Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.162.002 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een update tussendoor. iRobot Roomba 760

De ebay borsteltjes lijken wel van mindere kwaliteit dan de echte. Vaak heb ik dat veel van de borstelhaartjes terug te vinden zijn in de Roomba zelf. Alsof ze slecht gelijmd of bevestigd zijn.

Verder geen tot weinig problemen. Accu werkt nog goed, minimaal 1 uur.
Hij draait elke dag.
Hij is van augustus 2013

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 24-08-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Hebben veel mensen de nieuwe Botvac al? Ik zie ze nog weinig te koop hier of ik ben scheel. Dacht gezien de reviews dat ze al uit waren. Ik heb de Botvac D85.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
YoshiBignose schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:10:
Hebben veel mensen de nieuwe Botvac al? Ik zie ze nog weinig te koop hier of ik ben scheel. Dacht gezien de reviews dat ze al uit waren. Ik heb de Botvac D85.
Is die zijn, bijna dubbele prijs van de Signature pro, echt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

Shunt

Boe

Joolee schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:21:
[...]

Je moet hem ook eerder vergelijken met de 85. En ja ik ben ook echt heel specifiek aan het wachten op de 85D. (een stuk mooier als de 85 vind ik) en de botvac serie heeft de borstel veel beter geplaatst zitten zodat hij ook echt dicht langs de plintjes komt + het borsteltje dat tegen de plintjes aan gaat zou hier een hoop moeite schelen. De Signature pro is op de power knop in de dust bin EXACT gelijk aan de XV-25/21 en XV-15/11. De botvac serie is de eerste stap omhoog waar ze ook echt grote verbeteringen hebben door gevoerd.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Joolee schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:21:
[...]

Was inderdaad niet goedkoop, maar als je toch net een huis gekocht hebt lijkt het allemaal niet zo interessant. Hij is nu aan het laden, ben benieuwd morgen. Ik heb een appartement zonder drempels of rare dingen dus hij zou alles schoon moeten/kunnen maken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh shit hij kan m'n hoogpolige tapijt niet aan, blijft ie in vast zitten. Nu zat ik even te testen met die magneetstrip, maar is veel te kort dus moet wat extra kopen. Maar die zooi is €20 voor een klein stukje, dan heb ik €100 aan magneetstrip nodig. Zou ieder andere bouwmarkt strip ook voldoende zijn? Als het sterk genoeg is om door het tapijt heen te gaan kan ik het netjes aan de randen wegwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

YoshiBignose schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:58:
Oh shit hij kan m'n hoogpolige tapijt niet aan, blijft ie in vast zitten. Nu zat ik even te testen met die magneetstrip, maar is veel te kort dus moet wat extra kopen. Maar die zooi is €20 voor een klein stukje, dan heb ik €100 aan magneetstrip nodig. Zou ieder andere bouwmarkt strip ook voldoende zijn? Als het sterk genoeg is om door het tapijt heen te gaan kan ik het netjes aan de randen wegwerken...
Op je magneet strip vraag nee dat gaat niet zover ik weet heb je de neato strips nodig. Also hoogpolig tapijt is zooo jaren zestig :P.
Heb je de pet brush er in zitten of de standaard plastic lamellen brush ?
Indien je de pet brush nog niet hebt gebruikt zou ik die eens proberen!

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Gewoon zo'n tapijt is het:

Afbeeldingslocatie: http://www.vercotapijten.be/uploads/pics/hoogpolige6.jpg

Las inderdaad op internet dat de meeste normale strips niet werken, klootzakken. Kost me €100 aan magneetstrip dan. Aan die borstel had ik nog niet gedacht, zal ik eens proberen.

• Shunt

Shunt

Boe

YoshiBignose schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:06:
Gewoon zo'n tapijt is het:

[afbeelding]

Las inderdaad op internet dat de meeste normale strips niet werken, klootzakken. Kost me €100 aan magneetstrip dan. Aan die borstel had ik nog niet gedacht, zal ik eens proberen.
Inmiddels gelukt met het testen?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik ben een robotstofzuiger voor binnen enkele maanden aan het zoeken. Heb totaal geen ervaring hiermee. Ben wat aan het lezen hier en daar.

1 vraagje waar ik mee blijf zitten. Als ik er 2 verdiepingen mee wil stofzuigen kan ik dan gewoon het laadstation verplaatsen van verdieping. Moet hij dan de hele verdieping opniew inladen/inscannen eerst of kan hij gewoon beginnen te stofzuigen.

Ik zat te denken aan een Kobold VR200 of Botvac D85. iemand ervaringen met deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
Ik zet mijn LG Hombot gewoon af en toe boven neer. Zet ik hem aan en haal ik hem na een uurtje weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

devionic schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:38:
Ik ben een robotstofzuiger voor binnen enkele maanden aan het zoeken. Heb totaal geen ervaring hiermee. Ben wat aan het lezen hier en daar.

1 vraagje waar ik mee blijf zitten. Als ik er 2 verdiepingen mee wil stofzuigen kan ik dan gewoon het laadstation verplaatsen van verdieping. Moet hij dan de hele verdieping opniew inladen/inscannen eerst of kan hij gewoon beginnen te stofzuigen.

Ik zat te denken aan een Kobold VR200 of Botvac D85. iemand ervaringen met deze 2?
Ik heb meerdere laadstations over het appartement verdeeld staan. Voor mij is dat het gemakkelijkste.
Wat ik regelmatig doe is eentje het hele huis laten doen (dan doet hij dat in een accu lading +-) en soms als het gewoon snel moet laat ik er eentje de gang doen een de huiskamer en een de grote slaapkamer.
Wat ik ook wel eens deed toen ik nog geen nieuwe accu had, was hem in de huiskamer laten starten en dan gewoon het hele huis laten doen en dan stond hij netjes in de slaapkamer op de oplader als ik thuis kwam.

Verder hebben mensen volgens mij een verkeerd beeld wat er bedoelt wordt bij het scannen van de omgeving. Zie het als niet meer dan simpelweg scan as you go. Hij begint met rollen bekijkt de ruimte en bepaalt dan hoe en waar hij gaat zuigen. Die van mij rijd bijvoorbeeld even de huiskamer in dan de gang in en scant daar dat er nog een ruimte aan het einde van de gang zit en begint dan met zuigen in de huiskamer.

Volgens mij werken nagenoeg alle "intelligente" robot stofzuigers zo of ongeveer het zelfde.
Over de keuze van merk kan ik de neato aanraden. Naast de irobots heb ik geen ervaring met andere merken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Shunt schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:40:
[...]

Inmiddels gelukt met het testen?
Vond op Fonq voor €20 per 4 meter dus dat viel mee, had aan 8 meter genoeg voor het hele tapijt.

Ik hoopte dat ik het een beetje kon wegwerken eronder maar de botvac duwt sowieso een klein beetje voor hij omkeert en daardoor gaat het alleen maar verder of komt hij al klem te zitten. Dus moet de magneetstrip redelijk buiten het tapijt zetten. Op zich niet heel erg als ik het 1x per week bijv. ff moet neerleggen.

Anderzijds ligt het nogal losjes, misschien heeft het nut om het aan de vloer vast te plakken zodat hij de magneetstrips niet weg kan duwen.

Verder doet hij z'n werk goed, heeft m'n hele huis doorgereden. Soms vrij efficient, maar soms ook weer niet. Zelfs een beetje achterlijk af en toe, heeft 20 min. verspild met 1 stoel. Ik denk wat de botvac in 2 uur doet, kan ik zelf in 10 minuten. Maar goed, als dat ding toch aan gaat als ik weg ben dan is het toch 10 minuten winst :P :D

Trouwens, laatst zat hij klem dus ik tilde hem op en zette hem ergens anders neer. Later was zijn batterij leeg en hij ging terugrijden naar zijn dock maar hij kon het niet vinden. Hij eindigde bij een hoop kabels naast mn router en probeerde daar hopeloos in te duwen. Vreemd, misschien van slag doordat ik hem had opgetild?

[ Voor 13% gewijzigd door YoshiBignose op 29-08-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Nog iemand de botvac 75 tijdens de hunt gescoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

Verder hebben mensen volgens mij een verkeerd beeld wat er bedoelt wordt bij het scannen van de omgeving. Zie het als niet meer dan simpelweg scan as you go. Hij begint met rollen bekijkt de ruimte en bepaalt dan hoe en waar hij gaat zuigen. Die van mij rijd bijvoorbeeld even de huiskamer in dan de gang in en scant daar dat er nog een ruimte aan het einde van de gang zit en begint dan met zuigen in de huiskamer.

