De mijne houden hem wel in de gaten. Maar niet angstig ofzo.sambalbaj schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:58:
Hoe reageren katten eigenlijk op die dingen?
Ja, is weer dezelfde. Kennelijk is er nog wat van dat spul over. Ik heb er zelf ook een gehaald en hij bevalt goed. Omdat hij niet duur is verwacht je er eigenlijk niet zoveel van, maar dan word je positief verrast. Ik heb geen ervaring met andere / duurdere / betere robotstofzuigers, maar het valt me helemaal niet tegen hoe deze de kamer zuigt. Ik kan me dan ook helemaal vinden in de review van NakedBod.sambalbaj schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:12:
http://www.aldi.nl/aldi_robot_stofzuiger_48_5_716_7253.html
Ook de Aldi heeft er vanaf 1-2 een voor 119.
edit, zie review hierboven volgens mij weer dezelfde.
... en gaat over tot de orde van de dag
hmm daar hebben ze hem niet meer418O2 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:07:
[...]
Wehkamp. Was op voorraad en goedkoop.
Ben er erg blij mee. Is er slim en maakt goed schoon. Als test twee keer laten rijden en hij vond erg veel stof, ondanks dat ik twee dagen ervoor nog had gezogen. Geluid valt me alleszins mee.
CISSP! Drop your encryption keys!
Die van ons zijn nooit op dezelfde verdieping te vinden als de draaiende roomba.sambalbaj schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:58:
Hoe reageren katten eigenlijk op die dingen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
jawel. MAar je moet wel goed zoekenlaurens0619 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:23:
[...]
hmm daar hebben ze hem niet meernog maar afwachten tot de megapool hem levert
http://www.wehkamp.nl/Zoe...ken&cmid=WEHZOE&VIEW=Grid
Gisteren mijn Neato XV-25 laten stuiteren vanaf een tafel toen ik hem schoon aan het maken was... Resultaat... Na 1 jaar en 4 maanden gebruik alleen nog maar "Clear my path" error.
Daar ik eigenlijk super tevreden ben over robotstofzuigers (goede dan), mijn huis volledig robotstofzuiger geschikt is gemaakt, en ik gewoon geen zin heb om zelf te stofzuigen toch maar eens naar alternatief kijken. Kan wel weer naar nieuwe Neato kijken, maar ook weer eens leuk om wat anders te hebben. Op dit moment mijn oog laten vallen op de LG Hombot 3, €389 is met de €50 cashback van LG nog goed te doen.
Iemand hier ervaringen in vergelijk met de Neato?
Daar ik eigenlijk super tevreden ben over robotstofzuigers (goede dan), mijn huis volledig robotstofzuiger geschikt is gemaakt, en ik gewoon geen zin heb om zelf te stofzuigen toch maar eens naar alternatief kijken. Kan wel weer naar nieuwe Neato kijken, maar ook weer eens leuk om wat anders te hebben. Op dit moment mijn oog laten vallen op de LG Hombot 3, €389 is met de €50 cashback van LG nog goed te doen.
Heb je geen verzekering?
Basement Bios ---- Exo-S
Jawel All-Risk inboedel verzekering, was me al af aan het vragen of het er onder zou vallen. Morgen maar eens contact opnemen.Mystikal schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:16:
Heb je geen verzekering?
thnx! Even kijken of ik hem kan annuleren418O2 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:41:
[...]
jawel. MAar je moet wel goed zoeken
http://www.wehkamp.nl/Zoe...ken&cmid=WEHZOE&VIEW=Grid
Ik denk dat ik ook maar eens die van de Aldi ga halen komend weekend. Enige waar ik nog een beetje huiverig voor ben is het botsen bij hoeken. Gaat dat vrij hard, of hoef je echt niet bang te zijn dat hij lelijke butsen aan de kanten veroorzaakt?
En wat ik me nog afvroeg... In de reviews staat niks over de dweilfunctie. Nou denk ik niet dat je er veel van mag verwachten, maar heeft iemand daar ervaring mee bij dat ding?
En wat ik me nog afvroeg... In de reviews staat niks over de dweilfunctie. Nou denk ik niet dat je er veel van mag verwachten, maar heeft iemand daar ervaring mee bij dat ding?
[ Voor 26% gewijzigd door HvB83 op 27-01-2014 17:50 ]
Geen vergelijking, maar ik zou persoonlijk nooit meer een Neato hoeven. Ik ben inmiddels toe aan nummer 3, en ook die doet het na 2 maanden alweer beduidend slechter dan zijn voorganger. In dit geval niet de accu's, maar gewoon vastlopen op plekken waar het de eerste maand prima ging, de magneetstrips die langzaam maar zeker hun kracht verliezen etc. Op dit moment heb ik ongeveer 1 op 5 runs die gewoon volledig succesvol afgerond wordt, bij de rest loopt hij vast op stoelen (met buizenframe), convectorput (ondanks magneetstrips rondom) of gewoon random de weg kwijt.Razer schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:06:
Gisteren mijn Neato XV-25 laten stuiteren vanaf een tafel toen ik hem schoon aan het maken was... Resultaat... Na 1 jaar en 4 maanden gebruik alleen nog maar "Clear my path" error.
Mocht nummer 3 het ook opgeven dan ga ik Coolblue toch zeer dringend verzoeken om mij geld (of zelfs tegoed-bon) te geven ipv een nieuw exemplaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 27-01-2014 21:30 ]
In de manual van de hom bot staat iets over een dweil (mop). Wel dat hij optional is. Is dat alleen bij duurdere modellen of kan je dat er los bij kopen? Kan er niets over vinden
Het botsen gaat niet echt hard, vaak stopt hij al voordat hij iets raakt, en anders heb je de kreukelzoneHvB83 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:49:
Ik denk dat ik ook maar eens die van de Aldi ga halen komend weekend. Enige waar ik nog een beetje huiverig voor ben is het botsen bij hoeken. Gaat dat vrij hard, of hoef je echt niet bang te zijn dat hij lelijke butsen aan de kanten veroorzaakt?
Dweilen zullen denk ik maar weinig mensen gebruiken, wil het ooit nog wel eens testen. Ben alleen bang dat je meer de dweil aan het vochtigmaken bent dan dat hij echt aan het dweilen is. Dus handmatig waarschijnlijk een stuk efficiënter.
Waarschijnlijk wel goeddjpdjpnl schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:59:
@Nakebod, enig idee hoe de Aldi stofzuiger met een tapijt (stevig, laagpolig) omgaat?
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
+1Nakebod schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:42:
[...]
Het botsen gaat niet echt hard, vaak stopt hij al voordat hij iets raakt, en anders heb je de kreukelzoneDe voorkant kan wat inveren. En daarnaast is het ook niet dat hij enorm hard rijdt.
Dweilen zullen denk ik maar weinig mensen gebruiken, wil het ooit nog wel eens testen. Ben alleen bang dat je meer de dweil aan het vochtigmaken bent dan dat hij echt aan het dweilen is. Dus handmatig waarschijnlijk een stuk efficiënter.
[...]
De voorkant heeft een soort bumper die een klein beetje inveert, maar dat gebeurt eigenlijk alleen wanneer hij niet helemaal recht tegen iets aanrijdt. Bij frontale botsingen grijpt de sensor al in voor hij wat raakt. Ik heb alleen een drinkbak voor de hond die hij vooruit schuift als hij er tegenaan komt
... en gaat over tot de orde van de dag
Denk dat ik voor het eerst ook maar eens een robot stofzuiger ga aanschaffen. Morgen op naar de Aldi.
Mm, ik denk dat de accu van de mijne begeven heeft. Mijn Neato blijft het lampje rood, schijnbaar wordt het niet meer opgeladen. Ik zal later eens dat ding openschroeven en zien wat er aan de hand is.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Hier bij de Aldi hadden ze de stofzuigers niet binnengekregen, volgens de manager in de hele regio Haaglanden niet.
Bij 1e vestiging waar ik vanmorgen was rond 10 uur was ie volgens personeel om 8:31 al gelijk uitverkocht, ik balen maar daarna half uur gereden naar andere aldi en had daar de laatste. Nu aan het opladen :-)
Heb er vanmorgen 2 gekocht na alle positieve berichten. Voor die prijs degelijk apparaat, zit prima in elkaar lijkt mij. En de eerste rijdt nu al drie uur rondjes na volledige oplading. Zit te wachten tot hij er eindelijk eens mee ophoudt :-) En alle kritische onderdelen prima verkrijgbaar. Vooralsnog top deal.!
Die neatoaccus kappen er altijd snel mee toch?Trinsec schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 02:48:
Mm, ik denk dat de accu van de mijne begeven heeft. Mijn Neato blijft het lampje rood, schijnbaar wordt het niet meer opgeladen. Ik zal later eens dat ding openschroeven en zien wat er aan de hand is.
Zou ik waarlijk niet weten, het is mijn eerste.418O2 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:28:
[...]
Die neatoaccus kappen er altijd snel mee toch?
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
In Drachten en Leeuwarden bij een aldi geweest. Beide hadden ze niet. Die in leeuwarden had nog een oude voor 129 euro en vel groen (volgens mij ook minder functionaliteiten). Deze dus aan mij voorbij laten gaan. Beetje raar dat er dus vestigingen zijn die niks ontvangenHvB83 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:24:
Hier bij de Aldi hadden ze de stofzuigers niet binnengekregen, volgens de manager in de hele regio Haaglanden niet.
Ik lees regelmatig dat ze nog geen jaar meegaanTrinsec schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 21:30:
[...]
Zou ik waarlijk niet weten, het is mijn eerste.
Er is nieuwe firmware voor de LG Vparquet, te vinden op de LG site.
Ik heb alleen nog niet zo snel kunnen ontdekken wat er precies verbeterd is.
Waar kan ik die vinden? Op de LG site zie ik alleen rev9785 van 18/12/2013.Duddits schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:28:
Er is nieuwe firmware voor de LG Vparquet, te vinden op de LG site.
edit: Ben overigens zelf gedowngrade naar 7714. De laatste (9785) was mij te hitsig (probeerde overal op te rijden en liet objecten ook minder met rust). Misschien dat 9785 wel net iets meer oppikt door dat gedrag, maar ik heb veel liever dat ie alles met rust laat
[ Voor 28% gewijzigd door - J.W. - op 02-02-2014 20:18 ]
Mijn zus heeft een iRobot Roomba 650, daar zijn ze heel erg over te spreken. Na een blik geworpen te hebben op de website van iRobot kan ik eigenlijk niet zo goed een vergelijking maken tussen de 600 en 700 series.
Kan er op internet ook niet zoveel over vinden, kan iemand het ophelderen voor me ?
Kan er op internet ook niet zoveel over vinden, kan iemand het ophelderen voor me ?
Ben zelf een tevreden gebruiken van een Samsung Navibot 8855.
Deze heeft het na bijna 2 jaar gisteren begeven (gebruikt gekocht via MP) (zuigt niet meer, en maakt vreemd geluid).
Hij liep 1 a 2x per dag door de wonkamer en keuken. Enigste was dat de accu nu na ca 30 minuten aangaf leeg te zijn, als ik hem dan toch niet deed opladen hij er nog 30 minuten mee verder ging.
Mijn vraag is nu: weet iemand waar je onderdelen voor de Samsung kunt krijgen (niet de standaard filters en borstels maar motor e.d)
ik ga hem morgen eens demonteren, kijken wat er aan schort.
Heb wel al eventueel een vervangende Samsung op het oog bij een medeforummer die hem te koop aanbied.
Deze heeft het na bijna 2 jaar gisteren begeven (gebruikt gekocht via MP) (zuigt niet meer, en maakt vreemd geluid).
Hij liep 1 a 2x per dag door de wonkamer en keuken. Enigste was dat de accu nu na ca 30 minuten aangaf leeg te zijn, als ik hem dan toch niet deed opladen hij er nog 30 minuten mee verder ging.
Mijn vraag is nu: weet iemand waar je onderdelen voor de Samsung kunt krijgen (niet de standaard filters en borstels maar motor e.d)
Heb wel al eventueel een vervangende Samsung op het oog bij een medeforummer die hem te koop aanbied.
1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 8kw Pelletkachel
Heb me een Roomba 790 gekocht. kon hem voor €291,- kopen op wowveilingen.nl. Voor dat geld kun je geen gebruikte kopen.
Is ook al bezorgd en heeft zijn eerste ronde al gemaakt !
1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 8kw Pelletkachel
Op ebay kun je vaak onderdelen vinden.pentagon0873 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 02:40:
Ben zelf een tevreden gebruiken van een Samsung Navibot 8855.![]()
Nog geen week de LG Hombot 3 rondrijden en hij doet het al niet meer
Soms wil hij nog wel even rondrijden, maar al gauw krijg ik de error "there is a problem with the suction motor" en is het einde oefening. Terwijl als hij rijdt er gewoon lucht wordt verplaatst.
Handleiding rept alleen over het uit/aan zetten, self diagnose uitvoeren, maar niets helpt. En ook met het blote oog valt er niets te zien aan de motor (dit is helaas ook het enige onderdeel dat je niet kan schoonmaken/bereiken).
Iemand hier bekend met dit probleem?

Handleiding rept alleen over het uit/aan zetten, self diagnose uitvoeren, maar niets helpt. En ook met het blote oog valt er niets te zien aan de motor (dit is helaas ook het enige onderdeel dat je niet kan schoonmaken/bereiken).
Iemand hier bekend met dit probleem?
Al uitelkaar gehaald? De borstels dan
[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 07-02-2014 23:46 ]
Met de btw dagen voordelig een LG koelkast gekocht waarbij je gratis de hombot krijgt
Nu maar afwachten tot die opgestuurd wordt. Toevallig iemand ook aan deze actie hier aan meegedaan?
Wij hebben vandaag de roomba 770 aangeschaft. Had hem direct netjes aan zijn laadstation gehangen zoals de manual voorschrijft om hem zijn eerste laadbeurt van 16u te geven. Na een uur of 3 heeft mijn vrouw hem natuurlijk al een toertje laten draaien toen ik even niet thuis was. Zijn laadcyclus onderbroken natuurlijk. Heb hem daarna dan weer aan het station gehangen, en na een uur of twee gaf hij al aan dat hij volgeladen was. Bijlange na geen 16 u dus. Is er nu iets foutgelopen of kan dit geen kwaad en zal de batterij zich correct gedragen de volgende cycli?
In de roomba zitten NiMH accus en geen NiCD dus ik denk niet dat de laadcapaciteit van je accu nu verstoord is
Bedankt voor de reacties! Onze nieuwe huisgenoot heeft er intussen al een hele benedenverdieping opzitten, en geen vuiltje aan de lu.....grond :-)
Update naar 9786 geeft mij wat problemen:
* Mijn hombotv3 kan de laatste tijd z'n huis niet meer terug vinden. Dat kon hij prima na de software update naar 9785, maar na een tijd kon hij alleen nog maar via de muren een poging doen en faalt dan midden in de woonkamer
* Als ik hem dan op z'n station plaats, gaat hij na een uur ineens rijden (terwijl hij nog op het station staat) met een 'zoek naar huis'-vaart. Na het hele station verplaatst te hebben rijdt hij achteruit, zoekt hij naar het station hen begint weer met verplaatsten.. na 4 keer ofzo vindt hij eindelijk z'n huis weer.
* Hij kon altijd prima onder een kast door. Als hij daar tegenwoordig rijdt durft hij er niet meer onderuit, alsof hij een trapgat ziet. Je ziet duidelijk dat het aan het punt ligt waarop de camera onder de kast vandaan komt, dan rijdt 'ie gelijk een stukje terug. Zo vind ik hem dus vaak slapende onder de kast terug...
Ben verder heel tevreden, maar deze dingen maken hem wel onbetrouwbaar. Elke dag moet ik hem terug zetten!
* Mijn hombotv3 kan de laatste tijd z'n huis niet meer terug vinden. Dat kon hij prima na de software update naar 9785, maar na een tijd kon hij alleen nog maar via de muren een poging doen en faalt dan midden in de woonkamer
* Als ik hem dan op z'n station plaats, gaat hij na een uur ineens rijden (terwijl hij nog op het station staat) met een 'zoek naar huis'-vaart. Na het hele station verplaatst te hebben rijdt hij achteruit, zoekt hij naar het station hen begint weer met verplaatsten.. na 4 keer ofzo vindt hij eindelijk z'n huis weer.
* Hij kon altijd prima onder een kast door. Als hij daar tegenwoordig rijdt durft hij er niet meer onderuit, alsof hij een trapgat ziet. Je ziet duidelijk dat het aan het punt ligt waarop de camera onder de kast vandaan komt, dan rijdt 'ie gelijk een stukje terug. Zo vind ik hem dus vaak slapende onder de kast terug...
Ben verder heel tevreden, maar deze dingen maken hem wel onbetrouwbaar. Elke dag moet ik hem terug zetten!
Dat ervaar ik niet. Zo 1 op de 10 dagen dan rijdt hij zich vast onder een stoel, maar verder gaat het gewoon prima. Ben er nog steeds erg blij mee!
Al gereset? Ander terugflashen naar een vorige versie... (heb ik ook gedaan (naar 7714), maar meer omdat de laatste FW me veels te aggressief was)
Even dacht ik dat m'n Aldi-bot kapot was... 1 wiel liep erg stroef (foutcode 4 meen ik). Gehele wiel er uit gehaald, stof vrij gemaakt, ingespoten met WD-40 maar niks hielp. Toen maar het gedurfde besluit genomen om wat WD-40 in het motortje te spuiten (van het wieltje) en warempel, het was meteen opgelost. Hopelijk kan het verder geen kwaad
.
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 22-02-2014 14:42 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Maar gelukkig heb je 3 jaar garantie toch?TommyGun schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:41:
Even dacht ik dat m'n Aldi-bot kapot was... 1 wiel liep erg stroef (foutcode 4 meen ik). Gehele wiel er uit gehaald, stof vrij gemaakt, ingespoten met WD-40 maar niks hielp. Toen maar het gedurfde besluit genomen om wat WD-40 in het motortje te spuiten (van het wieltje) en warempel, het was meteen opgelost. Hopelijk kan het verder geen kwaad.
Die van mij werken al 3 jaar en 3 maanden :-) Moet wel zeggen dat ze nog maar de helft van de capiciteit hebben. Mijn woonkamer is 2x opladen.418O2 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:08:
[...]
Ik lees regelmatig dat ze nog geen jaar meegaan
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Wowveilingen is volgens mij een oplichtingssite.. dus ik vraag mij af in hoeverre dit spam is.pentagon0873 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:02:
Heb me een Roomba 790 gekocht. kon hem voor €291,- kopen op wowveilingen.nl. Voor dat geld kun je geen gebruikte kopen.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Mr. LazyYihaaa schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:44:
[...]
