Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Robotstofzuigers

Pagina: 1 2 3 ... 74 Laatste
Acties:
  • 634.298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:55

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
Maksietje schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:02:
Zelf heb ik nu voor thuis een Roomba 560 besteld, die word deze week afgeleverd, daar verwacht ik heel wat van.

In mijn appartementje in Londen heb ik echter een kloon rondrijden, de M-288 http://www.ebuyer.com/product/127690.
Deze doet het boven de verwachting goed. Mijn appartementje heeft van dat soort kokosnoot tapijt liggen (een ramp) en ik had geen goed werkende stofzuiger.
Mijn kloon rijd nu iedere dag door het appartement heen en zijn bakje raakt altijd vol.

Dus van iemand die nooit stofzoog in zijn huis, deze kloon werkt prima. _/-\o_
Ben heel benieuwd wat mijn 560 thuis gaat doen. :P
mmm interesant.. toch maar eens checken... doet hij het ook goed op normaal tapijt?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:21
http://cgi.ebay.de/TOP-El...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
quote:
ToolkiT schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:49:
[...]

mmm interesant.. toch maar eens checken... doet hij het ook goed op normaal tapijt?
dat is (haast) onmogelijk

paQ wijzigde deze reactie 13-03-2008 14:53 (49%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• wcduck
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
quote:
ToolkiT schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:45:
[...]

"lease note that the above table only applies to Mainland UK deliveries. The surcharge table shows additional charges to be applied for special shipping options or non UK mainland deliveries. "
http://static.ebuyer.com/...on=c2hpcHBpbmdfbWV0aG9kcw==

Dat zou dus aangeven dat ze wel naar andere plekken verzenden... maar tegen een duurder tarief...
Nee. Dat zijn de verzendkosten naar de eilanden om GB heen. Europa staat er niet bij. Ik zal het eens aankaarten bij samenkopen.net, wellicht komt er een samenkoop actie.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
wcduck schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:03:
[...]

Nee. Dat zijn de verzendkosten naar de eilanden om GB heen.
"non UK mainland deliveries." is toch echt wel europa...

• paQ
ik zie trouwens wel net dat die roomba kloon geen wall following heeft. (althans; hij stuitert wat op en neer tegen sommige stukken muur)
en geen laadstation

paQ wijzigde deze reactie 13-03-2008 15:10 (38%)

• Cabo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22-03-2019
Misschien beetje raar. Maar mijn kamer is 2,5 bij 5 meter. En ja ik wil hiervoor een robot stofzuiger gebruiken. :9 (stoffige kamer) En op z'n tijd uitlenen aan m'n ouders. Woonkamer, 5 bij 7 meter.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
paQ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:08:
ik zie trouwens wel net dat die roomba kloon geen wall following heeft. (althans; hij stuitert wat op en neer tegen sommige stukken muur)
en geen laadstation
bedoel je dat ding op ebuyer? er is ook een versie met laadstation en IR AB die is £20 duurder..

• wcduck
  • Niet online
quote:
ToolkiT schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:07:
[...]

"non UK mainland deliveries." is toch echt wel europa...
Helaas niet. Kijk maar naar de tabel eronder. Het gaat dan over Northern Ireland, Eire, Scottish Offshore etc. Het is ook niet mogelijk om met een niet-UK adres te registreren.

Wat betreft de versie met oplaadstation:
http://www.ebuyer.com/product/132856#
Ik kan nergens vinden of deze te programmeren is (dat ie aangaat wanneer je weg bent). De afstandsbediening zorgt hier in ieder geval niet voor. Voor de rest gaat ie alleen terug naar zijn oplaadstation wanneer hij in dezelfde kamer is.

wcduck wijzigde deze reactie 13-03-2008 17:15 (5%)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
wcduck schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:14:
[...]

Helaas niet. Kijk maar naar de tabel eronder. Het gaat dan over Northern Ireland, Eire, Scottish Offshore etc. Het is ook niet mogelijk om met een niet-UK adres te registreren.
8)7 Northern Ireland en Scottish Offshore zijn toch echt deel van de UK :?
rare lui daar bij ebuyer..

ToolkiT wijzigde deze reactie 13-03-2008 17:43 (3%)

• Maksietje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06-10-2019

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

Ik heb die kloon via een engelse collega van mij gekocht.
Maar ik had hem ook bij mijn appartementje in engeland kunnen laten aflevern.
Zelf heb ik hem dus voor 45 pond gekregen.

Het klopt dat dat ding geen wall following heeft.
Hij stuitert inderdaad tegen de muur aan, maar desondanks dat, lijkt hij voor zover
ik gezien heb heel de kamer goed te doen.
Er komt ook altijd genoeg stof in het opvang bakje terecht.

Ik weet dat er ook een variant van deze kloon is met automatisch docking
station, helaas heb ik hem nog nergens te koop gezien.

Mijn mening, een goede prijs/kwaliteit.

Mijn roomba 560 heb ik zojuist hier in nederland in de lader gezet, ben beniewd! :P

Life is all about priorities!!

• 0rbit
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 26-09-2019
quote:
ToolkiT schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:32:
[...]

8)7 Northern Ireland en Scottish Offshore zijn toch echt deel van de UK :?
rare lui daar bij ebuyer..
Maar dat is geen mainland!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Sen
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 18:46

Sen

<-->

Ik ben in gesprek met de fabrikant van die dingen misschien kan ik er wat mee laten vliegen bij mijn volgende order uit shenzen. Laat nog wel weten wat voor prijzen je op moet rekenen.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
Mr_Atheist schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:46:
[...]

Maar dat is geen mainland!
ik denk dat daar idd de verwarring in zit, beetje ongelukkige woordkeuze van ze...IMHO

• Mr. Dave
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 24-01 10:31
Ik heb gisteren de 560 binnegekregen. De levering via irobotsore.nl verliep prima. Zondag besteld, geld overgemaakt, op donderdag een mail met de bevestiging dat de 560 was verstuurd. Vrijdag rond een uur of 3 werd de 560 keurig afgeleverd in een stevige handzame doos. Een nachtje laten laden, De Roomba is nu bezig met schoonmaken,

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

• Mr. Dave
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 24-01 10:31
Ik heb de 560 nu een dag laten schoonmaken. De Roomba voldoet erg goed aan de verwachtingen, ik ben erg tevreden over het systeem met de vuurtorens. De Roomba maakt in 35 minuten de 1e kamer schoon en wordt vervolgens doorgelaten naar de volgende kamer. Zodra de Roomba klaar is met de 2e kamer gaat hij terug naar zijn basis, dit werkt perfect.

Ik vond op http://forums.irobot.com/irobothome een tip om de klok van 12u(AM/PM) naar 24u te zetten.

De knoppen day en minute samen indrukken en zo'n 5 seconde vasthouden, Roomba beept en schakelt tussen 12u en 24u.

