Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typisch vrouwen.
Als het op techniek aankomt is het vaak, maar hij doet het toch nog :+

Ik heb zelf de 760, die is volgens mij bijna gelijk aan de 650, alleen hepa filters.
http://www.onefamilysblog...eries-review-530-535.html

De 760 was toen in de aanbieding bij iBood voor 350 euro. Anders had ik waarschijnlijk ook de 500/600+ serie genomen. Het kris-kras schoonmaken is een eigenschap van de Roomba zelf volgens mij, de software 'mapt' niet de kamer zoals bijvoorbeeld andere merken (Philips?)

De 780 heft Room-to-room Navigation, volgens mij blijft hij dan binnen 1 kamer dmv de lighthouse en gaat pas naar de andere als die schoon is.

Verder heeft de duurste dan full house cleaning stuff
Entire Level Cleaning with Recharge & Resume along with Carpet Boost: These are features in the newest 980 model. The former feature allows an entire level of your home to be cleaned (up to 2 hours) - if the battery runs out, the recharge & resume feature comes into play - it automatically returns to the charging base, recharges, and resumes until the job is done. The Carpet Boost feature increases the motor power as the Roomba transitions from regular floors to carpeted floors.
Maar dan tik je ook wel ff 900 euro neer natuurlijk *O*
The 900, 800, 700, 600, and 500-series Roomba’s are excellent products that can save busy households’ valuable time. Among the Roomba 500 and 600 series models, our recommendation is to go with the basic model with the best proven technology: Roomba 620 (~$324) or Roomba 630 (~$349) depending on whether you need the virtual wall or not - the latter ships with one while the former does not. If you need the scheduling functionality, go for the Roomba 650 for around $50 more. Among the 700-series models, the Roomba 770 (~$449) has all the new technologies introduced in the 700-series - Dual Hepa Filters, Aerovac Series 2, and Dirt Detect Series 2. The top-end model in the same series is the Roomba 790. It has room-to-room navigation virtual lighthouse technology, touch-pad control, and wireless command center as the additional features. It was priced at $200 more when it first came out. Currently, it sells for ~$75 more and that makes it a very good value. Among the new 800-series models, the best value is the Roomba 870 for $585 - it has the key technology enhancements made in that series (Tangle-Free AeroForce™ Extractors, Airflow Accelerator, High-Efficiency Vacuum, XLife Battery) but lacks a remote and the virtual light house (room-to-room navigation). If you need those, go with the top-end Roomba 880 for ~$75 more.

[ Voor 44% gewijzigd door Viper® op 23-02-2016 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 19:56
Bokkiej schreef op zondag 21 februari 2016 @ 09:42:
[...]

Intussen kijk ik vooral naar de Neato Botvac 70e en de LG Hom-bot Square (VR64702LVMT) . Reviews over beiden zijn wel positief. Directe vergelijkingen kom ik echter niet tegen... Het staat met bij de LG wat tegen dat hij nu 50 euro duurder is dan een paar weken geleden. Aan de andere kant, dat betekent niet dat het niet alsnog een betere keuze dan de neato kan zijn...
Het is en blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur maar ik zou voor de duurdere Neato gaan. Heb twee keer een LG geprobeerd (twee verschillende versies) daarna de Neato voor een goede omruil deal weten te krijgen.

Ik ben erg blij met de Neato. Heb er inmiddels al twee versleten (rijd hier dagelijks rond). Laatst de Botvac connected gekocht en de oude nog goed weten te verkopen.

Ook de service ben ik zeer over te spreken. Het duurde langer om hem op te sturen en terug te krijgen na onderzoek van de betreffende webshop dan dat je met hun direct doet communiceren.

De Neato's zijn degelijk gemaakt en hebben een mooie grote borstel en opvangbak. Hij rijd systematisch en daardoor ook economisch en snel.

[ Voor 6% gewijzigd door Brutuss op 23-02-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27
Brutuss schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:01:
[...]

Het is en blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur maar ik zou voor de duurdere Neato gaan. Heb twee keer een LG geprobeerd (twee verschillende versies) daarna de Neato voor een goede omruil deal weten te krijgen.

Ik ben erg blij met de Neato. Heb er inmiddels al twee versleten (rijd hier dagelijks rond). Laatst de Botvac connected gekocht en de oude nog goed weten te verkopen.

Ook de service ben ik zeer over te spreken. Het duurde langer om hem op te sturen en terug te krijgen na onderzoek van de betreffende webshop dan dat je met hun direct doet communiceren.

De Neato's zijn degelijk gemaakt en hebben een mooie grote borstel en opvangbak. Hij rijd systematisch en daardoor ook economisch en snel.
Hoe lang hebben beide neato's succesvol rond gereden voordat ze kuren gingen vertonen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

Shunt

Boe

Webgnome schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:31:
[...]

Hoe lang hebben beide neato's succesvol rond gereden voordat ze kuren gingen vertonen?
Ga er vanuit dat bij normaal gebruik zo'n apparaat zeker 3 / 4 jaar mee moet kunnen gaan. Staat dat ding iedere dag te zuigen dan zul je zo rond jaartje twee (afhankelijk van de grote van het appartement / huis) ergens een keer een accu moeten vervangen. Ik heb hier neato's staan die het 4 jaar + vol gehouden hebben voordat er een defect optreed maar ik heb hier ook modelletjes staan die een stuk jonger zijn voor ze een reparatie nodig hebben. Het komt allemaal neer op geluk hebben er er netjes mee om gaan.
Het is over het algemeen wel dat een oude type roomba langer mee kan gaan omdat daar simpelweg geen echte complexe onderdelen in zitten naast een bumper een borstel en een piep klein stofzuigertje. Maar met de nieuwe serie roomba's kan ook al een stuk meer mis (grotere en betere zuig mond en meer logica).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Om aan te haken op die post. Onze Roomba 560 uit 2008 (ja alweer 8 jaar oud) draait nog steeds zijn rondjes. Heerlijk apparaat. Af en toe moeten we iets vervangen, de onderdelen-verkrijgbaarheid is uitstekend, maar hij blijft het uitstekend doen.

Kosten:
- Aanschaf 400€
- De tandwielunit na 2 jaar (nu een gelagerde die veel beter is en geen haren binnenlaat) voor 100€
- 1 accu voor 68€
- 1 accu voor 53€
- 1 accu voor 53€ (lithium ion)
- Borstellagers, zijborstel, soft bumber 17€
- Zijborstelmotor 27€
- Derde wieltje 10€

728 euro op 8 jaar tijd

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@internetinfo in "Robotstofzuigers"
Als hij nu gewoon doet wat hij moet doen, dan heb je toch geen nieuwe nodig?

Persoonlijk waarom ik voor een hombot ben gegaan is omdat (iig officieel) de Roomba zijn lighthouses nodig heeft om fatsoenlijk met meerdere kamers om te kunnen gaan, en een Hombot dat niet nodig heeft. Verder heb ik nog wel een lijstje voordelen van een 'echte' robotstofzuiger tov eentje van 150 euro bij de Aldi (waar overigens niks mis mee is, heb ik ook een tijd plezier van gehad, maar een duurdere heeft wel voordelen). Maar ik neem aan dat een robotstofuiger van 300+ euro wel meeste standaard features heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 24-02-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Oh ik wil geen nieuwe hoor. Ik vind het altijd een sport om iets liefst een beetje langer te gebruiken en Roomba's zijn daar prima geschikt voor. Kan me ook niet voorstellen dat de primaire functie zuigen zoveel beter zou zijn op een nieuw model. Hooguit de navigatie, die natuurlijk crap is op mijn Roomba. Nouja, dan doet hij er wat langer over :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 19:56
Webgnome schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:31:
[...]

Die vraag had ik natuurlijk kunnen verwachten ;)

Ik gebruik apparaten niet tot ze defect zijn of volledig versleten. Ik verkoop ze meestal op een goed punt om zelf tegen een klein bedrag een nieuwe te kopen.

De eerste had na een klein jaar een probleem alwaar ik dus nog binnen garantie een nieuwe voor gekregen heb. De oude mocht ik toen houden. Deze heb ik daarna helemaal open gemaakt om te hem in eerste instantie te bestuderen (blijft interessant hoe het allemaal werkt :). Niks raars gevonden alles netjes schoon gemaakt daarna enkele keren getest en liep weer als een zonnetje _/-\o_ Deze heb ik na goed testen daarna verkocht.

Aangezien ze het oude model voor mij niet meer konden leveren had ik de nieuwere Botvac serie gekregen :9~ deze heeft ook ongeveer 1,5 jaar gedraaid alwaar ik hem weer verkocht heb en nu de botvac connected heb gekocht.

Zoals je dus kunt lezen heb ik al ervaring gehad met de service van Neato en verschillende modellen uit de serie. Tot nu toe over alles zeer tevreden. Ik zou hem ook niet meer kunnen / willen missen. Gaat hij vandaag buiten garantie (is net nieuw dus heb nog garantie ;) ) stuk dan koop ik meteen weer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:16
Wil ik hem bestellen, blijkt de website waar de botvac 70e op stond hem toch niet te kunnen leveren... Balen! Het rare is dat de LGs allemaal duurder zijn geworden en de nieuwe serie botvacs er nog niet is terwijl sommige oude al wel EoL zijn. Blijkbaar net twee maanden te laat besloten dat ik er eentje wou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
psy schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:36:
Oh ik wil geen nieuwe hoor. Ik vind het altijd een sport om iets liefst een beetje langer te gebruiken en Roomba's zijn daar prima geschikt voor. Kan me ook niet voorstellen dat de primaire functie zuigen zoveel beter zou zijn op een nieuw model. Hooguit de navigatie, die natuurlijk crap is op mijn Roomba. Nouja, dan doet hij er wat langer over :)
Excuus, ik heb erbij gevoegd welke reactie hij op bedoelt was. Ik denk dat ik op de één na laatste pagina ofzo aan het kijken was, want ik dacht dat dat de laatste reactie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 08-10 19:19
Sissors schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:28:
@internetinfo in "Robotstofzuigers"
Als hij nu gewoon doet wat hij moet doen, dan heb je toch geen nieuwe nodig?
True that, maar het kriebelt kriebelde zo; wat is er nog meer te behalen. De Roomba 650 lijkt zijn werk goed te doen, maar het kriskrassen en soms 10 minuten onder de eettafel vastzitten zit me ietwat tegen; al draait dat ding enkel als we er zelf niet eens zijn. Typische luxekwestie dus.

Vandaag ben ik alsnog voor de bijl gegaan en heb ik op de iBood Hunt de Neato Botvac Connected voor €588 gekocht :p Nu kan ik in ieder geval kijken en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 08-10 19:19
Schaamteloze dubbelpost, maar met het doel om de bookmarks te triggeren:
Vandaag bij de 1DayFly een "Camry robotsweeper" voor €89,95 + €6,95 verzenden.

Wellicht leuk voor hen die twijfelen of er simpelweg een maximum bedrag voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Neato Botvac D75 bij iBood: https://www.ibood.com/hom...017/neato-botvac-d75.html . €419 + 5,95. In de pricewatch momenteel €470, in december een dip geweest tot €445 dus het is ook echt wel iets goedkoper dan normaal. Jammer dat het eigenlijk net boven mijn budget zit...

Hier wat informatie over de verschillen in de serie, en t.o.v. de serie ervoor: http://www.vacuumsguide.com/neato-botvac-d85-d80-d75/ .
The only differences between D75/D80/D85 are the color and the accessories that come in the box
The D75 cames with a standard filter and spiral brush
The D80 comes with 1 Hp filter and a combo brush
The D85 comes with 3 hp filters and a combo brush
Dus:
(...) there is only one Combo Brush size for all Neato D series units. So If I buy a combo brush($40) and Hp filter ($4) my D75 will be upgraded to D85.
Als ik het goed begrijp is de D75 dus ongeveer de nieuwe 70E, die niet al te lang geleden bijna 100 euro goedkoper was (maar niet meer te krijgen voor die prijs). Ik kan niet duidelijk vinden wat het verschil is tussen de D series en de serie ervoor. Ik lees iets over Spinflow technology, een hair cleaning tool om de borstel schoon te maken en blade brush (oud) vs. spiral brush (nieuw).

EDIT: en nog 4% cashback mogelijk: https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/ibood .

[ Voor 64% gewijzigd door Bokkiej op 09-03-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:48
Ik wil ook een robot gaan aanschaffen, alleen ik twijfel.

Hier een gelijkvloers appartement, zonder huisdieren/kinderen en ook zonder allergieën.

Ik wil wel graag een goede robot kopen, maar ik denk dat de neato botvac d85 een beetje te overdreven is.

Of zouden jullie deze als het budget het toelaat wel altijd aanraden?
Anders zou het de hombot of signature pro worden, alhoewel ik er wel aan twijfel dat de pro geen zijborstels heeft.

Dus is de d85 zijn meerprijs echt waard, of is het in mijn geval misschien overkill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Zoals hier boven aangeraden is de 75d gelijk aan de 85d op de extra borstel en filters na.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Die borstel is misschien wel iets stiller dan die van de 75d. Verder heeft het geen zin als je geen allergie of huisdieren hebt. Ik neem aan dat je hem laat stofzuigen als jij er niet bent dus dan kan je beter je geld op zak houden.
Hombot en signature pro zuigen net wat minder goed dus dan hangt het er vanaf of je dat de meerprijs waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:48
Bokkiej schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:52:
Die borstel is misschien wel iets stiller dan die van de 75d. Verder heeft het geen zin als je geen allergie of huisdieren hebt. Ik neem aan dat je hem laat stofzuigen als jij er niet bent dus dan kan je beter je geld op zak houden.
Hombot en signature pro zuigen net wat minder goed dus dan hangt het er vanaf of je dat de meerprijs waard vindt.
Oke, duidelijk, de d85 is op dit moment "maar" 50 euro duurder...

Ik ga wel een aanbieding links of rechts afwachten voor de d75/d85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 18:23
Ik heb hier een Neato die de laatste paar dagen vaag doet.....

Hij kan de hele kamer doorgaan en dan de keuken meenemen en dan opeens vanuit het niets gaat hij linksom steeds kleinere cirkels draaien tot hij stopt met 'Please clear my path'

Sensoren en dergelijke al schoongemaakt met een busje perslucht, dat draaiding bovenop doet het ook OK. Stootbar klikt gewoon nog maar geen idee wat het nu is.

Factory reset hielp ook niet.

Wat ook een probleem is is dat de start knop depressed blijft....kortom als je er nu tegen stoot gaat hij aan. Heb al wat tips van Neato gehad maar tot op heden geen oplossing.

Unit heeft nog wel garantie, iemand nog ideeën?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

SpoekGTi schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:39:
Ik heb hier een Neato die de laatste paar dagen vaag doet.....

Hij kan de hele kamer doorgaan en dan de keuken meenemen en dan opeens vanuit het niets gaat hij linksom steeds kleinere cirkels draaien tot hij stopt met 'Please clear my path'

Sensoren en dergelijke al schoongemaakt met een busje perslucht, dat draaiding bovenop doet het ook OK. Stootbar klikt gewoon nog maar geen idee wat het nu is.

Factory reset hielp ook niet.

Wat ook een probleem is is dat de start knop depressed blijft....kortom als je er nu tegen stoot gaat hij aan. Heb al wat tips van Neato gehad maar tot op heden geen oplossing.

Unit heeft nog wel garantie, iemand nog ideeën?
Wat voor neato gaat het om?
Mij lijkt het namelijk dat hij wat euh vies is aangezien dek nop ingedrukt blijft en die melding clear my path kan zijn dat de motoren van de neato hem niet meer vooruit gereden krijgt op zijn wieltjes. Dat los je als hij nog binnen garantie valt is op door hem op te sturen direct via neato en als je geen garantie hebt zal het open maken zijn schoon maken van binnen en buiten en de motor unit's vervangen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Het gaat om een Signature XV.

Wieltje zou wel verklaren waarom hij een afwijking alleen naar links heeft maar goed gisteren reed hij op een moment ook weer een hele tijd recht.

Garantie heeft hij is net 3 kwart jaar oud.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

SpoekGTi schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:49:
Het gaat om een Signature XV.

Wieltje zou wel verklaren waarom hij een afwijking alleen naar links heeft maar goed gisteren reed hij op een moment ook weer een hele tijd recht.

Garantie heeft hij is net 3 kwart jaar oud.
Heb je toevallig veel besten met lang haar ( vriendin telt ook ;) ).
Die kunnen namelijk om de asjes van de wielen draaien en uit eindelijk voor een stroeve werking zorgen.
(je zou de wieltjes los kunnen schroeven (even met neato contact op nemen of dat mag voor de garantie) (hoeft hij niet voor open). Verder probeer eens de wieltjes met de hand te bewegen en kijk of er een van de wielen stroever draait dan de andere.

Als neato nee zegt blijf er maar vanaf gewoon gelijk een RMA aan maken daar. Op het moment dat je XV opgehaald is sturen ze je als het goed is meteen een nieuwe toe.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Zal morgenavond nog eens sleutel aan hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:17
Na een tijd gezocht/ingelezen te hebben uiteindelijk de LG Hombot aangeschaft. Stond eerst op het punt om de Dirt Devil M611 te kopen omdat ik geen honderden euro's uit wilde geven voor zo'n ding (toch een beetje een speeltje voor mij). Uiteindelijk toen ik zag dat de Dirt Devil weinig intelligentie heeft en dus maar wat rond rijdt en het feit dat dat ding continue botst omdat ie geen afstandsensors heeft maar een bumper, besloten voor een Hombot te gaan.
Met name vanwege de intelligentie (mapping), opties en sensors voor toch nog een schappelijke prijs.
Model is de VR64702LVMT, dus de T versie die meer dan 100 euro goedkoper is dan de VR64702LVM (dus zonder T). Wat ik zo zag heeft die T versie geen dweilding en geen afstandsbediening. Verder kon ik zo geen verschil ontdekken.

