Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.162.012 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:39
Uit interesse dit topic eens gaan lezen. wie gaat er immers voor de lol stofzuigen als een robot dat voor je kan doen.
Daarnaast een beetje op youtube gekeken naar een paar willekeurige testjes:
(niet teveel waarde aan hechten, maar geeft een beeld)

50 gram suiker test

Neato botvac
YouTube: Review Neato Botvac with blade brush / Test avec brosses à lamelles

Miele Scout
YouTube: Miele Scout RX1 : Review on hard floor/ Test sur sol dur

Roomba 880
YouTube: Review Roomba 880

LG hombot (zigzag mode)
YouTube: Test du Hom bot Square [mode zigzag & turbo]

obstakel test

Neato botvac
YouTube: Prueba de Obstáculos Neato Botvac 85

Roomba 880
YouTube: Roomba 880: Prueba de obstáculos

Miele Scout
YouTube: Prueba de Obstáculos Miele Scout RX1

Suikertest 2

Neato botvac (89%)
YouTube: Prueba de Eficacia Neato BotVac85

Miele Scout (78%)
YouTube: Prueba Eficacia Miele Scout RX1

Ruumba 880 (102%, knap)
YouTube: Roomba 880: Prueba de eficacia

LG Hombot (65%)
YouTube: Prueba de eficacia LG VR6260LV

[ Voor 20% gewijzigd door rinkel op 13-04-2015 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Ben altijd een grote fan van de trilobite stofzuiger geweest. Echte zuigkracht, geen onderhoud (borstels schoonmaken) en voorzichtig met mijn spullen. Alleen nu is de accu wel klaar. Kan voor 100 euro een nieuwe accu kopen, maar wellciht is het toch tijd voor vervanging.

De Neato's lijken mij mooie apparaten, maar doen die het ook in het donker? Las ergens in een review dat iemand een lampje laat branden omdat de stofzuiger anders zijn weg niet vind (?)

De Roomba's vind ik te wild, botsen mij teveel en te hard.

Andere suggesties voor stofzuigers die ook echt een beetje zuigen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iemand ervaring met een iRobot Braava (380)? In het bijzonder op laminaatvloeren, evt. valkuilen etc.?

http://www.irobot.nl/Wink...O2U5byCgsUCFQzJtAodlH8AyA

/edit

Wat reviews gelezen, en lijkt me een goede aanvulling op m'n Roomba 650. Morgen binnen als het goed is :)

[ Voor 58% gewijzigd door Exorcist op 19-04-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:38
MeTooPV schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:53:
Ben altijd een grote fan van de trilobite stofzuiger geweest. Echte zuigkracht, geen onderhoud (borstels schoonmaken) en voorzichtig met mijn spullen. Alleen nu is de accu wel klaar. Kan voor 100 euro een nieuwe accu kopen, maar wellciht is het toch tijd voor vervanging.

De Neato's lijken mij mooie apparaten, maar doen die het ook in het donker? Las ergens in een review dat iemand een lampje laat branden omdat de stofzuiger anders zijn weg niet vind (?)

De Roomba's vind ik te wild, botsen mij teveel en te hard.

Andere suggesties voor stofzuigers die ook echt een beetje zuigen zijn welkom.
Een lampje aanlaten voor de stofzuiger :$ ... kan misschien de Samsung / LG zijn die die camera's op het plafond gericht hebben voor locatie bepaling? Neatos werken met Radar, doet het prima in mijn badkamer als ik hem in het donker achterlaat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb de Roomba 785 nu een paar weken. Af en toe word ik helemaal gek van het ding. Hij kan maar moeilijk overal komen. Laat vuil liggen. Loopt vast op het tapijt. Is leeg en niet naar het dock gereden.
Ik heb het dock een paar keer verplaatst en ondertussen staat ie onder het bed. Ik heb de Roomba maar eens gereset... in de hoop dat ie weer opnieuw ging leren.
Maar dat valt tegen zeg. Als 'dock' begint te knipperen is hij nog wel een half uur doelloos rondjes aan het rijden. Ik heb ook geen idee hoe ik dat kan verbeteren.
Hoe leert hij waar zijn dock staat en is een light house daar voor nodig?
Stoor je zijn programma als je heb halverwege oppakt om hem van ellende maar in de gang te zetten zodat ie vanuit daar naar zijn dock kan (wat ie vervolgens dus niet doet en net zo snel de kamer weer in rolt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

De roomba's hebben geen programma. Die rijden gewoon rond en uiteindelijk hebben ze meestal wel alles te pakken. De dock vind het ook pas als de roomba er een meter bij in de buurt is. Gewoon zorgen dat je de dock niet in een hoekje neerzet.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Len schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:18:
De roomba's hebben geen programma. Die rijden gewoon rond en uiteindelijk hebben ze meestal wel alles te pakken. De dock vind het ook pas als de roomba er een meter bij in de buurt is. Gewoon zorgen dat je de dock niet in een hoekje neerzet.
De Roomba's scannen wel degelijk de ruimte en weten wat ze al hebben gehad en nog moeten. Het ziet er ineffectief uit, maar alles wordt uiteindelijk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Exorcist schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:19:
[...]

De Roomba's scannen wel degelijk de ruimte en weten wat ze al hebben gehad en nog moeten. Het ziet er ineffectief uit, maar alles wordt uiteindelijk meegenomen.
Nee.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:39
Pfff.... Zo te horen ben ik blij dat ik een botvac heb gekocht en geen roomba.
Hij zuigt behoorlijk goed. Ook weinig botsen en als dat t al is, is het zachtjes. Alleen langs de keukenplint heeft ie wat moeite, wssn omdat die wat terug calt en de lidar dan denkt dat de onderkant van de kastjes, de muur is.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ik heb helemaal geen problemen met mijn roomba. Alleen ik ga dat niet elke week hier op het forum zetten. Je leest dus vaak alleen de negatieve dingen omdat klagende mensen eerder hun gal willen spuwen.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tsja. Voor mij dé aankoop van 2014. Enige is dat we verleden jaar een nieuw vloerkleed hebben gekocht, die hoogpolig is. Te hoog voor de Roomba, maar hij probeert het soms wel en loopt vast. Ik zet dan een prullenbak op de hoek en het is opgelost. Verder niets dan lof.

Morgen de Braava eens testen iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:44
Exorcist schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:07:
Iemand ervaring met een iRobot Braava (380)? In het bijzonder op laminaatvloeren, evt. valkuilen etc.?

http://www.irobot.nl/Wink...O2U5byCgsUCFQzJtAodlH8AyA

/edit

Wat reviews gelezen, en lijkt me een goede aanvulling op m'n Roomba 650. Morgen binnen als het goed is :)
ik ben zeker benieuwd naar je ervaringen. Ikzelf heb een botvac (waarvan heel tevreden) en zou eveneens een 380 aanschaffen voor erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb de "oorspronkelijke" versie (het heette eerst Mint en was gemaakt door US Robotics, maar later overgekocht door Roomba).

Mijn ervaring: het is langzaam, maar stil en maakt goed schoon. In mijn versie heb ik geen vloeistofreservoir, waardoor je het doek zelf nat moet houden. Hoewel een doek goed genoeg is voor zo'n 20m2 aan ruimte.

De rubbers van de wielen zijn na zoveel jaar wel losgeweekt. Een vervangende set is niet te vinden. Ik heb deze daarom met secondelijm weer vast gelijmd.

