Mja, het prijsverschil met de Neato is wel meer dan behoorlijk (250 euro volgens robocleaners.nl)
Bij ons is de keuken hoger dan de woonkamer, beiden verbonden door een hellend vlak.
Docking station heeft al boven en beneden gestaan.
Neato vindt meestal de weg wel terug.
Docking station heeft al boven en beneden gestaan.
Neato vindt meestal de weg wel terug.
De Roomba is natuurlijk wel meer hackable (ik denk bijvoorbeeld aan een plugin voor mijn domoticasysteem icm ThinkingCleaner).
Hoe gaat ie eigenlijk om met grote L-vormige ruimtes ? Mijn Keuken + woonkamer liggen in een L vorm en zijn ongeveer 120 m2 groot. Kan ie in zo een setting ook zijn base vinden ?
Hoe gaat ie eigenlijk om met grote L-vormige ruimtes ? Mijn Keuken + woonkamer liggen in een L vorm en zijn ongeveer 120 m2 groot. Kan ie in zo een setting ook zijn base vinden ?
Mijn neato doet 3 kamers + een gang in twee etappes, en vind tenzij hij ergens vast is komen te zitten altijd zijn voederbakje terug. Hij maakt voor zich zelf een soort van stappen telling hoe en waar hij gereden heeft in de map die hij maakt met zijn lidar module. Een stuk eleganter dan de roomba die ik ooit te leen had. Die was begonnen om 7:00 s'ochtends toen ik de deur uit liep en was om 5 uur s'avonds nog steeds bezig met vegen op de 3e recharge want hij had nog lang niet alles gehad. In het appartement bij ons is de neato veel efficiënter het hele appartement - een kleine slaapkamer is ongeveer 90m2 in het totaal en dat doet hij in 1 charge als de stoelen op tafel staan en 2 als er redelijk veel obstakels zijn.devastator83 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:17:
De Roomba is natuurlijk wel meer hackable (ik denk bijvoorbeeld aan een plugin voor mijn domoticasysteem icm ThinkingCleaner).
[ Voor 25% gewijzigd door Shunt op 05-05-2015 10:10 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Shunt, hoe lang doet de neato ongeveer over jouw huis? Wat zijn typische obstakels waar hij op blijft hangen?
Moeilijk om te kiezen hoor. Ik lees overal dat de BotVac beter is, maar de Roomba is meer 'customizable' (ThinkingCleaner).
Sommigen vinden die Roomba virtual walls negatief, maar ik zie er wel een mogelijke use-case voor mijn domoticasysteem: als we 's morgen naar het werk vertrekken, dan zou ik (mits wat solderen) zo een wall aan kunnen zetten en dan zou ie alleen maar de keuken kunnen doen. Iets dergelijks (of gewoon al Remote Control) mis ik bij de andere bots wel een beetje
Sommigen vinden die Roomba virtual walls negatief, maar ik zie er wel een mogelijke use-case voor mijn domoticasysteem: als we 's morgen naar het werk vertrekken, dan zou ik (mits wat solderen) zo een wall aan kunnen zetten en dan zou ie alleen maar de keuken kunnen doen. Iets dergelijks (of gewoon al Remote Control) mis ik bij de andere bots wel een beetje
Het is allemaal leuk dat je via de domotica het een en ander kan laten lopen maar ik zie er toch het nut niet van in...
De eerste prioriteit is dat het ding moet zuigen en het liefst nog een beetje goed...
Daarom heb ik ook voor de Botvac gekozen.
Verder ben ik geen fan van het aanpassen van bestaande producten omdat je bijvoorbeeld meteen je garantie kwijt bent.
Het nut van de domotica zie ik ook nog niet aangezien het ding ieder dag zelf kan vertrekken op de instelde tijd in de planning.
De eerste prioriteit is dat het ding moet zuigen en het liefst nog een beetje goed...
Daarom heb ik ook voor de Botvac gekozen.
Verder ben ik geen fan van het aanpassen van bestaande producten omdat je bijvoorbeeld meteen je garantie kwijt bent.
Het nut van de domotica zie ik ook nog niet aangezien het ding ieder dag zelf kan vertrekken op de instelde tijd in de planning.
Het nut, tja ... Dat is misschien wel zo met heel de domotica.
Maar bijvoorbeeld... onze dochter van 1,5 kan behoorlijk morsen met eten. Het zou dus bijvoorbeeld leuk zijn dat wanneer we 's avonds TV gaan kijken, de bot automatisch enkel de keuken doet zodat alles wat op de vloer ligt opgezogen is.
Overdag (dus na het ochtend-ritueel) moet ie sowieso de hele L-ruimte (keuken-woonkamer) doen
Maar bijvoorbeeld... onze dochter van 1,5 kan behoorlijk morsen met eten. Het zou dus bijvoorbeeld leuk zijn dat wanneer we 's avonds TV gaan kijken, de bot automatisch enkel de keuken doet zodat alles wat op de vloer ligt opgezogen is.
Overdag (dus na het ochtend-ritueel) moet ie sowieso de hele L-ruimte (keuken-woonkamer) doen
Ikzelf heb een LG VHOMBOT3 waar ik nog steeds erg tevreden over ben. Heb deze zelf gekoppeld aan mijn Domoticz domotica systeem en dit werkt perfect. Je bent dus niet meteen aangewezen tot een Roomba + Thinking Cleaner mod wanneer je een robotstofzuiger wilt die je aan je domotica systeem kunt koppelen.devastator83 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:36:
Moeilijk om te kiezen hoor. Ik lees overal dat de BotVac beter is, maar de Roomba is meer 'customizable' (ThinkingCleaner).
Hoe koppel je hem aan Domoticz dan?SkorpionNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:57:
[...]
Ikzelf heb een LG VHOMBOT3 waar ik nog steeds erg tevreden over ben. Heb deze zelf gekoppeld aan mijn Domoticz domotica systeem en dit werkt perfect. Je bent dus niet meteen aangewezen tot een Roomba + Thinking Cleaner mod wanneer je een robotstofzuiger wilt die je aan je domotica systeem kunt koppelen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Over de huiskamer + gang + grote slaapkamer doet hij ongeveer tussen de 45 en 60 minuten. Huiskamer ongeveer 46m2 de gang 17m2 en de grote slaapkamer 36m2. Qua obstakels is het heel saai het enige waar hij wel echt eens in vast kom te zitten zijn snoertjes van bvb telefoon laders. Verder kreeg hij het vroeger voor elkaar om precies met zijn body onder de salontafeltjes te komen en dan vast te komen zitten of niet verder te kunnen door zijn turret. Er is een hoekje tussen de bank en de subwoofer waar hij vroeger wel eens van in de war raakte maar dat is opgelost door gewoonweg iets meer ruimte te maken dat hij de draai goed maken kan.Avalaxy schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:21:
Shunt, hoe lang doet de neato ongeveer over jouw huis? Wat zijn typische obstakels waar hij op blijft hangen?
Verder zijn er natuurlijk de standaard obstakels als stoel poten hij probeert bij onze 6 stoelen tussen alle pootjes door te rijden en daar verliest hij veel tijd mee vandaar dat we meestal de stoelen in de ochtend even op de tafel leggen.
Game PC
Op deze wiki pagina heb ik beschreven hoe je dit kunt doen.
http://domoticz.com/wiki/LG_VHOMBOT3_status_into_Domoticz
Ok, maar die kan niet in het donker werken, toch ?
Ikzelf heb daar geen problemen mee gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door SkorpionNL op 05-05-2015 23:43 ]
Wat voor vloer heb je ? Wij hebben massieve (eiken) parket en een deel natuursteen. Die mop die je er onder kan hangen (droog ?) is wel handig voor het extra stof lijkt me ? Gebruik je die ?SkorpionNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:57:
[...]
Ikzelf heb een LG VHOMBOT3 waar ik nog steeds erg tevreden over ben. Heb deze zelf gekoppeld aan mijn Domoticz domotica systeem en dit werkt perfect. Je bent dus niet meteen aangewezen tot een Roomba + Thinking Cleaner mod wanneer je een robotstofzuiger wilt die je aan je domotica systeem kunt koppelen.
Wat is eigenlijk het verschil met de VPARQUET ?
Ik zie dat ie ook een map maakt, maar zou het bijvoorbeel mogelijk zijn om em in de woonkamer te laten vertrekken (daar zal de base staan), en dat ie enkel de keuken doet ?
