Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.989 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sj44k13 schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:20:
En in vergelijking met een lg of iroomba? Is de neato beter?
In dezelfde review wordt ook de Roomba 880 meegenomen ;)

De Neato zuigt beter, maar er zijn ook wat zaken waarbij ik de Neato irritanter vind (ik heb zowel een Roomba als Neato thuis):

Om hulp roepen
De Roomba geeft 1x een foutmelding als er iets is. De Neato blijft zeuren en zeuren en zeuren totdat hij geholpen wordt of zijn batterij leeg is.

In het weekend lig ik nog in bed als de Neato gaat zuigen. Als hij ergens vastloopt hoor ik hem om de minuut om hulp roepen (9 irritante piepjes). Ik moet dus mijn bed uit en de Neato helpen, of ik moet 180 hulppiepjes per uur blijven ervaren totdat ik wel klaar ben met slapen of een boek lezen in bed.

De Roomba vraagt 1x om hulp en is daarna gewoon stil. Ik hoor dat en denk "Oh, even helpen voordat ik straks ga douchen" en daarna heb ik nergens last van. Veel fijner.

Docking
De Neato kan alleen docken als hij vanaf zijn dock gestart is. De Neato rond laten rijden in je slaapkamer en dan weer in de huiskamer zetten met 'terug naar je dock' werkt niet. Ik moet dan op mijn knieën om de Neato in zijn dock onder de kast te zetten.

De Roomba rijdt lekker rond totdat hij zijn dock ziet. Dit werkt ook als je hem net uit een andere kamer haalt.

De Neato staat bij mij overigens 2 tot 3x per week 180 tot 90 graden verkeerd voor zijn dock (en laadt dus niet). Terwijl de ruimte rond het dock altijd precies hetzelfde is. De volgende dag gaat hij dan ook niet verder met zijn programma, ik moet wederom op mijn knieën om de Neato goed te laten docken. De Roomba gaat gewoon stofzuigen als zijn timer zegt dat het moet, of hij nou in de dock staat of niet.

Bediening
De Roomba heeft fysieke knoppen voor alles wat je wilt. Een knop voor start / stop, een knop voor spot, een knop voor terug naar je dock. Heerlijk en zelfs blindelings te gebruiken na een paar maanden.

Neato: Terug naar z'n dock sturen? Door een traag menu op een klein schermpje bladeren met knoppen die je niet voelt (!) en die je niet kunt zien zonder een lamp aan te doen. Geen tactile feedback of wat dan ook van de knopjes. Echt een flinke achteruitgang ten opzichte van op één duidelijke verlichte fysieke knop drukken bij de Rooma om te gaan docken.

Samengevat: qua stofzuigen en het schoonmaken van de borstel (hoeft bij de Neato minder) is de Neato fijner. Tegelijkertijd heeft hij voor mij een veel hogere irritatie-factor qua bediening en geklaag dan de Roomba. Een Neato met de fysieke Roomba-knoppen, Roomba-foutmeldingen en die net als de Roomba makkelijk zijn dockingstation vindt zou ideaal zijn. Maar die bestaat niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gizz schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:46:
[...]

In dezelfde review wordt ook de Roomba 880 meegenomen ;)

De Neato zuigt beter, maar er zijn ook wat zaken waarbij ik de Neato irritanter vind (ik heb zowel een Roomba als Neato thuis):

Om hulp roepen
De Roomba geeft 1x een foutmelding als er iets is. De Neato blijft zeuren en zeuren en zeuren totdat hij geholpen wordt of zijn batterij leeg is.

In het weekend lig ik nog in bed als de Neato gaat zuigen. Als hij ergens vastloopt hoor ik hem om de minuut om hulp roepen (9 irritante piepjes). Ik moet dus mijn bed uit en de Neato helpen, of ik moet 180 hulppiepjes per uur blijven ervaren totdat ik wel klaar ben met slapen of een boek lezen in bed.

De Roomba vraagt 1x om hulp en is daarna gewoon stil. Ik hoor dat en denk "Oh, even helpen voordat ik straks ga douchen" en daarna heb ik nergens last van. Veel fijner.

Docking
De Neato kan alleen docken als hij vanaf zijn dock gestart is. De Neato rond laten rijden in je slaapkamer en dan weer in de huiskamer zetten met 'terug naar je dock' werkt niet. Ik moet dan op mijn knieën om de Neato in zijn dock onder de kast te zetten.

De Roomba rijdt lekker rond totdat hij zijn dock ziet. Dit werkt ook als je hem net uit een andere kamer haalt.

De Neato staat bij mij overigens 2 tot 3x per week 180 tot 90 graden verkeerd voor zijn dock (en laadt dus niet). Terwijl de ruimte rond het dock altijd precies hetzelfde is. De volgende dag gaat hij dan ook niet verder met zijn programma, ik moet wederom op mijn knieën om de Neato goed te laten docken. De Roomba gaat gewoon stofzuigen als zijn timer zegt dat het moet, of hij nou in de dock staat of niet.

Bediening
De Roomba heeft fysieke knoppen voor alles wat je wilt. Een knop voor start / stop, een knop voor spot, een knop voor terug naar je dock. Heerlijk en zelfs blindelings te gebruiken na een paar maanden.

Neato: Terug naar z'n dock sturen? Door een traag menu op een klein schermpje bladeren met knoppen die je niet voelt (!) en die je niet kunt zien zonder een lamp aan te doen. Geen tactile feedback of wat dan ook van de knopjes. Echt een flinke achteruitgang ten opzichte van op één duidelijke verlichte fysieke knop drukken bij de Rooma om te gaan docken.

Samengevat: qua stofzuigen en het schoonmaken van de borstel (hoeft bij de Neato minder) is de Neato fijner. Tegelijkertijd heeft hij voor mij een veel hogere irritatie-factor qua bediening en geklaag dan de Roomba. Een Neato met de fysieke Roomba-knoppen, Roomba-foutmeldingen en die net als de Roomba makkelijk zijn dockingstation vindt zou ideaal zijn. Maar die bestaat niet.
Nog een minpunt van de neato is het uiterlijk. Ik vind de witte botvac niet bepaald mooi. De LG spreekt me op dat punt meer aan, al lijkt die minder goed te zijn. Dilemma's dilemma's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 18:02
Staat de hombot als een halve gek te piepen indien er een probleem is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:24

_PM

Hier sinds enkele dagen ook een Roomba in bezit, de 880.

De reden dat ik voor een Roomba ben gegaan zit hem in het feit dat onze woonkamer voorzien is van middel-hoogpolig tapijt (2,5cm 'draadjes') en dit in combinatie met een kortharige hond en langharige vrouw. De LG's kunnen volgens de handleiding tot 1,5 cm, neato botvac 2 cm of met combo brush 2,7 cm. Ik kon niets vinden over de Roomba, behalve dat hij in een aantal reviews geen problemen heeft met hoog-poliger tapijt. Dit was voor mij de belangrijkste reden om voor de Roomba te gaan. Daarnaast zocht ik een stofuiger die ik kan voorprogrammeren met een schema voor de hele week en weinig onderhoud vraagt en liefst zo stil mogelijk is.

De stofzuiger uitgepakt, een nachtje laten laden en vervolgens aan de gang geslingerd.... wat kan dat ding zuigen zeg... De eerste keren blijft hij haren en stof vinden.... Het opvang bakje (terwijl reviews zeggen dat deze een grote opvangbak heeft) was elk ritje vol (de eerste keer heeft hij zijn rondje niet eens af kunnen maken). Inmiddels gaat dit beter en kan hij meer dan één keer rijden voordat het bakje vol is.
Hij rijdt redelijk random door de woonkamer maar komt wel overal, heerlijk thuiskomen met zo'n vers gezogen tapijtje :)
Hij is vrij eenvoudig schoon te maken, de rollen gaan er ook eenvoudig uit (al wel nodig geweest door veel lange haren). Feedback is heel duidelijk: hij heeft klem gezet onder dressoir op los liggende kabels en zijn bakje vol gehad, dat verteld hij duidelijk (in het nederlands).
De bediening is heel duidelijk met alle losse knopjes, duidelijk display e.d.

Een tevreden gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
D-Three schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:31:
Ik heb een hombot, maar ben nooit thuis als hij aan het stofzuigen is in principe :P. Als hij problemen gehad heeft en ik kom thuis heeft hij zichzelf uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Ibood heeft er vandaag ook een in de aanbieding. Helaas geen programma, voor mij dus niet interessant. Ik vergeet standaard de vaatwasser, wasmachine etc aan te zetten. Dus ik heb dat wel nodig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:26:
[...]

Ik heb een hombot, maar ben nooit thuis als hij aan het stofzuigen is in principe :P. Als hij problemen gehad heeft en ik kom thuis heeft hij zichzelf uitgeschakeld.
Krijgt hij alles goed schoon? Ik lees dat hij stiller is dan andere robotstofzuigers, o.a. omdat hij minder sterk zuigt maar meer veegt. En botst hij wel eens tegen spullen aan? Hoe gaat hij om meteen eventuele losse kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb overal harde vloer, en dat krijgt hij probleemloos schoon (ook laminaat met groef, maar goed, dat is nog steeds niet heel moeilijk). Bij tapijt (en in mijn geval een mat) gaat hij wel harder zuigen, maar het is wel een redelijke borstelaar. Maar daardoor is hij inderdaad stil. Ten opzichte van mijn oude aldibot worden de borstels ook absoluut niet vies, haren blijven er niet in vastzitten, en zijn twee zijborstels die aan de voorkant zitten zorgen ervoor dat hij goed bij de hoekjes kan. Hij probeert ook gewoon goed overal bij te komen (hij kan net niet tussen twee poten van mijn salontafel, maar dat probeert hij wel altijd).

Qua botsen: Ja, niet hard, ligt eraan. Tegen een muur botst hij in principe nooit (soms met zijn achterwerk als hij ergens anders voor aan het draaien is, maar niet significant). Als hij in de buurt van iets komt gaat hij al rustiger rijden, maar hij mist wel een fysieke botssensor, waardoor hij enkel met zijn accelerometer/navigatie weet dat hij gebotst is (oftewel hij wil vooruit, maar hij gaat niet vooruit, in combinatie met de accelerometer die de 'klap' meet). Ik ben er niet van overtuigd dat dat echt een fysieke sensor vervangt.

Ik heb één probleem er mee qua navigatie/botsen, en dat is dat ik al zulk soort stoelen had: http://www.woontheater.nl...iver-Steal-the-Room_2.jpg. Het goede nieuws is dat hij over flinke drempels heen komt. Het mindere nieuws is dat hij mijn stoelen als drempels ziet waar hij net wel/net niet overheen kan, en daardoor soms vast komt te zitten.

Oftewel over het algemeen heeft hij problemen met detecteren van lage objecten. Zijn ultrasoon afstandssensoren, die hij primair gebruikt, zitten wat hoger dan de rand van een voetenbankje, waardoor hij die rondduwt soms. Geen probleem verder, maar als je iets kwetsbaars hebt kan dat natuurlijk wel een probleem zijn. Over het algemeen vind ik hem niet lomp, maar ik zou hem ook niet rond een stel antieke vazen laten schoonmaken (ook al zou dat waarschijnlijk prima gaan omdat die hoog zat zijn).

Qua kabels: Tja het is de standaard, het is niet zo dat hij direct er in verstrikt zal raken, maar over het algemeen moet hij daar gewoon niet bij komen, of ze moeten vast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
Nou mijn Neato gaat hier in ieder geval aardig te keer. Ziet er na een tijdje gebruik toch aardig afgeleefd uit en vind mijn meubels ook niet zo mooi :(

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/neato3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/neato1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65602266/neato2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 15-12-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Neato vraag: zijn die virtuele muren ook ergens goedkoop te krijgen of is er een alternatief? Lijkt me gewoon magneetstrip te zijn, dat moet elders toch ook wel te krijgen zijn? Waar?
Of zit er speciale hocus pocus in?

We hebben een mooi hoogpolig kleed gekregen en dat vind onze Neato Signature Pro niet zo leuk. Wil er dus van die strip onder leggen, maar vind 40 euro voor 4 meter wat prijzig alleen omdat er Neato op staat ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:30:
Nou mijn Neato gaat hier in ieder geval aardig te keer. Ziet er na een tijdje gebruik toch aardig afgeleefd uit en vind mijn meubels ook niet zo mooi :(

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow dat is best flink. Dus het zorgt voor echte beschadigingen? Vind je de neato het verder wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
O ja, ik vind alleen dat hij best iets voorzichtiger achteruit mag rijden. Dit komt voornamelijk voor in hoeken waar hij volle kracht in zijn achteruit gaat. Als hij zo ruimtebewust is kan hij volgens mij ook best iets rustiger daar uit draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb even bij mij op de grond gelegen, en toen bij enkele meubel en een deur wel wat zwartigs gezien van het rubberen randje die als stootrand zorgt bij de hombot (was me nog nooit eerder opgevallen, dus veel is het niet). Met nat doekje was het zo weg.

Maar dat is natuurlijk specifiek bij mijn situatie, geen garanties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Met een paar stukjes stof kun je bumpers maken, scheelt een slok op een borrel.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Plakvilt :Y)
En als iemand weet hoe dat met die magneet strips zit hou ik me aanbevolen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Heb ergens gelezen dat die slecht door dikkere kleden heenkomen. Als je die er dus echt onder wilt heb je sowieso wat sterkers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Botsen Lg's ook veel tegen spullen/muren aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:10
The Eagle schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:38:
Neato vraag: zijn die virtuele muren ook ergens goedkoop te krijgen of is er een alternatief? Lijkt me gewoon magneetstrip te zijn, dat moet elders toch ook wel te krijgen zijn? Waar?

We hebben een mooi hoogpolig kleed gekregen en dat vind onze Neato Signature Pro niet zo leuk. Wil er dus van die strip onder leggen, maar vind 40 euro voor 4 meter wat prijzig alleen omdat er Neato op staat ;)
Je zou dit eens kunnen proberen magneetstrip bij dx.com. Het lijkt mij 'gewoon' magneetstrip. In Nederlandse webwinkels lijken ze allemaal bijna net zo duur te zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sj44k13 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:25:
Botsen Lg's ook veel tegen spullen/muren aan?
Ik heb heel stuk getikt daarover naar aanleiding van de vorige keer dat je dat vroeg...

TL;DR: Hangt erg van het object af. Muren niet echt, zaken die erg laag zijn (5cm ofzo) juist flink. Maar het gaat niet helemaal botsvrij werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Is natuurlijk ook niet heel gek als je bedenkt waar dat de apparatuur zit om zijn omgeving te scannen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 16 december 2015 @ 07:27:
[...]

Ik heb heel stuk getikt daarover naar aanleiding van de vorige keer dat je dat vroeg...

TL;DR: Hangt erg van het object af. Muren niet echt, zaken die erg laag zijn (5cm ofzo) juist flink. Maar het gaat niet helemaal botsvrij werken.
Dat had ik gezien ja. Wilde ook de mening/ervaringen van anderen horen.

Maar thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
The Eagle schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:38:

Nee, het zijn geen standaard magneetstrips die Neato gebruikt maar meerpolige. Misschien dat iets als hieronder gaat werken, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
http://www.magneet-expres...rd-groen-100-x-200-cm-530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

Bij de Neato zat toch een stukje? Met een A4-tje en wat ijzervijlsel zou je het zo moeten kunnen zien (of aftasten met een ander magneetje). Je kan ook naar de Hema of AH gaan en magneetplakband (ja dat bestaat) kopen en het gewoon proberen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij de Neato zat idd twee meter van dat spul. Maar das niet genoeg om een heel vloerkleed aan alle kanten af te schermen. Ik red net een van de vier kanten :P
Even met een ander magneetje testen is een goede, nog niet eens aan gedacht. Vanavond even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Volgens http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=20&t=16841 zou deze magneetstrip moeten werken: http://www.osh.com/Osh-Ca...-Magnetic-Strip/p/6860159
Wat volgens mij dan ook hetzelfde moet zijn als http://www.amazon.com/Gen...69-Magnetic/dp/B00004T7VB
Maar hoe je het hier krijgt... Al vond ik wel zijn opmerking interessant dat de 1" tape beter werkt dan de 1/2". Het zou kunnen betekenen dat vooral de sterkte belangrijk is en niet zozeer het codeertype of magnetiseertype of wat de benaming ook is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Oke, kennelijk moet je het een keertje meemaken.
Een van mijn honden bleek fiks diaree te hebben.De speciaal voor de hondenharen pakweg 4 jaar geleden aangeschafte Roomba kwam keurig op tijd de keuken binnen en begon aan zijn klusje..

Gelukkig heeft de Roomba blijkbaar een vochtsensor want na pakweg een vierkante meter vrolijk rondgesmeerd te hebben stopte hij. Zo trof ik hem uren later aan. Daar word je niet vrolijk van. brrr.
Vooral het schoonmaken van de borstels ( uurtje in chloor) en het chassis dat volkomen onderzat was een walgelijk karweitje. Voordeel was dat het in de keuken gebeurde op een stenen vloer. Die was nog het snelst klaar ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Oeps gelukkig valt het oppervlak mee. Compleet drama als die de hele kamer 'gedweild' had :p

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

De pricewatch: Philips FC8810 ligt bij de Philips MyShop voor +- 150,- maar het is er helaas wel eentje die niet de kamer mapped en dus erg veel botst...

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 17-12-2015 10:27 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Cobiwan
  • Niet online
In mijn huis heb ik laag hangende gordijnen. Heeft iemand toevallig ervaring met hoe robotstofzuigers daarmee omgaan?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 14:31
Mijn Neato detecteert ze met de laser en rijdt er omheen alsof het een muur is.

• Sissors
  • Niet online
Had nog wat gordijnstof liggen, en Hombot detecteert die ook als muur. Het zou kunnen als het een type is dat ultrasoon heel goed absorbeert dat hij er doorheen zal rijden, maar denk het eigenlijk niet.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zelfde hier met de hombot. Word om heen gereden. Af en toe er een stukje in rijden omdat het gordijn golft, maar dan rijdt de hombot weer achteruit terug.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Cobiwan
  • Niet online
Dank! En kan een hom bot chromen stoelpoten zien? Ik lees overal dat een neato die niet kan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Van een vriend een LG Hom Bot (één van de nieuwere modellen) geleend ter vergelijking van mijn Neato XV-25. Wat een drama, loopt op meest onlogische dingen vast, vindt het fijn zich onder salontafel vast te rijden. Draait zichzelf vast in speaker kabels. Mijn huis is niet gecompliceerd. Neato rijdt al 2,5 jaar rond, doet elke week zijn rondje en in totaal 2 of 3x vastgelopen. De LG nu 3x aangezet en nog geen rondje afgemaakt. Ik hou het voorlopig bij de Neato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Razer schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:49:
Van een vriend een LG Hom Bot (één van de nieuwere modellen) geleend ter vergelijking van mijn Neato XV-25. Wat een drama, loopt op meest onlogische dingen vast, vindt het fijn zich onder salontafel vast te rijden. Draait zichzelf vast in speaker kabels. Mijn huis is niet gecompliceerd. Neato rijdt al 2,5 jaar rond, doet elke week zijn rondje en in totaal 2 of 3x vastgelopen. De LG nu 3x aangezet en nog geen rondje afgemaakt. Ik hou het voorlopig bij de Neato.
En hoe doet de neato het met glimmende objecten als stalen stoelpoten? Ziet hij die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Sj44k13 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:13:
[...]

En hoe doet de neato het met glimmende objecten als stalen stoelpoten? Ziet hij die?
Bij mijn metalen stoelpoten zigzagt hij netjes er tussendoor of een lichte tik met de bumper. Maar niks bijzonders of gekke dingen die hij er mee uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
Eergister een pricewatch: Dirt Devil M607 Spider besteld, gisteravond binnengekomen en in de oplader gehangen, vanavond uitproberen! Wat ik even snel had gelezen is dit een aardig instapmodel voor de robotstofzuigers, maar ik zal het vanavond echt zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
mat.hi.as schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:53:
Eergister een pricewatch: Dirt Devil M607 Spider besteld, gisteravond binnengekomen en in de oplader gehangen, vanavond uitproberen! Wat ik even snel had gelezen is dit een aardig instapmodel voor de robotstofzuigers, maar ik zal het vanavond echt zien :).
Laat maar weten. Ik kwam net de 611 variant tegen met een hoogte van 5.5 cm. Dat zou naast de m607 een van de enige robot stofzuigers zijn die onder mijn salontafel en tv meubel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Hij staat net een kwartiertje aan! De eerste bevindingen zijn dat hij goed zuigtabletten wat hij tegenkomt, ook grote rattenvoerkorrels. Wel zit hij af en toe vast tussen stoelpoten, en de 'muurmodus' zorgt ervoor dat hij rondjes rond de tafelpoot rijdt. Verder gaat hij prima onder onze salontafel door, en ook onder de kasten is geen enkel probleem. Tot zover dus helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Razer schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:46:
[...]