Gisteren het ding ontvangen en tot mijn verbazing zaten er wel een dweilding, een afstandsbediening en reserveborstels bij. Dan snap ik niet wat het verschil is met de duurdere versie, maar goed :)

Eerste paar testruns zijn erg positief. Hij gaat goed door de hele kamer en open keuken, boven verwachting onder eettafel. Hij vindt ook altijd zijn homebase terug, ondanks dat ik die op een plek heb staan waar weinig open ruimte omheen is (volgens de manual moet je behoorlijk wat vrije ruimte rondom basis hebben).

Er is bij ons 1 uitdaging; een hoogpolig tapijt. Normaal rijdt ie daar op en komt ie vast te zitten (draden van tapijt winden zich om de borstels heen). Apparaat stopt dan netjes en roept om hulp.
Daarna heb ik het dweildoekje (droog) incl houder bevestigt en het voordeel daarvan is dat het apparaat weet dat dat ding eraan zit en dan zegt dat ie niet op tapijten gaat rijden vanwege dweildoekje.
En warempel, hij "botst" als het ware tegen/op het tapijt en draait zich dan om. Dus het lijkt erop dat hij in deze configuratie het tapijt mijdt.

De hoogte is ook perfect, iets van 9 cm hoog en dat is precies voldoende voor onder de bank en onder de kasten. Nadeel is wel dat je daardoor wel de kabels die onder de kast liggen wil opeten, dus dat dwingt me de kabels weg te werken :)

Dan waar het ding voor bedoelt is: stofzuigen. De dag ervoor nog gezogen met een normale stofzuiger, maar het bakje van de Hombot zat behoorlijk vol na een volledige rit. Dus dat viel zeker niet tegen.

Goed, ik heb het ding pas een halve dag, dus ik zal vast nog wel dingen tegen komen, maar de eerste kennismaking is positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:12
xopsterx schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:44:
Hij vindt ook altijd zijn homebase terug, ondanks dat ik die op een plek heb staan waar weinig open ruimte omheen is (volgens de manual moet je behoorlijk wat vrije ruimte rondom basis hebben).
Ja, dat viel me ook reuze mee. Van belang is vooral dat hij voldoende ruimte aan de voorkant heeft, links en rechts maakt veel minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
D75 van ibood gisteren binnen. Is nog best groot en lomp! Na een paar uur opladen geprobeerd. Hij vermijdt het hoogpolig tapijt behalve bij de zijanten, dan probeert hij er toch half op te rijden waarna hij vast komt. Dat lijkt iets waar we wel omheen kunnen werken met of de strip of iets ervoor zetten. Alle andere problemen (zoals vastzitten onder een kast waar hij net op het verkeerde stukje eruit wou) loste hij vanzelf op. Langs het trapgat deed hij zonder problemen. Na afloop was er veel meer opgezogen dan ik had verwacht! Grappig dat hij je vervolgens bedankt als je hem vervolgens leegt...
Mijn kinderen en huisdieren werden er wel wat druk van maar het zal wel wennen 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Iemand enig idee hoe je het geluid van de Neato Botvac 85 uit kunt schakelen zonder de robot uit elkaar te halen en de speaker te slopen?

Ik ben echt helemaal klaar met z'n gezeik. Het blijft maar doorgaan en ik ben er zelfs achtergekomen dat mijn buren en ik het geklaag (dat om de minuut te horen is..) zelfs in onze tuinen kunnen horen door het ventilatierooster boven mijn raam. Echt tof als hij om 12:00 uur vastloopt en ik pas 's avonds laat thuis kom.

Heb ook al gekeken of er via de USB-poort iets valt aan te passen, maar in het overzicht zie ik niets dat met geluid uitschakelen te maken heeft.

Het geluid helemaal uit hoeft van mij ook niet per se, maar na 1x een melding geven moet hij gewoon kappen. Zoals een Roomba dat ook doet.

Wie helpt mij van de 300 klagende zeurtoontjes per uur af? :/

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Gizz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:38:
Heb ook al gekeken of er via de USB-poort iets valt aan te passen, maar in het overzicht zie ik niets dat met geluid uitschakelen te maken heeft.
Dat commando "PlaySound Stop" al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als ik de handleiding goed begrijp kun je tijdens het debuggen via USB bepaalde testgeluiden starten en met het stop-commando afbreken. Het is geen instelling die bewaard wordt om tijdens het normale functioneren van de robot alle geluiden uit te schakelen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Gizz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:56:
Als ik de handleiding goed begrijp kun je tijdens het debuggen via USB bepaalde testgeluiden starten en met het stop-commando afbreken. Het is geen instelling die bewaard wordt om tijdens het normale functioneren van de robot alle geluiden uit te schakelen.
Worden die testgeluiden dan continue afgespeeld, als in een soort loop? Want als ik naar m'n eigen hombot kijk, dan zijn die berichten zo kort dat ze al afgelopen zijn voordat dat stopcommando ingetypt is. Misschien dat het langste bericht hooguit 5 seconden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een Neato D85; hij gaat tijdens het schoonmaken regelmatig terug naar het basisstation om op te laden en daarna weer verder te gaan. Hoe lang doet hij bij jullie met een volle accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:33:
Heb sinds kort een Neato D85; hij gaat tijdens het schoonmaken regelmatig terug naar het basisstation om op te laden en daarna weer verder te gaan. Hoe lang doet hij bij jullie met een volle accu?
Dit klinkt als dat het snel nodig is om je batterij te calibreren:
https://www.neatorobotics...ating-your-neato-battery/

Normale run-time is tussen 60 en 80 minuten op één charge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

grun93 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:03:
[...]

Worden die testgeluiden dan continue afgespeeld, als in een soort loop? Want als ik naar m'n eigen hombot kijk, dan zijn die berichten zo kort dat ze al afgelopen zijn voordat dat stopcommando ingetypt is. Misschien dat het langste bericht hooguit 5 seconden is.
Ik ga volgende week dit eens uittesten :)
Heb sinds kort een Neato D85; hij gaat tijdens het schoonmaken regelmatig terug naar het basisstation om op te laden en daarna weer verder te gaan.
Heb je gedaan wat in de handleiding staat: de eerste 3x de accu helemaal opladen en de Neato laten rijden tot hij leeg is? Dus het basisstation uit zodat hij niet tussendoor gaat bijtanken.

Copy paste uit de handleiding:
Before using, charge your Neato overnight – about 12 hours.
IMPORTANT! To get the most from your battery, charge it and discharge it completely two to three times.

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 26-03-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dan heb je óf een heel groot huis of je hebt inderdaad niet de instructries door gelezen ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duinsel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 10:32
De zijborstel van mijn Neato Botvac 70e doet het niet meer. Waarschijnlijk zal het snaartje gebroken zijn aan de binnenkant, ik heb nog niet gekeken moet ik bekennen (zit nogal diep).
Ik heb dit soort snaartjes niet gezien als product bij allerhande robot reparatieshops. Weet iemand een plek waar Neato snaartjes schappelijk te koop zijn, of anders generieke snaartjes van de goede afmetingen? (~ 2mm x 25mm rond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

duinsel schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:11:
De zijborstel van mijn Neato Botvac 70e doet het niet meer. Waarschijnlijk zal het snaartje gebroken zijn aan de binnenkant, ik heb nog niet gekeken moet ik bekennen (zit nogal diep).
Ik heb dit soort snaartjes niet gezien als product bij allerhande robot reparatieshops. Weet iemand een plek waar Neato snaartjes schappelijk te koop zijn, of anders generieke snaartjes van de goede afmetingen? (~ 2mm x 25mm rond)
Ik heb geen flauw idee of ze los te bestellen zijn maar heb je niet nog gewoon garantie?
Ik heb hier nog wel wat snaartjes liggen van de neato lidar maar die zullen te dun en te groot zijn. Het is wel jammer dat zonder dat zij borsteltje hij echt een stuk minder zuigt uit eigen ervaring.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Shunt schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:06:
[...]

Cool blue is best goed met zijn garantie maar Neato direct werkt soms net wat sneller. Also je hebt een kans dat ze je defecte neato thuis laten staan ;)
En een paar weken verder hebben we een nieuwe Neato binnen gekregen deze week. Had eerst nog de hoop dat het apparaat wat storingen had. Dus pas eind Maart de neato daadwerkelijk opgestuurd. 2 weken later een gloedje gloedje nieuwe D85 thuis ontvangen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik ben ondertussen de garantie van Coolblue aan het testen met een kapotte Hombot. Blijkbaar is er iets mis met zijn accu of zijn accu uitlees circuits: Hij gaat vrolijk stofzuigen, en na 15 seconde valt hij in één keer uit. Zet ik hem dan op zijn basisstation dan gaat hij laden en knippert hij dat zijn accu helemaal leeg is. Om dan een error geluidje te laten horen, en weer door te gaan met opladen enkel nu zegt hij dat zijn accu helemaal vol zit al. Oftewel na een paar minuten stopt hij dan helemaal met laden omdat hij denkt dat zijn accu 100% vol is, terwijl die compleet leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:56:
Ik ben ondertussen de garantie van Coolblue aan het testen met een kapotte Hombot. Blijkbaar is er iets mis met zijn accu of zijn accu uitlees circuits: Hij gaat vrolijk stofzuigen, en na 15 seconde valt hij in één keer uit. Zet ik hem dan op zijn basisstation dan gaat hij laden en knippert hij dat zijn accu helemaal leeg is. Om dan een error geluidje te laten horen, en weer door te gaan met opladen enkel nu zegt hij dat zijn accu helemaal vol zit al. Oftewel na een paar minuten stopt hij dan helemaal met laden omdat hij denkt dat zijn accu 100% vol is, terwijl die compleet leeg is.
Met m'n Neato was Coolblue echt een topper! Tot drie keer toe zonder vragen of problemen binnen een week een nieuwe in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Sander schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:24:
[...]

Met m'n Neato was Coolblue echt een topper! Tot drie keer toe zonder vragen of problemen binnen een week een nieuwe in huis.
Klinkt alsof ze het beleid van Neato zelf aanhouden. :D

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duinsel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 10:32
Shunt schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:16:
[...]

Ik heb geen flauw idee of ze los te bestellen zijn maar heb je niet nog gewoon garantie?
Ik heb hier nog wel wat snaartjes liggen van de neato lidar maar die zullen te dun en te groot zijn. Het is wel jammer dat zonder dat zij borsteltje hij echt een stuk minder zuigt uit eigen ervaring.
Bedankt voor je antwoord. Hij is net 1 jaar oud geweest, maar ik zag 2jr garantie dus dat ga ik inderdaad maar eens proberen. (CoolBlue)

Evengoed lijkt me dat die snaartjes ook vaker en buiten garantie kunnen breken, dus daarom ben ik alsnog nieuwsgierig of er handige webshops zijn met alle soorten en maten snaartjes. Wat ik zelf vond had niet de goede maten in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:24
Met een volle accu doet mijn neato (weet even niet welk type) zonder probleem een kamer/keuken van 80m2. Maar ik kijk eigenlijk maar zelden wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:14
Vandaag bij ibood de irobot Roomba 865 in de aanbieding. Is dat wat? Ben zelf meer gecharmeerd van het patroon rijden van de neato. Alleen jammer dat die connect zo duur is..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sander schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:24:
[...]

Bij mijne duurde het helaas wat langer, een twee weken voor het bericht kwam dat hij gefixed was. En dat was een week geleden want ondertussen zijn ze hem kwijtgeraakt :P.

Oftewel ze gaan me het aankoopbedrag als tegoed bij hun teruggeven omdat ik toen een tweedekansje had gekocht. Maar wat nu?

Ik krijg iets van 280 euro tegoed, waar wel iets bij kan, maar het gaat geen 600 euro totaal worden. Eén optie is dezelfde (of bijna dezelfde, al die hombots lijken identiek) als tweedekansje te kopen: http://www.robotstofzuige...07227/lg-vr64702lvmt.html (of als nieuw). Nadeel van de tweedekansjes is dat ze wel oud zijn met maar één jaar garantie erop. (Nu was dat ongeveer wat ik ook nog zou hebben op mijn oude, dus het is wel een optie).

Een Neato zou ik wel willen, maar de enige onder de 500 euro (http://www.robotstofzuige...7/neato-xv-signature.html) heeft geen zijborstel, en ik ben er niet echt van overtuigd dat die even goed kan schoonmaken als eentje met zijborstel. En helaas zit er qua prijs een gigantisch gat tussen deze en de eerste met zijborstel.

De laatste optie is een Roomba 650 (http://www.robotstofzuige...27/irobot-roomba-650.html). Grootste probleem wat ik daarmee heb zijn de virtual walls. Ik heb geen behoefte echt om naast elke deur zo'n ding neer te moeten zetten. Nu heb ik niet de moeilijkste woning, standaard moet hij drie ruimtes schoonmaken: Woonkamer + keuken, gang, slaapkamer. Weet iemand of hij daarvoor echt die dingen nodig heeft of dat hij ook zonder die zijn weg weet te vinden? (Edit: Ding ondersteund geen lighthouses, dus hij moet het sowieso zonder daarmee zien te navigeren dus).

Edit: Jullie zijn ook geen hulp zeg :P. Maar besloten een nieuwe Hombot te kopen. Een Neato was echt eentje die ik wel wilde, maar dat effectief een zijborsteltje evenveel kost als de hele robot gaat me iets te ver. En die wilde ik wel erbij hebben. Dus dan bleef over Hombot vs Roomba, en om meerdere kamers probleemloos aan te kunnen dus de Hombot geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 30-04-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-10 21:20
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en heb wel wat gevonden denk ik, nu hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Wij hebben een labrador en 2 katten rond huppelen bij ons thuis en hebben dus veel dierenharen, nu ben ik deze tegen gekomen (http://www.robotstofzuige...rt-devil-fusion-m611.html (filter vinkje dierenharen werkt daar blijkbaar niet goed, want daar stond deze niet tussen).

Nu hebben wij beneden en boven laminaat liggen, en beneden een tapijt van 2 bij 1.5 meter ofzo, zou deze geschikt zijn voor ons thuis? Ik las iets over zuigkracht en laminaat.

Heeft iemand anders misschien tips voor een robotstofzuiger voor ons, of ergens waar ik nog verder kan zoeken (waar de filter voor dierenharen wel goed werkt :p)

edit; vind de prijs van deze stofzuiger wel super zo, maar het zou nog iets duurder mogen, dacht iets tussen de max van 200-250

[ Voor 7% gewijzigd door MyKey op 01-05-2016 20:18 ]

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 08:58
Heeft er iemand ervaring met deze : https://rentepunten.ing.n...omAutocomplete=true#92004 klinkt opzich wel een beetje als een koopje (als je voldoende rente punten hebt :) )
lees tegenstrijdige verhalen/ ervaringen over . Voor ons geld : geen honden / katten in huis, en stenen vloer

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

Pimmetje651 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:44:
Heeft er iemand ervaring met deze : https://rentepunten.ing.n...omAutocomplete=true#92004 klinkt opzich wel een beetje als een koopje (als je voldoende rente punten hebt :) )
lees tegenstrijdige verhalen/ ervaringen over . Voor ons geld : geen honden / katten in huis, en stenen vloer
Robotstofzuigers

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 08:58

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:52
Kaizah schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:46:
[...]

Als bijdrage aan dit forum.

Ik heb de Chuwi binnen. Direct uit de doos, gelijk aangesloten en een rondje laten rijden. Na 1 uur ging hij weer terug naar zijn laadstation, met een prima gevulde stofbak.

's ochtends voordat ik vertrok naar werk heb ik Chuwi weer aangezet en alle deuren open gedaan in mijn 1-vloers appartement van 75 m².

Voor 163 euro ben ik zoet en zou ik er nog een paar kunnen kopen als cadeau voor pa/ma en zussen.
Nog steeds tevreden?
Zit ook al heel lang te twijfelen voor zo'n apparaat, maar de prijs hield me altijd tegen.
Ik zit vooral te twijfelen tussen de Dirt Devil M607 en de Chuwi's. Met 85 euro is de Dirt devil echt niet duur.... Maar het handmatig aan de lader hangen, en een stofzuiger in huis hebben staan als ik thuis kom (ergens.... maar waar?) zie ik niet zo zitten.

De Chuwi is dan handiger, maarja garantie is dan lastig. Mag ik vragen waarom je voor de V7 heb gekozen? En dat terug naar de docking station, lukt dat een beetje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Waah schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:25:
[...]

Nog steeds tevreden?
Zit ook al heel lang te twijfelen voor zo'n apparaat, maar de prijs hield me altijd tegen.
Ik zit vooral te twijfelen tussen de Dirt Devil M607 en de Chuwi's. Met 85 euro is de Dirt devil echt niet duur.... Maar het handmatig aan de lader hangen, en een stofzuiger in huis hebben staan als ik thuis kom (ergens.... maar waar?) zie ik niet zo zitten.

De Chuwi is dan handiger, maarja garantie is dan lastig. Mag ik vragen waarom je voor de V7 heb gekozen? En dat terug naar de docking station, lukt dat een beetje? :+
Hoi, ja meer dan tevreden.

Mijn overtuiging was dat ca. 140 euro een gok waard was vs. 500+ euro. Garantie nog nooit nodig gehad, maar met de China webshops zit dat veelal goed (gearbest/dealextreme/banggood etc.). Alleen duurt het even om het heen en weer te sturen.

Terug naar docking station gaat prima, mits hij geen sok opvreet, geen los liggende kabel mee neemt etc.

Ik was net aan het kijken toevallig, en zag dat er vanaf 24 mei een Chuwi Ilife V7S wordt verkocht. Deze heeft als verandering een grotere microvezel doek oppervlak + een dweil functie.

De V5 en V5PRO zijn zuig robots, de V7 en V7S sweep robots (stiller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Kaizah schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:23:
[...]

Hoi, ja meer dan tevreden.

Mijn overtuiging was dat ca. 140 euro een gok waard was vs. 500+ euro. Garantie nog nooit nodig gehad, maar met de China webshops zit dat veelal goed (gearbest/dealextreme/banggood etc.). Alleen duurt het even om het heen en weer te sturen.

Terug naar docking station gaat prima, mits hij geen sok opvreet, geen los liggende kabel mee neemt etc.

Ik was net aan het kijken toevallig, en zag dat er vanaf 24 mei een Chuwi Ilife V7S wordt verkocht. Deze heeft als verandering een grotere microvezel doek oppervlak + een dweil functie.

De V5 en V5PRO zijn zuig robots, de V7 en V7S sweep robots (stiller).
Bedankt voor je reactie!
Heb even gezocht naar het verschil tussen de verschillende Chuwi's....
Maar uiteindelijk kom ik dan (met verzendkosten, zit een accu in dus duur) op 180 euro voor de V7S. En dan via DHL dus zeer grote kans op douanekosten enzo. Dus ga nu eerst voor de Dirt Devil. Voor 86 euro is dat een prima instapper volgens mij.

Mocht ik me echt gaan ergeren aan het zelfstandig opladen en terugplaatsen, dan verkoop ik hem wel en kan ik dan alsnog een iLife V7S kopen. Want de dweilfunctie klinkt best handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 20:51
Ik heb zelf een chuwi ilife A4 gekocht, deze heeft een betere zuigkracht dan de v7 maar geen dweilfunctie.

Ik heb hem nu een week en hij bevalt mij goed. Hij rijdt rond op hout en vloerbedekking, en dat doet hij beide perfect. Ook het vinden van de oplaadstation doet hij tot nu toe goed.
Hij is tot nu toe alleen nog vastgelopen op luidspreker kabels die ik nog niet weggewerkt heb :), andere objecten ontwijkt hij netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Die iLife's doen zeker geen room mapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tot nu toe bevalt de pricewatch: Dirt Devil M607 Spider hier prima! Elke dag laat ik hem even een rondje door de woonkamer doen. Echt slim is die niet, maar goed hij komt overal wel zo'n beetje. Aan de oplader hangen is zo gepiept dus daar hoef ik nog geen auto-oplaadfunctie voor. En met onze levensstijl is programmeren sowieso niet heel handig (vriendin in de zorg met ochtend/avond/weekenddiensten).

Nu hebben we overal simpel parketvloer, dus dan is het ook al snel goed waarschijnlijk. Echt vast komt die nog niet te zitten. Valsensor werkt goed, alleen de eerste keer even in de gaten houden en daarna gaan.

Eerst zou ik eventueel nog kijken voor de iLife's. Maar omdat er een accu bij zit bezorgt DHL die vaak, en dan zit je (bijna zeker weten) met importheffing en belasting. En dan is het toch wel weer een prijzig apparaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 23-05-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
TommyGun schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:50:
Die iLife's doen zeker geen room mapping?
Nee volgens mij niet, al lijkt hij wel iedere keer beter door de kamer te rijden.
Volgens mij zit er wel iets in dat leert.

Ik had idd geen geluk met de douane. Als er dan ook nog eens gift is opgezet met een prijs van 70 dollar, dan gaan ze de prijs schatten :(, ik was 52 euro extra kwijt.

Achja het is het geld meer dan waard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
whiner schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:51:
[...]

Nee volgens mij niet, al lijkt hij wel iedere keer beter door de kamer te rijden.
Volgens mij zit er wel iets in dat leert.

Ik had idd geen geluk met de douane. Als er dan ook nog eens gift is opgezet met een prijs van 70 dollar, dan gaan ze de prijs schatten :(, ik was 52 euro extra kwijt.

Achja het is het geld meer dan waard :).
Als ze de prijs hoger hebben geschat dan wat op jou rekening staat kan je in "beroep". Kan je geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
Waah schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:47:
[...]

Als ze de prijs hoger hebben geschat dan wat op jou rekening staat kan je in "beroep". Kan je geld schelen.
Bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:18
Ik moet zeggen, ik heb de Dirt Devil nu dagelijks gebruikt en ik vind het echt een top ding voor het geld. Maakt de kamer goed schoon en in plaats van 1x in de week te stofzuigen, kan dat nu met gemak 1x in twee weken :) En het is gewoon een fijn gevoel dat je kamer er schoner uitziet als je thuiskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 07-10 22:28
Ook hier sinds kort de Dirt Devil Spider in huis voor 80 euro. Man, dit is de koop van de eeuw!!!

Wij hebben 4 verdiepingen (170 m2), met laminaat en 2 flinke langharige katten. 's Ochtends prepareer ik de kamer even door bijvoorbeeld de stoelen op de eet tafel te zetten en dan zet ik de robot aan. Kom ik savonds thuis dan is de spider klaar. Het vervangt de stofzuiger niet (hoogpolig kleed moet dus even apart). Maar met onze katten kan je elke dag wel stofzuigen en dit ding is voor de prijs van 1 maand een huishoudster een verhoging van je levens kwaliteit!!!

's avonds aan de lader hangen, volgende dag de volgende ruimte. Bizar hoeveel en goed dit ding opzuigt. Ik ben fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:28
Ik heb de Chuwi aka ilife A4 nu een paar dagen. Hij bevalt echt goed voor de 140 euro die ik heb betaald. Ook geluk gehad want er waren geen importkosten bij gekomen.

Ondanks dat wij net met de stofzuiger rond geweest zijn haalt hij toch nog een boel van de vloer af. Wij laten hem nu elke nacht zijn gang gaan en tot nu toe gaat dat goed. Hij heeft 1 keer vast gezeten onder een radiator en op een speakerkabel. Dat is nu opgelost en elke ochtend staat hij met een volle bak weer in de lader. Hij is ook een stuk stiller dan ik had verwacht!

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Meh. Onze botvac heeft voor de tweede keer een probleempje. Nu wil hij niet meer samenwerken met zijn stofbak en gaat dus meerdere malen op z'n Frans in staking. Heb net via support een nieuwe stofbak geregeld. Zou eind deze week / begin volgende week binnen moeten komen. Ben benieuwd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Xecuter NL schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:55:
Ook hier sinds kort de Dirt Devil Spider in huis voor 80 euro. Man, dit is de koop van de eeuw!!!

Wij hebben 4 verdiepingen (170 m2), met laminaat en 2 flinke langharige katten. 's Ochtends prepareer ik de kamer even door bijvoorbeeld de stoelen op de eet tafel te zetten en dan zet ik de robot aan. Kom ik savonds thuis dan is de spider klaar. Het vervangt de stofzuiger niet (hoogpolig kleed moet dus even apart). Maar met onze katten kan je elke dag wel stofzuigen en dit ding is voor de prijs van 1 maand een huishoudster een verhoging van je levens kwaliteit!!!

's avonds aan de lader hangen, volgende dag de volgende ruimte. Bizar hoeveel en goed dit ding opzuigt. Ik ben fan!
Ik zit hier ook naar te kijken. Wij hebben een zeer laagpolig tapijt (eigenlijk niet eens polig denk ik). Onze woonkamer is excl aansluitende gangen (zonder deur/drempel) 42m2. Hoe doet ie 't bij jou wat dat betreft? Hoorde dat ie bij grote ruimtes nog wel eens stoned rond draait door de kamer en stukken mist.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 07-10 22:28
NeFoRcE schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Ik zit hier ook naar te kijken. Wij hebben een zeer laagpolig tapijt (eigenlijk niet eens polig denk ik). Onze woonkamer is excl aansluitende gangen (zonder deur/drempel) 42m2. Hoe doet ie 't bij jou wat dat betreft? Hoorde dat ie bij grote ruimtes nog wel eens stoned rond draait door de kamer en stukken mist.
bij ons pakt hij het 'korte' tapijt (laagpolig?) gewoon mee zonder problemen. Je hebt kans dat hij niet alles meepakt en je ziet dat hij bepaalde stukken meerdere keren doet. Maar laat hem gewoon z'n gang gaan en het merendeel is gewoon gedaan. Zeker de plukken rondzwervende katten haren pakt hij feilloos op.

Zoals ik al zei, hij vervangt de stofzuiger niet helemaal, maar je hebt gewoon constant een schoon huis, ipv die 1-2 dagen na het stofzuigen met de gewone :+

Probeer hem gewoon uit, ik ben er heel erg content mee, en voor die prijs een win. Vind je het niks kan je hem terug sturen (lang leve ecommerce).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Xecuter NL schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:30:
[...]

bij ons pakt hij het 'korte' tapijt (laagpolig?) gewoon mee zonder problemen. Je hebt kans dat hij niet alles meepakt en je ziet dat hij bepaalde stukken meerdere keren doet. Maar laat hem gewoon z'n gang gaan en het merendeel is gewoon gedaan. Zeker de plukken rondzwervende katten haren pakt hij feilloos op.

Zoals ik al zei, hij vervangt de stofzuiger niet helemaal, maar je hebt gewoon constant een schoon huis, ipv die 1-2 dagen na het stofzuigen met de gewone :+

Probeer hem gewoon uit, ik ben er heel erg content mee, en voor die prijs een win. Vind je het niks kan je hem terug sturen (lang leve ecommerce).
Als ik heel eerlijk ben.... heb ik de stofzuiger al 2 weken niet meer aangeraakt :+
Maar geen katten of tapijt. Hij heeft zich wel 3x vastgebeten in de gordijnen (maar die slepen ook over de vloer, 10cm te lang en te lui om in te korten) en 1x in zijn eigen laadkabel vastgehangen.

Verder werkt die prima hier. Vriendin was vrij stellig toen ik vroeg of ik de doos nog langer moest bewaren :D

"Die doos kan wel weg hoor, Puck gaat echt niet weg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik bewaar altijd de verpakkingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Waah schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:37:
[...]

Als ik heel eerlijk ben.... heb ik de stofzuiger al 2 weken niet meer aangeraakt :+
Maar geen katten of tapijt. Hij heeft zich wel 3x vastgebeten in de gordijnen (maar die slepen ook over de vloer, 10cm te lang en te lui om in te korten) en 1x in zijn eigen laadkabel vastgehangen.

Verder werkt die prima hier. Vriendin was vrij stellig toen ik vroeg of ik de doos nog langer moest bewaren :D

"Die doos kan wel weg hoor, Puck gaat echt niet weg"
Maar puck gaat vroeg of laat een keer kapot en dan is het reuze handig als je de originele verpakking nog hebt. Dan kun je hem tenminste veilig terug sturen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Webgnome schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:03:
[...]

Maar puck gaat vroeg of laat een keer kapot en dan is het reuze handig als je de originele verpakking nog hebt. Dan kun je hem tenminste veilig terug sturen.
TommyGun schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:37:
Ik bewaar altijd de verpakkingen :P
Dat deed ik vroeger ook.... maar dan had ik de hele zolder nu vol met dozen staan... Daar heb ik toch liever de gamekamer zoals die nu is. Alleen van mijn dure lenzen heb ik nog de officiele verpakking, ivm waardebehoud. Verder gaat gewoon alles weg.
En zo'n ding kan wel tegen een stootje hoor. Als die stuk is binnen garantie is een doosje regelen geen enkel probleem. Wat kranten erbij en gaan. Daar ga ik niet een paar kubieke meters aan opslag aan opofferen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 07-06-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Waah schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:33:
[...]

[...]

Dat deed ik vroeger ook.... maar dan had ik de hele zolder nu vol met dozen staan... Daar heb ik toch liever de gamekamer zoals die nu is. Alleen van mijn dure lenzen heb ik nog de officiele verpakking, ivm waardebehoud. Verder gaat gewoon alles weg.
En zo'n ding kan wel tegen een stootje hoor. Als die stuk is binnen garantie is een doosje regelen geen enkel probleem. Wat kranten erbij en gaan. Daar ga ik niet een paar kubieke meters aan opslag aan opofferen :+
Ik vind het juist handig / mooi bij doorverkopen. Met originele verpakking :9~

Mik ze inderdaad gewoon op zolder of in de berging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
MyKey schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:16:
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en heb wel wat gevonden denk ik, nu hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Wij hebben een labrador en 2 katten rond huppelen bij ons thuis en hebben dus veel dierenharen, nu ben ik deze tegen gekomen (http://www.robotstofzuige...rt-devil-fusion-m611.html (filter vinkje dierenharen werkt daar blijkbaar niet goed, want daar stond deze niet tussen).

Nu hebben wij beneden en boven laminaat liggen, en beneden een tapijt van 2 bij 1.5 meter ofzo, zou deze geschikt zijn voor ons thuis? Ik las iets over zuigkracht en laminaat.

Heeft iemand anders misschien tips voor een robotstofzuiger voor ons, of ergens waar ik nog verder kan zoeken (waar de filter voor dierenharen wel goed werkt :p)

edit; vind de prijs van deze stofzuiger wel super zo, maar het zou nog iets duurder mogen, dacht iets tussen de max van 200-250
Dierenharen zijn lastig voor een robotstofzuiger, zeker als het draadharen zijn.
We hebben een bordercollie mix met labrador-achtige haren, daar ging het altijd prima mee. Sinds we een 2e border collie hebben, met middellang haar, heeft de stofzuiger het aanzienlijk moeilijker. De haren draaien in de wieltjes, en de filter zit binnen no-time dicht met een vacht. Ik moet bijna iedere dag het bakje leeg maken.

Ik zou met huisdieren altijd voor de Neato gaan, die is qua zuigkracht toch wel superieur (en intelligentie overigens). Daarnaast zou ik de XV Signature nemen en niet de Botvac, want je wilt zo min mogelijk draaiende delen (waar haren zich in vast kunnen draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Maar een side borstel is juist ideaal, ondanks dierenharen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Ik val hier eigenlijk een beetje koud binnen. Ik las recent dit topic en zag een aantal robotostofzuigers voor een fractie van de prijs dan waar ik ze normaal voor tegenkomen (500-600 eu).

Bijvoorbeeld de mensen die het over een Chuwi aka ilife A4 of V7S hebben voor 140 en 150 euro. En de Dirt Devil van de Blokker. Dat triggerde mij een beetje om hier te posten.

Mijn vriendin heeft bij ons thuis een gastouder, er moet regelmatig stofgezogen worden, nu met het gras buiten lopen ze ook wel eens wat grassprietjes naar binnen. Met ander woorden ze vind het niet super erg om 1x in de week even met de stofzuiger de boel bij langs te lopen als de rest van de tijd een robotje dit kan uitvoeren.

De ruimte beneden is ongeveer 40m2, als ik We hebben geen huisdieren en overal laminiaat liggen. 1 vloerkleed voor de bank:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20160608_071242_zpsvlovtgwv.jpg

Zou een robotje dit kunnen stofzuigen? De draadjes in het tapijt zijn misschien 2 - 2,5 cm lang.
We hebben een tafel met 6 stoelen op wieltjes staan. Ik denk dat er 6 cm ruimte onder zit. Omdat ze de stoelen rondom gesloten zijn kan een stofzuiger er niet tussendoor zuigen (alleen als hij er onderdoor kan). Hoe lossen jullie dit op? Door de stoelen los in de kamer te zetten zodat hij de ruimte onder de tafel kan zuigen?
In de speelgoed hoek wordt het iets lastiger omdat er veel speelgoed op de grond staan.

Boven kan hij mooi aan het werk, het enige wat in de weg staat is ons bed die is te laag. Onder de ledikantjes kan hij zo door.

Is het te programmeren dat hij bijvoorbeeld 's nachts zijn werk doet, maar wel af en toe boven aan het werk moet en daar dus zijn laadstation moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Binnetie schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:16:
Zou een robotje dit kunnen stofzuigen? De draadjes in het tapijt zijn misschien 2 - 2,5 cm lang.
We hebben een tafel met 6 stoelen op wieltjes staan. Ik denk dat er 6 cm ruimte onder zit. Omdat ze de stoelen rondom gesloten zijn kan een stofzuiger er niet tussendoor zuigen (alleen als hij er onderdoor kan). Hoe lossen jullie dit op? Door de stoelen los in de kamer te zetten zodat hij de ruimte onder de tafel kan zuigen?
In de speelgoed hoek wordt het iets lastiger omdat er veel speelgoed op de grond staan.
Dat kleed heb ik een hard hoofd in, ik denk niet dat er een robot bestaat die dat zonder moeite aankan. Soms is dat op te lossen met een virtual wall, dan rijdt hij er gewoon omheen.

Qua hoogte moet je toch wel rekening houden met een centimeter of 10, dus die stoelen op wieltjes zijn ook een probleem. De robot heeft de neiging om die gewoon aan de kant te willen drukken, in het ergste geval probeert ie de voet te beklimmen waardoor minstens een aandrijfwiel in de lucht komt te hangen.

Dat speelgoed, wat is dat precies? Kleine dingen zoals lego, of grote zoals een hobbelpaard of trapauto? Alles waar wielen onder zitten kunnen makkelijk verschoven worden, vooral snoertjes, veters en draden loopt hij op vast. Je zult er de eerste paar keer bij moeten blijven om zonodig in te kunnen grijpen en je komt er snel genoeg achter wat wel en niet kan. Mijn huis is nog nooit zo opgeruimd geweest. :-) Bij de xenos heb ik voor een paar centen plastic 50L bakken gekocht met deksel, daar zitten alle dingen in die vroeger los op de vloer stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hoe maak je precies een virtual wall? Het kleed kan ik zelf ook stofzuigen natuurlijk. Ik eb daar een speciale borstel voor die goed diep in het kleed borstelt en er veel uithaalt. Denk niet dat zo'n stofzuiger dat beter doet als hij er wel overheen kan gaan.

Zo ziet het eruit (je ziet nog net een stukje kleed rechts):
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20160608_184701_zpseszaw3xn.jpg

Achterop de foto, links zie je een kastje waar ook al veel speelgoed in zit. Daarnaast kan je de boel ook even snel op een kast (die je niet ziet) zetten of op dat vloerkleed. De kinderbox is 10cm hoog daar zou hij misschien net onderdoor kunnen. Ik stofzuig daar amper.

De stoeltjes kunnen op tafel, dat doe ik ook als ik ga dweilen en stofzuigen. Die bak met auto's past nog in het kastje, dus al met al valt het nog mee. Ik heb geen kabels los liggen waar hij bij zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
In principe denk ik dat bij de goede kant mijn Hombot daar wel op kan rijden, maar die gaat er niks zinvol stofzuigen iig. Al zou ik ook niet 100% zeker zijn dat hij er niet op vast komt te zitten. Volgende probleem is dat je hem ook op ziet krullen aan één kant, daar gaan ze sowieso er niet op komen.

Virtual Walls hangen van het merk af. Neato heeft bijvoorbeeld een magneetstrip die je ervoor kan gebruiken, wat ideaal is in zo'n geval. Ik denk dat je met een Roomba Virtual Wall nergens komt bij zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Waah schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:27:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Heb even gezocht naar het verschil tussen de verschillende Chuwi's....
Maar uiteindelijk kom ik dan (met verzendkosten, zit een accu in dus duur) op 180 euro voor de V7S. En dan via DHL dus zeer grote kans op douanekosten enzo. Dus ga nu eerst voor de Dirt Devil. Voor 86 euro is dat een prima instapper volgens mij.

Mocht ik me echt gaan ergeren aan het zelfstandig opladen en terugplaatsen, dan verkoop ik hem wel en kan ik dan alsnog een iLife V7S kopen. Want de dweilfunctie klinkt best handig :+
V7S bij Gearbest besteld voor €155, 1 week onderweg en geen douane of bijkomende kosten of id. Via een van de vele postbezorgingsbedrijven die ze gebruiken. En gratis verzending.

En hij werkt erg goed! kattenbak grid is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Edgarz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:31:
[...]

V7S bij Gearbest besteld voor €155, 1 week onderweg en geen douane of bijkomende kosten of id. Via een van de vele postbezorgingsbedrijven die ze gebruiken. En gratis verzending.

En hij werkt erg goed! kattenbak grid is geen probleem.
Hoe zijn je ervaringen met de dweilfunctie? Die vind ik interessant. Soms hebben kinderen een vlekje gemaakte die zo weg is, maar als hij af en toen gewoon beetje dweilt is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Binnetie schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:05:
[...]

Hoe zijn je ervaringen met de dweilfunctie? Die vind ik interessant. Soms hebben kinderen een vlekje gemaakte die zo weg is, maar als hij af en toen gewoon beetje dweilt is dat mooi meegenomen.
Redelijk goed. Met de bijgeleverde afstandsbediening en spot functie zijn lichte/verse vlekken zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zag toevallig dat de Philips FC8810 SmartPro via de ING rentepuntenwinkel € 199,95 kost. Kieskeurig geeft als goedkoopste prijs € 263,95

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 09-06-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Edgarz schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:20:
[...]

Redelijk goed. Met de bijgeleverde afstandsbediening en spot functie zijn lichte/verse vlekken zo weg.
De afstandsbediening is is om in te grijpen of heb je een programma dat je hem zelf vanaf de bank kunt bedienen?
Ik heb wel een review gevonden voor de V5: http://frontpage.fok.nl/r...iger-voor-120-dollar.html maar van de V7S kom ik ze nog weinig tegen, met name de 'dweil functie' kan ik niet echt zien.

De Philips is eerder langsgekomen met rente punten. Mooie korting alleen moet je 10000 punten inleveren welke mijn schoonmoeder niet meer heeft (net van de week een Weber BBQ gekocht voor een leuke prijs maar wel met inlevering van 8500 punten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Zojuist ook de Dirt Devil M607 Spider besteld voor 86 euro bij Amazon.de. Kan voor dit bedrag en gezien alle positieve reviews bijna niet tegenvallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Viper® schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:57:
Zag toevallig dat de Philips FC8810 SmartPro via de ING rentepuntenwinkel € 199,95 kost. Kieskeurig geeft als goedkoopste prijs € 263,95
Ziet er best goed uit. Kan alleen nergens vinden of hij nou alleen droog dweilt of ook met water/schoonmaakmiddel!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:24:
[...]

Ziet er best goed uit. Kan alleen nergens vinden of hij nou alleen droog dweilt of ook met water/schoonmaakmiddel!
http://www.philips.nl/c-p...ofzuiger#see-all-benefits
Denk alleen droog.

Lion accu, ziet er inderdaad niet slecht uit, maar heb al een Roomba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Viper® schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:28:
[...]

http://www.philips.nl/c-p...ofzuiger#see-all-benefits
Denk alleen droog.

Lion accu, ziet er inderdaad niet slecht uit, maar heb al een Roomba.
Als ie nou nat kon dweilen was t leuk geweest.

Iemand hier ervaring mee ? http://www.zoefrobot.nl/w...igers/detail/35/sien.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
DennusB schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:29:
[...]

Als ie nou nat kon dweilen was t leuk geweest.

Iemand hier ervaring mee ? http://www.zoefrobot.nl/w...igers/detail/35/sien.html
Ook een leuk ding, ik vermoed dat dit een herlabeld model is. Dus dat het origineel een ander merk + model is. Kan alleen nog niet ontdekken welke het is. Maar wel interessant specs. 55db is ook netjes, zie bij veel modellen dat het 60db is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:13:
[...]

Ook een leuk ding, ik vermoed dat dit een herlabeld model is. Dus dat het origineel een ander merk + model is. Kan alleen nog niet ontdekken welke het is. Maar wel interessant specs. 55db is ook netjes, zie bij veel modellen dat het 60db is.
Ja, reviews op bol.com zien er ook netjes uit. Misschien wel leuk om te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
DennusB schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Ja, reviews op bol.com zien er ook netjes uit. Misschien wel leuk om te proberen!
Ik zie 1 review op bol.com, een beetje een algemene beoordeling waar je niet zoveel aan hebt.
Op youtube even gekeken.

Zoek de verschillen in deze interessante productvideo :P

Sien:

Gelijk daarna kwam Annie:

Werd na die video's nog niet veel wijzer. Qua specs is het interessant, ben erg benieuwd naar de dweilfunctie (maar ook naar die van de Chuwi V7S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Binnetie schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:10:
[...]

De afstandsbediening is is om in te grijpen of heb je een programma dat je hem zelf vanaf de bank kunt bedienen?
Ik heb wel een review gevonden voor de V5: http://frontpage.fok.nl/r...iger-voor-120-dollar.html maar van de V7S kom ik ze nog weinig tegen, met name de 'dweil functie' kan ik niet echt zien.

De Philips is eerder langsgekomen met rente punten. Mooie korting alleen moet je 10000 punten inleveren welke mijn schoonmoeder niet meer heeft (net van de week een Weber BBQ gekocht voor een leuke prijs maar wel met inlevering van 8500 punten :P.
Afstandsbediening kan beide: programma kiezen (3) of handmatig 360 graden sturen of timer instellen. En terug laten keren naar laadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Iemand al een dweil op z'n Neato gemonteerd? Zie bijvoorbeeld https://nl.aliexpress.com...39-4925-a281-c6b606be1f3b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik neig toch naar een Chuwi V7S, zag dat er wel 16 dollar aan verzendkosten bijkomen + risico op invoerheffing.

In de video zie je een stukje dweilen met nog een redelijk resultaat.
Kan alleen nog niet vinden of het ook mogelijk is dat hij op 2 etages zijn werk kan doen. Zijn laadpunt kan ik gewoon op de 1e verdieping zetten zodat hij daar ook wat aan het werk kan (dat zou dan overdag moeten) weet niet of dat te programmeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dat lijkt me een gevalletje van zelf optillen en ergens neerzetten. Want deze doen geen room mapping (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja dat denk ik ook.
Heb toch even een mail wat wat vragen naar Zoef Robot gestuurd over die Sien stofzuiger. Ben wel benieuwd, met name omdat ze in Nederland zitten. Dus iets kortere lijnen in geval van garantie maar ook omdat Sien virtual wall ondersteund en wat stiller is.

Edit:
Heb al reactie terug:
Bedankt voor de interesse in Sien van Zoef Robot.

De grootste verschillen zijn dat Sien, in tegenstelling tot de Chiwu, kan stofzuigen en dweilen tegelijkertijd dat ze 2 zij borstels heeft en dat ze standaard met een virtuele muur wordt geleverd. Verder heeft Sien geen borstel aan de onderzijde omdat hierin haren snel verstrikt raken.

Het reservoir heeft een inhoud van 100ml.
Het is niet mogelijk om Sien te updaten.
Tja of geen borstel aan de zijkant nu juist beter is betwijfel ik. De haren kan me er gemakkelijk af peuteren, of denk ik hier nu te makkelijk in?

Twijfel dus tussen Sien en de Chiwu V7S.