Maar gelukkig heb je 3 jaar garantie toch?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Zelfs bij het Kruidvat verkopen ze een robotstofzuiger. Die dingen worden langzamerhand gemeengoed.
http://online.kruidvat.nl...piderRobotstofzuiger.html
Volgens mij zijn er ook wat mensen met Neato stofzuigers hier. Mochten accu's versleten geraken, koop ze dan niet in de nl webwinkels. Ze vragen echt VEEEL te veel geld voor die accu's. In het buitenland zijn ze al voor USD10 te koop (set van 2 incl. filters).
Basement Bios ---- Exo-S
Klopt, het gaat de goede kant op vind ik, er worden veel OEM stofzuigers verkocht zoals deze. Ik heb overigens de DirtDevil Libero die iedere week mijn huiskamer, gang en slaapkamer doet. Ik had vervolgens ook een LG Hombot V3 Parquet gekocht maar heb deze geretourneerd omdat ik de meerwaarde er niet van inzag voor mijn huidige woning.Yihaaa schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:11:
Zelfs bij het Kruidvat verkopen ze een robotstofzuiger. Die dingen worden langzamerhand gemeengoed.
Toch maar onze Aldi stofzuiger vervanger door een wat beter exemplaar. Belangrijkste nadeel is toch wel het gemis van de programmeerfunctie, lighthouse (te grote kamer) en hij liep vaak vast onder onze kasten door de afgeronde hoeken aan de bovenkant. Het nieuwe exemplaar is een roomba 780.
De aldi stofzuiger functioneert nog prima dus als je het programmeren niet mist, voor 70 euro is hij te koop.
De aldi stofzuiger functioneert nog prima dus als je het programmeren niet mist, voor 70 euro is hij te koop.
Ik ben inmiddels aan de 3e toe, iedere keer binnen garantie vervangen. Mocht ie weer kapot gaan dan is het wat mij betreft klaar en mag CoolBlue mijn geld terugstorten... Heb zelf het idee dat nieuwe exemplaar iedere keer erg goed werkt, en na verloop van tijd wordt het echt een stuk minder, vaker vastlopers etc. Lijkt wel alsof de sensoren vuil worden (die ik dan dus ook regelmatig schoonmaak). Al met al een leuk apparaat, maar terugkijkend echt zijn geld niet waard.Mystikal schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:38:
Volgens mij zijn er ook wat mensen met Neato stofzuigers hier. Mochten accu's versleten geraken, koop ze dan niet in de nl webwinkels. Ze vragen echt VEEEL te veel geld voor die accu's. In het buitenland zijn ze al voor USD10 te koop (set van 2 incl. filters).
Heb je hem al verkocht? En is de bon aanwezigcoldasice schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:28:
Toch maar onze Aldi stofzuiger vervanger door een wat beter exemplaar. Belangrijkste nadeel is toch wel het gemis van de programmeerfunctie, lighthouse (te grote kamer) en hij liep vaak vast onder onze kasten door de afgeronde hoeken aan de bovenkant. Het nieuwe exemplaar is een roomba 780.
Ja de bon is nog aanwezig, hij is van eind october 2011 dus nog meer dan een half jaar garantie. Ik heb ook de originele doos nog.Freedom_Fighter schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:12:
[...]
Heb je hem al verkocht? En is de bon aanwezig
Heb je een linkje ?Mystikal schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:38:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
De nieuwe serie van Neato ('BotVac') heeft ondanks alle batterij problemen nog steeds geen Li-Ion batterijen, onbegrijpelijk... (zelfs bovengenoemde Kruidvat robot heeft dat).
Waarschijnlijk zijn de zij-brush en wijdere zuiger wel goede verbeteringen.
Waarschijnlijk zijn de zij-brush en wijdere zuiger wel goede verbeteringen.
[ Voor 14% gewijzigd door - J.W. - op 15-03-2014 16:28 ]
Onbegrijpelijk inderdaad, want voor de rest ziet hij er echt perfect uit en zou ik hem direct kopen.- J.W. - schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:22:
De nieuwe serie van Neato ('BotVac') heeft ondanks alle batterij problemen nog steeds geen Li-Ion batterijen, onbegrijpelijk... (zelfs bovengenoemde Kruidvat robot heeft dat).
Die "Boundary Markers for Neato Robot Vacuums", wat zou dat voor materiaal zijn? Lijkt mij dat er wel iets is waardoor mijn Roomba ook denkt, oe, daar kan ik niet overheen. Iemand daar een idee voor?
Overigens overweeg ik een kruimeldief voor erbij te kopen, zijn hier mensen met goede ervaringen daarmee?
Overigens overweeg ik een kruimeldief voor erbij te kopen, zijn hier mensen met goede ervaringen daarmee?
Dat zijn magneetstrips die de Neato detecteert met een sensor, dat zal niet werken met een Roomba..
[ Voor 93% gewijzigd door - J.W. - op 16-03-2014 12:05 ]
Ik heb wel eens iets gelezen dat er net zoiets was voor Roomba.
Ah, ook al gevonden: http://www.cyberhuis.nl/i.../keepoff-mat-56-45cm.html
Zal eens met hun mailen over wat voor materiaal dat is.
Ah, ook al gevonden: http://www.cyberhuis.nl/i.../keepoff-mat-56-45cm.html
Zal eens met hun mailen over wat voor materiaal dat is.
[ Voor 56% gewijzigd door Beekforel op 16-03-2014 10:27 ]
Gewoon een kleedje dat heel donker is. Dan denkt de Roomba dat er niks is, dat hij bijvoorbeeld bijna een trap af rijdt.
Ik heb het soms bij een goedkoop donkerbruin kleed van de Kwantum in mijn slaapkamer, dat de Roomba op sommige stukjes opeens achteruit rijdt.
Ik heb het soms bij een goedkoop donkerbruin kleed van de Kwantum in mijn slaapkamer, dat de Roomba op sommige stukjes opeens achteruit rijdt.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Mijn Aldi-bot is ook bang voor rechtstreekse zonnestralen op het parket, waarschijnlijk denkt ie dat ie een virtuele muur ziet.Gizz schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:24:
Gewoon een kleedje dat heel donker is. Dan denkt de Roomba dat er niks is, dat hij bijvoorbeeld bijna een trap af rijdt.
Ben ook in de markt voor een robotstofzuiger maar in tegenstelling tot computeronderdelen hier weinig verstand van
Ik zit te twijfelen tussen een Roomba 630 en een 770 klopt het dat het enige verschil tussen die twee is dat de 1 een hepa filter heeft en dat je tijden kunt programmeren en de andere niet?? Of doen ze ook iets in het schoonmaken anders? Zijn er ook nog andere robotstofzuigers die ik in overweging moet nemen? Wil er niet meer dan 300 a 400 euro voor uitgeven en heb een houten vloer (ok laminaat op bovenste verdiepingen).
Stofzuigen?
Ik heb een huisdier (kat) en een peuter, wil graag dat ie goed schoonmaakt,en wil graag zo min mogelijk zelf erbij stofzuigen. Ook zal ik hem op andere verdiepingen gebruiken en hij moet zichzelf opladen. We hebben een afstapje in de keuken daar moet ie dus niet invallen
.
Ja zeker. Zoiets bijvoorbeeld.
http://www.aliexpress.com...1&groupsort=1&needQuery=y
Wel per lot, dus dat zijn 10 sets voor USD 100. Nog geen geld zou ik zeggen. Wellicht zijn er nog betere (kleine aantallen) te vinden voor goede prijzen.
Ik heb er minder problemen mee eerlijk gezegd. Eigenlijk helemaal niets. Ik maak sensoren nooit schoon, alleen de borstel af en toe ivm haren van mijn vriendin die erin zitten. Maar verder top apparaat!Sander schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:52:
[...]
Ik ben inmiddels aan de 3e toe, iedere keer binnen garantie vervangen. Mocht ie weer kapot gaan dan is het wat mij betreft klaar en mag CoolBlue mijn geld terugstorten... Heb zelf het idee dat nieuwe exemplaar iedere keer erg goed werkt, en na verloop van tijd wordt het echt een stuk minder, vaker vastlopers etc. Lijkt wel alsof de sensoren vuil worden (die ik dan dus ook regelmatig schoonmaak). Al met al een leuk apparaat, maar terugkijkend echt zijn geld niet waard.
[ Voor 42% gewijzigd door Mystikal op 17-03-2014 16:52 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Vandaag een op het eerste gezicht mooie aanbieding van I-bood http://www.ibood.com/nl/nl/
Ik kan in dit topic niks terug vinden over deze stofzuiger, dus ik zal even verder op internet gaan kijken.
Ik kan in dit topic niks terug vinden over deze stofzuiger, dus ik zal even verder op internet gaan kijken.
Anoniem: 64933
Ik heb net een aldi robot gekocht . Zwaar afgeprijst. Van 120 naar 65 euro.
Zou je deze ook kunnen modden ? Nieuwe firmware?
Zou je deze ook kunnen modden ? Nieuwe firmware?
Ik heb ook die Samsung op ibood zien staan, maar kan er op internet eigenlijk niks over terugvinden. In het topic bij ibood lees ik wel een paar mensen die roepen dat hij geen timer zou hebben en/of niet geprogrammeerd kan worden. In dat geval is het echt een no-go; de lol voor mij is nou juist dat je er verder eigenlijk niet over na hoeft te denken en dat hij zelf z'n ding doet. En ik kan ook nergens vinden hoe hoog de ruimte moet zijn waarin het dock mag staan. Ik wil hem onder de bank in de woonkamer zetten, die is een centimeter of 14 hoog; de stofzuiger past, maar of dat met het dock erbij ook gaat, dat zou dus uit de handleiding moeten blijken.
Nergens op internet kan ik dit type echt vinden, en dus ook geen handleiding. Lijkt wel alsof het een speciaal actiemodel voor ibood-achtige aanbiedingen is ofzo.
Nergens op internet kan ik dit type echt vinden, en dus ook geen handleiding. Lijkt wel alsof het een speciaal actiemodel voor ibood-achtige aanbiedingen is ofzo.
Misschien snap ik het niet, maar het is toch gewoon deze Navibot? Gevonden door letterlijk het typenummer van de ibood-aanbieding in google te gooien: VCR8750 Navibot Light
Daar staat ook dat hij een timer heeft en 9 cm hoog is.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Komt me bekend voor, had ik ook met mijn oude AGAiT bot. Zonnetje dat vol het huis in scheen op het laminaat en een schaduw van het raamkozijn waarvan hij dus dacht "trapgat"Gizz schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:24:

Op heb begin snapte mijn vriendin en ik er niets van (onlogische heen en weer rijden)
Sensor een beetje opschonen met een wattenstaafje wilt wel eens uitkomst bieden (als er dus een stoflaag op zit)
Het is in Nederland de SR8750. Ze hebben in bijna ieder land, een andere afkorting voor het modelnummer. Maar ik wil zo'n stofzuiger niet, ik wil er eentje met een dock. Dat maakt het namelijk veel meer een robot voor mij.Gizz schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:28:
Misschien snap ik het niet, maar het is toch gewoon deze Navibot? Gevonden door letterlijk het typenummer van de ibood-aanbieding in google te gooien: VCR8750 Navibot Light
Ik heb zaterdag een Neato cadeau gekregen. Eerste ervaring is gemengd.
Eerst begonnen met de benedenverdieping. Hoewel hij niet vast is komen te zitten had hij erg veel moeite met het lange tapijt, hij leek het als vuil te zien en bleef er overheen gaan. Er stonden nog wat staantafels en klapstoeltjes, plus bank en verwarmingen die net te laag zijn en natuurlijk de eettafel met 6 stoelen waar hij net niet langs kan, dus al met al had hij er veel moeite mee. Hij is lang bezig geweest, heeft uiteindelijk wel een hoop stof gepakt (volle bak), maar zeker niet alles.
Bovenverdieping was echter een ander verhaal. Alleen een harde vloer, geen drempels en geen stoelen of andere ingewikkelde meubels. Hij is voor 4 kamers en de gang ook 2 uur bezig geweest, maar ging heel gedecideerd te werk en het resultaat ziet er prima uit. Weer een volle bak dus dat ziet er ook goed uit.
Kortom, voorlopig gaat hij 2 keer in de week de bovenverdieping doen en doen we beneden met de hand. Dat scheelt toch een hoop tijd, dus al met al wel tevreden met het cadeau.
Overigens maakt hij wel een enorm kabaal, je kan echt niet even wat anders gaan doen als dat ding bezig is.
