Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.162.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:24
Bij Neato in ieder geval netjes een mailtje dat ik de boel op moet sturen, met (betaald) verzendlabel en dat ze aan het kijken zijn of ze me tegemoet kunnen komen in de kosten van de beschadigde trap.
Ik heb de bot zojuist ingepakt en ga ik morgen op de post doen. Hij moet naar Duitsland. Zodra hij daar ontvangen is, versturen ze me een nieuwe.
Dus ik ben benieuwd. Als het goed is krijg ik dus niet de oude gerepareerd terug. Zij snappen tenminste dat hij niet van de trap hoort te vallen. Het leek wel of ze bij Redcoon niet snappen dat hij niet van de trap hoort te vallen. Over de schade aan de trap hebben ze bij Redcoon helemaal niet gereageerd.
Soms wordt je door bedrijven teruggestuurd naar de verkoper (juridisch ook terecht), dus ik ben blij dat in dit geval Neato niet moeilijk deed en me netjes probeert te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

Shunt

Boe

Truus01 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:48:
Bij Neato in ieder geval netjes een mailtje dat ik de boel op moet sturen, met (betaald) verzendlabel en dat ze aan het kijken zijn of ze me tegemoet kunnen komen in de kosten van de beschadigde trap.
Ik heb de bot zojuist ingepakt en ga ik morgen op de post doen. Hij moet naar Duitsland. Zodra hij daar ontvangen is, versturen ze me een nieuwe.
Dus ik ben benieuwd. Als het goed is krijg ik dus niet de oude gerepareerd terug. Zij snappen tenminste dat hij niet van de trap hoort te vallen. Het leek wel of ze bij Redcoon niet snappen dat hij niet van de trap hoort te vallen. Over de schade aan de trap hebben ze bij Redcoon helemaal niet gereageerd.
Soms wordt je door bedrijven teruggestuurd naar de verkoper (juridisch ook terecht), dus ik ben blij dat in dit geval Neato niet moeilijk deed en me netjes probeert te helpen.
Mooi om te horen dat je garantie goed opgepakt is!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb zojuist mijn Botvac 85 ontvangen. Staat nu te laden. :O Hoop dat hij goed werkt. 404€ bij Wehkamp (je krijgt 10€ korting als je 'nieuw' als korting code invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_delaat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 15:39
actionInvoke schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:35:
Heb zojuist mijn Botvac 85 ontvangen. Staat nu te laden. :O Hoop dat hij goed werkt. 404€ bij Wehkamp (je krijgt 10€ korting als je 'nieuw' als korting code invoert.
Dit deed mij doen beslissen er ook maar een te bestellen, nu de WAF nog afwachten :X

PVOutput - Panasonic Hit Kuro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
the_scientist schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:37:
Hi all,

Ik heb nu zo'n drie jaar de Neato XV-25 Pet&Allergy. Helaas is hij er enige tijd geleden mee gestopt, en verschijnt de melding "I had to reset, please press okay to restart". In het begin hielp dit en ging hij gewoon z'n ronde doen na de restart. Later kwam de melding veel vaker, en momenteel toont hij de melding direct na het afgaan. Restarten helpt niet, de melding verschijnt direct meer. De melding is exact hetzelfde als ik neerzet, geen enkele foutcode... Mijn eerste vermoeden: batterijprobleem. Het leek er nl. op dat de melding tevoorschijn komt wanneer de motor van stroom voorzien moet worden, icm met het steeds moeilijker en uiteindelijk helemaal niet meer aanslaan leek dit een logische conclusie. Batterijen besteld, robot op de lader en na een nacht weer geprobeerd om hem aan de praat te krijgen. Zonder resultaat.

Contact opgenomen met de support van Neato. Eerste advies: een reset-procedure en in het menu aangeven dat er nieuwe batterijen inzitten. Dit gedaan, helaas geen succes. Toen wilden ze overgaan op garantie-afwikkeling, maar aangezien die van mij al ouder is dan twee jaar kon ik hier geen aanspraak op maken. Vervolgens heb ik ze gevraagd waar ik hem dan in Nederland aan kan bieden tegen reparatie. Antwoord: bij ieder support-center van Neato waar u u goed bij voelt |:(

Heeft iemand wellicht nog tips om te proberen, of een naam van een Neato service center? De enige die ik heb gevonden is cleaningrobot-discounter.com, maar ik heb een vreemd gevoel bij deze site. Geen ervaringen te vinden op Google en het lijkt erop dat dit een buitenlands bedrijf is met een postbus in Nederland. Heb er dus geen goed gevoel bij. Iemand suggesties?
Inmiddels wat verder. Via Facebook mijn beklag gedaan op de pagina van Neato. Zij hebben vervolgens aangeboden om de shipping costs naar Amerika op zich te nemen zodat ik het apparaat naar hun partner kan sturen voor onderzoek. Wel moest ik mijn creditcard-gegevens meegeven voor een diagnose-fee. Zo gezegd zo gedaan, en zojuist heb ik een offerte gekregen voor reparatie:
$95,31 material costs
$120,- labour costs
$71,59 voor het terugsturen

Totaal van bijna 300 dollar voor reparatie van het apparaat!! Diagnose:

Battery connector harness broken
LDS (WTF is dat??) is weak
Robot has 675 hrs of use, many parts are worn out
Robot is using old main board which easily has a booting up issue due to one capacitor.

Battery connector harness is inderdaad beschadigd bij het vervangen van de eerste set batterijen. De connector maakt echter nog prima contact dus dit mag het functioneren niet beïnvloeden. 675 hrs of use zou in mijn ogen geen probleem mogen zijn, dit is bij 1 uur dagelijks nog geen twee jaar gebruik!!! Je mag toch wel meer verwachten van een apparaat van €500,-... Laatste punt lijkt aan te geven dat er een zwak punt in de productiebatch zit waardoor mijn probleem wordt veroorzaakt. Ik verwacht dan op z'n minst een coulance-regeling, dit slaat helemaal nergens op.

Mail teruggestuurd dat ik hier niet mee akkoord ga. In die 2 jaar tijd al 2 nieuwe sets batterijen besteld, nieuwe borstel (wat wel logisch is) en nu dit weer. Ik ga me richten op een ander merk met een reparatiecenter in NL/Europa, mocht Neato niet met iets beters komen. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

the_scientist schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Inmiddels wat verder. Via Facebook mijn beklag gedaan op de pagina van Neato. Zij hebben vervolgens aangeboden om de shipping costs naar Amerika op zich te nemen zodat ik het apparaat naar hun partner kan sturen voor onderzoek. Wel moest ik mijn creditcard-gegevens meegeven voor een diagnose-fee. Zo gezegd zo gedaan, en zojuist heb ik een offerte gekregen voor reparatie:
$95,31 material costs
$120,- labour costs
$71,59 voor het terugsturen

Totaal van bijna 300 dollar voor reparatie van het apparaat!! Diagnose:

Battery connector harness broken
LDS (WTF is dat??) is weak
Robot has 675 hrs of use, many parts are worn out
Robot is using old main board which easily has a booting up issue due to one capacitor.

Battery connector harness is inderdaad beschadigd bij het vervangen van de eerste set batterijen. De connector maakt echter nog prima contact dus dit mag het functioneren niet beïnvloeden. 675 hrs of use zou in mijn ogen geen probleem mogen zijn, dit is bij 1 uur dagelijks nog geen twee jaar gebruik!!! Je mag toch wel meer verwachten van een apparaat van €500,-... Laatste punt lijkt aan te geven dat er een zwak punt in de productiebatch zit waardoor mijn probleem wordt veroorzaakt. Ik verwacht dan op z'n minst een coulance-regeling, dit slaat helemaal nergens op.

Mail teruggestuurd dat ik hier niet mee akkoord ga. In die 2 jaar tijd al 2 nieuwe sets batterijen besteld, nieuwe borstel (wat wel logisch is) en nu dit weer. Ik ga me richten op een ander merk met een reparatiecenter in NL/Europa, mocht Neato niet met iets beters komen. Balen.
Ik snap niet zo goed wat het probleem is. Je hebt een product dat had drie jaar kapot is gegaan. Vier de Amerikanen dus al twee jaar buiten garantie. En omdat jij geen goed gevoel hebt bij lokale reparatie centra stuur je hem naar de US.

Daar vinden ze dat er een aantal dingen mis zijn en geven ze je een reparatie kosten schatting inclusief retour kosten want heen was al gratis.