Volgens mij werken nagenoeg alle "intelligente" robot stofzuigers zo of ongeveer het zelfde.
Over de keuze van merk kan ik de neato aanraden. Naast de irobots heb ik geen ervaring met andere merken.
De Hombot doet dat nog geen eens, die rijdt 20cm van zijn laadstation af, draait zich om, en gaat stofzuigen in mooie vierkantjes (afhankelijk van zijn modus). Hij gebruikt zijn intelligentie en sensoren om zijn huidige positie bij te houden (hij maakt leuke kaartjes intern ermee), en gaat door met stofzuigen volgens mij totdat de complete rand van zijn interne kaart als obstakel is gecategoriseerd door zijn sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

wienesroa schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:32:
Nog iemand de botvac 75 tijdens de hunt gescoord?
Zag hem voorbij komen maar was te laat, voor hoeveel ging ie weg?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 11:40
YoshiBignose schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:10:
Coolblue heeft hem op voorraad zo te zien. http://www.robotstofzuige...950.1620587784.1439638897

Zelf vond ik het verschil met de gewone 85 nu ook weer niet zo groot om de meerprijs te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb in 4 maanden tijd 4 neato's gehad. (via coolblue)
Er is geen enkele robotstofzuiger die beter navigeert dan een neato!
Het geluid is zeker aanwezig maar het resultaat ook. (dat mag ik denk ik wel zeggen na 2 signatures pro en 2 botvac 75)
Echter de bouwkwaliteit is dramatisch het is gewoon niet duurzaam!
De eerste kon na 1 week het basis station niet vinden, de 2de daarbij sloot het vuilbakje niet goed af, de 3de reed via onze pas geschilderde trap naar beneden. enz...

Mijn vrouw was erg sceptisch toen ik een een robotstofzuiger wilde aanschaffen.....Ze wil er nu graag een terug... Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet meer zitten.... Wellicht wachten op een nieuwe generatie bots.

En als ik online ga kijken naar een duurzamere vervanger, dan zijn daarook weer behoorlijke perikelen. Ik wi immers geen bots bot.

Mij lijkt het robotsofzuiger verhaal nog in een soort BETA bestaan.

[ Voor 0% gewijzigd door fvandenreek op 31-08-2015 22:10 . Reden: typo ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fvandenreek schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:07:
Ik heb in 4 maanden tijd 4 neato's gehad. (via coolblue)
Er is geen enkele robotstofzuiger die beter navigeert dan een neato!
Het geluid is zeker aanwezig maar het resultaat ook. (dat mag ik denk ik wel zeggen na 2 signatures pro en 2 botvac 75)
Echter de bouwkwaliteit is dramatisch het is gewoon niet duurzaam!
De eerste kon na 1 week het basis station niet vinden, de 2de daarbij sloot het vuilbakje niet goed af, de 3de reed via onze pas geschilderde trap naar beneden. enz...

Mijn vrouw was erg sceptisch toen ik een een robotstofzuiger wilde aanschaffen.....Ze wil er nu graag een terug... Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet meer zitten.... Wellicht wachten op een nieuwe generatie bots.

En als ik online ga kijken naar een duurzamere vervanger, dan zijn daarook weer behoorlijke perikelen. Ik wi immers geen bots bot.

Mij lijkt het robotsofzuiger verhaal nog in een soort BETA bestaan.
Waarom neem je na vier miskleunen niet gewoon een ander merk/type? Dit soort posts zie ik in veel mindere mate voorbij komen wb iRobot/Roomba's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Tja... als je de vs filmpjes ziet met irobot en lg dan wordt je ook niet vrolijk, en dan lijkt de kwaliteit van het resultaat weer een stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ken nu (inc. mezelf) meerdere mensen met een Roomba, en niets dan lof. Ook niet op lange termijn. Mijn Roomba is nu een jaar, geen centje pijn. Accuduur nog praktisch gelijk, borstels niet versleten etc.

Ik lees hier alleen maar kwaaltjes als het aankomt op de Neato. Dan zul je toch 's moeten nadenken dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als je eenmaal een Neato hebt gehad dan wil je niet zo graag (terug) naar een Roomba. De Roomba is kwalitatief absoluut beter maar in gebruik wint de Neato wat mij betreft hands down....

De layout van je huis kan daarbij wel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
emnich schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:24:
Als je eenmaal een Neato hebt gehad dan wil je niet zo graag (terug) naar een Roomba. De Roomba is kwalitatief absoluut beter maar in gebruik wint de Neato wat mij betreft hands down....

De layout van je huis kan daarbij wel uitmaken.
Ik sluit me hier bij aan...

Heb al een Karcher en een LG gehad. Nu al een dik jaar de Neato Botvac 85.

Ieder apparaat heeft zijn voor en tegens. Maar de Neato zuigt goed (hebben we hem daar niet voor?), service is goed van Neato. Gaat structureel te werk. enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@brutuss en @emnich dat is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voor de Roomba eigenaren, wel benieuwd: Hoe doen die Roombas het met meerdere kamers zonder lighthouses? Of hebben jullie hem enkel voor 1/2 kamers dan wel met lighthouses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Nah het is zo ver jongens.
De Neato Botvac connected komt er aan.
Een neato 85D zover ik kan zien met wifi en een lion accu.
Meer info komt er aan volgens de botvac site!

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 16:38
YoshiBignose schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:25:
[...]

Trouwens, laatst zat hij klem dus ik tilde hem op en zette hem ergens anders neer. Later was zijn batterij leeg en hij ging terugrijden naar zijn dock maar hij kon het niet vinden. Hij eindigde bij een hoop kabels naast mn router en probeerde daar hopeloos in te duwen. Vreemd, misschien van slag doordat ik hem had opgetild?
Ook wel eens gehad met de Duitse voorloper (Vorwerk). Zat vast in wat touw van de kattenkrabpaal. Soms pakt hij het wel weer goed op, soms niet. Denk dat er eerst even op pauze gedrukt moet worden OF voorkomen moet worden dat hij spastisch wat los probeert te wrikken.

Hoe 'hoogpolig' is jouw tapijt wel niet? Ik vind het wel een domper dat die botvac er niet over heen kan gaan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Vandaag voor het eerst een botvac open getrokken om de error 4000 fout te verhelpen.
Het bleek dat de laser niet goed was / vast zat / kapot is.
Maar wat is dat een verademing in vergelijking met de oude neato XV series.
Tien schroefjes de bumper komt los van de body door hem gewoon los te trekken.
De lidar turret is een beetje veranderd in plaats van alle logic in de lidar turret zelf te plaatsen zit er tegenwoordig nog wat spul in en rondom de mount van de lidar turret.
Alles is veel gemakkelijker uit elkaar te halen en al helemaal in elkaar te krijgen.

Heeft iemand toevallig een botvac dustbin liggen waar ze vanaf willen?
Die van mij is namelijk missing :D

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 04-09-2015 11:16 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
LinuX-TUX schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:18:
[...]
Ook wel eens gehad met de Duitse voorloper (Vorwerk). Zat vast in wat touw van de kattenkrabpaal. Soms pakt hij het wel weer goed op, soms niet. Denk dat er eerst even op pauze gedrukt moet worden OF voorkomen moet worden dat hij spastisch wat los probeert te wrikken.

Hoe 'hoogpolig' is jouw tapijt wel niet? Ik vind het wel een domper dat die botvac er niet over heen kan gaan :|
Vind het ook wel jammer, gewoon zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.vercotapijten.be/uploads/pics/hoogpolige6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 18:34
YoshiBignose schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:31:
Vind het ook wel jammer, gewoon zoiets als dit:
Om zoiets schoon te krijgen, is gewoon pure zuigkracht nodig. Ik kan me niet voorstellen dat er een robot bestaat die dat kan, omdat alle robots op accu's werken en niet dezelfde energie hebben die een normale stofzuiger wel heeft. Het wachten is op een volgende generatie accu's die dat wel kan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt niet verwachten dat, inderdaad, met de kracht van robotstofzuigers een hoogpolig kleed kan worden bereden en gezogen. Daar zijn die dingen ook helemaal niet voor gemaakt. Los daarvan zijn alle roterende onderdelen een slechte combinatie met (hoogpolig) tapijt.

Maakt mij verder 0,0 uit; pak voor het kleed sporadisch nog de stofzuiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Yep, dat is op zich ook het probleem niet zo, maar hij rijdt zich vast in het tapijt dus ik moet dan toch wat bedenken om hem niet op het tapijt te laten rijden. Leg nu gewoon die magneetstrips snel even eromheen, als m'n bank er eenmaal is dan denk ik dat er nog een extra stuk geblokkeerd wordt, alhoewel hij misschien wel onder de bank kan.

Vandaag de botvac weer een rondje laten rijden en dit keer wat beter alles opgeruimd voor hem. Kabels waar hij niet in vast kan rijden en de stoelen van de eettafel even op de eettafel gezet. Dat scheelt ontzettend veel tijd, hij rijdt nu efficiënter. Met het tapijt in mijn slaapkamer heeft hij geen moeite en een klein drempeltje naar de inloopkast pakt ie ook moeiteloos. Hij was in ongeveer een uur klaar en alles was netjes schoon :) het blijft geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-10 07:45
Mmmm. de botvac connected wil ik wel op wachten.
Maar ze hebben geen plannen voor een SDK/API :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Woeiiii :)

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/pw8chr5a9/2015_09_05_11_08_29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 18:27
Erg benieuwd hier voor de Botvac Connected en de toekomstige Roomba 900 met VSLAM technologie (welke in september zou worden aangekondigd)

http://www.robotreviews.c...viewtopic.php?f=1&t=18760

• Joolee
  • Niet online
Via Coolblue 2ekansje een NEato XV Pro gekocht. Bevalt prima tot nu toe. Wat me wel opvalt is dat hij zo nu en dan best hard tegen een (dikke donkerbruine) tafelpoot of kast aanrijdt. Is dat normaal?

• YoshiBignose
Doet m'n Botvac af en toe ook weleens, bij grotere objecten remt hij vaak op tijd af en is het meer een kusje, maar een stoelpoot wil hij weleens rammen. Niet zo erg dat er schade is ofzo, maar kon subtieler :P

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:10
Ben een tijd in twijfel geweest omdat het om een aardig aanschafbedrag gaat. Heb nu sinds halfjaar de Neato 70e. Zeer tevreden... Met kortharige hond laat ik hem om de dag de benedenverdieping doen en ik hoef maar zo nu en dan even met de normale stofzuiger er bij langs. (onder bank, stoelen etc) Doe ik meestal voor het dweilen.

Hij hick-upt soms met de route om het laadcentrum te vinden maar komt zelden voor. Heb dan ook geen vloerkleed oid waar hij problemen mee kan krijgen.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• jip_86
  • Laatst online: 11:40
Roomba gaat met zijn nieuwste model ook kamers mappen. Kost maar liefst 899 dollar.
http://www.engadget.com/2015/09/16/irobot-roomba-980/

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Mensjes, in een opwelling een idee om een robotzuiger te kopen. Rest mij wel wat vragen.

Wij hebben een gelijkvloers appartement waarbij (behalve toilet en badkamer) overal kunt komen zonder dorpels etc.

Verder een paar verwarmingen met buizen die de vloer in gaan.

Is een robotzuiger nu werkelijk zo chill? We hebben een hele fijne miele stofzuiger met een zuigkracht waarmee de benedenburen hun tapijt nog tegen 't plafond gaat. Wij zijn a.t.m. tweeverdieners en overdag is de toko dus leeg. Overal ligt laminaat, dus lijkt mij wel eenvoudig schoon te houden?

Totale laminaatoppervlakte is 100m2. Kunnen robotzuigers dat aan? Ik ben een beetje huiverig voor 't idee dat dat ding voor geen meter zuigt eigenlijk... ik lees 18 watt staan, what the? Dat is niets vergeleken met onze miele?

Professioneel Heftruck Syndroom

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

(jarig!)
Ja, dat kan. Als je huis verder "robotvriendelijk" is. Mijn (goedkope) Aldi-botje heeft ernstige moeite met lage hobbels zoals buizen op de grond (sommige meubels) of de voet van de krabpaal van de kat. Die meubels zijn bij ons intussen weg, en de krabpaal moet even op zijn kant of op een stoel als de bot zijn rondje gaat maken. Ook kabels zijn een issue en je moet zorgen dat je niet allemaal troep laat liggen natuurlijk. Dat is ook een voordeel: hij dwingt je tot opruimen.

Maak je geen illusies: het resultaat van een veeg/zuig rondje is niet wat je zelf met een stofzuiger kan bereiken. De truc is echter om de bot vaak een rondje te laten maken en het zo bij te houden, zonder dat jij daar omkijken naar hebt. Dáár zit de kracht van die dingen, niet in een perfect resultaat in een keer.

De meeste bots vegen meer dan ze zuigen, en hebben daardoor ook veel minder vermogen nodig. Ook is vermogen natuurlijk geen maat voor zuigkracht.

[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 17-09-2015 11:34 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

NeFoRcE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:15:
Mensjes, in een opwelling een idee om een robotzuiger te kopen. Rest mij wel wat vragen.

Wij hebben een gelijkvloers appartement waarbij (behalve toilet en badkamer) overal kunt komen zonder dorpels etc.

Is een robotzuiger nu werkelijk zo chill? We hebben een hele fijne miele stofzuiger met een zuigkracht waarmee de benedenburen hun tapijt nog tegen 't plafond gaat. Wij zijn a.t.m. tweeverdieners en overdag is de toko dus leeg. Overal ligt laminaat, dus lijkt mij wel eenvoudig schoon te houden?

Totale laminaatoppervlakte is 100m2. Kunnen robotzuigers dat aan? Ik ben een beetje huiverig voor 't idee dat dat ding voor geen meter zuigt eigenlijk... ik lees 18 watt staan, what the? Dat is niets vergeleken met onze miele?
Doen, krijg je no-way spijt van. Zeker niet in een gelijkvloers appartement. Staar je niet blind op de zuigkracht overigens, ik heb onze Miele stofzuiger nauwelijks nog aangeraakt na aanschaf van de Roomba ;).

Deze Roomba kan ik boven en beneden neerzetten/laten lopen, dat is bij elkaar rond de 90/100m2..dan heeft hij nog wel wat ruimte over zelfs.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Exorcist schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:31:
[...]

Doen, krijg je no-way spijt van. Zeker niet in een gelijkvloers appartement. Staar je niet blind op de zuigkracht overigens, ik heb onze Miele stofzuiger nauwelijks nog aangeraakt na aanschaf van de Roomba ;).

Deze Roomba kan ik boven en beneden neerzetten/laten lopen, dat is bij elkaar rond de 90/100m2..dan heeft hij nog wel wat ruimte over zelfs.
Dat klinkt goed! En mochten we nog wel een x een tapijtje onder de salontafel hebben, dan kan ik die altijd nog een x ff zelf met de stofzuiger doen. (magneetstrips eronder zodat de stofzuiger die overslaat denk ik dan?)

Welke roomba heb jij dan? Die krengen varieren echt enorm in prijs. Zit daar qua functionaliteit enzo nou zoveel verschil tussen dan?

• mrbbs
Zag op de site van irobot vannacht dat de nieuwe was aangekondigd. Benieuwd naar de prijs in België/Nederland maar wellicht zal dit rond de 900 euro liggen. 750 vond ik eigenlijk zowat de limiet wat ik zou willen geven. Misschien kunnen de reviews straks mij overtuigen.

Heb zelf 5 jaar lang een Roomba 780 gehad die altijd prima zijn werk deed. Voorkeur ligt dus voor mij bij een nieuwe Roomba. Ik vraag mij af om de Botvac Connected even bedrijfszeker zal zijn. Je leest hier en daar wel wat reacties over defecte Neato bots. Iemand ervaringen betreft de betrouwbaarheid van een laatste generatie Neato?

• YoshiBignose
NeFoRcE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:15:

Ik heb laatste een robotstofzuiger gekocht. Heb ook een appartement met laminaat, waarbij alleen de toilet en badkamer idd niet goed te bereiken zijn. Dat ding doet het prima, ik zet hem 's ochtends aan en als ik 's avonds thuis kom is het schoon. Laat dat ding 2x rijden per week en je huis lijkt nooit smerig. Zelf kun je met een stofzuiger of kruimeldief nog de plekken doen waar de robot niet bijkomt, maar het meeste werk is gewoon gedaan. Ja, je moet wel zelf de robot bijhouden, bakje legen, filter schoonmaken etc.

Als je stofzuigen niet erg vindt en niet van nieuwe technologie houdt zou ik het ook niet aanbevelen. Anders wel :)

Oh ja enige probleem is het hoogpolige tapijt in mn woonkamer, daar rijdt hij zich in vast. Dus dan heb je de magneetstrips nodig om het te blokkeren. Wel irritant, dus dat zou ik niet aanraden (of tapijt weghalen :D )

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 17-09-2015 11:39 ]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

YoshiBignose schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:38:
[...]

Ik heb laatste een robotstofzuiger gekocht. Heb ook een appartement met laminaat, waarbij alleen de toilet en badkamer idd niet goed te bereiken zijn. Dat ding doet het prima, ik zet hem 's ochtends aan en als ik 's avonds thuis kom is het schoon. Laat dat ding 2x rijden per week en je huis lijkt nooit smerig. Zelf kun je met een stofzuiger of kruimeldief nog de plekken doen waar de robot niet bijkomt, maar het meeste werk is gewoon gedaan. Ja, je moet wel zelf de robot bijhouden, bakje legen, filter schoonmaken etc.

Als je stofzuigen niet erg vindt en niet van nieuwe technologie houdt zou ik het ook niet aanbevelen. Anders wel :)

Oh ja enige probleem is het hoogpolige tapijt in mn woonkamer, daar rijdt hij zich in vast. Dus dan heb je de magneetstrips nodig om het te blokkeren. Wel irritant, dus dat zou ik niet aanraden (of tapijt weghalen :D )
Zelf vind ik stofzuigen niet zo erg, maar we werken beide fulltime, en ik vind het zonde van m'n tijd om de hele toko te stofzuigen. Doe het nu wel hoor, maar soms schiet er een x bij in en dan wordt de toko toch sneller stoffig. Misschien dat een robotzuiger dat kan voorkomen dan :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

NeFoRcE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:36:
[...]

Dat klinkt goed! En mochten we nog wel een x een tapijtje onder de salontafel hebben, dan kan ik die altijd nog een x ff zelf met de stofzuiger doen. (magneetstrips eronder zodat de stofzuiger die overslaat denk ik dan?)

Welke roomba heb jij dan? Die krengen varieren echt enorm in prijs. Zit daar qua functionaliteit enzo nou zoveel verschil tussen dan?
Ik heb zelf een 650, dat is nu de 651 volgens mij. En daarnaast dan nog een Braava, maar dat is een dweil. Het is maar net wat je wilt aan functionaliteit. Die van mij kan op tijd worden ingesteld, rijdt zelf terug naar zn laadstation en heeft een ruime accuduur. Loopt niet snel vast, degelijk ontworpen en snel te reinigen. Meer heb ik niet nodig :)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Exorcist schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:44:
[...]

Ik heb zelf een 650, dat is nu de 651 volgens mij. En daarnaast dan nog een Braava, maar dat is een dweil. Het is maar net wat je wilt aan functionaliteit. Die van mij kan op tijd worden ingesteld, rijdt zelf terug naar zn laadstation en heeft een ruime accuduur. Loopt niet snel vast, degelijk ontworpen en snel te reinigen. Meer heb ik niet nodig :)
Klinkt goed ja, ook binnen mijn budget zie ik. Ik zal nog eens even wat inlezen her en der. En tips blijven welkom uiteraard :D Dank!
Edit: met BTW dagen van de Mediamarkt bijv valt die prijs helemaal mee natuurlijk... hmmm, toch eens overwegen :)

[ Voor 8% gewijzigd door NeFoRcE op 17-09-2015 11:52 ]

• Beekforel
  • Laatst online: 18:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

xanadu schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:36:
Zag op de site van irobot vannacht dat de nieuwe was aangekondigd. Benieuwd naar de prijs in België/Nederland maar wellicht zal dit rond de 900 euro liggen. 750 vond ik eigenlijk zowat de limiet wat ik zou willen geven. Misschien kunnen de reviews straks mij overtuigen.

Heb zelf 5 jaar lang een Roomba 780 gehad die altijd prima zijn werk deed. Voorkeur ligt dus voor mij bij een nieuwe Roomba. Ik vraag mij af om de Botvac Connected even bedrijfszeker zal zijn. Je leest hier en daar wel wat reacties over defecte Neato bots. Iemand ervaringen betreft de betrouwbaarheid van een laatste generatie Neato?
Ik las bij Cyberhuis verwachte verkoopprijs van € 1199,-, das wel een fiks bedrag... Ik ben nog steeds erg blij met mijn Roomba 655 die ik voor € 220 gekocht heb! :D
Exorcist schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:44:
[...]

Hoe bevalt die Braava? In mijn nieuwe woning heb ik over de hele benedenverdieping bijna 100 m² PVC vloer en ik merk dat ik dat niet leuk vind om met de hand te dweilen. :+

• mrbbs
[...]

Hoe bevalt die Braava? In mijn nieuwe woning heb ik over de hele benedenverdieping bijna 100 m² PVC vloer en ik merk dat ik dat niet leuk vind om met de hand te dweilen. :+
Ik heb er ook één, ben er zeer tevreden van. Heb daarvoor ook een Scooba 390 en 450 gehad maar die liet strepen voor op mijn harde vloer. De Braava doet het uitstekend op zowel mijn harde vloer als op mijn parket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Beekforel schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:30:
[...]

Ik las bij Cyberhuis verwachte verkoopprijs van € 1199,-, das wel een fiks bedrag... Ik ben nog steeds erg blij met mijn Roomba 655 die ik voor € 220 gekocht heb! :D

[...]

Ja, ben er erg blij mee. Het is wel mijn tweede, de eerste ging ineens vreemd rijgedrag vertonen en is omgeruild door iRobot. Maar ik hoef niet meer te dweilen (laminaat), en deed het voor deBraava bijna iedere dag wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn Aldi robot is een tijd geleden gestorven (nou ja, hij doet het wel, maar zijn accu gaat nog 5 min mee. Voordat hij begint te zuigen, gaat hij al op zoek naar zijn oplaadstation). Na een tijdje zonder te hebben gedaan, merk ik toch dat ik de robot mis. Nu was ik aan het kijken naar een nieuwe en de mooiste lijkt mij de botvacs. Nu is alleen de grote vraag, wat is het verschil tussen de 75 en de 85? Is dat alleen maar de borstel of is dat nog meer? En als het alleen de borstel is, kan ik de 75 dan later ook voorzien van die combiborstel, of past dat niet? Of is het gewoon verstandiger om direct de 85 te kopen?

Even mijn situatie (volgens mij de standaard situatie als ik het forum zo lees):
Gelijkvloers appartement van +/- 80 m2.
Laminaat op de vloer
Twee konijnen die rond lopen als wij er zijn (en ik verdenk ze ervan dat ze een zak met haar mee naar binnen nemen en het dan verspreiden. Heb daar nog geen bewijs van)

• Jochemd13
Eppo © schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:51:
Mijn Aldi robot is een tijd geleden gestorven (nou ja, hij doet het wel, maar zijn accu gaat nog 5 min mee. Voordat hij begint te zuigen, gaat hij al op zoek naar zijn oplaadstation). Na een tijdje zonder te hebben gedaan, merk ik toch dat ik de robot mis. Nu was ik aan het kijken naar een nieuwe en de mooiste lijkt mij de botvacs. Nu is alleen de grote vraag, wat is het verschil tussen de 75 en de 85? Is dat alleen maar de borstel of is dat nog meer? En als het alleen de borstel is, kan ik de 75 dan later ook voorzien van die combiborstel, of past dat niet? Of is het gewoon verstandiger om direct de 85 te kopen?

Even mijn situatie (volgens mij de standaard situatie als ik het forum zo lees):
Laminaat op de vloer
Twee konijnen die rond lopen als wij er zijn (en ik verdenk ze ervan dat ze een zak met haar mee naar binnen nemen en het dan verspreiden. Heb daar nog geen bewijs van)
Wat doen als eerste die konijnen binnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Jochemd13 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:57:
[...]

Wat doen als eerste die konijnen binnen :P
Voornamelijk verharen, eten en slapen. Zitten overdag op het balkon en als ik thuis ben staat de deur open en komen ze binnen.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29

Laminaat op de vloer
Het verschil tussen de 75 en de 85 is inderdaad alleen de borstel (en wat filters). In de tijd dat ik mijn 75 kocht was die met een losse combiborstel erbij een stuk goedkoper dan een 85.

Ik kan je ook melden dat de rechte borstel die bij de 75 geleverd wordt een pleurisherrie maakt op laminaat. De combiborstel is een heel stuk stiller.

• Eppo ©
  • Niet online
Nu de 85 in de aanbieding is bij de Wehkamp is hij goedkoper dan een 75 + extra borstel, dus denk dat het gewoon de 85 wordt. Nu kreeg ik nog wel een aanbieding om D85 over te nemen voor dezelfde prijs als een 85. Is dat dan interessant?

Nu zag ik nog wel op de Neato website de connected. Is die nog beter dan de 85 of is alleen het wifi gedeelte (en aansturing via de smartphone) nieuw en is onder de motorkap niet veel veranderd?

• ATS

ATS

(jarig!)
Mijn Aldi robot is een tijd geleden gestorven (nou ja, hij doet het wel, maar zijn accu gaat nog 5 min mee. Voordat hij begint te zuigen, gaat hij al op zoek naar zijn oplaadstation). Na een tijdje zonder te hebben gedaan, merk ik toch dat ik de robot mis.
Als hij verder beviel, waarom bestel je dan niet gewoon een nieuwe accu? Dan ben je voor 3 tientjes of zoiets klaar.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Eppo ©
  • Niet online
Omdat we die ooit hadden gekocht om te kijken of een robotstofzuiger bevalt. Dat doet hij, maar je merkt dat nu het huis wat voller komt te staan hij meer moeite had om overal te komen (door het gebrek in logica van het rijden). Om die reden hebben we besloten om een nieuwere, luxere te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Net mijn gloednieuwe Botvac 85 uitgepakt:

Alles uit de doos, folie verwijderd.
Knopje van de batterij op 'on'
Oplaadstation aangesloten en daar de Neato tegenaan gezet.

Resultaat: de home-knop brandt continu rood/oranje. Volgens de handleiding hoort hij te knipperen als teken dat hij oplaadt en hoor ik een menu te zien waar ik de taal kan selecteren.

Volgens dezelfde handleiding staat een continu rood brandende knop voor een foutmelding en dat je dan op het scherm de foutcode moet kunnen lezen. Maar het scherm is helemaal leeg.

En nu? :P

edit: paar keer het schuifje weer naar off gezet, gewacht en weer naar on. Bij de derde poging ging de stofzuiger wel opladen en kon ik een taal kiezen. Vreemd begin.

edit 2: Wat een kieskeurig apparaat zeg! In een huiskamer waar elke dag een Roomba 555 rondrijdt zonder problemen is de Botvac 85 al 3x vastgelopen in een half uur (drempel, stukje plastic, veter van schoen). Waar de Roomba de veter uit probeert te spugen of zijn best doet om van de drempel los te raken geeft de Botvac meteen op met een geluidssignaal. In één van de drie gevallen is hij ook meteen zijn borsteltje kwijtgeraakt.

Krijg bijna spijt dat ik niet weer voor een Roomba gegaan ben, de reviews van de Botvac waren zo gunstig.

[ Voor 40% gewijzigd door Gizz op 20-09-2015 16:13 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

Klopt prijs is inderdaad veel duurder..
En het ziet er exact zelfde uit, zelfs de wielen!
Ik zet hier asap een feedback.
Nog steeds niet binnen? Ik was eigenlijk wel benieuwd naar je feedback van die goudkleurige Aldi-bot. :9

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gizz schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:24:

Resultaat: de home-knop brandt continu rood/oranje. Volgens de handleiding hoort hij te knipperen als teken dat hij oplaadt en hoor ik een menu te zien waar ik de taal kan selecteren.

Volgens dezelfde handleiding staat een continu rood brandende knop voor een foutmelding en dat je dan op het scherm de foutcode moet kunnen lezen. Maar het scherm is helemaal leeg.

edit: paar keer het schuifje weer naar off gezet, gewacht en weer naar on. Bij de derde poging ging de stofzuiger wel opladen en kon ik een taal kiezen. Vreemd begin.

edit 2: Wat een kieskeurig apparaat zeg! In een huiskamer waar elke dag een Roomba 555 rondrijdt zonder problemen is de Botvac 85 al 3x vastgelopen in een half uur (drempel, stukje plastic, veter van schoen). Waar de Roomba de veter uit probeert te spugen of zijn best doet om van de drempel los te raken geeft de Botvac meteen op met een geluidssignaal. In één van de drie gevallen is hij ook meteen zijn borsteltje kwijtgeraakt.

Krijg bijna spijt dat ik niet weer voor een Roomba gegaan ben, de reviews van de Botvac waren zo gunstig.
Mijn 4 jaar oude roomba (555 ofzo), wil ik misschien binnenkort naar de bovenverdieping verhuizen, en dan een nieuwe op de begane grond... zat te kijken naar een botvac, maar als ik je verhaal zo lees.. begin ik toch weer te twijfelen.. (en ook de horror verhalen over rotte accu's houd me een beetje tegen)

Mijn roomba gaat 2x in de week rond (geen huisdieren, harde vloer), dus maakt niet bijzonder veel uren.. zit dan ook nog steeds op zijn originele accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
RonnieB82 schreef op zondag 20 september 2015 @ 23:49:
[...]

Mijn 4 jaar oude roomba (555 ofzo), wil ik misschien binnenkort naar de bovenverdieping verhuizen, en dan een nieuwe op de begane grond... zat te kijken naar een botvac, maar als ik je verhaal zo lees.. begin ik toch weer te twijfelen.. (en ook de horror verhalen over rotte accu's houd me een beetje tegen)

Mijn roomba gaat 2x in de week rond (geen huisdieren, harde vloer), dus maakt niet bijzonder veel uren.. zit dan ook nog steeds op zijn originele accu!
Dit is dan een persoon die nare ervaringen heeft met de Botvac... kan dan niet meteen zeggen dat het niks is. Iedereen heeft zijn eigen ervaringen natuurlijk.

Zo heb ik mijn Botvac 85 vijf dagen in de week rond rijden voor ongeveer een dik jaar nu. Hij is ongeveer 45 min kwijt en doet prima zijn werk. (We hebben een Golden Retriever als huisdier dus lange haren opzuigen is de hoofdtaak van deze stofzuiger :) ) Ik hoef hem maar een keer in de maand te bevrijden uit een situatie waarin hij zichzelf heeft vastgelopen tussen twee meubels. Accu is nog steeds prima en houd het de volle 45 minuten vol. Kortom ik ben erg tevreden over deze robotstofzuiger. Zodra hij stuk gaat voor mij ook meteen een nieuwe!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Ik heb hier een Neato signature rondhobbelen, loopt zelden vast wel eens op de weg terug maar dat komt omdat zijn wegrij positie niet heel breed is.

Accu duur is na 9 maanden wel ok, rijd meestal 3x per week een rondje is ongeveer 30 minuten bezig en als ik hem daarna nog boven zeg dan kan hij daar nog een goeie 45
Minuten door. Ik mis wel dat zijborsteltje

Mijn volgende of mijn 2de wordt echt weer een Neato

Sowieso vind ik het argument van de veter ruk gezien elke stofzuiger daar moeite mee kan hebben. Als je zorgt dat alle losse dingen van de vloer zijn is er niets aan het handje

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

SpoekGTi schreef op maandag 21 september 2015 @ 07:47:
Als je zorgt dat alle losse dingen van de vloer zijn is er niets aan het handje
Nee, dat lijkt me logisch. Even afgezien van het feit dat ik drempels niet makkelijk van de vloer kan halen.

Ik vind het gewoon erg opvallend dat in een huiskamer waar in de ochtend een Roomba zonder problemen heeft gereden (en ook elke ochtend afgelopen week) met precies dezelfde indeling en obstakels de Roomba geen enkel probleem heeft in een hele week en de Botvac drie problemen in een half uur.

Dan lijkt het me fair om te stellen dat de Roomba beter om kan gaan met obstakels en drempels dan de Botvac. Daar zeg ik toch niet iets raars mee?

Met "Dan moet je maar opruimen" kan ik niet zoveel. De Roomba vond het prima, dus op het gebied van obstakels is het 1-0 voor de Roomba.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 21-09-2015 07:54 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Mjah kan met de drempels die mijn Neato moet nemen heeft hij geen moeite en ik had dat wel verwacht van degene van de woonkamer naar de keuken.

Hij gaf het echt op op de drempel of blijf hij het proberen, mijne blijft wel eens staan er op om daarna terug te rijden wn het nog eens te proberen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

(jarig!)
Mijn aldibot heeft vannacht voor schade gezorgd. Hij heeft het laadkabeltje waaraan mijn iPad lag te laden op tafel te pakken gekregen, en het ding van de tafel getrokken op de plavuizen vloer ;( Hij is niet helemaal stuk, maar wel in een hoek een deuk en in die hoek een verspinterd glas. Hij werkt verder nog wel gelukkig.

Een meter of twee verderop is de bot vastgelopen op het snoer dat intussen om de borsel heen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mijn 85D doet het prima. Je moet ook wel een beetje moeite doen om alles netjes te maken, dus geen kabeltjes etc. los. Ik laat hem ook altijd in de hal rijden waar de schoenen staan en geen problemen mee gehad. De drempel bij de badkamer is inderdaad net te hoog, met veel moeite haalt hij het vaak wel, maar ik riskeert het meestal niet dat hij daardoor vastloopt als ik weg ben. Dan til ik hem wel even apart erheen.

Ik ben tevreden met m'n 85D, maar heb geen ervaring met andere bots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
YoshiBignose schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:48:
De drempel bij de badkamer is inderdaad net te hoog, met veel moeite haalt hij het vaak wel, maar ik riskeert het meestal niet dat hij daardoor vastloopt als ik weg ben. Dan til ik hem wel even apart erheen.
Wist je al dat daar hulpstukken voor zijn, bijvoorbeeld zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oooh dat is wel cool :D even meten dan.

• rookie no. 1
  • Laatst online: 06-10 12:59
grun93 schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:58:
[...]

Wist je al dat daar hulpstukken voor zijn, bijvoorbeeld zoiets?
Non-de-ju, da's best duur €119,50. En best lastig als je elke keer die drempel hulpen moet neerleggen (kan niet blijven liggen vanwege de deuren). Niets voor mij, ik moet helaas de swiffer en dweil zelf maar door de badkamer en toilet halen.

• grun93
rookie no. 1 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:04:
Non-de-ju, da's best duur €119,50. En best lastig als je elke keer die drempel hulpen moet neerleggen (kan niet blijven liggen vanwege de deuren).
Nou ja, het ging me er meer even om een idee aan te dragen. Als je handig bent met een plankje en een schaaf ben je voor een tientje klaar, schat ik. Waarom je ze steeds weg wilt halen ontgaat me. Heb je geen gewone deuren dan?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je een opdekdeur hebt kan de deur niet dicht lijkt mij, omdat de onderste rand van je deur lager is dan de drempel. Opdekdeuren zijn geen zeldzaam verschijnsel :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gizz schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:24:

Typisch. Zeker omdat een oudere iRobot het dus beter aanpakt. Begrijp dan ook niet goed waarom de Roomba hier zo nu en dan het onderspit delft in de (te) subjectieve meningen.

• grun93
Gizz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:17:
Opdekdeuren zijn geen zeldzaam verschijnsel :)
Ok, I stand corrected. Ooit zijn hier de deuren ingekort omdat de vloerbedekking (incl. ondervloer) zo dik is dat de deuren niet meer dicht konden.

[ Voor 9% gewijzigd door grun93 op 24-09-2015 07:17 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Exorcist schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:42:
[...]

Typisch. Zeker omdat een oudere iRobot het dus beter aanpakt. Begrijp dan ook niet goed waarom de Roomba hier zo nu en dan het onderspit delft in de (te) subjectieve meningen.
Waarschijnlijk omdat iedereen een andere standaard heeft waaraan hij zijn reviews meet.
Bij ons in huis staat bvb naast de meubels niets op de vloer en alle kabels en rotzooi is netjes weg gewerkt en bestaat de ruimte feitelijk uit een grote ruimte met meerdere kamers. Daar is een irobot minder fijn als een neato. In een huis waar je kinderen hebt veul rotzooi en veel drempels is wellicht een irobot fijner. Als je het puur over slimheid (mapping en duur van de zuigbuurt) dan is een neato beter. Heb je het over accu tijd dan winnen de irobots.

Zo veel mensen zo veel wensen.
Ik snap niet zo goed waarom jij zo in de verdediging moet springen zodra er iets negatiefs gezegd wordt over de irobot's en in de aanval als er iets negatiefs gezegd wordt over de neato's. Het zijn maar stofzuigers.

Game PC

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Shunt schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:20:
[...]

Waarschijnlijk omdat iedereen een andere standaard heeft waaraan hij zijn reviews meet.
Bij ons in huis staat bvb naast de meubels niets op de vloer en alle kabels en rotzooi is netjes weg gewerkt en bestaat de ruimte feitelijk uit een grote ruimte met meerdere kamers. Daar is een irobot minder fijn als een neato. In een huis waar je kinderen hebt veul rotzooi en veel drempels is wellicht een irobot fijner. Als je het puur over slimheid (mapping en duur van de zuigbuurt) dan is een neato beter. Heb je het over accu tijd dan winnen de irobots.

Zo veel mensen zo veel wensen.
Ik snap niet zo goed waarom jij zo in de verdediging moet springen zodra er iets negatiefs gezegd wordt over de irobot's en in de aanval als er iets negatiefs gezegd wordt over de neato's. Het zijn maar stofzuigers.
Omdat in mijn optiek de iRobot hier onterecht kritiek krijgt. Je hebt gelijk als het aankomt op de duidelijke verschillen tussen de merken, maar ik heb het idee dat de blik van velen aardig zwart/wit is. Maar goed; dat geldt misschien ook voor mij. ;)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn ervaring nu ik een kleine week een Botvac 85 heb (naast 5 jaar Roomba 555 ervaring):

Handig van de Neato:
  • Hij zuigt echt, dus minder afhankelijk van alleen de borstels.
  • Borstels veel breder dan bij de Roomba, dus reinigt een groter deel.
  • Botst minder hard tegen meubels.
Onhandig van de Neato:
  • Hij komt niet helemaal langs de rand en in de hoeken. In mijn keuken heb ik nu bijvoorbeeld een dun randje bloem langs de plinten. De roomba pakte dit wel door echt de plint te volgen en met zijn zijborstel te vegen.
  • Loopt in mijn situatie vast op obstakels waar de Roomba geen problemen mee heeft (waaronder moeilijk oplosbare obstakels zoals drempels)
  • Reinigen van het bakje is onhandig. Bij de Roomba klik je het bakje open en sla je hem met één hand leeg in de vuilnisbak . Bij de Neato moet je een filter lostrekken terwijl uit het andere gat ook stof kan vallen. Het filter van de Neato houdt in mijn huishouden extreem veel kattenharen vast die ik er nu maar met mijn vingers af probeer te vegen. Filter van de Roomba had dit probleem niet.
  • De Roomba pak je met één hand op aan zijn handige handvat (ook praktisch tijdens het reinigen van het afvalbakje). De Neato is een stuk lomper doordat je hem met twee handen op moet pakken. En dan begint hij ook nog eens te piepen dat je hem op de grond moet zetten :P
Neutrale punten
  • De Roomba vertelt wat er aan de hand is. Bij de Neato moet je op een klein schermpje kijken. Beide volstaan, maar ik geef de voorkeur aan de stem van de Roomba omdat ik die ook duidelijk vanuit een andere kamer hoor. Ook de batterijstatus is bij de Roomba eenvoudiger te zien (grote knop in het midden van het apparaat is groen, oranje of rood), terwijl je bij de Neato op het schermpje aangewezen bent.
  • De Roomba vindt bij mij beter zijn dockingstation terug dan de Neato. De laatste strandt vaak ergens in de huiskamer. Kan helemaal aan mijn huiskamerlayout liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 24-09-2015 11:19 ]

• mrbbs
Dank voor je ervaringen Gizz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 21 september 2015 @ 07:53:
[...]
Dan lijkt het me fair om te stellen dat de Roomba beter om kan gaan met obstakels en drempels dan de Botvac. Daar zeg ik toch niet iets raars mee?
Dat lijkt mij niet eerlijk: In jouw specifieke geval: Ja. In het algemeen: Misschien.

Mijn Hombot heeft (had, met andere filtjes eronder was het opgelost) moeite met liggende 'poten' van sommige stoelen. Hij ziet die als drempels waar hij overheen probeert te komen. Mijn oude aldi bot zag ze als drempels waar hij niet overheen kon (want die kon uberhaupt niet over drempels komen). Dan kan je zeggen dat mijn oude aldi bot beter met obstakels overweg kon, maar dat is maar één specifiek soort obstakel van een specifieke hoogte/afmeting.
Exorcist schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:42:
[...]

Het is een probleem dat zo nu en dan mensen vinden dat de Roomba niet de beste keuze is? Dat lijkt me wel heel fanboyish worden als dus enige kritiek niet meer mag.

Persoonlijk toen ik nieuwe robotstofzuiger ging kopen was het random rijpatroon van de Roomba, waardoor hij zijn lighthouses nodig heeft bij meerdere kamers, een absolute no-go. Ik heb geen behoefte aan die lighthouses neer te moeten zetten en batterijen van te wisselen. Omdat een Neato met zijborstels me te duur werd, heb ik een Hombot gekozen. Maar die keuze kan voor iemand met een ander budget, andere woning, andere eisen, etc, natuurlijk anders uitpakken. Gelukkig maar, anders hadden we nog maar één merk om te kopen.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sissors schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:35:
[...]

Dat lijkt mij niet eerlijk: In jouw specifieke geval: Ja. In het algemeen: Misschien.
Dat kan, maar mijn situatie lijkt me niet heel uniek. Mijn drempels of schoenen met veters zijn, voor mijn gevoel, niet zo heel speciaal :)

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb ook een Botvac (70e), en herken me niet helemaal in jouw review.
Gizz schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:46:
Mijn ervaring nu ik een kleine week een Botvac 85 heb (naast 5 jaar Roomba 555 ervaring):

Handig van de Neato:
  • Hij zuigt echt, dus minder afhankelijk van alleen de borstels.
  • Borstels veel breder dan bij de Roomba, dus reinigt een groter deel.
  • Botst minder hard tegen meubels.
Zeker als de Botvac dreigt vast te lopen wil hij nog wel eens stevig duwen. Ik zou de Botvac dus ook niet in de buurt van kwetsbare producten (vazen, etc) neerzetten.
Onhandig van de Neato:
  • Hij komt niet helemaal langs de rand en in de hoeken. In mijn keuken heb ik nu bijvoorbeeld een dun randje bloem langs de plinten. De roomba pakte dit wel door echt de plint te volgen en met zijn zijborstel te vegen.
Weet je dit zeker? Ik merk dat de Neato de plinten juist goed meepakt.
  • Loopt in mijn situatie vast op obstakels waar de Roomba geen problemen mee heeft (waaronder moeilijk oplosbare obstakels zoals drempels)
  • Reinigen van het bakje is onhandig. Bij de Roomba klik je het bakje open en sla je hem met één hand leeg in de vuilnisbak . Bij de Neato moet je een filter lostrekken terwijl uit het andere gat ook stof kan vallen. Het filter van de Neato houdt in mijn huishouden extreem veel kattenharen vast die ik er nu maar met mijn vingers af probeer te vegen. Filter van de Roomba had dit probleem niet.
  • De Roomba pak je met één hand op aan zijn handige handvat (ook praktisch tijdens het reinigen van het afvalbakje). De Neato is een stuk lomper doordat je hem met twee handen op moet pakken. En dan begint hij ook nog eens te piepen dat je hem op de grond moet zetten :P
Ik kan de Botvac gewoon oppakken in het 'handvat' bovenop? :? Je pakt hem gewoon niet in de richting van de opvangbak beet. Gaat heel soepel.
Neutrale punten
  • De Roomba vertelt wat er aan de hand is. Bij de Neato moet je op een klein schermpje kijken. Beide volstaan, maar ik geef de voorkeur aan de stem van de Roomba omdat ik die ook duidelijk vanuit een andere kamer hoor. Ook de batterijstatus is bij de Roomba eenvoudiger te zien (grote knop in het midden van het apparaat is groen, oranje of rood), terwijl je bij de Neato op het schermpje aangewezen bent.
  • De Roomba vindt bij mij beter zijn dockingstation terug dan de Neato. De laatste strandt vaak ergens in de huiskamer. Kan helemaal aan mijn huiskamerlayout liggen.
De Botvac wil bij mij heel soms stranden, maar ik heb hem ook oplossend vermogen zien tonen (eerst de verkeerde kamer inrijden, en daar later weer uitkomen). Ik denk dat je even kritisch naar je lay-out moet kijken. De Neato weet bij mij bijvoorbeeld langs een tapijt te komen (50cm ruimte over de hele breedte van de kamer), om daar achter ook nog te zuigen. Dat heb ik een Roomba niet zien doen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 21:42
Leek op gebied van robot stofzuigers, maar moet zeggen dat ik ze wel cool vind. Ideaal om ze regelmatig een rondje door het huis te laten gaan, wanneer je aan het werk bent, en zo hoeveelheid stof aanzienlijk te doen verminderen. Echter, hoe gaan ze om met (speaker)kabels? Proberen ze daar overheen te komen en kan dit kwaad? Onder m'n tv meubel en bank zal (kan) ie niet komen, maar m'n frontspeakers zullen wat ruimte rondom hebben, wat mogelijk problemen kan geven.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• grun93
VincentG schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:28:
Echter, hoe gaan ze om met (speaker)kabels? Proberen ze daar overheen te komen en kan dit kwaad? Onder m'n tv meubel en bank zal (kan) ie niet komen, maar m'n frontspeakers zullen wat ruimte rondom hebben, wat mogelijk problemen kan geven.
Mijn ervaring met kabels is dat je die goed moet bevestigen, anders worden ze "opgegeten". Daar bedoel ik mee dat de snoeren zich om de borstels wikkelen. In het ergste geval probeert de robot daarna de complete box achter zich aan te slepen. Ik heb dan ook zowel de kabels als de box zelf verankerd met kabelclips en dubbelzijdig tape.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 21:42
grun93 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:38:
[...]

Mijn ervaring met kabels is dat je die goed moet bevestigen, anders worden ze "opgegeten". Daar bedoel ik mee dat de snoeren zich om de borstels wikkelen. In het ergste geval probeert de robot daarna de complete box achter zich aan te slepen. Ik heb dan ook zowel de kabels als de box zelf verankerd met kabelclips en dubbelzijdig tape.
Goede tip om te onthouden. :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

• SpoekGTi
grun93 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:38:
[...]

Zodra robotzuigers zo sterk worden dat ze met mijn 24KG stuk zuiltjes gaan wandelen denk ik dat we ons zorgen moeten gaan maken :P

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Krisp schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:23:
Ik heb ook een Botvac (70e), en herken me niet helemaal in jouw review.

[...]

Zeker als de Botvac dreigt vast te lopen wil hij nog wel eens stevig duwen. Ik zou de Botvac dus ook niet in de buurt van kwetsbare producten (vazen, etc) neerzetten.
Goed punt. De Botvac is in voorwaartse richting best 'gentle' (beter dan de Roomba), maar ik heb hem achterwaarts al een paar keer een wheelie zien doen doordat hij hard tegen iets oprijdt.
Weet je dit zeker? Ik merk dat de Neato de plinten juist goed meepakt.
Heel zeker. Expres wat extra bloem gemorst om de Neato te testen. Twee dagen later lag het nog steeds tegen de plint aan, terwijl vanaf 1 cm van de plint alles brandschoon is. Misschien heeft het er mee te maken dat een keukenplint versprongen is. De plint zit verder weg dan het kastdeurtje erboven, waardoor de Neato in de war kan raken. Maar de plint is wel zo hoog dat de laser gewoon de plint zou moeten scannen en niet het kastdeurtje.
Ik kan de Botvac gewoon oppakken in het 'handvat' bovenop? :? Je pakt hem gewoon niet in de richting van de opvangbak beet. Gaat heel soepel.
Weer wat geleerd :)
Ik denk dat je even kritisch naar je lay-out moet kijken. De Neato weet bij mij bijvoorbeeld langs een tapijt te komen (50cm ruimte over de hele breedte van de kamer), om daar achter ook nog te zuigen. Dat heb ik een Roomba niet zien doen.
Ik was niet van plan om mijn huiskamer voor de stofzuiger te verbouwen, het dockingstation op een andere plek zetten ga ik natuurlijk wel proberen. Alle meubels zijn overigens wel aangeschaft met de Roomba-proofheid in het achterhoofd: onder banken en kasten past de Roomba altijd en ik heb geen onhandige stoelen met horizontale buizen op de vloer.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 24-09-2015 13:58 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Gizz schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:53:
[...]