[ Voor 55% gewijzigd door Binnetie op 10-06-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 05-10 18:17
Beste peoples, ik heb sinds een paar dagen een v7s en kan dus al uw vragen beantwoorden. Besteld bij gearbest. Qua verzending en tax import ben ik zeer tevreden...
Eerste indruk: stofzuigen top, dweilen ruk.

Stofzuifen
Laadstation geïnstalleerd, nachtje laden en gaan met de banaan. Hij waant zich goed een weg. Kwam eerste keer ergens op een drempel vast te zitten. Was ook wel lastige drempel met daarachter een kinderwagen. Woonkamer Is goed schoon geworden en verbazingwekkend hoeveel hij weet te verzamelen. Tot nu toe heb ik hem steeds zelf stopgezet middels afstandsbediening. Druk op knopje home en hij gaat naar huis. Werkt goed.

Dweilen
Zeer teleurstellend. Hij deed het 5 meter goed, en daarna bewoog hij nog amper. De wieltjes hebben geen grip meer. Denk dat de 'mop' net 1 a 2 mm te hoog Is. De wieltjes draaien in het rond maar zonder beweging van de robot. Misschien weet ik er nog wat op te vinden, bijvoorbeeld door de mop eerst helemaal nat te maken waardoor ie dunner is.

Al met al een fijn apparaat als je hem koopt voor de stofzuigfunctie. Maar wellicht Is dan de v5pro nog beter, die heeft twee sweepers en zuigt harder (wat in dit geval positief Is :p)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q63tBsnjD72YkZx7Sg6o2MRu/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D1GuGbEDvUh3W19AdS4Qn7zj/thumb.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 10-06-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
marteltor schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:56:
Beste peoples, ik heb sinds een paar dagen een v7s en kan dus al uw vragen beantwoorden. Besteld bij gearbest. Qua verzending en tax import ben ik zeer tevreden...
Gaaf! Ik ben ook aan het kijken naar een ilife model, maar ik zie door de verschillende modellen het bos niet meer. Ik heb ook zo mijn twijfel over de dweilfunctie. Ik heb een vrij ruime woonkamer met een open keuken. Allemaal gelijkvloerse natuursteen. Op zich zou dweilen dus wel prettig zijn. In een YouTube filmpje zag ik dat de v7 meer vuil opneemt dan de v5, ondanks de grotere zuigkracht. En hoe past de ilife a4 tussen de andere modellen? Tips en adviezen zijn welkom!

Kijkende naar de bouw zou je verwachten dat de ilife a4 het beste stofzuigt ivm de 2 borstels , de brede zuigmond en de hoge zuigkracht.

[ Voor 8% gewijzigd door Kasj op 11-06-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
marteltor schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:56:

Stofzuifen
Laadstation geïnstalleerd, nachtje laden en gaan met de banaan. Hij waant zich goed een weg. Kwam eerste keer ergens op een drempel vast te zitten. Was ook wel lastige drempel met daarachter een kinderwagen. Woonkamer Is goed schoon geworden en verbazingwekkend hoeveel hij weet te verzamelen. Tot nu toe heb ik hem steeds zelf stopgezet middels afstandsbediening. Druk op knopje home en hij gaat naar huis. Werkt goed.

Dweilen
Zeer teleurstellend. Hij deed het 5 meter goed, en daarna bewoog hij nog amper. De wieltjes hebben geen grip meer. Denk dat de 'mop' net 1 a 2 mm te hoog Is. De wieltjes draaien in het rond maar zonder beweging van de robot. Misschien weet ik er nog wat op te vinden, bijvoorbeeld door de mop eerst helemaal nat te maken waardoor ie dunner is.

Al met al een fijn apparaat als je hem koopt voor de stofzuigfunctie. Maar wellicht Is dan de v5pro nog beter, die heeft twee sweepers en zuigt harder (wat in dit geval positief Is :p)
[afbeelding]

[afbeelding]
Ah top een tester. De dweilfunctie is dus een drama. Maar kan ook aan de ondergrond liggen. Ik heb laminaat met een reliëf. Ik denk dat hij daar iets meer grip heeft dan als je bijvoorbeeld een gladde laminaat vloer hebt.

Ik heb ook gezien dat een V7 meer vuil meenam dan de V5. Kan zo niet het filmpje vinden, maar hij staat wel op YouTube.

De Sien is dan misschien nog bijzonder, alleen heeft die maar een 100ml waterbakje. Lijkt me weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Kasj schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:03:
[...]

Gaaf! Ik ben ook aan het kijken naar een ilife model, maar ik zie door de verschillende modellen het bos niet meer. Ik heb ook zo mijn twijfel over de dweilfunctie. Ik heb een vrij ruime woonkamer met een open keuken. Allemaal gelijkvloerse natuursteen. Op zich zou dweilen dus wel prettig zijn. In een YouTube filmpje zag ik dat de v7 meer vuil opneemt dan de v5, ondanks de grotere zuigkracht. En hoe past de ilife a4 tussen de andere modellen? Tips en adviezen zijn welkom!

Kijkende naar de bouw zou je verwachten dat de ilife a4 het beste stofzuigt ivm de 2 borstels , de brede zuigmond en de hoge zuigkracht.
Ga ik ook goed onderzoeken. Want dweilen zou leuk zijn. Misschien is de Sien wat? Ik ga hun een vragen of ze problemen horen over slippende bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Binnetie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:05:
[...]

Ga ik ook goed onderzoeken. Want dweilen zou leuk zijn. Misschien is de Sien wat? Ik ga hun een vragen of ze problemen horen over slippende bandjes.
Misschien, wel weer een tikkie duurder. Zo te zien is Sien een rebranded Seebest d730. Maar eens kijken wat we daarover kunnen vinden.

Hier alvast een linkje:
http://en.seebestrobot.com
http://www.xiaomitoday.co...one-best-robotic-vacuums/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Kasj schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:39:
[...]

Misschien, wel weer een tikkie duurder. Zo te zien is Sien een rebranded Seebest d730. Maar eens kijken wat we daarover kunnen vinden.

Hier alvast een linkje:
http://en.seebestrobot.com
http://www.xiaomitoday.co...one-best-robotic-vacuums/
Dat heb je snel gevonden. Ik had er ook naar zitten zoeken welk label er origineel op zat maar kon niks vinden. Voorseel van Sien is dat je NL support en garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Binnetie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:00:
[...]

Dat heb je snel gevonden. Ik had er ook naar zitten zoeken welk label er origineel op zat maar kon niks vinden. Voorseel van Sien is dat je NL support en garantie hebt.
Klopt maar voor 2 tientjes meer heb je al een Neato xv signature. Een ilife v5 Pro heb je al voor €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Daar zit wat in.
Ik zit even te kijken naar de Ilife V5 Pro hij is er in 2 soorten met verschillende prijzen: http://www.gearbest.com/compare-330567_348730-1_1

De V7 is ook vanuit de EU te verzenden, maar hier ook weer 2 soorten prijzen: http://www.gearbest.com/compare-187246_349223-1_1

Vermoedelijk komt het omdat de ene uit de EU komt en de andere uit China.

De Neato XV signature vind ik net wat mindere specs hebben: http://www.robotstofzuige...ml#product_specifications
- geluid is 70DB dat is vrij hard, niet handig met het gastouder van mijn vriendin omdat hij overdag de kids wakker maakt en 's avonds mij uit mijn slaap gaat houden.
- vrij hoog (10,2cm) waardoor hij net niet onder de box en bank door kan (de Ilifes wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Binnetie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:26:
Daar zit wat in.
Ik zit even te kijken naar de Ilife V5 Pro hij is er in 2 soorten met verschillende prijzen: http://www.gearbest.com/compare-330567_348730-1_1

De V7 is ook vanuit de EU te verzenden, maar hier ook weer 2 soorten prijzen: http://www.gearbest.com/compare-187246_349223-1_1

Vermoedelijk komt het omdat de ene uit de EU komt en de andere uit China.

De Neato XV signature vind ik net wat mindere specs hebben: http://www.robotstofzuige...ml#product_specifications
- geluid is 70DB dat is vrij hard, niet handig met het gastouder van mijn vriendin omdat hij overdag de kids wakker maakt en 's avonds mij uit mijn slaap gaat houden.
- vrij hoog (10,2cm) waardoor hij net niet onder de box en bank door kan (de Ilifes wel)
Zelf vind ik de ilife a4 ook nog een erg interessante kandidaat. Beetje een mix tussen de v5 en v7.

Meestal zijn de Chinese prijzen iets goedkoper, maar daar komt waarschijnlijk nog import en inklaring bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 17:12
Binnetie schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:51:
[...]

Ik zie 1 review op bol.com, een beetje een algemene beoordeling waar je niet zoveel aan hebt.
Op youtube even gekeken.

Zoek de verschillen in deze interessante productvideo :P

Sien:
[video]

Gelijk daarna kwam Annie:
[video]

Werd na die video's nog niet veel wijzer. Qua specs is het interessant, ben erg benieuwd naar de dweilfunctie (maar ook naar die van de Chuwi V7S).
Annie heeft spannende muziek ;)
Pagina: 1 ... 27 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.