Eerst begonnen met de benedenverdieping. Hoewel hij niet vast is komen te zitten had hij erg veel moeite met het lange tapijt, hij leek het als vuil te zien en bleef er overheen gaan. Er stonden nog wat staantafels en klapstoeltjes, plus bank en verwarmingen die net te laag zijn en natuurlijk de eettafel met 6 stoelen waar hij net niet langs kan, dus al met al had hij er veel moeite mee. Hij is lang bezig geweest, heeft uiteindelijk wel een hoop stof gepakt (volle bak), maar zeker niet alles.
Bovenverdieping was echter een ander verhaal. Alleen een harde vloer, geen drempels en geen stoelen of andere ingewikkelde meubels. Hij is voor 4 kamers en de gang ook 2 uur bezig geweest, maar ging heel gedecideerd te werk en het resultaat ziet er prima uit. Weer een volle bak dus dat ziet er ook goed uit.
Kortom, voorlopig gaat hij 2 keer in de week de bovenverdieping doen en doen we beneden met de hand. Dat scheelt toch een hoop tijd, dus al met al wel tevreden met het cadeau.
Overigens maakt hij wel een enorm kabaal, je kan echt niet even wat anders gaan doen als dat ding bezig is.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als ik zo de berichten over de Neato's lees (accugezeur, herrie, lang bezig) dan ben ik echt blij met mijn LG Hombot. Loopt hoogstens 1x per week vast (op kabels of stof) en maakt bijna geen herrie (tv gaat wel van 12 naar 15, maar je kan nog vrij normaal praten)
Een stofzuiger die vast loopt op stof...?418O2 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:48:
Als ik zo de berichten over de Neato's lees (accugezeur, herrie, lang bezig) dan ben ik echt blij met mijn LG Hombot. Loopt hoogstens 1x per week vast (op kabels of stof) en maakt bijna geen herrie (tv gaat wel van 12 naar 15, maar je kan nog vrij normaal praten)
Owner of DBIT Consultancy
Anoniem: 195654
die aldi modden ? nou, ik heb nog geen usb of ps/2 poort kunnen ontdekken om een osmo module erin te pluggen ...
Wel lijken de filters van de aldi bot verdacht veel op de standaard roomba 500 serie filters....iemand al geprobeerd of de échte roomba filters en de roomba zijborstel er ook oppassen....?
vraag me af of een aerovac bin, die ook in de roomba 500 passen, in de aldi bot gaat passen......
Wel lijken de filters van de aldi bot verdacht veel op de standaard roomba 500 serie filters....iemand al geprobeerd of de échte roomba filters en de roomba zijborstel er ook oppassen....?
vraag me af of een aerovac bin, die ook in de roomba 500 passen, in de aldi bot gaat passen......
Stof als in gordijnen die op de grond liggen
Of dat hij onder een stoel blijft hangen. Maarja dat is dus een keer per week ofzo
Ik heb een tijd geleden een aerovac bin voor de Roomba 500 serie gekocht voor mijn aldibot, maar dat past dus nietAnoniem: 195654 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:57:
die aldi modden ? nou, ik heb nog geen usb of ps/2 poort kunnen ontdekken om een osmo module erin te pluggen ...
Toch komt de Neato het best uit verschillende reviews. Het heeft een reden dat hij relatief veel geluid maakt, namelijk dat het een vrij krachtige stofzuiger is en niet een veredelde bezem. En het maakt helemaal niks uit dat hij geluid maakt, er is toch niemand thuis als hij zn ding doet.418O2 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:48:
Daarnaast doet hij er langer over omdat hij heel gestructureerd ter werk gaat, eerst verkennen, dan een plan maken en dan structureel heel de kamer door zodat hij niks mist. Elk hoekje wordt gepakt, hij rijdt strak om de stoel en tafelpoten heen etc, ook dat duurt lang. Filmpjes die ik van LG, Samsung en Roomba heb gezien lijken te suggereren dat het ding maar wat doet.
Een en ander zorgt voor een beter resultaat dan de snellere stillere concurrentie. Bovendien heb ik een zeer groot huis, met 2 verdiepingen van meer dan 100 m2 per stuk, dus ja, dat duurt langer dan bij de meeste andere mensen. Ik heb overigens nu de strip onder het tapijt gelegd zodat hij die over slaat (de barrieres zijn ook een voordeel van de Neato).
Nee hoor, ik ben er blij mee. Ik merk het wel als de batterij aan vervanging toe is.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
OK bedankt dan ga ik die niet bestellen. de hoofdborstels passen zo te zien ook waarschijnlijk niet.
misschien is de aldibot dan nog te modden met zo'n stevig roomba 500 serie zijborsteltje met 6 borstels ? of een roomba 500 serie filter ........
misschien is de aldibot dan nog te modden met zo'n stevig roomba 500 serie zijborsteltje met 6 borstels ? of een roomba 500 serie filter ........
BaSsDruM schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:18:
[...]
Ik heb een tijd geleden een aerovac bin voor de Roomba 500 serie gekocht voor mijn aldibot, maar dat past dus niet
Is er toevallig iemand hier die ervaring heeft met de samsung naviabot sr8f40? Er is niet heel veel informatie over te vinden. ook de site van samsung is vrij beperkt met zijn info. De vraag komt voort omdat hij nu leuk geprijst is bij cool bleu
cool bleu navibot actie
cool bleu navibot actie
Anoniem: 337854
Voor de mensen die interesse hebben in de LG homebotv3, er is momenteel een aanbieding voor 399 euro bij bestsellers
In die reviews testen ze meestal op functionaliteit; levensduur kunnen de meeste websites niet testen omdat ze daar de middelen niet voor hebben. De problemen van een product steken vaak pas later de kop op. Bij Neato lijkt er op basis van de meldingen hier op dat vlak wel wat aan de hand, maar tegelijkertijd is het altijd gevaarlijk om daarbij op meldingen van een forum af te gaan. Een tent als Coolblue heeft daar beter inzicht in op basis van het percentage dat retour komt, maar dat zullen ze ons niet vertellen.ph4ge schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:02:
[...]