Mr. Dave wijzigde deze reactie 24-03-2008 16:37 (24%)

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:42
Zojuist de Roomba 530 binnengekregen. Hij is nu lekker aan het rondrijden.
Er valt me alleen direct wat op: hij bontst verschrikkelijk veel, en vooral HARD tegen mijn meubels aan. Ik heb vrij goedkope meubels (IKEA), waarvan de kwaliteit niet al te best is en beschadigingen snel zichtbaar zijn. Niet echt ideaal dus. Hetzelfde geldt voor de "plint" onder mijn keukenkastjes: dit is een vrij losse plank, en de Roomba heeft 'm zojuist al los gereden :(
Zijn er oplossingen voor dit probleem?

ik heb de Roomba wel al volgeplakt met extra vilt aan de zijkanten, want bij het draaien krast ie mijn meubels kapot :/

• paQ
ik dacht juist dat roomba bij deze versie een deel van de trilobite navigatie had afgekeken dat het aanrijden op voorwerpen langzamer zou geschieden.

helemaal niet botsen was natuurlijk beter geweest.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

quote:
Cis schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:33:
Zojuist de Roomba 530 binnengekregen. Hij is nu lekker aan het rondrijden.
Er valt me alleen direct wat op: hij bontst verschrikkelijk veel, en vooral HARD tegen mijn meubels aan. Ik heb vrij goedkope meubels (IKEA), waarvan de kwaliteit niet al te best is en beschadigingen snel zichtbaar zijn. Niet echt ideaal dus. Hetzelfde geldt voor de "plint" onder mijn keukenkastjes: dit is een vrij losse plank, en de Roomba heeft 'm zojuist al los gereden :(
Zijn er oplossingen voor dit probleem?

ik heb de Roomba wel al volgeplakt met extra vilt aan de zijkanten, want bij het draaien krast ie mijn meubels kapot :/
Simpele oplossing: plak een stuk dik vilt op de bumper. Ik had hier toevallig nog een stuk Akasa geluidsdempend mat liggen voor een PC kast. Dit is 3mm schuim. Ik heb dit op de bumper geplakt. Sinds dien geen beschadigingen aan m'n meubels meer, en het is ook stiller als ie botst :)

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
quote:
paQ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:39:
ik dacht juist dat roomba bij deze versie een deel van de trilobite navigatie had afgekeken dat het aanrijden op voorwerpen langzamer zou geschieden.

helemaal niet botsen was natuurlijk beter geweest.
Bij mij zie je 'm wel degelijk afremmen vlak voordat hij botst. Alleen bij zwarte objecten en objecten met een spitse punt lukt dat niet..

• Cis
quote:
Microkid schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:57:
[...]

Simpele oplossing: plak een stuk dik vilt op de bumper. Ik had hier toevallig nog een stuk Akasa geluidsdempend mat liggen voor een PC kast. Dit is 3mm schuim. Ik heb dit op de bumper geplakt. Sinds dien geen beschadigingen aan m'n meubels meer, en het is ook stiller als ie botst :)
Ik neem aan dat je niet op de zwarte "sensor" hebt geplakt, maar eromheen? :)
Heb je er wellicht een foto van hoe je 'm hebt geplakt? Ik zit er over te denken om ook een dikker vilt te kopen, of iets van schuimrubber.

• Cabo
Nog nieuws over betaalbare robotstofzuigers?

• paQ
halve robots, half geld,
hele robots, heel geld.

goedkoop en ook nog goed bestaat (nog) niet

• Cis
Zo, ik heb de roomba nu een maand, en de kwastjes waarmee de randjes worden schoongeveegd, zijn allemaal afgebroken.
Eens kijken of dit onder de garantie valt. Flink kut!

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Wij waren het stofzuigen een beetje moe. Onder hebben we twee katten rondlopen die voor nogal wat haren zorgen. Nu we een kleine hebben hebben we al tijd te kort en wordt de noodzaak op een schone vloer alleen maar groter vooral als ze dadelijk gaat kruipen. Heb na wat zoeken uiteindelijk een Roomba 560 gekocht via IRobot (volgende dag al in huis, keurig!). Heb ook nog gekeken naar de Elektrolux maar vind deze toch wel erg prijzig. Aangezien er genoeg reviews waren die de nieuwe Roomba best goed vonden toch maar zo’n nieuwe besteld. Wel dus de 560 ipv de 530. Per slot van rekening maakt hij best veel geluid en leek het me wel handig als je hem bijvoorbeeld automatisch op tijden kan laten schoonmaken als je niet thuis bent.

Eerste oplaadactie was al na 2 uur ofzo klaar. Daarna meteen aan het werk gezet. In het begin lijkt hij hele stukken over te slaan, maar al gauw bleek dat dat toch niet het geval was. Hij liep één keer vast op een voet van een staande lamp, daar moet ik even wat op verzinnen. Verder nog een probleem bij een kabeltje maar die moeten we nog eens netjes wegwerken.

Het verbaasde me hoe effectief hij schoonmaakte. Hij was zelfs in staat om echt rondom de stoelpoten te gaan wat ik toch niet verwacht had. De meest onmogelijke hoekjes werden zelfs schoongemaakt, en hij vond de bijkeuken zelfs, zonder de “vuurtorens” te gebruiken. In totaal is het zeker zo’n 50 m2 (tegelvloer). Ik dacht dat het al redelijk schoon was, maar ik stond toch wel te kijken hoe vol het reservoir was nadat hij klaar was.

Het botsen gebeurde eigenlijk alleen bij de zeer donkere meubels, dat gaat wat harder maar de rest gaat veel subtieler je ziet hem dan ook afremmen voor een muur of andersoortige hindernis.

• Exar
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-01 04:04
Psy, schrikken je katten niet erg van een rondrijdende robot?
Ik vraag me af wat mijn kat zou doen als ik zo'n ding koop.... volgens mij heb je zelfs kans dat je kat je huis niet meer in durft. :?

Signature

• 0rbit
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 26-09-2019
Ik zit nog een beetje te dubben of ik nou zo'n Roomba eens zou aanschaffen. Lijkt me handig om niet meer te hoeven stofzuigen en met de bezem overal tussendoor te gaan. Aan de andere kant. Dat kost je misschien 5 minuten per dag. En af en toe de vloer nat afvegen is ook alsnog nodig... tenzij je een Scooba koopt... maar ja, want heb je dan nog netto aan een Roomba? *zucht* :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• psy
  • Niet online

psy

Kennis is macht

De katten vonden het machtig vreemd en renden eerst weg ervoor. Het valt me erg mee. Eentje zit er al naar te kijken, en de ander vindt het maar niks en gaat hogerop zitten :)

• Cabo
Dingen worden ook nooit goedkoper he.

• R.E.
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:15
Wij hebben nou een paar maanden een Roomba 560 en hij is nog steeds super. Ben er nog steeds heel erg tevreden mee! Ding werkt echt super goed. We hebben geen huisdieren. Voordeel is ook dat je geen rommel meer op de vloer achter laat, want hij zuigt het allemaal op.....

Vette shit!

• rimpeldinky
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-12-2019
quote:
psy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:16:
De katten vonden het machtig vreemd en renden eerst weg ervoor. Het valt me erg mee. Eentje zit er al naar te kijken, en de ander vindt het maar niks en gaat hogerop zitten :)
wel opletten dat je niet rond slaaptijd van je katten de roomba aanzet, 40 minuten later issie klaar en gaat hij op zn base staan...

roomba is dan lekker warm van de electromotoren en accu... meerdere keren hier gehad dat rond 2 uur 'snachts de roomba ineens midden in de huiskamer aan het schoonmaken was en een slaperige kat verdwaast en verschrikt op de tafel zat met hoge rug...

(was dus op de nog warme roomba gaan slapen en had met haar pootje de clean knop ingedrukt :+)

*burp*

• Exar
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-01 04:04
quote:
R.E. schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:24:
Wij hebben nou een paar maanden een Roomba 560 en hij is nog steeds super. Ben er nog steeds heel erg tevreden mee! Ding werkt echt super goed. We hebben geen huisdieren. Voordeel is ook dat je geen rommel meer op de vloer achter laat, want hij zuigt het allemaal op.....
En hoe gaat ie om met kabels? Achter je pc bijvoorbeeld? Gaat dat allemaal wel goed?
En kan ie een drempeltje van ongeveer 1 a 2 centimeter over?

Signature

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:47

Hoedje

Moderator Apple Talk
En een *kick* voor wat recentere ervaringen :)

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de Roomba 530 of 560? Of misschien de klonen? Er is eigenlijk niet zo heel veel aan gebruikerservaringen over te vinden. Een Roomba 530 is toch aardig aan de prijs, daarom ben ik ook wel benieuwd hoe dat zich verhoudt tot de goedkopere klonen.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Waar heb je goedkopere klonen gevonden?

Ik heb nu de 530. Vergeleken met mijn oude Green versie (die helaas overleden is) vind ik deze dommer (kan vaak homebase niet terugvinden). Het is wel stiller en haalt betere resultaten (meer stof)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:47

Hoedje

Moderator Apple Talk
Je hebt bijv. de HE I-Robot(si). Er is de Cleanmate QQ2. Op eBay zijn er daarnaast nog talloze te vinden met allerlei verschillende namen... Kloon is niet het goede woord, het zijn natuurlijk gewoon alternatieve robot stofzuigers.

• kmf
  • Niet online
quote:
Hoedje schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:07:
Je hebt bijv. de HE I-Robot(si). Er is de Cleanmate QQ2. Op eBay zijn er daarnaast nog talloze te vinden met allerlei verschillende namen... Kloon is niet het goede woord, het zijn natuurlijk gewoon alternatieve robot stofzuigers.
Voor die prijs koop je beter een roomba. 20 euro meer en je hebt tenminste wat meer garantie en positieve ervaringen. Kijk, als die andern nou 100-150 waren, ok...

• psy
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Sinds september hebben we een Roomba 560, die echt uitstekend zuigt op de harde tegelvloer. Achteraf gezien hadden we net zo goed een 530 kunnen nemen zonder timer want die gebruiken we toch niet. Nadelen zijn er ook, je moet hem telkens weer goed schoonmaken wat de tijdwinst een klein beetje beperkt (vooral katteharen zijn een probleem want die gaan echt overal inzitten). Verder heb ik niet meer zo'n vertrouwen in het mechaniek, want ik heb hem net moeten opsturen omdat het borstelmechaniek het niet meer doet. Dat is overigens wel goed geregeld, UPS kwam hem gratis ophalen. Maarja na 5 maanden al defect... mwah :O

Oh ja voor mensen die een Roomba overwegen, BEWAAR de doos!

psy wijzigde deze reactie 24-01-2009 11:53 (4%)

• kmf
  • Niet online
De scooba dweilrobot is tegenwoordig ook te koop, alleen wel voor een belachelijke prijs van 430 euro.... terwijl het in amerika een 200 dollar of zo is.

• psy
  • Niet online

psy

Kennis is macht

quote:
kmf schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:00:
De scooba dweilrobot is tegenwoordig ook te koop, alleen wel voor een belachelijke prijs van 430 euro.... terwijl het in amerika een 200 dollar of zo is.
Nou...

Buy an iRobot® Scooba 380 get a FREE Accessory Kit (valued at $100.00)

(See Promotion Details)
Price: was $499.99
now $474.99

• paQ
zonde van je geld
heb er 2 jaar geleden er eens een geïmporteerd.
is volgens mij ook een topic van.

Het komt hier op neer: het ding werkt tergend traag en je bent langer bezig met het appraat reinigen dan met dweilen :Y)

(afgezien dat je oppervlak niet groter dan pak'm beet 15m2 moet zijn -O- )

paQ wijzigde deze reactie 24-01-2009 17:25 (3%)

• psy
  • Niet online

psy

Kennis is macht

paQ had jij niet een Elektrolux gekocht? Zo ja hoe bevalt die?

• AtomicShockwave
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:44
Kunnen die dingen ook bierdopjes opzuigen?

• paQ
quote:
psy schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:08:
paQ had jij niet een Elektrolux gekocht? Zo ja hoe bevalt die?
die tuft hier al (dik) 3 jaar rond :) (en toen was het al een refurbished)
af en toe krijgt ie van mij een nieuw filtertje (die je bij de juiste adressen voor 1 euro per stuk koopt) en alle andere keren stofzuig ik het filtertje schoon.
Merk na al die jaren dat ie het nog ongeveer 33 minuten volhoudt(zuigend) op de twee accu's en nog voldoende overhoudt om de route af te rijden terug naar het thuishonk.

Het ding blijkt uitermate geschikt voor zeer vast half hoogpolig tapijt in de slaapkamer. Van dat tapijt waar echt alles blijft zitten -O-
de Trilobyte doet puik werk daar d:)b

• yodax
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-01 06:51
Wij hebben gisteren een roomba 560 en een scooba 385 binnen gehad. Onze schoonmaakster had de badkamer gedweild, dat leverde elke keer enorme strepen op. Ook zat er een vlek die zij niet weg had gekregen met het dweilen.

We hadden eerst de roomba even het stof laten weghalen. Toen de scooba er in. (overigens met 15ml ecover allesreiniger schoonmaak middel) Het was streeploos schoon en ook de vlek die met handmatig dweilen niet was weggegaan was weg. De vlek zat ergens op een moeilijke plaats, dus wij waren aangenaam verrast.

De roomba gaat bij ons netjes de drempels over. De vuurtorens gaan we vandaag even proberen.

Onze hond haat stofzuigers, de roomba werd genegeerd zelfs toen hij tegen haar mand aanreed (terwijl zij er in zat!) en weer omkeerde. De katten vonden het erg vreemd en bleven er een beetje achter aan lopen. Ze zijn een beetje bang, maar ik denk dat wel weer goed komt.

Hij remt absoluut af als hij in de buurt van meubels komt. Tafel poten herkend hij en draait er netjes een rondje om heen. Bij de ronde hondenmand volgt hij ook heel netjes de contouren.

Als hij klaar is, gaat hij netjes terug naar zijn oplaadstation. Je kan dan het stofbakje legen. Ik was behoorlijk verrast over de hoeveelheid vuil. De haren had ik ik wel verwacht dat dat goed zou gaan. Het bakje zet echter ook vol met zand. Boven gingen de kattenbaksteentjes ook zonder problemen, zelfs van de matjes die voor de bakken liggen.

Boven hebben wij laminaat en beneden parket.

We hebben maar besloten om de roomba, poomba te noemen.... ;)

Tot nu toe dus zeer tevreden over beide apparaten. Vanavond zal ik de timer functie eens gaan programmeren. Als we dan thuis komen is het huis gestofzuigt.

• paQ
Ik ben dan best wel heel erg benieuwd hoe je over een weekje of 2-3 tegen de scooba aankijkt. Ik vond het werk dat je aan het apparaat zelf hebt echt nergens over gaan.

• yodax
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-01 06:51
Daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar.

Gisteren vond ik het wel meevallen. Filter, buisje en de borstel uitspoelen en klaar.

• Cabo
Nu nog betaalbaar.

• Bender
  • Laatst online: 21-01 20:16
iBood heeft een betaalbare
"Euroflex Monster "
http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs.php

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-01 05:22
Volgens de YouTube-link die daar gepost wordt is dat ding compleet nutteloos; hij doet constant hetzelfde stukje... :|

• XthinkZ
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07-11-2019

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

quote:
Marco schreef op maandag 16 maart 2009 @ 01:09:
Volgens de YouTube-link die daar gepost wordt is dat ding compleet nutteloos; hij doet constant hetzelfde stukje... :|
Lijkt me stug als hij uit zichzelf het basistation kan vinden.

• DNA_Saint
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-01 13:06

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik vraag mij dus ook af of dit ding wel goed is.
Nergens kan ik reviews erover vinden of sites die het verkopen.

Huub Huub Barbatruc!

• psy
  • Niet online

psy

Kennis is macht

quote:
yodax schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:13:
Wij hebben gisteren een roomba 560 en een scooba 385 binnen gehad. Onze schoonmaakster had de badkamer gedweild, dat leverde elke keer enorme strepen op. Ook zat er een vlek die zij niet weg had gekregen met het dweilen.

We hadden eerst de roomba even het stof laten weghalen. Toen de scooba er in. (overigens met 15ml ecover allesreiniger schoonmaak middel) Het was streeploos schoon en ook de vlek die met handmatig dweilen niet was weggegaan was weg. De vlek zat ergens op een moeilijke plaats, dus wij waren aangenaam verrast.

De roomba gaat bij ons netjes de drempels over. De vuurtorens gaan we vandaag even proberen.

Onze hond haat stofzuigers, de roomba werd genegeerd zelfs toen hij tegen haar mand aanreed (terwijl zij er in zat!) en weer omkeerde. De katten vonden het erg vreemd en bleven er een beetje achter aan lopen. Ze zijn een beetje bang, maar ik denk dat wel weer goed komt.

Hij remt absoluut af als hij in de buurt van meubels komt. Tafel poten herkend hij en draait er netjes een rondje om heen. Bij de ronde hondenmand volgt hij ook heel netjes de contouren.

Als hij klaar is, gaat hij netjes terug naar zijn oplaadstation. Je kan dan het stofbakje legen. Ik was behoorlijk verrast over de hoeveelheid vuil. De haren had ik ik wel verwacht dat dat goed zou gaan. Het bakje zet echter ook vol met zand. Boven gingen de kattenbaksteentjes ook zonder problemen, zelfs van de matjes die voor de bakken liggen.

Boven hebben wij laminaat en beneden parket.

We hebben maar besloten om de roomba, poomba te noemen.... ;)

Tot nu toe dus zeer tevreden over beide apparaten. Vanavond zal ik de timer functie eens gaan programmeren. Als we dan thuis komen is het huis gestofzuigt.
Vergeet van de Roomba het mechaniek (het borstels gedeelte) niet goed schoon te houden. Vooral haar kan hier goed in gaan zitten als je het niet doet.

Van mijn 560 was dit mechaniek defect geraakt. Overigens perfecte afhandeling. Werd thuis afgehaald en ook weer gerepareerd terugbezorgd zonder dat ik een euro kwijt was aan verzending. Echt prima service _/-\o_

• paQ
quote:
voor 400 voor 70 euro :')

• Parody
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
De wereld heeft niet stil gestaan de afgelopen anderhalf jaar, dus ga ik dit topic maar eens schoppen.

Terwijl iRobot lekker door-evolueert (en helaas niet echt goedkoper wordt) met de 500-serie beginnen er meer serieuze concurrenten te komen. Bekende merken als Philips en Samsung proberen een poging te doen in de markt van stofzuigrobots, terwijl Dirt Devil een soort van concurrent van de iRobot Scooba op de markt gezet heeft. Verder komen er ook wat goedkopere kandidaten als de Infinuvo CleanMate QQ-2. Asus en LG zijn ook bezig, maar die hebben voor zover ik heb kunnen vinden op dit moment geen producten op de Europese markt. Overigens lijkt het product van Asus (de E-Cleaner EC01, ook wel verkocht onder het submerk AGAiT) heel sterk op de CleanMate.

De Philips FC9910/01 HomeRun is met z'n prijs van rond de 489 euro niet echt een koopje. Helaas heb ik geen reviews kunnen vinden van deze stofzuiger, maar Philips kennende zal het allemaal wel werken.

Samsung heeft de Navibot serie in de aanbieding. Goedkoper dan de Philips en functioneel vergelijkbaar met de iRobot. De reviews zijn wat verdeeld in hun mening van hoe goed het apparaat z'n werk doet, maar de bouwkwaliteit is in orde en hij doet lekker lang met z'n batterij.

En dan nog de buitenstaander: de Infinuvo CleanMate. Voor zover ik gelezen heb doet-ie functioneel niet veel onder voor de bovenstaande apparaten. Uiteraard moet je wel wat veren laten voor de relatief lage prijs. Zo is de batterij bijvoorbeeld wat minder sterk en ontbreken handigheidjes als virtuele muren. Wel een mooi staaltje van work-arounds verzinnen: leg een zwarte automat neer als virtuele muur: dit blokkeert de IR trapsensor waardoor de CleanMate omdraait omdat-ie niet van de "trap" wil vallen. Voor mij een interessant product. Heeft iemand er ervaring mee?

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:28
quote:
Parody schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:59:
De Philips FC9910/01 HomeRun is met z'n prijs van rond de 489 euro niet echt een koopje. Helaas heb ik geen reviews kunnen vinden van deze stofzuiger, maar Philips kennende zal het allemaal wel werken.
Mwah, Philips kennende zit er software in die het allemaal 'net niet' is.
Reviews: google eens op 'philips homerun review':
http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?f=6&t=13308#p82082
... beetje kort, meer gebruikerservaring dan review, en niet bijzonder positief. http://hubpages.com/hub/Philips-FC9910-HomeRun-Review
Wat uitgebreider, maar niet echt een mening of conclusie.

http://electronics-2010.com/2010/08/14/vacuuming-robot-philips-homerun/
Slecht engels, maar een 'wel aardig' als conclusie... en wat softwarefoutjes genoemd :+

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:46

Deathchant

Don't intend. Do!

De cleanmate heeft een Nickel Cadmium of nickel metaalhydryde batterij....lijkt mij erg achterhaald als je het mij vraagt. Ik vraag me af hoe zo'n ding weet waar hij overal geweest is en waar niet....

EDIT: hmm schijnbaar met camera's die foto's maken van het plafond, zodat de robot weet welke stukjes nog gedaan meot worden.

Deathchant wijzigde deze reactie 10-04-2011 16:24 (24%)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Parody
  • Niet online
Ah, ik had op het typenummer gegoogled... Tja, Philips, onze nationale trots... ;) Ze hebben er met vooruitziende blik wel een USB-poort en de mogelijkheid tot upgraden van de firmware ingebouwd, dus ik verwacht dat ze bij serieuze klachten wel met een update komen. Maar persoonlijk vind ik dit geen product dat eruit springt, zeker niet voor die prijs. Heb er een beetje een too-little-too-late gevoel bij. Edit: lijkt wel heel erg op deze stofzuiger... Hier heeft iemand een hele goede deal gemaakt in Korea!

Wordt NiCd nog toegestaan in nieuwe apparaten dan? De laatste keer dat ik een NiCd batterij gezien heb is toch wel even geleden... Op zich is er met NiMH niet zo heel veel mis, het is alleen wat zwaarder/groter dan lithium-gebaseerde batterijen. Daarentegen is het wel robuust, goedkoop en je hebt geen elektronica nodig om de batterij heel te houden. De Roomba en ook Samsung maken nog gebruik van NiMH.

Roomba's en CleanMates weten helemaal niet waar ze zijn en volgen een variatie van patronen totdat ze een obstakel tegenkomen. In feite rijden ze bijna blind door de kamer heen, waarbij ze na een tijdje (bijna) overal wel een keer geweest zijn. Zo'n systeem heeft voordelen: een wat minder krachtig zuigsysteem is geen probleem (de kans is redelijk dat je nog een keer langskomt) en natuurlijk het is lekker simpel! De lader wordt gevonden met een IR lampje en sensor. De nieuwere ontwerpen lijken wat meer intelligentie te hebben, maar blijkbaar levert dat geen dramatisch verbeterd (zuig)resultaat op.

Parody wijzigde deze reactie 10-04-2011 18:11 (5%)
Reden: OEM van de Philips gevonden

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:16
Filpmjes van de Philips:
http://www.geekozor.com/philips-homerun-test.html

Conclusie van een Fransman:
So, here is my 2 months feeling about the homerun. I can't recommend it. Yes it is better than Roomba, but really dumber and harder to maintain than Neato. Deal, i want a Neato ! Please, sell it to France ...

Neato bedoelen ze deze mee:
http://www.neatorobotics.com/

Home Technology Winner van Popular Science:
http://www.popsci.com/bow...11-robotic-vacuum-cleaner

Review:
http://www.engadget.com/2...11-robotic-vacuum-review/

Patroontje xv11:

Roomba 560:

Roomba vs xv11:
http://www.botjunkie.com/...oomba-560-vs-neato-xv-11/

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:28
Op mijn vraag over wanneer de Neato in europa op de markt komt ontving ik vandaag als antwoord:
quote:
The Neato XV-11 will accept 240v, so they may be used overseas. Unfortunately, at this time we are not shipping outside of the US and Canada and we currently do not have any retailers or distributors overseas. We expect availability in Europe sometime this summer.
Mooi, meer keus, en die Neato lijkt aardig goed uit de testen te komen.

• martijnr17
  • Laatst online: 19:04
ik heb ook naar de neato gekeken en op ebay kan je hem wel krijgen. Alleen garantie is dan moeilijk, maar hij lijkt wel veel slimmer dan de roomba door de gebruikte techniek.

• Sluuut
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 02-01 13:03
Wat is de beste robotstofzuiger voor +- 200 euro ?

Gaat om een apartement van 50m2, slaapkamer,keuken,gang,woonkamer, zonder drempels. Twee lage tapijtjes maar ik denk dat elke robotstofzuiger daar geen probleem mee moet hebben.

En is zo'n ding een beetje goed om kattenharen op te zuigen?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Dogooder
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:37

Dogooder

dus...

quote:
martijnr17 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:01:
ik heb ook naar de neato gekeken en op ebay kan je hem wel krijgen. Alleen garantie is dan moeilijk, maar hij lijkt wel veel slimmer dan de roomba door de gebruikte techniek.
buyhappier.com claimt de xv11 internationaal te versturen inclusief de garantie voor 286 euro exclusief shipping costs.

• 10goto10
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 06-06-2013
Goeie thread. Ik ben ook in de markt voor een robotstofzuiger. Als je een paar katten rond hebt lopen blijf je anders aan de gang... Ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen met de nieuwste generatie robotstofzuigers (te koop bij NL (web)shops i.v.m. garantie e.d.)

• psy
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Niet gaan kloten met exotische nieuwe types, gewoon een Roomba kopen. Garantie is prima, en als deze voorbij is, er zijn heel veel onderdelen voor te krijgen, makkelijk zelf te repararen en ze hebben hun effectieve werking wel bewezen.

• Parody
  • Niet online
@psy: Kom op, hé! Ben jij nou een tweaker? ;)

Internet afstruinen naar reviews helpt een hoop is mijn ervaring. Een Roomba is zonder meer een leuk ding, maar die Neato ziet er ook goed/functioneel uit! Ben het wel met psy eens dat er ook een hoop "rommel" te koop is. Misschien heb je mazzel en doe je er jaren mee, maar je loopt uiteraard een zeker risico.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:05

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Hebbuh!!!

Hij's gaaf :)

Note to self: being good is often more important than being right.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:49
quote:
qua design zeker gaaf :)
maar jammergenoeg te groot om onder de bank te rollen lijkt het, maar als je een leeg pand ergens hebt houdt deze hem schoon :9

• psy
  • Niet online

psy

Kennis is macht

quote:
Parody schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:15:
@psy: Kom op, hé! Ben jij nou een tweaker? ;)

Internet afstruinen naar reviews helpt een hoop is mijn ervaring. Een Roomba is zonder meer een leuk ding, maar die Neato ziet er ook goed/functioneel uit! Ben het wel met psy eens dat er ook een hoop "rommel" te koop is. Misschien heb je mazzel en doe je er jaren mee, maar je loopt uiteraard een zeker risico.
Over dat afstruinen, ja dat klopt dat doe ik ook hoor.

Mijn ervaring met de Roomba is ook niet onverdeeld positief (lees mijn eigen reacties maar in dit topic) maar ik gebruik hem nog steeds, meerdere malen per week. Hij is inmiddels aan zijn 2e accu toe, en de cleaning head module is duidelijk het zwakste punt van de Roomba, deze is een keer onder garantie gerepareerd, en ik heb onlangs zelf een nieuwe gemodificeerde cleaning head module via eBay gekocht en vervangen. Deze is veel beter dan de originele want hier kunnen geen haren in het mechaniek komen, De originele is niet goed afgesloten waardoor je in het geval van veel katteharen het probleem krijgt dat het mechaniek vervuild raakt door haren, en de plastic case zelfs door hitte kan gaan smelten waardoor de asjes niet meer vastzitten en het geheel gewoon vastloopt. De gemodificeerde set is geheel afgesloten door ball bearings en werkt ook soepeler.

Zo hoort het uit te zien

Zo niet:

Hier zie je de tandwieltjes apart (de ball bearings zie je hier ok maar deze zitten er origineel dus NIET in!)

Gemodificeerde set

Met de nieuwe gemodificeerde set doet hij het nu weer goed en dat is toch het belangrijkste. Met een nieuwe Roomba kan je echter nog steeds tegen dit rare probleem oplopen als je katten hebt en zal je mogelijk je garantie moeten gebruiken.

Kijk als je een nieuw type wil proberen (ander merk), natuurlijk dat kan, maar ik betwijfel in dat geval of je zo gemakkelijk aan vervangende onderdelen kan komen.

psy wijzigde deze reactie 16-06-2011 10:11 (21%)

• R.E.
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:15
Ik heb nu al een tijdje een roomba 560 en een scooba. Ik ben over beide zeer te spreken en met slechts 1 defect dat onder garantie is gerepareerd in 4 jaar tijd, ben ik toch zeer positief. Een van de beste dingen die ik de afgelopen jaren heb gekocht. Maar goed, ook weinig ervaring met andere types.....

Vette shit!

• suzuki1200
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-01 11:09
Bij mij rijdt al een 7tal maanden een samsung navibot vcr8855 rond. Nog geen problemen mee gehad. Rijdt niet kriskras maar volgt een redelijk logische route met goed resultaat. Soms blijft er wel iets liggn, maar dat wordt dan de volgende keer opgelost.

Enig minpunt (maar dat schijnt "normaal" te zijn). Hij werkt niet op zwarte vloer. De cliff sensor krijgt geen signaal. Een oplossing is dan de cliff sensor af te plakken, maar dat is wat omslachtig vandaar dat we hem alleen boven gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

quote:
R.E. schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:35:
Ik heb nu al een tijdje een roomba 560 en een scooba. Ik ben over beide zeer te spreken en met slechts 1 defect dat onder garantie is gerepareerd in 4 jaar tijd, ben ik toch zeer positief. Een van de beste dingen die ik de afgelopen jaren heb gekocht. Maar goed, ook weinig ervaring met andere types.....
Die scooba is toch ook een roomba? waarom beide? :o

Omdat het moet.

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-01 13:29
De scooba is volgens mij om te dwijlen, terwijl de roomba 'stofzuigt'.

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

quote:
frickY schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:06:
De scooba is volgens mij om te dwijlen, terwijl de roomba 'stofzuigt'.
Dat doet de scooba ook voordat hij begint met dweilen.. voor zover ik kan zien op de website in iedergeval.

Omdat het moet.

• paQ
De scooba heeft minder los vuil capaciteit, en uberhaupt een kleinere actieradius

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

[kick!]

Voor de twijfelaars...

Op deze YouTube-account staat een aantal efficiency-tests:

YouTube: Kanaal van robotsaldetalle - YouTube

(het is een spaanse website, maar er wordt niets gezegd)

Roomba 780 komt er bij hun test het beste eruit. Onder andere 1 van de redenen waarom ik deze heb aangeschaft.

Eerste testruns:

Keuken: circa 4x2,5. zeil.

Wauw, dat ziet er goed uit! (tafel, stoelen, kastjes, en gebruikelijke keukenmeuk)

Huiskamer circa 40m2 met een trap in het midden, laminaat en kleden.

Wisselend, bleef erg veel onder de bank steken tegen een kastje waar hij net niet onderdoor kon, hierdoor zitten er al aardige krassen op onze nieuwe vriend. (2 banken, salontafel, kastjes, eettafel + stoelen (hier ging het prima!). Kleed onder salontafel is net nieuw, hierdoor staan de randen nog wat teveel omhoog, toch krijgt die kleine het voor elkaar, na een aantal pogingen, erover heen te rijden. Maar, helemaal vlekkeloos, zoals bij het tapijt onder de eettafel (waar we bijna nooit zitten, behalve met visite..) geen problemen.

Zoals zovelen al schreven, het is en blijft ongeloofelijk wat er allemaal nog in het stofreservoir te vinden is.

Halletje, circa 4x1,5 (L-vorm), zeil.

Prima. Geen moeilijke obstakels.

Ik heb er 2 Virtual Walls bij 'gekregen', deze doen precies wat ze horen te doen.

1 raar ding meegemaakt, ik stuurde hem op pad, draaide een rondje en kapte er toen mee... 8)7

Docken gaat, tot nu toe, zonder problemen.

Nog 2 slaapkamers om te testen _EN_ de computerkamer. Maar voor die kamers moet er nog wat 'voorwerk' gedaan worden, vooral de computerkamer hou ik me hart vast. Kabels, kabels en nog eens kabels.

Oh ja, kabels onder de bank... Hm... vintienietleuk. 8)

Drempels, wij hebben van die krengen van wel 2cm hoog! Gaat hij overheen, misschien niet in 1x, maar het is een volhoudertje, uiteindelijk gaat ie! _/-\o_

Sangroid wijzigde deze reactie 05-10-2011 18:49 (1%)
Reden: typo

• Richard
  • Laatst online: 24-01 06:34

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik dacht: "het topic zal wel gekicked zijn voor het volgende nieuwtje":

quote:
Robotstofzuiger
Stofzuiger met grote roterende borstel en kleine zijborsteltjes. Dankzij vele sensoren worden botsingen en ongelukjes vermeden. Is de accu bijna leeg, dan keert de robot automatisch terug naar het oplaadstation om daarna weer door te gaan met stofzuigen.
  • geluidsarm
  • diverse programma’s
  • desinfectie met UV-lamp
  • gebruiksduur: 80 minuten
  • compleet met afstandsbediening
Woensdag 12 oktober @ ALDI.

• ebia
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11-12-2019
quote:
Richard schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:09:
Ik dacht: "het topic zal wel gekicked zijn voor het volgende nieuwtje":

[afbeelding]

[...]

Woensdag 12 oktober @ ALDI.
Voor € 149,-

Interessant... zat al een tijdje te hopen op een prijsdoorbraak van die dingen, want echt goedkoop zijn ze tot nu toe niet. Misschien is het een no-name ding, en disinfecterend met UV neem ik ook maar met een korreltje zout. En oja, wat moet je met een afstandsbediening op een robotstofzuiger (misschien om hem eerder naar huis te roepen ?). Maar toch, de 3 jaar garantie maakt de gok wel aanlokkelijk.

Iemand een idee hoe zo'n ding werkt icm kattenharen? Gaat dat een beetje goed of zitten binnen de kortste keren die borstels vol waardoor het geen enkel nut heeft zonder hem om de 10 minuten te hoeven schoonmaken?

• JJJ
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20-01 10:58
Het schijnt de cleanmate qq-2 te zijn, met reviews hier: http://www.robotreviews.c...viewtopic.php?f=10&t=5561

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Iemand die aktie van groupon aangeschaft destijds?
Is een Robo-Duster
Wij wel , zijn er wel erg tevreden over. Beneden hebben we een hoogpolig tapijt liggen in de woonkamer , daar komt hij helaas niet overheen.
Nu hebben we hem voor boven(geen drempels tussen de kamers) en zolder. Met dat kastje wat erbij zit kan je mooi een lijn trekken tot waar hij mag komen(trap bijvoorbeeld).
Ook pakt hij alles goed mee.

www.degroot-it.nl

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
Youtuubje:

YouTube: RobyClean vacuum Cleaner Robot - YouTube

Hmm... is toch dezelfde als op het plaatje?

Sangroid wijzigde deze reactie 06-10-2011 14:10 (6%)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien leuk/handig om te melden, in C'T nr 11 (die net uit is) staat een review over 24 robo-stofzuigers in de prijsrange €200-€1150.

Paar spoilers, zonder veel te verklappen ;) :
spoiler:
Vooral aan de randen en in de hoeken bleef behoorlijk wat vuil liggen. Of dat voor de ***** reden was om zelfmoord te plegen, kunnen we alleen maar vermoeden. Ondanks de drie valsensors viel de robot van een trede en was na een val van slechts 18 cm hoogte al kapot.

spoiler:
De route van de ****** in de automatische modus doet denken aan "graancirkels".

Wel leuk geschreven artikel moet ik zeggen :)

Raven wijzigde deze reactie 08-10-2011 10:44 (8%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Ai, beetje mosterd na de maaltijd voor mij, maar ben toch benieuwd wat C'T geschreven heeft!

• paQ
eigenlijk onbegrijpelijk dat de electrolux trilobite niet is meegenomen 8)7
zover ik weet is dat samen met die neato de enige die echt ZUIGT (ipv opveegt)

Desalniettemin lijkt de Samsung navibot SR8855 het eerste goede alternatief

(ik schrik trouwens van het belabberde resultaat van de RC3000... dat is toch wel de baas van de robozuigers :X )

paQ wijzigde deze reactie 08-10-2011 12:31 (20%)

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
paQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:28:
Misschien omdat hij niet zo goed leverbaar is? (althans dat lijkt zo te zijn na een aantal Google-pagina's)

• kmf
  • Niet online
quote:
paQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:28:

Desalniettemin lijkt de Samsung navibot SR8855 het eerste goede alternatief

(ik schrik trouwens van het belabberde resultaat van de RC3000... dat is toch wel de baas van de robozuigers :X )
quote:
http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:26 schreef Reeleezee het volgende:
Ik ben een beetje aan het oriënteren welke robot ik wil gaan aanschaffen. Ik twijfelde toch echt tussen de Navibot en de Roomba.

De Roomba is een domme robot als ik iedereen hier hoor, maar ik heb toch liever dat hij 4 x dezelfde plek doet. itt tot de Samsung, welke beweert dat hij overal maar 1 keer overheen gaat.

Na het zien van de filmpjes wist ik genoeg. Die Roombas zijn gewoon meesterlijk. :-D

Test Navibot:

YouTube: Samsung Navibot: Prueba de Eficiencia - YouTube

Test iClebo : (oftewel de Philips Homerun)

YouTube: iClebo Home: Eficiencia de limpieza - YouTube

Test Roomba:

YouTube: iRobot Roomba 581: prueba de eficiencia - YouTube

En de hekkensluiter": (deze kun je beter laten liggen, net zoals hij dat ook met vuil doet)

YouTube: LG Hombot: eficiencia de limpieza - YouTube

Als je nu niet overtuigd bent, dan weet ik het ook niet meer.

• paQ
Trilobites zijn idd slecht verkrijgbaar, maar dat is een neato of een RC3000 eveneens...
Zit ook in de prijs. Ze zijn veruit de duursten

@kmf
de test zegt wat anders ;)
(en mijn ervaring eveneens)

ik wil een zuiger, geen borstelmachine
Ik blijf lekker bij de trilobites voorlopig, in afwachting van een beter apparaat

liever een krachtige dommerik, dan een slimmert die zijn werk niet doet.

• ebia
quote:
paQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:58:
@kmf
Wat zegt de test dan precies?

• kmf
  • Niet online
quote:
paQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:58:
Trilobites zijn idd slecht verkrijgbaar, maar dat is een neato of een RC3000 eveneens...
Zit ook in de prijs. Ze zijn veruit de duursten

@kmf

ik wil een zuiger, geen borstelmachine
Ik wil een robot welke de vloer schoon krijgt. Hoe die dat doet kan me niks schelen. Mijn roomba is geupgrade naar de aerovac en een hoge capaciteit accu. Deze werkt nu beter dan ooit tevoren.

• paQ
irobots:
reiniging tapijt: zeer slecht
reiniging langharig tapijt: zeer slecht
obstakels: slecht
opzuigen haren: slecht
orientatie ruimte: voldoende
reiniging laminaat: zeer goed

de navibot scoort stukken beter

Ik weet haast zeker dat een trilobite beter scoort.
Het blijft navigatietechnisch een ad-random iets, alhoewel hij vooraf de contouren van de kamer rondrijdt, en a.d.h. daarvan de (ad-random) zuigtijd bepaalt.
Ook knalt ie bijna nooit ergens tegen aan, en past ie zijn rij-snelheid aan naar gelang er meer of minder obstakels in de buurt zijn, én als hij meer vuil detecteert.

pros:
flinke vuilcontainer met gecomprimeerd (!) vuil
geen haren borstels, maar een soort flappers
echte zuiger!
zeer robuust
botst (bijna) niet

cons:
geen zijborstels voor plinten, poten of hoeken.
lawaai (zelfde als stofzuiger)
duur

• Microkid
  • Laatst online: 00:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

quote:
paQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:19:
irobots:
Wellicht wel zo eerlijk om te vermelden dat de iRobot voor tapijt "goed" scoort, maar puntenaftrek kreeg omdat hij rond het laadstation niet goed schoonmaakt. Als je daar mee kan leven scoort de Roomba echt niet slecht. Ik heb er zelf al jaren een en het ding werkt nog steeds prima. Het enige wat tot nu toe vervangen is is de accu.
En op langharig tapijt scoort eigenlijk geen enkele robot goed, blijkbaar kunnen ze dat gewoon niet.

Ik zou nog steeds voor de Roomba gaan, ook op basis van de testuitslag. Diverse robots hebben wel problemen, zoals slecht resultaat, beperkte zuigduur of navigatie enz. Dan komt de Roomba er nog aardig af: "Qua reinigingsresultaat kunnen alle [Roomba] modellen overtuigen, maar als je behoorlijk wat trappen in huis hebt wordt het een ander verhaal.". Trust me, ik heb ook een trap en dat is geen probleem voor de Roomba. Virtuele muur ervoor en probleem opgelost. Maakt keurig de bovenverdieping schoon :)

O, en de Roomba borsteld en zuigt tegelijk. Daarom wordt het ook best aardig schoon.

Microkid wijzigde deze reactie 08-10-2011 15:44 (28%)

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• paQ
ik ken er een ;)

• kmf
  • Niet online
quote:
paQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:19:
irobots:

de navibot scoort stukken beter

Ik weet haast zeker dat een trilobite beter scoort.
Het blijft navigatietechnisch een ad-random iets, alhoewel hij vooraf de contouren van de kamer rondrijdt, en a.d.h. daarvan de (ad-random) zuigtijd bepaalt.
Ook knalt ie bijna nooit ergens tegen aan, en past ie zijn rij-snelheid aan naar gelang er meer of minder obstakels in de buurt zijn, én als hij meer vuil detecteert.

pros:
flinke vuilcontainer met gecomprimeerd (!) vuil
geen haren borstels, maar een soort flappers
echte zuiger!
zeer robuust
botst (bijna) niet

cons:
geen zijborstels voor plinten, poten of hoeken.
lawaai (zelfde als stofzuiger)
duur
Sorry hoor, maar ik vind deze test toch ietsie betrouwbaarder.
Ik zie tenminste hoe het getest wordt. Die resultaten van jou lijken meer op een consumentenbondtestje waar je eigenlijk niks mee kan. Zeker als het niet eens duidelijk is WELKE roomba wordt gebruikt.
De nieuwere generaties zijn qua zuigkracht flink vooruit gegaan, zo ook de AI.

En daarnaast, mijn persoonlijke ervaringen spreken die test ook niet tegen. Als een roomba 4-8x over dezelfde plek gaat, kan je me niet wijsmaken dat een "intelligente" bot die maar 1x op dezelfde plek komt beter schoon maakt.

Oh, en in die video's wordt ook nog eens "slechts" de oude vacuum bin gebruikt. De nieuwe aerovac werken nog beter.

En wat betreft obstakels...

ehm... dan heb ik liever

kmf wijzigde deze reactie 08-10-2011 16:04 (3%)

• paQ
sja uh... IK heb die test niet gemaakt 8)7

ik weet alleen wat mijn roomba's konden, en hoe mijn trilobite het (beter) doet.
Deze filmpjes spreken de testresultaten van de C'T weer tegen, die toch behoorlijk uitgebreid hebben getest.

