Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.162.018 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 12:11
Ik heb hier al de derde Neato xv 25 rondrijden. (5x per week, we hebben katten en parkieten in huis)
Eerste batterij stuk, vervangend toestel gekregen.
Tweede werd blind en is ook in garantie vervangen.
Winkel waar ik kocht, heeft er 3 verkocht, alledrie al minstens eenmaal vervangen binnen garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gasman schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:52:
Ik heb hier al de derde Neato xv 25 rondrijden. (5x per week, we hebben katten en parkieten in huis)
Eerste batterij stuk, vervangend toestel gekregen.
Tweede werd blind en is ook in garantie vervangen.
Winkel waar ik kocht, heeft er 3 verkocht, alledrie al minstens eenmaal vervangen binnen garantie...
Hier soortgelijk verhaal, als de neato het doet is het een mooi apparaat, maar betrouwbaarheid en kwaliteit van de accu's is drama. Verder ben ik ook niet helemaal kapot van de magneetstrips als afbakening, zijn erg zwak en komen bijv niet door een kleed heen. Idealiter zou ik toch iets meer 'zelflerende' dingen zien in de neato, waarbij hij niet na 2 jaar nog steeds af en toe klem staat op de buizenstoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
Kasj schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:01:
de neato botvac 85. Bij het rondzoeken lijkt het of alle andere merken technologie ontberen om obstakels te detecteren. Ze ontdekken dus het obstakel door er tegenaan te stoten. Dit lijkt me minder handig voor meubilair of de RVS plint onder mijn keuken.
Ik vind dat toch een beetje te zwartwit gesteld. Een beetje robot stofzuiger heeft verschillende sensoren waarmee hij objecten probeert te herkennen en vervolgens te ontwijken, dat is ook duidelijk te zien op youtube filmpjes. Ze stoppen net op tijd om een andere richting te kiezen, zeker bij grote objecten zoals muren of kasten.

Zelf heb ik een goedkoop model van de Aldi. In het begin moest ik daar even aan wennen wat hij allemaal wel kon en vooral wat niet. Muren en kasten worden zonder meer herkend, kleine dingen zoals stoelpoten soms wel en soms niet. Om beschadigingen te voorkomen heb ik de snelheid op de laagste stand gezet en de bumper van rubber strips voorzien. Hij botst dus nog steeds maar het is geen harde knal maar meer een teder kusje. :) Verder is de bumper inmiddels iets verhoogd zodat hij ook niet meer vastloopt onder het keukenblok, maar hij kan nog steeds onder de bank en het bed door.

Waar de duurdere modellen waarschijnlijk beter in zijn is hun computerprogramma waarmee ze de kamer scannen en vervolgens een efficiente route bedenken. De mijne wil nog wel eens onverwacht van een rechte lijn afwijken en ogenschijnlijk zonder reden opeens afslaan, geen idee waarom. Het eindresultaat is er niet minder om, het lijkt optisch aardig schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Elders getypt maar daar zit een hangslot op...dan maar hier plakken. Heb ik het niet voor niets getypt.

Ik heb een maand of vier geleden de Neato XV Signature stofzuiger gekocht. Reden vooral omdat mijn rug niet goed tegen stofzuigen kan en het eerder martelen was voor mij (of uitstellen :+). De keuze is hierop gevallen na het lezen van de nodige reviews op internet.

Bevalt prima, twee kleine kanttekeningen zijn dat er niet helemaal langs de randen wordt gezogen (2 cm niet of zo, die doe ik dan af en toe met de gewone stofzuiger) en dat het ding minstens net zoveel kabaal maakt als een gewone stofzuiger. Maar hij zuigt dan ook echt en aait niet alleen de vloer. Maar omdat ie prima te programmeren is vinden de activiteiten plaats als ik aan het werk ben en heb ik er dus geen last van. Hij werkt redelijk snel, kan de weg goed vinden en is bij mij nog nooit vastgelopen en botst volgens mij nooit.

Kwaliteit van zuigen is goed tot prima. Ik heb grotendeels laagpolig tapijt en dat gaat soepel. De tegels in de keuken/badkamer worden ook netjes gedaan. Op middelhoog tapijt gaat het lastiger getuige de ervaringen van mijn ouders maar het lukt meestal wel.

De filters moeten af en toe wel eens vervangen worden en zijn nogal duur maar met een beetje speurwerk op eBay was het ineens een stuk schappelijker qua prijs.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 17:55
Hee Bastien, reactie komt me bekend voor... Had jij net als ik dit topic totaal gemist?

Aankomende woensdag begint de BTW weg ermee actie van de Mediamarkt en ik ben van plan om een robot stofzuiger te gaan kopen. Mijn schoonouders hebben goede ervaring met een iRobot, maar zijn deze wel de (meer)-prijs waard t.o.v. de andere merken? En wat zijn nou echt belangrijke features om te hebben, en welke features zijn nice-to-have? Misschien wat concrete aankooptips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb eigenlijk exact dezelfde ervaringen. Ik wil geen reclame maken maar ik heb bij een bedrijfje uit Belgie Hepa filters gekocht en deze waren aanzienlijk schappelijker qua prijs. Tevens heb ik daar meteen twee batterijen van samen 3500mAh bij gekocht voor €35. Deze batterijen doen het vanaf het begin af aan al veel beter dan de originele. Het lukt de Neato nu prima om mijn hele huis op een acculading schoon te maken. Dit was met de originele batterijen nog nooit gelukt.

Tevens heb ik nu sinds kort de combo brush al vervanging van de originele borstel. Het plastic van de originele liet na twee jaar helemaal los en moest dus vernieuwd worden. Deze borstel is echt aanzienlijk stiller en maakt bij mij een stuk beter schoon. Ik heb echter overal eikenhout en geen tapijt.
http://www.neatorobotics....to-xv-series-combo-brush/

Waarschijnlijk heb ik thuis de perfecte meubels want de Neato heeft nergens problemen mee. Het wil heel af en toe nog wel eens gebeuren dat hij het kattenbankje mee neemt op sleeptouw, en deze vind ik dan halverwege de keuken. De gewone stofzuiger word hier nooit meer gebruikt en ik heb een kruimelzuiger welke ik gebruik voor de randen. Ik ben ieder geval erg blij met dit apparaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:24
-SimJoc- schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:16:
[...]