Had je verwacht dat hij kosteloos gerepareerd zou worden terwijl hij een jaar buiten Europese en twee jaar buiten Amerikaanse garantie valt?

Als het mainboard het probleem is kan je hem eigenlijk net zo goed afschrijven dat kost je hier ook zeker twee honderd euro. En daar koop je een jonge tweedehandse voor of een nieuwe in een aanbieding.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Shunt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:06:
[...]

Ik snap niet zo goed wat het probleem is. Je hebt een product dat had drie jaar kapot is gegaan. Vier de Amerikanen dus al twee jaar buiten garantie. En omdat jij geen goed gevoel hebt bij lokale reparatie centra stuur je hem naar de US.

Daar vinden ze dat er een aantal dingen mis zijn en geven ze je een reparatie kosten schatting inclusief retour kosten want heen was al gratis.

Had je verwacht dat hij kosteloos gerepareerd zou worden terwijl hij een jaar buiten Europese en twee jaar buiten Amerikaanse garantie valt?

Als het mainboard het probleem is kan je hem eigenlijk net zo goed afschrijven dat kost je hier ook zeker twee honderd euro. En daar koop je een jonge tweedehandse voor of een nieuwe in een aanbieding.
Product is na 2.5 jaar kapot gegaan, een half jaar na de garantieperiode dus. Hoe lang de Amerikaanse garantieperiode is interesseert mij weinig aangezien ik het product hier gekocht heb. In Nederland heb ik geen enkel bedrijf kunnen vinden dat door Neato erkend is om reparaties aan haar producten uit te voeren, anders had ik hem daar natuurlijk wel heengebracht. Slechts een vage website waarvan de tekst op de site in halfbakken Nederlands wordt weergegeven. Dit bedrijf is niet erkend door Neato overigens, maar claimt alleen reparaties uit te voeren. Ik verwacht persoonlijk dat, wanneer ik iets in Nederland koop, ik 5 jaar na aankoop in Nederland of in Europa (al dan niet betaalde) support kan krijgen.

Vervolgens krijg ik een offerte met een hele rits aan onderdelen die ze willen vervangen. Charge bay (was naar mijn idee niets mis mee??), plastic covers (wegens optische gebruiksschade) en nog meer dingetjes. Ik heb hem opgestuurd vanwege het niet opstarten, niet omdat er een kras zit op m'n roller cap. Laat me gewoon weten wat het kost om dat ding weer z'n werk te laten doen, niet wat het kost om dat hele apparaat in nieuwstatus te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
k_delaat schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:09:
[...]

Dit deed mij doen beslissen er ook maar een te bestellen, nu de WAF nog afwachten :X
WAF?

Ik heb hem net gedraaid... Bloody marvellous. Echt beter dan ik had gehoopt. Ik heb zelf een tijd lang (+- 5 jaar geleden) gewerkt aan ai programmatuur (mbt pathfinding) in games (en robotics als experiment) en ben echt verbaasd over hoe goed de ai is. Had dit echt niet van een consumenten apparaat verwacht, maar mogelijk zijn mijn verwachtingen wat outdated.

Je kunt echt zien dat hij intelligent te werk gaat en goed nadenkt over obstakels. Wilde het extra moeilijk maken met het continue verplaatsen van objecten, deuren openen en sluiten, moeilijke ruimte maar hij had met alles geen probleem. Je zag hem soms even stoppen en om zich heen kijken om vervolgens weer verder te gaan. Hij heeft 95% van het appartement gedaan (alles behalve de hoek waar mijn bureaustoel staat) en is maximaal twee keer over sommige punten geweest (en dan waarschijnlijk omdat ik de situatie had veranderd zodat hij zich aan paste). Voor zover ik kan zien heeft hij al het vuil dat ik normaal met 30min stofzuigen mee neem ook mee genomen. Hij heeft sommige zaken lichtelijk verplaatst (zoals eettafel stoelen) en hij heeft slechts een handvol keren iets aangeraakt (altijd zacht). Vooral dat aanraken was voor mij een issue omdat ik veel IKEA prut heb staan.

Het volume valt ook wel mee. Het is ongeveer 65%-70% van het volume van mijn normale stofzuiger. Als hij onder de bank ofzo verdwijnt dan hoor je hem bijna niet.

Ik had op 3 plekken los liggende snoeren (waarvan 1 onder de bank in de knoop, in een hoek; een echte ramp dus) maar hij leek er geen problemen mee te hebben. Dit weekend even vast spijkeren.

Ik werk twee dagen per week niet thuis en vaak in het buitenland dus ik kan hem dan gerust laten draaien.

Ik loop altijd op mijn blote voeten rond dus van harte: Doeg stoffige vloeren! _/-\o_

Het enige nadeel is dat voor zover ik kan zien je er niet echt mee kan tinkeren. Ik geloof dat het problematisch is er wifi aan te hangen of de software open te trekken.

EDIT:

Note 1: Weet iemand of hij elke keer eerst de kamer in kaart brengt of dat dit alleen de eerst keer is?
Note 2: Ik ben licht en geluidsgevoelig (ik hoor en krijg hoofdpijn van frequenties die veel mensen niet horen), het base station maakte in het begin een extreem hoge frequentie toon maar die is nu opgehouden. Hoop dat het zo blijft anders moet ik hem ontkoppelen.

[ Voor 8% gewijzigd door actionInvoke op 23-07-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_delaat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 15:39
WAF = Wife Acceptance Factor
Wikipedia: Wife acceptance factor

PVOutput - Panasonic Hit Kuro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

:F

Als je zo'n vrouw hebt kun je ook scheiden. Je houdt geldt over én er is minder haar/zooi om te stofzuigen.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:44
eveneens een botvac85, volgens mij mapped die de kamer elke keer opnieuw. De botvac doet soms andere routes :-) Maar inderdaad, één van de beste aankopen van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:06:
[...]

:F

Als je zo'n vrouw hebt kun je ook scheiden. Je houdt geldt over én er is minder haar/zooi om te stofzuigen.

>:)
Ah, tja, ik heb een lange afstandsrelatie dus ieders zijn eigen appartement. Het beste van beide levensstijlen dus. ;)

Seriously though... Murphies law. Volgende maand is mijn verjaardag, heb mijn ouders nog gevraagd of ze een cadeau in deze trend op het oog hadden. Kreeg een vaag antwoord en dacht; gaan ze nooit doen: is een veels te duur cadeau.

Hebben ze deze voor me gekocht. :( 8)7

Super aardig maar ik ben iemand met een 'redelijk' inkomen dus ik heb alles wat ik wil hebben al en wat ik nog niet heb loop ik jaren over te tobben om het te doen of niet (Zelfs al kan je iets met gemak betalen is het gezond om het gewoon niet te doen of uit te stellen). Ik ben een techneut en wat elektronica betreft koop ik liever alles zelf. Ik ben geen fan van Philips (na de jaren 90 heb ik veel slechte ervaringen met hun gehad) en wist niet eens dat ze ook actief waren. Dus nu de fijne botvac 85 inruilen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 14:31
Vreselijk... Ik zou de Philips gewoon te koop zetten, of vragen of je hem terug kunt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Las dat er mensen een tissue gebruiken voor het filter maar, mijn tip:
Robijn Droogtrommel geur doekjes

Dit zijn doekjes met een wat opener structuur en die vouw ik bij m'n VX over het filter. Daarbij laat de machine ook nog eens een lekkere geur los in het huis dus, vriendin ook weer blij ;)
(Scheur/knip ze wel in tweeën want 1 is te groot)

[ Voor 7% gewijzigd door Steefph op 23-07-2015 17:58 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:54:
Vreselijk... Ik zou de Philips gewoon te koop zetten, of vragen of je hem terug kunt brengen.
Tja, ik wil echt geen onbeschofte vlegel zijn maar ik ben altijd heel secuur met dit soort aankopen. Ik kan ook niet echt reviews vinden over dit ding van plekken die ik vertrouw en heb geen al te hoge dunk van Philips mee (afgezien van hun ledlampen, die zijn puik).

Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Een ander model van Philips kwam bij de consumentenbond maar middelmatig uit de maat (al moet ik zeggen dat de test opstelling een beetje prutserig was en het niet toonde hoe hij met complexe omgevingen om gaat).

Ik wil echt niet als een compleet onbeschofte hufter overkomen maar Ik denk toch dat ik ga voor stellen dat ze hem terug brengen. A) ik vind het een veel te duur cadeau en B ) ik heb na jaren wikken en wegen heel specifiek gekozen voor de botvac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Mijn LG Hombot v3 geeft momenteel wat problemen en ik probeer te achterhalen wat er aan de hand is, maar kom er nog niet uit. Aan jullie de vraag of jullie gelijke ervaringen hebben en misschien een oplossing weten.

