Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.156.909 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:19

Nakebod

Nope.

Zit er dan geen afstandsbediening bij waarmee je hem een stukje weg kan rijden?
Doe ik wel met mijn ALDI ding, die staat onder een kastje. Kan er an sich prima bij, maar wegrijden is leuker :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 21:55

Mir

laurens0619 schreef op maandag 07 april 2014 @ 07:40:
Na enkele dagen krijg ik toch het idee dat de hombot wat minder efficient/slim door mijn kamer gaat. Hij mist stukken en gaat soms meerdere keren nu over hetzelfde stuk. Ik heb het gevoel dat het zelflerende systeem misschien door de war is omdat ik hem om wel eens boven neerzet? Andere mensen ook deze ervaring?

Tweaker als ik ben, heb ik dmv de usb poort wat data van het apparaat afgehaald. Kan je echt heel mooi de logging zien en vanuit hier ook een kaart genereren hoe de robot een kamer in een bepaalde run ziet. Hieronder mijn woonkamer, de zwarte gedeeltes binnenin de ruimte zijn meubels waar hij niet onder kan (tafel met stoelen bijvoorbeeld onderin)

[afbeelding]

code:
1
2
3
4
20140401045116.271988,POSI,RobotPose, 4013, -1527, 7857, 
20140401045131.593203,POSI,RobotPose, 4091, -1032, 8687, 
20140401045137.093683,POSI,Bumping, 3858, -959, 16007, wheel current
20140401045148.415115,POSI,RobotPose, 3893, -1496, -12602,
toon volledige bericht
Leuk, kan je de URL delen waar de uitleg staat over hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:15

Eagle Creek

Breathing security

De LG HomBot staat standaard uit en kun je alleen inschakelen met een druk op het apparaat. Als deze dan "stand-by" staat werkt de afstandsbediening pas.

Maw: onder de bank lijkt me vooral een praktisch probleempje te geven.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Volgens mij is dat niet het geval, maar ik zal het eens proberen als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 14:47
Politoer schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:34:
Ik overweeg een LG Hombot te bestellen, maar vraag me een ding af. Kan ik het oplaadstation onder een bank plaatsen, zodat de stofzuiger zich uit het zicht kan opladen? Ik wil de stofzuiger niet de hele dag in het zicht hebben. Volgens LG klantenservice zou dat niet mogelijk zijn.
Kan een van de nezitters van deze stofzuiger hierop reageren op grond van eigen ervaringen?
Wij hebben onze roomba 780 net achter de bank staan(wij hebben de bank in de erker staan met 30cm ruimte erachter, hij loopt altijd recht onder de bank door bij het begin), geen enkel probleem, maar kan natuurlijk niet beoordelen of een LG dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Mijn Aldibot doet het ook zonder problemen, en ik zou eigenlijk niet inzien waarom de LG dat niet zou kunnen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:53
Mir schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:22:
[...]

Leuk, kan je de URL delen waar de uitleg staat over hoe dit moet?
Even de google translate aan en dan kom je een heel eind :)
http://www.roboter-forum....?6415-Hom-Bot-3-0-Hacking

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Erasmo schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:16:
Mijn Aldibot doet het ook zonder problemen, en ik zou eigenlijk niet inzien waarom de LG dat niet zou kunnen.
Dank voor beide reacties op mijn vraag. Dat klinkt bemoedigend. Het zou nog mooier zijn als iemand met een LG Hombot het zelf kan bevestigen.
Een mogelijke reden waarom het niet zo kunnen is wellicht dat er ook een sensor naar boven kijkt en die wellicht het apparaat laat stoppen als de bovenruimte erg gering wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 20:34

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Wat zijn de verschillen tussen de LG VHombot3 en de VParquet?
Ik begrijp dat het op vlakke vloeren zal gaan zoals laminaat en parketvloer.

De VParquet is namelijk ook een stukje duurtder dan de VHombot3. Waarom zou ik meer geld uitgeven ervaringsdeskundigen?

Ik heb inmiddels iets gevonden van een dweilfunctie. Moet ik hier voor telkens nieuwe dweiltjes kopen of zijn de twee meegeleverd uit te wassen en weer te plaatsen onder de robot?

[ Voor 25% gewijzigd door Cmdr_Satan op 28-04-2014 00:42 . Reden: iets gevonden ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

Voor de mensen met de LG Vhombot3, hoe bevalt deze jou?
Ik twijfel tussen de "cheap" aldi variant welke ook positief wordt ervaren en de LG..

Graag hoor ik van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Anoniem: 337854 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:14:
Ik twijfel tussen de "cheap" aldi variant welke ook positief wordt ervaren en de LG..

Graag hoor ik van jullie
Goed. Ik heb erg tevreden over mijn hombot. Die dus onder de bank staat. Als je hem gewoon start dan rijdt hij wel weg onder de bank vandaan en kan je hem pakken om elders neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Anoniem: 337854 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:14:

Graag hoor ik van jullie
Hombot: hij bevalt super :) Hebben hem nu 1.5 maand denk ik en sindsdien de stofzuiger niet meer aan hoeven te raken. Het is ook wel erg afhankelijk van je ruimte hoe effectief hij is.
Als jij iemand bent die vaak rotzooi maakt dus:
- Kleren op de grond hebt liggen
- Plastic op de grond
- Speelgoed/knuffeltjes op de grond etc..

Dan gaat een robot stofzuiger niet lekker voor je werken. Wij (vriendin) zijn behoorlijk opgeruimd dus werkt die perfect voor stof. Maar er hoeft maar bv 1 folder per ongeluk op de grond liggen en ik kan weer aan de slag om de hombot uit zijn aanranding met de folder te bevrijden...

vriend van me had een aldi robot en heeft hem uiteindelijk maar weggedaan. Ding liep vaak vast en verdwaalde.

Je moet het "positief ervaren" natuurlijk ook in perspectief plaatsen. Voor de prijs van die aldi dingen (100 - 150) euro werkt het best goed. Niet zo goed als een hombot maar daar betaal je ook dik 2a3x zoveel voor.

Mij was het de extra investering iig waard :)

[ Voor 29% gewijzigd door laurens0619 op 02-05-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:26
Mede-tweakers,

Aantal vragen over de Roomba 780

1. Ik wil de oplader onder de kast plaatsen, deze is precies 10 cm. Past de Roomba 780 hieronder? (Volgens de specificates 92mm :) zou dus net passen?)

2. Verder zag ik dat de 780 een heel kleine opvangbak had, kan deze de hele woonkamer in 1 cycle doen? Oppervlakte zal iets van 40 m2 zijn.

3. Kan ik de Roomba naar de bovenverdieping en zolder verplaatsen? Dit ivm de leer curve. Ik heb het idee dat deze dan vaker vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 16:51
Ik heb nu in 3 maanden tijd al voor de 2de keer dat mijn Hombot vreemd doet. Dit keer begon het met tapijtvrees. Zodra hij op een tapijt komt gaat hij doelloos naar voren, maar vooral heel vaak naar achteren. Hetzelfde gedrag als hij ergens vast komt te zitten en in zijn achteruit gaat. Sinds vandaag doet hij dit ook op het laminaat.

Helaas is het probleem niet opgelost met de batterij enige tijd loskoppelen. Iemand nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Robino schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:37:
Ik heb nu in 3 maanden tijd al voor de 2de keer dat mijn Hombot vreemd doet. Dit keer begon het met tapijtvrees. Zodra hij op een tapijt komt gaat hij doelloos naar voren, maar vooral heel vaak naar achteren. Hetzelfde gedrag als hij ergens vast komt te zitten en in zijn achteruit gaat. Sinds vandaag doet hij dit ook op het laminaat.

Helaas is het probleem niet opgelost met de batterij enige tijd loskoppelen. Iemand nog een ander idee?
camera aan de onderkant even schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
laurens0619 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:19:
[...]

camera aan de onderkant even schoonmaken?
Uiteraard alles al geprobeerd: alle sensoren schoongemaakt, gehele rand (waar de infraroodsensoren achter kunnen zitten), camera bovenop, deel rondom camera, batterij eruit, soft reset (home+turbo), smart diagnosis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 13:51

Len

Leeg

DaYwaLkUr schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:26:
Mede-tweakers,

1. Ik wil de oplader onder de kast plaatsen, deze is precies 10 cm. Past de Roomba 780 hieronder? (Volgens de specificates 92mm :) zou dus net passen?)
Ja, Heb ik ook.
2. Verder zag ik dat de 780 een heel kleine opvangbak had, kan deze de hele woonkamer in 1 cycle doen? Oppervlakte zal iets van 40 m2 zijn.
Eerste keer zal het wel een vol bakje zijn, als je het dan om de dag laat stofzuigen dan gaat het zeker lukken
3. Kan ik de Roomba naar de bovenverdieping en zolder verplaatsen? Dit ivm de leer curve. Ik heb het idee dat deze dan vaker vastloopt?
Geen probleem! De Roomba leert totaal niets ...

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
De eerste run was succesvol, bakje was goed vol! :)

Enige issue wat ik zag, hij had moeite met zijn docking te vinden (deze bevindt zich onder een kast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Heeft iemand inmiddels ervaring met de Miele Scout RX1? Inmiddels is hij te koop voor 649 euro, wat hem (zoals verwacht) direct aan de top van het segment plaatst. De specs lijken wel goed te zijn, maar ik ben vooral benieuwd naar de lerende capaciteiten van het beestje. :)

Zie: http://www.miele.nl/c/sto...t=09778970&name=Scout_RX1

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
ECOVACS D73 (189,95) of D76 (voor €299,95) Volautomatische Robotstofzuiger vandaag op de 1dayfly.

http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme

Geen idee of het iets is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Dat was gisteren.

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

En vanochtend ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 09-05 14:47
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:26:
Mede-tweakers,

Prima
Bij ons iedere dag een ronde en na een week de bak vol, kamer is 60m2 en vaak ook nog de garage van 20m2
Nee, grote voordeel van een roomba boven een aldi bot is dat de Roomba altijd thuis komt en dus ook opgeladen is. De aldi bot die wij hadden kwam niet heel vaak thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Politoer schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 21:09:
[...]

Dank voor beide reacties op mijn vraag. Dat klinkt bemoedigend. Het zou nog mooier zijn als iemand met een LG Hombot het zelf kan bevestigen.
Een mogelijke reden waarom het niet zo kunnen is wellicht dat er ook een sensor naar boven kijkt en die wellicht het apparaat laat stoppen als de bovenruimte erg gering wordt.
Ik heb hem inmiddels gekocht en het docking station staat onder een fauteuil (zijkanten lopen door tot op de grond.Achter fauteuil staat een muur). De Hombot weet zijn docking station feilloos te vinden. Het gaat alleen af en toe een beetje mis met het koppelen. Bij het manouvreren wil hij het docking station wel eens een zijdelingse duw geven, waardoor dat ding dan scheef komt te staan. In die gevallen komt het dan niet meer goed. Ik denk dat ik het docking station ga fixeren op de grond als ik alles goed uitgetest heb. Verder blijft het wonderbaarlijk om te zien hoe zo'n apparaat zijn weg vindt. Stofzuigen doet hij overigens ook heel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik heb nog weleens problemen met de docking van de Roomba 780.

Als deze wilt docken, schuift hij de docking soms iets naar rechts en wilt hij niet meer docken.

Klinkt dit bekend? Lijkt mij dat hij meer ruimte nodig heeft voor te docken? (staat nu onder de kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Krisp schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:24:
Heeft iemand inmiddels ervaring met de Miele Scout RX1? Inmiddels is hij te koop voor 649 euro, wat hem (zoals verwacht) direct aan de top van het segment plaatst. De specs lijken wel goed te zijn, maar ik ben vooral benieuwd naar de lerende capaciteiten van het beestje. :)

Zie: http://www.miele.nl/c/sto...t=09778970&name=Scout_RX1
Ik heb inmiddels een video gevonden van de Miele Scout en ik ben ervan onder de indruk.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube

Waar ik iets minder van onder de indruk ben is de prijs: 650 euro is een machtige hoeveelheid geld voor een stofzuiger.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Je kan ook naar de hombot v3 kijken. Ben er erg content mee en die is een stuk voordeliger. Heb ook nog niets van die miele gezien dat veel beter was dan de hombot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zit nu een opname ervan te bekijken en de LG ziet er eveneens indrukwekkend uit, alhoewel de Miele sneller lijkt te zijn en de randen wat strakker doet. Ik heb alleen een aversie tegen het merk LG, op de een of andere manier komt het inferieur op me over. :P Waarschijnlijk moet ik er even overheen stappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Krisp op 07-05-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Heb ik ook. Maar die hombot zit goed inelkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:38
De nieuwe Miele, de nieuwe roomba 880 of de nieuwe neato Botvac .. Zoveel keuze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De Roomba vind ik nu echt wel achterlopen met de random bewegingen die het apparaat maakt. Dan kan hij wel alle plekken in de ruimte bezocht hebben, maar efficiënt is het niet. LG, Neato (& afgeleiden) en Miele zijn verder dan dat. Ook gezien de prijs valt de Roomba af.