Toch komt de Neato het best uit verschillende reviews. Het heeft een reden dat hij relatief veel geluid maakt, namelijk dat het een vrij krachtige stofzuiger is en niet een veredelde bezem. En het maakt helemaal niks uit dat hij geluid maakt, er is toch niemand thuis als hij zn ding doet.
hoi, ik heb zojuist succesvol de zijborstel van mijn aldibots (quigg en grixx) gemod naar een roomba 500 zijborstel met 6 borstels
gewoon erop geschroefd zeg maar, paste okay.
het filtertje van de roomba 500 had ik ook besteld en lijkt erop , maar paste helaas niet in de aldibots, dus die gaat op marktplaats.
iemand meer tips ? zijn de aldibots ook te begrenzen met huis-tuin en keukenmiddelen ? (lees wel eens iets over zwarte automatten of magneetstrips....) hoofdborstels van de roomba xxx serie die passen ?
heb inmiddels wel ontdekt dat de rubber hoofdborstel van de grixx niet past in de quigg door een extra plastic zijkant, dus pas daarmee op.
het filtertje van de roomba 500 had ik ook besteld en lijkt erop , maar paste helaas niet in de aldibots, dus die gaat op marktplaats.
iemand meer tips ? zijn de aldibots ook te begrenzen met huis-tuin en keukenmiddelen ? (lees wel eens iets over zwarte automatten of magneetstrips....) hoofdborstels van de roomba xxx serie die passen ?
heb inmiddels wel ontdekt dat de rubber hoofdborstel van de grixx niet past in de quigg door een extra plastic zijkant, dus pas daarmee op.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 195654 op 28-03-2014 22:03 ]
Ik heb een Roomba en een Grixx, nog nooit gekeken of er e.e.a. uitgewisseld kan worden eigenlijk. Zal het eens bekijken.Anoniem: 195654 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:04:
hoi, ik heb zojuist succesvol de zijborstel van mijn aldibots (quigg en grixx) gemod naar een roomba 500 zijborstel met 6 borstels))))
Vind het nadeel van de Grixx dat het piepje constant doorgaat als er wat aan de hand is en dat het display zoveel licht geeft. Heb er een stukje karton overheen geplakt.
Ik zal eens testen of een Roomba muur werkt.Anoniem: 195654 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:04:
hoi, ik heb zojuist succesvol de zijborstel van mijn aldibots (quigg en grixx) gemod naar een roomba 500 zijborstel met 6 borstelsgewoon erop geschroefd zeg maar, paste okay.
Speakertje loshalen.Beekforel schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:51:
[...]
Ik heb een Roomba en een Grixx, nog nooit gekeken of er e.e.a. uitgewisseld kan worden eigenlijk. Zal het eens bekijken.
Vind het nadeel van de Grixx dat het piepje constant doorgaat als er wat aan de hand is en dat het display zoveel licht geeft. Heb er een stukje karton overheen geplakt.Piepje heb ik nog niks op gevonden.
Duurzaamheid merken we wel. Het is altijd een kwestie van pech als je een defect product hebt. In Nederland hebben we de garantie prima geregeld. En ook als je af en toe de batterij moet vervangen blijft hij voorlopig goedkoper dan bijv. een Roomba. Het zal geen product zijn wat 20 jaar mee gaat, maar dat geldt tegenwoordig voor de meeste technologie. Over 5 is er weer een veel betere en wil ik die toch.HvB83 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 07:38:
[...]
In die reviews testen ze meestal op functionaliteit; levensduur kunnen de meeste websites niet testen omdat ze daar de middelen niet voor hebben. De problemen van een product steken vaak pas later de kop op. Bij Neato lijkt er op basis van de meldingen hier op dat vlak wel wat aan de hand, maar tegelijkertijd is het altijd gevaarlijk om daarbij op meldingen van een forum af te gaan. Een tent als Coolblue heeft daar beter inzicht in op basis van het percentage dat retour komt, maar dat zullen ze ons niet vertellen.
Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat, en bijna alle test die ik heb gelezen zijn in het voordeel van de Neato.
Sinds afgelopen week de Hombot in huis en in 1 woord: wauw!
Ik heb al eerdere ervaringen bij vrienden met de roombas en de aldi robot stofzuigers, maar de intelligentie waarmee de hombot mijn woonkamer doorgaat sta ik echt van te kijken. Heel erg knap hoe ze dit gemaakt hebben.
Ik ben wel een beetje teleurgesteld in de "hitsigheid" van mijn Hombot. Dat dingt rijdt wel erg vaak tegen objecten aan (stoelpoten, vazen). Hierdoor had ik na de eerste run al de gehele achterkant beschadigd met witte strepen en heb ik een paar mooie krassen bovenop. Dat is wel een tegenvaller voor een apparaat die in principe met sensoren werkt die dit moeten voorkomen.
Het is wel even opletten dat alle rotzooi van de vloer is anders bijt die zichzelf wel stuk in bv slippers of anders zooi die rondslingerd.
Ik ben blij iig
Ik heb al eerdere ervaringen bij vrienden met de roombas en de aldi robot stofzuigers, maar de intelligentie waarmee de hombot mijn woonkamer doorgaat sta ik echt van te kijken. Heel erg knap hoe ze dit gemaakt hebben.
Ik ben wel een beetje teleurgesteld in de "hitsigheid" van mijn Hombot. Dat dingt rijdt wel erg vaak tegen objecten aan (stoelpoten, vazen). Hierdoor had ik na de eerste run al de gehele achterkant beschadigd met witte strepen en heb ik een paar mooie krassen bovenop. Dat is wel een tegenvaller voor een apparaat die in principe met sensoren werkt die dit moeten voorkomen.
Het is wel even opletten dat alle rotzooi van de vloer is anders bijt die zichzelf wel stuk in bv slippers of anders zooi die rondslingerd.
Ik ben blij iig
Anoniem: 492475
Ook hiet blijkt naar ruim 1 jaar de Neato in gebruik, de batterij de geest te geven.
Zijn er al mensen die de huidige type hebben vervangen voor zwaardere.bv 3800 mha
Toch even een mailtje gestuurt naar CoolBlue met de mededeling dat ik niet er te spreken ben over deze kwaliteit batterijen.Even afwachten.
Zijn er al mensen die de huidige type hebben vervangen voor zwaardere.bv 3800 mha
Toch even een mailtje gestuurt naar CoolBlue met de mededeling dat ik niet er te spreken ben over deze kwaliteit batterijen.Even afwachten.
Die "volhardendheid" herken ik ook in mijn Hombotlaurens0619 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:43:
Sinds afgelopen week de Hombot in huis en in 1 woord: wauw!
Ik ben blij iig
Na enkele dagen krijg ik toch het idee dat de hombot wat minder efficient/slim door mijn kamer gaat. Hij mist stukken en gaat soms meerdere keren nu over hetzelfde stuk. Ik heb het gevoel dat het zelflerende systeem misschien door de war is omdat ik hem om wel eens boven neerzet? Andere mensen ook deze ervaring?
