Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.162.024 views sinds 30-01-2008

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:14

vhal

ಠ_ಠ

Sinds vandaag rijdt er een Roomba 770 rond die ik voor relatief weinig geld van Coolblue kon overnemen. Het apparaat was geretourneerd binnen de 14dgn koop op afstand termijn. Zo werd de keuze wat makkelijker. Helaas ging de bezorging niet helemaal vlekkeloos (werd bezorgd op het oude huisadres) maar met een enige vertraging had ik hem toch dezelfde dag al binnen.

Eerste indruk is goed, hij rijdt wel als een kip zonder kop zijn rondjes maar weet desondanks toch aardig wat vuil, kattenharen en stof op te vegen. Wel heeft hij enig moeite met het detecteren van de kleur zwart, hij rijdt toch vrij hard tegen sommige kastjes aan. Met witte spullen gaat het een stuk behendiger.

Voorlopig is het een welkome aanvulling op een reguliere stofzuiger. Het was wel grappig om de drie katten er achteraan te zien lopen :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 21:17

Elektronicanet

Leds do it!

De accu van mijn Aldi stofzuiger werkt nog maar 2 minuten. Hij ging al zienderogen achteruit na een half jaar ongeveer. Dus ik dacht, ik heb niet voor niets 3 jaar garantie, ik zal eens bellen want dit kan niet normaal zijn. Mijn ervaring met laptop accu's e.d. is dat ze toch wel 3 jaar meegaan.

Helaas geeft de Aldi niet thuis. De accu heeft maar 6 maanden garantie. Het domme oplaadcircuit blijft de accu continu volladen, ze vertelden me dat ik iedere keer als de stofzuiger klaar is de schakelaar uit moet zetten en als ik weer wil dat hij gaat zuigen de schakelaar aan moet zetten. Zou in de handleiding staan. Dat slaat natuurlijk nergens op want een robotstofzuiger heb je juist om er geen omkijken naar te hebben.

Een nieuwe accu kost € 29,95 + verzendkosten waarschijnlijk. Op zich nog te overzien, maar ik twijfel of ik dit ga doen, want ik heb echt geen zin om die robot elke keer handmatig aan en uit te zetten of over een klein jaartje weer een nieuwe accu te moeten kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Elektronicanet op 05-09-2014 11:59 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Elektronicanet schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:58:
De accu van mijn Aldi stofzuiger werkt nog maar 2 minuten. Hij ging al zienderogen achteruit na een half jaar ongeveer. Dus ik dacht, ik heb niet voor niets 3 jaar garantie, ik zal eens bellen want dit kan niet normaal zijn. Mijn ervaring met laptop accu's e.d. is dat ze toch wel 3 jaar meegaan.

Helaas geeft de Aldi niet thuis. De accu heeft maar 6 maanden garantie. Het domme oplaadcircuit blijft de accu continu volladen, ze vertelden me dat ik iedere keer als de stofzuiger klaar is de schakelaar uit moet zetten en als ik weer wil dat hij gaat zuigen de schakelaar aan moet zetten. Zou in de handleiding staan. Dat slaat natuurlijk nergens op want een robotstofzuiger heb je juist om er geen omkijken naar te hebben.

Een nieuwe accu kost € 29,95 + verzendkosten waarschijnlijk. Op zich nog te overzien, maar ik twijfel of ik dit ga doen, want ik heb echt geen zin om die robot elke keer handmatig aan en uit te zetten of over een klein jaartje weer een nieuwe accu te moeten kopen.
Om die reden zit er hier een kaku tussen, gaat 2 uur voor het programma aan en 5 uur later uit.
Beter voor de levensduur van de accu zoals je zelf al aangaf, geen last meer van de hinderlijke blauwe en rode verlichting en natuurlijk niet onbelangerijk besparing in (sluip)verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 21:17

Elektronicanet

Leds do it!

Dat is wel een goede! Die heb ik zelfs nog over (heb HomeWizard systeem). :)

Werkt dat goed? Hij onthoudt de huidige tijd en zijn klokprogramma dus wel?

[ Voor 35% gewijzigd door Elektronicanet op 05-09-2014 12:15 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Elektronicanet schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:15:
Dat is wel een goede! Die heb ik zelfs nog over (heb HomeWizard systeem). :)

Werkt dat goed? Hij onthoudt de huidige tijd en zijn klokprogramma dus wel?
Ja, geen omkijken naar. (uitgezonderd stofbakje leeggooien.) :)

Beetje mazzel dan kun je bij de Aldi in de opruiming nog een Aldibot scoren. Heb je gelijk reserve onderdelen.
Hier liggen er nog 2 in de stelling bij de Aldi maar wacht nog op een zachter prijsje. :)

[ Voor 22% gewijzigd door BenEco op 05-09-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Het is niet voor niets dat de Aldibot wat goedkoper in aanschaf is. Het kost gewoonweg meer geld om goede software te maken (battery management, route agloritme, etc.) en onderdelen services te houden. Mijns inziens is zo'n 'goedkope' Aldibot meer geschikt als een test om te kijken of je het concept vindt werken in je huishouden en dan overstapt op een duurdere. Al heb ik zelf gelijk de instap gedaan op een goede en (waarschijnlijk daardoor) is mijn ervaring ermee ook zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

In hoeverre speelt het CHM modificatie nog een rol voor de Roomba 700 series? Of dit langzamerhand wel opgelost tot een acceptabel niveau?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de doos weer terug van de Redcoon,en na openen van de doos bleek er een compleet nieuwe Neato-25 geleverd te zijn.Al met al snel opgelost.Ik hoop dat deze wat langer mee gaat als ruim 1 jaar.Uiteindelijk goede service van Redcoon.

Update.De accu opgeladen en de Neato aan het werk gezet op de eerste verdieping.Na een paar minuten een paar beste klappers.Bleek hij van de trap te zijn gevallen.(is bij de vorige nooit gebeurd).Na inspectie zag ik geen mankementen en hem weer daar neer gezet en zijn werk laten doen.
Als hij bij het trapgat komt stopt hij netjes,maar als hij gaat draaien valt hij naar beneden.Lijkt mij dat hij iets te laat stopt bij het benaderen van het trapgat. 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 19:33 ]

• rookie no. 1
@vhal: er is in de 700 series volgens mij niets veranderd (of in elk geval niet de metalen versie van de lagers), maar ik heb de 780 een paar jaar gehad en geen last van gehad, behalve af en toe even de boel schoonmaken door de borsterrollers er uit te halen.

Er begint volgens mij wat te gebeuren in de prijzen van de Roomba 870 en Scooba 450 series. Tot vorige week overal stabiel op €629 c.q. €649 en nu laagste prijs gevonden op €600 c.q. €610. Dat is een paar tientjes, maar toch...er gebeurt iets. Ik wacht nog even, heel even ;)

/edit:
Ik zie net een artikel over robotdiscounter.com waar hier ook wel eens over gediscussieerd wordt: http://robocleaners.blogs...eft-een-vonnis-tegen.html

[ Voor 15% gewijzigd door rookie no. 1 op 11-09-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar.. net een accessoire daar besteld voor me botvac :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 15:45
kan je lang wachten tot je wat krijgt bent ik bang. Heb mn Botvac bij de importeur besteld, die gaf aan dat ze nog zo'n 80k kregen van het "mannetje" in moeders huis op de slaapkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gisteren m'n 650 laten vallen vanaf een meter hoogte. Gelukkig is het ding best stevig.
Nu al een tijdje in huis en ben uitermate tevreden. Minpuntjes zijn de totale willekeur van door het huis heen rijden en mijn (zwarte) subwoofer waar hij toch vrij hard tegenaan rijdt.

Verder niets dan lof. Aankoop van het jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Dat is een nadeel van de 600-serie: hard kunstof stootbumpers en een minder geavanceerd versie van de software dan in de 700 en 800 series. Degelijk zijn ze wel inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Stukje schuim op de bumper lijmen en klaar.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

rookie no. 1 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:42:
Dat is een nadeel van de 600-serie: hard kunstof stootbumpers en een minder geavanceerd versie van de software dan in de 700 en 800 series. Degelijk zijn ze wel inderdaad ;)
De "ogen" hebben sowieso moeite met zwart, volgens mij is dat in de hogere series ook zo. De plint in mijn keuken is ook een drama.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Voor wit/lichtgekleurd remt hij inderdaad goed af. Het is puur zwart, gelukkig is de subwoofer zowaar het enige zwarte op de grond staande object.

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Beekforel schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:56:
[...]

De "ogen" hebben sowieso moeite met zwart, volgens mij is dat in de hogere series ook zo. De plint in mijn keuken is ook een drama.
Het werkt met de reflectie van een ir-lampje, en zwart reflecteert natuurlijk minder dan wit.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de albi robot ook te begrenzen is met zwarte automatten of magneetstrips ? ik vind 1 lighthouse wat minimaal om hem weg te houden bij bepaalde lampen, tafeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 20:58
Heeft iemand een robotstofzuiger icm een open epoxy grindvloer? Ik zit zelf de denken aan een Neato Botvac 75 omdat deze echt "zuigt" ipv borstellen, maar vroeg mij af welke andere goede robo zuigers er zijn? Bij de Miele Scout is het mij onduidelijk of deze ook echt zuigt maar wordt wel gezegt dat deze een stuk stiller is.

Het liefst zoek ik iets wat toch relatief stil is maar vooral goed overweg kan met een open grindvloer ivm het stof wat in de porieen van de grindvloer verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afgelopen weekend de Aldibot bij me zus maar eens aangezet.

Wat mij opviel:

- Maakt vrij weinig geluid
- Zuigt/veegt minder goed dan mijn Roomba 670
- Werkt zeer slecht met Corgi haren :P
- Op auto stand gaat die vanzelf op Spot modus op bepaalde plekken
- UV functie welke aan/uit te zetten is zonder dat duidelijk in de handleiding staat wat die precies doet
- Zuigmotortje zit in de opvangbak en is eruit te klikken
- Bevat een aan/uit schakelaar, waarschijnlijk tegen het probleem wat Elektronicanet heeft (overladen)

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 23-09-2014 13:40 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 17:47

Whuzz

Dodgeball!

Ik ben ook op zoek naar een robotstofzuiger en loop tegen de gebruikelijke keuze-dilemma's aan.

Situatie:
Huishouden met 2 volwassenen, 1 kind en 2 katten (waarvan 1 half-langharig, geeft veel haar af)
We hebben een opgeruimde vloer, geen kabels
Vloeren zijn laminaat (huis & slaapkamers), zwart tapijt (1 slaapkamer) of zwarte tegels (keuken, hal, badkamer)
Meubels zijn veelal zwart. Hoogglans zwarte deurtjeskast, matzwarte tafelpoten (grote poten, we hebben een erg aparte tafel), matzwarte bank (cm of 15 hoog)

Budget? Dunno, ik wil een ding dat het goed en zorgeloos doet. We kijken niet op een hondertje (of twee) meer of minder. Wat niet wil zeggen dat we zomaar voor de lol meer geld uit geven, het moet het wel waard zijn.

Issues waar ik tegenaanloop:
Roomba 880 of vergelijkbaar: botst wellicht het waterbakje van de katten om, en ik ben bang dat ik te vaak kattenhaar (of waarschijnlijker, vrouwmenshaar) uit de borstels of van de asjes moet plukken.
Botvac 85: Lijkt me op zich ideaal, maar ik heb weinig vertrouwen in de levensduur van de accu. Het schijnt een NiMH accu te zijn, wat mijns inziens niet meer van deze tijd is. Waarom geen Lion of LiPo? NiMH accu's gaan nu eenmaal hard achteruit bij regelmatig op- en ontladen.
Hom-Bot: Lijkt me de beste prijs-kwaliteitverhouding, maar ik ben bang dat de prestaties t.o.v. de andere twee wat tegenvallen.

Lastig, lastig.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 15:00

Hak

Ik heb de bakjes van m'n katten op een dienblad gezet, door het randje rijdt m'n Neato XV er nu netjes omheen.

• rookie no. 1
@Whuzz: iRobot Roomba 870/880 is juist ideaal: geen borstels meer, maar wel een hogere zuigkracht en groter opvangbakje. Deze gaat het voor mij worden vanwege het onderhoudsgemak t.o.v. de Roomba 780 die ik hiervoor heb gehad.