De accu duur valt ook wel mee. Ik schat dat ie zo'n 50m2 kan boenen alvorens de accu leeg is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 23:54
kmf schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:17:
De rubbers van de wielen zijn na zoveel jaar wel losgeweekt. Een vervangende set is niet te vinden. Ik heb deze daarom met secondelijm weer vast gelijmd. De accu duur valt ook wel mee. Ik schat dat ie zo'n 50m2 kan boenen alvorens de accu leeg is.
Onderdelen voor de mint zijn hier te koop, maar de prijzen lijken me aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Len schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:18:
Weet je dat wel heel zeker? De vorige keren, voor de reset, leek het er namelijk wel op dat ie makkelijker door de keuken reed.
En daarnaast... als je meerdere kamers hebt, hij moet toch somehow weten waar hij is en waar de dock staat? Vrij zicht op een dock overal in huis is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
iAmRenzo schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:46:
Weet je dat wel heel zeker? De vorige keren, voor de reset, leek het er namelijk wel op dat ie makkelijker door de keuken reed.
Misschien heb je hier wat aan. Ik begrijp eruit dat ie wel een soort logarithme heeft waarmee de route bepaald wordt, samen met z'n sensors natuurlijk, dus het is zeker niet zo dat ie lukraak maar wat doet. Maar het is me niet duidelijk of hij de eerste keer een map van de ruimte maakt en opslaat, zodat hij de volgende keer gerichter kan schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net borstels en filters via ebay besteld.
Om de een of andere reden is mijn Roomba borsteltje bijna al z'n haren kwijt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

iAmRenzo schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:46:
[...]

En daarnaast... als je meerdere kamers hebt, hij moet toch somehow weten waar hij is en waar de dock staat? Vrij zicht op een dock overal in huis is onmogelijk.
De Roomba rijdt rond op de manier hoe insecten een omgeving verkennen. Redelijk lukraak dus. Als ie in een nieuwe ruimte komt, dan gaat ie daar ook rondhangen.
Grote kans dat ie dus meerdere keren komt.

In principe kan je een beetje sturen met lighthouses/beacons. Maar in de praktijk maakt het voor mij niks uit en laat ik het gewoon zijn gang gaan. Alles wordt toch schoon.

Als z'n accu op begint te raken zal ie een andere route nemen, bredere hoeken en zo, op zoek naar z'n lighthouse. En dan zal ie in die ruimte blijven tot z'n accu echt leeg is. De kans bestaat dus ook dat ie het niet redt en je hem zelf moet vinden en terug plaatsen als je terug komt van werk.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

kmf schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:29:
De Roomba rijdt rond op de manier hoe insecten een omgeving verkennen. Redelijk lukraak dus. Als ie in een nieuwe ruimte komt, dan gaat ie daar ook rondhangen.
Grote kans dat ie dus meerdere keren komt.

In principe kan je een beetje sturen met lighthouses/beacons. Maar in de praktijk maakt het voor mij niks uit en laat ik het gewoon zijn gang gaan. Alles wordt toch schoon.

Als z'n accu op begint te raken zal ie een andere route nemen, bredere hoeken en zo, op zoek naar z'n lighthouse. En dan zal ie in die ruimte blijven tot z'n accu echt leeg is. De kans bestaat dus ook dat ie het niet redt en je hem zelf moet vinden en terug plaatsen als je terug komt van werk.
Maar iRobot is een robotfabrikant. Het lijkt me toch dat ie op een of andere manier wel moet zien of iets ook schoon is of dat ie ergens nog niet is geweest...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Trust maakt computer accessoires. Wil niet meteen zeggen dat ze goed zijn. (persoonlijke mening over Trust). Ik zie ook uit verschillende video's dat de Irobot minder doelgericht zijn werk doet. Hij rijd vaker over een stuk heen dat hij al gehad heeft plus er zit geen voor ons logische volgorde in.

Ik zelf heb een Neato en die gaat gewoon heel structureel te werk. Hij verdeelt je kamer in verschillende vierkanten waarvan deze eerst rustig de hoeken en zeikanten na loopt en daarna via een zig zag patroon het vak doet afwerken.

[ Voor 11% gewijzigd door Brutuss op 20-04-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

iAmRenzo schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:18:
[...]

Maar iRobot is een robotfabrikant. Het lijkt me toch dat ie op een of andere manier wel moet zien of iets ook schoon is of dat ie ergens nog niet is geweest...?!
Het is een keuze die ze maken. Er zit wel een dirt detect in, waarbij ie dan een stukje flink vervuilde grond extra aandacht geeft.

Ook wordt er verdacht lang rond obstakels geveegd. Waarschijnlijk ziet ie dat als "stoelen=leefruimte" -> extra vies.

Ik vind het prima werken zo. Het eindresultaat is gewoon goed. Nadeel is de tijd, maar als je zelf toch niet aanwezig bent, maakt het ook niks uit

Ik heb daarnaast ook een botvac. Hoewel deze systematischer werkt, wordt er bij mij wat minder goed schoongemaakt. Lichte vuildeeltjes kunnen namelijk weggeblazen worden. En altijd naar een stuk grond waar ie "al" is geweest. Dus die deeltjes worden niet meer meegenomen deze sessie.

De roomba daarentegen zal vanuit meerdere hoeken dit aanpakken. 1 van de hoeken zal het vuildeeltje wel oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

kmf schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:01:
Het is een keuze die ze maken. Er zit wel een dirt detect in, waarbij ie dan een stukje flink vervuilde grond extra aandacht geeft.

Ook wordt er verdacht lang rond obstakels geveegd. Waarschijnlijk ziet ie dat als "stoelen=leefruimte" -> extra vies.

Ik vind het prima werken zo. Het eindresultaat is gewoon goed. Nadeel is de tijd, maar als je zelf toch niet aanwezig bent, maakt het ook niks uit

Ik heb daarnaast ook een botvac. Hoewel deze systematischer werkt, wordt er bij mij wat minder goed schoongemaakt. Lichte vuildeeltjes kunnen namelijk weggeblazen worden. En altijd naar een stuk grond waar ie "al" is geweest. Dus die deeltjes worden niet meer meegenomen deze sessie.

De roomba daarentegen zal vanuit meerdere hoeken dit aanpakken. 1 van de hoeken zal het vuildeeltje wel oppikken.
Hmm. Nou ja, af en toe is het resultaat toch wat minder helaas. Het is jammer dat je ook niet zijn route kunt uitlezen. Ik heb af en toe het idee dat ie ergens niet is geweest (in die hele ruimte denk ik dan).
Het is daarom wel jammer dat ie niet "leert". Je komt er dus niet helemaal achter hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

iAmRenzo schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:04:
[...]

Hmm. Nou ja, af en toe is het resultaat toch wat minder helaas. Het is jammer dat je ook niet zijn route kunt uitlezen. Ik heb af en toe het idee dat ie ergens niet is geweest (in die hele ruimte denk ik dan).
Het is daarom wel jammer dat ie niet "leert". Je komt er dus niet helemaal achter hoe of wat.
Wellicht is het ook heel afhankelijk van hoe je huis is ingericht. Maar als je wilt zien waar ie wel of niet gaat, dan kan je natuurlijk zo'n foto maken met superlage shutterspeed zoals je op internet ziet. Zie je welke patroon ze rijden

http://twistedsifter.com/...photos-of-a-roombas-path/

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3568/3458136141_bb0bbe5812_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Braava is binnen. Leuk ding. Compact, fluisterstil. Eerst even met droge doek laten rijden, erna even met een natte. Resultaat is erg goed te noemen.

Ik laat hem nu maar even laden. Nadeel (wat je van te voren weet) is het niet hebben van een docking station (adapter gaat in de Braava) en het niet automatisch kunnen instellen. Anderzijds, de Roomba loopt iedere nacht om 0:00 en als ik weg ben in de ochtend druk ik gewoon op 't knopje. Dweilen hoeft ook niet iedere dag :)

De GPS unit (NorthStar Cube) doet hopelijk wel lang op de twee D batterijen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WmRFP2qlNmQXIWqJvcwl1c5W/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 20-04-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:32
Jochemd13 schreef op zondag 12 april 2015 @ 08:28:
[...]

Zijn sensoren gebruikt hij altijd, dus hij zal als hij ze ziet ze ontwijken. Zo niet rijdt hij er gewoon overheen.
Maar dit ding leert toch zijn omgeving? Dus als je iets wegneemt of verplaatst dat er al een tijdje staat, vormt dat geen probleem? Lijkt me ook logisch als het geen probleem zou vormen omdat een woning niet statisch is en de stofzuiger daarop voorzien moet zijn. Maar hoe de algoritmes en de programmeurs daar over denken, is natuurlijk iets anders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

D-Three schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:59:
[...]

Maar dit ding leert toch zijn omgeving?
Nee!
Dus als je iets wegneemt of verplaatst dat er al een tijdje staat, vormt dat geen probleem? Lijkt me ook logisch als het geen probleem zou vormen omdat een woning niet statisch is en de stofzuiger daarop voorzien moet zijn. Maar hoe de algoritmes en de programmeurs daar over denken, is natuurlijk iets anders :P
kmf zei het goed:

kmf in "Robotstofzuigers"

[ Voor 7% gewijzigd door Len op 20-04-2015 21:06 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Exorcist schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:10:

de gps unit, moet je deze verplaatsen in elke ruimte? Dus eerst in de woonkamer plaatsen, dan erna de robot oppakken + northstar in de keuken plaatsen enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:28

Grvy

Bot

Exorcist schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:10:
Braava is binnen. Leuk ding. Compact, fluisterstil. Eerst even met droge doek laten rijden, erna even met een natte. Resultaat is erg goed te noemen.

Ik laat hem nu maar even laden. Nadeel (wat je van te voren weet) is het niet hebben van een docking station (adapter gaat in de Braava) en het niet automatisch kunnen instellen. Anderzijds, de Roomba loopt iedere nacht om 0:00 en als ik weg ben in de ochtend druk ik gewoon op 't knopje. Dweilen hoeft ook niet iedere dag :)

[afbeelding]
Ik zit ook al heel lang te twijfelen of ik zo een Braava naast mn Roomba 650 wil.. ik vind de prijs wel een beetje teveel voor een addon (want de Roomba doet hetzelfde behalve dweilen) denk je dat in de long term dit duo zich blijft bewijzen?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

coase schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:06:
[...]

de gps unit, moet je deze verplaatsen in elke ruimte? Dus eerst in de woonkamer plaatsen, dan erna de robot oppakken + northstar in de keuken plaatsen enz?
Wel als het een andere verdieping is, dus ik moet 'm als ik hem op de eerste verdieping of zolder wil laten dweilen inderdaad verplaatsen. Verder niet (zegt men, nog niet getest), als je hem goed plaatst doet hij meerdere kamers probleemloos (signaal kaatst via muren en plafonds).

Hij doet het ook zonder overigens, maar "mapped" zijn omgeving dan niet en dweilt dan meer lukraak.
Grvy schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:06:
[...]

Ik zit ook al heel lang te twijfelen of ik zo een Braava naast mn Roomba 650 wil.. ik vind de prijs wel een beetje teveel voor een addon (want de Roomba doet hetzelfde behalve dweilen) denk je dat in de long term dit duo zich blijft bewijzen?
Ik denk het wel. De Roomba maakt echt keurig de vloer vrij van stof en andere zooi, maar ik moest nog immer dweilen (kinderhandjes, blote voetafdrukken etc.). Een Roomba haalt ook geen limonadevlekken (ik noem maar wat) weg.

Nou zal ik zeggen, ik kan simpelweg niet tegen "zooi" op de grond. Of het nu haren zijn of minieme strepen op de vloer, ik erger me er dermate aan dat ik niet rustig kan zitten voor het schoon/schoner is. Ik stofzuigde voorheen dan ook gerust 4/5x per week, dweilen een keer of 2. Dus als je wat obsessief bent aangelegd en je je vaak ergert aan strepen of wat dan ook op de vloer.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 20-04-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik had het over de hombot en kmf over de roomba ;) Maar ik gok dat het principe hetzelfde is. Ik heb mijn twijfels omdat de LG website toch specifiek zegt dat de hombot de kamer en objecten in kaart brengt.
De HOM-BOT is in staat om een kaart samen te stellen van de kamer met daarop alle objecten en hun locaties. Zo kan de HOM-BOT zelf berekenen wat de efficiëntste route is.
Maar zoals ik al zei, het zou onlogisch zijn als hij na het inleren niet kan leren dat een object verplaatst is :P

Wel jammer dat ze geen maken die lager is dan 8 cm, dan zou hij ook onder mijn kast kunnen...

[ Voor 14% gewijzigd door D-Three op 20-04-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:54

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik ben eigenlijk ook best blij met mijn Roomba 651. Het botsen had idd soms wat zachter gekunt, maar verder werkt ie prima. Zeker de toevoeging van de ThinkingCleaner plaat maakt het geheel nog veel functioneler en handiger.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

martinvdm schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:17:
Ik ben eigenlijk ook best blij met mijn Roomba 651. Het botsen had idd soms wat zachter gekunt, maar verder werkt ie prima. Zeker de toevoeging van de ThinkingCleaner plaat maakt het geheel nog veel functioneler en handiger.
Nooit van gehoord, maar het filmpje net bekeken. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 12:54

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Exorcist schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:20:
[...]

Nooit van gehoord, maar het filmpje net bekeken. Nice!
Werkt boven verwachting goed. Ik snap eigenlijk niet dat IRobot dat zelf nog niet ontwikkeld heeft. Tegenwoordig wil iedereen toch alles met smartphone doen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

martinvdm schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:25:
[...]

Werkt boven verwachting goed. Ik snap eigenlijk niet dat IRobot dat zelf nog niet ontwikkeld heeft. Tegenwoordig wil iedereen toch alles met smartphone doen.
Zal ongetwijfeld komen, zo overtuig je huidige eigenaren van een oude(re) Roomba om tóch voor een nieuwer model te gaan. Niet gelijk voluit gaan met je product maar langzaamaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04:06
Iemand hier ervaring met de philips 8810/01 robotstofzuiger. ik kan er bijzonder weinig reviews over vinden, en ook in de pricewatch vond ik hem niet.

hij is via de ing rentepunten winkel voor een zeer schappelijke prijs te bestellen (179 ipv 299 euro)

Dus vandaar dat mijn interesse was gewekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:10
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger. Mijn budget is rond de €300. Ik heb een beetje reviews zitten kijken, en van de robots in de pricewatch lijkt de Neato Robotics XV Signature de beste bang voor mijn bucks te leveren. Wat ik vooral zoek is een beetje een slimme stofzuiger, en naar wat ik gelezen heb is de Neato daar het best in en zijn concurrenten zoals de iRobot nogal dom.

Wat is jullie mening? Is de Neato Signature XV de beste keuze voor mij? Komen er binnenkort betere modellen uit waar ik beter op kan wachten?

Edit: er is ook nog de Neato Botvac, maar het is me niet echt duidelijk wat nou de verschillen zijn. Ik zie geen enkele reden voor deze nieuwe productlijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 26-04-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:29
Ik heb nu ongeveer 6 maanden een Neato en ik ben er erg tevreden over. Hiervoor had ik een "domme" Samsung en deze zuigt veel beter (maakt ook meer herrie). Hij kan veel beter z'n weg vinden. De Neato heeft elke keer z'n oplader weer terug gevonden.

