Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.162.018 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Je kan wel leuke dingen doen met die seriele poort, misschien toch maar wat mee gaan doen.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 22:15
Wij zijn op zoek naar een robotstofzuiger. Nu is het aanbod alleen best groot en de prijzen verschillen zo erg van elkaar, dat ik niet weet welke ik moet halen..

We hebben thuis 2 katten en een redelijk grote woonkamer(zonder drempels) dus ik vraag mij af welke het beste bij ons zou passen? We hebben trouwens ook overal laminaat liggen.

Ik zit een beetje te zoeken naar 1 die het wel goed doet, rond een prijs van 200 euro. Heeft iemand tips voor een stofzuiger die het bij ons goed zou doen?

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
MyKey schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:20:
Ik zit een beetje te zoeken naar 1 die het wel goed doet, rond een prijs van 200 euro.
Tja, rond 200 euro is eigenlijk niet zoveel keuze. Je hebt de Aldibot voor 119 (heb ik zelf, maar geen ervaring met huisdieren) en een paar Samsung Navibots rond 230-250 euro. De bekende gerenommeerde merken zitten meer in de prijsklasse 300-500 euro.

Misschien een tweedehandse? Ik heb de indruk uit verschillende fora dat mensen na verloop van tijd hun eerste bot weer van de hand doen om een wat geavanceerder, duurder model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
MyKey schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:20:
Wij zijn op zoek naar een robotstofzuiger. Nu is het aanbod alleen best groot en de prijzen verschillen zo erg van elkaar, dat ik niet weet welke ik moet halen..

We hebben thuis 2 katten en een redelijk grote woonkamer(zonder drempels) dus ik vraag mij af welke het beste bij ons zou passen? We hebben trouwens ook overal laminaat liggen.

Ik zit een beetje te zoeken naar 1 die het wel goed doet, rond een prijs van 200 euro. Heeft iemand tips voor een stofzuiger die het bij ons goed zou doen?
Hier ook 2 Aldi bots (in de opruiming voor 100 euro per stuk), hele huis voorzien van laminaat echter geen huisdieren. Nu bijna een jaar in gebruik en goede resultaten.
1x nieuw wiel ontvangen, geen probleem want je hebt 3 jaar garantie. :)
Verder voor levensduur accu een KaKu geplaatst voor enkele uren laden i.p.v. 24/7.

[ Voor 7% gewijzigd door BenEco op 23-02-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 22:15
Bedankt voor de tips. Ik heb inderdaad zitten kijken naar die van de Aldi, maar zie er wisselende meningen over. Maar vaak wel positief.

Via marktplaats o.i.d. kijken is ook wel handig idd, alleen heb ik dan weer het gevoel dat ze hem weg doen omdat er iets mis mee is.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MyKey schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:28:
Via marktplaats o.i.d. kijken is ook wel handig idd, alleen heb ik dan weer het gevoel dat ze hem weg doen omdat er iets mis mee is.
Och, ik kan me ook voorstellen dat de aanschaf van zo'n eerste robot voor de meesten een soort experiment is waarvan de uitkomst niet bij voorbaat vaststaat. Dan begin je niet met het duurste model want als het dan niks blijkt te zijn, is er relatief weinig aan verloren. Mijn punt is dat er niet altijd iets aan hoeft te mankeren waarom mensen hun eerste bot wegdoen, maar vaak zijn er wel verbeterpuntjes. Ik had er bijvoorbeeld niet bij stilgestaan dat een rond model niet in de hoeken kan komen. :o

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:13
SkorpionNL schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 05:29:
[...]
Handig!

Ik zag eerder in dit topic al het een en ander voorbij komen over WLAN mods voor de vHombot3. Nu heb ik zelf nog geen robot stofzuiger, maar het lijkt mij erg interessant als dit werkt om de hombot zo te kunnen integreren in domotica. (Zeker dan neig ik om voor een Hombot te gaan ipv Roomba + Thinking Cleaner :+ )

Op dit forum (Duits) hebben ze een stappenplan staan hoe dit te installeren.

Zijn er hier al Hombot bezitters die dit hebben gedaan?
Gisteren de TP-Link WLAN Dongle binnengekregen en gelijk maar eens geprobeerd het werkend te krijgen.
Ik had in eerste instantie wat gedoe met het WPA.CONF bestand maar blijkbaar moesten de SSID naam en het wachtwoord tussen aanhalingstekens blijven staan.
Daarna gaf de Hombot aan te verbinden met het netwerk, alleen kreeg ik steeds "one" terug als laatste octet van het ip-adres terwijl mijn DHCP-server begint uit te delen vanaf 192.168.1.100

Via het MAC adres van de WLAN dongle uiteindelijk het ip adres gevonden en daarna via de webinterface contact gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/29m10ye.png

Eerste indruk: buttons in webinterface doen het niet altijd even goed. HTML requests gaat perfect.
Volgende stap: module maken voor in mijn AMX-controller.

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10
Nu ik mijn Botvac 75 een aantal keer heb gebruikt, lijkt hij het er steeds sneller en gemakkelijke vanaf te maken. Eerst zoog hij ook netjes langs de plinten in de keuken(hij kan er mooi onderdoor), maar dat slaat hij nu ineens over.

Er neerzetten en starten, dan rijd hij altijd zelf weer naar een andere plek toe.

Iemand een idee hoe ik hem iets beter kan sturen? (geen magneetstripoplossing)

[ Voor 15% gewijzigd door maomanna op 26-02-2015 08:49 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 16:54
NielsOo schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 06:30:
[...]

Gisteren de TP-Link WLAN Dongle binnengekregen en gelijk maar eens geprobeerd het werkend te krijgen.
Ik had in eerste instantie wat gedoe met het WPA.CONF bestand maar blijkbaar moesten de SSID naam en het wachtwoord tussen aanhalingstekens blijven staan.
Daarna gaf de Hombot aan te verbinden met het netwerk, alleen kreeg ik steeds "one" terug als laatste octet van het ip-adres terwijl mijn DHCP-server begint uit te delen vanaf 192.168.1.100

Via het MAC adres van de WLAN dongle uiteindelijk het ip adres gevonden en daarna via de webinterface contact gemaakt.