Ik heb een hombot met de laatste firmware die beschikbaar is op de site van LG. Sinds enige tijd vindt hij dat de schoonmaakcyclus klaar is binnen een minuut en hij maximaal een meter van de base station weg is geweest. Als ik de hombot op een willekeurige plek in huis zet en dan start, rijd hij wel langer door, maar ook niet overal langs waar hij wel zou moeten komen (en voorheen ook kwam).

Ik heb al geprobeerd om de hombot een volledige reset te geven, maar dat heeft helaas niet geholpen. Hebben jullie ideen die mij zouden kunnen helpen? Misschien terug naar de vorige firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
actionInvoke schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:07:
[...]

Tja, ik wil echt geen onbeschofte vlegel zijn maar ik ben altijd heel secuur met dit soort aankopen.
Same here, ik heb exact hetzelfde. Vervelende situatie. Maar het is te verwachten natuurlijk; een professioneel kunstenaar geef je ook niet zomaar op goed geluk een paar dure kwasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:28
Mystic Spirit schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:58:
Mijn LG Hombot v3 geeft momenteel wat problemen en ik probeer te achterhalen wat er aan de hand is [...]
Al zelf diagnose gedaan via de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

- J.W. - schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:48:
[...]

Al zelf diagnose gedaan via de afstandsbediening?
Vergeten te vermelden, maar wel gedaan. Zegt dat er niks mis is...

Edit:
Inmiddels geeft hij aan dat de obstacle detection sensors schoongemaakt moeten worden, maar die zijn schoon...

Ik vermoed dat ik dit probleem heb:
YouTube: Hom-bot smart diagnosis - "Please clean the obstacle detecting sensor windows"

In de comments eronder wordt aangegeven dat het mogelijk door beschadigingen komt. Ik heb wel krassen op de plekken van de sensoren zitten, maar die zijn niet heel erg aanwezig... Zal eens kijken of ik ze weg kan polijsten net als J.W. heeft gedaan.

[ Voor 53% gewijzigd door Mystic Spirit op 24-07-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
actionInvoke schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:07:Ik wil echt niet als een compleet onbeschofte hufter overkomen maar Ik denk toch dat ik ga voor stellen dat ze hem terug brengen. A) ik vind het een veel te duur cadeau en B ) ik heb na jaren wikken en wegen heel specifiek gekozen voor de botvac.
Dit mag je je ouders toch gerust zo zeggen? Als ze je een beetje kennen dan weten ze dit ook. En dan wordt je niet gezien als een onbeschofte hufter.
"Ik weet dat jullie het goed bedoelen, maar... ik heb er zelf al een gekocht en vind het eigenlijk een veel te duur cadeau." Zoiets?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voordeel van Philips is wel dat ze heel laag zijn. Ik denk van niet, maar daardoor overweeg ik ze wel een beetje. Die kunnen namelijk wel onder al mijn meubels komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 27-07-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Sissors schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:06:
Voordeel van Philips is wel dat ze heel laag zijn. Ik denk van niet, maar daardoor overweeg ik ze wel een beetje. Die kunnen namelijk wel onder al mijn meubels komen.
Eigenlijk zou je in de pricewatch moeten kunnen selechteren op hoogte :P Ik heb hetzelfde probleem met een kast. Door er glijpootjes onder te kleven, is de kast nu verhoogd van 6,5 cm naar 8 cm. Maar inderdaad nog te laag voor de meeste robotstofzuigers :/

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 27-07-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:40
Net de botvac zijn eerste rondje laten rijden nadat mijn aldi apparaat er telkens binnen de minuut mee stopte.

Vanaf de start zie je al meteen dat het ding een stuk intelligenter is. Bij de start kijkt hij eerst een beetje rond voor hij gaat zuigen. Ook mooi als hij onder het zuigen soms ineens vol gas ergens anders heen rijd om een volgend stuk op te pakken. Aan het eind ook in een keer het laadstation teruggevonden wat niet in de zichtlijn stond.

Valt me wel tegen dat hij niet wat sensoren aan de voorkant heeft zoals de aldi robot heeft om lagere obstakels te ontwijken. Hij gebruikt me nog iets te vaak zijn botssensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mystic Spirit schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:38:
[...]

Vergeten te vermelden, maar wel gedaan. Zegt dat er niks mis is...

Edit:
Inmiddels geeft hij aan dat de obstacle detection sensors schoongemaakt moeten worden, maar die zijn schoon...

Ik vermoed dat ik dit probleem heb:
YouTube: Hom-bot smart diagnosis - "Please clean the obstacle detecting sensor windows"

In de comments eronder wordt aangegeven dat het mogelijk door beschadigingen komt. Ik heb wel krassen op de plekken van de sensoren zitten, maar die zijn niet heel erg aanwezig... Zal eens kijken of ik ze weg kan polijsten net als J.W. heeft gedaan.
Even een follow up. Alleen polijsten was bij mij niet genoeg. Wat ik heb gedaan is; eerst met schuurpapier korrel 260, daarna met schuurpapier korrel 400 en vervolgens polijsten. Nu doet hij het weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als ik nu kijk naar de bots om te overwegen als ik niet voor Aldi bot ga kom ik uit op Neato, Roomba en Hombot. Iemand commentaar op mijn eisen/conclusies:

Neato mis ik twee zaken, één is zijborstel (zolang we niet boven mijn budget gaan), en de enorme regelmaat waarop hier Neatos langs komen die het niet meer fatsoenlijk doen. Ik heb een appartement met wel een aantal kamers, maar ook niet gigantisch moeilijk (als het goed is).

Paaltjes neerzetten bij elke kamer om een robotstofzuiger te helpen is een absolute no-go voor mij. En van wat ik begrijp wil een Roomba dat wel heel graag hebben. Ze automatisch op een bepaalde tijd laten starten is ook een eis, maar ik neem aan dat ze dat allemaal wel kunnen. Hetgene waar mijn huidige (en redelijke dode) aldi bot problemen mee heeft is de deurmat. (Gewoon standaard zoiets: http://static.blokker.nl/BLKCAS/960x960/1109216.jpg). Iemand ervaring met zijn roomba/hombot hoe dat gaat?).

Zelf neig ik dan momenteel eigenlijk vooral richting de hombot (coolblue heeft een tweedekansje met redelijke korting momenteel), omdat die dan in iedergeval geen lighthouses of iets soortgelijks nodig heeft. Maak me wel een beetje zorgen ook om het gebrek aan fysieke botssensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
Heb geen advies voor je, maar ik ga dit topic wel weer in de gaten houden.
Mijn Neato begint wat seniel te worden. Maandagavond had 'ie zicht verstapt en hing met 1 wiel boven het trapgat om hulp te piepen; twee weken terug stond 'ie midden in een open ruimte te piepen dat er 'dingen in de weg stonden'. Plus dat de accu nu echt dramatisch zwak begint te worden: als 'ie bijna leeg is gaat de Neato terug naar de basis - en soms haalt 'ie het niet eens, afgelopen maandag was 'ie op een halve meter van de basis uitgevallen...

Bijna twee jaar oud, maar vage problemen zijn lastig te retourneren en batterijslijtage is sowieso vaak uitgesloten. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:34
Sissors schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:27:
Zelf neig ik dan momenteel eigenlijk vooral richting de hombot (coolblue heeft een tweedekansje met redelijke korting momenteel), omdat die dan in iedergeval geen lighthouses of iets soortgelijks nodig heeft. Maak me wel een beetje zorgen ook om het gebrek aan fysieke botssensor.
Mijn botje is ook zo'n tweedekansje, geen spijt van tot nu toe. Botsen valt reuze mee vind ik, soms ziet ie een stoelpoot niet, hangt een beetje van de aanrijrichting af, denk ik. Lichte bijzettafeltjes zoals ikea's Lack wil hij nog wel eens proberen te verschuiven, maar ook dan botst hij nauwelijks. HIj komt behoedzaam aanrijden maar in plaats van af te slaan, gaat hij toch even duwen. Bij grotere oppervlakten dan stoelpoten doet hij dat niet.

Het meest heeft hij nog moeite met stekkerdozen. Die zitten weliswaar vast met dubbelzijdig tape, dus verschuiven kan niet, maar hij probeert er overheen te rijden. Het zijn van die witte dingen met zo'n rode verlichte schakelaar. Rijdt die domme bot over de schakelaar heen met z'n ene wiel zodat de hele stekkerdoos meteen stroomloos is. De grap is dat op die stekkerdoos ook z'n eigen homebase zit. Die kon hij dus niet terug vinden, dat zal hem leren. Voor straf zonder eten naar bed! ;)

En hij is behoorlijk te tweaken, als dat je ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb hem ook maar besteld. Kan hem toch nog altijd 14 dagen terugsturen als hij het niet lekker doet. Wel al een wat oudere (4 maanden ofzo), maar ook 34% korting, dus dat scheelt wel.

Oftewel, morgen moet hij er zijn :). (Ging automatisch naar mijn thuisadres via CoolBlue tweedekansjes, maar net nog even gebeld, en zonder problemen kon het zo gewijzigd worden naar PostNL ophaalpunt: Toch wel handig, een winkel met goede klantenservice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Truus01 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:48:
Update:
Ik heb gisteren de nieuwe Botvac 85 thuis ontvangen. Na hem eerst stevig vast te pakken en te kussen, want ik begon bijna te denken dat ik misschien toch even zelf moest stofzuigen, gelijk aan de lader gehangen, zijn programma er weer ingezet en als het goed is kom ik vanmiddag thuis in een schoon gezogen benedenverdieping. En dan mag ie daarna zelfs een rondje boven gaan doen.
Ik ben weer blij.

En mijn advies voor anderen met een Neato, probeer het natuurlijk altijd even te regelen met de verkoper, maar gaat dat stroef, neem rechtstreeks contact op met Neato, die doen niet moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zo mijn Hombot geleverd, met een lege batterij, dus die moest eerst opgeladen worden. Daarna zijn eerste schoonmaak actie gedaan, met alle deuren open, maar ik heb hem niet continue gevolgd. Heb beetje twijfels of hij alles heeft gedaan (zoals mat bij voordeur is hij denk ik niet geweest, aan andere kant is dat een simpel gebied, dus hij kan dat ook in no-time hebben gedaan). Daarna nog maar voor zekerheid firmware geupdate, al neem ik aan dat dat al gedaan was bij zijn reparatie (gezien het een gerepareerd model is).

Eerste indrukken:
Dat ding is snel. Heel veel sneller dan mijn oude aldi bot. Hij is denk ik ook redelijk afhankelijk van het borstelen, gezien hij niet heel hard zuigt (zonder turbo stand), maar dat is iig voor mijn vloer geen enkel probleem. Wat en hoe hij precies leert moet ik nog uitzoeken, maar hij gaat iig goed om met hoekjes enzo, en het is wel grappig hem te zien navigeren tov het hersenloze van mijn vorige aldi bot. Een prijs voor subtiliteit gaat hij niet winnen: Stoelpoten rijdt hij gewoon lekker op, voordeel is wel dat hij daardoor erg ver komt in beperkte ruimtes met schoonmaken.

Ik weet nog niet of ik helemaal overtuigd ervan ben dat hij geen fysieke botssensor heeft, want hij is wel redelijk in het wegduwen van zaken: mijn subwoofer bijvoorbeeld (geen extreem grote, maar toch), duwde hij scheef voordat hij weer eromheen ging, en hij heeft behalve tegen schuine stoelpoten ook wel tegen wat andere zaken gezeten, al remt hij wel (bijna) altijd netjes af voordat hij iets raakt. Zijn afval bakje zat ook al goed vol, dus dat is positief. Jammer dat hij (Zover ik tot nu toe zie) standaard niet enkel doordeweeks kan stofzuigen als ik weg ben. Hij is wel erg stil, al denk ik dat huisdieren er alsnog snel bang voor zijn gezien de rijstijl van dat ding :P. Ze hadden hem minion geel moeten maken, past erbij.

De TL;DR is dat ik er vooralsnog tevreden over ben. Hij lijkt erg netjes alles stof te zuigen (hij stond nu ook in de intensieve stand), komt iig op een hoop plekken, en rijdt erg grappig (oké dat is niet zo belangrijk, maar toch :P). Nog nergens vast komen te zitten (Hij wist onder mijn bureau een kabel te pakken, maar die kreeg hij er zelf weer af, weet niet of dat bewust was of toevallig).

Ik kan hem niet vergelijken met de andere duurdere bots (gezien ik die niet heb), maar tov mijn oude Aldi bot zit hij mechanisch ook stuk beter in elkaar. Zoals bijvoorbeeld de stand van de zijborstels, waardoor hij probleemloos over mijn mat kan rijden, en ook hoe zijn wielen in elkaar zitten, waardoor hij obstakels kan nemen.

Ik zou enkel hem zoals ik nu zie niet aanraden voor mensen die toch kwetsbaardere zaken op de vloer hebben staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 08-08-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:41
Onze Quigg RVC1N robot stofzuiger heeft een probleem met de accu. Deze wordt tijdens het laden erg heet waarna het laden stopt en het display error geeft.
Dit gebeurt zowel bij laden via het laadstation als bij rechtstreeks laden door de adapter in de stofzuiger te pluggen.

Zou dit aan de accu liggen of is het laadstation/adapter verdacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Leader98 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:11:
Onze Quigg RVC1N robot stofzuiger heeft een probleem met de accu. Deze wordt tijdens het laden erg heet waarna het laden stopt en het display error geeft.
Dit gebeurt zowel bij laden via het laadstation als bij rechtstreeks laden door de adapter in de stofzuiger te pluggen.

Zou dit aan de accu liggen of is het laadstation/adapter verdacht?
Zit hij nog binnen de garantieperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik lees veel mensen die een nieuwe botvac kopen. Toen ik een tijdje terug dit topic doornam was de Signature pro de must-have stofzuiger. Wat is nou echt het voordeel van de botvac 85 boven de signature pro, buiten een beetje extra zuigkracht? Er zit namelijk nog best een flink prijsverschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Joolee schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:47:
Ik lees veel mensen die een nieuwe botvac kopen. Toen ik een tijdje terug dit topic doornam was de Signature pro de must-have stofzuiger. Wat is nou echt het voordeel van de botvac 85 boven de signature pro, buiten een beetje extra zuigkracht? Er zit namelijk nog best een flink prijsverschil tussen.
De verplaatsing van de zuigmond en borstel en de side borstel.
De zuigmond zit nu veel meer naar de rechter zijde van de robot waardoor hij de plintjes en randjes veel beter mee neemt. En de zij borstel neemt zo veel mogelijk van de rest mee.

Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:25:
Jammer dat hij (Zover ik tot nu toe zie) standaard niet enkel doordeweeks kan stofzuigen als ik weg ben.
Ondertussen investering van een hele 10 euro gedaan in een USB wifi stick, wat extra firmware op de Hombot (met: http://www.robvanhamersve.../13/lg-hombot-3-wifi-mod/), en nu kan hij vanaf wifi benaderd worden. Redelijk zinloos over het algemeen (je kan hem via wifi starten, je kan wat status dingetjes zien, nog wat van zijn rijstijl instellingen wijzigen, waar ik voorlopig vanaf blijf, en je kan een kaartje van je eigen woning zien :P), maar wat ook kan is per dag instellen hoe laat hij moet vertrekken.

• Leader98
Jochemd13 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:09:
[...]

Zit hij nog binnen de garantieperiode?
Nee... Ik heb het apparaat in de recyclebak op mijn werk gevonden :)
Ben hem aan het "recyclen" door zijn probleem te fixen en hem in gebruik te nemen.

Hij is zo goed als nieuw en lijkt goed te rijden en zuigen maar heeft maar een zeer beperkte accuduur en als je de accu oplaadt word deze zeer heet en gaat het apparaat in error stand.

• Jochemd13
Leader98 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:08:
[...]

Nee... Ik heb het apparaat in de recyclebak op mijn werk gevonden :)
Ben hem aan het "recyclen" door zijn probleem te fixen en hem in gebruik te nemen.

Hij is zo goed als nieuw en lijkt goed te rijden en zuigen maar heeft maar een zeer beperkte accuduur en als je de accu oplaadt word deze zeer heet en gaat het apparaat in error stand.
Waarom zou hij in die bak liggen :)

• Leader98
Daar probeer ik nu achter te komen zodat ik het kan verhelpen en hem weer vrolijk kan laten werken ;)
Dus tips zijn welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door Leader98 op 13-08-2015 10:59 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:08

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Jochemd13 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:47:
[...]
Waarom zou hij in die bak liggen :)
Weggelopen van huis?

This footer is intentionally left blank

• Jochemd13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 22:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb afgelopen november mijn inmiddels vijf jaar oude Roomba 520 voorzien van een nieuwe eBay accu. Lijkt erop dat deze het nu alweer begeven heeft, en hij heeft weinig gedraaid afgelopen tijd. Is het zinvol zo'n XLife accu, http://www.cyberhuis.nl/r...rdelen/xlife-battery.html, aan te schaffen of kan ik beter een nieuwe robot uitzoeken?

Dat ik intussen van 70 naar bijna 170 m2 verhuisd ben helpt ook niet mee denk ik. Nu had ik er al een Aldi bot bij voor de slaapkamer maar die accu is al leeg zodra de dock verlaten wordt. Er moet dus sowieso een nieuwe bot bij... :D ;)

Welke bot's doen moeiteloos 95 m2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:34
Tijdje terug toch de stap genomen en er eentje aangeschaft, het is de Neato Signature (+ losse pro borstel) geworden. Ook nog een Coolblue tweedekansje en daardoor niet met de vrouw hoeven overleggen, aangeschaft, neergezet en laten zien. En we zijn er superblij mee, doet gewoon zijn werk precies. Heb geen referentiekader, maar de Neato zoekt een buitenste kader en gaat vervolgens de binnenkant van dit kader doen. Enige wat ie niet slim doet en niet ziet is een lamp waarvan de poot heel laag is. Daar wil ie toch steeds overheen. Uiteraard zijn er betere op de markt, maar met een paar huisdieren is dit gewoon een prima oplossing om je huis redelijk schoon te houden terwijl er fulltime gewerkt wordt en het stofzuigen er toch elke keer bij in schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Beekforel schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:14:
Ik heb afgelopen november mijn inmiddels vijf jaar oude Roomba 520 voorzien van een nieuwe eBay accu. Lijkt erop dat deze het nu alweer begeven heeft, en hij heeft weinig gedraaid afgelopen tijd. Is het zinvol zo'n XLife accu, http://www.cyberhuis.nl/r...rdelen/xlife-battery.html, aan te schaffen of kan ik beter een nieuwe robot uitzoeken?

Dat ik intussen van 70 naar bijna 170 m2 verhuisd ben helpt ook niet mee denk ik. Nu had ik er al een Aldi bot bij voor de slaapkamer maar die accu is al leeg zodra de dock verlaten wordt. Er moet dus sowieso een nieuwe bot bij... :D ;)

Mijn neato's doen moeiteloos 100m2 ish. plus alles wat ze niet afmaken maken ze wel weer af als ze weer op geladen zijn ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mijn Hombot doet nu iets minder dan dat, maar gezien hoe goed hij dat doet qua mapping en accu, verwacht ik geen enkel probleem bij grotere ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een robot zuiger gekocht, ik krijg deze volgende week binnen.
De mijne heeft meer voordelen dat de Roomba is meer intelligent en heeft UV om bacteriën te doden.
Er zijn sensoren die ervoor zorgen dat de robot niet tegen je meubels aan zal rijden.
En heeft een eigen docking als batterij leeg raakt gaat die zelf opladen.
Ook heb ik een grote reservoir voor vuil.
Waar ik deze gekocht heb, hoef ik niet bang te zijn voor service, dit is een bedrijf die aan zijn klanten denkt en niet aan zakken vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FYI van de A-merk robotstofzuigers zijn de Roombas het minst intelligent. Verder prima dingen hoor, afhankelijk van hoe je ze exact wil gebruiken, maar voor intelligentie hoef je niet bij een Roomba te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:37:
Ik heb ook een robot zuiger gekocht, ik krijg deze volgende week binnen.
De mijne heeft meer voordelen dat de Roomba is meer intelligent en heeft UV om bacteriën te doden.
Er zijn sensoren die ervoor zorgen dat de robot niet tegen je meubels aan zal rijden.
En heeft een eigen docking als batterij leeg raakt gaat die zelf opladen.
Ook heb ik een grote reservoir voor vuil.
Waar ik deze gekocht heb, hoef ik niet bang te zijn voor service, dit is een bedrijf die aan zijn klanten denkt en niet aan zakken vullen ;)
Ik weet niet wat je doe is met dit bericht maar het leest heel erg weg als spam, vooral omdat je geen enkel beetje informatie geeft over welke stofzuiger gekocht hebt een beetje vreemd.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shunt
Spam???
Heb ik ergens een link naar de leverancier staan dan?
Heb ik geschreven dat ik die al getest heb dan??
Nee he Shunt...er staat duidelijk geschreven krijg deze volgende week binnen en ga dan testen.
Na het testen schrijf ik meer informatie hier, dus wat kom jij dan klagen over SPAM?
Jij bent degene die hier spamt niet ik, ga maar eerst je homepage link nakijken.
Mijn bericht is niet vreemd jij bent vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
Nou ja, een beetje vreemd wel, vooral omdat je niet eens het merk of type van de bestelde robot noemde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik denk dat hij bedoelde dat hij een Roomba had gekocht, maar echt lekker lopen zijn zinnen niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:42:
FYI van de A-merk robotstofzuigers zijn de Roombas het minst intelligent. Verder prima dingen hoor, afhankelijk van hoe je ze exact wil gebruiken, maar voor intelligentie hoef je niet bij een Roomba te zijn.
Mijn 2 A-ldi Grixx robotstofzuigers zijn nu ruim een jaar in gebruik en maken de vloeren prima schoon, intelligent genoeg voor 100 euro per stuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik beweerde daarom ook niet dat intelligentie per sé nodig is, enkel dat als hij inderdaad een Roomba heeft gekocht vanwege de intelligentie, dat dat een aparte keuze is imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Neato is toch wel superieur op gebied van navigatie denk ik. Verbaas me toch steeds dat keer op keer de neato weer op zijn lader staat bij thuiskomst dat was met de Aldi robot eerder geluk dan wijsheid, zelfs in dezelfde ruimte.

Echter vind ik ze op gebied van probleemafhandeling nog wel vrij lomp. Als hij zich bijv klem rijd, gaat hij met grof geweld achteruit terwijl hij soms met een paar keer achteruit en draaien zich vrij simpel weer kan bevrijden. Ook reed mijn aldi bot zich nooit vast op de voet van mijn stoel terwijl de neato dat elke keer wel doet. Magneetstrip word altijd meegepakt onder de zijkant dus die duwt hij gewoon aan de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:24:
@Shunt
Spam???
Heb ik ergens een link naar de leverancier staan dan?
Heb ik geschreven dat ik die al getest heb dan??
Nee he Shunt...er staat duidelijk geschreven krijg deze volgende week binnen en ga dan testen.
Na het testen schrijf ik meer informatie hier, dus wat kom jij dan klagen over SPAM?
Jij bent degene die hier spamt niet ik, ga maar eerst je homepage link nakijken.
Mijn bericht is niet vreemd jij bent vreemd :P
Beetje vreemde redenatie die je hebt, en duidelijk ben je absoluut niet. Je zinsbouw is erg lastig te ontcijferen het lijkt alsof je met je eerdere verhaal een vraag probeert te ontlokken welke robot je hebt gekocht en bij welk bedrijf je hem hebt gehaald. Dat kwam bij mij een beetje vreemd over. En zo te lezen was ik niet de enige.

Maar laat ik maar happen dan welke robot stofzuiger heb je gekocht.

Verder vraag ik me ernstig af wat mijn home pagina er mee te maken heeft? Ik zie dat de link tegenwoordig dood is maar daar stond vroeger een linkje naar een hoorspel uit het halo universum. ;w

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Sissors schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:42:
Dit begrijp ik niet. "Intelligentie" op een robotstofzuiger 8)7 Dat is wel het laatste wat je wil.

De meeste mensen laten dat ding rondrijden op de plaats waar ze even (keuken, living, bureau, gang, ...). Dan wil je helemaal niet dat het ding vanalles probeert te onthouden of probeert 'slim' te zijn. Alles wijzigt continue. En al helemaal als je'm laat rondrijden als je thuis bent.

Ik vind het systeem van Roomba perfect:
- het ding heeft een aantal modes (langs kantjes lopen, willekeurig rondrijden, rondje maken, ...) en rijdt eigenlijk rond volgens een random-number generator...
- die zorgen ervoor dat elke dag (bijna) alles gedaan is.
- door het random gedrag rijdt hij elke dag een andere route
... en dus rijdt hij om de maximum 2 dagen minstens overal wel eens langs en raakt hij ook op plaatsjes waar je maar moeilijk bij kan.

