Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
Kasj schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:10:
[...]

Zelf vind ik de ilife a4 ook nog een erg interessante kandidaat. Beetje een mix tussen de v5 en v7.

Meestal zijn de Chinese prijzen iets goedkoper, maar daar komt waarschijnlijk nog import en inklaring bij.
Ik heb nog niet de specs tussen de A4 en V7 vergeleken. Maar kwam die vraag tegen bij Gear Best:
Question:
Ignoring the App, which is better, the V7 or the A4?
Reply:
Hi,Amit
Thanks for your inquiry.
The V7 is better.
Nu heb ik deze 3 filmpjees gevonden. Het eerste filmpje zegt niet zoveel, de 2e laat de V7 zien die blijft hangen achter een droogrek en hem meenemen. Het 3e filmje laat de A4 zien en het droogrek en hij gaat er makkelijk over heen: YouTube: ‫שואב אבק רובוטי ILIFE A4 מבחן מתלה הכביסה‬‎

Jammer dat er nog niet wat meer vergelijking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Voor de geïnteresseerden, hier enkele 'reviews' van van de ilife a4:

YouTube: ILIFE A4 Robot Vacuum Review and Giveaway

YouTube: Home Cleaning Robots iLife Beetles Review

[ Voor 24% gewijzigd door Kasj op 12-06-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ze zijn er wel redelijk enthousiast over. Maar wat een smeerboel maken ze ervan bij die beelden met veel rommel op de vloer :)

Het dweilen is niet zo'n issue meer. Mijn vriendin wil dat graag zelf blijven doen omdat ze er een hard hoofd in heeft dat het goed gebeurd door zo'n robotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:29

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:01:
[...]

Het dweilen is niet zo'n issue meer. Mijn vriendin wil dat graag zelf blijven doen omdat ze er een hard hoofd in heeft dat het goed gebeurd door zo'n robotje.
Kan ik me goed voorstellen, zeker als 'ie geen rechte banen volgt maar een beetje kriskras rond rijdt...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:17
Wat ik wel cool vind aan de v7s: als ik hem uit z'n Laadstation oppak en ergens neerzet, vervolgens op de home knop druk op de afstandsbediening, dan weet ie toch z'n weg te vinden naar huis. Ondanks ik hem handmatig verplaatst heb.

Mijn vloer waar de v7s moeite mee heeft Is een parket-laminaat. Vrij glad en het goedje waar de vloer mee moet worden schoongemaakt maakt je vingers ook glibberig. Op een andere vloer doet ie het misschien wel goed. Zal het deze week eens proberen op de laminaat vloer boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:01
marteltor schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:47:
Wat ik wel cool vind aan de v7s: als ik hem uit z'n Laadstation oppak en ergens neerzet, vervolgens op de home knop druk op de afstandsbediening, dan weet ie toch z'n weg te vinden naar huis. Ondanks ik hem handmatig verplaatst heb.
:+
dat heeft niks met de intelligentie te maken

Zit een laser in het basisstation. Als de V7S daar doorheen rijd hij terug als de accu bijna leeg is. Dus hij weet niet echt waar die is als je hem ergens neerzet, maar hij ziet de laser en weet dat daar het basisstation staat.

blijft handig though. Tot nu toe best tevreden nog over de Spider :) al wordt het na 2 weken en een verjaardag wel tijd om even met de hand te gaan stofzuigen en dweilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Welke modellen rijden er nu in banen door de ruimtes heen? Zag een filmpje van een Neato XV signature die dat heel mooi deed, maar kan het filmpje niet meer vinden en weet niet zeker of het een xv signature is.
Mijn woonkamer/keuken is 11 meter lang en daar kan hij over de lengte mooi banen rijden. Dat lijkt me efficiënter dan kris kras rondjes te rijden.

Edit: de Signature Pro lijkt eruit te gaan of is er inmiddels uit? pricewatch: Neato Robotics XV Signature Pro zie geen actuele prijzen meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Binnetie op 12-06-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Alle neatos rijden systematisch, de signature is gewoon leverbaar, maar de Pro uitvoering wordt niet meer geleverd. ( Naar mijn weten scheelt het alleen een extra borstel). De systematiek en zuigkracht is superieur van neato, echter de bouwkwaliteit is om te huilen. ( Helaas kan ik dat zeggen na 4 neatos in 6 maanden)
Doordat ik eenmaal neato heb gehad, durf ik niet meer over te stappen naar iets anders, ik ben bang dat me het tegen gaat vallen kwa resultaat en systematiek. Een neato durf ik ook niet meer te kopen door de onbetrouwbaarheid.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Shunt

Boe

Ik heb hier alleen maar neato's rond rijden en ik zou nooit een nieuwe Signature kopen om de dood simpele reden dat de botvac's gewoon beter zijn.
En ja je kunt heel veel pech hebben met neato's er zit veel en dan ook veel meer in dan een "domme" bot.
De Lidar turret kan gevoelig zijn (Als een botvac kapot gaat in zijn eerste jaar is het meestal de laser in de lidar die niet meer werkt)
Hier rijd op het moment een XV-25 op de slaapkamer rond (35m2) en een Botvac 75 met pet brush dus een 80/85 stiekem die de huiskamer + gang + kleine slaapkamer doet. Hij zou alles in eens kunnen doen maar dan gaat hij op het randje van zijn accu werken en dan slijt de accu wat meer.

Voor mij is het Neato only. Zolang ze in garantie zitten heb je SUPER garantie via Neato zelf en als ze buiten de garantie vallen zijn ze echt super simpel te repareren. Als ik ooit de vriendin zo gek krijg koop ik een Botvac 85D want die ziet er gewoon zo veel beter uit als de witte botvac's. Maar qua werking is hij het zelfde als de oudere serie op de wat verbeterende borstel inrichting na.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 18:13
Vandaag gaat onze neato voor de 2e keer terug. Ik vind zelf de manier waarop de stofbak is gemonteerd toch niet heel denderend. We hebben nu namelijk het probleem dat bij het minst of geringste stootje de stofbak eruit floept waardoor de Neato direct stopt ( put my dust bin back in ..). Dit tijdelijk opgelost met een plakbandje maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Webgnome schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:47:
Vandaag gaat onze neato voor de 2e keer terug. Ik vind zelf de manier waarop de stofbak is gemonteerd toch niet heel denderend. We hebben nu namelijk het probleem dat bij het minst of geringste stootje de stofbak eruit floept waardoor de Neato direct stopt ( put my dust bin back in ..). Dit tijdelijk opgelost met een plakbandje maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Dit heb ik alleen nog maar gehad met de XV versies, heb je heel de neato terug moeten sturen? heb je dit via de leverancier geregeld of via neato zelf?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Shunt schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:28:
Voor mij is het Neato only. Zolang ze in garantie zitten heb je SUPER garantie via Neato zelf en als ze buiten de garantie vallen zijn ze echt super simpel te repareren. Als ik ooit de vriendin zo gek krijg koop ik een Botvac 85D want die ziet er gewoon zo veel beter uit als de witte botvac's. Maar qua werking is hij het zelfde als de oudere serie op de wat verbeterende borstel inrichting na.
Ik twijfel nog steeds tussen de 85D en Connected maar ik kan niet echt goede vergelijkingen vinden...

https://neatorobotics.com/compare-robot-vacuums/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

TommyGun schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Ik twijfel nog steeds tussen de 85D en Connected maar ik kan niet echt goede vergelijkingen vinden...

Het enige verschil tussen de twee is dat de connect een wifi connected module heeft.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Shunt schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:00:
[...]

Het enige verschil tussen de twee is dat de connect een wifi connected module heeft.
Volgens de comparison sheet zijn er wel meer verschillen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
TommyGun schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Hier hebben ze de Connected getest en zie je in de vorige resultaten de vergelijken met een 85D.
Ze zijn wel heel enthousiast over de Connected :)

http://www.cnet.com/produ...connected-robot-vacuum/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

TommyGun schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:01:
[...]

Volgens de comparison sheet zijn er wel meer verschillen :?
Ik zie het ja een lion accu. en wat extra software geneuzel. Mwa dan moet je even voor jezelf kijken of je dat die extra paar honderd euro waard is. De accu kun je altijd verwisselen naar een lion als deze op begint te raken. Qua software zie ik ze bij Neato die features nog wel in een software update naar de gewone neato's pushen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Fire69 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:03:
[...]

Hier hebben ze de Connected getest en zie je in de vorige resultaten de vergelijken met een 85D.
Ze zijn wel heel enthousiast over de Connected :)

http://www.cnet.com/produ...connected-robot-vacuum/2/
Het verschil op 'Hardwood floor' is te verwaarlozen als ik het artikel even snel scan. Met name 'Pet Hair' is interessant voor mij (kat). Dus wat dat betreft lijkt het niet veel uit te maken. Maar waarom is dat spul zo slecht leverbaar? pricewatch: Neato Robotics Botvac D85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 03-10 20:33
mijn zus heeft sinds een paar maandjes een LG Hombot VR64702LVMT.
ik moet zeggen, indrukwekkend! helaas zijn ze nogal duur.. Is er een chinese tegenhanger die ook zo goed werkt als deze LG? (schoonmaken, en met route bepalen, huis station vinden)..
De LG heeft natuurlijk een camera voor route bepaling.. zijn er ook goedkopere modellen die op deze manier (of een andere goede manier!) hun route kunnen bepalen?

Ik vind die ILife V5 Of Ilife V7 erg interessant.. hoe zijn die in vergelijking met elkaar en met een LG HOMBOT?.. deze hebben natuurlijk geen camera.. hoe doen ze het met route bepaling? er vanuitgaande dat er 4 grote kamers in het huis te vinden zijn

[ Voor 48% gewijzigd door makkie88 op 13-06-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Shunt schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Dit heb ik alleen nog maar gehad met de XV versies, heb je heel de neato terug moeten sturen? heb je dit via de leverancier geregeld of via neato zelf?
ik neem altijd contact op direct via neato (via support call mogelijkheid). Dat werkt het beste. Wat dat betreft niets dan lof. De support is er eentje waar andere bedrijven nog iets van kunnen leren

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Shunt schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:28:
Ik heb hier alleen maar neato's rond rijden en ik zou nooit een nieuwe Signature kopen om de dood simpele reden dat de botvac's gewoon beter zijn.
En ja je kunt heel veel pech hebben met neato's er zit veel en dan ook veel meer in dan een "domme" bot.
De Lidar turret kan gevoelig zijn (Als een botvac kapot gaat in zijn eerste jaar is het meestal de laser in de lidar die niet meer werkt)
Hier rijd op het moment een XV-25 op de slaapkamer rond (35m2) en een Botvac 75 met pet brush dus een 80/85 stiekem die de huiskamer + gang + kleine slaapkamer doet. Hij zou alles in eens kunnen doen maar dan gaat hij op het randje van zijn accu werken en dan slijt de accu wat meer.

Ik las op een Belgische site dat het een Botvac 75 met pet brush hetzelfde was als een 80/85 (en goedkoper). Vind alleen de prijs zo hoog van de Botvac (D) modellen, daar krijg je natuurlijk een super mooie machine voor maar ik krijg de vriendin nooit zo gek om die te kopen.

Ik probeer om de een beetje te kijken welke Botvac het beste zou passen. Bij Kieskeurig kan ik de specs niet echt vergelijken. Ik zoek bijvoorbeeld het verschil tussen de Botvac D75 en de oudere Botvac 75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
makkie88 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:13:
mijn zus heeft sinds een paar maandjes een LG Hombot VR64702LVMT.
ik moet zeggen, indrukwekkend! helaas zijn ze nogal duur.. Is er een chinese tegenhanger die ook zo goed werkt als deze LG? (schoonmaken, en met route bepalen, huis station vinden)..

Ik vind die ILife V5 Of Ilife V7 erg interessant.. hoe zijn die in vergelijking met elkaar en met een LG HOMBOT?
Als ik het goed heb zijn ze beide zelflerend, de ilife V7 vind ik zelf ook interessant: http://www.gearbest.com/cleaning-appliances/pp_349223.html daar lees je dat hij de omgeving scant, maar niet met een laser zoals duurdere modellen doen. Hij scant als het ware met zijn sensoren, dit doet de LG ook. Het huis terugvinden doen ze ook beide. Ik zag dat de V7 een 'stiltestand' heeft waarmee het geluid tot 50dB wordt gereduceerd. Dat is niet veel, handig voor als je thuis bent en je niet al teveel stof hebt liggen.

De V7 is ook op voorraad in het Europese warehouse. Dat scheelt verzendkosten en eventuele invoerkosten. Ook de app die erbij zit is leuk voor het besturen (meer een gimmick natuurlijk).

Qua kwaliteit weet ik niet of de LG beter is of niet. De prijs van de LG is iets meer dan het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 23:20
Heb zelf nu iets meer dan 2 maanden een Neato botvac D85 rondrijden door mijn woning. Echter weet die altijd zichzelf vast te rijden op bepaalde dingen. Zo zit die toch vaak vast bij men eettafel stoelen. Echter is de stofzuiger wel beter in dingen rustig aan te raken in vergelijking met de irobot die ik heb gehad.

De irobot reed men lampen de kamer door, deze heb ik dan ook om die redenen teruggestuurd. Een robot moet mijn spullen in de woonkamer niet slopen maar zoals de neato gewoon rustig aantikken en begrijpen dat je niet door moet rijden!

Ben zelf nog wel een beetje huiverig over een robotstofzuiger gezien het toch aardig tegen de prijs aan tikt. Voor nu doet die prima zijn werk en is het goed schoon overal maar ik ben meer benieuwd naar de levensduur ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf zit ik al redelijke tijd te kijken en te denken om een robot te kopen. Na dit alles hier gelezen te hebben lijkt de ilife V7 mij een prima optie. Nu hebben wij wel een hond met korte haren heeft iemand ervaring met deze stofzuiger en dieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:41:
zelf zit ik al redelijke tijd te kijken en te denken om een robot te kopen. Na dit alles hier gelezen te hebben lijkt de ilife V7 mij een prima optie. Nu hebben wij wel een hond met korte haren heeft iemand ervaring met deze stofzuiger en dieren?
Hij heeft een borsteltje, dat is voor plinten maar volgens mij ook om juist de dierenharen aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
I
Binnetie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:04:
[...]

Als ik het goed heb zijn ze beide zelflerend, de ilife V7 vind ik zelf ook interessant: http://www.gearbest.com/cleaning-appliances/pp_349223.html daar lees je dat hij de omgeving scant, maar niet met een laser zoals duurdere modellen doen. Hij scant als het ware met zijn sensoren, dit doet de LG ook. Het huis terugvinden doen ze ook beide. Ik zag dat de V7 een 'stiltestand' heeft waarmee het geluid tot 50dB wordt gereduceerd. Dat is niet veel, handig voor als je thuis bent en je niet al teveel stof hebt liggen.

De V7 is ook op voorraad in het Europese warehouse. Dat scheelt verzendkosten en eventuele invoerkosten. Ook de app die erbij zit is leuk voor het besturen (meer een gimmick natuurlijk).

Qua kwaliteit weet ik niet of de LG beter is of niet. De prijs van de LG is iets meer dan het dubbele.
volgens mij heeft die Ilife V7 toch geen Room mapping, iets wat die LG wel heeft..

zijn er Robotstofzuigers in het goedkopere sigment die wel Roommapping hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
makkie88 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:27:
I
[...]

volgens mij heeft die Ilife V7 toch geen Room mapping, iets wat die LG wel heeft..

zijn er Robotstofzuigers in het goedkopere sigment die wel Roommapping hebben?
Hij is zelflerend, maar of daarvoor roommapping voor wordt gebruikt weet ik niet.

Dit is te lezen bij de specs op robotsotfzuigerstore.nl:
Zelflerend
Met sensoren bekijkt de robot de ruimte en bepaalt welke route hij gaat rijden. Na een aantal schoonmaakbeurten kent hij de ruimte en gaat steeds efficiënter te werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
Binnetie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:46:
[...]