[afbeelding]

Eerste indruk: buttons in webinterface doen het niet altijd even goed. HTML requests gaat perfect.
Gaaf dat het werkt! Het maakt het gebruik allemaal nog zo veel makkelijker. :)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:07
[...]

[afbeelding]

Kan je vertellen wat je nog meer kan inzien/regelen? :)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
BenEco schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:43:
[...]

Hier ook 2 Aldi bots (in de opruiming voor 100 euro per stuk), hele huis voorzien van laminaat echter geen huisdieren. Nu bijna een jaar in gebruik en goede resultaten.
1x nieuw wiel ontvangen, geen probleem want je hebt 3 jaar garantie. :)
Verder voor levensduur accu een KaKu geplaatst voor enkele uren laden i.p.v. 24/7.
Doen nieuwere Aldi bots dat niet automatisch? Mijn oude Aldi bot rijdt gewoon fysiek van zijn laadstation af als hij vol zit (een centimeter ofzo, het is niet dat hij halverwege je woonkamer gaat staan), dus dan kan hij ook niet zichzelf kapot laden.

• grun93
Sissors schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:57:
Doen nieuwere Aldi bots dat niet automatisch? Mijn oude Aldi bot rijdt gewoon fysiek van zijn laadstation af als hij vol zit (een centimeter ofzo, het is niet dat hij halverwege je woonkamer gaat staan), dus dan kan hij ook niet zichzelf kapot laden.
Heb je geen last dat ie dan leeg loopt voor de volgende ronde? Dat had ik wel namelijk, dan vind ik de oplossing met een tijdklok die hem pas oplaadt, een paar uur voordat de bot aan het werk gaat, eigenlijk mooier. Ik moet er wel bijzeggen dat ie hier maar drie keer per week schoonmaakt, misschien heb je er geen last van als hij iedere dag aan de slag moet.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hoa kan ik controleren welke Roomba ik heb. Ik heb de mijne namelijk gekregen van mijn schoonvader.
Ben nu op zoek naar vervangende onderdelen (accu) en mogelijke upgrade voor de dustbin en borstels.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• NielsOo
Robino schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:46:
[...]

Kan je vertellen wat je nog meer kan inzien/regelen? :)
Dat is maar net waar je zelf de grens legt :*)
Via de webinterface heb je zoals je al zag de knoppen onderaan het homescreen.
Schedule spreekt voor zich.
En verder vooral wat info die je eruit kan halen.

Maar... 8)
Dit geeft je ook de mogelijkheid via SCP of SSH te verbinden met de Hombot en dan zijn natuurlijk de mogelijkheden onbeperkt.
Zelf ben ik nu bezig de geluidjes aan te passen naar alles wat ik ook maar aan Dora the explorer kan relateren (de kinderen noemen de Hombot Dora, vraag mij niet waarom...)
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/fbfg2p.png

"Het lukte, yes we did it!" lijkt mij stuken gezelliger dan "Cleaning completed" :+

Maar parameters wijzigen zoals in de motion.xml kan nu ook vrij makkelijk.

• grun93
NielsOo schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:11:
(de kinderen noemen de Hombot Dora, vraag mij niet waarom...)
:)

De mijne heet Berend (Botje).

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:57:
[...]

Nee, tenminste niet mijn bot die ik nu een week of wat in bezit heb.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
Kun je daar een uitgebreider schema instellen dan iedere dag of 1x zoals normaal op de hombot ingesteld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsOo
- J.W. - schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:34:
[...]

Kun je daar een uitgebreider schema instellen dan iedere dag of 1x zoals normaal op de hombot ingesteld kan worden?
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2dr9es6.png

Standby verbruik is overigens iets omhoog gegaan van 3,88w naar 4,78w.

[ Voor 11% gewijzigd door NielsOo op 27-02-2015 06:27 . Reden: verbruik toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:47
iBood heeft de Botvat 70E in de aanbieding. Wat zijn jullie gedachtes bij dit apparaat en deze prijs?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:29
Goed apparaat, maar slechte accu's heb ik begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb hem nu een tijdje rondrijden en ik ben best tevreden. Ik vind de prijs ook best scherp. Let er wel op dat de hoeveelheid magneetstrip klein is (1-1,5 meter), dus als je een kleed hebt zijn twee extra magneetstrips wel aan te bevelen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
TheCrius schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:58:
iBood heeft de Botvat 70E in de aanbieding. Wat zijn jullie gedachtes bij dit apparaat en deze prijs?
Kijk ook even bij FonQ. Die heeft de 75 in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-10 22:33
Iemand ook ervaring met een side brush die niet meer onddraait. Gister een nieuwe neato ontvangen, vanochtend aan het werk gezet en nu draait de side brush niet meer rond (wellicht ook nooit gewerkt, niet op gelet s ochtends). Borstels schoongemaakt maar nog steeds draait die borstel niet rond.

Hij draait wel als je de borstel van de vloer afhoudt (dus een beetje optilt). Het lijkt wel of het motortje het aql half heeft begeven oid...

Tips?

[ Voor 6% gewijzigd door mmmmmark op 27-02-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:47
4tune schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:11:
[...]

Kijk ook even bij FonQ. Die heeft de 75 in de aanbieding.
Bedankt voor de tip. Ben toch voor de 70 gegaan als eerste robostofzuiger. Kan eventueel de HEPA filters eens aanschaffen. Ben benieuwd! :)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Iemand ervaring met onoffieicele magneetstrips zoals bijvoorbeeld deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Geen ervaring mee, maar ik heb gelezen dat dit soort standaard magneetstrips niet bruikbaar zijn voor een Neato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Laatst online: 29-09 15:00

Hak

Heb inmiddels ook de lithium accu's in m'n Neato geplaatst. Hij zuigt nu met gemak op één lading m'n hele huis. Scheelt echt uren tijd. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51

Shunt

Boe

Hak schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:32:
Heb inmiddels ook de lithium accu's in m'n Neato geplaatst. Hij zuigt nu met gemak op één lading m'n hele huis. Scheelt echt uren tijd. Aanrader!
Hoe doet hij het dan met het opladen aangezien niet alle lithium accu's even fijn omgaan met de oplaad methodes van andere type accu's. En welke accu heb je precies ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Laatst online: 29-09 15:00

Hak

Ik begrepen dat er een circuit is ingebouwd waardoor de Neato lader hem gewoon kan opladen. Deze accu heb ik: http://www.anewpow.com/neato-xv-series-apnx11-us-50p.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
[...]

[afbeelding]

Sinds een week ben ik ook een tevreden eigenaar van de Hombot. Helaas was de TP-Link wifi dongle die ik nog had liggen (nano stick) niet geschikt. Krijg hopelijk morgen de de juiste stick binnen, zodat ook ik de Hombot kan koppelen aan mijn Domoticz setup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 15:45
Ik dacht eerst bij mijn botvac 85 dat hij ook stuk is, mij viel op dat hij zijn sidebrush af en toe uitschakelt, met name als hij los in de ruimte rijdt. Zodra hij bij een muur of ander obstakel komt schakelt hij de sidebrush weer in.
mmmmmark schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:23:
Iemand ook ervaring met een side brush die niet meer onddraait. Gister een nieuwe neato ontvangen, vanochtend aan het werk gezet en nu draait de side brush niet meer rond (wellicht ook nooit gewerkt, niet op gelet s ochtends). Borstels schoongemaakt maar nog steeds draait die borstel niet rond.

Hij draait wel als je de borstel van de vloer afhoudt (dus een beetje optilt). Het lijkt wel of het motortje het aql half heeft begeven oid...

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Die van mij was helaas echt kapot, alweer een nieuwe inmiddels:)

[ Voor 10% gewijzigd door mmmmmark op 15-03-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:44
hoe lang moet de batterij opladen van de botvac 85? (ik heb zopas een timerschakelaar en wil die enkel in de avond inschakelen en uitschakelen na x tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:32
Dar hangt er vanaf hoe lang hij rijdt. Zal je toch even zelf in de gaten moeten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:38
coase schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:19:
hoe lang moet de batterij opladen van de botvac 85? (ik heb zopas een timerschakelaar en wil die enkel in de avond inschakelen en uitschakelen na x tijd)
Misschien wil je hem ook nog even aanschakelen zodra hij z'n rondje doet ivm het terugvinden van z'n homestation ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mocht iemand nog interesse hebben, mijn moeder heeft de Aldi bot van me zus te koop gezet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
LinuX-TUX schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Misschien wil je hem ook nog even aanschakelen zodra hij z'n rondje doet ivm het terugvinden van z'n homestation ... ?
De schakelaar stond af, en de botvac heeft mooi z'n weg teruggevonden naar z'n homestation. (Hmm, wel raar eigenlijk :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Hij keert toch altijd terug naar de plek waar hij begon met stofzuigen? Als hij vanaf daar start, is het niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
coase schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:17:
[...]

De schakelaar stond af, en de botvac heeft mooi z'n weg teruggevonden naar z'n homestation. (Hmm, wel raar eigenlijk :-) )
maomanna schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:23:
Hij keert toch altijd terug naar de plek waar hij begon met stofzuigen? Als hij vanaf daar start, is het niet zo vreemd.
Zal het een keer testen met mijn Vorwerk, maar terugkeren naar waar die vandaan komt is 1, begrijpen dat hij voor z'n laadstation staat en dus netjes zachtjes inparkeren tegen de metalen strips is een tweede. En volgens mij was dat 'actief' en afhankelijk van of het laadstation aan stond :$ (Anders ga ik ook de timer eens activeren op dat ding :Y) )
Als het lukt, hoop ik wel dat hij op 1 batterij je hele verdieping/huis kan doen overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Ja , idd, daarmee dat ik het raar vond dat mijn robot zijn homestation terug vond. Ik dacht dat het homestation actief 'signaal' verstuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Rubman schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:25:
Hoa kan ik controleren welke Roomba ik heb. Ik heb de mijne namelijk gekregen van mijn schoonvader.
Ben nu op zoek naar vervangende onderdelen (accu) en mogelijke upgrade voor de dustbin en borstels.
Niemand?
had het gegoogled, maar nergens echt duidelijk gevonden waar te kijken.
En gezien ik niet weet of ik een 500 of 600 serie heb en dus welke accu ik moet hebben zit ik een beetje met een probleempje.
Daarnaast weet ik dus ook niet of er "upgrades" zijn voor de borstels en dust-bins. Andere kleuren die beter zijn of iets dergelijks. (Er zit nu een groene borstel houder in en een standaard dust-bin.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:58
Bij mij staat het gewoon aan de "onderkant" aan de rechterkant. 555 in mijn geval.
Dit verhaal gaat over serienummer, maar misschien ook nuttig. Misschien kun je er achter komen met behulp van serienummer.

[ Voor 61% gewijzigd door ChuckyDevil op 16-03-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
basjuhh schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:57:
Ik dacht eerst bij mijn botvac 85 dat hij ook stuk is, mij viel op dat hij zijn sidebrush af en toe uitschakelt, met name als hij los in de ruimte rijdt. Zodra hij bij een muur of ander obstakel komt schakelt hij de sidebrush weer in.

[...]
Misschien een vreemde vraag, maar zou je de onderkant (bovenkant) van het borsteltje kunnen fotograferen naast een munt? (het holle gedeelte die je op de soort imbus kop klipt met magneet ... als je niet weet waar ik het over heb betekend het minder kans van slagen voor mij :( )

Heb zelf een vorwerk en mijn sidebrush is zo goed als ... kaal. Zat naar de prijzen te kijken + dat het nog eens omslachtig importeren vanuit Duitsland is, dus als de botvac versie ook past, bestel ik hem wel bij Coolblue.

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-03-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

coase schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:19:
Weet jij wat die oplader idle verbruikt? Vind een schakelaar geen gek idee, maar voor 2 Watt doe ik het niet. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Krisp schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:51:
[...]

Weet jij wat die oplader idle verbruikt? Vind een schakelaar geen gek idee, maar voor 2 Watt doe ik het niet. :P
De xv-15 doet in idle modus +- 2/5 Watt

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
ik zie twee voordelen om te werken met een timebased schakelaar:
1) onnodig verbruik van homestation tegen te gaan.
2) de batterij van de botvac wordt niet altijd onder spanning gehouden, maar enkel op bepaald momenten herladen. Schijnt beter voor de batterij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Na iets meer dan een jaar zonder problemen laadt mijn roomba ineens niet meer.
De adapter zelf geeft mooi 22,3 volt en als ik hem rechtstreeks inplug laadt hij ook op. Maar laden via het rock werkt niet. De led knippert bovenop en de laadcontacten geven 2,8 volt. Ik dacht eerst dat dat te weinig was maar blijkbaar moet dat en schakelt hij naar de 22 als de roomba verbind. Er lijkt dus communicatief iets mis te gaan. Reset accu en stekkers verwijderen helpen niet contacten reinigen ook niet.

Iemand ervaringen hier mee of nog tips ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Afgelopen week op advies van een mede tweaker bij Aliexpres twee motors besteld om de lidar module van mijn neato xv-15 fatsoenlijk te fixen (nu eigenlijk gewoon de slechte borsteltjes afgebroken / opgeschuurd).
Paar dagen geleden ipv twee vier motortjes mogen ontvangen. Poging om enkel de borsteltjes om te zetten was geen succes dus -1 nieuw motortje. Toch maar het totaal vervangen en hij zoeft weer rond. Volgens mij liep het oude motortje niet helemaal lekker want hij lijkt nu scherper te sturen / navigeren.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38
Viper® schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:34:
Mocht iemand nog interesse hebben, mijn moeder heeft de Aldi bot van me zus te koop gezet :Y)
Is dat wat, de dweil en zuigrobot? Wat wil ze ervoor hebben? Zijn er nog aandachtspunten?

[ Voor 15% gewijzigd door THxZ0NE op 23-03-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Ik ben al geruime tijd een tevreden gebruiker van de Neato Botvac 85.
Het enige waar ik me aan stoor is dat de kleine wielen aan de onderkant van hardplastic zijn.
Hierdoor maakt de robot nogal een lawaai op de grindvloer welke wij hebben.

Ik heb al in diverse winkels gekeken en gevraagd maar het lijkt dat niemand me kan helpen met het vinden van rubber wieltjes.

Ik heb al contact gehad met Neato en deze zeggen er niks voor te hebben en het zal er verlopig ook nog niet aan komen.

Ik heb al geprobeerd om er een rubberring overheen te zetten of krimpkous maar deze zijn na 1 week alweer versleten.

Iemand nog andere mogelijke tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:34:
misschien wat voor koningsdaG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 20:22
Ik heb een vraagje aan de mensen die een LG HOMBOT3 hebben... ik heb er binnenkort ook 1 en zag de functie 'MySpace'. Nu hoorde ik van een collega dat je deze met de afstandbediening kan instellen en dat hij dan het geselecteerde gebied schoonmaakt. Nu vraag ik mij af (collega wist het niet) of de hombot dit gebied ook kan opslaan en als 'vast' schoonmaak gebied kan gaan zien.

Reden waarom ik dit zou willen is dat ik een kleed in de kamer heb liggen (lange 'haren' eraan) waarvan ik denk dat hij zich vastrijd.... dat gebied zou ik dus willen uitsluiten. Op zich zou een Myspace functie met onthoudfunctie dus handig zijn.

In de handleiding kan ik het niet vinden, dus wellicht is er hier iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Brutuss schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:19:
Ik ben al geruime tijd een tevreden gebruiker van de Neato Botvac 85.
Het enige waar ik me aan stoor is dat de kleine wielen aan de onderkant van hardplastic zijn.
Hierdoor maakt de robot nogal een lawaai op de grindvloer welke wij hebben.

Ik heb al in diverse winkels gekeken en gevraagd maar het lijkt dat niemand me kan helpen met het vinden van rubber wieltjes.

Ik heb al contact gehad met Neato en deze zeggen er niks voor te hebben en het zal er verlopig ook nog niet aan komen.

Ik heb al geprobeerd om er een rubberring overheen te zetten of krimpkous maar deze zijn na 1 week alweer versleten.

Iemand nog andere mogelijke tips?
Dit topic gaat daarover.

http://www.robotreviews.c...&t=16794&p=113706#p113706

En deze

http://www.robotreviews.c...hp?f=20&t=15483&hilit=mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:45
Ik heb er zelf wat isolatietape omheen gedaan. Lijkt nu minder te krassen op mijn houten vloer (krast trouwens bij mij in de wax in niet in het hout zelf lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
wauw! top! dit ga ik ook proberen met mn botvac 75.
Heb zelf een gietvloer, welke ook nogal krasgevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Deze oplossingen heb ik al gezien maar verdienen niet mijn voorkeur.

Zoals ik al in mijn laatste regel aangaf heb ik dit al geprobeerd met krimpkous. Deze is na een week doormidden gesleten op een grindvloer dus dat gaat voor mij niet werken.

Helemaal bij een botvac.. deze moet je compleet strippen wil je aan de dikke wielen aan de achterkant komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Brutuss op 26-03-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:45
De isolatietape geeft hier nog geen krimp, maar hout is denk ik ook wat minder abrasief dan grind. Ook mijn karton met ducktape fix tegen vastraken op IKEA tapijt ziet er na een aantal maanden nog prima uit. Briljante hack trouwens, mijn Signature liep met de kleine wieltjes vast op mijn IKEA tapijtje. Een stuk karton met duck tape onder de onderkant zorgt ervoor dat hij beter glijden kan en nu doet hij zonder problemen het tapijt erbij en gaat ook probleemloos het tapijt op en af. En dat voor minder dan 10 cent, idee van hetzelfde forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Het grind is inderdaad ruw en als de robot draait schuren de wielen gewoon over het grind waardoor deze toch nette oplossing helaas geen lang leven had.

Ik ben dan ook opzoek naar een fatsoenlijke oplossing voor dit probleem.

Begrijp me niet verkeerd het is tenslotte ook een duur apparaat en daar wil ik dan geen tijdelijke oplossing op toepassen welke een paar euro's kost.

Ik heb al een winkel / fabriek genoemd "het rubberhuis" benaderd of deze de wielen voor me konden maken van hard rubber. Helaas waren deze kort en krachtig in zijn antwoord: Sorry kan ik U niet mee helpen.

Op de vraag of hij wellicht nog een andere optie had was het antwoord nog korter: Sorry...

