Wat is momenteel een goede schoonmaak robot?
Ik heb in de keuken, woonkamer en gang een tegelvloer en in de woonkamer een hoogpolig tapijt liggen van 180x180 liggen (ongeveer). Het tapijt hoeft hij niet perse te stofzuigen, mar als het kan, dan graag natuurlijk. Boven ligt laminaat in alle kamers en soms zal ik hem daar loslaten om alles op de grond te reinigen. Verder heb ik twee katten waardoor ik regelmatig moet stofzuigen.
Morgen is de aanbieding bij de Aldi van de robotstofzuiger. Voor 119 euro doet hij voor jou vegen, stofzuigen en dweilen (aldus de advertentie). Klinkt als een zeer mooie prijs, maar dat dweilen, hoe goed gebeurt dat?
Daarnaast zie ik in dit topic de roomba voorbij komen en de neato robotics. Nu dweilen deze niet en stofzuigen ze alleen maar, waar de neato intelligenter is door patronen te volgen en minder vaak vastloopt. Het geluid schijnt wel een opstijgend vliegtuig te zijn, maar dat ding doet vooral zijn werk als ik er niet ben
Qua budget is de Aldi natuurlijk het goedkoopst, mar is de neato zijn meerprijs waard? En zin er hier mensen met ervaring van betreffende apparaten?
Let wel, ik heb nog nooit een robotstofzuiger gehad en ik weet wel dat het geen complete vervanger is. Echter ben ik doordeweeks zo'n 11 uur van huis per dag, dus zin en tijd om te stofzuigen dan is er weinig. Daarom lijkt me zo'n ding een uitkomst