Ook is het handig dat de Neato weet wanneer er geen uitgang is. Dus als ik hem in een aparte kamer zet met de deur dicht. Dan stopt hij gewoon, als hij klaar is. Gaat niet oneindig door met rondjes rijden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Klinkt goed! Heb je ook een XV Signature? Hoe gaan ze om met tapijt (zowel hoogpolig als geweven)? Ik heb het idee dat ie zichzelf vast gaat zuigen op hoogpolig tapijt en dan niet meer weg kan rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:59
Tevreden van mijn neato tot de foutmeldingen vision blocked kwamen. Hij stond in het midden van een kamer. Zou te maken hebben met het feit dat de laser achterop niet snel genoeg draait. Dit na 6 maanden tevreden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoedje schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:00:
Ik heb nu ongeveer 6 maanden een Neato en ik ben er erg tevreden over. Hiervoor had ik een "domme" Samsung en deze zuigt veel beter (maakt ook meer herrie). Hij kan veel beter z'n weg vinden. De Neato heeft elke keer z'n oplader weer terug gevonden.

Ook is het handig dat de Neato weet wanneer er geen uitgang is. Dus als ik hem in een aparte kamer zet met de deur dicht. Dan stopt hij gewoon, als hij klaar is. Gaat niet oneindig door met rondjes rijden.
De Roomba stopt ook in een afgesloten ruimte waar de dock niet staat, als hij klaar is. Samsungs rijden dus hun accu leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Avalaxy schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:23:
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger. Mijn budget is rond de €300. Ik heb een beetje reviews zitten kijken, en van de robots in de pricewatch lijkt de Neato Robotics XV Signature de beste bang voor mijn bucks te leveren. Wat ik vooral zoek is een beetje een slimme stofzuiger, en naar wat ik gelezen heb is de Neato daar het best in en zijn concurrenten zoals de iRobot nogal dom.

Wat is jullie mening? Is de Neato Signature XV de beste keuze voor mij? Komen er binnenkort betere modellen uit waar ik beter op kan wachten?

Edit: er is ook nog de Neato Botvac, maar het is me niet echt duidelijk wat nou de verschillen zijn. Ik zie geen enkele reden voor deze nieuwe productlijn.
Omdat ze over Neato nog wel eens spreken dat de kwaliteit te wensen overlaat: Ik heb al ruim 2 jaar de Neato XV-15, werkt nog steeds uitstekend. Intussen wel al een keer de accu vervangen, maar verder nooit problemen. Erg tevreden over en al helemaal over hoe slim hij de ruimte schoonmaakt.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:42

Nakebod

Nope.

Ben je eens op een maandag thuis, een dag waarop mijn ALDI stofzuiger normaal rondjes hoort te rijden, begint ie na 2 minuten al te piepen dat de accu leeg is.
Waarschijnlijk doet hij dat al best lang, alleen ik ben op de dagen dat hij rondrijdt nooit thuis, en ook nooit echt gecontroleerd t.o.v. het begin.
Denk toch dat dat 24/7 aan het laadstation geen slimme keuze was, en een tijdschakelaar een beter idee was geweest. Achteraf gezien dan.

Ding is nu 1.5 jaar oud, dus die 6 maanden garantie op de accu ga ik niet meer redden :)
Dacht dat ik een nieuwe accu @ aliexpress wel voor goedkoop kon scoren, is hij daar 45 euro :| En bij 4allgadgets.nl 38 euro, maar pas ergens in juni weer op voorraad.
Evil mode, nieuwe stofzuiger kopen, accu wisselen, en terugbrengen. :+

Twijfel nog even wat ik doe, deze fixen voor 40 euro, of toch eens voor een slimmere stofzuiger kijken, die zich bewust is van de ruimte waar hij is.
Nu kan ik eigenlijk alleen de woonkamer doen, anders verdwaalt hij in huis :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Er zit in België een winkel waar je de originele onderdelen kan kopen en niet eens zo duur.
Google effe op het type nummer en je vindt hem wel.

Edit, hier zo:

http://www.primo-elektro.be/nl-BE/Home.aspx

[ Voor 20% gewijzigd door tlpeter op 27-04-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Kun je er geen LiPo pack van Hobbyking in stoppen? Alleen zul je dan de lader ook moeten aanpassen....
Genoeg keus iig: http://www.hobbyking.com/...ories-Turnigy_Lipoly.html

Het oude accupack bestaat waarschijnlijk uit NiMh / NiCd cellen? Die moet je idd niet 24/7 willen laden, dan krijg je geheugeneffect. Telkens compleet leegtrekken en dan pas opladen.

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 27-04-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Typenummer van de accu weet ik zo niet, typenummer van de stofzuiger weet ik wel, die had ik destijds opgezocht, inclusief potentiële reserve onderdelen :)
http://www.aliexpress.com...m-Cleaner/1586143487.html
Dit is iig de accu die ik nodig heb. Alleen, 40 euro op een apparaat van 120 euro, klinkt enorm scheef die verhouding :)

Zal hem eens voorzichtig open maken, misschien kan ik dan al goedkopere opties vinden als ik het exacte typenummer daarvan heb, en anders misschien inderdaad eens bekijken om er inderdaad een andere accupack in te modden.

En zo niet, dan heb ik mijn potentiële opvolger al gevonden: Neato XV Signature (Of de Pro)
Klinkt op papier goed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat is hem inderdaad. 25 euro is al een stuk beter.
Komen nog wel € 8,75 verzendkosten bij, maar het is iig een optie. Bedankt voor die tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Graag gedaan, ik heb daar ook een accu vandaan voor het nog oudere model :)
Ze hebben alle onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
Ik heb een probleem sinds vandaag met mijn Samsung Navibot SR8857.
Wanneer ik hem in het laadstation zet, start hij, flashed met zijn lampjes en telt af zoals vroeger, maar dan komt er enkel -On- op het display en om de 10 sec een biep. -On- blijft staan en ergens op drukken helpt gewoon niet. Ik kan dus niets meer doen met de Navi... :/

Screen:
Afbeeldingslocatie: http://www.kazzz.be/fotosopweb/Navibot2.JPG

Ik heb me al suf gezocht naar iemand met zelfde probleem op het inet, maar, niet te vinden!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Nakebod schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:25:
En zo niet, dan heb ik mijn potentiële opvolger al gevonden: Neato XV Signature (Of de Pro)
Alleen vandaag in de aanbieding bij ibood: de XV Signature Pro voor de prijs van de XV Signature (329 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Niet zo'n goede ervaringen met Neato blijkbaar: http://home-living-nl-nl....29/neato-robotstofzuiger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat maakt de keuze wel lastiger. Of misschien juist makkelijker :P
Over Neato lees ik wel vaker dat ze an sich prima hun werk doen, maar helaas kwalitatief minder zijn, als in vaker defect. Of ze worden veel meer verkocht en daardoor lees je er meer over. Blijft altijd een lastige :D
Maar iBood staat mij dan weer tegen icm eventuele garantie afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
grun93 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 05:11:
[...]

Alleen vandaag in de aanbieding bij ibood: de XV Signature Pro voor de prijs van de XV Signature (329 euro).
Perfect :D Ik zat net op een Neato deal te wachten. Wilde eigenlijk de non-Pro, maar als ik voor iets meer geld de Pro kan kopen is het alleen maar goed denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myth384
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 06:32
Hak schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:19:
Ik begrepen dat er een circuit is ingebouwd waardoor de Neato lader hem gewoon kan opladen. Deze accu heb ik: http://www.anewpow.com/neato-xv-series-apnx11-us-50p.html
Hak, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de Li-NMC accu's nu je ongeveer twee maanden verder bent. Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Avalaxy schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:23:
[...]
• Side brush (XV's hebben geen zijborstel)
• Grotere bak
• Platter (ja, die 2 millimeter maakt het verschil bij mij thuis uit: wel of niet onder de bank door kunnen rijden)
• Breder (niet fysiek, maar de onderborstel zit tot aan het randje bijna waar hij de muur volgt)

XV vs Botvac

[ Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-04-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 20:54
Myth384 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:58:
[...]

Hak, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de Li-NMC accu's nu je ongeveer twee maanden verder bent. Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag?
Ik ben ook benieuwd, want per 100 kopen is ook wat veel van het goede voor mij.

Behalve de batterijen na twee jaar op zijn, ben ik verder heel tevreden over de Neato. Ik gebruik altijd een Swiffer doekje voor het filter om er daar niet al te veel van te verbruiken. Ik ben er heel blij mee. Alleen als het basisstation wat lager zou zijn, dan zou ik die wel op een veel praktischere plek dan nu kwijt kunnen.

[ Voor 32% gewijzigd door llevering op 29-04-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myth384
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 06:32
llevering schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:23:
[...]

Ik ben ook benieuwd, want per 100 kopen is ook wat veel van het goede voor mij.

Behalve de batterijen na twee jaar op zijn, ben ik verder heel tevreden over de Neato. Ik gebruik altijd een Swiffer doekje voor het filter om er daar niet al te veel van te verbruiken. Ik ben er heel blij mee. Alleen als het basisstation wat lager zou zijn, dan zou ik die wel op een veel praktischere plek dan nu kwijt kunnen.
Kijk hier eens: http://ibatteries.eu/inde...on=article&aid=54&lang=EN Het bedrijf is gevestigd bij onze zuiderburen, dus ook geen last van bijkomende BTW.

Het filter maak ik zelf altijd schoon met een stofzuiger. Ik gebruik nog steeds het filter die oorspronkelijk in het apparaat zat.

Twee jaar? Dan heb je het nog héél netjes gedaan. Ik heb twee setjes die dermate versleten zijn dat de Neato verschillende malen moet laden tijdens een schoonmaakbeurt. Het komt daarnaast regelmatig voor dat het apparaat met een lege accu pal voor het laadstation staat wanneer ik thuis kom.
De ontwerpkeuze voor NiMH batterijen snap ik (achteraf) echt niet. Er bestaat volgens mij namelijk geen betrouwbare methode om de restcapaciteit te bepalen van dit soort accu's. De Neato merkt een lege accu op als het al te laat is en stelt vervolgens zijn verbruiksmeter bij om de volgende keer eerder naar huis te gaan .
Ik vind het onbegrijpelijk dat ze voor de nieuwe modellen opnieuw voor NiMH gegaan zijn. Voor mij geen Neato meer zolang die er in verwekt zijn, ondanks de positieve ervaringen met het schoonmaken, de schoonmaaklogica en de goede service. (Ik kreeg na een defect met een wielmotor meteen een nieuw exemplaar opgestuurd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_uknow
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
duc848 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:51:
Iemand hier ervaring met de philips 8810/01 robotstofzuiger. ik kan er bijzonder weinig reviews over vinden, en ook in de pricewatch vond ik hem niet.

hij is via de ing rentepunten winkel voor een zeer schappelijke prijs te bestellen (179 ipv 299 euro)

Dus vandaar dat mijn interesse was gewekt
Ik heb de 8810/01 en ervaar veel kinderziektes. Het grootste probleem waar ik tegen aanloop is een kleed van 1.60 cm hoog. De robot rijdt er half op en komt daarna niet verder maar blijft wel lang proberen, hierdoor ontstaan strepen op mijn parket rond om het kleed van de banden. Na 6 keer stofzuigen zijn de bandjes al aardig versleten. De robot heeft meer problemen met hoogtes. Ik heb een strip tussen parket en tegelvloer. De onderkant van de stofzuiger komt hier tegen aan, hierdoor is de extra dweil niet te gebruiken, aangezien de dweil beschadigd bij gebruik. Obstakel detectie is slecht. De robot heeft veel kracht en ramt steeds tegen de poten van de bank omdat deze niet waargenomen worden, heel vervelend als je op de bank zit. Vazen en staande lampen krijgen ook steeds een ram en wandelen door de woning. Ik heb een verzonken matje, daar wil de stofzuiger niet overheen, het matje is zwart en de robot denkt dat het een afgrond is. Ik heb de problemen bij Philips aangekaart maar ze geven aan dat er geen oplossing is. Ik zit er aan te denken om de robot te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Laatst online: 29-09 15:00

Hak

Myth384 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:58:
[...]
Ik heb ze ook bij Ibatteries gekocht. Nu twee maanden later doen ze het nog steeds perfect, ik kan m'n hele huis laten zuigen op één volle accu en ben daardoor gewoon hartstikke tevreden over m'n Neato. Zoals je zegt is het onbegrijpelijk dat ze hun robots leveren met inferieure NiMH's die al na een half jaartje op zijn. Investeren in dit setje batterijen is dus echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 12:38
Je kan van die Neato zeggen wat je wilt, de mijne is een tijdje geleden van de trap gelazerd. Dat zou niet moeten gebeuren maar hij had zich waarschijnlijk vergist ergens O+ .

Afijn, 13 treden naar beneden en daar kwam hij op de houten vloer terecht. Het enige wat er kapot ging was een wielophanging. Die heb ik gelijmd maar dat ging ook niet lang goed. Van de week zal ik het ding aan elkaar epoxyen en dan zou het weer goed moeten gaan.

Met gelijmd pootje deed het ding het overigens weer weken prima! :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Ben aan het kijken naar een Robotstofzuiger omdat ik lui ben ;) . Heb ook geen zin om elke week de schoonmaakdame weer centjes te moeten geven.

Mijn vrouw en ik gaan een stuk groter wonen en willen dus graag voor het nieuwe huis een robotstofzuiger.

De beneden verdieping is circa 100 vierkante meter (Hal voor, woonkamer, hal achter en keuken). Dit is helemaal gelijksvloer.

Daarnaast zou het handig zijn om boven (af en toe) ook te stofzuigen met de robot. Hier zijn iets meer opstapjes dus gaat het om een hal en 1 grote slaapkamer.

Heb gekeken naar Neato en Roomba.
Roomba lees ik veel meer slechte verhalen over. Naar mijn mening klagen mensen alleen maar en positeve verhalen worden amper tot niet op internet gezet.

De volgende punten zijn van belang:

* Datum en tijd dat de robot aan het werk instellen
* Makkelijk upgraden indien nodig (firmware)
* Gebruiksgemak, hij vind zijn eigen laadstation
* Goed schoonmaken (niet vuil verplaatsen, dit kan ik zelf ook met mij sokken)
* Stroom verbruik
* Diverse vloeren (hard houten vloer en tegelvloer)

Optioneel:
* Dweilen (nat schoonmaken?)

Wij hebben geen huisdieren en ook geen intentie.
Er ligt in de woonkamer en slaapkamer 1 half hoogpolig tapijt. Dit hoeft niet te worden gestofzuigd maar erop vastlopen is wel heel lastig.

Owja, budget is circa 300-500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Aan de hand van de reviews die ik gelezen heb past de neato perfect bij je. Is vandaag in de aanbieding op iBood :) http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Avalaxy schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:07:
Aan de hand van de reviews die ik gelezen heb past de neato perfect bij je. Is vandaag in de aanbieding op iBood :) http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
Zag hem staat ja... 50 euro besparing is altijd leuk ;)

Wacht nog even andere reacties af..
In de tussentijd revieuws te lezen op robotstofzuigerstore.nl (coolblue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Heeft er iemand eigenlijk een neato in gebruik op een leistenen zwarte (glanzende) vloer? Ik begrijp dat stofzuigrobots niet van zwarte vloeren houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Geen idee waarom eigenlijk, maar ik dacht altid dat Roombla de eindbaas onder de " betaalbare" robot stofzuigers was?is?

