Dat zijn statische doekjes, die al het stof hechten.
Zulke dingen worden onzettend veel gebruikt bij swiffers en klonen om je huis te ontstoffen.
Als je gewoon een droge vloer hebt, zijn die doekjes ideaal om het huis te ontstoffen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat zijn statische doekjes, die al het stof hechten.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik heb nu zo'n robomop thuis draaien, en ik moet zeggen dat ie zijn werk geweldig goed doet. (laminaat vloer). Ik heb trouwens ook zo'n Roomba staan die ik amper gebruik en een kloon ervan die ik zelfs beter zijn werk vind doen en veel goedkoper was.XthinkZ schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:16:
Hier ook een goedkoop schoonmaak apparaatje: Robomop. Zal niet perfect werken, maar voor de prijs is het wel een hele goede:
http://robomop.klassegere...mop.klassegereedschap.nl/
[ Voor 6% gewijzigd door XthinkZ op 16-09-2007 02:06 ]
Inderdaad, het is alleen geschikt voor gladde vloeren. Maar erg goedkoop voor wat ie doet.paQ schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:20:
maar uiteraard zoals je al aanhaalt, prima voor een echte gladde vloer.
plavuizen met een wat groter voeg wordt al lastig, laat staan een karpet of tapijt.
Dan heb je nog het laminaat en parket met groeven.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat niet, maar ik vind hemn herrie maken, accu vervangen is duur, en het laden duurt te lang. daarnaast moet je hem regelmatig schhoomaken en haartjes uit de borstels enz verwijderen.Arfman schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:26:
De Roomba kan inderdaad op kabels vastlopen. Dat is ook bekend, en voordat de Roomba bij mij aangaat haal ik dus ook 2 kabels weg van schemerlampjes en 1 van de laptopoplader. Onder de bank of tussen stoelpoten heeft mijn Roomba in 4 maanden tijd zich nog nooit vastgereden. Er is wel een update opgezet voordat ik hem kocht, misschien was dat het probleem?
De Roomba wordt hier nu een beetje afgeschilderd als een slecht apparaat, wat IMHO niet helemaal terecht is. Bij mij werkt hij prima.
Klopt, maar een gewone stofzuiger maakt ook herrieXthinkZ schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:40:
Dat niet, maar ik vind hemn herrie maken, accu vervangen is duur, en het laden duurt te lang. daarnaast moet je hem regelmatig schhoomaken en haartjes uit de borstels enz verwijderen.
Ja, een stille Roomba die zelf alles doet is natuurlijk beter, maar IMHO moet je de huidige Roomba afzetten tegen de apparaten waar hij mee concurreert: namelijk de gewone stofzuigers die Jan en alleman in huis heeft. En dan kies ik persoonlijk voor het gemak van een Roomba.De Roomba die zelf zijn vuil leegt en automatisch oplaad klinkt natuurlijk veel beter. Ik denk dat we gewoon nog 5 jaar moeten wachten voordat er er stofzuigerrobots waar je minimaal naar om moet kijken en een beetje betaalbaar wordt.
Op dit moment vind ik het nogal een prijzige gadget voor wat ie doet, en daarom vind ik de robomop ook zo leuk voor 2 tientjes.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Moet je bij deze nou niet oppassen dat ie van de trap afvliegtXthinkZ schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:25:
[...]
Inderdaad, het is alleen geschikt voor gladde vloeren. Maar erg goedkoop voor wat ie doet.
Je moet dus wel de randen en hoeken nog een stofbeurt geven, maar ik gebruik liever dit ding dan de roomba, waarbij ik constant het idee heb dat ik moet opletten of ie niet ergens vastzit, of dat de accu erg snel achteruit gaat.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ligt inderdaad sterk aan je inrichting denk ik. Bij mij klemt miepje ook wel eens tussen de boekenkastdeuren, maar dan gaat ie zelf op achteruit en komt weer los. Kabels gooi ik netjes in kabelgoten of samengebonden, dus daar heeft miepje ook geen last van.paQ schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:52:
heb je ook helemaal gelijk in
Ik vind daarom de 'verbeteringen' aan de nieuwe roomba een beetje een wassen neus.
alsof het wat uitmaakt of de hoekborstel 2 of 4 stukjes borstel heeft...
en 'verbeterde navigatie' is hetzelfde als 'nu nog lekkerder'
feit blijft dat roomba zich bij mij thuis regelamtig klem reed. danwel op kabels, danwel onder de bank of tussen stoelpoten. Ook zag ik het karpet vlotter slijten door de harde borstels. Nu kan ik me goed voorstellen dat er mensen zijn die nog never nooit hebben gehad, en e.e.a. zal ook best van invloed zijn op interieur, maar ik denk dat er drastisch aan roomba gewijzigd moet worden ipv niet durven afwijken van een eerste concept.