En inderdaad zet je bakjes op een dienblad, dat kan elke robotstofzuiger waarderen.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

rookie no. 1 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:47:
@Whuzz: iRobot Roomba 870/880 is juist ideaal: geen borstels meer, maar wel een hogere zuigkracht en groter opvangbakje.
Volgens mij heeft ook de 800-serie nog "borstels", of in elk geval dingen die over de vloer roteren. Het zijn dan geen harige borstels meer, maar een soort rubber dingen. Er zal dan wellicht geen haar in de borstel-haren vastklitten, maar er zal wel haar rond de borstel-asjes aan de zijkant van de borstels gaan zitten. Dat is volgens mij in dit topic ook door iemand als klacht vermeld.

• rookie no. 1
@Whuzz: dat zou in de theorie kunnen gebeuren inderdaad. Het duurt niet lang meer voordat ik de Roomba 870 en Scooba 450 aanschaf en dan kan ik het eens in de gaten gaan houden.

Overigens moet je het wel aardig bont maken bij de 700-serie om daar elke keer last van te hebben. Ik haalde ongeveer 1x per half jaar de borstel eruit om de as schoon te maken. Waarom ik zelf die borstels niet meer wil is omdat juist daar allerlei touwtjes, haren, etc. in blijft hangen en dan komt de 800 serie van pas :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

rookie no. 1 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:42:
Zijn andere robotstofzuigers minder lomp dan een Roomba 650?

Ik vind het willekeurige patroon waarmee hij de ruimte stofzuigt niet zo'n issue maar het lompe botsen vind ik minder. Muren ziet hij wel maar lage voorwerpen, voorwerpen waar hij tegen de hoek op dreigt te rijden en glazen deuren ziet hij niet. Ik heb de bumper al voorzien van extra padding.

Ik heb mijn huis nu wel aardig Roomba-proof (aantal meubels moeten verhogen, beschermranden rond speakers moeten plaatsen) zodat hij goed zelfstandig zijn werk kan doen. Twee keer per week maak ik het opvangbakje en het filter schoon en ik verplaats 'm dagelijks (of soms meerdere keren per dag als ik thuis ben).

Ik vind wel matig en gemakzuchtig dat het basisstation geen ingebouwde voeding heeft. Het gebeurt soms dat Roomba zijn eigen basisstation onklaar maakt door de kabel van de adapter eruit te rijden. Het is ook minder handig bij het verplaatsen van het basisstation (wat ik dagelijks doe).

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 25-09-2014 10:55 ]

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 15:45
Ik heb de Neato Botvac 85 en deze is een stuk "slimmer" in de zin dat hij eerst de randen af gaat. Hierna in een zigzag partoon alles afloopt. Gaat netjes naar zn laadstation toe, ook is hij halfverwegen leeg, na opladen weer netjes door. Hij komt ook echt in de hoeken door zn vierkante voorkant. ik ben er in ieder geval erg blij mee.

Ander voordeel is dat hij bij mij geen moeite heeft mij met hele donkere tegels, waar de roomba wel eens last van schijnt te hebben.

• rookie no. 1
Volgens mij zit er vanaf de 700 series van de Roomba's wel een beter agloritme in om objecten te detecteren en te benaderen en is de bumper voorzien van een zacht(ere) stootbumper die inveert als hij toch ergens te hard tegenaan rijdt. Of dat nog verder is verbetert in de 800 series weet ik niet.

Van die losse voeding en (daardoor) het lichte docking kan ik beamen. Ik heb daarom het docking op de vloer vast gezet met klitteband stickers. Eenvoudig doch doeltreffend :)

Overigens kan je ook een extra docking station aanschaffen voor je Roomba als je bv. op een tweede verdieping ook wilt kunnen laden. Ik zou zelf aardig gefrustreerd raken door elke keer de docking te moeten verplaatsen.

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08-2024
Binnenkort wil ik ook een robotstofzuiger gaan aanschaffen.
Ik twijfel nog tussen de Neato Signature Pro (309 euro) of de Neato Botvac 85 (449 euro)
Is het verschil in functionaliteit tussen beide wel de 140 euro waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55

Reinier

\o/

Botvac heeft een grotere opvangbak en grotere filters, plus een zijborstel (en een lelijkere kleur). Ik vond het de meerprijs waard.

[ Voor 13% gewijzigd door Reinier op 26-09-2014 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:22
Ik heb sinds kort de LG hom-bot, tot nu toe werkt de machine erg prettig. Ongetwijfeld heb ik niet goed gezocht maar ik kan tot op heden geen aanbieder van losse borstels of filters vinden, weet iemand hier een betrouwbare aanbieder?.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:03
Tinuske schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:51:
Binnenkort wil ik ook een robotstofzuiger gaan aanschaffen.
Ik twijfel nog tussen de Neato Signature Pro (309 euro) of de Neato Botvac 85 (449 euro)
Is het verschil in functionaliteit tussen beide wel de 140 euro waard ?
Waar is de Neato Signature Pro te krijgen voor 309 euro? Ik zie alleen prijzen boven de 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:16
Samsung komt ook met een Dyson achtige robot, maar dan een stukje goedkoper. http://www.samsung.com/nl...ners/robot/VR20H9050UW/EN
Misschien dan ook maar eens aanschaffen. Al kunnen die platte robots mooi ook onder de meubels zuigen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Dat is een gaaf ding, zeg! Nu heb ik het niet zo op Samsung i.v.m. kwaliteit van software en hardware van hen, maar dit lijkt wel wat beter dan de meeste robot stofzuigers/vegers. Eens kijken naar reviews binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Inmiddels hebben wij een maand de Roomba 770 - wij noemen hem Stoffie - rond rijden in het huis. Wel een goede aankoop tot dusver...

Pluspunten

- tijdswinst, wij zetten het ding aan als we even weg zijn en bij terugkomst is het huis geheel geveegd.

- hoeveelheid vuil die hij elke dag nog weet te vinden is bijzonder te noemen. Wij hebben hier 3 katten rondlopen die aardig wat haren achterlaten.

- gebruiksgemak. Een druk op de knop en het apparaat is self supporting.

Twijfelachtig

- Zoals sommige ook al vertelden, hij ziet zwarte meubelstukken e.d.vrij slecht. Dit komt gepaard met enige geweld als hij op volle snelheid tegen een speaker rijdt. Gelukkig zitten er wel stootbumpers op. Wit e.d. ziet hij daarentegen zeer goed.