Ik wil er graag op (hopelijk korte) termijn ook ene aanschaffen. Budget +-400EUR. Maar vind het ook erg lasting. Ik wil hem eigenlijk vooral inzetten op de BG en dan voornamelijk gang woonkamer en keuken. Alles tezamen is dit ongeveer 60m2. De overige ruimtes onder WC, berging, washok en garage zijn allen afgesloten door een deur.
Entree, woonkamer en keuken zijn voorzien van laminaat vloer. Er zijn uiteraard wat obstakels (de gebruikelijke: hoekbank, salontafel, dressoir, eetkamer tafel+stoelen). Daarnaast hebben we wat variabelen… Speelgoedkist, buggy/kinderwagen, die meestal een nieuwe plaats krijgen .

Wie heeft er ervaringen met robots op laminaat in verschillende ruimtes (doorgang deur meestal open, maar kan incidenteel gesloten zijn). En dan nog de spullen die wellicht af en toe andere plaats krijgen enw at rondslingerend speelgoed…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Avalaxy schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:07:
Ik heb ook een Neato maar ik zou voor een paar tientjes meer hem toch echt kopen bij een winkel met (goede) service. Het is een fijn ding maar de kans dat je service nodig hebt is vrij groot en dan is iBood niet echt de leverancier waar ik op zou willen vertrouwen.
asing schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:45:
Je kan van die Neato zeggen wat je wilt, de mijne is een tijdje geleden van de trap gelazerd. Dat zou niet moeten gebeuren maar hij had zich waarschijnlijk vergist ergens O+ .
Hier ook al twee keer gebeurd. Weliswaar van een klein trapje (3 treden) en zonder schade. Ik laat hem dus ook niet meer boven aan de grote trap aan het werk.
Vecodo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:05:
Ben aan het kijken naar een Robotstofzuiger omdat ik lui ben ;) . Heb ook geen zin om elke week de schoonmaakdame weer centjes te moeten geven.
Ik heb zowel de neato als de roomba gehad en de Neato wint het bij mij ruim. Ik zou wel kiezen voor de nieuwe Neato mét zij borstel.
wienesroa schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:56:
Wie heeft er ervaringen met robots op laminaat in verschillende ruimtes (doorgang deur meestal open, maar kan incidenteel gesloten zijn). En dan nog de spullen die wellicht af en toe andere plaats krijgen enw at rondslingerend speelgoed…
Rondslingerend speelgoed is niet echt handig met een robot. Je zal eerst even op moeten ruimen voordat de robot aan de gang gaat. (Als het goed is doe je dat ook als je gewoon gaat stofzuigen). Verder doet de neato het erg goed met verschillende ruimtes en kan hij tussendoor (indien nodig) nog even opladen. Als een deur dicht is, kan hij (uiteraard) niet naar binnen en zal dus die kamer(s) overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
quote:

wienesroa schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:56:
Rondslingerend speelgoed is niet echt handig met een robot. Je zal eerst even op moeten ruimen voordat de robot aan de gang gaat. (Als het goed is doe je dat ook als je gewoon gaat stofzuigen). Verder doet de neato het erg goed met verschillende ruimtes en kan hij tussendoor (indien nodig) nog even opladen. Als een deur dicht is, kan hij (uiteraard) niet naar binnen en zal dus die kamer(s) overslaan.

En is de Neato zelflerend, of moet hij op een of andere manier de ruimtes aangeleerd krijgen?
En stel de deur is dicht, gaat hij dan de volgende schoonmaakronde wel naar die ruimte?

Zijn er btw ook modellen waarbij er geen zak nodig is? (Ik ben nogal lui en merk bij de " gewone" stofzuiger dat ik de Philips bak nog wel regelmatig leeg maak, maar de stofzak in de Bosch wordt vrijwel nooit geleegd/vervangen omdat ik geen idee heb waar de stofzakken opgeborgen zijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
De Neato Botvac begint in ieder geval elke keer weer vers. Als er een deur dicht zit dan probeert hij daar niet naar binnen te gaan.

Heb de Botvac 70e met andere (veel stillere) borstel nu een paar maanden en ik ben er wel over te spreken. De stofbak zit altijd erg vol, moet hem eigenlijk elke keer wel legen. Dat is dan geen heel fris klusje helaas. Je moet wel je huis eerst opruimen zodat hij zich niet verslikt in kattenspeeltjes of schoenveters, maar dat is goed te doen zolang je geen programma instelt.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

De Neato maakt elke keer een scan van de ruimte. Hij bekijkt de ruimte dus elke keer weer opnieuw en bepaald dan hoe hij het gaat doen. Een gesloten deur is hetzelfde als een muur.

Als de deur de volgende keer weer open is, ziet hij daar een gat en zal hij er naar toe gaan.

De bak moet je elke keer legen, even filter er afhalen en boven de vuilnisbak legen. Ik vind het niet zo'n probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door emnich op 29-04-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Wat is de minimale hoogte van meubels dat hij aan kan? Ga ik tocg straks eens meten aan bank etc...
En hoe " goed" kan hij hoeken bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

wienesroa schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:34:
Wat is de minimale hoogte van meubels dat hij aan kan? Ga ik tocg straks eens meten aan bank etc...
En hoe " goed" kan hij hoeken bereiken?
Ik heb de versie zonder zij-borstel en die doet de randjes iets minder goed. Ik zou dus wel aanraden om de nieuwe versie te nemen met borstel. Hoekjes is een zwak punt, deze zal je af-en-toe toch even met de hand moeten doen.
rookie no. 1 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:33:
Na een dagje de Roomba 870 in het bezit te hebben:
-betere accuduur dan de 780
-wat sneller dan de 780
-een heel fijn grotere opvangbak

Ik ben er blij mee!

De Scooba 450 moet ik nog even aan wennen, maar gaat vast ook bevallen.
Je hebt de scooba nu een paar maanden. Hoe bevalt hij? Ik ben enorm aan het twijfelen of het de moeite waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ik heb de versie zonder zij-borstel en die doet de randjes iets minder goed. Ik zou dus wel aanraden om de nieuwe versie te nemen met borstel. Hoekjes is een zwak punt, deze zal je af-en-toe toch even met de hand moeten doen.

Wat te snel op plaats bericht geklikt. Sorry...

Welk type heeft wel deze zij beugel?

[ Voor 17% gewijzigd door wienesroa op 29-04-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ze hebben precies 2(!) types. Een blik op de site en je weet het....

http://www.neatorobotics.com/robot-vacuum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
emnich schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:37:
[...]

[...]
De VX is zonder zijborstel en de Botvac met zijborstel, als ik het goed heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vecodo op 29-04-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
emnich schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:09:
Ze hebben precies 2(!) types. Een blik op de site en je weet het....

http://www.neatorobotics.com/robot-vacuum/
Nou ik zie 70e 75 80 85.... Dus zijn er wel wat meer, zal straks eens verder zoeken welke ik nou precies nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 07:39

Mystikal

It never hurts to help!