Ligt inderdaad sterk aan je inrichting denk ik. Bij mij klemt miepje ook wel eens tussen de boekenkastdeuren, maar dan gaat ie zelf op achteruit en komt weer los. Kabels gooi ik netjes in kabelgoten of samengebonden, dus daar heeft miepje ook geen last van.paQ schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:52:
heb je ook helemaal gelijk in
Ik vind daarom de 'verbeteringen' aan de nieuwe roomba een beetje een wassen neus.
alsof het wat uitmaakt of de hoekborstel 2 of 4 stukjes borstel heeft...
en 'verbeterde navigatie' is hetzelfde als 'nu nog lekkerder'
feit blijft dat roomba zich bij mij thuis regelamtig klem reed. danwel op kabels, danwel onder de bank of tussen stoelpoten. Ook zag ik het karpet vlotter slijten door de harde borstels. Nu kan ik me goed voorstellen dat er mensen zijn die nog never nooit hebben gehad, en e.e.a. zal ook best van invloed zijn op interieur, maar ik denk dat er drastisch aan roomba gewijzigd moet worden ipv niet durven afwijken van een eerste concept.
Ik heb de afgelopen jaar nooit de accu hoeven te vervangen. Ik wissel tussen 2 filters van de 4 die ik bij had gekregen (effe spoelen). Het laden gebeurt in 2 uur in de homebase waar ie zelf naar rijdt. Ik haal de haren niet eens uit de borstels meer. Ze hebben toch geen invloed op de werking.XthinkZ schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:40:
[...]
Dat niet, maar ik vind hemn herrie maken, accu vervangen is duur, en het laden duurt te lang. daarnaast moet je hem regelmatig schhoomaken en haartjes uit de borstels enz verwijderen.
[ Voor 42% gewijzigd door kmf op 17-09-2007 14:51 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 17-09-2007 19:55 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 24-09-2007 19:17 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Heb hem voor de gein eens aangeschaft om te zien of het wat was.XthinkZ schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:12:
Tijdelijke Roomba Kloon voor 29,50 Euro.
http://www.ioffer.nl/prod...&subcatid=&productid=2408
Eeeh, half jaar dus.DoDo schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:24:
Je hebt een jaar garantie dus ja!
iOffer geeft zelf 6 maand garantie op dit product.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
ik wil niet je ballon kapotprikken, maar dat stof zit er over 2 weken weer allemaal terug inMicrokid schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:15:
Mijn Roomba begon gisteren ineens te dansen: steeds rondjes draaien, stukje vooruit, stukje achteruit. Op internet gevonden als de Roomba dance. Had te maken met vuil in de wielsensors of bumpersensors. Daar is lastig bij te komen, maar via een handige site (http://mysteryroad.blogs....ce/xintroroomba_3549.html) heb de Roomba geheel uit elkaar geschroeft. Viel eigenlijk nog wel mee. Van binnen natuurlijk een gigantische hoeveelheid stof aangetroffen. Alles schoongemaakt, gezogen en weer in elkaar gezet. Na een uurtje knutselen doet Roomba het weer als vanouds.
Dus, mocht je ooit problemen krijgen, weer niet bevreesd, hij is vrij eenvoudig uit elkaar te halen
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Hier staat tekst
maar dan zuigt ie ook 3 keer beterBram schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:16:
Deze robot stofzuigers hebben wel de toekomst. Die trilobite kun je inmiddels kopen voor 877 euro, dat vind ik alleen nog steeds veel geld voor een stofzuiger.
Ik wacht er nog een jaar of 2 mee, maar dan ga ik zeker zoiets kopen.
tuurlijkAnoniem: 94923 schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:37:
Rijd Meneer Trilibite ook weer naar haar laadstation?
Anoniem: 94923
ja zo kan ik er nog wel eentje opscheppenmatthijst schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:13:
Reviews van de trilobite zijn ook niet allemaal positief:
http://www.amazon.com/rev...ySubmissionDateDescending
[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 22-11-2007 11:00 ]
ah, sorry, ik wist niet dat het in dit topic verboden was iets negatiefs over trilobite te zeggen
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 22-11-2007 11:11 ]
mooi!matthijst schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:10:
[...]
ah, sorry, ik wist niet dat het in dit topic verboden was iets negatiefs over trilobite te zeggen
[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 22-11-2007 11:21 ]
[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 22-11-2007 14:42 ]
ligt een beetje aan de hoogte van je dorpels.Anoniem: 94923 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:13:
Nee ik heb geen huisdieren, dus hier wordt slechts 1 keer per week gestofzuigd.