[ Voor 14% gewijzigd door devastator83 op 06-05-2015 11:47 ]
Ik heb nu 4 jaar een Roomba 550 die behoorlijk versleten is. Zo zit er bijna geen rubber meer op de wielen omdat hij zich een paar keer heeft vastgereden op de poten van een wasrek of op een drempel, en dan door bleef rijden tot zijn accu leeg was
Ook ben ik groter gaan wonen, waardoor ik eigenlijk een nieuw robotje wil kopen en de Roomba op de eerste verdieping zijn gang wil laten gaan.
Meest onhandige van de Roomba is dat ik hem maar 1x per dag kan schedulen. Ik heb een paar hyperactieve katten die veel met elkaar stoeien (plukken haar!) en het leuk lijken te vinden vooral de korrels uit de kattenbak te gooien. Ik moet tot nu toe kiezen: wil ik een schoon huis als ik thuis kom en 's ochtends overal grind uit de kattenbak en haren, of juist andersom?
Welke goede robotstofzuiger kan wel 2x per dag uit zichzelf zuigen? De roomba's en botvacs vind ik qua schoonmaakresultaat helemaal mooi, maar die kunnen het niet (of niet zonder extra modules en domotica).

Ook ben ik groter gaan wonen, waardoor ik eigenlijk een nieuw robotje wil kopen en de Roomba op de eerste verdieping zijn gang wil laten gaan.
Meest onhandige van de Roomba is dat ik hem maar 1x per dag kan schedulen. Ik heb een paar hyperactieve katten die veel met elkaar stoeien (plukken haar!) en het leuk lijken te vinden vooral de korrels uit de kattenbak te gooien. Ik moet tot nu toe kiezen: wil ik een schoon huis als ik thuis kom en 's ochtends overal grind uit de kattenbak en haren, of juist andersom?
Welke goede robotstofzuiger kan wel 2x per dag uit zichzelf zuigen? De roomba's en botvacs vind ik qua schoonmaakresultaat helemaal mooi, maar die kunnen het niet (of niet zonder extra modules en domotica).
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Wij hebben groefloos laminaat en in de keuken plavuizen. De deurmat doet ie overigens ook zonder problemen.devastator83 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:33:
[...]
Wat voor vloer heb je ? Wij hebben massieve (eiken) parket en een deel natuursteen. Die mop die je er onder kan hangen (droog ?) is wel handig voor het extra stof lijkt me ? Gebruik je die ?
Wat is eigenlijk het verschil met de VPARQUET ?
Ik zie dat ie ook een map maakt, maar zou het bijvoorbeel mogelijk zijn om em in de woonkamer te laten vertrekken (daar zal de base staan), en dat ie enkel de keuken doet ?
De dweilhouder heb ik zelf niet en de dweilfunctie gebruik ik dan eigenlijk ook niet. Had op internet gelezen dat je dit ook niet echt kan vergelijken met echt zelf dweilen of een dweilrobot. Dit ook aangezien het een droge doek is, of indien vochtig, snel droog en vies zal worden. Bij de VPARQUET zit er in standaard een dweil en dweilhouder bij en dat is volgens mij ook wel het grootste verschil met de VHOMBOT3.
Op de site van LG kan je de modellen beter met elkaar vergelijken.
http://www.lg.com/nl/stofzuigers
Je kan een "MySpace" instellen waarbij hij dan een door jou aangegeven gebied kan stofzuigen.
Kan je die met die wifi Jack dan ook switchen tussen meerdere "MySpaces"? Dan wordt het echt interessant :-p
Het enige wat ik jammer vind, is dat ie al bijna 2 jaar oud is...
Roomba met wifi module en dan met de app aanzetten in de middag, uurtje voor je naar huis gaat?Gizz schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:01:
Ik heb nu 4 jaar een Roomba 550 die behoorlijk versleten is. Zo zit er bijna geen rubber meer op de wielen omdat hij zich een paar keer heeft vastgereden op de poten van een wasrek of op een drempel, en dan door bleef rijden tot zijn accu leeg was![]()
Volgens mij kan je 1 space per keer instellen, maar dat weet ik niet zeker. Ik laat eigenlijk altijd de hele ruimte in 1 keer stofzuigen.devastator83 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:39:
Kan je die met die wifi Jack dan ook switchen tussen meerdere "MySpaces"? Dan wordt het echt interessant :-p
iemand een robotzuiger werkend met een api/wifi bediening?
Zo ja welke?
En bevalt hij?
Kan hij over drempels rijden/zuigen?
Zo ja welke?
En bevalt hij?
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ja, maar soms moet hij een handje geholpen worden als de drempel te hoog is. Google maar even op 'rubber drempelhulp', dan krijg je een aantal leveranciers van een soort wiggen die je tegen de drempel aanlegt. Worden veel verkocht aan ouderen die met de rollator door het huis schuifelen.Dylantje2 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:39:
Maar als de drempel laag genoeg is, kan hij er vaak ook wel op eigen kracht overheen rijden.
[aanvulling] Ik kreeg net een newsletter van ibood: de irobot dweilrobot is vandaag in de aanbieding voor 220 euro.
[ Voor 23% gewijzigd door grun93 op 07-05-2015 07:50 ]
zijn er ervaringen met de irobot T380 die momenteel op ibood staat?
Ik heb de Braava maar echt handig vind ik hem niet....
Ik heb dat ding, en ben er erg tevreden mee. Kan nat dweilen of met droge microvezel. Maakt keurig schoon, geen omkijken meer naar. Erg stil.coase schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:22:
zijn er ervaringen met de irobot T380 die momenteel op ibood staat?
De Vorwerk VR200 ziet er ook goed uit, maar die kan je niet kopen via CoolBlue 
Ook vind ik er hier op tweakers niks van terug. Heeft iemand em ?
Bij RoboCleaners hebben ze'm wel, maar van die shop vind ik ook geen review...
Dus ... iemand die ervaringen kan delen over RoboCleaners en/of VR200 ?
Ook vind ik er hier op tweakers niks van terug. Heeft iemand em ?
Bij RoboCleaners hebben ze'm wel, maar van die shop vind ik ook geen review...
Dus ... iemand die ervaringen kan delen over RoboCleaners en/of VR200 ?
Ik heb de roomba 880 al een half jaar ofzo. Ben erg blij met dat ding.devastator83 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:19:
Heeft er iemand de roomba 880?
Maakt goed schoon ook al lijkt het compleet willekeurig hoe dat ding door de kamer heen gaat. Vind hem wel soms wat lomp tegen (voornamelijk donkere of dunne objecten) botsen, maar tot dusver geen schade ofzo.
Bakje een keer per dag legen en hij krijgt eens per week een 'beurtje' zodat alles weer schoon is (dochter met lange haren doet wonderbaarlijke dingen met de roomba

Heb nu sinds een paar maanden een Roomba 880 en het stoort me dat ik de 6 eetkamerstoelen omgekeerd op tafel moet leggen, en de ronde zwarte Ikea kleden die op de vloer liggen weg moet halen voordat de Roomba goed zijn werk kan doen.
Omdat het zoveel stoelen zijn raakt hij "verstrikt" in de poten. Hij zou er precies recht door moeten kunnen.. maar hij gaat altijd schuin en dat lukt dus niet, en dan gaat hij altijd weer terug.
Van zwarte kleden raakt-ie in de war, let daarop.
In m'n volgende huis wordt het fantastisch: meer ruimte, ik zet dan standaard 2 van de 6 stoelen niet in de woonkamer denk ik, en een betere vloer (het huis is nogal scheef, dus het laminaat breekt) zodat de kleden niet meer nodig zijn. Dan kan dat ding perfect het huis schoonmaken
Omdat het zoveel stoelen zijn raakt hij "verstrikt" in de poten. Hij zou er precies recht door moeten kunnen.. maar hij gaat altijd schuin en dat lukt dus niet, en dan gaat hij altijd weer terug.
Van zwarte kleden raakt-ie in de war, let daarop.
In m'n volgende huis wordt het fantastisch: meer ruimte, ik zet dan standaard 2 van de 6 stoelen niet in de woonkamer denk ik, en een betere vloer (het huis is nogal scheef, dus het laminaat breekt) zodat de kleden niet meer nodig zijn. Dan kan dat ding perfect het huis schoonmaken
Waar ik een beetje mee zit met die Roomba. is hoe mijn meubilair er over een jaar uit gaat zien met al dat gebots.
Ik heb de indruk dat de Vorwerk Kobold VR200 en de Neato iets voorzichtiger zijn op dit gebied.
Voordeel van de roomba is dan weer die light houses: ik wil de keuken iedere dag laten doen, de rest van de verdieping om de 2 dagen.
Ik heb de indruk dat de Vorwerk Kobold VR200 en de Neato iets voorzichtiger zijn op dit gebied.
Voordeel van de roomba is dan weer die light houses: ik wil de keuken iedere dag laten doen, de rest van de verdieping om de 2 dagen.
Dat je huis scheef is betekent niet dat je vloer dat ook moet zijnKhaZ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:49:
Vraagje, iemand ervaring met een RSZ en koeienvachten op de vloer? Die hebben we hier liggen namelijk, en vroeg me af of zo'n ding daarop vastloopt..
Dank
Dank
De ellende is dat het zo'n groot verschil is dat het niet goed te maken is, dit komt omdat de woningbouw een slaapkamer muur weggebroken heeft zodat de woonkamer een stukkie groter is. Hartstikke leuk.. maar dit hebben ze echt op een Hobby Bob manier gedaan, het is niet goed te krijgen zonder in balken te gaan zagen - iets waar ik niet aan ga beginnen in een oud huurhuisje.fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Dat je huis scheef is betekent niet dat je vloer dat ook moet zijn
Goedemorgen,
Ik heb een tijdje geleden op dit topic gelezen dat er mensen waren die li-ion batterijen hadden besteld bij een belgische webshop voor hun neato.
Wat zijn hun ervaringen hiermee? De batterijen van mijn neato xv15 beginnen weer op te raken.
Als de ervaringen goed zijn wil ik ze wel bestellen.
Ik heb een tijdje geleden op dit topic gelezen dat er mensen waren die li-ion batterijen hadden besteld bij een belgische webshop voor hun neato.
Wat zijn hun ervaringen hiermee? De batterijen van mijn neato xv15 beginnen weer op te raken.
Als de ervaringen goed zijn wil ik ze wel bestellen.
ik heb er eigenlijk alleen nog maar positieve berichten over gelezen.
http://www.ibatteries.eu/...=page&group_id=19&lang=NL
http://www.anewpow.com/neato-xv-series-apnx11-us-50p.html
http://lithiumpowerinc.com/neato-xv-series.html
http://www.ibatteries.eu/...=page&group_id=19&lang=NL
http://www.anewpow.com/neato-xv-series-apnx11-us-50p.html
http://lithiumpowerinc.com/neato-xv-series.html
[ Voor 33% gewijzigd door 4tune op 10-05-2015 09:37 ]
Hallo,
ik heb een vraagje, ik zat al een tijdje te kijken naar robot stofzuigers in mijn appartement, en door een recente financiële meevaller kan ik er nu wat serieuzer naar kijken!
Nu ben ik uitgekomen op 2 modellen (3 eigenlijk):
Het nadeel is dus nu kiezen tussen de LG en de Neato.
qua reviews komt het er op neer dat ze beide goed zijn.
Maar kon er niets concreets uit halen tussen de 2 welke wat gedeelte nou beter kan.
volgens mij:
LG: still, maar veegt alleen
Neato: lawaaig, zuigt echt.
Neato: beter robot? (las een paar keer dat deze logischer rijdt)
Maar dan heeft de Neato 2 versies, normaal en pro. Ik las ergens dat het alleen maar een extra filter en borstel is? is die gewoon los te verkrijgen? en wat zijn de verschillen tussen die 2 borstels?
ik hoop dat iemand mij kan helpen met de keuze
ik heb een vraagje, ik zat al een tijdje te kijken naar robot stofzuigers in mijn appartement, en door een recente financiële meevaller kan ik er nu wat serieuzer naar kijken!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | LG Hom-Bot VHOMBOT3 | € 376,50 | € 376,50 |
1 | Neato Robotics XV Signature | € 326,95 | € 326,95 |
1 | Neato Robotics XV Signature Pro | € 378,95 | € 378,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.082,40 |
Maar kon er niets concreets uit halen tussen de 2 welke wat gedeelte nou beter kan.
volgens mij:
Maar dan heeft de Neato 2 versies, normaal en pro. Ik las ergens dat het alleen maar een extra filter en borstel is? is die gewoon los te verkrijgen? en wat zijn de verschillen tussen die 2 borstels?
Ik heb de LG gehad en was hier niet blij mee.fjux schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:30:
Hallo,
# Product Prijs Subtotaal 1 LG Hom-Bot VHOMBOT3 € 376,50 € 376,50 1 Neato Robotics XV Signature € 326,95 € 326,95 1 Neato Robotics XV Signature Pro € 378,95 € 378,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.082,40
volgens mij:
Hij veegt maar een beetje en knalde overal best hard tegen aan.
Hierna de Neato XV Signature Pro besteld.
Zeker hij maakt meer lawaai. Maar dan zuigt deze ook veel beter in combinatie met de borstel aan de onderkant. En jah... waarvoor koop je een stofzuiger omdat hij alles moet schoonmaken toch ??
De service van Neato is top. Zodra ze merken dat het niet te maken valt krijg je gewoon een nieuwe opgestuurd. Zo heb ik dus nu een nieuwe staan en de oude zelf gerepareerd
Dan het verschil tussen de normale en de Pro: Bij de Pro zit een gecombineerde borstel (rubber/haren). Terwijl de andere alleen een rubberen borstel heeft. Heb je huisdieren pak je de Pro omdat deze haren beter op pakt.
Enige voordeel wat ik me kan verzinnen wat de LG heeft ten opzichte van de Neato is de modelijkheid om deze te kunnen bedienen met Domotica als je een Wifi stickje plaatst in de LG. (Is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic).
[ Voor 55% gewijzigd door Brutuss op 11-05-2015 10:26 ]
Ik heb een Roomba 760 en mij is opgevallen dat hij vooral bij smalle zaken er vol tegenaan knettert.devastator83 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:36:
Waar ik een beetje mee zit met die Roomba. is hoe mijn meubilair er over een jaar uit gaat zien met al dat gebots.
Zo staan sommige van mijn houten poten van mijn 8 zitsbank scheef en vooral de valkparkietenkooi moet het ontgelden. Mijn vloerstaanders schuift hij meestal ook iets op.
Bij een normale vlakke muur lijkt hij d.m.v. een IR sensor of laser in te kunnen schatten dat er iets aankomt en mindert hij vaart zodat hij maar lichtjes tegen zaken aan rijdt. Bij heel smalle objecten of weerspiegelende kan hij dit slecht ofzo. Verder geen schade.
Bij mijn Roomba had ik een stukje tochtstrip op de bumper geplakt, dit verzachtte de landing...
Ik geloof wel dat de huidige roomba's al wat minder hard botsen
Ik geloof wel dat de huidige roomba's al wat minder hard botsen
Iemand meer ervaring met deze batterijen? De mijne werken namelijk niet als in de bot weigert te laden.-SimJoc- schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:16:
[...]
Ik heb eigenlijk exact dezelfde ervaringen. Ik wil geen reclame maken maar ik heb bij een bedrijfje uit Belgie Hepa filters gekocht en deze waren aanzienlijk schappelijker qua prijs. Tevens heb ik daar meteen twee batterijen van samen 3500mAh bij gekocht voor €35. Deze batterijen doen het vanaf het begin af aan al veel beter dan de originele. Het lukt de Neato nu prima om mijn hele huis op een acculading schoon te maken. Dit was met de originele batterijen nog nooit gelukt.
Tevens heb ik nu sinds kort de combo brush al vervanging van de originele borstel. Het plastic van de originele liet na twee jaar helemaal los en moest dus vernieuwd worden. Deze borstel is echt aanzienlijk stiller en maakt bij mij een stuk beter schoon. Ik heb echter overal eikenhout en geen tapijt.
http://www.neatorobotics....to-xv-series-combo-brush/
Waarschijnlijk heb ik thuis de perfecte meubels want de Neato heeft nergens problemen mee. Het wil heel af en toe nog wel eens gebeuren dat hij het kattenbankje mee neemt op sleeptouw, en deze vind ik dan halverwege de keuken. De gewone stofzuiger word hier nooit meer gebruikt en ik heb een kruimelzuiger welke ik gebruik voor de randen. Ik ben ieder geval erg blij met dit apparaat
De lader al uit het basis station gehaald en rechtstreeks aangesloten. Dit helpt ook niet.
Met de oude batterijen laad hij wel meteen maar deze houden het nog geen 5 min vol.
Iemand nog tips?
Ligt het misschien aan de lader en niet aan de accu, mogelijk wordt daarom de oude accu ook niet helemaal opgeladen
Heb je op je Neato de optie "New battery" gebruikt?Cramthabam schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:24:
[...]
Iemand meer ervaring met deze batterijen? De mijne werken namelijk niet als in de bot weigert te laden.
De lader al uit het basis station gehaald en rechtstreeks aangesloten. Dit helpt ook niet.
Met de oude batterijen laad hij wel meteen maar deze houden het nog geen 5 min vol.
Iemand nog tips?
Anders staat hier nog een oplossing. Je batterij kan in hibernating mode zijn gegaan. http://www.amazon.com/rev...=172282&store=electronics
Ik ben van plan binnenkort een robot stofzuiger te kopen maar ik heb nog wat vragen en hoop dat jullie mij misschien hiermee kunnen helpen.
Ten eerste mijn situatie: Ik heb een 3 kamer appartement van ~60m2 met groefloos laminaat. Ik heb maar 1 verdieping en geen drempels of kleden. De kamers zijn verbonden via een vrij smalle gang. Verder heb ik geen huisdieren of kinderen en zal er dus niet vaak iets los op de grond liggen.
Vraag 1: Ik zit vooral naar de iRobot stofzuigers te kijken omdat ik er goeie dingen over heb gelezen, al lijkt het hier dat enkel te gelden voor de 700 series en hoger. De Neato Botvac (75) lijkt het hoogst geprezen te worden hier. Heeft iemand ervaring met beide robot stofzuigers en wil die mij het verschil uitleggen?
(P.S. ik vind de Neato echt heel lelijk!)
Vraag 2: Als ik toch voor een Roomba ga lijkt de 77x het beste geschikt in verband met het verbeterde rij patroon ten opzichte van de 65x. Ik ben namelijk bang dat de Roomba vaak verdwaald zal raken in een van de twee slaapkamers aan de andere kant van de gang als het basis station in de woonkamer staat. Of denken jullie dat een Roombo 65x ook zal voldoen?
Vraag 3: Kan iemand mij het verschil tussen de 3 jaar oude Roomba 770 en de recentelijk geïntroduceerde Roomba 772e uitleggen en vertellen of het de meerprijs van 150 euro waard is?
Normaal zou ik eerder een lager maar recenter model kopen dan een relatief oud hoger model maar ik heb nu geen idee of er een merkbaar verschil in zit. (Op de site van iRobot kan ik er zelfs niets over vinden!)
Ten eerste mijn situatie: Ik heb een 3 kamer appartement van ~60m2 met groefloos laminaat. Ik heb maar 1 verdieping en geen drempels of kleden. De kamers zijn verbonden via een vrij smalle gang. Verder heb ik geen huisdieren of kinderen en zal er dus niet vaak iets los op de grond liggen.
Vraag 1: Ik zit vooral naar de iRobot stofzuigers te kijken omdat ik er goeie dingen over heb gelezen, al lijkt het hier dat enkel te gelden voor de 700 series en hoger. De Neato Botvac (75) lijkt het hoogst geprezen te worden hier. Heeft iemand ervaring met beide robot stofzuigers en wil die mij het verschil uitleggen?
(P.S. ik vind de Neato echt heel lelijk!)
Vraag 2: Als ik toch voor een Roomba ga lijkt de 77x het beste geschikt in verband met het verbeterde rij patroon ten opzichte van de 65x. Ik ben namelijk bang dat de Roomba vaak verdwaald zal raken in een van de twee slaapkamers aan de andere kant van de gang als het basis station in de woonkamer staat. Of denken jullie dat een Roombo 65x ook zal voldoen?
Vraag 3: Kan iemand mij het verschil tussen de 3 jaar oude Roomba 770 en de recentelijk geïntroduceerde Roomba 772e uitleggen en vertellen of het de meerprijs van 150 euro waard is?
Normaal zou ik eerder een lager maar recenter model kopen dan een relatief oud hoger model maar ik heb nu geen idee of er een merkbaar verschil in zit. (Op de site van iRobot kan ik er zelfs niets over vinden!)
[ Voor 4% gewijzigd door MAXed_out op 13-05-2015 18:44 . Reden: links toegevoegd ]
Klote. Ik had de XV Signature Pro 2 weken geleden besteld via iBood. Die zou vandaag komen, krijg ik vanmiddag een mail dat ie volgende week pas komt 
Ik heb al meer dan 2 weken niet gestofzuigd om ik wacht tot ik dat ding heb
Ik heb al meer dan 2 weken niet gestofzuigd om ik wacht tot ik dat ding heb
Haha, daar hoef je maar 1 dag niet voor te stofzuigen hoor.
Hoe schoon je vloer misschien ook lijkt, het zal je verbazen wat je dan alsnog aan vuil in het bakje terugvindt.

Ik heb de Roomba gehad (550) en nu de Neato en de Neato vindt ik vele malen beter. Wat ik miste bij de Roomba is dat het makkelijk een hele verdieping kan doen met meerdere kamers. Mijn Roomba had daar moeite mee en als ik lees over het smalle gangetje dan zou ik kiezen voor de Neato.MAXed_out schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:43:
Ik ben van plan binnenkort een robot stofzuiger te kopen maar ik heb nog wat vragen en hoop dat jullie mij misschien hiermee kunnen helpen.
Mijn Roomba ervaringen zijn wel al 2-3 jaar geleden dus wellicht dat ze het nu beter doen.
Verder maken ze beide prima schoon. Welke mooier is moet iedereen zelf bepalen, ik vind mijn handmatige stofzuiger ook niet mooi (om maar te zwijgen over mijn dweil) maar voor mij is dat niet echt een factor om mee te nemen in de keuze.
Ik heb de Neato Botvac 85 besteld (mede na het doornemen van dit draadje), gisteren ontvangen, vannacht laten laden en zojuist eens door het huis laten scheuren.
De batterij is leeg na ongeveer een uur en een kwartier (75 minuten). Is dat normaal, of hoort de volgeladen batterij langer mee te gaan?
Verder ben ik er nu al blij mee. Hij had wat moeite met een verlengsnoer. Veters vond ie niet handig. Mijn sokken op de vloer vond ie al helemaal niet leuk. En hij heeft moeite met mijn drempels op de benedenverdieping, wat ik vreemd vind, want die zijn niet hoog. Hij gaat er overheen, maar blijft dan, lijkt het, toch hangen (en naar wat ik gezien heb, wat ie kan, kan ie eigenlijk niet blijven hangen op deze lage drempels, maar doet dat dus wel), en zegt dan 'verwijder object'. Dus dat vind ik nog wel een beetje vreemd.
Heeft iemand nog een trucje om de filter makkelijk schoon te krijgen? Ik heb hem nu afgeborsteld boven de kliko met een handveger, maar ik betwijfel of dit de handigste methode is.
Ik ben overigens nu aan het wachtend dat de batterij helemaal leeg is, want in de beschrijving staat dat het beter is om hem 2 tot 3 keer (is het 2, of is het 3 keer? Is een beetje als bij The Big Bang Theory) helemaal leeg te trekken en dan weer vol te laden.
Maar nogmaals mijn vragen:
Weet iemand of het normaal is dat hij (maar) 75 minuten mee gaat met een volle accu?
En is hetgeen met de drempels normaal en op een bepaalde manier op te lossen?
Alvast bedankt.
De batterij is leeg na ongeveer een uur en een kwartier (75 minuten). Is dat normaal, of hoort de volgeladen batterij langer mee te gaan?
Verder ben ik er nu al blij mee. Hij had wat moeite met een verlengsnoer. Veters vond ie niet handig. Mijn sokken op de vloer vond ie al helemaal niet leuk. En hij heeft moeite met mijn drempels op de benedenverdieping, wat ik vreemd vind, want die zijn niet hoog. Hij gaat er overheen, maar blijft dan, lijkt het, toch hangen (en naar wat ik gezien heb, wat ie kan, kan ie eigenlijk niet blijven hangen op deze lage drempels, maar doet dat dus wel), en zegt dan 'verwijder object'. Dus dat vind ik nog wel een beetje vreemd.
Heeft iemand nog een trucje om de filter makkelijk schoon te krijgen? Ik heb hem nu afgeborsteld boven de kliko met een handveger, maar ik betwijfel of dit de handigste methode is.
Ik ben overigens nu aan het wachtend dat de batterij helemaal leeg is, want in de beschrijving staat dat het beter is om hem 2 tot 3 keer (is het 2, of is het 3 keer? Is een beetje als bij The Big Bang Theory) helemaal leeg te trekken en dan weer vol te laden.
Maar nogmaals mijn vragen:
Weet iemand of het normaal is dat hij (maar) 75 minuten mee gaat met een volle accu?
En is hetgeen met de drempels normaal en op een bepaalde manier op te lossen?
Alvast bedankt.
75 minuten op een volle nieuwe accu klopt wel. Na verloop van tijd zal dat alleen maar minder worden maar hij laadt dan tussendoor op.
De drempels is wat lastig te beantwoorden. Bij mij zijn er sommige waar hij wat moeite mee heeft maar die zijn wel vrij hoog. De enige oplossing die ik kan bedenken (en nog niet uitgevoerd heb) ik om de drempel te `verlagen` door er een plakplintje voor te plakken. Hierdoor kan hij eerst op het plakplintje met z'n wielen en daarna de drempel op.
De drempels is wat lastig te beantwoorden. Bij mij zijn er sommige waar hij wat moeite mee heeft maar die zijn wel vrij hoog. De enige oplossing die ik kan bedenken (en nog niet uitgevoerd heb) ik om de drempel te `verlagen` door er een plakplintje voor te plakken. Hierdoor kan hij eerst op het plakplintje met z'n wielen en daarna de drempel op.
Dank je voor het antwoord, dan weet ik dat ik me niet ongerust hoef te maken over de accu.
De drempel is denk ik hooguit 1,5 cm hoog. Ik zal het eens opmeten.
Ik kan het ook met een plintje eens proberen.
Ik vind de melding op zich vreemd, dat hij er wel op gaat, maar dan zegt dat ik een object moet verwijderen.
De drempel is denk ik hooguit 1,5 cm hoog. Ik zal het eens opmeten.
Ik kan het ook met een plintje eens proberen.
Ik vind de melding op zich vreemd, dat hij er wel op gaat, maar dan zegt dat ik een object moet verwijderen.
Ik vermoed dat de meeste robots twee grote vaste wielen hebben en een of meer kleine(re) zwenkwieltjes. Die grote kunnen er wel tegen, maar ik vraag me af of die kleine wieltjes niet teveel harde klappen krijgen, qua levensduur. Een helling ipv een abrupte overgang lijkt me beter.Truus01 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:43:
De drempel is denk ik hooguit 1,5 cm hoog. Ik zal het eens opmeten. Ik kan het ook met een plintje eens proberen. Ik vind de melding op zich vreemd, dat hij er wel op gaat, maar dan zegt dat ik een object moet verwijderen.
Dit werkt prima.Truus01 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:39:
...
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44146428
Bedankt voor je reactie.emnich schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:18:
[...]
Ik heb de Roomba gehad (550) en nu de Neato en de Neato vindt ik vele malen beter. Wat ik miste bij de Roomba is dat het makkelijk een hele verdieping kan doen met meerdere kamers. Mijn Roomba had daar moeite mee en als ik lees over het smalle gangetje dan zou ik kiezen voor de Neato.
Mijn Roomba ervaringen zijn wel al 2-3 jaar geleden dus wellicht dat ze het nu beter doen.
Verder maken ze beide prima schoon. Welke mooier is moet iedereen zelf bepalen, ik vind mijn handmatige stofzuiger ook niet mooi (om maar te zwijgen over mijn dweil) maar voor mij is dat niet echt een factor om mee te nemen in de keuze.
Wat je zegt over dat de Roomba's van lagere series (<700) niet geschikt zijn voor meerdere kamers heb ik inderdaad vaker gelezen. Ik ben alleen benieuwd of het met de hogere series wel goed gaat.
En ik snap wat je zegt over het uiterlijk van (robot) stofzuigers. Maar in tegenstelling tot een handmatige stofzuiger is het niet de bedoeling dat ik deze nadat ik er klaar mee ben in een kast stop maar blijft deze ergens in de woonkamer opladen bij het basis-station. En dan vind ik het toch eigenlijk wel fijn als deze enigszins esthetisch verantwoord is
Is er verder iemand die nog ervaring heeft met Roomba 77x of iemand die heeft gevonden waar ik kan lezen wat het verschil is tussen de 770 en 772e?
Even nagemeten, 1,5 cm aan de ene kant, 3 cm aan de andere kant. Misschien is ie bang dat ie van die 3cm afvalt of zo, maar dan blijf ik de melding over 'object verwijderen' vreemd vinden.
Ik zal idd eens kijken of ik met een plintje iets van een hellinkje kan maken.
@ 4tune, dat van die tissue voor de filter had ik al gelezen, maar ik zocht meer iets voor de filter zelf. Toch bedankt.
@ MAXed_out, je kan het basisstation toch onder een tafel of kast of zo zetten, dan zie je de robot ook niet als ie klaar is.
Ik kan niet veel vinden over verschillen. Wel hier over 760, 770 en 780. Het lijkt wel alsof de 772e tov de 770 alleen een add-on heeft. Een iets andere borstel of filter of zo.
Ik zal idd eens kijken of ik met een plintje iets van een hellinkje kan maken.
@ 4tune, dat van die tissue voor de filter had ik al gelezen, maar ik zocht meer iets voor de filter zelf. Toch bedankt.
@ MAXed_out, je kan het basisstation toch onder een tafel of kast of zo zetten, dan zie je de robot ook niet als ie klaar is.
Ik kan niet veel vinden over verschillen. Wel hier over 760, 770 en 780. Het lijkt wel alsof de 772e tov de 770 alleen een add-on heeft. Een iets andere borstel of filter of zo.
[ Voor 33% gewijzigd door Truus01 op 15-05-2015 13:19 ]
Bedankt!Brutuss schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:24:
[...]
Ik heb de LG gehad en was hier niet blij mee.
Hij veegt maar een beetje en knalde overal best hard tegen aan.
Hierna de Neato XV Signature Pro besteld.
Zeker hij maakt meer lawaai. Maar dan zuigt deze ook veel beter in combinatie met de borstel aan de onderkant. En jah... waarvoor koop je een stofzuiger omdat hij alles moet schoonmaken toch ??
De service van Neato is top. Zodra ze merken dat het niet te maken valt krijg je gewoon een nieuwe opgestuurd. Zo heb ik dus nu een nieuwe staan en de oude zelf gerepareerd![]()
Dan het verschil tussen de normale en de Pro: Bij de Pro zit een gecombineerde borstel (rubber/haren). Terwijl de andere alleen een rubberen borstel heeft. Heb je huisdieren pak je de Pro omdat deze haren beter op pakt.
Enige voordeel wat ik me kan verzinnen wat de LG heeft ten opzichte van de Neato is de modelijkheid om deze te kunnen bedienen met Domotica als je een Wifi stickje plaatst in de LG. (Is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic).
het is de Neato geworden
heb de PRO maar genomen vanwegen de betere borstel, en filters als ik het goed las?
misschien wel handig met hooikoorts om een goede filter er op te hebben
Ik begrijp niet waar dat vandaan komt, of men moet in een villa wonen met 200m2 op één verdieping en met onderlinge drempels van tien cm. hoog. Mijn Roomba 650 pakt boven keurig de drie slaapkamers en badkamer, alles drempelloos maar de badkamer met drempel van pak 'm beet 2 CM. Rijdt hij keurig overheen. Blijft ook niet eindeloos doorrijden, als hij klaar is met de kamers geeft hij dit middels een riedeltje keurig aan en kan ik 'm weer naar beneden brengen waar zijn basisstation staat. Is op dat moment ook nog niet leeg.MAXed_out schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:09:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Wat je zegt over dat de Roomba's van lagere series (<700) niet geschikt zijn voor meerdere kamers heb ik inderdaad vaker gelezen. Ik ben alleen benieuwd of het met de hogere series wel goed gaat.
Dat was mijn ervaringen met de 550. Deze kon zonder lighthouses niet echt goed overweg met meerdere kamers of grote ruimtes. Als je het goed schoon wilde hebben dan moest je eigenlijk elke kamer apart doen of misschien 2 kamers.
Ook onze woonkamer van zo'n 12 meter lang vond hij niet leuk en deed ie niet optimaal. Deze moest je dus in tweeën delen met een virtuele muur en hem halverwege verplaatsen.
Even een update.
De Neato heeft een tweede rondje mogen maken. Ik heb eerst wat opgeruimd en een plankje voor de hoge kant van de drempel gelegd. Nu ging alles goed. Hij kwam ook over de drempel, al was het wel met veel moeite. Ook heeft hij nu minder m2 gedaan gekregen in ongeveer dezelfde tijd (deze keer niet op de klok gekeken, maar het was wel weer over een uur). Ik denk dat dat deels komt doordat hij nu meer ruimte had, doordat ik opgeruimd had, dus nu meer hoekjes, daar waar de vorige keer de hoekjes versperd waren. En ik denk doordat hij moeite had met onder andere de drempel dat dat tijd gekost heeft.
Toch geeft hij nu al met een halve accu (oranje streepje tot op de helft van de batterij) aan dat hij niks meer doet totdat hij weer opgeladen is. Ik laat hem nu dus maar weer leeglopen, maar vind dat wel een beetje snel.
Is dit nog altijd normaal?
Ik lees over andere robotzuigers dat ze wel 3 uur meegaan op een volle accu. Is dit dan een nadeel van de Neato tov bv de Roomba?
Verder weer en nog steeds erg blij mee. Mijn huis is nog nooit zo goed gezogen geweest (komt ook doordat ik hier pas sinds 25 april woon...
).
De Neato heeft een tweede rondje mogen maken. Ik heb eerst wat opgeruimd en een plankje voor de hoge kant van de drempel gelegd. Nu ging alles goed. Hij kwam ook over de drempel, al was het wel met veel moeite. Ook heeft hij nu minder m2 gedaan gekregen in ongeveer dezelfde tijd (deze keer niet op de klok gekeken, maar het was wel weer over een uur). Ik denk dat dat deels komt doordat hij nu meer ruimte had, doordat ik opgeruimd had, dus nu meer hoekjes, daar waar de vorige keer de hoekjes versperd waren. En ik denk doordat hij moeite had met onder andere de drempel dat dat tijd gekost heeft.
Toch geeft hij nu al met een halve accu (oranje streepje tot op de helft van de batterij) aan dat hij niks meer doet totdat hij weer opgeladen is. Ik laat hem nu dus maar weer leeglopen, maar vind dat wel een beetje snel.
Ik lees over andere robotzuigers dat ze wel 3 uur meegaan op een volle accu. Is dit dan een nadeel van de Neato tov bv de Roomba?
Verder weer en nog steeds erg blij mee. Mijn huis is nog nooit zo goed gezogen geweest (komt ook doordat ik hier pas sinds 25 april woon...
Nou, dan is de 550 gewoon garbage. De Roomba 650 doet bovenstaande iig meer dan prima.emnich schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:21:
[...]
Dat was mijn ervaringen met de 550. Deze kon zonder lighthouses niet echt goed overweg met meerdere kamers of grote ruimtes. Als je het goed schoon wilde hebben dan moest je eigenlijk elke kamer apart doen of misschien 2 kamers.
Ook onze woonkamer van zo'n 12 meter lang vond hij niet leuk en deed ie niet optimaal. Deze moest je dus in tweeën delen met een virtuele muur en hem halverwege verplaatsen.
Waarom zou je hem leeg laten lopen ? het klinkt mij alsof je de stofzuiger niet vanuit zijn basis station laat zuigen? De bedoeling is dat hij zijn werk doet in bvb de ochtend en er dan in een of zelfs twee ladingen over kan doen om het hele huis te zuigen.Truus01 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:25:
Even een update.
Verder weer en nog steeds erg blij mee. Mijn huis is nog nooit zo goed gezogen geweest (komt ook doordat ik hier pas sinds 25 april woon...).
Ja sommige stofzuigers kunnen langer mee dan de neato maar die hebben die tijd dan weer nodig om heel de ruimte te zuigen waar de neato het meestal een stuk sneller / slimmer doet.
Wat ik merkte met de roomba iets van de 600 serie weet niet exact welke (weekje als logee gehad) dat hij inderdaad niet heel enthousiast is van ruimtes hij was bij ons bvb ruim 2 uur bezig met de huiskamer voordat hij überhaupt de gang gevonden kreeg in de gang is hij 10 min geweest en hij ging terug de huiskamer in na nog een kwartier in de huiskamer zijn ding te hebben gedaan weer de gang op en dat ging zo ongeveer een half uur door voordat hij de gang helemaal gedaan had en toen moest hij opladen. Daarna ging hij weer verder richting gang en de grote slaapkamer en ook daar had hij grote moeite om in de slaapkamer te blijven ging steeds de gang weer in om nog een hoekje ergens even te doen. Voor mijn gevoel was de roomba op meerdere kamers en grotere oppervlaktes een stuk minder intelligent. In de huiskamer zelf had ik wel het idee dat de roomba echt ieder plekje op zijn minst 2x opzocht wat dan natuurlijk wel weer een fijn idee is.Exorcist schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:38:
[...]
Ik begrijp niet waar dat vandaan komt, of men moet in een villa wonen met 200m2 op één verdieping en met onderlinge drempels van tien cm. hoog. Mijn Roomba 650 pakt boven keurig de drie slaapkamers en badkamer, alles drempelloos maar de badkamer met drempel van pak 'm beet 2 CM. Rijdt hij keurig overheen. Blijft ook niet eindeloos doorrijden, als hij klaar is met de kamers geeft hij dit middels een riedeltje keurig aan en kan ik 'm weer naar beneden brengen waar zijn basisstation staat. Is op dat moment ook nog niet leeg.
[ Voor 32% gewijzigd door Shunt op 16-05-2015 16:56 ]
Game PC
Ik krijg de laatste dagen constant een "battery issue 007" op de neato xv15.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik laat hem leeg lopen, omdat dat in de beschrijving staat. Een nieuwe robot (of nieuwe accu) moet je eerst 2 of 3 keer helemaal leeg laten lopen en dan weer vol laden (soort van rekalibreren van de accu).Shunt schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:50:
[...]
Waarom zou je hem leeg laten lopen ? het klinkt mij alsof je de stofzuiger niet vanuit zijn basis station laat zuigen? De bedoeling is dat hij zijn werk doet in bvb de ochtend en er dan in een of zelfs twee ladingen over kan doen om het hele huis te zuigen.
Ja sommige stofzuigers kunnen langer mee dan de neato maar die hebben die tijd dan weer nodig om heel de ruimte te zuigen waar de neato het meestal een stuk sneller / slimmer doet.
Ik laat hem daarna wel vanuit het laadstation zijn werk doen. Omdat het nieuw is voor mij en ik dus ook bij andere robots las over 3 uur leek mij 60 tot 75 minuten van de Neato kort.
Ik ben er verder al heel blij mee, hoor!
@ Boomster, had je dit al gezien? Blijkbaar heeft je Neato het te koud.
[ Voor 8% gewijzigd door Truus01 op 17-05-2015 13:56 ]
dit had ik idd al gezien, maar dit lijkt me wat stug als hij in de woonkamer staat war het minimaal 18 graden is.[b][message=44247287,noline]Truus01 schreef op zondag 17 mei 2015
@ Boomster, had je dit al gezien? Blijkbaar heeft je Neato het te koud.
Ik heb net m'n nieuwe Neato XV Signature Pro van iBood binnen. So far echter een hoop problemen:
1) In de gang geeft ie elke keer aan dat de sensor vies is (niet waar, is brandschoon). Daar kan hij dus niet zuigen.
2) In de woonkamer probeert hij eindeloos onder mijn bureaustoel (met 5 poten) te zuigen. Hij snapt maar niet dat dat niet lukt en blijft maar proberen. Uiteindelijk m'n stoel maar op de gang gezet.
3) Hij past niet onder m'n bank door, maar denkt zelf wel dat ie dat kan. Hij blijft dus maar de hele tijd rondjes rijden om m'n bank en er tegenaan botsen in de hoop dat het na de 100e keer wel lukt. Hier kan ik echter niks aan veranderen en dit is echt ontzettend storend.
Iemand een oplossing (met name voor punt 3)?
1) In de gang geeft ie elke keer aan dat de sensor vies is (niet waar, is brandschoon). Daar kan hij dus niet zuigen.
2) In de woonkamer probeert hij eindeloos onder mijn bureaustoel (met 5 poten) te zuigen. Hij snapt maar niet dat dat niet lukt en blijft maar proberen. Uiteindelijk m'n stoel maar op de gang gezet.
3) Hij past niet onder m'n bank door, maar denkt zelf wel dat ie dat kan. Hij blijft dus maar de hele tijd rondjes rijden om m'n bank en er tegenaan botsen in de hoop dat het na de 100e keer wel lukt. Hier kan ik echter niks aan veranderen en dit is echt ontzettend storend.
Iemand een oplossing (met name voor punt 3)?
Bank hoger zetten. Heb ik met mijn bank ook gedaan. Post eens een pic van je bank.
Basement Bios ---- Exo-S
Die magneet strip bij de bank leggen?Zodat hij je bank met rust laat
Mijn bank heeft een gelijke hoogte en de XV-15 heeft totaal geen problemen met mijn bank. Wellicht eens kijken of hij gewoon moeite heeft met het materiaal. Kun je anders eens een video'tje plaatsen van het gedrag dat hij vertoont bij de bank?Avalaxy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:03:
Gaat nooit werken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat ding moet gewoon snappen dat het niet lukt en ophouden met proberen
Game PC
De Neato zou dit gewoon moeten kunnen maar ik denk dat (in combinatie met de sensor fout in de hal) dat er wat mis is met die van jou. Ik zou hem terug sturen....
De problemen lijken zichzelf allemaal opgelost te hebben. Ik heb hem een tweede kans gegeven en hij heeft nu geen van de eerder genoemde problemen. Waarschijnlijk had ie een slechte dag.
Wel schokkerend hoeveel stof hij op had gezogen
Wel schokkerend hoeveel stof hij op had gezogen

Met een budget van +/- € 500,- ben ik eens gaan kijken wat een geschikte robot zou zijn, maar heb behoorlijk moeite met inschatten waar ik op moet letten en hoop hier wat hulp te vinden :-). Wat relevante info;
> Parketvloer met V-groef;
> Drie verdiepingen met onneembare trap, dus handmatig soms robot boven neerzetten (kan dit moeilijkheden opleveren?)
> Geen drempels tussen de ruimten; parket is doorgelegd
> Liggende plinten
> Timer is prettig zodat ik elke dag in een schoon huis thuis kom
.
> Lage terugkerende kosten, voor zover daar sprake van is (zoals bij normale stofzuigers de zakken)
> Verder nog punten?
Misschien verder een leuk idee om de topicstart wat op te poetsen, zou een hoop leerzaams in kunnen staan denk ik
.
> Drie verdiepingen met onneembare trap, dus handmatig soms robot boven neerzetten (kan dit moeilijkheden opleveren?)
> Liggende plinten
> Timer is prettig zodat ik elke dag in een schoon huis thuis kom
> Lage terugkerende kosten, voor zover daar sprake van is (zoals bij normale stofzuigers de zakken)
> Verder nog punten?
Misschien verder een leuk idee om de topicstart wat op te poetsen, zou een hoop leerzaams in kunnen staan denk ik
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
batterijen een keer losmaken en opnieuw aansluiten.Boomster schreef op zondag 17 mei 2015 @ 07:45:
Ik krijg de laatste dagen constant een "battery issue 007" op de neato xv15.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik had voor de zekerheid, mijn eigen gerustheid, de vraag over de batterijduur ook bij Neato gesteld. Ik heb netjes antwoord gekregen dat de batterijduur tussen de 60 en 90 minuten ligt, dus ik zit precies goed.
Ben ik weer gerustgesteld en kan ik zorgeloos genieten van mijn schoongezogen huis en van mijn Botvac.
Ben ik weer gerustgesteld en kan ik zorgeloos genieten van mijn schoongezogen huis en van mijn Botvac.
Dat had ik al gedaan, ik heb deze error niet mer.ZeRoC00L schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:51:
[...]
batterijen een keer losmaken en opnieuw aansluiten.
Ik ben nu verblijd met een nieuwe: "battery issue 002"
Wordt het tijd voor nieuwe batterijen? Lithium?
Iemand nog tips? Misschien dat ik voor een Roomba ga, die draaien al even mee en ik lees er wel positieve geluiden over op internet...Obiter dictum schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:12:
Met een budget van +/- € 500,- ben ik eens gaan kijken wat een geschikte robot zou zijn, maar heb behoorlijk moeite met inschatten waar ik op moet letten en hoop hier wat hulp te vinden :-). Wat relevante info;
> Liggende plinten
> Timer is prettig zodat ik elke dag in een schoon huis thuis kom.
> Verder nog punten?
Misschien verder een leuk idee om de topicstart wat op te poetsen, zou een hoop leerzaams in kunnen staan denk ik.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Mijn Roomba 520 heb ik inmiddels al 5 jaar (damn...Obiter dictum schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:44:
[...]
Iemand nog tips? Misschien dat ik voor een Roomba ga, die draaien al even mee en ik lees er wel positieve geluiden over op internet...
De plannen van iRobot, interview met CEO op wired:
The Next Roomba May Recognize All Your Crap
TL;DR: Mapping/herkennigs software icm 'cloudbased AI', mogelijk niet alleen voor stofzuigen
The Next Roomba May Recognize All Your Crap
TL;DR: Mapping/herkennigs software icm 'cloudbased AI', mogelijk niet alleen voor stofzuigen
Ook die opmerking dat ze lidar willen toepassen en de kosten daar van terug brengen met een camera van duizend naar 50 euro. Vogens mij kost een neato met lidar geen duizend euro.
Game PC
De simplistisch ontwerpen van de roomba zijn ook meteen zijn kracht. Zover ik ze ken zijn ze nagenoeg onverwoestbaar.
Game PC
Ik heb zelf sinds kort de Neato Botvac 85 en ben daar erg blij mee.Obiter dictum schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:44:
[...]
Iemand nog tips? Misschien dat ik voor een Roomba ga, die draaien al even mee en ik lees er wel positieve geluiden over op internet...
De hele diepe groeven tussen oude planken (dus niet netjes gelegd parket, dus echt diepe groeven) maakt hij niet helemaal goed schoon. Maar dat lukt me sowieso alleen met een prikker en stofzuiger, dus ook niet zo met een gewone zuiger.
Hij heeft wel nog steeds moeite met de drempel, mijn plint die ik ervoor heb gelegd is te laag.
Geen drempels is dus ideaal.
Ik zet hem geregeld boven. Gewoon bij de trap, zet hem aan en hij staat na een tijdje weer bij de trap. Helemaal klaar. En hij zet zichzelf uit. Dus zou ik hem bv 's morgens voor het werk boven zetten, dan is ie niet helemaal leeg als ik thuis kom. Soms zet ik hem even in één kamer (met de deur dicht), dan pakt hij alleen die kamer. Is ook wel prettig. Dus totaal geen moeilijkheden met hem ergens anders neer te zetten. Je kan eventueel ook losse basis-/laadstations kopen en die plaatsen op de andere verdieping, dan kan hij van daaruit beginnen en weer terugkeren om op te laden.
Liggende plinten geen idee. Hij stopt bij muren en andere objecten, dus hij zal de plinten op gaan tot aan de muur. Misschien dat hij precies met het rechterwiel over de plint zal rijden, langs de muur af. Ligt denk ik ook eraan hoe groot de plint is.
Je kan voor iedere dag een eigen tijd instellen, of geen tijd. Je kan dus dagen overslaan, je kan hem instellen op ieder gewenst tijdstip, bv de ene dag 's morgens, de andere 's middags en in het weekend 's avonds, of net hoe je wilt. Inderdaad erg prettig.
Ik denk dat terugkerende kosten af en toe een nieuwe borstel kunnen zijn en nieuwe filters, maar ik denk als je daar netjes mee omgaat (en andere tips hier volgt) dat je heeeel lang kunt doen met de filters die je erbij krijgt. En zeker ook de borstel. De slijtage van de borstel zal vooral afhangen van waar je hem telkens over laat hobbelen. Ik had eerst iets op de vloer liggen wat hij vooruit duwde en er uiteindelijk toch overheen ging, maar ik denk dat dat de borstel wel eens zou kunnen beschadigen, dus dat leg ik nu op tafel als de Botvac zijn rondje moet doen.
Ik heb overigens voor mijn keuze gekeken naar de Roomba, LG en de 2 versies van de Neato. LG daar lees je erg weinig over, goed of slecht. Viel mede daarom af. In tests is de Neato vaak of de beste of de tweede, waar de Roomba soms de beste, soms de mindere (van deze 3) was, vooral ook wat betreft huisdierharen, want ik wil een hond. En prijs heeft ook een beetje meegespeeld in mijn keuze.
(Mijn bronnen oa: http://www.cnet.com/produ...obotics-xv-signature-pro/ en http://www.cnet.com/products/lg-hom-bot-square/ )
Bedankt voor de hulpvolle replies! Ik denk inderdaad dat die Neato Botvac ook wel goed is! Ik zal eens kijken of ik wat vergelijkingen kan vinden tussen de Neato en de Roomba. Als ik het hierboven zo is Roomba vooral bekend, maar niet per sé de beste keuze...
De neato is er met en zonder zijborsteltje. Zo'n borsteltje vind ik niet zo mooi, is het nodig?
Vandaag de iRobot Roomba 765 PET bij IBOOD voor €369.95
Iemand ervaringen hiermee?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Ik vind van wel. Veel robots hebben een borstel die minder breed is als de stofzuiger zelf, dus die typen kunnen onmogelijk het hele vloeroppervlak bereiken, lijkt me.MeTooPV schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:09:
De neato is er met en zonder zijborsteltje. Zo'n borsteltje vind ik niet zo mooi, is het nodig?
Zeker, zo kan het apparaat netjes langs plinten e.d., anders zit je met de fysieke beperkingen van de stofzuiger.MeTooPV schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:09:
Dat vraag ik me ook af, er is bijzonder weinig over dat ding te vinden. Waarschijnlijk een relabel.bramv82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:21:
Vandaag de iRobot Roomba 765 PET bij IBOOD voor €369.95
Als ik deze reviews zo lees, is de 650 net zo goed/slecht als de 500 serieExorcist schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:04:
[...]
Nou, dan is de 550 gewoon garbage. De Roomba 650 doet bovenstaande iig meer dan prima.
http://www.digitaltrends....irobot-roomba-650-review/
"Only works well in clearly defined spaces"
http://www.bestcordlessva...irobot-roomba-650-review/
"Not very good cleaning multiple rooms, best utilized to clean on a per room basis"
Als ik die reviews zo lees...had het net mijn 560 kunnen zijn
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik heb nog geen Neato gehad zonder borstel, maar afgaande op de afstand van de Neato tot de plint durf ik wel te stellen dat het een belangrijke toevoeging is. Het is het verschil tussen af en toe de randen van de ruimte zuigen, en dat definitief kunnen overlaten aan de robotstofzuiger.MeTooPV schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:09:
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Nee helemaal niet nodig deze zit er voor de sier... Het borsteltje zorgt ervoor dat de randen waar de stofzuiger zelf net niet bij kan toch worden meegenomen.MeTooPV schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:09:
De meeste robotstofzuigers hebben een borstel aan de zeikant.
En waarom koop je een robotstofzuiger? Omdat deze mooi is? Of omdat hij moet schoonmaken?
Tsja, ik ga liever uit van mijn eigen ervaring(en) dan van reviews. In ieder geval: mijn 650 doet perfect zijn werk, ook als hij meerdere kamers moet doen. Pakt alles mee en rijdt dan keurig weer terug. Stopt wanneer hij klaar is, blijft niet tot de accu leeg is rondjes draaien.psy schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:02:
[...]
Als ik deze reviews zo lees, is de 650 net zo goed/slecht als de 500 serie
http://www.digitaltrends....irobot-roomba-650-review/
"Only works well in clearly defined spaces"
http://www.bestcordlessva...irobot-roomba-650-review/
"Not very good cleaning multiple rooms, best utilized to clean on a per room basis"
Als ik die reviews zo lees...had het net mijn 560 kunnen zijn
Als ik dan toch iets negatiefs moet melden is dat hij zich sporadisch vastloopt op het (hoogpolige) kleed, op 1 hoek.
http://www.ibood.com/home...-pet-robotstofzuiger.html
Maar of dit nou waar voor je geld is. Er zijn zoveel verschillende meningen en op ieder product is er na " lang" speurwerk weliets negatiefs te melden. Nog 13 uur bedenktijd om de knop door te hakken, wat betreft deze aanbieding...
Maar of dit nou waar voor je geld is. Er zijn zoveel verschillende meningen en op ieder product is er na " lang" speurwerk weliets negatiefs te melden. Nog 13 uur bedenktijd om de knop door te hakken, wat betreft deze aanbieding...
hmm sta op het punt een Neato Botvac 75 te kopen, maar nu zie ik dat ze net een Botvac D series gaan uitbrengen. Zullen de prijzen van de huidige Botvac modellen naar beneden gaan of duurt dat wel even?
erhmm.
Ze zullen uiteindelijk wellicht iets goedkoper worden.Multensor schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:12:
hmm sta op het punt een Neato Botvac 75 te kopen, maar nu zie ik dat ze net een Botvac D series gaan uitbrengen. Zullen de prijzen van de huidige Botvac modellen naar beneden gaan of duurt dat wel even?
Wat ik alleen niet helemaal snap ik dat deze nieuwe serie alleen maar anders uitziet... Verder kan ik geen verschillen zien tussen de Botvac en de Botvac D series...
Technisch zijn ze gelijkwaardig, ik vermoed dat de software verschilt (v2.0 zoals de website stelt). Neato heeft het financieel zwaar, dus ze moeten verkoopargumenten hebben om meer te verkopen. Een 'nieuwe' serie kan daarbij helpen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Jammer, ik heb net mijn Botvac 85, maar vind deze er net iets mooier uitzien. Maar, aan de andere kant, ik heb er nu al zo veel plezier van, ik ben blij dat ik hem al heb.Multensor schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:12:
Ik zou dus niet wachten, aan de andere kant, als ik het geweten had...
Misschien kan ik hem inruilen op de nieuwere versie...
Zoals alle voorgaande modellen XV-10 tm XV signature pro zullen er waarschijnlijk enkel hele kleine verschillen zijn. Ik heb deze maand zowel een XV-15 als een Signature Pro op de tafel gehad en tot aan het laatste schroefje gedemonteerd gehad. De grootste verschillen waren bij de singature pro een aan en uit knop in de stofzuiger bak / zak compartiment die de neato zonder stroom van de accu's zet. En een paar "verbeteringen" op het gebied van de elektronica wat stekkertjes handiger geplaatst en her en der wat andere chips op het oog. Qua mechaniek zijn ze volledig identiek. Zo zal het waarschijnlijk ook zijn met de Botvac en de Botvac D.Brutuss schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:48:
[...]
Ze zullen uiteindelijk wellicht iets goedkoper worden.
Wat ik alleen niet helemaal snap ik dat deze nieuwe serie alleen maar anders uitziet... Verder kan ik geen verschillen zien tussen de Botvac en de Botvac D series...
Game PC
Ik wil ook graag een Neato Botvac 75 aanschaffen. Dit nieuws maakt me wel nieuwsgierig naar eventuele pricedrops. Toch nog maar even wachten.Brutuss schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:48:
[...]
Ze zullen uiteindelijk wellicht iets goedkoper worden.
BotVac D lijkt me gewoon een andere borstel te hebben? (buiten de eventueel nieuwere software)
http://www.neatorobotics.com/compare-robot-vacuums/
http://www.neatorobotics.com/compare-robot-vacuums/
Pricewatch voor de botvac 75 dan maar, en ook maar gewoon zien voor hoeveel de botvac D series op de markt komen (en wanneer).
erhmm.
Dit topic is gesloten.