Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.162.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Fire69 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:27:
BotVac D lijkt me gewoon een andere borstel te hebben? (buiten de eventueel nieuwere software)
http://www.neatorobotics.com/compare-robot-vacuums/
Ik gebruik altijd de Combo Borstel ivm met de haren van onze hond.

De Blade brush van de Botvac is inderdaad recht.

De Spiral Blade Brush van de Botvac D heeft de bladen gebogen. Dat is dan ook het enige verschil inderdaad. Wat zal hier het voordeel van zijn? Voor mij dus geen verschil op het uiterlijk na. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 15:53
Ik heb twee weken terug de Roomba 870 aangeschaft. Ik was helemaal klaar met al die plokken haar die mijn kat weer verspreid iedere dag. Dagelijks om 3 uur(als mijn vriendin en ik aan het werk zijn) gaat hij even zijn rondje doen door de woonkamer. Als we 's avonds thuiskomen van het werk is de vloer weer mooi schoon. Hij draait zich niet vast in de haren van de kat en ook vooral de mat bij de voordeur doet hij erg goed, die krijg ik niet zo schoon met de gewone stofzuiger. Kan deze zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:43

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Helaas is ook de BotVac D serie weer met NiMh accu ipv Li-ion/Li-po.
Dat is het enige wat mij nog tegen houdt om een Neato te kopen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:14
Is er een manier om de Neato Botvac te resetten?

In het begin reed hij netjes rond en was het allemaal volkomen logisch.
Nu is er een grote eettafel met 8 stoelen bijgekomen en heb ik de plinten van de keukenkastjes gemonteerd. Helaas is hij sindsdien behoorlijk van slag.

Lijkt wel of hij telkens het oude plaatje/scan onthoud en probeert dat patroon te volgen. Een reset en een nieuwe scan lijkt mij wel handiger.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
maomanna schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:40:
Is er een manier om de Neato Botvac te resetten?

In het begin reed hij netjes rond en was het allemaal volkomen logisch.
Nu is er een grote eettafel met 8 stoelen bijgekomen en heb ik de plinten van de keukenkastjes gemonteerd. Helaas is hij sindsdien behoorlijk van slag.

Lijkt wel of hij telkens het oude plaatje/scan onthoud en probeert dat patroon te volgen. Een reset en een nieuwe scan lijkt mij wel handiger.
Als je de schakelaar van de accu op uit zet (Als je het bakje eruit haalt aan de linkerkant) en na 1 minuut weer inschakelt is hij naar mijn mening alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Vanavond maar eens proberen.

Op dit moment is het meer zo dat ik erover denk om hem te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:01

Multensor

wtf

Welke botvac heb je? En wat zijn de redenen dat je er niet heel blij mee bent (naast het niet opnieuw mappen van je kamer)?

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Ik heb een Botvac 75, ong 6-8 maanden jong.
Zuigt best goed, ook langs de randen, maar door het niet opnieuw mappen pakt hij elke keer andere routes, waardoor het elke keer langer en langer duurt.
Wij laten de stofzuiger rijden als we thuis zijn, dus als hij steeds langer doet over dezelfde ruimte wordt het steeds minder interessant. Zelf stofzuigen met de hand gaat vele malen sneller.

Eens afwachten wanneer hij opnieuw gaat mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:38
Stofzuigen met de hand is altijd sneller. Dat is ook niet waar je een robot voor koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
maomanna schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:20:
Ik heb een Botvac 75, ong 6-8 maanden jong.
Zuigt best goed, ook langs de randen, maar door het niet opnieuw mappen pakt hij elke keer andere routes, waardoor het elke keer langer en langer duurt.
Wij laten de stofzuiger rijden als we thuis zijn, dus als hij steeds langer doet over dezelfde ruimte wordt het steeds minder interessant. Zelf stofzuigen met de hand gaat vele malen sneller.

Eens afwachten wanneer hij opnieuw gaat mappen.
Avalaxy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:41:
Stofzuigen met de hand is altijd sneller. Dat is ook niet waar je een robot voor koopt.
Mee eens. Waarom laat je hem niet lopen als je NIET thuis bent ? Dan heb je er dus al geen last van.
Door de robot eens een reset te geven kan hij de ruimte opnieuw mappen. Kan naar mijn mening geen kwaad om dat eens te doen...

De vergelijking met een echte stofzuiger kun je natuurlijk niet maken. Dat is hij namelijk niet ;) Hij is veel intelligenter dan jou "gewone" stofzuiger :P

Ik heb het ding juist gekocht zodat ik tijd heb voor andere dingen en met een huisdier is dat zeker geen overbodige luxe. Dus al doet hij er twee uur over dan maakt me dat niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

De botvac 75D gaat 529 kosten bij redcoon. Behoorlijk verschil met de 'normale' 75. Zeker voor wat er extra op zit.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Gisteren mijn Botvac 75 voor het eerst door het huis laten gaan. Wat een leuke ervaring :). Hij had wat moeite met de tafel + stoelen (iets te veel poten), maar verder ging alles prima (op alle verdiepingen). Echt een ideaal apparaat. Vandaag voor het eerst gescheduled dus ik ben benieuwd als ik thuis kom.

Ik vroeg me wel 1 ding af. Gebruikt de base station altijd stroom, en zo ja hebben er mensen hem op zo'n tijdschakelaar zitten? beetje zonder om constant stroom te gebruiken terwijl het helemaal neit nodig is.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Multensor schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:21:
Gisteren mijn Botvac 75 voor het eerst door het huis laten gaan. Wat een leuke ervaring :). Hij had wat moeite met de tafel + stoelen (iets te veel poten), maar verder ging alles prima (op alle verdiepingen). Echt een ideaal apparaat. Vandaag voor het eerst gescheduled dus ik ben benieuwd als ik thuis kom.

Ik vroeg me wel 1 ding af. Gebruikt de base station altijd stroom, en zo ja hebben er mensen hem op zo'n tijdschakelaar zitten? beetje zonder om constant stroom te gebruiken terwijl het helemaal neit nodig is.
Een ingestoken adapter verbruikt altijd een beetje stroom dat is een feit.

Wat ik verder weet is dat als de robot helemaal opgeladen is, deze na verloop van tijd weer zal worden herladen als er bijvoorbeeld 5% accu verlies is. Dit komt omdat de robot in standby staat.

Het basis station verbruikt dus altijd een beetje stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Na een 3.5 jaar is mijn Aldi robotstofzuiger de geest aan het geven. Zijn accu is nog prima in orde (komt ook omdat als hij zich opgeladen heeft hij zich fysiek loskoppelt van zijn basisstation), maar helaas draait zijn zijborsteltje (en per definitie van ook zijn hoofdborstel) ondertussen met horten en stoten.

Gisteren hem open gemaakt en het relevante mechaniek helemaal schoongemaakt, en dat hielp wel wat, maar niet voldoende. Dan kan ik stukken gaan vervangen, maar ik denk niet dat dat nog een economisch handige beslissing is.

Dus dan wordt het relevant voor mij wat de volgende moet worden. Gezien de hoeveelheid problemen die ik lees over accu's van duurdere, en dat ik in een appartement woon wat verder niet lastig in elkaar zit, heb ik mijn twijfels hoeveel ik opschiet met een robotstofzuiger van 300-400 euro tov wachten tot de Aldi er weer komt met eentje van <150 euro. (Of ergens anders een goedkope kopen). Zijn er hier mensen die van de ene op de ander zijn overgeschakelt en grote voordelen in een duurdere zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Ben ook nog steeds in de markt en heb nog geen besluit kunnen nemen. Het is inderdaad toch een behoorlijke investering. Dus ben wel benieuwd of er reaguurders zijn die inderdaad met een goedkoper alternatief tevreden/ontevreden zijn.

Let btw ookeven op volgende bericht. Aantal weken geleden geplaatst. Kan prijstechnisch wellicht komende tijd interessant worden:

hmm sta op het punt een Neato Botvac 75 te kopen, maar nu zie ik dat ze net een Botvac D series gaan uitbrengen. Zullen de prijzen van de huidige Botvac modellen naar beneden gaan of duurt dat wel even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Ik heb de botvac 75 nu bijna 2 weken en kan nu al niet meer zonder :). Heerlijk om in een huis thuis te komen waar geen kattenharen meer liggen. Til hem 2 keer in de week ook nog even naar boven en alles wordt goed meegenomen. Alleen nog wat stof op de trap, maar ook dat is minder geworden door het meer stofzuigen(eerst gewoon echt geen zin in, dus dan doe je het niet vaak genoeg) op alle verdiepingen.

Ik kan hem in ieder geval wel aanraden, heb overigens geen andere robots gezien of getest.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Kent iemand hier de IKO Digital Mopee 100? En zo ja, heeft iemand er misschien ervaring mee?
Kan deze voor weinig overnemen van iemand, maar ik kan er niet zo heel veel over vinden online.

Als ik zoek kom ik op wat franse websites terecht, en websites die onderdelen leveren, maar veel verder dan dit kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi all,

Ik heb nu zo'n drie jaar de Neato XV-25 Pet&Allergy. Helaas is hij er enige tijd geleden mee gestopt, en verschijnt de melding "I had to reset, please press okay to restart". In het begin hielp dit en ging hij gewoon z'n ronde doen na de restart. Later kwam de melding veel vaker, en momenteel toont hij de melding direct na het afgaan. Restarten helpt niet, de melding verschijnt direct meer. De melding is exact hetzelfde als ik neerzet, geen enkele foutcode... Mijn eerste vermoeden: batterijprobleem. Het leek er nl. op dat de melding tevoorschijn komt wanneer de motor van stroom voorzien moet worden, icm met het steeds moeilijker en uiteindelijk helemaal niet meer aanslaan leek dit een logische conclusie. Batterijen besteld, robot op de lader en na een nacht weer geprobeerd om hem aan de praat te krijgen. Zonder resultaat.

Contact opgenomen met de support van Neato. Eerste advies: een reset-procedure en in het menu aangeven dat er nieuwe batterijen inzitten. Dit gedaan, helaas geen succes. Toen wilden ze overgaan op garantie-afwikkeling, maar aangezien die van mij al ouder is dan twee jaar kon ik hier geen aanspraak op maken. Vervolgens heb ik ze gevraagd waar ik hem dan in Nederland aan kan bieden tegen reparatie. Antwoord: bij ieder support-center van Neato waar u u goed bij voelt |:(

Heeft iemand wellicht nog tips om te proberen, of een naam van een Neato service center? De enige die ik heb gevonden is cleaningrobot-discounter.com, maar ik heb een vreemd gevoel bij deze site. Geen ervaringen te vinden op Google en het lijkt erop dat dit een buitenlands bedrijf is met een postbus in Nederland. Heb er dus geen goed gevoel bij. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 11:00

Shunt

Boe

the_scientist schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:37:
Hi all,

Ik heb nu zo'n drie jaar de Neato XV-25 Pet&Allergy. Helaas is hij er enige tijd geleden mee gestopt, en verschijnt de melding "I had to reset, please press okay to restart". In het begin hielp dit en ging hij gewoon z'n ronde doen na de restart. Later kwam de melding veel vaker, en momenteel toont hij de melding direct na het afgaan. Restarten helpt niet, de melding verschijnt direct meer. De melding is exact hetzelfde als ik neerzet, geen enkele foutcode... Mijn eerste vermoeden: batterijprobleem. Het leek er nl. op dat de melding tevoorschijn komt wanneer de motor van stroom voorzien moet worden, icm met het steeds moeilijker en uiteindelijk helemaal niet meer aanslaan leek dit een logische conclusie. Batterijen besteld, robot op de lader en na een nacht weer geprobeerd om hem aan de praat te krijgen. Zonder resultaat.

Contact opgenomen met de support van Neato. Eerste advies: een reset-procedure en in het menu aangeven dat er nieuwe batterijen inzitten. Dit gedaan, helaas geen succes. Toen wilden ze overgaan op garantie-afwikkeling, maar aangezien die van mij al ouder is dan twee jaar kon ik hier geen aanspraak op maken. Vervolgens heb ik ze gevraagd waar ik hem dan in Nederland aan kan bieden tegen reparatie. Antwoord: bij ieder support-center van Neato waar u u goed bij voelt |:(

Heeft iemand wellicht nog tips om te proberen, of een naam van een Neato service center? De enige die ik heb gevonden is cleaningrobot-discounter.com, maar ik heb een vreemd gevoel bij deze site. Geen ervaringen te vinden op Google en het lijkt erop dat dit een buitenlands bedrijf is met een postbus in Nederland. Heb er dus geen goed gevoel bij. Iemand suggesties?
Een oplossing heb ik niet, ik koop wel regelmatig defecte neato's om ze proberen op te knappen.
Zou het zo zijn dat je niemand kunt vinden om hem gegarandeerd te repareren heb ik er wel interesse in (ik zoek nog een roller guard aan de voorkant / onderkant van de neato.)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Verkoop je ze ook? Wil eventueel wel een werkende zonder batterijen en borstel. Mocht Blikkie echt overleden zijn is dit een optie die ik wil overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

the_scientist schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:09:
Verkoop je ze ook? Wil eventueel wel een werkende zonder batterijen en borstel. Mocht Blikkie echt overleden zijn is dit een optie die ik wil overwegen.
Nee tenminste niet tot ik ze 100% werkende heb.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Iets verder in m'n zoektocht, of eigenlijk ook weer niet. Ik heb m'n Neato in december 2012 gekocht bij Dealbird. Helaas is de bird gevlogen: site verwijst naar het Twitter-account met posts uit 2012 en is het telefoonnummer niet meer in gebruik. Zojuist Neato een mail gestuurd over hun belachelijke "support" en Redcoon gevraagd of zij wat kunnen betekenen.

Balen zeg, out of warranty service is een drama :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

M'n Braava doet vreemd sinds een paar dagen. Zodra ik hem aanzet om te dweilen rijdt hij niet meer zijn gebruikelijke patroon, maar blijft steken in gek draaien en heel kort kanten opgaan. GPS heeft nieuwe batterijen en staat op dezelfde plek als altijd, maar ook verplaatsen heeft geen nut. Apparaat heeft verder de dweil goed bevestigd zitten.

iRobot support maar gemaild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey12
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-01-2022
hou ons op de hoogte ik heb ook een Braava:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mickey12 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:50:
hou ons op de hoogte ik heb ook een Braava:)
iRobot support stuurt morgen een verzendlabel, ding gaat naar Duitsland. Vind 't maar vreemd. Hopelijk kunnen ze het daar reproduceren.

[ Voor 39% gewijzigd door Exorcist op 18-06-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
voor wie nog een botvac75 wilt:

https://www.ibood.com/home-living-nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Staat hier op de wenslijst voor 300 >:)

Toch maar eens berichtje richting wederhelft over deze actie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Exorcist schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:47:
M'n Braava doet vreemd sinds een paar dagen. Zodra ik hem aanzet om te dweilen rijdt hij niet meer zijn gebruikelijke patroon, maar blijft steken in gek draaien en heel kort kanten opgaan. GPS heeft nieuwe batterijen en staat op dezelfde plek als altijd, maar ook verplaatsen heeft geen nut. Apparaat heeft verder de dweil goed bevestigd zitten.

iRobot support maar gemaild :)
Waarschijnlijk is een van de wielen (of aandrijving) kapot. Heb ik ook gehad en is gewoon gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

emnich schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Waarschijnlijk is een van de wielen (of aandrijving) kapot. Heb ik ook gehad en is gewoon gefixed.
Betwijfel ik. De wielen draaien (handmatig) keurig. Ook heeft het ding het vrijwel alleen met natte doek, en met droog rijdt deze prima. Het is exact dit probleem:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Advies gevraagd;

Na een poging met een aldi bot, zag ik het nut in van een fatsoenlijke robotstofzuiger.
Ik heb toen gekozen voor een Neato Signature PRO, met name om de reden dat deze systematisch reinigt.
Deze heeft een aantal dagen goed dienst gedaan toen hij opeens zijn laadstation niet meer kon vinden. Ik heb hier voor een nieuwe ontvangen, bij deze bleef het bakje bij elke hobbel omhoog springen waardoor deze stopte. Ik mocht van de webwinkel toen een nieuwe ontvangen of een ander model kiezen.
Ik heb toen gekozen voor een Neato Botvac 75, dit was een hele verbetering, hij navigeerde een stuk beter en we hebben deze enkele weken in volle tevredenheid gebruikt, tot het moment dat deze besloot van de boven verdieping zelf beneden te komen. Resultaat, Botvac in diverse stukken en diverse deuken in onze pas geschilderde trap. ( en de nodige andere beschadigen) Hierop hebben we weer een nieuwe ontvangen en een tegemoetkoming in onze schade aan de trap. Eindelijk een Neato die zijn werk goed doet..... tot een aantal dagen geleden. Nu is bij deze de zijborstel gestopt met werken.
Ik weet niet wat de webwinkel nu gaat doen, of deze laten repareren of dat ik weer een nieuwe krijg of uit mag zoeken. Ik vind het een fijn apparaat, maar met een dubieuze bouwkwaliteit.
Ik lees hierboven diverse mindere punten over bijvoorbeeld de Irobot.
De lg hombot v3 is wellicht een optie, alhoewel dat ik dat random rijden niet zo tof vind, maar deze kun je schijnbaar ook in blokvorm ed laten rijden. Of eventueel wachten op de Neato D serie, maar zou deze echt beter zijn of enkel ander kleurige kapjes hebben.

Voor de rest zie ik ook geen andere vernieuwde modellen die er aan staan te komen.
Ik twijfel daarom ook als ik nu wel verder moet gaan in het hele robotstofzuiger verhaal.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gewoon () een iRobot nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Wat is het voordeel van een irobot? Kent geen resume after charge en heeft erg veel moeite om kamers te identificeren. Daarin tegen is de bouwkwaliteit beter.

En welke irobot zou ik dan moeten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:53
fvandenreek schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:57:
De lg hombot v3 is wellicht een optie, alhoewel dat ik dat random rijden niet zo tof vind, maar deze kun je schijnbaar ook in blokvorm ed laten rijden.
Een Hombot rijdt niet random rond, maar mapped de omgeving en onthoudt en optimaliseert het zelfs voor de volgende keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Naeto en batterij problemen bah. Ik mag de mijne ook vervangen, tijd terug nog ooit accu's tegengekomen via Amazon. Dus niet van fabrikant zelf. Iemand ervaringen hiermee of gewoon voor orgineel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@-J.W.- Klopt idd was een beetje kort door de bocht.
Denk dat ik mijn geld in ga zetten op een botvac D.

@SYQ Er zijn toch al lithiums voor te krijgen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
@Fvandenreek, uit nieuwsgierigheid, welk probleem had je met de Aldi bot?

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 21-06-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ik heb voor de grap vandaag eens de xv-15 uitgerust met de borstel van de signature pro (de huisdieren borstel). Van het super luide geratel wat hij eerst deed is hij nu zodanig stil dat ik met gemak de slaap kamer / huiskamer / gang kan laten zuigen terwijl ik nog op bed ligt / op de computer kamer zit of lekker een serie aan het kijken ben. Echt wat een verschil.

Tot nu ook geen verschil gezien met de hoeveelheid rotzooi die hij mee neemt.

En ik heb nu een tweede oplaad station op de slaapkamer gezet. Hij gaat nu mooi van de huiskamer door de gang naar de slaapkamer en zet zich zelf daar mooi op het oplaad station. (scheelt hem weer een stuk naar de huiskamer rijden!)

[ Voor 20% gewijzigd door Shunt op 21-06-2015 21:57 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@sissors Botste teveel, en na drie dagen het uv lampje al kapot, maar het was voor mij wel een fijne testbot :)

@shunt Ik heb beide borstels geprobeerd, en de "huisdieren borstel" was veel stiller, het enigste verschil is dat je die schoon moet maken wat bij de "rubbere"borstel bijna niet hoeft. Daarbij zal de "huisdieren"borstel beter op tapijt werken omdat de haren het stof kunnen penetreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

fvandenreek schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:59:
@sissors Botste teveel, en na drie dagen het uv lampje al kapot, maar het was voor mij wel een fijne testbot :)

@shunt Ik heb beide borstels geprobeerd, en de "huisdieren borstel" was veel stiller, het enigste verschil is dat je die schoon moet maken wat bij de "rubbere"borstel bijna niet hoeft. Daarbij zal de "huisdieren"borstel beter op tapijt werken omdat de haren het stof kunnen penetreren.
Heb jij toevallig een kat of een hond?
Want de neato die van de trap valt dat was bij een vriend van me ook een paar keer gebeurd en hij snapte het maar niet want als hij er bij bleef stond de neato altijd op tijd stil.

Later bleek de kat hem van de trap te duwen, de kat zat dat ding altijd al argwanend aan te kijken en op een gegeven moment heeft hij een dash cam op het trappen gat gericht en daar zag je de kat rustig zitten wachten tot de neato bij de trap kwam en op het moment dat hij stil stond gaf de kat er een paar keer een duw aan (echt heel doelbewust) tot hij van het randje ging!

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@shunt

Ik heb 1 hond en 2 katten, maar die komen niet boven, en ze waren beneden terwijl wij dat ook waren!
De fantastische webwinkel (niet sarcastisch!) vertelde ons dat het vaker gebeurde en adviseerde ons altijd de strip voor de trap te plaatsen. De sensoren waren nog schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Die van mij is ook al twee keer van de trap gedonderd. Gelukkig een laag trapje maar ik zet hem niet meer onbewaakt boven aan de grote trap.

Verder lijk je wel heel veel pech te hebben met de Neato. Die van mij doet het al bijna 3 jaar prima (op de batterij na) en ik vind hem vel malen fijner dan de iRobot. Zeker het feit dat ie een hele verdieping kan doen en ondertussen gaat laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De batterij van mijn Neato is echt een vreemd ding. Een hele tijd issues gehad tot aan maar kwartiertje op een lading rijden toe. Was eigenlijk van plan nieuwe batterij te halen, maar nog niet aan toegekomen. Doordat de batterij zo slecht was stond ie ook een paar keer 30 cm van zijn laadstation stil met compleet dode batterij en heeft ie daar zo'n 3 a 4 dagen gestaan tot ik erachter kwam dat het wat stoffig begon te worden ;-)

Sindsdien doet het gekke ding het weer gewoon met tot 45 mins per laadbeurt (hoewel het laden ertussenin nu wel rustig 60 tot 90 mins duurt). Nieuwe batterij dus toch nog maar even uitgesteld tot ie het echt begeeft, inmiddels is deze 1 jaar en 9 maanden onderweg dus zat er toch aan te komen.

Hoe zijn inmiddels de ervaringen van de mensen die de alternatieve batterij besteld hebben? Nog steeds geen problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 15:00

Hak

[b][message=44457862,noline]
Hoe zijn inmiddels de ervaringen van de mensen die de alternatieve batterij besteld hebben? Nog steeds geen problemen?
Mijn lithium accu's van Ibatteries draaien na vier maanden nog steeds als een tierelier en zonder problemen. Doe het hele huis op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

lbatteries kende ik nog niet, maar 72 euro voor batterijen?? foei :) even kijken of ik een goedkoper adres kan vinden. alsnog besteld, zijn idd prijzig

[ Voor 14% gewijzigd door SYQ op 22-06-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

emnich schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:18:
Die van mij is ook al twee keer van de trap gedonderd. Gelukkig een laag trapje maar ik zet hem niet meer onbewaakt boven aan de grote trap.

Verder lijk je wel heel veel pech te hebben met de Neato. Die van mij doet het al bijna 3 jaar prima (op de batterij na) en ik vind hem vel malen fijner dan de iRobot. Zeker het feit dat ie een hele verdieping kan doen en ondertussen gaat laden.
En toch kan het ding van de trap vallen. Al zou het overigens een huisdier zijn, dan moet het ding wel erg licht zijn. Ik blijf een beetje pro iRobot merk ik, maar ondertussen laden heb ik sowieso niet nodig - ding doet gewoon een verdieping en rijdt dan terug naar het laadstation. Als het ding geen 200 m2 hoeft te doen valt het nog wel mee, bij hele grote oppervlaktes misschien wel een pré.

Valt niet van hoogtes, rijdt keurig een ruimte af en keert daarna huiswaarts en is degelijk. Ook onderhoud is erg makkelijk uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Exorcist schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:25:
[...]

En toch kan het ding van de trap vallen. Al zou het overigens een huisdier zijn, dan moet het ding wel erg licht zijn. Ik blijf een beetje pro iRobot merk ik, maar ondertussen laden heb ik sowieso niet nodig - ding doet gewoon een verdieping en rijdt dan terug naar het laadstation. Als het ding geen 200 m2 hoeft te doen valt het nog wel mee, bij hele grote oppervlaktes misschien wel een pré.

Valt niet van hoogtes, rijdt keurig een ruimte af en keert daarna huiswaarts en is degelijk. Ook onderhoud is erg makkelijk uit te voeren.
Als een kat wil dat de neato van de trap valt valt de neato van de trap. Ongelofelijke geniepige beestjes zijn dat. Bij een hond is het uit interesse nieuwsgierigheid bij een kat is het volgens mij alleen al om gewoon weer te kunnen gaan slapen want dat stomme ding verstoort zijn middag dutje!

Maar je hebt wel gelijk een irobot is degelijker gaat langer mee op een charge maar is in een grote ruimte als een appartement van 110m2 compleet nutteloos. Hij doet of de helft niet bij of hij is leeg voordat hij voorbij de huiskamer / gang is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar zolang hij willekeurig genoeg zijn rondje doet, is dat een probleem? Of doet hij dat niet? Mijn Aldi bot heeft teveel moeite met de mat in de gang, dus laat ik hem meestal enkel mijn huiskamer doen. Maar hij rijdt zo willekeurig rond dat hij per keer echt niet overal komt, maar uiteindelijk komt hij wel overal.

Ik weet dat de iRobots niet zo systematisch hun werk doen als Neato, maar ik weet dus niet of ze dan alsnog proberen eerst een kamer compleet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Sissors schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:40:
Maar zolang hij willekeurig genoeg zijn rondje doet, is dat een probleem? Of doet hij dat niet? Mijn Aldi bot heeft teveel moeite met de mat in de gang, dus laat ik hem meestal enkel mijn huiskamer doen. Maar hij rijdt zo willekeurig rond dat hij per keer echt niet overal komt, maar uiteindelijk komt hij wel overal.

Ik weet dat de iRobots niet zo systematisch hun werk doen als Neato, maar ik weet dus niet of ze dan alsnog proberen eerst een kamer compleet te doen.
Bij mij in huis reed hij gewoon met regelmaat de gang in en dan duurde het ruim een uur voordat hij de deur weer gevonden had. Er zijn meerdere momenten geweest dat de irobot die ik op bezoek had gewoonweg maar iets van 70% de ruimte had gedaan. (alle ruimtes zijn zeer lang). Bij mij is de neato de betere keuze juist door systematische aanpak.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Shunt schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:36:
[...]

Als een kat wil dat de neato van de trap valt valt de neato van de trap. Ongelofelijke geniepige beestjes zijn dat. Bij een hond is het uit interesse nieuwsgierigheid bij een kat is het volgens mij alleen al om gewoon weer te kunnen gaan slapen want dat stomme ding verstoort zijn middag dutje!

Maar je hebt wel gelijk een irobot is degelijker gaat langer mee op een charge maar is in een grote ruimte als een appartement van 110m2 compleet nutteloos. Hij doet of de helft niet bij of hij is leeg voordat hij voorbij de huiskamer / gang is.
Ik heb twee rode katers, maar no way dat zelfs de dikste van deze twee een stevige Roomba 650 kunnen wegduwen. Als deze door zijn "pootjes" heen zakt is het ding nauwelijks te bewegen.

Kan niet meepraten over 110 m2; ik zet hem beneden neer wat neerkomt op de helft daarvan, evenals de verdiepingen daarboven. Het ding lijkt onsystematisch te rijden maar neemt alles mee. Merk wel dat mijn accuduur niet meer de duur is van verleden jaar, maar ik heb het basisstation ook permanent op spanning staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Exorcist schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:50:
[...]

Ik heb twee rode katers, maar no way dat zelfs de dikste van deze twee een stevige Roomba 650 kunnen wegduwen. Als deze door zijn "pootjes" heen zakt is het ding nauwelijks te bewegen.

Kan niet meepraten over 110 m2; ik zet hem beneden neer wat neerkomt op de helft daarvan, evenals de verdiepingen daarboven. Het ding lijkt onsystematisch te rijden maar neemt alles mee. Merk wel dat mijn accuduur niet meer de duur is van verleden jaar, maar ik heb het basisstation ook permanent op spanning staan.
Mja zodra jouw roomba op het randje staat van een trap kan ik je garanderen dat je rooie kater dat ding er vanaf krijgt. Katten zijn puur kwaad! :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het is voor een groot deel afhankelijk van je huis. In mijn vorige huis werkte een roomba prima maar als de ruimtes wat groter worden of een andere vorm dan bijna vierkant dan werkt de neato (in mijn ervaring) beter.

Als je even zoekt op internet dan zie je dat de roomba ook gewoon van de trap kan vallen...

[ Voor 18% gewijzigd door emnich op 22-06-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:38
Weet iemand een goedkope plek om aan die neato magneetstrips te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46
De vriendin zou graag voor haar verjaardag een robot stofzuiger hebben. Er is tegenwoordig echter ontzettend veel keus, in alle mogelijke prijsklassen. Jammer genoeg kan je die dingen moeilijk testen en reviews zijn het niet altijd eens.
Voorlopig lijk ik uit te komen bij de LG hom-bot VR64607LV. Iemand ervaring met deze stofzuiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Exorcist schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:25:
[...]

Is dat zo? Ik ben meestal toch wel even zoet als ik mijn 780 moet schoonmaken. Ligt dit dan aan mij? (serieuze vraag)

Edit: Daarnaast heb ik ook het gevoel dat hij random rondrijd en staat hij ook met regelmaat stil.

[ Voor 6% gewijzigd door Soundless op 23-06-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Soundless schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:08:
[...]

Is dat zo? Ik ben meestal toch wel even zoet als ik mijn 780 moet schoonmaken. Ligt dit dan aan mij? (serieuze vraag)

Edit: Daarnaast heb ik ook het gevoel dat hij random rondrijd en staat hij ook met regelmaat stil.
Met het schoonmaakkammetje/mesje heb ik de haren zo uit de rollen, verder is het het bakje legen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Exorcist schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:14:
[...]

Met het schoonmaakkammetje/mesje heb ik de haren zo uit de rollen, verder is het het bakje legen en klaar.
Als ik de borstel door het kammetje haal blijft er nog van alles inhangen. Ik ga dan alles langs door er met een schaar doorheen te scheren. Misschien moet ik dat laatste minder vaak doen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Soundless schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:08:
[...]

Roomba:
De laatste keer dat ik de borstels heb schoongemaakt/vervangen was twee jaar geleden :P
En de filter is nog steeds de allereerste set.
Bakje leeg ik ook maar 1x per maand.

Het blijft goed werken.

Als ie random rondjes maakt, kan het zijn dat dat zwart/witte wieltje vast zit. Die gebruikt ie om afstand te berekenen. Even deze losduwen om schoon te maken.

Neato
Blegh... elke week schoonmaken, anders blijft ie net zolang piepen tot je bakje had losgetrokken. Om vervolgens met een kruimeldief de filter schoon te zuigen :X

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

kmf schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:55:
[...]

Roomba:
De laatste keer dat ik de borstels heb schoongemaakt/vervangen was twee jaar geleden :P
En de filter is nog steeds de allereerste set.
Bakje leeg ik ook maar 1x per maand.
Als je maar 1 keer per maand je bakje hoeft te legen dan zuigt ie gewoon niets op :)

Ik vind de Neato veel prettiger in gebruik maar ik denk dat het afhangt van het aantal langharigen in het huis. De haren verwijderen bij de Roomba vond ik een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

emnich schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:44:
[...]

Als je maar 1 keer per maand je bakje hoeft te legen dan zuigt ie gewoon niets op :)

Ik vind de Neato veel prettiger in gebruik maar ik denk dat het afhangt van het aantal langharigen in het huis. De haren verwijderen bij de Roomba vond ik een drama.
Nope. Vloer is gewoon schoon na een Roomba-rondje en bakje wordt ook steeds voller. De aerovac bakje neemt gewoon veel op. Maar het is vooral het borstelen dat alles schoonmaakt.

Haren heb ik dus ook nooit hoeven te verwijderen van de borstels. De grijze CHM doet het gewoon heel goed. Wel twee Maine Coons in huis.

Hiervoor had ik de oude set, en daar moest ik wel regelmatig schoonmaken. Maar een roomba met aerovac en grijze borstelzet schaar ik toch wel onder noemer onderhoudsvrij.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik krijg gelukkig mijn geld terug na 4 probleem gevallen NEATO. Ik wil zoals ik eerder hier aan heb gegeven een nieuwe robotstofzuiger kopen. Ondanks dat ik toch een voorkeur blijf houden voor NEATO toch even verder kijken. In eerste instantie wilde ik wachten op een NEATO D serie.