Bij een robot die "slim" probeert te zijn kan ik niet anders dan vrezen dat het ding altijd wel hetzelfde plaatsje met rust laat doordat het algoritme in de kamer net daar niet kan komen. Of dat door slijtage of andere zaken hetgeen het ding denkt te zien niet overeenkomt met de realiteit waardoor het helemaal de soep in loopt.

Nee, volgens mij: slimmer = dommer bij robotstofzuigers.

[ Voor 3% gewijzigd door H!GHGuY op 16-08-2015 19:28 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

H!GHGuY schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:26:
[...]

Dit begrijp ik niet. "Intelligentie" op een robotstofzuiger 8)7 Dat is wel het laatste wat je wil.

De meeste mensen laten dat ding rondrijden op de plaats waar ze even (keuken, living, bureau, gang, ...). Dan wil je helemaal niet dat het ding vanalles probeert te onthouden of probeert 'slim' te zijn. Alles wijzigt continue. En al helemaal als je'm laat rondrijden als je thuis bent.

Ik vind het systeem van Roomba perfect:
- het ding heeft een aantal modes (langs kantjes lopen, willekeurig rondrijden, rondje maken, ...) en rijdt eigenlijk rond volgens een random-number generator...
- die zorgen ervoor dat elke dag (bijna) alles gedaan is.
- door het random gedrag rijdt hij elke dag een andere route
... en dus rijdt hij om de maximum 2 dagen minstens overal wel eens langs en raakt hij ook op plaatsjes waar je maar moeilijk bij kan.

Bij een robot die "slim" probeert te zijn kan ik niet anders dan vrezen dat het ding altijd wel hetzelfde plaatsje met rust laat doordat het algoritme in de kamer net daar niet kan komen. Of dat door slijtage of andere zaken hetgeen het ding denkt te zien niet overeenkomt met de realiteit waardoor het helemaal de soep in loopt.

Nee, volgens mij: slimmer = dommer bij robotstofzuigers.
Volgens mij snap je niet helemaal hoe zo'n neato functioneert.
Er wordt niets onthouden of een vast patroon gereden, hij gaat gewoon iedere keer met frisse zin opnieuw het huis af om te zuigen. En ik kan met zekerheid zeggen dat op een grote ruimte 100m2+ ik zeker ben dat mijn neato alles gepakt heeft waar dat altijd de vraag was bij de irobot.

De neato zijn intelligentie zit hem juist in het slim aan pakken van de ruimte die hij iedere keer opnieuw scant. Hij begint zijn rond voor het laad station en scant dan onderweg continu. Terwijl hij onthoud waar hij geweest is. Leuk detail is dat als ik hem in de weg ga lopen hij alsnog die plekjes waar ik eerder stond op nieuw zuigt.

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 16-08-2015 19:43 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
H!GHGuY schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:26:
[...]

Zo overdreven hoeft het ook niet als je niet op de hoogte bent hoe de slimmere het doen hoor.

Om te beginnen: Random rondrijden heeft zeker voordelen, vooral wat je noemt dat hij overal komt, en je niet het risico hebt dat zijn algorithme om wat voor reden dan ook steeds een stukje over het hoofd ziet.

Echter juist als je thuis bent heeft slim zijn extra voordelen, omdat hij gewoon heel veel sneller zijn werk kan doen als hij niet compleet random rondrijdt, en dus sommige stukken 4x doet voordat hij andere stukken 1x heeft gedaan. En hoewel random uiteindelijk overal wel komt, heb je ook een goede kans dat door zijn patroon hij sommige zaken juist bijna nooit doet, terwijl eentje die kan nadenken als hij het goed doet gewoon elk stukje even vaak doet. En ze zijn bijvoorbeeld gewoon betrouwbaarder bij het terugzoeken van hun basisstation + hebben geen speciale zaken nodig (lighthouse) om fatsoenlijk zijn werk te doen.

Een Neato begint gewoon steeds opnieuw. Een Hombot leert wel, maar volgens mij is dat zeer beperkt, hij gaat iig als ik stoel verplaats echt gewoon daar schoonmaken, en niet dat hij denkt dat hij er toch niet kan komen omdat er de vorige keer een stoel staat.
Hoewel ik het absoluut niet zeker weet, gok ik erop dat hij bijvoorbeeld wat oude beelden van zijn plafondcamera gebruikt, zodat als hij het even niet meer weet, hij die nog kan raadplegen waar hij nu ook alweer is. Misschien speelt het ook nog wel een rol bij de richting waarop hij begint ofzo, maar het is absoluut niet zo dat als ik bijvoorbeeld tot nu toe altijd een deur dicht had zitten, hij de ruimte erachter niet doet als ik die deur nu open zet.
Of dat door slijtage of andere zaken hetgeen het ding denkt te zien niet overeenkomt met de realiteit waardoor het helemaal de soep in loopt.
Als de sensoren van jouw Roomba ermee kappen dan gaat die ook weinig zinvols meer doen hoor.

De TL;DR: Zoals ik al eerder schreef, voor een domme robot is ook wel wat te zeggen, maar wat je beschrijft herken ik absoluut niet in mijn Hombot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Binnenkort eens preventief wat condensatoren in mijn Neato's vervangen eentje heeft het bekende green light of death probleem wat op te lossen is door de neato aan te sluiten op een PC / oplader. En ik voorkom liever dat het zelfde voor komt op de andere neato's.

Dat zijn toch al reparatie / tweedehandsjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 17-08-2015 13:14 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:14:

Via Marktplaats stuitte ik op een Roomba 655, winkelmodel. Voor 220 euro van de Mediamarkt met 2 jaar garantie kon ik die niet laten schieten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Shunt,

Ik heb 2 weken terug een mail gehad van de leverancier met de robot stofzuiger.
Ik heb altijd al een robot stofzuiger willen hebben, maar was erg duur!
Wat ik nu heb gekocht kost normaal EU 230.00 maar ik heb die mogen kopen voor EU 150,00 omdat ik de robot stofzuiger ga testen en dan een feedback geef over de kwaliteit. Pas als de kwaliteit goed genoeg is, komt het product op de site bij de leverancier, pas dan kan ik ook meer info geven.
Oké mijn bericht komt misschien onduidelijk over, maar dat komt wellicht door teveel enthousiasme.
Helaas heb ik nog niks ontvangen en het was in ieder geval geen Roomba, die kosten erg veel geld en wat ik nu heb gekocht heeft veel meer opties. Anyway gun mij de tijd en ik kom hier terug met mijn totale review!
Shunt schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:40:
[...]

Beetje vreemde redenatie die je hebt, en duidelijk ben je absoluut niet. Je zinsbouw is erg lastig te ontcijferen het lijkt alsof je met je eerdere verhaal een vraag probeert te ontlokken welke robot je hebt gekocht en bij welk bedrijf je hem hebt gehaald. Dat kwam bij mij een beetje vreemd over. En zo te lezen was ik niet de enige.

Maar laat ik maar happen dan welke robot stofzuiger heb je gekocht.

Verder vraag ik me ernstig af wat mijn home pagina er mee te maken heeft? Ik zie dat de link tegenwoordig dood is maar daar stond vroeger een linkje naar een hoorspel uit het halo universum. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heb gekocht lijkt veel op deze> iRobot Roomba 650 - Robotstofzuiger te koop bij bol.com.
Alleen is deze erg duur en heeft ook geen UV zo te zien, EU 492.90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke type Neato heb jij?
Ik zie ze nu pas omdat jij erover spreekt.
Zijn volgens mij nog duurder dan die van Roomba!!!
Shunt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:14:
Binnenkort eens preventief wat condensatoren in mijn Neato's vervangen eentje heeft het bekende green light of death probleem wat op te lossen is door de neato aan te sluiten op een PC / oplader. En ik voorkom liever dat het zelfde voor komt op de andere neato's.

Dat zijn toch al reparatie / tweedehandsjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Je hoeft niet te tripple posten (oftewel, liever niet doen).

Neato's heb je in een hele price range, van een euro of 300 (uit mijn hoofd), tot meer dan het dubbele.

Overigens zijn opties als een UV lampje leuk, maar natuurlijk goedkoop te implementeren en van twijfelachtig nut. Maar ben benieuwd wat je hebt en hoe hij bevalt, ik gok een (rebrand van) Chinees merk. Hoe kan je overigens zeggen dat hij 230 euro kost als ze blijkbaar daar nog niet verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:52:
Welke type Neato heb jij?
Ik zie ze nu pas omdat jij erover spreekt.
Zijn volgens mij nog duurder dan die van Roomba!!!

