Hm, ik heb hetzelfde, alleen heb ik de bon niet meer.gertjuhh schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:47:
[...]
Dinsdag
Binnen een uur had ik al een reactie per e-mail.
Hier werd mij gevraagd om de wielen te controleren, kijken of er een stroever draait dan de andere.
's Avonds thuisgekomen dit nagekeken en bleek dus zo te zijn, direct doorgegeven per e-mail.
Woensdag
Voor 09:00 al weer reactie; of ik mijn adresgegevens, kopie bon en serienummer kon mailen.
Donderdag
Bij thuiskomst bleek er al een vervangend wiel bij de buren afgeleverd te zijn.
Gemonteerd en daarna halve accu (hij was niet meer opgeladen) leeg gereden zonder problemen.
Probleem lijkt dus opgelost.
Al met al een prima service dus!
Ik heb enige tijd geleden ook reserve onderdelen besteld bij AliExpress (reeds binnen).Beekforel schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:56:
[...]
Hm, ik heb hetzelfde, alleen heb ik de bon niet meer.Heb een wiel besteld op AliExpress maar dat is wel even onderweg zeg maar.
Achteraf dus beter niet kunnen doen
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nu ik dit lees, ben ik zelf ook aan het twijfelen om zo'n apparaat te kopen. (Hoofdzakelijk omdat ik het geluid van een stofzuiger haat.)
In mijn appartement ligt een laminaat vloer, wordt deze bekrast door de wielen? Welke stofzuiger zouden jullie aanbevelen? Ik denk namelijk niet dat ik vanwege de laminaatvloer veel zuigkracht nodig heb, correct me if I'm wrong.
In mijn appartement ligt een laminaat vloer, wordt deze bekrast door de wielen? Welke stofzuiger zouden jullie aanbevelen? Ik denk namelijk niet dat ik vanwege de laminaatvloer veel zuigkracht nodig heb, correct me if I'm wrong.
[ Voor 16% gewijzigd door irundaia op 01-08-2014 10:28 ]
Kan je die stopstrips voor de Neato ook aan de onderzijde van je bank plakken om het apparaat te laten stoppen? Ik ben van plan er 1 aan te schaffen maar ik weet nu al dat hij klem gaat lopen onder mn bank maar die strips op de vloer zou voor mij een dealbreaker zijn.
Werken alleen op de vloer. De sensoren die de vloer scannen merken die strips op. Er zitten geen sensoren aan de bovenkant (behalve de laser).
Heb m'n Neato een tijdje geleden de deur uitgedaan. Vond t toch niet helemaal ideaal werken helaas. Hij bleef bij mij ook vaak vastzitten onder dingen en in snoeren enzo. Elke keer als je snoeren opruimen gaat ook vervelen.
Heb m'n Neato een tijdje geleden de deur uitgedaan. Vond t toch niet helemaal ideaal werken helaas. Hij bleef bij mij ook vaak vastzitten onder dingen en in snoeren enzo. Elke keer als je snoeren opruimen gaat ook vervelen.
PSN: Sluuz
Ik heb van de Roomba 550 van een tandwiel voor de side-brush een tandje af waardoor hij erg 'knakt'. Hij draait wel nog, maar met heel veel herrie en het zal wel een kwestie van tijd zijn voor die andere tandjes eraf gesleten zijn. Zou zo'n tandwiel los te krijgen zijn, of moet ik een hele side-brush module kopen (die is wel $25, beetje veel voor alleen een kapot tandje)? Ook valt het voorwiel er telkens onderuit omdat het niet meer klemt.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Begin van het einde... Is bij ons ook gebeurd. De tweede keer was hij ook echt stuk. Weggebracht, 6 (ja, ZES) weken zonder robotstofzuiger gezeten. We hebben gelukkig nog een handstofzuiger. Wel gerepareerd onder garantie, maar boven komt hij niet meer.418O2 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:53:
Hmm...
Mijn hombot lazerde net van de trap. Hij doet het nog wel.
Had net de scanners schoon geblazen
En sinds de reparatie merken we dat de zuigkracht een stuk minder is.
Gezien de service (beter gezegd: gebrek aan) en de kwaliteit ( ook hier: gebrek aan) van de hombot kopen wij voorlopig maar geen spullen van LG meer...
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Verwijderd
Wat een luxe probleem is dit toch!?
Ff met de stofzuiger door je kamers en je bespaart weer een boel geld.
Heb je ook weer wat terwijl je wacht tot de koffie klaar is.
En dan als je boodschappen gaat doen de robot nog even aan, je zult je verbazen wat dat ding nog opzuigt.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:12:
Heb een jura machine. koffie zetten gaat binnen een minuut, dan heb ik mijn appartement niet gedaan hoor.Beekforel schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:20:
[...]
En dan als je boodschappen gaat doen de robot nog even aan, je zult je verbazen wat dat ding nog opzuigt.
maar ontopic. heb een iRoomba.
deze rijd 3x p week door het huis als ik aan het werk ben. En in het weekend maak ik het bakje en de borstels schoon in een klein kwartiertje. Ideaal ding vind ik persoonlijk, zeker voor de mensen met een werkweek welke geregeld de 40 uur overstijgt.
Vandaag mijn botvac 85 mogen ontvangen.
Ervaringen tot zover:
- stuk stiller dan oude neato
- zuigt voor mijn gevoel harder. Overal waar hij komt is het schoon
- na 3 uur opladen (out of The box) heeft hij de hele woonkamer gedaan.
Oude netto haalde dit ha 6 maanden al niet meer (met volgeladen accu)
- borsteltje aan de Zijkant neemt de randjes netjes mee
Ervaringen tot zover:
- stuk stiller dan oude neato
- zuigt voor mijn gevoel harder. Overal waar hij komt is het schoon
- na 3 uur opladen (out of The box) heeft hij de hele woonkamer gedaan.
Oude netto haalde dit ha 6 maanden al niet meer (met volgeladen accu)
- borsteltje aan de Zijkant neemt de randjes netjes mee
Legion 7i i9 3080 32gb
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:12:

Wat een domme praat. Zeg dan niks.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Even hier informeren lijkt me: http://www.cyberhuis.nl/roomba/roomba-500.htmlzonoskar schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:50:
Ik heb van de Roomba 550 van een tandwiel voor de side-brush een tandje af waardoor hij erg 'knakt'. Hij draait wel nog, maar met heel veel herrie en het zal wel een kwestie van tijd zijn voor die andere tandjes eraf gesleten zijn. Zou zo'n tandwiel los te krijgen zijn, of moet ik een hele side-brush module kopen (die is wel $25, beetje veel voor alleen een kapot tandje)? Ook valt het voorwiel er telkens onderuit omdat het niet meer klemt.
Verwijderd
Ik heb een Roomba 500 serie met special voor hondenharen een : http://www.cyberhuis.nl/r...0/aerovac-afvalbakje.html. Als je geen dieren hebt hoef je dit bakje niet te hebben en werkt de Roomba ook met normale bak gewoonweg super. Ik heb een parketvloer en juist op harde vloeren werkt een robot super omdat stof en haren niet blijven hangen in de vloerbedekking. Een robot heeft namelijk nooit de zuigkracht van een gewone stofzuiger.irundaia schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:24:
Nu ik dit lees, ben ik zelf ook aan het twijfelen om zo'n apparaat te kopen. (Hoofdzakelijk omdat ik het geluid van een stofzuiger haat.)
NB: service van Roomba is ook goed. Ik heb de mijne via Ibood voor € 190,- (mooi prijsje toch?) en beklaagde me over hard tegen meubels aan rijden. Stuurde me gratis een bumper.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 17:01 ]
Ik zie dat ik net de iBood gemist heb.markklok schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:15:
Vandaag mijn botvac 85 mogen ontvangen.
Misschien ga ik dan ook maar voor deze, ik wacht even je verdere ervaringen af want van wat ik lees ben je erg kieskeurig dus daar heb ik wel vertrouwen in. Van wat ik online zag is deze wel top.
Mijn drempels tussen kamers zijn 10mm. Vraag me af of die dat gaat trekken of dat ik nieuwe drempels moet. Heb jij hoge drempels?
Ik besef me wel dat je eigenlijk je huis een beetje moet inrichten op basis van de capacciteiten van deze bots. Dat is op zich het wel waard denk ik. Ik ga er deze maand zeker 1 kopen.
★ What does that mean? ★
Ik heb de 70E ook gekocht, maar dan op robocleaners.nl: http://www.robocleaners.nl/neato-botvac-70
Hier was ie gisteren 395 euro en gratis verzending. Toch weer wat goedkoper dan iBOOD en hij is al verzonden (bij iBOOD geloof ik pas medio deze maand).
Hier was ie gisteren 395 euro en gratis verzending. Toch weer wat goedkoper dan iBOOD en hij is al verzonden (bij iBOOD geloof ik pas medio deze maand).
Heb zelf ook een leuk apparaat in de aanbieding, de niet zeuren prijs is 160 euro.
Voor de snelle beslisser!
V&A aangeboden: *NIEUWE* Robot stofzuiger met afstandsbediening en reserve onderdelen!
Graag een DM indien interesse! Dus niet in het deze thread.
Voor de snelle beslisser!
V&A aangeboden: *NIEUWE* Robot stofzuiger met afstandsbediening en reserve onderdelen!
Graag een DM indien interesse! Dus niet in het deze thread.
[ Voor 8% gewijzigd door Vaevictis_ op 02-08-2014 09:08 ]
Nou, vandaag istie daar gewoon weer 450 euro.Bananeman schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 08:46:
Ik heb de 70E ook gekocht, maar dan op robocleaners.nl: http://www.robocleaners.nl/neato-botvac-70
★ What does that mean? ★
395 voor een Botvac is een zeer nette prijs.
Reden dat ik voor de 85 ben gegaan is de borstel en extra hepa filters. Wij hebben namelijk een hond en daar komt nogal wat haar vanaf
In eerste instantie was ik voor de Miele RX1 maar dat was echt een teleurstelling. Die is gewoon niet gemaakt om haren en zand op te zuigen. Wij hebben een laminaatvloer met V-groef. Stofzuiger moet dus hard genoeg zuigen om daar het stof/zand uit te krijgen.
Dus teruggestuurd centjes terug en via robocleaners de 85 besteld gezien hij daar A) goedkoper is en
op voorraad was.
Kwa huis inrichten naar de robot.. Daar heb je wel een beetje gelijk in. Ik heb mijn bank toch wel een 1 cm moeten verhogen gezien deze net te laag was.
Verder bij de drink & eetbak van de hond ligt een handdoek op de grond. Hier heb ik een stuk magnetische strip op de grond gelegd (plakband erover zodat deze niet wordt meegenomen door meneer)
Al en al kunnen wij niet meer zonder... Elke dag stofzuigen voor die haren is een drama. Wij werken beide fulltime dus elke minuut vrije tijd is meegenomen. Als de hond wordt uitgelaten zetten we hem aan en tegen die tijd dat we terugkomen is hij klaar en is de kamer weer netjes schoon.
Reden dat ik voor de 85 ben gegaan is de borstel en extra hepa filters. Wij hebben namelijk een hond en daar komt nogal wat haar vanaf
In eerste instantie was ik voor de Miele RX1 maar dat was echt een teleurstelling. Die is gewoon niet gemaakt om haren en zand op te zuigen. Wij hebben een laminaatvloer met V-groef. Stofzuiger moet dus hard genoeg zuigen om daar het stof/zand uit te krijgen.
Dus teruggestuurd centjes terug en via robocleaners de 85 besteld gezien hij daar A) goedkoper is en
Kwa huis inrichten naar de robot.. Daar heb je wel een beetje gelijk in. Ik heb mijn bank toch wel een 1 cm moeten verhogen gezien deze net te laag was.
Verder bij de drink & eetbak van de hond ligt een handdoek op de grond. Hier heb ik een stuk magnetische strip op de grond gelegd (plakband erover zodat deze niet wordt meegenomen door meneer)
Al en al kunnen wij niet meer zonder... Elke dag stofzuigen voor die haren is een drama. Wij werken beide fulltime dus elke minuut vrije tijd is meegenomen. Als de hond wordt uitgelaten zetten we hem aan en tegen die tijd dat we terugkomen is hij klaar en is de kamer weer netjes schoon.
[ Voor 14% gewijzigd door markklok op 02-08-2014 10:15 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Die 85 zie ik nog neit in de prijswatch.markklok schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:09:
Reden dat ik voor de 85 ben gegaan is de borstel en extra hepa filters.
Ik heb evengekeken wat hij in USA kost en als je dan vergelijkt met hier dan is het wel een groot verschil.
★ What does that mean? ★
Klopt, vandaar dat ik zei dat ie daar gisteren 395 wasMrMonkE schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:20:
[...]
Nou, vandaag istie daar gewoon weer 450 euro.
Ook de neato 70E besteld bij iBood.
Deze mag een paar daagjes naast mijn XV-25 rijden voordat hij naar de eigenaar gaat.
Deze mag een paar daagjes naast mijn XV-25 rijden voordat hij naar de eigenaar gaat.
