&pageSize=48

[Voor 61% gewijzigd door cornfed99111 op 22-01-2012 15:52]

• Sjoerd
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Geen idee of het wat is, waarschijnlijk niet maar toch ;)
http://www.1dayfly.com/nl-nl/

http://www.1dayfly.com/cms_img/clatronic_robotstofzuiger.jpg

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Sissors
  • Nu online
Met dank aan cornfed (en de bevolking in Heerlen die blijkbaar nog niet toe is aan robotstofzuigers :P) rijdt hier nu ook een mooie Aldi robotstofzuiger rond, hij is nu bezig met zijn derde ruimte schoon te maken, dus tijd voor eerste impressies. In de woonkamer heb ik hem nog niet losgelaten aangezien daar nog wat dingen staan die hij ondanks zijn sensor wel om kan gooien, dus dat moet eerst opgeruimd worden (en de vraag of hij ooit door de chaos heen komt :P)

De handleiding vroeg erom dat hij eerst volledig zou worden opgeladen, en wie luistert nou naar de handleiding? Oftewel, tijdje aan de lader, en toen mocht hij gaan rondrijden.

Wat het meeste opviel was hoe debiel hij is. Wist ik al vantevoren, maar toch. Het enige wat hij doet is een random vast patroontje rijden, en als hij tegen een muur rijdt gaat hij stukje achteruit, draait wat naar rechts, en gaat weer verder met zijn patroontje. Hij wisselt wat van random patroontjes, dus uiteindelijk komt hij overal, al is het hopeloos inefficient. Maakt dat echter veel uit? Denk het niet echt, uiteindelijk komt hij overal wel, hij neemt er gewoon de tijd voor, en hij doet het toch automatisch, dus who cares als het wat langer duurt? Uiteraard is het leuker als hij kamer eerst mapped en dat efficientste route kiest, maar hij was dan ook maar een kwart van de prijs van degene die dat kunnen.

Verder ging het schoonmaken van mijn kamer prima (uiteraard even wat schoenen aan de kant gezet, anders komt hij er sowieso niet bij, en veters zullen zijn borsteltjes niet leuk vinden verwacht ik), enige waar hij last van had was een kleedje, wel met korte haren, maar over de puntjes gaan die omhooggekruld stonden was hij geen hele grote fan van, al heeft hij verder geen hulp nodig gehad en is hij niet vast komen te zitten ofzo. Hij duwde het kleedje wel soms wat heen en weer, ligt ook niks van antislip eronder ofzo, dus niet heel vreemd verder.

Met mijn kamer gehad, was plek twee de overloop. Lekker makkelijk, staat niks in de weg. Bij gebrek aan vertrouwen in zijn sensoren ging ik toch maar eerst op de trap staan om te voorkomen dat ik binnen het uur hem in 20 stukken onderaan de trap had liggen, maar hij detecteerde netjes elke keer de afgrond, en behandelde dat gewoon als een muur. Ik had één duidelijk stofje op de grond zien liggen, dus ging eens kijken of hij die zou opvegen. Bijzonder irritant om te zien dat hij er een paar keer rakelings langensheen gaat, en daarna naar spiraalmodus switched (één van zijn random modi), uiteraard met als middenpunt dat ene stofje. Maar met wat geduld ruimde hij die ook netjes op, en de vloer is ook gewoon goed stofvrij, hij heeft niet de helft achtergelaten.

En toen zijn laatste uitdaging voor vandaag, kamer van huisgenoot, hij begon voortvarend, waarbij hij netjes onder het bed ging schoonmaken, zowel de vloer als de spinnenwebben door er doorheen te rijden, totdat hij opeens afsloeg en ging piepen. Hij had een flink stuk wc papier om zijn borstel gedaan en die was uiteraard klem komen te zitten, kunnen de meeste volgens mij niet tegen, maar goed, op zijn kop gedaan, en kon de borstel er zo uitklikken en wc papier eraf halen. Hij past ook precies onder een Ikea kastje, dus daar kan hij ook mooi schoonmaken.

Wat jammer is, is dat je niet hem kan zeggen dat hij bijvoorbeeld elke dinsdag om 10 uur sochtends moet gaan schoonmaken, terwijl dat redelijk triviaal was toe te voegen voor hun. Ook doordat hij gewoon random rondrijdt kan je hem niet zeggen dat hij mag gaan opladen als kamer klaar is, je kan enkel timer instellen en dus met wat ervaring uitzoeken hoe lang hij erover doet voor hij overal geweest is. Ik weet nou niet zeker of hij automatisch weer verder gaat als hij tussendoor moet laden, als hij aan het laden is kan je hem wel zeggen verder te gaan als vol is, maar of hij dat ook doet als je hem gewoon zegt 80 minuten (maximum om één of andere reden) te gaan schoonmaken weet ik niet.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk een robotje van 100 euro, en dan heeft hij voor mijn beperkte ervaring tot nu toe een prima prijs/kwaliteit verhouding, vooral gezien dat je ook nog eens 3 jaar garantie hebt.

En als laatste voor tweakers, de modbaarheid. Ook vanwege die 3 jaar garantie zal ik hem voorlopig nog niet openslopen om er extra sensoren in te doen en zijn pathfinding over te nemen. Maar ook zonder dat te doen valt er wel wat aan te tweaken, hij heeft namelijk een IR afstandsbediening. Je moet dus wel redelijk direct zicht op zijn voorkant hebben (tenzij je op zijn voorkant je zender plakt die je dan wireless aanstuurt), maar dan kan je hem opdrachten geven zonder je garantie te slopen (en IR afstandsbedieningen zijn triviaal uit te lezen en te kopieren met een microcontroller). En dan is één van zijn nadelen snel opgelost, microcontrolletje met IR led bij zijn laadplaats in de buurt, real-time-clock, paar knopjes en LCD display eraan gooien, en we kunnen hem programmeren dat hij op dinsdagochtend 10 uur opdracht geeft om te gaan schoonmaken.

Maar dat is voor later :)

• cornfed99111
Mooie review.. ;)

In Heerlen komt de thuiszorg poetsen, dan heb je geen robot nodig.... >:)

[Voor 74% gewijzigd door cornfed99111 op 26-01-2012 01:42]

• Tim
quote:
furby-killer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:16:
En dan is één van zijn nadelen snel opgelost, microcontrolletje met IR led bij zijn laadplaats in de buurt, real-time-clock, paar knopjes en LCD display eraan gooien, en we kunnen hem programmeren dat hij op dinsdagochtend 10 uur opdracht geeft om te gaan schoonmaken.
Nee, dat kan niet, want hij reageert niet op de afstandsbediening als hij in de oplader zit.

• Amafi
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:51

Amafi

Amafi

quote:
Tim schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:14:
[...]
Nee, dat kan niet, want hij reageert niet op de afstandsbediening als hij in de oplader zit.
Een servo motortje met een fysiek drukkertje op een timer.
Gewoon start indrukken op dinsdag 10.00u ;-)

• Tim
quote:
Amafi schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:17:
[...]

Een servo motortje met een fysiek drukkertje op een timer.
Gewoon start indrukken op dinsdag 10.00u ;-)
Dat kan ook niet, want hij reageert dan ook niet op het startknopje :P

• cornfed99111
Apart, de eerste robotstofzuiger met mod-lock... :+

• paQ
Stoffel (neato) rijdt nu een paar weekjes vrolijk door de toko (ook nu weer)
De herrie van de flappenborstel was na een week aanzienlijk minder. Ik verwacht dat de braampjes aan de flappers de klapperende herrie maakten. nieuwigheid dus.

Met twee beesten in huis ben ik toch maar wat blij dat ie ook echt zuigt. Je ziet daar het resultaat ook direct van terug in de stofbak. Het is niet gewoon een bakje haar en stof, maar echt een compacte massa troep. Niet zo compressed als bij de trilobite (die dan ook nog eens 1,2 liter plek heeft) maar zeer zeker een mooi resultaat.

Stoffel is sinds de kerstboom weg is (eerste week januari) niet 1 keer vastgereden of geweigerd.
Heel betrouwbaar apparaat :)
De borstel: nog steeds niet hoeven reinigen _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door paQ op 29-01-2012 11:32]

• Sissors
  • Nu online
quote:
Tim schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:14:
[...]
Hmm true, nou ja probleem is niet zozeer dat hij in de lader zit, want daar rijdt hij zichzelf uit als hij klaar is met laden, maar dat hij dan ook zichzelf uitschakelt, en dan reageert hij ook niet op de afstandsbediening. Damn, toch wat anders moet ik dan bedenken.

