Wat is het verschil tussen de botvac 85 en de 75 dan?
En pakt hij ook goed de plinten mee bij jou?
En pakt hij ook goed de plinten mee bij jou?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Had je al resultaat ?KhaZ schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:25:
Voor zover ik zie zijn dat de enige 2 nadelen van het apparaat ja. Ik zie dat robocleaners.nl een vestiging in Apeldoorn heeft, en importeur is voor de Benelux. Ik ga navragen of de accuproblemen nog bestaan bij de huidige versies.
Ze hebben 15 juni de prijzen iets verlaagd zo te zien: de Neato XV signature Pro is nu "maar" €402, dat is €30-35 minder dan de laagste in de pricewatch.
Verwijderd
Verwijderd
Rijdt de Botvac bij jou ook vaak tegen objecten aan die voor de LIDAR toch echt wel zichtbaar zijn? De behuizing is al behoorlijk beschadigd inmiddels. Tsjah, wit is ook niet de meest handige kleur...Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:36:
Had meteen de volgende dag mijn botvac 75 van robotdiscounters binnengekregen. Kost daar 450euro.
Is mijn eerste robot maar sta er echt versteld van..neemt alles perfect mee. Het verschil met de 85 is dat daar nog een extra borstel bij zit. Maar die zijn ook los te koop.
Ze plaatsen hem daar wel ver boven de rest. Wel veel Neato in de top van de lijst. http://www.whichrobots.co...r-general-classification/Bernaar schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:30:
Hier een mooie review van de Neato Botvac: http://www.whichrobots.co...eaner-robot-neato-botvac/
Verwijderd
De 75 en 85 hebben beide 1 zijborstel, wat dat betreft dus geen verschil. De 85 heeft 2 verschillende soorten meegeleverde hoofdborstels en nog 2 extra filters. Dat is geloof ik het enige verschil. Hoekjes en langs de plinten worden prima meegenomen.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:35:
@Zontl
Nice..!
Vind je de zijborstel een musthave nu je de 75 in gebuik heb genomen?
Neemt hij voldoende de zijkanten mee? of toch spijt dat je de 85 niet gekocht hebt?
En hoe bevalt hij verder?
Groetjes
Ja, hij raakt de objecten lichtjes aan, maar heb nog geen beschadiging kunnen constateren. Valt mij erg mee. Maar heb natuurlijk geen verder vergelijkingsmateriaal....amauer schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:17:
[...]
Rijdt de Botvac bij jou ook vaak tegen objecten aan die voor de LIDAR toch echt wel zichtbaar zijn? De behuizing is al behoorlijk beschadigd inmiddels. Tsjah, wit is ook niet de meest handige kleur...
De XV had met de oude software hier ook last van. Dit werd echter opgelost door een software update.
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Ik weet niet of dat spul wat is hoor. Heb gelukkig nog een moeder hier die aanzuigd e.d. dusjan00bs schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:07:
Ja dat model ja, die is gewoon goed voor zijn geld.
Maar goed in theoriebiedt die 1dayfly veel voor zijn geld, maar mijn gevoel zegt dat het een kat in de zak is.
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Regio Westland zekerHvB83 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:57:
De laatste keer had mijn Aldi ze helemaal niet binnengekregen. Weet iemand een vestiging in de regio Haaglanden waar ze er meestal wat meer van geleverd krijgen?
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dat de mensen met een Neato zich niet kunnen vinden de kapotte sensoren?HvB83 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:01:
Iets wat bij Neato alles behalve het geval lijkt; kapotte sensoren, accu's die het na een paar maanden al begeven. Sommigen zijn al aan nummer 4 toe!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Neato nummer 4 hier! Binnen half jaar accu problemen met 2 stuks en bij een andere combi van accu en wiel dat niet meer rond wilde (erg stroef, wheel stuck meldingen). Nummer 4 doet het al weer even, maar wel een bevestiging dat ik dergelijke prijzige aankopen wel bij betrouwbare nl shops doe voortaan. Coolblue klantenservice heeft tot nu toe prima geholpenVerwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:08:
[...]