Goed punt. De Botvac is in voorwaartse richting best 'gentle' (beter dan de Roomba), maar ik heb hem achterwaarts al een paar keer een wheelie zien doen doordat hij hard tegen iets oprijdt.
Dit heb ik ook gemerkt met mijn botvac de XV's heb ik dat nog niet zien doen.
Kan mogelijk met het nieuwe motor + wielophanging systeem te maken hebben van de Botvac serie.
Heel zeker. Expres wat extra bloem gemorst om de Neato te testen. Twee dagen later lag het nog steeds tegen de plint aan, terwijl vanaf 1 cm van de plint alles brandschoon is. Misschien heeft het er mee te maken dat een keukenplint versprongen is. De plint zit verder weg dan het kastdeurtje erboven, waardoor de Neato in de war kan raken. Maar de plint is wel zo hoog dat de laser gewoon de plint zou moeten scannen en niet het kastdeurtje.
Draait het borsteltje aan de zijkant wel goed ?
Ik was niet van plan om mijn huiskamer voor de stofzuiger te verbouwen, het dockingstation op een andere plek zetten ga ik natuurlijk wel proberen. Alle meubels zijn overigens wel aangeschaft met de Roomba-proofheid in het achterhoofd: onder banken en kasten past de Roomba altijd en ik heb geen onhandige stoelen met horizontale buizen op de vloer.
Ik heb persoonlijk ook geen aanpassingen mogen doen van de vriendin aan de inrichting. Er was echter wel een puntje waar ik wat aan heb moeten doen en dat was de ruimte tussen de muur subwoofer en de bank. Daar kwam hij af en toe klem te zitten. Daar heb ik een stukje van de magneet strip geplaatst en ongeveer een week geleden is mijn vriendin daar pas achter gekomen (bijna 4 maanden later).

Verder heb ik 3 plekken in huis waar onze neato's kunnen laden en rusten. Alle drie de plekken kunnen ze prima vinden. Ze hebben wel een voorkeur voor een laad station dat midden in de kamer staat tegenover een laad station dat bvb in een hoekje staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 24-09-2015 15:39 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:48
Sinds 1 dag ervaring met een Roomba 760. Docking station helemaal in een hoek naast de bank, tegen de subwoofer aan, voor de Roomba alleen te bereiken door onder de bank door te gaan. Geinig dat ie zo zelfs zijn plek terugvindt.

Verder is het gewoon fascinerend om te zien. Kan er uren naar kijken hoe dat ding zijn werk doet. Om de dag schedule er in gezet, 's nachts lekker zijn werk te doen, in het weekend elke nacht.

Je hoort hem wel beneden als je goed luistert en je ligt in bed, mits je wakker bent natuurlijk. Want tv kijken zonder ondertiteling is geen optie. Of je moet van stomme films houden. Zelfde effect heeft het overigens als je vrouw voor je neus gaat staan stofzuigen, dan hoor je ook niets. Afhankelijk van hoeveel kleren ze aan heeft kan dat een probleem zijn of niet.

Afijn, het verbaast me dat de Roomba niet twee van die draaiende front borsteltjes heeft. Nu heeft hij er maar 1 en als hij net met de andere kant langs een plint gaat zal hij wellicht wat stof missen. Maar goed, heb niet lang genoeg gekeken om te zien of hij nog eens met de andere kant langs de plint gaat.

Al met al is het gewoon ultra cool zo een ding. De vrouw vond het onzin, want doet de trap niet, de bank niet, dit niet dat niet bla. Dus...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Beekforel
  • Laatst online: 18:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gizz schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:53:
[...]

[...]
Haha ok ik ben dus niet de enige die express dingen voor de Roomba neerlegt. :')
fabstar81 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:45:

[...]
Al met al is het gewoon ultra cool zo een ding. De vrouw vond het onzin, want doet de trap niet, de bank niet, dit niet dat niet bla. Dus...
Heb de Roomba een keer door de slaapkamer laten gaan nadat mijn vriendin "gestofzuigd" had, toen had ze ineens in de gaten dat het best wel goed werkt eigenlijk. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
SpoekGTi schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:19:
[...]

Zodra robotzuigers zo sterk worden dat ze met mijn 24KG stuk zuiltjes gaan wandelen denk ik dat we ons zorgen moeten gaan maken :P
Dan trekt hij wel iets anders kapot ;)

Een Hombot gaat altijd door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Beekforel schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:55:
[...]

Haha ok ik ben dus niet de enige die express dingen voor de Roomba neerlegt. :')
'T is wel bijzonder makkelijk om alles gewoon op de grond te schuiven in plaats van moeilijk moeten doen met je hand of natte doekjes 8)

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:48
klein beetje verwachtingsmanagement. de vrouw denkt dat als je de Roomba zegt te gaan docken, hij als een auto rechtstreeks naar zijn docking station rijdt. nu had ik dat zelf niet echt verwacht, maar dat ie eerst nog ff heel de keuken gaat zitten stofzuigen voordat ie uberhaupt een poging lijkt te doen om naar "huis" te rijden valt me beetje tegen.

of hoort dit?

als dit hoort, gaan we hiermee met het verder automatiseren nog een uitdaging krijgen. ik dacht dat als ons home automation systeem merkt dat we thuiskomen, hij direct de Roomba naar zijn docking station stuurt zodat als we binnenlopen we niet struikelen over dat ding. nu kunnen we dus verwachten dat als we thuiskomen hij nog ff een kwartier zijn station aan het zoeken is...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Sissors
  • Niet online
Vind ik vreemd, mijn Hombot gaat onmiddellijk zoeken naar zijn basisstation (en tenzij hij verdwaald is er redelijk recht naartoe rijden). Maar goed, ik heb geen Roomba, dus misschien gedragen die zich anders. Maar op die manier is de home knop redelijk zinloos ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:28
Mijn Roomba gaat meteen op zoek naar zijn dock als ik op de knop druk.
Afhankelijk van waar hij in de kamer is maakt hij nog een rondje totdat hij zijn dock ziet.

Ben overigens benieuwd hoe je jouw Roomba gaat aansturen met jouw Home Automation System?
Ik ben op zoek geweest naar mogelijkheden om mijn Roomba vanuit Domoticz aan te sturen maar dat bleek nog niet zo eenvoudig.

[ Voor 40% gewijzigd door remmuz op 01-10-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn Roomba 555 'kijkt' na het indrukken van Dock of hij het IR-signaal van het dockingstation ziet. Zo niet, dan gaat hij verder schoonmaken totdat hij wel het signaal oppikt.

Over docken gesproken, hoe tover je de optie om een Botvac naar het dockingstation te sturen tevoorschijn?

Als de Botvac zelf vanaf zijn dockingstation gestart is staat deze optie gewoon in zijn menu. Laat ik de Botvac de slaapkamer doen en zet ik hem daarna weer in de huiskamer, dan ontbreekt deze optie in zijn menu en moet ik op de grond liggen om de Botvac tegen zijn dockingstation aan te duwen dat onder de kast verstopt staat.

Hoe zorg je ervoor dat hij gewoon altijd naar zijn dockingstation kan gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hmm kan dat? Mijn Botvac vindt altijd wel het docking station en rijdt gewoon terug zonder te zuigen, maar dan moet hij wel bij het docking station begonnen zijn. Volgens mij is het niet mogelijk als je hem ergens anders heen tilt en dan weer laten terugrijden... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat zou wel jammer zijn. Ik dacht dat de grote zwarte balk op het dockingstation misschien een signaal uit zou zenden om de Botvac te lokken. Maar wellicht is het alleen een stukje design?

Als het niet kan, dan vind ik de dedicated dock-knop van de Roomba een stuk praktischer bij dockingstrations die uit het zicht staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wisselende ervaringen hier. Als ik dock op de Roomba 650 druk, rijdt hij toch echt vrijwel direct naar z'n laadstation. Zal met de plaatsing te maken hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

YoshiBignose schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:43:
Hmm kan dat? Mijn Botvac vindt altijd wel het docking station en rijdt gewoon terug zonder te zuigen, maar dan moet hij wel bij het docking station begonnen zijn. Volgens mij is het niet mogelijk als je hem ergens anders heen tilt en dan weer laten terugrijden... toch?
Als hij onderweg het docking station tegen komt zou hij daar gewoon moeten docken tenminste dat doen die van mij wel.

Game PC

Pagina: 1 ... 23 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.