Trouwens de Roomba, rijdt die nou compleet willekeurig rond (net als de QQ2), of hebben ze er toch nog iets aan intelligentie in gestopt? Ik begrijp de voordelen van random rondrijden, maar lijkt mij dat die prima te combineren zijn met wat positie meten adh draaien wielen en dan te bedenken of er plekken zijn waar hij nog niet geweest is, en hem semi-random in die richting te sturen.
(Roomba schijnt trouwens voor schoonmaken van haren van huisdieren minstens even goed als neato te zijn, alleen hij wordt zelf er nogal vies bij :P )

Gisteren ook nog wat vreemds, zijn afgrond sensoren reageren ook op mat smart, best logisch, en ik merk het soms bij de randen van de mat dat hij ineens rond draait omdat hij denkt dat dat een afgrond is. Maar gisteren scheen de zon in de woonkamer, en toen dacht hij dat overal waar zon was afgrond was, en bleef hij dus enkel in de schaduw rijden. Lijkt mij nogal onlogisch dat hij juist in de zon niet wil rijden. Het kan dat zijn sensor erdoor verblindt werd, maar dan nog steeds is het niet echt logisch.

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

racoon

mooowwww

voor de mensen die interesse hebben.
http://www.onedayonly.nl/...63&4dsid=2&4dkn=promo2web

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• kmf
  • Niet online
quote:
furby-killer schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:28:
[...]

Trouwens de Roomba, rijdt die nou compleet willekeurig rond (net als de QQ2), of hebben ze er toch nog iets aan intelligentie in gestopt? Ik
De bewegingen van de Roomba is gebaseerd op "scavenging" van insecten. Dus zoals een insect een omgeving zal verkennen voor voedsel.
Die zal ook "herkennen" dat ie onder een tafel met stoelen zit, dus dat gedeelte doet ie anders dan een open ruimte bv.

Je kan het intelligent noemen of random. Tis maar hoe je het bekijkt.
Punt is dat de roomba uiteindelijk meerdere keren op alle plaatsen komt.

• Amafi

Amafi

Amafi

Nu ook een duitse firma die blijkbaar de neato technologie mag gebruiken.

http://robotbg.com/files/styles/l/public/images/robots/floor_cleaners/vorwerk_kobold_vr100_1.jpg
http://robotbg.com/robots...ners/vorwerk/kobold_vr100

Maar voor de prijs 649,- euro laat ik de kobold nog wel even
http://shop.vorwerk.com/kobold_de/saugroboter.html

Wel fancy dat ze er zij-borsteltjes op hebben weten te zetten.
Li-ion technologie kan flink schelen met de acculevensduur, dus lijkt me in ieder geval een stap in de goede richting naar steeds betere stofzuigrobots.

• martijnr17
Heb ik net mijn neato een paar weken rijden..... die doet het overigens perfect hoor. Hij stofzuigt op maandag en vrijdag en op woensdag is mijn vrouw vrij als ze dan gaat winkelen zet ze hem ook even aan. Gaan we in het weekend weg en zien een beetje zooi liggen even 2 keer op het knopje drukken en alles is schoon. Het enige nadeel zijn de randen bij de keuken. Dat is bij die duitse versie wel een mooie oplossing maarja 250 euro verschil......
Heb nu zon kruimeldief om af en toe randjes van de keuken en of de trap te doen zodat we niet meer de grote stofzuiger hoeven te pakken.

• Sissors
  • Nu online
Nou tot zover de pret met de Aldi stofzuiger, na 1.5 week heeft hij de geest gegeven...

Zowel zijn onderste borstel als de zijborstel draaien niet meer, zit niks tussen zover ik kan zien, en hij lijkt ook geen poging te doen om te willen ronddraaien. Met de hand kan ik ze ook niet ronddraaien, al was dat volgens mij altijd al het geval, al ben ik daar niet zeker van.

Maar goed, nu dus maar garantie gaan uitvogelen, joepie :|

• paQ
quote:
martijnr17 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:17:
Heb ik net mijn neato een paar weken rijden..... die doet het overigens perfect hoor. Hij stofzuigt op maandag en vrijdag en op woensdag is mijn vrouw vrij als ze dan gaat winkelen zet ze hem ook even aan. Gaan we in het weekend weg en zien een beetje zooi liggen even 2 keer op het knopje drukken en alles is schoon. Het enige nadeel zijn de randen bij de keuken. Dat is bij die duitse versie wel een mooie oplossing maarja 250 euro verschil......
Heb nu zon kruimeldief om af en toe randjes van de keuken en of de trap te doen zodat we niet meer de grote stofzuiger hoeven te pakken.
de duitser heeft ook weer een andere hoofdborstel... een van het type: pffff vaak schoonmaken

• Sissors
  • Nu online
Nou met garantie met mijn stofzuiger had ik twee keuzes, kon naar Aldi gaan en kijken of ze gewoon direct geld terug zouden geven (waar ze in mijn ervaring redelijk soepel mee zijn, ook al zou dit wel heel snel zijn), of kijken of via het bedrijf dat garantieafhandeling van de Aldi doet het gerepareerd kan worden. Gezien dat ik in de 1.5 week dat hij het deed er wel tevreden over was, ging ik voor optie B.

Voordat ik dat ding echter op de post gooi naar het bedrijf met hun formuliertjes er bij, toch maar eerst bellen naar een 0800 nummer (wat doorgeschakeld werd naar België, maar wel gewoon gratis, dus netjes). Binnen een maand kapot, dan kan ik hem bij de Aldi terugbrengen en een andere meenemen, dus maar uitgelegd dat die Aldi waar ze misschien ze nog hebben staan op 250km afstand is, dus dat was niet echt een optie. Gevraagd of het misschien zelf eenvoudig te fixen was, heeft ze nagevraagd, maar waarschijnlijk was de motor driver kapot. Dus dan maar opsturen, toch? Nee niet helemaal, bedrijf dat de garantie afhandelt vindt dat te duur (20 euro enkele reis met PostNL, + hun uurloon/onderdelen is het blijkbaar niet waard voor hun), dus we gaan naar plan C ondertussen over. Ik moet mijn aankoop bonnetje opsturen naar hun, samen met persoonsgegevens en bankrekeningnummers, en ik krijg het aankoopbedrag terug (en e-mail mag niet, moet via de post).

Het nadeel uiteraard dat ik dan nog steeds geen werkende robotstofzuiger hebt, terwijl ik er juist net aan begon te wennen (lees: luier dan gewoonlijk worden). Het voordeel is dat ik dan nagenoeg geen kosten heb gehad, en een robotstofzuiger hier heb staan waarbij ik geen rekening met garantie moet houden. En ik ga ervan uit dat een robotstofzuiger redelijk simpel in elkaar zit, oftewel niet zoals bijvoorbeeld een mobo/mobieltje waarbij je als één ding kapot is net zo goed hele ding kan vervangen, maar waar het nog wel te doen moet zijn om een motordriver te vervangen als die kapot is.

Oftewel, projectje erbij: robotstofzuiger fixen. Als iemand interesse heeft in fotos van de binnenkant/reparatie als hij toch open gaat moet diegene het melden ;)

• martijnr17
Hmm dat is wel heel makkelijk verdiend. Zou hem inderdaad voorzichtig los schroeven en misschien is het wel iets simpels. Heb je een werkende robot voor een prikkie.
quote:
paQ schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:10:
[...]

de duitser heeft ook weer een andere hoofdborstel... een van het type: pffff vaak schoonmaken
Die wil ik ook niet alleen de zij borstels. Het is dat ik hem net nieuw heb als ie over een paar jaar het nog doet schroef ik hem misschien wel open.

[Voor 52% gewijzigd door martijnr17 op 06-02-2012 15:08]

• paQ
best bizar dit. Met de gewone stofzuiger het huis eens goed gedaan. dus ook bank, onder de bank, plinten, om de poten enz enz.
Daarna de neato afvalbak en filter goed uitgezogen, en daarna de neato nog een rondje op de benedenverdieping laten rijden.

resultaat:
http://dl.dropbox.com/u/11012975/vuil.png

:D

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:35

vhal

ಠ_ಠ

Mja, wij hebben 3 katten rondlopen en er is bijna niet tegenop te stofzuigen. Niet dat het vies is maar na een paar uur zie je weer van alles op de vloer liggen.

De neato xv-11 lijkt mij wel een goede stofzuiger en van paQ had ik gehoord van een Duitse e-bay seller. Dit zou dan de US versie zijn (de xv-15 is de europese). Het enige waar ik nu nog over twijfel is het garantieverhaal en het geluidsniveau (ok, stofzuigers maken herrie maar een rondje huis zal gemiddeld toch wel 40minuten duren).

al blijft dit toch wel priceless....drive by bitchslapping

STRAVA

• paQ
het enige verschil is de kabel, en die leveren ze er gewoon bij.
ja, hij maakt herrie, maar nog een tikkie minder dan een Trilobite.
Maar goed, zoals je ook aan het bakje kunt zien, zuigt ie ook echt.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

quote:
deadsy33 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:48:
<>
al blijft dit toch wel priceless....drive by bitchslapping [video]
offtopic:
leuk om te zien dat huisdieren er toch aan wennen. Evil cat, Lievve pitbulll (ik ken ook een paar pitbulls die dit zich zouden laten overkomen). Maar hilarisch

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Sissors
  • Nu online
Sowieso qua herrie, de anderhalve week dat ik een werkende had liet ik hem gewoon zijn gang gaan als ik weg was of als ik in een andere kamer was, heb je er weinig last van.

Belgen hebben nog steeds mijn geld niet opgestuurd :(, en ik ga niet openslopen voordat ik dat heb.

[Voor 9% gewijzigd door Sissors op 19-02-2012 22:04]

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:05
offtopic:
Leuke opmerking voor de Belgen die het topic ook volgen... :/

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Sissors
  • Nu online
quote:
Fire69 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:59:
offtopic:
Leuke opmerking voor de Belgen die het topic ook volgen... :/
Ben jij er verantwoordelijk voor dat ik mijn geld nog niet heb? Zo ja, dan moet je je aangesproken voelen, zo nee, dan neem ik aan dat je toch niet in de groep "stomme belgen" valt?

Edit: heb het aangepast omdat het niet de bedoeling was om iemand te beledigen, maar serieus dat je daar moeilijk over doet...

[Voor 14% gewijzigd door Sissors op 19-02-2012 22:05]

• Sissors
  • Nu online
Vandaag maar eens gebeld, en blijkbaar duurde het allemaal wat langer omdat het van Nederland naar België enzo was, maar gisteren was mijn geld overgemaakt. Heb alle vertrouwen erin dat dat dan komt, dus vandaag maar de schroevendraaier door het garantiestickertje doen, en het ding openmaken.

Ik wist al dat het geen mechanisch klemmen kon zijn, want dan zou hij niet verder moeten stofzuigen, maar een waarschuwing geven (net als wanneer er iets in de borstel komt waardoor die klem komt te zitten). Dus ding openmaken, en uitvogelen dat er bijzonder weinig logica in te vinden is. Je krijgt het idee dat je naar een apparaat van 20 jaar oud ook kijkt, met al die DIP ICs en zonder een SMD component te zien. Ik had het anders gedaan, maar goed blijkbaar werkt het normaal gesproken.

Dus dan als eerste motor eruit, aan labvoeding, en die draait prima. Wat dingetjes losgehaald, hele stofzuiger aan labvoeding (printplaat die contact had met accu was juist degene waar ik moest meten, dus hij kon niet door de accu gevoed worden), en met wat meten is het duidelijk, er staat gewoon spanning op de motor (die ondertussen weer erin was geschroefd, maar nog steeds niks deed).

Dus motor er weer uit gehaald, en die was hardstikke heet -> hij moet toch geblokkeerd ergens hebben gezeten, waarbij vreemd genoeg zijn sensor die moet meten of motor geblokkeerd is het dus niet goed heeft gedaan.
Maar goed, motor eruit, aangezet weer, en nu ging motor wel netjes draaien. Even gekeken dan met de hand welke van zijn borstels vast zat, die draaide ook beide prima. Motor weer teruggezet, en het geheel draaide prima :?

Oftewel ik heb geen flauw idee wat eraan mankeerde, logischte is dat hij mechanisch ergens vast zat, maar dan zou hij zelf waarschuwing hebben moeten slaan en dan zou ik verwachten dat ik wel iets had kunnen zien wat er vast zat, maar niks van dat alles. Ding weer dichtgemaakt, alles erop gezet, en hij rijdt nu weer rondjes. Ben benieuwd hoe lang hij het blijft doen, gezien dat ik eigenlijk niet weet waarom hij het niet deed.
En hopelijk is het motortje niet beschadigd in de tijd dat hij het niet deed.

• Night-Reveller
quote:
martijnr17 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:17:
€250,-? Huh? Een neato XV15 is 499,- en de genoemde duitse is 649,-. Dat is een verschil van 150,-. Of heb jij de Neato ergens anders goedkoper gezien?

• paQ
400... is al een paar keer voorbij gekomen de afgelopen paar pagina's ;)

• Night-Reveller
Ah ik zie het (Doh!). Ik ben ook voornemens om hem te bestellen. Via de ebay kom ik erachter dat het van de neatoshop duitsland is. Hebben jullie hem daar rechtstreeks vandaan, of via ebay?

• buldogwtf
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09:24
2 jaar geleden de klarstein cleanmate gekocht voor iets meer dan 100 euries volgens mij.

http://members.tele2.nl/terpstrat/video/autocleaner.wmv ( sorry voor de ipad bezitters ).

Laat hem regelmatig boven los onder het bed en beneden onder de bank, maar hij kan niet op tegen mij en m'n Dyson.

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

• wessel99
  • Laatst online: 04-04 19:51
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat deze robot cleaners ook via wifi te benaderen zijn. Hier in ieder geval al een aantal hobbyisten die erachter zijn gekomen hoe de neato VX11 op linux schijnt te werken en hem via wifi hebben weten te laten functioneren om de kamer te mappen:

https://groups.google.com...ic/hbrobotics/L5CZ5DJEMUk

Lijkt me in ieder geval erg fraai als je de functies zou kunnen benaderen via wifi (start, stop, alerting als hij is vastgelopen). Helemaal mooi als je ook de map van waar hij is geweest zou kunnen zien (en evt nog een keer kan laten schoonmaken)!

• Amafi

Amafi

Amafi

quote:
wessel99 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:38:
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat deze robot cleaners ook via wifi te benaderen zijn. Hier in ieder geval al een aantal hobbyisten die erachter zijn gekomen hoe de neato VX11 op linux schijnt te werken en hem via wifi hebben weten te laten functioneren om de kamer te mappen:

https://groups.google.com...ic/hbrobotics/L5CZ5DJEMUk

Lijkt me in ieder geval erg fraai als je de functies zou kunnen benaderen via wifi (start, stop, alerting als hij is vastgelopen). Helemaal mooi als je ook de map van waar hij is geweest zou kunnen zien (en evt nog een keer kan laten schoonmaken)!
Hier gaan ze nog misschien wel een stapje verder, inclusief de interne commando's en een deel van de programmatuur.

Maar ze zien dan de XV-11 meer als robotplatform met een LIDAR scanner (met toevallig zuigfunctie). Dan de stofzuigrobot waar 99% van de kopers deze voor zal gebruiken. :+

• hilgie
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 24-12-2013
Die link van de E-Bay aanbieding werkt niet meer. Nu heb ik wel een andere gevonden. Is dit dezelfde?

http://www.ebay.nl/itm/Ne...er_PM&hash=item27c542aff2

En heeft iemand ervaring met de iRobot Roomba 700 series? Deze lijken mij weer beter als voorgaande, vooral ook door het HEPA filter. Kan ook niet achterhalen of er nu daadwerkelijk gezogen wordt (ze hebben het wel de hele tijd over zuigen en niet vegen).

edit:
Van de site van irobot zelf:
"Achter de reinigingskop heeft de Roomba een wisser met een zeer krachtige stofzuiger om de fijne deeltjes op te zuigen in de stofzuigerbak."

[Voor 45% gewijzigd door hilgie op 02-04-2012 13:04]

Pagina: 1 ... 4 ... 75 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True