Niemand behoefte aan goedkope Roomba's trouwens? De Neato's zijn meestal in een uurtje verkocht.
http://www.marktplaats.nl...8501&startDateFrom=always
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Die Hombots kosten nog gewoon de winkelprijs, maar ja, Coolblue heeft wel leuke serviceJoolee schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:43:
Niemand behoefte aan goedkope Roomba's trouwens? De Neato's zijn meestal in een uurtje verkocht.
Ja, maar dan moet je hem eerst weer laten stofzuigen tot hij leeg is of klaar denkt te zijn met de kamer.Shunt schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:41:
[...]
Als hij onderweg het docking station tegen komt zou hij daar gewoon moeten docken tenminste dat doen die van mij wel.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Daarom is het wel zo eerlijk om tegen de Coolblue prijs te vergelijken, en dan heb je toch een makkelijke korting. Nooit de allergoedkoopste, maar betere service krijgen is lastig.Jochemd13 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:58:
[...]
Die Hombots kosten nog gewoon de winkelprijs, maar ja, Coolblue heeft wel leuke service
Inderdaad die optie heeft hij niet. En dat is natuurlijk niet zo vreemd aangezien hij nooit kan weten waar zijn basis station is tenzij hij een geheugen zou hebben van hoe je huis er uit zou zien.Gizz schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:23:
[...]
Ja, maar dan moet je hem eerst weer laten stofzuigen tot hij leeg is of klaar denkt te zijn met de kamer.
Als ik de Botvac pak en in een andere kamer los van het dockingstation aan de slag laat gaan, dan bestaat de optie 'terug naar je dock' niet in het menu. Ik kan hem alleen verder laten gaan met schoonmaken als ik hem weer meeneem naar de kamer waar het dockingstation staat. Terwijl ik dan meestal geen behoefte heb aan gestofzuig (en herrie) en alleen wil dat ie z.s.m. gaat docken
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
het kan er mee te maken hebben dat de docking station volledig ingebouwd is in een hoek, naast de bank maar waar hij dan eerst onderdoor moet, etc.. Zien doe je hem niet/mooi weggewerkt is ie wel, maar de vrouw stampt soms boos op de roomba af omdat ie naar 10 minuten na op de home knop te hebben gedrukt, nog steeds rond haar voeten aan het zuigen is, en gooit hem dan zelf maar op zijn docking station.remmuz schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:29:
Mijn Roomba gaat meteen op zoek naar zijn dock als ik op de knop druk.
Afhankelijk van waar hij in de kamer is maakt hij nog een rondje totdat hij zijn dock ziet.
Ben overigens benieuwd hoe je jouw Roomba gaat aansturen met jouw Home Automation System?
Ik ben op zoek geweest naar mogelijkheden om mijn Roomba vanuit Domoticz aan te sturen maar dat bleek nog niet zo eenvoudig.
heb die van mij vorige week opgehaald van MP. toch ff 150 euro goedkoper en maar paar maandjes oud, nooit gebruikt, altijd van oud vrouwtje geweest, etc..Joolee schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:43:
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
https://www.kickstarter.c...-irobot-roomba-700-and-80fabstar81 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:47:
[...]
het kan er mee te maken hebben dat de docking station volledig ingebouwd is in een hoek, naast de bank maar waar hij dan eerst onderdoor moet, etc.. Zien doe je hem niet/mooi weggewerkt is ie wel, maar de vrouw stampt soms boos op de roomba af omdat ie naar 10 minuten na op de home knop te hebben gedrukt, nog steeds rond haar voeten aan het zuigen is, en gooit hem dan zelf maar op zijn docking station.![]()
de roomba's zijn aan te sturen met bijvoorbeeld de ThinkingCleaner. De vera heeft daar weer een plugin voor die dat ding aanstuurt en voila, uw Roomba is geautomatiseerd. alleen heb ik de 760 en daar is nog geen TC voor![]()
[...]
heb die van mij vorige week opgehaald van MP. toch ff 150 euro goedkoper en maar paar maandjes oud, nooit gebruikt, altijd van oud vrouwtje geweest, etc..
Die op Kickstarter is de versie voor de nieuwere Roomba's.Jochemd13 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:58:
[...]
Zo iets is er al maar dan prijs X2
http://www.homewizard.nl/...er-roomba-500-600-eu.html
inderdaad. die had ik al gezien. helaas nog tot februari wachten. overigens, de back opties die er nu nog zijn komen nou niet echt veel goedkoper uit de bus dan als ze straks aangeboden worden. twijfel nog even of ik hem nu al ga backen, of ik wacht gewoon totdat hij straks op internet te bestellen is.Beekforel schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:17:
[...]
Die op Kickstarter is de versie voor de nieuwere Roomba's.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
zal de eerste keer zijn dat ik met zo kickstarter project meedoe. als er geen genoeg backers zijn, krijg je dan je geld terug? of kan je hem dan offline in NL bestellen?ATS schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:54:
Als er onvoldoende backers zijn, komt hij natuurlijk nooit op internet...
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Werkt de 75 ook met die virtuele muren ? Dan kun je die misschien om het tapijt leggenMarcoL1978 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:56:
Wij hebben sinds 8 maanden een Neato 75 rondrijden. Hij doet het redelijk goed maar heeft wel vaak problemen met een ons vloerkleed, hij komt er dan net niet op en blijft op de rand hangen. Helaas heeft hij dat dus niet door en laat de wielen door draaien over het laminaat. Vandaag dus weer terug gevonden met een berg wit rubber om hem heen en de wielen zijn al bijna weggesleten.
Nu maar eens kijken hoe de garantie afwerking bij Fonq is.
Nog een groot nadeel van dit model is dat hij gaat piepen en blijft piepen als hij zichzelf vastrijd. Dat is niet grappig als dat om 2 uur 's nachts is, je moet er dan echt uit..
Bij onvoldoende backers krijg je inderdaad je geld terug (wordt niet afgeboekt). Maar bij voldoende backers kan het ook nog mis gaan natuurlijk, en dan ben je je geld kwijt. Backen is niet hetzelfde als in een winkel bestellen...fabstar81 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:30:
[...]
zal de eerste keer zijn dat ik met zo kickstarter project meedoe. als er geen genoeg backers zijn, krijg je dan je geld terug? of kan je hem dan offline in NL bestellen?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Hij werkt met magnetische strips, prijzige optie voor een kleed van 3 bij 2Webgnome schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:57:
[...]
Werkt de 75 ook met die virtuele muren ? Dan kun je die misschien om het tapijt leggen
Ik heb een modificatie met karton en ducktape op de onderkant, zodat de neato beter over tapijt gaat, wellicht het proberen waard. Mijn neato op houten vloer maakt trouwens zo veel herrie dat je lang voordat hij kan piepen wakker bentMarcoL1978 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:56:
Wij hebben sinds 8 maanden een Neato 75 rondrijden. Hij doet het redelijk goed maar heeft wel vaak problemen met een ons vloerkleed, hij komt er dan net niet op en blijft op de rand hangen. Helaas heeft hij dat dus niet door en laat de wielen door draaien over het laminaat. Vandaag dus weer terug gevonden met een berg wit rubber om hem heen en de wielen zijn al bijna weggesleten.
Nu maar eens kijken hoe de garantie afwerking bij Fonq is.
Nog een groot nadeel van dit model is dat hij gaat piepen en blijft piepen als hij zichzelf vastrijd. Dat is niet grappig als dat om 2 uur 's nachts is, je moet er dan echt uit..
Wellicht de pet brush eens monteren? Als je die niet hebt is het ook als je geen huisdieren hebt een aanrader al is het maar om het geluid.robhuls schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:14:
[...]
Ik heb een modificatie met karton en ducktape op de onderkant, zodat de neato beter over tapijt gaat, wellicht het proberen waard. Mijn neato op houten vloer maakt trouwens zo veel herrie dat je lang voordat hij kan piepen wakker bent
Game PC
Heb je ze al? Dit zouden ze moeten zijn. Ik kan ze niet afspelen, maar het is de map waar de symlink naar verwijst.Roksilis schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:40:
Ik zoek iemand met een Nederlands sprekende hombot 3.0. Ik wil graag mijn Engelstalige hombot updaten naar Nederlandstalig maar heb daarvoor wel de soundfiles nodig.
Top! Dit is precies wat ik nodig heb om mijn robot nederlandstalig te maken! :-) Heel erg bedankt M4ngler!M4ngler schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:53:
[...]
Heb je ze al? Dit zouden ze moeten zijn. Ik kan ze niet afspelen, maar het is de map waar de symlink naar verwijst.
[ Voor 27% gewijzigd door Roksilis op 11-10-2015 00:30 ]
Ik zit meer naar de LG VR64701LVMP te kijken, maar snap het enorme prijsverschil met de LG HOM-BOT VR64607LV niet. Alleen een dweilfunctie en dierenharen... Als er nu een LG HOM-BOT VR64607LV als tweedekansje voorbij zou komen...Joolee schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:43:
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik heb deze enkele weken voor €289,- gekocht (ophalen), nu ietsje duurder.Motrax schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:46:
[...]
Ik zit meer naar de LG VR64701LVMP te kijken, maar snap het enorme prijsverschil met de LG HOM-BOT VR64607LV niet. Alleen een dweilfunctie en dierenharen... Als er nu een LG HOM-BOT VR64607LV als tweedekansje voorbij zou komen...