Ik ben me nu aan het orienteren op LG, maar buiten de prijsverschillen zie ik weinig verschillen in de uitvoeringen. Kijk ik op de VHOMBOT3, VR64701LVMP(extra borstel?) en de VR64607LV dan zie ik maar minimale verschillen. Een Roomba zie ik niet zitten, dit vanwege de matige reviews. Kan iemand me de verschillen vertellen tussen de lg types? En de pros en cons tov Neato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 23:54
fvandenreek schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:28:
Ik ben me nu aan het orienteren op LG, maar buiten de prijsverschillen zie ik weinig verschillen in de uitvoeringen. Kijk ik op de VHOMBOT3, VR64701LVMP(extra borstel?) en de VR64607LV dan zie ik maar minimale verschillen.
Ik zou ook wel eens een Hombot3 willen proberen. Wat me tegenhoudt is dat ze duurder geworden ipv goedkoper. Ik weet zeker dat ze nog niet zo lang geleden overal voor 339 lagen, toen waren ze een paar weken overal uitverkocht, en nu ze er weer zijn kosten ze overal 395. Dat scheelt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Het punt is, elke rode lg is een hombot, maar het type nummer bepaald de prijs, en het is me gewoon niet duidelijk wat nu het verschil is.

De filmpjes op youtube zijn ook niet duidelijk, ze vermelden geen type nummer en staan soms in een leer modus het op te nemen tegen een roomba, waardoor de ene er kansloos uit ziet en het andere als een robot beetle uit de jaren 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46
[b][message=44475579,noline]
Ik ben me nu aan het orienteren op LG, maar buiten de prijsverschillen zie ik weinig verschillen in de uitvoeringen. Kijk ik op de VHOMBOT3, VR64701LVMP(extra borstel?) en de VR64607LV dan zie ik maar minimale verschillen.
Op de site van lg kan je de modellen vergelijken. Je moet inderdaad vaak zoeken naar de verschillen, maar dit is niet anders bij bv de verschillende Neato of Roomba modellen.
http://www.lg.com/nl/comp...?category=/nl/stofzuigers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:46
Allen,

Sinds een tijdje heeft mijn roomba 780 'ruzie' met de lighthouses.
De roomba begint in de keuken en gaat daarna naar woonkamer (deel 1) en daarna naar woonkamer (deel 2).
Dit werkte altijd super goed tot een paar maand geleden.

De Roomba komt nu vaak wel in woonkamer (deel 1), maar niet in deel 2.

Dus ik dacht dat die lighthouse wellicht stuk was, maar ik heb ze om gewisseld en toen kwam hij ook wel weer in woonkamer deel 1. Maar niet ook weer niet in deel 2.

Tevens kan de roomba de laatste tijd de weg niet meer terug vinden naar zijn dock (dit werkte voorheen ook altijd super goed).

Het verplaatsen van de lighthouses had ook geen gewenst effect helaas.

Wat heb ik zelf gedaan om te kijken waar het mis zou kunnen gaan:

switchen lighthouses::
Zoals hierboven al geschreven geen effect helaas.
Ze staan beide op 'virtual wall' en deze werkt blijkbaar ook, want als ik ze van plek wissel werkt de gene die het niet deed (bij woonkamer deel 2) wel en de gene van woonkamer deel 1 weer niet.

schoonmaken roomba
Roomba helemaal schoongemaakt.
Of wel sensoren onder, bumper eraf (sensoren achter de bumper schoongemaakt), veegunit eruit gehaald enz.
Helaas ook dit heeft geen gewenst effect.
Er zat wel veel stof achter de bumper al zeg ik het zelf (heb 2 kleine kinderen en een hond).

Accu eruit gehaald
Eigenlijk doe je dit al met goed schoonmaken, maar vaker geprobeerd of dit effect zou hebben.
Helaas ook niet het geval.

Batterijen verwisseld van lighthouses
Deze gaan knipperen als ze leeg wordern, dus opzich kan dit niet het probleem zijn.

Dus iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Hij blijft dus hangen in 'woonkamer deel 1' en wil niet naar Deel 2.
Tevens komt hij eigenlijk niet meer automatisch op zijn dock terrecht.
Dus volgens mij heeft hij problemen met het vinden van de lighthouses, maar ja, wat kan ik er aan doen?

Heb de roomba nu bijna 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
fvandenreek schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:28:
Ik krijg gelukkig mijn geld terug na 4 probleem gevallen NEATO. Ik wil zoals ik eerder hier aan heb gegeven een nieuwe robotstofzuiger kopen. Ondanks dat ik toch een voorkeur blijf houden voor NEATO toch even verder kijken. In eerste instantie wilde ik wachten op een NEATO D serie.

Ik ben me nu aan het orienteren op LG, maar buiten de prijsverschillen zie ik weinig verschillen in de uitvoeringen. Kijk ik op de VHOMBOT3, VR64701LVMP(extra borstel?) en de VR64607LV dan zie ik maar minimale verschillen. Een Roomba zie ik niet zitten, dit vanwege de matige reviews. Kan iemand me de verschillen vertellen tussen de lg types? En de pros en cons tov Neato.
Ik kan je niet meer zeggen dan ga voor een nieuwe NEATO. De LG is echt waardeloos. Ik heb deze eerst gehad.

Door verschillende verkeerde leveringen heb ik ook nog twee versies gehad van de Hombot. Verschil is in de meeste gevallen alleen de borstel. Het ding knalde overal hard tegen aan. Gaat wel redelijk structureel te werk maar dat botsen werd ik niet goed van.

Hierdoor heb ik hem terug gestuurd en een nieuwe gekregen. Precies hetzelfde probleem. Hierna was ik er klaar mee en ben naar de winkel zelf gereden. Hier zeiden ze meteen dat ik beter kon gaan voor een Neato. Deze heb ik inmiddels al een jaartje rond rijden.

De opvangbak is in vergelijk erg klein. Ik heb een lang harige hond rond lopen dus dan is het wel fijn dat je deze niet iedere dag hoeft leeg te maken.

Uiteraard heeft ieder zijn eigen voorkeur voor merk en type maar voor mij geen LG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Brutuss schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:50:
Door verschillende verkeerde leveringen heb ik ook nog twee versies gehad van de Hombot. Verschil is in de meeste gevallen alleen de borstel. Het ding knalde overal hard tegen aan. Gaat wel redelijk structureel te werk maar dat botsen werd ik niet goed van.
O? Ik dacht juist een goede keuze te maken met de hombot. En van de filmpjes die op youtube staan kreeg ik de indruk dat ze eigenlijk helemaal nooit of zelden botsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Dat is informatie waar ik iets mee kan, Ik had dat botsen al eens eerder gezien bij LG, maar ik dacht dat de nieuwe series beter waren.
Ik heb 2 signature pro's gehad en die raakte soms wel wat aan, de Botvac serie doet dat bijna niet.
Dan wacht ik denk ik op de d serie.
Hopenlijk is de bouwkwaliteit beter als de voorgaande serie's. De bouwkwaliteit is blijft een issue bij Neato, dit is iets wat geregeld terug komt in de amerikaanse reviews.
Helaas zijn de vergelijken die je vind online niet representatief omdat het botweg vaak reviews zijn van mensen die voor het eerst een bot in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
grun93 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:14:
[...]

O? Ik dacht juist een goede keuze te maken met de hombot. En van de filmpjes die op youtube staan kreeg ik de indruk dat ze eigenlijk helemaal nooit of zelden botsten.
Daarom geeft ik ook aan dat ieder natuurlijk zijn eigen voorkeur heeft. Er zullen genoeg mensen zijn die zeggen dat de LG beter is dan de Neato omdat hun dat zo ervaren. Wellicht is er inmiddels ook nieuwe software waardoor deze beter loopt. Ik had de LG 1,5 jaar geleden.

Verder kijkt iedereen anders tegen de eisen van zo'n stofzuiger aan. De een zal het wellicht ook niet uitmaken dat deze hier en daar ergens tegen aan botst. Maar na een rondje in het huis zag de hombot er bij mij uit alsof deze al 6 maanden door het huis had gereden.

In de 1,5 jaar dat ik een Neato heb (begonnen met een Signature Pro) heb ik al 2 nieuwe gekregen omdat deze er na verloop van tijd helemaal mee stopte. Meldingen over zicht geblokkeerd en accu problemen.

De service moet ik zeggen is dan wel goed aangezien ik binnen een week een nieuwe had gekregen van Neato zelf. Bij de eerste kreeg ik in plaats van de Signature Pro een Botvac 85 omdat ze er geen meer hadden :+ . De tweede keer ook aangezien de Botvac 85 ook stuk was gegaan. Nu heb ik er een reserve omdat ik de Botvac85 zelf toch weer had kunnen repareren. (Je hoeft de oude niet terug te sturen 8)7 ).

Maar als ik voor mezelf alle grote merken (IRobot, LG en Neato) naast elkaar leg kom ik toch tot de conclusie dat de Neato het beste zijn werk doet. En dat is eigenlijk het belangrijkste. Het grootste verschil is ook de zuigkracht. Het ding maakt veel meer lawaai, maar goed er zit ook een 45Watt motor in die daadwerkelijk alles opzuigt wat in zijn weg zit. In combinatie met de grote bostel en de kleine zij borstel erbij laat hij bij mij geen vuil achter.

Verder moet het ding alles schoonmaken op een zo goed mogelijk manier zonder een spoor van schade aan te richten na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 06-10 12:59
Heb je het voorwieltje er ook al eens uit gehad om schoon te maken? Misschien loopt hij zo stroef dat hij zijn docking op de terugweg niet meer haalt.

Gewoon eens een keer kijken wat hij nou doet op z'n rondje. Misschien loopt er wel wat aan of loopt hij ergens tegen aan waardoor hij steeds omkeert op een bepaald punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:46
rookie no. 1 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:20:
[...]

Heb je het voorwieltje er ook al eens uit gehad om schoon te maken? Misschien loopt hij zo stroef dat hij zijn docking op de terugweg niet meer haalt.

Gewoon eens een keer kijken wat hij nou doet op z'n rondje. Misschien loopt er wel wat aan of loopt hij ergens tegen aan waardoor hij steeds omkeert op een bepaald punt.
Ja, die maak ik altijd schoon.

Tevens blijft hij soms ook ergens hangen omdat hij vast zit (onder een kast of zo), maar soms ook gewoon in het midden van de kamer op 1m afstand van 1 van de lighthouses.
Dus net of hij er niet door mag, of dat hij ze niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:53
grun93 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:14:
[...]

Er is een periode met behoorlijk lompe firmwares geweest.. (heb dit ook een paar keer in dit draadje gezet), maar met de eerste firmwares en ook de huidige firmwares doet hij vrij voorzichtig imo.

Grofweg denk ik dat je met tapijt/etc of veel mogelijke vastloop plekken beter af bent met een Neato, een Neato kun je ook een uitgebreid schema meegeven. Aan de andere kant is de LG wat schappelijker geprijst, heeft lithium batterijen (nu na 1.5 jaar nog steeds perfect!), kun je mee modden, is stiller, heeft turbo stand (die ik altijd aan zet, als ik er niet ben :))

Enige is dat ik de LG, ondanks flink verbeterde firmware, nog steeds vrij kritisch vind qua vastlopen -- terwijl hij zich imo meestal best zelf zou kunnen bevrijden / te fanatiek met onmogelijke dingen bezig is om die laatst dm2 te pakken. Maar een Neato is ook niet altijd even slim/ loopt ook wel vast, bijv. de hoogte bepaling is in de huidige Botvac FW niet zo fantastisch / verkeerd afgesteld..

Anyway, ben na 1.5 jaar nog dik tevreden met m'n LG, zeker met firmware 11128, de een na laatste.

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 26-06-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Brutuss schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:17:
Maar als ik voor mezelf alle grote merken (IRobot, LG en Neato) naast elkaar leg kom ik toch tot de conclusie dat de Neato het beste zijn werk doet. En dat is eigenlijk het belangrijkste. Het grootste verschil is ook de zuigkracht. Het ding maakt veel meer lawaai, maar goed er zit ook een 45Watt motor in die daadwerkelijk alles opzuigt wat in zijn weg zit. In combinatie met de grote bostel en de kleine zij borstel erbij laat hij bij mij geen vuil achter.
Inmiddels heb ik ook wat filmpjes bekeken van de Botvac 85 en ik ben onder de indruk van de manier waarop hij z'n weg bepaalt en systematisch te werk gaat. Jammer van het lawaai want meestal ben ik gewoon aanwezig als de bot aan het werk moet. Waarom dan een robot willen als een gewone stofzuiger ook volstaat? Tja, gadgetfreak... plus dat een gewone stofzuiger niet onder de bank of het bed komt.

Ik heb nu een aldibot, gewoon om eens te proberen wat een robotstofzuiger nu eigenlijk is, en die maakt op zich boven verwachting goed schoon. Optisch dan, want hij zuigt volgens mij niet bijzonder veel en moet het meer van de borstels hebben. Het grote nadeel vind ik dat hij maar wat doet, in een rechte lijn rijden kan hij niet, zelfs niet langs de plint want dat doet hij met een soort gekartelde beweging. En om de haverklap gaat hij over op spotcleaning, in een spiraalvorm net zolang tot hij ergens tegenaan botst. Terwijl er helemaal geen vlek is, maar dat is de tekening in het parket. Helaas is die functie niet uit te schakelen.

De hombot heb ik toch nog niet helemaal opgegeven, want J.W. lijkt er juist erg tevreden over te zijn. Bovendien is die stiller en heeft standaard een betere accu. Ik zal eens proberen een demonstratie bij te wonen, bijvoorbeeld in een Coolblue winkel (die zit hier om de hoek) als ze beide op voorraad zijn.

[aanvulling] Toevallig zag ik net een Hombot vparquet bij de Coolblue Tweedekansjes staan en die is nu besteld. Hij wordt morgen bezorgd en als hij niet bevalt mag hij binnen 14 dagen weer kostenloos retour. Dan ben ik voor 263 euro klaar.

[aanvulling2] Vandaag een uur bezig geweest om hem te modden en hij werkt nu op m'n wlan. Dwz ik kan hem vanaf de pc bedienen. Met dat programma is echt alles mogelijk, als je je er een beetje in verdiept (en configs durft te wijzigen, zover ben ik nog niet). Snelheden, zuigkracht, afstanden, hoogtes, alles is aan te passen. Je kunt hem ook op afstand starten door een emailtje te sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door grun93 op 30-06-2015 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

grun93 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 08:05:
[...]

Inmiddels heb ik ook wat filmpjes bekeken van de Botvac 85 en ik ben onder de indruk van de manier waarop hij z'n weg bepaalt en systematisch te werk gaat. Jammer van het lawaai want meestal ben ik gewoon aanwezig als de bot aan het werk moet. Waarom dan een robot willen als een gewone stofzuiger ook volstaat? Tja, gadgetfreak... plus dat een gewone stofzuiger niet onder de bank of het bed komt.
Tip van mijn kant, ik heb laatst de pet brush op mijn XV-15 / signature pro hybrid monster geplaatst en hij is nu bijna 5x zo stil.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
laurens0619 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:27:
Na een jaartje schoonmaken zou ik graag mijn HomBot weer willen opknappen met een grote beurt. Dan denk ik aan het vervangen van de borstels om ervoor te zorgen dat hij weer wat beter gaat schoonmaken. Ik kan alleen nergens een winkel vinden die deze onderdelen verkoopt, hebben jullie een idee waar ik dat zou kunnen bestellen?
Ik meen dat je hier eigenlijk nooit antwoord op gekregen hebt, tenzij ik er overheen gekeken heb.

Conrad verkoopt sommige onderdelen, en tegen (veel) lagere prijzen dan LG zelf. Maar dan moet je wel zoeken op "LG Electronics" en/of partnummer want anders zijn ze niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 00:46
grun93 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 06:31:
[...]

Ik meen dat je hier eigenlijk nooit antwoord op gekregen hebt, tenzij ik er overheen gekeken heb.

Conrad verkoopt sommige onderdelen, en tegen (veel) lagere prijzen dan LG zelf. Maar dan moet je wel zoeken op "LG Electronics" en/of partnummer want anders zijn ze niet te vinden.
super! thanks :*)
Enig idee waar ik de part numbers kan vinden? Weet nu niet voor ieder onderdeel of het nu voor de ronde of vierkante hombot wordt aangeboden

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 30-06-2015 11:56 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
laurens0619 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:51:
Enig idee waar ik de part numbers kan vinden? Weet nu niet voor ieder onderdeel of het nu voor de ronde of vierkante hombot wordt aangeboden.
In dit topic staan er een paar voor de Hombot 3.0, om precies te zijn in bericht #6. Ik weet niet hoe je Duits is, maar je moet er wel uit kunnen komen, hoop ik.

Rare jongens daar bij LG trouwens. Uit datzelfde topic begreep ik dat de linker- en rechterborstel precies hetzelfde zijn, maar de een zit vast met een zeskantige moer en de ander met een achtkantige, daarom zijn ook de borstels verschillend, met unieke partnummers.

[aanvulling] Hier staan in ieder geval de meest slijtagegevoelige onderdelen: accu, borstels, filter. Even naar beneden scrollen en dan op het tabje "accessoires (7)" klikken. Deze is voor de mijne (vc Parquet) maar zou daar veel verschil in zitten?

[aanvulling2] Gevonden! Linksboven het typenummer invullen, bijvoorbeeld VR6270LVM (staat onder op het typeplaatje van je robot), en alle part numbers komen er zo uitrollen.

[ Voor 31% gewijzigd door grun93 op 01-07-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat is vlot. Vandaag een nieuwe Braava ontvangen. Wel jammer dat er geen begeleidend schrijven bij aanwezig was; simpelweg een formulier met oude serienummer en die van de nieuwe. Morgen even testen hoe deze het doet :)

Goede service, tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kleine kick: heeft iemand een Logitech Harmony (650, touch bijv.) welke ook werkt met de iRobot 650/651? De serie heeft iR dus zou moeten werken..de Logitech site geeft aan dat de Roomba 650 geen iR ontvanger heeft, maar dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:21:
Kleine kick: heeft iemand een Logitech Harmony (650, touch bijv.) welke ook werkt met de iRobot 650/651? De serie heeft iR dus zou moeten werken..de Logitech site geeft aan dat de Roomba 650 geen iR ontvanger heeft, maar dat klopt niet.
Heb hier een Roomba 521 die staat wel in de database van logitech, probeer die eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

WillemJan schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:34:
[...]

Heb hier een Roomba 521 die staat wel in de database van logitech, probeer die eens.
Ik heb geen Harmony (meer), zit er weer over te twijfelen met als voorwaarde dat de 650 het zal doen. :)

/Nieuwe Braava getest - werkt prima. Nu maar hopen dat deze het volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 21:32
Heb reeds enkele jaren een Neato-XV15. Deze had de laatste tijd soms kuren dat ie niet meer wou opstarten. De groen led bleef half branden en raakte dus nooit meer 100% opgeladen. :'(
Er was een halve truk om dmv een usb-kabel het toestel terug levende te krijgen maar dit werkte de laatste tijd zelfs ook niet meer.
Na wat zoekwerk op internet en YouTube perfecte info gevonden voor de herstelling van dit probleem/symptoom. Blijkt dat de condensator C10 moest vervangen worden door een iets zwaarder model (220µF/35V ipv 100µF/25V)
Na flink wat schroeven, 1 minuut solderen en 1 nieuwe condensator twv 0,65€ werkt ie terug als nieuw.
Lang leve internet & fora _/-\o_

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:41:
[...]

Ik heb geen Harmony (meer), zit er weer over te twijfelen met als voorwaarde dat de 650 het zal doen. :)

/Nieuwe Braava getest - werkt prima. Nu maar hopen dat deze het volhoudt.
Volgens mij heeft iRobot maar één soort afstandsbediening welke geschikt is voor zo'n beetje alle Roomba's.
Dus je harmony 650 of touch zal je Roomba 650 zonder problemen kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

WillemJan schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:15:
[...]

Volgens mij heeft iRobot maar één soort afstandsbediening welke geschikt is voor zo'n beetje alle Roomba's.
Dus je harmony 650 of touch zal je Roomba 650 zonder problemen kunnen bedienen.
Thx, dan ga ik eens kijken of het een leuke optie is verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Mystikal

It never hurts to help!

Dirk.be schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:59:
Heb reeds enkele jaren een Neato-XV15. Deze had de laatste tijd soms kuren dat ie niet meer wou opstarten. De groen led bleef half branden en raakte dus nooit meer 100% opgeladen. :'(
Er was een halve truk om dmv een usb-kabel het toestel terug levende te krijgen maar dit werkte de laatste tijd zelfs ook niet meer.
Na wat zoekwerk op internet en YouTube perfecte info gevonden voor de herstelling van dit probleem/symptoom. Blijkt dat de condensator C10 moest vervangen worden door een iets zwaarder model (220µF/35V ipv 100µF/25V)
Na flink wat schroeven, 1 minuut solderen en 1 nieuwe condensator twv 0,65€ werkt ie terug als nieuw.
Lang leve internet & fora _/-\o_
Heb hetzelfde probleem. Kun je me de specifieke details geven? En waar je welke condensator gekocht hebt?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 21:32
@Mystikal
Voor de Neato kan je volgende YouTube volgen: Repairing a Neato XV robot from the 'dim green light' or 'dead mode'
YouTube: Repairing a Neato XV robot from the 'dim green light' or 'dead mode'..
Zoeken op internet naar 'neato c10' geeft je ook redelijk wat hits. Echter ook met filmpjes waar ze oa de wielen demonteren wat echter niet nodig is.
Ikzelf heb de condensator in een lokale winkel gekocht (Deinze, Mac Video welke destijds Voca Electronics heeft overgenomen). Je kan anders zoiets ook kopen via bvb Conrad of eens kijken of er zo'n condensator in oude elektro van je zit.
Ik kocht 1 stuk 35V 220µF voor 0,65€. De originele C10 is ene van 25V 100µF.
Om aan de achterkant van de print te geraken moet je wel enkele stekkers lossen om deze print dan te kunnen draaien. Let op de polariteit van de condensator!
Succes met de reparatie d:)b en indien iets nodig geef je maar een seintje.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Mystikal

It never hurts to help!

Bedankt! Ik zet het op mijn todo lijstje!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
- J.W. - schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:03:
[...]

Er is een periode met behoorlijk lompe firmwares geweest.. (heb dit ook een paar keer in dit draadje gezet), maar met de eerste firmwares en ook de huidige firmwares doet hij vrij voorzichtig imo.

Grofweg denk ik dat je met tapijt/etc of veel mogelijke vastloop plekken beter af bent met een Neato, een Neato kun je ook een uitgebreid schema meegeven. Aan de andere kant is de LG wat schappelijker geprijst, heeft lithium batterijen (nu na 1.5 jaar nog steeds perfect!), kun je mee modden, is stiller, heeft turbo stand (die ik altijd aan zet, als ik er niet ben :))

Enige is dat ik de LG, ondanks flink verbeterde firmware, nog steeds vrij kritisch vind qua vastlopen -- terwijl hij zich imo meestal best zelf zou kunnen bevrijden / te fanatiek met onmogelijke dingen bezig is om die laatst dm2 te pakken. Maar een Neato is ook niet altijd even slim/ loopt ook wel vast, bijv. de hoogte bepaling is in de huidige Botvac FW niet zo fantastisch / verkeerd afgesteld..

Anyway, ben na 1.5 jaar nog dik tevreden met m'n LG, zeker met firmware 11128, de een na laatste.
Ik heb mijn LG HOMBOT in februari gekocht en ben tevreden, bots vrijwel niet. Hij ziet alleen de ladder in de kamer niet goed, maar dat zal bij andere robotstofzuigers niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Net m'n Neato xv15 bijgewerkt van firmware 3.1 naar 3.4.
Vreemde is dat als ik in het update menu kies dat ik 3.1 draai er geen update beschikbaar is, en als ik kies dat ik 2.x draai, hij wel kan bijwerken naar 3.1, maar feitelijk 3.4 installeert.....
Nou ja, hij was na een test-run van 5 minuten leeg, dus hangt nu weer aan de lader.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:24
Ik ben een paar maanden erg tevreden geweest met mijn Neato Botvac, maar de laatste tijd waren er een paar vreemde dingetjes. Wist steeds vaker toch niet over de drempel te komen waar die er eerst geen moeite mee had. Blijft tegen een deur duwen en omhoog rijden (en deze daarmee beschadigen met zijn wielen). En kwam niet meer helemaal terug naar het basisstation.
Overigens was ik ook 'overgestapt' op de tissue-methode om de filter makkelijker schoon te maken. Werkt inderdaad superhandig met schoonmaken, maar de Botvac zegt dan wel veel veel eerder dat de filter schoongemaakt moet worden. Bijna na elk rondje zuigen.
Maar op zich, kleine dingetjes waar ik wel mee wist te leven.

Alleen is ie vandaag van de trap gedonderd. En nee, ik heb geen katten of andere huisdieren.
Ik heb gelijk Redcoon, waar ik hem gekocht heb, gemaild. Ik hoop snel een reactie en een nieuwe!
Ik vond het erg vervelend om nu weer met de stofzuiger door het huis te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:38
Truus01 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:42:
[...]
Alleen is ie vandaag van de trap gedonderd. En nee, ik heb geen katten of andere huisdieren.
Ik heb gelijk Redcoon, waar ik hem gekocht heb, gemaild. Ik hoop snel een reactie en een nieuwe!
Ik vond het erg vervelend om nu weer met de stofzuiger door het huis te moeten.
:| Dat is wel slordig ja.

Zit/zat er stof op de sensoren aan de onderkant? (zijn meestal rechthoekige 'gaten')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

Nakebod

Nope.

Als sensoren vuil zijn geeft de stofzuiger dat aan. En zal niet verder rijden totdat hij weer zicht heeft.
Dat is iig bij mijn Neato XV Signature Pro zo, mag toch wel aannemen dat de Neato Botvac dat ook heeft.
Al heb ik nog geen melding gehad over sensoren aan de onderkant eigenlijk. Tot nu toe moet alleen die bovenop af en toe schoongemaakt worden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
LinuX-TUX schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:46:
[...]

:| Dat is wel slordig ja.

Zit/zat er stof op de sensoren aan de onderkant? (zijn meestal rechthoekige 'gaten')
Sensoren waren niet vuil. Geen melding gehad en ik maak ze ook regelmatig schoon.
Ik baal enorm, ook omdat de trap beschadigd is.

Update:
Buiten de mail gisteren nu maar even met de Redcoon chat. Ik kan niet zeggen dat ik sta te springen om hun service... Het duurt telkens bijna 10 minuten voordat je een reactie krijgt. Ik ben gewend juist lekker snel antwoord te krijgen bij dit soort chats.
Ach, als ik daarmee een nieuwe zou krijgen, maar helaas vertellen ze me dat ik alle stukjes netjes ter reparatie moet aanbieden... En ik word er constant op gewezen dat kosten voor mij zijn. Huh?! Dit is een productfout, de Botvac hoort niet van de trap te vallen...

Ik heb ook maar even een mailtje naar Neato zelf gestuurd, misschien krijg ik daar wel gewoon een nieuwe van. Of in ieder geval een andere reactie. Stuur hem ook liever naar Neato zelf dan naar Redcoon (vooral na de chatsessie), want die sturen hem toch door naar een of ander reparatiecentrum.
Ik hoop vooral dat ik snel een nieuwe/werkende heb, maar via Redcoon heb ik daar nu totaal geen vertrouwen meer in.

[ Voor 56% gewijzigd door Truus01 op 13-07-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 01:07
Iemand nog een goed adres om goedkoop High Performance Filters en Combo Brush te bestellen? Goedkoper als bij CoolBlue / Bol.com en consorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Truus01 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:15:
[...]

Sensoren waren niet vuil. Geen melding gehad en ik maak ze ook regelmatig schoon.
Ik baal enorm, ook omdat de trap beschadigd is.

Update:
Buiten de mail gisteren nu maar even met de Redcoon chat. Ik kan niet zeggen dat ik sta te springen om hun service... Het duurt telkens bijna 10 minuten voordat je een reactie krijgt. Ik ben gewend juist lekker snel antwoord te krijgen bij dit soort chats.
Ach, als ik daarmee een nieuwe zou krijgen, maar helaas vertellen ze me dat ik alle stukjes netjes ter reparatie moet aanbieden... En ik word er constant op gewezen dat kosten voor mij zijn. Huh?! Dit is een productfout, de Botvac hoort niet van de trap te vallen...

Ik heb ook maar even een mailtje naar Neato zelf gestuurd, misschien krijg ik daar wel gewoon een nieuwe van. Of in ieder geval een andere reactie. Stuur hem ook liever naar Neato zelf dan naar Redcoon (vooral na de chatsessie), want die sturen hem toch door naar een of ander reparatiecentrum.
Ik hoop vooral dat ik snel een nieuwe/werkende heb, maar via Redcoon heb ik daar nu totaal geen vertrouwen meer in.
Idd gewoon via Neato zelf garrantie claimen bij coolblue proberen ze waarschijnlijk gewoon de kosten op jou af te draaien dus krijg je mooi een reparatie / en onderzoek kosten op je dak. Garrantie bij Neato is (zolang hij binnen garantie is) gewoon goed.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Shunt schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:51:
[...]

Idd gewoon via Neato zelf garrantie claimen bij coolblue proberen ze waarschijnlijk gewoon de kosten op jou af te draaien dus krijg je mooi een reparatie / en onderzoek kosten op je dak. Garrantie bij Neato is (zolang hij binnen garantie is) gewoon goed.
Hij heeft 'm bij Redcoon gekocht, niet bij Coolblue. Mijn ervaring met garantie (niet de Neato) via Coolblue is prima trouwens.
Razer schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:17:
Iemand nog een goed adres om goedkoop High Performance Filters en Combo Brush te bestellen? Goedkoper als bij CoolBlue / Bol.com en consorten?
Heb vorig jaar filters gekocht via Ebay bij http://www.ebay.nl/usr/flexmet. Maar een beetje googelen geeft misschien nog wel andere opties.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Bastien schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:34:
[...]
Hij Zij heeft 'm bij Redcoon gekocht, niet bij Coolblue. Mijn ervaring met garantie (niet de Neato) via Coolblue is prima trouwens.

[...]

Heb vorig jaar filters gekocht via Ebay bij http://www.ebay.nl/usr/flexmet. Maar een beetje googelen geeft misschien nog wel andere opties.
Valschade is altijd een lastige mijn ervaring is dat je met dit soort producten dan veel beter direct naar de bron kunt gaan ;).

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Bastien schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:34:
[...]
Hij heeft 'm bij Redcoon gekocht, niet bij Coolblue. Mijn ervaring met garantie (niet de Neato) via Coolblue is prima trouwens.
Ook met neato is coolblue erg goed. Heb tot 3 x toe zonder gedoe binnen 2 weken een nieuwe gekregen van de XV-25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Inderdaad, zij. De nickname Truus lijkt me toch niet mannelijk? Of is het omdat ik niet van stofzuigen houd en wel van gadgets. ;)
En inderdaad Redcoon, niet Coolblue, en beiden zijn dealers volgens Neato. Bewust ook daar gekocht, omdat ik hoopte op een goede service just in case, bv vergeleken met iBood, maar helaas.
Ik hoop van Neato een bevredigend antwoord te krijgen, want ik wil niet alle stukjes in een doos doen, opsturen en aan elkaar geplakt terug krijgen. Dan zit ik nog met het probleem dat hij van de trap valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Sorry hoor... let niet zo vaak op nicknames. :X :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Truus01 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:36:
Inderdaad, zij. De nickname Truus lijkt me toch niet mannelijk? Of is het omdat ik niet van stofzuigen houd en wel van gadgets. ;)
En inderdaad Redcoon, niet Coolblue, en beiden zijn dealers volgens Neato. Bewust ook daar gekocht, omdat ik hoopte op een goede service just in case, bv vergeleken met iBood, maar helaas.
Ik hoop van Neato een bevredigend antwoord te krijgen, want ik wil niet alle stukjes in een doos doen, opsturen en aan elkaar geplakt terug krijgen. Dan zit ik nog met het probleem dat hij van de trap valt.
Nog geluk gehad bij Neato of Clooblue?

Ik heb zelf een 24tal 1.2v 4/3 3800mh cells gekocht bij een grote leverancier vanuit china. Binnenkort eens voor de Neato XV-25 een nieuwe pack maken en dan heb ik nog 12 cells over om een tweede te maken. In het totaal even duur als een set nieuwe accus te bestellen.

Game PC

Pagina: 1 ... 21 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.