Hij is zelflerend, maar of daarvoor roommapping voor wordt gebruikt weet ik niet.

[...]
de vraag is eigenlijk meer, zal de Ilife v7 ook zijn ruimte gaan herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Weet ik niet. Ik zie filmpjes dat hij wel netjes om dingen heenrijd en niet botst, maar of dit nu komt omdat hij de boel herkent betwijfel ik. De filmpjes zijn vaak gebaseerd op een review met een eerste ingebruikname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik denk het niet, maar dat 'ie de ruimte leert kennen is al heel wat.

[ Voor 91% gewijzigd door TommyGun op 13-06-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
Binnetie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:08:
Weet ik niet. Ik zie filmpjes dat hij wel netjes om dingen heenrijd en niet botst, maar of dit nu komt omdat hij de boel herkent betwijfel ik. De filmpjes zijn vaak gebaseerd op een review met een eerste ingebruikname.
Jup, :) dat is inderdaad wat ik bedoel..

ik ben er vooral bang voor dat de stofzuiger plekken gaat overslaan, en daarna niet eens meer t oplaad station terug kan vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Terugvinden gaat wel goed als ik de reviews zo lees. Dat gaat vaak met een laser, als de robot herkent dat hij in de laser rijdt kan hij die volgen om terug te rijden. Dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
Binnetie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:13:
Terugvinden gaat wel goed als ik de reviews zo lees. Dat gaat vaak met een laser, als de robot herkent dat hij in de laser rijdt kan hij die volgen om terug te rijden. Dat zit wel goed.
in mijn woning moet het apparaat a 100m2 gaan doen, verdeeld over 4 kamers, aan gangen enzo... zou die overal t gat van de deur vinden denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

makkie88 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:14:
[...]

in mijn woning moet het apparaat a 100m2 gaan doen, verdeeld over 4 kamers, aan gangen enzo... zou die overal t gat van de deur vinden denk je?
Geen idee hoe dat met de goedkope chineesjes zit, maar bij de neato's is dat geen probleem.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:21
Shunt schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:04:
[...]

Ik zie het ja een lion accu. en wat extra software geneuzel. Mwa dan moet je even voor jezelf kijken of je dat die extra paar honderd euro waard is. De accu kun je altijd verwisselen naar een lion als deze op begint te raken. Qua software zie ik ze bij Neato die features nog wel in een software update naar de gewone neato's pushen.
Hebben de botvac's überhaupt updates gehad. Ik heb een 85. Ik kan nergens online melding vinden over een update, terwijl op de compare pagina staat dat je kunt upgraden. Alleen dat hebben ze nog nooit toegepast? Ik zou het fijn vinden als wat zaken net wat beter gaan. Ik moet bijv de botvac niet in een ruimte zetten waar een pad is (naast bed bijv). Dan kan ie wel de heenweg, maar de terugweg gaat ie compleet de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Als iemand een leuke aanbieding tegenkomt voor de Botvac D85 of Connected, let me know... _/-\o_

Kan er helaas maar weinig shops (laat staan aanbiedingen) voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

TommyGun schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:23:
Als iemand een leuke aanbieding tegenkomt voor de Botvac D85 of Connected, let me know... _/-\o_

Ibood heeft met enige regelmaat een aanbieding.
mgizmo schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:13:
[...]

Hebben de botvac's überhaupt updates gehad. Ik heb een 85. Ik kan nergens online melding vinden over een update, terwijl op de compare pagina staat dat je kunt upgraden. Alleen dat hebben ze nog nooit toegepast? Ik zou het fijn vinden als wat zaken net wat beter gaan. Ik moet bijv de botvac niet in een ruimte zetten waar een pad is (naast bed bijv). Dan kan ie wel de heenweg, maar de terugweg gaat ie compleet de mist in.
Nee nog geen updates nee. Maar die komen vast ergens wel. Daar heeft hij bij mij trouwens geen tot bijna geen last van. We hebben wel wat punten gehad maar daar hebben we gezorgd voor een breder pad.

[ Voor 53% gewijzigd door Shunt op 13-06-2016 15:38 ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
TommyGun schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:23:

Toevallig heb ik bij Ibood net een verzoek ingediend voor de Botvac :)

En ik kwam deze site tegen: http://producthistory.eu/...mid.jpg/Neato+Botvac+D75/ hier is te zien dat de Botvacs regelmatig langskomen. Jammer dat ik ze blijkbaar telkens mis terwijl ik er wel een mailtje elke nacht van krijg...

En de Wehkamp schijnt hem wel eens in de aanbieding te hebben. Maar je kunt geen mailtje krijgen als de prijs wijzigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Binnetie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:34:
[...]

En ik kwam deze site tegen: http://producthistory.eu/...mid.jpg/Neato+Botvac+D75/ hier is te zien dat de Botvacs regelmatig langskomen. Jammer dat ik ze blijkbaar telkens mis terwijl ik er wel een mailtje elke nacht van krijg...

En de Wehkamp schijnt hem wel eens in de aanbieding te hebben. Maar je kunt geen mailtje krijgen als de prijs wijzigt.
Gelukkig kan je in de pricewatch wel een pricealert toevoegen :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Ik heb inmiddels zo'n half jaar mijn spider, en ben er nog steeds erg blij mee! Het is de goedkoopste a-merk robotstofzuiger die je kan kopen (85 euro ongeveer) en hij is dus 'dom', maar tot nu toe vind ik dat eigenlijk de enige die het waard zijn. De slimme stofzuigers zijn natuurlijk een stuk geavanceerder, maar ook 4 keer zo duur. Deze heeft gewoon de prijs van een normale stofzuiger, dus daarom vond ik het te verantwoorden (ik had sowieso nog geen stofzuiger).
Hij slaat soms weleens een stukje over als mijn meubels onhandig staan, dan komt hij bijvoorbeeld niet onder de keukentafel... Dat is wel jammer, maar goed, dan veeg ik dat kleine stukje eventjes. Verder doet hij het eigenlijk perfect, hij valt niet van de trap af, gaat gewoon over het lage vloerkleed en komt meestal meerdere keren op dezelfde plek. Met 1 keer ergens overheen rijden is het gewoon schoon, en ook de hoekjes doet hij erg goed door de vegers! Ik kan het zeker iedereen aanraden. Mijn huis is niet zo groot dat ik niet zelf even iedere week zou kunnen stofzuigen, maar ik kom er gewoon niet aan toe en doe het niet... en met zo'n robot toch wel! Bovendien is het ook geweldig vermaak voor gasten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:34:
[...]

Ik ook, bedankt!

Mattie112 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:41:
[...]

Gelukkig kan je in de pricewatch wel een pricealert toevoegen :)
Inderdaad ook even een PW alert instellen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 13-06-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Goede tip! Dankjewel!

Al vrees ik dat mijn vriendin zegt: Voor dat geld pak ik de stofzuiger wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:40
Doet de vaat dan ook met de hand? Dit zit echt in dezelfde categorie: niet noodzakelijk, het lost niet alles op maar het is fijn en je huis ziet er gemiddeld netter uit.

Verschillen tussen de botvacs heb ik ergens in dit topic op een rijtje gezet.

Niemand met een neato die een doekje eronder geplakt heeft om hem ook te laten dweilen? Ik heb er maar eentje besteld in China om te gaan proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Ben ik met je eens. We hebben ook een vaatwasmachine :)

Ik denk dat je dit bericht bedoeld: Bokkiej in "Robotstofzuigers" De D75 kan je dus makkelijk een D85 van maken als je de combi-borstel en het hepa filter gebruikt.

De cashback via ibood van 4% is nog interessant omdat bij shopkorting maar een korting van 2% gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:46:
[...]

[...]
Daar zijn ze volgens mij wel nogal optimistisch, want ook bij andere staat dat ze systematisch rijden terwijl ze dat toch echt niet doen. (IIG niet vergeleken met degene die er gemaakt voor zijn).
makkie88 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Er zijn zover mij bekend er maar twee (van de bekende) die echt weten waar ze zijn: De Neato's en de Hombots. Voor mijn hombot had ik een Aldi, en die gebruikte de standaard manier van een doolhof oplossen om terug te komen: Muur aan de linkerkant houden en net zo lang volgen tot je thuisbasis weer ziet. Werkte best redelijk, maar soms gebeurde het natuurlijk dat die muur aan zijn linkerkant een stoel was, en dan ging hij rondjes rond de stoel rijden tot zijn accu leeg was.

Of deze dezelfde methode gebruiken durf ik verder niet te zeggen, net als hoe goed ze het doen. Je kan natuurlijk altijd de gok wagen, vooral met WKOA.

Overigens, ja de Neato's eigen garantieafhandeling is goed, maar bedenk wel als je bij iBood koopt dat je het daar ook van moet hebben en niet de afhandeling van iBood zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 13-06-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Sissors schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:52:
[...]

Daar zijn ze volgens mij wel nogal optimistisch, want ook bij andere staat dat ze systematisch rijden terwijl ze dat toch echt niet doen. (IIG niet vergeleken met degene die er gemaakt voor zijn).

[...]

Er zijn zover mij bekend er maar twee (van de bekende) die echt weten waar ze zijn: De Neato's en de Hombots. Voor mijn hombot had ik een Aldi, en die gebruikte de standaard manier van een doolhof oplossen om terug te komen: Muur aan de linkerkant houden en net zo lang volgen tot je thuisbasis weer ziet. Werkte best redelijk, maar soms gebeurde het natuurlijk dat die muur aan zijn linkerkant een stoel was, en dan ging hij rondjes rond de stoel rijden tot zijn accu leeg was.

Of deze dezelfde methode gebruiken durf ik verder niet te zeggen, net als hoe goed ze het doen. Je kan natuurlijk altijd de gok wagen, vooral met WKOA.

Overigens, ja de Neato's eigen garantieafhandeling is goed, maar bedenk wel als je bij iBood koopt dat je het daar ook van moet hebben en niet de afhandeling van iBood zelf.
Bij Ibood moet je het niet hebben van de garantie inderdaad. Je kunt beter direct contact opnemen met Neato. Aangezien je vrij veel leest over zaken die stuk kunnen gaan (niet alleen bij Neato) is dat wel een belangrijk punt. Begrijp ik nu goed dat de Botvac serie wat beter van kwaliteit is dan de XV Signature serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Shunt schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:15:
[...]

Geen idee hoe dat met de goedkope chineesjes zit, maar bij de neato's is dat geen probleem.
Mijn goedkope Chinees (v7s) heb ik boven in slaapkamer 1 gezet, valt niet van de trap, gaat de overloop over en doet ook twee andere slaapkamers als ik de deur open laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
marteltor schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:23:
[...]

Mijn goedkope Chinees (v7s) heb ik boven in slaapkamer 1 gezet, valt niet van de trap, gaat de overloop over en doet ook twee andere slaapkamers als ik de deur open laat
Ik zie hier de verschillen tussen een paar Ilife's:
Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1CzAwLFXXXXaEaXXXq6xXFXXXj/221659649/HTB1CzAwLFXXXXaEaXXXq6xXFXXXj.jpg?size=41520&height=153&width=883&hash=2c4d25c5631c0617c31598f6850708e3

De V7 heft een suction power van 400 Pa. Nu weet ik niet wat de suction power van bijvoorbeeld een Botvac is. Maar jou V7S zuigt alles netjes op? Ook de grotere stukjes vuil?

Edit: hoe hoog is het laadstation van de Botvac eigenlijk? Stel dat ik deze koop dan wil ik hem onder een kinderbox zetten zodat de gastouderkids er niet bij kunnen. De box is 10cm hoog dus ik moet hem een paar mm verhogen met een dun plankje.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 13-06-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Binnetie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:42:
[...]

[afbeelding]

De V7 heft een suction power van 400 Pa. Nu weet ik niet wat de suction power van bijvoorbeeld een Botvac is. Maar jou V7S zuigt alles netjes op? Ook de grotere stukjes vuil?

Edit: hoe hoog is het laadstation van de Botvac eigenlijk? Stel dat ik deze koop dan wil ik hem onder een kinderbox zetten zodat de gastouderkids er niet bij kunnen. De box is 10cm hoog dus ik moet hem een paar mm verhogen met een dun plankje.
In het overzicht mist nog de ilife a4. Deze heeft een zuigkracht van 1000pa en 'three step cleaning' (2 borstels voor, roterende borstels in een brede zuigmond en natuurlijk de zuigkracht zelf). Daarmee geschikt voor vloeren en tapijt. Komt blijkbaar ook het makkelijkste over obstakels heen. Kan daarentegen niet dweilen. Ik neig momenteel dus het meest na de a4, maar paar tientjes duurder dan de v5 Pro en niet beschikbaar in EU Waterhouse (dus kans op importkosten).

Voor de liefhebbers een erg interessante link over de verschillen tussen de ilifes onderling en een roomba (Helaas in het Spaans):

http://m.forocoches.com/foro/showthread.php?t=4913921

Edit: ik heb de knoop doorgehakt. De algehele consensus lijkt dat de ilife a4 het beste apparaat is als je geen dweilfunctie nodig hebt. Ik heb de a4 dus besteld bij gearbest voor €100!

[ Voor 6% gewijzigd door Kasj op 13-06-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Binnetie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:42:
[...]

[afbeelding]

Kan hem niet helemaal thuis brengen die tabel. Mijn V7s heeft volgens mij geen mobiele app support. Wel een remote control.
Tot nu toe eet mijn v7s alle brokjes vuil die ik hem voer braaf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51
Kasj schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:24:
[...]
----

Edit: ik heb de knoop doorgehakt. De algehele consensus lijkt dat de ilife a4 het beste apparaat is als je geen dweilfunctie nodig hebt. Ik heb de a4 dus besteld bij gearbest voor €100!
Ik ben heel erg benieuwd hoe jou review zal uitpakken. Op de BG bij ons thuis zal dit (en wss iedere andere stofzuiger) niet gaan werken in verband met rondslingerend speelgoed etc. Maar ik ben opzoek naar een (goedkoper) alternatief voor boven. Aangezien het daar gelijkvloers laminaat is, klinkt die a4 erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
marteltor schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 04:02:
[...]

Kan hem niet helemaal thuis brengen die tabel. Mijn V7s heeft volgens mij geen mobiele app support. Wel een remote control.
Tot nu toe eet mijn v7s alle brokjes vuil die ik hem voer braaf op.
Je v7s heeft een bluetooth verbinding en er is een app beschikbaar waarmee je hem kunt bedienen. Ik heb wel gelezen dat de bluetooth verbinding ten koste gaat van de accuduur, dus het is de vraag of het wat toevoegt.
wienesroa schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:11:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd hoe jou review zal uitpakken. Op de BG bij ons thuis zal dit (en wss iedere andere stofzuiger) niet gaan werken in verband met rondslingerend speelgoed etc. Maar ik ben opzoek naar een (goedkoper) alternatief voor boven. Aangezien het daar gelijkvloers laminaat is, klinkt die a4 erg interessant.
Mijn huis ligt ook vol met kinderspeelgoed, maar ik ga het toch eens proberen. Verder heb ik alleen maar tegels. Zal wel even duren voordat hij binnen is, want ik heb hem via sweden post laten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De a4 stond niet in het lijstje omdat het denk ik een andere serie is. In het lijstje stond de V-serie. De A4 is een hele mooie machine voor dat geld. Aangezien hij ook zelf weer oplaad is het voor een paar euro meer dus een beter alternatief dan bijvoorbeeld een Dirt Devil van €85,-

Ook is de A4 op de een of andere manier beter in het nemen van hobbels en opstakels. Dat zag je in het filmpje dat de V7S niet over het droogrek kon komen en de A4 wel. Vermoedelijk doordat de V7S wat dichter aan de grond zit i.v.m. de dweilfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:34
Wat betaal je dan aan verzendkosten? Ze adverteren wel met gratis verzending, maar voor zover ik weet geldt dat alleen voor pakketjes onder de 2 kilo, de a4 weegt inclusief verpakking 3,95 kilo... En het is nog even afwachten of je aan de beurt bent voor de importkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
grun93 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:06:
[...]