Ik denk dat de mensen met een Neato zich niet kunnen vinden de kapotte sensoren?
Alleen de accu is een zwakker punt.. maar deze gaat volgens mij prima een jaar of langer mee....
Mjah wat wil je allemaal lezen in de handleiding dan?ATS schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:44:
Bij de Aldi aan de laakweg in Den Haag stonden er nog een stuk of 10. Ik heb er maar eentje gehaald om te kijken of het wat voor ons is. Hij staat nu eerst te laden. Eerste indruk: de handleiding alvast matig...
Hoe moet ik het nut van de aan/uit knop zien? Hij rijd toch zelf naar de lader? Dus dan laad hij weer op, tijdens het schoonmaken kan je hem moeilijk uit zetten. Of tijdens vakanties dat ie niet door blijft werken, maar ook dan. Hij rijd zelf naar de ladermartijnr17 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:16:
Ik heb mijn Neato al 3 jaar rondrijden. 1 keer was de sensor van een wiel vuil, beetje blazen en werkt weer. Heb gelukkig nog geen accu problemen gehad. Heb wel gelezen dat daarom de nieuwe Neato ook een aan/uit schakelaar heeft omdat de accu's helemaal leeg getrokken worden.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Die knop heeft evenveel nut als de aan/uit knop op je mobiele telefoon. Niet heel veel nut dus.RedRayMann schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 23:07:Hoe moet ik het nut van de aan/uit knop zien?
Bij de eerste en laatste van mij niet hoor, mijn eerste en tweede neato kreeg ik ze keurig met instructies om klepje open te schroeven en accu te connecten. Tussendoor inderdaad 2-maal niet het geval geweest.Krisp schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 23:17:
Tijdens het transport stond de Neato al aan, omdat er geen aan/uit-knop op zat. Daardoor had de accu al bij het uitpakken een optater gehad. Dan gaan ze vrij snel stuk. Dat is nu opgelost.
Naar mijn mening is de Roomba een veger en de Neato een echte stofzuiger (daar is het geluid ook naar). De Neato brengt ook echt een kamer in kaart ipv at random rond te rijden totdat ie alles gehad heeft.coase schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 08:21:
Iemand ervaring met de nieuwe neato botvacs ? Ben nog steeds in twijfel voor roomba of neato..
Ik heb in mijn huidige woning (waar ik woon vanaf april 2011) sinds het begin alleen mijn Roomba.418O2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:32:
Stofzuigen jullie nog zelf?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
De vloeren zuig ik niet meer zelf, de werkster komt 1x per 14 dagen, rest doet de Neato. Wel af en toe even snel met de stofzuiger over de banken etc, aangezien die anders wel erg onder de kattenharen komen te zitten (maar dat doet schoonmaakster meestal ook ;-)).Gizz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:56:
[...]
Ik heb in mijn huidige woning (waar ik woon vanaf april 2011) sinds het begin alleen mijn Roomba.
Dus nee
Verwijderd
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik had het basisstation onder de bank gezet, maar de bot gooit deze telkens om en kan 'm vervolgens niet vinden.ATS schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:55:
Eerste ervaringen (sinds gisteren avond) met de Aldi bot zijn redelijk wat mij betreft. Ik kan niet vergelijken met andere apparaten, maar wat mij opviel:
......
TL;DR: Eerste indruk is redelijk, maar niet geweldig. Alle waar is naar zijn geld denk ik dan maar. Dit zie ik als een eerste kennismaking met robotstofzuigers. Als het principe bevalt gaat deze straks na de verhuizing naar boven, en komt er beneden een betere beneden denk ik.
Bij de Aldi waar ik was geweest stonden ze ook niet in de winkel maar moest ik er bij de kassa naar vragen.Wannial schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:47:
Ik kan nergens iets vinden over de grixx bij de aldi, iemand meer informatie? Ik heb hem hier ook nog niet bij de aldi zien staan gisteren.
...
[ Voor 16% gewijzigd door gertjuhh op 11-07-2014 09:24 ]
Het basisstation van de Aldi-bot/Grixx is eigenlijk te licht. N.a.v. een eerdere reactie hier ben ik ook gaan experimenteren met het verzwaren ervan, ik heb er een balkje achterop geschroefd. Nu gaat het al iets beter, 9 van de 10 keer "landt" de stofzuiger prima bij het basisstation. Die ene keer dat het misgaat moet ik even het station wat verzetten en dan gaat het weer goed. Het komt wel heel erg precies hoe de contacten elkaar moeten raken.Bever schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:25:
[...]
Ik had het basisstation onder de bank gezet, maar de bot gooit deze telkens om en kan 'm vervolgens niet vinden.
Je moet 0,5 meter naast het station vrij hebben en 3 meter ervoor. Ik heb in huis nergens een plek waar dit zo is.
Mijn ervaring is wel dat hij echt tegen een muur moet aan staan. Waar hij bij ons staat (nu) heeft hij ook geen 3 meter vrij zicht of 0,5 meter ernaast een beide kanten, maar het gaat vooralsnog goed. Ik denk dat de locatie nog wel gaat wijzigen trouwens naar eentje wat minder in het zicht, onder de bank.Bever schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:25:
[...]
Ik had het basisstation onder de bank gezet, maar de bot gooit deze telkens om en kan 'm vervolgens niet vinden.
Je moet 0,5 meter naast het station vrij hebben en 3 meter ervoor. Ik heb in huis nergens een plek waar dit zo is.
Ik kom op een hoogte van 92mm voor de robot, en 109mm voor het basisstation. En hij kan zonder het station te zien werken, al vond ik hem gisteren terug in de gang waar hij zich vastgereden had en leeg was gegaan...Wannial schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:54:
Heeft iemand de hoogte van de aldibot al kunnen meten? En met het basis station in de ene Kamer, werkt hij dan ook in de (slaap)Kamer ernaast? (omdat ik iets las dat hij zijn basisstation moest zien)
Of te wel, je mag ook zelf zoekenNakebod schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:31:
Ikzelf heb die functie nog nooit gebruikt, en ik denk met mij de meeste mensen niet.
Dweilen moet je vochtig doen, vaak omspoelen, etc. En er zit geen waterresevoir in, of ik zie iets over het hoofd
Wat je waarschijnlijk gaat krijgen is dat je constant de stofzuiger moet stoppen, om de dweil eronderuit te halen, vochtig te maken, en weer vanaf voren beginnen. Of je blijft met een droge/vuile dweil rondrijden, wat ook geen toegevoegde waarde heeft.
Uiteindelijk zie ik een langere dweiltijd dan even zelf een half uurtje rondhobbelen.
Nop, de roomba doet hier nu alles zelfstandig. Sta er iedere keer weer van te kijken hoe vol het bakje is.418O2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:32:
Stofzuigen jullie nog zelf? Ik moet zeggen dat ik mijn stofzuiger sinds de LG niet meer heb aangeraakt. De trap, wc en wat andere lastige plaatsen doe ik even met de kruimeldief; de rest doet de LG goed.
Zet hem ongeveer 1x in de week in ruimtes waar hij zelf niet bij kan (boven en de badkamer, hal en gameroom, die drempels zijn te hoog)
CISSP! Drop your encryption keys!
Dat lijkt me meer een "functie" om het aantal opties dat ze op de doos kunnen zetten te verhogen. Als je een bot wil laten dweilen, dan kan je beter een speciale dweilbot met waterreservoirs (voor schoon en voor vies water) kopen denk ik.gram501 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:20:
En hoe zit dat met de dweilfunctie van de Aldibot ?
[ Voor 22% gewijzigd door - J.W. - op 13-07-2014 20:46 ]
Verwijderd
Ik heb een Roomba 650 die ongeveer 75% doet van ruim 300 m^2 oppervlakte in drie verschillende zones. Vanwege zijn lompe gedrag is hij niet voor alle vertrekken geschikt. Met wat aanpassing hoop ik dit nog wat te verbeteren (ik heb een paar vloerstaande speakers en muren zonder plinten waar ik Roomba niet tegenaan wil laten botsen).418O2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:32:
Stofzuigen jullie nog zelf? Ik moet zeggen dat ik mijn stofzuiger sinds de LG niet meer heb aangeraakt. De trap, wc en wat andere lastige plaatsen doe ik even met de kruimeldief; de rest doet de LG goed.
Zet hem ongeveer 1x in de week in ruimtes waar hij zelf niet bij kan (boven en de badkamer, hal en gameroom, die drempels zijn te hoog)
lk heb de mijne via amazon.co.uk, met name omdat ik een flink toegoed aan kadobonnen had, en dus een gratis NeatoB-Force schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:17:
zijn er mensen met ervaring met het kopen van een neato op bv. Amazon(of ergens anders in buitenland?) Scheelt al gau 100-150 euro, maar wellicht is het lstig met garantie.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Legion 7i i9 3080 32gb
Legion 7i i9 3080 32gb
Prijs is wel een no go. Tres expensiveVerwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:09:
Waarom niet de vorwerk vr100?
zelfde zuigkracht en betere accu's..
Legion 7i i9 3080 32gb
[ Voor 6% gewijzigd door Ulster Seedling op 27-07-2014 14:07 ]
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Legion 7i i9 3080 32gb
Gewoon bestellen, dan heb je nog twee weken bedenktijdDotto schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:46:
Neato XV Signature staat nu inderdaad voor een redelijk leuke prijs in de CoolBlue outlet. Kopen of niet kopen... Dilemma...
Bevalt het Coolblue Tweedekansje jou niet? Stuur het ons terug. Ieder Coolblue Tweedekansje heeft een omruilgarantie van 14 dagen en kan binnen deze periode kosteloos geretourneerd worden. Let wel: op voorwaarde dat het product in dezelfde staat verkeert als toen je het van ons ontvangen hebt.
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Verwijderd
Let even op wat inbegrepen is bij elke variant. De allergoedkoopste pakketten komen zonder oplaadstation en virtuele muur. De middelste (die ik heb) komt alleen zonder virtuele muur.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:34:
Waarom bij de coolbue outlet is de ene Neato Signature duurder als de andere? (beide even oud)
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
418O2 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:53:
Hmm...
Mijn hombot lazerde net van de trap. Hij doet het nog wel.
Had net de scanners schoon geblazen
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ja dat doet hij anders nooitLinuX-TUX schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:11:
[...]
... dat is echt een fout gewoon. Zelfs mijn oude AgaIT zou dat niet eens doen (goedkopie). Maar wel even om bij stil te staan, ga binnenkort even mijn Vorwerk op de tafel rond laten rijden, terwijl ik erbij sta, wil dat echt niet meemaken als ik verhuist ben ( en dan thuis komen dat ie dan ondersteboven je huilend aan ligt te staren
)
Leek mij ook een interessante aanbieding. Kan alleen nog nergens prijs vergelijken en zag alleen iets van Amazon waar deze 429 dollar is. In euro's kom ik dan in ieder geval aardig onder de 400 uit volgens mij.Tomsworld schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 00:13:
Ibood heeft er weer eentje in de aanbieding :
http://www.ibood.com/home...botstofzuiger_Botvac_70E/
Merk: Neato
Type: Botvac 70E
Prijs : 399 ( + 8,95 verzend )
Lijkt me een leuke aanbieding, alhoewel ik nog altijd twijfel, vooral omdat ik 2 verdiepingen heb.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Dinsdaggertjuhh schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:34:
Nou dat was het dan v.w.b. mijn Aldi stofzuiger (Grixx VC-A320).
Als ik hem op "auto" z'n rondje laat doen stop hij er op een willekeurig moment mee zonder enige foutmelding of aanleiding tot stoppen.
Soms al binnen 1 minuut, soms na 20 minuten, totaal willekeurig.
Heb zojuist via email contact opgenomen met Grixx, ben benieuwd naar de afhandeling...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq