Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.989 views sinds 30-01-2008

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:35:
Kijken of hij net onder je bank en kastjes door past als die op pootjes staan :) Bij mij kan hij helaas niet onder de bank door.
Erlangs aangepast naar er onderdoor. :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:02
warcow schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:40:
Wil eigenlijk alsnog wel 1 die niet snel ergens in vast loopt. Kabels/stoelpoten kunnen altijd voorkomen en ik ga niet de hele woning er op aanpassen. :)
Ik denk dat de meeste van deze stofzuigers zich wel verslikken in losliggende kabels.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 31-12-2015 15:13 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wij hebben tegels. Ligt een hoogpolig kleed op, dat wordt begrens door twee banken en aan de onbegrensde kanten een magnetische Neato strip (virtuele muur) onder het kleed.
TV meubel is Ikea Besta en daar komt ie precies onder. Ligt een hoop kabeltroep acht maar dat heb ik met een stuk hout van 200x10 cm afgeschermd, werkt perfect :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

Avalaxy schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:35:
Kijken of hij net onder je bank en kastjes door past als die op pootjes staan :) Bij mij kan hij helaas niet onder de bank door.
De bank is hier geen probleem, de salontafel, tv-meubel en dressoir daarentegen... zijn echt net een paar millimeter te laag. Dat is natuurlijk wel te verhelpen door er een extra voetje (rubber dopje of zo) onder te doen (bij iedere poot). Het bed daarentegen is een ander verhaal... Het betreft een boxspring welke vrij dicht bij de grond ligt, en om die nou te gaan verhogen... :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:31
Ik heb zo'n Ikea televisiemeubel waar hij exáct onderdoor past (echt nog geen millimeter speling :+ ). Ik zou er inderdaad lekker nog iets onder doen. Je hebt bij de Ikea ook van die plakkers die je er onder kunt doen (tevens beter bij het schuiven zodat je je vloer niet beschadigt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zit altijd te denken aan verlagen. Een paar latjes van 0.5 cm dikte aan de onderkant vastnieten of zo. Dan ziet de Neato wel dat er een muur zit en rijdt er vrolijk langs.

Werkt dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 20:06
Ik heb de Dirt Devil M608 Navigator. Doet in principe uitstekend zijn werk, verbazingwekkend om te zien hoeveel stof en zand e.d. het ding dagelijks van een verdieping af weet te halen...

Maar... de dirt devil heeft een design flaw met betrekking tot de borstel. De borstel draait zichzelf tijdens elke run vast in het motortje onderop... waardoor de robot de laatste pak en beet twintig minuten van een run telkens langzamer gaat rijden omdat de borstel steeds minder hard kan draaien... soms zitten er zoveel haren van de borstel vast dat de borstel helemaal niet meer kan draaien... een andere borstel getest die mee kwam in de doos en deze heeft hetzelfde probleem.

Deze gaat dus terug naar waar die vandaan komt en dan moet ik maar een stapje hoger/duurder bestellen. Ik kom dan uit op de Roomba 620 of de Neato XV Signature.

Welke van deze twee is volgens jullie de betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 13:03
Valderrama schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:17:
Ik heb de Dirt Devil M608 Navigator. Doet in principe uitstekend zijn werk, verbazingwekkend om te zien hoeveel stof en zand e.d. het ding dagelijks van een verdieping af weet te halen...

Maar... de dirt devil heeft een design flaw met betrekking tot de borstel. De borstel draait zichzelf tijdens elke run vast in het motortje onderop... waardoor de robot de laatste pak en beet twintig minuten van een run telkens langzamer gaat rijden omdat de borstel steeds minder hard kan draaien... soms zitten er zoveel haren van de borstel vast dat de borstel helemaal niet meer kan draaien... een andere borstel getest die mee kwam in de doos en deze heeft hetzelfde probleem.

Deze gaat dus terug naar waar die vandaan komt en dan moet ik maar een stapje hoger/duurder bestellen. Ik kom dan uit op de Roomba 620 of de Neato XV Signature.

Welke van deze twee is volgens jullie de betere optie?
Dezelfde prijsklasse is voor mij interessant. Schokkend echter dat deze apparaten 2-3 jaar oud zijn. En dat in een markt die vol in ontwikkeling staat.

Philips heeft ook wel een interessant model:
pricewatch: Philips FC8810
Maar kan er weinig info / reviews over vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door grippa op 03-01-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
grippa schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:23:
[...]

Dezelfde prijsklasse is voor mij interessant. Schokkend echter dat deze apparaten 2-3 jaar oud zijn. En dat in een markt die vol in ontwikkeling staat.

Philips heeft ook wel een interessant model:
pricewatch: Philips FC8810
Maar kan er weinig info / reviews over vinden.
Volgens mij heeft mijn schoonzus die. Ik begreep dat die veel moeite heeft met drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Webgnome schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:02:
[...]

Wij hebben zelf een Botvac D85 én twee katten en ik kan je alleen maar deze aanraden als je daar ook de extra zware borstel bij doet. Het is onze eerste robot maar het is echt een top apparaat. Elke dag draait hij hier zijn rondjes en als je ziet hoeveel haar dat dat ding op zuigt....

Mijn schoonvader heeft last van een katten allergie maar sinds we de D85 in huis hebben heeft hij er véél minder last van. En dat met 2 katten.
Ik heb geen beesten in huis, maar wel de D85. Prima apparaatje, ook mooi dat hij net nog onder m'n bed door kan, daar ligt doorgaans toch best vaak stof. M'n huis lijkt op het oog altijd schoon, maar dan schrik ik toch weer wat er allemaal in het bakje van de Botvac zit. Nadelen zijn er ook wel, maar dat zijn vaak standaard nadelen bij alle robotstofzuigers. Heb gelukkig wat van die magneetstrips zodat hij niet op m'n hoogpolige tapijt kan, of m'n badkamer in (drempel is hoog aan 1 kant, dus hij kan dan niet meer weg). Verder altijd opletten op rondslingerend ondergoed of kabels :P dan rijdt hij zich echt vast.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Mijn d85 gaf gisteren aan dat we een obstakel moesten verwijderen. Er was er echter geen. Als je ok drukte liep hij binnen een minuut weer vast, waar ik hem ook neerzette. Blijkbaar heeft hij de hele dag liggen piepen hierover. Het was foutcode 2009. Volgens de neato website moet je de robot dan in de oplader terugzetten en het reinigen stoppen..

Hoop dat het een eenmalig euvel is. Ga hem vanavond maar even een rondje laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Sj44k13 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:42:
[...]

Volgens mij heeft mijn schoonzus die. Ik begreep dat die veel moeite heeft met drempels.
TommyGun schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:23:
De pricewatch: Philips FC8810 ligt bij de Philips MyShop voor +- 150,- maar het is er helaas wel eentje die niet de kamer mapped en dus erg veel botst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden ik heb zojuist een Neato Botvac 75 besteld. Dit model gaat er langzaam uit. Deze is nu bij de Fonq voor €349. Met de kortingscode KCP3ZEQ7JN krijg je nog eens 3% korting. Voor €338.53 heb je deze Neato.

http://www.fonq.nl/produc...m=cpc&utm_source=Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sj44k13 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:32:
Mijn d85 gaf gisteren aan dat we een obstakel moesten verwijderen. Er was er echter geen. Als je ok drukte liep hij binnen een minuut weer vast, waar ik hem ook neerzette. Blijkbaar heeft hij de hele dag liggen piepen hierover. Het was foutcode 2009. Volgens de neato website moet je de robot dan in de oplader terugzetten en het reinigen stoppen..

Hoop dat het een eenmalig euvel is. Ga hem vanavond maar even een rondje laten rijden.
Helaas zijn er behoorlijk wat klachten en filmpjes op youtube te vinden over deze foutmelding. Soms moet de hele Neato terug voor garantie. Ik heb het zelf ook 1x gehad midden in de huiskamer geen enkel object in een straal van een meter te bekennen. Bij mij is het gelukkig éénmalig geweest.

Wel zorgelijk dat de D85 als nieuw model dezelfde bug vertoont. Mijn oudere 85 heeft het ook gedaan en van nog oudere modellen vind je precies dezelfde filmpjes helaas.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Gizz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:34:
[...]

Helaas zijn er behoorlijk wat klachten en filmpjes op youtube te vinden over deze foutmelding. Soms moet de hele Neato terug voor garantie. Ik heb het zelf ook 1x gehad midden in de huiskamer geen enkel object in een straal van een meter te bekennen. Bij mij is het gelukkig éénmalig geweest.

Wel zorgelijk dat de D85 als nieuw model dezelfde bug vertoont. Mijn oudere 85 heeft het ook gedaan en van nog oudere modellen vind je precies dezelfde filmpjes helaas.
Ik heb hem goed schoongemaakt en vervolgens gisteren een rondje laten rijden. Dat ging gelukkig prima. Ik zag dat een van de valsensoren bedekt was met stof, misschien doet dat wat? Ook de laser schoon gespoten met perslucht.

Hoop dat het inderdaad een een eenmalige fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Laatst online: 25-09-2024
Gizz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:34:
[...]

Dat is in mijn ogen ook het moeilijk hieraan. Meer features is meer sensoren, onderdelen, software intiligenter. Dit heeft als gevolg dat er ook meer aandacht aan software besteed moet worden, wat in mijn ogen weleens vergeten wordt.

Less more. Maarja, extra luxe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Oeh ik zit net te kijken, wat zeggen jullie.. doen voor dat geld? Dat model lijkt mij redelijk geschikt, huis is ondertussen onder voorbehoud gekocht (yay!) en ik kan er begin maart in. Neato staat niet op het punt met nieuwe modellen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
warcow schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:50:
Oeh ik zit net te kijken, wat zeggen jullie.. doen voor dat geld? Dat model lijkt mij redelijk geschikt, huis is ondertussen onder voorbehoud gekocht (yay!) en ik kan er begin maart in. Neato staat niet op het punt met nieuwe modellen te komen?
Volgens mij niet aangezien de connected redelijk nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ik denk dat ik hem wel bestel dan, zie alleen net dat ik een kortingscode van 7,50 had die net is verlopen een paar dagen :/. Ibood al even een mail gestuurd of ze die niet kunnen heractiveren, scheelt toch weer een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:39:
[...]

Neato gebeld, willen de garantie accepteren aar verwijzen eerst naar iBood. IBood gebeld, die geven aan dat ik idd twee jaar garantie heb dus die gaan hem nu repareren. Mag opsturen naar een antwoordnummer en ben hem een week of 6 kwijt. Iets zegt me dat ik het beter via Neato zelf had kunnen doen en zeggen dat iBood het niet wilde fixen, maar goed. Als het ding maar gerepareerd wordt.
Komt iig bar slecht uit met een kleine van 3 weken oud :/
Update: na een week (!) na de garantieaanvraag kreeg ik van iBood onderhnd een formulier gemaild. Ik neig er sterk naar om gewoon Neato te bellen, te zeggen dat iBood niet wil helpen en vragen of zij het regelen.
Zou dat slim zijn? Wat zijn de ervaringen met Neato support? Gaan die me ook vragen om iets op te sturen?
Ze gaven wel aan dat ze niet direct een vervangende mochten sturen, dat mocht alleen binnen een jaar. Nu moet hun mgt er over beslissen. Wat is wijsheid? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

Shunt

Boe

The Eagle schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:27:
[...]

Update: na een week (!) na de garantieaanvraag kreeg ik van iBood onderhnd een formulier gemaild. Ik neig er sterk naar om gewoon Neato te bellen, te zeggen dat iBood niet wil helpen en vragen of zij het regelen.
Zou dat slim zijn? Wat zijn de ervaringen met Neato support? Gaan die me ook vragen om iets op te sturen?
Ze gaven wel aan dat ze niet direct een vervangende mochten sturen, dat mocht alleen binnen een jaar. Nu moet hun mgt er over beslissen. Wat is wijsheid? :)
Bij neato kunnen ze je ook vragen de oude op te sturen alleen dan is het meestal zo dat zodra de order opgehaald is van jouw huis de nieuwe al onderweg is. Ups komt aan de deur om hem op te halen en de nieuwe weer af te geven. Mocht het zo zijn dat de oude blijft staan bij jou kan ik er nog eentje gebruiken. Heb het binnen werk van een botvac liggen zoek alleen nog wat voor er omheen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zonder meer een goede aanbieding, maar blijft veel geld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 07-10 09:02
Toevallig vandaag voor het eerst m'n D85 nergens te bekennen... lag hij in een hoekje in m'n slaapkamer zonder batterij. Zou toch niet moeten gebeuren...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:16:
Toevallig vandaag voor het eerst m'n D85 nergens te bekennen... lag hij in een hoekje in m'n slaapkamer zonder batterij. Zou toch niet moeten gebeuren...
Er is geen enkele robotstofzuiger die 100% van de tijd altijd weer netjes in zijn dock terecht komt.
warcow schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:50:
Zoals je zelfs op deze pagina kan lezen, bedenk wel dat één van de redenen dat ibood goedkoop is, is omdat je niet veel qua service moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 22:22
Wat ik mij afvroeg. Hoe maken jullie eigenlijk de filters schoon? Bij de Botvat zat een borsteltje maar daar maak je lang niet de hele filter goed schoon. Zijn er tips? Een setje van 6 filters kost al snel 50 euro namelijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met een kleine vork, taartvorkje oid. Past er precies tussen. Zo doe ik het al twee jaar en heb ik nog nooit een filter hoeven vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
The Eagle schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:13:
Met een kleine vork, taartvorkje oid. Past er precies tussen. Zo doe ik het al twee jaar en heb ik nog nooit een filter hoeven vervangen :)
Dat is inderdaad een goede. Ik heb zojuist ook maar even de hele borstel en dergelijke er uit gehaald. Dan schrik je toch even van hoeveel troep er zich in dat kleine stukje ruimte ophoopt. Heb de aanwijzingen hiervan gevolgd (tweede filmpje)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:30:
[...]

Dat is inderdaad een goede. Ik heb zojuist ook maar even de hele borstel en dergelijke er uit gehaald. Dan schrik je toch even van hoeveel troep er zich in dat kleine stukje ruimte ophoopt. Heb de aanwijzingen hiervan gevolgd (tweede filmpje)
Een beetje prutsen met wat keukenpapier werkt ook aardig voor de filter. Ook een keer de echte stofzuiger gebruikt en dan wordt ie goed schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Stofzuiger er op en hij is binnen een paar seconden schoon. Dat is trouwens ook nog een van de enige keren dat de oude stofzuiger gebruikt wordt. Het bakje even schoon zuigen en het filtertje schoon maken en hij gaat weer uit!

[ Voor 21% gewijzigd door Shunt op 10-01-2016 21:45 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zet meestal de echte stofzuiger er op. Dan ziet hij er altijd weer een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:40
Nu wil ik er ook 1. Roomba vs Roomba
YouTube: Roomba Death Match - Happy Hour #1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 14:45
De LG HomBot gaat meestal zonder problemen naar huis.

Soms lijkt ie het niet precies te weten en gaat helemaal tegen de klok in langs alle kanten van de woonkamer totdat ie bij het laadstation is. Het aparte is dat ie dan ook onder objecten gaat die ie normaal gesproken blijkbaar te laag vindt. Eén is daadwerkelijk op het randje van de mogelijke hoogte, zodat ie dan af en toe komt vast te zitten.

Vreemd, hoe is zoiets te verklaren? Zou er enige logica achter zitten? Ik zie 'm niet. :)

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 20:33
zeegerd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:09:
Vreemd, hoe is zoiets te verklaren?
Vertrekt hij wel van huis? Dat hoogteprobleem snap ik ook niet, misschien vuile sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 14:45
grun93 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:19:
[...]

Vertrekt hij wel van huis? Dat hoogteprobleem snap ik ook niet, misschien vuile sensoren?
Ja, vanuit z'n laadstation. Ook als je 'm zomaar ergens neerzet en naar huis zou sturen, gaat dat trouwens meestal snel. Hij 'kijkt even rond', weet snel waar ie is en dan hop naar huis.

Onder kasten gaan, die mogelijk iets te laag zijn, gebeurt echt alleen bij de uitzonderlijke terugkeer langs de wanden.

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik heb sinds vrijdag de neato botvac 85 ipv mijn xv15. De eerste schoonmaak beurten moest de batterij nog ingewerkt worden maar nu werkt hij 1,5 hr achtereen. Ik heb wel een probleem met een karpet die half hoogpolig is, de vorige neato had hier geen problemen mee maar de botvac wel, loopt hier steeds op vast met melding l of r wiel vast. Verder mis ik de wifi, hoe kan ik deze aanzetten of heb ik oude 85 versie via ebay gekocht voor 450,-- zonder wifi? Het menu is erg summier en of kan ik nog nieuwe software erop zetten en waar is de usb aansluiting ?

[ Voor 10% gewijzigd door corsat op 18-01-2016 14:30 ]

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:39
corsat schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:29:
[..] Verder mis ik de wifi, hoe kan ik deze aanzetten of heb ik oude 85 versie via ebay gekocht voor 450,-- zonder wifi? Het menu is erg summier en of kan ik nog nieuwe software erop zetten en waar is de usb aansluiting ?
Volgens mij verwar je de D85 met de Botvac Connected, welke wel wifi heeft (en fors duurder is). De USB-poort zit er op voor eventuele firmware-updates zover ik weet maar heb die (voor mijn D75) nog niet zien verschijnen op de Neato-website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Nu online
Ok, ik zie het nu ook. Ik heb de 85 uitvoering met een combi borstel en geen wifi. Software upgrade is er dus niet. Ga nog eens testen in de kamer want ik vindt het jammer dat hij mijn kleed niet zuigt terwijl de xv 15 dit wel deed.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

corsat schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:44:
Ok, ik zie het nu ook. Ik heb de 85 uitvoering met een combi borstel en geen wifi. Software upgrade is er dus niet. Ga nog eens testen in de kamer want ik vindt het jammer dat hij mijn kleed niet zuigt terwijl de xv 15 dit wel deed.
Had je op de xv-15 de pet brush zitten of de ouderwetse lammelen brush?
Wissel de twee brushes die je bij de botvac hebt gekregen en kijk eens of je een verschil merkt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Nu online
Is de petbrush alleen de siliconen borstel ? Ikheb hier nog een reserve van. Bij de botvac had ik de combiborstel maar verder zat er niets bij, alleen 1 filter in de doos,metalen strip en laadstation. Heb het idee dat ik filters mis. Moeten er 2 borstels meegeleverd worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-10 23:37
Webgnome schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:56:
Wat ik mij afvroeg. Hoe maken jullie eigenlijk de filters schoon? Bij de Botvat zat een borsteltje maar daar maak je lang niet de hele filter goed schoon. Zijn er tips? Een setje van 6 filters kost al snel 50 euro namelijk
Ik haal de gewone stofzuiger er even langs. Daarmee krijg je het filter zo goed als helemaal schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

corsat schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:36:
Is de petbrush alleen de siliconen borstel ? Ikheb hier nog een reserve van. Bij de botvac had ik de combiborstel maar verder zat er niets bij, alleen 1 filter in de doos,metalen strip en laadstation. Heb het idee dat ik filters mis. Moeten er 2 borstels meegeleverd worden ?
Ik dacht dat bij een botvac 85 altijd een combi brush zit ( dus haartjes en silicone lamelleen) en de gewone brush met enkel silicone lamelleen en een zwik aan hepa filters inderdaad.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Nu online
Bij mij dus niet, alleen de combi bordtel en 1 filter. Morgen reclameer ik bij de leverancier. Ik denk dat de siliconenborstel wel eens de oplossing kan zijn van het vastlopen op het tapijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:45
Vermoedelijk heb je dan de 75 of de 80 ipv de 85... Welke kleur heeft de turret bovenopen? dit kan blauw, geel en groen zijn. afhankelijk van de versie is de kleur ook anders.
corsat schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:47:
Bij mij dus niet, alleen de combi bordtel en 1 filter. Morgen reclameer ik bij de leverancier. Ik denk dat de siliconenborstel wel eens de oplossing kan zijn van het vastlopen op het tapijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb mijn Roomba oplader onder het bed staan. Maar de oplader is zo licht dat hij hem soms wegduwd. Verzwaren is lastig omdat je er niets onder kunt plaatsen. Iemand hier ook last van? En er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

iAmRenzo schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:38:
Ik heb mijn Roomba oplader onder het bed staan. Maar de oplader is zo licht dat hij hem soms wegduwd. Verzwaren is lastig omdat je er niets onder kunt plaatsen. Iemand hier ook last van? En er een oplossing voor?
Ik heb hetzelfde. Dubbelzijdig kleeftape zou moeten helpen vermits je vloer hiervoor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik heb net een Roomba 651 aangeschaft. In de handleiding staat dat je hem best "een nachtje laat opladen voor het eerste gebruik". Maar die gebruikt bij mijn weten gewoon standaard LiIon of LiPo batterijen, 16 uur (een 'nachtje') laten doorladen heeft dan toch helemaal geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 23:14
Exorcist schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:43:
[...]
Ik heb hetzelfde. Dubbelzijdig kleeftape zou moeten helpen vermits je vloer hiervoor geschikt is.
Dit is ook hoe ik het had opgelost.
Op mijn laminaat vloer was het echt 50/50 of de Roomba succesvol ging docken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Jammer, net dat ik 1 wil aanschaffen waren ze uitverkocht bij Fonq.

Eerstvolgende goede deal koop ik mijzelf een Neato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05
Heb voor mijn neato xv15 die precies 4 jaar oud is enkele maanden geleden de batterijen vervangen (nog door nicd of nimh lipo was nog niet uit helaas) en gisteren een duo brush besteld die vandaag binnen komt. Ben benieuwd hoeveel stiller hij wordt.
Heb met mijn neato in de 4 jaar tijd weinig problemen gehad. 1 keer was er een kabel doorgesleten van de motor, die schuurde net ergens langs en er zat een keertje wat vuil voor een motor sensor dus hij reed niet meer recht. Losgehaald schoongemaakt en dat werk alweer een jaar of 2 probleemloos. Er zijn dus ook goede neato's

zojuist binnen en erop gezet. dacht in het begin dat ie niet draaide zo stil is het. hele vooruitgang

[ Voor 8% gewijzigd door martijnr17 op 21-01-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:47
Ik ben een poosje aan het zoeken naar een goede robot. Wij zijn het een beetje zat van het stofzuigen (2 honden en 3 jonge kids) Wij stofzuigen ongv. 2/3x per week. Ons leek een robot een goede oplossing. Hij zou dan eventueel wanneer wij aan het werk zijn of 's avonds/'s nachts voor ons kunnen stofzuigen.

Meeste merken is mij wel bekend, maar toevallig kwam ik dit merk Moneual tegen. Hebben jullie hier ook ervaring mee? Ik begreep dat dit merk in Nederland niet zo erg bekend is. Wel in Duitsland en Frankrijk. Daar is hij 1 van de bekendste merken in de robotstofzuigerwereld.

Het gaat om dit type: Moneual ME770. Deze kan namelijk stofzuigen en dweilen (nat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 13:48
Ik ben van plan om de " Neato XV Signature Pro" te kopen.
zover ik me ingelezen heb, laat hij wel aan de zijkanten wat rommel liggen omdat hij geen zijborstels heeft.
Is dit erg ? (Heeft iemand een filmpje hoe breed de rommel-rand, wat er blijft liggen is?)
Weet iemand een betere alternatief voor deze robot en prijsklasse (+- 325 euro) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Ik heb voor 163 euro een Chuwi Ilife v7 (China Gadget) gekocht, weinig reviews te vinden. Echter verschillende webshops bieden hem aan en alle gebruikerservaringen waren er wel positief over.

Mocht dit niet werken dan spring ik naar Neato kamp met 400+ euries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

sjansen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:28:
Ik ben van plan om de " Neato XV Signature Pro" te kopen.
zover ik me ingelezen heb, laat hij wel aan de zijkanten wat rommel liggen omdat hij geen zijborstels heeft.
Is dit erg ? (Heeft iemand een filmpje hoe breed de rommel-rand, wat er blijft liggen is?)
Weet iemand een betere alternatief voor deze robot en prijsklasse (+- 325 euro) ?
Wacht op een mooie actie van een botvac 70e dan heb je een betere gepositioneerde zuigmond en een borsteltje. Het is niet erg dat hij langs de kanten wat laat liggen maar je zult dan wel vaker nog even de swiffer langs de kantjes moeten jagen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 13:48
Deze is alleen bijna niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 09:57

pcprutser

No message

Ik ben nu al een poosje aan het kijken om een Roomba te kopen. Maar ik loop constant vast op het feit dat het nogal vaag is wat het verschil is tussen diverse modellen:
pricewatch: iRobot Roomba 631
pricewatch: iRobot Roomba 650
pricewatch: iRobot Roomba 620
pricewatch: iRobot Roomba 651 robotstofzuiger

Bij de 651 en 631 zit ogenschijnlijk hetzelfde in de doos: 651 en 631 Maar het prijsverschil is aanzienlijk.
Is er iemand die mij hier wat meer inzicht kan verschaffen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik dacht dat de 631 niet te programmeren is en de 651 wel. Kijk anders even op hun site, dat heb ik ook gedaan. :)

[ Voor 48% gewijzigd door grun93 op 25-01-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

grun93 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:00:
Ik dacht dat de 631 niet te programmeren is en de 651 wel. Kijk anders even op hun site, dat heb ik ook gedaan. :)
Zojuist een 'vergelijking' gevonden die dat inderdaad ondersteunt:hier/
Ook noemen ze dat de 650 een licht verbeterde reinigingskop heeft.
Dat de 631 niet programmeerbaar is, is wat mij betreft geen probleem aangezien ik toch een Thinking cleaner erop wil plaatsen. Om hem vervolgens aan te kunnen sturen met Domoticz.

Aan de andere kant: de 651 doet bij de MediaMarkt deze week mee met de btw korting. Waardoor deze nagenoeg op dezelfde prijs als de 631 uitkomt, die niet bij de MediaMarkt (in elk geval niet online) te krijgen is. Toch voor de 651 gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

pcprutser schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:21:
[...]

Zojuist een 'vergelijking' gevonden die dat inderdaad ondersteunt:hier/
Ook noemen ze dat de 650 een licht verbeterde reinigingskop heeft.
Dat de 631 niet programmeerbaar is, is wat mij betreft geen probleem aangezien ik toch een Thinking cleaner erop wil plaatsen. Om hem vervolgens aan te kunnen sturen met Domoticz.

Aan de andere kant: de 651 doet bij de MediaMarkt deze week mee met de btw korting. Waardoor deze nagenoeg op dezelfde prijs als de 631 uitkomt, die niet bij de MediaMarkt (in elk geval niet online) te krijgen is. Toch voor de 651 gaan denk ik.
Vind dat ook een interessante optie (de 651) maar die heeft geen HEPA filter geloof ik, dat is voor mij wel een eis. Dan is een neato xv signature pro een optie, die is ongeveer even duur (325,-) maar wordt niet bij de meidamarkt verkocht (dat is op zich geen probleem, de neato is sowieso goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

thejoker80 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:27:
[...]

Vind dat ook een interessante optie (de 651) maar die heeft geen HEPA filter geloof ik, dat is voor mij wel een eis. Dan is een neato xv signature pro een optie, die is ongeveer even duur (325,-) maar wordt niet bij de meidamarkt verkocht (dat is op zich geen probleem, de neato is sowieso goedkoop).
De Neato xv signature pro ook niet helaas. Nou is dat voor mij geen absolute eis. Ik wil hem juist weer perse aan kunnen sturen met domotica (zodat ie gaat stofzuigen als ik deur uit ben).

Trouwens even op dat linkje van grun93 gekeken (hier) en dan blijkt inderdaad het enige verschil het wel of niet kunnen programmeren te zijn. (Waarom is dit soort info wel op de Italiaanse site te vinden en niet de engelse overigens? 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

pcprutser schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:35:
[...]

De Neato xv signature pro ook niet helaas. Nou is dat voor mij geen absolute eis. Ik wil hem juist weer perse aan kunnen sturen met domotica (zodat ie gaat stofzuigen als ik deur uit ben).

Trouwens even op dat linkje van grun93 gekeken (hier) en dan blijkt inderdaad het enige verschil het wel of niet kunnen programmeren te zijn. (Waarom is dit soort info wel op de Italiaanse site te vinden en niet de engelse overigens? 8)7 )
De neato heeft volgens de specs in de pricewatch idd geen Hepa filter maar op alle andere websites wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
Toevallig gisteravond tegen dit topic aangelopen, en nu begint het te kriebelen. Zo'n robotstofzuiger klinkt erg interessant, zeker indien de MediaMarkt nog een leuke korting heeft. Nu heb ik echter geen idee waar op te letten bij zo'n apparaat. Hebben jullie tips?

Mijn huisje:
- Gelijkvloers appartement;
- Laminaat;
- 60m2 gehele oppervlak;
- 25m2 woonkamer.

Mijn wensen:
- Bovengrens budget 400 euro;
- 1 a 2x per week stofzuigen;
- timer o.i.d., zodat het kan stofzuigen wanneer ik er niet ben;

Pre:
- Hele appartement schoonmaken
- Mogelijkheid om te verbinden met domotica/windows (phone) app
- Stil

Suggesties en ervaringen s.v.p.?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:00:
Toevallig gisteravond tegen dit topic aangelopen, en nu begint het te kriebelen. Zo'n robotstofzuiger klinkt erg interessant, zeker indien de MediaMarkt nog een leuke korting heeft. Nu heb ik echter geen idee waar op te letten bij zo'n apparaat. Hebben jullie tips?

Mijn huisje:
- Laminaat;
- 60m2 gehele oppervlak;
- 25m2 woonkamer.

Mijn wensen:

Pre:
- Stil

De (betaalbare) Neato's zijn niet stil omdat ze ook daadwerkelijk stofzuigen in plaats van alleen borstelen en je kunt ze niet aansturen met domotica. Voor de rest voldoen ze. Voor de Roomba's kies ik persoonlijk niet omdat je dan met lighthouses moet gaan kloten. Die kun je echter wel weer automatiseren met een niet-officiele addon die ~€100 kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Joolee schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:30:
[...]
De (betaalbare) Neato's zijn niet stil omdat ze ook daadwerkelijk stofzuigen in plaats van alleen borstelen en je kunt ze niet aansturen met domotica. Voor de rest voldoen ze. Voor de Roomba's kies ik persoonlijk niet omdat je dan met lighthouses moet gaan kloten. Die kun je echter wel weer automatiseren met een niet-officiele addon die ~€100 kost.
Kleine toevoeging wil je een stille neato dan heb je de combi brush nodig.
Voor de XV serie kost die meestal rond de 20 / 30 euro en voor de botvac series ongeveer 40 euro.
Bij de XV signature PRO zit hij er standaard bij en bij de botvac 80 / 85 met of zonder D zit hij er ook standaard bij.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Vanaf donderdag 4 februari heeft de Lidl een instap robot te koop. Doet me een beetje denken aan de Aldibot, maar er staat niks bij over de mogelijkheden. Voor deze prijs verwacht ik niet dat hij te programmeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:00:

Mijn huisje:
- Laminaat;
- 60m2 gehele oppervlak;
- 25m2 woonkamer.

Mijn wensen:

Pre:
- Stil

Aan de late kant, maar een Hombot is stil (en inderdaad, dat betekend dat hij minder hard zuigt. Bij tapijt gaat hij wel harder zuigen. Grotendeels is het borstelen, maar het werkt bij mijn ondergrond prima iig). Daarnaast als je een USB wifi stick a 10 euro erin steekt kan je hem per dag plannen, en in principe kan hij dan ook met http urls worden aangestuurd. Verder heeft hij geen lighthouse geneuzels nodig, al geloof ik dat een Neato een betere mapper is, en persoonlijk als ik een nieuwe robotstofzuiger zou ontwikkelen zou ik toch een fysieke bumpersensor erop doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 31-01-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 22:44
Ik heb zelf de Roomba 780 ben er heel tevreden over, nu wil ik nog een voor boven.

Ik zie bij de Lidl een Vileda robotstofzuiger :p is dit iets? Kan het me slecht voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Vandaag de Roomba 866 bij Mediamarkt gehaald. Het was een redelijke impulsaankoop, maar i.v.m. de BTW actie kwam het wel goed uit. Was al een tijd op zoek naar een robotstofzuiger in verband met de kat hier in huis. Na eerste keer opladen heb ik hem zojuist rond laten rijden door de U-vormige woonkamer + keuken.
Elke keer als de Roomba ergens tegenaan rijdt draait hij een slag en gaat dan weer verder. Hij rijdt dus redelijk kris kras door de woonkamer heen. Ondanks dat ik gisteren nog had gestofzuigd, zat het vuilbakje redelijk vol. Tot nu toe blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:23

FlyEragon

Alien Monkeys

DaYwaLkUr schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:08:
Ik zie bij de Lidl een Vileda robotstofzuiger :p is dit iets? Kan het me slecht voorstellen...
YouTube: Vileda M-488A Cleaning Robot Saugroboter Review
YouTube: Vileda Cleaning Robot im Test
YouTube: Vileda Cleaning Robot Saugroboter

Voor de prijs lijkt het geen slechte aankoop. Leuk instapmodel, zal wel met de minuut of eerder nog uitverkocht zijn. Als ik het goed begrepen heb is het niet alleen een borstel maar ook echt met zuigfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals velen ben ook ik op zoek naar een robotstofzuiger.

Ik dacht er eerst aan met een Dirt Deveil M607 te beginnen, lekker goedkoop en leuk om te proberen.
Vrij snel erna had ik toch het gevoel dat ik het automatisch opladen en starten snel een tekortkoming zou vinden.

Nu is mijn ook gevallen op de Dirt Devil M611. Deze is echter nergens op tweakers bekend en niemand praat er over, hij staat niet eens in de pricewatch.

Coolblue heeft hem voor 150 euro

Is er iemand hier die er ervaring mee heeft, of iemand kent met dit apparaat ?
De reviews op CoolBlue zijn best goed. Wat de specs betreft lijkt hij beter dan zijn grotere broer de M608. Die wat duurder is maar niet met dierenharen overweg kan.

Ik ben bij de Dirt Devil een beetje bang dat goedkoop duurkoop wordt. Iemand ervaringen met de robots op langere termijn ? moet hier "onderhoud" aan gebeuren of onderdelen vervangen ?

Ik heb een standaard rijtjeshuis van 110m2 huis met alleen laminaat. Geen kleden of tapijt. Ik zoek dus iets met een basisstation wat automatisch begint en terug rijd. We hebben hier 2 katten rond lopen die op zn tijd flink wat haar los laten.

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
De reviews die ik een jaar geleden las zeiden regelmatig "duurder is beter", vooral omdat het relatief nieuwe dingen zijn. De markt is nog jong en de producten zijn nog niet helemaal uitontwikkeld. Ik koos voor een relatief dure Neato. Ik hoopte op regelmatige software-updates, maar hun hele update-systeem wordt overhoop gehaald en misschien komt in maart de eerste update. Las dat het in dat bedrijf niet helemaal vlotjes liep. Mijn advies dus: zoek een stabiele fabrikant die een goed software-platform heeft waaraan nog functies toegevoegd kunnen worden in de toekomst. Zoek de Tesla van de robotstofzuigers ;)

Mijn Neato Botvac doet het trouwens best goed, maar hij vertoont af en toe wat vreemd gedrag. Zo loopt hij tegen een tafeltje op en zit soms vast in een grote open ruimte. Ik hoopte dus op meer actieve ontwikkeling.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

its_me_ schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:55:
Vandaag de Roomba 866 bij Mediamarkt gehaald. Het was een redelijke impulsaankoop, maar i.v.m. de BTW actie kwam het wel goed uit. Was al een tijd op zoek naar een robotstofzuiger in verband met de kat hier in huis. Na eerste keer opladen heb ik hem zojuist rond laten rijden door de U-vormige woonkamer + keuken.
Elke keer als de Roomba ergens tegenaan rijdt draait hij een slag en gaat dan weer verder. Hij rijdt dus redelijk kris kras door de woonkamer heen. Ondanks dat ik gisteren nog had gestofzuigd, zat het vuilbakje redelijk vol. Tot nu toe blij mee!
Ja, je moet er ook echt niet naar kijken zeg maar. Aan het einde van de rit is het bakje vol, de Roomba op de lader en de (woon)kamer schoon - daar gaat het om. Merk wel dat de Braava een stuk nauwkeurig is, maar die rijdt ook op eigen GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:27:
[...]

Update: ik was klaar met iBood en heb Neato gebeld. Moest een foto van de factuur opsturen en mijn shipping address. Resultaat: UPS verzendetiket voor insturen van de defecte. Wordt omgeruild voor een normale XV Signature, maar krijg er extra de speciale borstel en een extra HIgh performance filter bij om de Pro te matchen. De rest mocht ik houden, dus heb straks twee HP filters, en twee speciale borstels. Weet alleen niet of de vervanger nieuw of refurb is, maar dat gaan we zien. Moet er binnen twee weken zijn. Stuk beter als die halfbakken garantie van iBood iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 17:10

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Iemand ervaring met deze robot stofzuiger van de Lidl http://www.vileda.com/nl/relax-robot-4833.html kost maar 80 euro. Lijkt mij persoonlijk een mooie prijs voor een instap model om eens te proberen. Maar kan nog niet echt reviews vinden

[ Voor 10% gewijzigd door Smuggler op 01-02-2016 22:56 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 07:47
Smuggler schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:55:
Iemand ervaring met deze robot stofzuiger van de Lidl http://www.vileda.com/nl/relax-robot-4833.html kost maar 80 euro. Lijkt mij persoonlijk een mooie prijs voor een instap model om eens te proberen. Maar kan nog niet echt reviews vinden
Dude, kijk eens 5 posts boven je >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 17:10

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

wtf!, die hebben jullie er netjes tussen geplaatst ondertussen :P

Ik heb echt alle posts gelezen tussen 20 januari en nu in dit topic. En ik las alleen rumba en ibood verhalen.
het is duidelijk dat ik iemand moet gaan regelen om dat ding te gaan kopen.
Zelf ben ik die ochtend niet aanwezig in nederland :(.
Dus nu nog iemand zo gek krijgen om in die rij te gaan staan.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:26:
Zoals velen ben ook ik op zoek naar een robotstofzuiger.

Ik dacht er eerst aan met een Dirt Deveil M607 te beginnen, lekker goedkoop en leuk om te proberen.
Vrij snel erna had ik toch het gevoel dat ik het automatisch opladen en starten snel een tekortkoming zou vinden.

Nu is mijn ook gevallen op de Dirt Devil M611. Deze is echter nergens op tweakers bekend en niemand praat er over, hij staat niet eens in de pricewatch.

Coolblue heeft hem voor 150 euro

Is er iemand hier die er ervaring mee heeft, of iemand kent met dit apparaat ?
De reviews op CoolBlue zijn best goed. Wat de specs betreft lijkt hij beter dan zijn grotere broer de M608. Die wat duurder is maar niet met dierenharen overweg kan.

Ik ben bij de Dirt Devil een beetje bang dat goedkoop duurkoop wordt. Iemand ervaringen met de robots op langere termijn ? moet hier "onderhoud" aan gebeuren of onderdelen vervangen ?

Ik heb een standaard rijtjeshuis van 110m2 huis met alleen laminaat. Geen kleden of tapijt. Ik zoek dus iets met een basisstation wat automatisch begint en terug rijd. We hebben hier 2 katten rond lopen die op zn tijd flink wat haar los laten.

Tips zijn welkom :)
Ik heb 'm zojuist besteld bij Fonq (met kortingscode van 10 euro die ik hier gevonden had). Voor 140 euro durfde ik het wel aan om te proberen. Wij hebben een kruipend kind + hond en kat en ben het een beetje beu om elke avond te moeten stofzuigen. Maar heb aan de andere kant ook geen zin om honderden euro's uit te geven.

Zodra ik er iets over kan vertellen, zal ik dat hier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eerste bevinding: het ding zuigt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Laatst online: 21:22
Ook ik zoek een robotstofzuiger. Onze situatie is als volgt:
- Huis met 3 verdiepingen. Ik heb nog kindertrapjes dus stel me voor dat ik die gebruik om de trap af te zetten als de stofzuiger boven is.
- Hond, kat en twee kinderen. Overigens verharen de huisdieren weinig, nu stofzuigen we 2 a 3 keer in de week
- We hebben grotendeels tegels of laminaat liggen, afgezien van een klein stukje speelkleed en een hoogpolig tapijt. Het zou geen probleem zijn als het hoogpolig tapijt overgeslagen wordt.
- Stofzuigen graag als we weg zijn of slapen (maar zou dan dus stil moeten zijn).
- de bedoeling is dat het de inspanning verminderd. Als ik van alles af moet gaan zetten en verbouwen om dat ding zijn werk goed te laten (bijv. omdat het anders stukken vergeet) levert het ook niet op. Een beetje slim en automatisch is dus wel handig.
- dweilen zou top zijn maar ik geloof er niet in dat je een goede combinatie voor een normale prijs kan vinden dus dan laat ik dat liever voor wat het is

Ik vind de 450+ voor de Neato Botvacs wat aan de dure kant, rond de 300 zou ik beter kunnen hebben. Ook omdat ik me afvraag hoeveel jaren zo'n ding meegaat. Goedkoper zou natuurlijk nog fijner zijn maar 'duurder is beter' lijkt hier wel aardig op te gaan.

De niet-botvac stofzuigers van Neato stofzuigen weer minder bij de randjes maar ik heb niet een duidelijk overzicht van bijv. de voor- en nadelen van de Hombots en de verschillende types die ik daarvan zie. Plus dat die allemaal een stuk prijziger zijn dan een tijd geleden... Is er niet ergens een dedicated website waar je uitgebreid kan vergelijken?

[ Voor 5% gewijzigd door Bokkiej op 03-02-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
Kaizah schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:10:
Ik heb voor 163 euro een Chuwi Ilife v7 (China Gadget) gekocht, weinig reviews te vinden. Echter verschillende webshops bieden hem aan en alle gebruikerservaringen waren er wel positief over.

Mocht dit niet werken dan spring ik naar Neato kamp met 400+ euries.
Als bijdrage aan dit forum.

Ik heb de Chuwi binnen. Direct uit de doos, gelijk aangesloten en een rondje laten rijden. Na 1 uur ging hij weer terug naar zijn laadstation, met een prima gevulde stofbak.

's ochtends voordat ik vertrok naar werk heb ik Chuwi weer aangezet en alle deuren open gedaan in mijn 1-vloers appartement van 75 m².

Voor 163 euro ben ik zoet en zou ik er nog een paar kunnen kopen als cadeau voor pa/ma en zussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:43
Kaizah schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:46:
[...]

Ik heb de Chuwi binnen. Direct uit de doos, gelijk aangesloten en een rondje laten rijden. Na 1 uur ging hij weer terug naar zijn laadstation, met een prima gevulde stofbak.

's ochtends voordat ik vertrok naar werk heb ik Chuwi weer aangezet en alle deuren open gedaan in mijn 1-vloers appartement van 75 m².

Voor 163 euro ben ik zoet en zou ik er nog een paar kunnen kopen als cadeau voor pa/ma en zussen.
sorry mag ik vragen waar je deze heb gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
tinydeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
FlyEragon schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:39:
[...]

YouTube: Vileda M-488A Cleaning Robot Saugroboter Review
YouTube: Vileda Cleaning Robot im Test
YouTube: Vileda Cleaning Robot Saugroboter

Voor de prijs lijkt het geen slechte aankoop. Leuk instapmodel, zal wel met de minuut of eerder nog uitverkocht zijn. Als ik het goed begrepen heb is het niet alleen een borstel maar ook echt met zuigfunctie.
Ik heb hem gehaald, er zit inderdaad een zuigfunctie op. Een borstel aan de onderkant met erachter de zuigmond. En een zijborstel die volgens mij niet erg veel te doen heeft (klein).

Er zitten 3 knoppen op: s/m/l die de robot 5, 30 of 60 minuten laat rondrijden. De trapsensor werkt goed (in elk geval op een tafel). De robot kan niet tegen losse netwerkkabels (lijkt me dat elke robot dit probleem heeft) of iets te hoge drempels. Hij komt dan half los van de wielen maar weet zich er meestal wel na lang (dom) nadenken eruit te werken.

Dit is mijn eerste robotrobot, dus kan hem niet vergelijken met andere helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Onze Neato begint steeds vaker een error 4000 te geven als hij start. Volgens de support pagina (hier) zou het betekenen dat een van de sensoren geblokkeerd is.

Dat heb ik gecontroleerd en de laser boven op lijkt het soms niet goed te doen. Hij draait 2x en stopt dan weer. Als ik de laser handmatig aanzwengel dan blijft hij wel draaien. Heeft iemand of dat dit het begin van het einde van het motortje is en het beter is om het apparaat ter vervanging retour te sturen??

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:51
Ik heb sinds een paar dagen de Neato Botvac 85D en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben! Ondanks dat de avond ervoor gestofzuigd was heeft hij toch een aardige berg stof weten te vinden, de controls zijn zo eenvoudig dat m'n vrouw ook meteen doorhad hoe hij werkt en met hoop plezier het ding aanzet. Wat me wel opviel is dat het filter vrij snel vol zit, terwijl het bakje nog plek zat heeft. Opzich niet erg maar na 2 rondjes moet je het filter wel even leeg plukken.

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Webgnome schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:06:
Onze Neato begint steeds vaker een error 4000 te geven als hij start. Volgens de support pagina (hier) zou het betekenen dat een van de sensoren geblokkeerd is.

Dat heb ik gecontroleerd en de laser boven op lijkt het soms niet goed te doen. Hij draait 2x en stopt dan weer. Als ik de laser handmatig aanzwengel dan blijft hij wel draaien. Heeft iemand of dat dit het begin van het einde van het motortje is en het beter is om het apparaat ter vervanging retour te sturen??
Heb je nog garantie ?
Indien nee zou ik een poging kunnen doen hem te repareren (waarschijnlijk is de laser kapot/kapot aan het gaan). Als je nog garantie hebt even contact op nemen met Neato en een nieuwe toegestuurd krijgen en als je de oude mag houden neem ik die graag van je over :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Shunt schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:51:
[...]

Heb je nog garantie ?
Indien nee zou ik een poging kunnen doen hem te repareren (waarschijnlijk is de laser kapot/kapot aan het gaan). Als je nog garantie hebt even contact op nemen met Neato en een nieuwe toegestuurd krijgen en als je de oude mag houden neem ik die graag van je over :P
Direct contact opnemen met Neato of via de de winkel (coolblue). Maakt dat verschil ? :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Webgnome schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:55:
[...]

Direct contact opnemen met Neato of via de de winkel (coolblue). Maakt dat verschil ? :P
Cool blue is best goed met zijn garantie maar Neato direct werkt soms net wat sneller. Also je hebt een kans dat ze je defecte neato thuis laten staan ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 19:56
Ik zeg ook contact opnemen met Neato. Heb ik vorig jaar een keer moeten doen. Had binnen een week een nieuwe op de stoep staan. Distributie centrum zit in Nederland. Dus na akkoord is de nieuwe binnen 24 uur bij je bezorgd door UPS. En inderdaad grote kans dat de defecte thuis mag blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Brutuss schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:40:
Ik zeg ook contact opnemen met Neato. Heb ik vorig jaar een keer moeten doen. Had binnen een week een nieuwe op de stoep staan. Distributie centrum zit in Nederland. Dus na akkoord is de nieuwe binnen 24 uur bij je bezorgd door UPS. En inderdaad grote kans dat de defecte thuis mag blijven staan.
Bedankt voor deze info. Ik zal eerst wel eventjes de schoonmaak werkzaamheden voor de lazer gaan uitvoeren en kijken of er dan nog problemen ontstaan

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:31
Heb sinds een week of anderhalf de Dirt Devil Fusion M611 in gebruik.

Gezien de prijs ben ik er heel tevreden mee. Maar dan laat ik wel echt de prijs heel zwaar mee wegen. Positief vind ik dat het geluid meevalt (althans, ik had meer herrie verwacht) en dat de zuig-/veegkracht echt prima is. Als ik kijk na een rond hoeveel stof en hondenharen er in het opvangbakje zitten, doet ie zijn werk goed.

Wat ik minder vind is dat ie niet echt systematisch lijkt te werken (ik had gelezen dat ie dat wel doet). Hij heeft verschillende programma's die hij totaal willekeurig lijkt af te werken. Zo begint ie meestal met een rondje door de kamer langs de randen. Maar maakt dit bijvoorbeeld niet af tot hij alle randen heeft gehad. Ook betekent dit (soms) dat als hij een keer een tafelpoot tegenkomt, dat de Dirt Devil 5 x om die poot heen blijft draaien voordat ie verder gaat. Het randen-programma houdt namelijk in dat ie telkens probeert naar links te gaan en op die manier de hele kamer rond zou moeten gaan.

Toch lijkt ie soms toch te 'snappen' dat ie op een grotere open plek is en gaat dan als een spiraal rondjes draaien totdat ie iets raakt.

Een tweede nadeel (ontwerpfoutje?) is dat de borstel, met name de linker, na een tijd in zichzelf draait waardoor ie niet veel meer doet. Dus af en toe moet ik hem even optillen en de borstel weer uit elkaar trekken. Dit komt denk ik doordat juist die linker borstel continu langs de wanden gaat.

Maar al met al ben ik tevreden. Uiteindelijk komt ie overal alleen heeft ie dan sommige plekken al 5 x gehad. Niet erg op zich.

De voornaamste reden om ooit een andere te kopen, zou voor mij zijn dat die andere dan écht systematisch werkt, en dus niet meer dan een uur nodig heeft om, in onze niet al te grote woonkamer, overal geweest te zijn. En dat de robotstofzuiger 'snapt' dat hij onder een stoel is en weet hoe hij daar weer wegkomt zonder eerst 20x tegen poten en/of muur te beuken. Maar ja, dan praat je al gauw over een prijsverschil van 200 euro en dat is toch wel flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:06:

Veel sensoren en andere delen van de robot stofzuigers vervuilen na verloop van tijd nog al , hij zal dan helemaal uit elkaar moeten om weer goed functionerend te krijgen.

Hij is meestal niet stuk , maar is het dus stof en haren die diep in een motortje of sensor zijn binnen gedrongen en de werking blokkeren (geheel of gedeeltelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Bokkiej schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:15:
Ook ik zoek een robotstofzuiger. Onze situatie is als volgt:
- Huis met 3 verdiepingen. Ik kan dit deels afzetten met kinderhekjes maar het zou fijn zijn als dit niet hoeft én als ik vervolgens geen risico loopt dat het alsnog mis gaat ondanks ‘afgrondsensors’
- Hond, kat en twee kinderen. Overigens verharen de huisdieren weinig, nu stofzuigen we 2 a 3 keer in de week. Speciale borstel voor huisdieren is dus wat mij betreft geen vereiste.
- We zijn niet allergisch
- We hebben grotendeels tegels of laminaat liggen, afgezien van een klein stukje speelkleed en een hoogpolig tapijt. Het zou geen probleem zijn als het hoogpolig tapijt overgeslagen wordt.
- Stofzuigen graag als we weg zijn of slapen (maar zou dan dus stil moeten zijn. Da’s echter geen vereiste gezien de andere optie).
- de bedoeling is dat het de inspanning verminderd. Als ik elke keer van alles af moet gaan zetten en verbouwen om dat ding zijn werk goed te laten (bijv. omdat het anders stukken vergeet) levert het ook niet op. Een beetje slim en automatisch is dus wel handig.

Ik vind de 450+ voor de Neato Botvacs wat aan de dure kant, rond de 300 zou ik beter kunnen hebben. Ook omdat ik me afvraag hoeveel jaren zo'n ding meegaat. Goedkoper zou natuurlijk nog fijner zijn maar 'duurder is beter' lijkt hier wel aardig op te gaan.

De niet-botvac stofzuigers van Neato stofzuigen weer minder bij de randjes maar ik heb niet een duidelijk overzicht van bijv. de voor- en nadelen van de Hombots en de verschillende types die ik daarvan zie. Plus dat die allemaal een stuk prijziger zijn dan een tijd geleden... Is er niet ergens een dedicated website waar je uitgebreid kan vergelijken?
Intussen kijk ik vooral naar de Neato Botvac 70e en de LG Hom-bot Square (VR64702LVMT) . Reviews over beiden zijn wel positief. Directe vergelijkingen kom ik echter niet tegen... Het staat met bij de LG wat tegen dat hij nu 50 euro duurder is dan een paar weken geleden. Aan de andere kant, dat betekent niet dat het niet alsnog een betere keuze dan de neato kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Interessante robot voor lage prijs.
Kon hem alleen niet vinden bij tinydeal..
Bestel hem denk ik op aliexpress.

Hoe is je ervaring na een langere tijd?
Gaat hij over een kleine drempel heen?
Werkt de val beveiliging inc met de trap?
Verlaat hij ook de woonkamer om naar de volgende kamer te gaan om vervolgens zijn laad station weer te vinden?
Hoe heb jij de Chinese functies ontcijferd is er een Engelse handleiding?
Alvast bedankt!
Kaizah schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:46:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 10:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Vraagje, ik ben de trotse bezitter van een Roomba 620, ik ben alleen zo stom geweest me bij de aanschaf niet te bedenken dat een HEPA filter toch wel erg handig zou zijn met 2 katten en een hooikoortsallergie. Heeft er iemand een idee of er HEPA filters te krijgen zijn voor de 620? Ik kan ze namelijk niet vinden. Of misschien een linkje naar een mod zodat je er zelf een HEPA filter in kan bouwen. Anders ga ik zelf aan de slag, maar wie weet is iemand mij al voor geweest en kan ik het afkijken. Het zelfde type filter zit tenslotte al enige tijd in verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
http://nl.aliexpress.com/...tive_id=SB_20160222000745 voor de 600 serie staat er dus klinkt veelbelovend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
joostnl schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:59:
Interessante robot voor lage prijs.
Kon hem alleen niet vinden bij tinydeal..
Bestel hem denk ik op aliexpress.

Hoe is je ervaring na een langere tijd?
Gaat hij over een kleine drempel heen?
Werkt de val beveiliging inc met de trap?
Verlaat hij ook de woonkamer om naar de volgende kamer te gaan om vervolgens zijn laad station weer te vinden?
Hoe heb jij de Chinese functies ontcijferd is er een Engelse handleiding?
Alvast bedankt!

[...]
Goed, als je allesreiniger oid gebruikt met de microvezel doekje eronder, dan heb je gelijk ook een semi-dweilend apparaat.
Hij gaat over drempels heen,
Ik heb zelf geen trap dus weet niet of hij dat herkent.
Hij gaat in elke ruimte waar de deur open is en hij vindt zijn laadstation prima (wel zorgen dat hij nergens in verstrikt (kabels e.d.).
Het is echt simpel, zo uitgebreid is hij ook niet, zelfs zonder engelse handleiding.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Bedankt, hier vond ik de Engelse handleiding http://download.appinthes...glish%20User%20Manual.pdf
Kaizah schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:01:
[...]

Goed, als je allesreiniger oid gebruikt met de microvezel doekje eronder, dan heb je gelijk ook een semi-dweilend apparaat.
Hij gaat over drempels heen,
Ik heb zelf geen trap dus weet niet of hij dat herkent.
Hij gaat in elke ruimte waar de deur open is en hij vindt zijn laadstation prima (wel zorgen dat hij nergens in verstrikt (kabels e.d.).
Het is echt simpel, zo uitgebreid is hij ook niet, zelfs zonder engelse handleiding.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 08-10 19:19
Dag mede luie vrienden ;)
TL;DR: We hebben nu een Roomba 650. Wat zijn (naast een eventueel HEPA filter) redenen om te upgraden naar een ander model?

Wij zijn, mede door dit topic, ook gezwicht voor een robotstofzuiger. Nu heb ik letterlijk uren op de website van Coolblue, BOL en andere websites modellen zitten vergelijken en uiteindelijk maar gewoon de Roomba 650 besteld. Hoewel ik veel positieve verhalen over de LG Hom-Bot en de Neato Botvac las, moest ik toch ergens mee de knoop doorhakken.
Hoewel deze kriskras door de kamer gaat, zit het stofbakje iedere keer weer vol. Geeft een vies idee, want waar hij het vandaan haalt... Hij vindt tot nu toe ook steeds het dock weer terug, ook boven waar ik uit luiigheid een tweede dock heb neergezet.

Onder het idee van "duurder is beter", de 650 zie ik eigenlijk nog als instapmodel (van iig iRobot).
Wat maakt een duurder/ander model nou nóg beter?

Is er een merkbaar verschil tussen deze die kriskras gaat of eentje die een kaart van de ruimtes maakt?
Wij hebben geen behoefte aan een HEPA filter, maar wat zouden nou redenen zijn om toch nog voor een hoger of ander model te kiezen? Wel hebben we twee katten, dus bijvoorbeeld de Miele Scout valt al af omdat ik heb gelezen dat dierenharen daar makkelijk in verstrikt raken.

De woonkamer betreft een ruimte van 54m2 volledig PVC met een laagpolig vloerkleed onder de salontafel en boven ongeveer 37m2 aan laminaat.

Mijn vriendin zegt: Deze bevalt toch, wat zeur je nou :(
Mijn gadgetmind zegt: Of je nou €300 of €500 investeert... je wil niet besparen op net die éne feature :+
Pagina: 1 ... 26 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.