...Tevens heb ik daar meteen twee batterijen van samen 3500mAh bij gekocht voor €35. Deze batterijen doen het vanaf het begin af aan al veel beter dan de originele. Het lukt de Neato nu prima om mijn hele huis op een acculading schoon te maken. Dit was met de originele batterijen nog nooit gelukt.
dat mag wel hoor ;) toevallig is mijn neato accu ook leeg en ben ik op zoek naar een nieuwe... zag ze voor €60 staan, maar als jij voor €35 net zulke goeie hebt hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb de filters en accu's bij ibatteries.eu vandaan. Dit is een Belgisch metaal bedrijf welke ook deze producten verkoopt. De accu's staan niet op de site, maar deze hebben ze wel. Als je ze en mailtje stuurt dan kunnen ze deze gewoon opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Laatst online: 29-09 15:00

Hak

Ik ben ook nog steeds dik tevreden over m'n Neato XV Signature (iBood). Amper vastlopers en het is bizar om te zien hoeveel hij dagelijks weet op te zuigen. Merk wel dat de accu wat achteruit gaat dus deze zal ik tzt ook gaan vervangen.

Ik zag lithium accu packs voor de Neato op eBay en Amazon. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heeft er iemand ervaring met vervangende accu's van de Roomba's??
Een origineel is natuurlijk veels te duur in de markt gezet, maar vraag me af of er al ervaringen zijn met goedkopere alternatieven.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
Ik kan hier met punten die ik via mijn CC heb opgespaard een Aztech VC 2000 ( http://www.aztech.com/sg/VacuumCleaner/vc2000.html ) krijgen. Met een winkelwaarde van 250 euro zal het ding niet fantastisch zijn, maar ik kan er maar weinig info over vinden.

Weet iemand op welk model dit ding is gebaseerd en of het wat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Rubman schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:08:
Heeft er iemand ervaring met vervangende accu's van de Roomba's??
Een origineel is natuurlijk veels te duur in de markt gezet, maar vraag me af of er al ervaringen zijn met goedkopere alternatieven.
Yup. ik gebruik al jaren alternatieven. En dan wel de high-capacity dingen.
Op een of andere manier werkt de base niet meer goed. Die laadt het niet meer op, alleen de directe aansluiting wel.

Maar het voordeel van dat een alternatief veel goedkoper is EN dat het gebruiksduur enorm is vergroot weegt zwaarder dan het nadeel. (Mijn roomba gaat niet meer terug naar z'n base en houdt gewoon ergens in het huis op.)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

kmf schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:15:
[...]

Yup. ik gebruik al jaren alternatieven. En dan wel de high-capacity dingen.
Op een of andere manier werkt de base niet meer goed. Die laadt het niet meer op, alleen de directe aansluiting wel.

Maar het voordeel van dat een alternatief veel goedkoper is EN dat het gebruiksduur enorm is vergroot weegt zwaarder dan het nadeel. (Mijn roomba gaat niet meer terug naar z'n base en houdt gewoon ergens in het huis op.)
Heb je toevallig ook een goede site om deze accu's te bestellen?
Lees ik het verkeerd of gaat de Base niet meer werken met een aftermarket accu? of is jouw Base gewoon kaduuk?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik denk dat mijn base kaduuk is, of de contacten. Mijn vorige roomba werkte prima met base en aftermarket accu's.

Ik heb gewoon op ebay besteld. Geen echte site. Gewoon eentje in de buurt (european union) met een goede trackrecord.

Die accu's zijn allemaal hetzelfde.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:04
Heb sinds kort een Roomba 780: hebben jullie er ook last van dat de roomba slecht met matjes (bij de achterdeur en in de woonkamer bij de bank) omgaat? Regelmatig staat hij in storing op de rand van de mat, bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 06-10 12:59
Heb je gezien wat er dan gebeurt met je 780? Bv. verslikt hij zich op een rand van de mat die omhoog gaat staan? Mijn 780 ging prima over matten heen (geen kokosmat).

Heb je alle sensoren schoon? Geen rotzooi tussen de (voor)wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
De Aldi stofzuiger is er voor € 119,- vanaf 04/02. Beste deal wat betreft robot stofzuiger of is er meer bang voor the buck te halen uit China? Werkt de Aldi stofzuiger goed met (/om) een hoogpolig kleed van de Ikea?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
rookie no. 1 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:18:
Heb je gezien wat er dan gebeurt met je 780? Bv. verslikt hij zich op een rand van de mat die omhoog gaat staan? Mijn 780 ging prima over matten heen (geen kokosmat).

Heb je alle sensoren schoon? Geen rotzooi tussen de (voor)wielen?
Hij is net 2 weken oud, alles ziet er schoon uit. Hij staat altijd stil op een rand van zo'n mat. Hij rijdt er ook vaak wel gewoon op hoor, maar hij keert altijd weer om als hij er eenmaal op is. Hij rijdt er nooit rechtdoor overheen, zeer vreemd. Komt omdat de matten zwart zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door KhaZ op 29-01-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik twijfel over de Hombot v3 of een Neato. Hombot nu erg goedkoop bij mediamarkt. Wie van jullie heeft een Hombot? En waarom wel of niet tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
KhaZ schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:38:
[...]...Komt omdat de matten zwart zijn?
De meeste robot stofzuigers hebben inderdaad wel problemen met diep-zwarte vloeren en stoppen dan omdat ze denken dat het een afgrond is. Ik heb zelf zwart met beetje grijze matten overigens en dat gaat prima zoals gezegd.

Je kunt natuurlijk een foto maken en eens kijken of je iRobot support kunt vragen om een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
Dat ga ik ff proberen - kijken wat zij zeggen - thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:03
Vandaag komen mijn Lithium-Ion batterijen voor mijn Neato XV-25 binnen als vervanging van de versleten NiMH batterijen. Als het goed is gaan ze een stuk langer mee, en moet de Neato ook een langere runtime hebben. Vaarwel achterhaalde batterijtechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
rookie no. 1 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:34:
[...]

De meeste robot stofzuigers hebben inderdaad wel problemen met diep-zwarte vloeren en stoppen dan omdat ze denken dat het een afgrond is. Ik heb zelf zwart met beetje grijze matten overigens en dat gaat prima zoals gezegd.

Je kunt natuurlijk een foto maken en eens kijken of je iRobot support kunt vragen om een reactie.
Doet mijn oude aldi bot ook inderdaad, maar die ontwijkt normaal gesproken dus de mat, die komt er niet op vast te staan. (Soms wel, maar goed het is ook wel heel wat maatjes goedkoper en ouder dan een nieuwe Roomba).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Sissors schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:06:
[...]...die komt er niet op vast te staan.
Als hij echt stopt met z'n schoonmaak rondje lijkt er mij inderdaad iets niet in orde. Vandaar even navraag doen bij iRobot support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Razer schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:54:
Vandaag komen mijn Lithium-Ion batterijen voor mijn Neato XV-25 binnen als vervanging van de versleten NiMH batterijen. Als het goed is gaan ze een stuk langer mee, en moet de Neato ook een langere runtime hebben. Vaarwel achterhaalde batterijtechniek.
Ik ben benieuwd! Waar heb je ze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:32:
De Aldi stofzuiger is er voor € 119,- vanaf 04/02. Beste deal wat betreft robot stofzuiger of is er meer bang voor the buck te halen uit China? Werkt de Aldi stofzuiger goed met (/om) een hoogpolig kleed van de Ikea?
Voor die prijs ga je echt niks anders vinden. Ook niet uit China. heb zelf sinds een paar dagen deze. Is de 2015 versie van de Aldi-bot. Behalve een ander uiterlijk zijn ze volgens mij hetzelfde. Prijs van de Aldi robot is wel een stuk beter. Voor dat geld ga je ze nergens anders vandaan halen. (en op het moment van bestellen wist ik niet dat ie weer bij de Aldi zou komen... :'( )

Kwaliteit is tot nog toe prima. Robot is niet bijster slim, maar uiteindelijk komt ie wel overal. Kleden zijn soms wel, soms niet een probleem. Laagpolig is sowieso geen probleem voor de robot om overheen te rijden. Dunnere kleden loopt ie, als ie schuin komt aanrijden, nog wel eens vast op de zijkant van het kleed, omdat ie het dan zelf als het ware omhoog veegt en eronder terecht komt.
Bedenk trouwens wel dat deze robotstofzuiger niet opzuigt, maar het vuil als het ware opborstelt. Kleden (laag of hoogpolig) maakt ie dus nooit zo goed schoon als een reguliere stofzuiger)

Andere veel voorkomende hordes zijn kabels en liggende stoelpoten, die net te laag zijn voor de sensoren om te herkennen, maar weer net te hoog om overheen te komen.

Je zal altijd je ruimte wel een beetje moeten prepareren zodat ie lekker z'n rondjes kan draaien. Maar zo lang dat het geval is, is het echt een prima apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Laatst online: 10-10 02:42
Ik ben van plan bij RoboCleaners een Botvac te gaan bestellen, na wat geresearched te hebben hierover.

Nou heb ik gelezen dat als je bij hen iets koopt, je een kortingscode voor een volgende bestelling krijgt.

Zijn hier misschien mensen die nog zo'n code over hebben, en die willen ruilen? Dat ik die kan gebruiken, en mijn code weer teruggeef? Hartelijk dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Hak schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:11:
[...]

Ik ben benieuwd! Waar heb je ze besteld?
Gisteren om 20:00u de batterijen met de post gekregen. Daarna geïnstalleerd en hele nacht doorgeladen. Vanmorgen eerste proefronde laten maken. Batterijduur zat op 80 minuten dus zeker niet slecht. Volgens mij hebben batterijen altijd 3-4 cyclussen nodig voor op optimale sterkte te komen dus ik hou het in de gaten. Tot nu toe aanbeveler!

Heb ze via:
http://stores.ebay.nl/flexmet-ibatteries

Staan niet listed, maar even berichtje sturen en het komt helemaal goed! (is ibatteries.eu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:52
Dank voor de link, ik heb ze ook even een berichtje gestuurd. Ze kunnen ze beter op de site zetten, goed voor hun omzet :D.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Ik zal ze ook eens mailen. Met li-ion is de Neato echt perfect :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jja
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:15

jja

15,6kWp in NL en 7696Wp in ES

weet iemand of de Ecovacs Deebot D77 al leverbaar is?

Al onze PV en warmtepomp metingen op http://www.myecohouse.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 19:15

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Ik heb een "Exclusive robot vacuum 818-57" gekregen, nu leek het opvang reservoir wat los te zitten, waarmee ook meten zuigkracht verloren ging, dat heb ik beter vastgeklikt maar ik heb niet het idee dat ie daadwerkelijk ook maar iets doet. Heeft e iemand ervaring met deze machine?
De motor draaid, er komt en zuigend geluid uit, en hij rijd, maar heb niet t idee dat ie ook wat opzuigd.
ik begrijp ondertussen dat t ergens een aanbieding bij was.

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Razer schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:53:
[...]

Gisteren om 20:00u de batterijen met de post gekregen. Daarna geïnstalleerd en hele nacht doorgeladen. Vanmorgen eerste proefronde laten maken. Batterijduur zat op 80 minuten dus zeker niet slecht. Volgens mij hebben batterijen altijd 3-4 cyclussen nodig voor op optimale sterkte te komen dus ik hou het in de gaten. Tot nu toe aanbeveler!

Heb ze via:
http://stores.ebay.nl/flexmet-ibatteries

Staan niet listed, maar even berichtje sturen en het komt helemaal goed! (is ibatteries.eu).
Ik heb nog geen reactie, maar mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Wat is momenteel een goede schoonmaak robot?

Ik heb in de keuken, woonkamer en gang een tegelvloer en in de woonkamer een hoogpolig tapijt liggen van 180x180 liggen (ongeveer). Het tapijt hoeft hij niet perse te stofzuigen, mar als het kan, dan graag natuurlijk. Boven ligt laminaat in alle kamers en soms zal ik hem daar loslaten om alles op de grond te reinigen. Verder heb ik twee katten waardoor ik regelmatig moet stofzuigen.

Morgen is de aanbieding bij de Aldi van de robotstofzuiger. Voor 119 euro doet hij voor jou vegen, stofzuigen en dweilen (aldus de advertentie). Klinkt als een zeer mooie prijs, maar dat dweilen, hoe goed gebeurt dat?

Daarnaast zie ik in dit topic de roomba voorbij komen en de neato robotics. Nu dweilen deze niet en stofzuigen ze alleen maar, waar de neato intelligenter is door patronen te volgen en minder vaak vastloopt. Het geluid schijnt wel een opstijgend vliegtuig te zijn, maar dat ding doet vooral zijn werk als ik er niet ben :p

Qua budget is de Aldi natuurlijk het goedkoopst, mar is de neato zijn meerprijs waard? En zin er hier mensen met ervaring van betreffende apparaten?

Let wel, ik heb nog nooit een robotstofzuiger gehad en ik weet wel dat het geen complete vervanger is. Echter ben ik doordeweeks zo'n 11 uur van huis per dag, dus zin en tijd om te stofzuigen dan is er weinig. Daarom lijkt me zo'n ding een uitkomst :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Een roomba dweilrobot werkt nog steeds niet naar tevredenheid naar wat ik heb gelezen op internet. Dan adviseer ik je een stoomreiniger van karcher voor 120 euro (oid). Dat is het makkelijkste... (die heb ik zelf ook en werkt op zich meer dan prima. In ieder geval 10 keer beter dan een emmer en een dweil...

Een stofzuiger van de Aldi zal best zijn werk goed doen, maar is denk ik niet te vergelijken met een neato/roomba. Ik heb zelf een Neato en ben meer dan tevreden ermee. Ik heb hem nu een jaar of 3. De batterijen zijn nog steeds een issue, echter kun je tegenwoordig ook li-on batterijen er voor aanschaffen die dat probleem oplossen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
asing schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:42:
[...]

Ik heb nog geen reactie, maar mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald?
De Neato net weer klaar met zijn ronde, hele huis deed hij 80 minuten over en de batterij was nog niet leeg... Vraag me af hoe lang de batterij het zou volhouden als het huis groter zou zijn. Heb je inmiddels reactie mogen ontvangen?

Ik heb 79 euro betaald, dat is inclusief verzendkosten. Absolute aanrader deze Li-ion batterijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
De reactie zat in de spambox van hotmail..... Die is iets te kritisch lijkt het.

Anyway, ik heb gelezen dat deze Lithium-Ion cellen er net zijn, en dat de firmware van de Neato deze eigenlijk niet zou kunnen laden. Via wat logica in de accucellen kan het dan wel maar dan bij een dure cel ook maar 800 keer. Anyway, ik had de normale goedkope al besteld toen ik het zag. Als de resultaten goed zijn ga ik ook voor de Li-Ion.

Mijn voordeel : ik woon iets kleiner en de mijne kon op een volle accu ook het hele huis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Mijn neato is inmiddels binnengekomen, en men raad 3x laden, ontladen aan. Maar als dat ding zichzelf naar huis rijdt en gaat opladen, dan werkt dat dus niet. Is er een handiger manier dan gewoon het basis station uit te zetten, en hem zichzelf leeg te laten rijden, dan met de hand opladen, en als hij vol is weer de stekker uit het laadstation en herhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn zus doet trouwens haar Aldi bot weer weg. 3 Keer gebruikt. Probleem is dat ze een Corgi hond heeft die nogal veel verhaard, hier gaat de bot niet super mee om, dus uiteindelijk kan ze alsnog met een Swiffer door het hele huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Ik heb toch besloten de Aldi robotstofzuiger te kopen die afgelopen woensdag in de aanbieding was.

Ik heb wel mijn tapijt weg moeten leggen, aangezien hij zich erin klem draaide met de borstel (het swiffertje rechtsvoor die alles naar binnen veegt was toen al helemaal verbogen). Kabels vindt ie ook erg lekker dus die moet ik ook netter wegwerken.

Maar hij vangt wel erg veel stof. De eerste keer was de bak praktisch vol :X :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rened80 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:02:
Ik twijfel over de Hombot v3 of een Neato. Hombot nu erg goedkoop bij mediamarkt. Wie van jullie heeft een Hombot? En waarom wel of niet tevreden?
Ik heb tijdens de media markt actie de Hombot gekocht en ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik moest wel even alle kabels vastzetten enzo, maar dat zou je bij elke robotstofzuiger moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bananeman schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 08:46:
Ik heb de 70E ook gekocht, maar dan op robocleaners.nl: http://www.robocleaners.nl/neato-botvac-70

Hier was ie gisteren 395 euro en gratis verzending. Toch weer wat goedkoper dan iBOOD en hij is al verzonden (bij iBOOD geloof ik pas medio deze maand).
Paar maanden verder en mijn conclusie is toch dat een robotzuiger niet werkt in mijn woning. Probleem is dat ik niet fatsoenlijk gebieden kan afbakenen, de magneetstrip werkt maar half. Denk dat ik mijn 70E daarom voor een zacht prijsje ga verkopen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
Bananeman schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:32:
[...]

Paar maanden verder en mijn conclusie is toch dat een robotzuiger niet werkt in mijn woning. Probleem is dat ik niet fatsoenlijk gebieden kan afbakenen, de magneetstrip werkt maar half. Denk dat ik mijn 70E daarom voor een zacht prijsje ga verkopen.
Een Roomba heeft bijv. een Lighthouse of Wall, die zet je ergens neer.. werkt perfect. (ploatje)

[ Voor 15% gewijzigd door KhaZ op 09-02-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10
Bananeman schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:32:
[...]

Inderdaad, die magneetstrip is niet alles.
Zelf pak ik dan iets waar hij "tegen" rijdt en omdraait.
Niet de beste oplossing maar wel effectief.

Zelf heeft de Neato Botvac 75 bij mij moeite met de dorpel van de achterdeur.
Daar gaat hij dan met 1 kant op en loopt een soort van vast. beetje raar verhaal.
geen idee hoe ik dat op moet lossen.

Ook hebben ze moeite met holle krukken etc zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekrukjes.nl/wp-content/uploads/2013/12/Krukje-ZACK-%E2%80%93-Een-overzicht-van-ZACK-krukjes-300x300.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door maomanna op 09-02-2015 16:29 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10
Ik heb de basis van de hombot vastgeplakt op de vloer met een strip sterk klitteband. Die verschoof anders nogal eens. Scheelt wel een hoop.

Dat ding mochten ze wel wat zwaarder maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Over de neato magneetstrip: hebben jullie problemen dat hij hem wegduwt of dat hij er gewoon stug overheen rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:28:
Ik heb de basis van de hombot vastgeplakt op de vloer met een strip sterk klitteband. Die verschoof anders nogal eens. Scheelt wel een hoop.

Dat ding mochten ze wel wat zwaarder maken
Zelfde problem met de Roomba homebase. Die heeft een losse adapter, de homebase zelf is dus niet superzwaar. Er zitten rubberen anti slip strips onder, maar toch schuift die nog wel eens.

Ze zouden eigenlijk de adapter moeten integreren in de homebase, of dat hij eraan klikt zodat het extra gewicht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Die Roomba-adapter heeft trouwens serieus last van coilwhine, althans mijn exemplaar. Echt zuinig in verbruik schijnt hij ook niet te zijn (heb hem maar achter een tijdklok gezet)

Verder voldoet de 780 nog prima, zou niet meer zonder kunnen. Wel mag het draaiborsteltje aan de zijkant eens vervangen worden.

Een tweede lightwall zou wel handig zijn maar voorlopig red ik het wel met 1 unit.

[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 09-02-2015 19:01 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 02:11
Na een jaartje schoonmaken zou ik graag mijn HomBot weer willen opknappen met een grote beurt. Dan denk ik aan het vervangen van de borstels om ervoor te zorgen dat hij weer wat beter gaat schoonmaken. Ik kan alleen nergens een winkel vinden die deze onderdelen verkoopt, hebben jullie een idee waar ik dat zou kunnen bestellen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Blaurens schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:39:
Over de neato magneetstrip: hebben jullie problemen dat hij hem wegduwt of dat hij er gewoon stug overheen rijdt?
Ja. Ik heb de strip dan ook vastgetaped op de vloer, zodat hij net (niet) zichtbaar is onder mijn hoogpolig kleed. Dat werkt redelijk, maar zeker niet ideaal. Af en toe loopt m'n Neato er ook op vast. Het voordeel van weinig stofzuigen weegt voor mij echter zwaarder. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
vhal schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:00:
Die Roomba-adapter heeft trouwens serieus last van coilwhine, althans mijn exemplaar. Echt zuinig in verbruik schijnt hij ook niet te zijn (heb hem maar achter een tijdklok gezet)

Verder voldoet de 780 nog prima, zou niet meer zonder kunnen. Wel mag het draaiborsteltje aan de zijkant eens vervangen worden.

Een tweede lightwall zou wel handig zijn maar voorlopig red ik het wel met 1 unit.
Klopt, die van mij ook, verder niet heel veel last van, hij draait om 4 uur en als hij oplaadt ben ik nog niet thuis.
Wat verbruikt dat ding dan ?

Mijn zijborstel is ook versleten, zijn veel haartjes af. Mijn vermoeden is dat hij tegen het wiel aankomt bij het draaien op het moment dat hij mijn barkrukken op rijdt, dan komt het wiel wat meer naar buiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.italiaansdesign.eu/shop/images/T/comet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, dat probleem heb ik ook. En vastplakken is voor mij geen optie omdat ik een houten vloer heb waar niet overaal tapijt ligt. Dit is mijn grootste probleem met mijn robotzuiger: niet op een afdoende en bij voorkeur onzichtbare manier kunnen afbakenen van het te zuigen gebied. Verder doet ie het overigens prima :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Re: neato magneetstrips:

Ah, ja. Ik heb nergens tapijt, overal parket, en heb dus alleen gemerkt bij testen dat hij de magneetstrip vrolijk wegduwt, dus moet die voor sommige stukken inderdaad vastplakken, als ik het wil gaan gebruiken. Tot nu toe hoeft dat nog niet echt, maar moet m'n huis nog beetje meer neato-compatible maken (kabels beter wegwerken etc, sowieso netter :)). So far, zeeer tevreden, erg fijn om te zien dat hij netjes baantjes maakt en niet random rondscheurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 13:31

thaMini

Tool !!

Hier een Roomba 770 en ook een blèrende adapter, zeker als onze "Truus" net op het laadstation staat.

Tikkeltje hinderlijk is het wel.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10
Hier duwt hij m ook weg.
Hij detecteert hem te laat.

Mooiste zou zijn dat als hij de mat ziet als drempel en dat dan stopt.

Kan je dat niet via usb erin programmeren oid?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Beetje jammer dat ibatteries niet reageert en blijkbaar geen Neato lithium accu's wil verkopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Hak schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:12:
Beetje jammer dat ibatteries niet reageert en blijkbaar geen Neato lithium accu's wil verkopen :-(
Al eens via contactformulier contact opgenomen?

http://www.ibatteries.eu/index.php?action=home&lang=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Ja via eBay en later ook nog via het contactformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb anderhalve week geleden een robotstofzuiger gekocht bij Aldi, echter was na 2 dagen de uv lamp erin stuk en ik irriteerde me eraan dat deze op volle snelheid, best nogal wat meubels aantikt. Nu kan dat op korte termijn weinig kwaad maar na 6 maanden of 1 jaar ....
Tevens had deze moeite met de leistenen plinten (grijs zwart) om deze te herkennen....botsen dus.
Ook het parcours wat deze volgt was mij onduidelijk.....Ik heb hem dus terug gebracht.

Ik ben nu aan het overwegen om een LG VHOMBOT3 of een NEATO SIGNATURE (of pro) te kopen, echter lees ik diverse verhalen erover

De lg schijnt soms ook te botsen en een onduidelijk parcours te volgen.
De Neato maakt veel lawaai (maakt me niet uit) maar heeft echt kwaliteits problemen, ook laat deze vuil aan de kant liggen.

De BOTVAC modellen liggen buiten mijn budget.

DE robotstofzuiger dient tussen de 60 en 70 m2 te reinigen in 2 ruimtes waarvan 45m2 donkere leisteen.
Het voornaamste vuil is kattenbakgrit en haren van 1 hond en 2 katten.
Heeft iemand tips?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hak schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:12:
Kijk in je spam box, ze reageren wel. Ze kosten meen ik 77 euro ex verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
fvandenreek schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:45:
Ik heb anderhalve week geleden een robotstofzuiger gekocht bij Aldi, echter was na 2 dagen de uv lamp erin stuk en ik irriteerde me eraan dat deze op volle snelheid, best nogal wat meubels aantikt. Nu kan dat op korte termijn weinig kwaad maar na 6 maanden of 1 jaar ....
Tevens had deze moeite met de leistenen plinten (grijs zwart) om deze te herkennen....botsen dus.
Ook het parcours wat deze volgt was mij onduidelijk.....Ik heb hem dus terug gebracht.

Ik ben nu aan het overwegen om een LG VHOMBOT3 of een NEATO SIGNATURE (of pro) te kopen, echter lees ik diverse verhalen erover

De lg schijnt soms ook te botsen en een onduidelijk parcours te volgen.
De Neato maakt veel lawaai (maakt me niet uit) maar heeft echt kwaliteits problemen, ook laat deze vuil aan de kant liggen.

De BOTVAC modellen liggen buiten mijn budget.

DE robotstofzuiger dient tussen de 60 en 70 m2 te reinigen in 2 ruimtes waarvan 45m2 donkere leisteen.
Het voornaamste vuil is kattenbakgrit en haren van 1 hond en 2 katten.
Heeft iemand tips?
Ik maak al 2,5 jaar met heel erg veel plezier gebruik van de Neato XV-25. Nu deze maand de batterij voor het eerst vervangen. Verder super tevreden. Geen gebots tegen meubels, logische structuur in schoonmaken. Heel erg tevreden! Dus ik zou je de Neato aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 00:35
Ik ben ook eens aan het kijken naar een robotstofzuiger. Wat ik nergens kan vinden is of er ook nog iets van software bij zit. Wat mij juist leuk lijkt als het ding verbinding maakt met m'n wifi en dat ik er op afstand op in kan loggen en kijken wat hij aan het doen is. Of de "kaart" bekijken van m'n huis voor zover hij dat tot dan in z'n geheugen heft (en dan ergens klikken: ga daar eerst maar heen). Maar voor zover ik kan vinden bestaat dat nog niet?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sig69 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:03:
Ik ben ook eens aan het kijken naar een robotstofzuiger. Wat ik nergens kan vinden is of er ook nog iets van software bij zit. Wat mij juist leuk lijkt als het ding verbinding maakt met m'n wifi en dat ik er op afstand op in kan loggen en kijken wat hij aan het doen is. Of de "kaart" bekijken van m'n huis voor zover hij dat tot dan in z'n geheugen heft (en dan ergens klikken: ga daar eerst maar heen). Maar voor zover ik kan vinden bestaat dat nog niet?
Volgens mij niet, zal ongetwijfeld volgen. Ik volg domotica en hou van technologie, maar het voor nu afstellen van tijd en automatisch zuigen vind ik even genoeg. Ik dacht dat de duurste iRobots wel apps hebben waarmee je ze kon aansturen overigens, real-time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
sig69 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:03:
Volgens mij komt LG in Q3 met een robot waar je via een app op je telefoon kunt meekijken via de camera van de robotstofzuiger. Of je hem ook zo kunt besturen geen idee.

YouTube: CES 2015 | LG HOM-BOT Square Robot Vacuum Demonstration | VR6480VMNC Robotic Vacuum Cleaner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Zo te zien wel, maar het ziet er nogal brak uit. En communiceren via sms, tsja. Wat ik verder nog mis is bijvoorbeeld voicecommands. Stel je ligt thuis brak op de bank (kater, ziek, whatever) en het ding gaat ineens stofzuigen. Dan wil ik gewoon roepen: "Roomba go home!".
Ze zijn ook nog eens niet goedkoop en als ik 400 euro voor zoiets neerleg wil ik er iets meer mee kunnen dan aan zetten.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mja. Je noemt een casus die nauwelijks voor zal komen. Ik gebruik zelfs het schema niet van m'n Roomba, ik zet hem aan als ik naar bed ga (of mijn vrouw als ik er niet ben). De ene avond ga ik later naar bed dan de andere avond, en ook al kan ik 'm midden in de nacht laten lopen..vind het prima zo. Het van 4x stofzuigen per week naar 1x per maand/2 maanden is al een verademing. Voor mij hetzelfde effect als een vaatwasser.

Het naar de andere verdiepingen tillen is nu nog het meeste van mijn zorgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 19:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

sig69 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:18:
Zo te zien wel, maar het ziet er nogal brak uit. En communiceren via sms, tsja. Wat ik verder nog mis is bijvoorbeeld voicecommands. Stel je ligt thuis brak op de bank (kater, ziek, whatever) en het ding gaat ineens stofzuigen. Dan wil ik gewoon roepen: "Roomba go home!".
Ze zijn ook nog eens niet goedkoop en als ik 400 euro voor zoiets neerleg wil ik er iets meer mee kunnen dan aan zetten.
Dankzij Thinking Cleaner en mijn domotica gaat mijn Roomba aan op het moment dat wij allebei meer dan 30 minuten van huis zijn én het overdag is. Werkt prima, in de praktijk circa 3 keer per week dat de Roomba een rondje maakt. :)

O, en mocht in onverhoopt thuiskomen terwijl dat ding z'n ronde doet? Hij krijgt direct het dock-commando en druipt snel af. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Beekforel op 11-02-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
sig69 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:18:
400 euro ervoor neerleggen is een keuze, er zijn ook significant goedkopere, al hebben die natuurlijk ook nadelen.

Maar de vraag is: Hoeveel wil je extra uitgeven voor een paar gimmicks? Microfoon gaat al extreem lastig zijn gezien dat die recht boven zijn eigen zuiger, motoren, borstels, etc zit. Tenzij je hem dan op zijn dock gaat zetten bijvoorbeeld. Het kan allemaal wel, maar alleen voor uitzonderlijke situaties.

Net als kijken wat hij aan het doen is, waarom? Theoretisch kan ik me nog voorstellen dat als je kijkt waar hij geweest is dat je kan zien wat hij overslaat en dat dat soms nuttig kan zijn, maar hem zelf besturen? Mijn oude aldi bot kan ik zelf besturen met afstandsbediening. Geen flauw idee waarom ik het zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik hoef 'm niet perse te sturen, maar zat meer te denken aan iets als: ga die kamer maar eerst doen. Nou ja, misschien wil ik wel teveel. Al komt dat Thinking Cleaner al redelijk in de buurt misschien.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

asing schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:09:
[...]
Kijk in je spam box, ze reageren wel. Ze kosten meen ik 77 euro ex verzendkosten.
Ook niet helaas. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:30
Naar aanleiding van jouw link ook daar een bestelling gedaan voor mijn Roomba. Een li-ion accu als vervanger voor de standaard brick die na jaren misbruik het niet meer zag zitten. Super snelle levering en ligt nu aan de lader. Maar even een nachtje doorladen omdat ze aangeeft echt helemaal leeg te zijn. Ongeduldig wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Tjonge, na 1 jaar de Hombot v3 in mijn bezit te hebben, is er nog steeds gedoe over de cashback.

Op kieskeurig netjes een positieve review geschreven omdat je dan cashback krijgt. Nadat ik een volledig formulier ingevuld had, kreeg je de mogelijkheid een review te schrijven. Je zou binnen een paar maanden je cashback krijgen.

Nu inmiddels een jaar verder, nog geen cashback ontvangen en LG beweert dat ik registratie ID had moeten krijgen en ik dus niet het volledige registratie proces doorlopen heb.

LG een review, ik niets.

Een kleine moeite voor LG om de klant blij te houden, dat schijnt teveel gevraagd; geen nummer, geen cashback.

De robot doet het prima, zelfs al 2 firmware updates verder. Hij stuit alleen af en toe iets te heftig tegen objecten aan, dus je ziet wel wat schade (krasjes) aan de robot.

Het schoonmaken is overigens het meest vervelende werk, vooral met lange haren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Kan je die li-ion gewoon met de roomba opladen dan? Had je niet een aparte lader nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Mir schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:34:
Tjonge, na 1 jaar de Hombot v3 in mijn bezit te hebben, is er nog steeds gedoe over de cashback.

Op kieskeurig netjes een positieve review geschreven omdat je dan cashback krijgt. Nadat ik een volledig formulier ingevuld had, kreeg je de mogelijkheid een review te schrijven. Je zou binnen een paar maanden je cashback krijgen.
WAT? Dat is nogal een oneerlijke manier om positieve reviews te krijgen. LG is zojuist in mijn achting gedaald. En kieskeurig ook (niet dat ik ze heeel hoog had zitten), maar is wel erg nasty dat op deze manier de reviews gemanipuleerd worden.

Overigens helemaal schandalig dat je ook de cashback nog eens niet gehad hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Blaurens op 13-02-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Blaurens schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:01:
[...]

WAT? Dat is nogal een oneerlijke manier om positieve reviews te krijgen. LG is zojuist in mijn achting gedaald. En kieskeurig ook (niet dat ik ze heeel hoog had zitten), maar is wel erg nasty dat op deze manier de reviews gemanipuleerd worden.

Overigens helemaal schandalig dat je ook de cashback nog eens niet gehad hebt.
Volgens mij hoefde er niet perse een positieve review geschreven te worden, als er maar een review geschreven werd.