Tweaker als ik ben, heb ik dmv de usb poort wat data van het apparaat afgehaald. Kan je echt heel mooi de logging zien en vanuit hier ook een kaart genereren hoe de robot een kamer in een bepaalde run ziet. Hieronder mijn woonkamer, de zwarte gedeeltes binnenin de ruimte zijn meubels waar hij niet onder kan (tafel met stoelen bijvoorbeeld onderin)

Tweaker als ik ben, heb ik dmv de usb poort wat data van het apparaat afgehaald. Kan je echt heel mooi de logging zien en vanuit hier ook een kaart genereren hoe de robot een kamer in een bepaalde run ziet. Hieronder mijn woonkamer, de zwarte gedeeltes binnenin de ruimte zijn meubels waar hij niet onder kan (tafel met stoelen bijvoorbeeld onderin)

code:
1
2
3
4
| 20140401045116.271988,POSI,RobotPose, 4013, -1527, 7857, 20140401045131.593203,POSI,RobotPose, 4091, -1032, 8687, 20140401045137.093683,POSI,Bumping, 3858, -959, 16007, wheel current 20140401045148.415115,POSI,RobotPose, 3893, -1496, -12602, |
[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 07-04-2014 07:49 ]
Lees net in het technisch weekblad dat Miele een robotstofzuiger op de markt gaat brengen per a.s. mei.
De Scout RX1.
Niet te vinden op de Miele website, wel op bijvoorbeeld deze webwinkel.
Zie net na een zoekslag dat het 'oud' nieuws is, maar had het hier nog niet voorbij zien komen.
Ben wel benieuwd, heb er wel hoge verwachtingen van als het van Miele komt (ja ik weet het, een naam is niet alles, maar toch..)
Iemand al een review gespot?
De Scout RX1.
Zie net na een zoekslag dat het 'oud' nieuws is, maar had het hier nog niet voorbij zien komen.
Ben wel benieuwd, heb er wel hoge verwachtingen van als het van Miele komt (ja ik weet het, een naam is niet alles, maar toch..)
Ik vraag me af of Miele deze robot zelf maakt of bijvoorbeeld LG.Niek_ schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:18:
Lees net in het technisch weekblad dat Miele een robotstofzuiger op de markt gaat brengen per a.s. mei.
De Scout RX1.
Heb op dit moment bij moeders een Agait E-Clean rondrijden.
Ga binnenkort de LG Hom-Bot VHOMBOT3 uitproberen.
Wat mij zo opvalt is dat de pricewatch nog maar 2 (!) winkels toont.
Sowieso slaan de apparaten een stuk minder aan dan ik had verwacht, zeker met de vaak houten vloeren die je tegenwoordig ziet.
Heb zelf allergie en zweer bij dagelijks stofzuigen en hoewel het absoluut geen vervanging is van een echte stofzuiger zie ik de meerwaarde absoluut.
Ga binnenkort de LG Hom-Bot VHOMBOT3 uitproberen.
Wat mij zo opvalt is dat de pricewatch nog maar 2 (!) winkels toont.
Sowieso slaan de apparaten een stuk minder aan dan ik had verwacht, zeker met de vaak houten vloeren die je tegenwoordig ziet.
Heb zelf allergie en zweer bij dagelijks stofzuigen en hoewel het absoluut geen vervanging is van een echte stofzuiger zie ik de meerwaarde absoluut.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Dan is wellicht zo'n ding met uv-lamp een idee.
Inmiddels gaat mijn Roomba 780 zijn derde jaar in. Gisteren een fikse schoonmaakactie gedaan. Voor het eerst schroeven verwijderd om ook diep in het apparaat schoon te maken. Borstelset die destijds meegeleverd was nu maar vervangen. Borstels waren nog goed maar bronzen lagertjes wat ruim en het maakte wat geluid.
De Roomba werkt weer als nieuw en wat vooral opvalt een batterijduur van meer dan 3 uur zelfs na ruim 2 jaar is nog steeds normaal.
De filtertjes en zijborstels vervang ik elke paar maanden. Dagelijks loopt Roomba zijn rondjes en elke dag zit hij vol met de haren van twee honden en twee katten.
Ik heb al diverse vrienden met andere merken maar zowel duurzaamheid als betrouwbaarheid zijn ongekend.
De rijpaden zijn lang niet altijd logisch en juist doordat veel stukken meerdere keren bewerkt worden is het resultaat erg goed.
De best bestede euro's in jaren
De Roomba werkt weer als nieuw en wat vooral opvalt een batterijduur van meer dan 3 uur zelfs na ruim 2 jaar is nog steeds normaal.
De filtertjes en zijborstels vervang ik elke paar maanden. Dagelijks loopt Roomba zijn rondjes en elke dag zit hij vol met de haren van twee honden en twee katten.
Ik heb al diverse vrienden met andere merken maar zowel duurzaamheid als betrouwbaarheid zijn ongekend.
De rijpaden zijn lang niet altijd logisch en juist doordat veel stukken meerdere keren bewerkt worden is het resultaat erg goed.
De best bestede euro's in jaren
Copyright and left by SED...
Heb woensdag nog een Grixx aldibot met korting gekocht, werkt echt geweldig op laminaat.
En weet elk hoekje te vinden in de kamer en keuken.
En weet elk hoekje te vinden in de kamer en keuken.
[ Voor 3% gewijzigd door BenEco op 18-04-2014 23:50 ]
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.
Die agait heeft een UV-lamp maar is nu al twee keer kapot gegaan. En sowieso twijfel ik aan het nut als ik heel eerlijk ben.Erasmo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:44:
Dan is wellicht zo'n ding met uv-lamp een idee.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik overweeg een LG Hombot te bestellen, maar vraag me een ding af. Kan ik het oplaadstation onder een bank plaatsen, zodat de stofzuiger zich uit het zicht kan opladen? Ik wil de stofzuiger niet de hele dag in het zicht hebben. Volgens LG klantenservice zou dat niet mogelijk zijn.
Kan een van de nezitters van deze stofzuiger hierop reageren op grond van eigen ervaringen?
Kan een van de nezitters van deze stofzuiger hierop reageren op grond van eigen ervaringen?
Dat hebben wij ook met de hombot. Alleen wel vrij onhandig als je hem moet pakken om leeg te halen of in andere ruimtes te zetten
Dit topic is gesloten.