[...]
Ik heb 2x XV-15 1x XV-25 en een Signature Pro maar die laatste heeft vocht schade (kattenpis).
De rest heb ik opgeknapt en vroemt nu rond todat ik ze als 100% durf te bestempelen en dan gaan ze de deur uit zodat ik zelf mijn centjes kan steken in een Botvac 85D :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zei de leverancier " verkoopprijs staat al vast op EU 230,00! "
Ik ben nieuw hier sinds 1 week en weet niet direct wat je bedoeld met triple posten?
Ik zal eens vragen of ik de demo filmpje hier mag plaatsen.
Sissors schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:09:
Je hoeft niet te tripple posten (oftewel, liever niet doen).

Neato's heb je in een hele price range, van een euro of 300 (uit mijn hoofd), tot meer dan het dubbele.

Overigens zijn opties als een UV lampje leuk, maar natuurlijk goedkoop te implementeren en van twijfelachtig nut. Maar ben benieuwd wat je hebt en hoe hij bevalt, ik gok een (rebrand van) Chinees merk. Hoe kan je overigens zeggen dat hij 230 euro kost als ze blijkbaar daar nog niet verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dat is een goeie!
Vocht....ik heb 2 aapjes thuis 4 en 7 jaar oud, vaak heb ik weer natte sokken omdat er weer appelsap is gemorst..vraag me af of de versie van mij wel tegen water kan :S ga dit direct vragen.
Die botvac ziet er stoer uit, maar ook erg duur zeg jeetje(600), kan daarvoor weekendje op vakantie :D
Zie de XV-15 bij coolblue(hoeveel sites hebben die wel niet!), voor hoeveel ga je de XV-15 verkopen dan?
Shunt schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Ik heb 2x XV-15 1x XV-25 en een Signature Pro maar die laatste heeft vocht schade (kattenpis).
De rest heb ik opgeknapt en vroemt nu rond todat ik ze als 100% durf te bestempelen en dan gaan ze de deur uit zodat ik zelf mijn centjes kan steken in een Botvac 85D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!
Is gelukkig waterproof met een dweil functie en vergeten te zeggen er zit ook een afstandsbediening bij.
Kan ik ook foto's uploaden hier?

Kan wel foto's plaatsen zie ik, maar alleen via URL niet via upload.
Zal ze later als ik tijd heb op een server plaatsen.

Bij deze de afbeeldingen zoals beloofd!

http://postimg.org/image/5x0vngtof/
http://postimg.org/image/vjvu0ev1j/

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2015 14:44 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Een robot stofzuiger mét dweilfunctie voor € 230, ik weet het niet maar ik verwacht dat het niet veel zal zijn....

Met Triple posten wordt bedoelt dat je niet drie keer (maar ook niet twee keer ;)) achter elkaar een bericht moet plaatsen. Als je als laatste een bericht hebt geplaatst moet je die gewoon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké that makes senses!
Ik snap het!
Zal er voortaan goed op letten :9
Hmm nu ga ik ook twijfelen :-(
Als het niet goed is stuur ik alles weer terug en zeg NIET DOEN!
Ken het bedrijf nu al 5 jaar en ben nog nooit teleurgesteld geworden van de service.
emnich schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:48:
Een robot stofzuiger mét dweilfunctie voor € 230, ik weet het niet maar ik verwacht dat het niet veel zal zijn....

Met Triple posten wordt bedoelt dat je niet drie keer (maar ook niet twee keer ;)) achter elkaar een bericht moet plaatsen. Als je als laatste een bericht hebt geplaatst moet je die gewoon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Als je dan toch bezig bent, zet je reactie ónder de quote ipv er boven :P Dat leest een heel stuk fijner dan een stuk tekst en daarna zo'n random quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

emnich schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:48:

Neem een Braava (niet op jou gericht). Kan droog "stofzuigen" en nat dweilen. Heb zelf een Roomba voor het stofzuigen maar de Braava is een (meer dan) welkome aanvulling. Het kost bij elkaar wat, maar het scheelt zoveel huishoudelijk werk.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Exorcist schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:05:
[...]

Neem een Braava (niet op jou gericht). Kan droog "stofzuigen" en nat dweilen. Heb zelf een Roomba voor het stofzuigen maar de Braava is een (meer dan) welkome aanvulling. Het kost bij elkaar wat, maar het scheelt zoveel huishoudelijk werk.. :*)
Ik heb de Braava ook maar stofzuigen moet wel tussen hele grote " ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:17:
Als je dan toch bezig bent, zet je reactie ónder de quote ipv er boven :P Dat leest een heel stuk fijner dan een stuk tekst en daarna zo'n random quote.
Oké mijn excuses ;)
Zoals eerder gezegd ik ben een feut hier en moet alles nog leren, ik hoop dat jullie geduld met mij hebben.
Alles wat ik niet goed doe, graag doorgeven en ik verander direct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:43:
YES!
Is gelukkig waterproof met een dweil functie en vergeten te zeggen er zit ook een afstandsbediening bij.
Kan ik ook foto's uploaden hier?

Kan wel foto's plaatsen zie ik, maar alleen via URL niet via upload.
Zal ze later als ik tijd heb op een server plaatsen.

Bij deze de afbeeldingen zoals beloofd!

http://postimg.org/image/5x0vngtof/
http://postimg.org/image/vjvu0ev1j/
Lijkt verdacht veel op:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XlINAFE.png

Da's de "Aldi-bot", kost circa 100 euro als hij aangeboden wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Beekforel schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:07:
Lijkt verdacht veel op: [afbeelding]
Da's de "Aldi-bot", kost circa 100 euro als hij aangeboden wordt...
Dat was ook mijn eerste reactie, ja. Zoek maar eens op Grixx VC-A320 (lees: Aldibot), daar lijkt hij als twee druppels water op. De laatste twee keer, in december en februari j.l., was hij 119 euro. Ik heb er toen eentje gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Met wat googlen had ik hem ook al op alixpress gevonden (daar vroegen ze wel 190 dollar voor hem ofzo), dus zal inderdaad standaard Chinees ding zijn wat door 100 verschillende merken wordt verkocht. Hoeft niks mis mee te zijn, maar hij is wel goedkoper voor een reden.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het dweilen kun je wat mij betreft wel wegstrepen in elk geval. Verder een prima ding. Na 3 jaar is de accu bij mij versleten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Seebest robot vacuum cleaner working video

Heb filmpje op youtube gekregen, gaat het om een Aldi apparaat?
Ik hoef niks van Aldi hoor.

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Dat aldi apparaat is dramatisch. De mijne ging binnen 1 maand stuk. 1 wieltje draaide langzamer dan de andere. Dus hij kon niet meer rechtdoor. Binnen 3 weken vervanging. 2 weken daarna exact hetzelfde probleem. Ding ligt hier nu stof te vangen...

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:19
Ding ligt hier nu stof te vangen...
Hmm - daar is hij toch voor? ;)

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:12:
Heb filmpje op youtube gekregen, gaat het om een Aldi apparaat?Ik hoef niks van Aldi hoor.
Hij ziet er in ieder geval wel exact hetzelfde uit, op de kleur na want die van de Aldi is zwart. Los daarvan, voor die prijs krijg je geen betere. Mits je er tegen kunt dat hij min of meer random in de rondte rijdt, op den duur is hij overal wel zo'n beetje geweest.

Ik snap niet wat je tegen de Aldi hebt. Zij zijn alleen maar het verkoopkanaal, ze maken ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

(jarig!)
Die van mij van de Aldi heeft hetzelfde probleem: wil niet meer rechtuit. Alles uit elkaar en schoon gemaakt, maar helaas geen verschil.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ATS

ATS

(jarig!)
Beekforel schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:44:
Het dweilen kun je wat mij betreft wel wegstrepen in elk geval. Verder een prima ding. Na 3 jaar is de accu bij mij versleten helaas.
Je mag mijn accu wel overnemen als je wil. Hij is niet zo veel gebruikt wegens motorproblemen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

grun93 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

Hij ziet er in ieder geval wel exact hetzelfde uit, op de kleur na want die van de Aldi is zwart. Los daarvan, voor die prijs krijg je geen betere. Mits je er tegen kunt dat hij min of meer random in de rondte rijdt, op den duur is hij overal wel zo'n beetje geweest.