We gaan dus vrolijk verder met zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
LinuX-TUX schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:00:
[...]

Misschien een vreemde vraag, maar zou je de onderkant (bovenkant) van het borsteltje kunnen fotograferen naast een munt? (het holle gedeelte die je op de soort imbus kop klipt met magneet ... als je niet weet waar ik het over heb betekend het minder kans van slagen voor mij :( )

Heb zelf een vorwerk en mijn sidebrush is zo goed als ... kaal. Zat naar de prijzen te kijken + dat het nog eens omslachtig importeren vanuit Duitsland is, dus als de botvac versie ook past, bestel ik hem wel bij Coolblue.
@basjuhh of andere Botvac eigenaren, kunnen jullie bevestigen of jullie zijborstel er ook zo uit ziet:
Vorwerk VR100 Zijborstel

Zoals jullie kunnen zijn is de mijne aan vervanging toe en bestellen vanuit Duitsland is nog steeds een hel/niet te moeite waard voor die paar euro'tjes. Als een Botvac onderdeel dus net zo goed op mijn Vorwerk past, dan bestel ik gewoon een borsteltje van de Botvac na bij Coolblue ofzo.

Het betreft een zijborstel, ter grootte van wat op het plaatje te zien is. Er past precies een imbus 6 in en bevat een magneet onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
zal vanavond eens voor je kijken. ik weet dat hij zonder gereedschap zo los te halen is (waarschijnlijk idd met magneetje)

p.s. wat is er in vredesnaam gebeurd dat de helft van je borstel compleet verdwenen is :P
LinuX-TUX schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:29:
[...]

@basjuhh of andere Botvac eigenaren, kunnen jullie bevestigen of jullie zijborstel er ook zo uit ziet:

Zoals jullie kunnen zijn is de mijne aan vervanging toe en bestellen vanuit Duitsland is nog steeds een hel/niet te moeite waard voor die paar euro'tjes. Als een Botvac onderdeel dus net zo goed op mijn Vorwerk past, dan bestel ik gewoon een borsteltje van de Botvac na bij Coolblue ofzo.

Het betreft een zijborstel, ter grootte van wat op het plaatje te zien is. Er past precies een imbus 6 in en bevat een magneet onderin.

[ Voor 4% gewijzigd door basjuhh op 31-03-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
basjuhh schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:45:
zal vanavond eens voor je kijken. ik weet dat hij zonder gereedschap zo los te halen is (waarschijnlijk idd met magneetje)

p.s. wat is er in vredesnaam gebeurd dat de helft van je borstel compleet verdwenen is :P

[...]
Ik heb echt GEEN idee ... misschien dat hij langs m'n scheerapparaat is gereden toen deze op de grond vergeten was :Y)

Hij heeft wel een paar keer vast gezeten in franjes van het keuken tapijt, misschien heeft dat wel z'n tol ge-eist. Ook zie je dat bij de 'overgebleven' 2 bosjes halverwegen een slijtage punt zit. Dit is ongeveer waar hij de wand begint te raken, dus dat ziet er wel 'normaal' uit :)

[ Voor 12% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-03-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 22:09
Ik wil binnenkort een VHOMBOT3 aan gaan schaffen, alleen kan ik nergens terugvinden hoe het zit met reserve onderdelen. Ik las dat er een LiPo batterij in zit die langer mee zou moeten gaan dan een NiMH batterij, maar ooit zal deze ook gaan sterven, net als de borstels. Heeft iemand hier een adresje voor, of kan dit alleen rechtstreeks via LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
RuntimeError schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:21:
Ik wil binnenkort een VHOMBOT3 aan gaan schaffen, alleen kan ik nergens terugvinden hoe het zit met reserve onderdelen. Ik las dat er een LiPo batterij in zit die langer mee zou moeten gaan dan een NiMH batterij, maar ooit zal deze ook gaan sterven, net als de borstels. Heeft iemand hier een adresje voor, of kan dit alleen rechtstreeks via LG?
Als reserve-onderdelen wordt je door LG naar een website verwezen, waar ze alleen de borstels hebben http://www.europart.nl/st...rsen/lg/borstel/66318010/
http://www.europart.nl/st...rsen/lg/borstel/66318020/

Maar dat is alleen als de garantie verlopen is. Zolang er garantie is kan je als het goed is alles vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jochemd13 op 01-04-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
Jochemd13 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:32:
[...]

Als reserve-onderdelen wordt je door LG naar een website verwezen, waar ze alleen de borstels hebben http://www.europart.nl/st...rsen/lg/borstel/66318010/

Maar dat is alleen als de garantie verlopen is. Zolang er garantie is kan je als het goed is alles vervangen.
Top!

Ik zie dat op de accu slechts 6 maanden garantie zit. Als ervaring heeft met het vervangen hiervan, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben ook op zoek naar een robot stofzuiger. Logischerwijs kom ik op een Roomba. En eigenlijk de 700 serie. De prijs tussen de 760 (389) en de 780 (470) is net mijn puntje. Maar ik krijg niet een goed beeld wat er precies verschilt tussen de type's.
Ik lees in dit topic ook over de Grixx, LG en de Neato. En veel RMA's. Is dat nog een aanrader, of kies je voor een budget van 400 euro toch voor een Roomba. Ik wil graag een goed en degelijk apparaat.

Mijn huis is rond de 80m2 op een verdieping. Ik wil hem vooral voor de kattenharen en het stof onder het bed. Dat het vloerkleed en de kruimels uit de keuken worden opgezogen is mooi meegenomen.

Ik zit toch met vragen:
- Hoe lang doet ie er over. Ik zie soms youtube filmpjes met een bizar spoor en zesdubbele paden!
- Moeten er na x jaar onderdelen vervangen worden, gaat dat makkelijk en wat kost dat?
- Hoe programmeer je zo'n ding? Gaat dat makkelijk?
- Wat kan zo'n wifi-module erop eigenlijk? IS dat alleen via een app aan/uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb zowel een Roomba als een Neato.

De Neato Botvac is snel, maar lang niet zo robuust als de Roomba.

-De Roomba blijft stug doorgaan, terwijl de Neato zich ergens vastbijt en zelf geen raad meer weet. De Roomba zal gewoon alle manoeuvres proberen om zichzelf uit die situatie te krijgen.

-De Roomba is met de juiste accesoires (Aerovac en grijze motorunit) haast onderhoudvrij. Ik maak 'm 1x per maand schoon, en dan zitten de borstels en bak vol met kattenhaar. Maar toch krijgt ie de boel schoon. De Neato moet ik minimaal 1x per week schoonmaken.

Als je eenmaal de goede onderdelen heb (afhankelijk van model) dan hoef je enkel de accu te vervangen. Dit is bij mij om de 3 jaar ongeveer.
(ik heb dus een vrij oud model, waardoor ik voor de nieuwe ontwikkelingen de onderdelen moest upgraden. De originele waren nog niet kapot, maar ik wil de voordeel van de ontwikkelingen hebben)

Het klopt dat de roomba er veel langer over doet om schoon te maken, maar dan is ie dan ook veel schoner. Met een extended battery deed de mijne er anderhalf uur over voordat ie er genoeg van had (accu begint leeg te raken). Nu is het zo'n 45 minuten.

De Neato is sneller, maar laat bij mij steken vallen. Stukjes vuil neemt ie niet mee die de roomba wel gepakt zal hebben.

De Roomba zit dus beneden in de woonkamer/keuken schoon te maken. Hier is het altijd wel rommelig en de kans dat de Neato weer vast zit te groot.

De Neato zit boven schoon te maken. Omdat het daar minder snel vies wordt en er minder kans is dat er speelgoed op de grond blijft zitten. En de complexere layout is ook niet heel geschikt voor de Roomba.

De Roomba is trouwens wel heel makkelijk wat betreft onderdelen vervangen. Alles is modulair opgebouwd en er zijn een hoop verkopers (ebay).

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
iAmRenzo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:28:
Ik ben ook op zoek naar een robot stofzuiger. Logischerwijs kom ik op een Roomba. En eigenlijk de 700 serie. De prijs tussen de 760 (389) en de 780 (470) is net mijn puntje. Maar ik krijg niet een goed beeld wat er precies verschilt tussen de type's.
Ik lees in dit topic ook over de Grixx, LG en de Neato. En veel RMA's. Is dat nog een aanrader, of kies je voor een budget van 400 euro toch voor een Roomba. Ik wil graag een goed en degelijk apparaat.

Mijn huis is rond de 80m2 op een verdieping. Ik wil hem vooral voor de kattenharen en het stof onder het bed. Dat het vloerkleed en de kruimels uit de keuken worden opgezogen is mooi meegenomen.

Ik zit toch met vragen:
- Hoe lang doet ie er over. Ik zie soms youtube filmpjes met een bizar spoor en zesdubbele paden!
- Moeten er na x jaar onderdelen vervangen worden, gaat dat makkelijk en wat kost dat?
- Hoe programmeer je zo'n ding? Gaat dat makkelijk?
- Wat kan zo'n wifi-module erop eigenlijk? IS dat alleen via een app aan/uit zetten?
Zou me zelf verdiepen in de LG Hombot Serie (laatste) en de Neato Botvac serie. Deze hebben niet zoveel random/nutteloze routes en proberen het wat logischer te doen.
Een kleine 'VS' actie op youtube laat dit al snel zien.
Zelf alleen ervaring met een Vorwerk VR100. (c merkjes daar gelaten, aga-it/samba)
Destijds voor kozen, omdat de Neato XV serie nog geen zijborstels had. Iets met patenten van Roomba/iRobot. Nu heeft de Neato Botvac serie wel gewoon zijborstels, dus zou ik niet snel meer voor een Vorwerk kiezen.
Tenzij je heel veel waarde hecht aan een Li-ION batterij / Duitse degelijkheid :+

@kmf hierboven: klinkt als een wat ouder model Neato XV, klopt dat? Heb daar vaker over gelezen dat mensen toch custom borstels en filters voor kochten voordat ze tevreden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

kmf schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:42:
Ik heb zowel een Roomba als een Neato.
Mag ik vragen welke types je hebt?
De Roomba is met de juiste accesoires (Aerovac en grijze motorunit) haast onderhoudvrij.
Is de Aerovac en grijze motorunit een upgrade, of is dat nu standaard (vandaag ook mijn vraag hierboven).

Dat hij overigens een raar patroon heeft maar het goed schoon wordt dat is alleen maar "goed". Het gaat om het resultaat. Overdag ben ik er niet en dan heb ik liever een doorzetter dan een sukkeltje die zich zelf snel klem rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb een Neato Botvac 85 en een Roomba 500.

De aerovac en grijze motorunit waren voor mij een upgrade. Bij de 7-serie zit de grijze unit er al in. Ik weet niet of de nieuwe hepa-vac beter is dan de aerovac of niet.

Laten we zo zeggen: bij de Neatbot moet ik 'm gemiddeld 3 van de 10 sessies uit een benarde positie helpen.

De roomba stopt er alleen mee als er er een stuk stof in z'n borstels heeft vastgedraaid. Die gaat gewoon stug door met een legoblok oid in z'n borstels. Terwijl de Neato daar snel mee ophoudt. (niet goed voor de borstels eigenlijk, maar die zijn haast onverslijtbaar lijkt het wel. Na 2-3 jaar nog steeds prima)

Dat de Roomba zo ijverig is, kan wel eens vervelende consequenties hebben.... De katten hebben een paar keer het niet meer kunnen uithouden tot de Roomba klaar was met z'n ronde. Dus hebben ze boven maar in een hoekje zitten schijten.....
Nu de accu terug aan het lopen is, is de kans daarop wat minder.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
kmf schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:48:
[...]
Laten we zo zeggen: bij de Neatbot moet ik 'm gemiddeld 3 van de 10 sessies uit een benarde positie helpen.
[...]
Komt me enigzins bekend voor. Gooi nu ook standaard de keukenmatten in de hoek op de schoonmaakdagen. Overigens had ik datzelfde probleem ook met de AGA-it, eenmaal vast in franjes van een tapijt == stoppen maar. Zelf geen ervaring met de Roomba, vriend heeft een week lang de 700 serie mogen testen en had hem daarna toch weer retour gedaan. Was niet helemaal overtuigd en had ook last van vastlopers.