Shortlist is nu:
1. Neato BotVac (+ het is een stofzuiger, - bouwkwaliteit & accu)
2. Miele Scout (+ apparaat lijkt het beste tot nu toe, - prijs: veruit het duurste)
3. LG Hombot v3 (+ value for money, - het blijft een LG)

Tot op zekere hoogte is prijs voor mij ondergeschikt: ik heb liever een robot waar ik niet tot nauwelijks omkijken naar heb, dan een 100 euro goedkopere variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Stap echt over het feit dat het een LG is heen. Hij zit goed inelkaar en doet zijn werk goed, besturing is helder.

Ik denk dat hij maximaal 1 keer per week vastloopt bij ons (op gordijnen meestal, die hangen een stuk op de grond. Verder ben ik er echt heel tevreden mee. Ook lekker stil (je kan nog normaal praten/tv kijken als hij bezig is).

Ik zou hem in elk geval aanraden. Kan me ook werkelijk niet voorstellen waarom je 280 euro extra zou uitgeven voor die Miele. Alles is altijd schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Krisp schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:04:
De Roomba vind ik nu echt wel achterlopen met de random bewegingen die het apparaat maakt. Dan kan hij wel alle plekken in de ruimte bezocht hebben, maar efficiënt is het niet. LG, Neato (& afgeleiden) en Miele zijn verder dan dat. Ook gezien de prijs valt de Roomba af.

Shortlist is nu:
1. Neato BotVac (+ het is een stofzuiger, - bouwkwaliteit & accu)
2. Miele Scout (+ apparaat lijkt het beste tot nu toe, - prijs: veruit het duurste)
3. LG Hombot v3 (+ value for money, - het blijft een LG)

Tot op zekere hoogte is prijs voor mij ondergeschikt: ik heb liever een robot waar ik niet tot nauwelijks omkijken naar heb, dan een 100 euro goedkopere variant.
Ben het helaas met de rest eens, ben er persoonlijk niet van onder de indruk (die Miele).

Als ik vandaag de dag weer zou moeten kijken zou ik ook beginnen met een Hombot 3. Ben nu trotse bezitter van een Vorwerk VR100 (verbeterde versie van Neato XV serie en lees net dat het nog beter is dan de Botvac ook. Dat tweede is subjectief, meningen zijn verdeelt over wat een goede batterij is + heb nog niet 100% de specs door zitten werken).

Het mapping systeem van de hombot is erg goed als ik de reviews en filmpjes mag geloven, het enige wat ik nog WEL mis is een degelijke zuigkracht test tussen de hombot en de neato/vorwerk. Hij schijnt een 'turbo' mode te hebben voor tapijt, maar ik zou dat wel eens in "bakje legen" vergelijking willen zien.

En wederom ben ik bang dat de miele daar heel snel weer gaat afvallen, als hij in de test mee mocht doen. In de filmpjes die ik van de miele rx1 zie, komt er haast geen geluid uit dat ding en YouTube: Scout RX1 Robotstofzuiger Triple Cleaning System doet me denken aan een verijdelde 'dust-scooper'/swiffer met een 9 volt motortje dat door een rietje aan het zuigen is. Als alles in je huis strak beton/marmer/laminaat is, dan kan hij nog even goed van pas zijn hoor :Y)
@Catch22 hieronder:
Zelfs geen kleedjes / voordeur mat :) ?

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-05-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb gelukkig geen tapijt, dus ik kan dat niet voor je testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:31
Ben ook al een tijdje aan het kijken naar een robotstofzuiger rond de 400 euro. Uit wat reviews en dit topic komt voor mij naar voren dat het een Roomba of een LG wordt. De LG is gestructuurder in zijn patroon wat een pluspunt is t.o.v. de Roomba.

Echter hoe zit het met de verkrijgbaarheid van reserve onderdelen voor de LG? Voor de Roomba vind ik genoeg shops.

In de genoemde shops kan ik geen onderdelen vinden voor de Hombot.

[ Voor 18% gewijzigd door DrJamez op 08-05-2014 16:56 . Reden: Link naar LG site toegevoegd. ]

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
coldasice schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:39:
Nee, grote voordeel van een roomba boven een aldi bot is dat de Roomba altijd thuis komt en dus ook opgeladen is. De aldi bot die wij hadden kwam niet heel vaak thuis
Denk dat dat toch vooral ligt aan de lokatie van je basis en de zichtlijn vanuit daar. Mijn aldi bot komt altijd bij de basis terug, op een enkele keer na als hij zich verslikt in een snoerenbende (mijn schuld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:38
DrJamez schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:54:
Ben ook al een tijdje aan het kijken naar een robotstofzuiger rond de 400 euro. Uit wat reviews en dit topic komt voor mij naar voren dat het een Roomba of een LG wordt. De LG is gestructuurder in zijn patroon wat een pluspunt is t.o.v. de Roomba.

Echter hoe zit het met de verkrijgbaarheid van reserve onderdelen voor de LG? Voor de Roomba vind ik genoeg shops.

In de genoemde shops kan ik geen onderdelen vinden voor de Hombot.
Ik zou eerder voor de neato gaan, echt zuigkracht & mappingsysteem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
coase schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 07:58:
[...]

Ik zou eerder voor de neato gaan, echt zuigkracht & mappingsysteem..
Ik weet niet in hoeverre Neato hun QA problemen heeft opgelost in het nieuwe model, anders zou ik er absoluut niet meer voor kiezen. Ik ben inmiddels aan nummer 3 en zit weer met een accu die nu al af en toe leeg staat 3 meter van het laadstation. Ik verwacht dat nummer 4 er dus snel achteraan gaat komen, of dat ik CoolBlue mijn geld terug vraag en de schoonmaakster maar wat vaker ga laten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 19:03
Als je Neato helemaal kapot is, kan je hem nog altijd gebruiken voor onderdelen. Dit is wel cool! :P

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Neato XV-11 lidar + stm32f4discovery + lcd tft display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
De Neato is in de aanbieding bij Ibood, maar na alle verhalen over kapotgaan, begin ik er maar niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het gaat daar om de Pro-versie, die enkel een wat sterkere motor heeft dan de niet-Pro-variant. Die motoren van Neato zijn sowieso de sterkste in hun soort, dus ik zie de toegevoegde waarde van dit model niet. :P de niet-Pro is verder nog goedkoper te krijgen.

De Miele wordt het niet, ik zit nu te kijken naar de Neato. LG wordt het vrees ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Maar de accu's zijn juist het zwakke punt als ik de verhalen hier zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 19:44
Krisp schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 07:49:
Het gaat daar om de Pro-versie, die enkel een wat sterkere motor heeft dan de niet-Pro-variant. Die motoren van Neato zijn sowieso de sterkste in hun soort, dus ik zie de toegevoegde waarde van dit model niet. :P de niet-Pro is verder nog goedkoper te krijgen.

De Miele wordt het niet, ik zit nu te kijken naar de Neato. LG wordt het vrees ik toch niet.
Ik sluit me aan bij de mensen die je stug de LG adviseren :P. Ik zou de Neato nooit nemen. En als je hem dan toch neemt omdat je daar een goed gevoel bij hebt, koop meteen andere accu's als reserve, of wees bereid om een keer of 3 á 5 terug te sturen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Roet schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:20:
[...]

Ik sluit me aan bij de mensen die je stug de LG adviseren :P. Ik zou de Neato nooit nemen. En als je hem dan toch neemt omdat je daar een goed gevoel bij hebt, koop meteen andere accu's als reserve, of wees bereid om een keer of 3 á 5 terug te sturen naar de winkel.
Ach, als hij zich niet over het labeltje LG heen weet te zetten dan is dat zijn verlies. En het LG van die robot heeft net zoveel met LG Mobile en TV te maken als Neato dat heeft. Niets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik nu anderhalf jaar de Neato XV-15, gekocht op IBood, en nooit problemen tot nu toe. De accu is wel merkbaar minder geworden, maar hij rijdt zelf terug naar z'n basisstation. Dus last heb ik er niet van.

Ik zag trouwens dat Neato een nieuw model heeft geintroduceerd, de Neato BotVac:
Afbeeldingslocatie: http://mms.businesswire.com/media/20140314005160/en/407363/5/Neato-Botvac_85_blue-2_for_press_release.jpg

Eindelijk de sideborstel. Bij mij blijft er altijd zooi liggen aan de randen.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 09:32
Hier nog een tevreden Neato gebruiker, het lijkt wel of vanaf het begin aan problemen hebt of dat je een goed exemplaar hebt dat dan ook goed blijft doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ok dan meld ik mij ook nog even uit het hombot kamp :P
Top ding!

Ik heb de Neato ook niet gekocht uit angst voor defecten aan accu en onderdelen n.a.v. verhalen op the interwebs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm1.0
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-10-2020
weet iemand eigenlijk wanneer de nieuwe botvac in Nederland te koop is?
Ik wil er graag een aanschaffen maar heb er nog geen gevonden.
Op ebay kun je de dingen al gewoon krijgen maar in de Nederlandse webshops zijn ze nog niet te krijgen .
I.V.M.met garantie is dit wel makkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
llevering schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:56:
Hier nog een tevreden Neato gebruiker, het lijkt wel of vanaf het begin aan problemen hebt of dat je een goed exemplaar hebt dat dan ook goed blijft doen :)
Ik heb 3 keer het idee gehad dat ik een goed exemplaar had in begin alles prima, goede accuduur. Toch was het iedere keer na een maand of 6 foute boel, 1 keer issue met accu die gewoon geen lifetime meer had na die tijd (max 5 minuten) en 1 keer gewoon iets intern kapot waardoor de wielen niet meer wilden draaien. Nummer 3 zit nu op 8 mnd, dus misschien heb ik eindelijk echt een goede...

Verder blijf ik me wel verbazen hoeveel het ding toch nog opzuigt iedere keer, terwijl ie in mijn huis ca 60% van zijn rondjes daadwerkelijk afmaakt. Mocht je stoelen hebben met een buizen-frame , begin er dan gewoon niet aan... Hij staat er zeer vaak op vast

[ Voor 24% gewijzigd door Sander op 15-05-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 13:44
Ik heb mijn Neato nu een jaar en het enige wat kapot ging is de accu. Hij kon normaal het hele huis op 1 lading doen, nu redt hij de halve woonkamer ofzo.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
Heb zelf nu een paar maanden een Roomba 770 na een aantal jaar een XR Advance gehad te hebben.
Niets dan lof voor de Roomba, mooi product en lekkere grote accu en grote afvalbak.

Heb wel een extra virtual lighthouse erbij gekocht. Alleen tapijt doe ik nog met de hand. De harde vloeren doet de Roomba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

harm1.0 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:55:
weet iemand eigenlijk wanneer de nieuwe botvac in Nederland te koop is?
Ik wil er graag een aanschaffen maar heb er nog geen gevonden.
Op ebay kun je de dingen al gewoon krijgen maar in de Nederlandse webshops zijn ze nog niet te krijgen .
I.V.M.met garantie is dit wel makkelijk. :)
Omdat ik mijn moeder voor haar verjaardag een Neato XV-15 heb gegeven een aantal jaar geleden, en we daar over het algemeen heel blij mij zijn zat ik er voor mezelf naar te kijken. Ik wil er een hebben voor mijn toekomstige woning, ik heb het gisteren aan Coolblue gevraagd, en die melden dat ze ze wel gaan verkopen, maar nog niet weten wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist een LG Homebot in bezit.... ben niet echt tevreden
Wat vraagjes voor de mensen die hem hebben..

1/ Hoe zet je learning mode actief?
Of kan je dit niet actief zetten?.. in het boekje wordt erover gesproken maar zie nergens de optie op het apparaat of afstandsbediening..

2/ Vandaag voor het eerst gebruikt..
Hij gaat netjes de hele woonkamer door.. vervolgens de gang op en doet de kamers..
Eenmaal aan het eind aangekomen van de gang en alles gedaan te hebben gaat hij op de weg terug weer door alle kamers (waarom niet in 1 stuk door naar home??) om vervolgens in de woonkamer te komen..
Hierna blijft hij de gang in en uit gaan zonder gewoon te stoppen en naar zijn " home " te gaan om het zuigen te beindigen.

Is het de bedoeling dat je hem zelf elke keer uit zet? nee toch?
Hij staat niet in de repeat mode..

Dit hele tafereel duurde bijna 1.5 uur.
Ik heb uiteindelijk zelf maar op home gedrukt... het typische is dat hij dan wel rechtstreeks vanuit de gang naar zijn home ging... hij weet het dus wel te vinden? ...

Had ik hem gewoon in zijn " loop" moeten laten zitten? en hopen dat de volgende keer hij zichzelf verbeterd?
Zit er een bepaald leer mechanisme in?

Graag advies
Thanks

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 337854 op 22-05-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Anoniem: 337854 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:19:
Zojuist een LG Homebot in bezit.... ben niet echt tevreden
Wat vraagjes voor de mensen die hem hebben..

1/ Hoe zet je learning mode actief?
Of kan je dit niet actief zetten?.. in het boekje wordt erover gesproken maar zie nergens de optie op het apparaat of afstandsbediening..

2/ Vandaag voor het eerst gebruikt..
Hij gaat netjes de hele woonkamer door.. vervolgens de gang op en doet de kamers..
Eenmaal aan het eind aangekomen van de gang en alles gedaan te hebben gaat hij op de weg terug weer door alle kamers (waarom niet in 1 stuk door naar home??) om vervolgens in de woonkamer te komen..
Hierna blijft hij de gang in en uit gaan zonder gewoon te stoppen en naar zijn " home " te gaan om het zuigen te beindigen.

Is het de bedoeling dat je hem zelf elke keer uit zet? nee toch?
Hij staat niet in de repeat mode..

Dit hele tafereel duurde bijna 1.5 uur.
Ik heb uiteindelijk zelf maar op home gedrukt... het typische is dat hij dan wel rechtstreeks vanuit de gang naar zijn home ging... hij weet het dus wel te vinden? ...

Had ik hem gewoon in zijn " loop" moeten laten zitten? en hopen dat de volgende keer hij zichzelf verbeterd?
Zit er een bepaald leer mechanisme in?

Graag advies
Thanks
toon volledige bericht
Je moet je hombot wel even de tijd gunnen om de snelste routes te leren. Met elke ronde wordt hij namelijk slimmer. Totdat hij uiteindelijk aangeeft learning complete en dan is hij klaar met leren van de ruimte.

En hij stopt trouwens pas als hij leeg is :) Dan gaat hij vanzelf zijn thuisbasis proberen te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Robino op 24-05-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:15
Interessant topic.

Zit er al maanden aan te denken om er een aan te schaffen.
Maarrrr.
Eerste verdieping.
Tapijt.
drie kamers en hal.
Zo'n 44m2 te zuigen opp.
Dorpels tussen kamers 18mm hoog.

En dat is mijn probleem.
Zijn er stofzuig robots die over de dorpels kunnen?
Heb geen zin om de robot te moeten optillen voor de volgende kamer. Zou dan ook meerdere laad punten moeten hebben.

Iemand ideeen of ervaringen?

Dorpels weghalen is voorlopig geen optie. Bij de volgende tapijt vervanging ( 3+ jaar ) dan gaan ze wel weg..
Afschaven?! Beetje moelijk wat het midden stuk van dorpel is aan de onderzijde minder dik..

[ Voor 7% gewijzigd door Lord Anubis op 25-05-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:07

orf

In deze review wordt gesproken over drempels van maximaal 2,9 cm: productreview: iRobot Roomba 555 review door _wolf_

Mijn roomba gaat ook ook over drempels, maar mijn drempels zijn maar 1 cm en dat valt binnen de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:15
Bedankt,
Mooie review trouwens.

Andere moddellen en merken, ook over drempels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk kan iemand me iets meer inzicht geven op het gedrag van Homebot

1/
Robino zegt dus dat pas als de learning mode compleet is, hij de omgeving ingeleerd heeft?
Hoe zet je learning mode aan?
Of doet hij dit zelf zodat je hem laat zuigen?

2/
Ik heb hem nu voor de 2e keer in gebruik, de eerste keer blijf hij alles maar herhalen en er kwam geen einde aan, dus heb ik hem zelf maar uitgezet.
Nu is hij weer al 3 uur bezig met alles herhalen.. Robino zegt dus dat dit ik dit gewoon zijn gang moet laten tot de batterij op is? is dan de learning mode voltooid?

edit... batterij is nu leeg en hij is teruggekeerd.
Helaas geen melding dat de learning mode compleet is..
Volgende keer gaat hij dus weer 4uur zuigen voor lul?

Ik lees nergens in het boekje dat je hem net zolang moet laten gaan tot hij leeg is en dat hij dan pas de omgeving geleerd is
Heb echt het idee dat dit een miskoop is.

Bedankt vast

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 337854 op 25-05-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492475

Hier geen problemen met de Neato gehad na ruim 1 jaar.Ik heb wel de batterijen vervangen en merk goed dat dit pack langer werkt dan de pack die bij de Neato was geleverd.
Roet schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:20:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik heb nu de docking gefixeerd van de Roomba.

Alleen kan de Roomba 780 niet goed docken. Soms heeft deze wel 6 pogingen nodig. Uiteindelijk staat hij wel altijd in zijn docking :)

Als ik 1x de contacten schoonmaak (dus ff optil en schoonmaak) gaat hij in 1x?

Iemand dit vergelijkbare probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Robino schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:59:
[...]

Je moet je hombot wel even de tijd gunnen om de snelste routes te leren. Met elke ronde wordt hij namelijk slimmer. Totdat hij uiteindelijk aangeeft learning complete en dan is hij klaar met leren van de ruimte.
Ik heb interesse in zo'n apparaat. Als hij de ruimtes echt moet leren, hoe gaat hij dan om met werk op meerdere etages? Mijn plan is om hem elke dag op een andere etage aan het werk te gaan zetten... Leert hij dan de ruimtes nog wel goed?

[ Voor 3% gewijzigd door ATS op 27-05-2014 13:00 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

In de iBood Hunt zat vandaag een mooie deal, de Neato XV Signature voor 288 euro. Ondanks mijn eerdere teleurstellende ervaring met de XV15 heb ik hem toch maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 23:27
Bedankt voor deze info Hak! Ik heb vandaag even de iBood Hunt bijgehouden en de Neato XV15 Signature kwam weer langs voor hetzelfde geld :)

Het wordt m'n eerste robotstofzuiger, ik laat hier t.z.t. weten hoe deze bevalt!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 23:45
Net het eerste rondje van de LG vhombot meegemaakt, het is m'n eerste ervaring met een robotstofzuiger maar ik ben erg onder de indruk. Er was al gezogen vandaag maar toch zat het bakje alweer vol met stof en kattenharen!

Met de stoelpoten had hij iets meer last maar dit gaat over het algemeen ook goed. Hier een tevreden gebruiker. :)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Nu is de Ecovacs Deebot D73 bij ibood in de aanbieding. Iemand daar ervaring mee? Voor €175 lijkt het me een scherpe prijs tov de concurrentie. Enige is dat ik de dock onder de bank wil plaatsen (14cm ruimte), maar nergens is te vinden hoeveel vrije hoogte het dock nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
HvB83 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 06:41:
Nu is de Ecovacs Deebot D73 bij ibood in de aanbieding. Iemand daar ervaring mee? Voor €175 lijkt het me een scherpe prijs tov de concurrentie. Enige is dat ik de dock onder de bank wil plaatsen (14cm ruimte), maar nergens is te vinden hoeveel vrije hoogte het dock nodig heeft.
Ik zou niet zo snel een wat onbekender merk kopen. Gewoon een naeto of een hombot.
Enne dude, beslis gewoon eens! ;) (herkenbaar hoor, ben zelf ook eerst jaren aan het analyseren geweest voordat ik er een kocht :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-LA- schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:17:
Net het eerste rondje van de LG vhombot meegemaakt, het is m'n eerste ervaring met een robotstofzuiger maar ik ben erg onder de indruk. Er was al gezogen vandaag maar toch zat het bakje alweer vol met stof en kattenharen!

Met de stoelpoten had hij iets meer last maar dit gaat over het algemeen ook goed. Hier een tevreden gebruiker. :)
Heb jij misschien ook de ervaring die ik heb? (zie me posts hierboven)
Heb jij wel een learning mode? en gaat hij vanzelf terug naar zijn home als alles klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Anoniem: 337854 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:44:
[...]

Heb jij misschien ook de ervaring die ik heb? (zie me posts hierboven)
Heb jij wel een learning mode? en gaat hij vanzelf terug naar zijn home als alles klaar is?
Nee eigenlijk niet, voor zover ik gelezen heb kan je de hombot niet speciaal in een learning mode zetten, hij leert altijd bij.

Ook naar de lader/home gaan gaat hier zonder problemen, en dan heb ik niet eens de vereiste 1,5 meter vrije ruimte eromheen. Misschien het oplaadpunt verplaatsen?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Die hombot, kan die er tegen als je hem de ene dag op de ene, en de andere dag op de andere verdieping neerzet?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-LA- schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:22:
[...]

Nee eigenlijk niet, voor zover ik gelezen heb kan je de hombot niet speciaal in een learning mode zetten, hij leert altijd bij.

Ook naar de lader/home gaan gaat hier zonder problemen, en dan heb ik niet eens de vereiste 1,5 meter vrije ruimte eromheen. Misschien het oplaadpunt verplaatsen?
Mag ik dan nog is vragen hoelang hij bij jou bezig was voordat hij uit zichzelf terug keerde?
Moest echt de batterij op zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
ATS schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:30:
Die hombot, kan die er tegen als je hem de ene dag op de ene, en de andere dag op de andere verdieping neerzet?
Niet geprobeerd maar volgens de manual moet dat kunnen.
Anoniem: 337854 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:36:
[...]

Mag ik dan nog is vragen hoelang hij bij jou bezig was voordat hij uit zichzelf terug keerde?
Moest echt de batterij op zijn?
De hombot zuigt hier ongeveer 45m2 in misschien 30/45 minuten (weet het niet precies, hij doet het nu ook al sneller als de eerste keer).

Edit: En dit doet hij inderdaad in 1x zonder bij te laden en hij gaat netjes vanzelf naar z'n home station

[ Voor 7% gewijzigd door -LA- op 02-06-2014 10:34 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En gaat erna zelf weer "uit" door naar zijn homestation te gaan?
mmzz... Volges mij is die van mij echt defect dan.
Hij blijft eindelijloos zuigen en gaat terug alle kamers in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

:w

In tegenstelling tot een studentenkamer mag een woning wél gewoon in orde zijn natuurlijk. Omdat ik merk dat mijn stofzuigbloed dermate dik is geworden na zes jaar kamers dat het nog niet helemaal vloeiend door m'n aderen stroomt dacht ik dat een robot wellicht de blikken vol afgunst kan verminderen wanneer mensen voor het eerst mijn woning betreden.

Ik ben dus nog behoorlijk oriënterend. Ik lees in dit draadje dat je er verstandig aan doet om óf een Roomba óf een LG Homebot te kopen, maar veel verder ben ik nog niet. Hopelijk kunnen jullie me wat praktijkervaring meegeven :).

Te beginnen, mijn woonkamer (hij hoeft in principe alleen beneden gebruikt te worden):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WoeMoaF.png

Niet helemaal lekker op schaal en er missen wat meubels, maar het belangrijkste staat er. Ik maak me vooral zorgen om de stoelen. De tafel zal geen probleem worden; die heeft 4 eenvoudige 15x15 massief houten poten dus de tafel wint bij een aanrijding. De stoelen echter hebben van die ingewikkelde poten:

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-S4BGrv9K1Ak/UOK4sF1uMKI/AAAAAAAAAYE/f1zEYO-hEvM/s1600/blog-bauhaus-stoel-mart-stam-1926.jpg

Volstrekt andere stoelen, maar wel dat idee poot. De poten zijn vierkant, RVS en niet geheel krasongevoelig. Dat, en dan acht keer... Ik vrees er dus een beetje voor met een robot. Daar komt bij: de robot zal nét wel, nét niet tussen twee stoelen door passen. Hij zal dus vermoedelijk aan de kop z'n kant onder te tafel moeten komen, en vervolgens onder de stoelen door. Het lijkt me niet dat ze al slim genoeg zijn voor zulk soort trucs, of onderschat ik ze nu?

De bank staat hoog genoeg om onderdoor de kunnen, dus

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 13:51

Len

Leeg

Ik ben bang dat de robot over die stoelpoot gaat rijden en misschien dan vast komt te zitten ...

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Ik heb van die stoelen en mijn Neato loopt er op vast. Ik zet ze dus (met de zitting) op tafel als de robot zijn ding moet doen.

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het zal van de robot afhangen sowieso. Mijn aldi botje zal daar geen problemen mee hebben, simpelweg omdat hij een relatief lage stootbumpersensor heeft (nadeel dus direct dat hij totaal niet over drempels kan gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
art schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:39:
Ik heb van die stoelen en mijn Neato loopt er op vast. Ik zet ze dus (met de zitting) op tafel als de robot zijn ding moet doen.
Dat is helaas ook bij mij noodzakelijk met de hombot.

Als ik thuis ben, laat ik de hombot in cellmode stofzuigen. Als hij bij de tafel aankomt schuif ik de stoelen even naar een zone waar hij al geweest is. Nadeel is dat je er zo wel weer tijd aan kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Dus ik kan in elk geval wel vergeten dat ik een robot koop die ik verder volledig autonoom zijn ding kan laten doen. "Werk" heb je er in elk geval van begrijp ik.

Wel jammer; je zou juist hopen dat je zo'n beestje zijn ding kunt laten doen wanneer je weg bent, en dat het huis schoon is als je terug komt.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
art schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:39:
Wat een gedoe, ik heb gewoon de robot wat extra voelsprieten gegeven waardoor de stootrand lager op de grond komt te liggen en hij niet meer over die poten heen probeert te waggelen.

In totaal 15 minuten werk om dat even met wat latjes voor elkaar te krijgen.
Obiter dictum schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:32:
Dus ik kan in elk geval wel vergeten dat ik een robot koop die ik verder volledig autonoom zijn ding kan laten doen. "Werk" heb je er in elk geval van begrijp ik.

Wel jammer; je zou juist hopen dat je zo'n beestje zijn ding kunt laten doen wanneer je weg bent, en dat het huis schoon is als je terug komt.
Het is maar wat je werk noemt. Een robot die consequent elke dag een rondje doet, die je eens in de 3 dagen leegt en af en toe schuif je voor je de deur uitgaat even de stoelen 'open'.

Voor mij is het een genot, de echte stofzuiger komt bijna niet meer uit de kast. Als je twijfelt aan de voordelen doe je jezelf echt tekort.

[ Voor 43% gewijzigd door Wolly op 04-06-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Wolly

Zolang bij mij een nieuwe hombotv3 in een gelijkvloers appartement, zonder obstakels op de grond niet uit zich zelf terugkeert naar zijn home, en steeds maar weer de kamers blijft herhalen is het totaal niet wat ik ervan had verwacht! .. Sterker nog hij gaat vrolijk zijn home voorbij.
Als je op home drukt vindt hij hem pas.. waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dan is er wat mis. Staat de dock op een zichtbare plek? Die van ons keert 9 van de 10 keer netjes terug naar zijn dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Anoniem: 337854 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:07:
@Wolly

Zolang bij mij een nieuwe hombotv3 in een gelijkvloers appartement, zonder obstakels op de grond niet uit zich zelf terugkeert naar zijn home, en steeds maar weer de kamers blijft herhalen is het totaal niet wat ik ervan had verwacht! .. Sterker nog hij gaat vrolijk zijn home voorbij.
Als je op home drukt vindt hij hem pas.. waardeloos
Daar heb ik nou geen probleem mee. Ik heb mijn docking station onder een fauteuil met dichte zijkanten tegen de muur geplaatst (en aan de vloer geplakt). Ik denk dat de breedte van de opening ca. 60 cm is. Dat weet hij aan het eind van het programma doorgaans feilloos te vinden. Het gaat wel eens mis als ik de stofzuigen als hij ergens is vastgelopen weer handmatig start op een andere plek. Maar verder geen problemen met het vinden van de "home station".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Wolly schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:44:
Wat een gedoe, ik heb gewoon de robot wat extra voelsprieten gegeven waardoor de stootrand lager op de grond komt te liggen en hij niet meer over die poten heen probeert te waggelen.

In totaal 15 minuten werk om dat even met wat latjes voor elkaar te krijgen.
Ik ben heel benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Kun je het toelichten en wat foto's plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Politoer schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:51:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Kun je het toelichten en wat foto's plaatsen?
Heel simpel, je pakt een paar stevige houtjes, ik heb roerstokjes van verf gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.obeeliks.com/contents/media/roerhoutjes_set.jpg

Deze knip je af op een cm of 7, zorg dat je 4 houtjes overhoudt van ongeveer 7 cm, eigenlijk de hoogte van je stofzuiger + 1/1,5 cm.

Plak deze 4 houtjes verticaal op de stootbumper, uiterst links en uiterst rechts en links van het midden en rechts van het midden. Pas op dat je geen bestaande sensors, de draaiborstel of de laad connector blokkeert.

Positioneer de houtjes zo dat er net iets minder ruimte overblijft tussen grond en uiteinde stokje (bij mij 0,5cm). Het stokje zal tegen de horizontale stoelpoot komen en hierdoor de stootbumper induwen. De stofzuiger gaat dan terug en zal niet proberen vast te lopen op je stoelpoot.

Gebruik zwarte ducttape en verf evt. de stokjes zwart.Sterke tape is essentieel omdat de stokjes niet moeten meebuigen zodra ze iets raken.

Het is niet de meest mooie oplossing, maar het voldoet al maanden prima. Ik heb dat ding niet om mee te pronken maar om schoon te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Wolly schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:59:
[...]
..... Het stokje zal tegen de horizontale stoelpoot komen en hierdoor de stootbumper induwen. De stofzuiger gaat dan terug en zal niet proberen vast te lopen op je stoelpoot.
Jammer, dat zal niet werken bij een Hombot. Die heeft namelijk geen indrukbare stootbumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:42
De Botvac 85 is sinds deze week ook in Nederland te verkrijgen. Er zijn niet veel webshops die hem verkopen:

Robotdiscounter.com 519,- euro
Robocleaners.nl 549,- euro
Expansys 569,99 euro
Coolsound.nl 575,- euro
Amazon.de 588,- euro
Bol.com 695,- euro

Ik heb twee vragen:
1. Klopt het dat robocleaners de importeur is voor nederland/belgie?
2. Robotdiscounter.com is de goedkoopste in de reeks. Ik lees een paar slechte verhalen op internet, is deze zaak betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:35

KhaZ

Alfa Romeo

Bookmarked.. ik twijfel tussen de Neato XV Signature Pro en de LG Hombotv3.