- Het met enige regelmaat schoonmaken is wel een pre, zeker met 3 katten en een vrouw met lang haar. Om de asjes van de borstels hopen zich vrij veel haren e.d. op. Daarnaast is het wieltje voorop ook vrij gevoelig. Gek genoeg kan je de module niet in zijn geheel uitnemen maar hier blijft toch nog het eea in achter. Ik moet het nog maar zien hoe alles eruit ziet na 2 jaar.

- iQ van het ding. Hij rijdt als een kip zonder kop door het huis. Totaal geen systematiek te herkennen in het schoonmaakpatroon. Gezien het resultaat zal het wel best zijn maar toch...

Minpunten

- Hij heeft iets met matjes. :/ Vooral de deurmat moet het ontgelden die steeds kaler lijkt te worden doordat hij de vezels uit de mat trekt. Inmiddels maar "opgelost" met een virtual wall. Het krabmatje is ook zoiets. Blijkbaar heeft deze zo'n aantrekkingskracht op Stoffie dat hij letterlijk 5 minuten bezig is met het matje van 30 x 50cm

- Wil af en toe zijn dockingstation niet vinden. Zet je hem ervoor, dan rijdt hij er naar toe tot 20cm afstand om vervolgens om te keren en naar de andere kant van het huis te rijden. 8)7 Meestal gaat het wel goed.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Het voorwieltje en waar het wieltje in zit kan er volledig uit gehaald worden (beetje stevig trekken). Daar komt trouwens ook nog wel eens een verzameling stof achter te zitten na verloop van tijd. Is inderdaad een minpuntje wat ik alweer vergeten was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 01:10
Ik heb laatst de voorborstels van mijn hombot ook even los gedraaid , zaten met name veel haren om het asje. Is wel een aanrader om af en toe even te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08-2024
jochie79 schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:11:
[...]

Waar is de Neato Signature Pro te krijgen voor 309 euro? Ik zie alleen prijzen boven de 400 euro.
robocleaners

Ikzelf heb uiteindelijk gekozen voor de 70E met extra accessoires zodat het een 85 wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

vhal schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:58:
Inmiddels hebben wij een maand de Roomba 770 - wij noemen hem Stoffie - rond rijden in het huis. Wel een goede aankoop tot dusver...
Ik heb éxact deze ervaringen met de 650. Ook inderdaad het soms niet terugkeren naar dock terwijl het ding op 20CM afstand staat. Keert dan om met een noodvaart, lijkt wel angst. Maar erg tevreden mee. Heb de Miele vrijwel niet meer aangeraakt sinds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik heb een Roomba 770 gekocht. Ik las hier echter (via de search) dat deze geen meerdere kamers kan doen.

Is dat zo? Ik heb gezien dat hij gewoon de woonruimte, keuken, gang, toilet bij ons meeneemt. Toch een 60m².

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het schoonmaken van de robotstofzuigers vind ik juist leuk! :D

Hele ding uit elkaar, alle haartjes en stofjes eruit pielen, borstels en rubbers even goed afwassen etc. Ik doe dat c.a. 1 keer per maand en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

1 keer per maand redden wij niet, eerder 1 keer per week en dan is het nog aan de lange kant. De hepa-filters klop ik ook altijd even uit.
? ? schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:15:
Ik heb een Roomba 770 gekocht. Ik las hier echter (via de search) dat deze geen meerdere kamers kan doen.
Is dat zo? Ik heb gezien dat hij gewoon de woonruimte, keuken, gang, toilet bij ons meeneemt. Toch een 60m².
Hier neemt hij alle kamers mee (98 m2). Hij is dan wel een tijdje bezig
Exorcist schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:51:
[...]. Maar erg tevreden mee. Heb de Miele vrijwel niet meer aangeraakt sinds.
Hetzelfde, eigenlijk gebruik ik de stofzuiger alleen maar om de bank en krabpaal even af te nemen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:58
Onze Hombot rijdt al maanden gezellig met ons mee. Ik zet hem vooral aan als wij het huishouden aan het doen zijn en niet zo snel zelfstandig. Vanochtend even mijn nopro op de hombot gezet. Ik blijf het knap vinden hoe hij systematisch door 3 verschillende kamers weet schoon te maken :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9NWknKGRLME]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:38
Die jongens in Duitsland maken het nu helemaal bond. Gaan ze de VR200 proberen te verkopen voor 749,- euro.

Denk dat ik de volgende keer (mocht ik gaan verhuizen met meerdere verdiepingen) toch maar naar de Botvac ofzo ga kijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

LinuX-TUX schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:24:
Die jongens in Duitsland maken het nu helemaal bond. Gaan ze de VR200 proberen te verkopen voor 749,- euro.

Denk dat ik de volgende keer (mocht ik gaan verhuizen met meerdere verdiepingen) toch maar naar de Botvac ofzo ga kijken :Y)
En toch ga ik denk ik voor de Vorwerk. Die heeft in elk geval een Lion accu, zodat je niet elk jaar een nieuwe moet aanschaffen, of genoegen moet nemen met een gehalveerde accuduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 10:24
Whuzz schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:20:
[...]

En toch ga ik denk ik voor de Vorwerk. Die heeft in elk geval een Lion accu, zodat je niet elk jaar een nieuwe moet aanschaffen, of genoegen moet nemen met een gehalveerde accuduur...
Je koopt 6 jaar lang nieuwe accu's voor het prijsverschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Razer schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:20:
[...]

Je koopt 6 jaar lang nieuwe accu's voor het prijsverschil :P
Verschil tussen de botvac 85 en VR200 is zo'n 150 euro. da's minder dan 3 accu's.
Bij elke dag gebruiken moet ik nog zien of een botvac accu het uberhaupt een jaar uithoud (er zit niet voor niets maar 6 maanden garantie op de accus). Na 3 jaar heb je het verschil mijns inziens terug.

Daarnaast ziet de Vorwerk er beter uit, heeft hij meer sensoren en een afstandsbediening.
Maar goed, ieder zijn prio's :)

[ Voor 11% gewijzigd door Whuzz op 18-10-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Whuzz schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:14:
[...]

Verschil tussen de botvac 85 en VR200 is zo'n 150 euro. da's minder dan 3 accu's.
Bij elke dag gebruiken moet ik nog zien of een botvac accu het uberhaupt een jaar uithoud (er zit niet voor niets maar 6 maanden garantie op de accus). Na 3 jaar heb je het verschil mijns inziens terug.

Daarnaast ziet de Vorwerk er beter uit, heeft hij meer sensoren en een afstandsbediening.
Maar goed, ieder zijn prio's :)
Zelf een VR100 hier. Hij is nog geen jaar oud en er moeten toch nog even wat dingen nagelopen worden. (Piept her en der, zijborstel is wat kaler geworden etc)

Ik moet eerlijk bekennen dat het 'de beste' stofzuigerrobot is die ik tot op heden heb gehad. Heel consequent en systematisch werkt hij gewoon keer op keer de kamers af. Her en der een keer een vastloper door een sok op de grond of een kattenspeeltje, maar dat hoort erbij.

Ik wacht wel tot ik een multi-level huis heb en ga dan weer kijken. (en hoop dat de prijs van die VR200 gedropt is, want ik vind hem toch 150 euro teveel van het goede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik zal eerder kiezen voor een "internationaal bekende" versie. Dat verhoogt immers de kans dat je reserve-onderdelen kan kopen. Een accu voor de vorwerk kan na 2-3 jaar misschien moeilijker te verkrijgen zijn dan een accu voor de botvac.

Ik ben ook in de markt voor een botvac. Maar twijfel wel tussen een 70e (490eur)met upgrades met 2 jaar garantie (robocleaners) of een 85 (550eur) met 5 jaar garantie (robotshop)

ik vaag me ook af hoe ze het doen met kattenharen. Waar mijn huidige roomba pas met de geupgrade CHM en aerovac minder last mee heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door kmf op 20-10-2014 09:30 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een Grixx VC-A320 (aldibot) rond rijden, maar vandaag was hi jeen meter van zijn oplaadstation gaan piepen met een E004 melding. Blijkbaar was er iets aan de hand met de wielen. Na snel te voelen bleek er eentje zwaarder te gaan dan de andere, dus even los geschroefd. Blijkt er tussen 1 van de wielen een half konijn te zitten (zie foto). Het ergste heb ik er tussen uit kunnen halen, maar het laatste beetje krijg ik er niet uit. Is het mogelijk om die wieltjes helemaal uit elkaar te halen of is dit een gevalletje garantie?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1x89VN7l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Eppo © schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:16:
Ik heb al een tijdje een Grixx VC-A320 (aldibot) rond rijden, maar vandaag was hi jeen meter van zijn oplaadstation gaan piepen met een E004 melding. Blijkbaar was er iets aan de hand met de wielen. Na snel te voelen bleek er eentje zwaarder te gaan dan de andere, dus even los geschroefd. Blijkt er tussen 1 van de wielen een half konijn te zitten (zie foto). Het ergste heb ik er tussen uit kunnen halen, maar het laatste beetje krijg ik er niet uit. Is het mogelijk om die wieltjes helemaal uit elkaar te halen of is dit een gevalletje garantie?

[afbeelding]
Kijk Robot Stofzuiger Grixx auto vacuum (Aldi) hier eens, het wiel kun je zelf uit elkaar schroeven. (zie geplaatste foto"s.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Bedankt! had die 3 dopjes niet als dopjes herkent. Nu is alles er tussen uit en werkt hij weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:19
Zo, mijn Neato xv 25 is weer binnen ter reparatie.
Ditmaal o.w.v. "Slecht zicht", foutmelding 3000
6 maanden geleden nieuwe gekregen voor slechte accu (6m oud toen). Toen 2 maand kwijt geweest en vervanging gekregen (xv 25 ipv xv21,upgrade dus)
Volgens winkel zou ik nu ook weer een nieuwe krijgen, met weer een jaar garantie.

Kunnen we er weer 6 maand tegenaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ter info: iBood heeft vandaag een iRobot Roomba 785 in de aanbieding voor 399,95 :) Zojuist besteld als vervanger van mijn bejaarde en overleden Roomba Discovery.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Bedoel je de 775 of 780? De 785 bestaat volgens mij niet. Als het de 775 is, vraag ik me nog steeds af wat daar nou weer anders aan is dan de 770, want laatst genoemde is al lang op veel plekken te koop voor €399.

Die Discovery is inderdaad antiek in robotstofzuigerland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

rookie no. 1 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:23:
Bedoel je de 775 of 780? De 785 bestaat volgens mij niet. Als het de 775 is, vraag ik me nog steeds af wat daar nou weer anders aan is dan de 770, want laatst genoemde is al lang op veel plekken te koop voor €399.

Die Discovery is inderdaad antiek in robotstofzuigerland ;)
Ja, het was echt de 785, volgens Google een verbeterde versie van de 780 met langere accutijd.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sepp32
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:10
Er is een firmware update van de HomBot 3 (23 oktober)
Geïnstalleerd, lijkt prima te werken maar nog geen veranderingen kunnen ontdekken (ook geen changelog kunnen vinden)
zie http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-VHOMBOT3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
kmf schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:29:
Ik zal eerder kiezen voor een "internationaal bekende" versie. Dat verhoogt immers de kans dat je reserve-onderdelen kan kopen. Een accu voor de vorwerk kan na 2-3 jaar misschien moeilijker te verkrijgen zijn dan een accu voor de botvac.

Ik ben ook in de markt voor een botvac. Maar twijfel wel tussen een 70e (490eur)met upgrades met 2 jaar garantie (robocleaners) of een 85 (550eur) met 5 jaar garantie (robotshop)

ik vaag me ook af hoe ze het doen met kattenharen. Waar mijn huidige roomba pas met de geupgrade CHM en aerovac minder last mee heeft.
Vorwerk gaat al net zolang mee als Neato. Sterker nog, het komt van indirect van dezelfde leverancier, alleen dan met een andere kap en een andere stikker + een klaar kleine aanpassingen. Zo konden ze destijds ONDER het patent van iRobot in Amerika uitkomen. (zijborstel op de voorkant, hadden ze niet aangevraagd in de EU. Ander BV'tje, kleine aanpassinkjes etc)

Denk wel dat ik hetzelfde ga doen als jij in de toekomst, gewoon lekker een Botvac. Misschien nog wat prutsen met firmwares vergelijken en kijken of er dan zelf een Li-ION op te zetten is mocht de accu van de neato tegenvallen.
Gasman schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:21:
Zo, mijn Neato xv 25 is weer binnen ter reparatie.
Ditmaal o.w.v. "Slecht zicht", foutmelding 3000
6 maanden geleden nieuwe gekregen voor slechte accu (6m oud toen). Toen 2 maand kwijt geweest en vervanging gekregen (xv 25 ipv xv21,upgrade dus)
Volgens winkel zou ik nu ook weer een nieuwe krijgen, met weer een jaar garantie.

Kunnen we er weer 6 maand tegenaan...
En daar ga ik weer twijfelen :Y) :+

[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-10-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 11-10 23:40
iBood heeft trouwens nog een Neato XV Signature Pro voor 299,95 staan :) Ik weet niet of dat wat is? De Botvac 85 stond er ook bij die was iig zo weg.

XV linkje: http://www.ibood.com/home.../90/xv-signature-pro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb al ruim 2 jaar een Neato VX 15, ondertussen zijn de batterijen echt wel slecht(er) geworden. Heeft iemand goede ervaringen met een goed(koop) adresje ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 08:35

Tazzios

..

ZeRoC00L schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:34:
Ik heb al ruim 2 jaar een Neato VX 15, ondertussen zijn de batterijen echt wel slecht(er) geworden. Heeft iemand goede ervaringen met een goed(koop) adresje ?
Ik heb ze zelf pas bij expansys vandaan gehaald(€ 48).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
ZeRoC00L schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:34:
Ik heb ze hier vandaan.
http://www.amazon.com/Ext...01-945-0006/dp/B00HFD5K46
Deze hebben iets meer capaciteit, waarvan dan weer wordt beweerd dat ze hierdoor langer meegaan qua levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chinese accu's en capaciteit valt altijd maar te bezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Klopt! Ik bied alleen een alternatief.. :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:35
Hier best tevreden over de LG HomBot 3 - hebben deze nu goed een week in gebruik op een lichtgekleurd laminaat. Er lag op een deeltje hiervan (tijdelijk) een zwart tapijt i.v.m. heen- en weergeloop wegens verbouwingen, en daar had ie soms problemen mee (oh no! een afgrond!). Tapijtje weg, bot tevreden! Ik verbaas mij ervan hoe goed de navigatie verbeterd is tijdens het "learning"-proces. Een sterk stukje programmeren / techniek :) We hadden net om die reden de HomBot gekozen, wegens ingewikkelde muren/randen/hoekjes/kantjes/... :+ En hij kan onder de zetel stofzuigen :9 Vaarwel stof! :z

In eerste instantie stond ik nogal 'huiverig' ten opzichte van robotstofzuigers, maar kijk, na lang wikken en wegen toch tevreden! De HomBot is stil, gaat niet als een malle rondjes rijden,.. En hij neemt altijd een hoop stof mee (verbaas me altijd hoeveel fijn stof er in de HEPA filter hangt! :X )

Overigens zie ik dat er op andere fora best wel wat gesleuteld kan worden aan de HomBot: WiFi, specifieke tweaks voor je eigen huiskamer,... B) oOo

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:39
Ik was aan het overwegen om binnen afzienbare tijd een hombot aan te schaffen. Maar nu zie ik dat vanaf morgen volgend toestel te verkrijgen is bij Aldi België: http://nl.aldi.be/aldi_au...iger_48_5_1502_17346.html

Profimaster robot, superveel info heb ik er nog niet over gevonden. Lijkt me ook niet echt een superkoop als ik zowat dit topic bekijk? Sommige Aldi modellen zijn goedkoper en hebben meer functies?

In feite zoek ik eigenlijk een robot die lager is dan 6,5 cm zodat ie onder de kast kan. Maar ik vrees er voor :P

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 10-11-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:35
Wat me opviel is dat deze geen laterale borstel heeft. Dus ik denk dat hij niet zo snel alles meeneemt..

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik wou effen wat delen, gebruikte 3 jaar lang een 500€ Samsung robot en na 1 jaar was de accu al hopeloos slecht en na het tweede jaar brandde die zelfs door! toen een "nieuwe" gekregen en weer na 1 jaar accu dood.

Nooit meer Samsung voor mij qua robots, overal blijven haren hangen etc. om de minuut errors....

Heb nu een DirtDevil Robot stofzuiger M-607 (100€), geen oplaad station, vind die dinge sowieso super lelijk staan dus berg hem lekker op nadat die klaar is, en je moet hem 2-3 uur opladen maar desondanks ben ik er blij mee, hij gaat veel langer mee en hij zuigt nog beter ook.

Ik laad hem avonds op en voordat ik na werk ga laat ik hem zijn werk doen.

Voor mensen die willen testen of zo iets voor ze is optimaal, of bent bereid om elke 3 jaar voor 100€ een nieuwe te kopen zoals mij ;)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 09:39
Wirehead schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:39:
Wat me opviel is dat deze geen laterale borstel heeft. Dus ik denk dat hij niet zo snel alles meeneemt..
Nu je het zegt. Of er zit een krachtiger motor op om dat te compenseren en dus meer lawaai. Ik denk dat ik deze maar over sla, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Na 4 jaar is de accu van mijn Roomba 520 toch wel echt aan vervanging toe. Hele stofzuiger vervangen of alleen de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik denk dat die borstel gewoon net buiten de foto valt, lijkt me enorm onwaarschijnlijk als die er niet is.

Ik dacht ondertussen laatst dat mijn aldi robotstofzuiger die toch richting de 3 jaar gaat weinig meer aan accu had, toen hij na een kwartier ongeveer terugkeerde naar basisstation. (Normaal ben ik er niet als hij het doet, maar deze keer was ik maar eventjes weg). Vooral ook gezien hoeveelheid duurdere die accu problemen hebben, dus dan word het de vraag of hij nog een nieuwe accu waard is.

Maar de keer daarop heb ik het in de gaten gehouden (hem een slaapkamer laten schoonmaken), en toen deed hij het nog zo'n uur op een acculading (niet tot leeg laten doorgaan gezien het wel schoon was :P), en bedacht ik dat het klopte, die keer daarvoor was hij zonder volle accu begonnen door omstandigheden :). Oftewel op naar de 4 jaar, en ooit zal ik wel een nieuwe kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Weet iemand hier wat ik vandaag de dag moet uitgeven om niet meer te hoeven stofzuigen? Ik wil verder geen gezeik, maar ook niet meer uitgeven dan noodzakelijk. Ik overweeg op dit moment om gewoon € 550,- neer te leggen voor die Roomba 85?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben prima tevreden met mijn hombot v3, is iets goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
smuurmans schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:39:
Weet iemand hier wat ik vandaag de dag moet uitgeven om niet meer te hoeven stofzuigen? Ik wil verder geen gezeik, maar ook niet meer uitgeven dan noodzakelijk. Ik overweeg op dit moment om gewoon € 550,- neer te leggen voor die Roomba 85?
In de opruiming 2 Aldi bots gekocht a 100 euro per stuk. doen het prima op begane vloer en 1e verdieping.
(en 3 jaar garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:32
Voor de Hombot Square owners:
Er blijkt een firmware update geweest te zijn (vorige was bijna een jaar geleden), versie 11128.. Zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Beekforel schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:14:
Na 4 jaar is de accu van mijn Roomba 520 toch wel echt aan vervanging toe. Hele stofzuiger vervangen of alleen de accu?
Ik neem 'm wel van je over voor €50

(Of je kan Op eBay een nieuwe accu met meer capaciteit kopen voor €50.)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar bestellen jullie trouwens filters en borstels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Viper® schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:11:
Waar bestellen jullie trouwens filters en borstels ?
Filters heb ik nauwelijks gewisseld. Doe het nog steeds met bijgeleverde set.
Borstels gewoon via internet. EBay Ali, maar niet reseller/webshops.

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 15-11-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Microkid schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:28:
Ter info: iBood heeft vandaag een iRobot Roomba 785 in de aanbieding voor 399,95 :) Zojuist besteld als vervanger van mijn bejaarde en overleden Roomba Discovery.
Gisteren binnen gekregen. M'n Roomba Discovery was nu 10 jaar oud, en is nu vervangen door de Roomba 785. Je merkt toch wel dat er veel veranderd is in 10 jaar. De Roomba 785 is een stuk stiller, heeft een grotere afvalbak die makkelijk te legen is, Hepa filters, geheel programmeerbaar, loopt significant langer op een accu en je merkt dat het schoonmaak algorithme ook verbeterd is. Waar de Discovery gewoon op volle snelheid tegen een obstakel aanreed, merk je dat de 785 even afremt zodat de bump wat zachter is. Bij vieze plekken ging de Discovery rondjes draaien, de 785 gaat ook een paar keer heen en weer. En waar de Discovery eigenlijk nooit de muur aan de linkerkant van het apparaat volgde, doet de 785 dat wel.
Ben er in elk geval weer prima tevreden over en nu eens zien wat er over 10 jaar beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Vandaag iRobot Roomba 632 voor 269,95. Oude serie, maar geen slechte deal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 08:38
rookie no. 1 schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:20:
Vandaag iRobot Roomba 632 voor 269,95. Oude serie, maar geen slechte deal volgens mij.
waar vind je die aanbieding?was natuurlijk gisteren 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Maverick op 17-11-2014 09:12 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Laatst online: 10-10 11:06
Mijn accu van de neato 11 is naar 3 jaar helaas ook niet meer echt goed. Nu betaal je op de meeste plekken rond de 60 a 70 euro voor 2 accu packs maar kwam deze winkel ook tegen : batterij-robot-reserveonderdelen.nl heeft iemand hier ervaringen mee? Voor 45 euro inclusief verzenden ben ik klaar. Of weet iemand anders nog een goed adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Vandaag weer bij iBood: http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/

Ik hou het voorlopig nog even bij de XV-25, na 3 nieuwe exemplaren (onder garantie) begint nu bij nummer 4 ook de batterij wat slechter te worden, maar was nog niet van plan ook deze af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 10:41

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Iemand enig idee wat het verschil is tussen de Roomba 630, 631, en 632?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:25
De 631 doet het met de homewizard icm thinking cleaner.
http://www.homewizard.nl/...f0fae2e&mc_eid=b41c1fc19b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 10-10 22:20
Iemand bekend met de Waves stofzuiger van Gamma?

Deze kost maar €89,00, wat mag ik hiervan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTim
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 13:27
Hebben jullie dit Kickstarter project al gezien: https://www.kickstarter.c...-add-on-to-your-irobot-ro.

In principe is het een vernieuwde bovenplaat die je Roomba 'slim' maakt. Zo kan je hem besturen met je telefoon etc. Maar in mijn ogen één van de belangrijkste dingen is dat je 'm van afstand aan kunt zetten.

Check mijn startup: https://cryptobroom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 20:36
iTim schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:19:
Hebben jullie dit Kickstarter project al gezien: https://www.kickstarter.c...-add-on-to-your-irobot-ro.

In principe is het een vernieuwde bovenplaat die je Roomba 'slim' maakt. Zo kan je hem besturen met je telefoon etc. Maar in mijn ogen één van de belangrijkste dingen is dat je 'm van afstand aan kunt zetten.
Ik heb ooit via http://www.roowifi.com/ een module gekocht, alleen nooit echt aan de praat gekregen.
(dit omdat je een adhoc wifi verbinding moet maken en dat lukt blijkbaar niet via Android en ook niet via een computer met Windows 8, als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen)
Deze zou (wat me niet is gelukt) ook via domotica (oa Homeseer) aangestuurd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:25
iTim schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:19:

Euhm... 2 posts boven je?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTim
Het is nog ochtend... Las deze post pas nadat ik die van mij had geplaatst. Maar op Kickstarter heb je wel de mogelijkheid om een slimme bovenplaat voor de 700/800 series te bestellen.
Goof2000 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:27:
[...]
Ik heb ooit via http://www.roowifi.com/ een module gekocht, alleen nooit echt aan de praat gekregen.
(dit omdat je een adhoc wifi verbinding moet maken en dat lukt blijkbaar niet via Android en ook niet via een computer met Windows 8, als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen)
Deze zou (wat me niet is gelukt) ook via domotica (oa Homeseer) aangestuurd kunnen worden.
Zelf heb ik geen ervaring met roowifi, ik vind dat de Thinkingcleaner app er heel netjes uitziet en als ik het zo lees gaat het pairen ook heel gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou me vooral afvragen: waarom? Afhankelijk van de robot die je hebt zet je hem aan als je vertrekt, of hij doet het automatisch met een timer. Van afstand opstarten als je het een keer vergeet? Het maakt toch niks uit als je hem een keer vergeet? Dingen als thermostaat van afstand aanpassen is wat voor te zeggen, maar robotstofzuiger?

En besturen? Mijn aldi bot heeft een afstandsbediening die dat kan. Nog nooit de neiging gehad om die te gebruiken (ja de ga naar home knop, als ik te lui was om hem op te pakken en hem er zelf neer te zetten als ik vond dat hij moest stoppen halverwege).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De check bin functionaliteit is wel handig: als je een push krijgt moet je hem legen, en verder heeft hij geen aandacht nodig. Maar of dat het geld waard is...

Sinds deze week rijdt er bij mij een Neato 70e rond. Hij werkt erg goed, met uitzondering van het hoogpolig tapijt. Ondanks de magneetstrips loopt hij er gemakkelijk op vast, omdat hij echt op de magneetstrips wil rijden. Die liggen onder mijn kleed, waardoor hij alsnog op het kleed komt. Ik moet nog even een support mail naar Neato toesturen daarvoor. Verder vond ik het jammer dat er maar 2 meter magneetstrip bij zat, ik had 4 meter verwacht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTim
Goof2000 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:27:
[...]

Ik heb nog wat extra onderzoek gedaan: De Thinking Cleaner werkt niet met ad-hoc maar met Soft-AP en dat is wel compatible met Android en Windows. Verder is er een API voor aansturing via homeautomation. De commando’s zijn heel simpel, als je een HTTP command kan sturen via Homeseer dan kun je de Thinking Cleaner aansturen. Zo doet HomeWizard het ook.

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
Hierbij even wat knutsel info over de Neato xv-15.

Ik liep tegen het probleem aan dat de Neato wel opstarte en los kwam van z'n laadstation maar daarna stopte met de melding "My vision was blocked. 3000 error". Vaak wordt het schoonmaken van de laser als oplossing hiervoor gegeven, maar bij mij bleek de laser helemaal niet meer te draaien.

A.h.v. dit filmpje: http://youtu.be/XSLGBzEumAM heb ik hem uit elkaar gehaald tot aan het elektromotortje van de laser. (hiervoor hoef je trouwens het wielsamenstel niet te verwijderen).

Na wat zoeken ben ik op dit motortje uitgekomen: http://www.aliexpress.com/snapshot/6272372446.html.
Het motortje is met een rode en zwarte draad aangesloten waarbij wat verrassend de zwarte draad de "+" is.

Bij mij rijdt hij weer vrolijk z'n rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 11:58
Voor degenen die heel snel zijn, op http://www.amazon.co.uk/ is een lightning deal, de neato botvac 85 voor 299 pond, wordt verscheept naar Nederland. Zal wss wel een Engelse stekker hebben, maar dat is toch alleen het laadstation. Loopt nog een uur en een kwartier vanaf nu.

[ Voor 1% gewijzigd door wourk op 29-11-2014 00:53 . Reden: verlopen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:32
- J.W. - schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 10:07:
Voor de Hombot Square owners:
Er blijkt een firmware update geweest te zijn (vorige was bijna een jaar geleden), versie 11128.. Zelf nog niet geprobeerd.
Nu 2 weken 11128 geprobeerd. Beste firmware tot nu toe, imo

fw 7714: vorige beste, imo
fw 8180: te agressief / hitsig / botserig
fw 9785: te agressief / hitsig / botserig
fw 11128: Niet agressief meer _/-\o_ Is slimmer geworden, kent z'n eigen afmetingen beter, loopt minder vast op dingen + krijgt zichzelf beter los, diverse nieuwe moves :)
**

Overigens is de batterij na ~10 maanden nog perfect, niet geheel verwonderlijk aangezien het een Lithium-Ion is, maar toch..

Overigens2, op een gegeven moment begon de bot te klagen met self-diagnosis dat ik z'n linker en rechter venster moest schoon maken* (liep ook als kip-zonder-kop rond). De bot was gewoon schoon, dus had geen idee wat er nou aan de hand was. Na wat zoekwerk bleek dat de bot ook IR reflex sensoren heeft die door de buitenste wand heen kijken (door het plastic heen..). Daar zaten de nodige krasjes/was doffig, dat bleek het probleem. Opgelost door het plastic met een paint-restorer te boenen en zo de meeste krasjes te verwijderen.

Wel een design mistake om de stukken plastic met sensor erachter niet te beschermen.. Op foto's zie je dat de eerste versies dat wel hadden :/
Edit: schijnt dat LG de hombots tegenwoordig met een nieuwe rand uitlevert

* "Please wipe the obstacle detecting sensor window on the left and right side of the Hom Bot"

[ Voor 51% gewijzigd door - J.W. - op 29-11-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

martijnr17 schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:22:
Mijn accu van de neato 11 is naar 3 jaar helaas ook niet meer echt goed. Nu betaal je op de meeste plekken rond de 60 a 70 euro voor 2 accu packs maar kwam deze winkel ook tegen : batterij-robot-reserveonderdelen.nl heeft iemand hier ervaringen mee? Voor 45 euro inclusief verzenden ben ik klaar. Of weet iemand anders nog een goed adresje?
Heb deze ook maar geprobeerd...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:46
Zaterdag ook een hom-bot gehaald. Vanochtend aan zijn eerste onbewaakte rondje gezet. Ik ben benieuwd wat ik aantref als ik thuiskom. Zaterdag een rondje 'meegekeken' en het is toch grappig om te zien hoe zo'n ding zijn werk doet. Hij had enkel wat moeite met mijn keyboardstandaard en pianokruk. Deze poten zijn eigenlijk net te hoog voor het ding om zonder problemen over heen te klimmen, maar hij probeert het wel. Het lukt ook, maar omdat het een aardig doolhof is, geeft het nogal rare capriolen. Wellicht dat hij met nieuwe firmware hier wel omheen manouvreert. Vanavond eens kijken of ik kan zien welke versie firmware er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:44
Hoe kan ik het best de hepa filter kuisen van de Botvac 85? Onder stromend water ?
Pagina: 1 ... 15 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.