Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.162.018 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:00

vooghel

Cunning linguist

Wij zitten ook te kijken naar een robotstofzuiger, en omdat ik wel graag wil dat hij ook onder het bed stofzuigt mag hij niet hoger zijn dan 8cm. Nu zijn dat er niet veel, de voornaamste is de Samsung navibot SR10F71. Heeft hier iemand ervaring mee? Of zijn er betere alternatieven (anders dan zelf handmatig onder het bed schoonmaken :P)?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

Je bed verhogen?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Precies, heb ik ook gedaan met een paar nette MDF latten in kleur van het bed en het voordeel is groot: nooit meer bukken voor de handstofzuiger en altijd netjes stofvrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diesel-ind
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:31
Ik wil graag de onderstaande bumper op mijn Roomba 650 plaatsen. Iemand enig idee voor een soortgelijk materiaal?

https://www.youtube.com/watch?v=L-mTplv9U6Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Radiator99 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:55:
Ik wil graag de onderstaande bumper op mijn Roomba 650 plaatsen. Iemand enig idee voor een soortgelijk materiaal?

https://www.youtube.com/watch?v=L-mTplv9U6Y
Ik had ooit wat tochtstrippen op m'n roomba geplakt voor deze doeleindes.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Of een strip zelfklevend klitteband (de zachte kant dan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo iedereen

Ik en mijn vriendin zijn aan het kijken om ons een robotstofzuiger aan te schaffen. Mijn oog viel op de Roomba reeks van iRobot. Die lijken goed te zijn, en krijgen vrij goede reviews. Maar ik mis iets. Wij hebben een heel oud huis en er zijn nogal wat hoogteverschillen (trapjes), wat zou een goede robot zijn om daarmee overweg te kunnen? Dus dat ik hem bijvoorbeeld de ene dag het hoogste deel van de woonkamer laat doen, en de andere dag het lagere deel. Maar het spreekt voor zich dat ik niet alle dagen met een groot laadstation wil sleuren. Zijn er robots die daar goed mee overweg kunnen? Of een zodanig lange batterijduur hebben dat het geen issue is?

Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

Je ruimte moet wel heeeel erg groot zijn als het halverwege moet opladen. Ik zet vaak mijn Roomba op de zolder (grote open ruimte) en dan laat ik het gewoon oprijden.

De Roomba gaat trouwens niet (volgens mij) halverwege zijn stofzuigtaak opladen.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
Carharttguy schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:53:
Hallo iedereen

Ik en mijn vriendin zijn aan het kijken om ons een robotstofzuiger aan te schaffen. Mijn oog viel op de Roomba reeks van iRobot. Die lijken goed te zijn, en krijgen vrij goede reviews. Maar ik mis iets. Wij hebben een heel oud huis en er zijn nogal wat hoogteverschillen (trapjes), wat zou een goede robot zijn om daarmee overweg te kunnen? Dus dat ik hem bijvoorbeeld de ene dag het hoogste deel van de woonkamer laat doen, en de andere dag het lagere deel. Maar het spreekt voor zich dat ik niet alle dagen met een groot laadstation wil sleuren. Zijn er robots die daar goed mee overweg kunnen? Of een zodanig lange batterijduur hebben dat het geen issue is?

Hartelijk dank
Je hoeft het laadstation toch niet te verplaatsen? Ik sluit de mijne vaak op in de gang bijvoorbeeld, dan moet ik hem savonds even op pakken en op de lader zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tips hoe ik de magneetstrip van mijn botvac goed werkend kan krijgen?
Ik heb een kleed waar hij niet op mag komen.. (rijd zich vast)
Ik heb het kleed omringt met de magneetstrip en ONDER het kleed geplaatst.

Vervolgens rijd hij doodleuk alsnog over het kleed, waarschijnlijk doordat de magneet nu niet meer door het kleed heen komt.
Als ik de strip erboven op plaats, dan ligt het te los waardoor hij stukken strip door de woonkamer heen schuift :( ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:17:

Vervolgens rijd hij doodleuk alsnog over het kleed, waarschijnlijk doordat de magneet nu niet meer door het kleed heen komt.
Als ik de strip erboven op plaats, dan ligt het te los waardoor hij stukken strip door de woonkamer heen schuift :( ..
Same here... mijn oplossing is (helaas) het kleed afbakenen met andere dingen, een tafeltje, een tas, een hocker, etc. Zeer onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:17:

2 magneetstrippen zodat deze sterker is? rare earth magneetjes kopen om het sterker te maken?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 13:31
kmf schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:26:
[...]

2 magneetstrippen zodat deze sterker is? rare earth magneetjes kopen om het sterker te maken?
Ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb niet hetzelfde probleem als hierboven geschetst wordt. Maar ik vroeg mij gewoon af. Als ik nieuwe laminaat/parket ga leggen. Zou ik daaronder magnetische strips kunnen plaatsen die sterk genoeg zijn om de botvac/neato/iroomba etc daarmee in zijn "eigen gebied" kunnen houden. Lijkt mij een mooie manier van wegwerken!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

krizzziz schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:45:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb niet hetzelfde probleem als hierboven geschetst wordt. Maar ik vroeg mij gewoon af. Als ik nieuwe laminaat/parket ga leggen. Zou ik daaronder magnetische strips kunnen plaatsen die sterk genoeg zijn om de botvac/neato/iroomba etc daarmee in zijn "eigen gebied" kunnen houden. Lijkt mij een mooie manier van wegwerken!
Of je laat je robot gewoon z'n werk doen. Die strips e.d. gebruik je alleen als je weet dat ie ergens in de problemen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
kmf schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:25:
[...]

Of je laat je robot gewoon z'n werk doen. Die strips e.d. gebruik je alleen als je weet dat ie ergens in de problemen komt.
Dat is precies waar ik het voor wil gebruiken. Je kan misschien op deze wijze magnetische strips onder je laminaat leggen voor je vloerkleed. Indien dit vloerkleed hoogpolig is kun je verwachten dat er altijd problemen komen. Omdat ik niet die magnetische strip wil zien en absoluut niet wil dat mijn stofzuigrobot in de problemen komt hierdoor is het makkelijker om met ruime afmeting om het vloedkleed onder je laminaat misschien al de magnetische strip kunnen plaatsen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

krizzziz schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:09:
[...]

Dat is precies waar ik het voor wil gebruiken. Je kan misschien op deze wijze magnetische strips onder je laminaat leggen voor je vloerkleed. Indien dit vloerkleed hoogpolig is kun je verwachten dat er altijd problemen komen. Omdat ik niet die magnetische strip wil zien en absoluut niet wil dat mijn stofzuigrobot in de problemen komt hierdoor is het makkelijker om met ruime afmeting om het vloedkleed onder je laminaat misschien al de magnetische strip kunnen plaatsen.
Dus als je later een ander vloerkleed ga kopen of zo, dan ga je je laminaat openbreken?

Lijkt me handiger om het strip onder je vloerkleed te plakken. Tussen de anti-sliplaag in bv

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Zo, mijn IBOOD Botvac 70e is binnen. Nu toch maar trouw 12 uur opladen, en dan eens kijken hoeveel beter hij is dan de XV-25 die we mijn moeder een aantal jaar geleden voor haar verjaardag hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
krizzziz schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:09:
[...]

Dit gaat niet werken, ik heb hier convector putten waarvan de neato denkt dat hij er overheen kan rijden. Daarom onder het rooster van de put (houten rooster) de strip gelegd. Ligt dus ongeveer 1 a 1,5cm lager dan de rest van de vloer. Helaas pakt de neato dat totaal niet op en gaat hij er gewoon overheen. Lijkt erop dat de strips niet krachtig genoeg zijn. Misschien dus toch eens kijken naar andere magneten om daar verandering in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Sander schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:12:
[...]

Dit gaat niet werken, ik heb hier convector putten waarvan de neato denkt dat hij er overheen kan rijden. Daarom onder het rooster van de put (houten rooster) de strip gelegd. Ligt dus ongeveer 1 a 1,5cm lager dan de rest van de vloer. Helaas pakt de neato dat totaal niet op en gaat hij er gewoon overheen. Lijkt erop dat de strips niet krachtig genoeg zijn. Misschien dus toch eens kijken naar andere magneten om daar verandering in te brengen.
Ben benieuwd! En als het werkt, zal wel een aardige markt voor zijn ;)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Heeft iemand hier trouwens ervaring met het verschil tussen de normale en de high performance filters van Neato? En het verschil tussen de normale en de pet&allergy brush. Ik heb een Botvac 70e van Ibood dus ik moet accessoires gaan kopen. Ik weet dat de blauwe filters beter zijn, maar is het het prijsverschil waard? Een pet&allergy brush is niet nutting op vinyl toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTim
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 13:27
Ik kwam zojuist een hele interessante review van de Thinkingcleaner tegen op Bright.

Voor de geïnteresseerde:
http://www.bright.nl/uitp...nking-cleaner-voor-roomba

Check mijn startup: https://cryptobroom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 Botvac 70E gekocht en een korting gehad + helix borstels bij RoboCleaners.
Ik heb de vraag gesteld ivm de filters (70E). Het verschil zit in 2 zaken:
a) Botvac herkent het type filter en regelt de zuigkracht hiernaar
b) De oranje filter heeft "grotere" poriën en is minder effectief
Ik had 2 Botvacs 75 voor 790 euro :-)
De helix borstel is zijn geld dubbel waard inzake minder lawaai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had trouwens een Roomba 560 en deze is niks waard ivm het resultaat van de Botvac :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@JulieVL: je vergelijkt dan ook wel een nieuw model met een heel oude model (van een ander merk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik was de roomba beu om de reden dat:
- elke witte kast beschadigd was
- hij slechts 1 kamer kon doen. Hij ging zelden naar de keuken en herzetten is ook "maar dom"
- hij zeer slecht was op de tapijten.
Steven van RoboCleaners stelde een Vorwerk VR200 voor of een Botvac. Aangezien mijn broer ook eentje wou zijn we voor de dubbel gegaan.
(Zij hebben ook de 800 reeks van iRobot, maar die vond hij prijs/kwaliteit veel te duur). Als goedkoopste tip gaf hij de VHOMBOT3 voor 320 euro.

Hoe dan ook staat de Botvac 75 met gratis helix borstel mijn slaapkamers aan het stofzuigen en de roomba staat op 2dehands voor 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:25:
Ik heb 2 Botvac 70E gekocht en een korting gehad + helix borstels bij RoboCleaners.
Ik heb de vraag gesteld ivm de filters (70E). Het verschil zit in 2 zaken:
a) Botvac herkent het type filter en regelt de zuigkracht hiernaar
b) De oranje filter heeft "grotere" poriën en is minder effectief
Ik had 2 Botvacs 75 voor 790 euro :-)
De helix borstel is zijn geld dubbel waard inzake minder lawaai!
Gaat hij dan harder of zachter zuigen? Ik heb (op de deurmat en een kleed na), alleen maar zachte vloeren. Is die helix brostel het dan nog steeds waard?

Ik heb hem net om hem te demostreren aan bezoek eens losgelaten in mijn huiskamer en dat was niet echt een succes. Nou is inrichting nogal ingewikkeld, dus ik vraag mij af hoe hij daar mee om gaat. Maar ik heb drie speakerstandaards met een voet waar hij niet zo goed mee om kan gaan. Daar moet ik even wat op bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De filter wordt herkend (was reeds zo op de XV modellen) en zorgt voor een herverdeling van het batterij vermogen. De helix borstel geeft 10dB minder lawaai en is zeker de moeite. Het haalt het gekletter geluid weg van de kloppende borstel (dixit Steven van RoboCleaners). Die vraag heb ik gesteld.
Ook is dus een Botvac 70E + hepa filter + helix borstel = Botvac 85.
Na het 2de rondje nog steeds mega tevreden. Ook mijn broer is super tevreden. Wellicht is de VR200 nog beter, maar die kost aardig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Zo slim vind ik de Botvac ook niet. De 85 die ik heb zit merendeels van de tijd te proberen om onder mijn salontafelmen bank te komen. In laserturret is namelijk net te hoog waardoor ie we met zijn voorkant eronder komt, maar niet verder. En dan zit ie dus vast.
Dat probeert ie 3 keer, om dan weer een stukje verder op te proberen. Oftewel... 15-30 minuten verspillen.

Mijn roomba 530 is geüpgraded met een aerovac, nieuwe accu en nieuwe chm zodat deze qua mechaniek hetzelfde is als de hogere versies.
Netto gezien is de Botvac maar een kwartiertje sneller dan de roomba, maar qua schoonmaken is de roomba beter.

Een ander probleem van de Botvac is dat deze sterk genoeg is om stoelen te verschuiven. Eetkamerstoelen, maar vooral bureaustoelen met wielen. Dan rijdt ie zichzelf vast of slaat een gedeelte (onder het bureau over)

[ Voor 15% gewijzigd door kmf op 14-12-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen de 800 reeks heeft een vernieuwd borsteldeck en andere borstels. De aerovac bin is gewoon een veredelde standaard bin die ik ook reeds had.
Qua resultaat is het hier zwaar het omgekeerde:
* tapijten zijn tig maal beter gestofzuigd
* heel de kamer is tig maal beter gestofzuigd
* ik hoef mijn "domme" roomba niet meer te verzetten tussen kamers. (Ook dat gepruts met vuurtorens was geen alternatief. Wie zet nu graag kastjes in de deuropeningen? En dan nog batterijen betalen).
Niks is perfect, maar voor dagelijks gebruik ben ik super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Mijn roomba komt bij alle kamers tijdens en ook onder alle kasten. Met een nieuwe accu kan ie dat ook makkelijk aan.
De nieuwe borsteldeck kost maar €40, dus zeker de upgrade waard als je huisdieren hebt. Ik heb de vuurtorens nog nooit gebruikt.

De Botvac is wel handig qua scheduling. Dus die draait dagelijks terwijl de roomba 1 à 2 keer het werk goed afmaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 14-12-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

kmf schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:34:
Zo slim vind ik de Botvac ook niet. De 85 die ik heb zit merendeels van de tijd te proberen om onder mijn salontafelmen bank te komen. In laserturret is namelijk net te hoog waardoor ie we met zijn voorkant eronder komt, maar niet verder. En dan zit ie dus vast.
Dat probeert ie 3 keer, om dan weer een stukje verder op te proberen. Oftewel... 15-30 minuten verspillen.
Tja, het blijkt een betje een discussie of je het huis aan moet passen aan de robot of de robot aan het huis. De waarheid ligt ergens in het midden, maar ik heb mijn bank 2mm verhoogd met viltglijders en nu rijdt de Botvac er prima onderdoor. Ik zie het verder niet, dus ik ben gelukkig. :) Stoelen blijft wel een issue. Soms rijdt mijn Botvac (70e) zich ook klem tussen de stoelen of mijn (5-potige) bureaustoel.

Overigens is de Botvac 85 te duur: de losse accessoires + een 70e zijn goedkoper. Alleen als je stevig korting krijgt, kan het interessant zijn.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe rijdt die dan van kamer a naar b? Het apparaat heeft geen notie van positie? Maw, het is puur toeval dat die door de deur rijdt? Enkel met lighthousetechnologie gaat een roomba dankzij de ir-straal naar een andere kamer. Het "bakje" in de deur zendt de straal uit en als die opgepakt wordt, rijdt die "tijdsgebaseerd" naar kamer 2. Een roomba heeft geen notie van oppervlakte noch van wat hij gereden heeft.

Ik heb boven 6 ruimtes (4 kamers + bad + toilet) en sommige deuren staan tegenover elkaar. Een roomba rijdt dit echt niet. De Botvac kan dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb 5 kamers boven
De badkamer reken ik maar niet mee
De roomba kan niet over de drempel en ik heb liever niet dat ie over mogelijk natte voeten gaat.
Maar zonder lighthouse gaat ie toch alle kamers af en maakt alles goed schoon.
Het is de algoritme die daarvoor zorgt. De hoeken die hij maakt veranderen dan ook.

Maar wellicht helpt de hogere capaciteit accu daar ook wel mee. Ik kan mee niet mee herinneren of de originele accu zo schoon maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:33:
De filter wordt herkend (was reeds zo op de XV modellen) en zorgt voor een herverdeling van het batterij vermogen. De helix borstel geeft 10dB minder lawaai en is zeker de moeite. Het haalt het gekletter geluid weg van de kloppende borstel (dixit Steven van RoboCleaners). Die vraag heb ik gesteld.
Ook is dus een Botvac 70E + hepa filter + helix borstel = Botvac 85.
Na het 2de rondje nog steeds mega tevreden. Ook mijn broer is super tevreden. Wellicht is de VR200 nog beter, maar die kost aardig meer.
Dus je zegt dat de Botvac batterij langer mee gaat met de blauwe filters? Het lawaai maak ik mij niet zo druk om, ik vraag mij af of hij ook beter werkt op mijn vinyl. Ik heb daar tot nu toe geen enkel goed antwoord op, en die borstel is niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg dat de zuigkracht hoger met de hepa filter. Ook is op vinyl het geluid veel minder dan de klassieke borstel. Dat is al zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

- J.W. - schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:25:
[...]

Nu 2 weken 11128 geprobeerd. Beste firmware tot nu toe, imo

fw 7714: vorige beste, imo
fw 8180: te agressief / hitsig / botserig
fw 9785: te agressief / hitsig / botserig
fw 11128: Niet agressief meer _/-\o_ Is slimmer geworden, kent z'n eigen afmetingen beter, loopt minder vast op dingen + krijgt zichzelf beter los, diverse nieuwe moves :)
**

Overigens is de batterij na ~10 maanden nog perfect, niet geheel verwonderlijk aangezien het een Lithium-Ion is, maar toch..

Overigens2, op een gegeven moment begon de bot te klagen met self-diagnosis dat ik z'n linker en rechter venster moest schoon maken* (liep ook als kip-zonder-kop rond). De bot was gewoon schoon, dus had geen idee wat er nou aan de hand was. Na wat zoekwerk bleek dat de bot ook IR reflex sensoren heeft die door de buitenste wand heen kijken (door het plastic heen..). Daar zaten de nodige krasjes/was doffig, dat bleek het probleem. Opgelost door het plastic met een paint-restorer te boenen en zo de meeste krasjes te verwijderen.

Wel een design mistake om de stukken plastic met sensor erachter niet te beschermen.. Op foto's zie je dat de eerste versies dat wel hadden :/
Door jouw ervaring durfde ik het ook aan om de upgrade uit te voeren.
Wat me verbaasde in het stappenplan: zet de Hombot uit, stop de USB stick er in, druk op Start/Stop... Was handiger geweest als ze er bij hadden gezet dat je tussendoor ook nog even de stroom weer aan moet zetten :) Duurde dus even voor ik de firmware erop had.

Hij draait nu zijn eerste rondje met de nieuwe firmware in een kleine kamer, maar ik heb niet het idee dat hij zoveel subtieler te werk gaat als met de oude firmware... Maar misschien komt dat nog :) Of ligt het simpelweg aan het feit dat het een kleine kamer is met veel obstakels (2 stoelen, 2 kastjes, tapijtje).

Ik vroeg me nog af: wat bedoel je met een "paint-restorer"? Want er zitten bij ons op die rand ook aardig wat krassen en krasjes, maar ik wil er niet zo maar van alles op smeren :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon contact opnemen met je verkoper en je krijgt een nieuwe. Heb bij mijn aankoop bij de medewerker de garantie regeling gevraagd. LG robots worden omgeruild bij mijn verkoper. Deel mee dat de upgrade de machine instabiel maakte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eew. Mij 75 rijdt nu met de gewone borstel. Kletterend geluid tov de helix. Ik heb wel alleen maar de blauwe filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
Pietervs schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:25:
[...]

Hij draait nu zijn eerste rondje met de nieuwe firmware in een kleine kamer, maar ik heb niet het idee dat hij zoveel subtieler te werk gaat als met de oude firmware... Maar misschien komt dat nog :)
Als je vorige versie 7714 was zul je niet veel merken qua agressiviteit. De 2 er na (8180/9875) waren bij mij in huis niet best op dat gebied (probeerde overal op te klimmen / botste veel / versleepte meubilair)

Ik zou hem resetten, dan begin je zeker vanaf nul:
- haal hem van laadstation af en zet hem op de grond
- druk de 'Turbo' en 'Home' knop teglijkertijd een aantal seconden in totdat alles oplicht
- druk vervolgens op de 'Start' knop

Je kunt overigens zo weer downgraden, mocht je dat willen. Het kan best zijn dat een bepaalde firmware in een bepaald omgeving het beste resultaat geeft, al denk ik dat normaliter de laatste firmware de beste balans heeft / slimste is..
Ik vroeg me nog af: wat bedoel je met een "paint-restorer"? Want er zitten bij ons op die rand ook aardig wat krassen en krasjes, maar ik wil er niet zo maar van alles op smeren :)
Ik heb hem een paar boen-sessies gegeven met Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner
(officieel is het voor auto's)

Heb nu de sensoren enigzins beschermd door een paar strippen te plakken op de HomBot.
Waarschijnljik als je hem RMA stuurt zal de nieuwe rand er wel op gezet worden. Bij mij werkt hij weer perfect, dus ik ga dat niet doen (sowieso beetje lastig verhaal met een (weer) functionerend product ;))

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 14-12-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik heb een paar uur geleden als test mijn Botvac mijn hele appartement laten doen. Maar hij sloeg de huiskamer over. Zijn basisstation bevind zich in mijn slaapkamer, omdat dat de enige plaats is met genoeg muur. Hij deed de kleine slaapkamer en de hal zonder problemen, maar wel met en redelijk vreemde kamerindeling. Langs de duuropening van de huiskamer is hij gewoon gereden, dus hij heeft het als apart gebied herkent, maar toen hij klaar was met de hal dacht hij gewoon dat hij klaar was. Heeft iemand een idee?

Ik ben het nu opnieuw aan het proberen met de deur van mijn 2e slaapkamer dicht (hier bevind zich ook nogal wat troep waar hij zich verschillende keren uit los heeft moeten vechten, dus misschien was dat het probleem.

Edit: In poging twee heeft hij de deuropening van de slaapkamer in ieder geval wel goed, maar nu is hij voor de 2e keer met de omtrek begonnen.

Edit: Hij raakt helemaal in de war van mijn huiskamer. Hij heeft ongeveer keen kwart van de huiskamer overgeslagen, maar vind wel moeiteloos vanaf de meest verre uithoek de weg terug.

Ik vraag mij af of dit exemplaar licht slechtziend is.

[ Voor 37% gewijzigd door eew op 15-12-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte laser/lidar zo te zien. Verkoper vragen om te ruilen. Bij Neato ruilen ze netjes om dixit mijn verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:23:
Slechte laser/lidar zo te zien. Verkoper vragen om te ruilen. Bij Neato ruilen ze netjes om dixit mijn verkoper.
Het is allemaal een beetje vreemd, want hij vind wel de weg naar huis vanuit de meest verre uithoek en had in eerste instantie geen probleem met mijn slaapkamer. Het is allemaal niet iets te vaag om te zeggen dat hij defect is.

Mijn verkoper is IBood, dus ik denk niet dat ik op veel support kan rekenen.

Ik denk dat ik mijn ouders ga vragen om de XV-15 eens een keer mee te nemen. Als deze het wel kan is er iets mis met dit ding. Mijn woonkamer is redelijk complex.

[ Voor 16% gewijzigd door eew op 15-12-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is het niet..... Gewoon zeggen dat de laser/lidar defect is en een andere vragen. Ik heb voor 800 euro 2 apparaten gekocht met gratis helix borstel en RoboCleaners geeft mij gewoon omruilgarantie.
Als mijn robot geen normaal gedrag heeft, gaat die terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:29:
Nee, dat is het niet..... Gewoon zeggen dat de laser/lidar defect is en een andere vragen. Ik heb voor 800 euro 2 apparaten gekocht met gratis helix borstel en RoboCleaners geeft mij gewoon omruilgarantie.
Als mijn robot geen normaal gedrag heeft, gaat die terug!
Ik betwijfel dat zijn Lidar kapot is. Ik heb hem namelijk aan Neato controll hangen nu:
http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=20&t=18173

En dit is het beeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sPaqgqb.png

Ik ga dit eens verder analyseren, ik denk dat hij in de war raakt van mijn 12 zwarte tafelpoten.

[ Voor 7% gewijzigd door eew op 15-12-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wissel een van kamer voor een 2de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:15:
wissel een van kamer voor een 2de test.
Ik denk dat het volgende dat ik probeer de huiskamer zelf is. Gewoon, zonder iets erbij.

Het is jammer dat hij niet kan functioneren met een USB kabel erin, zoals bij de XV-series wel mogelijk was. Ik heb dit nooit met de XV-15 gedaan, maar ik denk dat ik eens ga kijken of die ook van die vreemde onregelmatigheden zijn beeld heeft.

Als iemand anders met een Botvac of een XV eventjes dezelfde test wil doen, om te kijken of je onregelmatigheden op rechte stukken muur ziet. Ik denk dat het normaal is, maar ik weet het niet zeker. Het is niet moeilijk om te doen. Je zoekt een Micro usb kabel (Botvac) of een mini (XV) en je sluit hem aan op je pc. Vervolgens laat je Windows de driver installeren en open je dat programma. De rest wijst vanzelf, van de op een na laatste tab moet je afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

- J.W. - schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:23:
[...]

Als je vorige versie 7714 was zul je niet veel merken qua agressiviteit. De 2 er na (8180/9875) waren bij mij in huis niet best op dat gebied (probeerde overal op te klimmen / botste veel / versleepte meubilair)

Ik zou hem resetten, dan begin je zeker vanaf nul:
<knip>

Ik heb hem een paar boen-sessies gegeven met Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner
(officieel is het voor auto's)

Heb nu de sensoren enigzins beschermd door een paar strippen te plakken op de HomBot.
Waarschijnljik als je hem RMA stuurt zal de nieuwe rand er wel op gezet worden. Bij mij werkt hij weer perfect, dus ik ga dat niet doen (sowieso beetje lastig verhaal met een (weer) functionerend product ;))
Ik heb geen idee wat de vorige versie was. Ik heb de mijne ruim een jaar geleden gekocht. Daarna is hij een keer ter reparatie weggeweest, nadat de Hombot 2x van de trap gestuiterd was (we gebruiken hem nu ook alleen nog maar beneden). Het zou zo maar kunnen dat hij bij die reparatie ook meteen een update heeft gekregen. Het zou best kunnen dat hij versie 8180 of 9875 had: het botsen en verslepen van spullen komt mij bekend voor :)

Ik ga eens even kijken naar die reiniger. Volgens mij heb ik ook nog zoiets staan.
En vrijdag geef ik hem die reset, waar je het over had: misschien dat dat ook nog wat uitmaakt.

Dank voor de tips! :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
de aldi komt deze week weer met een robot-stofzuiger.

als ik de reacties zo doorlees, is dit een goed instapmodel, goede prijs kwaliteitverhouding. Alleen de accu kan een dingetje zijn, maar binnen de garantieperiode wordt dat netjes opgelost.

klopt dit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 21:54:
Zij hebben ook de 800 reeks van iRobot, maar die vond hij prijs/kwaliteit veel te duur
Ben ik het mee eens. Zit al maanden te kijken of die 800 serie (en scooba 450) goedkoper worden, maar die zijn deze week zelfs duurder geworden. Waarschijnlijk vanwege de lage euro - dollar koersverhouding en dat maakt het er niet aantrekkelijker op.

Balen dat ik nog steeds zelf moet stofzuigen en dweilen. Ik heb er twee jaar aan geproefd en het smaakte goed! (iRobot Roomba 780).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1299 voor de combi bij RoboCleaners.nl zie ik.
Je kan ook de Vorwerk VR200 overwegen ipv de roomba 880

Ik ben blij met mijn Botvac 75 met helix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 20:15
indexample schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:47:

als ik de reacties zo doorlees, is dit een goed instapmodel, goede prijs kwaliteitverhouding. Alleen de accu kan een dingetje zijn, maar binnen de garantieperiode wordt dat netjes opgelost.

klopt dit ongeveer?
Ik heb hem gekocht! Bevalt erg goed, zit weinig intelligentie in het schoonmaak patroon en hij tikt iets meer tegen je meubels aan dan de dure modellen maar dat maakt mij niet uit. Qua schoonmaak vermogen voldoet hij aan de verwachtingen :) Timer functie werkt prima dus hij gaat hier iedere dag om 10:00 zijn rondje maken. 's nachts is vanwege het geluidsniveau niet prettig(woon in een flat dus heb alles op 1 verdieping). Accu daarvan verwacht ik inderdaad dat die wel een keer vervangen moet worden maar dat vind ik niet echt een probleem. Reserve filter en borstels worden ook al bijgeleverd inclusief 1 IR wand.
Garantie op de accu is overigens maar 6 maanden en niet de volle 3 jaar wat op de verpakking staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:41

P_Tingen

omdat het KAN

indexample schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:47:

klopt dit ongeveer?
Ja, klopt wel. Ik heb vorig jaar zo'n ding gekocht. Mijn dochter gebruikt hem, maar de accu is na een jaar wel af. Wat ook niet hielp - moet ik er bij zeggen - is dat ze de wielen nooit stof- en haarvrij maakt, dus alleen al daarom loopt hij zwaar. Maar qua prijs/prestatie een mooi ding

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit een Aldi/Primo/Cleanmate stofzuiger gehad. Leuk als het je eerste is. Niettemin als je dit vergelijkt met een Neato Botvac dan is er een verschil van "lichtjaren" in resultaat, zuigkracht en intelligentie.

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Sinds 2 dagen ook in bezit van de roomba 650. Deze via wehkamp aangeschaft. Ik kan mij herkennen in de verhalen. Heb mijn woonkamer ook een beetje moeten aanpassen. Ik heb een barcelona imitatie stoel met golvende voeten. De roomba rijd op de voeten omhoog en zit vast of hij wil onder voeten doorrijden beschadigd dan bijna zijn sensor bovenop. Ik heb nu de poten verhoogd met plastic doppen en de boog tussen de poten opgevuld met padding van een laptoptas met klitteband. Niet helemaal ideaal, maar het werkt wel. Alleen mijn ikea bar stoelen moet ik wel in de zone bij de kerstboom zetten. Ik gebruik daar nu een virtual wall. Wil zeker nog een extra set van twee virtual walls kopen voor mijn computerkamer.

Verder merk ik ook dat de virtual wall mijn apple tv stoort. Afstandsbediening werkte niet meer goed en apple tv liep telkens vast. Bleek dat de virtual wall precies richting de apple tv uitstraalt. Zelf als de roomba niet actief bezig is stoort deze dus nog. Gelukkig staat de wall op een tijdelijke plek ivm de kerstboom.

Verder ook de thinking cleaner module besteld. Heb ik mijn huis al veel geautomatiseerd (philips hue lampen etc. Blijkt dat ze ook al bezig zijn met versie 2.0. Hiermee kan je straks de roomba naar een specifieke kamer met de app sturen en dit pad opslaan. Wat is het voordeel hiervan. Nou dat je wellicht een schema kan maken per kamer en de roomba ook specifiek naar een kamer sturen.

Voorbeeld kamer aanmaken
1. Roomba rijd van de dock
2. Ir ontvanger (voor luisteren naar virtual wall) wordt gedeactiveerd
3. je rijd de roomba met de app naar een kamer
4. Je slaat deze route op in de app bv Slaapkamer

Voorbeeld schoonmaken
In de app geef je aan maak slaapkamer schoon op maandag vanaf 11:00
De volgende stappen worden in dit programma via de app automatisch uitgevoerd
1. Het is 11:00
2. Roomba rijd vanaf de dock
3. Ir ontvanger wordt gedeactiveerd
4. Roomba rijd voorgeprogrammeerde route naar Slaapkamer door de virtual wall heen
5. Ir ontvanger wordt weer geactiveerd
6. Clean programma wordt gestart
7. Cleaning eindigd
8. Ir wordt gedeactiveerd
9. Roomba rijdt tegengestelde route naar dock terug
10. Ir wordt geactiveerd
11. Dockprogramma commando wordt gegeven
12. Roomba laad op

Deze exacte stappen heb ik niet doorgekregen van Thinking Cleaner. Wel zijn ze bezig om dit mogelijk te maken.

Je zou in theory dus meer kunnen dan duurste roomba en zoveel kamers als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is dat een roomba een vegertje is, zuigmotor is heel beperkt. Tot slot wens je niemand meer in 2014 toe kastjes (lighthouses) in de deuren te zetten. Te gek voor woorden. Idem dat je een nieuw produkt moet uitbreiden met een accessoire.
Voor dezelfde prijs 320 euro heb je een LG VHOMBOT3 die krachtiger is en slimmer. Laat ons nog zwijgen over de Botvacs of de Vorwerk VR200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:16:
Probleem is dat een roomba een vegertje is, zuigmotor is heel beperkt. Tot slot wens je niemand meer in 2014 toe kastjes (lighthouses) in de deuren te zetten. Te gek voor woorden. Idem dat je een nieuw produkt moet uitbreiden met een accessoire.
Voor dezelfde prijs 320 euro heb je een LG VHOMBOT3 die krachtiger is en slimmer. Laat ons nog zwijgen over de Botvacs of de Vorwerk VR200.
Dat de roomba een vegertje is helemaal geen probleem. Een veger maakt veel beter schoon dan een zuiger vanwege de wrijving.
Net zoals dat je met boenen een oppervlakte schoner krijgt dan met een stofzuiger. De zuiger van de roomba is enkel bedoelt om hetgeen wat opgeborsteld is, op te vangen.

En ook voor de botvac moeten mensen in 2015 ook nog accessoires kopen in de vorm van magneetstrippen die dus veel erger in het zicht blijven dan een kastje.
En het is helemaal te gek voor woorden dat een bedrijf een ontwerp kan maken waarbij het apparaat niet kan detecteren dat de Lidar vast zit onder een meubel

Zelfs voor de Vorwerk moeten arme gebruikers de meest exotische mods aanbrengen om het probleem te verhelpen :X
Afbeeldingslocatie: http://s7.directupload.net/images/120503/ox4kpluq.jpg

Weet je trouwens zeker dat je Julie heet en niet Anke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... dat is toch wat mijn identiteitskaart zegt :-). En het klopt dat de hoogte een probleem is bij sommigen. Niettemin gebruik ik geen enkele magneetstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:03
Na 2 jaar en 2 maanden trouwe dienst heeft mijn Neato XV-25 er niet meer zoveel zin in. Had hem 3 weken niet gebruikt, nu gaat hij nog maximaal 15 minuten op de batterij mee, waarna de batterij leeg melding tevoorschijn komt. De batterijen zullen het dus wel langzaam begeven hebben. Nu ben ik aan het twijfelen... Voor 60 euro nieuwe batterijen bij CoolBlue bestellen... Of misschien de overstap wagen naar een LG VHombot3... Lees toch wel veel goede verhalen over de Hombot. Voor de Neato ook al een hele tijd geen software update meer uitgekomen... Twijfel twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
Razer schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:15:
Na 2 jaar en 2 maanden trouwe dienst heeft mijn Neato XV-25 er niet meer zoveel zin in. Had hem 3 weken niet gebruikt, nu gaat hij nog maximaal 15 minuten op de batterij mee, waarna de batterij leeg melding tevoorschijn komt. De batterijen zullen het dus wel langzaam begeven hebben. Nu ben ik aan het twijfelen... Voor 60 euro nieuwe batterijen bij CoolBlue bestellen... Of misschien de overstap wagen naar een LG VHombot3... Lees toch wel veel goede verhalen over de Hombot. Voor de Neato ook al een hele tijd geen software update meer uitgekomen... Twijfel twijfel...
Zou nieuwe batterijen kopen. Beide horen bij de betere robot-stofzuigers en hebben zo hun voor- en nadelen en het is maar net welke je belangrijker vindt. De verschillen zijn imo niet zodanig om een overstap te rechtvaardigen (zowel Hombot -> Neato als Neato -> Hombot).

Groot verkoopargument voor de Hombot is de Li-Ion batterij, maar als je al een Neato hebt kun je aardig wat battery-packs kopen voor de aanschafprijs.. :)

Qua firmware updates, als het werkt dan werkt het... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Schijnbaar maakt neato nogal verlies, daarom is ontwikkeling beetje bevroren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:44
Ai jammer om te horen, ik ben alvast een grote fan geworden van mijn neato botvac. Super robot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Neato een beetje vooruitstrevend is op iedereen en zeker op de oude roomba :-). Mijn Botvac heeft andere firmware dan de XV machines. Betere wel te verstaan. Botvacs zijn goedkoper en mijn 75 werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:04
http://www.ibood.com/home...roomba-stofzuigrobot.html

Roomba 785 in de aanbieding, beetje huiverig om via iBood te kopen i.v.m. garantie. In november schijnt deze ook bij iBood in de aanbieding geweest te zijn.. iemand ervaringen met precies de 785?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

KhaZ schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:11:
http://www.ibood.com/home...roomba-stofzuigrobot.html

Roomba 785 in de aanbieding, beetje huiverig om via iBood te kopen i.v.m. garantie. In november schijnt deze ook bij iBood in de aanbieding geweest te zijn.. iemand ervaringen met precies de 785?
785 = aerovac, de nieuwe borstelset + hepa filter.

Een roomba uitgerust met de aerovac en borstelset kan een enorme mishandeling in de vorm van lange kattenharen aan. Met 2x laten zuigen doe ik maar 1x in de maand (meestal 1x per 2 maanden) de borstels beetje schoonmaken. (met de vorige borstelset zal dit een probleem opleveren) Het is ook niet zo nodig om de afvalbakje te legen in mijn optiek. Omdat 90% van het schoonmaken door de borstelbewegingen gebeurd, mag dat afvalbakje best goed vol zitten ;)

Dus ja, voor die prijs heb je een heel erg robuste stofzuiger met een scheduler. En garantie haal je wel bij roomba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
kmf schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:52:
[...]

785 = aerovac, de nieuwe borstelset + hepa filter.

Een roomba uitgerust met de aerovac en borstelset kan een enorme mishandeling in de vorm van lange kattenharen aan. Met 2x laten zuigen doe ik maar 1x in de maand (meestal 1x per 2 maanden) de borstels beetje schoonmaken. (met de vorige borstelset zal dit een probleem opleveren) Het is ook niet zo nodig om de afvalbakje te legen in mijn optiek. Omdat 90% van het schoonmaken door de borstelbewegingen gebeurd, mag dat afvalbakje best goed vol zitten ;)

Dus ja, voor die prijs heb je een heel erg robuste stofzuiger met een scheduler. En garantie haal je wel bij roomba.
Volgens mij zijn alleen de 870 en 880 uitgerust met AeroForce?

Mooi dat-ie bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

KhaZ schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:23:
[...]

Volgens mij zijn alleen de 870 en 880 uitgerust met AeroForce?

Mooi dat-ie bevalt!
Ik twijfelde ook even.
AeroForce (new to me) is idd alleen in de 8-series. Alleen Aerovac (stofzuigbakkie) is al standaard in de 7-series.

Ik heb niet de 785 trouwens. Ik heb een 500-series. Deze heb ik geupgrade met een aerovac en de grijze borstelset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
In de 700-serie zit er nog een echte borstel set in, wat bij de 800-serie niet het geval is. Bij de 700-serie zal je dus af en toe de borstel moeten loshalen om de langere haren eruit te verwijderen. Dat is mijn ervaring bij mijn 780 die ik ruim 2 jaar heb gehad.

Ik zit nog steeds te wachten op een wat meer schappelijke prijs voor de 870, aangezien dat ding een iets groter opvangbakje, één grotere HEPA filter, en geen borstels heeft. Overigens wacht ik al ruim een half jaar op een betere prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
Ja die zou ik ook liever willen, is toch weer een paar jaar nieuwer.. maar €600-800 is gewoon teveel voor zo'n ding. €400 is op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Klopt en daarom is die aanbieding van iBood net op het randje voor zeker een goede robotstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
bazzzzzz schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:17:
Ik heb hem gekocht! Bevalt erg goed, zit weinig intelligentie in het schoonmaak patroon en hij tikt iets meer tegen je meubels aan dan de dure modellen maar dat maakt mij niet uit. Qua schoonmaak vermogen voldoet hij aan de verwachtingen :) Timer functie werkt prima dus hij gaat hier iedere dag om 10:00 zijn rondje maken. 's nachts is vanwege het geluidsniveau niet prettig(woon in een flat dus heb alles op 1 verdieping).
[over de aldibot]

Ik heb er ook eentje en vanmorgen heb ik hem voor het eerst geprobeerd. Viel me niet tegen, het lijkt aardig schoon. Ik heb voor alle zekerheid rubber tochtprofielen op de bumper geplakt en de snelheid op de langzame stand gezet. Botsingen vallen mee, een zacht duwtje en hij stopt meteen, en dan alleen nog maar tegen stoel- en tafelpoten. Lawaai valt me reuze mee eigenlijk, ik had aan de hand van de youtube filmpjes meer kabaal verwacht.

Jammer genoeg is hij net een paar millimeter te hoog om gedeeltelijk onder de keukenkastjes door te kunnen, daar loopt hij zich op vast. Iets anders is dat ik parket van beukenhout heb, en hier en daar zit er wel eens een knoest of iets dergelijks in. Dat herkent hij niet, dan denkt ie dat het een vlek is en gaat onmiddelijk over op de "spot-stand". Verder houdt hij meer afstand bij grote spiegels dan bij gewone muren, misschien heeft dat iets met de reflectie te maken? Al met al ben ik er blij mee, en zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik vroeg mij af waar je vervangings borstels en filters kan kopen voor die Aldi profimaster stofzuiger? Wij hebben hem nu bijna een 2 tal maanden en heel tevreden over. Enigste nadeel is dat hij tijdens ons weekendje weg het onderste gedeelte van de kerstboom heeft vernielt :-p (blijven hangen aan draad van verlichting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Razer schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:15:
Koop in ieder geval hier je batterijen. Scheelt weer een flink stuk!
batterij-robot-reserveonderdelen.nl

Heb ik ook gedaan en prima service, levertijd!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
dabla schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:51:
Ik vroeg mij af waar je vervangings borstels en filters kan kopen voor die Aldi profimaster stofzuiger? Wij hebben hem nu bijna een 2 tal maanden en heel tevreden over. Enigste nadeel is dat hij tijdens ons weekendje weg het onderste gedeelte van de kerstboom heeft vernielt :-p (blijven hangen aan draad van verlichting)
Niemand een idee waar je zo'n vervangingsset borstels kan kopen voor Aldi robot stofzuiger? Of zijn deze identiek aan deze van de iRobot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
dabla schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:18:
Niemand een idee waar je zo'n vervangingsset borstels kan kopen voor Aldi robot stofzuiger?
Is dat de Medion 13202?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Op ebay staan verschillende reserveonderdelen voor dit model, misschien kun je er wat mee. Of anders bij Aliexpress.

[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 02-01-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
grun93 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:57:
[...]

Op ebay staan verschillende reserveonderdelen voor dit model, misschien kun je er wat mee. Of anders bij Aliexpress.
Thx grun93 ik ga dit eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aldi laat zijn spullen distribueren via primo. Daar kan je ook eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
Heb ondertussen al via Alixpress besteld, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met robotstofzuigers uit China?

Die modellen van Lilin lijken verdacht veel op de Aldibot. Aleen wel wat duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:41:
Die modellen van Lilin lijken verdacht veel op de Aldibot. Aleen wel wat duurder...
Volgens mij zijn het ook min of meer dezelfde en zijn de onderdelen uitwisselbaar. Die Lillin A320 voor 206$ lijkt als twee druppels water op de Grixx VC-A320 (= aldibot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 10-10 21:17

Elektronicanet

Leds do it!

dabla schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:18:
[...]
Niemand een idee waar je zo'n vervangingsset borstels kan kopen voor Aldi robot stofzuiger? Of zijn deze identiek aan deze van de iRobot?
Deze kan je bij 4AllGadgets kopen - dat is de leverancier van de Aldi iig, want bij hun moest ik zijn voor de garantie op mijn accu (die ik niet kreeg omdat er maar 6 maanden op zit).

Zie: http://www.4allgadgets.nl...ot_Stofzuiger/Accessoires

[ Voor 12% gewijzigd door Elektronicanet op 05-01-2015 23:23 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De A320 en de A325 hebben dezelfde borstels.

Vooral de rubber borstel is erg kwetsbaar. Als de Grixx een kabeltje opvreet mag je van geluk spreken als hij daarna vastloopt en stilvalt. Heb meegemaakt dat de Aldibot de borstel met draad eromheen (spanbandjes van stapeltje krantjes) gewoon door bleef rijden en draaien en daarmee de rubber borstel vernielde.

Ik heb al zo'n half jaar twee van die ronddolende Aldibots op alleen harde vloeren. Bevalt prima, je moet wel rond blijven kijken of er geen losliggende zaken in de kamers liggen.
Per keer komt de Aldibot niet altijd overal(vooral in de complexe ruimte van 65m2) maar over meerdere keren per week gezien wel.

De accus schijnen er niet tegen te kunnen als je ze 24/7 aan de lader laat hangen. Ik heb ze beide aan een schakelklokje van 2,50 van de IKEA hangen die de laadtijd beperkt tot 5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Potjandrie, door de lage euro / hoge dollar koers worden de spullen buiten het euro gebied toch langzamerhand wat duurder. Zo ook de iRobot producten, dus ik heb de knoop doorgehakt en via Robocleaners maar een iRobot Roomba 870 en Scooba 450 aangeschaft.

Ben benieuwd hoe mijn nieuwe huishoudmaatjes gaan bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:40:
De accus schijnen er niet tegen te kunnen als je ze 24/7 aan de lader laat hangen. Ik heb ze beide aan een schakelklokje van 2,50 van de IKEA hangen die de laadtijd beperkt tot 5 uur.
Een beetje lader schakelt automatisch over op druppelladen als de accu vol is, dat doet de aldibot niet, begrijp ik? En loopt de accu niet weer leeg als hij wel aan de lader hangt maar je met die schakelklok de netspanning uitschakelt?

Zelf heb ik de lader nog niet gebruikt omdat er nog geen geschikte plek is voor een definitieve opstelling. Ik heb geen plinten maar rondom afdeklatten, daarom moet er nog iets geknutseld worden zodat de lader stevig tegen de muur staat. De aldibot wordt nu geladen door de adapter rechtsstreeks op de robot aan te sluiten. In dat geval loopt de accu wel langzaam leeg tussen de zuigbeurten in, tenzij hij uitgeschakeld wordt door de fysieke aan/uit knop te bedienen. Uitzetten via de afstandsbediening alleen is kennelijk niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de schakelklok ingesteld van 4 uur voor aanvang tot 1 uur na verwachtte terugkeer.
Het zou best kunnen dat hij daarna weer deels leegloopt.
Ik wil niet elke dag de schakelaars bedienen.

Zijn er anderen met accu-levensduur ervaringen met de Aldibot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:23
Heeft er iemand hier ervaring met de Dirt Devil M607?
pricewatch: Dirt Devil M607 Spider

Ik wil een keer een robot stofzuiger proberen, maar vind ze vaak toch echt te duur (voor dat geld loop ik zelf wel een rondje ;))

Maar met een prijs van €93 is de Dirt devil wel erg aantrekkelijk.

Maar misschien te aantrekkelijk? ben een beetje huiverig om een miskoop te maken van bijna €100. (kan het dan wel beter gebruiken)

Mijn woonruimte is niet al te groot, en allemaal op 1 verdieping.

Alles is laminaat/parket, Alleen tussen de kamers zit wel een kleine drempel. Komen ze daar overheen? zoja, tot welke hoogte max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
fjux schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:29:
Heeft er iemand hier ervaring met de Dirt Devil M607?
pricewatch: Dirt Devil M607 Spider

Alles is laminaat/parket, Alleen tussen de kamers zit wel een kleine drempel. Komen ze daar overheen? zoja, tot welke hoogte max?
Een kleine drempel is niet echt een probleem lijkt me. En mocht dat wel zo zijn, dan is dat makkelijk op te lossen door er een driehoekig profiel tegenaan te spijkeren zodat hij wat geleidelijker kan klimmen.

Ervaringen kun je makkelijk vinden door even te googelen. Bij coolblue staan al enkele tientallen reviews van dit model en hij scoort daar een 4,5/5. Niet slecht voor die prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 07-01-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Na een dagje de Roomba 870 in het bezit te hebben:
-betere accuduur dan de 780
-wat sneller dan de 780
-een heel fijn grotere opvangbak

Ik ben er blij mee!

De Scooba 450 moet ik nog even aan wennen, maar gaat vast ook bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou eens willen weten wie de VR200 van Kobold/Vorwerk heeft. Net een filmpje gezien en die lijkt mij nog straffer dan een Botvac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hmm, mijn Neato XV-25 is overleden volgens mij. Aan de oplader blijft de ring 'dimmed' groen branden. Krijg met geen mogelijkheid het lcd aan of de neato 'wakker'.
Wat heb ik al geprobeerd:
-Aan pc hangen met usb en hem zo tot leven wekken
-batterijen er lang uitgehaald en vervolgens er weer in steken
-Batterijen omgewisseld. Toen ging het display voor 2 seconden aan en toen viel alles weer uit.

Iemand nog suggesties? Batterijen zijn 1,5 maand oud... Baal er behoorlijk van. We zijn ontzettend tevreden over dat ding, maar je moet er wel op kunnen rekenen...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Van Fok (sssttt tegen niemand verder vertellen!) :*)
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:57 schreef sylvesterrr het volgende:
Probeer de aan/uit-knop eens 15sec ingedrukt te houden. :)
Er zit weer iets van leven in! Eens kijken of ik hem goed opgeladen krijg! Ik laat het nog weten.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Hmmm...meubels zijn altijd net iets te laag of de robotstofzuigers te hoog. Het is wel even wat werk om je huis robotstofzuigerproof te maken, eerlijk gezegd. Ondanks dat blij dat mijn huis een paar keer week automatisch zga. schoon gemaakt wordt (stofzuigen en dweilen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10
Op ibood is de Neato Botvac 75 in de aanbieding voor 369,-
Erg goedkoop!
Helaas heb ik de mijne al gekocht.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Laatst online: 11-08 11:47
Inderdaad goede aanbieding, ik twijfel vanwege de service van ibood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ik heb m laatst voor 434 gekocht.
opzich ook nog wel scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Laatst online: 11-08 11:47
En tevreden over je aankoop? Wat zijn plus en minpunten wat jou betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:09:
ik zou eens willen weten wie de VR200 van Kobold/Vorwerk heeft. Net een filmpje gezien en die lijkt mij nog straffer dan een Botvac.
Ik ben me ook aan het oriënteren en de Kobold VR200 lijkt me erg interessant. Als ik het goed begrijp een verbeterde versie van de neato botvac 85. Bij het rondzoeken lijkt het of alle andere merken technologie ontberen om obstakels te detecteren. Ze ontdekken dus het obstakel door er tegenaan te stoten. Dit lijkt me minder handig voor meubilair of de RVS plint onder mijn keuken. Verder lees ik negatieve feedback over de duurzaamheid van de neato's. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
rened80 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:48:
En tevreden over je aankoop? Wat zijn plus en minpunten wat jou betreft?
Jazeker!

Hij gaat wel goed door het huis. ook behoorlijk schoon. heeft alleen wat moeite met mijn nog plintloze keuken. Daar wil hij onder, komt ie vast en bevrijdt zichzelf weer. Vervolgens gaat hij er een paar cm vanaf rijden...

Pagina: 1 ... 16 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.