Als ik het me goed herinner hebben de nieuwe Roomba/LG bots wel een slimmigheid aan boord om zich weer uit zo'n situatie te redden. (terug draaien van de borstel en achteruit rijden dacht ik?)

Net weer een rondje vergelijkingen zitten doen; http://www.testsieger.de/.../staubsauger-roboter.html
Best handig als je met Chrome alles direct kan vertalen :Y)
Roomba 650 wordt hier geprezen voor prijs/prestatie lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Als ik de Emergency-manouvre van de neato vergelijk met de roomba, dan probeert de neato heel vaak OVER iets heen te rijden. Met als gevolg dat ie dan nog vaster komt te zitten.

De roomba gaat vooral omkeren en vanuit andere hoeken proberen. Het gebeurt zelden dat ie op z'n teentjes gaat staan zoals de neato het doet.

vastlopen vanwege franjes gebeurt trouwens wel sneller met normale borstels. Met de "haarloze borstels" heb je daar minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik heb via coolblue een retourgetuurde Hombot v3 gekocht (een tweedekansje :-)) Apparaat doet bovenverwachting zijn klus maar ik vraag me af of de afstandsbediening die is meegestuurd wel de juiste is. De hombot reageert er niet op en hij past ook niet in het vakje op de lader.

Afbeeldingslocatie: http://www.testmama.nl/wp-content/uploads/2014/12/IMG-20140831-WA0010.jpg

Ziet elke AB er zo uit als op dit plaatje (niet de mijne). Mijn AB is helemaal zwart met grijze knoppen met als bovenste centrale knop een huis, met daaronder 4 pijlen met een knop clear.

Zouden de hombot eigenaren willen reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
rened80 schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:07:
Ik heb via coolblue een retourgetuurde Hombot v3 gekocht (een tweedekansje :-)) Apparaat doet bovenverwachting zijn klus maar ik vraag me af of de afstandsbediening die is meegestuurd wel de juiste is. De hombot reageert er niet op en hij past ook niet in het vakje op de lader.

[afbeelding]

Ziet elke AB er zo uit als op dit plaatje (niet de mijne). Mijn AB is helemaal zwart met grijze knoppen met als bovenste centrale knop een huis, met daaronder 4 pijlen met een knop clear.

Zouden de hombot eigenaren willen reageren :)
Is gewoon dezelfde volgens mij. Hij past inderdaad een beetje raar, bij mij leunt hij naar achteren.

Kan je misschien voor de zekerheid een foto van je AB maken?

Iig dit is die van mij. Wat wel de officiële is.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Gv3YW5E1fh08rX09lQNGtT97/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RbxMtlYUO7Z4Kh1NshSFA6tk/medium.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Jochemd13 op 05-04-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
even heel dom maar ik weet niet hoe ik een eigen foto kan uploaden in dit forum 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
rened80 schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:57:
even heel dom maar ik weet niet hoe ik een eigen foto kan uploaden in dit forum 8)7
upload je picture naar bv. http://nl.tinypic.com/.
Hierna kopieer je de directe link voor layouts. (met rechtermuisknop)
Uit de menubalk (boven het veld waar je een reactie typt in tweakers forum) klik je op voeg afbeelding toe.
Plak in het pop up scherm de gekopieerde directe link voor layouts en je krijgt je plaatje in reactie veld.
Tip :voor je op verstuur reactie klik je eerst op toon voorbeeld, dan kun je checken of alles klopt en je afbeelding niet te groot is. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Thanx, hier dan de AB

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2nr1r4j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
In de manual van de VHOMBOT3 staat dat het basisstation 1,5m vrije ruimte aan de zijkanten moet hebben en 2m aan de voorkant. Hoe is dit in de praktijk? Heeft 'ie dit echt nodig om z'n 'huisje' terug te kunnen vinden of komt het ook goed als dit wat minder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
RuntimeError schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:58:
In de manual van de VHOMBOT3 staat dat het basisstation 1,5m vrije ruimte aan de zijkanten moet hebben en 2m aan de voorkant. Hoe is dit in de praktijk? Heeft 'ie dit echt nodig om z'n 'huisje' terug te kunnen vinden of komt het ook goed als dit wat minder is?
Ik heb hem op dit moment op een tijdelijke plek staan met ongeveer 75 cm vrij aan beide zijden van het basisstation en 9 van de 10 keer gaat het eigenlijk zonder problemen. Een enkele keer komt hij van de zijkant aanrijden en dan wil hij het basisstation nog wel eens opduwen omdat hij er niet goed recht voor komt. Uiteindelijk komt hij er dan wel op.

Genoeg ruimte aan de zijkant is wel een pré maar niet zozeer een must. Als de Hombot in ieder geval aan de voorzijde maar wel genoeg ruimte heeft. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SkorpionNL op 07-04-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn hombot heeft aan elke kant +/- een meter en werkt goed. Na zo'n 4-5 keer gebruikt te hebben weet de hombot ook wat de juiste route terug naar het basisstation is (onder de bank door, naar links en dan rechts het basisstation).

@rened80: dat lijkt niet de juiste AB, ik heb zo een als jochemd13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

De kogel is door de kerk: ik heb een Roomba 785. Helaas was het product niet in de Pricewatch, dus nadat deze is toegevoegd zal ik een review schrijven.
Als er nu al vragen zijn die ik in de review kan meenemen dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
[...]

[afbeelding]

Ziet er nice uit. Weet jij of het makkelijk is om terug te gaan naar de stock firmware? Is dat zo simpel als het firmwarepakket van de LG site halen en deze via een USB stick 'voeren' aan de Hombot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
Jochemd13 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:32:
[...]

Begrijp ik je nou goed dat er garantie op de borstels zit?? IK moet links voor een nieuwe borstel omdat deze is gesloopt nadat hij zit vast had gedraaid aan de schouderband van mijn laptoptas. Ik neem aan dat zoiets onder slijtage valt en niet onder garantie.. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
rogiertw schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:12:
[...]

Begrijp ik je nou goed dat er garantie op de borstels zit?? IK moet links voor een nieuwe borstel omdat deze is gesloopt nadat hij zit vast had gedraaid aan de schouderband van mijn laptoptas. Ik neem aan dat zoiets onder slijtage valt en niet onder garantie.. Toch?
Het valt te proberen :)
http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-VHOMBOT3
Dat is duidelijk geen officiële, contact opnemen met coolblue of ze een echte kunnen geven?

[ Voor 23% gewijzigd door Jochemd13 op 07-04-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
basjuhh schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:45:

[...]
Kon niet langer wachten, toch maar bij CoolBlue een gokje gewaagd.

Gisteravond geprobeerd, werkt perfect!
Neato zijborstel op een Vorwerk VR100 past prima. Heeft wel een KLEIN beetje meer speling dan het originele borsteltje, maar dat mag de pret niet drukken.

Eindelijk weer SUPERstofvrij langs de plintjes <:o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Dat is duidelijk geen officiële, contact opnemen met coolblue of ze een echte kunnen geven?
Vandaag opgestuurd naar Coolblue, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
rened80 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:11:
[...]

Vandaag opgestuurd naar Coolblue, ben benieuwd
Is het er toen eigenlijk bij verteld dat er een andere afstandsbediening bij kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Nee, maar dat zou ook niet zo erg zijn als de afstandsbediening zou werken. Nu mis ik bepaalde functionaliteiten als tijd programmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
Oeps, had voor je gekeken maar blijkbaar niets gepost 8)7

Mooi dat het werkt!
LinuX-TUX schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:05:
[...]

Kon niet langer wachten, toch maar bij CoolBlue een gokje gewaagd.

Gisteravond geprobeerd, werkt perfect!
Neato zijborstel op een Vorwerk VR100 past prima. Heeft wel een KLEIN beetje meer speling dan het originele borsteltje, maar dat mag de pret niet drukken.

Eindelijk weer SUPERstofvrij langs de plintjes <:o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
basjuhh schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:06:
Oeps, had voor je gekeken maar blijkbaar niets gepost 8)7

Mooi dat het werkt!

[...]
Geeft niet, zat ook gewoon moeilijk te doen met wet koop op afstand. En de foto's leken er redelijk op, alleen kon ik de onderkant niet zien van de borstel of er een magneet in zat / ook imbus achtig was.

Eind goed, al goed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf nu al 2 weken de hombot V3, en ben aardig tevreden. Echter hij loopt op teveel items in huis vast, waaronder mijn stoelpoten. Die zijn vierkant en plat op grond, +- 2 cm hoog metaal. Op de 1 of andere manier vind hij het prachtig om zich er steeds op vast te rijden. Ook de kattenkrab paal heeft ene vierkante basis van +- 2 cm hoog, ook deze loopt hij continu op vast. Het is praktisch onmogelijk om dit af te schermen helaas. Dus nu maakt hij vooral schoon als ik er ben zodat ik hem effe kan helpen. Niet echt helemaal practisch vind ik zelf. Wel irritant eigenlijk, waarom zijn objecten van +- 2cm hoog zo lastig ?

Wat hij opzuigt is trouwens echt absurd, je vraagt je echt af waar hij het allemaal vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:22:
Heb zelf nu al 2 weken de hombot V3, en ben aardig tevreden. Echter hij loopt op teveel items in huis vast, waaronder mijn stoelpoten. Die zijn vierkant en plat op grond, +- 2 cm hoog metaal. Op de 1 of andere manier vind hij het prachtig om zich er steeds op vast te rijden. Ook de kattenkrab paal heeft ene vierkante basis van +- 2 cm hoog, ook deze loopt hij continu op vast. Het is praktisch onmogelijk om dit af te schermen helaas. Dus nu maakt hij vooral schoon als ik er ben zodat ik hem effe kan helpen. Niet echt helemaal practisch vind ik zelf. Wel irritant eigenlijk, waarom zijn objecten van +- 2cm hoog zo lastig ?

Wat hij opzuigt is trouwens echt absurd, je vraagt je echt af waar hij het allemaal vandaan haalt.
Zelfde probleem ook, hij loopt altijd vast onder een kast :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
hier ook. Holle dingen met een horizontale lat vindt ie niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-VHOMBOT3#

Ik zie nu toevallig dat er op 02-2015 een nieuwe firmware is uitgekomen ?? Gelijk eens testen vanavond of dat verbetering bied :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:22:
http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-VHOMBOT3#

Ik zie nu toevallig dat er op 02-2015 een nieuwe firmware is uitgekomen ?? Gelijk eens testen vanavond of dat verbetering bied :P
Hier blijft hij veel hangen met deze firmware (drempels/lage obstakels)... ik ga downgraden naar 11128 iig :/

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 11-04-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
Hier geen enkel probleem met de nieuwste firmware! Heb metaal kleurige poten aan de bank, geen probleem. Aan 1 kant zelfs horizontale 'lat' op de grond tussen de poten, ook geen probleem. Moet alleen de randjes van het kleed omhoog leggen anders rijdt hij zich daar in vast. En hij heeft een ipad kabeltje gesloopt omdat de kids die hadden laten slingeren en hij zich in vastdraaide. Ben erg blij met het ding, nu 2 weken in gebruik en hij doet elke nacht zijn ronde, mede omdat we een hond hebben. Verbazingwekkend wat hij elke dag weer opzuigt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
- J.W. - schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:32:
[...]

Hier blijft hij veel hangen met deze firmware (drempels/lage obstakels)... ik ga downgraden naar 11128 iig :/
Kun jij aangeven waar je deze firmware vandaan haalt? Op de nederlandse LG site zie ik hem niet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
rened80 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:36:
[...]

Kun jij aangeven waar je deze firmware vandaan haalt? Op de nederlandse LG site zie ik hem niet staan
Hier staan ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:32
Hoe reageert de hombot op rondslingerend kinderspeelgoed en meubels die af en toe verplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:32
rened80 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:36:
[...]

Je moet wel op een desktop kijken, op de mobiele site staan ze niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
D-Three schreef op zondag 12 april 2015 @ 01:28:
Hoe reageert de hombot op rondslingerend kinderspeelgoed en meubels die af en toe verplaatst worden?
Zijn sensoren gebruikt hij altijd, dus hij zal als hij ze ziet ze ontwijken. Zo niet rijdt hij er gewoon overheen.
Pagina: 1 ... 18 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.