Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.159.422 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

paQ schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:53:
die schuift alleen het vuill door je kamer heen :D
Dat zijn statische doekjes, die al het stof hechten.
Zulke dingen worden onzettend veel gebruikt bij swiffers en klonen om je huis te ontstoffen.
Als je gewoon een droge vloer hebt, zijn die doekjes ideaal om het huis te ontstoffen.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 19:32
Ik heb hier zo een beetje doorlezen en merk dat er nog niet echt een perfecte robotstofzuiger op de markt is.
Nog even wachten dus...

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

paQ

tuurlijk is die er wel ;)

maar die kost gewoon een boel geld
Afbeeldingslocatie: http://teams.kipr.org/awards/05-0144/images/robots_big_trilobite.jpg

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

XthinkZ schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:16:
Hier ook een goedkoop schoonmaak apparaatje: Robomop. Zal niet perfect werken, maar voor de prijs is het wel een hele goede:

http://robomop.klassegere...mop.klassegereedschap.nl/
Ik heb nu zo'n robomop thuis draaien, en ik moet zeggen dat ie zijn werk geweldig goed doet. (laminaat vloer). Ik heb trouwens ook zo'n Roomba staan die ik amper gebruik en een kloon ervan die ik zelfs beter zijn werk vind doen en veel goedkoper was.

Stofzuigen op laminaat werkt met zo'n roomba gewoon minder goed als stofvegen met van die swiffer doekjes.

Eerst die electrostatisch doekje bevestigen.
Via een groen knopje op de bal kan je de robomop aanzetten en dan staat ie standaard op 1:30 uur ingesteld, druk je nog een keer dan krijg je 1:00 uur en nog een keer 30 Minuten, druk je nog eens dan gaat ie weer op 1:30 uur. (Met de rode knop kan je hem uitzetten) Plaats hem in zij kooi en na zo'n 5 seconden gaat ie beginnen met rollen en je vler vegen :D.

De bal gaat heel leuk en best goed overal langs. Aan het einde zit een dikke laag stof op het doekje en als je over de vloer heen kijkt ziet het er mooi schoon en stofvrij uit. Wel kan ie niet goed bij de hoekjes aangezien het ding rond is, dus op het einde nog even de reden en hoekjes stofzuigen en het ziet er echt stofvrij uit.

Het grote voordeel van dit ding is dat er niet een gigantische accupack waar als er 1 van defect gaat dat ding gelijk heel slecht werkt.
Ook maakt ie niet zo'n herrie als de roomba enz.
Verder komt deze niet zo snel vast te zitten als ie draadjes tegenkomt, en het ziet er erg grappig uit. Het is net zo'n bal waar je een hamster inzet die dan rondjes gaat rennen. Als je zo'n bal en hamster hebt zou je hem in dat ding kunnen plaatsen :P.

Nadeel alleen is dat je er losse doekjes voor moet kopen die speciaal voor de robomop zijn gemaakt = 4,95 per 25 stuks. das 20 eurocent per doekje.

Verder is er nu ook een vernieuwde versie van die ook de hoekjes kan meepakken:
http://www.paramountzone.com/robomop.htm, maar waar je die nu kan vinden in nederland weet ik niet.

Ik had de mijne via zo'n 1dayfly actie gehaald waar de robomop 20 euro kosttte en je dan gelijk 50 extra doekjes kado kreeg. Voor dit geld vind ik het zijn geld zeker waard :).

[ Voor 6% gewijzigd door XthinkZ op 16-09-2007 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

maar uiteraard zoals je al aanhaalt, prima voor een echte gladde vloer.
plavuizen met een wat groter voeg wordt al lastig, laat staan een karpet of tapijt.
Dan heb je nog het laminaat en parket met groeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

paQ schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:20:
maar uiteraard zoals je al aanhaalt, prima voor een echte gladde vloer.
plavuizen met een wat groter voeg wordt al lastig, laat staan een karpet of tapijt.
Dan heb je nog het laminaat en parket met groeven.
Inderdaad, het is alleen geschikt voor gladde vloeren. Maar erg goedkoop voor wat ie doet.
Je moet dus wel de randen en hoeken nog een stofbeurt geven, maar ik gebruik liever dit ding dan de roomba, waarbij ik constant het idee heb dat ik moet opletten of ie niet ergens vastzit, of dat de accu erg snel achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

heb je ook helemaal gelijk in ;)
Ik vind daarom de 'verbeteringen' aan de nieuwe roomba een beetje een wassen neus.
alsof het wat uitmaakt of de hoekborstel 2 of 4 stukjes borstel heeft...
en 'verbeterde navigatie' is hetzelfde als 'nu nog lekkerder'

feit blijft dat roomba zich bij mij thuis regelamtig klem reed. danwel op kabels, danwel onder de bank of tussen stoelpoten. Ook zag ik het karpet vlotter slijten door de harde borstels. Nu kan ik me goed voorstellen dat er mensen zijn die nog never nooit hebben gehad, en e.e.a. zal ook best van invloed zijn op interieur, maar ik denk dat er drastisch aan roomba gewijzigd moet worden ipv niet durven afwijken van een eerste concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:34

Arfman

Drome!

De Roomba kan inderdaad op kabels vastlopen. Dat is ook bekend, en voordat de Roomba bij mij aangaat haal ik dus ook 2 kabels weg van schemerlampjes en 1 van de laptopoplader. Onder de bank of tussen stoelpoten heeft mijn Roomba in 4 maanden tijd zich nog nooit vastgereden. Er is wel een update opgezet voordat ik hem kocht, misschien was dat het probleem?

De Roomba wordt hier nu een beetje afgeschilderd als een slecht apparaat, wat IMHO niet helemaal terecht is. Bij mij werkt hij prima.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Arfman schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:26:
De Roomba kan inderdaad op kabels vastlopen. Dat is ook bekend, en voordat de Roomba bij mij aangaat haal ik dus ook 2 kabels weg van schemerlampjes en 1 van de laptopoplader. Onder de bank of tussen stoelpoten heeft mijn Roomba in 4 maanden tijd zich nog nooit vastgereden. Er is wel een update opgezet voordat ik hem kocht, misschien was dat het probleem?

De Roomba wordt hier nu een beetje afgeschilderd als een slecht apparaat, wat IMHO niet helemaal terecht is. Bij mij werkt hij prima.
Dat niet, maar ik vind hemn herrie maken, accu vervangen is duur, en het laden duurt te lang. daarnaast moet je hem regelmatig schhoomaken en haartjes uit de borstels enz verwijderen.

De Roomba die zelf zijn vuil leegt en automatisch oplaad klinkt natuurlijk veel beter. Ik denk dat we gewoon nog 5 jaar moeten wachten voordat er er stofzuigerrobots waar je minimaal naar om moet kijken en een beetje betaalbaar wordt.
Op dit moment vind ik het nogal een prijzige gadget voor wat ie doet, en daarom vind ik de robomop ook zo leuk voor 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

XthinkZ schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:40:
Dat niet, maar ik vind hemn herrie maken, accu vervangen is duur, en het laden duurt te lang. daarnaast moet je hem regelmatig schhoomaken en haartjes uit de borstels enz verwijderen.
Klopt, maar een gewone stofzuiger maakt ook herrie ;) De Roomba loopt bij ons als we niet thuis zijn, of als we in bed liggen (kamerdeur dicht, heb je ook geen virtual wall meer nodig)
Accu vervangen weet ik niet, deze doet het nog prima. Opladen duurt een paar uur, maar dat is altijd nog sneller dan de snelheid waarmee mijn huis vervuilt ;)
Je moet hem inderdaad wel schoonhouden, dan doet hij z'n werk het best. Elke week, of na 3-4 stofzuigbeurten, reinig ik de borstels. 5 minuten werk overigens.
De Roomba die zelf zijn vuil leegt en automatisch oplaad klinkt natuurlijk veel beter. Ik denk dat we gewoon nog 5 jaar moeten wachten voordat er er stofzuigerrobots waar je minimaal naar om moet kijken en een beetje betaalbaar wordt.
Op dit moment vind ik het nogal een prijzige gadget voor wat ie doet, en daarom vind ik de robomop ook zo leuk voor 2 tientjes.
Ja, een stille Roomba die zelf alles doet is natuurlijk beter, maar IMHO moet je de huidige Roomba afzetten tegen de apparaten waar hij mee concurreert: namelijk de gewone stofzuigers die Jan en alleman in huis heeft. En dan kies ik persoonlijk voor het gemak van een Roomba.

Begrijp me niet verkeerd: ik zie zeker je punten, waar je ook deels gelijk in hebt, maar je kunt van de huidige Roomba geen "next-gen" eigenschappen verwachten :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

XthinkZ schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:25:
[...]

Inderdaad, het is alleen geschikt voor gladde vloeren. Maar erg goedkoop voor wat ie doet.
Je moet dus wel de randen en hoeken nog een stofbeurt geven, maar ik gebruik liever dit ding dan de roomba, waarbij ik constant het idee heb dat ik moet opletten of ie niet ergens vastzit, of dat de accu erg snel achteruit gaat.
Moet je bij deze nou niet oppassen dat ie van de trap afvliegt ;)

Je kan natuurlijk ook voor zorgen dat je, zoals het hoort, geen losse bedrading op grond heb liggen. :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

paQ schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:52:
Ik vind daarom de 'verbeteringen' aan de nieuwe roomba een beetje een wassen neus.

feit blijft dat roomba zich bij mij thuis regelamtig klem reed. danwel op kabels, danwel onder de bank of tussen stoelpoten. Ook zag ik het karpet vlotter slijten door de harde borstels. Nu kan ik me goed voorstellen dat er mensen zijn die nog never nooit hebben gehad, en e.e.a. zal ook best van invloed zijn op interieur, maar ik denk dat er drastisch aan roomba gewijzigd moet worden ipv niet durven afwijken van een eerste concept.
Ligt inderdaad sterk aan je inrichting denk ik. Bij mij klemt miepje ook wel eens tussen de boekenkastdeuren, maar dan gaat ie zelf op achteruit en komt weer los. Kabels gooi ik netjes in kabelgoten of samengebonden, dus daar heeft miepje ook geen last van.

Het enige waar ie wel eens op vast wilt lopen is op de stang van een wasrek, waar ie gewoon overheen kan met z'n voorwiel, maar daarna niet meer verder kan.
Er zijn mensen die gewoon twee "antennes" (stokjes) aan de bumper hebben geplakken zodat ze niet meer onder een bepaalde meubel kunnen komen.
paQ schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:52:

Ligt inderdaad sterk aan je inrichting denk ik. Bij mij klemt miepje ook wel eens tussen de boekenkastdeuren, maar dan gaat ie zelf op achteruit en komt weer los. Kabels gooi ik netjes in kabelgoten of samengebonden, dus daar heeft miepje ook geen last van.

Het enige waar ie wel eens op vast wilt lopen is op de stang van een wasrek, waar ie gewoon overheen kan met z'n voorwiel, maar daarna niet meer verder kan.
Er zijn mensen die gewoon twee "antennes" (stokjes) aan de bumper hebben geplakken zodat ze niet meer onder een bepaalde meubel kunnen komen.
XthinkZ schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:40:
[...]

Ik heb de afgelopen jaar nooit de accu hoeven te vervangen. Ik wissel tussen 2 filters van de 4 die ik bij had gekregen (effe spoelen). Het laden gebeurt in 2 uur in de homebase waar ie zelf naar rijdt. Ik haal de haren niet eens uit de borstels meer. Ze hebben toch geen invloed op de werking.
En ze doet haar werk als ik uit huis ben, dus herrie?

[ Voor 42% gewijzigd door kmf op 17-09-2007 14:51 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik schilder de roomba niet af als slecht apparaat, maar ik denk tegelijkertijd wel dat ie een onterecht verheven status heeft. En ja, hij zal het best bij velen perfect doen, maar ik denk dat ie bij net zoveel mensen tegenvalt.
Feit is dat het een high maintenance apparaat blijft. Hij vergt gewoon veel verzorging en zodra je een tapijt hebt of wat honden hebt rondlopen wordt het al meer ergernis dan hulp.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik al die nadelen van de roomba NIET met mijn trilobite. imo een fantastisch voorbeeld van een ECHT zelfstandige stofzuiger. Na een keer of 6 stofzuigen gooi ik de bak leeg en af en toe zuig ik de bak filter uit, welke ik zo eens per 2 maanden vervang (kost een euro) en meer heb ik er nog nooit aan hoeven doen. (op die keer na dat ie door de hondenkots reed dan :X maar hij doet het er niet minder om ;) )
Gaat de prijs omlaag? ik denk het niet. De commerciele markt is gewoon erg klein, en dat geeft electrolux ook zelf aan. En dat zie je aan de verkrijgbaarheid van Karcher/Siemens of electrolux/AEG.

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 17-09-2007 19:55 ]

• XthinkZ

XthinkZ

Tijdelijke Roomba Kloon voor 29,50 Euro.

http://www.ioffer.nl/prod...&subcatid=&productid=2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mijn Roomba begon gisteren ineens te dansen: steeds rondjes draaien, stukje vooruit, stukje achteruit. Op internet gevonden als de Roomba dance. Had te maken met vuil in de wielsensors of bumpersensors. Daar is lastig bij te komen, maar via een handige site (http://mysteryroad.blogs....ce/xintroroomba_3549.html) heb de Roomba geheel uit elkaar geschroeft. Viel eigenlijk nog wel mee. Van binnen natuurlijk een gigantische hoeveelheid stof aangetroffen. Alles schoongemaakt, gezogen en weer in elkaar gezet. Na een uurtje knutselen doet Roomba het weer als vanouds.
Dus, mocht je ooit problemen krijgen, weer niet bevreesd, hij is vrij eenvoudig uit elkaar te halen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 24-09-2007 19:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
Heb hem voor de gein eens aangeschaft om te zien of het wat was.
Maar hij werkt niet goed, hij neemt het vuil wel mee, maar hij schuift het niet in zijn afvalbak zal ik maar zeggen.
Enig idee of je dingen kan terugsturen naar ioffer? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07
Je hebt een jaar garantie dus ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

DoDo schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:24:
Je hebt een jaar garantie dus ja!
Eeeh, half jaar dus.
iOffer geeft zelf 6 maand garantie op dit product.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Microkid schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:15:
Mijn Roomba begon gisteren ineens te dansen: steeds rondjes draaien, stukje vooruit, stukje achteruit. Op internet gevonden als de Roomba dance. Had te maken met vuil in de wielsensors of bumpersensors. Daar is lastig bij te komen, maar via een handige site (http://mysteryroad.blogs....ce/xintroroomba_3549.html) heb de Roomba geheel uit elkaar geschroeft. Viel eigenlijk nog wel mee. Van binnen natuurlijk een gigantische hoeveelheid stof aangetroffen. Alles schoongemaakt, gezogen en weer in elkaar gezet. Na een uurtje knutselen doet Roomba het weer als vanouds.
Dus, mocht je ooit problemen krijgen, weer niet bevreesd, hij is vrij eenvoudig uit elkaar te halen :)
ik wil niet je ballon kapotprikken, maar dat stof zit er over 2 weken weer allemaal terug in ;)

je kunt je roomba wel laten updaten, en dan maakt ie niet meer zo'n punt van de wielsensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 10:56

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ken eht apparaatje wel, in de toekomst zullen ze bij oplossing van sommige gebreken (zuigkracht e.d. het echt wel over nemen van de meeste handzuigers.

Doet me denken aan de projecten van mijn studie waarbij we wagentjes moesten maken die op eigen kracht muren en lijnen konden volgen. :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Anoniem: 94923

En vandaag biedt 1dayfly.nl er een voor € 25,- :)

• MADG0BLIN
Heb hem een tijdje terug al gekocht. Waardeloos ding. Dus als iemand hem nog wil kopen. :P

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dus ik mag aannemen dat dat gevalletje niet geschikt is voor een flinke portie kattenharen, en wat kattenbakkorrels?? Het lijkt me trouwens leuk speelgoed voor de katten zelf >:)

Hier staat tekst

• MADG0BLIN
Nope. Hij veegt alles bij elkaar, maar niet in het bakje. Dus je kan achteraf alles zelf opvegen. De kleine vind het wel interessant, maar daar is alles mee gezegd. :)

• Arfman

Arfman

Drome!

Ook nogal logisch, je kunt van een prduct van 25 euro niet verwachten dat hij hetzelfde doet als een product van ~250 euro (Roomba bv.)

• MADG0BLIN
Ik zeg ook niet dat ik top prestaties van zo'n apparaat verwacht, maar het werkt dus helemaal niet gewoon. Ze hadden de opvangbak net zo goed weg kunnen laten, komt namelijk niets in. :+

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:50
Ik heb wel interesse erin. Wie gaat 'm nog meer aanschaffen die op 1dayfly.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14

Sick Nick

Drop the top!

Die iOffer handel is verkocht aan 1dayfly en ineens heeft die laatste precies hetzelfde ding in de aanbieding. Ik gok dat iOffer nog een mooie voorraad had liggen die ze nu de deur uit proberen te werken :D

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Deze robot stofzuigers hebben wel de toekomst. Die trilobite kun je inmiddels kopen voor 877 euro, dat vind ik alleen nog steeds veel geld voor een stofzuiger.

Ik wacht er nog een jaar of 2 mee, maar dan ga ik zeker zoiets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kortom, het is een aanbieding die je beter voorbij kan laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Bram schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:16:
Deze robot stofzuigers hebben wel de toekomst. Die trilobite kun je inmiddels kopen voor 877 euro, dat vind ik alleen nog steeds veel geld voor een stofzuiger.

Ik wacht er nog een jaar of 2 mee, maar dan ga ik zeker zoiets kopen.
maar dan zuigt ie ook 3 keer beter ;)
hij heeft me nog nooit in de steek gelaten en loopt nagenoeg dagelijks zijn rondje

ik denk haast niet dat deze prijzen nog gaan dalen.
ze waren verleden jaar op webshops idd al op de 900 euro verkrijgbaar.
commerciële markt in dit prijssegment is gewoon heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rijd Meneer Trilibite ook weer naar haar laadstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 00:05
Beetje aan het kijken voor zo'n ding. Erg cool die Roomba's, tenminste, dat lijkt me...
En tsja... voor 900 euro mag je ook wel verwachten dat een Trilobite beter is.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Anoniem: 94923 schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:37:
Rijd Meneer Trilibite ook weer naar haar laadstation?
tuurlijk :)

en als ie daarna nog verder moet, doet ie dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paQ, kun je iets vertellen over de strips die bij de Trilibite worden geleverd (Roomba kent ze als Virtual Wall Lighthouse) en of/hoe jij ze gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik gebruik die maar op 1 plek.

standaard krijg je 2 rollen van 3 m oid geleverd, dus best veel ;)
Het zijn zelfklevende magneet strips die je ergens op kunt plakken, of onder, of tegen etc.
Ik heb twee staande lampen naast de bank staan met een lage voet. Zo laag dat ie er op en zelfs overheen kan rijden (de trilobite heeft nl. best grote wielen en een variablee groundclearance waardoor hij makkelijk over de wat hogere obstakels heen kan)
Tegen de zijkant van die lamp heb ik dus een strip geplakt. Wanneer de trilobite daarbij in de buurt komt weet ie dat ie dat moet mijden. Hij blijft dan staan en zoekt een nieuwe hoek waarin het 'veilig' is en vervolgt zijn weg.
Bij het ruimte berekenen (eerst de omtrek van de ruimte rijden) vervolgt hij dus de berekening en keert niet lukraak om!

De virtual walls bij roomba en scooba zenden een signaal uit over een in te stellen lengte. Zo onnauwkeurig als de neten in elk geval :|
Kreeg ze noou nooit eens fatsoenlijk afgesteld, en in weze staan die apparaatjes zichzelf in de weg. Ook heb ik gemerkt dat het signaal nogal eenvoudig reflecteren kan.

terug naar de strips: wanneer je niet wilt dat hij over een drempel of bepaald tapijt rijdt een strip erop, ertegen of eronder doen en opgelost. De trilobite heeft overigens geen harde borstel zoals roomba, maar zachte flexibele latex flappen op een aluminium rol, dus het laten mijden van een karpet hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan de trilobite eigenlijk wel meerdere kamers uit zichzelf doen, dat is iets wat Roomba juist kan d.m.v. de Lighthouses.

• paQ

paQ

dat doet alleen de nieuwe roomba
voor zover mij bekend is er geen andere stofzuiger (of borstelaar) die dat wel doet, maar dan nog: als trilobite vindt dat de omtrek hem 118 stofzuigminuten gaat kosten (omdat het bijvoorbeeld 2 of 3 vertrekken zijn) dan gaat ie 118 stofzuigminuten doen. Ik zie het 'unieke' er niet helemaal in zeg maar.
de nieuwe roomba met lighthouses zal toch ook tussentijds eerst naar zijn laadstation moeten gaan zoeken wanneer de batterijen leegraken (en afhankelijk van obstakels zal hij het vast ook wel eens NIET halen weet ik uit ervaring)
Maar hoe dan ook kun je niet op dit soort zaken afwegen vind ik persoonlijk.
zoals al eerder gepost heb ik 2 roomba's gehad, de scooba en een trilobite. Ze zijn allemaal verhuist, op de laatste na ;)

offtopic:
hoewel het daar misschien op lijkt, is het niet mijn bedoeling een roomba de grond in te stampen, maar de resultaten kunnen in veel gevallen zeer onbevredigend zijn; buy cheap, buy twice. Uiteindelijk ben ik ook overstag gegaan naar een dure Electrolux, maar ik heb er wel dagelijks plezier van en ik kan er op vertrouwen dat ie zijn klus klaart.

Hey paQ ik begrijp je punten volkomen hoor, doch heb ik het gevoel dat de nieuwe 500 reeks van Roomba zijn opgewaardeerd met features afgekeken van de Trilobite. Als dit zo is dan kan ik veel geld besparen door te kiezen voor Roomba, nietwaar?
Blijft dan alleen nog het zelf legen van het stofreservaar....

• matthijst
Reviews van de trilobite zijn ook niet allemaal positief:
http://www.amazon.com/rev...ySubmissionDateDescending

• paQ

paQ

ja zo kan ik er nog wel eentje opscheppen :+

slechte reviews puur op prijs en hier en daar een daadwerkelijke foutief werkende machine. kan gebeuren... Lees eens reviews over de roomba en je zult zien dat mensen hem menig maal zelf uit elkaar hebben moeten halen voor reiniging, weigerende onderdelen, software updates etc etc.

alle waar naar zijn geld.

@ tweakernick:
ook de trilobite moet je zelf legen, net als uiteindelijk het opvangreservoir van een kärcher / siemens.
let wel: er gaat 1,2 liter aan samengedrukt vuil in een trilobite. dat is een hele mooie score!
een roomba heeft behalve een mini opvangbakje ook niet de zuigkracht het vuil samengedrukt 'op te slaan'
Als ik trilobite een keer of 5 per week laat lopen, leeg in 1 maal in de week het reservoir (ongeveer 70% gevuld), en vervang ik eens in de 2 maanden het filter. (1 euro per stuk bij de stofzuigerwinkel)

[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 22-11-2007 11:00 ]

• matthijst
paQ schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:57:
ja zo kan ik er nog wel eentje opscheppen :+
ah, sorry, ik wist niet dat het in dit topic verboden was iets negatiefs over trilobite te zeggen :O

Die Trilobyte 2.0 ziet er wel mooi uit trouwens _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 22-11-2007 11:11 ]

• paQ

paQ

matthijst schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:10:
[...]

ah, sorry, ik wist niet dat het in dit topic verboden was iets negatiefs over trilobite te zeggen :O
mooi! >:)

nee zonder dollen.
er zullen altijd negatieve berichten over alles ontstaan. altijd zal er iets niet werken bij de een of ander, afgezien van de reden daarvan. Het gaat erom dat die paar negatieve 'reviews' worden ondergesneeuw door de positieve,

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 22-11-2007 11:21 ]

Foei, je maakt het me wel moelijk paQ.
Ik denk dat ik toch maar net als jij een Roomba ga proberen,
erop schelden, wegsmijten en overstappen naar Trilobite ;)

• paQ

paQ

ik denk dat je een beetje moet kijken naar je toepassing.

als je zegt: "ik wil niet swifferen" dan is de roomba een prima alternatief en zou ik je die paar honderd euro besparen. (geen idee over de lange termijn)

maar heb je veel huisdierhaar (zoals in mijn geval) en geen zin om de borstel van roomba met grote regelmaat te moeten ontpluizen, dan zou ik als ik jou was toch uitkijken naar een stofZUIGER ipv een borstelaar. (60W vs. 30W)

Nee ik heb geen huisdieren, dus hier wordt slechts 1 keer per week gestofzuigd.
Wel heb ik daar een enorme hekel aan, dus wil dat 2-wekelijks geautomatiseerd gaan doen. Het apparaat moet uit zichzelf de huiskamer, keuken en 2 slaapkamers pakken. Ik denk dat Roomba dit wel moet kunnen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Mijn Roomba heeft anders geen moeite met de lange haren van mijn vriendin. Eens per week uitborstelen (de Roomba dan :+) is meer dan voldoende heb ik gemerkt. Ik doe dat samen met het reguliere onderhoud (even de meeste stof weghalen/blazen).

• matthijst
Heb je aan zon stofzuiger nou genoeg, of "moet" je daarnaast ook nog normaal stofzuigen?
--> 2 personen, gladde vloeren, geen huisdieren, geen overmatige haaruitval ;)

Hoeveel jaar garantie zit er op een Roomba? 1 jaar, of 2 jaar?

[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 22-11-2007 14:42 ]

Als ik de reviews goed begrepen heb hoef je, als de het apparaat tenminste regelmatig zijn werk laat doen, niet meer zelf te stofzuigen. Moet je wel de laatste generatie gebruiken, omdat deze wel in de hoeken kunnen komen.
Maar ja, kan die uit zichzelf meerdere kamers pakken zodat je hem niet steeds per kamer aan moet zetten, daar ben ik nog niet uit...

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb al een jaar of twee niet meer gestofzuigd, op de trap na (want de roomba kan geen trappenlopen. De trilobyte ook niet)

En ik heb de roomba ook al een jaar niet meer schoongemaakt. De haren blijven wel in de borstels vastzitten, maar hebben geen invloed op de werking. En het werkt nog prima, hoewel de accu oud begint te worden.

De roomba heeft 1 jaar garantie. Als er iets kapot gaat, komt UPS het ophalen en krijg je meestal een nieuwe.

kmf, via wie loopt de garantie? Via iRobot of de reseller en wie was die reseller bij jou?

• paQ

paQ

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:13:
Nee ik heb geen huisdieren, dus hier wordt slechts 1 keer per week gestofzuigd.
Wel heb ik daar een enorme hekel aan, dus wil dat 2-wekelijks geautomatiseerd gaan doen. Het apparaat moet uit zichzelf de huiskamer, keuken en 2 slaapkamers pakken. Ik denk dat Roomba dit wel moet kunnen.
ligt een beetje aan de hoogte van je dorpels.
trilobite doet niet moeilijk over hoogtes van 1 cm of kabelspaghetti, een roomba ligt lager en zal eerder de bumpersensor activeren.

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:42:
kmf, via wie loopt de garantie? Via iRobot of de reseller en wie was die reseller bij jou?
Garantie loopt gewoon via irobot, maar ik deed het wel via de winkel.
Ik kreeg de contactdata van de servicecenter van irobot van de reseller irobotstore. Ik kon toen gewoon een online form invullen en kreeg al gauw een service-email voor verdere instructies.

Simpelweg afspraak maken met UPS en ze hebben het opgehaald. Paar dagen later werd een nieuwe roomba bezorgd.
En dat alleen omdat de roomba niet meer piepte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-06 14:41

thomaske

» » » » » »

Sinds gisteren is de Roomba 530 in Nederland leverbaar (iig bij irobotstore.nl). Ik heb er een besteld en verwacht deze week de robot thuis! Ben benieuwd!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Laat het hier weten hoe hij/zij bevalt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:37
thomaske schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:27:
Sinds gisteren is de Roomba 530 in Nederland leverbaar (iig bij irobotstore.nl). Ik heb er een besteld en verwacht deze week de robot thuis! Ben benieuwd!
Wat mij opvalt aan die dingen is dat ze random over de vloer rijden....

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wat wil je anders?
je zou er een volledig kunnen programmeren, maar of dat nou het gewenste resultaat biedt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Beetje systematisch misschien? Maar die dingen weten toch wel of ze ergens zijn geweest ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wordt een duur machientje.
eentje die precies bijhoudt na hoeveel xxx,xxxx omwentelingen van as links, danwel rechts hij van richting is veranderd, onder welke hoek.

ding moet allicht zijn reeds gedane werk een aantal malen doorkruisen.
en dan hebben we het nog nieteens gehad over de toch best heel veel stoel- en tafelpoten.

als een wiel doorslaat, blijft hangen of geen contact maakt met de vloer, dan is heel die berekening al om zeep. Resulteert volgens mij in een zeer onnauwkeurig proces.
Het zou mogelijk kunnen zijn met een soort van intelligent oog met visuele herkenningspunten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

paQ schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:34:
wordt een duur machientje.
eentje die precies bijhoudt na hoeveel xxx,xxxx omwentelingen van as links, danwel rechts hij van richting is veranderd, onder welke hoek.

ding moet allicht zijn reeds gedane werk een aantal malen doorkruisen.
en dan hebben we het nog nieteens gehad over de toch best heel veel stoel- en tafelpoten.

als een wiel doorslaat, blijft hangen of geen contact maakt met de vloer, dan is heel die berekening al om zeep. Resulteert volgens mij in een zeer onnauwkeurig proces.
Het zou mogelijk kunnen zijn met een soort van intelligent oog met visuele herkenningspunten oid.
gewoon GPS inbouwen ;) :+ 8)7

Gekheid natuurlijk, maar hoe vind hij zijn basis station eigenlijk terug? via een radio baken ofzo?
Met 3 radio bakens moet je de positie ook precies kunnen bepalen dus dat zou wel een oplossing zijn...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Zodra een roomba zijn batterij op raakt, of wanneer hij denkt klaar te zijn, blijft hij net zo lang ad random karren totdat het basisstation in zijn IR ontvanger valt.
Vooral in het eerste geval strandde hij bij mij nog wel eens (batt. op voordat hij het station in zicht had)

of de nieuwe dit anders doet zou ik niet weten.
Kan me haast niet voorstellen dat die bakens weten waar zij zich bevinden tov de basis.

een trilobite schakelt bij batt. op of klaar, zijn zuigmotor uit, en navigeert naar de eerste wand die hij tegenkomt, en rijdt net zolang langs de omtrek totdat hij het basisstation tegenkomt OF, indien hij reeds in de buurt zit van de basis (met ultrasoon reflectie) zal hij met een verkorte route richting de basis rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 27-11-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

stp_4 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:57:
[...]

Wat mij opvalt aan die dingen is dat ze random over de vloer rijden....
Niet volledig random. Er is een bepaalde patroon die ze volgen per tijd, waarbij de hoek waar ze uitkomen verschilt bij elke botsing. Hiermee kan het voorkomen dat een plek meerdere keren, vanaf verschillende hoeken wordt geborsteld.

Dit betekent ook dat plekken waar veel geleefd wordt, en dus veel obstakels kent (stoelpoten) veel vaker wordt schoongemaakt dan bv de gang.

Dat is de theorie, en het werkt in het praktijk prima.

Je hebt met de nieuwe versies ook lighthouse, waarbij een ruimte eerst helemaal wordt afgemaakt voordat aan een nieuwe wordt begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

paQ schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:54:
Zodra een roomba zijn batterij op raakt, of wanneer hij denkt klaar te zijn, blijft hij net zo lang ad random karren totdat het basisstation in zijn IR ontvanger valt.
Vooral in het eerste geval strandde hij bij mij nog wel eens (batt. op voordat hij het station in zicht had)
Kwestie van het station op een strategische plaats zetten lijkt mij. Ik heb de mijne onder een kast gezet die vrij zicht heeft over de hele woonkamer. Miepje heeft haar bedje altijd kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomaske schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:27:
En, hoe bevalt ze (of hij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

die van mij is een hij
en hij heet Stoffel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Eerste indruk is erg goed! Ben toch wel positief verrast over de 'slimheid' van de robot. Gaat netjes langs de randen en bij bijvoorbeeld een tafelpoot helemaal rondom.
Er staat dat je om de 3 keer de reservoirs moet legen, na de eerste run was het al hard nodig, maar dat kwam vooral omdat hij op plekken komt waar ik met de stofzuiger zelden kwam. ;)
Het legen van de stof-reservoirs is niet echt een handig karweitje en zorgt altijd voor nog wat stof dat eruit valt. Maar daar moet ik misschien nog wat handiger in worden.

Echte tijdswinst heb ik er nog niet mee geboekt, omdat het erg leuk is om naar te kijken :) maar ik neem aan dat dat wel minder wordt ;)

Ik heb overigens geen huisdieren en alleen laminaat/tegels

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bent gegaan voor de 530 hè. Denk je dat je de lighthouses mist die wel bij de 560 worden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Nee, in mijn geval niet. Heb een 2-kamer appartement, dus zo'n lighthouse heeft voor mij geen zin. Als ik de kamers apart wil stofzuigen trek ik de deur wel even dicht (of gebruik ik de virtuele muur). Verder heb je bij de 560 ook een timer, maar ook die mis ik niet. (en vond ik het geld niet waard)

[ Voor 5% gewijzigd door thomaske op 06-12-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Robomop is vandaag weer in de aanbieding http://www.1dayfly.nl/index.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
Maar met 10 euro verzendkosten nog altijd maar 8 euro goedkoper :P
En dan zonder 25 extra doekjes.

* Wormaap gaat'm voor zijn mama kopen voor kerstmis :P

[ Voor 39% gewijzigd door Wormaap op 08-12-2007 13:32 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

nm

[ Voor 97% gewijzigd door -Thunder- op 08-12-2007 13:34 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thomaske schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:47:
Nee, in mijn geval niet. Heb een 2-kamer appartement, dus zo'n lighthouse heeft voor mij geen zin. Als ik de kamers apart wil stofzuigen trek ik de deur wel even dicht (of gebruik ik de virtuele muur). Verder heb je bij de 560 ook een timer, maar ook die mis ik niet. (en vond ik het geld niet waard)
Dat betekent dat jij hem altijd handmatig moet aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik heb deze ook gezien op 1dayfly en wat filmppjes van gezien. Dat ding kan toch nooit goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 14:49
Cabo schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:30:
[...]

Ik heb deze ook gezien op 1dayfly en wat filmppjes van gezien. Dat ding kan toch nooit goed werken?
is ook niet echt verglijkbaar met stofzuigen, meer met een swiffer.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Anoniem: 94923 schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:16:
[...]

Dat betekent dat jij hem altijd handmatig moet aanzetten?
Inderdaad, één druk op de knop en de rest gaat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

behelpen he :D

Nee zonder dollen.
lekker belangrijk of je een timer hebt of niet.

ik zet hem aan wanneer ik vind dat het nodig is, of wanneer ik weg ga (wat meestal niet op vaste tijdstippen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Even een korte reactie, sinds een week of 3,4 ook uitbreiding in ons gezin, een telg, wit van kleur van ongeveer 4.000 gram, en we hebben het de naam snuffel gegeven, roepnaam snuf.

Leuk apparaat, nog leuker om naar te kijken als hij zijn werk doet en voor zover ik het kan zien doet hij dit werk ook nog eens effectief (willekeurig gestrooide stukjes piepschuim waren alle 10 weg na zijn ronde), echter niet geheel onverwacht, hij heeft nog al eens de neiging om zich te verwikkelen in een snoer of twee, maar de virtual wall doet wonderen (meestal).

100% zijn geld waard, "echt" stofzuigen is nauwelijks meer nodig, afgezien van een hoekje, of als er weer eens iemand in de tuin bezig geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk model heb je aangeschaft Fly-guy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:03:
Welk model heb je aangeschaft Fly-guy?
De 530, zonder timer, aangezien ik dat niet echt nodig heb.

Vraag me echter wel af hoe lang de borstels het uithouden. We hebben een gestorte grind vloer en na 3 weken begint snuf al wat schade te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 12:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Maakt snuf ook veel herrie? Als je er eentje zonder timer koopt, wil je 's nachts niet wakker worden omdat er plotseling een stofzuiger wakker wordt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske

thomaske

» » » » » »

ajhaverkamp schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:44:
Maakt snuf ook veel herrie? Als je er eentje zonder timer koopt, wil je 's nachts niet wakker worden omdat er plotseling een stofzuiger wakker wordt.
De roomba zonder timer (530) moet je handmatig aanzetten (knop op de bovenkant). De kans dat dat ding zomaar 's nachts gaat stofzuigen is daarom erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 12:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

thomaske schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:27:
[...]
De roomba zonder timer (530) moet je handmatig aanzetten (knop op de bovenkant). De kans dat dat ding zomaar 's nachts gaat stofzuigen is daarom erg klein.
Oke, ik kreeg de indruk dat hij op willekeurige momenten aan de slag zou gaan. Op zich heb ik ook wel zin in zo'n "huisdier" echter is het best nog wel prijzig.
Mijn appartement heeft alles op 1 verdieping, de drempels zijn heel laag. Kan zo'n Roomba dan toch door je hele huis aan de gang gaan? Of stopt die bij de eerste de beste weerstand die hij ondervindt?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hij kan over drempels van 2cm hoogte, als ik me het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:31:
[...]

Oke, ik kreeg de indruk dat hij op willekeurige momenten aan de slag zou gaan. Op zich heb ik ook wel zin in zo'n "huisdier" echter is het best nog wel prijzig.
Mijn appartement heeft alles op 1 verdieping, de drempels zijn heel laag. Kan zo'n Roomba dan toch door je hele huis aan de gang gaan? Of stopt die bij de eerste de beste weerstand die hij ondervindt?
Qua drempels weet ik niet, hij gaat wel over de voet van een staande lamp heen en die is 1,5 cm ofzo hoog. Verder maakt hij absoluut geluid, maar ik heb 'm ook wel eens aan als ik thuis ben (blijft leuk, kijken) en het stoort me niet erg. Je kunt nog prima converseren en TV kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Volgens de consumentenbond is de zuigkracht / effectiviteit van de robotstofzuigers minimaal. Tapijt zou selcht gaan, laminaat matig.
Kan iemand mij overtuigen dat ik voor mijn drempelloze 95m2 laminaatvloer toch echt de Roomba moet aanschaffen? Op dit moment ben ik elke zaterdag 1 uur bezig om het een beetje stofvrij te krijgen. Maar ik op dit moment nog het idee dat ik al het stof voor me uitschuif, in plaats van opzuig...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

koop dan toch ook een ZUIGrobot en geen borstelrobot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Cis schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:47:
Volgens de consumentenbond is de zuigkracht / effectiviteit van de robotstofzuigers minimaal. Tapijt zou selcht gaan, laminaat matig.
Kan iemand mij overtuigen dat ik voor mijn drempelloze 95m2 laminaatvloer toch echt de Roomba moet aanschaffen? Op dit moment ben ik elke zaterdag 1 uur bezig om het een beetje stofvrij te krijgen. Maar ik op dit moment nog het idee dat ik al het stof voor me uitschuif, in plaats van opzuig...
Tja. hoe wil je overtuigd worden. Je leest hier al genoeg ervaringen en kan je conclusies daar uit trekken. De Roomba borsteld meer dan dat ie zuigt, dus is het voor tapijt minder geschikt (ik heb geen tapijt dus niet echt een idee, hij maakt de schoonloopmatten in de hal wel altijd goed stof, zand en bladervrij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Ik heb laminaatvloer, dus dat zou dan matig gaan. Maar sommige mensen zijn hier heel positief, terwijl de ander een negatief oordeel heeft. Dus echt een duidelijk eindoordeel heb ik nog niet. En 300 euro is toch net iets teveel om zomaar een "gok" te nemen...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Cis schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:01:
Ik heb laminaatvloer, dus dat zou dan matig gaan. Maar sommige mensen zijn hier heel positief, terwijl de ander een negatief oordeel heeft. Dus echt een duidelijk eindoordeel heb ik nog niet. En 300 euro is toch net iets teveel om zomaar een "gok" te nemen...
Waarom zou het matig zijn? Gaat prima hier. Let op bij de negatieve oordelen of deze mensen wel of niet een tapijtje op hun laminaatvloer hebben. Even de redenen doorlezen dus.

Maar ja, je kan natuurlijk nog beroep doen op de "retourbeleid van webwinkels".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maksietje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 11:45

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

Zelf heb ik nu voor thuis een Roomba 560 besteld, die word deze week afgeleverd, daar verwacht ik heel wat van.

In mijn appartementje in Londen heb ik echter een kloon rondrijden, de M-288 http://www.ebuyer.com/product/127690.
Deze doet het boven de verwachting goed. Mijn appartementje heeft van dat soort kokosnoot tapijt liggen (een ramp) en ik had geen goed werkende stofzuiger.
Mijn kloon rijd nu iedere dag door het appartement heen en zijn bakje raakt altijd vol.

Dus van iemand die nooit stofzoog in zijn huis, deze kloon werkt prima. _/-\o_
Ben heel benieuwd wat mijn 560 thuis gaat doen. :P

Life is all about priorities!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De Roomba deed het in mijn 75m2 laminaatappartementje altijd prima. Nu, op halfhoogtapijt, doet hij het ook prima, maar merk je dat de accu sneller leeg is (niet zo gek, die borstels gaan door het tapijt heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Maksietje schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:02:
Zelf heb ik nu voor thuis een Roomba 560 besteld, die word deze week afgeleverd, daar verwacht ik heel wat van.

In mijn appartementje in Londen heb ik echter een kloon rondrijden, de M-288 http://www.ebuyer.com/product/127690.
Deze doet het boven de verwachting goed. Mijn appartementje heeft van dat soort kokosnoot tapijt liggen (een ramp) en ik had geen goed werkende stofzuiger.
Mijn kloon rijd nu iedere dag door het appartement heen en zijn bakje raakt altijd vol.

Dus van iemand die nooit stofzoog in zijn huis, deze kloon werkt prima. _/-\o_
Ben heel benieuwd wat mijn 560 thuis gaat doen. :P
Die is ongeveer 63 euro. Op andere sites staat ie voor over de 100 pond. Is die prijs echt zoals wat daar staat?

ben al tijdje geïnteresseerd in een robot stofzuiger voor op me kamer. Alleen ze zijn wel duur, en over de zuigkwaliteit? Heb laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb inmiddels aardig wat info over die kloon gelezen. Zo te zien werkt hij behoorlijk aardig. Nu nog een manier krijgen om die robot naar nederland te krijgen. Ze versturen volgens mij niet naar Nederland.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

wcduck schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:17:
Ik heb inmiddels aardig wat info over die kloon gelezen. Zo te zien werkt hij behoorlijk aardig. Nu nog een manier krijgen om die robot naar nederland te krijgen. Ze versturen volgens mij niet naar Nederland.
waar heb je die info vandaan? paar links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Van de goedkope versie is ook eentje met een afstandsbediening die wel het docking station opzoekt zodra deze leeg is. Niet eens zo duur:
http://www.dealsdirect.co...eaner-wall-sensor-remote/
Reviews zijn hier te vinden. In de reviews staan vaak links naar andere reviews of youtube video's:
http://www.ebuyer.com/product/127690/show_product_reviews
Wellicht wordt het tijd voor een samenkoop actie. Wellicht kan het dan nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik heb wel interesse in deze: http://www.ebuyer.com/product/127690/show_product_reviews

Maar ze verzenden niet naar NL denk ik. Kan het ook nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Als je een volledig gladde vloer hebt, geen kabels of andere zaken waarin een roomba zich kan vastrijden is er op zich niets op tegen natuurlijk en zal het prima zijn werk doen verder.
En dat een roomba of borstel kloon een bakje vult met over een tapijt rijden wilt niet zeggen dat het tapijt schoon is; je zult je kapot schrikken wat je er daarna nog uitzuigt

Zolang je het ding maar nuchter blijft bekijken en goed beredeneert voor jezelf wat het ding nou eigenlijk precies doet en met welk resultaat.

Persoonlijk denk ik ook niet dat zo'n kloon zoveel slechter zal scoren als een echte roomba.
de techniek is super eenvoudig, goedkoop en het onderhoud valt vanzelf volledig in handen van de gebruiker. (en bedenk ook dat het ding (imho veel te) veel onderhoud vergt)
Je betaalt meer voor de marketing dan voor de ontwikkeling bij roomba, zoals bij het gros van de Amerikaanse producten.

[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 13-03-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cabo schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:49:
Ik heb wel interesse in deze: http://www.ebuyer.com/product/127690/show_product_reviews

Maar ze verzenden niet naar NL denk ik. Kan het ook nergens vinden
"lease note that the above table only applies to Mainland UK deliveries. The surcharge table shows additional charges to be applied for special shipping options or non UK mainland deliveries. "
http://static.ebuyer.com/...=c2hpcHBpbmdfbWV0aG9kcw==

Dat zou dus aangeven dat ze wel naar andere plekken verzenden... maar tegen een duurder tarief...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 2 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.