Heeft er hier al iemand een Roomba 880?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 10-05 18:07
Heb even geleden mijn iRobot Roomba 780 verkocht en wil graag de 870 kopen, maar wat is de 800 serie duur! En het lijkt wel of de prijzen zijn vastgesteld door iRobot, want ze zijn overal €629,-.

Mij lijkt de 800 serie wel ideaal want het afvalbakje is iets groter en er zitten geen borstels meer in waar touwtjes, haren, etc. omheen kunnen gaan zitten.

Ik wacht nog even totdat de prijs iets zakt, denk ik... Al mis ik mijn trouwe huisgenootje wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

rookie no. 1 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:27:
Heb even geleden mijn iRobot Roomba 780 verkocht en wil graag de 870 kopen, maar wat is de 800 serie duur! En het lijkt wel of de prijzen zijn vastgesteld door iRobot, want ze zijn overal €629,-.

Mij lijkt de 800 serie wel ideaal want het afvalbakje is iets groter en er zitten geen borstels meer in waar touwtjes, haren, etc. omheen kunnen gaan zitten.

Ik wacht nog even totdat de prijs iets zakt, denk ik... Al mis ik mijn trouwe huisgenootje wel :+
Wat ik her en der lees is de 800 serie hetzelfde als de 700 serie, met als enige verschil dat de borstel anders is. Haren van huisdieren raken verstrikt in de zijkant/as van de borstel. Zal wel iets beter zijn.. maar zeker niet perfect.

Ik nijg naar de Neato, die is €300 goedkoper (iets lelijker en luidruchtiger, dat wel).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
amauer schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:07:
2. Robotdiscounter.com is de goedkoopste in de reeks. Ik lees een paar slechte verhalen op internet, is deze zaak betrouwbaar?
Hier ben ik ook benieuwd naar. En ook hoe het prijsverschil zo groot kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
Bernaar schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:37:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. En ook hoe het prijsverschil zo groot kan zijn?
Dat zal te maken hebben met winstmarges. Robocleaners.nl is volgens mij de importeur voor nl/be en kan daardoor natuurlijk de laagste prijs hanteren. Robotdiscounter zal dan een hele lage winstmarge hebben.

Ik heb 16 juni de botvac 85 besteld bij Robocleaners.nl. Direct een track and trace code van bpost gekregen. Er is helaas nog niks opgestuurd. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KhaZ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:07:
[...]

Ik nijg naar de Neato, die is €300 goedkoper (iets lelijker en luidruchtiger, dat wel).
Hij maakt meer herrie en er zijn veel problemen met de accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Voor zover ik zie zijn dat de enige 2 nadelen van het apparaat ja. Ik zie dat robocleaners.nl een vestiging in Apeldoorn heeft, en importeur is voor de Benelux. Ik ga navragen of de accuproblemen nog bestaan bij de huidige versies.

Ze hebben 15 juni de prijzen iets verlaagd zo te zien: de Neato XV signature Pro is nu "maar" €402, dat is €30-35 minder dan de laagste in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

amauer schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:07:
Ik raad deze zaak af. Ik heb geprobeerd om voor €3000,- aan Lego Robots bij hen te bestellen. Per mail ontving ik een ondersteboven (???) ingescande pro-forma factuur met een hele andere achternaam en maar een deel van de adresgegevens erop. In een maand tijd heb ik hen 4x een verzoek voor een goede factuur gestuurd, zodat mijn organisatie het geld over kan maken. Niks meer van gehoord..

Als ze voor €3000,- omzet al geen stap verzetten maak ik mij grote zorgen als je hen een keer nodig hebt nadat ze het geld binnen hebben.

Om het nog mooier te maken: ze zijn in maart al failliet verklaard: bron. Dat ik €3000 naar ze over mocht maken is van daarna!!

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 19-06-2014 10:52 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KhaZ schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:25:
Voor zover ik zie zijn dat de enige 2 nadelen van het apparaat ja. Ik zie dat robocleaners.nl een vestiging in Apeldoorn heeft, en importeur is voor de Benelux. Ik ga navragen of de accuproblemen nog bestaan bij de huidige versies.

Ze hebben 15 juni de prijzen iets verlaagd zo te zien: de Neato XV signature Pro is nu "maar" €402, dat is €30-35 minder dan de laagste in de pricewatch.
En de NEATO BOTVAC 70E?
lijkt de vervanger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Anoniem: 337854 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:11:
[...]

En de NEATO BOTVAC 70E?
lijkt de vervanger..
Deze lijkt geen allergiefilter te hebben, dan moet je het model NEATO BOTVAC 75 nemen, en die is €500.. scheelt €100.

Wel een betere accu, en een zijborstel als ik het me goed kan herinneren.

[ Voor 11% gewijzigd door KhaZ op 19-06-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
KhaZ schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:07:
[...]
Deze lijkt geen allergiefilter te hebben, dan moet je het model NEATO BOTVAC 75 nemen, en die is €500.. scheelt €100.

Wel een betere accu, en een zijborstel als ik het me goed kan herinneren.
Volgens mij zijn alle Botvac's hetzelfde behalve dat het hoedje een andere kleur heeft, een andere filter en een andere borstel. Voor de rest is accu etc. allemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583004

Alle botvacs zijn inderdaad hetzelfde op de filters en borstels na. Las ergens dat dit is bevestigd door Neato. Heb er vandaag de 75 besteld via robotdiscounters.com. Meteen een track en trace ontvangen dus hoop op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Ik hoop dat de botvac binnenkort in de pricewatch komt. Het is sowieso wellicht handig om een aparte categorie te hebben voor robotstofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
Jeej, Botvac 85 binnen! Het eerste rondje heeft hij achter de rug. Hij werkt net even wat beter dan de oude Neato xv-15. We hebben katten die nu behoorlijk aan het verharen zijn. Je kan goed zien dat de zijborstel de haren naar de hoofdborstel veegt. Daarnaast is hij een stuk stiller dan de xv serie.

Opvallend verschil is dat hij veel agressiever rijdt. Hij rijdt vaker tegen obstakels aan en als hij ergens tegen aanrijdt dan doet hij er ook alles aan om door te kunnen rijden. Dit heeft natuurlijk plus en minpunten. Wanneer hij vast zit dan weet hij zich er makkelijker uit te wurmen. Dit gaat echter wel ten koste van het interieur en de behuizing van de Neato.
Pagina: 1 ... 12 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.