Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:40
Binnetie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:39:
Het is voor de gastouder van mijn vriendin bij mij thuis. Op zich kan jou oplossing ook natuurlijk, maar mooiste is gewoon als hij set and (almost) forget is. In het begin wil ik hem graag aan het werk zien. Los van het 'komische' deel vind ik het interessant om na te lopen of hij overal geweest is.

Boven moet hij ook aan de slag, dus we zouden het ook om kunnen draaien. Het basisstation boven daar kan hij gewoon aan het werk vanaf 15 uur 's middags en dan daarna nog even beneden. Qua oppervlakte moet hij dat op 1 lading wel kunnen redden.

Edit: is de Botvac nu ook om de dag te programmeren? Ik zie in de handleiding wel per dag maar of het om de dag kan staat er niet heel duidelijk in. Want er zijn 2 dagen in de week dat er overdag geen slapers bij ons zijn en dan zou hij gewoon aan het werk kunnen.
Je kan elke dag van de week aangeven hoe laat hij moet rijden (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
JB schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:52:
[...]
Heb vanmorgen een PM van ze gehad.

[...]
Staat niet bij hoeveel verzendkosten het zijn en met welke partij het verzonden gaat worden (waarschijnlijk DHL), dus ik heb eerst gevraagd hoeveel extra kosten het zijn.

Bedankt voor de info in ieder geval. Ik zal Gearbest vragen de verzendkosten te vermelden (vraag me af of ze dat dan ook doen...) maar dan gaan we dus allemaal import kosten moeten dokken :(
Volgens mij mogen ze items met accu ook alleen maar met DHL versturen. Regels voor batterijen in China zijn aangescherpt namelijk. Denk eerder dat het daarom met DHL gaat dan vanwege gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:04:
[...]

Volgens mij mogen ze items met accu ook alleen maar met DHL versturen. Regels voor batterijen in China zijn aangescherpt namelijk. Denk eerder dat het daarom met DHL gaat dan vanwege gewicht.
Zou goed kunnen :) Heb net een PM terug gestuurd met de vraag om de shipping costs te vermelden op het pakket. Ben benieuwd... Ze verzenden inderdaad met DHL. Een voordeel van DHL is, dat het normaliter een stuk sneller hier is :D

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 20-06-2016 09:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bokkiej schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:13:
[...]

Je kan elke dag van de week aangeven hoe laat hij moet rijden (of niet)
Dankjewel. Nu nog even wachten tot de D75 ergens in de aanbieding is!
Wat me aanspreekt bij de Botvac is dat ze gestructureerd werken en dus de timer ook om de dag te programmeren is.

De Ilife A4 of V7 vind ik ook interessant net als de Deepbot Slim omdat deze maar 5,5, cm is kan hij echt overal komen. Zelfs onder mijn bank. Als hij daar maar niet vast komt te zitten wat dan moet ik alsnog alles van de kant halen (grote U bank).

Ik ga nog maar eens wat reviews lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Valt niet mee om die Chinezen uit te leggen waarom ze de shipping costs moeten vermelden :/
Thank you for contacting Gearbest.

If we ship via DHL, there will be custom tax when you receive the parcel, cusotmers should cover the tax and we don't know how much it will be, please let me know whether you will ship via DHL.

If you have any questions, please let me know and we will do our best to assist you.

Thank you for your patience collaboration.

Best Regards
Uiteindelijk doen ze wat ik vraag, maar snappen ze het nog niet helemaal :D :X The invoice die ik vraag is degene die ze zelf als eerste noemen om die verzendkosten over te kunnen maken 8)7
For your order we will ship the order via DHL and write USD8.76 in the custom invoice, since we are still processing, we can not send you the invoice now, you can ask it after we ship the order.

If you have any questions, please let me know and we will do our best to assist you.
Uiteindelijk is het gelukt maar nu is de A4 out of stock volgens support :/ :Z Staat al sinds vrijdag meer dan 40 pieces left volgens de site...!

[ Voor 39% gewijzigd door JB op 20-06-2016 12:21 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 99% gewijzigd door JB op 20-06-2016 12:03 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Ik zie trouwens dat de Botvac D75 goedkoper is geworden bij Coolblue en bij Fonq: http://www.robotstofzuige...338/neato-botvac-d75.html

Ik zou zweren dat hij vorige week nog iets van 500 euro kostte. Want de goedkoopste was toen Robocleaners met €459,-: https://robocleaners.nl/n...c-d75.html?fee=12&fep=155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:13
De BotVac Connected is nu in de aanbieding bij Ibood voor 599,-. http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:30
Ik wil graag een robotstofzuiger kopen die het ook goed doet op de (hele korte) vloerbedekking boven. De Roomba 650 lijkt een prima instapmodel, maar omdat wij 2 dames in huis hebben en 2 katten lijkt mij een 800 serie met rubberen rollen beter vanwege het makkelijkere onderhoud (en de hogere zuigkracht).

Wat denken jullie, rechtvaardigt het de hogere prijs? De 865 (behoef geen lighthouses/walls) is nu voor 540 + 50 cashback bij wehkamp verkrijgbaar = 490. Want anders is een roomba 774p ook een optie want die is bij redcoon nu 330 euro! Wel met borstels.

Ik heb in principe geen bepaalde voorkeur iRobot, maar ik krijg de indruk dat dit wel prima bots zijn. Ik hoef ook geen 'neato' dus rechte lijntjes rijdt, want zoveel rechte stukken kunnen ze hier toch niet maken en het maakt mij niets uit hoelang het stofzuigen duurt. Zolang het maar grondig gebeurt, veel haren weggeraken en het programmeerbaar is. Een hepafilter is een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
TommyknockerNL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:56:
De BotVac Connected is nu in de aanbieding bij Ibood voor 599,-. http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
Ah dan hebben ze wel geluisterd naar mijn suggestie. Alleen doen ze dan net het topmodel in de aanbieding en die vind ik veel te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Worsteneter schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:57:
Ik wil graag een robotstofzuiger kopen die het ook goed doet op de (hele korte) vloerbedekking boven. De Roomba 650 lijkt een prima instapmodel, maar omdat wij 2 dames in huis hebben en 2 katten lijkt mij een 800 serie met rubberen rollen beter vanwege het makkelijkere onderhoud (en de hogere zuigkracht).

Wat denken jullie, rechtvaardigt het de hogere prijs? De 865 (behoef geen lighthouses/walls) is nu voor 540 + 50 cashback bij wehkamp verkrijgbaar = 490. Want anders is een roomba 774p ook een optie want die is bij redcoon nu 330 euro! Wel met borstels.

Ik heb in principe geen bepaalde voorkeur iRobot, maar ik krijg de indruk dat dit wel prima bots zijn. Ik hoef ook geen 'neato' dus rechte lijntjes rijdt, want zoveel rechte stukken kunnen ze hier toch niet maken en het maakt mij niets uit hoelang het stofzuigen duurt. Zolang het maar grondig gebeurt, veel haren weggeraken en het programmeerbaar is. Een hepafilter is een pluspunt.
Leuke cashbacks! Maar zie ik nu dat de 865 niet automatisch oplaad? http://www.robotstofzuige...29/699616/707321?allspecs

Die 774 is dan interessanter, maar heeft wel een kleiner stofopvangbakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Binnetie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Leuke cashbacks! Maar zie ik nu dat de 865 niet automatisch oplaad? http://www.robotstofzuige...29/699616/707321?allspecs

Die 774 is dan interessanter, maar heeft wel een kleiner stofopvangbakje.
Volgens mij klopt dat niet en heeft de 865 gewoon een homebase. Kan mij ook niet voorstellen dat de 800 serie dat niet heeft, dat hebben zelfs de 500 series ;)

Is in dat geval de 865 (met rubberen rollers/ aeroforce) een betere optie dan de 774P (met het oudere aerovac met borstels)? Ook mede gezien de meerprijs van zo'n 150/160 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 23:15
TommyknockerNL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:56:
Even tussendoor en snel, ik ben opzoek naar een robotstofzuiger voor mijn appartement die volgende maand wordt opgeleverd. Ik had me een tijdje terug een beetje ingelezen op robotstofzuigers. Wat ik vooral tegenkwam is dat een bepaalde versie van LG en het merk Neato wordt aangeraden.

Het gaat om een 3 kamer nieuwbouw appartement van ca. 65m2, in alle kamers (excl. badkamer) dezelfde laminaatvloer.

Nou ben ik nieuwsgierig naar jullie mening vanwege deze aanbieding van de BotVac die alleen vandaag geldig is.. Moet ik voor deze botvac gaan of? Kan deze over een vloerkleed/hoogpolig vloerkleed heen? hebben jullie nog andere suggesties/tips qua robotstofzuigers?

[ Voor 15% gewijzigd door r--ndy op 20-06-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
r--ndy schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:23:
[...]

Even tussendoor en snel, ik ben opzoek naar een robotstofzuiger voor mijn appartement die volgende maand wordt opgeleverd. Ik had me een tijdje terug een beetje ingelezen op robotstofzuigers. Wat ik vooral tegenkwam is dat een bepaalde versie van LG en het merk Neato wordt aangeraden.

Het gaat om een 3 kamer nieuwbouw appartement van ca. 65m2, in alle kamers (excl. badkamer) dezelfde laminaatvloer.

Nou ben ik nieuwsgierig naar jullie mening vanwege deze aanbieding van de BotVac die alleen vandaag geldig is.. Moet ik voor deze botvac gaan of hebben jullie nog andere suggesties/tips qua robotstofzuigers?
Ik zie het nut er eigenlijk niet van in. Tenzij je het interessant vind om met app's en dergelijk te werken, zou ik een goedkopere nemen. De Botvac D serie is ook heel goed zie ik in testen. 65m2 is niet een ruimte dat je er speciaal een hele dure robotstofzuiger voor wilt hebben. Heb je huisdieren? Dames met lange haren over de vloer?

Ik vind de Botvac D75 interessant, als ik een andere borstel erbij koop is het een D85. Maar dat zou dan alleen zijn omdat mijn vriendin lange haren heeft. De prijs is zo'n 150 euro lager.

Mocht je geen bijzonderheden hebben dan zou je ook nog kunnen kijken naar de goedkopere alternatieven zoals de Ilife A4, V5 of V7(s). Of de Deepbot Slim. Deze gaan minder gestructureerd aan het werk, maar klaren de klus uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:05
Sprong gewaagd: Neato Botvac Connected besteld bij iBood.
De connectedfuncties zijn een leuke bijkomstigheid, maar de turbo-modus is voor mij de + tegenover de D-serie. Erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 03:41
Toch ook maar de Neato Botvac Connected bij iBood besteld. Ik wachtte al een tijdje op een aanbieding voor de D85, maar de connected voor deze prijs is ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toch ook maar de Neato Botvac Connected bij iBOOD besteld. Moet zeggen dat ik 600 euro voor een stofzuiger nog behoorlijk veel vind, maar ik wil graag een robotstofzuiger in m'n nieuwe appartement. Daarnaast ook ééntje die werkt als een stofzuigervervanger, zodat ik geen stofzuiger ernaast hoef te kopen. Volgens mij zit ik dan met de Connected wel goed, toch?

Ik heb 'm met CC betaald, dus heb de komende dagen nog om er beter over na te denken. Ben er nog niet helemaal over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:56
Sinds afgelopen weekend ook mijn eerste robotstofzuiger aangeschaft, de Roomba 650.
Was afgelopen vrijdag een dagaanbieding maar prijs bleek niet te kloppen, met de cashback actie toch maar gekocht.

Was ook een beetje sceptisch, 330 voor een stofzuiger en mij dan afvragen of het echt goed werkt.
Na een nachtje laden zijn eerste ronde laten doen, was aangenaam verrast beter dan ik gedacht had :)

Bakkie (volgens mij bij iedereen lees ik) zat ook aardig vol terwijl ik de dag ervoor nog had gestofzuigd.
Weet ook wel hoe dat komt, ik ga niet wekelijks onder mij bank en meubels langs :p
Heb daar wel mazzel mee, hij komt overal onderdoor ook het bed waarvan ik had gedacht dat deze net te laag was.

Hij gaat wel alle kanten op maar had dat al gelezen. Heb meerdere kamers en lighthouse functie zit helaas niet op deze.
Heb hem even op de gang gezet om daar zijn werk te doen. Hij kan dan niet bij het laadstation moet die dan niet automatisch stoppen en een signaal geven als hij klaar is met de schoonmaken?

O ja wat nog wel een probleem was is mijn zwarte vloerkleed, dat vond ie niet leuk en gaf een error 6 code.
Op zich was dat snel opgelost door met stukjes fotopapier de val sensoren af te plakken (aluminiumfolie werkte niet).
Ik heb alles op één verdieping dus dat is ook geen probleem.

Tot nu toe erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Dracoo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:32:

Ik heb DHL zojuist mijn factuur doorgestuurd en zij vragen de douane nu om op basis van de factuur een herberekening te doen. Helaas betekent dat dus wel dat ik alsnog BTW over het volledige bedrag van de A4 moet gaan betalen, maar als het goed is komt dat alsnog iets gunstiger uit als de €53 die ze nu vragen. :+
Heb je hier nog wat van gehoord? Op welke manier heb je bezwaar aangetekend?

Ik mocht ook €53 aftikken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36
Vandaag ook een ILife a4 besteld! Ben benieuwd naar de kosten en hoe goed die over ons vloerkleed gaat. De rest van ons huis is zonder drempels etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:43
Kasj schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Balen! Ik heb de factuur (waar ook de verzendkosten op staan) onder vermelding van het HWB nummer naar dhl.nldutypayments@dhl.com moeten sturen. Zij zouden het dan verder met de douane regelen. Maar ben bang dat jij dit bedrag pas deur te horen hebt gekregen, of niet? Hoop dat het ook achteraf nog rechtgetrokken kan worden!

Heb de A4 vandaag trouwens ontvangen. Leuk apparaat! Doet zijn werk niet snel, maar het resultaat mag er zijn :) het oplaadstation moet helaas wel echt vrij geplaatst worden. Had hem eerst in het midden onder de (baby-)box geplaatst (waarbij het zicht enkel door de 2 uiterste poten belemmert werd), maar dat bleek niet te werken. Nu dus maar op een andere plek gezet.. iets meer in het zicht, maar werkt stuk beter! Ons hoogpolig tappijt pakt ie ook prima mee, tenminste.. zodra die z'n weg erop eindelijk gevonden heeft :+ . Mijn eerste indruk is dus positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Gefeliciteerd voor de mensen die die Botvac Connected hebben besteld. Een erg goede machine. Helaas vinden mijn vriendin en ik hem iets te duur. Maar een heel mooi ding. Veel plezier ermee!

Hebben jullie hem overigens via casbackxl site besteld? https://www.cashbackxl.nl/zoeken/resultaten/zoekterm/ibood dat scheelt nog weer 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Dracoo schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:19:
[...]

Balen! Ik heb de factuur (waar ook de verzendkosten op staan) onder vermelding van het HWB nummer naar dhl.nldutypayments@dhl.com moeten sturen. Zij zouden het dan verder met de douane regelen. Maar ben bang dat jij dit bedrag pas deur te horen hebt gekregen, of niet? Hoop dat het ook achteraf nog rechtgetrokken kan worden!

Heb de A4 vandaag trouwens ontvangen. Leuk apparaat! Doet zijn werk niet snel, maar het resultaat mag er zijn :) het oplaadstation moet helaas wel echt vrij geplaatst worden. Had hem eerst in het midden onder de (baby-)box geplaatst (waarbij het zicht enkel door de 2 uiterste poten belemmert werd), maar dat bleek niet te werken. Nu dus maar op een andere plek gezet.. iets meer in het zicht, maar werkt stuk beter! Ons hoogpolig tappijt pakt ie ook prima mee, tenminste.. zodra die z'n weg erop eindelijk gevonden heeft :+ . Mijn eerste indruk is dus positief :)
Goed nieuws dus. Ga je overwegen om een uitgebreidere reciew te schrijven met filmpjes enzo?
Deze machine heeft volgens mij veel waar voor zijn geld gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:02:
Toch ook maar de Neato Botvac Connected bij iBOOD besteld. Moet zeggen dat ik 600 euro voor een stofzuiger nog behoorlijk veel vind, maar ik wil graag een robotstofzuiger in m'n nieuwe appartement. Daarnaast ook ééntje die werkt als een stofzuigervervanger, zodat ik geen stofzuiger ernaast hoef te kopen. Volgens mij zit ik dan met de Connected wel goed, toch?
Ligt eraan hoe je zelf de andere zaken doet. Bijvoorbeeld je Neato kan niet je plinten stofzuigen, en ik zie hem ook nog niet dat spinnenweb in de hoek van je kamer opzuigen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Shunt

Boe

Sissors schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:05:
[...]