Wel heb ik daar een enorme hekel aan, dus wil dat 2-wekelijks geautomatiseerd gaan doen. Het apparaat moet uit zichzelf de huiskamer, keuken en 2 slaapkamers pakken. Ik denk dat Roomba dit wel moet kunnen.
Garantie loopt gewoon via irobot, maar ik deed het wel via de winkel.Anoniem: 94923 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:42:
kmf, via wie loopt de garantie? Via iRobot of de reseller en wie was die reseller bij jou?
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Wat mij opvalt aan die dingen is dat ze random over de vloer rijden....thomaske schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:27:
Sinds gisteren is de Roomba 530 in Nederland leverbaar (iig bij irobotstore.nl). Ik heb er een besteld en verwacht deze week de robot thuis! Ben benieuwd!
stp - PSN ID: stp_4
gewoon GPS inbouwenpaQ schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:34:
wordt een duur machientje.
eentje die precies bijhoudt na hoeveel xxx,xxxx omwentelingen van as links, danwel rechts hij van richting is veranderd, onder welke hoek.
ding moet allicht zijn reeds gedane werk een aantal malen doorkruisen.
en dan hebben we het nog nieteens gehad over de toch best heel veel stoel- en tafelpoten.
als een wiel doorslaat, blijft hangen of geen contact maakt met de vloer, dan is heel die berekening al om zeep. Resulteert volgens mij in een zeer onnauwkeurig proces.
Het zou mogelijk kunnen zijn met een soort van intelligent oog met visuele herkenningspunten oid.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 27-11-2007 16:55 ]
Niet volledig random. Er is een bepaalde patroon die ze volgen per tijd, waarbij de hoek waar ze uitkomen verschilt bij elke botsing. Hiermee kan het voorkomen dat een plek meerdere keren, vanaf verschillende hoeken wordt geborsteld.stp_4 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:57:
[...]
Wat mij opvalt aan die dingen is dat ze random over de vloer rijden....
Kwestie van het station op een strategische plaats zetten lijkt mij. Ik heb de mijne onder een kast gezet die vrij zicht heeft over de hele woonkamer. Miepje heeft haar bedje altijd kunnen vinden.paQ schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:54:
Zodra een roomba zijn batterij op raakt, of wanneer hij denkt klaar te zijn, blijft hij net zo lang ad random karren totdat het basisstation in zijn IR ontvanger valt.
Vooral in het eerste geval strandde hij bij mij nog wel eens (batt. op voordat hij het station in zicht had)
En, hoe bevalt ze (of hij)?thomaske schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:27:
Sinds gisteren is de Roomba 530 in Nederland leverbaar (iig bij irobotstore.nl). Ik heb er een besteld en verwacht deze week de robot thuis! Ben benieuwd!
Eerste indruk is erg goed! Ben toch wel positief verrast over de 'slimheid' van de robot. Gaat netjes langs de randen en bij bijvoorbeeld een tafelpoot helemaal rondom.
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
[ Voor 5% gewijzigd door thomaske op 06-12-2007 21:47 ]
Op ebay vanaf 8/9 euro al te krijgenAnoniem: 94923 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:47:
De Robomop is vandaag weer in de aanbieding http://www.1dayfly.nl/index.asp
Blij Met Wilco
[ Voor 39% gewijzigd door Wormaap op 08-12-2007 13:32 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
[ Voor 97% gewijzigd door -Thunder- op 08-12-2007 13:34 ]
Blij Met Wilco
Dat betekent dat jij hem altijd handmatig moet aanzetten?thomaske schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:47:
Nee, in mijn geval niet. Heb een 2-kamer appartement, dus zo'n lighthouse heeft voor mij geen zin. Als ik de kamers apart wil stofzuigen trek ik de deur wel even dicht (of gebruik ik de virtuele muur). Verder heb je bij de 560 ook een timer, maar ook die mis ik niet. (en vond ik het geld niet waard)
Ik heb deze ook gezien op 1dayfly en wat filmppjes van gezien. Dat ding kan toch nooit goed werken?Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:47:
De Robomop is vandaag weer in de aanbieding http://www.1dayfly.nl/index.asp
is ook niet echt verglijkbaar met stofzuigen, meer met een swiffer.Cabo schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:30:
[...]
Ik heb deze ook gezien op 1dayfly en wat filmppjes van gezien. Dat ding kan toch nooit goed werken?
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Inderdaad, één druk op de knop en de rest gaat vanzelf.Anoniem: 94923 schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:16:
[...]
Dat betekent dat jij hem altijd handmatig moet aanzetten?
De 530, zonder timer, aangezien ik dat niet echt nodig heb.Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:03:
Welk model heb je aangeschaft Fly-guy?
This footer is intentionally left blank
De roomba zonder timer (530) moet je handmatig aanzetten (knop op de bovenkant). De kans dat dat ding zomaar 's nachts gaat stofzuigen is daarom erg klein.ajhaverkamp schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:44:
Maakt snuf ook veel herrie? Als je er eentje zonder timer koopt, wil je 's nachts niet wakker worden omdat er plotseling een stofzuiger wakker wordt.
Oke, ik kreeg de indruk dat hij op willekeurige momenten aan de slag zou gaan. Op zich heb ik ook wel zin in zo'n "huisdier" echter is het best nog wel prijzig.thomaske schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:27:
[...]
De roomba zonder timer (530) moet je handmatig aanzetten (knop op de bovenkant). De kans dat dat ding zomaar 's nachts gaat stofzuigen is daarom erg klein.
This footer is intentionally left blank
Qua drempels weet ik niet, hij gaat wel over de voet van een staande lamp heen en die is 1,5 cm ofzo hoog. Verder maakt hij absoluut geluid, maar ik heb 'm ook wel eens aan als ik thuis ben (blijft leuk, kijken) en het stoort me niet erg. Je kunt nog prima converseren en TV kijken...ajhaverkamp schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:31:
[...]
Oke, ik kreeg de indruk dat hij op willekeurige momenten aan de slag zou gaan. Op zich heb ik ook wel zin in zo'n "huisdier" echter is het best nog wel prijzig.
Mijn appartement heeft alles op 1 verdieping, de drempels zijn heel laag. Kan zo'n Roomba dan toch door je hele huis aan de gang gaan? Of stopt die bij de eerste de beste weerstand die hij ondervindt?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Tja. hoe wil je overtuigd worden. Je leest hier al genoeg ervaringen en kan je conclusies daar uit trekken. De Roomba borsteld meer dan dat ie zuigt, dus is het voor tapijt minder geschikt (ik heb geen tapijt dus niet echt een idee, hij maakt de schoonloopmatten in de hal wel altijd goed stof, zand en bladervrij).Cis schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:47:
Volgens de consumentenbond is de zuigkracht / effectiviteit van de robotstofzuigers minimaal. Tapijt zou selcht gaan, laminaat matig.
Kan iemand mij overtuigen dat ik voor mijn drempelloze 95m2 laminaatvloer toch echt de Roomba moet aanschaffen? Op dit moment ben ik elke zaterdag 1 uur bezig om het een beetje stofvrij te krijgen. Maar ik op dit moment nog het idee dat ik al het stof voor me uitschuif, in plaats van opzuig...
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Waarom zou het matig zijn? Gaat prima hier. Let op bij de negatieve oordelen of deze mensen wel of niet een tapijtje op hun laminaatvloer hebben. Even de redenen doorlezen dus.Cis schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:01:
Ik heb laminaatvloer, dus dat zou dan matig gaan. Maar sommige mensen zijn hier heel positief, terwijl de ander een negatief oordeel heeft. Dus echt een duidelijk eindoordeel heb ik nog niet. En 300 euro is toch net iets teveel om zomaar een "gok" te nemen...
Life is all about priorities!!
Die is ongeveer 63 euro. Op andere sites staat ie voor over de 100 pond. Is die prijs echt zoals wat daar staat?Maksietje schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:02:
Zelf heb ik nu voor thuis een Roomba 560 besteld, die word deze week afgeleverd, daar verwacht ik heel wat van.
In mijn appartementje in Londen heb ik echter een kloon rondrijden, de M-288 http://www.ebuyer.com/product/127690.
Deze doet het boven de verwachting goed. Mijn appartementje heeft van dat soort kokosnoot tapijt liggen (een ramp) en ik had geen goed werkende stofzuiger.
Mijn kloon rijd nu iedere dag door het appartement heen en zijn bakje raakt altijd vol.
Dus van iemand die nooit stofzoog in zijn huis, deze kloon werkt prima.![]()
Ben heel benieuwd wat mijn 560 thuis gaat doen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
waar heb je die info vandaan? paar links?wcduck schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:17:
Ik heb inmiddels aardig wat info over die kloon gelezen. Zo te zien werkt hij behoorlijk aardig. Nu nog een manier krijgen om die robot naar nederland te krijgen. Ze versturen volgens mij niet naar Nederland.
[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 13-03-2008 14:47 ]
"lease note that the above table only applies to Mainland UK deliveries. The surcharge table shows additional charges to be applied for special shipping options or non UK mainland deliveries. "Cabo schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:49:
Ik heb wel interesse in deze: http://www.ebuyer.com/product/127690/show_product_reviews
Maar ze verzenden niet naar NL denk ik. Kan het ook nergens vinden
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq