Brutuss schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:17:
Maar als ik voor mezelf alle grote merken (IRobot, LG en Neato) naast elkaar leg kom ik toch tot de conclusie dat de Neato het beste zijn werk doet. En dat is eigenlijk het belangrijkste. Het grootste verschil is ook de zuigkracht. Het ding maakt veel meer lawaai, maar goed er zit ook een 45Watt motor in die daadwerkelijk alles opzuigt wat in zijn weg zit. In combinatie met de grote bostel en de kleine zij borstel erbij laat hij bij mij geen vuil achter.
Inmiddels heb ik ook wat filmpjes bekeken van de Botvac 85 en ik ben onder de indruk van de manier waarop hij z'n weg bepaalt en systematisch te werk gaat. Jammer van het lawaai want meestal ben ik gewoon aanwezig als de bot aan het werk moet. Waarom dan een robot willen als een gewone stofzuiger ook volstaat? Tja, gadgetfreak... plus dat een gewone stofzuiger niet onder de bank of het bed komt.
Ik heb nu een aldibot, gewoon om eens te proberen wat een robotstofzuiger nu eigenlijk is, en die maakt op zich boven verwachting goed schoon. Optisch dan, want hij zuigt volgens mij niet bijzonder veel en moet het meer van de borstels hebben. Het grote nadeel vind ik dat hij maar wat doet, in een rechte lijn rijden kan hij niet, zelfs niet langs de plint want dat doet hij met een soort gekartelde beweging. En om de haverklap gaat hij over op spotcleaning, in een spiraalvorm net zolang tot hij ergens tegenaan botst. Terwijl er helemaal geen vlek is, maar dat is de tekening in het parket. Helaas is die functie niet uit te schakelen.
De hombot heb ik toch nog niet helemaal opgegeven, want J.W. lijkt er juist erg tevreden over te zijn. Bovendien is die stiller en heeft standaard een betere accu. Ik zal eens proberen een demonstratie bij te wonen, bijvoorbeeld in een Coolblue winkel (die zit hier om de hoek) als ze beide op voorraad zijn.
[aanvulling] Toevallig zag ik net een Hombot vparquet bij de Coolblue Tweedekansjes staan en die is nu besteld. Hij wordt morgen bezorgd en als hij niet bevalt mag hij binnen 14 dagen weer kostenloos retour. Dan ben ik voor 263 euro klaar.
[aanvulling2] Vandaag een uur bezig geweest om hem te modden en hij werkt nu op m'n wlan. Dwz ik kan hem vanaf de pc bedienen. Met dat programma is echt
alles mogelijk, als je je er een beetje in verdiept (en configs durft te wijzigen, zover ben ik nog niet). Snelheden, zuigkracht, afstanden, hoogtes, alles is aan te passen. Je kunt hem ook op afstand starten door een emailtje te sturen.
[
Voor 15% gewijzigd door
grun93 op 30-06-2015 06:05
]