Een tip voor de stofbakjes van de Neato. Ik gebruik al een jaar of 2-3 tissues (liefst zo goedkoop/doorzichtig mogelijk) en die plaats ik over het filter. Vervolgens plaats ik het filtertje terug in de stofbak en scheur het restant restje tissue er vanaf. Bij het legen haal ik de filter los en klop ik het bakje uit. De tissue zorgt ervoor dat je geen rotzooi in je filter krijgt en dus netjes schoon blijft. Ideaal! Schoonmaken is daardoor stukken sneller en frisser. Daarnaast 'slijt' je filter ook niet zo snel!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

De botvac serie is mét en de XV serie is zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
Mystikal schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:29:
Een tip voor de stofbakjes van de Neato. Ik gebruik al een jaar of 2-3 tissues (liefst zo goedkoop/doorzichtig mogelijk) en die plaats ik over het filter. Vervolgens plaats ik het filtertje terug in de stofbak en scheur het restant restje tissue er vanaf. Bij het legen haal ik de filter los en klop ik het bakje uit. De tissue zorgt ervoor dat je geen rotzooi in je filter krijgt en dus netjes schoon blijft. Ideaal! Schoonmaken is daardoor stukken sneller en frisser. Daarnaast 'slijt' je filter ook niet zo snel!
Ik doe het ietsje anders. Scheur 2 velletjes van meerlaags toiletpapier af en daarvan dan weer 1 laag afpellen. Dit past exact voor het filter, van de Botvac dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
LinuX-TUX schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:15:
• Platter (ja, die 2 millimeter maakt het verschil bij mij thuis uit: wel of niet onder de bank door kunnen rijden)
De bank ophogen is geen optie? Die paar millimeter merk je denk ik niet, qua zitcomfort.

Sowieso zijn er altijd wel dingetjes die je aan moet passen als je een botje koopt. Bijvoorbeeld snoertjes en legoblokjes opruimen, of stekkerdozen met dubbelzijdig tape vastplakken. De poang stoel van Ikea was nog een struikelblokje voor de robot, maar dat heb ik opgelost door hem op een paar slotbouten te zetten tijdens het schoonmaken. De houten poten zijn voor de helft ingeboord zodat de bouten geen kant op kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2q1xs2q.jpg

Die donkere strepen onder de poten zijn stukken vilt, die je niet ziet als de stoel gewoon op de grond staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
grun93 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:17:
[...]

De bank ophogen is geen optie? Die paar millimeter merk je denk ik niet, qua zitcomfort.

Sowieso zijn er altijd wel dingetjes die je aan moet passen als je een botje koopt. Bijvoorbeeld snoertjes en legoblokjes opruimen, of stekkerdozen met dubbelzijdig tape vastplakken. De poang stoel van Ikea was nog een struikelblokje voor de robot, maar dat heb ik opgelost door hem op een paar slotbouten te zetten tijdens het schoonmaken. De houten poten zijn voor de helft ingeboord zodat de bouten geen kant op kunnen.

[afbeelding]

Die donkere strepen onder de poten zijn stukken vilt, die je niet ziet als de stoel gewoon op de grond staat.
:D ... die stoel

Ja, paar simpele bierviltjes zouden inderdaad al genoeg moeten zijn. Ben helaas wat lui uitgevallen en het komt er nooit van :+ .

offtopic:
Tevens ook op huizen jacht en dan gaat dat bankstel sowieso niet mee, dus ... in de catagorie 'is het het waard?' ... voor mij niet zo. Ga wel weer op bankstel jacht met de stofzuiger onder mijn arm :+

• Bankstel zit superlekker? - Check
• Bankstel is makkelijk te onderhouden? - Check
• Bankstel kan tegen een stootje en gaat een tijdje mee? - Check
• Bankstel is stofzuigervriendelijk? - Fail ... volgende bankstel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Laatst online: 15:19
Nu hebben we anderhalf jaar de Roomba 530, maar aangezien hij het steeds minder goed ging doen hebben we hem zojuist eens goed schoongemaakt. Hij zat van binnen dus echt helemaal vol met haren en ook vol stof voor de sensoren in de stootbalk. Nu begrijp ik ook waarom die steeds meer overal tegenaan begon te rijden. De tandswieltjes ook eens goed gereinigd, die zaten ook helemaal vol. Raad het zeker aan om het eens te doen, niet ingewikkeld, max uurtje werk en hij is weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

gijoy schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:02:
Nu hebben we anderhalf jaar de Roomba 530, maar aangezien hij het steeds minder goed ging doen hebben we hem zojuist eens goed schoongemaakt. Hij zat van binnen dus echt helemaal vol met haren en ook vol stof voor de sensoren in de stootbalk. Nu begrijp ik ook waarom die steeds meer overal tegenaan begon te rijden. De tandswieltjes ook eens goed gereinigd, die zaten ook helemaal vol. Raad het zeker aan om het eens te doen, niet ingewikkeld, max uurtje werk en hij is weer als nieuw.
Dat doe ik ongeveer 1 keer per maand. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
emnich schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:37:
[...]Je hebt de scooba nu een paar maanden. Hoe bevalt hij? Ik ben enorm aan het twijfelen of het de moeite waard is...
De Roomba is mijn grootste aanwinst, daar zou ik echt niet zonder willen. De Scooba bevalt ook erg goed, die gooi ik aan nadat de Roomba z'n rondje heeft gedaan en ik de deur uit moet. Degelijk ontworpen apparaat die volgens mij lang mee gaat.

Wel is het zo dat als je snel even het huis aan de kant wilt hebben, het handiger is om zelf de stofzuiger en dweilstok ter hand te nemen. Heb je de tijd (bv. je gaat de deur uit voor je werk of boodschappen), dan is de combinatie van dit duo heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
4tune schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:23:
[...]Ik doe het ietsje anders. Scheur 2 velletjes van meerlaags toiletpapier af en daarvan dan weer 1 laag afpellen. Dit past exact voor het filter, van de Botvac dan. :)
Mystikal schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:29:
Dat heb je dus niet nodig bij de 800 serie van de iRobot Roomba's. Die hebben een heel goed en groot filter. Dat was, net als een groter afvalbakje, bij de vorige series nog een verbeter puntje, wat ze dus hebben aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Het eerste apparaat van Philips met goede software en update support moet ik nog tegenkomen en dát is wel wat bepaalt of zo'n robot goed zijn werk doet of niet. Heb nog meer vertrouwen in de instap robotstofzuigers die je bij de Aldi regelmatig ziet i.c.m. de prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door rookie no. 1 op 30-04-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
brinkdinges schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:22:
De Neato Botvac begint in ieder geval elke keer weer vers. Als er een deur dicht zit dan probeert hij daar niet naar binnen te gaan.

Heb de Botvac 70e met andere (veel stillere) borstel nu een paar maanden en ik ben er wel over te spreken. De stofbak zit altijd erg vol, moet hem eigenlijk elke keer wel legen. Dat is dan geen heel fris klusje helaas. Je moet wel je huis eerst opruimen zodat hij zich niet verslikt in kattenspeeltjes of schoenveters, maar dat is goed te doen zolang je geen programma instelt.
Heeft iemand van jullie al modificaties gemaakt aan de Neato? Ik merk dat hij toch nog steeds blijft stranden op stoelen met een buizenframe. Ik meen in het verleden wel eens 'oplossingen' gelezen te hebben hier, maar kan ze niet meer terug vinden. Ik heb verder slechts 1 lage drempel (halve cm) in de woonkamer, dus bijv de bumper iets verlagen zou een optie kunnen zijn, iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
rookie no. 1 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:28:
[...]

[...]

Dat heb je dus niet nodig bij de 800 serie van de iRobot Roomba's. Die hebben een heel goed en groot filter. Dat was, net als een groter afvalbakje, bij de vorige series nog een verbeter puntje, wat ze dus hebben aangepakt.
Dit heb je ook niet nodig bij de neato... Ik zie hier eigenlijk ook het nut niet van in.