Bij mijn metalen stoelpoten zigzagt hij netjes er tussendoor of een lichte tik met de bumper. Maar niks bijzonders of gekke dingen die hij er mee uithaalt.
Ik heb hier een Ikea Besta meubel met geborsteld alu pootjes en daar gaat onze Signature Pro ook gewoon omheen :)

Zag trouwens dat ze bij de Gamma voor een tientje brede magneetband van 2x2 meter hebben. Morgen even halen, is het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Mijn aldi robot reed prima langs een stoel met een hele lage voet die als een soort ring op de grond staat. Die reed zich vaak vast onder de tafel tussen de stoelen. Neato rijd zich weer vast op die ene stoel om vervolgens nooit in de problemen te komen onder de tafel. Denk zelf dat elke robot wel zijn zwakke puntjes heeft waar hij wat meer moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Klopt het dat de m607 spider tijdens zijn muurmodus maar iedere keer ~20cm verder komt? Hij stuurt heel erg naar links, waardoor hij maar iedere keer een kleine afstand aflegt voordat hij weer botst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 20:06
Ook ik waag de stap naar de robot stofzuigers. We wilden een 'instapper' die we zullen neerzetten op de eerste verdieping of op de zolder. Indien de instapper goed bevalt (met de beperkte technologie) zullen we een op papier in ieder geval betere variant aanschaffen voor de begane grond.

Ik ben uitgekomen op de Dirt Devil Navigator M608. Deze zullen we meermaals per week laten rijden wanneer we weg zijn en dan kijkt het ding maar hoe die zijn werk zal doen. Dit was in ieder geval een van de goedkoopste die zijn weg terug zou moeten vinden naar zijn oplaadstation om netjes op te laten, dat was de minimale vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:12

jdh009

FP ProMod
jip_86 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:25:
Mijn aldi robot reed prima langs een stoel met een hele lage voet die als een soort ring op de grond staat. Die reed zich vaak vast onder de tafel tussen de stoelen. Neato rijd zich weer vast op die ene stoel om vervolgens nooit in de problemen te komen onder de tafel. Denk zelf dat elke robot wel zijn zwakke puntjes heeft waar hij wat meer moeite mee heeft.
Zou je dit kunnen aanpassen/voorkomen door handmatig een buffer om een tafel(lees: Object waar die vast loopt) toe te voegen? Of hebben deze stofzuigers deze mogelijkheid niet?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 19:56
Iemand nog interesse in een tweede hands Neato Botvac 85? http://tweakers.net/aanbo...o-robotics-botvac-85.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Omdat de accu in mijn Roomba 560 voor de 3de keer dood was (max 15 minuten zuigtijd), heb ik weer een nieuwe gekocht. Het is toch best wel een achilleshiel van die apparaten. Ditmaal voor een Li-ion gekozen omdat dit zou moeten werken met de standaard lader en een drop-in replacement moest zijn. Hij doet het tot zover wel goed. Ik ben benieuwd of deze nu een keertje langer meegaat dan een jaar.

Hoe zit dat bij jullie? En kopen jullie dan orginele accu's, of namaak van ebay?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Laatst online: 25-09-2024
mat.hi.as schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:34:
Klopt het dat de m607 spider tijdens zijn muurmodus maar iedere keer ~20cm verder komt? Hij stuurt heel erg naar links, waardoor hij maar iedere keer een kleine afstand aflegt voordat hij weer botst.
Ja, dit klopt. Ik heb ook deze robotstofzuiger en op deze manier kan hij eventueel om objecten heen. Stel je hebt een box staan die de muur onderbreekt dan gaat hij er omheen en maakt de muur helemaal af.

De standen zijn als volgt:
- Plinten, langs de muren door elke keer stukjes van ~20cm te pakkenen dan naar links te buigen in een herhalend patroon
- Rondjes, steeds grotere rondjes maken
- Zig-zag, onwillekeurig door de ruimte heen zigzaggen van object/muur naar object/muur

[ Voor 8% gewijzigd door wienjo op 21-12-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Kan het dat de wielen van een neato botvac d85 een beetje een piepgeluid geven op laminaat als hij wat harder een recht stuk rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Sj44k13 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:05:
Kan het dat de wielen van een neato botvac d85 een beetje een piepgeluid geven op laminaat als hij wat harder een recht stuk rijdt?
Ja dat kan. Dat 'probleem' hebben wij ook al ondervonden. Maar dat probleem weeg niet op tegen de voordelen ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:56:
[...]

Ik heb hier een Ikea Besta meubel met geborsteld alu pootjes en daar gaat onze Signature Pro ook gewoon omheen :)

Zag trouwens dat ze bij de Gamma voor een tientje brede magneetband van 2x2 meter hebben. Morgen even halen, is het proberen waard :)
OK, die Gamma magneetband werkte dus niet. Was ook veel te smal en dun, slechts een cm breed ofzo.
Ik heb het geprobeerd, het werkte niet.
* The Eagle dan maar voor 35 euro origineel Neato spul bij Coolblue gekocht, hoor vanavond of het gewerkt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
The Eagle schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:53:
[...]

OK, die Gamma magneetband werkte dus niet. Was ook veel te smal en dun, slechts een cm breed ofzo.
Ik heb het geprobeerd, het werkte niet.
* The Eagle dan maar voor 35 euro origineel Neato spul bij Coolblue gekocht, hoor vanavond of het gewerkt heeft :)
Je hebt in dit topic eerder al 3 tips gehad voor goedkopere alternatieven. Als je daarom vraagt, waarom probeer je die dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:33:
[...]

Ja dat kan. Dat 'probleem' hebben wij ook al ondervonden. Maar dat probleem weeg niet op tegen de voordelen ;)
OK :D

Hij heeft zijn eerste rondje aardig succesvol doorlopen. Hij heeft wel moeite met mijn eettafelstoelen dus die ga ik op de tafel zetten volgende keer. Ook kan hij de keuken niet uitkomen, dus daar moet ik nog een drempel ramp maken. Ook viel er een handdoekenrekje om toen hij er tegenaan reed en nam hij een stekkerdoos mee :P. Deze dingen zijn nu opgelost, dus komt niet meer voor.

Ik wilde hem nog even apart in de keuken zetten, maar hij was al leeg. Ik hoop dat dit is omdat het de eerste keer is dat hij rijd? Ook kostten de eettafelstoelen natuurlijk veel energie.

Ook de plastic brush er nu onder gezet want die zou stiller zijn op hard floors.

[ Voor 4% gewijzigd door Cobiwan op 22-12-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 20:06
De Dirt Devil Navigator M608 heeft inmiddels tweemaal zijn werk gedaan. Eenmaal in de woonkamer als test en eenmaal in de master bedroom waar hij waarschijnlijk zijn uitvalsbasis zal krijgen op de eerste verdieping.

Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de prestaties, ben eigenlijk best wel positief verrast.

Het is niet de slimste robot maar de wijze hoe die zijn drie of vier verschillende programma's gebruikt zorgt er voor dat ie wel overal komt.

Onze woonkamer is ruim en er staan natuurlijk her en der allerlei opstakels, eettafel, stoelen, een zetel, een kerstboom, staande plant, kistje ergens tegen een muur, een kast, een prullenbak in de open keuken.... Jullie kennen het wel. In eerste instantie bleef het ding een tijd in een bepaald gedeelte zijn werk doen en na de derde ronde vond ie de weg om de eettafel heen om daarna de rest van de woonkamer te doen. Toen de keuken goed gedaan om daarna naar een andere ruimte door te gaan. In 18 minuten had ie alle 'gedeeltes' van de woonkamer minstens drie keer gedaan en toen drukte ik maar op de Joke knop. Binnen een drietal minuten wist ie zijn thuisbasis te bereiken. Opvangbak even geopend... Terwijl het vrij schoon leek vond ik het toch opmerkelijk hoeveel fijn stof en kruimels hij had opgezogen.

Vanochtend een test in de slaapkamer. Ook hier heeft het goed zijn werk gedaan en is overal gekomen waar ie fysiek ook moet kunnen komen. Netjes onder het bed door meermaals langs alle poten enzo.

Voor een 'instapper' met beperkte technologie ben ik zeer verrast. Binnenkort even testen hoe die het doet als ik hem op de eerste verdieping helemaal los laat en wat ie dan in de overloop zal doen... Op twee plaatsen kan ie daar de afgrond in rijden dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik was bij de mediamarkt in Utrecht onlangs, en daar was zo'n kerstmevrouw met een samsung zuiger welke zij demonstreerde op een laagpolig tapijtje met, het leek op suiker of iets dergelijks. Maar dat ding ging wel 4 over dezelfde plek en nog zag je wits liggen. Geen idee wat dat apparaat moest kosten, maar ik vond het waardeloos. Nu hebben wij zelf gewoon overal laminaat etc, maar wel een eettafel met 6 stoelen, bank etc. Zit mij wel eens af te vragen hoe zoiets zich daar zou verhouden...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:52:
Ik was bij de mediamarkt in Utrecht onlangs, en daar was zo'n kerstmevrouw met een samsung zuiger welke zij demonstreerde op een laagpolig tapijtje met, het leek op suiker of iets dergelijks. Maar dat ding ging wel 4 over dezelfde plek en nog zag je wits liggen. Geen idee wat dat apparaat moest kosten, maar ik vond het waardeloos. Nu hebben wij zelf gewoon overal laminaat etc, maar wel een eettafel met 6 stoelen, bank etc. Zit mij wel eens af te vragen hoe zoiets zich daar zou verhouden...
Mijn Neato Botvac D85 deed normale stoelen prima. Hij heeft wel meer moeite met dit soort stoelen
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/0271855_PE413657_S5.JPG

Hij gaat dan over de randen heen rijden, blijft even staan en gaat weer terug. Maar ik ben blij dat hij niet vastliep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
NeFoRcE schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:52:
Voor zuigkracht moet je gewoon een Neato hebben. Volgens mij onnavolgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

4tune schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:01:
[...]

Je hebt in dit topic eerder al 3 tips gehad voor goedkopere alternatieven. Als je daarom vraagt, waarom probeer je die dan niet?
Omdat ie nu niet zoog of vastliep. En da's niet wenselijk als je net een kleine hebt - dan wil je gewoon snel een oplossing. Deze duurde een dag, vanuit Hong Kong had veel te veel tijd gekost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Sj44k13 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:34:
[...]

OK :D

Hij heeft zijn eerste rondje aardig succesvol doorlopen. Hij heeft wel moeite met mijn eettafelstoelen dus die ga ik op de tafel zetten volgende keer. Ook kan hij de keuken niet uitkomen, dus daar moet ik nog een drempel ramp maken. Ook viel er een handdoekenrekje om toen hij er tegenaan reed en nam hij een stekkerdoos mee :P. Deze dingen zijn nu opgelost, dus komt niet meer voor.

Ik wilde hem nog even apart in de keuken zetten, maar hij was al leeg. Ik hoop dat dit is omdat het de eerste keer is dat hij rijd? Ook kostten de eettafelstoelen natuurlijk veel energie.

Ook de plastic brush er nu onder gezet want die zou stiller zijn op hard floors.
Ik weet natuurlijk niet wat voor oppervlakte dat hij heeft moeten afleggen maar om je een beeld te geven. onze 109 vierkante doet hij in twee keer. Het mooie , vind ik , dat hij terug gaat naar zijn basis station en als hij weer vol is verder gaat waar hij is gebleven. Even vanuit gaande dat ie natuurlijk niet vast heeft gezeten en je hem zelf terug hebt gezet.

De stoelen op tafel zetten is inderdaad een goede tip die ik iedereen kan aanraden. Het is niet veel moeite maar het scheelt zoveel gedoe. Onze ikea stoelen weet hij wel raad mee maar toch rijd hij zich daar in vast. Stoelen op tafel en probleem is opgelost.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
In totaal is het 96 meter of zo, maar de keuken, badkamer en wc heeft hij nu nog niet gedaan.

Denk dat de batterij nog moet inwerken en ik moet zorgen dat hij minder obstakels heeft (stoelen en keuken dicht waar hij niet uit kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Sj44k13 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:45:
In totaal is het 96 meter of zo, maar de keuken, badkamer en wc heeft hij nu nog niet gedaan.

Denk dat de batterij nog moet inwerken en ik moet zorgen dat hij minder obstakels heeft (stoelen en keuken dicht waar hij niet uit kan)
ik zou in ieder geval eerst de batterij helemaal opladen. Wij hebben hem eerst een nachtje in zijn dockingstation gezet en 's ochtens zijn werk laten doen (en met verbazing staan kijken naar deze nieuwe technologie _/-\o_ )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:47:
[...]

ik zou in ieder geval eerst de batterij helemaal opladen. Wij hebben hem eerst een nachtje in zijn dockingstation gezet en 's ochtens zijn werk laten doen (en met verbazing staan kijken naar deze nieuwe technologie _/-\o_ )
Ja is mooi. Vanacht had hij al 16 uur opgeladen of zo. Straks de keuken en badkamer laten doen als hij weer vol is :)

• Brutuss
Iemand al in het bezit van de Neato Botvac Connected? Ik heb deze sinds gisteren en wil kijken of ik via Domoticz wat dingen kan regelen als status uitlezen en programma's starten. Zoals je ook al met de app kan doen.

Nu hebben hun "nog" geen API of iets dergelijks. Ik weet dat de stofzuiger via poort 8080 te benaderen is maar als je die opent krijgt je alleen een melding terug: Received Unknown Request 'GET' handled by Neato server # 2

Iemand al meer succes ?

• The Eagle

The Eagle

Fijn :/
Heb ik eindelijk die virtuele muur voor onze Neato Signature Pro, besluit Henkie dat ie niks meer ziet.
Lijkt er op dat de "ogen" onder de kap niet meer aangedreven worden. Kan die schijf wel met de hand bewegen. Komt iemand dit bekend voor en hoe is / was dat op te lossen?
Ding is van eind mei 2014, dus volgens mij nog net wel / net niet garantie, maar gekocht via iBood dus als ik het zelf op kan lossen heeft dat een beetje de voorkeur ;)

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
The Eagle schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:42:
Fijn :/
Heb ik eindelijk die virtuele muur voor onze Neato Signature Pro, besluit Henkie dat ie niks meer ziet.
Lijkt er op dat de "ogen" onder de kap niet meer aangedreven worden. Kan die schijf wel met de hand bewegen. Komt iemand dit bekend voor en hoe is / was dat op te lossen?
Ding is van eind mei 2014, dus volgens mij nog net wel / net niet garantie, maar gekocht via iBood dus als ik het zelf op kan lossen heeft dat een beetje de voorkeur ;)
Ik heb de XV-15, toen bij mij de Lidar niet meer draaide heb ik hem m.b.v. dit filmpje uit elkaar gehaald.
YouTube: Neato Robotics XV-11 Teardown and Repair - Part 1 of 2

En toen bleken de koolborstels van het aandrijfmotortje versleten, ik heb deze vervangen door:
http://nl.aliexpress.com/...2560-free/1404909859.html

Mogelijk is dit bij de Signature Pro nog hetzelfde motortje.

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:04
Op Redcoon.nl verkopen ze de Neato Botvac D75 voor €499, maar een combideal met de Botvac D75 èn een Garmin Vivofit is slechts €455 > http://www.redcoon.nl/B63...t-10-Jaar_Robotstofzuiger
Ik heb de laatste dus besteld. De Vivofit kan ik dan weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

xz550 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:34:
[...]

Ik heb de XV-15, toen bij mij de Lidar niet meer draaide heb ik hem m.b.v. dit filmpje uit elkaar gehaald.
YouTube: Neato Robotics XV-11 Teardown and Repair - Part 1 of 2

En toen bleken de koolborstels van het aandrijfmotortje versleten, ik heb deze vervangen door:
http://nl.aliexpress.com/...2560-free/1404909859.html

Mogelijk is dit bij de Signature Pro nog hetzelfde motortje.
Thanks. Voor zover ik kan zien levert Neato in NL 2 jaar garamtie, dus dat zou mooi uitkomen. Maar deze kwam zoals gezegd van iBood af en was vermoedelijk grijze import, dus vraag me af of er nog garantie op zit. Zal iBood eens benaderen en anders kan ik altijd nog zelf aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 11:32

Shunt

Boe

The Eagle schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:00:
[...]

Thanks. Voor zover ik kan zien levert Neato in NL 2 jaar garamtie, dus dat zou mooi uitkomen. Maar deze kwam zoals gezegd van iBood af en was vermoedelijk grijze import, dus vraag me af of er nog garantie op zit. Zal iBood eens benaderen en anders kan ik altijd nog zelf aan de slag :)
Neem gewoon meteen contact op neato. Dat scheelt je hoop moeite. Je krijgt meteen een nieuwe aangeboden en vaak hoef je de oude niet eens in te leveren.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
D-Three schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:31:
Toevallig had ik mijn hombot slaapkamer laten stofzuigen toen ik thuis was, terwijl er schoenen rondslingerde en hij zich op een veter vast draaide. Hij deed snel paar piepjes achter elkaar en toen zei hij: "Please remove obstructions" (Of iets soortgelijks). Dat herhaalde hij één keer, en daar bleef het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Sissors schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:50:
[...]

Toevallig had ik mijn hombot slaapkamer laten stofzuigen toen ik thuis was, terwijl er schoenen rondslingerde en hij zich op een veter vast draaide. Hij deed snel paar piepjes achter elkaar en toen zei hij: "Please remove obstructions" (Of iets soortgelijks). Dat herhaalde hij één keer, en daar bleef het bij.
Bedankt maar intussen heb ik ook een hombot gehaald en die heeft zich ook al vast gereden. Het blijft inderdaad bij een paar piepjes wat best goed is.

Maar om eerlijk te zijn ben ik wat teleurgesteld, het ding botst als een halve hare tegen al mijn stoelen en botst ook veel tegen mijn kast. En terwijl ik dit tik, is hij er in geslaagd om onder de tafel te geraken tussen alle stoelen. Wat op zich niet slecht is want daar wordt het uiteraard ook vuil. :P ;) Maar hij weet niet meer hoe hij er uit moet raken en botst uiteraard terug tegen alle stoelen... Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
D-Three schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:19:
[...]

Bedankt maar intussen heb ik ook een hombot gehaald en die heeft zich ook al vast gereden. Het blijft inderdaad bij een paar piepjes wat best goed is.

Maar om eerlijk te zijn ben ik wat teleurgesteld, het ding botst als een halve hare tegen al mijn stoelen en botst ook veel tegen mijn kast. En terwijl ik dit tik, is hij er in geslaagd om onder de tafel te geraken tussen alle stoelen. Wat op zich niet slecht is want daar wordt het uiteraard ook vuil. :P ;) Maar hij weet niet meer hoe hij er uit moet raken en botst uiteraard terug tegen alle stoelen... Iemand suggesties?
Ja. Simpelweg je stoelen aan de kant zetten als je de stofzuiger zijn werk laat doen. Immers als je met de hand zou stofzuigen zou je dat ook moeten doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Shunt schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 18:23:
[...]

Neem gewoon meteen contact op neato. Dat scheelt je hoop moeite. Je krijgt meteen een nieuwe aangeboden en vaak hoef je de oude niet eens in te leveren.
Ook als je weet dat het ding niet origineel in NL is geleverd? Ik kreeg dr niet voor niks een verloopstekker bij (die ik overigens niet nodig had). Staat in de garantiebepalingen iets over vervallen vn garantie bij koop en gebruik in het buitenland. Iemand ervaring mee?
Maar sowieso kan ik idd wel direct contact met Neato zoeken, kijken wat dat oplevert. Als ze weigeren kan ik altijd nog naar iBood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Webgnome schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:22:
[...]

Ja. Simpelweg je stoelen aan de kant zetten als je de stofzuiger zijn werk laat doen. Immers als je met de hand zou stofzuigen zou je dat ook moeten doen.
Dan nog zal hij er tegen rijden :P Maar hij is er trouwens toch uit geraakt.

De hombot hebben we gekocht om gewoon 's nachts even een toertje te doen. Dat is mooi mee genomen met twee katten in huis. Dat hij dan niet alle plekjes kan doen, snap ik wel. Het ding heeft uiteraard zijn beperkingen. Maar dat hij tegen mijn kasten en stoelen botst, vind ik toch een pak minder. Daarnet was hij de kattenvoerbak aan het berijden en heeft hij zich vast gereden op de krabpaal... Als we er er steeds bij moeten zijn om de stofzuiger in de gaten te houden, kunnen we even goed zelf stofzuigen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:49:
[...]

Ook als je weet dat het ding niet origineel in NL is geleverd? Ik kreeg dr niet voor niks een verloopstekker bij (die ik overigens niet nodig had). Staat in de garantiebepalingen iets over vervallen vn garantie bij koop en gebruik in het buitenland. Iemand ervaring mee?
Maar sowieso kan ik idd wel direct contact met Neato zoeken, kijken wat dat oplevert. Als ze weigeren kan ik altijd nog naar iBood :)
Mijn Neato Botvac D85 heeft ook een verloopkabel voor USA stekkers erbij zitten en die is gewoon bij Coolblue gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:09
D-Three schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:09:
[...]

Dan nog zal hij er tegen rijden :P Maar hij is er trouwens toch uit geraakt.

De hombot hebben we gekocht om gewoon 's nachts even een toertje te doen. Dat is mooi mee genomen met twee katten in huis. Dat hij dan niet alle plekjes kan doen, snap ik wel. Het ding heeft uiteraard zijn beperkingen. Maar dat hij tegen mijn kasten en stoelen botst, vind ik toch een pak minder. Daarnet was hij de kattenvoerbak aan het berijden en heeft hij zich vast gereden op de krabpaal... Als we er er steeds bij moeten zijn om de stofzuiger in de gaten te houden, kunnen we even goed zelf stofzuigen :/
Ik ben zowaar aan het lurken in dit topic, noem het eerste gedachte vorming voor een luxe probleem, dus totaal geen expert :)

Maar kan de hombot van LG als het donker is goed zijn/haar positie wel bepalen. Staat me bij dat deze hombot het plafond o.a. gebruikt met een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Sissors schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:50:
[...]

Dit had ik ook bij m'n Botvac. Ik kwam thuis en zag hem niet aan de oplader staan. Toen hoorde ik gepiep uit de slaapkamer komen. Daar zat hij vast aan een kabel die rondslingerde. Was ik vergeten op te ruimen. :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Miki schreef op zondag 27 december 2015 @ 08:35:
[...]

Ik ben zowaar aan het lurken in dit topic, noem het eerste gedachte vorming voor een luxe probleem, dus totaal geen expert :)

Maar kan de hombot van LG als het donker is goed zijn/haar positie wel bepalen. Staat me bij dat deze hombot het plafond o.a. gebruikt met een camera.
Je kan het een keer proberen, hij heeft ook nog verdere sensoren die ook in het donker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Miki schreef op zondag 27 december 2015 @ 08:35:
[...]

Ik heb hem eigenlijk alleen nog maar in het halfduister gebruikt ('s avond bij het licht van een staande lamp) maar de hombot weet telkens redelijk goed zijn weg te vinden. Ik heb het de hombot bijvoorbeeld zeer moeilijk gemaakt door het laadstation in een hoekje onder de verzorgingstafel van onze baby te zetten. De hombot kan er net in dus het was gokken maar hij slaagt er perfect in om er netjes in en uit te rijden en om het station telkens terug te vinden. En dat terwijl in de handleiding staat dat het laadstation aan beide zijden anderhalve meter vrij moet zijn. :P
YoshiBignose schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:44:
[...]

Dit had ik ook bij m'n Botvac. Ik kwam thuis en zag hem niet aan de oplader staan. Toen hoorde ik gepiep uit de slaapkamer komen. Daar zat hij vast aan een kabel die rondslingerde. Was ik vergeten op te ruimen. :9
De botvac blijft piepen dus? Dat is wel een nadeel als je in bed ligt ;) Is hij voorzichtiger met stoelen?

Onze eetkamerstoelen zijn trouwens ongeveer zoals op onderstaande foto. Dit lijken mij toch al behoorlijke poten?
Afbeeldingslocatie: http://i101.twenga.com/meubels/eetkamerstoel/eetkamerstoel-luz-gevlochten-rotan-tp_135791675364577047f.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 27-12-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Uhh blijft piepen weet ik niet. Ik heb het een paar keer gehad en als ik dan thuis ben dan hoor ik om de paar minuutjes denk ik dat piepje, maar ik ga hem dan natuurlijk meteen redden!

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Als je robot wat moeite heeft met stoelpoten kan je zevevt ook schuin tegen de tafel zetten. Scheelt de helft aan poten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja hij blijft piepen en piepen, zeuren en zeuren. Zie ook mijn vorige post in dit topic. Als er ooit een custom firmware beschikbaar komt waar dit uitgesloopt is, dan zet ik die meteen op mijn Neato.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Of zet ze op de tafel met de zitting op de tafel. Dan kan je stofzuiger er toch onderdoor en bekrassen je stoelpoten niet. :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb het idee dat mijn neato d85 dat niet doet. Hij heeft nog nooit echt vast gestaan, maar stopte wel een keer omdat hij geleegd moest worden. Ik hoorde toen een bliepje en niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat zou dan een flinke verbetering zijn. De 'normale' 85 blijft zelfs tot in de eeuwigheid piepen als hij net succesvol gedockt is maar vindt dat zijn bakje NU(!!) leeggemaakt moet worden. Zolang je z'n bak niet eruit trekt blijft hij doorgaan met om de minuut piepen.

Verwend kreng is het :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Mijn Botvac 70e piept soms wel als een malle als hij vast zit, maar soms ook niet. Ik zie dat hier wel terug in jullie twijfel ;)

MIjn ervaringen zijn wisselend. Soms doet hij het keren achter elkaar prima, soms zit hij keer op keer vast tegen een tafeltje of is er een hoekje waar hij 100x achter elkaar op dezelfde manier uit probeert te komen. De ene keer sta ik versteld van zijn intelligentie, en andere keer verbaas ik me erover hoe ineffectief hij zijn sensoren gebruikt. Als hij in een hoek vast zou zitten en even met de laser rond zou kijken dan ziet hij de uitweg wel. Op zijn weg terug naar het oplaadstation gebruikt hij ook vaak een bizarre omweg, je zou verwachten dat hij zijn kaart van het huis gebruikt om de kortste weg terug te zoeken.

Tijd voor een software update, maar het blijft wel heel stil wat dat betreft. Edit: hier heeft iemand te horen gekregen dat de software updates in maart 2016 weer online zullen staan.

[ Voor 14% gewijzigd door brinkdinges op 27-12-2015 13:11 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Vanwege de komst van een nieuwe medebewoner (een kat :P) begint het toch erg te kriebelen (figuurlijk hoor ;)) om mijn Aldibot te gaan vervangen door een (veel) beter exemplaar. Met name omdat ik neig naar een slimmer (en efficiënter) apparaat in plaats van het simpelweg botsen en op naar het volgende object totdat de accu leeg is (wat in feite de Aldibot doet).

De Neato Botvac (D?)85 is volgens mij wel hét model op dit moment? De beschikbaarheid van Naeto vind ik wel erg tegenvallen; weinig online shops en bijv. een MediaMarkt heeft er niets van liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 28-12-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:54:
Vanwege de komst van een nieuwe medebewoner (een kat :P) begint het toch erg te kriebelen (figuurlijk hoor ;)) om mijn Aldibot te gaan vervangen door een (veel) beter exemplaar. Met name omdat ik neig naar een slimmer (en efficiënter) apparaat in plaats van het simpelweg botsen en op naar het volgende object totdat de accu leeg is (wat in feite de Aldibot doet).

De Neato Botvac (D?)85 is volgens mij wel hét model op dit moment? De beschikbaarheid van Naeto vind ik wel erg tegenvallen; weinig online shops en bijv. een MediaMarkt heeft er niets van liggen.
Volgens mij is de Neato Botvac Connected hét model. De 85 is een ouder model, dus wordt waarschijnlijk daarom niet zoveel meer verkocht. De D85 zou je wel op redelijk wat plekken moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Sj44k13 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:46:
[...]

Volgens mij is de Neato Botvac Connected hét model. De 85 is een ouder model, dus wordt waarschijnlijk daarom niet zoveel meer verkocht. De D85 zou je wel op redelijk wat plekken moeten kunnen krijgen.
Die had ik ook gezien inderdaad, maar meteen weer een klap duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
TommyGun schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:07:
[...]

Die had ik ook gezien inderdaad, maar meteen weer een klap duurder...
Wij hebben zelf een Botvac D85 én twee katten en ik kan je alleen maar deze aanraden als je daar ook de extra zware borstel bij doet. Het is onze eerste robot maar het is echt een top apparaat. Elke dag draait hij hier zijn rondjes en als je ziet hoeveel haar dat dat ding op zuigt....

Mijn schoonvader heeft last van een katten allergie maar sinds we de D85 in huis hebben heeft hij er véél minder last van. En dat met 2 katten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Sj44k13 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:46:
[...]

Ik heb twee jaar de Botvac 85 gehad. Prima ding. De opvolger daarvan is inderdaad de D85. Wil je meer functionaliteit zou je ook Botvac Connected kunnen pakken (heb ik nu momenteel). Deze heeft wifi waardoor je het ding op afstand kan bedienen doormiddel van een app. Verder kan hij notificaties versturen enz. Of het de behoorlijke meerprijs waard is is voor een ieder natuurlijk persoonlijk. Ik heb hem kunnen kopen met 10% korting. 14 dagen uitprobeer versie van iemand anders met een paar krasjes die hij anders wel bij mij had opgelopen en het verkopen van de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:49:
[...]

Neato gebeld, willen de garantie accepteren aar verwijzen eerst naar iBood. IBood gebeld, die geven aan dat ik idd twee jaar garantie heb dus die gaan hem nu repareren. Mag opsturen naar een antwoordnummer en ben hem een week of 6 kwijt. Iets zegt me dat ik het beter via Neato zelf had kunnen doen en zeggen dat iBood het niet wilde fixen, maar goed. Als het ding maar gerepareerd wordt.
Komt iig bar slecht uit met een kleine van 3 weken oud :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Daarnet de hombot nogmaals z'n werk laten doen en ik moet zeggen dat het een stuk beter ging. Is het nu omdat het overdag was en er dus meer licht was? Of leert hij echt bij? :P We zullen zien :) Ik ben wel verwonderd hoeveel stof dat ding verzamelt... En ik had eergisteren nog eens (weliswaar vluchtig) gestofzuigd en gedweild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:39:
[...]

Neato gebeld, willen de garantie accepteren aar verwijzen eerst naar iBood. IBood gebeld, die geven aan dat ik idd twee jaar garantie heb dus die gaan hem nu repareren. Mag opsturen naar een antwoordnummer en ben hem een week of 6 kwijt. Iets zegt me dat ik het beter via Neato zelf had kunnen doen en zeggen dat iBood het niet wilde fixen, maar goed. Als het ding maar gerepareerd wordt.
Komt iig bar slecht uit met een kleine van 3 weken oud :/
Dat is waardeloos, heb de mijne een aantal keer (ja echt :-() via Coolblue laten repareren en kreeg iedere keer binnen paar dagen een creditering op mijn account en kon een nieuwe bestellen. Dat is de paar 10tjes meer dubbel en dwars waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het mag denk ik wel algemeen bekend zijn dat hoewel iBood goede aanbiedingen soms heeft, je van de service niks hoeft te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

IBood levert die dingen niet zelf, dus als het me te lang duurt mogen ze me de boel vergoeden en koop ik zelfwel een nieuwe. Maar we gaan het zien, wil eerst dat formulier van hun maar eens zien :)
Doos had ik gelukkig nog. Maar hell no dat ik de losse onderdelen op ga sturen, ding gaat gewon zo de doos in, succes dr mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Heb een keer mijn receiver laten repareren via ibood. Ging prima eigenlijk. Was wel blij dat ik de originele doos nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Zal niet heel lang meer duren tot ik mijn eigen eerste woning koop en dat lijkt mij het moment om ook eindelijk een robotstofzuiger te halen. Neig erg naar de Neato's maar ik las hierboven dat gebeuren over software updates die niet meer online staan bij Neato. Wat is daar het verhaal achter en waarom hebben ze die niet gewoon online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hou je met het kopen van je woning wel rekening met of hij robotstofzuigervriendelijk is? :+

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Zo'n droeftoeter ben ik nog wel ja. :D Die ik nu op het oog heb is nog behoorlijk kaal en moet veel aan gebeuren. Ben sowieso wel van de open inrichting met een mooie laminaat/hardhouten vloer. Wil eigenlijk alsnog wel 1 die niet snel ergens in vast loopt. Kabels/stoelpoten kunnen altijd voorkomen en ik ga niet de hele woning er op aanpassen. :)

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Avalaxy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:50:
Hou je met het kopen van je woning wel rekening met of hij robotstofzuigervriendelijk is? :+
Haha ben zelf ook bezig met de inrichting van m'n nieuwe appartement. Zaken waar ik dan aan denk bij robotstofzuigervriendelijk:
- Alle kasten e.d. hoog op poten zodat de robot er onderdoor kan.
- Geen hoogpolig tapijt of kleed.
- Kabels uit het zicht en niet op de grond.

Heb helaas nog geen ervaringen met een robotstofzuiger. Zijn er andere tips die ik aan dit lijstje kan toevoegen?

• Avalaxy
Kijken of hij net onder je bank en kastjes door past als die op pootjes staan :) Bij mij kan hij helaas niet onder de bank door.
Pagina: 1 ... 25 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.