Ik snap niet wat je tegen de Aldi hebt. Zij zijn alleen maar het verkoopkanaal, ze maken ze niet.
Heb geen hekel aan Aldi hoor, ik kom er liever niet.
Is niet gezellig boodschappen doen bij de Aldi.
Maar Aldi verkoopt wel troep hoor, zeker nu ik lees dat er zoveel stuk gaan, daar zit ik niet op te wachten.
Ze verkochten een tijd geleden ook wilde dieren bewakingscamera's, mijn buurman heeft een paardenstal en kocht die, hij was er helemaal zuur van, werkte totaal niet!
Ik heb geprobeerd te helpen, maar de kwaliteit was gewoon een drama, niets meer dan speelgoed.
En omdat de prijs zo laag is, hebben de meesten zoiets van laat maar zitten, ik hoef geen Aldi spul meer. En dan heeft Aldi weer geluk, want die hoeft dan geen support meer te geven, of steeds weer ruilen voor een nieuwe bagger product.

Kijk Grun> http://www.ebay.nl/itm/Se...automatisch-/321834466061

En

http://www.amazon.com/See...ultipurpose/dp/B00W635UY0

Die heb ik besteld en ga testen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 12:30 . Reden: Toevoeging link ]

• Sissors
  • Niet online
Kijk hier hoeveel Neato's kapot gaan. Dat zegt dus niet alles. En in principe zijn ze bij de Aldi ook soepel met ruilen/terugbrengen. Prijs/kwaliteit is de Aldi voor zulk soort acties gewoon heel goed. Maar je moet ook realistisch blijven, als je iets voor 1/3de tot 1/4de van de prijs van een soortgelijk product ergens anders koopt, dan kan je verwachten dat hij toch wel minpunten heeft.

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Gezellig boodschappen doen? >:)

Boodschappen doen is toch gewoon kopen wat je nodig hebt en hopen dat ze alle sop voorraad hebben tegen de beste prijzen en kwaliteit??

:o

[ Voor 73% gewijzigd door wienesroa op 20-08-2015 12:44 ]

• grun93
In de link van amazon staat dat die uit china komt. En ook verder is het, afgezien van de kleur, exact dezelfde als die van de Aldi, in ieder geval aan de buitenkant. Hij is wel daar wel 2,5x zo duur.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen zodra je hem hebt.

Verwijderd

wienesroa schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:43:
Gezellig boodschappen doen? >:)

Boodschappen doen is toch gewoon kopen wat je nodig hebt en hopen dat ze alle sop voorraad hebben tegen de beste prijzen en kwaliteit??

:o
Nah ik vind AH/Jumbo/EKOplaza veel leuker om te winkelen, zeker met hun scan systeem, ga direct naar zo een betaalpaal en klaar is kees(hoef niet in de rij te staan)! Bij de Aldi lopen alle medewerkers met zure gezichten rond, dat verpest direct mijn fijne dag. En alles ligt er in dozen, kortom het is echt niks voor mij! (Lidl ook niet)
grun93 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

In de link van amazon staat dat die uit china komt. En ook verder is het, afgezien van de kleur, exact dezelfde als die van de Aldi, in ieder geval aan de buitenkant. Hij is wel daar wel 2,5x zo duur.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen zodra je hem hebt.
Klopt prijs is inderdaad veel duurder..
En het ziet er exact zelfde uit, zelfs de wielen!
Ik zet hier asap een feedback.

[ Voor 28% gewijzigd door teacher op 23-08-2015 22:03 ]

Verwijderd

knipperdeknip dubbelpost

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 23-08-2015 22:03 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ATS schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:18:
[...]

Je mag mijn accu wel overnemen als je wil. Hij is niet zo veel gebruikt wegens motorproblemen.
Heb de Aldibot reeds afgeschreven en vervangen voor een Roomba. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

(jarig!)
Beekforel schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:00:
[...]

Heb de Aldibot reeds afgeschreven en vervangen voor een Roomba. :)
Andersom dan wellicht? Als ik jouw oude drive units kan overnemen, dan kan ik hem misschien weer aan de praat krijgen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als we zo beginnen: Iemand nog interesse in deze: http://lifestyle.blogo.nl...aldi-stofzuiger-robot.jpg? Weer wat jaartjes oud, en zijn borstels roteren nauwelijks meer (heb hem opengemaakt en schoongemaakt, dat mocht niet baten, ik vermoed dat ik het ook wel redelijk simpel zou kunnen fixen met wat nieuwe onderdelen, maar dat vond ik het niet meer waard).

Anders gaat die binnen paar dagen vuilnisbak in :P

(Ik neem iig aan dat dit een versie ouder is dan die jij hebt ATS).

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 21-08-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Hier nog zo een: http://lifestyle.blogo.nl.../aldi-robotstofzuiger.jpg
Stopte er na 30 seconden en veel gepiep mee. Wellicht accu kapot, leek op veel stof in de sensoren, dus behuizing open gemaakt, maar heeft na schoonmaak nog hetzelfde probleem. Leek me een goed excuus om een Neato te halen :+

Nog steeds tot volle tevredenheid, blijft verbazingwekkend om hem keer op keer deftig op het laadstation te zien staan als je weer thuis komt. Bij de Aldi robot was het altijd een rondje maken om te kijken waar hij nu weer gestopt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Vandaag een goede duur Test kunnen doen van de zelf gemaakte accu's voor mijn neato. Hij heeft het huis op een vierkante meter na helemaal in een keer gedaan. En dan moet je denken aan ongeveer 90 minuten zuigen. Leuk detail de laatste vierkante meter heeft hij een uur later gedaan en hij was twee keer langer onderweg dan dat hij gezien had.

Best tevreden over de prestaties van de accu. Nu alleen nog wat pvc schrink wrap halen om ze netjes af te werken. En dan maak ik de tweede set ook af.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Laatst online: 07:43
Interessante topic. Niet meer hoeven stofzuigen en dwijlen, ik kijk er nu al naar uit!

Is er al eens een vergelijk gemaakt, of een test tussen de verschillende modelen? Ik zie zo veel onbekende namen voorbij komen.

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:03
Redbull4u schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:54:
Interessante topic. Niet meer hoeven stofzuigen en dwijlen, ik kijk er nu al naar uit!

Is er al eens een vergelijk gemaakt, of een test tussen de verschillende modelen? Ik zie zo veel onbekende namen voorbij komen.
Ervaring leert dat dweilen niet echt werkt met een robotstofuiger en dat je de echte stofzuiger toch nog ca. 1x per week gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Redbull4u schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:54:

Op Youtube zijn flink wat filmpjes te vinden zoals deze:

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

iRobot, weinig verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Yihaaa schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

Ervaring leert dat dweilen niet echt werkt met een robotstofuiger en dat je de echte stofzuiger toch nog ca. 1x per week gebruikt.
Zonder robotstofzuiger zou ik ook niet meer dan 1x per week echt stofzuigen, dus dan zou het voor mij nogal zinloos zijn :P.

Soms heb ik de echte nog wel nodig, maar dat is toch heel veel minder met een robot ernaast. Dweilrobots heb ik geen ervaring mee, maar ik ben er skeptisch over.

Die vergelijkingen moet je overigens met een korreltje zout nemen imo. Ja je moet ergens op afgaan, maar random rijders hebben vaak wel een voordeel er, omdat die 5x zolang erover kunnen doen, en het allemaal geschaald wordt zodat ze in de video tegelijk klaar zijn. En een groter probleem is dat vaak meubels bij die tests zo worden neergezet zodat hij ergens exact tussen moet kunnen passen op de millimeter nauwkeurig, wat een navigerende eerder zal zien als iets waar hij niet tussenpast, terwijl een random rijdende gewoon alles probeert (overigens probeert mijn hombot die navigerend is ook voorzichtig tussen zaken te rijden waar hij net niet tussen past. Dat kan je met custom firmware ook in zijn navigatie instellingen zien: Zijn eigen breedte staat ingesteld als significant kleiner dan dat hij is.

Het ligt ook aan jouw situatie. Heb je veel/meerdere kamers/gangen? Dan is een fatsoenlijk navigerende wel handig. Een Roomba kan ook, maar dan moet je die lighthouse dingetjes bij deuren plaatsen. En het zal aan je huis liggen of dat geen enkel probleem is, of dat je er continue over struikelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Erasmo schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:32:
[...]

Op Youtube zijn flink wat filmpjes te vinden zoals deze:

[video]
De Hombot is niet erg populair in het buitenland volgens mij, maar is wel een erg goede ;)
Pagina: 1 ... 22 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.