Het filter is heel makkelijk schoon te maken met een stofzuiger als je toch je huis een keer in de week grondig doet met de gewone stofzuiger. Je Robot moet toch ook schoongemaakt worden wil je er een beetje lang plezier van hebben. De zuigcapaciteit word naar mijn mening ook minder als je er diverse lagen tussen gaat stoppen.

Ik heb de stofzuiger inmiddels ook al bijna een jaar in gebruik en heb nog steeds het eerste filter in gebruik. Het filter net als de opvangbak van de Botvac is trouwens 2 keer zo groot als die van de XV. Hoe vaak vervang je het filter van je gewone stofzuiger? Dat doet / vergeet ook bijna iedereen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Brutuss schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:54:
[...]

Dit heb je ook niet nodig bij de neato... Ik zie hier eigenlijk ook het nut niet van in.

Het filter is heel makkelijk schoon te maken met een stofzuiger als je toch je huis een keer in de week grondig doet met de gewone stofzuiger. Je Robot moet toch ook schoongemaakt worden wil je er een beetje lang plezier van hebben. De zuigcapaciteit word naar mijn mening ook minder als je er diverse lagen tussen gaat stoppen.

Ik heb de stofzuiger inmiddels ook al bijna een jaar in gebruik en heb nog steeds het eerste filter in gebruik. Het filter net als de opvangbak van de Botvac is trouwens 2 keer zo groot als die van de XV. Hoe vaak vervang je het filter van je gewone stofzuiger? Dat doet / vergeet ook bijna iedereen denk ik zo.
Ik weet niet hoe de filters van de recente modellen van Neato zijn, maar de Pet & Allergy filters van de XV-25 zijn gewoon prima te gebruiken zonder extra dingen ervoor. Ik stofzuig hem eens in de maand even goed uit en thats it. (normaal stofzuigen doe ik zelf niet meer, en de schoonmaakster snapt die robot nog steeds niet helemaal :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
20 april 6 filters en 6 borstels besteld via ebay, gisteren al binnen...
Voor een totaalbedrag van US $14,68

Ideaal toch dat Ebay man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:01

Multensor

wtf

Ik zit een beetje te twijfelen welke stofzuiger ik moet nemen
de Neato Robotics Botvac 75 of de Neato Robotics Signature XV Pro (ibood gemist ja :P). Het scheelt 10 euro en ik kan niet echt veel verschillen vinden behalve dan dat de botvac een sidebrush heeft.
Ik heb een kat thuis, dus hij zal regelmatig kattenharen en kattenbakkorrels op moeten zuigen.

Iemand die me uit kan leggen wat exact het verschil tussen deze types is (via de site van neato zelf kom ik niet achter belangrijke verschillen)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Lees even de vorige pagina, daar is het goed beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:01

Multensor

wtf

ohww thanks, volg thread al een poosje, maar heb het op 1 of andere manier gemist.

mjah als ik dat zo lees zou een botvac alleen maar een stuk beter zijn. Maar bij de XV staat er bij dat die specifiek voor huisdieren is en bij die botvac 75 niet. Want als de botvac alleen maar pluspunten heeft over de XV dan is het gek dat ze bijna net zo duur zijn toch?

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Sander schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:56:
Heeft iemand van jullie al modificaties gemaakt aan de Neato? Ik merk dat hij toch nog steeds blijft stranden op stoelen met een buizenframe. Ik meen in het verleden wel eens 'oplossingen' gelezen te hebben hier, maar kan ze niet meer terug vinden. Ik heb verder slechts 1 lage drempel (halve cm) in de woonkamer, dus bijv de bumper iets verlagen zou een optie kunnen zijn, iemand dat al geprobeerd?
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat ie de bumper iets vergroot had door een latje, bijvoorbeeld zo'n verfroerstokje, met dubbelzijdig tape verticaal op de bumper te plakken. Even uitproberen wat de beste plaats en/of hoogte is, en bevalt het niet dan kun je het ook makkelijk weer verwijderen zonder beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Welk scooba model heb je precies?
rookie no. 1 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:23:
[...]

De Roomba is mijn grootste aanwinst, daar zou ik echt niet zonder willen. De Scooba bevalt ook erg goed, die gooi ik aan nadat de Roomba z'n rondje heeft gedaan en ik de deur uit moet. Degelijk ontworpen apparaat die volgens mij lang mee gaat.

Wel is het zo dat als je snel even het huis aan de kant wilt hebben, het handiger is om zelf de stofzuiger en dweilstok ter hand te nemen. Heb je de tijd (bv. je gaat de deur uit voor je werk of boodschappen), dan is de combinatie van dit duo heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
coase schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:45:
Welk scooba model heb je precies?
[...]
De 450, stukje intelligenter en beter ontworpen dan de voorgangers. Ook eenzelfde soort accu als de Roomba's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
Sander schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:56:
[...]

Heb je deze luxe mod al gezien? http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=20&t=17368

Dit is m'n eigen oplossing haha

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/240x240q90/c/r/633/b8gqlR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-10 07:45
Ik overweeg ook een robot te kopen (voor moederdag).

We hebben thuis een massief eiken parket (dito plinten en keuken). Ik vroeg me af of er mensen enige schade hebben van zo de borstels op de parket.

Ik las al van de Roomba dat ie redelijk hard botst, zoiets wil ik dus niet. Ben nu naar de Neato's aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 21:20
Onze woning heeft een aanbouw van 24 m2 die lager ligt, echt een serieuze afstap.
Nou zal de Neato daar waarschijnlijk stoppen, maar ik zoek eigenlijk naar mogelijkheden dat hij dit stuk ook meeneemt, zonder hem steeds handmatig te verplaatsen.

Stel dat er een soort van rolstoel helling staat waarover de Neato naar beneden rijdt, gaat hij dan zijn weg terugvinden naar de docking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-10 07:45
Iemand ervaring met een kobold vr200 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
devastator83 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:58:
Iemand ervaring met een kobold vr200 ?
Denk het niet. Geloof dat er maar 1 andere persoon een VR100 heeft net als ik, maar daar houd het mee op. Als ik nu opnieuw zou moeten zoeken, denk ik niet dat ik voor een vorwerk zou gaan. De prijs vind ik absurt hoog.

Nog nooit gehoord van stofzuiger borstels gehoord die je parket kunnen beschadigen. Staalborstels misschien :+

Wat wel leuk is om te zien:
YouTube: Vorwerk Kobold VR200: Probleme, Fehler, Mängel und Schäden <> Hij bumpert overal tegenaan
of dit stukje: https://youtu.be/mlKK8HOlJIY?t=4m5s
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:26:
Onze woning heeft een aanbouw van 24 m2 die lager ligt, echt een serieuze afstap.
Nou zal de Neato daar waarschijnlijk stoppen, maar ik zoek eigenlijk naar mogelijkheden dat hij dit stuk ook meeneemt, zonder hem steeds handmatig te verplaatsen.

Stel dat er een soort van rolstoel helling staat waarover de Neato naar beneden rijdt, gaat hij dan zijn weg terugvinden naar de docking?
Toevallig had ik dezelfde discussie met mijn vriendin dit weekend. Tijdens huizenjacht vonden we ook een huis met een lagere woonkamer ten opzichte van de de keuken / voorkamer. Als ik een keer tijd heb deze week zal ik wel een testopstelling maken met een plank op de tafel op. Denk dat het omhoog rijden helemaal geen probleem is, maar meer het naar beneden rijden. (dat de hellingsgraad redelijk klein moet zijn omdat anders de valsensor afgaat)
Pagina: 1 ... 19 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.