Verwijderd
Ik doe na een jaar mijn neato XV-15 weg, zie: V&A aangeboden: Neato Robotics XV-15
Ik stofzuig te vaak zelf om een ding van 400 euro(nieuw) te hebben staan die het eigenlijk zou moeten doen voor me
Meer gekocht als gadget/impulsaankoop toentertijd.
Ik stofzuig te vaak zelf om een ding van 400 euro(nieuw) te hebben staan die het eigenlijk zou moeten doen voor me
En waarom stofzuig je dan zelf te vaak? Omdat hij het niet goed doet? Mag je best wel in je advertentie zetten
Verwijderd
Tssk het is een Neato, wat kan er niet goed aan werken? 
Hij werkt prima, maar hij doet er te lang over.
Terwijl ik zelf in 15 min klaar ben. En ik dan ook gelijk plintjes & andere verhogingen kan meepakken.
Hij werkt prima, maar hij doet er te lang over.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 15:29 ]
Vandaag mijn Botvac 70E ontvangen. Net een eerste test gedaan, werkt behoorlijk goed. Wel een aantal plekken in mijn woonkamer waar hij weg moet blijven, precies ook de plekken die ik al had verwacht. Ik heb b.v. midden in de woonkamer ook een hoogpolig vloerkleed liggen, daar heeft hij erg veel moeite mee en zal ik hem dus vandaan moeten houden. Waar kan ik die magneetstrips bijbestellen? Want de strip die er bij zit is onvoldoende om het kleed rondom af te bakenen.
edit: gevonden: KLIK
28 euro is idioot duur. Werkt zoiets als dit ook? KLIK
edit: gevonden: KLIK
28 euro is idioot duur. Werkt zoiets als dit ook? KLIK
[ Voor 26% gewijzigd door Bananeman op 06-08-2014 22:22 ]
Je kan die strip door de helft knippen. Heb je meteen 2x zoveel
Legion 7i i9 3080 32gb
Goede tip, ga ik proberen! Intussen toch ook maar ergens ook een rol besteld voor 28 euro, heb ik sowieso nodig ook als de rol die erbij zat doormidden is geknipt.
Niet aan het Wifi netwerk gehangen, maar wel data dumps via de usb poort eruit getrokken. Wifi installeren gaat mij iets te ver, daarvoor moet je modules/scripts gaan modificeren op dat ding. Geen id hoe ik dat ding moet restoren als ik daar iets fout in doe-LA- schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:46:
Heeft er hier iemand weleens zijn LG hombot aan z'n wifi netwerk gehangen?
Mijn Duits is niet erg best maar als ik hier kijk: http://www.roboter-forum.com/forumdisplay.php?72-LG
Moet het volgens mij kunnen, geen idee ook wat je er verder mee kan.....
-------------------
Slechte zaak om te lezen dat de roomba van de trap af dondert. Ik moet zeggen dat ik het ook altijd eng vindt en meestal iets voor de trap zet. Volgens het boekje mag je hem ook niet bij "afgronden" laten komen dus geluk dat je er garantie op hebt gekregen
CISSP! Drop your encryption keys!
Niet alleen de trap
. Had als impulsaankoop een zuiger van de Aldi mee terug genomen van vakantie en die reed me gisteren tijdens zijn eerste rondje vrolijk de achterdeur uit (cm of 8 hoogteverschil)
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Vandaag na veel twijfel de Neato botvac 85 gekocht. En ik moet zeggen hij bevalt na zijn eerste rit heel goed, heb nogal een mogelijke kamer. De zuigkracht is prima en de geluidsproductie valt me reuze mee.
Heb alleen een probleem met 1 drempel die te hoog is, hier moet ik nog wat op verzinnen.
Heb alleen een probleem met 1 drempel die te hoog is, hier moet ik nog wat op verzinnen.
Ik blijf me verbazen over de Neato XV-25. Er zijn periodes dat hij geen rit normaal afmaakt, dan weer vast op een stoeltje dan op een convectorput (waar een strip 1cm lager op de rand ligt). Soms rijdt ie gewoon over de convector heen zonder problemen (aangezien de structuur fijn genoeg is om op te rijden). Andere keren stopt hij met bewegen als hij erop staat vanwege de val-sensors die denken dat het helemaal mis gaat.
Tegelijkertijd heb je dan ook weer periodes waar (zonder veranderingen in huis) het gewoon perfect gaat. Ik begon me bijna af te vragen of de positie en afstandsbepaling misschien last heeft van felle zon oid. Ondanks dat het de 3e is en dat ik er nog steeds niet 100% tevreden over ben is het ding eigenlijk wel onmisbaar met 2 katten in huis. Hopen dat hij het nog een poos volhoudt zodat hij vervangen kan worden door een paar generaties jonger die minder dom omgaat met buizenframes en convectors.
Tegelijkertijd heb je dan ook weer periodes waar (zonder veranderingen in huis) het gewoon perfect gaat. Ik begon me bijna af te vragen of de positie en afstandsbepaling misschien last heeft van felle zon oid. Ondanks dat het de 3e is en dat ik er nog steeds niet 100% tevreden over ben is het ding eigenlijk wel onmisbaar met 2 katten in huis. Hopen dat hij het nog een poos volhoudt zodat hij vervangen kan worden door een paar generaties jonger die minder dom omgaat met buizenframes en convectors.
[ Voor 39% gewijzigd door Sander op 12-08-2014 09:22 ]
Tweakers,
In maart heb ik nieuwe batterijen gekocht via robocleaners.nl voor mijn neato xv15.
Nu geeft hij de volgende error na min kamer gezogen te hebben:
Battery issue 0002, please restart.
Dit doe ik dan en vervokgens komt de error weer terug onder de begeleiding van een irritant piepje, dit is in de nacht niet fijn om hiervoor uit je bed temoeten komen.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en oom de oplossing heeft?
In maart heb ik nieuwe batterijen gekocht via robocleaners.nl voor mijn neato xv15.
Nu geeft hij de volgende error na min kamer gezogen te hebben:
Battery issue 0002, please restart.
Dit doe ik dan en vervokgens komt de error weer terug onder de begeleiding van een irritant piepje, dit is in de nacht niet fijn om hiervoor uit je bed temoeten komen.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en oom de oplossing heeft?
Lijkt toch op de batterij pack, als de spanning te snel daalt in een bepaalde tijd krijg je deze fout melding.
De hombot is gisteren niet van de trap gedonderd
Had de sensoren even schoongemaakt. Tevens ook even de 2 voorste (gele) borstels eraf gedraaid. Daar zat namelijk, zoals ik al verwachtte, een hoop haar onder.
Ik heb ook last gehad van batterijstoringen bij m'n vorige neato. (xv21). deze heb ik bij coolblue aangemeld en toen mijn geld teruggekregen. Melding kwam steeds vaker terug terwijl de batterijen net nieuw waren. (5 maanden)
Legion 7i i9 3080 32gb
Botvac is The way to go.
Wel neato maar een stuk beter dan de vorige versies
Wel neato maar een stuk beter dan de vorige versies
Legion 7i i9 3080 32gb
De Aldi (Grixx) robot blijkt helaas niet zo duurzaam. Toen ik gisteren de borsels ging schoonmaken zag ik dit:

De middelste (rubber) borstel is in het midden compleet weggevreten. Ik denk dat het komt doordat de robot nogal de neiging heeft om de liggende buizen van een stoel en een tafeltje te beklimmen, en daarop vast te lopen. Ik heb er maar eens een mailtje aan de garantieafdeling aan gewaagd...
Edit:
Mailtje terug:

De middelste (rubber) borstel is in het midden compleet weggevreten. Ik denk dat het komt doordat de robot nogal de neiging heeft om de liggende buizen van een stoel en een tafeltje te beklimmen, en daarop vast te lopen. Ik heb er maar eens een mailtje aan de garantieafdeling aan gewaagd...
Edit:
Mailtje terug:
Ofwel: kut voor je dat onze robot niet behoorlijk je meubels kan ontwijken en daardoor buitengewoon hard slijt, maar dat is niet ons probleem.Het is vervelend om te horen dat deze zo snel defect is geraakt.
Nu is het zo dat sommige huizen een beetje stofzuiger vriendelijk gemaakt moeten worden om slijtage te voorkomen.
Wanneer een stofzuiger natuurlijk een beetje vast zit en de borstel op 1 plek over een scherpe rand draait zal deze snel slijten.
Slijtage gevallen van de borstels valt helaas niet onder de garantie.
[ Voor 35% gewijzigd door ATS op 14-08-2014 10:03 . Reden: reactie van klantenservice toegevoegd ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Die slijtage heeft mijn Aldi-bot absoluut niet...
Het ene huis is het andere niet. Ik heb een stoel en een tafeltje die staan op buizen die ook horizontaal over de grond lopen. Daar heeft deze robot moeite mee, zo blijkt. Zoveel, dat hij er regelmatig op vast loopt. We vinden hem regelmatig leeg terug half op een van deze buizen. Een paar keer een uurtje of wat draaien op zo'n buis zou zomaar deze extra slijtage kunnen geven.
Het tafeltje gaat binnenkort weg, maar de stoel zou nog wel even mee moeten.
Overigens staat in de handleiding of op de doos niets over hoe je huis "robotproof" te maken.
Het tafeltje gaat binnenkort weg, maar de stoel zou nog wel even mee moeten.
Overigens staat in de handleiding of op de doos niets over hoe je huis "robotproof" te maken.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Maar hij draait toch ook geen uurtje op die buis? Volgens mij stopt hij bij mij na een seconde of 10-15 als hij vastzit.
Ik snap nog niet helemaal hoe die flap daar nou van kapot zou gaan. Kan je dat nog wat meer toelichten?
Ik snap nog niet helemaal hoe die flap daar nou van kapot zou gaan. Kan je dat nog wat meer toelichten?
Nee, hij stopt niet na een seconde of 15. Hij blijft proberen eraf of erover te komen tot hij leeg is. Soms lukt het overigens ook om eraf te komen, maar vaak ook niet, en dan vinden we hem leeg er bovenop.HvB83 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:25:
Maar hij draait toch ook geen uurtje op die buis? Volgens mij stopt hij bij mij na een seconde of 10-15 als hij vastzit.
Als hij half op die buis ligt, dan ligt de robot met zijn buik erop. De buis drukt dus tegen de borsel met de flapjes. Als die maar blijft draaien, dan flapen ze steeds stevig tegen die buis aan. Dat is een veel grotere belasting dan hij normaal krijgt, en mij verbaast het niet dat hij daar kapot van gaat. Tenminste, dat is mijn theorie.
Waarom dat ding maar steeds blijft proberen om de buizen van die stoel en dat tafeltje te beklimmen is me een raadsel.
Dan lijkt daar toch iets mis te gaan hoor. Bij mij stopt hij namelijk na een x-aantal secondes als hij een keer vastloopt op bijv. een snoer of in een hoek tussen een paar stoelen en de tafel die te dicht op elkaar staan in combinatie met de poten waar hij net niet lekker tussendoor kan. Hij probeert zich er eerst weer uit te wurmen, maar als dat niet lukt omdat ze te dicht op elkaar staan geeft hij een foutmelding.
Lijkt mij in ieder geval geen normaal gedrag en misschien moet je dat nog even bij Grixx aangeven.
Lijkt mij in ieder geval geen normaal gedrag en misschien moet je dat nog even bij Grixx aangeven.
Idem hier. Daarbij is je huis robot-proef maken iets wat vanzelfsprekend moet zijn.HvB83 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:05:
Dan lijkt daar toch iets mis te gaan hoor. Bij mij stopt hij namelijk na een x-aantal secondes als hij een keer vastloopt op bijv. een snoer of in een hoek tussen een paar stoelen en de tafel die te dicht op elkaar staan in combinatie met de poten waar hij net niet lekker tussendoor kan. Hij probeert zich er eerst weer uit te wurmen, maar als dat niet lukt omdat ze te dicht op elkaar staan geeft hij een foutmelding.
Verwijderd
Wat een butwinkel die robotdiscounter.. Slechts 6 maanden garantie op de botvac accu's..
Zo kan ik het ook.. na 6 maanden gaan ze pas stuk..
Ergens anders waar wel langer garantie is?
De 2-jarige garantie van Coolblue geldt ook op de accu, zo gaven ze in een telefoongesprek aan. In dit topic heb ik ook diverse positieve ervaringen over hun service gelezen. Ze zijn vaak niet de goedkoopste, maar omdat je vrij zeker weet dat de accu het gaat begeven is het misschien slim om dat extra bedrag toch te betalen.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:17:
Wat een butwinkel die robotdiscounter.. Slechts 6 maanden garantie op de botvac accu's..
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Google: http://www.robotdiscounte...ts/neato-botvac-accu.html
Hier ook nog, garantie is niet vermeld.
http://www.batterij-robot...che-robot-stofzuiger.html
Hier ook nog, garantie is niet vermeld.
http://www.batterij-robot...che-robot-stofzuiger.html
[ Voor 50% gewijzigd door Tazzios op 14-08-2014 14:41 ]
Robot-proof maken "vanzelfsprekend"? Say what?TommyGun schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:11:
Daarbij is je huis robot-proef maken iets wat vanzelfsprekend moet zijn.
Stofzuigerrobots zijn nog altijd een vrij jonge ontwikkeling. Je kan niet verwachten dat iedereen die zo'n ding aanschaft precies weet wat voor obstakels hij wel en niet aankan. Daar zou je dus tenminste iets over in de handleiding moeten terugvinden. Ik had in elk geval niet verwacht dat deze meubels een probleem zouden opleveren.
Wat ik zou verwachten onder robot-proof maken van je huis, is zorgen dat het ding zich niet kan verstrikken in kabels e.d., maar wat mij betreft valt het naar buiten gooien van complete meubels daar zeker niet onder. En dat het apparaat zichzelf stuk maakt op dergelijke meubels hoef ik m.i. al helemaal niet te verwachten.
Ik heb trouwens mijn Aldi stofzuiger weer teruggebracht en geld teruggekregen. Hij werkt op zich wel, maar je moet hem enkel gebruiken in een grote ruimte zonder obstakels.
Ik heb zelf een kat met haar speelgoed wat elke keer ergens anders ligt. Die stofzuiger rijdt tegen de krabpaal op, en blijft te lang erop rijden als een loopse hond. D'r speelgoed muisjes draaide met regelmaat compleet vast in de stofzuiger. Het patroon van rondrijden was vaak erg vaag, waardoor delen werden overgeslagen. Alle haren en stof nam die ERG goed op, maar dat bakje is met een kat zoals ik die heb, zo weer vol. En als je hem oppakt valt zo een deel van het vuil er weer uit. Absoluut niet geschikt om autonoom te rijden.
Leuk ding dus in een winkelruimte of serverzaal (maar dan nog te kleine opslag voor vuil).
Ik heb zelf een kat met haar speelgoed wat elke keer ergens anders ligt. Die stofzuiger rijdt tegen de krabpaal op, en blijft te lang erop rijden als een loopse hond. D'r speelgoed muisjes draaide met regelmaat compleet vast in de stofzuiger. Het patroon van rondrijden was vaak erg vaag, waardoor delen werden overgeslagen. Alle haren en stof nam die ERG goed op, maar dat bakje is met een kat zoals ik die heb, zo weer vol. En als je hem oppakt valt zo een deel van het vuil er weer uit. Absoluut niet geschikt om autonoom te rijden.
Leuk ding dus in een winkelruimte of serverzaal (maar dan nog te kleine opslag voor vuil).
Ik ga binnenkort de accu`s van de mijn neato is in de vriezer leggen. kijken of dat nog wat helpt.
Mijn Botvac doet het prima in mijn woonkamer. Inmiddels ook voldoende magneetstrip om mijn vloerkleed (en enkele andere plekken) af te kunnen bakenen. Vervelend is wel dat de Botvac de strip soms gewoon aan de kant schuift, waardoor hij alsnog (via de hoeken) op het vloerkleed terecht komt en vastloopt. Maar eens gaan experimenteren met gewichten om de strips vast te zetten, vastplakken aan de vloer zie ik uiteraard niet zitten. Onder de rand van het vloerkleed leggen lijkt ook niet te werken, de magneet is daar blijkbaar niet sterk genoeg voor.
Verwijderd
@bananeman
Heb je die magneetstrip gewoon los gekocht ergens?
Ik heb ook een botvac en heb meer "magneetstrip" nodig
En de strip voor de XV
http://www.robocleaners.be/neato-magneetstrip#.U_GxzsV_vf4
Kan die ook op de botvac gebruikt worden? dit staat er niet bij namelijk
En de strip voor de XV
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 09:58 ]
Ik heb in de doos van de botvac E70 dezelfde strip meegeleverd gekregen als bij mijn xv25. Alleen wat minder lang.
Vriezer heeft voor de accu`s helaas niet echt geholpen.
Vriezer heeft voor de accu`s helaas niet echt geholpen.
[ Voor 21% gewijzigd door Tazzios op 18-08-2014 12:11 ]
Ik heb die strip ook gekocht (niet bij robocleaners.be jammer genoeg aangezien de strip daar 4 euro goedkoper isVerwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:55:
@bananeman
En de strip voor de XV
Zojuist de botvac 85 besteld. ben heel erg benieuwd, mijn eerste robotstofzuiger. groot huis met plavuizen vloer en een hond die altijd veel haaruitval heeft.
Verwijderd
Me eerst run met de botvac is bezig..
Het lijkt wel of er een straaljager bezig is.. niet normaal de herrie.
Ik heb er een filmpje van gemaakt:
YouTube: Botvac herrie
De veroorzaker is dit ding:

Deze slaat steeds keihard tegen de vloer.
Geluid gaat echt door merg en been.
Nu heb ik hem eruit gehaald en hoor alleen het zuigen.
Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 20:13 ]
Verwijderd
Het lijkt dat ook hier de zelden gebruikte Neato de geest gaat geven.Na al eerder net na 1 jaar de batterij te hebben kunnen vervangen gaat hij nu als de motor vol vermogen draait te keer als een straaljager.Ben benieuwd hoe lang we zonder komen te zitten.
Die van ons komt bij Redcoon vandaan.
Die van ons komt bij Redcoon vandaan.
Ik zou upgraden naar de andere (duurdere) borstel. Ik meen me te herinneren dat dit de oplossing was 
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:53:
Me eerst run met de botvac is bezig..
[afbeelding]
Verwijderd
Toch te bizar geworden? je koopt een apparaat van bijna 500 euro en je moet op een laminaatvloer nog een duurdere borstel kopen om geen immense herrie te veroorzaken?
Hey mede Tweakers,
Ik zit ook al een tijdje aan een robot stofzuiger te denken. Wat ik me echter afvraag is of er een 'minimaal' kamer oppervlakte is om het rendabel te maken.
(in het topic en via vriend Google vind ik zo snel geen antwoord. Én ik kan me indenken dat het subjectief is
...mijn geekness speelt misschien ook een rol
)
Ik zit ook al een tijdje aan een robot stofzuiger te denken. Wat ik me echter afvraag is of er een 'minimaal' kamer oppervlakte is om het rendabel te maken.
(in het topic en via vriend Google vind ik zo snel geen antwoord. Én ik kan me indenken dat het subjectief is

En je behoefte aan een stofvrij huis
Ik zou niet naar oppervlakte van je kamer kijken om het rendabel te krijgen maar hoe robotstofzuiger proof is je kamer.
Een grote ruimte met veel obstakels waar de stofzugier niet tegen kan > Weinig rendabel, je blijft bezig
Een kleine ruimte zonder obstakels waar hij makkelijk zijn rondje maakt > Veel rendabel, je kan het plannen en hoeft niets te doen behalve stofbakje leegmaken.
Met alle redelijkheid daarbij natuurlijk, een robotstofzuiger voor je bezemkast is inderdaad niet snel rendabel
Ik zou niet naar oppervlakte van je kamer kijken om het rendabel te krijgen maar hoe robotstofzuiger proof is je kamer.
Een grote ruimte met veel obstakels waar de stofzugier niet tegen kan > Weinig rendabel, je blijft bezig
Een kleine ruimte zonder obstakels waar hij makkelijk zijn rondje maakt > Veel rendabel, je kan het plannen en hoeft niets te doen behalve stofbakje leegmaken.
Met alle redelijkheid daarbij natuurlijk, een robotstofzuiger voor je bezemkast is inderdaad niet snel rendabel
[ Voor 96% gewijzigd door laurens0619 op 21-08-2014 13:06 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Verwijderd
Kom op.. mensen met een botvav en laminaat die mijn probleem ook hebben?Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:45:
Toch te bizar geworden? je koopt een apparaat van bijna 500 euro en je moet op een laminaatvloer nog een duurdere borstel kopen om geen immense herrie te veroorzaken?
Iedereen was laaiend enthiouast over dit ding.. en nu zou ik de enige zijn met dit probleem?

Lijkt erop dat er 15 september een press release door iRobot gegeven wordt voor o.a. introductie van nieuwe modellen. Ben benieuwd of dat gaat betekenen dat die vaste prijs die al maanden bij alle webwinkels staat voor de Roomba 870/880 en Scooba 450 eindelijk eens vrij gegeven wordt. Dat zijn echt té bizarre prijzen, al zijn het goede apparaten.
Ik wacht iig nog even af en het spaarpotje wordt in de tussentijd beter gevuld
Ik wacht iig nog even af en het spaarpotje wordt in de tussentijd beter gevuld
NOFI maar je komt erg gefrustreerd over, misschien moet je gewoon besluiten het apparaat terug te sturen?Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:12:
[...]
Kom op.. mensen met een botvav en laminaat die mijn probleem ook hebben?
Iedereen was laaiend enthiouast over dit ding.. en nu zou ik de enige zijn met dit probleem?
Ik heb een Neato XV-15 gehad en inmiddels een XV-25, met zoals het eruit ziet dezelfde borstels. Beide gebruikt op hardhouten vloer (dus vergelijkbare eigenschappen als laminaat). De borstels van de XV-15 met het plastic maakten idd wat meer geluid, maar of het nou zo verschrikkelijk was, het is en blijft een echte stofzuiger (in tegenstelling tot de 'vegers' zoals roomba). Persoonlijk geen last van het geluid gehad, maar ik ga dan ook niet naast de stofzuiger zitten wachten tot hij klaar is, het apparaat draait 's nachts of als we weg zijn.
Verwijderd
@Sander
Heb je me filmpje bekeken?
Geloof me dit kan je snachts niet aanzetten.
Zelfde geluid als een boormachine qua doordringen in de muren
Heb je me filmpje bekeken?
Geloof me dit kan je snachts niet aanzetten.
Zelfde geluid als een boormachine qua doordringen in de muren
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2014 15:23 ]
Zit je borstel wel helemaal goed dan? Ik weet niet precies hoe hij bij Neato zit, maar kwa principe ziet hij er hetzelfde uit als bij de Aldibot. Als hij dan scheef erin zou zitten, hangt hij misschien te laag en raakt hij de grond te hard. Niet dat ik het ooit heb meegemaakt, maar als het echt in het materiaal zou zitten moeten toch meer mensen hier last van hebben.
Ik heb die herrie ook (eikenhouten vloer), maar ik zet mijn Neato ook overdag aan als ik naar m'n werk ben, iig zeker niet 's nachts.
Aldibot doet na de aanschaf enkele maanden geleden nog gewoon z'n ding (2x in de week op laminaatvloer), geen omkijken naar. (nou ja, opvangbakje moet je legen na het stofzuigen.
)
Na een dikke 3 uur zoekt die de lader weer op.
Na een dikke 3 uur zoekt die de lader weer op.
Tja, wat is minimaal. Ik denk dat dat niet aan de orde is, je maakt toch vooral zelf de rommel, niet je huis uit zichzelf. Of je dan een groot of een klein huis hebt maakt weinig uit denk ik, broodkruimels en zand zijn broodkruimels en zand, of je nou een groot of een klein huis hebt. Wij doen hem om de dag zeker aan en als we thuiskomen is het dan weer een stuk omgeruimder. Heel af en toe loopt hij vast omdat ik iets heb laten slingeren en dan merk ik het gelijk.Sumerechny schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:45:
Hey mede Tweakers,
(in het topic en via vriend Google vind ik zo snel geen antwoord. Én ik kan me indenken dat het subjectief is...mijn geekness speelt misschien ook een rol
)
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe vaak er de laatste tijd handmatig nog is gestofzuigd, maar aangezien het mij niet is gevraagd, zal het blijkbaar wel meevallen..
Ik moet zeggen dat de Roomba ook wel wat herrie maakt met de borstels op de grond. Normaal hoor je dat vrijwel niet, maar ik heb de Roomba een keertje op onze vliering gezet en daar hoorde je toch echt wel de borstels. Komt natuurlijk ook door de enkele houten plaat die als vloer dient en geen isolatie.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Redcoon is een beetje traag.Na 2 dagen nog geen bericht om dat monster op te halen.Laat hem zijn rondjes verder draaien en hoop dat hij ontploft(zachtjes)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2014 20:53 ]
afgelopen vrijdag de Neato Botvac 85 ontvangen. Eerste testrondje gedaan en ben zeer onder de indruk. geluid is een stuk minder dan mijn (Simens) stofzuiger. Borstel hoor ik niet zoals hierboven beschreven. Heb die speciale er oder met haartjes en rubberen flappen. Expres de steoelen bij de eettafel laten staan om te kijken hoe hij zich gedraagt. ziet netjes dat het dat niet gaat lukken en gaat er voor het grootste gedeelte langs of rond. Pakt netjes alle hoekjes mee en gaat ook zo onder de kachel waar hij maar net onde past. Komt er zonder problemen weer onderuit. Bakje zat vol met troep, erna nog even met de handen over de vloer gegaan, maar kon geen vuil meer be speuren. (uiteraar niet in de hoekjes of stukjes waar hij niet kan komen).
Als hij nu nog lang mee gaat zonder kuren dan ben ik een heel blij man met deze aanschaf!
Als hij nu nog lang mee gaat zonder kuren dan ben ik een heel blij man met deze aanschaf!
Hoe lang doe jij over een rondje stofzuigen? Hoe vaak IS het echt nodig en hoe vaak DOE je dat daadwerkelijk?Sumerechny schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:45:
Hey mede Tweakers,
(in het topic en via vriend Google vind ik zo snel geen antwoord. Én ik kan me indenken dat het subjectief is...mijn geekness speelt misschien ook een rol
)
Dan kan je de vergelijking nog eens verbeteren:
• Wat kost je zelf per uur?
OF
• Wat kost een schoonmaker per uur?
Hoe vaak moet je dan dat ding laten stofzuigen voordat je DAT geld eruit hebt?
Overigens is het zo dat (tenzij je een HELE abstracte woning hebt) je altijd nog wel zelf moet stofzuigen. Ikzelf ben gelukkig van 4+ keer per maand zelf stofzuigen naar 1 a 2 keer per maand stofzuigen gegaan. (2 katten, wat ben ik blij in het voor en najaar als ze in de rui zijn)
Maar "oppervlakte om het rendabel te maken" is de meest kromme vraag die ik ooit gehoord heb.
http://www.nu.nl/gadgets/...zuiger-techbeurs-ifa.htmlDyson toont robotstofzuiger op techbeurs IFA
Dyson, het Britse bedrijf dat huishoudelijke apparaten op de markt brengt, toont op technologiebeurs IFA zijn eerste robotstofzuiger.
Ben zeer benieuwd. Zelf ook een gewone Dyson en goede ervaringen mee
Teaser:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=L6ReNFlxqJc]
Ik heb vandaag mijn iRobot binnengekregen, een Roomba 650. Deze verkozen boven de 7 serie omdat een HEPA-filter mij niet interesseert en de overige verschillen minimaal waren. Ik was vrij sceptisch, altijd geweest, over deze hulpmiddelen...maar:
vandaag laten draaien. Eerst opgeladen en toen aangezet. Het ding maakt aanzienlijk geluid, geluid wat gaat storen als je er continu bij bent, maar lang leve het programmeren; echter is er vaak bij ons iemand wel thuis. Ik werk vrij regelmatig (2/3 soms 4 dagen per week) thuis, mijn vrouw werkt tijdelijk 1 dag per week en op een andere dag zijn mijn schoonouders hier. We laten hem daarom 's nachts beneden "zijn ding" doen.
Het effect in de woonkamer was aanzienlijk. Het ding zigzagt alle kanten op zonder een voor mij praktisch patroon, maar dat zal wel; het resultaat dat telt. Aan het einde van de rit was alles gewoon keurig schoon. Alhoewel ik de dag ervoor nog had gestofzuigd zat het opvangbakje vol haar, stof en andere zooi. Ding naar boven gezet en daar ook aangezet, idem.
De korte conclusie na één dag is dat het apparaat doet wat het moet doen. Rijdt netjes terug naar zijn oplaadstation, maakt keurig schoon en laat vrijwel niets achter. Nadelen zijn het ietwat rumoerig zijn (maar wat verwacht je van een stofzuiger), het niet echt goed in de hoeken komen (logisch voor een rond apparaat) en wat me opviel: hij blaast soms stof/haar weg. Zuigt het uiteindelijk wel op als het op zijn pad komt, maar toch. Overigens was ons hoogpolige tapijt ook een brug te ver, maar dat had ik al verwacht.
Dit gaat me tijd schelen. Ik vind stofzuigen leuk, maar ik deed het 4/5 keer per week. Twee katten en veel lange haren (vrouwen) zorgen ervoor dat ik continu bezig was. Nu mag dit ding het doen, en zal ik 1x per week nog even alles langsgaan waar het ding niet of niet goed bij kan (kleed, trap, zolder). Goede aanschaf. Kost wat, maar bespaart me uiteindelijk veel. Niet alleen geld
vandaag laten draaien. Eerst opgeladen en toen aangezet. Het ding maakt aanzienlijk geluid, geluid wat gaat storen als je er continu bij bent, maar lang leve het programmeren; echter is er vaak bij ons iemand wel thuis. Ik werk vrij regelmatig (2/3 soms 4 dagen per week) thuis, mijn vrouw werkt tijdelijk 1 dag per week en op een andere dag zijn mijn schoonouders hier. We laten hem daarom 's nachts beneden "zijn ding" doen.
Het effect in de woonkamer was aanzienlijk. Het ding zigzagt alle kanten op zonder een voor mij praktisch patroon, maar dat zal wel; het resultaat dat telt. Aan het einde van de rit was alles gewoon keurig schoon. Alhoewel ik de dag ervoor nog had gestofzuigd zat het opvangbakje vol haar, stof en andere zooi. Ding naar boven gezet en daar ook aangezet, idem.
De korte conclusie na één dag is dat het apparaat doet wat het moet doen. Rijdt netjes terug naar zijn oplaadstation, maakt keurig schoon en laat vrijwel niets achter. Nadelen zijn het ietwat rumoerig zijn (maar wat verwacht je van een stofzuiger), het niet echt goed in de hoeken komen (logisch voor een rond apparaat) en wat me opviel: hij blaast soms stof/haar weg. Zuigt het uiteindelijk wel op als het op zijn pad komt, maar toch. Overigens was ons hoogpolige tapijt ook een brug te ver, maar dat had ik al verwacht.
Dit gaat me tijd schelen. Ik vind stofzuigen leuk, maar ik deed het 4/5 keer per week. Twee katten en veel lange haren (vrouwen) zorgen ervoor dat ik continu bezig was. Nu mag dit ding het doen, en zal ik 1x per week nog even alles langsgaan waar het ding niet of niet goed bij kan (kleed, trap, zolder). Goede aanschaf. Kost wat, maar bespaart me uiteindelijk veel. Niet alleen geld
Mijn Neato Botvac 85 is vandaag gearriveerd. Stiekem even vijf minuten aangezet ook al moet je hem eerst een nachtje opladen. Eerste indruk is erg goed! Mooi en slim apparaat. Hij had zich wel meteen in een setje All Stars verslikt, hij at de complete veter op. Maar je moet natuurlijk losse spullen eerst even opruimen.
Merk wel dat mijn woonkamer nog niet echt stofzuigrobotvriendelijk is. Ik heb erg veel hoekjes en gaatjes waar de Neato niet bij kan. Helaas heb ik ook een hoop meubels met maar vijf cm ruimte boven de vloer. Het is voor mij dus geen vervanging van m'n ouderwetste stofzuiger, maar een leuke aanvulling erop.
Merk wel dat mijn woonkamer nog niet echt stofzuigrobotvriendelijk is. Ik heb erg veel hoekjes en gaatjes waar de Neato niet bij kan. Helaas heb ik ook een hoop meubels met maar vijf cm ruimte boven de vloer. Het is voor mij dus geen vervanging van m'n ouderwetste stofzuiger, maar een leuke aanvulling erop.
Ben benieuwd wat de nieuwe Dyson gaat bieden. Ik verwacht de nieuwe kampioen in zuig kracht (en prijs).
http://www.engadget.com/2014/09/04/dyson-robot-vacuum-leak/
http://www.engadget.com/2014/09/04/dyson-robot-vacuum-leak/
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Zo te zien wel een groot ding ook. Valt me op dat hij zo te zien rupsbanden heeft 

nieuws: Robotstofzuiger Dyson krijgt 360graden-camera
Maar die prijs van 1650 dollar is wel een beetje te veel van het goede eigelijk

nieuws: Robotstofzuiger Dyson krijgt 360graden-camera
Maar die prijs van 1650 dollar is wel een beetje te veel van het goede eigelijk

Moet dat ding nou serieus na 20 minuten weer opladen? En inderdaad erg prijzig.
Hij lijkt me wel erg hoog, niet geschikt om onder meubels door te rijden.
Inderdaad, 3 nadelen: accuduur, prijs en de hoogte...
Zou zo'n ding het echt 12x beter doen dan een Aldibot?
Mijn gok ik dat de accuduur veroorzaakt wordt door hoger vermogen zuigkracht. Maar of die na 20min verder gaat waar die gebleven is...?
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Het zijn natuurlijk leuke gadgets, maar met een normale stofzuiger doe ik in 20 minuten twee keer het hele huis. Er komen voor stofzuigers trouwens ook nieuwe EU-regels waardoor ze minder vermogen gaan krijgen (dus nog snel eentje kopen
) al zullen deze robotjes daar niet zo veel last van hebben. Die hebben toch al minder vermogen omdat het uit een accu moet komen en compact moet blijven.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Daar is ie dan officieel:

http://www.engadget.com/2014/09/04/dyson-robot-vacuum/
Overigens geen prijs genoemd...

http://www.engadget.com/2014/09/04/dyson-robot-vacuum/
Overigens geen prijs genoemd...
Lijkt me niet dat zo'n beest eventjes onder de bank kan komen.
Ach, het is Dyson dus dan zijn een hoop mensen verblind en kijken ze niet meer naar de prijs vs kwaliteit. Heb zelf ook een normale Dyson stofzuiger, maar ik kan je zeggen dat het zijn meerprijs absoluut niet waard is. Leuk smoeltje maar qua stofzuigen niet beter dan andere merken.Xepos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:21:
Lijkt me niet dat zo'n beest eventjes onder de bank kan komen.
Heb je ooit een Dyson gehad dan? Alleen al het feit dat je die stomme zakken niet meer nodig hebt is mij wel een paar centen waard. Dan zijn er natuurlijk ook zat andere merken die zonder zak zuigen, maar daar krijg ik toch echt een beetje plastic fantastic namaakgevoel bij. Dan heb ik er nog niet eens mee gezogen. Tot vandaag in ieder geval nog geen spijt van mijn aankoop.Wolly schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:58:
[...]
Ach, het is Dyson dus dan zijn een hoop mensen verblind en kijken ze niet meer naar de prijs vs kwaliteit. Heb zelf ook een normale Dyson stofzuiger, maar ik kan je zeggen dat het zijn meerprijs absoluut niet waard is. Leuk smoeltje maar qua stofzuigen niet beter dan andere merken.
Neemt niet weg dat ik voor dit ding geen 1000+ euro overheb
Dyson staat al minstens 5 10 jaar bij mij in huisjip_86 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:43:
[...]
Heb je ooit een Dyson gehad dan? Alleen al het feit dat je die stomme zakken niet meer nodig hebt is mij wel een paar centen waard. Dan zijn er natuurlijk ook zat andere merken die zonder zak zuigen, maar daar krijg ik toch echt een beetje plastic fantastic namaakgevoel bij. Dan heb ik er nog niet eens mee gezogen. Tot vandaag in ieder geval nog geen spijt van mijn aankoop.
Neemt niet weg dat ik voor dit ding geen 1000+ euro overheb
Het is dus net als elke andere stofzuiger zonder zak, alleen met een flinke meerprijs vanwege de naam en de hippe kleurtjes.
Plastic fantastic als het zakloos is maar géén Dyson? Ik heb dat gevoel met mijn Bosch Roxx'x absoluut niet.
Snoer uitrollen is bij mijn weten gewoon best practice, mij is altijd geleerd dat in verband met warmteontwikkeling etc gewoon moet. De zuigbuis vind ik juist wel vrij solide, maar dat kan er wellicht ook mee te maken hebben dat mijne maar 2 jaar isWolly schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:48:
[...]
Dyson staat al minstens 5 10 jaar bij mij in huisMaar het is wel degelijk plastic fantastic, en over sommige dingen is niet goed nagedacht. Zomaar drie zaken uit mijn hoofd: Het snoer heeft moeite met oprollen, de motor wordt enorm heet als je het snoer niet geheel uitrolt en de koppeling tussen zuigbuis en slang is gammel.
Het is dus net als elke andere stofzuiger zonder zak, alleen met een flinke meerprijs vanwege de naam en de hippe kleurtjes.
Mijn zuigbuis is ook maar 3 jaar, de vorige moest worden vervangen omdat die niet meer "uit" wilde schuivenjip_86 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:43:
[...]
Snoer uitrollen is bij mijn weten gewoon best practice, mij is altijd geleerd dat in verband met warmteontwikkeling etc gewoon moet. De zuigbuis vind ik juist wel vrij solide, maar dat kan er wellicht ook mee te maken hebben dat mijne maar 2 jaar is
Enige wat ik echt jammer vind aan mijn Hombot is dat hij moeite heeft met drempels waar een robot best overheen zou moeten komen. zijn wel wat hoger (cm of 2 misschien), maar dat zou toch moeten kunnen. Lijkt alsof die Dyson dat wel kan.
Dat is vrij normaal bij elke stofzuiger inderdaad. Ok, als je heel kort een hoekje stofzuigt is het niet echt nodig maar als je een groter oppervlak gaat stofzuigen en het ding staat wat langer aan dan moet dat altijd.jip_86 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:43:
[...]
Snoer uitrollen is bij mijn weten gewoon best practice, mij is altijd geleerd dat in verband met warmteontwikkeling etc gewoon moet. De zuigbuis vind ik juist wel vrij solide, maar dat kan er wellicht ook mee te maken hebben dat mijne maar 2 jaar is
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dit topic is gesloten.