Ligt eraan hoe je zelf de andere zaken doet. Bijvoorbeeld je Neato kan niet je plinten stofzuigen, en ik zie hem ook nog niet dat spinnenweb in de hoek van je kamer opzuigen ;).
Jij stofzuigt je pinten ?
Dat doe je met een vochtig doekje en spinnen webben doe je met een plumeau.
:P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Marc3l schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:42:
Sinds afgelopen weekend ook mijn eerste robotstofzuiger aangeschaft, de Roomba 650.
Was afgelopen vrijdag een dagaanbieding maar prijs bleek niet te kloppen, met de cashback actie toch maar gekocht.

Was ook een beetje sceptisch, 330 voor een stofzuiger en mij dan afvragen of het echt goed werkt.
Na een nachtje laden zijn eerste ronde laten doen, was aangenaam verrast beter dan ik gedacht had :)

Bakkie (volgens mij bij iedereen lees ik) zat ook aardig vol terwijl ik de dag ervoor nog had gestofzuigd.
Weet ook wel hoe dat komt, ik ga niet wekelijks onder mij bank en meubels langs :p
Heb daar wel mazzel mee, hij komt overal onderdoor ook het bed waarvan ik had gedacht dat deze net te laag was.

Hij gaat wel alle kanten op maar had dat al gelezen. Heb meerdere kamers en lighthouse functie zit helaas niet op deze.
Heb hem even op de gang gezet om daar zijn werk te doen. Hij kan dan niet bij het laadstation moet die dan niet automatisch stoppen en een signaal geven als hij klaar is met de schoonmaken?

O ja wat nog wel een probleem was is mijn zwarte vloerkleed, dat vond ie niet leuk en gaf een error 6 code.
Op zich was dat snel opgelost door met stukjes fotopapier de val sensoren af te plakken (aluminiumfolie werkte niet).
Ik heb alles op één verdieping dus dat is ook geen probleem.

Tot nu toe erg tevreden :)
Die Roomba lijkt mij ook wel wat. Toch flink wat goedkoper. Die functie met WiFi is leuk, maar maakt de Neato ook een stuk duurder en waarschijnlijk ga ik het toch niet vaak gebruiken vanwege de planningsfunctie. Lukt het de Roomba wel goed om in de hoeken te komen? Zou een leuke test zijn met wat suikerkorrels in een hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Shunt schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:22:
[...]

Jij stofzuigt je pinten ?
Dat doe je met een vochtig doekje en spinnen webben doe je met een plumeau.
:P
Beide zijn makkelijker met een stofzuiger ;).

Ondanks dat hij bijna niet meer gebruikt wordt, vind ik een stofzuiger nog wel handig. Maar dat ligt er dus aan hoe je sommige andere dingen doet.

Overigens wat betreft wifi, ja wat moet je ermee? Mijn Hombot heeft wifi (niet standaard, maar je kan een USB wifi stick erin steken en stukje custom firmware runnen). Waarom heeft hij dat? Omdat iemand het niet nodig vond om per dag zijn tijd te kunnen instellen in de normale firmware. Met wifi optie erbij kan ik elke dag vertellen hoe laat hij moet beginnen (oftewel niet in het weekend). En ik kan zijn interne kaartje bekijken of hij zijn werk heeft gedaan en overal is gekomen. Leuk, maar om het nou bijzonder nuttig te noemen gaat me te ver. En ik kan zijn camera beelden realtime bekijken, of hem starten en nog paar dingetjes. Allemaal redelijk zinloos imo. Die 10 euro die het me heeft gekost vind ik het wel waard (voor 99% dus zodat ik nu per dag kan instellen wanneer hij moet vertrekken), maar veel meer zou ik er ook niet aan willen besteden.

[ Voor 50% gewijzigd door Sissors op 21-06-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Sissors schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:05:
[...]

Ondanks dat hij bijna niet meer gebruikt wordt, vind ik een stofzuiger nog wel handig. Maar dat ligt er dus aan hoe je sommige andere dingen doet.
Haal dan maar eens een doekje over die pintjes heen dan zie je wat ik bedoel :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
JPtjeeNL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Die Roomba lijkt mij ook wel wat. Toch flink wat goedkoper. Die functie met WiFi is leuk, maar maakt de Neato ook een stuk duurder en waarschijnlijk ga ik het toch niet vaak gebruiken vanwege de planningsfunctie. Lukt het de Roomba wel goed om in de hoeken te komen? Zou een leuke test zijn met wat suikerkorrels in een hoekje.
De Roomba's zijn ook interessant. Ik weet alleen niet welke ze hier met elkaar vergelijken maar dit lijkt nergens op:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zelfde met de vloer toch :P. Soms moet je het dweilen/natte doek.

Overigens zou ik die kunstmatige doolhoven niet heel serieus nemen qua tests.

[ Voor 38% gewijzigd door Sissors op 21-06-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 14:48
Heb al een tijdje de Dirt Devil Spider. Prima ding om even extra paar keer in de week bij ons de bovenverdieping te doen. Helaas alleen dat vorige week de sensor wat minder gevoelig was en de robot een flinke duikeling in het trapgat maakte. Wonder boven wonder alleen een scheur in plastic bovenkant maar werkt nog steeds. Voor deze zekerheid een barricade gemaakt, maar helaas doorbrak deze Spider deze, met als gevolg, wederom een flinke duikeling het trappengat in. Gelukkig weer wonder boven wonder geen hele grote schade en werkt hij nog steeds. Aardig stevig apparaat dus. Ben nu even aan het spelen met de gevoeligheid. Kan zijn dat de 2x dat hij gevallen is het boven donkerder was dan normaal (in combinatie met wat donkere vloer). Voor de zekerheid maar iets op bovenste tree neergelegd waar de Spider onmogelijk doorheen kan.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:51
Dracoo schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:19:
[...]

Heb het zelfde "probleem" ook eerst de A4 besteld en betaald en later de verzendkosten. Moet nu ook €53,95 aan DHL betalen.,.

Waar heb je een factuur met verzendkosten vandaan, op de site van gearbest kan ik die niet downloaden. Heb je die speciaal aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kasj schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb gevraagd nu om shipping costs te vermelden maar zie dat eerder niet dat wel gebeuren. :(
Boinkie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:43:
Vandaag ook een ILife a4 besteld! Ben benieuwd naar de kosten en hoe goed die over ons vloerkleed gaat. De rest van ons huis is zonder drempels etc!
Hier bericht gehad van Gearbest dat ie niet op voorraad is :/ Constant acties op die site met xx pieces left en dan nu aankomen met "ja meneer verzenden gaat pas 27 juni worden waarschijnlijk..."

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
stp_4 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:12:
Heb al een tijdje de Dirt Devil Spider. Prima ding om even extra paar keer in de week bij ons de bovenverdieping te doen. Helaas alleen dat vorige week de sensor wat minder gevoelig was en de robot een flinke duikeling in het trapgat maakte. Wonder boven wonder alleen een scheur in plastic bovenkant maar werkt nog steeds. Voor deze zekerheid een barricade gemaakt, maar helaas doorbrak deze Spider deze, met als gevolg, wederom een flinke duikeling het trappengat in. Gelukkig weer wonder boven wonder geen hele grote schade en werkt hij nog steeds. Aardig stevig apparaat dus. Ben nu even aan het spelen met de gevoeligheid. Kan zijn dat de 2x dat hij gevallen is het boven donkerder was dan normaal (in combinatie met wat donkere vloer). Voor de zekerheid maar iets op bovenste tree neergelegd waar de Spider onmogelijk doorheen kan.
Hier ook de spider, nog niet gevallen gelukkig... Maar wel probleempjes daarmee ook. Ik heb mijn trapsgat nog niet helemaal afgewerkt (laminaat bij de trap niet afgewerkt, zolder) en daar gaat hij bij mij de mist in....
Hij rijd via het laminaat, op de ondervloer tot aan de trap, maar dan wil die achteruit maar dat lukt hem niet. Dat blijft die proberen waardoor die omdraait, en uiteindelijk achteruit de trap af wil rijden...

en laat aan de achterkant nu net geen sensor zitten :+

Verder nog altijd tevreden. een 600 euro versie zal vast sneller en beter schoonmaken... maar voor 600 euro kan ik ook 7 Spiders kopen :+ en dan winnen de spiders het vast wel... zeker over meerdere verdiepingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:05:
[...]

Overigens wat betreft wifi, ja wat moet je ermee? Mijn Hombot heeft wifi (niet standaard, maar je kan een USB wifi stick erin steken en stukje custom firmware runnen). Waarom heeft hij dat? Omdat iemand het niet nodig vond om per dag zijn tijd te kunnen instellen in de normale firmware. Met wifi optie erbij kan ik elke dag vertellen hoe laat hij moet beginnen (oftewel niet in het weekend). En ik kan zijn interne kaartje bekijken of hij zijn werk heeft gedaan en overal is gekomen. Leuk, maar om het nou bijzonder nuttig te noemen gaat me te ver. En ik kan zijn camera beelden realtime bekijken, of hem starten en nog paar dingetjes. Allemaal redelijk zinloos imo. Die 10 euro die het me heeft gekost vind ik het wel waard (voor 99% dus zodat ik nu per dag kan instellen wanneer hij moet vertrekken), maar veel meer zou ik er ook niet aan willen besteden.
Ja voor 10-30 euro zeg ik doen! Denk dat ik veel meer profijt heb van goede planningsmogelijkheden. Bijvoorbeeld:
- Ma - Vr 10:00 beginnen
- Za - Zo 's nachts, niet of handmatig.

Volgens mij hebben niet alle robotstofzuigers dat en kun je bij sommige alleen dagelijks instellen bijvoorbeeld. Denk dat ik met een paar extra eisen (zoals hervatten na laden) voor 300 euro ook klaar kan zijn. Misschien dan toch een compacte stofzuiger of kruimeldief erbij voor zaken die hierboven opgesomd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
JPtjeeNL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Hij komt probeert wel in alle hoeken te komen maar ik denk dat je nog wel één keer in de zoveel tijd de hoekjes echt zelf langs moet. Zal eens testen met wat suiker.

Vond 330 euro ook wel een aardig bedrag maar doet zijn werk tot nu toe goed (in bakje zit stof).
Komt onder alle meubels, bank en bed, pakt drempels en vloerkleed doet hij zelfs beter dan mijn normale stofzuiger. Je kan deze ook uitbreiden met Wifi, http://www.thinkingcleaner.com/nl/

Heeft er iemand ervaring met Thinking Cleaner? Zag in een eerdere post iemand die een multiroom opzet wil proberen. Dit lijkt mij ook wel handig, alleen kan je met Thinking Cleaner ook de Ir ontvanger activeren/deactiveren? vdpoorten in "Robotstofzuigers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Marc3l schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:06:
[...]

Hij komt probeert wel in alle hoeken te komen maar ik denk dat je nog wel één keer in de zoveel tijd de hoekjes echt zelf langs moet. Zal eens testen met wat suiker.

Vond 330 euro ook wel een aardig bedrag maar doet zijn werk tot nu toe goed (in bakje zit stof).
Komt onder alle meubels, bank en bed, pakt drempels en vloerkleed doet hij zelfs beter dan mijn normale stofzuiger. Je kan deze ook uitbreiden met Wifi, http://www.thinkingcleaner.com/nl/

Heeft er iemand ervaring met Thinking Cleaner? Zag in een eerdere post iemand die een multiroom opzet wil proberen. Dit lijkt mij ook wel handig, alleen kan je met Thinking Cleaner ook de Ir ontvanger activeren/deactiveren? vdpoorten in "Robotstofzuigers"
Ben benieuwd naar je suikertest! Bij Coolblue zeggen ze dat dit soort modellen (rond) wel geschikt zijn voor hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Dat komt door het borstelje. Die maakt dat ze toch een hoekje in kunnen om daar het stof weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Binnetie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:48:
Dat komt door het borstelje. Die maakt dat ze toch een hoekje in kunnen om daar het stof weg te halen.
Klopt, alleen heb het idee dat die dan niet alles 100% mee neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Twijfel tussen de 774p voor 339€ bij redcoon en de 865 voor 500€ bij cool blue. Voornamelijk vanwege de aeroforce rollers icm haar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Worsteneter schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:09:
Twijfel tussen de 774p voor 339€ bij redcoon en de 865 voor 500€ bij cool blue. Voornamelijk vanwege de aeroforce rollers icm haar
Mag ik vragen waarom je een Roomba overweegt? Je gaf eerder aan geen specifieke voorkeur ervoor te hebben. Tussen beide zit wel een groot prijsverschil. De Neato Botvac zit er qua prijs precies tussenin en gaan naar mijn mening iets beter om met opzuigen. Ze hebben alleen geen 'vlekkendetectie', dan gaan ze heen en weer over de plek heen om op te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Binnetie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Mag ik vragen waarom je een Roomba overweegt? Je gaf eerder aan geen specifieke voorkeur ervoor te hebben. Tussen beide zit wel een groot prijsverschil. De Neato Botvac zit er qua prijs precies tussenin en gaan naar mijn mening iets beter om met opzuigen. Ze hebben alleen geen 'vlekkendetectie', dan gaan ze heen en weer over de plek heen om op te zuigen.
Die rollers t.o.v. Borstels spreken bij erg aan. Volgens mij is roomba daarmee de enigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36
JB schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:41:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb gevraagd nu om shipping costs te vermelden maar zie dat eerder niet dat wel gebeuren. :(

[...]
Hier bericht gehad van Gearbest dat ie niet op voorraad is :/ Constant acties op die site met xx pieces left en dan nu aankomen met "ja meneer verzenden gaat pas 27 juni worden waarschijnlijk..."
Same here! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Worsteneter schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:39:
[...]

Die rollers t.o.v. Borstels spreken bij erg aan. Volgens mij is roomba daarmee de enigste.
Tja de roomba blijft in mijn mening (tenzij je de echte dure pakt) gewoon een domme stofzuiger die heel lastig in appartementen zoals bij mij werkt. Het is een keuze tussen stofzuigen en rolleren. In de meeste testen doet de neato het beter als het gaat om harde ondervloeren en de roomba als het gaat om tapijt. (maar dan wel het top model van de roomba.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Shunt schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:45:
[...]

Tja de roomba blijft in mijn mening (tenzij je de echte dure pakt) gewoon een domme stofzuiger die heel lastig in appartementen zoals bij mij werkt. Het is een keuze tussen stofzuigen en rolleren. In de meeste testen doet de neato het beter als het gaat om harde ondervloeren en de roomba als het gaat om tapijt. (maar dan wel het top model van de roomba.
Dat ben ik met je eens. En zag ik ook terug in video's. Dat topmodel van ruim 1000 eu presteerd erg goed, vergeleken met de botvac connect die het ook goed doet maar die Roomba is wat beter qua opzuigen uit een tapijt.

Die test met die stukjes pasta (lijkt het wel) veegt de Roomba alles uit. Maar ook met de test in de hal is de Neato in 10 minuten klaar en de Roomba in 40 minuten terwijl hij een paar spots niet gehad heeft.
De spotfunctie is dan wel weer top van de Roomba, de Neato gaat gewoon de hele ruimte doen.

Let op: dit zijn de 2 topmodellen van beide merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:06:
[...]

Dat ben ik met je eens. En zag ik ook terug in video's. Dat topmodel van ruim 1000 eu presteerd erg goed, vergeleken met de botvac connect die het ook goed doet maar die Roomba is wat beter qua opzuigen uit een tapijt.

[video]

Die test met die stukjes pasta (lijkt het wel) veegt de Roomba alles uit. Maar ook met de test in de hal is de Neato in 10 minuten klaar en de Roomba in 40 minuten terwijl hij een paar spots niet gehad heeft.
De spotfunctie is dan wel weer top van de Roomba, de Neato gaat gewoon de hele ruimte doen.

Let op: dit zijn de 2 topmodellen van beide merken
Hmm, moet zeggen dat ze allebei nog de nodige 'kinderziektes' hebben als ik het zo zie. Staat die Neato wel in Turbo Mode? Zie ook dat de Neato hier een bepaalde setting voor heeft: "1-pass and 2-pass setting (2nd pass is a perpendicular direction for a more thorough clean)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
JPtjeeNL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:53:
[...]

Hmm, moet zeggen dat ze allebei nog de nodige 'kinderziektes' hebben als ik het zo zie. Staat die Neato wel in Turbo Mode? Zie ook dat de Neato hier een bepaalde setting voor heeft: "1-pass and 2-pass setting (2nd pass is a perpendicular direction for a more thorough clean)."
Dat weet ik niet. Ik hoor er niks over in het filmpje. Vraag me ook af of dat niet meer geluid geeft en of mensen dat altijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Iemand deze API voor de Neato Connected wel eens gebruikt?

https://github.com/tomrosenback/botvac
Binnetie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:59:
[...]

Dat weet ik niet. Ik hoor er niks over in het filmpje. Vraag me ook af of dat niet meer geluid geeft en of mensen dat altijd gebruiken.
Nee idd, viel mij ook niet op. Volgens mij is turbo wel de default setting.

[ Voor 62% gewijzigd door JPtjeeNL op 21-06-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
JPtjeeNL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Ben benieuwd naar je suikertest! Bij Coolblue zeggen ze dat dit soort modellen (rond) wel geschikt zijn voor hoeken.
Hmmm even een testje gedaan. Heb niet zoveel tijd en ben hem nog in de gaten aan het houden wat ie allemaal uitspookt (kijken waar ik aanpassingen moet doen om niet vast te lopen enz)

Had hem dus in een klein gedeelte gezet door middel van virtual wall (werkt goed en grappig om te zien).
Hij heeft alles opzogen dus dat is positief. Nadeel was alleen dat hij niet naar zijn laadstation kon door de virtual wall dus hij bleef maar zuigen met knipperde 'dock' status. Ik had verwacht dat hij automatisch uit zou gaan als hij klaar was met het stukje wat ik had uitgezet,

Zal dus nog een keer een test doen en mijn bevindingen hier neerzetten.
Shunt schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:45:
[...]

Niet mee eens, heb een Roomba 650 (dus geen topmodel) en mijn vloerkleed is geen probleem.
Het domme ben ik wel mee eens maar zet hem dan handmatig even in een andere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Het is zover.
Met dank aan GLS die waarschijnlijk vervoerd met paard en wagen is de Deebot Slim eindelijk binnen.
Whats in de box.
Uiteraard de stofzuiger
4 borstels waarvan twee reserve
ab
Laadstation
Mopunit
Reservemop
Papieren handleiding

In bedrijf.
Mijn vloer plavuizen 50x50

De hoogte van 5.7 centimeter klopt precies ik heb een kast die 5.7 cm van de vloer staat en daar rijdt ie zich net wel/net niet vast.
Daar zal ik nog een oplossing voor moet zoeken de poten van de kast staan al op plastic doppen.
Hij veegt/zuigt prima ook onder mijn bank door.
Dit was voor mij vereiste aangezien de hele bank uitelkaar moet om normaal te kunnen stofzuigen.
Het geluid is te verwaarlozen is erg stil!
Mijn hond besteed er geen aandacht aan.
Het stofbakje is simpel te verwijderen en te legen/reinigen en is voldoende van inhoud.
Programmering is simpel
Knop twee keer indrukken en elke dag zal ie op deze tijd starten.
Verder geen uitgebreide programmering.
automatisch=random door de kamer
Spotcleaning
Langs de muur
Langs de muur kwam ie mijn bureaustoel tegen op wieltjes.
Daar bleef ie er lang onder ronddraaien hij tikt elke keer tegen een ander wiel,met autoprogramma had ie daar geen last van.
Deze stofzuiger is geschikt voor harde vloeren maar als echte tweaker ging ie natuurlijk mee naar boven naar de slaapkamer met kort genopte vloerbedekking.
Wist niet dat er alweer zoveel stof lag!!
Kortom ook dit was geslaagd nu alleen de snoeren wegwerken want daar heeft ie een hekel aan rijdt zich net niet vast maar geen succes.
Dit was mijn korte eerste dag ervaring.
Ga hiervan wat video'tjes maken ter leringhe ende vermaak.

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Marc3l schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:52:
Niet mee eens, heb een Roomba 650 (dus geen topmodel) en mijn vloerkleed is geen probleem.
Het domme ben ik wel mee eens maar zet hem dan handmatig even in een andere kamer.
Haha dat is exact wat ik zeg roomba beter met tapijt neato beter met harde vloeren.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Shunt schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:29:
[...]

Haha dat is exact wat ik zeg roomba beter met tapijt neato beter met harde vloeren.
Je schreef daarachter tussen haakjes alleen het topmodel van Roomba ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Shunt schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:29:
[...]

Prima dat je fan bent van Neato, maar dat hoef je natuurlijk niet iedereen op te leggen. ;)

Ik kijk nog een beetje rond wat het allemaal moet worden.. ik zie de voordelen van de Neato nog niet zo. Goed op harde vloeren is leuk, maar harde vloeren zijn sowieso makkelijk voor de robotstofzuiger. De roomba of ieder ander merk presteert daar ook prima. Juist lastige zaken als vloerbedekking vind ik interessant, vandaar ook mijn interesse voor de roomba's met Aeroforce, omdat de hele bovenverdieping hier vloerbedekking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Worsteneter schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:59:
[...]

Prima dat je fan bent van Neato, maar dat hoef je natuurlijk niet iedereen op te leggen. ;)

Ik kijk nog een beetje rond wat het allemaal moet worden.. ik zie de voordelen van de Neato nog niet zo. Goed op harde vloeren is leuk, maar harde vloeren zijn sowieso makkelijk voor de robotstofzuiger. De roomba of ieder ander merk presteert daar ook prima. Juist lastige zaken als vloerbedekking vind ik interessant, vandaar ook mijn interesse voor de roomba's met Aeroforce, omdat de hele bovenverdieping hier vloerbedekking is.
Ik leg alleen de voordelen en nadelen uit voor sommige is een neato beter voor sommige een LG en andere weer een roomba.
Je hebt je antwoord toch al als je zegt ik heb vloeren met tapijt dna is het antwoord eigenlijk automatich pak een roomba (hooger model kijk er de reviews maar eens op na)
Ik zie ook niet in waar ik mensen richting een neato probeer te pushen? ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 21-06-2016 23:07 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 03:41
JPtjeeNL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:00:
Iemand deze API voor de Neato Connected wel eens gebruikt?

https://github.com/tomrosenback/botvac
Integratie met Home Assistant zou wel een leuk eerstvolgend projectje kunnen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:58
Ik ben op zoek naar een instap robotzuiger (100-200 euro). Het gaat om een grote woonkamer en de 1ste verdieping (beide laminaat, geen hoogpolig tapijt). Ik zit zelf richting de Dirt Devil Spider of Fusion te denken. Wat zijn de verschillen tussen deze 2, ik kan dat maar lastig online vinden.
Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13
rvtk schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:37:
Ik ben op zoek naar een instap robotzuiger (100-200 euro). Het gaat om een grote woonkamer en de 1ste verdieping (beide laminaat, geen hoogpolig tapijt). Ik zit zelf richting de Dirt Devil Spider of Fusion te denken. Wat zijn de verschillen tussen deze 2, ik kan dat maar lastig online vinden.
Wat raden jullie aan?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/420580;484667/ ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Als ik de vergelijking zo bekijk lijkt het meer een update van de Spider. Gezien de datum van uitkomen.
De verschillen zijn dat de Spider niet terugkomt naar zijn laadstation. Dat doe de Fusion wel.

Meer vind je hier: http://www.robotstofzuigerstore.nl/vergelijken/423603/661735 De fusion zou beter in hoeken kunnen werken.

De afmetingen zijn wel netjes, 5,5 centimeter voor de Fusion zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
De fusion heeft ook 4 standen blijkbaar.
YouTube: Dirt Devil Fusion M611

Geen idee of je die kan kiezen trouwens. Het lijkt op dezelfde manier waarom de Spider schoonmaakt (random) maar met terugkeerfunctie. Hij beweegt wel anders bij obstakels valt me op.

vraag is vooral: is automatisch laden/terugkeren je het geld waard of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Bedankt voor de input, ik ga de Fusion proberen! Het automatisch laden/terugkeren trekt mij wel, dan is het echt een autonome machine. (altijd mooi als een apparaat zichzelf kan docken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
rvtk schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:59:
Bedankt voor de input, ik ga de Fusion proberen! Het automatisch laden/terugkeren trekt mij wel, dan is het echt een autonome machine. (altijd mooi als een apparaat zichzelf kan docken)
Je zou ook eens naar de Deebot Slim van @burnerchief kunnen kijken.
Die ziet er ook wel interessant uit en valt binnen je budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Marc3l schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Dat is ook een heel mooi aparaat. En ik dacht dat deze de minst hoge was. Maar de Fusion is nog net een paar mm lager. En dat is erg fijn met lage banken en kasten. Denk dat de Fusion en de Deepbot Slim wel gewaagd zijn aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de Deepbot slim te koop en wat kost deze? Deze lijkt mij voor mij ook een hele goede maar krijg hem zo niet gevonden op internet. En op bovengenoemde site staat geen link naar een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:14:
Waar is de Deepbot slim te koop en wat kost deze? Deze lijkt mij voor mij ook een hele goede maar krijg hem zo niet gevonden op internet. En op bovengenoemde site staat geen link naar een webshop.
http://www.myrobotcenter.eu/en/ecovacs-deebot-slim (5 jaar garantie zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Haha wilde ik ook net zeggen, en 30 dagen niet goed geld terug garantie.
Ze hebben meerdere modellen maar die zijn hoger. De aanbieding was vorige week ook tot 22 juni, dat zal dus wel een echte aanbieding zijn. Op China sites zie je dat nog wel eens per dag de datum van de aanbieding meelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Binnetie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Dat is ook een heel mooi aparaat. En ik dacht dat deze de minst hoge was. Maar de Fusion is nog net een paar mm lager. En dat is erg fijn met lage banken en kasten. Denk dat de Fusion en de Deepbot Slim wel gewaagd zijn aan elkaar.
Wat wel een groot verschil lijkt is de batterijduur. De fusion claimt 60 minuten de deepbot slim 110 minuten. Als je een groter huis hebt lijkt me de deepbot slim dan toch beter. Verder jammer dat er zo weinig info wordt vrijgegeven over de zuigkracht van dit soort modellen. Toch niet onbelangrijk voor een stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Daar zit wel iets in. Ik denk dat de zuigkracht meer speelt als je ook tapijt wilt hebben gezogen. Als je laminaat hebt dan ligt het stof erop en neemt hij dat zo mee. Een steentje bijvoorbeeld heb ik liever dat hij die laat liggen dan dat die naar binnen schiet en door de kracht schade aanricht.

Mijn huidige stofzuiger zet ik juist niet op max qua zuigen want het scheelt veel geluid en mijn laminaat wordt er niet schoner van (dan moet ik dweilen). Ook de droogloop mat doe ik niet op max want dan zit de mat aan de zuigmond vast.
Daarnaast als je een robotje hebt die enorm zuigt, gaat dit dan niet ten koste van de accuduur en qua rijden. Want iets wat bijna aan de grond vastgezogen worden moet veel kracht zetten om te bewegen (net zoals de droogloopmat die vast zit aan mijn stofzuiger, ik moet dan echt veel moeite doen).

Heb nog geen robotstofzuiger, dus kan er niet veel over oordelen maar het lijkt me enigszins logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Dat ziet er ook interessant uit! Inmiddels een review gevonden:
https://www.haushalts-rob...bot-slim-ecovacs-im-test/
Marc3l schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Binnetie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:30:
Daar zit wel iets in. Ik denk dat de zuigkracht meer speelt als je ook tapijt wilt hebben gezogen. Als je laminaat hebt dan ligt het stof erop en neemt hij dat zo mee. Een steentje bijvoorbeeld heb ik liever dat hij die laat liggen dan dat die naar binnen schiet en door de kracht schade aanricht.

Mijn huidige stofzuiger zet ik juist niet op max qua zuigen want het scheelt veel geluid en mijn laminaat wordt er niet schoner van (dan moet ik dweilen). Ook de droogloop mat doe ik niet op max want dan zit de mat aan de zuigmond vast.
Daarnaast als je een robotje hebt die enorm zuigt, gaat dit dan niet ten koste van de accuduur en qua rijden. Want iets wat bijna aan de grond vastgezogen worden moet veel kracht zetten om te bewegen (net zoals de droogloopmat die vast zit aan mijn stofzuiger, ik moet dan echt veel moeite doen).

Heb nog geen robotstofzuiger, dus kan er niet veel over oordelen maar het lijkt me enigszins logisch toch?
Het is ook weer afhankelijk hoe groot de zuigmond is. Bij een kleine mond is er relatief minder zuigkracht nodig. De deepbot heeft maar een kleine zuigmond, van de dirt devil fusion kan ik het niet vinden. Bij modellen met een grote zuigmond (zoals de ilife a4) zitten er vaak borstels in de zuigmond, dat maakt hem meer geschikt voor tapijt en vloerbedekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Kasj schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:53:
[...]

Het is ook weer afhankelijk hoe groot de zuigmond is. Bij een kleine mond is er relatief minder zuigkracht nodig. De deepbot heeft maar een kleine zuigmond, van de dirt devil fusion kan ik het niet vinden. Bij modellen met een grote zuigmond (zoals de ilife a4) zitten er vaak borstels in de zuigmond, dat maakt hem meer geschikt voor tapijt en vloerbedekking.
Die Dirt Devil fusion lijkt op de spider... en de spider heeft een kleine zuigmond zonder borstels. En hij zuigt aardig wat stof op hoor! Voor zo'n goedkoop ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Worsteneter schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Die Dirt Devil fusion lijkt op de spider... en de spider heeft een kleine zuigmond zonder borstels. En hij zuigt aardig wat stof op hoor! Voor zo'n goedkoop ding.
Ja dat punt probeerde ik eigenlijk ook te maken. :)

Een kleine zuigmond zorgt voor een relatief hoge zuigkracht. Prima voor harde vloeren.
Afbeeldingslocatie: https://www.aliexpresschollos.com/wp-content/uploads//2016/03/Chuwi-Ilife-V5s-2.jpg
Grote zuigmond gaat vaak gecombineerd met roterende borstels. Beter geschikt voor tapijt/vloerbedekking.
Afbeeldingslocatie: https://elchapuzasinformatico.com/wp-content/uploads/2016/04/Chuwi-Ilife-A4-1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Kasj schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:41:
[...]

Ja dat punt probeerde ik eigenlijk ook te maken. :)

Een kleine zuigmond zorgt voor een relatief hoge zuigkracht. Prima voor harde vloeren.
[afbeelding]
Grote zuigmond gaat vaak gecombineerd met roterende borstels. Beter geschikt voor tapijt/vloerbedekking.
[afbeelding]
Mooie uitleg Kasj, maar betekent meer zuigkracht ook direct meer geluidsproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13
Binnetie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Mooie uitleg Kasj, maar betekent meer zuigkracht ook direct meer geluidsproductie?
Als je meer zuigkracht hebt maar een kleinere mond wel lijkt mij.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:34
Binnetie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Het klinkt idd heel logisch. Maar ik ben wel bang dat je de zuigkracht enorm overschat, als je het met een gewone stofzuiger vergelijkt. Of als je dingen zegt als "door de kracht waarmee het naar binnen schiet", "enorm zuigt" of bang bent dat hij vastgezogen wordt aan de vloer. Een botje moet het imho meer van de borstels hebben, tenminste dat is mijn ervaring met een Aldibot en een Hombot. Geen van beiden zuigt echt goed, maar desondanks wordt het aardig schoon en zit het opvangbakje behoorlijk vol, zelfs als je van tevoren met een echte stofzuiger aan de gang geweest was. Vermoedelijk komt dat gedeeltelijk omdat een botje op plekken komt waar een gewone stofzuiger niet komt, zoals onder de bank en het bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Binnetie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Bij de ilife serie lijkt dit in ieder geval niet zo te zijn. De v5 pro met kleine zuigmond zit volgens mij onder de 50db, de v7 en a4 met grote zuigmond respectievelijk onder de 60db en 65db. De vraag is natuurlijk of de luchtstroom het meeste geluid veroorzaakt of juist die roterende borstels in de zuigmond.

Eigenlijk is die v5 pro dus gewoon een hele mooie optie, vooral ook als je hem uit het EU warehouse geleverd kan krijgen. Jammer dat ie zo lelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Webgnome schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:16:
[...]

Als je meer zuigkracht hebt maar een kleinere mond wel lijkt mij.
Zoals je het hier zegt, durf ik het niet tegen mijn vriendin te zeggen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasj
Even kort de eerste ervaring met de Ilife A4.

- Besteld bij gearbest. € 53 importkosten moeten betalen. Inmiddels bij DHL bezwaar aangetekend.
- Persoonlijk vind ik het een mooi apparaat om te zien. Oogt zeker niet goedkoop.
- EU plug, engelstalige afstandbediening en engelstalige manual aanwezig.
- Bediening is erg eenvoudig. Spreekt eigenlijk voor zich.
- Apparaat moet eerst enkele uren aan de lader voordat je hem kunt gebruiken.
- 's nachts laten werken en 's morgens vroeg was hij spoorloos. Na een zoektocht bleek ie klem te zitten onder een kastje. Ik heb dus 2 kasten waar hij zich klem onder rijdt.
- Vervolgens nog even onder toezicht zijn ding laten doen. Toen bleek ie zich ook klem te rijden onder de bank. Die buigt in het midden net genoeg door zodat hij er onder blijft steken. Moet ik dus ook wat op verzinnen. Kortom de woonkamer moet nog robotproof worden gemaakt.

Wat valt verder op:
- Geluidsproductie is niet heel luid, maar je kan hem ook niet zijn ding laten doen terwijl je lekker tv aan het kijken bent.
- Rijdt inderdaad kriskras rond. Best frustrerend om te zien.
- Ik heb 2 kleine kinderen, dus er liggen veel kruimels. De kruimeltjes lijken regelmatig te worden 'weggeslagen' door de voorste borstels, ipv binnen te worden gehengeld. Ongetwijfeld komt ie die dan later wel weer tegen.
- Zwarte plinten of donkere meubels lijken moeilijk door de sensoren te worden gedetecteerd. Daar rijdt hij dan ook gewoon tegen aan en door de druksensor snapt hij dan dat hij moet draaien.Dat geeft regelmatig tikken.
- Het is nog te vroeg om iets te zeggen over hoeveel vuil hij verzamelt, daar moet ik hem wat langer voor aan de gang zien.
- Ik heb mijn zoon van 6 aangewezen als 'baasje' van de robot en die vindt het fantastisch. Het is een soort huisdier voor hem. Hij praat er ook tegen, maar dat helpt niet veel :-)
- De jongste van 2 vindt het maar een eng ding en blijft er het liefst ver uit de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Klinkt niet verkeerd. Ben wel benieuwd wat het voordeel zou zijn ten opzichte van de Dirt Devil Fusion. die lijkt ongeveer hetzelfde te doen, is 5,5cm hoog en keert ook terug naar zijn basisstation.

prijs daarvan is 149 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kasj schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:19:
Even kort de eerste ervaring met de Ilife A4.
Mbt geluid, is het echt zo'n herrie dan? Anders ga ik wellicht toch heroverwegen. Hij gaat me uiteindelijk ook 150 euro kosten door dat DHL gezeik en als die uitgebreide Dirt Devil vergelijkbaar is dan heb ik die liever (stiller en platter).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 20:55

Timple

Heeft er nog iemand tips voor een 'onzichtbare' robot? Dat is natuurlijk beter voor de WAF factor ;)

Mijn vorige aldibot had auto homing. Maar had daar wel erg veel ruimte voor nodig. 1 meter aan beide zeiden van het docking station en 2 meter vooruit van het docking station. Dit betekend dus eigenlijk dat je deze alleen tegen een kale muur in het midden van je kamer kan zetten :-(

Eisen:
  • Robuuste Autohoming
  • Programmeerbare timer of afstandsbediening
  • In een hoekje of nis te plaatsen
Misschien willen er mensen foto's plaatsen waar jullie robot 'standby' staat als je thuis bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:40:
[...]
Mbt geluid, is het echt zo'n herrie dan? Anders ga ik wellicht toch heroverwegen. Hij gaat me uiteindelijk ook 150 euro kosten door dat DHL gezeik en als die uitgebreide Dirt Devil vergelijkbaar is dan heb ik die liever (stiller en platter).
Ik herken mijn eigen Dirt Devil Spider volledig in zijn verhaal.
Ze zijn absoluut niet luid... maar ze tikken overal tegenaan, en je hoort ze wel. Dus echt relaxed ergens naar kijken... ik zet hem gewoon aan als ik niet in de ruimte ben. Als die in een andere ruimte bezig is (1 deur verder) hoor ik hem nauwelijks, tenzij die even op de deur klopt :+
Zitten er 2 deuren tussen, dan hoor ik hem helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:02:
[...]

Ik herken mijn eigen Dirt Devil Spider volledig in zijn verhaal.
Ze zijn absoluut niet luid... maar ze tikken overal tegenaan, en je hoort ze wel. Dus echt relaxed ergens naar kijken... ik zet hem gewoon aan als ik niet in de ruimte ben. Als die in een andere ruimte bezig is (1 deur verder) hoor ik hem nauwelijks, tenzij die even op de deur klopt :+
Zitten er 2 deuren tussen, dan hoor ik hem helemaal niet meer.
Mja herrie vind ik dan ook nog niet zo'n showstopper maar als ie verder hetzelfde doet als die A4 en platter is (waardoor hij wel onder mijn dressoir, salon tafel en tvmeubel kan) dan ga ik misschien toch maar die A4 annuleren. NL garantie en zelfde prijs.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Ik zit even te kijken naar een combo brush voor de Botvac D75 (op die manier maak je er een D85 van) op het hepa filter na. Maar ik zie dat veel shops ze in Nederland niet meer verkopen. Wat is daar nu een reden van? Stel dat je borstel stuk gaat dan zou je toch een nieuwe willen hebben?

Op Ebay vind ik wel setjes: http://www.ebay.de/itm/Ne...c0961c:g:MNcAAOSw3YNXa5I5 maar zou toch ook in Nederland te koop moeten zijn?
Volgens de site van Neato is BCC een dealer, maar die verkoopt die borstel niet. Alleen de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
JB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:40:
[...]
Herrie wil ik het zeker niet noemen. Je hebt er niet veel last van hoor, maar voor mij te luid als ik bijvoorbeeld tv zou zitten te kijken. Ook omdat hij regelmatig dingen aantikt, en als hij sherp draait hoor je de wielen nog wel eens piepen. Dus laten werken als je niet thuis bent of slaapt :-)
Waah schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:28:
Klinkt niet verkeerd. Ben wel benieuwd wat het voordeel zou zijn ten opzichte van de Dirt Devil Fusion. die lijkt ongeveer hetzelfde te doen, is 5,5cm hoog en keert ook terug naar zijn basisstation.

prijs daarvan is 149 dacht ik.
Ik denk dat de ilife A4 beter geschikt zal zijn voor grotere woningen vanwege betere accu en voor woningen waar zowel harde vloeren als tapijt of vloerbedekking is. Dit vanwege de roterende borstels in de zuigmond. Verder zal het elkaar niet zozeer ontlopen.

Mijn inschatting momenteel is trouwens dat de Ilife v5 pro best value for money is omdat je die voor 100€ uit het EU warehouse kunt kopen. Die is qua specs zeer vergelijkbaar met de dirt devil fusion maar heeft een grotere accu, is stiller, heeft nog een microfiber mop en is 50€ goedkoper. Is wel 1,5cm dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kasj schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:32:
[...]

Herrie wil ik het zeker niet noemen. Je hebt er niet veel last van hoor, maar voor mij te luid als ik bijvoorbeeld tv zou zitten te kijken. Ook omdat hij regelmatig dingen aantikt, en als hij sherp draait hoor je de wielen nog wel eens piepen. Dus laten werken als je niet thuis bent of slaapt :-)

[...]

Ik denk dat de ilife A4 beter geschikt zal zijn voor grotere woningen vanwege betere accu en voor woningen waar zowel harde vloeren als tapijt of vloerbedekking is. Dit vanwege de roterende borstels in de zuigmond. Verder zal het elkaar niet zozeer ontlopen.

Mijn inschatting momenteel is trouwens dat de Ilife v5 pro best value for money is omdat je die voor 100€ uit het EU warehouse kunt kopen. Die is qua specs zeer vergelijkbaar met de dirt devil fusion maar heeft een grotere accu, is stiller, heeft nog een microfiber mop en is 50€ goedkoper. Is wel 1,5cm dikker.
Mja misschien moet ik ook gewoon het geduld bewaren. Die v5 is tering lelijk dus die valt sowieso af :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
JB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:41:
[...]
Mja misschien moet ik ook gewoon het geduld bewaren. Die v5 is tering lelijk dus die valt sowieso af :(
Ik vind hem best wel meevallen. Zo ziet de hele serie er toch uit? Dus ook de V7 etc alleen een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Binnetie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Ik vind hem best wel meevallen. Zo ziet de hele serie er toch uit? Dus ook de V7 etc alleen een andere kleur.
Ja het gaat me om dat rose gold :F Verder zien ze er goed uit ja :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 07:19
Timple schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:55:
Heeft er nog iemand tips voor een 'onzichtbare' robot? Dat is natuurlijk beter voor de WAF factor ;)

Mijn vorige aldibot had auto homing. Maar had daar wel erg veel ruimte voor nodig. 1 meter aan beide zeiden van het docking station en 2 meter vooruit van het docking station. Dit betekend dus eigenlijk dat je deze alleen tegen een kale muur in het midden van je kamer kan zetten :-(

Eisen:
  • Robuuste Autohoming
Misschien willen er mensen foto's plaatsen waar jullie robot 'standby' staat als je thuis bent?
Ik heb ook lang gezocht naar een degelijke stofzuiger, die betaalbaar is. Ben uitgekomen op de Neato XV signature, welke ruim voldoet aan jouw eisen. Je bent wat duurder uit dan de Dirty devil en Aldi stofzuigers, maar je daarentegen krijg wel echte kwaliteit!

- Hij rijdt zeer gestructureerd het huis rond, fascinerend om de 1e keer te zien!
- Is te programmeren (op elke dag vd week 1 willekeurige tijd in te stellen)
- Zeer nauwkeurig positioneringssysteem om docking terug te vinden. Ik was verbaasd! In handleiding staat ook dat je minimaal 1 meter rondom vrij moet houden, maar hij vind al 4 maanden zonder problemen de dock terug, welke onder een Besta Ikea kastje staat. ruimte: 10cm beide zijden en 1 mm (!) aan de bovenkant. Aan de voorkant heb je niet meer dan 1 meter totaal nodig, waarvan dus 40cm al onder de kast zit. In het middencompartiment van deze dus (andere compartimenten ligt ander rommel (dus hij heeft echt geen vrij zicht): https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S89072625/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
JB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:46:
[...]

Ja het gaat me om dat rose gold :F Verder zien ze er goed uit ja :)
De niet pro versie is in het zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Timple schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:55:

Eisen:
  • Robuuste Autohoming
Hombot kan zijn dock ook terug vinden als het goed is overal vandaan door zijn mapping (heb nu geen eigen plaatjes bij de hand, maar zie bijvoorbeeld: https://3.bp.blogspot.com...wXAFur8/s400/robotart.PNG), al zal dat op een iets lager niveau staan dan de neato, en programmeerbaar. Wat ik niet eigenlijk echt weet is in hoeverre hij in een hoekje mag. Hij staat bij mij redelijk in het midden van de woonkamer (bij de muur dan), en ik had wel recent overwogen om hem in een hoekje te zetten. Maar omdat zijn dock met dubbelzijdig tape goed vast zit (en dan de tape vooral aan de vloer vast zit), heb ik nog niet echt de moeite gedaan. Ook omdat WAF geen rol speelt bij mij :P.

Wat ik vermoed, is dat hij aan de zijkanten niet heel veel ruimte nodig zal hebben, zeker niet wat officieel wordt gevraagd, Maar aan de voorkant verwacht ik wel dat hij minstens een meter zal willen hebben. Officieel is de eis overigens vergelijkbaar met dat van die Aldi. Hij heeft bij mij aan één kant minder ruimte, en ik zou eigenlijk wel benieuwd zijn of hij net zo goed als die Neato van Dennix het weet te vinden, dat is wel netjes. Misschien wil een Hombot wel iets meer ruimte aan de zijkanten, gezien hij soms een beetje in een bochtje ernaartoe rijdt.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 23-06-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Marc3l schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Hmmm even een testje gedaan. Heb niet zoveel tijd en ben hem nog in de gaten aan het houden wat ie allemaal uitspookt (kijken waar ik aanpassingen moet doen om niet vast te lopen enz)

Had hem dus in een klein gedeelte gezet door middel van virtual wall (werkt goed en grappig om te zien).
Hij heeft alles opzogen dus dat is positief. Nadeel was alleen dat hij niet naar zijn laadstation kon door de virtual wall dus hij bleef maar zuigen met knipperde 'dock' status. Ik had verwacht dat hij automatisch uit zou gaan als hij klaar was met het stukje wat ik had uitgezet,

Zal dus nog een keer een test doen en mijn bevindingen hier neerzetten.
Haha, klinkt dus in de eerste instantie goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Ik zit wederom weer een beetje in huis te meten en kom erachter dat de verwarming in de woonkamer 3,5 m lang op 8 cm van de grond hangt :(. De Neato is 10,2 cm hoog. Dat is een tegenvaller. Nu lopen de leidingen over de muur en moet ik sowieso nog een koppeling daar vervangen.
Dus hij zou nog 2 cm omhoog kunnen maar dat is wel een klusje. En hij komt dan 5 cm onder de vensterbank te hangen. Of dat voor de warmte goed is weet ik zo niet.
Wel jammer dat ik daar dan anders al tijd nog bij moet.

Alhoewel, hoe hoog is de voorkant van de Botvac? Want zijn laser is het hoogste punt en als hij tot die laser door kan rijden dan zou hij erbij kunnen. Wie weet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
JPtjeeNL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Haha, klinkt dus in de eerste instantie goed. :)
Hij is nu bezig in de andere helft van mijn woonkamer. Heb iets van 25/30 korrels gestrooid in een hoekje, lag er nog 1 :D Hij rijdt wel overal en nergens heen maar dat maakt zo te zien niets uit. Wel is ie al lang bezig met dat gedeelte van mijn woonkamer waarschijnlijk dat ie daarom overal komt (of mijn stofzuig kwaliteit vond ie gewoon niet goed :p).

Meer dan tevreden dus over zijn schoonmaak kwaliteit.
Afgezien van het ontbreken van de multi-room functie zou ik niet weten waarom ik een duurder model zou moeten hebben. Misschien dat die wat efficiënter zijn met routes en dus sneller werken maar het is toch de bedoeling dat hij aan het werk gaat als ik er niet ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:25
Zijn er mensen die ervaring hebben met een dirt devil dusion of spider en (laagpolig) tapijt? Ik heb nu een fusion, deze doet zijn werk echt perfect op het laminaat, maar we willen een tapijt onder de tafel leggen. Ik vraag me af of dat een beetje gaat?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Het beste advies ik kan geven is neem gewoon geen tapijt, verschrikkelijke stofnesten en ophopingen van puur vuil! :P ieder zijn ding natuurlijk.
Wellicht je beestje een keer mee nemen naar iemand die een stukje tapijt heeft liggen in huis?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Shunt schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:09:
Het beste advies ik kan geven is neem gewoon geen tapijt, verschrikkelijke stofnesten en ophopingen van puur vuil! :P ieder zijn ding natuurlijk.
Wellicht je beestje een keer mee nemen naar iemand die een stukje tapijt heeft liggen in huis?
Ben ik wel aardig met je eens. Wij hadden een donkerbruin tapijt hogpolig (4 cm) tapijt. Daar zag je niks op. Mijn vriendin wilde wat lichters hebben. Dat was ik met haar eens. Tapijt was bijna 2 jaar oud en ik haalde hem weg en gooide hem op de kop om op te rollen.

Er kwam heel veel rommel uit. Maar geen stof. Met andere woorden de borstel van de stofzuiger haalde de stof er wel uit maar niet de kruimels brood, chips etc.
Nu hebben we een lichter tapijt en daar ga ik elke week met een tapijtborstel van Dirt Devil overheen (zag ik ooit eens ergens liggen, mooi setje). En ik gooide vorige maand eens het kleed op dekop en er lag gewoon bijna niks. Los van de bacteriën etc is het tapijt veel schoner. En het tapijt wordt veel gebruikt door de kids van mijn vriendin haar gastouder.

Maar een robotstofzuiger gaat dit nooit mooi schoon krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Marc3l schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:58:
[...]

Hij is nu bezig in de andere helft van mijn woonkamer. Heb iets van 25/30 korrels gestrooid in een hoekje, lag er nog 1 :D Hij rijdt wel overal en nergens heen maar dat maakt zo te zien niets uit. Wel is ie al lang bezig met dat gedeelte van mijn woonkamer waarschijnlijk dat ie daarom overal komt (of mijn stofzuig kwaliteit vond ie gewoon niet goed :p).

Meer dan tevreden dus over zijn schoonmaak kwaliteit.
Afgezien van het ontbreken van de multi-room functie zou ik niet weten waarom ik een duurder model zou moeten hebben. Misschien dat die wat efficiënter zijn met routes en dus sneller werken maar het is toch de bedoeling dat hij aan het werk gaat als ik er niet ben.
Ah da's niet verkeerd. Ik blijf er telkens op terugkomen dat ik 600 euro veel geld vind voor een stofzuiger, onlangs dat ik er laatst uit was dat ik 'm zou houden. Heb 'm geannuleerd bij iBOOD. Het scheelt nu maar een paar tientjes met Coolblue. (608 vs 649) Ik heb net een nieuw bankstel gekocht met chrome poten, die de Neato zonder stickers niet kan ontwijken. Zit er ook niet op te wachten om daar straks allemaal krassen op te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
De Ilife a4 is weer op voorraad in de eu warehouse voor 122 dollar. http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3

Edit: Stiekem ook maar besteld.
Total Cost Commodity price : 122.24 + Delivery costs: 6.89
= USD 129.13

[ Voor 30% gewijzigd door TommyknockerNL op 24-06-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 19:40
Welke is eigenlijk beter, die ILife A4 of V7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
Razer schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:05:
Welke is eigenlijk beter, die ILife A4 of V7?
A4 heeft inieder geval meer zuigkracht dan de V7, De V7 heeft daarentegen een app om het apparaat te besturen. de A4 heeft 2 side brushes, de V7 heeft 1 side brush.
Pagina: 1 ... 29 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.