En daarbij worden de de cashbacks niet door LG afgehandeld maar door een bedrijf dat volgens mij voor veel verschillende bedrijven dit soort zaken regelt. Maar erg handig is het allemaal niet zo nee ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Razer op 13-02-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 00:52
Thuis gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid een Roomba. Deze test ik nu al een tijdje in mijn winkel uit (harde vloer) maar dat is geen succes. Hoewel het gewoon een rechte winkel is kan ie toch zijn weg niet echt vinden tussen alle obstakels (Toonbank, display tafels etc. Het is maar 55 m2 maar toch vindt ik 'm 's ochtends zonder uitzondering leeg terug op een willekeurige plek, niet eens in de buurt van het laadstation en kan ik alsnog de halve winkel zelf doen. Vermoedelijk heb ik toch behoefte aan en Robot met wat meer intelligentie, d.w.z. eentje die de winkel in kaart kan brengen en dan zijn route bepaalt. Om nou zomaar iets aan te schaffen en er achter te komen dat het niet werkt vind ik een beetje zonde. Wellicht heeft iemand tips met onderbouwing, reviews of eigen ervaring? Wie kent een leverancier waar je een robot op proef kan nemen? Prijs is van secundair belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:30
kmf schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:46:
Kan je die li-ion gewoon met de roomba opladen dan? Had je niet een aparte lader nodig?
Gewoon in de Roomba. Bij was de accu echt leeg en ging hij in de snel amber pulserende modus. Nachtje door laten laden en daarna aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 01:10
Razer schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:54:
[...]

Volgens mij hoefde er niet perse een positieve review geschreven te worden, als er maar een review geschreven werd.

En daarbij worden de de cashbacks niet door LG afgehandeld maar door een bedrijf dat volgens mij voor veel verschillende bedrijven dit soort zaken regelt. Maar erg handig is het allemaal niet zo nee ;)
bij mijn LG G2 duurde het ook 12 weken, maar een jaar gaat wel ver

Vhombot draait hier nog steeds blij zijn rondjes. Gisteren nog even geüpdatet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
bszz schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:09:
Wellicht heeft iemand tips met onderbouwing, reviews of eigen ervaring? Wie kent een leverancier waar je een robot op proef kan nemen? Prijs is van secundair belang.
Je zou eens kunnen kijken naar de vorwerk kobold vr200 op bol.com voor €690.

Dit schijnen doorontwikkelde neato's te zijn inclusief roommapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 10-10 23:54
Wellicht heeft iemand tips met onderbouwing, reviews of eigen ervaring? Wie kent een leverancier waar je een robot op proef kan nemen?
Misschien is coolblue iets voor je? Uit eigen ervaring weet ik dat ze vrij soepel zijn en met de klant proberen mee te denken (tenzij die iets onmogelijks wil). In ieder geval nemen ze gebruikte spullen binnen 14 dagen weer terug en krijg je gegarandeerd 75% van de aanschafprijs retour. Niet gratis op proef dus, maar je blijft er ook niet mee zitten en hoeft er ook niet mee op marktplaats oid mee te leuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Kasj schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 07:24:
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar de vorwerk kobold vr200 op bol.com voor €690.

Dit schijnen doorontwikkelde neato's te zijn inclusief roommapping.
Die zou ik graag eens uittesten.
grun93 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 07:59:
[...]

Misschien is coolblue iets voor je? Uit eigen ervaring weet ik dat ze vrij soepel zijn en met de klant proberen mee te denken (tenzij die iets onmogelijks wil). In ieder geval nemen ze gebruikte spullen binnen 14 dagen weer terug en krijg je gegarandeerd 75% van de aanschafprijs retour. Niet gratis op proef dus, maar je blijft er ook niet mee zitten en hoeft er ook niet mee op marktplaats oid mee te leuren.
Maar helaas heeft Coolblue 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Wellicht heeft iemand tips met onderbouwing, reviews of eigen ervaring? Wie kent een leverancier waar je een robot op proef kan nemen? Prijs is van secundair belang.
Ik heb thuis dus een neato botvac (het enige wat anders is tussen botvac's met verschillende nummers zijn de type verwisselbare filters en de borstel), en die is verbazingwekkend precies met zn roommapping. Zelfs tussen veel krappe stoelpoten door gaat behoorlijk goed, en we hebben tamelijk veel rommel in ons huis :) Kan die zeker aanraden.

Ik heb hem gekocht bij http://robocleaners.nl, daar hebben ze ook de kobold, maar mij leek die niet echt de meerprijs waard. Ze hebben een goede reputatie mbt service, dus ik zou ze even mailen of in de online chat aanspreken om te vragen of ze wat jij wil ook kunnen bieden.

Ben benieuwd waar je op uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
kmf schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:46:
Over Li-ion zijn de meningen verdeeld:
http://www.notanon.com/ga...ba-and-scooba/2010/06/08/

Echter is dat van 2010 en er zijn mensen die aangeven dat het wel weer kan inmiddels: http://www.lithiumpowerinc.com/

Schijnbaar kan dat met de standaard lader, iets wat vroeger lastig was.

Zelf rijdt mijn Roomba nog steeds met de originele accu rond (1.5 jaar). Mocht deze echt slecht worden ga ik zelf mogelijk ook voor de li-ion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik sinds een paar dagen een Neato signature pro. Nu is deze uitgerust met de laatste software 3.4. Ik wil graag kijken wat de robotstofzuiger ziet, en daarom de maps uitlezen. Echter nu is er op dit moment geen software te downloaden vanaf de Neato website, en verder kan ik alleen een google app vinden die met usb werkt, neato controle, maar als ik deze verder bekijk is dit alleen voor de besturing en eventueel de timer te programmeren. Iemand een idee als het überhaupt mogelijk is dit uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Blaurens schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:39:
[...]

Ik heb thuis dus een neato botvac (het enige wat anders is tussen botvac's met verschillende nummers zijn de type verwisselbare filters en de borstel), en die is verbazingwekkend precies met zn roommapping. Zelfs tussen veel krappe stoelpoten door gaat behoorlijk goed, en we hebben tamelijk veel rommel in ons huis :) Kan die zeker aanraden.

Ik heb hem gekocht bij http://robocleaners.nl, daar hebben ze ook de kobold, maar mij leek die niet echt de meerprijs waard. Ze hebben een goede reputatie mbt service, dus ik zou ze even mailen of in de online chat aanspreken om te vragen of ze wat jij wil ook kunnen bieden.

Ben benieuwd waar je op uitkomt!
Thanks, ik ben zo brutaal geweest om te vragen of ik er eentje mag uitproberen. Nog geen reactie overigens.

edit: Neato/Botvac lijken af te vallen. Hun lasertechnologie kan waarschijnlijk niet goed omgaan met weerkaatsing op mijn aluminium plinten :( Zou de Hombot een optie zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door bszz op 16-02-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
bszz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:15:
[...]
edit: Neato/Botvac lijken af te vallen. Hun lasertechnologie kan waarschijnlijk niet goed omgaan met weerkaatsing op mijn aluminium plinten :( Zou de Hombot een optie zijn?
Ah, ja, dat gedrag heb ik ook een beetje, had ook zoiets in de keuken waar een reflecterend oppervlak op/bij de grond was.

Je ZOU (en dat is natuurlijk niet ideaal) op de hoogte van de laser iets niet-reflecterends kunnen plakken (schilderstape?), hoeft niet veel te zijn want de laserbundel is niet hoog. Want dan is hij redelijk ideaal. Van HomBots had ik begrepen dat ze het in het donker niet zo goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 00:21

Shunt

Boe

Gisteren mijn "tweedehands neato xv-15" opgehaald. Hij had een defecte Lidar module maar wel verse accupacks. Uit eindelijk 75 euro voor betaald. Bij inspectie bleek niet de Lidar defect maar de borstels in het aandrijving motortje van de Lidar module. De motor eventjes snel gefixed (lees borsteltjes ingekort :D). En ons nieuwe huisdier heeft als het goed is vandaag voor het eerst de huiskamer gezogen. Vanmiddag nog even een permanente vervanging halen voor het lidar motortje. Al in al kost me dit beestje denk ik 80 euro.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Blaurens schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:41:
[...]

Ah, ja, dat gedrag heb ik ook een beetje, had ook zoiets in de keuken waar een reflecterend oppervlak op/bij de grond was.

Je ZOU (en dat is natuurlijk niet ideaal) op de hoogte van de laser iets niet-reflecterends kunnen plakken (schilderstape?),

....
Dat is uitgesloten. Ik heb - al zeg ik het zelf - een erg mooie winkel. Zo'n 40 meter schilderstape is dan redelijk funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
bszz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:03:
[...]
Dat is uitgesloten. Ik heb - al zeg ik het zelf - een erg mooie winkel. Zo'n 40 meter schilderstape is dan redelijk funest.
Haha, ja, inderdaad, dat is dan geen optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 00:21

Shunt

Boe

Shunt schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:02:
Gisteren mijn "tweedehands neato xv-15" opgehaald. Hij had een defecte Lidar module maar wel verse accupacks. Uit eindelijk 75 euro voor betaald. Bij inspectie bleek niet de Lidar defect maar de borstels in het aandrijving motortje van de Lidar module. De motor eventjes snel gefixed (lees borsteltjes ingekort :D). En ons nieuwe huisdier heeft als het goed is vandaag voor het eerst de huiskamer gezogen. Vanmiddag nog even een permanente vervanging halen voor het lidar motortje. Al in al kost me dit beestje denk ik 80 euro.
Eerste runs zijn ondertussen gebeurd, de huiskamer + gang doet hij ongeveer 45 minuten over en heeft dan nog steeds ruim accu capaciteit over. Ik heb niet de motor vervangen maar simpelweg de borsteltjes in de motor schoongemaakt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31

Stroom verbruik vond ik ook wel hoog als hij niks doet en alleen op de lader staat. Ik heb een script gemaakt icm domoticz. Ik kan de roomba nu vanuit de domotica oplossing aanzetten, hierbij zit de Roomba op een stroompunt die ik kan aansturen en het stroomverbruik kan uitlezen.
Op die manier hoef ik de Roomba alleen maar stroom te geven als het nodig is. Nu gaat ie dus dagelijks alleen even aan om zijn ronde te doen (als ik niet thuis ben), daarna gaat de stroom er weer gelijk af. Dit verbruikt minder dan dat hij de hele dag alleen maar idle aan de oplader staat en niks doet.

https://drinkwaterpunten.nl

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 16:54
Chopper_Rob schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:52:
[...]

Stroom verbruik vond ik ook wel hoog als hij niks doet en alleen op de lader staat. Ik heb een script gemaakt icm domoticz. Ik kan de roomba nu vanuit de domotica oplossing aanzetten, hierbij zit de Roomba op een stroompunt die ik kan aansturen en het stroomverbruik kan uitlezen.
Op die manier hoef ik de Roomba alleen maar stroom te geven als het nodig is. Nu gaat ie dus dagelijks alleen even aan om zijn ronde te doen (als ik niet thuis ben), daarna gaat de stroom er weer gelijk af. Dit verbruikt minder dan dat hij de hele dag alleen maar idle aan de oplader staat en niks doet.
Handig!

Ik zag eerder in dit topic al het een en ander voorbij komen over WLAN mods voor de vHombot3. Nu heb ik zelf nog geen robot stofzuiger, maar het lijkt mij erg interessant als dit werkt om de hombot zo te kunnen integreren in domotica. (Zeker dan neig ik om voor een Hombot te gaan ipv Roomba + Thinking Cleaner :+ )

Op dit forum (Duits) hebben ze een stappenplan staan hoe dit te installeren.

Zijn er hier al Hombot bezitters die dit hebben gedaan?

• Chopper_Rob
Ik heb met een standaard Roomba gedaan. Hier kan je er iets meer over vinden.
https://www.chopperrob.nl...omoticz-to-control-roomba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Dat ziet er nog niet zo verkeerd uit @chopper Rob.
Helaas gaat dat niet met mijn neato.
Ik heb de mijne nu geschakeld in pilight... en dan nog maar even handmatig... 7 watt in stand by ..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
Shunt schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:02:
Mocht je problemen hebben om er een te vinden, mijn lidar motortje heb ik hier vandaan.
http://www.aliexpress.com/snapshot/6272372446.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Chopper_Rob schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 06:37:
Ik heb met een standaard Roomba gedaan. Hier kan je er iets meer over vinden.
https://www.chopperrob.nl...omoticz-to-control-roomba
In plaats van infrarood bediening (lirc) zou je gebruik kunnen maken van een ESP8266 module.
Kwam dit tegen: http://www.mikrocontroller.net/topic/349219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Dat is inderdaad ook leuk om zoiets te bouwen, alleen heb ik voldoende aan een "start schoonmaken" signaal. Maar misschien wel leuk om te maken, omdat het kan :P
Dan kan wel de infrarood zender van de basestation af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Jammer dat er van de LG VHombot3 nooit een changelog te zien is als er een nieuwe update is. Laatst weer nieuwe update, maar weinig verschil gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Chopper_Rob schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:26:
Dat is inderdaad ook leuk om zoiets te bouwen, alleen heb ik voldoende aan een "start schoonmaken" signaal. Maar misschien wel leuk om te maken, omdat het kan :P
Dan kan wel de infrarood zender van de basestation af.
Mijn roomba is nu ook via lirc bediend. Inderdaad start volstaat. Werkt prima eigenlijk.
Voordeel via ESP8266 is dat je slimme stroom meet stekker vervangen zou kunnen worden door eenvoudige KAKU ontvanger bijv.
Misschien ook leuk om temperatuur/capaciteit enz. in mooie grafiekjes van Domoticz te zien. 8)

http://www.irobot.com/ima...oomba_SCI_Spec_Manual.pdf
Pagina: 1 ... 17 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.