Wat betaal je dan aan verzendkosten? Ze adverteren wel met gratis verzending, maar voor zover ik weet geldt dat alleen voor pakketjes onder de 2 kilo, de a4 weegt inclusief verpakking 3,95 kilo... En het is nog even afwachten of je aan de beurt bent voor de importkosten.
Ik heb inmiddels inderdaad een mail gehad van gearbest dat het pakket te zwaar is voor sweden post. DHL verzending is $ 8,76. Daarmee kwam de totaalprijs op $ 119 incl. verzending DHL. De kans op import neemt daardoor wel sterk toe. Dit zou nog ongeveer 35€ extra kosten kunnen opleveren. In dat geval zijn de totale kosten 140€. Vind ik nog wel te overzien, gezien de positieve reviews, geringe dikte, three-step-cleaning, goede batterij en zuigkracht van 1000pa.

De ilife v5 pro is wat dat betreft wel wat goedkoper en beschikbaar in het EU warehouse. Al lees ik berichten dat het dan alsnog uit china verstuurd wordt met importkosten als gevolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kasj schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:24:
Ik heb inmiddels inderdaad een mail gehad van gearbest dat het pakket te zwaar is voor sweden post. DHL verzending is $ 8,76.
Dat valt nog mee dan, ik had verwacht dat het meer zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Mijn v7s werd door gearbest verzonden met hermes lines. Kende het niet, maar aangezien stofzuiger Is aangekomen wel prima dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Kasj schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:24:
[...]

Ik heb inmiddels inderdaad een mail gehad van gearbest dat het pakket te zwaar is voor sweden post. DHL verzending is $ 8,76. Daarmee kwam de totaalprijs op $ 119 incl. verzending DHL. De kans op import neemt daardoor wel sterk toe. Dit zou nog ongeveer 35€ extra kosten kunnen opleveren. In dat geval zijn de totale kosten 140€. Vind ik nog wel te overzien, gezien de positieve reviews, geringe dikte, three-step-cleaning, goede batterij en zuigkracht van 1000pa.

De ilife v5 pro is wat dat betreft wel wat goedkoper en beschikbaar in het EU warehouse. Al lees ik berichten dat het dan alsnog uit china verstuurd wordt met importkosten als gevolg
Dat ken ik ook. Toevallig wacht ik op een pakketje die verzonden zou zijn vanuit het EU warehouse. Na 1,5 week nog niks ontvangen (ben het dit weekend nodig). Vanochtend gechat, wat heel goed ging maar blijkt dus gewoon vanuit China verzonden te zijn. Wel jammer want ik betaalde extra juist voor het verzonden vanuit het EU magazijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Binnetie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:40:
[...]

Dat ken ik ook. Toevallig wacht ik op een pakketje die verzonden zou zijn vanuit het EU warehouse. Na 1,5 week nog niks ontvangen (ben het dit weekend nodig). Vanochtend gechat, wat heel goed ging maar blijkt dus gewoon vanuit China verzonden te zijn. Wel jammer want ik betaalde extra juist voor het verzonden vanuit het EU magazijn...
En dat heb je ook aangegeven? dat je het onzin vind dat je extra betaald voor EU warehouse? en straks met importkosten zit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat komt nog als ik de bestelling ontvang. Het gaat maar om een heel klein totaalbedrag in dit geval. De extra kosten voor EU waren 2 euro. Dus ik verwacht geen importkosten, maar moet wel even de afweging maken of ik die 2 eu wil terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

JB

Cédric roelt!

[...]

In het overzicht mist nog de ilife a4. Deze heeft een zuigkracht van 1000pa en 'three step cleaning' (2 borstels voor, roterende borstels in een brede zuigmond en natuurlijk de zuigkracht zelf). Daarmee geschikt voor vloeren en tapijt. Komt blijkbaar ook het makkelijkste over obstakels heen. Kan daarentegen niet dweilen. Ik neig momenteel dus het meest na de a4, maar paar tientjes duurder dan de v5 Pro en niet beschikbaar in EU Waterhouse (dus kans op importkosten).

Voor de liefhebbers een erg interessante link over de verschillen tussen de ilifes onderling en een roomba (Helaas in het Spaans):

http://m.forocoches.com/foro/showthread.php?t=4913921

Ben hier wel benieuwd naar. Op Gearbest lees ik juist veel dat de V7 beter zou zijn :?

Was die 100 euro een dagdeal? Prijs is nu in ieder geval hoger op de site voor de A4.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De V7 is wat minder goed in obstakels zien je in filmpjes op Youtube. De V7 schijnt meer een sweeper te zijn (stiller, maar minder opzuigen).
Maar in een filmpje op Youtube zie je weer dat de V5PRO beter specs heeft maar de V7 minder vuil laat liggen. Echt een vergelijking tussen de A4 en de V7 zie ik niet.

De V7S is zelfde alleen de S kan dweilen (wat je dan dweilen mag noemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Binnetie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:57:
De V7 is wat minder goed in obstakels zien je in filmpjes op Youtube. De V7 schijnt meer een sweeper te zijn (stiller, maar minder opzuigen).
Maar in een filmpje op Youtube zie je weer dat de V5PRO beter specs heeft maar de V7 minder vuil laat liggen. Echt een vergelijking tussen de A4 en de V7 zie ik niet.

[video]

De V7S is zelfde alleen de S kan dweilen (wat je dan dweilen mag noemen).
Als ik dat zo zie zou ik dus nooit een dergelijk apparaat kopen. Gaat echt als een kip zonder kop door je huis :F. Je moet maar hopen dat alles gedaan wordt. Daar kan je bij Neato gewoon vanuit gaan

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Webgnome schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Als ik dat zo zie zou ik dus nooit een dergelijk apparaat kopen. Gaat echt als een kip zonder kop door je huis :F. Je moet maar hopen dat alles gedaan wordt. Daar kan je bij Neato gewoon vanuit gaan
Ik heb nog geen enkele robotzuiger grasmaaier anders zien doen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

JB schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Ik heb nog geen enkele robotzuiger grasmaaier anders zien doen :?
Pardon?

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 15-06-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

:D Die lijkt wat meer structuur te hanteren haha! Dus de ILIFE pakt niet alles mee :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

JB schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:26:
[...]

:D Die lijkt wat meer structuur te hanteren haha! Dus de ILIFE pakt niet alles mee :?
Wellicht wel, maar doet er waarschijnlijk veel langer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:02
TommyGun schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:27:
[...]

En de prijs is er ook wel naar. Van mij mag een stofzuiger er best langer over doen als hij honderden euro's goedkoper is.

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
TommyGun schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:27:
[...]

Er zijn legio filmpjes on the internetz te vinden waar in wordt bijgehouden waar dat de stofzuiger allemaal geweest is. En dan zie je dat vooral de goedkopere varianten er echt heel erg slecht vanaf komen (lees: een groot deel van de ruimte skippen)

Dat vind ik eerlijk gezegd toch wel een heel erg belangrijk punt

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Webgnome schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:55:
[...]

Er zijn legio filmpjes on the internetz te vinden waar in wordt bijgehouden waar dat de stofzuiger allemaal geweest is. En dan zie je dat vooral de goedkopere varianten er echt heel erg slecht vanaf komen (lees: een groot deel van de ruimte skippen)

Zal hier eens een timelapse maken om te kijken waar die wel en niet komt.

Persoonlijk zit ik er niet mee als iets een dag niet wordt gestofzogen.... en hoe lang die er over doet boeit toch sowieso niet? hij werkt als ik weg ben, van mijn part doet die er 4 uren over :+

Ben benieuwd of die alles pakt. Mijn gevoel zegt toch echt wel dat alles gewoon schoon en netjes is. Schoner dan toen we 3x per week de gewone stofzuiger hanteerde (en nauwelijks onder de bank zogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Kijk eens naar de volgende 2 battle's tussen Roomba's en de Neato's.

In de ene review zijn ze heel positief over de Neato en de andere de Roomba (volgens mij beide topmodellen).

Wat me opvalt, de Roomba heeft bijvoorbeeld spot detectie (het apparaat kost ook zo'n 1100 eu). Ziet hij viezigheid dan gaat hij heen en weer.
In het tweede filmpje zie je dat hij een ruimte in vakken verdeelt, de Roomba crosst wat rond maar er zijn plekken die hij niet meeneemt (in zijn ronde is hij 40 minuten nodig). De Neato gaat heel netjes te werk, eerst langs de kanten en dan heen en weer. Ik vind dat echt een voordeel. Hij doet die ruimte dan ook in minder dan 10 minuten.

In deze filmpjes wordt volgens mij niet gekeken naar de prijsverschillen tussen de modellen maar het geeft verder wel een leuk beeld van hoe deze machines werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
JB schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:47:
[...]
Ben hier wel benieuwd naar. Op Gearbest lees ik juist veel dat de V7 beter zou zijn :?

Was die 100 euro een dagdeal? Prijs is nu in ieder geval hoger op de site voor de A4.
Ik zie hem nog steeds voor $118,99. Ik had nog wat gespaarde gearbest punten en op een of andere manier ging er nog een aantal dollar af toen ik hem ging afrekenen. Waar precies lees je op gearbest dat ie beter zou zijn?

Beter of slechter hangt denk ik vooral af van wat je er mee wil doen en welke ondergrond je hebt. De V7 heeft bijvoorbeeld een app, een dweilfunctie en is volgens mij ook iets groter. De A4 is juist wat kleiner en dunner, heeft meer zuigkracht dan de v7, twee borstels voor en komt gemakkelijker over drempels heen. Ik heb persoonlijk geen interesse in de dweilfunctie en de app en hecht meer waarde aan de extra zuigkracht en het feit dat hij zo dun is dat hij onder mijn bankstel kan :-).

Kortom het hangt erg af van de persoonlijke wensen.

Wie meer wilt weten over de ilife serie kan terecht op dit forum (wel even naar engels laten vertalen):
http://m.forocoches.com/foro/showthread.php?t=4877366

Je vindt hier veel info over de v7s en links naar de fora van de a4 en v5pro

[ Voor 10% gewijzigd door Kasj op 15-06-2016 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasj
[...]

Dat klopt inderdaad voor veel goedkope modellen. Er zijn volgens mij ook duurdere modellen die 'ogenschijnlijk' random rond gaan, zoals de roomba's. Alles staat of valt met de kwaliteit van het algoritme. Uit meerdere reviews maak ik echter op dat dit bij de Chuwi Ilife's juist redelijk goed zou zijn en redelijk vergelijkbaar met de roomba. Daarom heb ik de gok ook durven nemen. We gaan het meemaken. Tuurlijk is een Neato daarin een stuk beter, maar ook aanzienlijk duurder. Zeker ook omdat je dan al snel een botvac wordt aangeraden.

Edit: Op een forum over de A4 staat een afbeelding van waar de stofzuiger allemaal is geweest. Dan zie je inderdaad wel een beetje dat sommige ruimtes heel goed zijn gedaan en andere minder.
Afbeeldingslocatie: https://i1144.photobucket.com/albums/o491/sumbeam7/Captura_zpssq6u5ap2.png

[ Voor 12% gewijzigd door Kasj op 15-06-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Er zijn legio filmpjes on the internetz te vinden waar in wordt bijgehouden waar dat de stofzuiger allemaal geweest is. En dan zie je dat vooral de goedkopere varianten er echt heel erg slecht vanaf komen (lees: een groot deel van de ruimte skippen). Dat vind ik eerlijk gezegd toch wel een heel erg belangrijk punt
Mijn eerste robot was er eentje van de Aldi en die reed ook ogenschijnlijk een beetje lukraak rond. De volgende keer deed hij dat weer en kwam hij op andere plekken waar hij de vorige keer niet geweest was. Stel dat hij om de andere dag aan het werk ging, dan was hij na een week wel zo'n beetje overal geweest. Het is niet zo dat er plekken waren waar hij echt nooit kwam en het zag er gewoon overal schoon uit.
Binnetie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:30:
Wat me opvalt, de Roomba heeft bijvoorbeeld spot detectie (het apparaat kost ook zo'n 1100 eu). Ziet hij viezigheid dan gaat hij heen en weer.
Dat kon de Aldibot ook, maar die zag geen verschil tussen een echte vlek en een knoest in het parket. Benieuwd of die Roomba dat verschil wel opmerkt (gezien de prijs verwacht ik dat eigenlijk wel).

[ Voor 21% gewijzigd door grun93 op 15-06-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

http://www.ecovacs.co.uk/floor-cleaning-robots/deebot-slim/

Na lang wikken en wegen deze besteld.
Een niet al te uitgebreid robotje maar de platste die ik kan vinden.
Er was een philips maar die wordt helaas niet meer gemaakt.
Zij zal onder mijn bank door kunnen en dat was de grote uitdaging.
Betreft een uit elementen opgebouwde Uvormige bank.
Over een dag of twee verwacht ik haar binnen.
Mijn bedoeling is er een net review over te maken als het kan met video en al
Voor de somma van 209 euros komt ze deze kant op via myrobotcenter.eu.

Wordt vervolgd

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kasj schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:39:
[...]

Edit: Op een forum over de A4 staat een afbeelding van waar de stofzuiger allemaal is geweest. Dan zie je inderdaad wel een beetje dat sommige ruimtes heel goed zijn gedaan en andere minder.
[afbeelding]
Maar staat er ook bij in hoeveel keer dat is geweest? Zolang dat ding elke nacht rond rent door de kamer komt ie vanzelf overal lijkt me?

100 euro is nog wel leuk. Die Dirt Devil kost 15 euro minder maar heeft geen lading dock dus dat vind ik dan echt wel meerwaarde. Dweilen boeit me ook niet en hier geldt ook liever platter zodat ie onder de bank kan komen.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 15-06-2016 17:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
burnerchief schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:04:
http://www.ecovacs.co.uk/floor-cleaning-robots/deebot-slim/

Na lang wikken en wegen deze besteld.
Een niet al te uitgebreid robotje maar de platste die ik kan vinden.
Er was een philips maar die wordt helaas niet meer gemaakt.
Zij zal onder mijn bank door kunnen en dat was de grote uitdaging.
Betreft een uit elementen opgebouwde Uvormige bank.
Over een dag of twee verwacht ik haar binnen.
Mijn bedoeling is er een net review over te maken als het kan met video en al
Voor de somma van 209 euros komt ze deze kant op via myrobotcenter.eu.

Wordt vervolgd
Dat is wel een heel plat model, dan kan hij zelfs bij mij onder de stoelen door. Leuk voordeel. Ik ben heel erg benieuwd naar je review! Wat is de levertijd?

Edit: Sterker nog, hij past ook onder de bank haha :)

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 15-06-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Binnetie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:04:
[...]

Dat is wel een heel plat model, dan kan hij zelfs bij mij onder de stoelen door. Leuk voordeel. Ik ben heel erg benieuwd naar je review! Wat is de levertijd?

Edit: Sterker nog, hij past ook onder de bank haha :)
Volgens de site twee werkdagen duss vrijdag zou ze er kunnen zijn 8) 8) 8) ff minder gaat via GLS klotebedrijf gaat volgens mij per paard en wagen bij die lui 😳😠😠😠☹

Onder de bank is een vereiste aangezien ik met de gewone stofzuiger er bijna niet onder kom, hoogte is 7 cm.

[ Voor 21% gewijzigd door burnerchief op 18-06-2016 14:10 . Reden: Bijwerken ]

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
burnerchief schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:50:
[...]

Volgens de site twee werkdagen duss vrijdag zou ze er kunnen zijn 8) 8) 8)

Onder de bank is een vereiste aangezien ik met de gewone stofzuiger er bijna niet onder kom, hoogte is 7 cm.
Er zitten interessante modellen tussen: http://www.myrobotcenter....hold-robots/vacuum-robots
Er is er eentje in de aanbieding voor 199 euro die ook dust detection heeft. Is wel hoger dan de 'slim'.

Ik ga dit goed in de gaten houden. Mijn bank is zo'n 8 cm hoog en daar komen ik ook nooit met de stofzuiger. Hij staat helemaal ingeklemd in de kamer dus moet echt met 2 man weghalen als ik daar wil stofzuigen.

Edit: de 'slim' heeft wel een soort punctional programma dat hij die plekken wat intensiever reinigt

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 15-06-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

whiner schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:48:
Ik heb zelf een chuwi ilife A4 gekocht, deze heeft een betere zuigkracht dan de v7 maar geen dweilfunctie.

Ik heb hem nu een week en hij bevalt mij goed. Hij rijdt rond op hout en vloerbedekking, en dat doet hij beide perfect. Ook het vinden van de oplaadstation doet hij tot nu toe goed.
Hij is tot nu toe alleen nog vastgelopen op luidspreker kabels die ik nog niet weggewerkt heb :), andere objecten ontwijkt hij netjes.
Bevalt de A4 nog steeds goed? Ik ben ook naar deze aan het kijken, mede door de posts van Kasj :)

Waar heb jij 'm besteld en indien bij Gearbest, heb je importkosten enz gehad? De A4 is daar nu wel aantrekkelijk geprijst, of dit moet altijd zo zijn bij Gearbest mbt "stunten met prijzen".

edit:
Je post gevonden mbt importkosten... Das best veel geld wat er bovenop komt en dan is ie niet meer zo "goedkoop". Besteld bij Gearbest?

whiner in "Robotstofzuigers"

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 15-06-2016 22:58 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 20:51
JB schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:54:
[...]

Bevalt de A4 nog steeds goed? Ik ben ook naar deze aan het kijken, mede door de posts van Kasj :)

Waar heb jij 'm besteld en indien bij Gearbest, heb je importkosten enz gehad? De A4 is daar nu wel aantrekkelijk geprijst, of dit moet altijd zo zijn bij Gearbest mbt "stunten met prijzen".

edit:
Je post gevonden mbt importkosten... Das best veel geld wat er bovenop komt en dan is ie niet meer zo "goedkoop". Besteld bij Gearbest?

whiner in "Robotstofzuigers"
De A4 werkt nog steeds goed. Je moet alleen losse kabels wegwerken want daar loopt hij op vast.
Tapijt dat veel rolweerstand geeft ook problemen.
Ik ben er nog steeds erg blij mee, scheelt mij een hoop tijd.

Ik heb hem bij gearbest besteld en ik heb helaas importkosten gehad, maar dat is altijd roulette.
Het probleem is dat het best een grote verpakking is, en dan wordt je er helaas sneller uitgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
whiner schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:46:
[...]

De A4 werkt nog steeds goed. Je moet alleen losse kabels wegwerken want daar loopt hij op vast.
Tapijt dat veel rolweerstand geeft ook problemen.
Ik ben er nog steeds erg blij mee, scheelt mij een hoop tijd.

Ik heb hem bij gearbest besteld en ik heb helaas importkosten gehad, maar dat is altijd roulette.
Het probleem is dat het best een grote verpakking is, en dan wordt je er helaas sneller uitgepikt.
Kon je die 52 dollar niet aanvechten op basis van de originele factuur van gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:43
Ik ben ook van plan om de A4 bij gearbest te bestellen. Las in de User Manual van de A4 alleen iets wat vragen bij me oproept. Kan iemand bevestigen dat het oplaadstation inderdaad aan beide zijkanten een meter van andere objecten af moet staan en aan de voorkant zelfs 2 meter? Of kan dit ook wat minder zijn?
Had namelijk een mooie spot voor de A4 bedacht, maar als bovenstaande inderdaad zo strikt is dan gaat die vlieger helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 20:51
Dracoo schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:12:
Ik ben ook van plan om de A4 bij gearbest te bestellen. Las in de User Manual van de A4 alleen iets wat vragen bij me oproept. Kan iemand bevestigen dat het oplaadstation inderdaad aan beide zijkanten een meter van andere objecten af moet staan en aan de voorkant zelfs 2 meter? Of kan dit ook wat minder zijn?
Had namelijk een mooie spot voor de A4 bedacht, maar als bovenstaande inderdaad zo strikt is dan gaat die vlieger helaas niet op.
De A4 gaat langzamer rijden wanneer hij opzoek is naar zijn laadstation, wanneer er iets in de buurt staat van het laadstation dan ziet de sensor dat en probeert hij om te draaien. Het kan zijn dat als hij er niet recht op afrijd dat het problemen kan geven.

Ook is het aan te raden om de laadstation tegen een muur aan te zetten, anders duwt hij hem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dracoo schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:12:
Kan iemand bevestigen dat het oplaadstation inderdaad aan beide zijkanten een meter van andere objecten af moet staan en aan de voorkant zelfs 2 meter? Of kan dit ook wat minder zijn?
Bij laadstations zitten de electrische contacten meestal aan de voorkant, dus is het wel belangrijk dat hij daar enige manoevreer ruimte heeft. Mijn hombot heeft aan iets meer dan 1 meter genoeg aan de voorkant en 10 centimeter links en rechts. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat bij de a4 anders zou zijn.

Hij heeft idd wel een steuntje in de rug nodig, anders drukt de bot hem omver. Als je een lage plint of afdeklat hebt, zorg er dan ook voor hij niet achterover kan kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoo
whiner schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:23:
[...]

De A4 gaat langzamer rijden wanneer hij opzoek is naar zijn laadstation, wanneer er iets in de buurt staat van het laadstation dan ziet de sensor dat en probeert hij om te draaien. Het kan zijn dat als hij er niet recht op afrijd dat het problemen kan geven.

Ook is het aan te raden om de laadstation tegen een muur aan te zetten, anders duwt hij hem weg.
Klinkt opzich logisch inderdaad. De plek die ik voor ogen heb is ergens onder een (bijzet-)tafel in de hoek van onze woonkamer. Daar zou de A4 dus niet zo in het zicht staan en daarbij ook meteen wat beschermd tegen onze af en toe wat klunzige acties ;). Ik ga het denk ik gewoon uitproberen en als het voor problemen zorgt dat zet ik het laadstation alsnog op een andere plek neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kasj schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:51:
[...]

Kon je die 52 dollar niet aanvechten op basis van de originele factuur van gearbest?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb de stoute schoenen ook aangetrokken en de A4 vanuit China besteld omdat het EU warehouse 'm niet op voorraad heeft :) Ben benieuwd of er importkosten gaan zijn en hoeveel dit dan is.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 17-06-2016 08:44 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Die meter ruimte voor het oplaadstation geldt voor veel meer stofzuigers zie ik. Ook voor de Botvac modellen, dat is wel een uitdaging bij mij thuis. Aangezien de kinderen van de opvang overal aanzitten wilde ik hem ergens onder stoppen. Maar dan heeft hij maar 50cm vrije ruimte. Er zijn wel plekken van een meter maar dan staat hij vol in het zicht en zit het stopcontact hoog (120cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Binnetie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:59:
Aangezien de kinderen van de opvang overal aanzitten wilde ik hem ergens onder stoppen. Maar dan heeft hij maar 50cm vrije ruimte. Er zijn wel plekken van een meter maar dan staat hij vol in het zicht en zit het stopcontact hoog (120cm).
50 Centimeter lijkt me onvoldoende, je ziet hem voorzichtig links en rechts schuiven tot de exacte aanrijhoek gevonden is, daar is enige speelruimte voor nodig.

Het is voor een kinderopvangverbliijf oid? Dan zet je de bot pas op de vloer nadat het laatste kind opgehaald is, zodat de robot z'n oplaadstation ongehinderd kan vinden en programmeert hem zodanig dat hij om 5:00 uur begint of zoiets. Dan is hij vast wel klaar voordat het eerste kind de volgende dag arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het is voor de gastouder van mijn vriendin bij mij thuis. Op zich kan jou oplossing ook natuurlijk, maar mooiste is gewoon als hij set and (almost) forget is. In het begin wil ik hem graag aan het werk zien. Los van het 'komische' deel vind ik het interessant om na te lopen of hij overal geweest is.

Boven moet hij ook aan de slag, dus we zouden het ook om kunnen draaien. Het basisstation boven daar kan hij gewoon aan het werk vanaf 15 uur 's middags en dan daarna nog even beneden. Qua oppervlakte moet hij dat op 1 lading wel kunnen redden.

Edit: is de Botvac nu ook om de dag te programmeren? Ik zie in de handleiding wel per dag maar of het om de dag kan staat er niet heel duidelijk in. Want er zijn 2 dagen in de week dat er overdag geen slapers bij ons zijn en dan zou hij gewoon aan het werk kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Binnetie op 17-06-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Kasj schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:50:
[...]

Je v7s heeft een bluetooth verbinding en er is een app beschikbaar waarmee je hem kunt bedienen. Ik heb wel gelezen dat de bluetooth verbinding ten koste gaat van de accuduur, dus het is de vraag of het wat toevoegt.
Weet je hoe die bluetooth app heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

marteltor schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:03:
[...]

ILIFE :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Nu online
[...]

Ik heb twee dagen geleden de v7s ook besteld maar volgens mij heeft die alleen infrarood en geen Bluetooth dit tov de v7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
[...]

Zo te zien zit er een QR code op de doos voor de app?

Afbeeldingslocatie: http://www.bestandroidphonereview.com/wp-content/uploads/2015/08/128.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoo
Gister de A4 via gearbest besteld en krijg zojuist een sms van DHL dat ik inderdaad ook +-€53 importkosten moet betalen. Direct DHL gebeld en die konden me gelukkig wat meer info geven.
Het blijkt dat gearbest een bedrag van +- €50 op de verpakking zet, maar vervolgens de verzendkosten vergeet te melden. De douane/belastingdienst doet vervolgens een mooie berekening, waarbij zij een schatting van de verzendkosten maken. Probleem is alleen dat zij deze verzendkosten op basis van land van herkomst en het gewicht bepalen, wat in het geval van de A4 neer kwam op een bedrag van rond de €150(!) puur voor de verzendkosten. En blijkbaar mag je daar vervolgens dus ook BTW over gaan betalen.

Ik heb DHL zojuist mijn factuur doorgestuurd en zij vragen de douane nu om op basis van de factuur een herberekening te doen. Helaas betekent dat dus wel dat ik alsnog BTW over het volledige bedrag van de A4 moet gaan betalen, maar als het goed is komt dat alsnog iets gunstiger uit als de €53 die ze nu vragen. :+

Tip dus voor iedereen die ook zo'n ding via gearbest wil bestellen: Vraag bij het plaatsen van je bestelling of ze de verzendkosten ook op de verpakking willen zetten. Dat scheelt je waarschijnlijk heel wat gedoe!

[ Voor 10% gewijzigd door Dracoo op 17-06-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Dracoo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:32:
Gister de A4 via gearbest besteld en krijg zojuist een sms van DHL dat ik inderdaad ook +-€53 importkosten moet betalen. Direct DHL gebeld en die konden me gelukkig wat meer info geven.
Het blijkt dat gearbest een bedrag van +- €50 op de verpakking zet, maar vervolgens de verzendkosten vergeet te melden. De douane/belastingdienst doet vervolgens een mooie berekening, waarbij zij een schatting van de verzendkosten maken. Probleem is alleen dat zij deze verzendkosten op basis van land van herkomst en het gewicht bepalen, wat in het geval van de A4 neer kwam op een bedrag van rond de €150(!) puur voor de verzendkosten. En blijkbaar mag je daar vervolgens dus ook BTW over gaan betalen.

Ik heb DHL zojuist mijn factuur doorgestuurd en zij vragen de douane nu om op basis van de factuur een herberekening te doen. Helaas betekent dat dus wel dat ik alsnog BTW over het volledige bedrag van de A4 moet gaan betalen, maar als het goed is komt dat alsnog iets gunstiger uit als de €53 die ze nu vragen. :+

Tip dus voor iedereen die ook zo'n ding via gearbest wil bestellen: Vraag bij het plaatsen van je bestelling of ze de verzendkosten ook op de verpakking willen zetten. Dat scheelt je waarschijnlijk heel wat gedoe!
Goede tip, voor mij te laat helaas. Waar bevindt jouw pakketje zich dan nou? Heeft dhl het al in China eruit gepikt?

Ik heb overigens mijn echte Tel.nr. niet opgegeven, dus ben benieuwd hoe ze met me in contact kunnen komen. Waarschijnlijk pas aan de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoo
Kasj schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:16:
[...]

Goede tip, voor mij te laat helaas. Waar bevindt jouw pakketje zich dan nou? Heeft dhl het al in China eruit gepikt?

Ik heb overigens mijn echte Tel.nr. niet opgegeven, dus ben benieuwd hoe ze met me in contact kunnen komen. Waarschijnlijk pas aan de deur?
Goeie vraag, dat hebben ze eigenlijk niet gezegd. Maar in de mail staat dat ik het pakketje dinsdag kan verwachten, dus denk dat die nog ergens in China is.
Jammer dat mijn tip voor jou te laat kwam, maar kan goed zijn dat jouw pakketje er helemaal niet uit gepikt wordt. Mocht dat niet zo zijn, dan verwacht ik dat je die importkosten inderdaad aan de deur mag betalen.

DHL mailt mij net dat de importkosten zijn herberekening en dat ik nu €40 aan de deur moet betalen. €24 BTW en (een in mijn ogen schofterige) €16 administratiekosten. Maar goed.. toch weer €13 bespaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Op dit moment heb ik nog steeds een Neato XV-15 uit 2012. Werkt prima, pas 1 keer de batterij vervangen. Enige grote nadeel is dat hij stof en vuil in de hoeken niet pakt. Werkt dit bij de versies uit 2015/2016 wel goed? Ga ik veel verschil merken als ik upgrade? Is een A4 of v7s uit China iets als je altijd een Neato gehad hebt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

De nieuwe neato's (botvac) serie zijn een heel stuk beter met het zuigen in hoekjes en langs de randjes.
De zuigmond is meer naar de rechter kant geplaatst en er is nu een borsteltje aanwezig.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dracoo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:32:

Heb vanmorgen een PM van ze gehad.
Dear JB,

Thank you very much for placing your order from gearbest. We apologize for not having sent your order out yet.

After packing the items I regret to inform you that the package exceeds the maximum allowance in weight (or in volume).

In order to ship the package, we need your assistance to pay an additional shipping fee.

Please reply within 3 business days and let us know if it is acceptable. We will then send you an invoice and ship your item as soon as possible.

Best Regards

Support Center
Staat niet bij hoeveel verzendkosten het zijn en met welke partij het verzonden gaat worden (waarschijnlijk DHL), dus ik heb eerst gevraagd hoeveel extra kosten het zijn.

Bedankt voor de info in ieder geval. Ik zal Gearbest vragen de verzendkosten te vermelden (vraag me af of ze dat dan ook doen...) maar dan gaan we dus allemaal import kosten moeten dokken :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
JB schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:52:

Bedankt voor de info in ieder geval. Ik zal Gearbest vragen de verzendkosten te vermelden (vraag me af of ze dat dan ook doen...) maar dan gaan we dus allemaal import kosten moeten dokken :(
Ik weet nog steeds niet of je er via tracking achter kunt komen of je moet bijbetalen. Mijn a4 ligt inmiddels in Leipzig, met een paar keer custom status update als melding. Wellicht heb ik geluk, of hoor ik het wel aan de deur.
Pagina: 1 ... 28 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.