• kmf
  • Niet online
quote:
paQ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:35:
sja uh... IK heb die test niet gemaakt 8)7

ik weet alleen wat mijn roomba's konden, en hoe mijn trilobite het (beter) doet.
Deze filmpjes spreken de testresultaten van de C'T weer tegen, die toch behoorlijk uitgebreid hebben getest.
Je beseft toch wel dat je conclusies trekt uit sterk verouderde ervaringen en tests van apparaten.
De roomba heeft al minimaal 2 evoluties heeft ondergaan afgelopen 2 jaar. Hardwarematig, maar zeker ook softwarematig
Daarom zijn die YouTube filmpjes ook veel relevanter. Die testen zijn tenminste nieuwer.

Oftewel, tijd om nieuw onderzoek te doen.

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Vandaag klein dompertje..

We hebben een kat. De kat heeft een etensbakje en een waterbakje. De Roomba mag van mij niet tegen het waterbakje aan bumpen. Dus heb ik daar een speciaal matje voor gekocht. Ook heb ik 4 van die strips erbij gekocht waarmee je er voor kan zorgen dat de Roomba die niet passeert.

Het matje en de strips werken beide niet. De leverancier (Cyberhuis.nl) had ook een briefje in de doos gedaan dat dit zou kunnen gebeuren omdat de sensoren verbeterd zijn.

Dat matje en die strips zijn pikzwart zodat de sensoren van de Roomba zouden eh.. 'denken' dat er een trapgat zou zijn en dit matje en de strips niet zou passeren.

Hehe, ik had eigenlijk mijn test moeten filmen, hij ging in volle vaart over het matje heen! :+
Ik moest er wel om lachen, maar goed, daar had ik ze niet voor aangeschaft. Zelfde gebeurde met de strips.

Contact opgenomen met de leverancier, mijn geld komt terug.

Dit euvel schijnt ook op te treden bij de 500 series, maar daar kan de leverancier iets aan doen (modden?).

Oplossing, extra virtuele wandjes, ik heb er net 2 2e-hands kunnen kopen op eBay, dus daar kan ik het straks mee oplossen. :)

(overigens herken ik de problemen met de trap niet uit de test van C'T, dat handelt hij/zij(?) prima af)
Nog een kleine aanvulling, mijn vrouw vindt dat ik Roomba afbeul... Als ik hem/haar nog een beetje aan het werk zet, vindt ze dat zielig: "Aaaah... moet ie alweer???" :D

Sangroid wijzigde deze reactie 08-10-2011 18:07 (10%)
Reden: aanvulling

• paQ
quote:
kmf schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:27:
[...]

Je beseft toch wel dat je conclusies trekt uit sterk verouderde ervaringen en tests van apparaten.
De roomba heeft al minimaal 2 evoluties heeft ondergaan afgelopen 2 jaar. Hardwarematig, maar zeker ook softwarematig
Daarom zijn die YouTube filmpjes ook veel relevanter. Die testen zijn tenminste nieuwer.

Oftewel, tijd om nieuw onderzoek te doen.
wederom: de test is niet mijn test, en de C\T bevat ook huidige roombas.
ik kan er niet meer van maken ;)
deze filmpjes geven een totaal andere test weer. Hoopjes zand (lekker veel voorkomend ook) en hoe ze dat vervolgens uitsmeren. (behalve de roomba's dan)
Dit is meer een "wij van WC-eend" filmpje.

en ik blijf erbij dat ik een zuiger wil, geen borstelmachine die na een verhaarde hond propvol zit.
'k Vind het ergens wel zonde ook dat er daar niet meer van ontwikkeld worden, en roterende borsteltjes met een langere accuduur blijkbaar de voorkeur hebben...

paQ wijzigde deze reactie 08-10-2011 18:51 (10%)

• Parody
  • Niet online
Ze hebben in de C't test de stofzuigers 3 uur de tijd gegeven voor die ruimte. Als het eerste resultaat niet goed genoeg was, zetten ze het ding opnieuw aan. Een Roomba zal dus langer aan de slag gaan dan een Navibot en daarbij per zuigbeurt grondiger gezogen hebben, maar de Navibot is eerder overal een keer geweest. Keuzes...

Sinds anderhalve week (net voordat de C't door de brievenbus viel) hebben we een Navibot (Dusty gedoopt). Wij hebben een vrij volle kamer met veel obstakels, en Dusty slaat met regelmaat grote delen van de kamer over en roept dan dat-ie klaar is. Navigeren in zo'n kamer is duidelijk teveel gevraagd, een Roomba zal dat waarschijnlijk beter doen. Oplossing is (naast de kamer opruimen natuurlijk B) ) vrij simpel: de stand "zuigen tot je er bijna bij neervalt" kiezen als je een paar dagen niet gezogen hebt. Of zet 'm gewoon regelmatig op de automaat en in een week komt hij overal wel een keertje langs. In de praktijk er zit toch een random-factor in, want hij lijkt elke keer een ander deel over te slaan. Als je echt veel rommel hebt (Chinchilla's een nacht ernstig aan het feesten geweest of zo) gebruik je de spot of de uitgebreide zuigmodus. Het restant aan de randen is met de Edge zo weer opgeveegd en opgezogen. Overigens weet-ie wel altijd z'n basisstation te vinden, dus da's weer een duidelijk winstpunt. Vastlopers zijn zeldzaam, hij heeft alleen een hekel aan dunne kabels.

Mocht je trouwens nog erg willen lachen: lees de editorial in C't zeker even door. Heel herkenbaar! ;) Als er ernstig vraag naar is wil ik 'm wel even overtikken.

• ebia
Na de review van de C'T gelezen te hebben heb ik toch maar besloten te gaan voor een gewone nieuwe stofzuiger. want die was aan vervanging toe. Binnenkort komt er hier een harig huisdiertje bij, dus regelmatig met bovenstaande, een swiffer en deze jongen aan de gang en dan hoop ik dat dat voor nu voldoende is.

• maca
  • Laatst online: 30-01-2016
quote:
Sangroid schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:59:
Dat matje en die strips zijn pikzwart zodat de sensoren van de Roomba zouden eh.. 'denken' dat er een trapgat zou zijn en dit matje en de strips niet zou passeren.
Dat verklaard waarom onze Wall-E (roomba) steeds een noodkreet geeft als hij de voordeurmat is opgereden en er niet meer vanaf durft..
Heb nu idd standaard een virtualwall voor die mat staan.

Wat me ook opvalt is dat roomba wel echt een voorkeur heeft voor bepaalde snoertjes die in zijn bereik liggen.. het Mac snoertje wordt altijd opgegeten maar een gewoon pc snoer laat hij redelijk met rust.
en ook erg irritant: op de een of andere manier moet hij altijd daar zijn waar ik ook ben, om vervolgens vlak achter me te gaan stofzuigen zodat ik moet oppassen om er niet over te struikelen.
maar verder is het een prima ding en hij doet het beter (komt op meer plaatsen) dan de normale stofzuiger (met mij als gebruiker :) )

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
maca schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:17:
[...]
maar verder is het een prima ding en hij doet het beter (komt op meer plaatsen) dan de normale stofzuiger (met mij als gebruiker :) )
Precies, sinds Boomba hier rondrijdt wordt er om de dag onder de bank/bed schoongemaakt, dat was voorheen eh... iets minder.. :P

Oh, linkje naar de softlink van C'T met filmpjes en zo:

http://www.fnl.nl/index.php?id=5230

Sangroid wijzigde deze reactie 12-10-2011 13:59 (59%)

Pagina: 1 2 3 ... 74 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True