De Roomba's ziet ik niet zo op te wachten na alle verhalen over de random functie + vuurtorens. Mijn IT-hart gaat sneller kloppen van een robotstofzuiger die intelligent de ruimte verkent + dat de Hombot's met wifi te configureren zijn
Bij mij zegt hij in het Nederlands:Roksilis schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:20:
[...]
Top! Dit is precies wat ik nodig heb om mijn robot nederlandstalig te maken! :-) Heel erg bedankt M4ngler!
Ik mis wel zo'n 30 geluiden waaronder de CLEANING_BEGIN en CLEANING_BEGIN_SHORT. De robot speelt dan een melodie af en zegt 'Cleaning begins' of 'Cleaning begins, please empty the dustbin after completion.' Hebben ze dit uit de nederlandse versie gelaten?
Voor je home automation zou ik zeggen ga voor de LG maar jah daar koop je hem neem ik aan niet voor...xburchartz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:46:
Na lang wikken en wegen wil ik nu ook een robotstofzuiger kopen. Ik twijfel tussen de Neato Robotics en LG Hombot. Op Kieskeurig kwam ik een review tegen van iemand die aangaf dat de LG op Linux draait en redelijk eenvoudig te hacken is zodat hij via een home-automation systeem is te besturen. Weet iemand of dat voor de Neato ook mogelijk is? Welke van de 2 zouden jullie adviseren? Ik neig nu naar LG omdat deze denk ik stiller is, een dweilfunctie heeft en een betere vormfactor heeft.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Mijn kamer/keuken is L-vormig, het station staat in de ene poot en de Hombot doet de andere poot altijd als laatste in cell-by-cell mode. Dan zien ze elkaar niet, maar toch rijdt hij altijd als een speer terug naar het station. Geen idee op basis van welke techniek hij dat doet, maar het klopt vrijwel altijd.Motrax schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:57:
Ik kan niet terugvinden hoe de Hombot het basistation terug vind. Sommige stofzuigers doen dit met IR? En hebben dus min of meer line-of-sight nodig.
Dank voor je antwoord! Ik heb 'm binnen, met wat gemanoeuvreer kan het laadstation onder de kast. Ik twijfel alleen of de robot onder de kast gaat, maar dat zien we dan wel...grun93 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:31:
[...]
Mijn kamer/keuken is L-vormig, het station staat in de ene poot en de Hombot doet de andere poot altijd als laatste in cell-by-cell mode. Dan zien ze elkaar niet, maar toch rijdt hij altijd als een speer terug naar het station. Geen idee op basis van welke techniek hij dat doet, maar het klopt vrijwel altijd.
Alleen de laatste meter voor het station merk ik iets van onderlinge communicatie, dan vertraagt hij met de helft en probeert exact uit te komen voor de laadcontacten. Mocht dat niet meteen lukken, dan rijdt hij een kleine meter terug, schuift een paar centimeter naar links of rechts en probeert het nog eens. Van belang is eigenlijk alleen dat hij recht voor het station enige manoevreerruimte heeft, voor de zijkanten geldt dat veel minder.
☻/
/▌
Hangt er een beetje vanaf waar je woont.Sander schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:21:
Mijn Neato XV-25 is inmiddels echt toe aan een nieuwe set batterijen, maar lijkt ook het elco probleempje te hebben. Hoge fluittoon bij het laden, en daarnaast ook het breathing green light probleem. Ik ben zelf niet te beroerd om dingen uit elkaar te trekken en te fixen, maar ben geen held met solderen. Ben daarom op zoek naar iemand/bedrijfje die deze reparaties tegen betaling uitvoert. Iemand een idee?
Game PC
Ik woon een uurtje bij je weg, dus dat moet lukken, kan evt ook gewoon opsturen, laat maar weten wat je ervoor wil hebben om het te doen. De Neato staat nu zelf te verstoffen ipv het te verhelpen... Dus mocht je het willen doen, graag!Shunt schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:56:
[...]
Hangt er een beetje vanaf waar je woont.
Ik ga binnen kort mijn 2 XV-15's van nieuwe elco's voorzien heb hier speciaal een nieuw soldeer station voor gekocht (en om de lidar turret van mijn botvac te kunnen repareren:P). Ik ben zelf woonachtig in Helmond.
[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 31-10-2015 09:47 ]
Het is één van de drie: De Neato's, Roomba's en Hombots (LG VR64607LV). Ze hebben hun plussen en minnen allemaal, ik ben niet ontevreden over de Hombot, maar of hij ideaal voor jou is hangt wel af van je eisen en omgeving.RuttoG schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:55:
Even een vraagje zoals altijd voordat ik wat koop zoek ik het op op Tweakers en daarna weet ik wel of ik het moet doen of niet, maar nu twijfel ik nog.
Is de LG VR64607LV een redelijke aankoop rond dat budget of kan ik beter een andere halen?
Bedankt!
Bedankt voor je bericht! Wij gaan dan gewoon de LG halen als eerste robotstofzuiger en kijken hoe dat gaatSissors schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:27:
[...]
Het is één van de drie: De Neato's, Roomba's en Hombots (LG VR64607LV). Ze hebben hun plussen en minnen allemaal, ik ben niet ontevreden over de Hombot, maar of hij ideaal voor jou is hangt wel af van je eisen en omgeving.
Zelf heb ik ook een LG (vHombot3) en die is ook zeker aan te radenRuttoG schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:37:
[...]
Bedankt voor je bericht! Wij gaan dan gewoon de LG halen als eerste robotstofzuiger en kijken hoe dat gaat
Hey sander,Sander schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:35:
[...]
Ik woon een uurtje bij je weg, dus dat moet lukken, kan evt ook gewoon opsturen, laat maar weten wat je ervoor wil hebben om het te doen. De Neato staat nu zelf te verstoffen ipv het te verhelpen... Dus mocht je het willen doen, graag!
Game PC
Voor zo rond de 250 / 300 euro kun je ook een instap botvac kopen als hij ergens in de aanbieding is.matriskie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:48:
Even een Neato signature XV pro gebruikt van een collega. Na 2 weken testen was het display kapot, en nu is hij vertrokken voor de garantieprocedure.
Na een paar dagen had ik al snel door hoeveel een robotstofzuiger eigenlijk helpt in het huishouden, dus wil ik er me zelf 1 aanschaffen. Ik had eigenlijk geen klachten over de neato XV met uitzondering dus van het display probleem.
Is het raadzaam om een neato XV te kopen?
Ik heb een lichte voorkeur voor de Neato door zijn slimmere navigatie.
Ik zat te kijken naar de neato XV die al voor rond de 250 euro kan gekocht worden (dus lage instapkost)
Is dit model te oud? Zijn er van jullie die dit model al een aantal jaren hebben?
Moet ik naar andere alternatieven kijken dan neato?
Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Shunt op 06-11-2015 07:44 ]
Game PC
En natuurlijk het condensator probleempje met de XV-series. Daar lees je toch ook wel veel over. Nog niet gezien voor de nieuwe Botvacs of Signature pro's?Shunt schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:39:
[...]
Voor zo rond de 250 / 300 euro kun je ook een instap botvac kopen als hij ergens in de aanbieding is.
Bvb de Botvac 70 70e. Het voordeel van de botvac serie is dat ze net wat slimmer zijn en een heel stuk beter langs de pintjes af zuigen. (de zuig mond is verplaatst naar de kant van de muur en er zit nu een borsteltje). Ik heb de XV-15 / XV-25, Singature pro en de botvac gehad en ik kan je zeggen de botvac steekt er met kop en schouders boven uit.
Over het kapot gaan, tja daar kan ik geen doekjes om wikkelen ik heb hier best wat neato's gerepareerd. Mede omdat er best wel wat intelligentie en verschillende bewegende delen in zitten kan er ook nogal wat fout gaan. (de concurrentie van vroeger eerdere roomba's) hadden geen display en lidar turret (die twee gingen bij de oudere modellen het snelst kapot) Verder heb ik nog geen echte defecten gezien behalve mensen die hem laten vallen of als hij van de trap af dondert.
Die van mij heeft ook hetzelfde euvel....Shunt schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:05:
[...]
Hey sander,
Ik kan natuurlijk geen garanties geven maar ik neem aan dat je dat wel snapt.
Stuur maar een PM als je interesse hebt dan spreken we wel wat af.
Plaats ik hier meteen een how to voor de mensen die de fix ook willen uitvoeren.
[ Voor 14% gewijzigd door Mystikal op 06-11-2015 14:38 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Eerder kreeg ik die van mij ook nog wel aan, maar inmiddels is het echt gewoon klaar. Volgens mij zijn de batterijen mee overleden... Welke truuk doe jij?Mystikal schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:37:
[...]
Die van mij heeft ook hetzelfde euvel....
Ik krijg hem nog wel aan, maar je moet er weer extra moeite voor doen en dat schiet niet op. Je zet hem dan toch minder makkelijk aan...
Basement Bios ---- Exo-S
De reparatie is vrij simpel. Het enige wat lastig kan zijn is het uit elkaar halen van het beestje.Mystikal schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:39:
Powered usb charger aansluiten, aan de docking laten staan. 10 seconden wachten en dan de powerknop ingedrukt houden. Dat duurt ongeveer 20 seconden (niet meteen loslaten bij het eerste teken van leven). En hij doet het weer
Game PC
l'art pour l'art
Langs gaan bij iemand die een werkende accu heeft. Verder weet ik niet welk type xv-15 je hebt (first type of second type) maar grote kans dat het schermpje wel te fixen is (zijn her en der best wat tips en tricks over te vinden).art schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:42:
De display van mijn XV-15 sleuvelde al redelijk snel door een huishoudelijk ongevalletje. Verder deed 'ie het (na een harde reset om de programma's te wissen) prima en startte ik de schoonmaakrondes gewoon handmatig voordat ik naar kantoor vertrok. Inmiddels zijn we meer dan twee jaar verder en zijn de batterijen aan hun einde, tenminste dat denk ik want ik kan de display dus niet meer aflezen om te zien waar hij over klaagt. De robot start, draait een half rondje, piept klaaglijk en komt tot stilstand. Als ik 'm dan terug op de lader zet gaat 'ie een poosje staan laden, maakt nog een of twee keer een valse start en doet uiteindelijk nóg niet de hele verdieping, al vind ik 'm bij thuiskomst wel weer op de lader. Ik heb nieuwe Li-Ion batterijen laten komen uit België maar less nu in de handleiding: "After start up the Neato vacuume machine. Select 'support'then 'New Battery' in the menu window" (sic).
TL;DR: Hoe vertel ik mijn Neato dat hij een nieuwe batterij heeft, zonder werkende display?
Game PC
Bedankt voor het snelle antwoord.Shunt schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:39:
[...]
Voor zo rond de 250 / 300 euro kun je ook een instap botvac kopen als hij ergens in de aanbieding is.
Bvb de Botvac 70 70e. Het voordeel van de botvac serie is dat ze net wat slimmer zijn en een heel stuk beter langs de pintjes af zuigen. (de zuig mond is verplaatst naar de kant van de muur en er zit nu een borsteltje). Ik heb de XV-15 / XV-25, Singature pro en de botvac gehad en ik kan je zeggen de botvac steekt er met kop en schouders boven uit.
Over het kapot gaan, tja daar kan ik geen doekjes om wikkelen ik heb hier best wat neato's gerepareerd. Mede omdat er best wel wat intelligentie en verschillende bewegende delen in zitten kan er ook nogal wat fout gaan. (de concurrentie van vroeger eerdere roomba's) hadden geen display en lidar turret (die twee gingen bij de oudere modellen het snelst kapot) Verder heb ik nog geen echte defecten gezien behalve mensen die hem laten vallen of als hij van de trap af dondert.
Met een Botvac 70e doe je volgens mij niet snel een slechte koop!matriskie schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:08:
[...]
Bedankt voor het snelle antwoord.
heb me een botvac 70e op de kop getikt. Toestel is qua basis heel gelijkend op de XV signature pro.
Hangt nu aan de lader. Hoop dat hij het lang zal volhouden!
Game PC
[ Voor 11% gewijzigd door ReTechNL op 09-11-2015 13:24 ]
Bedenk wel dat hij ongeveer 20% duurder uit zal vallen i.v.m. douanekosten etc.ReTechNL schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:14:
Beste Heren & evt. Dames,
Momenteel heb ik een appartement en heb een schijthekel aan stofzuigen. Echter is de oppervlakte niet zo erg groot en heb dan ook geen zin om een robotstofzuiger van 200/400 euro aan te schaffen.
Dus ik was aan het kijken voor de pricewatch: Dirt Devil M607 Spider
Echter heeft deze dus geen basis station en geen schema. Maar voor die prijs kan ik dat gewoon voor lief nemen.
Maar nu las ik echter de volgende review op fok (jaja ik weet het) http://frontpage.fok.nl/r...iger-voor-120-dollar.html over de Chinese Chuwi iLife v5 welke wel een basis station heeft voor een niet zo heel grote meer prijs. Echter is mij niet bekend wat de zuigkracht is in vergelijking met de Dirt Devil en eventueel kwaliteits verschil.
Nu was mijn vraag wat zouden jullie aanraden en kunnen jullie hier iets meer inzicht in bieden?
There's nothing moister than an oyster.
Mijn tip: niet doen! Basisstation is echt ideaal. Tot nu toe heeft de aldi elk jaar een robotstofzuiger voor +-€115 te koop. Deze doet het prima in mijn flatje op zowel laminaat als op de tapijttegels. Intelligentie is wel ver te zoeken maar aangezien hij toch bezig is terwijl ik op het werk ben maakt dat mij toch weinig uit.ReTechNL schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:14:
...
Dus ik was aan het kijken voor de pricewatch: Dirt Devil M607 Spider
Echter heeft deze dus geen basis station en geen schema. Maar voor die prijs kan ik dat gewoon voor lief nemen.
...
Nu was mijn vraag wat zouden jullie aanraden en kunnen jullie hier iets meer inzicht in bieden?
...
Precies, dat vind ik ook. Bovendien lijkt hij qua vorm erg op dat Chinese ding, maar heb je geen gezeur met importkosten en lijkt de garantie ook beter/makkelijker.bazzzzzz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:20:
Mijn tip: niet doen! Basisstation is echt ideaal. Tot nu toe heeft de aldi elk jaar een robotstofzuiger voor +-€115 te koop. Deze doet het prima in mijn flatje op zowel laminaat als op de tapijttegels.
Hoe bedoel je? Je hebt de Learning mode, zigzag mode, cell-by-cell mode, spot mode, die je kunt kiezen met de afstandsbediening en/of op het apparaat zelf. De learning mode alleen als je het basisstation verplaatst, dacht ik.zeegerd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:09:
Recent een LG Hom-bot Square gekocht
- mij onduidelijk hoe de intelligentie voor herinneren van de ruimte en optimaliseren van het pad precies werkt; ook omdat het apparaat soms z'n ding doet recht over de korte zijde van de kamer; laatst over de lange zijde en vanochtend nota bene schuin! Er wordt in de handleiding wel een modus genoemd voor herinneren van de ruimte; die zou alleen werken als de robot vanaf z'n basis vertrekt (wat ie meestal doet). Maar expliciet zie ik die modus niet (met een signaal oid), noch lijk je deze als gebruiker aan of uit te kunnen zetten.
[ Voor 42% gewijzigd door grun93 op 10-11-2015 09:39 ]
Heb ik niet gezien (de andere modes wel inderdaad); maar zal nog eens expliciet proberen op het moment dat de robot gekoppeld is aan het basisstation. Kan me voorstellen dat ik dat niet goed heb gecheckt -> thx.grun93 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:25:
Hoe bedoel je? Je hebt de Learning mode, zigzag mode, cell-by-cell mode, spot mode, die je kunt kiezen met de afstandsbediening en/of op het apparaat zelf. De learning mode alleen als je het basisstation verplaatst, dacht ik.
In het audio fragment aan het begin wordt ook de mode vermeld.
Hier ook 2 "goedkope" Aldi bots welke ruim 1 1/2 jaar 3x per week hun kunstje doen, en altijd netjes terug op hun laadstation als de accu bijna leeg is (na bijna 2 uur). dus ik herken me hier niet in, misschien dat de inrichting van je huis niet helemaal geschikt is voor robot stofzuiger gebruik?jip_86 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:14:
Wees je er wel bewust van dat goedkoop wel echt duurkoop is. Heeft wel echt meerwaarde dat je gewoon zeker weet dat alles gezogen word en je niet elke keer een ronde hoeft te maken om te kijken waar je stofzuiger deze keer gestrand is omdat die het basisstation niet kon vinden. Dat is dan als ik mijn Neato vergelijk met mijn Aldi Robot
Uh, ik zou denken meer dan perfect. Alles gelijkvloers, geen drempels etc. Een woonkamer, gang en daarachter een slaapkamer. Alleen moet die dat basisstation zien te vinden met het 'oog' wat bovenop zit. Zonder zichtverbinding kan die hem dus niet vinden en rijd hij min of meer blind terug.BenEco schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:22:
[...]
Hier ook 2 "goedkope" Aldi bots welke ruim 1 1/2 jaar 3x per week hun kunstje doen, en altijd netjes terug op hun laadstation als de accu bijna leeg is (na bijna 2 uur). dus ik herken me hier niet in, misschien dat de inrichting van je huis niet helemaal geschikt is voor robot stofzuiger gebruik?
Als je drempels zou hebben zou het geen goed idee zijn, gelukkig heb je die ook nietjip_86 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:27:
[...]
Uh, ik zou denken meer dan perfect. Alles gelijkvloers, geen drempels etc. Een woonkamer, gang en daarachter een slaapkamer. Alleen moet die dat basisstation zien te vinden met het 'oog' wat bovenop zit. Zonder zichtverbinding kan die hem dus niet vinden en rijd hij min of meer blind terug.
Tja mijn huis is niet groot. Heb een 2 kamer appartement en een badkamer. Alles is gelijkvloers, geen drempels en alleen maar laminaat. De keuken is in de woonkamer en het is nou niet echt een grote oppervlakte waar die kan verdwalen.jip_86 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:14:
Wees je er wel bewust van dat goedkoop wel echt duurkoop is. Heeft wel echt meerwaarde dat je gewoon zeker weet dat alles gezogen word en je niet elke keer een ronde hoeft te maken om te kijken waar je stofzuiger deze keer gestrand is omdat die het basisstation niet kon vinden. Dat is dan als ik mijn Neato vergelijk met mijn Aldi Robot
[ Voor 15% gewijzigd door ReTechNL op 10-11-2015 23:16 ]
Heb ook zo iets, maar hij vond het niet.ReTechNL schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:41:
[...]
Tja mijn huis is niet groot. Heb een 2 kamer appartement en een badkamer. De keuken is in de woonkamer en het is nou niet echt een grote oppervlakte waar die kan verdwalen.
Screen bouw tekening: http://i.imgur.com/ff65Np3.png
kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:48:
Als ik dus echt een budget model wil hebben zit ik met die van de aldi wel goed?
Mijn woonkamer hal en keuken zijn gelijkvloers, ben alleen benieuwd of mijn kat er een beetje mee om kan gaan, die is namelijk overal bang voor. Wat is jullie ervaring met katten?
Zojuist contact gehad met de aldi maar de komende 2 weken hebben ze hem niet in het assortiment. Morgen zal ik even de verkoop afdeling bellen of die wat weten betreffende de voorraad.
[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 10-11-2015 17:09 ]
Toevallig van het weekend?D-Three schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:08:
Binnenkort wel in Aldi België, zie online folder.
[ Voor 14% gewijzigd door ReTechNL op 11-11-2015 00:01 ]
Ik verwacht dat ie wel kan schedulen, maar de prijs valt me tegen. De vorige kostte 119, deze nieuwe 159, dat scheelt nogal.ReTechNL schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:11:
Edit: zaterdag zie ik. maar dit is niet het zelfde model. deze heeft geen LCD scherm en er staat niets over een week schema/agenda die je kan instellen.
Mijn kat Floppy heeft een pokkehekel aan de normale stofzuiger, maar de Neato kan hem niks schelen.kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:48:
Als ik dus echt een budget model wil hebben zit ik met die van de aldi wel goed?
Mijn woonkamer hal en keuken zijn gelijkvloers, ben alleen benieuwd of mijn kat er een beetje mee om kan gaan, die is namelijk overal bang voor. Wat is jullie ervaring met katten?
Ik heb het opgelost door een nieuwe neato xv signature te bestellenShunt schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:01:
[...]
Langs gaan bij iemand die een werkende accu heeft. Verder weet ik niet welk type xv-15 je hebt (first type of second type) maar grote kans dat het schermpje wel te fixen is (zijn her en der best wat tips en tricks over te vinden).
l'art pour l'art
Tja die paar extra wat kunnen mij gestolen worden. Voor dit soort accu's is het inderdaad beter om gewoon continu aangesloten te zijn op de lader. Het risico wat je loopt om de neato on op geladen uit te schakelen weegt niet op tegen de paar cent die je bespaart in mijn mening.art schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:01:
[...]
Ik heb het opgelost door een nieuwe neato xv signature te bestellen. De NiMh-accu's daaruit (na calibratie/conditioneren) in de oude xv gestoken, en die doet nu weer vrolijk de hele verdieping op één laadbeurt. De signature heeft de belgische lithium-accu's gekregen. Voordeel voor mij is dat ik robot en lader niet meer steeds naar een andere verdieping hoef te tillen.
Ik maak me wel zorgen over het batterij-management. Neato raadt aan om de robot permanent op de lader te laten, maar die gebruikt best wel een paar watt, volcontinu. Ik had het basisstation dus op een schakelklok zitten die hem alleen stroom gaf als er schoongemaakt moest worden en een paar uurtjes daarna om de robot weer op te laden. Na 2,5 jaar was de accu op. Nu twijfel ik. Wat is wijsheid?
Game PC
Laat zoizo de signature serie vallen als je het budget hebt voor een botvac.nubcaek schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:44:
Ha,
Net als velen heb ik aankoop advies nodig! Ik ben in de markt voor een stofzuiger. Ik ben al een paar dagen bezig met rondstruinen, doorlezen van reviews en dit topic, en kom er niet echt uit.
Ik heb een appartement van 75m2 en wil graag dat alle ruimtes, met uitzondering van het toilet en de badkamer, schoon worden gehouden. Ik heb geen lighthouse/magneetstrip etc nodig, ik heb nog geen huisdieren (wie weet komt er ooit een kat), maar ik ben wel gevoelig voor stof (!).
Nu ben ik zelf op de volgende gekomen:
Neato Robotics XV Signature Pro
Naeto Botvac 85
LG Hombot v3
Miele Scout
Roomba XXX
Je raadt het al; ik heb dus geen flauw idee wat voldoet voor mijn situatie. Mijn huis moet gewoon schoon zijn, en dat moet automatisch gebeuren. Ik kan natuurlijk voor een Roomba 880 gaan, maar is dat niet een beetje overkill?
Ik ben dan ook niet op zoek naar de beste van de beste, maar wel de beste voor mijn situatie
Game PC
[ Voor 66% gewijzigd door nubcaek op 20-11-2015 14:02 ]
[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 20-11-2015 14:22 ]
[ Voor 72% gewijzigd door nubcaek op 20-11-2015 15:31 ]
Als je een makkelijke vloer hebt is een 75 hetzelfde als een 85. Die extra filter binnen het apparaat zie je niet terug in stofzuigend vermogen.nubcaek schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:01:
Geldt dit ook al voor de botvac 70/75?
Ik wil namelijk liever niet meer dan 400 uitgeven aangezien ik me sterk afvraag of dat op de lange termijn de investering waard is, ie levensduur.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Nog eens expliciet geprobeerd: nee, geen learning mode te vinden.grun93 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:25:
Hoe bedoel je? Je hebt de Learning mode, zigzag mode, cell-by-cell mode, spot mode, die je kunt kiezen met de afstandsbediening en/of op het apparaat zelf. De learning mode alleen als je het basisstation verplaatst, dacht ik.
In het audio fragment aan het begin wordt ook de mode vermeld.
Ja, dat klopt. Maar in de manual staat dat hij opnieuw gaat leren als je het oplaadstation op een andere plek neerzet. Tenminste, zo interpreteer ik de tekst. Dat zou automatisch moeten gaan, dus niet zelf te kiezen. Het zou wel te horen moeten zijn aan de audio message als hij klaar is: ending learning mode ofzoiets.zeegerd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:22:
Nog eens expliciet geprobeerd: nee, geen learning mode te vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door grun93 op 03-12-2015 15:33 ]
☻/
/▌
Late reactie, maar:paterke schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:36:
Hi
Ik heb een donkere, bijna zwarte, vloer. Nu lees ik dat er stofzuigers zijn die niet werken op donkere vloeren.
Waar moet ik op letten? Zijn er suggesties?
Mijn muren 'zweven' een paar cm boven de grond en met de gewone stofzuiger geraak je er net onder maar bots je tegen de 'onderkant' van de muur. Hierdoor komen er blutsen in de muur of brokkelt er een stukje af.
Welke types botsen niet hard tegen de muur?
Mijn oude roomba van 500 euro ging met grote regelmaat met VOLLE snelheid tegen de muur omhoog. Ik heb hier nog 4 plintjes die ik vervangen heb omdat overal deuken in zitten. Mijn botvac heeft alleen af en toe de neiging met zijn kont omhoog tegen een muurtje aan te gaan.Sissors schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:37:
[...]
Late reactie, maar:
Volgens mij hebben alle van de duurdere (dus niet de 100 euro zuigers) wel dat ze op zijn minst flink afremmen voor een muur. Ik weet dat mijn Hombot in principe muren niet raakt (sommige meubels heeft hij wat problemen mee met detecteren, dus die kan hij wel wat raken, maar een muur zou hij niet over het hoofd moeten zien).
Qua zwarte vloer: Ik denk dat het bij de meeste wel meevalt. Het probleem kan zijn dat als het ook niet genoeg infrarood weerkaatst zijn valsensor de vloer niet kan zien, en hij dus continue denkt dat hij aan je trapgat staat. Dat moet je gewoon proberen of een specifieke er last van heeft.
Game PC
Ik moet wel toegeven dat het waarschijnlijk komt omdat we nogal brede plinten hebben en het "oogje" wat boven op de roomba zit de muren niet helemaal goed ziet volgens mij (met name de donkere muur). Maar dat is meteen het nadeel van de techniek die achter de roomba (nu de goedkopere series) zit de nieuwe hebben volgens mij een veel beter optisch systeem. Ik blijf me trouwens ook verbazen hoe prima die Aldi bot is. Een collega heeft die gekocht toen ik hem een beetje gek gemaakt heb met mijn neato's en hij wel eens wou proberen of een robot stofzuiger wat voor hem was.Sissors schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:32:
Maar doen nieuwe dat ook nog? Ik vind dat wel heel slecht, zoals jij het beschrijft deed zelfs mijn oude Aldi bot van 150 euro het niet (die botste wel tegen muren, maar absoluut niet op een manier waarop schade veroorzaakt kan worden).
Game PC
De D serie is volgens mij speciaal gericht op mensen met huisdieren. Als je geen huisdieren hebt dan zou ik voor een normale 85 gaan. Als je een beetje zoekt op de verschillen tussen Neato en Roomba bijvoorbeeld zul je al snel zien dat de Neato een stukje slimmer is wat betreft de manier waarop de omgeving wordt gescanned en schoon gemaakt. Ik heb zelf geen Roomba dus kan er neit over oordelen. Echter ik zou echt niet meer zonder onze Neato willen.Sj44k13 schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:56:
Ben ook op zoek naar een robot stofzuiger. Zit er veel verschil in de botvac normaal en de d series (behalve prijs en kleur) ?
En hoe verhoudt een lg hom bot zich met bijvoorbeeld een botvac d85? Ik vind het erg lastig hier iets over te vinden.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq