[kick!]
Voor de twijfelaars...
Op deze YouTube-account staat een aantal efficiency-tests:
YouTube: Kanaal van robotsaldetalle
- YouTube
(het is een spaanse website, maar er wordt niets gezegd)
Roomba 780 komt er bij hun test het beste eruit. Onder andere 1 van de redenen waarom ik deze heb aangeschaft.
Eerste testruns:
Keuken: circa 4x2,5. zeil.
Wauw, dat ziet er goed uit! (tafel, stoelen, kastjes, en gebruikelijke keukenmeuk)
Huiskamer circa 40m2 met een trap in het midden, laminaat en kleden.
Wisselend, bleef erg veel onder de bank steken tegen een kastje waar hij net niet onderdoor kon, hierdoor zitten er al aardige krassen op onze nieuwe vriend. (2 banken, salontafel, kastjes, eettafel + stoelen (hier ging het prima!). Kleed onder salontafel is net nieuw, hierdoor staan de randen nog wat teveel omhoog, toch krijgt die kleine het voor elkaar, na een aantal pogingen, erover heen te rijden. Maar, helemaal vlekkeloos, zoals bij het tapijt onder de eettafel (waar we bijna nooit zitten, behalve met visite..) geen problemen.
Zoals zovelen al schreven, het is en blijft ongeloofelijk wat er allemaal nog in het stofreservoir te vinden is.
Halletje, circa 4x1,5 (L-vorm), zeil.
Prima. Geen moeilijke obstakels.
Ik heb er 2 Virtual Walls bij 'gekregen', deze doen precies wat ze horen te doen.
1 raar ding meegemaakt, ik stuurde hem op pad, draaide een rondje en kapte er toen mee...
Docken gaat, tot nu toe, zonder problemen.
Nog 2 slaapkamers om te testen _EN_ de computerkamer. Maar voor die kamers moet er nog wat 'voorwerk' gedaan worden, vooral de computerkamer hou ik me hart vast. Kabels, kabels en nog eens kabels.
Oh ja, kabels onder de bank... Hm... vintienietleuk.
Drempels, wij hebben van die krengen van wel 2cm hoog! Gaat hij overheen, misschien niet in 1x, maar het is een volhoudertje, uiteindelijk gaat ie!
[
Voor 1% gewijzigd door
NaN op 05-10-2011 18:49
. Reden: typo ]